Društvo| Život| Životinjski svet

Božja deca

Jelica Greganović RSS / 11.01.2017. u 11:02

15894729_1413910788621321_5744125893856653778_n.jpg?oh=309d6a946160185f541b4708e35b6b59&oe=58E0C334 

U ove dane studene kojima noći od mraza pucaju, reč „bog“ se pominje češće no inače, uz prateće želje za mir i dobrotu. Naravno, uz pridev „božji“. A, kad smo već kod „božji“, u slovenačkom jeziku su nekada davno živeli pojmovi „božje dete“ i „dete božje“. Iako naizgled isti, sa samo obrnutim redom reči, značili su sasvim različite stvari. O njima, ali i o čudnoj naravi sreće, je priču napisao Ciril Kosmač. Divnu i strašnu priču. Kosmač podseća zaborav da je „Dete božje“, u narodu, bilo ono dete, koje se rodilo nejasne pameti i koje je, živeći krotko, celog svog života ostalo dete. Za razliku od deteta božjeg, „božje dete“ je bilo vanbračno dete, ono kome se otac nije znao, ono koje je – „dao bog“. Doduše, ponekad se dešavalo da dete božje bude i božje dete, ali to je bilo mnogo ređe od pojavljivanja božje dece koja su celog života nosila pečat ničijih. Čak i onda kada su bili već odrasli ljudi, bez obzira na imovinsko stanje, ostajala im je ta mrlja. Nisu pomagali ni dani kao ovi, kada se poziva na najbolje što je bog u čoveku napravio.

Jedino što božja deca nisu jedina koja ovim svetom hodaju. Ovih ledenih dana su nam iz pogleda nestala ona božja deca koja ne spadaju u ljudski rod, ali je valjda i njih nečiji bog napravio, bar sudeći po onom u šta verujući veruju. Kada nije tako hladno kao sada, ona okolo lete i hodaju. Naročito ova što hodaju zavise od toga da li su nečija. Tamo gde žive ljudi i ona uz njih. Rođena na sokacima i ulicama, bez sreće da postanu nečija, ta božja deca se trude da žive i prežive, često zaviseći od one gornje dobrote. I ljudskosti. Zato što biti čovek ne znači samo biti čovek prema drugim ljudima, već i prema onima koji u ljudsku sortu ne spadaju. Prema životinjama. Naročito onim koje su zahvaljuju lošem u ljudima izbačena, odbačena, tretirana kao stvari kojih su se ljudi zasitili.
Ko zna zbog čega je sve ono što nije ljudske rase od strane vere gledano kao beslovesno, bez duše i osećanja. Nikada nisam mogla da razumem kako bi neko tako širok, kao što bog valjda jeste, mogao da nekim bićima koja je sam napravio, uskrati pomenuto. Ili još bolje – kako je moguće da neki ljudi, koji veruju u dobrotu i požrtvovanost, ne vide ono što svako može da vidi, osećajnost i razum sveta životinja. Samo onaj koji žmuri svime čime se ponosi da mu je bog dao, može da ne vidi da i životinje trpe, raduju se, umeju da budu duhovite, da pamte, da čeznu, da vole do poslednjeg daha...

15873536_1413910698621330_897460290201238002_n.jpg?oh=2f716917d7e916aa0466bbfe437f819e&oe=591DE3EB
Zato, bez obzira u kog boga verovali ili nijednom svoj glas ne davali, pomislite ovih dana na dobrotu i ljudskost. Setite se onih koje sada ne vidimo, jer su se posakrivali gde god su znali i mogli. Njima će ovih dana ostaci gozba i sa prazničnih trpeza silno značiti. I malo tople vode, ostavljene u plastičnim posudama koje biste inače bacili, jer se hladna suviše brzo ledi. Kutije od poklona, sa makar starom krpom unutra, će im pomoći da se makar malo manje smrzavaju na sleđenoj zemlji i betonu.
Oni nisu krivi što nisu ničiji, što su božja deca. Ali su valjda kao sve božje vredni života. I ljudskog u nama.

 http://www.facebook.com/PlusPlusDOO/posts/1413915185287548

 

Edit: 

 Ako ne znate šta ćete sa Božićnim žitom, iznesite ga napolje, nahranite njime ptice. Verujem da nema boga koji bi se zbog toga naljutio.

 

 



Komentari (80)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:11 11.01.2017

Pitanje:

Što neće da mi se oplavi linak?
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:29 11.01.2017

Re: Pitanje:

Ja sam macki ulicnoj, koju nisam mogla da nahvatam - hranila sam je jedno 8 meseci, napravila bila zimsku kucicu od starog dobro opranog i izribanog wc za macke sa sve poklopcem i sve to oblozila debelom kesom oba dela gornji i donji (da ostane suva od kise i zastita od vetra), postavila parcetom itisona i polegla staru perjanu jaknu unutra. I uturila u debelo zbunje na travnatom terenu, onako da se ne vidi i tamo gde ljudi ne prolaze (kucici su na povocu, takvo pravilo).

Tu se zavlacila posle klope i spavala po 12 sati..

E kad se priblizilo vreme za vatromet za NG. morala sam da zovem drustvo za zastitu zivotinja koje ima onaj kavez sa vratancima koja se automatski zatvaraju cim macka unutra udje (radoznalost) - da je upecamo jer sa onolikim novogodisnjim praskanjem je mogla ladno od straha da podleti pod neki auto.

I napecali je, pa zajedno sa jos jednim lutalicom ali umiljatim koga sam takodje hranila neko vreme - obojica se trajno nastanise kod mene (nisam dala da ih nose u azil).

Jednog glavonju koji se izgubio i lutao neko vreme po kraju sam srecno locirala vlasnika pa je otisao kuci..

I tako.

Sta hocu da kazem, ko nema srca za zivotinje nema niti ce ga ikad imati ni za ljude, posebno one u nevolji.

Fakat.

Jelice hvala za apel, nadam se da ce se odazvati oni koji se mogu nazvati ljudskim bicem u punom znacenju te reci.


Jelica Greganović Jelica Greganović 12:04 11.01.2017

Re: Pitanje:

I ptice...Ostavite im makar mrve sa stola, još bolje žito ispod drveća, žbunova, da ga ne pokrije sneg. U kadice od cveća na prozorima i balkonima...
mlekac mlekac 12:15 11.01.2017

Re: Pitanje:

Jelica Greganović
Što neće da mi se oplavi linak?

Imaš "s" viška mora http a ne https

http://www.facebook.com/PlusPlusDOO/posts/1413915185287548
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:43 11.01.2017

Re: Pitanje:

Ček da probam...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:46 11.01.2017

Re: Pitanje:

Nije mi uspelo kad sam izbacila s, ali sam copy/paste tvoj linak i onda je radilo :) Hvala!
mlekac mlekac 23:53 13.01.2017

Re: Pitanje:

Jelica Greganović
Nije mi uspelo kad sam izbacila s, ali sam copy/paste tvoj linak i onda je radilo :) Hvala!

mariopan mariopan 12:25 14.01.2017

Re: Pitanje:

Jelica Greganović
I ptice...Ostavite im makar mrve sa stola, još bolje žito ispod drveća, žbunova, da ga ne pokrije sneg. U kadice od cveća na prozorima i balkonima...



Све то радимо за голубове и птице, а видим да неко мења воду и оставља храну сервирану на папирне тањириће свуда око зграде, под контејнером и поред прозора подрума где се склонило неколико мачака. И топло ми око срца. Не пече ме савест што моје размажено кучиште у топлом капутићу шетам градом, увек носим и нешто "суве 'ране" у кеси, као сви кучкари, требаће неком божием створу.
Диван блог.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:57 14.01.2017

Re: Pitanje:

Hvala, mariopan Moj komšiluk ima mesto - u žbunju odvojenom žičanom ogradom od ulice, kroz rupu ograde gurneš ruku i ostaviš hranu, vodu, za mace koje se po našem sokaku smucaju.
ivana23 ivana23 13:19 11.01.2017

***



Istabul,zbrinjavanje pasa lutalica u trznom centru
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:32 11.01.2017

Re: ***

Tako su se Istambulćani i za svoje ulične mačke borili i izborili. Svaka im čast.
zilikaka zilikaka 14:03 11.01.2017

Re: ***

Istabul,zbrinjavanje pasa lutalica u trznom centru

Lepo.
Razmišljam kako animirati one naše stručnjake za marketing da i kod nas to isto urade.
Jedino što može da ih podstakne je profit.
...ili im skrenuti pažnju da ćemo kao kupci VRLO uzimati u obzir i ponašanje prema lutalicama, prilikom izbora mesta gde pazarimo.
ivana23 ivana23 13:19 11.01.2017

***

duplo, obrisati
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:31 11.01.2017

Re: ***

Ja ne vidim duplo...
nikvet pn nikvet pn 13:32 11.01.2017

Их...

Јелице, јесте тако, али и није. Хоћу да кажем да ми звучиш (ти или аутор са ФБ) можда превише панично, преемоционално. Ајмо мало рационално.

Тој популацији са улице зима и снег генерално више пријају него шкоде. Отпорнији су на хладноћу од нас, зими нема бува и крпеља, храна коју нађу није укварена врућином; евентуалне повреде тешко ће се инфицирати; ваљање по снегу лепо опере длаку... Има зима за њих поприлично предности у односу на главну тешкоћу - отежано до хране. Ипак, довољно људи остави поред контејнера. Не би ваљало да их је више јер се тиме поспешује и повећава популација а тиме угрожава јавно здравље. Лепо је и племенито помоћи али не преко разумне мере.




(Малопре је довела жена изгубљеног бобтејла, лупио га камион. Али није страшно, по овом снегу вози се споро а ударени отклиза; мала контузија и све о.к. Oчитам му чип и позовем власника који је баш био у потрази за њим. Каже ђубретари јутрос оставили капију и ето белаја; али лепо се завршило.)
predatortz predatortz 13:34 11.01.2017

Re: Их...

Тој популацији са улице зима и снег генерално више пријају него шкоде. Отпорнији су на хладноћу од нас, зими нема бува и крпеља, храна коју нађу није укварена врућином; евентуалне повреде тешко ће се инфицирати; ваљање по снегу лепо опере длаку... Има зима за њих поприлично предности у односу на главну тешкоћу - отежано до хране. Ипак, довољно људи остави поред контејнера. Не би ваљало да их је више јер се тиме поспешује и повећава популација а тиме угрожава јавно здравље. Лепо је и племенито помоћи али не преко разумне мере.


Čekao sam da ti napišeš stručno objašnjenje, a ne ja laik i ljubitelj džukaca.

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:55 11.01.2017

Re: Их...

Da, ali ne tako dubok mraz, nikome nije prijatno da spava na -15, a pored kontejnera baš i nema hrane, bar ne ovde po gradu. Problem vode da ne pominjem. Inače, mislim da nema pomoći preko razumne mere, olakšati nekom život preko mere, a da taj neko živi na ulici...nešto mislim da to ne postoji.
predatortz predatortz 14:09 11.01.2017

Re: Их...

Jelica Greganović
Da, ali ne tako dubok mraz, nikome nije prijatno da spava na -15, a pored kontejnera baš i nema hrane, bar ne ovde po gradu. Problem vode da ne pominjem. Inače, mislim da nema pomoći preko razumne mere, olakšati nekom život preko mere, a da taj neko živi na ulici...nešto mislim da to ne postoji.


Često zaboravljamo da je psima priroda namenila život napolju. Izlaganje pasa sobnoj temperaturi je kao da nas neko izlaže temperaturi od 50 stepeni. Ja sam veliki ljubitelj pasa, ali i veliki protivnik njihovog držanja u kućnim uslovima. Baš zbog toga što ih volim.
zilikaka zilikaka 14:42 11.01.2017

Re: Их...

predatortz
Jelica Greganović
Da, ali ne tako dubok mraz, nikome nije prijatno da spava na -15, a pored kontejnera baš i nema hrane, bar ne ovde po gradu. Problem vode da ne pominjem. Inače, mislim da nema pomoći preko razumne mere, olakšati nekom život preko mere, a da taj neko živi na ulici...nešto mislim da to ne postoji.


Često zaboravljamo da je psima priroda namenila život napolju. Izlaganje pasa sobnoj temperaturi je kao da nas neko izlaže temperaturi od 50 stepeni. Ja sam veliki ljubitelj pasa, ali i veliki protivnik njihovog držanja u kućnim uslovima. Baš zbog toga što ih volim.

I ja načelno tako gledam anli i primam povratne informacije.
Evo, poslednjih dana smo terijerku pustili da bude dole u garaži, i vidim da je vrlo zadovoljna.
Ne pada joj na pamet da se vraća u dvorište.

hoochie coochie man hoochie coochie man 16:05 11.01.2017

Re: Их...

primam povratne informacije.


To.
Čedomir i ja smo jedini muškarci u kući, pa je logično da pazimo jedan na drugoga, jer ko će da nas razume ako mi nećemo.


Tako da kad Čeda poželi da malo uđe u kuću, a poželi samo kad je opak minus napolju (dobro, i kad zaprašte petarde i još po nekad, al da ga ne sramotim previše ), a želju saopšti guranjem vrata, lupanje repom po njima, grebanjem, ja ga pustim.
Ogreje se malo (ili prođe opasnost po život) dremne, i ode on.
Ne deluje mi kao da mu smeta.
svarog svarog 16:41 11.01.2017

Re: Их...

Moj baš voli sneg, a kad zazimi u kućicu. Dobro sam je izolovao. Jedino što ne trpi ništa na ulazu, sve što okačim pokida

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:47 11.01.2017

Re: Их...

Čedomir i ja smo jedini muškarci u kući, pa je logično da pazimo jedan na drugoga, jer ko će da nas razume ako mi nećemo.

nikvet pn nikvet pn 19:35 11.01.2017

Re: Их...

Jelica Greganović
nema pomoći preko razumne mere, olakšati nekom život preko mere, a da taj neko živi na ulici...nešto mislim da to ne postoji.


Постоји још како. Ето један сеоски месар решио да им помогне. Кланични отпад бацао накрај села, стотинама олакшао живот.

За озбиљан приступ овом проблему све је законски уређено, чак и средства из локалних буџета. Али она су лаган плен локалних шерифа тако да пси то ни не примиришу.
kosta.babic kosta.babic 20:10 11.01.2017

Re: Их...


Čedomir i ja smo jedini muškarci u kući

Tebe ne znam ali Čedomir je sladak
kosta.babic kosta.babic 20:18 11.01.2017

svarog

I ovaj tvoj je sladak samo nam nisi reko kako se zove.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:33 12.01.2017

Re: Их...

i vidim da je vrlo zadovoljna.
Ne pada joj na pamet da se vraća u dvorište.


Al ljudi, nije problem sa necijim zivotinjama nego nicijim.

Vole da su napolju i prirodno jeste da su napolju kad su nahranjeni i napojeni redovno (najcesce i vakcinisani i zdravi) i kad imaju izbor da imaju gde da se sklone od velike hladnoce/toplote/opasnosti - u kucu, dvoriste, garazu, kucicu, stalu, gde god.

Ali (veliki) grad, ulice, vozila, prljavi budzaci, neki ekstremno losi klimatski uslovi i ne bas previse ljudi koji su spremni da hrane lutalice - daleko su od prirodnih i povoljnih uslova za zivotinje. A o takvima je rec.

Tako da ne kapiram poredjenje. Naravno da vasi psi srecni trckaraju na minus deset po snegu kad su zdravi, naspavali se na suvom, siti i zadovoljni..


nikvet pn nikvet pn 11:00 12.01.2017

Re: Их...


За псе мање-више али за мачке ово је пропаст. Још десетак ледених дана и настрадаће 90% слободне популације. Овај фебруар доживеће само најјачи.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:42 12.01.2017

Re: Их...

Često zaboravljamo da je psima priroda namenila život napolju.

I ljudima je tako namenjeno, samo puževi se rađaju sa kućicom
mariopan mariopan 14:19 14.01.2017

Re: Их...

Хучи, Чеда ти је много сладак.

Прави мали медведић.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:35 14.01.2017

Re: Их...

mariopan
Хучи, Чеда ти је много сладак.

Прави мали медведић.

Hvala

Jetse, samo smo malo uloge izmenjali, umesto da on čuva mene moram ja njega :)
Kukavica kakvu svet nije video.
Lep al, ..čka u duši :)
mariopan mariopan 15:28 16.01.2017

Re: Их...

hoochie coochie man
mariopan
Хучи, Чеда ти је много сладак.

Прави мали медведић.

Hvala

Jetse, samo smo malo uloge izmenjali, umesto da on čuva mene moram ja njega :)
Kukavica kakvu svet nije video.
Lep al, ..čka u duši :)


Неее, то ти он признаје статус алфа мужјака у вашем чопору, треба да ти ласка.
sugarbaby sugarbaby 13:44 11.01.2017

kad si već povezala, mada ..

sugarbaby sugarbaby 15:02 11.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

mislim, praktično izjednačiti vanbračnu decu ( ono iz vedra neba, tras/bum, priče radi ) s psima džukcima je, kao najmanje, neprimereno, pri čemu ceo blog priziva dobrotu/humanost.
največi sam fan pasa, tako da nemoj neko da bi mi sad prišio.



"Doduše, ponekad se dešavalo da dete božje bude i božje dete, ali to je bilo mnogo ređe od pojavljivanja božje dece koja su celog života nosila pečat ničijih. Čak i onda kada su bili već odrasli ljudi, bez obzira na imovinsko stanje, ostajala im je ta mrlja. Nisu pomagali ni dani kao ovi, kada se poziva na najbolje što je bog u čoveku napravio."
shure shure 15:48 11.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

nemoj neko da bi mi sad prišio.

draga "fan"-,sama si sebi prisila
sugarbaby sugarbaby 15:54 11.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

draga "fan"-,sama si sebi prisila

:))) mislila, naravno, ono pazi je ne voli pse.

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:51 11.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

mislim, praktično izjednačiti vanbračnu decu ( ono iz vedra neba, tras/bum, priče radi ) s psima džukcima je, kao najmanje, neprimereno, pri čemu ceo blog priziva dobrotu/humanost.
največi sam fan pasa, tako da nemoj neko da bi mi sad prišio.


Nisi morala da bolduješ, znam šta sam napisala i napisala bih to još jednom, ma koliko tebi tras/bum (izuzetan opis) smetalo. Upravo onako kao što si ti ulične pse nazvala džukcima, tako i su su i pripadnici ljudske rase, bez poznatih roditelja, jednog ili oba, zvani - kopilad. Pa, sad ti vidi šta je neprimereno.
A, što se prišivanja tiče, drugi ne moraju da se trude, prišila si se sama.
sugarbaby sugarbaby 19:12 11.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

Nisi morala da bolduješ, znam šta sam napisala i napisala bih to još jednom, ma koliko tebi tras/bum (izuzetan opis) smetalo.


morala.

imam psa, ali hranim i džukce, volim ih više od ljudi, a posebno od foliranata.
psi su suvo zlato, svi psi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:21 11.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

volim ih više od ljudi,


Nije to normalno.
Ja bih se zamislio da sam na tvom mestu.
sugarbaby sugarbaby 19:25 11.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

Nije to normalno.
Ja bih se zamislio da sam na tvom mestu.





da ti znaš ko sve isto to misli, kaže, ali šta ti znaš?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:33 11.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

Ko god da je.
Stvarno, može se to često čuti, ali ne verujem da je mnogo onih koji to stvarno misle, osećaju.

Mislim, dešava se da se emocija javi kad vidimo nekog psa, a da izostane kad vidimo čoveka, to je u redu, ali to je površno.

Ne verujem da ima mnogo onih koji stvarno više vole pse, pa da bi se u nekoj situaciji u kojoj bi morali da biraju da li da u životu ostave npr svog ljubimca ili nekog nepoznatog čoveka, odlučili za psa, ma koliko ga voleli.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:43 12.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

imam psa, ali hranim i džukce, volim ih više od ljudi, a posebno od foliranata.
psi su suvo zlato, svi psi.

Jedino što ovo nije priča samo o psima, nego i o mačkama, pticama...
sugarbaby sugarbaby 11:47 12.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

ti si banalna, pa tako i citas&pises.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:57 12.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

Nije to normalno.
Ja bih se zamislio da sam na tvom mestu.

Al dobro zvuči. Bum/tras. Šteta što nije boldovano.
sugarbaby sugarbaby 12:01 12.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

a decu si sad zaboravila, bozju i onu drugu, ali ih iskoristila za pocetak, pa kako naastaviti?
nikako.

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:10 12.01.2017

Re: kad si već povezala, mada ..

ti si banalna, pa tako i citas&pises.

E, vidiš, kad kod mene počneš pridevima umesto argumentima, popiješ ban.
49 41 49 41 14:58 11.01.2017

Htenja i zelje na jednoj strani

odgovornost; do ikoga na drugoj.

Svest - odgovornost se "uteruje" na razlicite nacine.

https://youtu.be/fWopXLJu0lw

Neko ce nas usvojiti

anamarkana anamarkana 16:25 11.01.2017

nažalost,


ima "ljubitelja životinja" koji su se iz nekih meni neshvatljivih razloga odrekli svojih ljubimaca pa svoje mace i kuce izbacili na ulice u ovo vreme velikih hladnoća, valjda računajući na sažaljenje komšija ili prolaznika... ako uopšte imaju čime da razmišljaju !?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:55 11.01.2017

Re: nažalost,

ima "ljubitelja životinja" koji su se iz nekih meni neshvatljivih razloga odrekli svojih ljubimaca pa svoje mace i kuce izbacili na ulice u ovo vreme velikih hladnoća, valjda računajući na sažaljenje komšija ili prolaznika... ako uopšte imaju čime da razmišljaju !?

Izbacuju ih stalno, ne samo po mrazu, što meni takođe nikako nije jasno. Živa bića nisu igračke koje kupiš, izigraš se, bude ti dosta i baciš ih...
Italija je, pre nekoliko godina, uvela poprilične kazne za one koji izbace kućnog ljubimca, jer su im se dešavale poplave izbačenih životinja pred godišnje odmore. Prosto, ljudi bi na odmor, tamo ne mogu ili neće da vode životinju i...izbace je. To je najlakše.
ivana23 ivana23 18:47 11.01.2017

***

Gradska opština Stari grad poziva sve sugrađane da napuštene pse dovedu do opštinske zgrade u Makedonskoj 42 gde im je obezbeđen privremeni smeštaj.

Jelica Greganović Jelica Greganović 18:56 11.01.2017

Re: ***

Gradska opština Stari grad poziva sve sugrađane da napuštene pse dovedu do opštinske zgrade u Makedonskoj 42 gde im je obezbeđen privremeni smeštaj.

Ima li neki produžetak te molbe u formi da neće doći šinteri po njih?
Jukie Jukie 16:30 12.01.2017

Re: ***

Jelica Greganović
Gradska opština Stari grad poziva sve sugrađane da napuštene pse dovedu do opštinske zgrade u Makedonskoj 42 gde im je obezbeđen privremeni smeštaj.

Ima li neki produžetak te molbe u formi da neće doći šinteri po njih?

Koliko sam shvatio šinteri povremeno istovare svoje pse na nekim random mestima po gradu, tako da je ovo samo još jedno takvo mesto
ppool ppool 01:08 14.01.2017

Re: ***

Ima li neki produžetak te molbe u formi da neće doći šinteri po njih?


А што не би дошли? Па томе и служе шинтери да склањају џукелчине са улица. Када следећи пут уједу неког онда ћете се пренемагати поново.

ivana23 ivana23 01:14 14.01.2017

Re: ***

ppool
Ima li neki produžetak te molbe u formi da neće doći šinteri po njih?


А што не би дошли? Па томе и служе шинтери да склањају џукелчине са улица. Када следећи пут уједу неког онда ћете се пренемагати поново.


Opština ima obezbedjenje.... Nece dozvoliti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:00 14.01.2017

Re: ***

Koliko sam shvatio šinteri povremeno istovare svoje pse na nekim random mestima po gradu, tako da je ovo samo još jedno takvo mesto

Bogami, ja za to još čula nisam, ne vidim što bi ih selili s mesta na mesto u gradu. Problem je što ih ubijaju, a ne sele.
zemljanin zemljanin 06:18 12.01.2017

principijelno

odnos ljudi I životinja je uvek imao I tu ekonomsku notu to jest međuzavisnost ... generalno imam "problem" sa poimanjem vlasništva I sa definicijom ljubimca ... sa druge strane podržavam Jecinu inicijativu pomoći jer ona ne uključuje "vlasništvo" ... dok sam bio u Srb više vremena sam polagao na pripremu zimnice za ptice nego za porodicu ... van toga, u roku od 24h emotivno se vežem za bilo koju životinju, uključujući prasca, tako da ta jedinka može samo od starosti da rikne ...

ljubav prema nekoj jedinki, životrinja ili ljudsko biće, treba da podrazumeva slobodu ... kako ispoljavamo ljubav prema životinji?, za ljude znamo da ne znamo, ograničavajući joj slobodu ... odavno se zna da su ljudi skloni da se svesno odriću slobode zarad sigurnosti ali da li je to slučaj sa životinjama ... da li tumečimo određena ponašanja I navike I instikte kao "ljubav" a čak I da jeste tako, da li nam to daje za pravo da uređujemo život I određujemo pravila ...

ili zašto ne pozovemo beskućnika na obrok a "ljubimca" vodimo kući ...

sve su to neke nedoumice tako da sam samim razmatranjem odgovora odustao od imanja bilo kakve inteligentnije životinje ... kao ljubimce imam mrave ... apsolutno su slobodni I aposlutno nesvesni moga upliva u njihove živote ...

I pošto će sad salva - ne pišem ovo kao osudu već kao temu ... ni sebi nisam najjasniji po tom stavu osim u delu da ljubav prema životinji nikako ne uključuje "robovanje" makar druga strana to ne razume ili ne oseća kao takvo ...

zilikaka zilikaka 10:44 12.01.2017

Praktičan savet

Ako hoćete psu ili mački da napravite mesto gde će joj biti toplije, nema potreba za iznošenjem kartona i ćebadi. Čak nije ni zgodno jer će to kad-tad da ovlaži pa ima kontra efekat.
Najlakše je uzeti veću najlon kesu ili još bolje džak za smeće, napuniti starim zgužvanim najlon kesama i samo vezati da ne ispada. To mu dodje kao jastuk. Dobar izolator, ne vuče vlagu a životinja može da se uvali i ušuška, kao u gnezdo.
predatortz predatortz 10:47 12.01.2017

Re: Praktičan savet

zilikaka
Ako hoćete psu ili mački da napravite mesto gde će joj biti toplije, nema potreba za iznošenjem kartona i ćebadi. Čak nije ni zgodno jer će to kad-tad da ovlaži pa ima kontra efekat.
Najlakše je uzeti veću najlon kesu ili još bolje džak za smeće, napuniti starim zgužvanim najlon kesama i samo vezati da ne ispada. To mu dodje kao jastuk. Dobar izolator, ne vuče vlagu a životinja može da se uvali i ušuška, kao u gnezdo.


Narode, da li ste vi svesni da će ovo što predlažete napraviti deponije na ionako prljavim ulicama i gradovima?

zilikaka zilikaka 11:20 12.01.2017

Re: Praktičan savet

Ja sam povukla paralelu sa iznošenjem kartona, krpa ćebadi i ostalog.
Onaj ko hoće da zbrine životinju u nekom kutku bolje da uradi ovako. Kad prodje kijamet red je da se to nešto ukloni. Mislim da se to podrazumeva.
To za razumne, vaspitane i dobronamerne.
Onima drugima ne vredi govoriti već treba kažnjavati.
I nema tih pasa toliko da se grad zaprlja.
Više njih će baciti kesu djubreta kroz prozor.
predatortz predatortz 11:23 12.01.2017

Re: Praktičan savet

Više njih će baciti kesu djubreta kroz prozor.


Zbog takvih bih komunalce naoružao oklopnim vozilima. Pa da im se kroz kuću provozaju!
zilikaka zilikaka 12:05 12.01.2017

Re: Praktičan savet

Zbog takvih bih komunalce naoružao oklopnim vozilima. Pa da im se kroz kuću provozaju!

Ja sam u NBG blokovima redovno sretala takve. Više puta mi je pored glave proletela glavica kupusa il kesa, al kad su jednog jutra na prostoru izmedju dve zgrade osvanule iscedjene polutke limuna, al stotine komada. Sve se dole žutelo.
...i sad budi pametan kome je sve trebalo toliko limuna i zašto je bacao kroz prozor.
rade.radumilo rade.radumilo 11:34 12.01.2017

Zanimljiv detalj

off topic, ali u Dablinu nisam video nijednog psa lutalicu, nigde i nikada. Zato zečeva koliko hoćeš, gde god je neka travnata površina.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:46 12.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

off topic, ali u Dablinu nisam video nijednog psa lutalicu, nigde i nikada. Zato zečeva koliko hoćeš, gde god je neka travnata površina

Ni ja u Klagenfurtu, ni pse, ni mačke, ni vrapce, ni golubove...ali ima detlića, zečeva, kuna...
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:16 12.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

Pa to su normalne zemlje resile odavno, negde valjda od '70 godina proslog veka su skupili pare, pokupili ulicne zivotinje, sterilisali ih i vratili na ulicu. Broj im se redukovao narednih godina a u isto vreme organizovali azile i pare iz budzeta da sve nove lutalice odmah uhvate i sterilisu.

Tako da lutalica ima ali se broj minimalizovao a azil moze da zbrine (odmah sterilise) i ponovo udomi sve naredne slucajeve izbacenih zivotinja.

I kazne i apele i zakone da se redukuju zloupotrebe i bahatost na minimum.

Ne treba tu bog zna kolika sredstva, samo se valja organizovati.
I sto kaze Nikola, spreciti drpanje para iz namenskih budzeta. I bilo bi izvodljivo kao sto to pokazuju rezultati po drugim drzavama koje su imale isti problem do tih pomenutih sedamdesetih.

vera.nolan2 vera.nolan2 12:46 12.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

nisam video nijednog psa lutalicu, nigde i nikada. Zato zečeva koliko hoćeš, gde god je neka travnata površina.

ma da, ni u jednoj civilizovanoj zemlji nema lutalica. Ovde je strašno, ta jagma da svako ima psa, a ne brine o njima, a tek potomcima. U mom gradu, s vremena na vreme, opasno ugrožavajuće stanje za ljude u susretu sa lutalicama, sirotanima.
U Ny i Vašingtonu, veverice i pernate razne ptice na sve strane, a tek po travnatim površinama Linkoln memorijala ... i pacovi slobodno izlaze i šetaju u blizini Kapitol Hila, valjda i o njima brinu, nekako, o njima i ljudima ...
ma, mi smo urušeni u svakom pogledu, obezljuđeni ... sve ostaje na ličnoj inicijativi posvećenika ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:50 12.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

ma da, ni u jednoj civilizovanoj zemlji nema lutalica

Zato u Austriji ima da se kupi zimski sprej za automobile, podvoz, koji tera kune. Jerbo kune izgrizu automobile odozdo zimi, da bi se sakrile. Inače, te iste kune, tj. tvorovi, trče noću Ljubljanom, jer su u jednom trenutku postale jako popularni kućni ljubimci. Sve dok vlasnici nisu shvatili da smrde. Kao tvorovi. Pa, su ih izbacili...
zilikaka zilikaka 12:58 12.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

. i pacovi slobodno izlaze i šetaju u blizini Kapitol Hila, valjda i o njima brinu, nekako, o njima i ljudima ...

Paa, ne znam, meni to baš ne zvuči privlačno.
Znam da sam našla da neki broj lutalica treba da postoji upravo zbog ovog problema, da budu prirodni predatori za glodare.
nikvet pn nikvet pn 13:51 12.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

apacherosepeacock
drpanje para iz namenskih budzeta


То је болна тачка.

Локална самоуправа по закону мора да из буџета издвоји одређени проценат за ту зону комуналне хигијене. Од те кинте моја општина је одвојила део за бесплатно чиповање и прву вакцинацију против беснила. Кад неко набави пса оде по ваучер па бира код кога ће вета то да обави, не кошта га ништа, општина рефундира. То је добро и треба похвалити.

На основу тога прави се градска мапа власника паса, то раде комуналци и повремено културно исконтролишу. И то треба похвалити.

За преостатак годишње градске кинте за те намене могао се направити леп азил са 50-так места. Направим елаборат, обезбедим из стране донације још толико (колико даје општина још толико додаје донација; дакле азил са три звездице за стотину паса) и понудим Градском већу. Понуда се не прихвати, ево пета година како документација хвата прашину. Боље ови шинтери из Бање нека их носе где знају него ми са њима да се млатимо. Па добро, ако се предомислите остајем спреман, хвала вам бар за прве две ставке, други немају ни толико...
rade.radumilo rade.radumilo 13:54 12.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

U Ny i Vašingtonu, veverice i pernate razne ptice na sve strane, a tek po travnatim površinama Linkoln memorijala ... i pacovi slobodno izlaze i šetaju u blizini Kapitol Hila, valjda i o njima brinu, nekako


U SRB, beše, postoji neki zakonski minimum lutalica po kvadratnom kilometru, upravo zarad kontrole populacije pacova. A što se NY tiče, njima se u Central Park doselio čopor kojota, s kojima ne znaju šta će.
nikvet pn nikvet pn 13:56 12.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

zilikaka
neki broj lutalica treba da postoji upravo zbog ovog problema, da budu prirodni predatori za glodare.


Па да, има и начин. Азил уради пса и врати га у крај. Тамо му треба добровољац старатељ да се упише код комуналаца и тако га заштити од шинтера. За Италију знам да то фино функционише.
Jukie Jukie 16:37 12.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

Kojoti u Njujorku su oni vučji kojoti, koji nisu nimalo naivni
A u Kaliforniji ne znam koji su, ali tamo baš kojoti počiste sve male pse sa ulice
rade.radumilo rade.radumilo 20:37 12.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

Jukie
Kojoti u Njujorku su oni vučji kojoti, koji nisu nimalo naivniA u Kaliforniji ne znam koji su, ali tamo baš kojoti počiste sve male pse sa ulice


Koliko se sećam članka, reč je o istim kojotima koji su se sa zapada SAD proširili na istok, pošto su na istoku pametnjakovići istrebili vukove.
tetkino tetkino 06:40 13.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

apacherosepeacock
Pa to su normalne zemlje resile odavno, negde valjda od '70 godina proslog veka su skupili pare, pokupili ulicne zivotinje, sterilisali ih i vratili na ulicu. Broj im se redukovao narednih godina a u isto vreme organizovali azile i pare iz budzeta da sve nove lutalice odmah uhvate i sterilisu.

Tako da lutalica ima ali se broj minimalizovao a azil moze da zbrine (odmah sterilise) i ponovo udomi sve naredne slucajeve izbacenih zivotinja.

I kazne i apele i zakone da se redukuju zloupotrebe i bahatost na minimum.

Ne treba tu bog zna kolika sredstva, samo se valja organizovati.
I sto kaze Nikola, spreciti drpanje para iz namenskih budzeta. I bilo bi izvodljivo kao sto to pokazuju rezultati po drugim drzavama koje su imale isti problem do tih pomenutih sedamdesetih.



Што волем ове бајке за малу децу.
Да западне земље су то решиле 70тих. Али не баш тако како горе пише.
Нахватали су сву популацију. Штенци су стерилисани и дати на усвајање, здраве јединике до 3 године су стерилисане и у тачно одређеном броју враћене назад, остали примерци су побијени.

Уведено је обавезно чиповање - ко нема чип иде у Рај, кога ухвате са псом без чипа - радиће за казну порилично дуго.

Закон је дословно спровођен + се напоредо радило на едукацији популације и сад имаш ситуацију да у неким земљама Швајцарска, Шведска, Норвешка.. популација уличних паса је практично непостојећа или строго контролисана, до те мере да увозе туђе уличаре.

Наравно да такав систем из 70тих не може да прође у Србији.
Србин сматра да је кастрирање кера исто као да си њега кастрирао, пас неће бити оштар, а ако није оштар, шта ће ти пас. - ту би прво требале да падну деценије едукације
Убијање животиња је законом забрањено. - нико, никад и нигде није обезбедио азиле за толику популацију паса и мачака, а не ми овако сиромашни.
Контролу спроводи комунална полиција - која тркељише бабе са пудлицама, али игнорише момке са питовима.

Сад нам остаје само да се дружимо у безакоњу - па ко кога уједе
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:17 13.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

Што волем ове бајке за малу децу.


Pa nisu bajke bre, to su iskustva iz Britanije i Holandije..

Tacno je da imaju programe za pomoc azilima u drugim delovima sveta i da uzimaju neki broj lutalica iz azila tih zemalja jer su svoju populaciju smanjili.

To oko sterilizacije za pse koji imaju vlasnike - pa ne moraju kod nas sterilisati psa, nije to poenta, i u Holandiji ima dosta njih koji ne sterilisu svog psa, vazno je da ako se ispostavi da ne moze iz nekog razloga da izdrzava zivotinju da je odnese u azil a ne na ulicu da je izbaci..

apacherosepeacock apacherosepeacock 08:32 13.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

То је болна тачка.


Pa da, na zalost. Ima volontera, veterinara i dobre volje i dalo bi se sve organizovati, kao i tvoj plan.

Ali nas jede lopovluk i korupcija i nekompetentni bahati ljudi na mestima gde se odlucuje, u svakom pogledu. Nisu samo skromna sredstva u pitanju, i to bi se dalo rasporediti samo da se ne krade.
49 41 49 41 13:54 14.01.2017

Re: Zanimljiv detalj

zilikaka
. i pacovi slobodno izlaze i šetaju u blizini Kapitol Hila, valjda i o njima brinu, nekako, o njima i ljudima ...

Paa, ne znam, meni to baš ne zvuči privlačno.
Znam da sam našla da neki broj lutalica treba da postoji upravo zbog ovog problema, da budu prirodni predatori za glodare.


Vise decenija unazad, bio je veliki problem najezde pacova u New Yorku.
Najveci problem su stvorili, sto su vlasnicima automobila jeli-glodali kablove na mjima.

Jedva su ustanovili-resili problem.
Izolaciona plastika na kablovima, bila je jestiva za pacove.

"Veselo" bilo. Parkiras auto navece, ujutru "mrtav".
Takodje auto industriju kostalo, da menjaju izolacionu plastiku.

Kucno - danasnje zivince; Macak "poslastica" mu je da plasticne kese iz prodavnice obavezno izvrsi inspekciju.
Legne na pod i lize kese svakodnevno.

Cega ima u toj plastici, samo on zna.
49 41 49 41 13:38 12.01.2017

Das mu prst

zgrabi ti ruku.

Kcerkino "usvojence", sterilisala ga. Naucni "krugovi" kazu sterilisani izgube 90% instinkta za lov.

Malo sutra.
Lovi sve sto se mice. Muve, komarce, krtice... cak i malog zeca; jednom prilikom.
Spava gde hoce i kada hoce.
Ima sva macija prava; daleko vise od mojih.

Na mnoge fotelje ne moze se sesti, jer on odlucuje gde da dremne; posle nocne straze i gledanja - nocne promenade rakuna, tvorova, tudjih macaka, srna...


milos_1 milos_1 18:55 12.01.2017

problem pasa lutalica

treba resiti problem pasa i macaka lutalica po zakonu..odraditi te azile za pse i macke i resen je problem.
49 41 49 41 20:31 12.01.2017

Re: problem pasa lutalica

Problem novca; kao u svemu i po celom svetu.

Od grada do grada, drzave do drzave.

Mnogi rade na volonterskoj bazi, ali...

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:04 14.01.2017

Re: problem pasa lutalica

treba resiti problem pasa i macaka lutalica po zakonu..odraditi te azile za pse i macke i resen je problem.

Treba. Ali dok treba ne postane stvarnost, do tada treba pomoći i onima koji nisu ljudi, a osuđeni su na život na ulicama i tuđu milost.
ivana23 ivana23 15:33 17.01.2017

***

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana