Društvo| Filozofija

Oda Drustvenim Naukama

Spiridon RSS / 23.04.2024. u 10:11

 test.jpg

Ah, moderno naoružanje, ili kako volimo da ga zovemo - napredak. Kako li je samo divno živeti u doba gde se tehnologija širi brzinom svetlosti, a društveni pejzaž mutira brže od trendova na društvenim mrežama. Naravno da nam je potreban širok spektar perspektiva da bismo shvatili koliko smo zapravo izgubljeni u ovom lavirintu savremenosti.

Oh, hvala ti, oh, veliki inženjeri i programeri, vi ste naša svetla budućnost, stubovi digitalne ere na kojima leži naša sudbina. Hvala što ste nas doveli do tačke gde više ne možemo da se zapitamo samo kako nešto uraditi, već se moramo pitati i zašto to radimo. Jer, naravno, gradimo ove tehnologije da bi ih razumeli, oblikovali i usmeravali na način koji... pa, ko to još zapravo zna? Ali nema veze, važno je da postavljamo ta pitanja, zar ne?

Da, da, filozofi i društveni naučnici, hvala i vama, dragoceni ste kao začin u digitalnoj kuhinji. Hvala što nam pomažete da pronađemo moralnu i etičku ravnotežu u ovom haosu koji smo sami stvorili, da shvatimo da tehnologija nije samo za zabavu, već je tu i da nam pomogne da ostvarimo "dublje ljudske ciljeve i vrednosti". Jer, naravno, to je ono što nam treba u ovom dobu tehnološkog luksuza - moralna ravnoteža i dublji smisao života.

U današnjem svetu, dok se programeri i inženjeri bore da stvore sledeći hit tehnološki proizvod, filozofi su tu da nam pomognu da shvatimo zašto bi to uopšte trebalo da želimo. Jer, znate, dok programeri crtaju kod, filozofi crtaju granice čovečanstva.

 



Komentari (199)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jovilim_e jovilim_e 10:43 23.04.2024

Eh!

Pravda za inženjere!
Dosta je tog milenijumskog terora društvenjaka.
Spiridon Spiridon 10:48 23.04.2024

Re: Eh!

jovilim_e
Pravda za inženjere!
Dosta je tog milenijumskog terora društvenjaka.


... kada si ti stao u odbranu inženjera, još više sam siguran da je ono što sam gore napisao tačno.
jovilim_e jovilim_e 11:40 23.04.2024

Re: Eh!

Spiridon
jovilim_e
Pravda za inženjere!
Dosta je tog milenijumskog terora društvenjaka.


... kada si ti stao u odbranu inženjera, još više sam siguran da je ono što sam gore napisao tačno.

Ko će ako ne ja?!
Mora svoj svoga.
jovilim_e jovilim_e 04:45 24.04.2024

Re: Eh!

devon
Ja, naravno, tvoju majku i kcerku bre!

A zašto ne svoje?
magnus magnus 05:39 29.04.2024

Re: Eh!

jovilim_e
Pravda za inženjere!
Dosta je tog milenijumskog terora društvenjaka.

nevjerovatan je taj teror da oni i pjesnici stvari gledaju dublje , šire... a u suštini sve go kurac od zablude
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:13 23.04.2024

Treba imati povjerenja u život

Samo mu se prepustiti i iskoristiti ovaj trenutak boravka na ovako divnoj planeti.

angie01 angie01 13:12 23.04.2024

nesto

smo se rascovecili!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:21 23.04.2024

pa dobro nije da se ništa ne pitamo

mada nisam sigurna da ekonomija spada u humanities, vjerovatno ne..
al i bez ekonomije čini mi se da se sasvim pitaju i baš na način na koji bi i trebalo.. da nam daju ideje, smjernice, kuda bi i kako trebali..
takva je šteta što je David Graeber umro mlad, on bi sigurno imao još štošta pametno reći o aktuelnim nam problemima..


ali jeste fakat i to da se danas natprosječno puno pitaju inžinjeri i to često od fele koja nije promislila ni neka najosnovnija pitanja ljudskog društva..
Musk vjerovatno primjer par exellance..
nadati se da nam neće na kraju svima po čip u glavu pa šta bude e jer jebiga proizvođač čipova namakao najviše para pa nek on kaže šta treba da se radi..
u tom smislu si u pravu..
i dosta je primjetno da bogati čini mi se više nego ikad žele da kroje kapu svima ne samo u domenu da ja otmem sebi a ne dam tebi nego i da ja odredim šta ćeš ti i kako ćeš sa svojim životom e jer mi se može..
all in podcast zanimljiva demonstracija kako bi milijarderi baš o svemu da se pitaju i još se kao ljute jer ih ne pitaju dovoljno, šta li..
al opet valja poslušati
jovilim_e jovilim_e 14:14 23.04.2024

Re: pa dobro nije da se ništa ne pitamo

newimprovedtadejus
mada nisam sigurna da ekonomija spada u humanities, vjerovatno ne..
al i bez ekonomije čini mi se da se sasvim pitaju i baš na način na koji bi i trebalo.. da nam daju ideje, smjernice, kuda bi i kako trebali..
takva je šteta što je David Graeber umro mlad, on bi sigurno imao još štošta pametno reći o aktuelnim nam problemima..


ali jeste fakat i to da se danas natprosječno puno pitaju inžinjeri i to često od fele koja nije promislila ni neka najosnovnija pitanja ljudskog društva..
Musk vjerovatno primjer par exellance..
nadati se da nam neće na kraju svima po čip u glavu pa šta bude e jer jebiga proizvođač čipova namakao najviše para pa nek on kaže šta treba da se radi..
u tom smislu si u pravu..
i dosta je primjetno da bogati čini mi se više nego ikad žele da kroje kapu svima ne samo u domenu da ja otmem sebi a ne dam tebi nego i da ja odredim šta ćeš ti i kako ćeš sa svojim životom e jer mi se može..
all in podcast zanimljiva demonstracija kako bi milijarderi baš o svemu da se pitaju i još se kao ljute jer ih ne pitaju dovoljno, šta li..
al opet valja poslušati

Gluposti!
Da se inženjeri pitaju, ne bi bilo toliko sranja svuda oko nas.
jinks jinks 13:29 23.04.2024

...

Došlo je vreme kada znanja iz tehničkih i prirodnih nauka značajno modu da doprinesu daljim pomacima u društvenim naukama.

E sad, interesantno koliko društvene nauke mogu da doprinesu nekim budućim velikim iskoracima u tehničkim naukama ... možda u oblasti veštačke inteligencije između ostalog (ili pre svega), ili u HR-u koji se nalazi iza razvojnih tehničkih projekata.
bene_geserit bene_geserit 20:12 23.04.2024

Re: ...

koliko društvene nauke mogu da doprinesu nekim budućim velikim iskoracima u tehničkim naukama ... možda u oblasti veštačke inteligencije između ostalog (ili pre svega), ili u HR-u koji se nalazi iza razvojnih tehničkih projekata.

HR se "nalazi iza razvojnih tehničkih projekata", kuku i lele, pa ti projekti se uspešno završavaju uprkos HR-u, isključivo i jedino prave probleme i ničemu nisu korisni.

Ali slažem se da "društvene nauke mogu da doprinesu nekim budućim velikim iskoracima u tehničkim naukama", ali se odgovor nikako ne vrti oko HRa, više oko onoga šta i zašto sa tehnologijom radimo, da odemo korak dalje od slanja slika sisa i qraca jedni drugima sa sve bržih i boljih telefona.
(kao što je autor bloga lepo rekao)
jinks jinks 09:15 24.04.2024

Re: ...

Verovatno si u pravu, ali otkud znaš kako će izgledati neki mega razvojni projekti u budućnosti, a i ko zna u šta će sve HR evoluirati.

solo solo 17:44 23.04.2024

stari,ofucani ali upotrebljiv


Sede u kafani pravnik,ekonomista i filozof.

Kaže pravnik: imam gde al'nemam s' čim.

Kaže ekonomista: imam s' čim al' nemam gde.

Sluša ih filozof i veli: imam i gde i sa čim ali čemu sve to.


p.s.

Ne zajebavaj Spiro nego počni da se privikavaš na starost i ne očajavaj.

Mi smo naše odmrmorili.

,,Umri muški,, kad mu dođe vreme.

Spiridon Spiridon 18:10 23.04.2024

Re: stari,ofucani ali upotrebljiv

solo

Sede u kafani pravnik,ekonomista i filozof.

Kaže pravnik: imam gde al'nemam s' čim.

Kaže ekonomista: imam s' čim al' nemam gde.

Sluša ih filozof i veli: imam i gde i sa čim ali čemu sve to.


p.s.

Ne zajebavaj Spiro nego počni da se privikavaš na starost i ne očajavaj.

Mi smo naše odmrmorili.

,,Umri muški,, kad mu dođe vreme.



Ja jedino brinem za klince ... sta njima ostaje? Mi smo 90tih naučili sta znači kriza ali ovi sa zapada su spremni da zrtvuju sve da bi opstali.
alselone alselone 18:19 23.04.2024

Re: stari,ofucani ali upotrebljiv

Ja jedino brinem za klince ... sta njima ostaje? Mi smo 90tih naučili sta znači kriza ali ovi sa zapada su spremni da zrtvuju sve da bi opstali.

To je tačno.

zoja444 zoja444 20:08 23.04.2024

Re: stari,ofucani ali upotrebljiv

kako ja to vidim? veoma, veoma mracno. mi ne znamo sta ce biti sa nasim sudbinama, a kamo li sa sudbinama nase dece.
jovilim_e jovilim_e 04:50 24.04.2024

Re: stari,ofucani ali upotrebljiv

zoja444
kako ja to vidim? veoma, veoma mracno. mi ne znamo sta ce biti sa nasim sudbinama, a kamo li sa sudbinama nase dece.

Vama starijim ljudima bi trebalo da se zabrani posmatranje i razmišljanje.
Iz jednostavnog razloga - sve više se bojite smrti, pa ste zbog toga straha sve neobjektivniji.
Usput - naša deca će da se snađu i bez nas.
Kao što smo se mi snalazili bez naših roditelja.
zoja444 zoja444 05:00 24.04.2024

Re: stari,ofucani ali upotrebljiv

okreni se oko sebe. smrt nije rezervisana samo za stare. mi tesko imamo kontrolu i nad sopstvenim zivotom.
Черевићан Черевићан 18:52 23.04.2024

погубљеност у савремености

или.....Kako li smo divno živeli

...хрљење Друштвено
слуђеност нам створи,
прикочити.........треба
указују..понеки извори

временом....ће све да постигнемо
методом step by step ајд' кренемо
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:52 23.04.2024

Naučnici, inžinjeri, političari

Koliko je danas svjetskih intelektualaca, mislioca, sociologa, filozofa spremno dignuti javno svoj glas protiv monstrouzbog razaranja Konga, Gaze, Jemena? Vrlo malo i rijetko, jer se boje da ne ugroze svoje sinekure.
Dizanje glasa protiv Rusije je poželjno i profitabilno, kao i svako pišanje u zajedničku tikvu sa vladarima.

Spiridon Spiridon 20:07 23.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

Koliko je danas svjetskih intelektualaca, mislioca, sociologa, filozofa spremno dignuti javno svoj glas protiv monstrouzbog razaranja Konga, Gaze, Jemena? Vrlo malo i rijetko, jer se boje da ne ugroze svoje sinekure.
Dizanje glasa protiv Rusije je poželjno i profitabilno, kao i svako pišanje u zajedničku tikvu sa vladarima.


upravo si opisao smrdljivog Zizeka
nask nask 21:14 23.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

upravo si opisao smrdljivog Zizeka

Da, taj govnjavi inžinjer.
Spiridon Spiridon 21:36 23.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

nask
upravo si opisao smrdljivog Zizeka

Da, taj govnjavi inžinjer.


... pročitaj ponovo blog i ne personalizuj priču. U pitanju su samo prioriteti. Moja poenta je da mesto treba ponovo ustupiti etici,humanistima, filozofima ...

Asanz je prvi napravio crossover od programera u borca za ljudska prava i slobode.

Žižek i jeste gurnut u prvi plan da bi zamutio vodu sa ovog izvora. Čomski ga je odavno okarakterisao kao takvog.

Imam nekakvu ličnu, blesavu teoriju u vezi svog ovog sranja koje se dešava, a to je da nisam čuo ni jednog velikog borca za ljudska prava ili nekog visokog intelektualca koji nije rekao javno iz kog pravca je došlo (dolazilo već godinama) svo ovo sranje. Adresa je za sve njih bila ista. To su govorili Čomski, Mendela, Gor Vidal, Bertrand Rusell ... od novijih Varufakis, Profesor Mearsheimer, Jeffrey Sachs i td. Znam da sam nabacao ali tako su mi dolazili na pamet.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:52 23.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

Spiridon
Koliko je danas svjetskih intelektualaca, mislioca, sociologa, filozofa spremno dignuti javno svoj glas protiv monstrouzbog razaranja Konga, Gaze, Jemena? Vrlo malo i rijetko, jer se boje da ne ugroze svoje sinekure.
Dizanje glasa protiv Rusije je poželjno i profitabilno, kao i svako pišanje u zajedničku tikvu sa vladarima.


upravo si opisao smrdljivog Zizeka

Da je samo Žižeku pitanju.
Francuska intelektualna scena je počela propadati poslije neuspjelog referenduma oko "ustava" EU i zamjenom toga velikog "NE" jednostavnim Lisabonskim dogovorom, koji je bio prepis odbijenog ustava, samo pod drugim naslovom. Poslije, za vrijeme kovida upala je u septičku jamu, gdje je sada potpuno potonula.
Meni je Onfre najveće razočarenje.
Spiridon Spiridon 22:06 23.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

kamilo_emericki
Spiridon
Koliko je danas svjetskih intelektualaca, mislioca, sociologa, filozofa spremno dignuti javno svoj glas protiv monstrouzbog razaranja Konga, Gaze, Jemena? Vrlo malo i rijetko, jer se boje da ne ugroze svoje sinekure.
Dizanje glasa protiv Rusije je poželjno i profitabilno, kao i svako pišanje u zajedničku tikvu sa vladarima.


upravo si opisao smrdljivog Zizeka

Da je samo Žižeku pitanju.
Francuska intelektualna scena je počela propadati poslije neuspjelog referenduma oko "ustava" EU i zamjenom toga velikog "NE" jednostavnim Lisabonskim dogovorom, koji je bio prepis odbijenog ustava, samo pod drugim naslovom. Poslije, za vrijeme kovida upala je u septičku jamu, gdje je sada potpuno potonula.
Meni je Onfre najveće razočarenje.


To su sve prodane duše koje će zarad ličnog komfora pričati ono što odgovara onima koji ih plaćaju. Čitao sam odbranu Sokratovu i smrt. On je o tome pričao pre 2,500 godina.

Mogu slobodno da kažem da se od tada ništa nije promenilo. Možda smo još i gori. Gluplji smo sigurno.
nask nask 22:26 23.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

upravo si opisao smrdljivog Zizeka

ne personalizuj priču

Mislim, ko tu personalizuje
Asanz je prvi napravio crossover od programera u borca za ljudska prava i slobode.

Jbt, je li tebi dobro ovih dana? Da-ne, belo-crno, svet je podeljen na inžinjere i ... šta još. (Zli) programeri nasuprot poštene (društvenjačke) inteligencije. Asanž je izuzetak da ti potvrdi pravilo. VS vs VS. Da zaključimo: naučno je utvrđeno, kako prirodnim naukama tako i društvenim, da je nemoguće spojiti pod jednu te istu lobanju više od jednog načina posmatranja sveta i razmišljanja o istom.
pročitaj ponovo blog

U pitanju je zagonetka/mozgalica? I don't have a clue.
nask nask 22:32 23.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

brlja
Spiridon Spiridon 22:35 23.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

I don't have a clue



Vidim, ne moras da mi potvrdjujes.


solo solo 23:38 23.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

Mogu slobodno da kažem da se od tada ništa nije promenilo. Možda smo još i gori. Gluplji smo sigurno.


solo solo 00:44 24.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

devon


jovilim_e jovilim_e 04:54 24.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

Spiridon
nask
upravo si opisao smrdljivog Zizeka

Da, taj govnjavi inžinjer.


... pročitaj ponovo blog i ne personalizuj priču. U pitanju su samo prioriteti. Moja poenta je da mesto treba ponovo ustupiti etici,humanistima, filozofima ...

Asanz je prvi napravio crossover od programera u borca za ljudska prava i slobode.

Žižek i jeste gurnut u prvi plan da bi zamutio vodu sa ovog izvora. Čomski ga je odavno okarakterisao kao takvog.

Imam nekakvu ličnu, blesavu teoriju u vezi svog ovog sranja koje se dešava, a to je da nisam čuo ni jednog velikog borca za ljudska prava ili nekog visokog intelektualca koji nije rekao javno iz kog pravca je došlo (dolazilo već godinama) svo ovo sranje. Adresa je za sve njih bila ista. To su govorili Čomski, Mendela, Gor Vidal, Bertrand Rusell ... od novijih Varufakis, Profesor Mearsheimer, Jeffrey Sachs i td. Znam da sam nabacao ali tako su mi dolazili na pamet.

Ali!
Onda mi nije jasno, pošto osećam da bi ti želeo da dođe do neke vrste sinergije, zašto neke ljude, to jest inženjere i sve ostale prirodnjake, guraš u hendikep poziciju kako oni ne razumeju kompleksnost društvenih odnosa i priorite - a u stanju su da razumeju najkompleksnije relacije u tehnicističkom svetu.
Kojima društvenjaci, uglavnom, ne mogu ni da primirišu.
Najčešće zbod nemoguućnosti poimanja apstrakcije oslonjene na matematiku.
jovilim_e jovilim_e 04:57 24.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

Spiridon
kamilo_emericki
Spiridon
Koliko je danas svjetskih intelektualaca, mislioca, sociologa, filozofa spremno dignuti javno svoj glas protiv monstrouzbog razaranja Konga, Gaze, Jemena? Vrlo malo i rijetko, jer se boje da ne ugroze svoje sinekure.
Dizanje glasa protiv Rusije je poželjno i profitabilno, kao i svako pišanje u zajedničku tikvu sa vladarima.


upravo si opisao smrdljivog Zizeka

Da je samo Žižeku pitanju.
Francuska intelektualna scena je počela propadati poslije neuspjelog referenduma oko "ustava" EU i zamjenom toga velikog "NE" jednostavnim Lisabonskim dogovorom, koji je bio prepis odbijenog ustava, samo pod drugim naslovom. Poslije, za vrijeme kovida upala je u septičku jamu, gdje je sada potpuno potonula.
Meni je Onfre najveće razočarenje.


To su sve prodane duše koje će zarad ličnog komfora pričati ono što odgovara onima koji ih plaćaju. Čitao sam odbranu Sokratovu i smrt. On je o tome pričao pre 2,500 godina.

Mogu slobodno da kažem da se od tada ništa nije promenilo. Možda smo još i gori. Gluplji smo sigurno.

Saglasan!
Uglavnom.
Jer se, suštinski, kod ljudskog roda ništa ne menja.
Menja se samo scena, odnosno tehnološki nivo na kojem se igra život.
bene_geserit bene_geserit 07:33 24.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

Da zaključimo: naučno je utvrđeno, kako prirodnim naukama tako i društvenim, da je nemoguće spojiti pod jednu te istu lobanju više od jednog načina posmatranja sveta i razmišljanja o istom.

Imam kuma, koji je uz to što je fizičar što mu je osnovna struka, objavljuje radove iz filozofije, a uz to ima i bend (Gladni naučnici) koji svira OK muziku (nije baš moj cup of tea).
Tako da svega ima pod kuglom nebeskom ... nemoj tako isključivo.
(drugi kum mi je onaj što svira saksofon u spotu dole, ali to je lažnjak, njega su izbacili iz benda jer nije hteo da vežba)

Spiridon Spiridon 07:47 24.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

Imam kuma, koji je uz to što je fizičar što mu je osnovna struka, objavljuje radove iz filozofije, a uz to ima i bend (Gladni naučnici) koji svira OK muziku (nije baš moj cup of tea).
Tako da svega ima pod kuglom nebeskom ... nemoj tako isključivo.
(drugi kum mi je onaj što svira saksofon u spotu dole, ali to je lažnjak, njega su izbacili iz benda jer nije hteo da vežba)


gde bas nadje mog Kuburu?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:57 24.04.2024

Re: Naučnici, inžinjeri, političari

nask

Jbt, je li tebi dobro ovih dana? Da-ne, belo-crno, svet je podeljen na inžinjere i ... šta još. (Zli) programeri nasuprot poštene (društvenjačke) inteligencije. Asanž je izuzetak da ti potvrdi pravilo. VS vs VS. Da zaključimo: naučno je utvrđeno, kako prirodnim naukama tako i društvenim, da je nemoguće spojiti pod jednu te istu lobanju više od jednog načina posmatranja sveta i razmišljanja o istom.


ljudi su češće multitalentovani nego talentovani isključivo za jednu stvar..
možda misliš na činjenicu da obično da bi bio vrhunski u jednoj stvari, nećeš imati vremena da budeš iole pristojan u još nekoj..
pa ćeš recimo kao Musk da se toliko posvetiš razvoju razvoju raketa, čipova, čega trećeg tehničkog da o problemu društvenih posljedica tog razvoja razmišljaš maksimalno površno ili nikako..
pa onda još kad u tu priču uvedeš i motiv profita stvarno bi moglo da ispadne svakako..

odgledah do kraja Fallout, odlično napravljeno i sa vrlo solidnim plotom, pozitivno me iznenadio, očekivala sam neki boza zaključak marke zla korporacija bla bla ali su zaista izveli priču do kraja vrlo dobro..
pogledaj
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:01 23.04.2024

Inžinjeri i njihova savjest

Spiridon Spiridon 22:12 23.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

kamilo_emericki


Nisu inžinjeri krivi. Moja poenta je da se njihovo znanje vec desetinama godina zloupotrebljavalo i da nas je to dovelo do ruba provalije.

I ja sam deo te priče, kako korisnik doduse.

Ako se nesto ne bude promenilo po ovom pitanju, odosmo mi u tri lepe picke materine sa svim elektricnim automobilima, mobilnim telefonima i ostalim drangulijama.

Deca u skolama treba vise da uce o ljudskim vrednostima kroz drustvene nauke.
Takvo je vreme doslo. Jedino me plasi da li je sada za ovo suvise kasno.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:03 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

Spiridon
kamilo_emericki


Nisu inžinjeri krivi. Moja poenta je da se njihovo znanje vec desetinama godina zloupotrebljavalo i da nas je to dovelo do ruba provalije.

I ja sam deo te priče, kako korisnik doduse.

Ako se nesto ne bude promenilo po ovom pitanju, odosmo mi u tri lepe picke materine sa svim elektricnim automobilima, mobilnim telefonima i ostalim drangulijama.

Deca u skolama treba vise da uce o ljudskim vrednostima kroz drustvene nauke.
Takvo je vreme doslo. Jedino me plasi da li je sada za ovo suvise kasno.


a šta uče djeca u školi kod tebe?
kod mene se uče manje više socijalizmu (odabrana lektira samo što nije manifest KP) i antikolonijalizmu (recimo stariji je za pripremu ispita iz istorije dobio teme migracija i hladni rat, s tim što se u okviru migracije radi isključivo kolonijalna istorija UK a bar pola gradiva otpada na temu kako smo maltretirali crnce gdje se ide u detalje tipa kad su crnci ogranizovali ulične proteste u Londonu)..

ideje da su inžinjeri podlednjih desetina godina radili nešto drugo u odnosu na ono što radimo otkad smo pronašli vatru je više nego naivna..
Spiridon Spiridon 10:23 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

a šta uče djeca u školi kod tebe?


Ja sam se prijatno iznenadio. Kod ovog mlađeg, profani iz istorije, geografije su odlični.

Kada su učili o početku Prvog svetskog rata, naravno da su spominjali i analizirali sarajevski atentat. Ja sam uvek oprezan kada su takve stvari u pitanju. Neću da trujem klince koji su rodjeni i žive na zapadu već ih uglavnom ostavljam da sami odlučuju u šta će da veruju. Ovoga puta nisam izdržao, pa sam ipak rekao za činjenicu da je Ferdinand bio strastveni lovac koji je precizno vodio evidenciju svojih ulova. Za svoga života je ubio tačno 272,400 životinja.

Pitam ja posle sina, da li je pričao sa profom o Principu. Kaže jeste. A ja ga pitam šta si mu rekao? On kaže, ništa posebno, samo ono za životinje. A šta ti je profa na to odgovorio? Rekao je: Interesantno, nisam to znao.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:32 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

Spiridon
a šta uče djeca u školi kod tebe?


Ja sam se prijatno iznenadio. Kod ovog mlađeg, profani iz istorije, geografije su odlični.

Kada su učili o početku Prvog svetskog rata, naravno da su spominjali i analizirali sarajevski atentat. Ja sam uvek oprezan kada su takve stvari u pitanju. Neću da trujem klince koji su rodjeni i žive na zapadu već ih uglavnom ostavljam da sami odlučuju u šta će da veruju. Ovoga puta nisam izdržao, pa sam ipak rekao za činjenicu da je Ferdinand bio strastveni lovac koji je precizno vodio evidenciju svojih ulova. Za svoga života je ubio tačno 272,400 životinja.

Pitam ja posle sina, da li je pričao sa profom o Principu. Kaže jeste. A ja ga pitam šta si mu rekao? On kaže, ništa posebno, samo ono za životinje. A šta ti je profa na to odgovorio? Rekao je: Interesantno, nisam to znao.


e ovde ti se to radi u maloj školi kad još ne znaju da diskutuju baš previše i uče ih da je Princip terorista..
ja nisam smatrala da trujem ako kažem jes kurac.. mi ih baš učimo našem uglu posmatranja stvari al ovde oko toga ne prave problem uopšte, naprotiv.. sasvim je dobrodošlo da diskutuješ kako ti oćeš al recimo moj najstariji ne voli da kontrira u principu (oko recimo pitanja white privilidge koje se ovde itekako nameće)..

e a recimo profa istorije u srednjoj kad već malo krenu da uče i da diskutuju, e taj je siroma tito fan.. ono skuplja memorabilije sa ebay-a..
tako da tu manje više možeš da pričaš šta oćeš al naravno ima i tog nekog kolonijalnog prizvuka koliko god se sad trudili da pričaju suprotno..
principa si se odlično sjetio..
i to ti otprilike objašnjava zašto oni ne foliraju kad se jako potresu oko rata u Ukrajini al ne i onog u Gazi..
oni to sagledavaju kao pa u Evropi smo se dogovorili oko granica, šta sad ovaj divljak došao da nam to ruši..
e a na ME ako ima nekih problema oko tih granica, pa nećemo valjda pustiti ovima što ne znaju ni da se umiju da oni o nečemu odlučuju..
to ti je taj kolonijalni bias i oni to iskreno osjećaju al s obzirom šta sada djeca u školi uče poprilično sam sigurna da će to da nestane za koju deceniju..
michiganac michiganac 13:22 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

e ovde ti se to radi u maloj školi kad još ne znaju da diskutuju baš previše i uče ih da je Princip terorista..


Narativ one Margaret Mekmilan odista usao u udzbenike istorije?


Davno procitah jedan intervju sa Albrehtom Hohenbergom, Francijevim unukom, u kom je npr. zauzeo vrlo korektan, principijelan stav i naveo da je Princip nama jedna vrsta njihovog Andreasa Hofera, borca za slobodu (juznog) Tirola. (otprilike dakle: BiH = Tirol).

pa sam ipak rekao za činjenicu da je Ferdinand bio strastveni lovac koji je precizno vodio evidenciju svojih ulova. Za svoga života je ubio tačno 272,400 životinja.


Pa mogao si npr. da kazes da je taj i takav FF, bio talac sopstvenih kompleksa i poprilicni ego-triper, poput mu kolege Vilhelma II, koji je zapatio komplekse zbog krace noge, u naletima bijesa sabljom sjekao kupee u vozu, itd.. te da ti i takvi mogli su da nastanu samo u tom duhu vremena terminalne faze/metastaze militantno-militaristicki-aristokraDskog poretka Evrope u uslovima narastajuce socijalne mizerije. (i danas se slicno desava)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:51 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

michiganac
e ovde ti se to radi u maloj školi kad još ne znaju da diskutuju baš previše i uče ih da je Princip terorista..


Narativ one Margaret Mekmilan odista usao u udzbenike istorije?


Davno procitah jedan intervju sa Albrehtom Hohenbergom, Francijevim unukom, u kom je npr. zauzeo vrlo korektan, principijelan stav i naveo da je Princip nama jedna vrsta njihovog Andreasa Hofera, borca za slobodu (juznog) Tirola. (otprilike dakle: BiH = Tirol).


ja sam to prvi put vidjela kod C Clarka u Sleepwalkers.. mada da me ubiješ se ne sjećam dal ga je direktno nazvao teroristom ili uporedio sa terorističkim aktovima..
ni ovde neće direktno upotrjebiti izraz terorista ali hoće teroristički akt.. i neće ulaziti u objašnjenje da je ubijen na teritoriji gdje nijednog život Austrijanca nije bilo, itd. itd.
e tj. došlo se do preispitivanja UK kolonijalne istorije i često otvorenog socijalizma ali ne baš preispitivanja pojma nacionalne države itd. to je tema tek možda na postdiplomskim ja bih rekla..
fakat jeste možda sporno da djeci od 7 godina objašnjavaš da nije Franjo imao pravo da dolazi u Sarajevo.. a fakat da nisu prepoznali da je problematično da djetetu sa tih prostora kažeš da je Princip nekakva protuva kad je u svojoj zemlji heroj..
itd. itd.
kako bilo zimus u BG s djecom prođem kroz izložbu fotografija posvećenu Principu i djeca zaključiše da je Princip bio proper chad (takođe poznato i kao him, ili the guy, e to jeste za neupućene, faca)
docsumann docsumann 18:19 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

ideje da su inžinjeri podlednjih desetina godina radili nešto drugo u odnosu na ono što radimo otkad smo pronašli vatru je više nego naivna..


nije Hitleru crkva poslala tenkove, već ih inžinjeri isprojektovali, a fabrike u koju su riječ takođe vodili inženjeri, ih sklapale.
a sigurno su znali i zašto ih prave.

tako da, kao inženjer, ne bih idealizovao svoj fah
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:40 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

docsumann
ideje da su inžinjeri podlednjih desetina godina radili nešto drugo u odnosu na ono što radimo otkad smo pronašli vatru je više nego naivna..


nije Hitleru crkva poslala tenkove, već ih inžinjeri isprojektovali, a fabrike u koju su riječ takođe vodili inženjeri, ih sklapale.
a sigurno su znali i zašto ih prave.

tako da, kao inženjer, ne bih idealizovao svoj fah

I Openhajmer je znao šta radi, čak djelom odlučivao koga će ubita bomba koju pravi.
Milan Novković Milan Novković 18:52 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

docsumann
ideje da su inžinjeri podlednjih desetina godina radili nešto drugo u odnosu na ono što radimo otkad smo pronašli vatru je više nego naivna..


nije Hitleru crkva poslala tenkove, već ih inžinjeri isprojektovali, a fabrike u koju su riječ takođe vodili inženjeri, ih sklapale.
a sigurno su znali i zašto ih prave.

tako da, kao inženjer, ne bih idealizovao svoj fah

Aubrejeee, Doksečouveče

1. Prvoiprovo, podjedan: porediš slanje i projektovanje-do-sklapanje

2. Dugoidrugo poddva: tu te spopada brain-freeze i staješ

Kad se sve sabere i oduzme ogromna je asimetričnost kad je kokanje i rokanje pa gluposti u svetu na redu:

- Dok je svakako potrebna simetrija, balans, između science and technologies, pa humanities and arts, al recimo social sciences - u stvari nikako da im nađem ime za dalju upotrebu pošto tu ima šljama i đubreta neviđeno, zovimo ih non-S&T.

- Znači pod kišobranom definicije ima đubreta, ali nikako ne zaboravljamo super-cool podskup, Hegele (ajd i njega, jbt, on je bio zaljubljen u Napoleona i "čudnu" filozofiju storije, Kantove, Mikelanžele

Zamisli da oduzmemo najbolje sa obe strane, oni samo smetaju ovde, i to su oni što guraju civilizaciju unapred bez dodatne želje i truda da razaraju, pljačkaju itd, kad njih odbacimo, šta ostaje:

1. S&T nešto manje bitni, ali teško je pričati o prevelikoj količini đubreta - razni zupčanici u sistema

2. non-S&T - zlo jbt, između ostalog - isto manje bitnog a ok zlo je većinski u oboj branši - sotona bukvalno.

Pogledaj sve iole bitno pri US političkoj vrhušci - pravnici uglavnom.

Pogledaj razne woke dilbere. Znaš koliko ih zna šta je na ovoj ilustraciji dole: nula-zarez-koma-zapeta procenata.

Ćak i cool non-S&T uglavnom nemaju pojma šta je ovo dole. Mašinci i mašinke?! Možda ne previše njih, ali veći procenat ih zna šta je ilustracija, recimo par redova veličine, nači 100 puta, nego što je to slučaj sa ok non-S&T.

S&T po pravilu od non-S&T domenima znaju više nego što je slučaj brnuto.

Zašto je to tako?!

Pa ne može olako da se frlja u S&T svetu.

U non-S&T svetu danas možeš da kažeš: van-zemaljci sa vretenastim lila očima su u 7.5-toj dimenziji i ni dalje nećeš biti lupetač kao neko ko tvrdi da je 2+2=7.13 - prosto doneseš dve pa još dve banane i prebrojiš, dok za vanzemaljce ako se potrudiš možeš da nađeš i internet "reference".

U non-S&T je prosto potrebno manje truda da napabirčiš followers.

Dramaična je asimetrija - ponavljam se - između širine znanja S&T ljudi u non-S&T domenima i obrnuto.

S&T mnogo više rade stvari iz radoznalosti i ljubavi, non-S&T zbog moći, novca i slave, iako niko nije operisan od toga.

U ovoj dole ilustraciji, koja se odnosi na revoluciono, većina no-S&T, OGROMNA, 99.99%, prepoznaje samo ovo "Chic" i stavlja u neki ontološki "podsistem", samo nažalost besmislen

Non-S&T u fantastičnoj većini nemaju pojma koliko ne znaju.

jovilim_e jovilim_e 18:55 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

Milan Novković
docsumann
ideje da su inžinjeri podlednjih desetina godina radili nešto drugo u odnosu na ono što radimo otkad smo pronašli vatru je više nego naivna..


nije Hitleru crkva poslala tenkove, već ih inžinjeri isprojektovali, a fabrike u koju su riječ takođe vodili inženjeri, ih sklapale.
a sigurno su znali i zašto ih prave.

tako da, kao inženjer, ne bih idealizovao svoj fah

Aubrejeee, Doksečouveče

1. Prvoiprovo, podjedan: porediš slanje i projektovanje-do-sklapanje

2. Dugoidrugo poddva: tu te spopada brain-freeze i staješ

Kad se sve sabere i oduzme ogromna je asimetričnost kad je kokanje i rokanje pa gluposti u svetu na redu:

- Dok je svakako potrebna simetrija, balans, između science and technologies, pa humanities and arts, al recimo social sciences - u stvari nikako da im nađem ime za dalju upotrebu pošto tu ima šljama i đubreta neviđeno, zovimo ih non-S&T.

- Znači pod kišobranom definicije ima đubreta, ali nikako ne zaboravljamo super-cool podskup, Hegele (ajd i njega, jbt, on je bio zaljubljen u Napoleona i "čudnu" filozofiju storije, Kantove, Mikelanžele

Zamisli da oduzmemo najbolje sa obe strane, oni samo smetaju ovde, i to su oni što guraju civilizaciju unapred bez dodatne želje i truda da razaraju, pljačkaju itd, kad njih odbacimo, šta ostaje:

1. S&T nešto manje bitni, ali teško je pričati o prevelikoj količini đubreta - razni zupčanici u sistema

2. non-S&T - zlo jbt, između ostalog - isto manje bitnog a ok zlo je većinski u oboj branši - sotona bukvalno.

Pogledaj sve iole bitno pri US političkoj vrhušci - pravnici uglavnom.

Pogledaj razne woke dilbere. Znaš koliko ih zna šta je na ovoj ilustraciji dole: nula-zarez-koma-zapeta procenata.

Ćak i cool non-S&T uglavnom nemaju pojma šta je ovo dole. Mašinci i mašinke?! Možda ne previše njih, ali veći procenat ih zna šta je ilustracija, recimo par redova veličine, nači 100 puta, nego što je to slučaj sa ok non-S&T.

S&T po pravilu od non-S&T domenima znaju više nego što je slučaj brnuto.

Zašto je to tako?!

Pa ne može olako da se frlja u S&T svetu.

U non-S&T svetu danas možeš da kažeš: van-zemaljci sa vretenastim lila očima su u 7.5-toj dimenziji i ni dalje nećeš biti lupetač kao neko ko tvrdi da je 2+2=7.13 - prosto doneseš dve pa još dve banane i prebrojiš, dok za vanzemaljce ako se potrudiš možeš da nađeš i internet "reference".

U non-S&T je prosto potrebno manje truda da napabirčiš followers.

Dramaična je asimetrija - ponavljam se - između širine znanja S&T ljudi u non-S&T domenima i obrnuto.

S&T mnogo više rade stvari iz radoznalosti i ljubavi, non-S&T zbog moći, novca i slave, iako niko nije operisan od toga.

U ovoj dole ilustraciji, koja se odnosi na revoluciono, većina no-S&T, OGROMNA, 99.99%, prepoznaje samo ovo "Chic" i stavlja u neki ontološki "podsistem", samo nažalost besmislen

Non-S&T u fantastičnoj većini nemaju pojma koliko ne znaju.


Pravda za inženjere!
Milan Novković Milan Novković 19:03 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

jovilim_e
Milan Novković
docsumann
ideje da su inžinjeri podlednjih desetina godina radili nešto drugo u odnosu na ono što radimo otkad smo pronašli vatru je više nego naivna..


nije Hitleru crkva poslala tenkove, već ih inžinjeri isprojektovali, a fabrike u koju su riječ takođe vodili inženjeri, ih sklapale.
a sigurno su znali i zašto ih prave.

tako da, kao inženjer, ne bih idealizovao svoj fah

Aubrejeee, Doksečouveče

1. Prvoiprovo, podjedan: porediš slanje i projektovanje-do-sklapanje

2. Dugoidrugo poddva: tu te spopada brain-freeze i staješ

Kad se sve sabere i oduzme ogromna je asimetričnost kad je kokanje i rokanje pa gluposti u svetu na redu:

- Dok je svakako potrebna simetrija, balans, između science and technologies, pa humanities and arts, al recimo social sciences - u stvari nikako da im nađem ime za dalju upotrebu pošto tu ima šljama i đubreta neviđeno, zovimo ih non-S&T.

- Znači pod kišobranom definicije ima đubreta, ali nikako ne zaboravljamo super-cool podskup, Hegele (ajd i njega, jbt, on je bio zaljubljen u Napoleona i "čudnu" filozofiju storije, Kantove, Mikelanžele

Zamisli da oduzmemo najbolje sa obe strane, oni samo smetaju ovde, i to su oni što guraju civilizaciju unapred bez dodatne želje i truda da razaraju, pljačkaju itd, kad njih odbacimo, šta ostaje:

1. S&T nešto manje bitni, ali teško je pričati o prevelikoj količini đubreta - razni zupčanici u sistema

2. non-S&T - zlo jbt, između ostalog - isto manje bitnog a ok zlo je većinski u oboj branši - sotona bukvalno.

Pogledaj sve iole bitno pri US političkoj vrhušci - pravnici uglavnom.

Pogledaj razne woke dilbere. Znaš koliko ih zna šta je na ovoj ilustraciji dole: nula-zarez-koma-zapeta procenata.

Ćak i cool non-S&T uglavnom nemaju pojma šta je ovo dole. Mašinci i mašinke?! Možda ne previše njih, ali veći procenat ih zna šta je ilustracija, recimo par redova veličine, nači 100 puta, nego što je to slučaj sa ok non-S&T.

S&T po pravilu od non-S&T domenima znaju više nego što je slučaj brnuto.

Zašto je to tako?!

Pa ne može olako da se frlja u S&T svetu.

U non-S&T svetu danas možeš da kažeš: van-zemaljci sa vretenastim lila očima su u 7.5-toj dimenziji i ni dalje nećeš biti lupetač kao neko ko tvrdi da je 2+2=7.13 - prosto doneseš dve pa još dve banane i prebrojiš, dok za vanzemaljce ako se potrudiš možeš da nađeš i internet "reference".

U non-S&T je prosto potrebno manje truda da napabirčiš followers.

Dramaična je asimetrija - ponavljam se - između širine znanja S&T ljudi u non-S&T domenima i obrnuto.

S&T mnogo više rade stvari iz radoznalosti i ljubavi, non-S&T zbog moći, novca i slave, iako niko nije operisan od toga.

U ovoj dole ilustraciji, koja se odnosi na revoluciono, većina no-S&T, OGROMNA, 99.99%, prepoznaje samo ovo "Chic" i stavlja u neki ontološki "podsistem", samo nažalost besmislen

Non-S&T u fantastičnoj većini nemaju pojma koliko ne znaju.


Pravda za inženjere!

Da nije bilo inženjerra koliko ih je bilo danas bi i 100 puta više non-S&T trudbenika gojilo prasiće u kupatilu da preživi, ko u viktorijansko vreme - nelogično, prosto ih ne bi bilo toliko, neodrživo.

Da nije bilo non-S&T trudbenika koliko ih je bilo danas bi i do 100 puta manje ljudi umiralo i bilo siromašno zbog zlikovaca.
solo solo 19:17 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

Pravda za inženjere!


Šta bi inžinjeri bez MAJSTORA ?



p.s.

oni su pravda

Spiridon Spiridon 19:25 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

Da nije bilo inženjerra koliko ih je bilo danas bi i 100 puta više non-S&T trudbenika gojilo prasiće u kupatilu da preživi, ko u viktorijansko vreme - nelogično, prosto ih ne bi bilo toliko, neodrživo.

Da nije bilo non-S&T trudbenika koliko ih je bilo danas bi i do 100 puta manje ljudi umiralo i bilo siromašno zbog zlikovaca.


Moja je greska sto sam blog napisao ironično, a u sustini nisam zeleo da niko pomisli da se inženjeri osudjuju vec da je doslo vreme da se malo prešaltamo i bacimo svetlo na društvene nauke i tamo potrazimo odgovore za izlazak iz ove situacije. Pitanje je samo koliko je je kasno za tako nesto.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:58 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

Milan Novković

S&T po pravilu od non-S&T domenima MISLE DA znaju više nego što je slučaj brnuto.

kad ovo popraviš onda vidiš kako može da se desi da kako kažeš neko iz S&T svijeta može da radi kompleksan S&T i istovremeno misli da

U non-S&T je prosto potrebno manje truda da napabirčiš followers.

i što je još grđe da

S&T mnogo više rade stvari iz radoznalosti i ljubavi, non-S&T zbog moći, novca i slave, iako niko nije operisan od toga.

pa onda da
Non-S&T u fantastičnoj većini nemaju pojma koliko ne znaju.

i tako u svijetu u kom tech počinje da vlada dođeš u situaciju da ljudi prave nevjerovatnu štetu vjerujući pri tom da su prepametni, svemoćni a svi oko njih budale..
daj bože da se na kraju nećemo olupati upravo zbog nekog prepametnog S&T lika koji je do kraja sve shvatio, razumio i zna, jer uostalom nema šta mimo njegovog polja eksperize ni da se zna, to su sve gluposti pa će sad svima da nam iskroji kapu baš kako treba..
eh da..
opet, lijepo ilustrovano u pomenutom Falloutu
ne propustiti
Milan Novković Milan Novković 20:47 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

Spiridon
Da nije bilo inženjerra koliko ih je bilo danas bi i 100 puta više non-S&T trudbenika gojilo prasiće u kupatilu da preživi, ko u viktorijansko vreme - nelogično, prosto ih ne bi bilo toliko, neodrživo.

Da nije bilo non-S&T trudbenika koliko ih je bilo danas bi i do 100 puta manje ljudi umiralo i bilo siromašno zbog zlikovaca.


Moja je greska sto sam blog napisao ironično, a u sustini nisam zeleo da niko pomisli da se inženjeri osudjuju vec da je doslo vreme da se malo prešaltamo i bacimo svetlo na društvene nauke i tamo potrazimo odgovore za izlazak iz ove situacije. Pitanje je samo koliko je je kasno za tako nesto.


newimprovedtadejus
Milan Novković

S&T po pravilu od non-S&T domenima MISLE DA znaju više nego što je slučaj brnuto.

kad ovo popraviš onda vidiš kako može da se desi da kako kažeš neko iz S&T svijeta može da radi kompleksan S&T i istovremeno misli da

U non-S&T je prosto potrebno manje truda da napabirčiš followers.

i što je još grđe da

S&T mnogo više rade stvari iz radoznalosti i ljubavi, non-S&T zbog moći, novca i slave, iako niko nije operisan od toga.

pa onda da
Non-S&T u fantastičnoj većini nemaju pojma koliko ne znaju.

i tako u svijetu u kom tech počinje da vlada dođeš u situaciju da ljudi prave nevjerovatnu štetu vjerujući pri tom da su prepametni, svemoćni a svi oko njih budale..
daj bože da se na kraju nećemo olupati upravo zbog nekog prepametnog S&T lika koji je do kraja sve shvatio, razumio i zna, jer uostalom nema šta mimo njegovog polja eksperize ni da se zna, to su sve gluposti pa će sad svima da nam iskroji kapu baš kako treba..
eh da..
opet, lijepo ilustrovano u pomenutom Falloutu
ne propustiti

Ja sam toliko brzo napisao komentar da nemam pojma šta sam sve napisao i na koliko mesta sam zaboravio reč, ili neku greškom dodao pa rečenica ne odslikava moje mišljenje.

Tj seo od umora za sto na kratko pa kažem da vidim šta blogeri rade.

Al evo, ode i poslednji majstor (Španija, trange-frange sa vilama od love iz penzionog fonda i dok smo dobrog zdravlja žena i ja a jako dobro ovo radimo kažemo što da ne - bar kad pandrknemo sve ostaje deci umesto finansijskoj instituciji od koje smo kupili annuity)

I dok mi opada adrenalin i ovaj komentar ću zbrziti, ali se kasnije malo smiriti:

- Počeo sinoć da čitam Spirin blog i kažem nice - možda je opet experiment sa GPT inc i sličnim, a ako nije bilo bi cool da jeste pošto sada ima wow tema na temu kako nas AI podiže na višu lestvicu, orkestracionu, i mi treba da budemo idejo tvorci/davci a AI da nam pretače misli u tekst, tj fatamo ideje pošto smo tu bolji, a AI neka šljaka. Mi viša svest i kreativa, Ai entiteti seljaci, bre

- Al nisam završio čitanje pošto me neko prekinuo na nekom masažeru pa počeo posle toga da dremam pošto su me preksinoć po ponoći ganjala dva komarca - u 4:50am sam upalio svetlo i terminirao ih, ali se nisam naspavao, čak i danas vučem posledice i jedem duple porcije da se smirim.

- A ovaj rant gore nije zato što se osećam ugroženim kao inženjer ili sam kivan na non-S&T pošto:

1. Još od puberteta kad sam naleteo na prvu naj-pametniji-ljudi-ikad listu sam zapamtio samo Hegela i Getea.

2. Podjednako mi prija da čitam i razmišljam sada o AIu kao i Faustu - evo ga u stvari, i u ime speirinog bloga, već zajedničkog jezgra u jurnjavi za znanjem i razumevanjem

3. Ja sam na narcisoidnom spektru razmazan širinski kao i ostali, ali težina razmazivanja je nešto veća na grandioze-narcisoid polovini pa i ne smetaju izazovi u oblastima gde bolj eplivam - tj ja žudim za utakmcama gde na kraju imam bar priliku da kažem "a rekli su mi da je nemoguće" (jedan naš Bgd zaposleni onomad često spominjao. Ja u IT-ju znam dosta odličnih pojedinaca koji su veseli kad ih provociramo i izazivamo na njihovom terenu i koji vole na kraju da poentiraju ovom doskočicom.

... eto, kasnije više, jednino što mi u opštem smislu još pada na pamet je to da kad potežemo pojedinačne primere, ali ne uvodimo kvantitativne crtice u diskusiju, to je ista priča kao što je isisavanje vremena iz Zenoovog paradoksa pa kornjača ispadne brža od zeca

Nediranje kvantiteta neminovno degažira i razne kvalitete u aute, pa na silu separacija na formu i suštinu (već sam zaboravio da li je Spira ili neko od blogera to dotakao ovde ili negde drugde) ... su iz širokog asortimana falacies, samo viša liga od onih atomic koje češće potežemo.

Elem, meni i sada bar pola čitanja ide na non-S&T, nemam problem sa tim, naprotiv, piskarao sam i sam o tome, a filozofija i nauka su oduvek išli zajedno - kvantna mehanika je unela pometnju i filozofija zakaskala - čak sam i na te teme ne samo pročitao knjižurinu francuskog uni rofe, Quantum Philosophy, nego kad mi se učinilo da će mlaća ćerka da se pati sa glumačkom karijerom (pati se i sada ali ima i degree sa top institucije pa je to hvalisanje hrani još uvek) počeo da je podbadam sa idejom da napravimo pilog moguće serije pa ponudimo Netflixovima:

- Žene poznatih filozofa bile pametnije od muževa i davale im ideje, al muški svet, jbg Ponudio sam joj da ona bude Xanthippe - zbunila se ali me je dugo popreko gledala

- Pa sam hteo da se zezamo i zamenimo učesnicima nacionalnosi i acente

- Pa sam i manzuo foru iz Quantum Philosophy gde oni gore z večnih lovišta ne mogu potpuno da prate događanja na B92 blogu pa kad im dođe pridošlica krenu da ga i li je dave neko vreme ...

... al onda je dobila mestao na RADA pa sam zaboravio na projekat, ionako im ne daju dok studiraju da bilo šta rade sa strane ...

... odoh postrance, sorry, al filozofija se vratila to stoji, i stara ljubav nauke i filozofije ide dalje ... video sam da je Spira spomenuo
Milan Novković Milan Novković 21:46 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest


Spiridon
Da nije bilo inženjerra koliko ih je bilo danas bi i 100 puta više non-S&T trudbenika gojilo prasiće u kupatilu da preživi, ko u viktorijansko vreme - nelogično, prosto ih ne bi bilo toliko, neodrživo.

Da nije bilo non-S&T trudbenika koliko ih je bilo danas bi i do 100 puta manje ljudi umiralo i bilo siromašno zbog zlikovaca.


Moja je greska sto sam blog napisao ironično, a u sustini nisam zeleo da niko pomisli da se inženjeri osudjuju vec da je doslo vreme da se malo prešaltamo i bacimo svetlo na društvene nauke i tamo potrazimo odgovore za izlazak iz ove situacije. Pitanje je samo koliko je je kasno za tako nesto.

Ma cool je blog.

Samo se seti kvanitativne strane priče i bićeš malo bliže mom rantu, koji nema veze sa filozofijom koju ti dotičeš.

Ja sam iz filozofije pročitao bar onoliko knjiga koliko mi je bilo potrebno da diplomu ETF-a - nije to strukturinao znanje, nego nabacano iz interesovanja, rastegnutok u vremenu, pa velikim delom zaboravljeno. I ja sam amater.

Nego, kvantitativno sad:

- U UK, na primer, ogromna većina klinaca hoće da studira društvene nauke, art, ... to je besmisleno i osuđeno na propast, a ne treba zaboraviti da su mladi keen, hoće da se pokažu, dokažu i uspeju u životu - imaju pravo, takvi smo uglavnom svi

- Ogromna većina društvenjaka je, realno, u vrhu vladajuće i uticajne piramide. Nije naučnik onaj koji je ubedio silne majke da promene deci pol pre 10.te godine, kad "primete" da su deca u pogrešnoj koži.

Nije naučnik onaj što će u Moderni poleteti da iskoristi AI da bi sutra pravio lovu gde će sakaćenje zdravih biti samo risk faktor u jednačinama rizika i dpbiti.

Malo je bilo tehnologija koje nisu mogle da se upotrebe kao alat zlih da bi maltretirali većinu.

Sve velike vanredno naglo uspešne grupacije na kraju ginu na isti način:

- Političari i bankari zalegnu ko kvočke nad zlatnim jajima tog što je grupaciju učinilo naglo uspešnom:

1. Od US danas sa hordama nakoćenih političaja, stratega, influensera, lobista i okeana pozajmljenog ...

x. Do Gutenberga u Mainzu u prvih 68% 15. veka (na kraju su oni što su kupili obveznice koje više nisu mogle da se ispplte spalili Mainz, pošto su ga polako napusti oni bitni)
Milan Novković Milan Novković 22:28 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

newimprovedtadejus
Milan Novković

S&T po pravilu od non-S&T domenima MISLE DA znaju više nego što je slučaj brnuto.

kad ovo popraviš onda vidiš kako može da se desi da kako kažeš neko iz S&T svijeta može da radi kompleksan S&T i istovremeno misli da

U non-S&T je prosto potrebno manje truda da napabirčiš followers.

i što je još grđe da

S&T mnogo više rade stvari iz radoznalosti i ljubavi, non-S&T zbog moći, novca i slave, iako niko nije operisan od toga.

pa onda da
Non-S&T u fantastičnoj većini nemaju pojma koliko ne znaju.

i tako u svijetu u kom tech počinje da vlada dođeš u situaciju da ljudi prave nevjerovatnu štetu vjerujući pri tom da su prepametni, svemoćni a svi oko njih budale..
daj bože da se na kraju nećemo olupati upravo zbog nekog prepametnog S&T lika koji je do kraja sve shvatio, razumio i zna, jer uostalom nema šta mimo njegovog polja eksperize ni da se zna, to su sve gluposti pa će sad svima da nam iskroji kapu baš kako treba..
eh da..
opet, lijepo ilustrovano u pomenutom Falloutu
ne propustiti

S&T je alat u rukama u glavnom non-S&T ekipe koja je na vrhu piramide.

Možemo mi da kažemo da je u WW1 uglavnom tehnologija komadala ljude, ali su non-S&T odlučili da je tako koriste i da guraju razvoj i u tu stranu.

Nego bi se bez te tehnologije, tj najmanjeg zajedničkog sadržaoca nje i mirnodopskih mnogo duže umiralo od raznih kuga, gladi i bog zna čega.

A kontrolisati razvoj pod težinom mnogo pravilnika je interesantna tema, i za blog.

Odgledaću Fallout, thanks.

Svašta sam ja pročitao na ove teme. Nije lako u konkurentnom svetu kontrolisati ove procese.

Ne samo zbog "ako US ne urade ovo uradiće Kinezi prvi", nego i pored pravilnika unutar US ne možeš da kontrolišeš rogue elements koji na kraju i nisu rogue, nego su izvan matrixa, čak menadžeri.

Ne znam koliko si pored početnog "uzbuđenja" pratila Covid (ja sam u početku čitao sve, SVE, pa onda usporio, naravno, ali još dolaze delovi priče.

Ti lika kao što je Pompeo NE MOŽEŠ da kontrolišeš, zato što on već kontroliše tebe.

I ti si ovde stilska figura tipa kongres, senat, i skoro sav MSM pa uni konglomerat, pa zamisli tek sebe kao jedinku.

Ovo je trebao, i jeste, da bude vek life-sciences i robotike. AI nam se podrazumevao - tj on je već bio svuda u delićima i često se drugačije zvao.

I gledaj sad mRNA - to je tehnologija koja neverovatno mnogo obećava u personalizovanom (realnom) lečenju pa podizanju kvaliteta života.

Covid vakcina, recimo da je ubila do 20 miliona ljudi, a oštetila bog zna koliko - ko omanji svetski rat će biti glitch za 75 godina kad se vek završi, i to zaboravljeni glitch, a igrači jagme sada, gde su Pompeo, Lari F i slični nisu na nivou tih pravilnika i procedura na koje ti (verovatno) misliš, oni komanduju ljudima koji ih pišu trange-frange ih između ostalog pomeraju i izmežu FDAjeva raznih pa non-exec crkavica za stare dane na upravnim odborima raznih farmaceutskih i mic firmi, a tek iznad njih idu glavni vlasnici, oligarhija: državni aparat, cije i slične, pravo, mediji itd su agencije ovih na vrhu piramide.

I tamo je grabež za novcem i vlašću.

Nagledao sam se i ja lepog u maštarenjima o federacijama u Star Treku is sličnom, i tehbologija nam lepo ide u tu stranu, ali nije ona self-moderating blob kad je opasno u pitanju, i njima ipak diriguje lova i šefovi iznad njih.

S&T su i dalje relativno mali u poređenju sa bankarima, na primer. Ne bismo danas ni znali za Elona da nije imao non-S&T podršku iza sebe.

Njegova lova je pocket money nekima sa vrha piramide. Pogledaj samo koliko kralj nam Čarls ima u moru oko Britanije, ajd nije on nego kruna, a onda se seti kako mu Evelin Rotšild čita tamo neku bukvicu na fotci dok ga kvrcka kašiprstom u grudi.

I seti se kakve i koliko uopšte ocena kralj nam ima iz srednje škole, i koliko uopšte sličnih imaju S&T diplome.
michiganac michiganac 23:13 24.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

objašnjavaš da nije Franjo imao pravo da dolazi u Sarajevo..


Pa po njihovom tumačenju 'okupacionog prava' jeste, po njemu su, jelte, sudili kasnije i za tzv. "veleizdaje".


A bila je tu još gomila Austrijanaca i dr. kolonista od 1878, činovnika i naravno, kad je već ovaj blog i o njima, prvih inženjera (ako izuzmemo ove građevince koji su gradili ćuprije na Drini i sl.). Štaviše, bili su prisutni tu još od onih napeolonovskih previranja, kako su opisani u Ivinoj Travničkoj Hronici.

Sad mi je ovo evociranje prisjećanja na to doba, Principa i pominjanje Ive dalo šlagvort da se prešaltam ponovo na ova previranja s početka XX vijeka i jednog fascinantnog lika koga su to vrijeme i BiH-bespuća i vrleti iznjedrili.. Bješe literarni ideolog Mlade Bosne, takoreći njena soft-linija (ako bismo ovu hard od Žerajića do Principa nekako mogli da izumemo sa strane), veliki uticaj je izvršio i na samog mlađanog Ivu, otvorio mu horizonte Evrope i literature.. I ne samo na njega već i na Alfreda Adlera, Kandinskog, Frederika van Edena, Eriha Gutkinda, Edvina Muira, sve do Alana Votsa, koji je takođe jedna nesvakidašnja ličnost (npr. docsu, cijenim, posebno zanimljiva).

U međuvremenu mu je bila prikačena i etiketa šarlatana/nadrifilozofa, ali danas ponovo pobuđuje pažnju (prevashodno u Holandiji i na ostrvu tu kod vas). Okončao je svoju životnu misiju u Londonu.

Dimitrije Mitrinović (život i utopija)

Nezavisno od opisa, doživljaja i etiketiranja drugih, nosio je u sebi izvjesnu prometejsku iskru (poniklu iz hercegovačkog krša), i bio, dakle, neuporedivo veća faca. (ako bi ti kojim slučajem neko od potomaka kasnije pisao esej o tom vremenu, značaju i ideji Mlade Bosne (koja nadalje "transcedentira" ), onda su njegovi lik i djelo nezaobilazni)
docsumann docsumann 05:34 25.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

1. Prvoiprovo, podjedan: porediš slanje i projektovanje-do-sklapanje


grijEška, ne poredim, već podsjećam da je skup Inžinjera mnogo širi od brijantnih genijalaca.
ako pod inženjere podrazumjevaš samo inovatore i konstruktore novih rješenja, onda ok, al to je upravo seciranje na podskupove.

moj komentar je bio više u smislu da se na pretjeruje u davanju značenje i vrijednosti.

inženjeri su bitan šraf fdruštva, al svakako nisu najpodobniji za upravljanje društvom.
po tom pitanju mi je bliži Platon, koji je smatrao, naravno shodno svom vremenu, da je najbolje da vladar bude filozof
e sad što je pojam filozofa devalvirao na značenju od antičke Grčke do danas, drugi je par nogavica.
Platonopv filozof je morao da zna geometriju

Milan Novković Milan Novković 07:39 25.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

docsumann
1. Prvoiprovo, podjedan: porediš slanje i projektovanje-do-sklapanje


grijEška, ne poredim, već podsjećam da je skup Inžinjera mnogo širi od brijantnih genijalaca.
ako pod inženjere podrazumjevaš samo inovatore i konstruktore novih rješenja, onda ok, al to je upravo seciranje na podskupove.

moj komentar je bio više u smislu da se na pretjeruje u davanju značenje i vrijednosti.

inženjeri su bitan šraf fdruštva, al svakako nisu najpodobniji za upravljanje društvom.
po tom pitanju mi je bliži Platon, koji je smatrao, naravno shodno svom vremenu, da je najbolje da vladar bude filozof
e sad što je pojam filozofa devalvirao na značenju od antičke Grčke do danas, drugi je par nogavica.
Platonopv filozof je morao da zna geometriju


"Shodno svom vremenu" je bitno, i filoyofi danas bi svakako bili bolji politi;ari od, recimo ...

... britanskih. Pošto o tu-kod-vas-politici znam samo iz vaših priča neću da pravim argument vama prepričavajući vam priču na drugi način.

A Britanci, par primera:

- David C nikad ništa nije radio osim politike, pre nego što je postao PM. Probao jednom na jako kratko kod Keneta Klarka ali mu ovaj dao otkaz pošto je bio beskoristan na poslu. Kad su došli izbori ja sam bio ubeđen da će Kenet K biti PM - pametan i obrazovan. Rekao mi jedan partijski član kako nema šanse, i nije pamet bitna, i rekao kako će David K postati PM. Tako i bilo.

U to njegovo vreme sve tri partije su za vođe imale zgodne, visoke muškarce. Ovo je sad nota o političkom procesu. Ovo dodaje poneki glas kod ženskih glasača pošto im podsvesno sugeriše kvalitetan genetski materijal za njihovu decu. Nema veze što ni jedan od njih, a čak ni da se udruže, ne bi "uspeo" da oplodi milione britanskih žena al jbg, tako nam kucka egzistencijalna podsvets, ...

... bez INŽINJERA na dohvat ruke da pojasne

- Pre nego što je postala PM Liz T je bila ministar inostranih poslova. Očekivao bi da osoba na takvoj poziciji ima solidno znanje iz geografije, pa se posebno informiše kad ide u posetu u neku državau.

Not so in UK, kad je otišla u Rusiju malo je brkala poziciju Rostova na Donu. Nagađam da ne bi znala unapred na kojoj je reci Rostov na Dolu, a Baltičko i Crno more znamo da je mešala pošto im imena počinju na B

- Hoćeš politiku na lokalnom nivou?! Jedan ćošak u Londonu su raskopavali malo preko 20 puta u jednom kalendarskom mesec. Da definišem "raskopavati": iskopaš neku rupu do nekih cevi, kablova ..., uradiš posao, pa je zatrpaš i asfaltiraš.

Jel treba da uvodim kvantitativni osvrt na veće grupe inženjera pa političara, u ulustrativnoj paraleli?

Iako bi filozofi bili bolji, dans su narasla druga vremena.

Uzmi US - klot pravnici: oni su pametni ljudi, završili faksove, moraju da budu dobri u logici, pričanju i pisanju, i po pravilu su vredni.

U jednom trenutku pre nekoliko meseci armija njih pri dal kongresu propituje jednog S&T što malo talasa o klimatskim promenama i izvlačenju CO2 iz atmosfere. On ih pita koliki je procenat CO2 u atmosferi i niko nema blage veze. A koliko treba biosferi da ne počne da se urušava - čudno pitanje, nikad čuli.

Pokušaj da pojasniš kako su oni, pa i filozofi, ... ne treba keramičari iz Srbije, bolji materijal za vođenje države na centralnom ili lokalnom nivou!

Nisu, i uzmi pametnu državu Kinu. Dal gore u njihovj vrhušci imaš mix, te jedan prvnik, jedan ekonomista, mašinac, elektroničar, medicinar, ... pa tako dalje i tako u krug.

A ako "mora" jedna uža grupacija na vrh to sigurno, i ja nemam dileme, nisu non-S&T.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:19 25.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

Milan Novković

Odgledaću Fallout, thanks.


obavezno, sad kad sam završila kapiram šta je problem sa tbp, što smo onoliko svi konstantno padali u san (kraj breathtaking efekata)..
no likeable characters..
u tbp bukvalno nijedan lik nije ni u najmanjoj mogućoj mjeri simpatičan.. potpuno flat, neuvjerljivi, nezanimljivi likovi s kojima se nemoguće identifikovati..
to je kinska priča a ovi su pokušali to da okrpe nekim užasnim ljubavnim intrigama tako da je stvar postala još mučnija..

Fallout naprotiv iako uglavnom manje poznati glumci ili potpuno novi prepun odličnih likova.. kauboj goul je fenomenalan, glavna cica ubija, blackie ubija, nosonja ubija.. odlično napisani, fenomenalan kasting, kanda i dobra režija..
pun pogodak..
il su kod džefa naučili kako se to radi il ih je usralo..
vidjećemo kod sledeće..
kanda su nešto ipak naučili
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:31 25.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

docsumann
1. Prvoiprovo, podjedan: porediš slanje i projektovanje-do-sklapanje


grijEška, ne poredim, već podsjećam da je skup Inžinjera mnogo širi od brijantnih genijalaca.
ako pod inženjere podrazumjevaš samo inovatore i konstruktore novih rješenja, onda ok, al to je upravo seciranje na podskupove.

moj komentar je bio više u smislu da se na pretjeruje u davanju značenje i vrijednosti.

inženjeri su bitan šraf fdruštva, al svakako nisu najpodobniji za upravljanje društvom.
po tom pitanju mi je bliži Platon, koji je smatrao, naravno shodno svom vremenu, da je najbolje da vladar bude filozof
e sad što je pojam filozofa devalvirao na značenju od antičke Grčke do danas, drugi je par nogavica.
Platonopv filozof je morao da zna geometriju


ajde geometriju, filozof je bio naučnik opšte prakse.. znao je sve što je aktuelno društvo znalo.. nije naravno upordivo sa ovim danas..
ali..
ovde se recimo i u školama pominje tzv. strah od matematike i sve više primjenjuje nekakav singapurski metod učenja koji kaže da svi mogu biti dobri matematičari samo je potreban trud i dobar metod učenja..
metod im je da razbiju svaki postupak na mnogo malih postupaka i to na nekoliko različitih načina i onda bjesomučno ponavljaju..
opet dosta djece otpadne jer to sve skupa ipak traži prije svega strpljenje (da se postupak ponavlja) a djeca jelda strpljenje često nemaju.. pride u matematici propuštanje da naučiš jedno obično dođe na naplatu kod sledećeg koje se na to isto oslanja pa djeca tu brzo izgube korak u nekom uzrastu recimo 12 do 15 godina..
ko istraje uoči da stvar zaista nije ni mistična ni posebno zahtjeva..
daleko je zahtjevnije sagledati recimo sve relevantne činjenice vezane za atentat F Ferdinanda nego što je recimo izračunati Čoleski dekompoziciju matrice..
ali ljudima kad kažeš Čoleski dekompozicija to im zvuči kao u jeeeeeebt pa ti si genije a kad kažeš Apis je kriv što je Princip potegao obarač (ne kažem da jeste, ne znam) o tome svi imaju mišljenje..
otuda miskoncepcija da je matematika (a posebno fizika iako je fizika još daleko intuitivnija i lakša od matematike) e dakle da je matematika teška a matematičari pametni a istorija je laka a istoričari su glupi..
a tek filozofija, ja realno ne znam ni pitanje da postavim u filozofiji, not for the lack of trying..

a kad tome dodaš i to što kažeš da svakako osoba koja je posebno talentovana za slijepo ispunjavanje (matematičkih) procedura vjerovatno nije posebno podesna da promišlja uređenje društva..

onda je stvar jasna..
tim se problemima nikako i nipošto ne bi trebali baviti samo a ni većinski inžinjeri a ni stem struka..
timovi više stručnjaka svakako da..

da se kladim kladila bih se da bi najveće sranje napravili u društvu kojim bi upravljali samo inžinjeri ili naučnici..
činjenica da toga nisu svjesni samo podvlači problem
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:36 25.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

Milan Novković
docsumann
1. Prvoiprovo, podjedan: porediš slanje i projektovanje-do-sklapanje


grijEška, ne poredim, već podsjećam da je skup Inžinjera mnogo širi od brijantnih genijalaca.
ako pod inženjere podrazumjevaš samo inovatore i konstruktore novih rješenja, onda ok, al to je upravo seciranje na podskupove.

moj komentar je bio više u smislu da se na pretjeruje u davanju značenje i vrijednosti.

inženjeri su bitan šraf fdruštva, al svakako nisu najpodobniji za upravljanje društvom.
po tom pitanju mi je bliži Platon, koji je smatrao, naravno shodno svom vremenu, da je najbolje da vladar bude filozof
e sad što je pojam filozofa devalvirao na značenju od antičke Grčke do danas, drugi je par nogavica.
Platonopv filozof je morao da zna geometriju


"Shodno svom vremenu" je bitno, i filoyofi danas bi svakako bili bolji politi;ari od, recimo ...

... britanskih. Pošto o tu-kod-vas-politici znam samo iz vaših priča neću da pravim argument vama prepričavajući vam priču na drugi način.

A Britanci, par primera:

- David C nikad ništa nije radio osim politike, pre nego što je postao PM. Probao jednom na jako kratko kod Keneta Klarka ali mu ovaj dao otkaz pošto je bio beskoristan na poslu. Kad su došli izbori ja sam bio ubeđen da će Kenet K biti PM - pametan i obrazovan. Rekao mi jedan partijski član kako nema šanse, i nije pamet bitna, i rekao kako će David K postati PM. Tako i bilo.

U to njegovo vreme sve tri partije su za vođe imale zgodne, visoke muškarce. Ovo je sad nota o političkom procesu. Ovo dodaje poneki glas kod ženskih glasača pošto im podsvesno sugeriše kvalitetan genetski materijal za njihovu decu. Nema veze što ni jedan od njih, a čak ni da se udruže, ne bi "uspeo" da oplodi milione britanskih žena al jbg, tako nam kucka egzistencijalna podsvets, ...

... bez INŽINJERA na dohvat ruke da pojasne

- Pre nego što je postala PM Liz T je bila ministar inostranih poslova. Očekivao bi da osoba na takvoj poziciji ima solidno znanje iz geografije, pa se posebno informiše kad ide u posetu u neku državau.

Not so in UK, kad je otišla u Rusiju malo je brkala poziciju Rostova na Donu. Nagađam da ne bi znala unapred na kojoj je reci Rostov na Dolu, a Baltičko i Crno more znamo da je mešala pošto im imena počinju na B

- Hoćeš politiku na lokalnom nivou?! Jedan ćošak u Londonu su raskopavali malo preko 20 puta u jednom kalendarskom mesec. Da definišem "raskopavati": iskopaš neku rupu do nekih cevi, kablova ..., uradiš posao, pa je zatrpaš i asfaltiraš.

Jel treba da uvodim kvantitativni osvrt na veće grupe inženjera pa političara, u ulustrativnoj paraleli?

Iako bi filozofi bili bolji, dans su narasla druga vremena.

Uzmi US - klot pravnici: oni su pametni ljudi, završili faksove, moraju da budu dobri u logici, pričanju i pisanju, i po pravilu su vredni.

U jednom trenutku pre nekoliko meseci armija njih pri dal kongresu propituje jednog S&T što malo talasa o klimatskim promenama i izvlačenju CO2 iz atmosfere. On ih pita koliki je procenat CO2 u atmosferi i niko nema blage veze. A koliko treba biosferi da ne počne da se urušava - čudno pitanje, nikad čuli.

Pokušaj da pojasniš kako su oni, pa i filozofi, ... ne treba keramičari iz Srbije, bolji materijal za vođenje države na centralnom ili lokalnom nivou!

Nisu, i uzmi pametnu državu Kinu. Dal gore u njihovj vrhušci imaš mix, te jedan prvnik, jedan ekonomista, mašinac, elektroničar, medicinar, ... pa tako dalje i tako u krug.

A ako "mora" jedna uža grupacija na vrh to sigurno, i ja nemam dileme, nisu non-S&T.


ali ti sad tu mješaš korumpiranost i ljenost sa strukom.. sad valjda ispade da non ST ljudi svi korumpirani i lijeni a ST su valjda vrijedni i nekorumpirani..
a poslednjih godina baš gledamo očigledne dokaze suprotnog..
evo ti SBF kao poslednjeg primjera..
kakve kretenoidne štetočine a sve go matematičar..
dok je bilo drpanje u finansijama bar je imalo nekog smisla.. baja se nadrpao pa nešto kapnulo raji i oko njega..
ove budale bukvalno spalile..
nevjerovatno demonstracija matematičke inteligencije i potpune socijalne retardiranosti..
a da se kladim kladila bih se da ćemo tek da se nagledamo takvog ludila dok se AI sektor još malo razmaše pa se pokaže u šta oni pale milijarde koje su nagrabili
docsumann docsumann 18:01 25.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

ajde geometriju, filozof je bio naučnik opšte prakse


poznavanje geometrije je bio uslov za ulazak u Platanov Akadem (školu, po kojoj danas ve akademoje nose ime).

najveća naučna, matematička dostignuća stare Grčke pripadaju specijalistima izumiteljima - astronomima, matematičarima Eratosten, Arhimed, Euklid, Ptolomej...sem pitagorejaca, donekle atomista (al više konteplativno) i Aristotelovog pokušaja naučne sinteze slabo se ko od filozofa mješao u tehničke stvari.
mnogi, poput Sokrata, a pogotovo nakon njega akcenat svog umnog djelanja stavljaju na etička pitanja i smislu života.

tako da tadašnji filozofi jesu poznavaki osnove tadašpnje nauke koja ni izbliza nije bila tako izdiferencirana i specijalizovana kao današnja, al da su bili inženjeri od glasa, pa baš i nisu.

a u pravu si što se tiče širine opšte znanja (kao i širine oblasti interesovanja), na to je Platon ui aludirao u svojoj "Državi", ta filozofi vide/misle šire i od naučnika i generala i sveštenika

tako da se danas kao jedini kandidat sa odgovarajućim CV-jem izdvaja AI

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:20 25.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

docsumann

tako da se danas kao jedini kandidat sa odgovarajućim CV-jem izdvaja AI


pa ne mora AI, dosta je tim ljudi sa različitim stručnim profilima.. to je sasvim dobro radilo dok ne dođoše neki da proglašavaju kako samo stem valja, non-stem su sve same budale, to treba ukinut..
i jbg
postalo popularno da se bude za za il za protiv
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:05 26.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

newimprovedtadejus
docsumann

tako da se danas kao jedini kandidat sa odgovarajućim CV-jem izdvaja AI


pa ne mora AI, dosta je tim ljudi sa različitim stručnim profilima.. to je sasvim dobro radilo dok ne dođoše neki da proglašavaju kako samo stem valja, non-stem su sve same budale, to treba ukinut..
i jbg
postalo popularno da se bude za za il za protiv


Odličan Fallout, totalno opičeno i maestralno urađeno, hvala na preporuci!

3BP ko da nisam ni gledao, izbrisalo se iz memorije pamćenja posle dan ili dva (a ni Makse nema, verovatno se zamonašio posle izneverenih očekivanja, a toliko je izgarao ovde od kad se prvi put šušnulo da netfliks sprema seriju epopeju, da sam i ja zbog njega želeo da bude dobro, ali sam slutio da to neće da liči ninašta).

michiganac michiganac 22:38 26.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

Pajiću, ako si možda fan 'Contact'-a Fosterove, imam za tebe jedan sličan, lijep indie-film (za pogledati u društvu 'ćere):


srdjan.pajic srdjan.pajic 03:32 27.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

michiganac
Pajiću, ako si možda fan 'Contact'-a Fosterove, imam za tebe jedan sličan, lijep indie-film (za pogledati u društvu 'ćere):





E, hvala, pogledaću ako ima na ovim mrežama na koje sam pretplaćen. Jesam fan, i Kontakta i Džodi Foster, i baš sam ga nedavno gledao ponovo (sa ćerom, posle smo gledali Apolo 13, a pre toga October Sky).

Inače, pre dosta godina sam sa bivšim kolegama sa faksa bio u poseti UofNM u Sokorou, pa su nas domaćini vodili do VLA niza (to je taj radioteleskop koji se pojavljuje u filmu, a bili smo i u onoj sobi koja je rekonstruisana za film, gde Džodi primi poruku do vanzemljaka, posle i do korelatora koji se ne pominju u filmu ali su srce to jest mozak tog antentskog niza). Posle smo se popeli na jedan od radioteleskopa koji je bio off-line i razgledali izbliza, što je bila posebna privilegija.

Onda smo kampovali par noći na livadi pored niza, dobro, to se nije razlikovalo od bilo kog drugog kampovanja u divljini sem što je bilo u društvu geekova, nekih u alkoholisanom stanju, a usred noći su nas spopale neke krave, nemam pojma odakle one tu, verovatno smo logor digli na njihovom terenu, i jedan Nemac je bacio peglu u autu pa je to smrdelo do kuće.

benedykt benedykt 08:15 27.04.2024

Re: Inžinjeri i njihova savjest

docsumann

poznavanje geometrije je bio uslov za ulazak u Platanov Akadem (školu, po kojoj danas ve akademoje nose ime).


Da budemo precizni, na ulazu u Platonovu Akademiju je stajao natpis na kome je pisalo…

Αγεωμέτρητος μηδείς εισίτω

Ili ti ga u prevodu, oni koji ne znaju geometriju ne treba da ulaze unutra…
michiganac michiganac 23:08 23.04.2024

Prosvjetljenje u vremenima tame

U današnjem svetu, dok se programeri i inženjeri bore da stvore sledeći hit tehnološki proizvod, filozofi su tu da nam pomognu da shvatimo zašto bi to uopšte trebalo da želimo.


Postoje neki takve vrste koji su ti zaokupirali paznju?

Mene je u posljednje vrijeme zaintrigirao jedan od drugojacije fele, premda u CV-u vucem nekakvu 'ing.' etiketu.




Kritika u slobodnom prevodu:


Philipp Blom već dugo vremena predstavlja suptilnog posmatrača i komentatora savremene istorije. Kao istoričar, sposoban je da detaljno istraži najfinije procese, a kao svojevrsni univerzalni učenjak u oblasti humanističkih nauka, sposoban je da iscrtava velike linije društvenih i kulturnih razvoja.

U svom najnovijem djelu ne postavlja ništa manje nego skicira novi oblik prosvetiteljstva u vremenu egzistencijalnih kriza. Blom ne želi da prekine sa "starim" prosvjetiteljstvom - iako u velikoj mjeri može da razumije kritiku mainstream verzije ovog perioda intelektualne istorije. On vidi prosvjetiteljstvo zarobljeno u svojim savremenim referencama i tako opravdava određene slabosti: npr. apsolutizaciju razuma (pod zanemarivanjem tjelesnog), mentalitet vladanja nad prirodom (stavljanje sebe iznad prirode), nedosljednosti i kontradikcije (u odnosu na "jednakosti" žena, robova i nekultivisanih). Međutim, autor ne zaboravlja da ukazuje na to da su od samog početka postojali i radikalniji glasovi - poput Spinoze i Didroa.

Blomov zahtjev za novim prosvjetljenjem zasniva se na analizi različitih kulturnih i društvenih devijacija. U središtu su klimatska kriza i opšte iscrpljivanje prirode, fetišizam rasta u našem hiperkonzumnom društvu i infiltracija naših umova putem usklađenih poruka reklamne i zabavne industrije (čija efikasnost je sada dodatno potencirana AI-revolucijom).

Kako Blomov protivotrov izgleda? Autor izdvaja dva glavna izvora za novo prosvjetljenje:

Prvo, Blom smatra da je neophodno uzeti u obzir saznanja savremene prirodne nauke. U međuvremenu, tamo je izvršena promjena paradigme koja (konačno) stavlja u fokus sistemsku interakciju svih prirodnih ciklusa. Tako više ne može biti sumnje u našu neraskidivu povezanost s drugim biološkim sistemima - počevši od mikroorganizama u našem tijelu, pa sve do velike, globalne zavisnosti o biološkoj raznolikosti. Stav da smo "kruna stvaranja" izvan i iznad prirode i drugih živih bića - izvan moralnih pitanja - je činjenično zastario.

Međutim, racionalno-naučni pogled sam po sebi ne može sve riješiti. Potreban nam je - kako Blom kaže - takođe povratak analognim, neposrednim, senzualnim svjetovima iskustava. Moramo iznova osvojiti sopstveno tijelo, truditi se da osjetimo svoje granice, razvijamo strast, pustimo da život biološki opet dođe k nama i mi k njemu.

Na ovoj osnovi - nauke i živosti - mogu da rastu novi, racionalni i osjetljivi narativi i suoče se s trenutnim protivnicima "slobode, jednakosti i bratstva".

Možda zvuči malo poput logički izgrađene linije argumentacije kojom nas vodi vješt didaktičar. Međutim, u ovom djelu Blom nije takav vođa. On više piše asocijativni esej nego strukturiranu naučnu knjigu. Autor dozvoljava svojim mislima da lutaju, više plešući oko tema nego što ih sistematično obrađuje.

Na ovaj utisak slobodnog toka misli doprinosi i struktura knjige: Napomene su gotovo nešto poput drugog nivoa knjige. Da su te dodatne informacije takođe bile integrisane u glavni tekst, glavna nit bi se vjerovatno potpuno izgubila.

Blom predstavlja veoma razboritu knjigu punu razumljivih analiza i podsticajnih zaključaka. Oni koji su spremni da se upuste u njegov - ne uvijek strogo sistematičan - tok misli (i cijene slobodu za daljnje asocijacije) biće ovde odlično primljeni. Drugi možda žele malo više vođstva i uputstava..


...

Odlicna mu je npr. alegorija sa supermarketom kao Platonove pecine danasnjice, a onda tu sliku dalje ekstrapolira na silikonsku dolinu i sl. "objekte".




Spiridon Spiridon 23:21 23.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

Odlicna mu je npr. alegorija sa supermarketom kao Platonove pecine danasnjice, a onda tu sliku dalje ekstrapolira na silikonsku dolinu i sl. "objekte".


Hvala za konstruktivni komentar. Jako sam srecan kada neko prepozna dobru nameru u onome sto javno napisem.

Pogledacu obavezno ovog dasu (by the way ovde nema prevoda) Tako je tesko pronaci dobre mislioce i pisce u savremenom svetu. Zato ja citam i gledam uglavnom stare majstore. Dobre i pametne stvari nikada ne gube na vrednosti i uvek su aktuelne i prakticno primenjive.
Sve je vise laznih proroka i vukova u ovčijoj kozi. Ali kada je covek dobro potkovan i kada se druzi sa pametnim ljudima, on ove zamke prepoznaje na kilometar.
michiganac michiganac 23:42 23.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

Odlican je pisac, naveo bih za primjer i drugu njegovu knjigu: "Der taumelnde Kontinent" Europa 1900 - 1914 ("Prevrcuci kontinent" )

U kojoj na naglasen nacini kompaktno predstavlja ambivalencije vremena, kao i ondasnje nade u buducnost, otvarajuci istovremeno perspektive za glavna pitanja sadasnjosti, od kojih mnoga pokazuju zapanjujuce paralele.
Spiridon Spiridon 23:56 23.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

U kojoj na naglasen nacini kompaktno predstavlja ambivalencije vremena, kao i ondasnje nade u buducnost, otvarajuci istovremeno perspektive za glavna pitanja sadasnjosti, od kojih mnoga pokazuju zapanjujuce paralele.


Reč « zapanjujuće » pocela je da mi smeta. Mozda zbog ucestalog ponavljanja na svim naslovnim stranama raznih portala. Zapanjijuce otkrice u kuci u selu pored Obrenovca =)Za glupog je zapanjujuće, a pametan samo prepozna nesto sto vec zna, mozda samo u malo izmenjenijoj formi.

Tu je razlika izmedju forme i sadrzaja. Forma privlaci ali je sadrzaj najbitniji. I tu je kvaka. Preko privlacne forme, ljudima se serviraju sadrzaju kojih ovi nesrecnici nisu u stanju da prepoznaju. Evropa trenutno vodi po kolicini idiota koji gutaju sve sto im se servira. Amerika je van konkurencije.

Kao klinci smo stavljali ciglu u kutiju za cipele i ostavljali na sred nase ulice. Kada se slucajni prolaznik zaleti da sutne kutiju, na licu mesta nauči definiciju razlike izmedju forme i sadrzaja.
michiganac michiganac 00:21 24.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

Shvatam te u potpunosti. Ali je štivo svakako zanimljivo. Piše o Frojdu, preko Ajnštajna i promjeni percepcije o atomu (dotad rigidnog, mehanicističkog pogleda na svijet), sve npr. do sufražetkinja i njihovih radikalnih metoda borbe* za pravo glasa žena, koje su konačno potom dobili nakon WW1, time što su razbile neke stereotipe radeći u fabrikama teške industrije, dok su se muškarci, ukopani u rovove, gledali preko nišana, itd..


*koje vrlo podsjećaju i na ovaj današnji trend omladinaca - aktivista u tzv. "Klimakleber" pokretu
bene_geserit bene_geserit 01:24 24.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

Kao klinci smo stavljali ciglu u kutiju za cipele i ostavljali na sred nase ulice. Kada se slucajni prolaznik zaleti da sutne kutiju, na licu mesta nauči definiciju razlike izmedju forme i sadrzaja.

To su kod nas u kraju radile samo najgore barabe.
Bilo je više verzija toga, jedna je cigla u nekoj rascepanoj lopti i onda nuđenje para naivcima ako daju go nekom tipu koji "super brani", druga kao što si opisao cigla u kutiji.
U svakom slučaju raditi nešto što može ozbiljno da povredi nekog jer ti je zabavno, koliko god da si bio mali nije baš opravdanje.
zoja444 zoja444 04:16 24.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

u ranim jutarnjim casovima ide veoma zanimljiva emisija 'vise'-vajs na tv b92. tako je bilo o nekom tipu i pojavi gde on pravi zajebancije sa ljudima iz ciste zabave i zadovoljstva. ima to i naziv ali sam zaboravila koji. tip je bio pod maskom.
Spiridon Spiridon 07:48 24.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

koliko god da si bio mali nije baš opravdanje.



nije, slazem se. Mada je slucajni prolaznik imao opciju i da pokupi kutiju i baci je u djubre =)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:45 24.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

Spiridon

Tu je razlika izmedju forme i sadrzaja. Forma privlaci ali je sadrzaj najbitniji. I tu je kvaka. Preko privlacne forme, ljudima se serviraju sadrzaju kojih ovi nesrecnici nisu u stanju da prepoznaju. Evropa trenutno vodi po kolicini idiota koji gutaju sve sto im se servira. Amerika je van konkurencije.


prosječan fakultetski obrazovan čovjek nije u stanju ni blizu da procjeni šta bi moglo biti istina i tu osnovnim oblastima koje bi ga morale zanimati, poput zdravlja, finansija, osnovnih državnih politika..
fali obrazovanja iz statistike i naučne metodologije za početak pa onda šire informisanosti..
to ti pokriva i baš baš solidnu većinu na ovom mjestu..
a gdje je ona prosječan građanin koji ne vlada ni vokabularom a kamo li šta dalje..
te tako..
meni se čini da si i ti u cijeloj toj stvari zbunjen i odvlače ti pažnju gluposti tipa šta čita, gleda i sluša prosječan stanovnik Evrope...
pa do juče nije ni čitao uopšte..
em nije iznenađujuće em nije po sebi problem..
nego si odrastao na komunizmu koji te zadojio idejom da svi treba da slušamo, čitamo, gledamo isto a šta je to isto odrediće komitet, koji zna znanje..
pa je nekad znao a nekad nije a naša srednja generacija ostala s idejom da to nekako brate mora da se uredi
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:18 24.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

michiganac
Odlican je pisac, naveo bih za primjer i drugu njegovu knjigu: "Der taumelnde Kontinent" Europa 1900 - 1914 ("Prevrcuci kontinent" )

U kojoj na naglasen nacini kompaktno predstavlja ambivalencije vremena, kao i ondasnje nade u buducnost, otvarajuci istovremeno perspektive za glavna pitanja sadasnjosti, od kojih mnoga pokazuju zapanjujuce paralele.


posrćući ne prevrćući..

al fakat jeste zanimljivo koliko je različit aktuelni diskurs u DE vs UK
jovilim_e jovilim_e 13:03 24.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

newimprovedtadejus
Spiridon

Tu je razlika izmedju forme i sadrzaja. Forma privlaci ali je sadrzaj najbitniji. I tu je kvaka. Preko privlacne forme, ljudima se serviraju sadrzaju kojih ovi nesrecnici nisu u stanju da prepoznaju. Evropa trenutno vodi po kolicini idiota koji gutaju sve sto im se servira. Amerika je van konkurencije.


prosječan fakultetski obrazovan čovjek nije u stanju ni blizu da procjeni šta bi moglo biti istina i tu osnovnim oblastima koje bi ga morale zanimati, poput zdravlja, finansija, osnovnih državnih politika..
fali obrazovanja iz statistike i naučne metodologije za početak pa onda šire informisanosti..
to ti pokriva i baš baš solidnu većinu na ovom mjestu..
a gdje je ona prosječan građanin koji ne vlada ni vokabularom a kamo li šta dalje..
te tako..
meni se čini da si i ti u cijeloj toj stvari zbunjen i odvlače ti pažnju gluposti tipa šta čita, gleda i sluša prosječan stanovnik Evrope...
pa do juče nije ni čitao uopšte..
em nije iznenađujuće em nije po sebi problem..
nego si odrastao na komunizmu koji te zadojio idejom da svi treba da slušamo, čitamo, gledamo isto a šta je to isto odrediće komitet, koji zna znanje..
pa je nekad znao a nekad nije a naša srednja generacija ostala s idejom da to nekako brate mora da se uredi

Šteta što ti nisi nešto starija, jer bi bila idealna drugarica član komiteta - realna, obrazovana o svemu, posebno o statistici, te nadasve spremna da objasni i rastumači neukom svetu sve što mu nije jasno.
michiganac michiganac 13:27 24.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame


posrćući ne prevrćući..


taumelnd = tumbling = najadekvatnije: tumbajuci/pretumbavajuci
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:45 24.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

michiganac

posrćući ne prevrćući..


taumelnd = tumbling = najadekvatnije: tumbajuci/pretumbavajuci


na engliski preveden sa Europe - the Vertigo years..
pa bi na sprski onda bilo adekvatno možda Evropa u previranju.. slažem se da se očito nije mislilo na posrtanje
shmoo shmoo 20:08 24.04.2024

Re: Prosvjetljenje u vremenima tame

michiganac

Odlicna mu je npr. alegorija sa supermarketom kao Platonove pecine danasnjice, a onda tu sliku dalje ekstrapolira na silikonsku dolinu i sl. "objekte".






(Ано домини 1979.)

kamilo_emericki kamilo_emericki 08:03 24.04.2024

Korado

je svemirsko tijelo između Marsa i Jupitera koje je dobilo ime po gospodinu Koradu Korleviću.
Meni interesantan intervju u kojem priča o ljudskoj sudbini.
Njegova je teza da su ljudi prvo programirali mašine, mašine sada, djelimično, programiraju same sebe, ali dolazi trenutak kad će mašine preuzeti programiranje samog čovjeka. Kaže da se nalazimo u istorijskom trenutkukad filozofi nemaju hrabrosti da razmišljaju o tome da li će mašine imati etiku već to prepuštaju piscima naučne fantastike.
Za mene je šokantna njegova tvrdnja da je u Engeskoj dozvoljeno i da se radi kombinovanje ljudskog bića sa životinjskim ali da se ti "fetusi" moraju ubiti u 15 nedjelji života.


Spiridon Spiridon 08:24 24.04.2024

Re: Korado

Njegova je teza da su ljudi prvo programirali mašine, mašine sada, djelimično, programiraju same sebe, ali dolazi trenutak kad će mašine preuzeti programiranje samog čovjeka.


Kao što je neko rekao, možda je cilj našeg postojanja bio da pronađemo veštačku inteligenciju i onda joj sve prepustimo, dok mi sedimo u ladovini.

Iskreno, danas me više brine globalna "inteligencija" nego ova veštačka. Jer bolje bilo kakva inteligencija, nego nikakva.
bene_geserit bene_geserit 08:52 24.04.2024

Re: Korado

Za mene je šokantna njegova tvrdnja da je u Engeskoj dozvoljeno i da se radi kombinovanje ljudskog bića sa životinjskim ali da se ti "fetusi" moraju ubiti u 15 nedjelji života.

Nije to ništa novo, recimo ovo.
Spiridon Spiridon 10:03 24.04.2024

Re: Korado

bene_geserit
Za mene je šokantna njegova tvrdnja da je u Engeskoj dozvoljeno i da se radi kombinovanje ljudskog bića sa životinjskim ali da se ti "fetusi" moraju ubiti u 15 nedjelji života.

Nije to ništa novo, recimo ovo.


ili ovo

Intelektualna Prostitucija Blog b92
alselone alselone 13:22 24.04.2024

Re: Korado

Njegova je teza da su ljudi prvo programirali mašine, mašine sada, djelimično, programiraju same sebe, ali dolazi trenutak kad će mašine preuzeti programiranje samog čovjeka.

Međukorak je programiranje živih bića od strane ljudi. To je sledeći IT (ovaj je mrtav).
Milan Novković Milan Novković 14:51 24.04.2024

Re: Korado

alselone
Njegova je teza da su ljudi prvo programirali mašine, mašine sada, djelimično, programiraju same sebe, ali dolazi trenutak kad će mašine preuzeti programiranje samog čovjeka.

Međukorak je programiranje živih bića od strane ljudi. To je sledeći IT (ovaj je mrtav).

Ne baš u žanru "lovers rock", bivši urednik Džuboksa i scenarista Branko Vukojević je bio romantic, interesnantna vrsta - ajd hyper inteligentan i kreativan, vanredno neagresivan, nego je imao i specijalnu vrstu pundravaca koji su ga ko dobroćudnu ajkulu uvek terali na kretanje.

Te 2003. kad je otišao u večna lovišta je počeo da piše scenarijo za SciFi film gde je, mislim u početku, išla scena dede robota kako priča priče o humans unucima robotima

Inače znao sve o muzici, filmovima i viskiju

Zlato u roštiljanju - umeo da pripali portabilni roštilji i zimi, na n-tom spratu, uz odškrinuti prozor.

Ja sam bio distant bronza, a srebro je nosio pajtos Peca kojeg isto često spominjem ovde po dva vesela sećanja, tri, više ...:

- Smuvao upper Mensa ženu na nonšalantnu Zen knjigu ispod miške. Nije imao pojma o Zenu nego čuo da mu se izabranica srca zanima za temu. Žene, jbg.

- Nama aljkavim programerima (završio kao računovođa kod nas) često govorio kako pametnom čoveku jednu te istu stvar ne treba ponoviti više od 7 puta

- Da bi zaradio dodatnu kintu u jednom periodu života počeo da pravi gramofone. Wow zvuk bio ali gubio lovu na svim modelima (35 podizvođača) osim £5K pozlaćenima što mu je uglavnom kupovao jedan Japanac, koji je jednom mesečno u iznajmljenom teretnom Džambo Džetu vozio iz Evrope skupe stvari za Japance: Poršee, Ferarije, Šanele, Versaćije i ... Pecine gramofone. I hvalili su mu te gramofone Japanci pa jednom zove Pecu: Peco, dolazim za par nedelja pa ću svratiti i da vidim tvoju fabriku.

A fabrika, dvosoban council flat u Kingstonu, on CEO, žena COO, sin šef prodaje i marketinga

Al neće više biti zajebancije ovog tipa kad S&T, probrani humanities and arts budu poslani u kućicu da ne talasiju, pa top bagra lepo svede humanity na golden milijardu.

Osim ako Kursweill nije u pravu, a jeste, uvek, pa od sredine 30-tih ionako svi budemo provodili većinu vremena u virtuelnom gde će tada kao i sada, samo sa manje rizika, moći svi da i talasaju i netalasaju koliko hoće.
zoja444 zoja444 16:31 24.04.2024

Re: Korado

hipoteticki, kako ce biti izabrana zlatna milijarda, po kojim kriterijumima? da li ce to uopste biti ljudi? da li ce im biti dozvoljeno da se razmnozavaju? sta ce biti njihova uloga?...
Milan Novković Milan Novković 21:28 24.04.2024

Re: Korado

zoja444
hipoteticki, kako ce biti izabrana zlatna milijarda, po kojim kriterijumima? da li ce to uopste biti ljudi? da li ce im biti dozvoljeno da se razmnozavaju? sta ce biti njihova uloga?...

To je jedna besmislica u rukama ljudi koji nisu naivni po moći i bogatstvu.

To nije samo hipotetika (većinskim delom jeste). Meni je pre bilo jako naivno, pogotovo kad se spomene onomad britanska eugenica, pa ded, brat, ... našeg Hakslija - kao bilo mi je to dalekao.

Ali onda sam svašta čitao i zbrzao čak blog kad sam ukapirao da vremenski rasponi nisu baš toliko veliki i kako se preklapaju među moćnicima i njihovim uvezanostima, preko Rokfelera, Kisindžera (Klaus Švab ponosan na njeg kao profu mu), Maurisea Stronga (uzor Klausu Švabu), Trudoovog ćalca, tad eloventnog "potrčka" Bžeinskog itd.

Primer: oni su u Keniji eksperimentisali sa sterilizacijom žena vakcinama protiv, pazi ovo, tetanusa, kobagi. Naš Billi, no less. Detalji su neverovatni, kao i arogancija - na pitanja tipa zašto samo žene od 13 do 45 godina, npr, pa ne muškarci, su prosto ignorisali ljude, kao i na pitanja zašto je vojska pod pretnjov svo đubre posle vakcinisanja skupljala i vraćala u "centralu".

Covid nećemo još, imamo još malo moratorijuma na priču, pa kad se svi smire vratićemo se.

Ne sećam se zašto nisam objavio blog, ali se sećam da sam posle u komentarima koirao detalje - opet, neverovatna je i arogancija u neskrivanju namera, pa jasnoća i iscrpnost u objašnjavanju.

Nema bar potrebe da širim ovaj komentar, imamo quotes Maurice Stronga - znači Švabov uzor, Trudoov otac ga onomad izveo na pozirnicu, WEF dal do smrti 2015. ovoono, i neki direktor - Google svašta daje, ali pogledaj mu

QUOTES Ovde - ja ne prepoznajem sve, ali neke prepoznajem, a prepoznajem mu sentiment, učenje i delanje. Da se smrzneš kad pogledaš šta se sada dešava u svetlu njegovih quotes.

Lakše je i razumeti Trudoa sina sada kad se smeška i da ga pitaš o nuđenju assisted umiranja kao utehe onima u Canadi kojima su slupali živote do neizdrža.
Colin_bgd Colin_bgd 14:14 24.04.2024

Dok Palme Njišu Grane...

Inzinjeri (programeri, itd) jesu ubedljivo najgori, to bez daljnjeg, ali "drustvenjaci" ne zaostaju za njima ni malo. Jedina nauka koja je danas koliko-toliko ostala na vetrometini smislenosti je fizika, sve ostalo je...

Inace, danasnji osecaj za feeling nije nista drugaciji nego kad se od luka i strele i koplja, na primer, prelazilo na vatrena oruzja. Propasti sveta nije bilo, a mozda i jeste. Svejedno, svet ce opet propasti (ili ne) tacno onoliko koliko je zasluzio, a nasa pokolenja, kad dodju u nase godine, ce se ovih godina secati sa setom i govoriti kako je danas njima bilo bolje nego nama osamdesetih...

Eto... Mozes sad da zatvoris blog...
angie01 angie01 16:22 24.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

upravosu me zvali iz sns-a na privatni mobilni broj, pitam, odakle im broj, kaze zena,pa mozda ste nekome ostavili,ja kazem, kako nekome, sta to znaci, odakle vam privatni brojevi gradjana, kaze, ne znam, mi samo dobijamo spisak....kojim pravom provajderi daju strankama spiskove privatnih brojeva telefona.
zoja444 zoja444 16:33 24.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

zovi i pitaj provajdera.
Spiridon Spiridon 17:44 24.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

Zovu često u našem kraju. Moju kevu peglaju redovno.
angie01 angie01 17:48 24.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

Zovu redovno u našem kraju. Moju kevu peglaju redovno.


zovu na stabilne, za te brojeve postoji imenik...al brate na privatni mobilni-te spiskove im daje provajder.

ima ona fora-registar, ne zovi,...sutra cu da registrujem sve nase brojeve.
Spiridon Spiridon 17:51 24.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

Colin_bgd
Inzinjeri (programeri, itd) jesu ubedljivo najgori, to bez daljnjeg, ali "drustvenjaci" ne zaostaju za njima ni malo. Jedina nauka koja je danas koliko-toliko ostala na vetrometini smislenosti je fizika, sve ostalo je...

Inace, danasnji osecaj za feeling nije nista drugaciji nego kad se od luka i strele i koplja, na primer, prelazilo na vatrena oruzja. Propasti sveta nije bilo, a mozda i jeste. Svejedno, svet ce opet propasti (ili ne) tacno onoliko koliko je zasluzio, a nasa pokolenja, kad dodju u nase godine, ce se ovih godina secati sa setom i govoriti kako je danas njima bilo bolje nego nama osamdesetih...

Eto... Mozes sad da zatvoris blog...


Poenta nije da su najgori već da vrednosti treba tražiti na drugom mestu jer su stvari dostigle tačku ključanja. Ugroženost humanizma se neće sprečiti novom verzijom mobilnog telefona.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:01 24.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

Spiridon

Poenta nije da su najgori već da vrednosti treba tražiti na drugom mestu jer su stvari dostigle tačku ključanja. Ugroženost humanizma se neće sprečiti novom verzijom mobilnog telefona.


spiro bre kakah greed.. pa jbt greed je starom testamentu, baš ništa novo pod kapom nebeskom..
možda nas zajebe ovo ludilo sa najnovijim tech dostignućima a stara dobro ljudska priroda nije desetinama hiljada godina pa neće ni sad..
nego tebe uvatila neka staračka melanholija.. da znam lijeka ne znam
Spiridon Spiridon 22:43 24.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

newimprovedtadejus
Spiridon

Poenta nije da su najgori već da vrednosti treba tražiti na drugom mestu jer su stvari dostigle tačku ključanja. Ugroženost humanizma se neće sprečiti novom verzijom mobilnog telefona.


spiro bre kakah greed.. pa jbt greed je starom testamentu, baš ništa novo pod kapom nebeskom..
možda nas zajebe ovo ludilo sa najnovijim tech dostignućima a stara dobro ljudska priroda nije desetinama hiljada godina pa neće ni sad..
nego tebe uvatila neka staračka melanholija.. da znam lijeka ne znam


Znas sta mi pade na pamet, kao pitanje upravo …

Zasto se danasnja, „moderna“ filozofija oslanja jos uvek u velikoj meri na filozofiju antičke grčke od pre 2,500 godina? Kako je moguce da su originalna razmisljanja tadasnjih filozofa i dalje primenjiva na danasnje drustvo? Sta nam to govori o filozofiji kao nauci? Da li to ukazuje na njenu sveobuhvatnost i univerzalnu vrednost? A sada samo na trenutak pomisli gde je u toj priči tehnologija i koliko je ona varljiva i koji su sve njene posledice … zagadjenja, nuklearni arsenali i td.

Slično je i sa umetnoscu. Zamisli da neko kaze za Baha da je demode, a on je realno stvarao pre 300 godina.
Poenta je da se mozda covecanstvo umorilo od tehnologije i da mu je potrebno skrenuti paznju na neke stare dobre proverene vrednosti. Pomisli samo da buducnost covecanstva zavisi od toga da li ce neko odluciti da pritisne dugme ili ne, pa ces onda shatiti zasto sam anksiozan.

Ja pricam ovim mojim prijateljima, strancima (koji uopste nisu zabrinuti) da mi u srbiji nismo verovali da ce da nas bombarduju sve do trenutka dok prva raketa nije pogodila Strazevicu.
Poljaci su najvise nadrkani. Njima se najvise digla patka iz nekog razloga.
Milan Novković Milan Novković 22:57 24.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

Spiridon
newimprovedtadejus
Spiridon

Poenta nije da su najgori već da vrednosti treba tražiti na drugom mestu jer su stvari dostigle tačku ključanja. Ugroženost humanizma se neće sprečiti novom verzijom mobilnog telefona.


spiro bre kakah greed.. pa jbt greed je starom testamentu, baš ništa novo pod kapom nebeskom..
možda nas zajebe ovo ludilo sa najnovijim tech dostignućima a stara dobro ljudska priroda nije desetinama hiljada godina pa neće ni sad..
nego tebe uvatila neka staračka melanholija.. da znam lijeka ne znam


Znas sta mi pade na pamet, kao pitanje upravo …

Zasto se danasnja, „moderna“ filozofija oslanja jos uvek u velikoj meri na filozofiju antičke grčke od pre 2,500 godina? Kako je moguce da su originalna razmisljanja tadasnjih filozofa i dalje primenjiva na danasnje drustvo? Sta nam to govori o filozofiji kao nauci? Da li to ukazuje na njenu sveobuhvatnost i univerzalnu vrednost? A sada samo na trenutak pomisli gde je u toj priči tehnologija i koliko je ona varljiva i koji su sve njene posledice … zagadjenja, nuklearni arsenali i td.

Uzeo si lep primer iz non-S&T, i ne toliko iz S&T.

Plus "filozofija antičke grčke" nije bila kompartmentalizovana kako nama sada na prvi pogled izgleda.

Mnogo manje se znalo tada, pa su otkrivane osnovne stvari.

Osnovne stvari su i osnovne proste kockice veće slagalice.

Primer, evo odoh do S&T knjige u svojoj Kindle kolekciji:

Prvi deo

"ROOTS This book begins in Miletus, twenty-six centuries ago. Why begin a book about quantum gravity with events, people and ideas so ancient? I hope the reader eager to get on to quanta of space will not hold this against me. For it is easier to understand ideas by starting with the roots from which they have grown, and an important number of the ideas which turned out to be effective for understanding the world originated over two thousand years ago. If we briefly retrace their birth, they become clearer, and the later steps turn out to be simpler and natural.

But there’s more. Certain problems first posed in antiquity continue to be crucial to our understanding of the world. Some of the most recent ideas about the structure of space utilize concepts and issues introduced then. In speaking of these distant ideas, I put on to the table questions which are going to be central to quantum gravity. This makes it also possible, when treating of quantum gravity, to distinguish between the ideas which go back to the very origin of scientific thought, even if we are unfamiliar with them, and those which are radically new. The connection between problems posed by the scientists of antiquity, and solutions found by Einstein and quantum gravity, is, as we shall see, surprisingly close.
" - Rovelli, Carlo. Reality Is Not What It Seems: The Journey to Quantum Gravity (p. 1). Penguin Books Ltd. Kindle Edition.

Neverovatno je koliko on stranica posvećuje inspiraciji koja ide do istog vremena i regiona koje ti spominješ...

... i jako je interesantno za čitanje.


Spiridon Spiridon 23:04 24.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

The connection between problems posed by the scientists of antiquity, and solutions found by Einstein and quantum gravity, is, as we shall see, surprisingly close


Ovo me zaintrigiralo =)
Spiridon Spiridon 23:08 24.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

Plus "filozofija antičke grčke" nije bila kompartmentalizovana kako nama sada na prvi pogled izgleda.


Naravno … i Bahova muzika je vremenom filtrirana ali je srz ideje ostao prisutan.
bene_geserit bene_geserit 04:31 25.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

možda nas zajebe ovo ludilo sa najnovijim tech dostignućima a stara dobro ljudska priroda nije desetinama hiljada godina pa neće ni sad

Stara dobra ljudska priroda je ubi, otmi, pohlepa i zavist.
Što je tehologija bolja i efikasnija to se bolje i efikasnije ubijamo.
Svaka tehnologija može da se zloupotrebi, ne može tehnologija da bude problem, ne ubija puška nego čovek koji pritiska okidač.
Mada ako pođemo od onoga da smo svi po malo a neki i po malo više ludi, onda nam stvarno ne treba dati prefiše efikasnu tehologiju u ruke.

A spirina poenta je OK, ali teško sprovodiva u praksi.
Društvene nauke imaju taj problem da egzaktnog kriterijuma nema a finansiraju se mahom iz budžeta (u smislu oni koji su završili društvene nauke uglavnom dobijaju platu od države).
Većina pametnih ljudi je pobegla u nauku i tehniku zato što su tamo veće pare, a kriterijumi egzaktniji, a svako ima samo jedan život.
Pa ako si jako pametan i mogao bi da budeš neki ekstra filozof, u današnjem svetu čime ima smisla da se baviš? Odeš u IT, finance, medicinu, to je sigurica, ako si pametan napredovaćeš bez prevelikog laktanja i rvanja sa birokratijom.
Kako bi trebalo da transformišemo današnje društvo da se privuku najpametniji da se bave društvenim naukama?
Spiridon Spiridon 06:33 25.04.2024

Re: Dok Palme Njišu Grane...

bene_geserit
možda nas zajebe ovo ludilo sa najnovijim tech dostignućima a stara dobro ljudska priroda nije desetinama hiljada godina pa neće ni sad

Stara dobra ljudska priroda je ubi, otmi, pohlepa i zavist.
Što je tehologija bolja i efikasnija to se bolje i efikasnije ubijamo.
Svaka tehnologija može da se zloupotrebi, ne može tehnologija da bude problem, ne ubija puška nego čovek koji pritiska okidač.
Mada ako pođemo od onoga da smo svi po malo a neki i po malo više ludi, onda nam stvarno ne treba dati prefiše efikasnu tehologiju u ruke.

A spirina poenta je OK, ali teško sprovodiva u praksi.
Društvene nauke imaju taj problem da egzaktnog kriterijuma nema a finansiraju se mahom iz budžeta (u smislu oni koji su završili društvene nauke uglavnom dobijaju platu od države).
Većina pametnih ljudi je pobegla u nauku i tehniku zato što su tamo veće pare, a kriterijumi egzaktniji, a svako ima samo jedan život.
Pa ako si jako pametan i mogao bi da budeš neki ekstra filozof, u današnjem svetu čime ima smisla da se baviš? Odeš u IT, finance, medicinu, to je sigurica, ako si pametan napredovaćeš bez prevelikog laktanja i rvanja sa birokratijom.
Kako bi trebalo da transformišemo današnje društvo da se privuku najpametniji da se bave društvenim naukama?



Ja ovde ništa ne bih dodavao

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana