Ljudska prava

VIŠE NEGO DOVOLJAN RAZLOG

Freedom of Information RSS / 30.04.2013. u 11:55

Autor: Rodoljub Šabić

Ovih dana javnost je saznala za jedno zanimljivo rešenje republičkog inspektora za puteve. Zaista vrlo zanimljivo, s puno razloga, bez sumnje.
Inspektor je rešenjem naložio JP Putevima Srbije da hitno zaustave saobraćaj na izgrađenoj deonici druge trake puta Batočina-Kragujevac, da ograde i saobraćajnu signalizaciju poruše i uklone, kao i da put vrate u stanje pre bilo kakvih radova. Reč je o deonici na kojoj su sagrađene dve saobraćajne trake u dužini od 4,6 kilometara, nadvožnjak preko pruge dug 81 metar, most preko reke Lepenice dug 71 metar, kao i „petlja" dužine 1,1 kilometar sa svim pratećim elementima, što je koštalo oko 550.000.000 dinara novca obezbeđenog iz Nacionalnog investicionog fonda.
Naravno, pitanje koje se odmah postavlja je - kako je uopšte moguća situacija koja je dovela do ovakvog rešenja?
Evo kako. Inspektor je prethodno utvrdio da za celokupnu saobraćajnicu ne postoji građevinska dozvola, dokument o prijavi radova, odobrenje za izmenu saobraćaja, upotrebna dozvola. Ukratko, utvrdio je da za auto-put ne postoji ni jedan jedini potreban dokument. Naložio je investitoru - Gradu Kragujevcu da se o ovom izjasni ali u ostavljenom roku nije dobio nikakav odgovor. I usledilo je rešenje.
I sad tu počinje očekivana „drama" u vezi sa tim ko treba da izvrši nalog iz rešenja. Formalno inspektor je to naložio Putevima Srbije. Oni međutim kažu da „nisu bili ni investitor, ni korisnik, ni izvođač radova", pa se inspektorov nalog ne može odnositi na njih i morao bi se odnositi na nekog drugog, npr. na Grad Kragujevac. Gradonačelnik Kragujevca opet upućuje na ministarku koja je u vreme izgradnje upravljala Nacionalnim investicionim fondom. A ministarka opet...
Iskustvo govori da bi raspetljavanje ove „rošomonijade" izvesno moglo da potraje dugo, čak vrlo dugo. I da bi, nažalost, od toga vrlo verovatno moglo zavisiti i (ne)postupanje po nalogu inspektora. Baš zato se ne bi smelo zaboraviti na ono što je zapravo bio glavni povod za celu „priču".
Radi se o tome da, po mnogo čemu sudeći, koliko god bilo veliki, to što je deonica auto-puta napravljena bez ijednog od više potrebnih dokumenata, i nije najveći problem. Jer, osim što je saznala da je deonica auto-puta napravljena „bez papira" javnost je saznala i to da je ona visoko rizična za vozače. Da je na jednom kratkom delu, gde se tri saobraćajne trake naglo uključuju u jednu, bilo mnogo „saobraćajki" sa više poginulih.
Na kratkoj deonici, u kratkom vremenu poginulo je više od 30 ljudi! A to bi valjda moralo biti više nego dovoljan razlog da se bez odlaganja učini sve što je potrebno.



Komentari (36)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jedi-knight jedi-knight 12:02 30.04.2013

1.

Na kratkoj deonici, u kratkom vremenu poginulo je više od 30 ljudi! A to bi valjda moralo biti više nego dovoljan razlog da se bez odlaganja učini sve što je potrebno.


U teoriji, razume se.
Freedom of Information Freedom of Information 12:05 30.04.2013

Re: 1.

jedi-knight
Na kratkoj deonici, u kratkom vremenu poginulo je više od 30 ljudi! A to bi valjda moralo biti više nego dovoljan razlog da se bez odlaganja učini sve što je potrebno.


U teoriji, razume se.

U teoriji je svakako dovoljan. Stvar je u tome da bi morao da bude i u praksi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:12 30.04.2013

Re: 1.

U teoriji je svakako dovoljan. Stvar je u tome da bi morao da bude i u praksi.

Jedino što se niko nije potrudio da prebroji koliko je, u praksi, izginulo ljudi na toj deonici dok nije bilo autoputa.
Dr M Dr M 12:08 30.04.2013

Pravna država



‚‚za celokupnu saobraćajnicu ne postoji građevinska dozvola, dokument o prijavi radova, odobrenje za izmenu saobraćaja, upotrebna dozvola. Ukratko, utvrdio je da za auto-put ne postoji ni jedan jedini potreban dokument".

Ovo je krivično delo.

Šta je sa Javnim tužiocem?

Ako ne goni ovo po službenoj dužnosti čini, i on, krivično delo.
mariopan mariopan 12:13 30.04.2013

Re: Pravna država

‚‚za celokupnu saobraćajnicu ne postoji građevinska dozvola, dokument o prijavi radova, odobrenje za izmenu saobraćaja, upotrebna dozvola. Ukratko, utvrdio je da za auto-put ne postoji ni jedan jedini potreban dokument".

Šta je PRE ali i za vreme same izgradnje radila inspekcija, valjda postoji neko ko je odgovoran što je nešto tako nezamislivo moglo da se uradi?

KO će za to da odgovara?

A i bogati smo, presipa nam se na sve strane, ima se može se, pa će tako ta gomila para da bude bačena kroz prozor i nikom ništa?

Ovo je za robiju.
stasava stasava 12:16 30.04.2013

dozvole

Ali bez građevinske dozvole i prijave radova ne sme da počne da se gradi ni školsko igralište i to je odgovornost investitora bez obzira odakle je nabavio sredstva.30-oro mrtvih!Strašno!
mariopan mariopan 12:20 30.04.2013

Re: dozvole

stasava
Ali bez građevinske dozvole i prijave radova ne sme da počne da se gradi ni školsko igralište i to je odgovornost investitora bez obzira odakle je nabavio sredstva.30-oro mrtvih!Strašno!

Kad bolje razmislim, u krajnjoj liniji svi mi smo investitori jer pretpostavljam da mi punimo kasicu prasicu (Nacionalni investicioni fond) iz koje su zahvatili pa zašli?

A za tih tridesetak mrtvih nema druge kazne nego robija.

(eh što nisam vlast samo na par dana)
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:26 30.04.2013

Re: dozvole

Kad bolje razmislim, u krajnjoj liniji svi mi smo investitori jer pretpostavljam da mi punimo kasicu prasicu (Nacionalni investicioni fond) iz koje su zahvatili pa zašli?

U tom čuču i grmi zec, preoraće narodne pare, a njihove neće ni pipnuti.
Freedom of Information Freedom of Information 13:17 30.04.2013

Re: dozvole

Kad bolje razmislim, u krajnjoj liniji svi mi smo investitori

Ako je bilo šta u celoj stvari nesporno onda je to.
dragan7557 dragan7557 15:50 30.04.2013

Re: dozvole

Freedom of Information
Kad bolje razmislim, u krajnjoj liniji svi mi smo investitori

Ako je bilo šta u celoj stvari nesporno onda je to.

Pa ako je neosporno, a jeste, zašto kao investitori posao/poslove ne poveravate bonafidnim firmama a ne partijaškim pardon stranačko-kriminalnim bosovima?

Naime investitor koji i pored upućenosti i saznanja ipak posao poveri kriminalnim organizacijama sam odgovara za ishod posla pa i gubitke koje takav posao nanese samom investitoru.

Ko ono svečano otvori ovu slavnu deonicu?

Uzgred nisam baš siguran da je gradnja bez dozvole u Republici Srbiji krivično delo?

U Crnoj Gori jeste od 2006.

Vlasnici putarskih preduzetja su ili u prdekani ili su zaštićeni svedoci, bre!

cerski
Freedom of Information Freedom of Information 17:17 30.04.2013

Re: dozvole

Pa ako je neosporno, a jeste, zašto kao investitori posao/poslove ne poveravate bonafidnim firmama a ne partijaškim pardon stranačko-kriminalnim bosovima

Pa zar Cerski ono "svi mi" ne obuhvata i Vas?
Uzgred nisam baš siguran da je gradnja bez dozvole u Republici Srbiji krivično delo?

Koliko znam jeste,na žalost, samo "na papiru".
Vlasnici putarskih preduzetja su ili u prdekani ili su zaštićeni svedoci, bre!

I koliko znam preduzeće koje je izvodilo ove radove je u sastavu Nibens grupe. A vlasnik Nibens grupe je zaista u pritvoru od 2011.
dragan7557 dragan7557 17:34 30.04.2013

Re: dozvole

stasava
Ko [url=http://www.pressonline.rs/info/politika/110564/kalanovicka-demokratski-dva-puta-otvara-isti-put.html]ono svečano otvori ovu slavnu deonicu?

[/url]

Da se ne mučite snimak početka radova sa sve gospojom NIP stoji na youtube.


Ogromna tabla ponosno one koji znaju i hoće da čitaju obaveštava na

ĆIRILICI seldeće:

IZVOĐAČ: NACIONALNI INVESTICIONI PLAN

OBJEKAT, što je veoma važno:

IZVOĐENJE RADOVA NA IZGRADNJI PRVE FAZE DRŽAVNOG PUTA 1 REDA AUTOPUTA

NA TRASI POSTOJEĆEG MAGISTRALNOG PUTA M1.11


ODGOVORNI PROJEKTANT: Vesna Pavićević, broj licence 315F64407(!?)

INVESTITOR: NIP J.P. "Preduzeće za izgrdanju grada Kragujevca"

IZVOĐAČ: SRBIJAAUTOPUT" d.o.o. "Beoograd"

NADZORNI ORGAN: INSTITUT ZA PUTEVE BEOGRAD


Meni kao frtalj pismenom ova tabla je saopštila:

- ko je odgovoran
- ko nije odgovoran
- ko je projektovao ovu nakaradu, uključujući i broj licence projektanta
- ko je sagradio ovu putnu nakaradu
- ko je platio debele pare da se ova nakarada nakazno izgradi
- ko je bio debelo plaćen da kontroliše izvođača

i jednu posebu stvar građevinska dozvola za ovaj put nije sporna ona je izdata mnogo ranije u normalnim vremenima(nadam se!!) pošto je deonica kako tabla kaže građena na trasi postojećeg magistralnog puta

M1. 11

Dakle biće da je po starom srpskom politikantskom običaju kad nema drugog daj da napravimo skandal, bacimo kosku da narod glođe, optužimo i odmah :

Zahtevamo:
KO će za to da odgovara?

Ovo je krivično delo.

Ovo je za robiju.


Koliko je pismen inspektor i ko stoji iza njegovog dela, ostavljam nekom drugom da istražuje.

cerski

p.s. moje izvinjenje za "dernjanje" velikim slovima.
dragan7557 dragan7557 18:08 30.04.2013

Re: dozvole

Freedom of Information
Re: dozvole

Pa ako je neosporno, a jeste, zašto kao investitori posao/poslove ne poveravate bonafidnim firmama a ne partijaškim pardon stranačko-kriminalnim bosovima


Pa zar Cerski ono "svi mi" ne obuhvata i Vas?

Ne, jer ja ne živim i ne glasam u Srbiji.


cerski
zilikaka zilikaka 18:32 30.04.2013

Re: dozvole

i jednu posebu stvar građevinska dozvola za ovaj put nije sporna ona je izdata mnogo ranije u normalnim vremenima(nadam se!!) pošto je deonica kako tabla kaže građena na trasi postojećeg magistralnog puta


Cerski, ovde grešiš.

Građevinska dozvola se izdaje i za izgradnju i za dogradnjum i za rekonstrukciju, i za sanaciju...

Dakle, to što se radovi izvode na postojećem objektu ne znači ništa.

Pored građevinske dozvole i projekta za započinjanje radova su potrebni i plan uređenja gradilišta, pa prijava radova...

Dok sve to ne pribaviš, radovi se smatraju nedozvoljenim, a to je od pre par godina i krivično delo.
highshalfbooze highshalfbooze 19:00 30.04.2013

Re: dozvole

Ogromna tabla ponosno one koji znaju i hoće da čitaju obaveštava na...


ZAKON
O PLANIRANJU I IZGRADNJI
2. Priprema za građenje

Član 149
...obeležavanje gradilišta odgovarajućom tablom, koja sadrži: podatke o objektu koji se gradi, investitoru, odgovornom projektantu, broj građevinske dozvole, izvođaču radova, početku građenja i roku završetka izgradnje.
dragan7557 dragan7557 19:54 30.04.2013

Re: dozvole

zilikaka:
Građevinska dozvola se izdaje i za izgradnju i za dogradnjum i za rekonstrukciju, i za sanaciju...

U pristojnijim državama ovo su svaka posebno različite dozvole a za izgradnju nekog objekta se izdaje samo jedna osnovna građevinska dozvola.

Dakle, to što se radovi izvode na postojećem objektu ne znači ništa.

Dakle kad se postojeći objekt stavlja u stanje rekonstrukcije onda za rekostrukciju trebala dozvola za rekonstrukciju a ne i za gradnju jer je u pitanju postojeći objekt koji se nadograđuje ili rekonstruiše. Obe radnje nemaju ništa zajedničko sa osnovnom dozvolom za gradnju. Naravno u praksi nekih drugih država
Pored građevinske dozvole i projekta za započinjanje radova su potrebni i plan uređenja gradilišta, pa prijava radova...

dragan7557:
ODGOVORNI PROJEKTANT: Vesna Pavićević, broj licence 315F64407

Možda su trebali da prijave Rimskom Carstvu i Turcima a bome i EU pa onda da se pitaju Obrenovići, pa Karađorđevići, seoski kmetovi, sreski načelnici, pa srski kapetani, opštinske ćate su već priupitane kao i gospoda politički praktikanti pa "Gospođa Ministarka" a i referendum ne bi škodio, posle svega naravno Revizor i tako dalje......
Dok sve to ne pribaviš, radovi se smatraju nedozvoljenim, a to je od pre par godina i krivično delo.


Pa ako se smatraju nedozvoljenim to u Srbiji, prema meni poznatom modus operandi znači "mož' bit' al' ne mora," dakle ko 'oće da smatra smatna ko neće on započne radove i kvit!

Ja ovde zdravorazumski vidim birokratsku sumanutost i neodgovornost jer da je svak radio svoj posao a osobito naduvena NIP gospodja i gospa projektantkinja pa onda kontrolni organi, mnogi ljudi ne bi izginuli, ako je tačna ta tvrdnja.

Srbija predstavlja u gradnji a i drugde, srednjevekovnu birokratsku skalameriju idiotskog nivoa sa užasavajuće nepismenom birokratijom i analfabetskom administracijom, najpotpunije neodgovornim političarima.

Naravno tu su i Velja i Mrka sa nagnutim flašama žestokog pića da zaliju lokomotive koje se kupuju u butiku, druge(zadnje nabavljene) koje se kupuji a da nema pruga po kojima mogu da saobraćaju i td.

Nije ni čudo da kad se u krugovima investitora spomene Srbija ljudi odmahnu glavom i ne žele dalje da razgovaraju.

cerski
dragan7557 dragan7557 20:06 30.04.2013

Re: dozvole

highshalfbooze
Ogromna tabla ponosno one koji znaju i hoće da čitaju obaveštava na...


ZAKON
O PLANIRANJU I IZGRADNJI
2. Priprema za građenje

Član 149
...obeležavanje gradilišta odgovarajućom tablom, koja sadrži: podatke o objektu koji se gradi, investitoru, odgovornom projektantu, broj građevinske dozvole, izvođaču radova, početku građenja i roku završetka izgradnje.

ODGOVORNI PROJEKTANT: Vesna Pavićević, broj licence 315F64407

Nije mi poznato na čega referira ovaj broj, ali znam da ni u jednoj ozbiljnoj državi ne bi mogao da bude sagrađen objekat ove veličine sa pratećim mostom i nadvožnjakom:


Freedom of Information:
Reč je o deonici na kojoj su sagrađene dve saobraćajne trake u dužini od 4,6 kilometara, nadvožnjak preko pruge dug 81 metar, most preko reke Lepenice dug 71 metar, kao i „petlja" dužine 1,1 kilometar sa svim pratećim elementima, što je koštalo oko 550.000.000

a da niko nema pojma ko odgivara makar za pare koje su slupane, o drugom da i ne pričam.

Naravno ovo što sam napisao se odnosi samo na ovozemaljske a ne i na nebeske države.

cerski
highshalfbooze highshalfbooze 20:57 30.04.2013

Re: dozvole

Nije mi poznato na čega referira ovaj broj,


ZAKON
O PLANIRANJU I IZGRADNJI
IX STRUČNI ISPIT I LICENCE ZA ODGOVORNOG PLANERA, URBANISTU, PROJEKTANTA I IZVOĐAČA RADOVA
2. Izdavanje i oduzimanje licence

Član 162
Licencu za odgovornog urbanistu, projektanta i izvođača radova, kao i za odgovornog planera izdaje Inženjerska komora Srbije u skladu sa zakonom.


Izgleda da je investitor mislio da je dovoljno da ima licenciranog projektanta, šta će mu i građevinska dozvola.

ali znam da ni u jednoj ozbiljnoj državi ne bi mogao da bude sagrađen objekat ove veličine sa pratećim mostom i nadvožnjakom:

Ozbiljna država? Srbija?
zilikaka zilikaka 21:04 30.04.2013

Re: dozvole

Ajmo opet.
Pored građevinske dozvole i projekta za započinjanje radova su potrebni i plan uređenja gradilišta, pa prijava radova...


dragan7557:
ODGOVORNI PROJEKTANT: Vesna Pavićević, broj licence 315F64407

Da ti objasnim.
Taj broj koji vidiš je broj LIČNE LICENCE Vesne M Pavićević. Licencu je izdala Inženjerska komora Srbije, a ovde imaš i LINK
gde to možeš proveriti.

Dakle, od svega se vidi samo da je projekat pravio neko ko za to ima potvrdu o stručnosti, izdatu od strane ovlašćenog državnog organa, pod brojem 315F64407.

Inače, licenca ima različitih, pa po prvom broju (3) vidiš da je u pitanju ovlašćeni projektant, po sledeća dva (15) vidiš da je to projektant saobraćajnica ....a poslednja dva broja kažu da je tu licencu dobila 2007. godine.

Kad je dotična napravila projekat, neko je morao da uradi i njegovu reviziju. To opet mora biti stručno lice sa istom vrstom licence.
Tek tad projekat postaje ispravan, a i on mora imati jedinstven, prepoznatljiv broj, koji se uvek navodi u dokumentima.
Kad imaš takav projekat, onda ti kao investitor podnosiš zahtev za građevinsku dozvolu, za vrstu radova koja je opisana u projektu (izgradnja, rekonstrukcija...), i uz to podnosiš još niz papira.

...postoji tu još i odgovorni izvođač, pa obavezan stručni nadzor, i još štošta pored onog što sam već pomenula.

Nemaš razloga da tvrdoglaviš o stanju u drugim državama, jer je put sasvim logičan. Jedino što je kod nas nelogično je da vreme izdavanja građevinske dozvole ume da se nedopustivo oduži, ali ovde nije takva priča u pitanju.

I za kraj, ako ćeš mi verovati kao nekom ko jeste upućen u stanje stvari na terenu, praksa da se vrše kapitalni radovi bez prethodno izdate građevinske dozvole, kada je investitor država, ili neko veće javno preduzeće, je više nego uobičajena. Čak se često radi i bez pravog projekta.

To zato što im se može.
dragan7557 dragan7557 22:07 30.04.2013

Re: dozvole

zilikaka:
I za kraj, ako ćeš mi verovati kao nekom ko jeste upućen u stanje stvari na terenu, praksa da se vrše kapitalni radovi bez prethodno izdate građevinske dozvole, kada je investitor država, ili neko veće javno preduzeće, je više nego uobičajena. Čak se često radi i bez pravog projekta.

Ja svakom verujem sve dok ne dokažem da nije u pravu, a dokazaujem tek onda kada sam lično ili ranije profesionalno zainteresovan.

Što se prakse koju navodiš tiče ona više ukazuje na potpunu anarhiju i birokratsku samovolju nego na bilo šta što bi podsećalo na organizovan i odgovornan način rada.

Posebno zadnji navod rad bez ikakvog projekta ukazuje na potpun kriminal u radu javnih preduzeća,
To zato što im se može.

Kome se može da ne poštuje državne zakone:

- administraciji?
- birokratiji?
- političkim praktikantima kje birate da vas vode?
Nemaš razloga da tvrdoglaviš o stanju u drugim državama, jer je put sasvim logičan.



Put koji crtaš je sve drugo osim logičan. Oo što ti nazivaš logikom ja nazivam nepoštovanjem zakona u ime nesuvislih običaja.

I na kraju šta sad?

S druge strane, ovaj slučaj savršeno ilustruje odnos onih na vlasti, ma čiji bili, prema državi, zakonima, odnosno, prema svom poslu.

Od ove konstatacije niko nema vajde odluka inspektora o vraćanju u prvobitno stanje je budalaština, a da jeste je sasvim jasno, a sam inspektor je uradio ovo:
Od svih, skidam kapu inspektoru, mada je taj potez najverovatnije bio naručen zbog nečijih interesa, ali...

što opet pokazuje šta?

Ah da, takva "logična praksa," sa može mi se da ne jebem ni društvo ni zakon će da traje dokle?
Inače reč je o samovlašću koje se inače zove Demokratija?

cerski
zilikaka zilikaka 22:31 30.04.2013

Re: dozvole

aj još samo ovo. Sažeto.
Država je propisala šta je sve obavezno da bi se započeli neki građevinski radovi. To što je propisala jeste logično.
Ta ista država, odnosno neki od njenih organa ili preduzeća svesno ne poštuju propise, i to prolazi mahom bez posledica.
Onog momenta kad u takvim slučajevima inspektor tome stane na put, to jeste za poštovanje. I meni bi, da pokušam da izgradim privatnu kuću bez dozvole, brzo izdali rešenje o rušenju iste.

Druga je priča što to košta, što su potrošene pare svih nas, što je jeftinije da se prihvati postojeće stanje uprkos kršenju propisa, i pokuša da se iznađe neko rešenje.

Cela priča se vrtela oko krivične odgovornosti, koja bi morala biti pokrenuta, ali smem da stavim banku da neće.
highshalfbooze highshalfbooze 23:15 30.04.2013

Re: dozvole

I za kraj, ako ćeš mi verovati kao nekom ko jeste upućen u stanje stvari na terenu, praksa da se vrše kapitalni radovi bez prethodno izdate građevinske dozvole, kada je investitor država, ili neko veće javno preduzeće, je više nego uobičajena. Čak se često radi i bez pravog projekta.


Možda od kada smo "demokratsko i transparentno" društvo. Pre to jednostavno nije smelo da se dogodi. Bilo je puštanja u rad objekata pre upotrebne dozvole, pa su se u hodu otklanjali nedostatci. Ali to ovde nije slučaj.
maksa83 maksa83 14:17 01.05.2013

Re: dozvole

Nemaš razloga da tvrdoglaviš

Cerskom ne treba razlog, treba mu samo Internet konekcija.

Zato ga i volimo!
s.dj s.dj 21:58 03.05.2013

Re: dozvole

Ali bez građevinske dozvole i prijave radova ne sme da počne da se gradi ni školsko igralište i to je odgovornost investitora bez obzira odakle je nabavio sredstva


Može da se otpočne sa radovima i bez građevinske dozvole ako je ista u procesu izdavanja a predviđeni radovi prelaze određeni obim. Verovatno je procedura započeta a sa radovima se požurilo da se zadovolje potrebe stranih investitora. U međuvremenu se niko nije potrudio da završi proceduru. Sad grad treba da radi protiv samog sebe. Pojedinci ili grupacije bi trebalo da snose odgovornost.
zilikaka zilikaka 14:00 30.04.2013

10

U jednom se svi slažemo, da je izgradnja bez dozvole krivično delo, al živo me interesuje ko će sesti na klupu.

S druge strane, ovaj slučaj savršeno ilustruje odnos onih na vlasti, ma čiji bili, prema državi, zakonima, odnosno, prema svom poslu.

Od svih, skidam kapu inspektoru, mada je taj potez najverovatnije bio naručen zbog nečijih interesa, ali...


Jelica Greganović Jelica Greganović 14:24 30.04.2013

Re: 10

Od svih, skidam kapu inspektoru, mada je taj potez najverovatnije bio naručen zbog nečijih interesa, ali...

I meni se sve čini da nije do toga došlo tako što je on krenuo iz grada malo na izlet, kad ono - AUTOPUT nikao...Kad? Pa, pre nekoliko godina? Aha, dajte dozvolu!
Hansel Hansel 14:32 30.04.2013

Legalizacija?

Ne znam da li je nekome ovo palo na pamet, ali "zaoravanje" auto-puta na brzu brzinu ne deluje mi mnogo smislenije od ovakve gradnje.

Slažem se s Jelicom da bi stvarno prvo trebalo dobro razmotriti može li se korigovati loša bezbednost, ali i pribaviti sve što nedostaje, ako je moguće...

Ali, ako nešto od ovoga nije moguće, onda sve krivce za ovakav "posao", bez izuzetka, uposliti da ručno prekopaju put, uz uslov da hranu i piće sami obezbede.
Freedom of Information Freedom of Information 14:50 30.04.2013

Re: Legalizacija?

Ne znam da li je nekome ovo palo na pamet, ali "zaoravanje" auto-puta na brzu brzinu ne deluje mi mnogo smislenije od ovakve gradnje

Mislim da si u pravu. I da je mnogima to isto palo na pamet.
prvo trebalo dobro razmotriti može li se korigovati loša bezbednost, ali i pribaviti sve što nedostaje, ako je moguće...

Razume se,sa nadom da jeste moguće.
I ozbiljno, i ne samo u Kragujevcu, potražiti odgovor na pitanje
kako je uopšte moguća situacija koja je dovela do ovakvog rešenja?

Ili bolje rečeno "situacije" jer ova o kojoj govorimo izvesno nije izolovan primer.
Hansel Hansel 17:54 30.04.2013

Re: Legalizacija?

Naš je problem što se većina nas i ne pita
kako je uopšte moguća situacija koja je dovela do ovakvog rešenja?

-- to je, jednostavno, deo naše stvarnosti. Što je još gore, mnogi misle da se ta i takva stvarnost ne može promeniti.
bene_geserit bene_geserit 05:00 01.05.2013

Niko se od vas evidentno nije vozio putem

... koji se pominje u tekstu, ali ste se svi nasli pametni da komentarisete (a ni pisac bloga nije mnogo bolji).

1. Novoizgradjeni put je puno kraci i sigurniji od onoga sto je pre koriscen
2. "Visokorizicna" deonica gde se 3 puta spajaju u jedan je deo koji nije zavrsen, a jedini razlog zasto je tu doslo do saobracajki je jer ljudi voze ko mentoli i ne postuju ogranicenje brzine
3. Sta je tacno ideja ovde - da ce gradjevinska dozvola da ucini put sigurnijim ili sta? Sada se svi pravimo ludi pa kao ne znamo kako se kod nas izdaju sve te dozvole.
4. Ko tu kome smesta i zasto ne znam (niti me zanima), ali gradjevinske dozvole ne postoje za puno stvari izgradjenih u zemlji Srbiji.
5. Ovi sto pominju rusenje su potpuni moroni. Mogli bi da dignu dupe i provozaju se malo po centralnoj Srbiji u kojoj verovatno nisu bili godinama, pa kada obidju raznorazne puteve po istoj, mogu da nam objasne sta i zasto treba porusiti.
highshalfbooze highshalfbooze 08:07 01.05.2013

Re: Niko se od vas evidentno nije vozio putem

Niko se od vas evidentno nije vozio putem
... koji se pominje u tekstu, ali ste se svi nasli pametni da komentarisete (a ni pisac bloga nije mnogo bolji).

Ja decenijama tim putem prolazim kada idem za Čačak. Naravno da je put sada sigurniji i naravno da je za volanom više budala jer škole za obuku vozača rade kako rade. Ali nije o tome reč ovde.
Reč je o tome da pojedinci, pojedine institucije i ustanove smatraju da su iznad zakona i da zakoni koje su sami doneli za njih ne važe. Da protivzakonito upotrebljavaju, po svom ćefu, sredstva iz budžeta (novac građana Srbije), i da zbog toga nikome i nikada ne odgovaraju.
O tome je ovde reč.
Freedom of Information Freedom of Information 09:07 01.05.2013

Re: Niko se od vas evidentno nije vozio putem

Niko se od vas evidentno nije vozio putem ... koji se pominje u tekstu, ali ste se svi nasli pametni da komentarisete (a ni pisac bloga nije mnogo bolji).

Šta Vi zapravo pokušavate da nam "objasnite"? Da treba da živimo kao nekakvo divlje pleme? Da nama ne trebaju ni zakoni,ni građevinske i upotrebne dozvole,ni bilo šta slično? Da je sasvim OK da onaj ko se nađe u prilici bez i jednog zakonom predviđenog papira investira 550 miliona dinara javnog novca? Da bezbednost saobraćaja i sigurnost puteva treba da procenjuju građani-"stručnjaci" a ne nadležni inspektori? Da su sveprisutni nered,nepoštovanje zakona i javašluk opravdanje da se isto tako nastavi? Da..?
Jedino u čemu se slažem sa Vama je eventualno rušenje puta jer,kao što je već rečeno
.."zaoravanje" auto-puta na brzu brzinu ne deluje mi mnogo smislenije od ovakve gradnje

zilikaka zilikaka 09:12 01.05.2013

Re: Niko se od vas evidentno nije vozio putem

Reč je o tome da pojedinci, pojedine institucije i ustanove smatraju da su iznad zakona i da zakoni koje su sami doneli za njih ne važe. Da protivzakonito upotrebljavaju, po svom ćefu, sredstva iz budžeta (novac građana Srbije), i da zbog toga nikome i nikada ne odgovaraju.
O tome je ovde reč.


stasava stasava 10:30 01.05.2013

Re: Niko se od vas evidentno nije vozio putem


Šta Vi zapravo pokušavate da nam "objasnite"? Da treba da živimo kao nekakvo divlje pleme


dragan7557 dragan7557 11:35 01.05.2013

Re: Niko se od vas evidentno nije vozio putem

Freedom of Information:
Šta Vi zapravo pokušavate da nam "objasnite"?

Evo dali ste i odgovor na svoje pitanje:
Da treba da živimo kao nekakvo divlje pleme?

Ako ne primećujete da je upravo tako onda pogledajte ono o čemu pišete:
Da nama ne trebaju ni zakoni,ni građevinske i upotrebne dozvole,ni bilo šta slično?

Gospodine Šabiću Vaši i njihovi interesi su različiti a oni nisu deo vas i nikada neće biti.

Dakle gospodine Šabiću, njima ne trebaju ni zakoni, ni građevinske i upotrebne dozvole, ukratko ništa osim samovlasti. Ako vam(množina) to nije bilo jasno kada su u vaše ime ukinuli samoupravljanje i društvenu svojinu, onda vam je valjda sada jasno.
Da je sasvim OK da onaj ko se nađe u prilici bez i jednog zakonom predviđenog papira investira 550 miliona dinara javnog novca?

Gospodine Šabiću izrazili ste pozitivno mišljenje o stavu Ljubiše Rajića da je ceo rat i razbijanje SFRJ urađeno da bi se obogatilo 300-400 familija, isto je kao cilj promovisao i Z. Điniđić, a koji cilj je i postignut.

Javni novac nije stručni termin, jer novac u takvoj formi nije novac već kapital a vi govorite o javnom kapitalu a ne o javnom novcu, da javnim kapitalom upravlja država, tačnije oni je valjda jasno i vama, a iz priloženog se vidi kako upravljaju.
Da su sveprisutni nered,nepoštovanje zakona i javašluk opravdanje da se isto tako nastavi?

Naravno bre, znači:
Da..?
ali bez znaka pitanja.

Ono što vama i drugima nije jasno je u kojoj vrsti i kakvoj državi živite pa ne bi škodilo da vam objasnim:

- u kapitalističkoj državi i ljudi i kapital su vlasništvo malog broja ljudi, koji poseduju državu po osnovu vlasništva nad krupnim kapitalom i njom upravljaju kao sa svojom privatnom prćijom. Pravo samovoljnosti managementa ovih država se zasniva na tzv. nacionalnoj suverenosti.

- u "komunističkoj" državi koja nije ništa drugo do državni kapitalizam, država i ljudi su bukvalno vlasništvo malog broja ljudi, obično visoko pozicioniranih birokrata koji u ime proletera "biraju" diktatora. U takvoj državi ponašanje vlasnika države je uvek određeno birokratskom samovoljom po nahođenju pojedinaca dakle birokrate.

- u korporativnoj državi koja nije ništa drugo do ultimna imperijalističko-fašistička država(za detalje Benito Musolini) transnacionalne korporacije su vlasnici kako ljudi tako i kapitala, a put u ovu vrstu robovlasništva su trasirali Milton Friedman, Karl Popper, Soroš, F. A. Hayek, Ludvig von Mises i drugi.
Top Core Management upravlja državama po osnovi inkorporisanog(in corpore znači utelovljenje) kapitala koji je vasništvo korporacije transnacionalnog tipa. Ovo je tip države kojem srpska bivša Poštena inteligentsija i proleterska Avangarda danas stremi.

- u samoupravljačkoj državi sa društvenom svojinom ljudi su subjekti koji udružuju rad i njime stvaraju zajednički kapital koji se dalje transformiše u društvenu svojinu a nad kojom imaju punu kontrolu po osnovi udruženih vlasničkih interesa.

Treba li reći da je samo u takvoj, samoupravnoj državi se može postići puna demokratija po osnovu udruživanja rada i kapitala u svakoj drugoj gore navedenoj vrsti države iluzorno je tražiti bilo kakva prava, ili dernjati se:
KO će za to da odgovara?

Ovo je krivično delo.

Ovo je za robiju.


U kapitalizmu onaj ko je vlasnik kapitala taj je vlasnik države, a na teritoriji bivše SFRJ to je po rečima Ljubiše Rajića 300-400 familija. Da su ljudi takođe njihovo vlasništvo je neosporan stav na čiju validnost Ljubiše Rajić i ukazuje, govoreći o bivšim ratovima na čega sam kod Hansel-a skrenuo pažnju.

Dakle kao objekt upravljanja čovek u toj i takvoj "demokratiji" nema nikakva prava(što je i očigledno-mada frustrirajuće) već postaje ono što se naziva Human Capital, Human Resources i slično ali nikada čovek samoupravljač ili su-upravljač(što vi i drugi zahtevate) u tako organizovanom društvu.

550.000.000 nije javni novac već su novčana sredstva skupljena nametima na građane ili zaduživanjem tih istih građana, čitaj stavljanje građana u dužničko ropstvo, a krajnje vreme je da sebe vidite kao predmet bezobrazne eksploatacije, što u suštini i jeste, mada čini mi se da će proteći decenije pre nego što uvidite da imperijalistička "demokratija" u potpunosti isključuje vaš uticaj na vašu sudbinu.

Što pre shvatite:

Da nama ne trebaju ni zakoni,ni građevinske i upotrebne dozvole,ni bilo šta slično?

da vama sve gore nabrojano treba ali da za njih to ne važi i da je za njih potpuno nepotrebna budalaština jer je njihovo pravo i praksa:

I za kraj, ako ćeš mi verovati kao nekom ko jeste upućen u stanje stvari na terenu, praksa da se vrše kapitalni radovi bez prethodno izdate građevinske dozvole, kada je investitor država, ili neko veće javno preduzeće, je više nego uobičajena. Čak se često radi i bez pravog projekta.


A naravno dovoljno ste stari da pamtite i druga vremena pre ovog divljaštva:

highshalfbooze:
Možda od kada smo "demokratsko i transparentno" društvo. Pre to jednostavno nije smelo da se dogodi. Bilo je puštanja u rad objekata pre upotrebne dozvole, pa su se u hodu otklanjali nedostatci.

Kako je to u ovim divljačkim vremenima:
Ali to ovde nije slučaj.

pokazuje i konstatacija zašto je to tako:
zilikaka:
To zato što im se može.

je najbolji odgovor, a može im se jer je država njihova a vlasnik takve države je ujedno i vlasnik podanika te takve države tj vas. Kako ono reče veliki demokrata I. Garašanin: "narod je stoka," a što navodi i Njegoš u "Gorskom Vijencu," ujedno i dobra prilika da ukažem na često pominjano:
"svaka ti je ka Njegoševa"!

cerski
iqiqiq iqiqiq 20:23 01.05.2013

Re: Niko se od vas evidentno nije vozio putem

Upravo tako! Ako ne važe zakoni ni propisi u ovoj državi, onda je ceo pravni sistem nepotreban, stoga nam sledi velika ušteda novca.
Ako pak plaćamo određene institucije da rade svoj posao, onda oni treba da opravdaju svoje postojanje. Koliki je ogroman sistem koji brine o bezbednosti puteva, da li bi iko imao hrabrosti i umeo do detalja da izdvoji taj sistem iz celog Sistema, pa da se utvrde stvarno nadležnosti. Moguće da je i ovde nastao "procep", pa stvarno niko nije odgovoran?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana