Sneg, ekologija i kebab

Jelica Greganović RSS / 02.02.2009. u 20:18

beemkebab.jpgU ovom blogu ćemo pomešati žabe i babe zbog njihove povezanosti sa snegom, ekologijom i kebabom.

Kao prvo, moje drugo dete šalje smsove iz sibirskih prostranstava londonskih aerodroma. Princeza je, kao što to princezama uostalom priliči, ostala zarobljena iza sedam šuma, sedam gora, malo mora i metereološkog doživljaja formata zatrpavanje. Zajedno sa njom je i ostatak ovdašnje malobrojne gimnazije, koji se uputio na ekskurziju u bratsku Britaniju, ni ne slutivši da je u paket- ponudu uračunata i najhladnija zima poslednje decenije u ostrvskom kraljevstvu.

Ipak, ako me išta teši u ovoj bajci u razvoju je činjenica da je Princeza deo porodice sa troje dece. Prema mišljenju bez sumnje stručnog savetnika vlade pomenutog kraljevstva, pojave vrlo neekološkog karaktera:



Britanija za "ekološke" porodice

2. februar 2009. | 15:15 | Izvor: B92

Ljubljana -- Britanska vlada upozorava da su porodice sa više od dva deteta preveliko opterećenje za životnu sredinu.

Velika Britanija ima najviši natalitet za poslednjih 30 godina, javlja slovenački portal 24ur.com, zbog čega je glavni savetnik britanske vlade za životnu sredinu pozvao porodice da se odlučuju za najviše dva deteta. Savetnik Džonaton Porit dodaje da su porodice sa više od dva deteta preveliko opterećenje i da se ponašaju neodgovorno prema životnoj sredini.
Porit kaže da je sada odgovornost na strani britanske vlade, koja treba da smanji broj rođenja u državi i obezbedi građanima odgovarajuću kontracepciju, "a i o pobačaju bi trebalo bolje da ih pouči".
"Zauzimaću se za to da postane opšte prihvaćena činjenica da su više od dva deteta u porodici neodgovorno ponašanje prema životnoj sredini. Svi govorimo o tome, svi ukazujemo, ali niko ne sme da to kaže javno", kaže Porit.

Kada se uzmu u obzir svi oni fabrički čunkovi (možda ipak čunci) koji nebesa paraju, em kamiončine i nebrojeni automobili po glavi stanovnika, plastika u planinskim količinama, krave koje metanski vetruju, nepoznate količine još manje razgradljivih u veku ove planete materijala, onda se stvarno mora prihvatiti činjenica da će baš ono treće dete ugroziti Mamu Prirodu i našu luster planetu, oko koje zunzara nebrojeno satelita.

Evo upravo stiže neekološki Mali Sin. Dobro je da živimo u pasivnim, nesvesnim sredinama, pa je tako ekološki štetočinast uspeo da se probije na ovaj svet. Da sam tada znala ovo što sada propoveda svesni savetnik ko zna da li bih se odlučila da rodim treće dete...možda bi ekološkije bilo da sam nabavila neku hladnjaču na tri auspuha veličine vodovodnih cevi.

Ovo je bilo o žabama.

Slede babe. Ili možda ipak obrnuto.


Berluskoni zabranio kebab

2. februar 2009. | 01:35 | Izvor: B92 Ljubljana -- Stranka italijanskog premijera Silvia Berluskonija je zabranivši kebab započela kampanju protiv stranih jela u Italiji.

 
 

Kako prenosi portal 24ur.com, Berluskonijeva desnica je započela kampanju protiv neitalijanskih jela da bi Italijane usmerila ka domaćoj kuhinji. U Milanu su vlasti već prestale da izdaju radne dozvole za prodavnice i restorane sa stranim jelima, a postojeći restorani sa neitalijanskom hranom moraće da upotrebljavaju domaće sastojke za jela koja pripremaju. Takvih restorana je u Milanu 668.
Ministar za poljoprivredu Luka Zaja, koji zagovara ovaj gastronomski rasizam, kaže da bi postojeći etnički restorani, kojima je još uvek dozvoljeno da rade i koji pripremaju kebab, suši ili kinesku hranu, morali da prestanu da uvoze sastojke "ko zna odakle" i počnu da upotrebljavaju italijanske, dodavši da sam nikada nije probao ni kebab, a ne jede ni ananas.
Poznati italijanski kuvar Vitorio Kastelani kaže da hrana koja bi sasvim bila domaća ne postoji.
"Sve je kombinacija sastojaka i ukusa brojnih kultura koje su se tokom vremena ustalile na nekom području. Većina italijanske kuhinje je uvezena. Sos od paradajza, koji Italijani tako vole da dodaju testeninama dolazi iz Perua, iz 18. veka. Čak i same špagete su stigle sa Markom Polom iz Kine", kaže Kastelani.
On dodaje da je zabrana neitalijanske kuhinje odraz neznanja i ksenofobije. Isto tako je i težak udarac za doseljenike, koji svoj hleb zarađuju upravo pripremanjem svoje domaće hrane, omiljene zbog niskih cena.
Berluskonijeva vlada kritičarima odgovara da su optužbe da se radi o rasizmu sramotne jer ona zapravo želi da zaštiti gastronomsko nasleđe, a kritičari odgovaraju pitanjem zbog čega onda nisu zabranjeni i Mekdonaldsi ili francuski i sicilijanski restorani u kojima se oseća uticaj arapske kuhinje.

E, tu negde, kebaba povodom, vraćamo se u ekološko kraljevstvo, u kom dreždi naša Princeza i čeka da stane prirodna pojava ne bi li moglo da sleti, a možda ipak i poleti ekološko prevozno sredstvo marke avion.

Moj pokušaj da u kraljevstvu napravim pilav i tako nečim što nije slameno, plastično, elastično i sa ukusom stiropora nahranim tri para gladnih očiju plus Žmua, propao je neslavno.

Ja pravljenju pilava pristupam svaki put kada me napuste kuvarska mašta i raskoš namirnica., a na u pomenutom kraljevstvu nas je za deset dana vatila panika od prehrane četvrtastim šnitama hleba sa ukusom otirača i pasujućih roza pločica zvanih šunka. Ostalo je bilo isto to samo u drugom obliku i sa drugim, lažnim imenom.

Za pilav treba pirinač i malo avijacije, ostalo je stvar lovačkih sposobnosti da se medju ostacima u pustom špajzu ili frižideru navata ono što se između šareni.

Ipak, za ovaj pilav, u kraljevskim razmerama, spremili smo se posebno dobro. U obližnjoj radnji, veličine tri nosača aviona sparenih sa mutiranim hangarom, nabavili smo luk, šargarepu, paprike, pirinač i glavne junake – batake. Dobro...luk je bio porculanskog izgleda, a tako je i mirisao, za šargarepe smo prethodno izvadili dozvole za nošenje oružja, a paprike lažnog identiteta su u stvari bile lusteri koje je ishalucinirao dizajner sa temperaturnim grčem. Pirinač ko pirinač. Bataci doduše bledi i bez kapi krvi, verovatno usklađeni sa vegeterijanskim standardima, ali dovoljno rasni da poverujemo u teoriju da pilad vuče poreklo od dinosaurusa.

Elem, dok je troje dece ludo hranilo oči šarenim kutijama musla čiji sadržaj je bio blizak veštačkom đubrivu za prolećnu setvu, Žmu se šarmom izgladnelog kućnog ljubimca vrteo sa ljubavlju oko mene i šporeta koji sam sobom zaklanjala. Iz pripljeskane šerpe se vio miris, kome je ime samo kompliment, dinstajućih se namirnica. Tu negde, kada su bataci postali bojom bliski belim medvedima i mrvu mekši, iste sam raskomadala i ubacila pirinač.

Deca su žvakala musli kartone, a Žmu je vezivao stoljnjak oko vrata. Ja sam budnim okom graničara nedogovorene međudržavne granice merkala pilav u krčkanju. Bio je dovoljan samo trenutak nepažnje...pet minuta negledanja...iz pilava su nestali komadirani bataci. Nema! Ni komadića! Deci su se punili bazenčići u očima, Žmu je bio spreman da stoljnjak stisne do kraja, a ja sam brljala viljuškom panikom arheologa pred karijernim razočarenjem. Bataci su netragom nestali, isparili. Bila sam spremna za vikend u instituciji za mentalnu higijenu. Foks i Skali su baterijom tražili Istinu negde unutra. Kada je panika dobila nivo mirenja sa sudbinom, uspeli smo viljuškarenjem da nađemo tragove mesa čija forma je bila najbliža dlakama. Od bataka je ostao samo pilav željan depilacije.

Kako god, deca izbezumljena od gladi i Žmu na rubu kanibalizma, nasrnuli su na pomenuti čupavi pilav. Tu negde se ispostavilo da je sa batacima nestalo i ono malo ukusa, koji je pomenuti komplimentirani miris obećavao. Žmu je forvardovan u gore navedeni nosač-hangar da donese sve što na maratonskoj dužini nudi polica zvana Začini. I cimet. Ne pravimo pitanje, spremni smo na gastronomsku dekadenciju kineskih mandarina, samo neka ima ukus.

Nakon što se iz lova vratio sa dva cegera začina, kojom prilikom su deca praktično savladala lekciju »Zašto su Britanci toliko dugo držali Indiju pod svojom rukom«, u kastrirani od ukusa pilav smo stresli sve što je dovukao. Bio je to najafrodizijački pilav koji smo ikada jeli. Doduše malo dehidriran i sa pirinčem koji je trebalo tražiti između mirisne prašine indijskog zlata. Foks i Skali su i dalje radili na mesnoj misteriji, ubacujući u X-fajlse fajl debljine britanike, deo od Kl do Hv.

Narednih dana je došlo do još jednog nestajanja. Ovaj put smo bili spremni, ali ništa manje iznenađeni. Na želju u kraljevstvu dugo živećeg druga, probala sam da za upravo pristiglu novogodišnju noć skuvam prebranac. Uz pomoć rebaraca prošvercovanih na ekološko ostrvo. Sve što je ostalo od pomenutog specijaliteta je bila šaka nedefinisanog pirea, iz kog su zevale neskuvane pasulj-ljuske i šverc-rebarca. Foks i Skali su nas molili da se pridružimo u sledećoj epizodi.

Narednog jutra smo uspeli da, preko komšijskih veza, nabavimo argentinski pasulj, plativši ga cenom nešto nižom od cene heroina na slobodnom tržištu. Bar se nije raskuvao. Mada smo i njemu morali da dodamo dvogodišnji rod indijskih začina, podigavši im cenu na svetskoj berzi.

A, onda smo otkrili Treći svet. U malim, uzbrdačko-nizbrdačkim uličicama londonskog centra su se krile radnjice teško čitljivih imena. U njima su plovili poznati otomansko-okupatorski mirisi i u kesicama i kutijama krili prepoznatljivi, iz nacionalnog sećanja, proizvodi. Uključivši i Vegetu. Medju njima su carevali vlasnici ostrvaca ukusa, zamotani u čalme, filozofskog mira pod tekstilnim kubetima. Od svih njih, čija se koža svetlucala bojama od neskafe do mlečne čokolade, moje srce je osvojio Veliki Mag, čalme veće od njega samog, vešto zamotane u neponovljivu lepotu, koja bi velike kreatore naterala u plač od zavisti. Veliki Mag je sedeo iza blagajne, koja se javljala zvukom muzejskog mitraljeza, a ispred njega, u staklenim pregradama ležale su, umetnički složene, najlepše baklavice koje je ljudska civilizacija iznedrila. Sa pistacijama, sa lešnicima, suvim grožđem i mrvama čokolade. Veličine malog prsta. Zamotane od nežnih kora, strpljivošću istočnjačkih filozofa. Vreme je relativno. Baklave su smisao i iskušenje svesnosti. Bila sam spremna da mu dušu prodam, odavde do večnosti, za šaku baklava, koje su punoćom ukusa i mirisa ostavljale Foksa i Skali bez posla.

I dok sam ja, iz sveg kupljenog srca, dušom plaćala kesice malečkih baklava, Žmu i troje dece ludo je konačno, u susednim kebab-kraljevinama, nalazilo gastronomski mir. Adžami-kebabdžije su mahale vitkim noževima, dok je moja porodica gladno gledala komadiće koji su padali u mirisnu moču, spremna da i vrhovima trepavica plati konačno namirivanje gladi.

Sve do kraja našeg bivanja u ekološkoj kraljevini, visili smo kao vrane zavisnice oko prehrambenih hramova Trećeg sveta, spremni da jedemo i rukama i štapićima i čime god, samo da osetimo jedemo bilo šta što nema veze sa građevinskim materijalima ili proizvodima papirne industrije.

Dan danas se setim Velikog Maga i njegove male kneževine još manjih, veličine Đure, baklavica, koje svojim postojanjem prkose vremenu i prostoru, unoseći radost u univerzume čula. Hvala mu. I, da ne zaboravim: Živeo kebab!



Komentari (210)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

49 41 49 41 20:36 02.02.2009

Ascinice

Nekada se u mom gradu; starom delu grada postojale Ascinice.
U Sarajevu samo jedna.
Ovde nijedna!

U Minhenu sam kolko puta "zgrabio " usput kebab i produzio.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:40 02.02.2009

Re: Ascinice

Kod nas ima kebapčija nekoliko, sa sloganom: "Mi mogoče ne znamo dobra slovenska, ampak znamo kebab napečt".
Majstori kafenasti, vrte se u onoj ikebani boja i mašu dimiski-noževima virtuozno
Bez njih bi ovaj grad bio siromašniji.
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:18 03.02.2009

Re: Ascinice

U Minhenu sam kolko puta "zgrabio " usput kebab i produzio.

U Ženevi ih ima dovoljno. Svi su uslužni, veseli, raspoloženi, dobri ljudi kod kojih se okupljaju stari znanci iz "domovine". Ja imam svog omiljenog. Ispričamo se i-ha-ha, mada ja slabo govorim francuski a turski mi takodje nije jak bez obzira na sve turcizme koje koristimo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:25 03.02.2009

E, a u Milanu

već ima da ih nema...a i u ostatku Italije uskoro...dosta je bilo tog podrivanja domaće kujne...aaa, nećemo tako Dino...

Milutin Milošević Milutin Milošević 22:34 03.02.2009

Re: E, a u Milanu

dosta je bilo tog podrivanja domaće kujne

Kad smo kod domaće hrane: znaš li koje je tradicionalno jelo u Finskoj? Pica! Jel sada treba italijani da zamole svoje kolege iz Evropske republike da im više ne jedu jelo koje su izmislili kako bi ga očuvali u svojoj dragocenoj zemlji?
cassiopeia cassiopeia 20:47 02.02.2009

...

Ja sam mislila da se samo meni desilo da mi netragom nestaje meso iz šerpe Sad mi je lakše. Trebalo je da vidiš tu musaku u pokušaju kod Holanđana u gostima. Mleveno meso koje počinje da poprima sivu miš boju i ispušta neku čudnu vodu u nenormalnim količinama, mi prosto uteralo strah u kosti i operacija musaka zaustavljena na vreme. Posle su mi objasnili da mleveno ne kupujem u supermarketu već u mesari koju drže naše severne komšije Mađari. Da znaš samo kako sam se obradovala kad sam videla frižider pun mesa koji ne nestaje u pokušaju spremanja.
A baklavice...mmmm
Posluži se.

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:49 02.02.2009

Re: ...

Njam, hvala što volim kad se ovako zazelene od pistacija

Znači i ti si imala bliski susret i još brži rastanak sa nestajućim mesom...sad je i meni lakše...
cassiopeia cassiopeia 20:55 02.02.2009

Re: ...

Jelica Greganović
Njam, hvala što volim kad se ovako zazelene od pistacija

Znači i ti si imala bliski susret i još brži rastanak sa nestajućim mesom...sad je i meni lakše...


Nema na čemu , pazi ove lučiće što se zelene.



Rastanak mi baš legao, nisam se u životu s' radošću brže rastala od nečeg.

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:58 02.02.2009

Re: ...

Čuj zelene, da nisu ipak od spanaća...sigurno mogu da vrše i fotosintezu...
cassiopeia cassiopeia 21:10 02.02.2009

Re: ...

Jašta nego zelene, nije spanać, ovakve iste sam probala...mmm... a za fotosintezu nisam sigurna, mora da mogu
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:12 02.02.2009

Re: ...

Izgledaju tako živo zeleno, da samo što ne progovore...na rubu razuma, poseta sa druge planete...a da su ukusne ne sumLjam...

Re: ...

cassiopeia
Ja sam mislila da se samo meni desilo da mi netragom nestaje meso iz šerpe Sad mi je lakše. Trebalo je da vidiš tu musaku u pokušaju kod Holanđana u gostima. Mleveno meso koje počinje da poprima sivu miš boju i ispušta neku čudnu vodu u nenormalnim količinama, mi prosto uteralo strah u kosti i operacija musaka zaustavljena na vreme. Posle su mi objasnili da mleveno ne kupujem u supermarketu već u mesari koju drže naše severne komšije Mađari. Da znaš samo kako sam se obradovala kad sam videla frižider pun mesa koji ne nestaje u pokušaju spremanja.A baklavice...mmmmPosluži se.

ja cu ovu srednju
cassiopeia cassiopeia 21:49 02.02.2009

Re: ...

Ana
ja cu ovu srednju


a vidi ovu, zove te
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:28 04.02.2009

Ana, pa

tek sad vidim da si tu nađe li ti ključ od gajbe?
leopold_lady leopold_lady 20:57 02.02.2009

Sad ćeš me ....

...... " naterati " da potražim u Beogradu mesto gde mogu da kupim kebab .... Ja do sada nisam ni znala da to postoji .....
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:00 02.02.2009

Viš'

nikad nisam ni razmišljala ima li u Bgd kebaba...valjda zbog postojanja ćevapa, koji su samo razlika u izgovaranju...ako se ne varam poreklo im je isto, samo su se razišli na nekoj od gastronomskih raskrsnica mašte
jesen92 jesen92 21:18 02.02.2009

Re: Viš'

....ima girosa ne samo u bg vec svuda po Srbiji....a razlika izmedju kebaba i girosa je u vrsti mesa...kebab je od ovceg mesa a giros kombinacija svinjetine i junetine....kebab do sada nisam videla nigde....
erijan erijan 21:20 02.02.2009

Re: Viš'

Draga Jelice, ako se ne varam, kebab u Bgd je zapravo promenio geografsku sirinu i samoproklamovao se u giros (pomodarski vise volimo da "prepisujemo" od Grka)! Jedina razlika je poreklo mesista sto se vrti na vrucem ringispilu (giros = svinjetina; kebab = teletina, govedina).
dunja73 dunja73 21:26 02.02.2009

Re: Viš'

kebab je od ovceg mesa a giros kombinacija svinjetine i junetine




Kebap je od teletine ili curetine (samo je u Turskoj jagnjeci i to je retko) a giros -svinjetina .
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:28 02.02.2009

Re: Viš'

Nije im isti ukus...ni ona lepinjica debljine faksa nije ista...komadičci su braća, ali ostalo je nekako grugačije...
Ja koliko znam, giros je piletina, a kebab je teletina-govedina i jagnjetina.
jesen92 jesen92 21:40 02.02.2009

Re: Viš'

giros sigurno nije od piletine kao sto i kebab nije od curetine kao osnovne komponente.....sigurna sam da kebab ima u sebi ovcetinu kao sto giros ima svinjetinu...ostali dodaci su razliciti........evo nadjoh u wikipediji "The most common kebabs include lamb and beef, although others use goat, chicken, fish, or shellfish."
49 41 49 41 21:42 02.02.2009

Re: Viš'

jesen92
....ima girosa ne samo u bg vec svuda po Srbiji....a razlika izmedju kebaba i girosa je u vrsti mesa...kebab je od ovceg mesa a giros kombinacija svinjetine i junetine....kebab do sada nisam videla nigde....


Isti djavo, Giros-grcka rec, Kebap-arapska.

Kad sam ulicnog prodavca pitao kakva mu je razlika u Girosu: Levi sa Junecim i Curecim mesom, ko ne jede svinjsko. Desni sa Svinjskim i Junecim, ko jede svinjsko.
nsarski nsarski 22:16 02.02.2009

Re: Viš'

giros kombinacija svinjetine i junetine.

Koliko znam, originalni giros je kombinacija jagnjetine i divlje svinje.

2jelica pcelica
Eto, vidis kako je to kad se nasele nasi emigranti. Radnja kod mene:
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:37 02.02.2009

Re: Viš'

Vidi ih, šećeri :)
A ovako je kod nas



srdjan.pajic srdjan.pajic 23:38 02.02.2009

Re: Viš'

dunja73
kebab je od ovceg mesa a giros kombinacija svinjetine i junetine


Kebap je od teletine ili curetine (samo je u Turskoj jagnjeci i to je retko) a giros -svinjetina .



Ovde kod nas prekookeana kebab je onaj nas obicni raznjic, a moze od mesa kakvog hoces. A giros je giros.

Imamo mi naseg Talibana na Hill-u, kod koga cela srboamericka posada nase firmice ide redovno na klopu. Deda nas sve zna po imenu, a kad ne radi jebena ATM masina u prolazu u kome je radnja, stavlja sve na crtu, uz ono "ma platices sledeci put". A sto ima baklave, licno ih sam pravi...A sto ima kuvaricu....










man ray loves me man ray loves me 21:03 02.02.2009

u pravu je

Kada se uzmu u obzir svi oni fabrički čunkovi (možda ipak čunci) koji nebesa paraju, em kamiončine i nebrojeni automobili po glavi stanovnika, plastika u planinskim količinama, krave koje metanski vetruju, nepoznate količine još manje razgradljivih u veku ove planete materijala, onda se stvarno mora prihvatiti činjenica da će baš ono treće dete ugroziti Mamu Prirodu i našu luster planetu, oko koje zunzara nebrojeno satelita.

Pa upravo fabricki cunkovi prave stvari za trece dete, kamioncine i automobili ga prevoze, plastika ga oblaci, krave ga hrane itd itd... Metan je problem danas a nije bio pre sto godina jer je tada broj krava bio mnogo manji, jer nije trebalo prehraniti toliko ljudi.
Covek je u pravu - planeta jeste prenaseljena.
Medjutim ljudi razmisljaju o svojim pravima, ne o onome sto je sustainable.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:08 02.02.2009

Re: u pravu je

Što se mene tiče, bolje jedan auto manje.
man ray loves me man ray loves me 21:10 02.02.2009

Re: u pravu je

da, vec vidim program - imas dete vrati auto.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:12 02.02.2009

Re: u pravu je

Crno-beli program?
man ray loves me man ray loves me 21:16 02.02.2009

Re: u pravu je

zelen.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:18 02.02.2009

Re: u pravu je

Da, da pozeleniš.
darkonduty darkonduty 21:25 02.02.2009

Re: u pravu je

Metan je problem danas a nije bio pre sto godina jer je tada broj krava bio mnogo manji, jer nije trebalo prehraniti toliko ljudi.

I ne samo to. Prije sto godina način prehrane bitno se razlikovao od današnjeg. Bio je prilagođeniji prirodi.
Nije bilo hladnjaka ( znači transport i skladištenje mesa nije bilo moguće) niti tvornički konzervirane hrane.

Metan je jedan od najvećih suvremenih zagađivača. Nažalost nije jedini. Ako govorimo o mesnoj industriji tu je i velika potrošnja energije, vode i ostalih resursa na uzgoj stoke ( da ne pričam u kojim uvijetima stoka koja je predviđena za klanje živi).
nicolaus_liesinich nicolaus_liesinich 21:14 02.02.2009

Kibbeh i Pho

tajna kebaba je u mochi, jer suv, nemastan i neukusan kebab spasavaju samo oni jogurt/beli luk sosovi ... appropo cimeta ... libansko nacionalno jelo, sta reci a ne preterati ... njegovo libansko velicanstvo kibbeh ... i recept ... a tu je i .. nacionalno jelo vijetnama ... govedja supa sa cimetom ... ko nije probao, ne zna sta propusta ...
leopold_lady leopold_lady 21:18 02.02.2009

Re: Kibbeh i Pho

nicolaus_liesinich
tajna kebaba je u mochi, jer suv, nemastan i neukusan kebab spasavaju samo oni jogurt/beli luk sosovi ... appropo cimeta ... libansko nacionalno jelo, sta reci a ne preterati ... njegovo libansko velicanstvo kibbeh ... i recept ... a tu je i .. nacionalno jelo vijetnama ... govedja supa sa cimetom ... ko nije probao, ne zna sta propusta ...


Odmah otišla da vidim recepat .... Gladna godina .... A samo što sam večerala ....
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:19 02.02.2009

Re: Kibbeh i Pho

Ali je na žalost poprilično slan...a što se tiče cimeta gde mu mesto nije, moja slaba tačka su Kadum butići...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:21 02.02.2009

Živeo kebab!

da znaš!
najbolji kojii sam jeo je u jednom restoranu u Špandau. Restoran izgleda kao prosečna srpska kafana (iz "onih" vremena), i usluga je ista, ali kebab je vanvremenski.
a berluskoni je budala. Evropski Buš.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:30 02.02.2009

Re: Živeo kebab!

Ali mu je nikla kosica, sav je nekako došao plišaT...a ovo zabranjivanje je zaista iz rubrike Verovali ili ne.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:41 02.02.2009

Re: Živeo kebab!

a ovo zabranjivanje je zaista iz rubrike Verovali ili ne.

nije jedini
leopold_lady leopold_lady 21:53 02.02.2009

Re: Živeo kebab!

Srđan Mitrović
a ovo zabranjivanje je zaista iz rubrike Verovali ili ne.

nije jedini


Najjgori je od sve dece u Beloj kući
miloradkakmar miloradkakmar 19:06 03.02.2009

Re: Živeo kebab!

leopold_lady
Srđan Mitrović
a ovo zabranjivanje je zaista iz rubrike Verovali ili ne.

nije jedini


Najjgori je od sve dece u Beloj kući


Није више !
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:47 03.02.2009

Re: Živeo kebab!

Al' nije ni manje
miloradkakmar miloradkakmar 20:44 03.02.2009

Re: Živeo kebab!

Jelica Greganović
Al' nije ni manje


Да л' је то оно : једном па заувек ?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:46 03.02.2009

Re: Živeo kebab!

Glupost je jača od vremena.
49 41 49 41 21:21 02.02.2009

Postoji

preko 500 vrsta

- Pasulja
- Krompira
- Kukuruza

Izgleda mi ameri nismo "dovoljno" osvojili Evropu; svojim pra proizvodima.

Kacamak od tamno ljubicastog kukuruza, mlogo dobra svar; kao u napitak slican nasoj Bozi.
Pasulj, koji tu i tamo skuvam od crnog (kao zift) zrna, mlogo dobra stvar.
Americki tetovac se kuva samo pola sata, a ukusniji.

Izgleda da ce nam politicari svojim "receptima" spasiti planetu ekoloski.


dunja73 dunja73 21:24 02.02.2009

kebap

i ja ga volim ,a u Turskoj sam imala priliku da ga jedem spremljen na tradicionalan nacin ,to je tek "extra" Samo i kebap je "brza hrana" i jako losa zamena za zdrav obrok ..

ti si u Sloveniji ,malo po pitanju "eko" , slovenci dalje.....nego sto pis....Dolazila sam cesto ,pa znam .

U Nemackoj ima od...do ,sto nema njihovo ima iz uvoza i to delikates...U Jugo radnjama od suhovine govedje do svinjske ,kod turaka sveze morske ribe i plodova mora -sto bi primorje pozavidelo i to po skroz ok cenama..,ruske (kavijar i susene ribe) ,azijatske ,kineske ..(direkt basmati--do bola mirise cela kuca)

Italijanska kuhinja je u kombinaciji sa zdravom hranom vise nego lekovita ...

Baklavu sa pistacijama -mrzim .
Budimac Budimac 21:27 02.02.2009

:)))

Baklave su smisao i iskušenje svesnosti.

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:34 02.02.2009

Re: :)))

Budimac, na izvoru si, pričaj mi kakvih sve ima...sigurno je da Veliki Mag u Londonu nije imao ni pola mašte potrošene na baklave...vezala sam portiklu sa hvatačem tečnosti u dnu...slušam...
Budimac Budimac 22:34 02.02.2009

Re: :)))

Jelica Greganović
Budimac, na izvoru si, pričaj mi kakvih sve ima...sigurno je da Veliki Mag u Londonu nije imao ni pola mašte potrošene na baklave...vezala sam portiklu sa hvatačem tečnosti u dnu...slušam...

Jao gde me nađe... Ne da zastaje dah, nego ja i dan-danas ostajem bez teksta pred tom ponudom... samo mogu da pokazujem prstom potpuno mesmerizovan. Nisam uopšte siguran da sam probao čitav asortiman baklava (o ostalim orjentalnim poslasticama da ne govorimo) posle evo uskoro 9 godina života ovde. Jedino što u ovom trenutku mogu sa sigurnošću da ustvrdim je da na baklavu koja mi se nije dopala (jezivi understatement -- na koju nisam otkinuo) nisam naišao... Orasi, lešnici, pistacije, kokos, suvo grožđe i kaj god sve to nekako pada u drugi plan prilikom uživanja u istima. Da bih zaista pričao o baklavama moram da se pripremim i da celoj stvari pristupim malo racionalnije :) ... možda (posle malog "reserča" napišem blog na temu...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:40 02.02.2009

Kokos!

Tačno, bila je i sa kokosom, dušu bi' đavolu prodala za još jedan griz...
Čekam te gladno.
natasavb natasavb 08:32 03.02.2009

Re: Kokos!

budimac molim te nemoj da zaboravis
kadaif

tufahije

hurmasice


nisam bila u turskoj, ali u skopju ima neki veliki, turski trzni centar. mislim da se zove "ramstor" ili nesto sl. na kakvim sam mukama tamo bila, ne smem da pomislim sta bi mi se tek desilo da odem u tursku
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:49 03.02.2009

KADAIF!

Obožavam kadaif, bogveselio onoga kome je palo na pamet da supu pretvori u umetnost zvanu kadaif. Obožavljem ga, Veliki Mag je imao i zalogaj-kadaife, ovakve



raspršti se kao svemir ukusa u ustima
oh! seti li me se ikad Veliki Mag...
ivana23 ivana23 21:27 02.02.2009

Kebab = Giros?

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:32 02.02.2009

Re: Kebab = Giros?

Ta dilema se gore uzbrdački već postavila, naravno da je princip isti, sve su ostalo nijanse
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:40 02.02.2009

Re: Kebab = Giros?

Jesu ono krompirići u podnožju?
ivana23 ivana23 22:43 02.02.2009

Re: Kebab = Giros?

Jelica Greganović
Jesu ono krompirići u podnožju?

Mislim. Promenila sam sliku jer je prethodna "pobegla".
jeremija92 jeremija92 23:15 02.02.2009

Re: Kebab = Giros?

Sočnije izgleda od ovog:

Gogorica Gogorica 21:34 02.02.2009

Italijani, sarme i baklave

Uh, dobro sam ja na vreme umakla iz Italije nazad preko Alpa...Za Bozic sam im pravila sarmu od prosvercovanog kiselog kupusa i suvih rebaraca, a zatim i baklave od neitalijanskih kora isto tako tajnim a sad vec i jako opasnim kanalima ubacene u drzavu im... a tek proja sa kajmakom i sjenickim sirom...Al' bismo sad vukli bukagije, i ja i izdajnici roda talijanskog koji su svu tu egzotiku gresno u slast smazali ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:36 02.02.2009

Re: Italijani, sarme i baklave

Morali bi onda da ukinu i špagete...na šta to liči da im pomenuti kineski rezanci za dug život ometaju nasleđe...a ti si sa ovim nabrojanim zrela za proterivanje posle 20 godina robije
ivana23 ivana23 21:39 02.02.2009

Pasta

ivana23 ivana23 21:40 02.02.2009

Re: Pasta

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:47 02.02.2009

Re: Pasta

evo malo i originala





Vidi samo taj rad ruku

ivana23 ivana23 21:51 02.02.2009

Re: Pasta

skyspoter skyspoter 21:36 02.02.2009

pa

ni ne slutivši da je u paket- ponudu uračunata i najhladnija zima poslednje decenije u ostrvskom kraljevstvu


to je - free of charge (FOC)
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:37 02.02.2009

Re: pa

Velikodušno, nema šta, nije gazda cicija...
skyspoter skyspoter 21:40 02.02.2009

Re: pa

bas je COOOOOOOOOL!
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:43 02.02.2009

Re: pa

Jašta je i to podosta ladno...a kod nas je na dnevnom redu isto takođe zatrpavanje...kukulevčila sam za sneg, eto mi ga, ne staje...a dete mi na ostrvu...
skyspoter skyspoter 21:47 02.02.2009

Re: pa

princeza je super. uziva.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:49 02.02.2009

Re: pa

Ne sumnjam...sigurno se nisu zarozali zato što sutra ne moraju da idu u školu, makar ceo dan džedžali na aerodromima...samo meni malo tesno oko leve pretkomore...
skyspoter skyspoter 22:07 02.02.2009

Re: pa

pokusaj live link at Heathrow.

http://www.heathrowairport.com/portal/page/Heathrow^General^Flight+information^Live+flight+departures

Ne mogu da postavim link. Mozda ne znam a mozda i ne moze.
ivana23 ivana23 22:12 02.02.2009

Re: pa

http://www.heathrowairport.com/portal/page/Heathrow^General^Flight+information^Live+flight+departures

http://www.heathrowairport.com/portal/page/Heathrow^General^Flight+information^Live+flight+departures
49 41 49 41 23:09 02.02.2009

Re: pa

Jelica Greganović
Jašta je i to podosta ladno...a kod nas je na dnevnom redu isto takođe zatrpavanje...kukulevčila sam za sneg, eto mi ga, ne staje...a dete mi na ostrvu...

Cuti ti bar nisi jos uvek na ostrvu.
Ako nastavite sa svadjom oko parcenceta mora, mere vam i ovako biti.



Austrija i Madjarska jos uvek nemaju more.
vlada dvm vlada dvm 21:44 02.02.2009

NOS

1. Novus Ordo Seclorum.
2. Berluskoni je hodajući dokaz da EU nije "vakcionisana protivu budalet'na".
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:24 03.02.2009

Re: NOS

Berluskoni je hodajući dokaz da EU nije "vakcionisana protivu budalet'na"

Gogorica Gogorica 21:52 02.02.2009

Sarme i ostali grehovi

Nisam znala, casna pionirka, da ih na greh navadjam...A kad ga (Berluskonija) po treci put (!?) izabrase pitah kuma talijanca: I sta sad? Nista, rece on, evo smo vec pod uglom od 90 spremni...Pa, valjda jesu, bice da je ovaj sve razigraniji...
Pozz iz zavejane Becke Sume
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:05 02.02.2009

Re: Sarme i ostali grehovi

Pozdrav sa druge strane Alpa. Kod nas zatrpava i nema nameru da stane, takva tišina je u gradu, ona prava - snežna.

ivana23 ivana23 22:00 02.02.2009

Tofu - nema!

ivana23 ivana23 22:02 02.02.2009

Sushi - nema

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:07 02.02.2009

Re: Sarma - jok

mirelarado mirelarado 22:19 02.02.2009

Re: Ćevapi - jok



Vesti iz Kraljevstva i Italije pokazuju da je dovoljna samo najava krize da pukotine na skrami demokratije pokažu svoje ružno lice. Treba ih izvrtati ruglu, dok je za vremena. Pozdrav, Jelice.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:43 02.02.2009

Re: Ćevapi - jok

QQ kakvo je ovo skandalozno ometanje nasleđa! Okupatorska hrana...strahota...njam!
Gogorica Gogorica 22:45 02.02.2009

Re: Sarma - jok

Au, tesko, vec su se navukli cak i muceni Zabari...Mljac! Ej, jel znas da ih u Rumuniji zovu Sarmale i bili ubedjeni da je to njihovo nacionalno jelo?! I zacinjavaju ih estragonom!
Gogorica Gogorica 22:51 02.02.2009

Re: Ćevapi - jok

Ajao, a ovo sam obecala gresnoj zabarskoj rodbini za Uskrs! Bez sale smo mislili i piknik da pravimo pa da ja udarim po Leskovcu...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:54 02.02.2009

Leskovac, a!?

Vidi što je zgodna ponuda ovih dana

Gogorica Gogorica 23:08 02.02.2009

Re: Leskovac, a!?

Au, crni smo ti mi, a mene bi garant stavili i na neku posebnu ranu...spageti za dorucak, rucak i veceru dok me ne prodju te zaverenicko-teroristicke ideje...
49 41 49 41 04:08 03.02.2009

Re: Sarma - jok

Jelica Greganović

Sarma - Cmok

Dodajte sjenickog hladnog -kiselog mleka.
madam_mym madam_mym 11:53 03.02.2009

Re: Sarma - jok

ma idite bre, ne mogu više, želudac mi vodi ljubav sa kičmom, oči mi ispadoše
ima da kukaju talijani - al' se nekad dobro jelo, baš!

a rezanci s' makom??????
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:04 03.02.2009

rezanci...

mis'iš ovaj rad...



Samo ne znam da li je to naše istorijsko nasleđe...da nam ne kvari posao sa tradicijom...
madam_mym madam_mym 01:44 04.02.2009

Re: rezanci...

ne mogu da verujem!!!
'de ih nadje. Ma ne znam čiji su , ali tanjirić - imam jedan isti ovakav u kuhinji, neko mi je nešto u njemu poklonio, a ja uzvratila u nekom drugom tanjiriću, ovaj je ostao. Čiji je- pojma nemam
Gogorica Gogorica 22:41 02.02.2009

Zimska idila



Becka suma pre par dana, sve smrzlo, a od tada je jos vejalo, i vejalo...
Pozz
NNN NNN 22:46 02.02.2009

Sad znam zašto

mi se nikad nije selilo na to ostrvo.. Em grdno vreme , em ...
"Zauzimaću se za to da postane opšte prihvaćena činjenica da su više od dva deteta u porodici neodgovorno ponašanje prema životnoj sredini. Svi govorimo o tome, svi ukazujemo, ali niko ne sme da to kaže javno", kaže Porit.

A tek što se meso dezintegriše u pilavu (koji je jedna od retkih stvari koje mislim da znam da spremim)...
BFN
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:57 02.02.2009

Ooo!

Ja otišla kod druga Googla da nađem sličicu pilava, kad ono ovo!?

Hamsili pilav



Budimaaaaaaac! Zašto ove filet ribe nasrću na pilav?!
marija_sale marija_sale 23:03 02.02.2009

Re: Ooo!

što simpatično izgleda taj pilav!!
Budimac Budimac 23:17 02.02.2009

Re: Ooo!

Jelica Greganović
Ja otišla kod druga Googla da nađem sličicu pilava, kad ono ovo!?

Hamsili pilav
Budimaaaaaaac! Zašto ove filet ribe nasrću na pilav?!

To je jedno od najomiljenijih jela crnomorskih Turaka [zovu ih Lazima i otprilike, što se tiče viceva (molim da se ovo ne shvati kao bilo kakvo vređanje), se kotiraju ovde kao Bosanci u bivšoj nam zajedničkoj]. Inače ra.di se o slatkom pilavu, dakle začini su suvo grožđe i semenke iz šišarki i sl. Šerpa se obloži filetiranim sardinama, a onda se stavi pirinač sa svim tim začinima. Ovo na slici je kad se cela stvar izvrne spremna za klopu...

Kao i baklava i pilava ima zilion vrsta... Moj omiljeni, koji Fu sprema fantastično, je sa artičokama (artičoke sam inače, blago rečeno, prezirao dok sam živeo u Francuskoj)...

EDIT: Lazi ne stavljaju sardine samo u neke vrste kolača :))))

EDIT 2 : Sad me Fu ispravlja... prave i pekmez sa sardinama, koje btw ne zovu sardinama, jako se uvrede kad ih neko zove sardinama nego su to "hamsi"...
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:39 02.02.2009

Re: Ooo!

A vidi repna peraja kako štrčU...

Pekmez od...hamsija? Ja sam mislila da sam najluđi pekmez jela u Poljskoj...od cvekle...a je l' to da je pekmez znači da se unutra meće i šećer?
NNN NNN 23:57 02.02.2009

Re: Ooo!

Hamsili pilav

Da ne napisa šta je, ja bih mislila da je neki puding..ostrvski..egzotičan..
BFN
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:05 03.02.2009

Re: Ooo!

Riblji kuglof...
NNN NNN 00:07 03.02.2009

Re: Ooo!

Riblji kuglof...

Daleko bilo!
BFN
49 41 49 41 04:32 03.02.2009

Re: Ooo!

Jelica Greganović
A vidi repna peraja kako štrčU...

Pekmez od...hamsija? Ja sam mislila da sam najluđi pekmez jela u Poljskoj...od cvekle...a je l' to da je pekmez znači da se unutra meće i šećer?

Majka je jednom prilikom iznela zdelu jarko crvenog pekmeza.

Ja sam lizao citavih petnaest minuta, a ona me drzala i dalje u neizvesnosti; dok ne pogodim od cega je.

Ja sam uzvikivao, ma znam od cega je, poznato mi nesto,... i na kraju nista.
Bio je pekmez od paradajza, kurvinski limun (ide dosta limuna) mi je zameo pasji nos i jezik; da mu udjem u trag.
madam_mym madam_mym 12:02 03.02.2009

Re: Ooo!

Inače ra.di se o slatkom pilavu,

e sad pado' u depresiju

To je jedno od najomiljenijih jela crnomorskih Turaka

svaka čast Turcima, i sardinama što se viču hamsi, ali ja živim na Moravi, i kuj kaže da pilav mož' da bide sladak, i da se pekmez kuva od sardine - sam neka ga izede

a to za višesortne baklave, to podržavam!
miloradkakmar miloradkakmar 19:14 03.02.2009

Re: Ooo!



Најбоље пастрмке јео сам у Шентјуру при Шентвиду / или обрнуто / на Козјанском. Из потока на граделе. .Добро се слагала са цвичеком .

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana