Izvestilac za Srbiju o Srbiji

Jelica Greganović RSS / 20.03.2008. u 14:25

Danas mi je stigao mejl iz ovdašnjeg, ljubljanskog inistituta Ifimes, koji se bavi bliskoistočnim i balkanskim studijama. U mejlu je priložen članak, koji je na temu "Novi izazovi za Srbiju i EU u Srbiji", napisao izvestilac Evropskog parlamenta za Srbiju i slovenački poslanik u pomenutom parlamentu, Jelko Kacin. Članak sam prevela (možda ima poneka kucaća greška, izvinjavam se unapred, žurila sam), dakle izvolite:

NOVI IZAZOVI ZA SRBIJU I EU U SRBIJI

 

Srbija je ponovo na raspuću. Za odlučan korak napred i odlazak u budućnost ne može nikako da se odluči. Umesto da bi njeni državljani bili suočeni sa jasnom vizijom istorijskih političkih ličnosti, koje bi svojim jasnim ličnim pogledom u budućnost i primerom, sa verom i odlučnošću, svoj narod i sve druge stanovnike države, poveli u budućnost, svedoci smo svega drugog. Posle ubistva harizmatičnog i energičnog predsednika vlade Srbije, dr. Zorana Đinđića, na političkoj sceni Srbije više nema, odnosno više nije moguće prepoznati vođe sa pogledom u budućnost, koji bi bili dovoljno ubedljivi ni u Srbiji, a kamoli u svetu. Vidimo, pre svega, sve više zabune i straha, kolebanja, populističkog kompromisarstva, ogromno nacionalističkih popuštanja, zaklinjanja u prošlost i previše željenog emotivnog manipulisanja ljudima, igranja na kartu Srbije kao žrtve i navodnih istorijskih krivica. Srbiji bi danas, više no išta drugo, bila potrebna politika širine i nezavisnosti, za kakvu je bio sposoban naš pokojni dr. Janez Drnovšek.

Nedavni predsednički izbori, uprkos pobedi Borisa Tadića, nisu doneli promene. Srbija ostaje država sa parlamentarnim sistemom, zbog čega je mnogo važnije kako se ponaša vlada. Vlada pregovara sa Evropskom komisijom, a ne predsednik države. On je bio ponovo izabran, a u drugom krugu je pobedio, pre svega, po zasluzi glasova glasača nacionalnih manjina. Oni bolje znaju i osećaju prednosti EU, zbog čega svesno glasaju za postizanje tog cilja. Tom cilju podređuju sve, pa i lična loša iskustva u nadi u promene na bolje.

Da bi političari politički preživeli, često beže u prošlost, mitologiju, tvrdoglavljenje i ucenjivanje međunarodne zajednice, posebno EU, ali ne po modelu ili to ili ono. Njihov model je to i to, odnosno načelo sve ili ništa. Ali, u politici, posebno u međunarodnim odnosima, to načelo nije najupotrebljivije, jer isključuje mogućnost kompromisa. Otvorene pretnje nisu put u budućnost. Pošto nema odlučnosti za budućnost, sadašnjost je, prečesto, nedodirljiva prazna retorika, nepredvidljiva i zavijena u mitove prošlosti. Pre svega je neshvatljiva mnogim političarima u Evropi.

Podeljen politički prostor

Politički prostor u Srbiji je podeljen. Imamo veliki deo, koji je proevropski i izrazito je demokratski usmeren, ali nedovoljan da bi mogao da obavi nužni proboj. Na drugoj strani je jednak ili veći broj ljudi, koji su izrazito nacionalistički opredeljeni, nostalgično traže rešenje drugde i veruju u čudesno spasenje pomoću Rusije. Među njima su neopredeljeni i neodlučni, koji će presuditi na izborima. Bez sumnje je Vojislav Koštunica gubitnik predsedničkih izbora, jer nije uspeo da ih spreči, Tadić je pobedio bez njegove podrške, ključna dilema je sada teška. Kako politički preživeti? A odgovor na to pitanje već imamo. Predsednik vlade se, u želji da je istoriju moguće zavrteti unazad, odlučio za prevremene izbore.

Kao izvestilac za Srbiju pozdravljam promišljeno ponašanje Srbije, koja nije uvela ekonomske sankcije protiv Kosova. U ovom emotivnom trenutku za Srbiju, razumem tvrdu i preteću retoriku nekih političara, ali praksa neka bude posledica razuma i evropskih vrednosti. Status će Kosovu omogućiti dalji razvoj, omogućiće dostup do sredstava medjunarodnog monetarnog fonda i stranih investicija. Važno je da se trgovačke veze između Srbije i Kosova još ojačaju, podstaknu privredni rast i doprinesu evropskim integracijama. Samo države mogu biti članice EU i Kosovo je postalo država.

 

Neka i Srbija ide napred! Što pre neka ponovo počne da se ubrzano bavi svojom evropskom perspektivom. Radne grupe vlade moraju, sada, da rade još više. Neka se pripremaju na sledeće korake približavanja za Srbiju, za njenu privredu i sve njene stanovnike, koji tako žele u EU. Napadi na ambasade država članica EU u Beogradu, ne mogu biti put u EU i nisu izraz volje većine srpskih državljana. Sada, kada se ambasadori Srbije iz država, koje su priznale Kosovo, privremeno vraćaju kući, neka njihovi zamenici još aktivnije objašnjavaju kakvi su koraci Srbije na putu ka EU. Puta nazad više nema, samo put u budućnost, u EU.

Srbija ne može pomoći ni sebi, ni Kosovu

Srbija još uvek ne uspeva i ne može da pomogne ni sebi, ni Kosovu. Decenije su otišle ni u šta, u slučaju Kosova u sopstvenu štetu. Određivanje statusa Kosova i približavanje Srbije EU međusobno nisu i ne smeju biti povezani, ali su oboje potrebni i poželjni, ako želimo mir, stabilnost i usmerenost u budućnost u celoj regiji. Višedecenijska kriza u Srbiji sigurno utiče na sve neposredne susede, upravo odnosi između država i naroda, međusobno priznavanje i nepriznavanje, a sa time povezano i nepoštovanje na kolektivnom nivou je u tesnoj vezi sa kvalitetom zaštite i uživanja ljudskih prava.

Oduzimanje statusa autonomne pokrajine je srušilo sve mostove između institucija i naroda, prouzrokovavši i raspad obrazovnog sistema. Od tada na dalje većinsko stanovništvo na Kosovu, na osnovnoškolskom nivou ne uči više srpski jezik, mlade generacije njime više ne vladaju, zato i kada bi hteli više ne mogu da ga koriste. Među narodima je porastao još jedan jezički zid, koji zajednice još više udaljuje. Rešenje statusa Kosova je potrebno odmah, da bi spasili šta je moguće spasiti i ublažili nove činjenice, koje su iz dana u dan sve bolnije. Potrebne su ozbiljne mere i napori za razvoj i utvrđivanje međusobnog poverenja, koga nema.

U ovom trenutku Kosovo najviše treba status i priznavanje statusa. Potrebna mu je i pomoć i uprava EU. Odugovlačenje sa priznavanjem Kosova je zapravo nepotrebno mučenje Srbije i Srba. Svi u Srbiji su znali šta će se desiti, a ako već boli, neka se desi što pre, ne na rate!

Od prvog januara 2008. godine su vizne olakšice olakšale i u nekim slučajevima pojeftinile dostup do viza, ali čuda se još uvek ne mogu očekivati. Velika većina ljudi nema ličnih iskustava sa vrednostima, načinom i pravilima života i rada u EU, zbog čega je nerealno očekivati da će ljudi u Srbiji brzo razumeti sve to što smo mi doživljavali u neposrednoj blizini EU, upoznavali i živeli godine i godine, zbog blizine otvorene zapadne granice, a oni su za sve to bili uskraćeni godine i decenije. Ključan problem Srpkinja i Srba nisu vize, ni njihova cena, nego socijalni problemi, siromaštvo ogromne većine ljudi. Ako nema novca, nije moguće putovati na zapad, bez ličnih iskustava nema ni razumevanja, ni svesti o potrebnim promenama, koje se odražava u političkim promenama.

Najbolje mogućnosti među svim državama Zapadnog Balkana

Istovremeno, nesporno važi da Srbija ima, uprkos očitom velikom bekstvu mozgova u inostranstvo, zbog svoje veličine, ekonomskog potencijala, administrativnih kapaciteta, brojnih intelektualaca, najbolje mogućnosti od svih država Zapadnog Balkana da ubrzano ubrza proces svog približavanja EU. Srbija može da postane motor približavanja EU za celu regiju, kada se za to bude odlučila. To će moći tada kada članstvo u EU postavi kao cilj, u centar svog sopstvenog političkog programa.

I za kraj još šta bi moglo biti da je bilo drugačije? Da je Kosovo pre dvadeset godina smelo da postane Republika unutar federacije, možda bi preživela federacija ili bar konfederacija. Nisam »jugo-nostalgičar«, ali u tom slučaju bi verovatno tranzicija omogućavala demokratizaciju i miran rasplet, koji bi do danas već omogućio ulazak u EU celoj Jugoslaviji. Kosovo bi, bez sumnje, dobijalo najveću moguću pomoć iz EU, komesar iz Jugoslavije možda ne bi bio Slovenac. Imali bi bar tridesetpet poslanika u Evropskom parlamentu, kao Rumunija, a ja sam, kao mogući evropski poslanik sigurno ne bih bio izvestilac za Srbiju, jer bi Srbija bila deo EU. Ni svih ratova, mrtvih, ubistava i rušenja ne bi bilo. Ali to je samo teorija, Jugoslavije odavno više nema. Slovenija je u EU, pola godine joj predsedava i ja moram da, u Evropskom parlamentu, izveštavam o napretku Srbije, koga još uvek nema dovoljno. Srbiji treba pomoć i razumevanje, a svetu njena pozitivna reakcija.

 

 

 



Komentari (69)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Vračarac Vračarac 14:40 20.03.2008

Pogled u budućnost

Gospodin Kacin je zaista veoma lepo prepoznao ulogu Zorana Đinđića, samo mislim da je Đinđić imao nešto drugačiji stav po pitanju Kosova. Imao je vizionarski stav koji najbolje ilustruje sledeći citat:
Rešenje je u suštinskoj autonomiji za Kosmet, vraćanju proteranih Srba i vraćanju predviđenog broja naših policajaca u pokrajinu. U striktnom sprovođenju Rezolucije 1244, do poslednjeg slova. Pribojavam se da međunarodna zajednica u dogledno vreme ne kaže - kosmetska „divlja gradnja“ je postala tako velika da ne možemo da je rešimo, hajde da je legalizujemo. Srbija nije pod protektoratom da bi iko mogao da joj nameće bilo koje rešenje za neki deo njene teritorije .

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:52 20.03.2008

Sam' da se razumemo,

ja sam ovaj članak okačila informacije čitalaca radi, a ne zato što se slažem sa istim ili zato što bih ga zato propagirala. Kacin je izvestilac za Srbiju, o Srbiji je napisao članak, za koji verujem da dosta ljudi ne bi imalo priliku da ga pročita. Zato sam ga ovde okačila.
Vračarac Vračarac 15:41 20.03.2008

Re: Sam' da se razumemo,

Jelica Greganović
ja sam ovaj članak okačila informacije čitalaca radi, a ne zato što se slažem sa istim ili zato što bih ga zato propagirala. Kacin je izvestilac za Srbiju, o Srbiji je napisao članak, za koji verujem da dosta ljudi ne bi imalo priliku da ga pročita. Zato sam ga ovde okačila.

Apsolutno se razumemo, Ja sam samo izrazio svoje neslaganje sa delom izjave gospodina Kacina.
Gorio Gorio 23:43 20.03.2008

Re: Sam' da se razumemo,

članak, za koji verujem da dosta ljudi ne bi imalo priliku da ga pročita. Zato sam ga ovde okačila.

Jelice potpuno ste u pravu, mnogi ovo ne bi videli.
Ne moramo se potpuno složiti sa ovim vidjenjem Srbije ali nešto je očigledno. Ovo je gledanje na Srbiju dobronamerno, sa razumevanjem. Rekao bih da kroz članak provejava žal što u Srbiji nije drugačija situacija. Bolja.
Očito je da nam drugi često žele bolje nego mi sami.
Hvala za članak i prevod.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:52 20.03.2008

Re: Sam' da se razumemo,

:)
trener trener 01:45 21.03.2008

Re: Pogled u budućnost

Srbija je ponovo na raspuću. Za odlučan korak napred i odlazak u budućnost ne može nikako da se odluči.

Horde slovanske krvi preko reke skozi dni,
spredaj poglavarji in direktorji,
za njimi kurbe, mladci, upokojenci.
Spolno močni, silno zdravi,
zakladi step iz pradavnine so prišli
po stotih generacijah sposobnih gospodinj
in nam po vseh predpisih
zajebali vse, kar se je zajebati dalo.

Kdo je tebe Praslovan plavati učil,
da si preplaval tisto rusko reko
in se v mojih genih naselil.

Usmerjeno izobraženi, zjutraj v službo skozi dni,
spredaj so grobovi in sirote,
za njimi mrtve ribe in crknjeni psi.
Brez pigmenta smo spočeti,
sodobna brozga iz betona
se množimo križani, kastrirani, korakajoči,
da bomo vsi po vseh predpisih
zajebali vse, kar se bo zajebati dalo.
Zoran Predin
kuki kuki 14:54 20.03.2008

Na brzinu

Hvala na brzini kojom si reagovala i ponudila uvid u ovaj izvestaj. Cesto mi se cini da mi koji smo van, vise mislimo i zelimo dobro Srbiji od nje same. Pri tome ne mislim samo na nas ponikle iz Srbije, vec i "strance".

Prvo pa musko -
Srbija je ponovo na raspuću
Mozda raskrscu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:00 20.03.2008

Re: Na brzinu

znaš da sam razmišljala o toj reči, da raskršće, ali raspuće je arhaičnija reč, zato sam se za nju odlučila.
dragan7557 dragan7557 17:45 20.03.2008

Re: Na brzinu

Jelica Greganović
znaš da sam razmišljala o toj reči, da raskršće, ali raspuće je arhaičnija reč, zato sam se za nju odlučila.


Jelice
'ajde probaj sa BESPUĆEM garantujem rezultat.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:39 20.03.2008

Re: Na brzinu

Bespuće nije što i raspuće. Raspuće je raskrsnica, a bespuće su...ajd' ovako...prostori bez puta, divljine.
Vlasta Vlasta 22:04 20.03.2008

Re: Na brzinu

Srbija je na raspuću: jedan put vodi u pakao, a drugi u bespuće. El tako?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:26 20.03.2008

Re: Na brzinu

Tako nešto...
dracena dracena 15:08 20.03.2008

Hvala, draga,

na trudu koji si uložila na prevodjenje i objavljivanje ovog izuzetno korisnog teksta. Pročitala sam ga sa velikom pažnjom i interesovanjem, pogotovu zbog toga što znam da dolazi od visokog evropskog funkcionera, a istovremeno dobronamernog čoveka, spremnog da pomogne i Srbiji koliko je u njegovoj moći.

Sa nekim stavovima u ovom izveštaju se ne slažem, sa nekim drugim, opet, ne u potpunosti. Medjutim, nije neophodno da se svi o svemu slažemo, već samo da se trudimo da razumemo ono što drugi izlažu. Autor ovog izveštaja se potrudio da razume šta misle svi akteri kosovske krize i da svoje utiske prenese na način koji će drugi razumeti.

Kosovska kriza ima veliku dubinu u prošlosti, ali i u mnogim, javnosti nepoznatim i nevidljivim aktivnostima velikog broja učesnika. Zato je njena slika uvek kao u iskrivljenom ogledalu, kako god da joj pridjemo i kojim god rečima da je opišemo. Ona ima i svoju širinu, jer potresi sa Kosovu šire po koncentričnim krugovima na čitav region, a možda i na druge evropske i vanevropske zemlje. I na kraju, ona ima i svoje rizike po budućnost, ne samo našu. Teško je predvideti buduće dogadjaje. Mnoge zemlje se nadaju da će tu neizvesnost smanjiti priznavanjem države Kosovo, ali meni se čini da će se Evropa još dugo, dugo baviti Kosovom i njegovim problemima i biti vrlo frustrirana neuspesima. Zato preporučujem da i ovde i na svim drugim mestima o kosovskoj krizi govorimo ekstremno pažljivo i oprezno. Ovo je poslednja tema koju bismo smeli da koristimo za naše interne političke borbe i skupljanje poena.
Boris Drenca Boris Drenca 15:24 20.03.2008

...

Politički prostor u Srbiji je podeljen. Imamo veliki deo, koji je proevropski i izrazito je demokratski usmeren, ali nedovoljan da bi mogao da obavi nužni proboj. Na drugoj strani je jednak ili veći broj ljudi, koji su izrazito nacionalistički opredeljeni, nostalgično traže rešenje drugde i veruju u čudesno spasenje pomoću Rusije.


Hvala g Kacinu što nije napisao da je proevropska / demokratska opcija u Srbiji u manjini. To se bar sada čini. Svako predviđanje pada u vodu do 11.05.

Atomski mrav Atomski mrav 15:30 20.03.2008

Na šta ovo liči?

Srbiji bi danas, više no išta drugo, bila potrebna politika širine i nezavisnosti, za kakvu je bio sposoban naš pokojni dr. Janez Drnovšek.

Slovenci se prave kao da nikakvu ulogu (barem ne negativnu) u raspadu Jugoslavije nisu imali... ponašaju se kao da su Boga za onu stvar povukli. Kacin i Rupel svojim izjavama prave više štete nego koristi.
nemanja_d nemanja_d 16:33 20.03.2008

Re: Na šta ovo liči?

Atomski mrav
Srbiji bi danas, više no išta drugo, bila potrebna politika širine i nezavisnosti, za kakvu je bio sposoban naš pokojni dr. Janez Drnovšek.

Slovenci se prave kao da nikakvu ulogu (barem ne negativnu) u raspadu Jugoslavije nisu imali... ponašaju se kao da su Boga za onu stvar povukli. Kacin i Rupel svojim izjavama prave više štete nego koristi.


A kakvu su to negativnu ulogu Slovenci imali? Da su se svi akteri u raspadu Jugoslavije ponasali kao oni, dao bi se izbjeci rat.

Inace, nemoguce je ne primjetiti u ostatku bivse Jugoslavije jedan poprilicno jak animozitet prema Sloveniji, koji se narocito ispoljava u trenucima kad od tamo dolaze nekakvi savjeti ili rijeci podrske, kao da Slovenija voli samo da nama ostalim Balkancima soli pamet, a ne kao drzava koja je odavno dostigla odredjene strateske ciljeve kojima svi tezimo, pa valjda ima nesto i da nas nauci, a bogami i da nam pomogne, naravno ne iz nekog altruizma, nego motivisana sopstvenim interesima.

Cinjenica je da i Kacin i Rupel neprestano rade na tome da priblize ostatak Jugoslavije EU, i na tome im uglavnom treba zahvaliti, ili barem ih ne treba optuzivati da prave vise stete nego koristi.
Atomski mrav Atomski mrav 16:38 20.03.2008

Re: Na šta ovo liči?

Inace, nemoguce je ne primjetiti u ostatku bivse Jugoslavije jedan poprilicno jak animozitet prema Sloveniji

Eto, Slovenci su jedini ispravni, svi ostali su naizvrat.
A kakvu su to negativnu ulogu Slovenci imali? Da su se svi akteri u raspadu Jugoslavije ponasali kao oni, dao bi se izbjeci rat.

Svi se i jesu ponašali kao Slovenci ali su oni na kraju najbolje prošli.
nemanja_d nemanja_d 16:59 20.03.2008

Re: Na šta ovo liči?

Atomski mrav
Inace, nemoguce je ne primjetiti u ostatku bivse Jugoslavije jedan poprilicno jak animozitet prema Sloveniji

Eto, Slovenci su jedini ispravni, svi ostali su naizvrat.
A kakvu su to negativnu ulogu Slovenci imali? Da su se svi akteri u raspadu Jugoslavije ponasali kao oni, dao bi se izbjeci rat.

Svi se i jesu ponašali kao Slovenci ali su oni na kraju najbolje prošli.


A da, kako sam samo zaboravio da su Slovenci slali paravojne formacije u Srbiju, da su proglasili Slovensku Autonomnu Oblast oko Sapca, da su opkolili i bombardovali Kragujevac vise od 2 godine.....
Atomski mrav Atomski mrav 17:19 20.03.2008

Re: Na šta ovo liči?

Pa da je bilo više Slovenaca u okolini Šapca... ko zna?
corn mouth corn mouth 17:33 20.03.2008

Re: Na šta ovo liči?

nemanja_d
A da, kako sam samo zaboravio da su Slovenci slali paravojne formacije u Srbiju, da su proglasili Slovensku Autonomnu Oblast oko Sapca, da su opkolili i bombardovali Kragujevac vise od 2 godine.....

Atomski mrav
Pa da je bilo više Slovenaca u okolini Šapca... ko zna?


Aha, znaci vi tvrdite da je sasvim u prirodno da jedna nacija salje paravojne formacije da cine zverske zlocine po drugoj drzavi i dve godine bombarduje njene gradove, samo ako u okolini ima malo vise pripadnika te nacije.

Atomski, vasi stavovi su ovde nazalost paradigma. Na primer, stavljate znak jednakosti izmedju slovenija i slovenci. Najpre se pocne govoriti jezikom koji vi govorite pa se onda malo po malo dodje do toga da se preti madjarima u vojvodini zato sto je madjarska priznala kosovo ili kao sto je bilo da se etnicki cisti po BiH. Celu balkansku tragediju ste iskazali u svojih par postova. Svaka cast nba jasnoci.
Atomski mrav Atomski mrav 17:36 20.03.2008

Re: Na šta ovo liči?

Pa, Slovenci su sami izbrisali iz spiska građana Slovenije mnoge koji nisu Slovenci. Jel' tako?
Ja sam samo hipotetički razmišljao šta bi bilo da su uloge obrnute. My guess je da bi bilo sve u dlaku isto.
Što se Mađara u Vojvodini, Kosova i ostalog tiče, to su tvoje reči a ne moje.
dragan7557 dragan7557 17:47 20.03.2008

Re: Na šta ovo liči?

onašaju se kao da su Boga za onu stvar povukli.


Boga nisu ali EU jesu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:40 20.03.2008

Re: Na šta ovo liči?

Pravo da ti kažem, moje mišljenje je da bi Drnovšek bio trešnja na šlag ludila u Srbiji. To joj ne bi baš trebalo.
blackbox blackbox 20:26 20.03.2008

Re: Na šta ovo liči?

dragan7557
onašaju se kao da su Boga za onu stvar povukli.Boga nisu ali EU jesu.

A nama izgleda ostaje da sami sebe povučemo.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:10 20.03.2008

Hmmm da li se ti to

kandidujes za ministarku spoljnih poslova...da bacis "svoju metlu"...? Ajd preporuka za truud!!!
bkc
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:41 20.03.2008

Re: Hmmm da li se ti to

Ma kakvi zemljače, nisam interesent za izvršnu vlast. Samo informišem i metle se držim.
garcon garcon 16:21 20.03.2008

Olaksice...

Od prvog januara 2008. godine su vizne olakšice olakšale i u nekim slučajevima pojeftinile dostup do viza, ali čuda se još uvek ne mogu očekivati.


Ja ne osetih na kozi te vizne olaksice, ostalo je sve isto... u Sloveniji sam vec skoro 2 godine a brat mi jos nije dosao u posetu. Treba drzavljanin Slovenije da mu posalje garantno pismo, a ja nisam kao student ovde dovoljna garancija. One je isto student, 20 godina ima decko.

Ocitno je to da mi imamo lose i nerealne politicare i da je sa nesrecnim odlaskom Djindjica otisla i ideja o EU i kvalitetna retorika i ponasanje na politickoj sceni, ali iskreno se u poslednje vreme zapanjim i nad izjavama i potezima USA i EU.


Solomon Solomon 17:37 20.03.2008

Re: Olaksice...

u poslednje vreme zapanjim i nad izjavama i potezima USA i EU.


Razumem te. U proteklih mesec dana EU i SAD daju izjave i prave poteze bez onih 'svilenih rukavica' s kojima su tretitirali Srbiju od 2000te. Potezi su direktniji, a izjave sve manje uzimaju u obzir senzibilitet Srpske desnice.
Mislim da su konacno s ovakvom Srbijom zaista zavrsili da ze zezaju.

Srbija je ostala kao poslednje ostrvo nazadnosti i neslaganja na Evropskom kontinentu. Dok je CELA Evropa ubedjena u napredak putem EU - u Srbiji je to jos uvek sporno. Srbija jos uvek postavlja USLOVE. Hocemo - Necemo. Moze ali. Necemo ako.
Dok se cela Evropa, ukljucujuci i sada ceo Balkan (sans Albanija), odlucila za tekovine liberalne demokratije - u Srbiji se jos uvek tutnji sistemom Centralizacije vlasti - po sistemu Moskva-Putin. Jos nema ni Mladica ni Karadzica.
Evropske uvertire i moljakanje Srbije je trajalo skoro 8 godina. Ja sam iskreno iznenadjen da im je strpljenje trajalo toliko dugo.


Bonner D Bonner D 18:43 20.03.2008

Re: Olaksice...

Solomon

...Srbija je ostala kao poslednje ostrvo nazadnosti i neslaganja na Evropskom kontinentu. Dok je CELA Evropa ubedjena u napredak putem EU - u Srbiji je to jos uvek sporno. Srbija jos uvek postavlja USLOVE. Hocemo - Necemo. Moze ali. Necemo ako. Dok se cela Evropa, ukljucujuci i sada ceo Balkan (sans Albanija), odlucila za tekovine liberalne demokratije - u Srbiji se jos uvek tutnji sistemom Centralizacije vlasti - po sistemu Moskva-Putin. Jos nema ni Mladica ni Karadzica.Evropske uvertire i moljakanje Srbije je trajalo skoro 8 godina. Ja sam iskreno iznenadjen da im je strpljenje trajalo toliko dugo.


Solomone, o kojoj Vi to ovako idilično ujedinjenoj EU i Evropi govorite?

Ova EU, u kojoj ja inače živim, nije imala gorih političara na vlasti u poslednjih 50 godina, čast izuzecima. Toliko nedostatka vizije, toliko aljkavosti, korumpiranosti, nereda i nerada Evropa odavno nije videla. A toliko nerešenih problema, i svaki dan ih je sve više.

Gde se Vi to informišete, gde se nalazi taj gejzir lepih vesti i još lepših želja? Javite, da se i mi malo "okrepimo".

Solomon Solomon 19:29 20.03.2008

Re: Olaksice...

Gde se Vi to informišete, gde se nalazi taj gejzir lepih vesti i još lepših želja? Javite, da se i mi malo "okrepimo".


Vrati se u Srbiju pa vidi sta to znaci losa vlast, losa vizija, aljkavost, korumpiranost i nerad.
Vrati se u Srbiju, zivi tamo par godina i videces koliko ce ti se misljenje o EU 'okrepiti'.
Ja Srbiji zelim da se u njoj isto toliko 'lose' zivi kao u EU.

Kad tamo stignemo, onda mozemo da pricamo o kritici EU - do tada, ne mesajte 'frogs and grandmothers'.
Bonner D Bonner D 20:04 20.03.2008

Re: Olaksice...

Solomon

Vrati se u Srbiju pa vidi sta to znaci losa vlast, losa vizija, aljkavost, korumpiranost i nerad. Vrati se u Srbiju, zivi tamo par godina i videces koliko ce ti se misljenje o EU 'okrepiti'. Ja Srbiji zelim da se u njoj isto toliko 'lose' zivi kao u EU. Kad tamo stignemo, onda mozemo da pricamo o kritici EU - do tada, ne mesajte 'frogs and grandmothers'.


EU je moj izbor, ja sam svesno i dobrovoljno odabrao da živim ovde, sa svim prednostima i manama koje ovo društvo ima. Kao što je, pretpostavljam život u Srbiji Vaš izbor, sa svim prednostima i manama koje on sa sobom nosi.

A kako se u EU živi, to je već malo kompleksnije pitanje, postoji tu suviše mnogo "načina života" i "života" da bi moglo tako lako i jednostavno o njemu da se govori. Postoji npr. život šefa nemačkog Telekoma, i npr. život neke bivše službenice tog telekoma, koja je posle 20-tak godina rada dobila otkaz u toj firmi, i nema pravo ni na kakvu socijalnu ili bilo koju drugu pomoć države, zato što možda poseduje neko nasledstvo ili možda nešto novca u slamarici za ne daj bože i za starost, iako je ceo život redovno uplaćivala socijalna i ostala osiguranja. I tako ona ima stan ili kuću u posedu, mora za to svaki kvartal da plati režije i porez na posed državi, a nema nikakvih prihoda, ne može da nadje posao, mora da se prekvalifikuje, ima oko 50 godina. A aktuelni političari kažu joj da najpre treba da potroši to što ima, npr. proda stan, pa kad ostane bez ičega, bez krova nad glavom da se tada javi državi za socijalnu pomoć.

Šta mislite da Vas npr. zadesi da živite životom šefa nemačkog Telekoma?

kuki kuki 20:17 20.03.2008

Re: Olaksice...

Bonner D

Postoji npr. život šefa nemačkog Telekoma, i npr. život neke bivše službenice tog telekoma, koja je posle 20-tak godina rada dobila otkaz u toj firmi, i nema pravo ni na kakvu socijalnu ili bilo koju drugu pomoć države, zato što možda poseduje neko nasledstvo ili možda nešto novca u slamarici za ne daj bože i za starost, iako je ceo život redovno uplaćivala socijalna i ostala osiguranja. I tako ona ima stan ili kuću u posedu, mora za to svaki kvartal da plati režije i porez na posed državi, a nema nikakvih prihoda, ne može da nadje posao, mora da se prekvalifikuje, ima oko 50 godina. A aktuelni političari kažu joj da najpre treba da potroši to što ima, npr. proda stan, pa kad ostane bez ičega, bez krova nad glavom da se tada javi državi za socijalnu pomoć.

A postoji i slucaj sluzbenice PTT, koja su celog zivota odbijali za socijalno i imala je stan ili kucu i nije dobila otkaz. A onda su jednog dana neki poceli da brane njena prava i njenu ugrozenost, pa je onda morala da bezi pred nekim drugima, pa je zavrsila kod onih prvih i sada nema ni socijalno , ni kucu, ni platu, ni penziju, nista nema.
A aktuelni politicari joj ne kazu nista. Sete je se pred izbore, kad joj obecavaju da ce da je vrate odakle je i dosla i da ce da se bore za njena prava i njenu ugrozenost.
Bonner D Bonner D 20:29 20.03.2008

Re: Olaksice...

kuki

A postoji i slucaj sluzbenice PTT, koja su celog zivota odbijali za socijalno i imala je stan ili kucu i nije dobila otkaz. A onda su jednog dana neki poceli da brane njena prava i njenu ugrozenost, pa je onda morala da bezi pred nekim drugima, pa je zavrsila kod onih prvih i sada nema ni socijalno , ni kucu, ni platu, ni penziju, nista nema.A aktuelni politicari joj ne kazu nista. Sete je se pred izbore, kad joj obecavaju da ce da je vrate odakle je i dosla i da ce da se bore za njena prava i njenu ugrozenost.


Znam. I radi na buvljaku kod privatnika za € 100 a muž na gradjevini za € 200 mesečno. Imaju dvoje dece, i stanuju u prihvatnom centru na kraju grada.

Bonner D Bonner D 20:38 20.03.2008

Re: Olaksice...

kuki

....


Solomon je napisao da bi hteo da živi kao što se živi u EU. Pa sam mu napisao da zamisli da ga zapadne da živi životom šefa nemačkog Telekoma, koji zaradjuje oko € 10 Miliona godišnje.

Vi npr. možete da zamislite da živite životom ove otpuštene Telekomove službenice.

Pozdrav!

Solomon Solomon 20:56 20.03.2008

Re: Olaksice...

Vi npr. možete da zamislite da živite životom ove otpuštene Telekomove službenice.


OK, da ne bi bilo vise nikakve zabune, jedino sto sam hteo reci je :
Vecina gradjana EU zivi bolje od vecina gradjana SRBIJE.
I to prilicno bolje.

Ovo je neosporno. Statisticki, ekonomski, socijalno, zdravstveno - koji god parametar gledali u EU se bolje zivi.
Tu nema rasprave i kraj price.

Bonner D Bonner D 21:11 20.03.2008

Re: Olaksice...

Solomon

OK, da ne bi bilo vise nikakve zabune, jedino sto sam hteo reci je : Vecina gradjana EU zivi bolje od vecina gradjana SRBIJE. I to prilicno bolje. Ovo je neosporno. Statisticki, ekonomski, socijalno, zdravstveno - koji god parametar gledali u EU se bolje zivi. Tu nema rasprave i kraj price.


Prosečno se u EU svakako bolje živi, ali i tu postoje razlike, istok-zapad. Npr. prosečna bugarska plata je niža nego prosečna plata u Srbiji.

Ono što ja hoću da kažem, da EU ne treba idealizovati i mistifikovati, posebno ne do te mere da ona izgleda kao nekakvo irealno, nemoguće čudovište koje nikako ne može da se dostigne pa mu se zbog toga ne treba ni stremiti. Srbija je i danas u mnogo čemu na EU nivou, a ljudi u EU, posebno običan svet je kao i običan svet u Srbiji, ništa bolji ili lošiji sa svim problemima, prednostima i manama koje jedan čovek može da ima.


Solomon Solomon 21:41 20.03.2008

Re: Olaksice...

običan svet je kao i običan svet


Slazem se potpuno. Potpuno je dostizno.
Srbija, s iskrenom Evropskom orijentacijom moze dostici procvat i vrlo brzo sustignuti neke druge chlanice EU.
Mi nismo u ovoj situaciji jer smo ista losiji od Luxenburzana vec samo zato sto nad nama vladaju pogresni ljudi.
Jako, jako, katastrofalno pogresnji ljudi.
Bonner D Bonner D 18:30 20.03.2008

Izvestilaštvo!

Kacinova analiza je jako površna, osim par standardnih, već uveliko utabanih, a netačnih fraza i floskula ne donosi ništa novo, a posebno ne prikazuje stanje stvari onakvo kakvo ono zaista jeste, što pokazuje da se Kacin očigledno nije intenzivno pozabavio i ozbiljno analizirao stanje u Srbiji i njene odnose sa EU i evropsku budućnost. Honorar je verovatno uzeo u punom iznosu.

Srpski političari su, uz nekoliko manjih zamerki, uradili zaista sve što su mogli i mogu, a što je bilo neophodno i jedino moguće, u vezi sa celim kosovskim problemom koji im je, pre svega zbog aljkavosti medjunarodnih političara, pa time i evropskih i dopao u šake. Nastojali su, braneći legitimne interese države, svim diplomatskim i mirnim sredstvima da se nezavisnost Kosova ne desi ili makar oteža, pridobili su Rusiju i Kinu po tom pitanju, pronašli su par saveznika u EU, i još nekolicinu u svetu, dosta su pripremljeni dočekali proglašenje nezavisnosti, nisu iracionalno postupili i primenili silu, vojsku, itd. Da su američki i evropski političari napravili drugačije planove, a SAD proglasile i priznale nezavisnost Kosova još davne 1999. kada je Milošević «pobedio NATO» a oni umarširali na Kosovo, danas bi se Srbija i srpski političari na potpuno drugačiji način bavila problemom Kosova.

Al' tu pokvarenu kašu koja je zakuvana 1999. danas najviše kusa EU i evropski političari, koje se sa kosovskim problemom potpuno neuspešno bave još od 1999. Stanje na Kosovu je u svakom pogledu katastrofalno, u pogledu sloboda gradjana, što je minimum minimuma, sloboda kretanja Srba, bezbednost, medjunacionalni odnosi, ekonomsko stanje, kriminal, za sve to odgovornost snosi medjunarodna zajednica i UNMIK, a pre svega SAD i EU, i njihovi političari i službenici kao glavni nosioci i upravljači u ovim institucijama.

O nejedinstvu EU po pitanju proglašavanja nezavisnosti Kosova i kako oni misle da to stanje prevazidju, da i ne pominjem. Tu su očigledno toliko aljkavo svemu tome pristupili da je to zaista očaj i katastrofa, jednostavno neverovatno. Tu niko živi ne zna i nema predstavu o tome kako će cela ta stvar da se raspetlja i razreši. Kacin i ostali slovenački političari svakako imaju i svoj deo odgovornosti za takvo jedno stanje.

EULEX dodje onako kao šlag na tortu, kao praktični dokaz da je cela stvar aljkavo odradjena, da neko ubire platu i troši poreski novac EU gradjana a da ne misli dovoljno glavom i ima ozbiljne probleme sa kompetentnošću za posao koji radi. Sad treba organizovati krizne štabove, sa sve kriznim dnevnicama i honorarima da bi oni celu stvar nekako progurali i pomogli onima koji su ceo «projekat» ovako bajno isplanirali.

U poredjenju sa ovim, aktuelni srpski političari i njihove greške oko cele ove situacije i problema Kosova su zaista zanemarljivi, kad se sve zajedno sagleda i uporedi.


ivana23 ivana23 00:10 21.03.2008

Re: Izvestilaštvo!

Bonner D
EULEX dodje onako kao šlag na tortu, kao praktični dokaz da je cela stvar aljkavo odradjena, da neko ubire platu i troši poreski novac EU gradjana a da ne misli dovoljno glavom i ima ozbiljne probleme sa kompetentnošću za posao koji radi. Sad treba organizovati krizne štabove, sa sve kriznim dnevnicama i honorarima da bi oni celu stvar nekako progurali i pomogli onima koji su ceo «projekat» ovako bajno isplanirali.U poredjenju sa ovim, aktuelni srpski političari i njihove greške oko cele ove situacije i problema Kosova su zaista zanemarljivi, kad se sve zajedno sagleda i uporedi.

"Misija Euleks na Kosovu trebalo je da bude prestižni projekat Evropske unije na Balkanu, ali zbog nasilja na severu pokrajine, misiji preti opasnost da još i pre zvaničnog početka bude ugušena, piše danas bečki dnevnik "Prese" pozivajući se na dobro obaveštene krugove."

Euleksu preti da bude ugašen i pre juna - cela vest
Sepulturero Sepulturero 12:49 21.03.2008

Re: Izvestilaštvo!

Дакле, са овим се потпуно слажем. Поготово последња три пасуса одлично описују стање у ЕУ у којој такође живим.
sentinel26 sentinel26 18:42 20.03.2008

Svaka istina boli !

Ovaj Kacinov, realni zaključak, zasnoovan na realnim činjenicama je jedini moguć i ostvariv ali on se neće lako i zadugo primiti u Srbiji.
. Rešenje statusa Kosova je potrebno odmah, da bi spasili šta je moguće spasiti i ublažili nove činjenice, koje su iz dana u dan sve bolnije. Potrebne su ozbiljne mere i napori za razvoj i utvrđivanje međusobnog poverenja, koga nema.
U ovom trenutku Kosovo najviše treba status i priznavanje statusa. Potrebna mu je i pomoć i uprava EU. Odugovlačenje sa priznavanjem Kosova je zapravo nepotrebno mučenje Srbije i Srba. Svi u Srbiji su znali šta će se desiti, a ako već boli, neka se desi što pre, ne na rate!

Srbija trenutno podsjeća na bolesnika koji ne pristaje na operaciju radi ozdravljenja, radije bi da boluje do sudnjega dana.

Poštovana g-djo Greganović,
Vi biste bolje obavljali dužnost ambasadora u Sloveniji od polovine sadašnjih koje skupljaju na ambasadorski sumit u Beogradu.
Žao mi je što nijeste postavili link. Ja bih radije čitao original, ali šta je tu je.

Svidjalo se to nekome ili ne, g-din Jelko Kacin je izvestilac za Srbiju. Mislim da je bio veoma blag i da mu se zato duguje zahvalnost.
Dušebrižnici i beogradski "geopolitičari" rone suze i mnogo se brinu da "kosovsko more" ne poplavi susjede.
Neka mirno spavaju i ne brinu tudju brigu, jer nijesu sposobni ni za svoju. Dokazi su vidljivi.

Makedonija i CG nikada nijesu imale pokrajine i nijesu protjerivale svoje stanovnike, pa ni Albance, nijesu im palili kuće i rušili bogomolje, nijesu im sakrivali matične i zemljišne knjige.

Danas u dnevniku na TV B-92 ministar inostranih djela nije odgovorio ni na jedno od tri veoma precizna pitanja:
- šta će se promijeniti u odnosima prema susjedima koji priznaju Kosovo?
- šta piše u Samardžićevom predlogu (planu)? i
- kada će vratiti ambasadore ?

Ja ovo ne želim da komentarišem.

Poz
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:51 20.03.2008

Re: Svaka istina boli !

Filip2412 Filip2412 19:25 20.03.2008

Re: Svaka istina boli !

Odugovlačenje sa priznavanjem Kosova je zapravo nepotrebno mučenje Srbije i Srba. Svi u Srbiji su znali šta će se desiti


Odugovlacenje je pre bih rekao planirano nego ocekivano i odlicno se uklapa u planove za stvaranje stalne nestabilnosti na terenu koja ce omoguciti sirenje ideje o NATO kao neophodnom faktoru sigurnosti a takodje obezbediti dobru prodaju oruzja svim zemljama u regionu.
sentinel26 sentinel26 21:04 20.03.2008

Re: Svaka istina boli !

Jelica Greganović
sentinel, evo linka:
http://www.ifimes.org/default.cfm?Jezik=si&Kat=09&ID=354
Zahvaljujem se.
Večeras sam slušao predsjednika parlamenta i predsjednika države (Turka) kako podržavaju i namjeravaju da konkretno pomognu, nekome ko se trudi da ima što više prijatelja i ko prihvata njihovu pomoć, neko ko ima ogromnu podršku naroda za pristupanje EU a nije velika sila kao Srbija.

Srbija trenutno prihvata samo pomoć od Rusije, Kine i Indije i eventualno Amerike ako se ova prvo izvine za sve svoje greške i pokrene točak istorije malko nazaj.

Filip2412 Filip2412 21:12 20.03.2008

Re: Svaka istina boli !

Makedonija i CG nikada nijesu imale pokrajine i nijesu protjerivale svoje stanovnike, pa ni Albance, nijesu im palili kuće i rušili bogomolje, nijesu im sakrivali matične i zemljišne knjige.


1. nikad ne reci nikad.... svaka je imala pokrajine, u vreme Kraljevine postojale su banovine...

2. o proterivanju da i ne govorim, nema ko nije proterivao na ovim prostorima, makedonci i albanci su malo i ratovali kada je ono selo aracinovo bombardovano a OVK ostavila Tetovo bez vode skoro mesec dana

3. Sakrivanje dokaza o postojanju kao i laganje o tome da je odredjena nacija strosedelacka je takodje svostveno svima na Balkanu. Rusenje Bogomolja na Kosovu je pre svega Albanski zanat.

Dakle, slazem se ja da je Srbija izgubila Kosovo i da se treba okrenuti Evropi, ali izgubila je Kosovo zato sto je bila slabija. Da je bio NATO na srpskoj strani ne bi Srbija izgubila Kosovo.

Nema bas niakakvih moralnih razloga za gubitak Kosova a sve i da ima bila bi to prva teritorija u istoriji covecanstva koja je izgubljena/ dobijena iz moralnih razloga. Moral nema bas niakve veze sa ovom temom. Samo sila, sila je zakon.


sentinel26 sentinel26 21:33 20.03.2008

Re: Svaka istina boli !

Filip2412
Makedonija i CG nikada nijesu imale pokrajine i nijesu protjerivale svoje stanovnike, pa ni Albance, nijesu im palili kuće i rušili bogomolje, nijesu im sakrivali matične i zemljišne knjige.

1. nikad ne reci nikad.... svaka je imala pokrajine, u vreme Kraljevine postojale su banovine...
2. o proterivanju da i ne govorim, nema ko nije proterivao na ovim prostorima, makedonci i albanci su malo i ratovali kada je ono selo aracinovo bombardovano a OVK ostavila Tetovo bez vode skoro mesec dana
3. Sakrivanje dokaza o postojanju kao i laganje o tome da je odredjena nacija strosedelacka je takodje svostveno svima na Balkanu. Rusenje Bogomolja na Kosovu je pre svega Albanski zanat.
Dakle, slazem se ja da je Srbija izgubila Kosovo i da se treba okrenuti Evropi, ali izgubila je Kosovo zato sto je bila slabija. Da je bio NATO na srpskoj strani ne bi Srbija izgubila Kosovo.
Nema bas niakakvih moralnih razloga za gubitak Kosova a sve i da ima bila bi to prva teritorija u istoriji covecanstva koja je izgubljena/ dobijena iz moralnih razloga. Moral nema bas niakve veze sa ovom temom. Samo sila, sila je zakon.

Ovo je neozbiljno što ste napisali.
Ako Albanci sami kažu da nijesu protjerivani iz Makedonije iz CG onda nema razloga da im ne vjerujem niti da u Beogradu tražim dokaze za suprotno.

Teritorijalni integritet Makedonije i CG garantuju USA i NATO i ta je priča završena osim za srbijanske kafane.

Vi uporedjujete banovine u Kraljevini Jugoslaviji Ace palikuće sa pokrajinama !? Neozbiljno.

Jedini zakon koji je Srbija primjenjivala prema Albancima bila je sila, silom joj je oduzeto to pravo i finito.

Neka se pogleda u ogledalo, pomoli i pokloni se i počne novi život ako hoće ako neće nagona joj nema.
Srećan joj ostanak.

Atomski mrav Atomski mrav 22:18 20.03.2008

Re: Svaka istina boli !

CG na čelu sa Milom Đukanovićem je malčice palila i po Hrvatskoj...
Nadpalfi Nadpalfi 23:05 20.03.2008

Re: Svaka istina boli !

Jedini zakon koji je Srbija primjenjivala prema Albancima bila je sila, silom joj je oduzeto to pravo i finito.

A kako objasnjavas da su fini i kulturni albanci 50 godina organizovano plasili i protjerivali srpski narod sa Kosova? Ko je tu provodio silu?
ivana23 ivana23 00:17 21.03.2008

Re: Svaka istina boli !

sentinel26

.Jedini zakon koji je Srbija primjenjivala prema Albancima bila je sila, silom joj je oduzeto to pravo i finito.Neka se pogleda u ogledalo, pomoli i pokloni se i počne novi život ako hoće ako neće nagona joj nema.Srećan joj ostanak.

"Otetim Srbima na Kosovu vadili organe i prodavali ih."

Karla del Ponte: Tajna Žute kuće
sentinel26 sentinel26 01:01 21.03.2008

Re: Svaka istina boli !

Nadpalfi
Jedini zakon koji je Srbija primjenjivala prema Albancima bila je sila, silom joj je oduzeto to pravo i finito.
A kako objasnjavas da su fini i kulturni albanci 50 godina organizovano plasili i protjerivali srpski narod sa Kosova? Ko je tu provodio silu?

Jel to mislite od 1912 do 1963.godine ?

Ko li je vršio vlast tada na Kosovu ? Vjerovatno Tači.

Onu torturu nad Albancima na Kosovu 1956. je sigurno organizovao Enver Hodža.

Tenkove 1968. su vjerovatno izveli Albanci sami da ih malo prošetaju po demonstrantima, tek da ne zahrdjaju.

800 hiljada ljudi istjerati iz kuća ? Zanemarljivo zaista.

P.S. Nigdje nijesam napisao da su Albanci fini i kulturni i zašto objašnjenje ne potražite sami, stalno su vam "potrebna" objašnjenja - meni ič ne trebaju !

Kad pročitam J.Cvijića, V.Djordjevića i N.Pašića iz perioda pred Balkanske ratove sve mi je jasno.

sentinel26 sentinel26 01:20 21.03.2008

Re: Svaka istina boli !

ivana23
sentinel26
.Jedini zakon koji je Srbija primjenjivala prema Albancima bila je sila, silom joj je oduzeto to pravo i finito.Neka se pogleda u ogledalo, pomoli i pokloni se i počne novi život ako hoće ako neće nagona joj nema.Srećan joj ostanak.

"Otetim Srbima na Kosovu vadili organe i prodavali ih."
Karla del Ponte: Tajna Žute kuće

Šta ste htjeli da kažete sa ovim "žutim" pamfletom "žute" novine o "žutoj" knjizi ?

Ne sumnjam da su i Albanci na Kosovu činjeli zločine, ali ima jedna mala sitnica, stav MZ je da je zločine nad njima organizovala i činjela država Srbija !

Vama je "Blic" pouzdan izvor informacija ? Je li to ta knjiga čiju zabranu traži Ljajić i pripadajuća koalicija ?

Srbija je 1912.godine istovremeno oslobodila i okupirala Kosovo. Oslobodila ga za Srbe od turskog ropstva a Albancima je odmah stavila do znanja da ne namjerava da ih integriše u svoje društvo.


ivana23 ivana23 09:53 21.03.2008

Re: Svaka istina boli !

sentinel26

Šta ste htjeli da kažete sa ovim "žutim" pamfletom "žute" novine o "žutoj" knjizi ?Ne sumnjam da su i Albanci na Kosovu činjeli zločine, ali ima jedna mala sitnica, stav MZ je da je zločine nad njima organizovala i činjela država Srbija !Vama je "Blic" pouzdan izvor informacija ?

- Pamflet..? Nece biti.
- Zuta novina? Sta vi citate, preporucite mi.
- Zuta knjiga? Pa zar nije do pre tri meseca K.d P. bila neprikosnoveni autoritet.

I, ne citate pazljivo - autor teksta je agencija Beta i svi su ga mediji preneli.
Jel i ovo zuto?
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:30 21.03.2008

Re: Svaka istina boli !

dobro, to je bio klasičan nastup: Krivokapić, Tirk, ikebana i verovatno ona mantra što je ja slušam već više od pet godina, ono: Slovenijaćesvojimiskustvimaiznanjempomoćiupribližavanjuevroatlantskimintegracijama. Amin.
sentinel26 sentinel26 11:21 21.03.2008

Re: Svaka istina boli !

ivana23
sentinel26
Šta ste htjeli da kažete sa ovim "žutim" pamfletom "žute" novine o "žutoj" knjizi ?Ne sumnjam da su i Albanci na Kosovu činjeli zločine, ali ima jedna mala sitnica, stav MZ je da je zločine nad njima organizovala i činjela država Srbija !Vama je "Blic" pouzdan izvor informacija ?
- Pamflet..? Nece biti.
- Zuta novina? Sta vi citate, preporucite mi.
- Zuta knjiga? Pa zar nije do pre tri meseca K.d P. bila neprikosnoveni autoritet.
I, ne citate pazljivo - autor teksta je agencija Beta i svi su ga mediji preneli.
Jel i ovo zuto?
Ha-ha-ha !
Beta je znači novi Tanjug kome sve treba vjerovati.
Tekst koji vi meni podmećete kao nekakav dokaz, a koji nije citat (iz Karline knjige) već slobodna interpretacija novinara (najvažniji deo) glasi ovako:
Gradjanski list
" Haško tužilaštvo je tokom istrage o zločinima Oslobodilačke vojske Kosova (OVK) 1999. nad Srbima, Romima i drugim etničkim zajednicama bilo obavešteno da su osobe nestale u sukobima na Kosovu korišćene u operaciji krijumčarenja organa, piše Karla del Ponte u svojoj knjizi "Lov", prenosi Beta. Bivša glavna tužiteljka Haškog tribunala, opisujući u detalje informacije koje je o tome imala, takođe objašnjava da su istražitelji zbog nemogućnosti daljeg vođenja istrage morali da odustanu od tog slučaja."

Za vas je ovo dokaz !?

Za mene ovo predstavlja ozbiljnu indiciju da u konkretnom slučaju mogućeg zločina postoji i splet opasnih krivičnih djela u koje je upleten širok krug izvršilaca, saizvršilaca i pomagača iz više država.

Za mene ovo predstavlja ozbiljan razlog da Karla podnese ostavku na funkciju Glavnog tužioca zato što joj nije omogućeno (ako je tražila) da sprovede stvarnu a ne fiktivnu istragu.

Za mene bi ovakav slučaj bio razlog da se posebno obratim SB UN pa neka on preuzme na sebe odgovornost zbog nestvaranja uslova za normalan rad Suda.
Ne vjerujem da bi SB odbio da proširi nadležnost istražiteljima za bivšu Jugoslaviju i na teritorije susjednih država - pod uslovom da indicije nijesu na nivou rekla-kazala.

P.S. Ako želite da reklamirate Karlinu knjigu - kod mene su ovakve šanse - ak u toj knjizi ima nešto o dokumentima koje je ona dala Dinkiću o finansijskim malverzacijama SM i nošenju para na KIpar - kupujem - ako li ne - jok more !

sentinel26 sentinel26 17:09 21.03.2008

Re: Svaka istina boli - laži takodje !

Atomski mrav
CG na čelu sa Milom Đukanovićem je malčice palila i po Hrvatskoj...

Ako ste stvarno atomski, onda ovo hitno pošaljite u Hag i u Zagreb.

Ovi u Zagrebu izgleda ne znaju ništa o tome, najvjerovatnije zbog zauzetosti opsadom i bombardovanjem Čačka, Kruševca i Smedereva.

Napišite im i dje je održana skupština SAO (Republike) Dubrovnik, ko su bili "delegati", a ko gosti i ko je bio odsutan. Imena članova privremene vlade nemojte zaboraviti.

Ono "i po" znači da je vi znate za još neko njeno paljenje ? Kada i gdje se to paljenje dogodilo ?
MDj nije bio na čelu CG u to vrijeme, nemojte da izmišljate.

sentinel26 sentinel26 18:57 21.03.2008

Re: Svaka istina boli !

Jelica Greganović
dobro, to je bio klasičan nastup: Krivokapić, Tirk, ikebana i verovatno ona mantra što je ja slušam već više od pet godina, ono: Slovenijaćesvojimiskustvimaiznanjempomoćiupribližavanjuevroatlantskimintegracijama. Amin.

Nije strašno sumnjati u nečije namjere.
Medjutim, mi imamo samo jedan način da provjerimo priču Cukijatija i Turka.
Zaista liči na mantru, ali vidjećemo ih na djelu vrlo brzo poslije aplikacije.
A prava ozbiljnija prilika će biti pri prihvatanju kandidature Hrvatske.
Hoće li biti nešto više od običnog komšije.
Ja unaprijed izražavam skepsu samo kada me je neko već varao ranije.
Atomski mrav Atomski mrav 14:08 24.03.2008

Re: Svaka istina boli - laži takodje !

Ma Milo nije ni sad na čelu CG, to je samo privid...
Filip2412 Filip2412 19:21 20.03.2008

strasno...

Srbija je ponovo na raspuću. Za odlučan korak napred i odlazak u budućnost ne može nikako da se odluči.


Evo USA ce pomoci Srbiji da se odluci. Upravo objavljena vest da USA pocinje prodaju oruzja Kosovu se maksimalno medijski izrabljuje. Svi mi vrlo dobro znamo da USA i Britanske sluzbe obucavaju OVK i prodaju Albancima oruzje jos od devedesetih, nije to sporno. Medjutim, sada pred izbore u Srbiji treba napraviti VEST od toga.
Vec dugo razmiljam a u zadnje vreme sam siguran da zapad sve radi kako bi doveo radikale na vlast. Mora se destabilizovati teren kako bi sve zemlje u okruzenju shvatile koliko je potrebno prisustvo NATO-a kao faktora mira.

Verujem za radikale rade zapadne tajne sluzbe a vrlo je moguce da su ucestvovali i u ubistvu Djindjica. Setite se Hrvatskih putovnica Legije i drustva.

I na kraju, ne bih da polemisem ni sakim jer ovo sto pricam je samo moje razmisljanje koje dolazi kao zdravorazumski zakljucak na osnovu citanja vesti i posmatranja situacije, pravu istinu nikada necemo saznati. U svakom slucaju, veliki sam pesimista sto se tice stanja u Srbiji.

Nemamo podrsku zapada.


Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:59 20.03.2008

e moja ti,

sad si i prevodilica svašta ti moraš da čitaš i radiš. nije ti lako.
velika podrška odavde....
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:29 20.03.2008

Re: e moja ti,

Hvala druže :) znaš kako je, život nije praznik...
Vlasta Vlasta 22:09 20.03.2008

Odmereno pisanije,

nema šta. A tebi sele prep. za info i trud. Ovako integralnu verziju nigde ne bih pročitala. Jedino me ona "Srbija ne može pomoći ni sebi ni Kosovu" demorališe, iako potpuno razumem...
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:30 20.03.2008

Re: Odmereno pisanije,

Fala draga, služimo narodu...
Supermod Supermod 16:03 21.03.2008

obaveštenje

Obrisani su komentari koji se odnose na Milorada Čavića, jer o tome postoji zaseban blog, da ovaj blog ne biste trolovali.

Molimo vas da ovo brisanje ne komentarisete i da ukoliko o tome želite da diskutujete predjete na blog koji je tim povodom postavljen.

Hvala.
DzoHusafet DzoHusafet 15:17 21.03.2008

Jelko Kacin

Kakva tragikomedija, svaka mu cast...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:35 21.03.2008

KOMENTAR JELKA KACINA

Upravo sam dobila mail od g. Jelka Kacina, u kome je komentar ovog bloga i vaše diskusije:

Poštovana gospođo Jelice,

Prijatelji su me, danas, upozorili na blog na B92 na kome ste vašoj javnosti dali na razmišljanje neka moja zapažanja i ocene o stanju situacije i mogućoj budućnosti u Srbiji. Voleo bih da vam se zahvalim za vaš gest i sav lični trud, koji ste uložili u prevod. Još radije bih izrekao lično zadovoljstvo povodom toga kako kultivisano i ako tako hoćete "više od evropskog" teku odazivi na moje "izazove". Ta vaša kultura komunikacije na vašem blogu je ta unutrašnja snaga i pozitivna energija, na koju bi mogao da bude ponosan ne samo vaš medij, koji u vašem medijskom prostoru ima izuzetno odgovorno i važno poslanstvo, već morate biti ponosni svi vi, koji zajedno oblikujete vrednosni sistem i političku svest u Srbiji. Kada bi se na takav način odazivali i blogeri unutar EU imali bi i kod nas u EU mnogo manje govora mržnje (hate speech) i posledično i manje ekstremista.

Uvek sam znao da Srbija i kolektivno može mnogo više i bolje, ali poslednji odazivi kod vas su me u to još jednom ubedili. Budućnost Srbije ne gledam samo sa nadom u promene, već i sa iskrenom i realnom verom da će se to i desiti.

S poštovanjem JK




Spoštovana gospa Jelica,

Prijatelji so me danes opozorili na blog na B 92 na katerem ste vaši javnosti v razmišljanje ponudili nekaj mojih opažanj in ocen o stanju razmer in možni prihodnosti v Srbiji. Rad bi se vam zahvalil za vašo gesto in ves osebni trud, ki ste ga vložili v prevod. Še raje pa izrekam osebno zadovoljstvo ob ugotovitvi kako kultivirano in če hočete »več kot evropsko« potekajo odzivi na moje »izzive«. Ta vaša kultura komuniciranja na vašem blogu je tista notranja moč in pozitivna energija, na kar bi smel biti ponosen ne le vaš medij, ki ima v vašem medijskem prostoru izjemno odgovorno in pomembno poslanstvo, ampak morate biti ponosni vsi vi, ki sooblikujete vrednostni sistem in politično zavest v Srbiji. Če bi se na tak način odzivali tudi blogarji znotraj EU, bi imeli tudi pri nas v EU veliko manj sovražnega govora (hate speach) in posledično tudi manj ekstremistov.

Vedno sem verjel, da Srbija tudi kolektivno zmore veliko več in bolje, toda zadnji odzivi pri vas so me v to še enkrat prepričali. Na prihodnost Srbije ne gledam le z upanjem na spremembe, ampak z iskreno in realno vero, da se bo to tudi zgodilo.

S spoštovanjem JK
DzoHusafet DzoHusafet 16:35 21.03.2008

Jelko Kacin

Ovaj tekst Jelka Kacina me podseca na jednu scenu iz filma (ne znam kako se zove). Radnja je drugi sv. rat, u Nemacki logor stize novi kontigent Jevreja za gasnu komoru. A jedan nemacki vojnik koji je zaduzen za organizaciju i manipulaciju tim ljudima, fantasticno radi svoj posao. Objasnjava novo pristiglim Jevrejima kako je sve u redu, ovo je samo obican logor i nece im faliti dlaka sa glave. Samo pre nego sto udju u logor treba da idu na tusiranje iz higijenskih razloga. Svi su bez odece. A prilicno uspesno smiruje tu grupu recima "Vezite levu i desnu cipelu pertlama kako ih ne bi zagubili" (mislite na buducnost, (moja primedba)). Iznenadjujuce veliki broj stvarno veruje u tu pricu, iako ptice na grani znaju da je u pitanju gasna komora... Vecina je relativno mirna...
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:45 21.03.2008

DzoHusafete,

da ga ne prećera sa gasnom komorom, sem ako nisi mislio na ostajanje van EU, u izolaciji? Na kraju krajeva, malo pripazi sa dramatičnim poređenjima, jer su, ako ne neprimerena za to o čemu bi pisao, ono bar uvredljiva za ljude, koji su zaista bili u logorima.
Ja živim u EU, a znam i kako je u Srbiji, zato mogu da ti kažem da ti je poređenje krajnje neumesno.
DzoHusafet DzoHusafet 17:01 21.03.2008

Re: DzoHusafete,

Jelica Greganović
da ga ne prećera sa gasnom komorom, sem ako nisi mislio na ostajanje van EU, u izolaciji?


Ne mislio sam na Kosovo !!!! Oni koji brane svoju drzavu i ne zele da priznaju rasturanje Srbije su nekakvi nazadni nacionalisti koji bi da se vracaju u mracnu proslost. Dok oni koji slusaju instrukcije sa zapada su napredni i misle na buducnost....

Jelica Greganović
Na kraju krajeva, malo pripazi sa dramatičnim poređenjima, jer su, ako ne neprimerena za to o čemu bi pisao, ono bar uvredljiva za ljude, koji su zaista bili u logorima.

Jel ti stvarno mislis da sam ja hteo da vredjam ljude koji su bili u logorima ili samo pokusavas da skrenes sa teme i sustine mog posta?
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:09 21.03.2008

Re: DzoHusafete,

Nisi bio jasan, ja sam zaista mislila da porediš EU sa gasnom komorom. Naravno da mi se to učinilo zaista neukusnim. Žao mi je zbog nesporazuma, ali mi je drago što sam pogrešila.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana