Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Život

PODACI SU OSNOV POBOLJŠANJA POLOŽAJA LGBTI

WBinSerbia RSS / 26.05.2020. u 08:43

Maske, dugački redovi pred piljarnicama i fizička udaljenost među ljudima postali su naša nova normalnost. Osim što se stotine hiljada ljudi razbolelo i mnogo njih umrlo od KOVID-a 19, ova pandemija je teško pogodila milione ljudi koji su izgubili posao i time sredstva za život. To se posebno odnosi na najugroženije grupe koje su se i pre toga suočavale sa velikom diskriminacijom i izopštenošću iz društva.  

 

U zemljama zapadnog Balkana dobro su nam poznati takvi rizici kojima su pogođeni Romi, ljudi sa posebnim potrebama, kao i pripadnici LGBTI. Nejednakosti kojima su ovi ljudi bili izloženi samo će se uvećati u vreme pandemije, pa će im biti još teže da ostvare prava na osnovne usluge, uključujući i zdravstvene i socijalne usluge. A to sa svoje strane dovodi do rizika od većih podela u zdravstvu, obrazovanju, ili zapošljavanju. Zato treba da osiguramo da se i tim pitanjima vodi računa kao deo reakcije na pandemiju KOVID-a 19.

 

Svetska banka, zajedno sa Azijskom razvojnom bankom (ADB) i Evropskom bankom za rekonstrukciju i razvoj (EBRD) i Inter-američkom razvojnom bankom (IDB) bila je domaćin virtualnih diskusija obeležavajući Međunarodni dan protiv homofobije, transfobije i biofobije (IDAHOTB) https://www.worldbank.org/en/events/2020/05/04/idahotb-2020 I dok je dominantna tema diskusije među predstavnicima razvojnih organizacija, vlada, akademaca i LGBTI aktivista bio odgovor na pandemiju KOVOD-a 19, izdvojilo se pitanje pojedinačnih i konkretnih podataka o seksualnoj orijentaciji i polnoj pripadnosti kako bi se problem bolje razumeo i kako bi se preduzele mere protiv socijalne i ekonomske izopštenosti pripadnika LGBTI grupe..

 

Na zapadnom Balkanu Svetska banka je prva prikupljala pojedinačne podatke o seksualnoj orijentaciji i polnom identitetu (SOG).[1] Na osnovu toga i drugih istraživanja vidimo da su pripadnici LGBTI u celom regionu suočeni sa visokim nivoom diskriminacije, izopštenosti i nasilja. Trećina ispitanika među LGBTI bilo je izloženo nasilju, a čak polovina transrodnih osoba imala je takva iskustva i oni predstavljaju najugroženiju grupu.

 

Podaci su bili posebno korisni za razumevanje negativnog uticaja pandemija na seksualne i polne manjine: 12 posto pripadnika LGBTI koje smo anketirali ne ide na neophodne preglede iz straha od diskriminacije zdravstvenih radnika prema njima. Istraživanje je pokazalo da tek trećina pripadnika LGBTI u Srbiji[2] smatra da im je zdravstveno stanje dobro, dok 55 odsto ukupnog stanovništva smatra da im je zdravlje dobro. U transrodnoj grupi, ispostavilo se, stanje je još gore jer samo njih 18 posto smatra da su dobrog zdravlja. Samoprocena lošeg ili vrlo lošeg zdravlja progresivno raste među pripadnicima LGBTI koji su siromašni (11 posto), jako siromašni (14 posto) ili ekstremno siromašni (20 posto), prema pet posto pripadnika LGBTI u ukupnom uzorku.

 

Ovi i drugi podaci pomoći će i nama i našim partnerima da izgradimo društvo koje inkluzivnije i otpornije, naročito u odgovoru na pandemiju KOVID-a 19 i njene socijalne i ekonomske posledice u regionu. Svetska banka ostaje posvećena da pomaže u prikupljanju SOGI podataka i drago mi je da ćemo nastaviti da radimo istraživanja na zapadnom Balkanu posvećena ekonomskoj ceni izopštavanja ove grupe, a ta istraživanja će se zasnivati na SOGI u Srbiji.  

 

 

 



Komentari (540)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragosevacsutra dragosevacsutra 09:55 26.05.2020

.

sta je sad pa ovo

principessa_etrusca principessa_etrusca 15:14 26.05.2020

Re: .

Ово је варијација на тему "подели, па владај", односно прецизније, "уситни на што већи број што мањих идентитетских група, па скупљај кајмак".
highshalfbooze highshalfbooze 09:57 26.05.2020

Zašto?

U zemljama zapadnog Balkana dobro su nam poznati takvi rizici kojima su pogođeni Romi, ljudi sa posebnim potrebama, kao i pripadnici LGBTI....

Svetska banka, zajedno sa Azijskom razvojnom bankom (ADB) i Evropskom bankom za rekonstrukciju i razvoj (EBRD) i Inter-američkom razvojnom bankom (IDB) bila je domaćin virtualnih diskusija obeležavajući Međunarodni dan protiv homofobije, transfobije i biofobije (IDAHOTB)

Poštovana WBinSerbia, da li biste bili ljubazni da otklonite nekoliko nedoumica?
- Zbog čega stavite na prvo mesto Rome i ljude sa posebnim potrebama kada u tekstu govorite isključivo o LGBTI pripadnicima?
- Zbog čega Svetska banka, pošto su joj već poznati gore pomenuti rizici, takođe nije pomogla obeležavanju dana Roma 8. aprila, ili 3. decembra prilikom obeležavanja međunarodnog dana posvećenog osobama sa posebnim potrebama?
predatortz predatortz 10:58 26.05.2020

Re: Zašto?

Poštovana WBinSerbia, da li biste bili ljubazni da otklonite nekoliko nedoumica?
- Zbog čega stavite na prvo mesto Rome i ljude sa posebnim potrebama kada u tekstu govorite isključivo o LGBTI pripadnicima?
- Zbog čega Svetska banka, pošto su joj već poznati gore pomenuti rizici, takođe nije pomogla obeležavanju dana Roma 8. aprila, ili 3. decembra prilikom obeležavanja međunarodnog dana posvećenog osobama sa posebnim potrebama?


Ti si bre neki mnogo dosadan čovek.
Gospoja priopćila, izlogovala se, a ti bi još i da ti odgovara.
dragosevacsutra dragosevacsutra 12:30 26.05.2020

Re: Zašto?

Zbog čega stavite na prvo mesto Rome i ljude sa posebnim potrebama kada u tekstu govorite isključivo o LGBTI pripadnicima?


pa valjda zato sto su cigani pederi...lepo ti kaze ve be
(ko slusa ve be, ne moze da...)

Черевићан Черевићан 11:04 26.05.2020

res facti

izgradimo inkluzivnije društvo

хаотична ...наша данашњица
муку других мало ко разуме,
отуђеност ....појава бринућа
руци помоћи многи се двоуме
rodni rodni 12:56 26.05.2020

M'da.

Šta znači ovo I (na kraju) u skraćenici LGBTI?
Do nedavno je bilo samo LGBT.
Kazezoze Kazezoze 13:24 26.05.2020

Re: M'da.

Ne treba se brinuti za prava LGBT populacije u Srbiji, oni su trenutno svi članovi vladajuće SNS stranke i samim tim zaštićeni ko beli medvedi.

Treba više da se brinete o pravima dece ometene u razvoju, kojima država nije u vreme vanrednog stanja posvetila posebnu pažnju zbog njihovih specifičnih potreba.
bene_geserit bene_geserit 04:47 28.05.2020

Da Bog da ti država posvetila posebnu pažn

Treba više da se brinete o pravima dece ometene u razvoju, kojima država nije u vreme vanrednog stanja posvetila posebnu pažnju zbog njihovih specifičnih potreba.

Pa posvetila je penzionerima posebnu pažnju, ne može država sve da postigne.
Ribozom Ribozom 13:55 26.05.2020

kucate na krivu adresu

Sto se tice LGBT prava.
Oni nek se obrate premijerki koja je iz tog miljea, nas gradjane ne masirajte vise. Povezivanje covida sa pravima LGBT populacije, prava Roma i sl. je tek manipulativno.

Uzgred, hocete li nam objasniti sto se Mali zaduzuje kod banaka sa kamatom od 3,4% + % za uslugu, a odbija pozajmljivanje od WB za 1% kamate?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:10 26.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

Ribozom
Sto se tice LGBT prava.
Oni nek se obrate premijerki koja je iz tog miljea, nas gradjane ne masirajte vise. Povezivanje covida sa pravima LGBT populacije, prava Roma i sl. je tek manipulativno.

Uzgred, hocete li nam objasniti sto se Mali zaduzuje kod banaka sa kamatom od 3,4% + % za uslugu, a odbija pozajmljivanje od WB za 1% kamate?


nije od wb nego od imf..
al ajde to, nego je potezanje te teme barking up the wrong tree (e jer nam je opozicija amaterska)..
neuzimanje kredita od imf-a itekako ima smisla..
i sasvim može da vrijedi par stoja miliona koliko može da košta..
cijena kredita ključno je opredjeljena kreditnim rejtingom zemlje.. a traženje pomoći od mmf-a taj rejting nedvosmisleno umanjuje..
pride je i racionalizacija da vlast to navodno radi da bi sakrila stvarnu upotrebu sredstava zaista nadotupavna..
pa ta sredstva se upravo i daju za podršku stanovništvu i mailm biznisima.. a što bi vlast i radila i radi svakako..
tako da opozicija 0 vlast 1 i tu je temu bolje što prije prestati potezati..
ne slika one koji ju potežu u previše dobrom svjetlu (da ne kažem da je sramota da neki to ne znaju i ne razumiju - tu naravno ne mislim na tebe, ti ne moraš da znaš, al potezali su i neki koji sebe nazivaju stručnjacima za finansije)
trala.la trala.la 00:52 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

cijena kredita ključno je opredjeljena kreditnim rejtingom zemlje.. a traženje pomoći od mmf-a taj rejting nedvosmisleno umanjuje


Jesam li dobro razumeo, time što je uzet skuplji kredit je zapravo sačuvan kreditni rejting zemlje, jer... a) ko uzme skuplji kredit više troši i samim tim je bolja mušterija, što vuče bolji rejting, b) ako se pročuje da smo uzeli kredit od MMF-a bićemo na lošem glasu, jer se kreditni rejting računa jedino na osnovu toga, c) se očekuje da ovo ne može još dugo i da će se skorom smenom vlasti kreditni rejting rapidno popraviti?

Šta da radim kad sam stipsa - meni par stoja miliona nikako ne izgleda kao svota za razbacivanje. Očigledno ništa tu ja ne razumem, al' i nisam ekonomista. :)

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:08 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

trala.la
cijena kredita ključno je opredjeljena kreditnim rejtingom zemlje.. a traženje pomoći od mmf-a taj rejting nedvosmisleno umanjuje


Jesam li dobro razumeo, time što je uzet skuplji kredit je zapravo sačuvan kreditni rejting zemlje, jer... a) ko uzme skuplji kredit više troši i samim tim je bolja mušterija, što vuče bolji rejting, b) ako se pročuje da smo uzeli kredit od MMF-a bićemo na lošem glasu, jer se kreditni rejting računa jedino na osnovu toga, c) se očekuje da ovo ne može još dugo i da će se skorom smenom vlasti kreditni rejting rapidno popraviti?

Šta da radim kad sam stipsa - meni par stoja miliona nikako ne izgleda kao svota za razbacivanje. Očigledno ništa tu ja ne razumem, al' i nisam ekonomista. :)



nisi..
to ti je recimo kao kad bi kupovao zdravstveno osiguranje..
ako vide da si bolestan (nađu ti recimo nalaz koji kaže da imaš cirozu jetre) prodaće ti neku preskupu polisu..
pa gledaj da taj nalaz sakriješ (a oni će gledati da ga nađu)..
mmf ti je tu bolnica, tamo ne idu zdravi i bogati, ide sirotinja koja je u govnima..
u tom smislu odlazak kod mmf je poruka, imam cirozu, možda ću za godinu dana da te oderem od bolničkih troškova a još ti ništa nisam ni uplatio od tih premija..
rejting agencije su ti tu nekakvi doktori opšte prakse a onaj ko ti pare zaista i pozajmljuje (i bira koliko će ti to naplatiti) taj je recimo osiguravač..

e a to dal je bolje 200 miliona danas u ruci ili 500 sutra al možda i na grani..
to je već individualna stvar..
ne bi bilo loše da država tu stvar gleda da koliko može racionalnije uredi..

i uz sve to rečeno ja nisam ubjeđena da je Mali tu odluku donosio racionalno, ako bi se kladila mislim da mu je glavni motiv bio da ode u City i tamo upozna ljude sa kojima će sutra da pravi nove talove..
i mislim da je u ovoj konkretnoj situaciji možda i moglo da se uzme ipak ta parica od mmf'a..
ali ako hoćeš da budeš ikakva pristojna država prvi zadatak ti je svakako da maturiraš iz mmf'a..
to je prosto igra za sirotinju a sirotinju svi gule i od toga treba bježati..
eto, malo pojednostavih, pa šta doprlo doprlo
st.jepan st.jepan 11:02 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

pa šta doprlo doprlo

Do mene doprlo.
Doprlo je i mnogo ranije.
Sećam se scene iz nekad mega popularne serije "Dinastija":
Blejk Karnigton, milijarder koji je trenutno pred bankrotom, poklanja svojoj supruzi preskupu ogrlicu, ali tako da to vide svi bitni. Ona, užasnuta bezumnošću troška, reaguje u smislu "'s ti normalan?!" On je grubo povlači u stranu i objašnjava joj da je to blef kojim će povećati šansu da dobije spasonosni kredit. I dodaje da se to zove "pljunuti milion".
U slučaju Malog i Srbije međutim, teško da će rečeni blef biti uspešan. Ekonomski sunovrat Srbije je već toliko očigledan da u Vučićeve lagarije ne veruju više ni njegovi sendvičari, a kamo li belosvetske poslovne ale.

rodni rodni 11:39 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

newimprovedtadejus
trala.la
cijena kredita ključno je opredjeljena kreditnim rejtingom zemlje.. a traženje pomoći od mmf-a taj rejting nedvosmisleno umanjuje


Jesam li dobro razumeo, time što je uzet skuplji kredit je zapravo sačuvan kreditni rejting zemlje, jer... a) ko uzme skuplji kredit više troši i samim tim je bolja mušterija, što vuče bolji rejting, b) ako se pročuje da smo uzeli kredit od MMF-a bićemo na lošem glasu, jer se kreditni rejting računa jedino na osnovu toga, c) se očekuje da ovo ne može još dugo i da će se skorom smenom vlasti kreditni rejting rapidno popraviti?

Šta da radim kad sam stipsa - meni par stoja miliona nikako ne izgleda kao svota za razbacivanje. Očigledno ništa tu ja ne razumem, al' i nisam ekonomista. :)



nisi..
to ti je recimo kao kad bi kupovao zdravstveno osiguranje..
ako vide da si bolestan (nađu ti recimo nalaz koji kaže da imaš cirozu jetre) prodaće ti neku preskupu polisu..
pa gledaj da taj nalaz sakriješ (a oni će gledati da ga nađu)..
mmf ti je tu bolnica, tamo ne idu zdravi i bogati, ide sirotinja koja je u govnima..
u tom smislu odlazak kod mmf je poruka, imam cirozu, možda ću za godinu dana da te oderem od bolničkih troškova a još ti ništa nisam ni uplatio od tih premija..
rejting agencije su ti tu nekakvi doktori opšte prakse a onaj ko ti pare zaista i pozajmljuje (i bira koliko će ti to naplatiti) taj je recimo osiguravač..

e a to dal je bolje 200 miliona danas u ruci ili 500 sutra al možda i na grani..
to je već individualna stvar..
ne bi bilo loše da država tu stvar gleda da koliko može racionalnije uredi..

i uz sve to rečeno ja nisam ubjeđena da je Mali tu odluku donosio racionalno, ako bi se kladila mislim da mu je glavni motiv bio da ode u City i tamo upozna ljude sa kojima će sutra da pravi nove talove..
i mislim da je u ovoj konkretnoj situaciji možda i moglo da se uzme ipak ta parica od mmf'a..
ali ako hoćeš da budeš ikakva pristojna država prvi zadatak ti je svakako da maturiraš iz mmf'a..
to je prosto igra za sirotinju a sirotinju svi gule i od toga treba bježati..
eto, malo pojednostavih, pa šta doprlo doprlo

Čekaj!
Da li je moguće da je nekome ko se bavi parama, tj. bankama koje posuđuju pare, to presudan indikator (da li je neko uzeo parice od MMF-a) za saznavanje stanja neke ekonomije.
Ako je tako, mogu samo da kažem - do jaja!
Mislim, takve ekonomiste treba ukinuti pod odmah.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:48 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

rodni

Čekaj!
Da li je moguće da je nekome ko se bavi parama, tj. bankama koje posuđuju pare, to presudan indikator (da li je neko uzeo parice od MMF-a) za saznavanje stanja neke ekonomije.
Ako je tako, mogu samo da kažem - do jaja!
Mislim, takve ekonomiste treba ukinuti pod odmah.


presudan ne ali bitan da..
ti vjerovatno nisi svjestan da je MMF osnovan i postoji zato da bi omogućio državama koje ne mogu same da namaknu dovoljno deviza da i dalje mogu te devize da zajme od mmf-a da kupe neku hranu, lijekove ili šta im već neophodno treba a ne mogu same da naprave..
nikad se nije desilo da te pare traži bilo koja razvijena država..
uvijek ih je tražila i dobijala sirotinja, naplaćene su joj i još im je nametnut i savjet koji je nerijetko bio vrlo ubistven..
imati zajam od mmf-a ili još gore biti u tzv. aranžmanu sa njima je jak signal da si sirotinja, da na međunarodnom tržištu roba i usluga ne možeš da namakneš dovoljno deviza (tvoje robe i usluge niko neće) a pride ne možeš da namakneš ni povjerenje da bi ti to možda mogao ako bi morao (to povjerenje omogućilo bi ti da devize dobiješ bez trgovine)..
pride je još i signal da si glup i nesposoban i da savjete tražiš i dobijaš od nezainteresovanih stručnjaka sumnjivih motiva..
rječju, nijedna pristojna država to sebi ne radi ako ne mora..
rodni rodni 11:52 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

newimprovedtadejus
rodni

Čekaj!
Da li je moguće da je nekome ko se bavi parama, tj. bankama koje posuđuju pare, to presudan indikator (da li je neko uzeo parice od MMF-a) za saznavanje stanja neke ekonomije.
Ako je tako, mogu samo da kažem - do jaja!
Mislim, takve ekonomiste treba ukinuti pod odmah.


presudan ne ali bitan da..
ti vjerovatno nisi svjestan da je MMF osnovan i postoji zato da bi omogućio državama koje ne mogu same da namaknu dovoljno deviza da i dalje mogu te devize da zajme od mmf-a da kupe neku hranu, lijekove ili šta im već neophodno treba a ne mogu same da naprave..
nikad se nije desilo da te pare traži bilo koja razvijena država..
uvijek ih je tražila i dobijala sirotinja, naplaćene su joj i još im je nametnut i savjet koji je nerijetko bio vrlo ubistven..
imati zajam od mmf-a ili još gore biti u tzv. aranžmanu sa njima je jak signal da si sirotinja, da na međunarodnom tržištu roba i usluga ne možeš da namakneš dovoljno deviza (tvoje robe i usluge niko neće) a pride ne možeš da namakneš ni povjerenje da bi ti to možda mogao ako bi morao (to povjerenje omogućilo bi ti da devize dobiješ bez trgovine)..
pride je još i signal da si glup i nesposoban i da savjete tražiš i dobijaš od nezainteresovanih stručnjaka sumnjivih motiva..
rječju, nijedna pristojna država to sebi ne radi ako ne mora..

Ma, sve OK to što ti pričaš!
Ali - kome je to danas ko se bavi parama tajna da smo mi siromašni i glupi?
No, ako je već tako, ja bih onda, da dokažem da sam baja - uzeo kredit uz 15% kamate, a ne samo 3%.
Šta koji moj!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:53 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

st.jepan
pa šta doprlo doprlo

Do mene doprlo.
Doprlo je i mnogo ranije.
Sećam se scene iz nekad mega popularne serije "Dinastija":
Blejk Karnigton, milijarder trenutno pred bankrotom, poklanja svojoj supruzi preskupu ogrlicu, ali tako da to vide svi bitni. Ona, užasnuta bezumnošću troška, reaguje u smislu "'s ti normalan?!" On je grubo povlači u stranu i objasni joj da je to blef kojim će povećati šansu da dobije spasonosni kredit. I dodao je da se to zove "pljunuti milion".
U slučaju Malog i Srbije međutim, teško da će rečeni blef biti uspešan. Ekonomski sunovrat Srbije je već toliko očigledan da u Vučićeve lagarije ne veruju više ni njegovi sendvičari, a kamo li belosvetske poslovne ale.


pa i ja bih voljela da je to tako, da se AV Srbija ekonomski sunovraćuje, jer vjerujem da je i bolji sunovrat uz neki zdrav početak ali avaj..
Srbija se definitivno ne sunovraćuje..
jeste imaće štetu od ovog sranja al skoro sigurno manju nego druge evropske države..
investira nenemormalne količine para, posebno u nekretnine, i to joj pumpa rast kaka nije imala od prije one prethodne krize..
vjerujem da je pola tih para sumnjivog porjekla, da je razvlačenje usput bjesomučno al činjenica stoji da su povelike pare u pitanju, da su obezbjedile rast 5+% i to da se to nikako ne može nazvati sunovratom..
opozicija bi zaista morala da pohvata gdje ovima škripi i po kojim se frontovima mogu napadati..
napadati po frontu sunovrata teško da će biti uspješno..
ja bih se držala fronta korupcije, erozije institucija, erozije sistema vrijednosti, unižavanja znanja i obrazovanja, laganje, pljačku i prostakluk..
samo kapiram da je teško reći oni lažu i prostaci su a mi nismo takvi.. pogotovo ako si bio kod kazana u prošlosti
st.jepan st.jepan 13:51 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

pa i ja bih voljela da je to tako, da se AV Srbija ekonomski sunovraćuje,

Zanimljivo...
Podrazumevaš da mene raduje što se Srbija (po mom nestručnom, ali na ličnom iskustvu zasnovanom mišljenju) sunovraćuje.
Zašto bi me to radovalo? Rođen sam ovde, ovde sam (s malim prekidima) proživeo ceo život, skoro svi moji dragi prijatelji (i neprijatelji) su ovde ili odavde, sve ovdašnje me najdirektnije pogađa...
Verujem da ti se omaklo.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:45 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

st.jepan
pa i ja bih voljela da je to tako, da se AV Srbija ekonomski sunovraćuje,

Zanimljivo...
Podrazumevaš da mene raduje što se Srbija (po mom nestručnom, ali na ličnom iskustvu zasnovanom mišljenju) sunovraćuje.
Zašto bi me to radovalo? Rođen sam ovde, ovde sam (s malim prekidima) proživeo ceo život, skoro svi moji dragi prijatelji (i neprijatelji) su ovde ili odavde, sve ovdašnje me najdirektnije pogađa...
Verujem da ti se omaklo.


nije mi se omaklo nego sam pretpostavila da ti razmišljaš na način kako razmišlja većina mojih prijatelja u Srbiji - strastveno predviđaju sunovrat..
možda je radovanje pogrešan izraz..
ako AV obezbjeđuje prosperitet Srbiji šta se mi onda bunimo..
ako bi se pak desio sunovrat, brojke konačno pokazale pogubnost njegovih politika onda bi možda i birači vidjeli što i mi vidimo pa bismo ga smjenili..
eto ne znam sad jasnije li je..

ako si mislio da ja to nešto na temu tvog hrvatstva (ako sam dobro ukapirala rasprave na blogu) ne može biti dalje od istine.. ta me tema zanima manje od lanjskog snjega..
st.jepan st.jepan 15:03 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

ako AV obezbjeđuje prosperitet Srbiji

Ako!
Ali ne bih dalje.
Pričali već mnogo pametniji od mene, a i mrzi me sad.
Sem toga, ako ti se ovde smeši neko dobro nameštenje, da ne kvarimo.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:09 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

st.jepan
ako AV obezbjeđuje prosperitet Srbiji

Ako!
Ali ne bih dalje.
Pričali već mnogo pametniji od mene, a i mrzi me sad.
Sem toga, ako ti se ovde smeši neko dobro nameštenje, da ne kvarimo.


au brate stevo promaši ti fudbal
st.jepan st.jepan 15:35 27.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

au brate stevo promaši ti fudbal

Nisam.
Rekao sam "ako".
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:04 28.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

i uz sve to rečeno ja nisam ubjeđena da je Mali tu odluku donosio racionalno, ako bi se kladila mislim da mu je glavni motiv bio da ode u City i tamo upozna ljude sa kojima će sutra da pravi nove talove..

Те везе су давно уходане, од времена првих приватизација, и раде скоро без обзира на личности. Где је обострани интерес, постоји разумевање, али наравно, није лоше ставити а face to a name :)

Вредност личних контаката нарочито добро дође за наредни корак (сећам се да је Кори Удовички, још увек као министар, на брзину јурила контакте по Ситију).
trala.la trala.la 23:54 31.05.2020

Re: kucate na krivu adresu

newimprovedtadejus
presudan ne ali bitan da..
ti vjerovatno nisi svjestan da je MMF osnovan i postoji zato da bi omogućio državama koje ne mogu same da namaknu dovoljno deviza da i dalje mogu te devize da zajme od mmf-a da kupe neku hranu, lijekove ili šta im već neophodno treba a ne mogu same da naprave..
nikad se nije desilo da te pare traži bilo koja razvijena država..
uvijek ih je tražila i dobijala sirotinja, naplaćene su joj i još im je nametnut i savjet koji je nerijetko bio vrlo ubistven..
imati zajam od mmf-a ili još gore biti u tzv. aranžmanu sa njima je jak signal da si sirotinja, da na međunarodnom tržištu roba i usluga ne možeš da namakneš dovoljno deviza (tvoje robe i usluge niko neće) a pride ne možeš da namakneš ni povjerenje da bi ti to možda mogao ako bi morao (to povjerenje omogućilo bi ti da devize dobiješ bez trgovine)..
pride je još i signal da si glup i nesposoban i da savjete tražiš i dobijaš od nezainteresovanih stručnjaka sumnjivih motiva..
rječju, nijedna pristojna država to sebi ne radi ako ne mora..


Ti, dakle, tvrdiš da je u pitanju vezana trgovina? Ako hoćete naše pare, onda te pare morate da trošite kako mi kažemo?

Da li je zaista to po sredi ili se više radi o "ako pare uzmete za A, onda ne možete da ih trošite za B"? Meni je ovo drugo nekako logičnije.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:11 01.06.2020

Re: kucate na krivu adresu

trala.la

Ti, dakle, tvrdiš da je u pitanju vezana trgovina? Ako hoćete naše pare, onda te pare morate da trošite kako mi kažemo?

Da li je zaista to po sredi ili se više radi o "ako pare uzmete za A, onda ne možete da ih trošite za B"? Meni je ovo drugo nekako logičnije.


ah odakle početi..
dakle MMF je osnovan da bi rješio problem međunarodne trgovine i povezani problem deviza..
kako je trgovina rasla rasla je i potreba da se dođe do deviza za tu trgovinu..
neke zemlje (uglavnom sirotinja) češće su se nalazile u problemu da ne mogu da izvezu dovoljno (i tako dođu do deviza) da bi platile neophodni uvoz..
što je važnije, to se dešavalo čak i kad jesu izvozile dovoljno (jer je novac ipak nalazio način da izađe iz sistema i mimo trgovine)..
drugim rječima zemljama se dešavalo da ostanu bez deviznih rezervi..
mmf je zamišljen da zemljama koje ostanu bez rezervi posudi devize dok one ne dođu do njih trgovinom..
kasnije je proširio djelovanje i na podršku budžetu u kriznim uslovima..
najčešće se ta podrška uslovljava, pa se kaže ok, dobićete pola milijarde al ih ne možete dati za recimo penzije ili plate zaposlenih jer mi cjenimo da vam je to već previsoko (da ne širim na mmf programe i kako oni cjene šta je previsoko a šta nije)..
dakle da mmf uslovljava pare vrlo često..
ALI
ALI
ALI
u ovom slučaju upravo ih daje za ovo što vlada i radi, podršku stnovništvu i maloj privredi!!!!
zaboga miloga pa jel toliko taj logički aparat štuca i posrće da se ne može vidjeti da mmf upravo djeli pare za to što su ovi i potrošili..
pa sad dal je to kao predizborno podmazivanje..
ja mislim da je samo zamazivanje svjesti opozicionih podržavaoca.. za ove debile očigledno već glasa solidna većina e jer im je ta ekipa očito super, jer su se uhljebili toj ekipi pod skute, jer su isti..
šta sad tu ima još da ih se podmazuje, već su podmazani..
mora se biti dobar komad slijepca kod očiju pa da se vjeruje da kao eto da ne bi tih 100 evra ma glat bi izgubili izbore..
i da je došo mmf on ne bi dao 100 evra..
i šta još sve vjerujete..
brate blam više objašnjavati
solo solo 14:36 26.05.2020

Živela Srbija!!!

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 05:36 27.05.2020

It's appreciated

That WB commits such attention, effort, and care to LGBT, minorities, etc (generally, issues/causes that have no relation whatsoever to WBs core mission (such is finance and banking) in Serbia.

It's almost endearing.

Next thing, WB will start a program "For every Serbian Dick - One Serbian Condom".

However, these things don't go unrewarded (as is the "thing's" nature), and we're witnessing the collapse of the global financial system happening right before our eyes.
Which probably will (fingers crossed) eradicate the WB and other pornographic outlets that have taken hold over this world a while now.

Now, about money WB... Any chance of doing anything about it - or you're just waiting for the US Treasury to print shit for NA and to spill over to your sorry asses?

Any chance of doing anything to stabilize the world economy and financial system?

Or, you're just too busy playing the lost game... to the bitter end?

TBH, we're just f*cking with you WB. It's not nice or whathaveyou, but it's fun - because it's deserved and ... it's fun (I thought I already mentioned it).

Why don't you write a nice long report on these issues, with charts, stats, nice graphics and send it to "dustbin@history.com".
We'll consider.

Meanwhile, don't call us.
We'll call you.

Also, how popular is the John Perkins's book "Confessions of an economic hit man" in WB? Is it a "must read" for every turd that works there?
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:09 27.05.2020

Виц

Одличан текст, све похвале за аутора.
И један виц који ће нас мало орасположити у овим тешким временима.
Причају Цинцарин и Влах. Цинцарин је светле пути са изразито плавим очима и плавом косом (индиго нијанса), здрав (као дрен), хетеросексуалан (либидо као у сатира), православне вероисповести (Васељенска патријаршија), иначе рентијер са бројним апартманима широм Балкана. Влах је тамније пути, инфициран читавом абецедом хепатитиса, сидом и вирусом корона, хомосексуалан у смислу зоофилије (општи са јарцем), атеиста (не верује у Алаха), и изразито сиромашан (поседује јарца и две нацртане овце). Разговор се одвија на балканском есперанту - на мешавини српског, влашког и ромског језика.
Влах каже Цинцарину: "Курафте ни бул капра?"
Цинцарин одговара Влаху: "То је курац од клониране овце Доли, срам те било! Tu nuesh Rom, tu esh Romunje! Sto moklo la Draklu!"
maksa83 maksa83 09:21 27.05.2020

Re: Виц

Šteta što ovaj Internet veb sajt nema glasanje za komentar godine.

P.S.
gavros gavros 17:48 27.05.2020

Re: Виц

nask nask 20:06 27.05.2020

Re: Виц

U je, od Rimskog mosta još jedno pola minuta dalje dođeš na račvanje, desno pa još pola minuta dalje naša kuća, levo i jedno deset minuta dalje je dedovina Nsarskog. Mnogo lep kraj.
nsarski nsarski 20:45 27.05.2020

Re: Виц

levo i jedno deset minuta dalje je dedovina Nsarskog


Nije. Moja dedovina u Šumadiji je ispod Kosmaja. Selo Stojnik, zadnja pošta Sopot. Ovaj most je na granici sa BiH. Moja druga dedovina je ubosni - Sarajevo i Prijedor. Oba daleko od Rimskog mosta.
highshalfbooze highshalfbooze 20:45 27.05.2020

Re: Виц

nask
U je, od Rimskog mosta još jedno pola minuta dalje dođeš na račvanje, desno pa još pola minuta dalje naša kuća, levo i jedno deset minuta dalje je dedovina Nsarskog. Mnogo lep kraj.


Da ne bih otišao u pogrešnu kuću, ovo je rumunski most kod Donje Orovice, na Ljuboviđi, a ne kod Ivanjice? Jel tako?
nask nask 21:02 27.05.2020

Re: Виц

ispod Kosmaja

Ovo je ispred sela Beljina (Barajevo), gotovo sam siguran, levo za Kosmaj desno za Arnajevo.
nsarski nsarski 21:04 27.05.2020

Re: Виц

nask
ispod Kosmaja

Ovo je ispred sela Beljina (Barajevo), gotovo sam siguran, levo za Kosmaj desno za Arnajevo.


Da, Barajevo je blizu, ali ovaj most je blizu granice na Drini. Možda je neko drugo Barajevo u pitanju? (Takođe, ima i 2-3 Stojnika po Srbiji).
nask nask 21:14 27.05.2020

Re: Виц

ali ovaj most je blizu granice na Drini.

Jeste, jbg. wishful thinking, mada Rimski most ko Rimski most, liči, ali ovaj naš manji, sada proverio fotke. Naša tabla je samo na ćirilici i nije Rumunski.
maksa83 maksa83 21:21 27.05.2020

Re: Виц

Most je po svoj prilici ovde:

Drinska lasta rimski most
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:31 27.05.2020

Re: Виц

nsarski
levo i jedno deset minuta dalje je dedovina Nsarskog


Nije. Moja dedovina u Šumadiji je ispod Kosmaja. Selo Stojnik, zadnja pošta Sopot. Ovaj most je na granici sa BiH. Moja druga dedovina je ubosni - Sarajevo i Prijedor. Oba daleko od Rimskog mosta.


У Стојнику је пећина у којој је био неолитски, а чини ми се и римски рудник. (То је место где сам увидела да спелеологија није за мене.)
highshalfbooze highshalfbooze 21:56 27.05.2020

Re: Виц

nask
... i nije Rumunski.


Zavisi kom govornom području pripadaš.
magnus magnus 07:11 28.05.2020

urbi et orbi

"То је курац од клониране овце Доли

Google search sliku tetke prepoznaje kao WB Kosove. Ni "Wb u Srbiji" nije što je bila dok ju je čestita Martina Dalić von Agrokor vodila.

vlad_aleksh vlad_aleksh 12:31 28.05.2020

Re: urbi et orbi

magnus
"То је курац од клониране овце Доли

Google search sliku tetke prepoznaje kao WB Kosove. Ni "Wb u Srbiji" nije što je bila dok ju je čestita Martina Dalić von Agrokor vodila.



Шта значи реч "Косове"? Да нема неке везе можда са птицом која се зове "кос"?
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:56 28.05.2020

Re: Виц

ovo je rumunski most


rumunijanski

mentol mentol 20:43 28.05.2020

Re: Виц

vlad_aleksh
инфициран читавом абецедом

bene_geserit bene_geserit 05:36 29.05.2020

Re: Виц

Šteta što ovaj Internet veb sajt nema glasanje za komentar godine

Jel može neko da prevede sa "balkanskog esperanta" na neki poznatiji jezik za nas sa jevtinijim ulaznicama, šteta da ne razumemo "komentar godine" ?
gedza.73 gedza.73 22:04 30.05.2020

Re: Виц

Jel može neko da prevede



maliperica maliperica 20:33 27.05.2020

Подаци и статистика

су ту само да би у једном тренутку када се то моћницима прохте екстерминација била успешнија и ефикаснија.
49 41 49 41 17:03 28.05.2020

02.02.

Ovaj naslov-blog trebalo napisati na praznik.




nsarski nsarski 17:09 28.05.2020

Re: Predlog


Predlažem autoru/autorima ovog posta da postave automatsku sekretaricu - ili kako se već na srpskom zove answering machine - koja će makar minimalno zavarati komentatore da se sa autorske strane nalazi neko zainteresovan za dijalog.

Ovako, bez ikakve interakcije sa komentatorima, stiče se utisak da je u pitanju dekret o kome nema rasprave. Pročita se i usvoji.
st.jepan st.jepan 18:32 28.05.2020

Re: Predlog

nsarski

bez ikakve interakcije sa komentatorima...


Dušica style!

apostata apostata 18:40 28.05.2020

Re: Predlog

Ovako, bez ikakve interakcije sa komentatorima, stiče se utisak da je u pitanju dekret o kome nema rasprave. Pročita se i usvoji.

Tipični 'direktivni članak'.
predatortz predatortz 19:01 28.05.2020

Re: Predlog

apostata
Ovako, bez ikakve interakcije sa komentatorima, stiče se utisak da je u pitanju dekret o kome nema rasprave. Pročita se i usvoji.

Tipični 'direktivni članak'.


Rekoh gore, priopćenje pučanstvu.
mentol mentol 20:38 28.05.2020

Re: Predlog

nsarski

minimalno uveriti komentatore da se sa autorske strane nalazi neko zainteresovan za dijalog.


Nemoj da se ljutiš, ali da bi ušao u dijalog sa vrhunskom abrevijaturkom kakva je WBIS treba da vladaš skraćenicama barem na nivou završene više poslovne škole.
Ovaj tekst je najbolji koji sam ovde pročitao. Dokaz da VIP blogerstvo nije zapalo u krizu kao što su neki zli jezici tvrdili.

Reci ti meni, šta bi radio jedan LGBTI Rom sa posebnim potrebama, zaražen COVID-19 virusom, negde na zapadnom Balkanu, gde ni u zdravstvenu ustanovu ne sme da ide zbog straha od diskriminacije, da nema WBIS i njenih drugara iz ADB-a, EBRD-a i IDB-a, koji su mu organizovali IDAHOTB?
Mnogo je lakše kad znaš da postoje ljudi koji brinu, koji će nesebično napraviti PowerPoint prezentaciju i naći ti tvoje mesto u grafikonu.

Podaci, braćo moja, podaci, a ne zvona i praporci!


predatortz predatortz 21:14 28.05.2020

Re: Predlog

Reci ti meni, šta bi radio jedan LGBTI Rom sa posebnim potrebama, zaražen COVID-19 virusom, negde na zapadnom Balkanu, gde ni u zdravstvenu ustanovu ne sme da ide zbog straha od diskriminacije, da nema WBIS i njenih drugara iz ADB-a, EBRD-a i IDB-a, koji su mu organizovali IDAHOTB?


Pazi, nakon rata u BiH su došli SFOR, IFOR, IPTF, OSCE, UNDP, USAID, OHR, WB, EU, komesar... i svi tako lepo brinu o narodu da je Bosna napredovala do nivoa Etiopije ili Malija.

Ne znam za LGBT, ali mi ostali smo od tolike brige i truda oko nas prilično najebali.

Sa druge strane, u preglomaznim administracijama tih institucija zaposlili su sav škart koji u njihovim zemljama nije ni za raznošenje pošte, a značajno pojačanje im daju lokalni lezilebovići kojima je to najčešće prvo i jedino zaposlenje.
rodni rodni 06:53 29.05.2020

Re: Predlog

mentol
nsarski

minimalno uveriti komentatore da se sa autorske strane nalazi neko zainteresovan za dijalog.


Nemoj da se ljutiš, ali da bi ušao u dijalog sa vrhunskom abrevijaturkom kakva je WBIS treba da vladaš skraćenicama barem na nivou završene više poslovne škole.
Ovaj tekst je najbolji koji sam ovde pročitao. Dokaz da VIP blogerstvo nije zapalo u krizu kao što su neki zli jezici tvrdili.

Reci ti meni, šta bi radio jedan LGBTI Rom sa posebnim potrebama, zaražen COVID-19 virusom, negde na zapadnom Balkanu, gde ni u zdravstvenu ustanovu ne sme da ide zbog straha od diskriminacije, da nema WBIS i njenih drugara iz ADB-a, EBRD-a i IDB-a, koji su mu organizovali IDAHOTB?
Mnogo je lakše kad znaš da postoje ljudi koji brinu, koji će nesebično napraviti PowerPoint prezentaciju i naći ti tvoje mesto u grafikonu.

Podaci, braćo moja, podaci, a ne zvona i praporci!



Eeeee, dokurca!
nask nask 09:59 29.05.2020

Re: Predlog

Predlažem

da se ovakvi blogovi koriste za recimo izmenjivanje recepata, uradi sam saveta, pčelarskih saveta, ... šteta trolovati ovim temama neke kvalitetne blogove (ako nisu ekspilcitno na pomeute teme, naravno).
maksa83 maksa83 14:28 29.05.2020

Re: Predlog

da se ovakvi blogovi koriste za recimo izmenjivanje recepata, uradi sam saveta, pčelarskih saveta, ... šteta trolovati ovim temama neke kvalitetne blogove (ako nisu ekspilcitno na pomeute teme, naravno).

To tradicionalno radimo na ovim blogovima, ne znam đe sad zapelo...
rodni rodni 15:17 29.05.2020

Re: Predlog

maksa83
da se ovakvi blogovi koriste za recimo izmenjivanje recepata, uradi sam saveta, pčelarskih saveta, ... šteta trolovati ovim temama neke kvalitetne blogove (ako nisu ekspilcitno na pomeute teme, naravno).

To tradicionalno radimo na ovim blogovima, ne znam đe sad zapelo...

To vi neozbiljni tako.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:32 29.05.2020

Re: Predlog

To vi neozbiljni tako

Ne zna to za red, nikakav.
Da znaju znali bi i za red bog pa kralj.

Upropastio ih Tita načisto.
nask nask 16:01 29.05.2020

Re: Predlog

Upropastio ih Tita načisto.




Au, namnožilo se toga. Ja bi sve to roundapom



Disklejmer: kolače tj. tortu nisam svojeručno testirao ali onako od oka trebali bi da budu vrh. Uostalom kao i inspirator istih.

maksa83 maksa83 16:05 29.05.2020

Re: Predlog

Upropastio ih Tita načisto.

Q: Šta je to 1 qratz 100 kanapa?
A: Padobranac.
Q: A šta je to 100 qratza jedan kanap?
A: Jadranski susreti.

Obrati pažnju na otpr. 1m52s

nask nask 16:11 29.05.2020

Re: Predlog

1m52s

Evo dokaza kako su ih srbočetnikomunisti maltretirali u onoj omrznutoj Jugoslaviji.

Ali intro je totalno neočekivan.

Ja sam kao klinac voleo da gledam taj program i naravno najviše poslednju tačku: povlačenje konopca.
nask nask 16:13 29.05.2020

Re: Predlog

dupelo
predatortz predatortz 17:03 29.05.2020

Re: Predlog


Q: Šta je to 1 qratz 100 kanapa?
A: Padobranac.


nsarski nsarski 17:05 29.05.2020

Re: Predlog


nask
Predlažem

da se ovakvi blogovi koriste za recimo izmenjivanje recepata, uradi sam saveta, pčelarskih saveta, ... šteta trolovati ovim temama neke kvalitetne blogove (ako nisu ekspilcitno na pomeute teme, naravno).


Možemo da pričamo i o sarmi, a naročito o kečigi (btw, videh dve poveće juče na pijaci - to je retkost poslednjih godina, obično su veličine penkala).
Ipak, imao bih ja štogod da pitam i apropos ovog bloga, ali nema nikog da odgovara. Rekoh, automatska sekretarica bi pokazala više šivota i šarma.

N primer, ovaj segment

U zemljama zapadnog Balkana dobro su nam poznati takvi rizici kojima su pogođeni Romi, ljudi sa posebnim potrebama, kao i pripadnici LGBTI. Nejednakosti kojima su ovi ljudi bili izloženi samo će se uvećati u vreme pandemije, pa će im biti još teže da ostvare prava na osnovne usluge, uključujući i zdravstvene i socijalne usluge. A to sa svoje strane dovodi do rizika od većih podela u zdravstvu, obrazovanju, ili zapošljavanju. Zato treba da osiguramo da se i tim pitanjima vodi računa kao deo reakcije na pandemiju KOVID-a 19.


Najpre, da li je ovaj problem vezan isključivo za "zapadni Balkan", ili je primećen i u drugim zemljama Balkana, recimo "istočnog Balkana", pa i šire?

Drugo, "dobro su poznati" rizici. Ovo je, dakle, nešto što se dešavalo i ranije, pa je dobro poznato? Pošto se ovde ti rizici vezuju za sadašnju pandemiju, da li se ima u vidu neka ranija pandemija preko koje smo postali svesni rizika?
Treće, da li se ovde fokusiramo samo na odabrane "manjine", ili, recimo, i ljudi iz siromašnijih slojeva imaju slične rizike? Oni se nigde ne pominju kao posebno rizična grupa. Nije fer davati prednost jednima, zanemarujući druge. U celom svetu, pa i "zapadnom Balkanu" (štagod ta floskula podrazumevala), siromašni slojevi su neuporedivo više pogođeni nego bilo koje druge specijalne grupe.
Četvrto, ljudi sa specijalnim potrebama (autistični,na primer, ili starije osobe) su posebno pogođeni ograničenjem kretanja. Ali ograničenje kretanja nije nikakva specijalnost "zapadnog Balkana" već se primenjivalo u gotovo svim zemljama sveta i Evrope. Da li je i njima upućeno ovakvo poriopćenje?

Evo, samo ova pitanja se mogu potegnuti povodom jednog malog citiranog paragrafa, a takvih paragrafa u celom blogu ima na pretek. Ima li nekog s druge strane da o tome razgovara, ili nam je samo stavljeno do znanja i basta!





predatortz predatortz 17:49 29.05.2020

Re: Predlog

Ima li nekog s druge strane da o tome razgovara, ili nam je samo stavljeno do znanja i basta!


Profo, ovo je preveo ili nažvrljao neki domaći asistent. Ne očekuj odgovore. A, veruj mi, bolje je da ih ne bude.
alselone alselone 18:42 29.05.2020

Re: Predlog

maksa83
da se ovakvi blogovi koriste za recimo izmenjivanje recepata, uradi sam saveta, pčelarskih saveta, ... šteta trolovati ovim temama neke kvalitetne blogove (ako nisu ekspilcitno na pomeute teme, naravno).

To tradicionalno radimo na ovim blogovima, ne znam đe sad zapelo...


Može li i baštovanstvo?
predatortz predatortz 18:47 29.05.2020

Re: Predlog


Može li i baštovanstvo?


Ne, to je tako gej.
alselone alselone 18:48 29.05.2020

Re: Predlog

Gej je okej.
predatortz predatortz 18:50 29.05.2020

Re: Predlog

alselone
Gej je okej.


I ja volim pozorište, ali ne u svojoj kući.
alselone alselone 18:54 29.05.2020

Re: Predlog

I ja volim pozorište, ali ne u svojoj kući.

Dobra dosetka, moram priznati.
rodni rodni 18:54 29.05.2020

Re: Predlog

maksa83
Upropastio ih Tita načisto.

Q: Šta je to 1 qratz 100 kanapa?
A: Padobranac.
Q: A šta je to 100 qratza jedan kanap?
A: Jadranski susreti.

Obrati pažnju na otpr. 1m52s


Nego, pusti ti zajebanciju!
Kako se vreme raspomamilo, mogao bi ti da dokupuješ drva već u julu.
milisav68 milisav68 18:57 29.05.2020

Re: Predlog

alselone
Može li i baštovanstvo?

Može ako ne zakopavaš panjeve.
alselone alselone 19:01 29.05.2020

Re: Predlog

Može ako ne zakopavaš panjeve.

Neću panjeve više, sada sam ono što ostane posle kuvanja, nagorele cepanice.

Kvaka je u tome da nisam ja to smislio. Da kažeš da sam smislio pa da mi neko ko zna kaže da je glupo, prestao bih. Nego sam video od onih koji znadu.

Sad kad Huči uleti sa strane.
predatortz predatortz 19:01 29.05.2020

Re: Predlog

milisav68
alselone
Može li i baštovanstvo?

Može ako ne zakopavaš panjeve.


To nije baštovanstvo, to je hajvanstvo.
alselone alselone 19:05 29.05.2020

Re: Predlog

To nije baštovanstvo, to je hajvanstvo.

To mi milenijalci uvodimo nova pravila, dosta je bilo važe neodržive proizvodnje. sustainability je reč novog doba!
milisav68 milisav68 19:09 29.05.2020

Re: Predlog

Sad kad Huči uleti sa strane.

Ma neće, ovo je više asistencija.

A i dosadno, petak, kiša, kad već nema domaćina....
nsarski nsarski 19:13 29.05.2020

Re: Predlog

alselone
maksa83
da se ovakvi blogovi koriste za recimo izmenjivanje recepata, uradi sam saveta, pčelarskih saveta, ... šteta trolovati ovim temama neke kvalitetne blogove (ako nisu ekspilcitno na pomeute teme, naravno).

To tradicionalno radimo na ovim blogovima, ne znam đe sad zapelo...


Može li i baštovanstvo?

E, povodom baštovanstva, naučio sam par trikova koji su možda svima poznati, ali meni su potpuno novi.

Prvo, sadnja paradajza iz ploda. Uzmeš plod paradajza koji tise sviđa, isečeš ga na kriške (u kojima se nalaze semenke) staviš u saksiju. Ovako:





Na sličan način može da se posadi i jagoda. Sa ploda isečeš onu površinu gde se nalaze semenke i posadiš, isto kao i paradajz.

Verujem da to važi i za druge slične biljke (kivi, na primer).

alselone alselone 19:13 29.05.2020

Re: Predlog

A i dosadno, petak, kiša, kad već nema domaćina....

Odvratno vreme bokte, ko prošle godine.
Klima je totalno podivljala.
nsarski nsarski 19:15 29.05.2020

Re: Predlog

alselone
A i dosadno, petak, kiša, kad već nema domaćina....

Odvratno vreme bokte, ko prošle godine.
Klima je totalno podivljala.


A u Londonu sunce, 25C.
alselone alselone 19:17 29.05.2020

Re: Predlog

Prvo, sadnja paradajza iz ploda. Uzmeš plod paradajza koji tise sviđa, isečeš ga na kriške (u kojima se nalaze semenke) staviš u saksiju. Ovako:


Heh, ovo je baš cool.
Povrće ne sejem nego sadim, treba ga tetošiti to prvo vreme dok je hladno napolju. Doduše tako si potpuno siguran šta si uradio i da je zapravo organsko.

Ja sam za paradajs stavljao kore od banane u zemlju (opet zakopavam nešto) jer nisam imao komposta.
LINK
predatortz predatortz 19:19 29.05.2020

Re: Predlog

alselone
A i dosadno, petak, kiša, kad već nema domaćina....

Odvratno vreme bokte, ko prošle godine.
Klima je totalno podivljala.


Ti se sećaš kakvo je vreme bilo prošle godine?
Što ti je mlados'!
alselone alselone 19:20 29.05.2020

Re: Predlog

Ti se sećaš kakvo je vreme bilo prošle godine?

Kad grejanje plaćaš po učinku a ne 'nako, pamtiš.
predatortz predatortz 19:25 29.05.2020

Re: Predlog

alselone
Ti se sećaš kakvo je vreme bilo prošle godine?

Kad grejanje plaćaš po učinku a ne 'nako, pamtiš.


Plaćam. Imamo etažno, električni kotao.
predatortz predatortz 19:26 29.05.2020

Re: Predlog

alselone
Ti se sećaš kakvo je vreme bilo prošle godine?

Kad grejanje plaćaš po učinku a ne 'nako, pamtiš.


Plaćam. Imamo etažno, električni kotao.
alselone alselone 19:28 29.05.2020

Re: Predlog

Plaćam. Imamo etažno, električni kotao.


Na ove cene struje i gasa, to je možda još jeftinije. Ovde voziti električni auto, bilo bi ludo jeftino.
nsarski nsarski 19:37 29.05.2020

Re: Predlog

predatortz
alselone
A i dosadno, petak, kiša, kad već nema domaćina....

Odvratno vreme bokte, ko prošle godine.
Klima je totalno podivljala.


Ti se sećaš kakvo je vreme bilo prošle godine?
Što ti je mlados'!


Ja nisam mlad ali se odlično sećam. 31. maja sam otišao na more (CG) i prva 3-4 dana je bilo oko 17C. Nervirao sam se onoliko. Onda jednog jutra svanulo i mogao si da se kupaš - 28C bez problema. Tako je ostalo sledećih 10 dana.
Zato pamtim.
nask nask 19:40 29.05.2020

Re: Predlog

Klima je totalno podivljala.

Nas ovde ubi suša, sistemska, vež treću godinu uzastopce. Kažu da odkada se stvari sistematski mere, a to je već 200 godina, nikada nije bio toliki manjak kiše. Ja lično ne pamtim da je u NL bilo toliko sunčanih dana kao od izbijanja korone.
predatortz predatortz 19:44 29.05.2020

Re: Predlog

Ja nisam mlad ali se odlično sećam. 31. maja sam otišao na more (CG) i prva 3-4 dana je bilo oko 17C


Sećam se da je 1. juna '89. na Jahorini pao sneg i zadržao se sledeći dan.
nask nask 19:44 29.05.2020

Re: Predlog

i mogao si da se kupaš - 28C

alselone alselone 19:46 29.05.2020

Re: Predlog

Nas ovde ubi suša, sistemska, vež treću godinu uzastopce. Kažu da odkada se stvari sistematski mere, a to je već 200 godina, nikada nije bio toliki manjak kiše. Ja lično ne pamtim da je u NL bilo toliko sunčanih dana kao od izbijanja korone.


Da, to je baš čudno, pošto je Holandija, koliko ja znam, poznata po kišama i priroda je lepa i zelena baš zbog toliko kiše.
cmix909 cmix909 19:52 29.05.2020

Re: Predlog

milisav68
... petak, kiša...

Bice i nevreme, kaze Hajdeger.
nsarski nsarski 19:54 29.05.2020

Re: Predlog

Da, to je baš čudno, pošto je Holandija, koliko ja znam, poznata po kišama i priroda je lepa i zelena baš zbog toliko kiše.


Ma, dovoljno je da Hansi na kratko izvuče prst iz brane i eto im vode koliko hoćeš. Nego to razmaženo.

nask nask 20:22 29.05.2020

Re: Predlog

poznata po kišama

Ovo sam pre dava meseca već objašnjavao na blogu, prosečna količina padavina u AMST je samo 100 mm veća nego u BG, brdoviti i planinski delovi Srbije imaju oko tri puta više padavina godišnje nego NL. U Srbiji pada kiša manje često ali padne mnogo više količinski kada se desi.
Hansi

Ali to bi bila slana voda. BTW ako se dobro sećam ti si bio na University of Twente, e taj deo NL leži na soli. Ima slojeva soli na dubinama od 400 do 500m koji su čak do 2km duboki. NL spada u top 10 na svetskom nivou što se tiče proizvodnje soli. Inaše so eksploatišu tako što pumpaju vodu u te slojeve pa ispumpavaju rastvor i isparavaju.
nsarski nsarski 20:41 29.05.2020

Re: Predlog

Ali to bi bila slana voda. BTW ako se dobro sećam ti si bio na University of Twente, e taj deo NL leži na soli.


Da, bio sam neko kraće vreme. Ah, Enschede! Najviše mi se svideo ovaj toranj:



Ja travu nikad nisam duvao (dobro, možda par puta u ranoj mladosti), ali ovde sam se osećao kao naduvan. Sediš na klupici u tom parkiću, jedeš sendvič za ručak, posmatraš ovo ostvarenje, i misliš zašto bi neko nešto ovako izgradio? I onda ti se rešenje samo nametne!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:42 29.05.2020

Re: Predlog

Nego sam video od onih koji znadu.


Pitaj te koliko njih živi od te zemlje u koju zakopavaju šta stignu :)
nask nask 20:43 29.05.2020

Re: Predlog

ali ovde sam se osećao kao naduvan.

Nadam se da je bio dobar trip.
nsarski nsarski 20:45 29.05.2020

Re: Predlog

nask
ali ovde sam se osećao kao naduvan.

Nadam se da je bio dobar trip.


Nije. Poslednji put sam duvkao u gimnaziji i bilo mi je fizički muka. Nije to za mene.
nask nask 20:48 29.05.2020

Re: Predlog

Nije.


Ma mislio sam na trip u dok dok si bio u Enshedeu. Znači nije ti prijala NL.
nsarski nsarski 20:52 29.05.2020

Re: Predlog

nask
Nije.


Ma mislio sam na trip u dok dok si bio u Enshedeu.


Hahaha, nisam tripovao pomoću duvke.
Ako misliš na putovanje, išao sam vozom iz Kelna - neki spori voz - ali je pejsaž bio baš scenic, vreme tih dana izvanredno. Znam da sam pomišljao (i negde čak zapisao): kitnjaste šume kao na slikama starih holandskih majstora. U tom smislu trip je bio divan. Uživao sam tih par nedelja.


Mojih nekoliko susreta sa NL su mi ostali u najlepšoj uspomeni. Jadino sam par puta, vraćajući se iz usa, proveo po 6-7 sati na Šipholu čekajući let za Beograd. Baš smorno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana