Astrologija| Budućnost| Društvo| Ekonomija| Životinjski svet

Vrata raja i ko tu kome čini

little_radojica RSS / 06.11.2023. u 13:07

Има једна ствар у вези са Западом која се ретко где појављује у дискурсу а мени делује јако релевантно.
Преовлађује утисак да људи на Западу како домицилни, тако и имигранти верују да су домицилни помогли имигрантима дајући им део своје коре хлеба и уточиште од њихових заосталих друштава у којима нису могли да се наплате/остваре/изразе итд.
Друга страна медаље је да имигранти савршено попуњавају рупе у пословима за које не постоји интересовање у домицилном становништву, тј. ако би они то и радили Магична рука тржишта би праведно уредила да они то раде за много веће накнаде. И ту су по правилу или досадни/прљави/опасни послови у некој индустрији или послови за високообразоване које није произвео домаћи образовни систем на време јер то не може баш да се планира прецизно двадесет година унапред колико траје школовање за те ствари. Са треће стране ту су привреда и Капитал које боли уво ко ради већ за колико ради, а та привреда на овај или онај начин плаћа и домицилне и усељенике те је предуслов за егзистенцију свих њих раст те исте привреде. Тако су ствари постављене тамо, углавном, не улазим сад у мале варијације прерасподеле и то како би то ТРЕБАЛО да буде (ко је ту коме тата).
Наравно, у јавном домену, има пуно оног да су "нам имигранти узели послове", али јако мало оног да смо "им ми одржавали привреду колико толико конкурентном, стварали потражњу те номинални раст". Признајем, има у академском домену, кад се Гугла изаће ту свашта од квази-научних радова који су покушали да израчунају колико тачно је имиграција допринела расту БДП. Нема неког дефинитивног консензуса, наравно, то је тешко израчунати, али је та цифра свакако значајна. Рецимо само да се популација САД увећала 25% од 1990 до данас а БДП неких 100% (прилагођено за инфлацију). Врло је могуће да већи део тог раста или чак читав раст може да се припише имиграцији која је на сличном нивоу кад се узму у обзир посредни ефекти као већи наталитет међу имигрантима (тј, раст бројности популације би био вероватно негативан да није имиграната) и поготово онај део о бољој конкурентности привреде због доласка имиграната. Не тврдим, не тврдим, и на клизавом сам терену јер нисам економиста, али вреди се запитати како би данас изгледала куповна моћ становништва, цене америчких производа у свету и БДП Америке са производњом и продајом прилагођеном таквим ценама рада. Неки производи вероватно не би ни постојали (ракете и електрични аутомобили), неки би били произведени у мањем обиму (аутомобили, куће, намештај), неки би били далеко мање профитабилни (ајфон, авиони, Амазони).

Назад на ширу слику. 
1) Квалитет живота широм света се драстично КОМПАРАТИВНО повећао у односу на Запад. Само помислите да ли има нешто на Западу што вам није доступно у сличном квалитету у Србији? И онда се сетите како је то изгледало пре двадесет година. А ми нисмо неки прваци света у расту ЏИДИПИЈА и набавци птичјег млека. Ту је илустративна и прича Фолксвагена у Кини, где је изгубио гаргантуански део колача јер им је софтвер у колима перципиран од локалних потрошача као прошловековни. 
2) Мека моћ Холивуда је драстично опала, делом и због пуцања у сопствену ногу са наметањем woke идеологије и мужењем старих прежваканих јунака и прича. И даље сви то гледају у одсуству бољег ђубрета, али се макар не ложе више на те бајке. Последњи оригинални херој Америке и митологије америчког сна је Илон Маск, ма шта о њему мислили. Пре само двадесет година је врвело од таквих тешкаша, Гејтс, Џобс, Пејџ и Брин, Закерберг, сви су се пасивизовали и наплаћују дивиденде, само Илон Маск се бори са ветрењачама (небитно да ли је то стварно тако или није, таква је та бајка). Узгред, већина побројаних су имигранти или рођени у имигрантским породицама.
3) Технолошка револуција (интернет) је скоро па обрисала разлике у почетним условима за све људе широм света. Можеш да се родиш у Африци, али те јефтини половни Андроид ставља на светску мрежу где имаш виртуално једнаке могућности за образоивање као и неко рођен у чувеном предграђу Лос Анђелеса. 
4) Глобално загревање (опет небитно да ли је стварно или не) и са њим повезане промене у производњи енергије и њеном транспорту је смањило огромну моћ нафтних компанија. Да није те огромне моћи и утицаја давно би се та транзиција обавила. Овако Капитал инвестиран у нафтну индустрију купује време да се прешалта на струју. Нешто од тог Капитала ће бити уништено, нешто ће променити власника, али нешто од њега ће и остати тамо где је био и њихов утицај на политику неће нестати. Државни капитализам у земљама које нису имале омчу западног Капитала на врату је ово одлично искористио и огромна вредност је креирана, а она је отворила реалну потребу за инвестицијама у остале типове инфраструктуре.

Све ово смањује потребу за емиграцијом на Запад, али повећава потребу Запада за имиграцијом, поготово у светлу додатно смањене конкурентности одбацивањем јефтиних руских енергената, високе задужености, трговинског рата чиповима. Мислим да се огроман део емиграција претворио у обичне привремене миграције, у очима миграната наравно. Људи иду на Запад јер су тамо конкурентнији и могу боље да наплате своје услуге (рецимо возачи камиона, занатлије, медицински радници), или имају неке пословне/образовне прилике које су специфичне за то место, али им је исти или бољи живот у родном месту. Огроман део Источне Европе је практично пристигао Запад и ко би луд мењао Праг за Сан Франциско (на пример). Ко год може да ради преко интернета не мора чак ни привремено да се сели а то је тек тектонски поремећај у богатствима нација. Домицилно Западно становништво још увек верује да људи долазе тамо првенствено због њихових "слобода", "вредности", а то је толико већ излизано и огољено да је већ комично. Сад иду тамо само они који баш немају алтернативе, људи из ратом потпуно разрушених земаља, па и многи од њих су остали на пола пута у транзиторним земљама као што је наша. Запад је досад бирао, а сад мора да узима сваког ко му дође на праг. Није лепо, али је потпуно очекивано да људи који дођу тамо а не верују у локалне бајке о слободама и вредностима гањају само то што је преостало од богатства на згражавање домицилног становништва које и даље верује да им је добродушно отворило врата некаквог раја. 

Ту сад долазимо до најконтроверзнијег дела целе приче, да ли Запад намерно уништава земље широм света стварајући на тај начин потребу њихових становника да се селе на Запад и тако одржавају доминацију истог, или бар доминацију Капитала који је своје уточиште пронашао на Западу. Ја нисам склон да верујем да је баш то политика и да је настала смишљено, јер тако нешто инхерентно носи огромне ризике од расних, националистичких, религиозних немира којима имамо прилику да сведочимо последњих неколико година готово свакодневно. Или јесте смишљено, али се веровало у тај неолиберални мит до те мере да је направљен такав непоправљив превид. У сваком случају чини се да је капацитет да се дестабилизује остатак света драстично опао а можемо само да се надамо да неће покушати да га поврате изазивањем сукоба већих размера. С друге стране, мултиполарни свет нема идеју о томе како би тај нови светски поредак требало да изгледа, своју позицију гради на негацији Западне хегемоније и лицемерства "поретка заснованог на правилима" која нико нигде није видео. 

На Истоку, пак, нема имиграције и неће је ни бити у том и таквом схватању тог појма. Нема на високо-развијеном Истоку и нема на Истоку који је "у развоју", то је културолошки. Тамо видимо како то изгледа кад се бројност популације смањује уместо да се повећава. Имамо чувену стагфлацију и дефлацију У Јапану већ 30 година. Тамо број странаца не расте иако хронични недостатак радне снаге буквално сакати привреду Јапана и њену конкурентност на светском тржишту са свих страна. Јапански буџет се не пуни толико од ПДВ-а, али опадање бројности популације убија потражњу. Номинални БДП се ту пумпа "штампањем новца" већ јако дуго и све то опире законима природе засад јер није изазавало хиперинфлацију (засад), мада је јен љоснуо прошле недеље на ниво од пре балона на крају осамдесетих па их је и Немачка која је у рецесији ове године престигла у доларском БДП и постала трећа економија света (лудило). Разлози за недостатак иновација и раста продуктивности су бројни и комплексни, неки су културолошки, неки су структурни, а неки су екстерни као раст иновација на другим местима. Културолошки, рецимо, у Јапану нема старих зграда, све се руши после 20-30 година и зида ново. Стан је као аутомобил, чим пређеш праг цена му падне 30%, док га отплатиш нико више неће да живи у њему. Грубо генерализујем, али стоји да је то супротно од онога што на Западу можеш да рачунаш на увећање цене било које некретнине током времена, а у Јапану то не може да се деси од 1990 па наовамо. Тако да се ту зида доста али се богатство и комфор не увећава. Далеко боље би било реновирати зграду са мање ресурса а разлику у употребљеним ресурсима искористити за производњу неке друге додатне вредности. Тај тренд се мења, али јако споро. Градњу иначе контролише 5 великих компанија које имају јаке и контроверзне, али наравно неформалне везе са државом. Ти гиганти хијерархијски укључују разне подизвођаче, неколико нивоа истих и сви једу леба од њих и преко њих, али они све контролишу и у њиховој си милости или немилости. Свако у том ланцу има малу маржу, али маржа на маржу и крајњи корисник плати јако скупо. На папиру то изгледа као ограничена конкуренција, али у пракси лако може бити и олигопол, поготово кад држава штампаним парама убацује стимулансе у привреду преко ових гиганата. Страна конкуренција која би можда увела неки ниво вертикалне интеграције не постоји јер је улазак на то тржиште прекомпликован услед (намерне?) посебности прописа и генералне вере у јапанску посебност гледе сигурности на раду и стандарда градње. Тако је јапанска грађевинска индустрија заштићена од стране конкуренције, али и од сопствене пропасти, јер би то повукло са собом и све друго и одржава се статус кво, а то није добро за развој технологија и продуктивности, дапаче. Кад се десио акцидент 2011. године под притиском (стране) јавности све нуклеарке су преко ноћи погашене и Јапан је морао да увози огромне количине нафте по огромним ценама (то се поклопило са скоком цене нафте након 2008.) и то их је од земље са спољнотрговинским суфицитом бацило у дефицит. Једва су упалили неколико тих нуклеарки током ових 12 година. Мало пре тога су поменутој грађевинској братији дали да зидају за олимпијаду и ауто путеве широм брдовите земље да би подстакли и продају ауто-гиганата Тојоте, Нисана, Хонде итд који су се суочавали са смањеном тражњом на иностраном тржишту. Значи, не само да су преко ноћи убили производњу електричне енергије која је задовољавала 30% потрошње, него су то заменили увозом нафте и онда су још увећали потражњу за нафтом градећи ауто-путеве и гурајући продају нових аутомобила (уместо да модернизују железницу). Јесам поменуо већ да је једна од тих мера подстицаја била за продају клима уређаја што је додатно повећало потражњу за електричном енергијом које наравно нема ( а могли су да уложе у бољу изолацију). Ја то зовем чупај-па-сади економија, и по много чему то подсећа на Југославију осамдесетих где је чување радних места и социјалног мира било приоритет. Не би то било толико лоше да је игде у свему овоме разматран раст продуктивности и конкурентности привреде па и по цену да се начепи понеко курје око, а од тога би дугорочноимали корист сви. Коме је остао у сећању иједан објекат изграђен због Олимпијаде? Тако је, ником, јер су сазидали скупе кршеве тотално неиновативне и досадне за разлику од објеката за олимпијаду 1964. кад су показали храброст и машту и наговестили страховит успон јапанске привреде. Убили су пројекат воза на магнетну левитацију који су развијали 30 година. Њихови брендови у потрошачкој електроници су практично нестали са мапе и сад праве компоненете за Ајфон. Јапанских брендова нема нигде ни на мапи електричних аутомобила који буквално канибализује продају аутомобила на унутрашње сагоревање незабележеном брзином у историји (канибализма?). У софтверу их такође нема нигде. Након што им је САД после 60 година забране поново дозволила да имају своју авио-индустрију (да направе свој авион, а не само да производе делове за Боинг) оманули су спектакуларно и пројекат је напуштен. Гомила коопераната окупљених око гиганта Мицубишија нафиловала је авион са грдилом каблова које нико није могао да расплете и оптимизује. Што се каже, превише бабица - килаво дете. У инжењерству и пројектовању (развоју) не важи правило да се снаге просто сабирају. Један инжењер може бити вреднији него двадесет удружених, ма како то деловало политички некоректно. О да, ту је и фамозно гурање аутомобила на горивне ћелије из чега је стала цела држава и наравно оманула спектакуларно, а сваком са пола мозга је очигледно да је та технологија апсолутно инфериорна у односу на погон на литијум јонске батерије. Могао бих овако до сутра, знакови квалитативног пропадања су свуда и то се не може решити фискалним стимулусима, а бојим се ни курсом јена (јефтина Тојота ће и даље бити јефтина прошловековна машина која ником не треба). Старе технологије, а које нису тако лако заменљиве у светском ланцу снабдевања се још увек држе, али то није нешто секси и лукративно и не може се базирати будућност на томе у свету који се овако брзо мења. Јапан још увек има пара (корпу страних валута из славних дана јаког извоза) да подстакне праве промене, али нема визије, а нема ни воље да се праве велики резови. А да не помињемо што нико од младих више није луд да ради од јутра до сутра за цркавицу којом може да поплаћа рачуне и да не уштеди ништа за црне дане или троши на неки скуп ћеф и да чека малу повишицу као захвалницу за лојалност сваке године. Они радије иду из компаније у компанију у потрази за бољом платом, али тако нигде ништа не науче и на крају се опет скрасе негде и чекају пензију. Генерације које су изградиле Јапан су толико радиле не зато што јако воле да раде него зато што су расле цене некретнина и акција које су они куповали и цене услуга које су они наплаћивали, па су куповали све више и више и буквално су неки гутали дроге како би могли да раде толико и да награбе што више. Све је то наравно било могуће због изразите конкурентности привреде које данас - нема. Данас буквално као хрчак, можеш да окрећеш точак и све време стојиш у месту, унапређење ти не доноси ништа значајно, већа одговорност не значајно већу награду и реално, немају они баш ни зашто да се цимају и таласају, али то је већ глобални тренд.
Слични су популациони трендови и у Кини, мада тамо још има простора за раст јер постоји унутрашња миграција и урбанизација али и то гориво се полако троши. Кореја је слична прича као Јапан, с тим да је тамо имиграција још већи баук, а јаз између два пола још већи, али Корејци (тј. Самсунг и ЛГ) су успели да остану релевантни у неколико кључних технологија а у екранима и доминатни.
У свим тим земљама је имиграција на нивоу статистичке грешке и то се неће променити вероватно никад, можда најпре у Кини али опет не у неком великом обиму. Неко то приписује ксенофобији, ја мислим да су разлози за конзервативност друштва комплекснији.
Ја лично никад на Далеком Истоку нисам осетио никакву расну дискриминацију*, али сам се суочавао са тим менталитетом "то код нас не може да буде" макар се радило и о најобичнијим инжењерским темама.
Да се додирнемо и Индије, али тек толико да приметимо да је тек тамо имиграција немогућ појам. Они забога имају увозне таксе међу савезним државама, стране компаније које покушају да регрутују локалну радну снагу брзо одустану и препусте то локалним посредницима. Наравно Индија има огроман простор за раст и развој и дизање људи из сиромаштва а и огроман понос и амбиције и иако је тешко веровати да ће моћи то да изведу брзо попут Кине због мање кохезије и нижег степена координације опет ће то бити позамашан мотор светске привреде и сасвим сигурно ће задржати многе таленте у земљи. Слично стоје ствари са остатком Јужне Азије.

Поента је да је на Истоку  капитал под контролом државе (па и у Јапану и Кореји, земљама које су традиционално виђене као либералне капиталистичке економије западног типа, а нису баш) а не појединачних спекуланата и номинални раст није апсолутни предуслов за унапређење стандарда у овим друштвима. Али то је посебна прича и имаће свој прави тест кад Кина престане да расте по стопи од 5% или почне да уводи порезе становништву.

Јужна Америка такође има своје сопствене замајце развоја и све мање нестабилности. Африка има подршку Кине, али како смо горе видели Кина нема разлог да те земље музе и држи у сиромаштву већ да им помаже у развоју и сарађује са њима. Сигурно ће и Кинези повући негде линију између сопствених интереса и помагања земљама у развоју али су те силе и даље комплементарне за разлику од западног приступа пуке бруталне колонијалне експлоатације људи и ресурса.




*Добро јесам једном је колегиница рекла да су јапански радници мањи и не могу да подигну колико и ја Европљанин те да су моја очекивања од професионалних грађевинских радника да инсталирају јебену греду од 20 кила нереална. Ја само рекао, па доведите Макота Нагана у чију снагу се ми Срби сви кунемо. Тајац #овајзадњидеосениједесило



Komentari (525)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nask nask 16:27 08.11.2023

Re: Savezna Republika Zapad

Како ми отпада 2/3 из уводног текста? Не разумем. Ја сам тамо само спомињао само оне који остају, значи држављане Америке у оном једном примеру.

Spominješ imigrante generalno, tak barem čitam. Recimo one koji dolaze da rade poslove koje autohtonci neće da rade. I da ne zanovetam više.
Черевићан Черевићан 19:06 06.11.2023

satis eloquentiae,sapientiae parum

или.....у Јапану можеш да причаш само о времену и храни, политику нико не спомиње

где му дође....тај....поменут Јапан
па да одмах..........насрнемо тамо,
овде... код нас...на Балкану брате
јалово се бавимо политиком само
shmoo shmoo 22:02 06.11.2023

Тјах, И Србија је за некога Запад

На мојој школи тренутне спољне грађевинске радове извиде Турци.

Само је предрадник на грађевини Србин (матор, преко 60 година) због комуникације са надзором, полицијом, школом итд.

Остало све Турци.

Каже власник фирме која изводи радове да не може да нађе грађевинске раднике у Србији.

Е сад, да ли је то стална имиграција (сумњам) или транзитна емиграција на путу за Шведску, Немачку итд. (вероватно), не бих умео да вам кажем.

Углавном, сада када са клинцима радим "Почетак буне на дахије", обавезно прескачем и не прочитам оне стихове:

"Друмови ће пожељет Турака,
Турака нигдје бити неће."

Бесмислено је то да им читам док кроз прозор гледамо Турчина како рмба на грађевинарској скели постављеној око школе.







(Овај клип сам поставио само због Тес.)

gedza.73 gedza.73 22:04 06.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Остало све Турци.

Turci ili Kurdi?
shmoo shmoo 22:13 06.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

gedza.73
Остало све Турци.

Turci ili Kurdi?



Е да га јебем сад!

Имају турске сошке.

Углавном, наши клинци док улазе у школу и излазе из ње њима показују





а они са скеле нашим клинцима узвраћају са






па тако не знам да ти кажем.

Како год, опет испадне да је чак и Србија некоме Запад.





nask nask 22:46 06.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

грађевинске радове извиде Турци

U aprilu sam bio sa burazerom na Zlatiboru gde se gradi kao na NBG sedamdesetih, e tamo je i predradnik bio Turko. Vidim za GSP voze mnogi iz egzotičnih zemalja, dok u NL vozi sve više naših, nije baš za GSP ali za turoperatere i kamione. Proletos mi u kuću instalirali optički kabl majstori iz Srbije.
shmoo shmoo 09:36 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

nask
грађевинске радове извиде Турци

U aprilu sam bio sa burazerom na Zlatiboru gde se gradi kao na NBG sedamdesetih, e tamo je i predradnik bio Turko. Vidim za GSP voze mnogi iz egzotičnih zemalja, dok u NL vozi sve više naših, nije baš za GSP ali za turoperatere i kamione. Proletos mi u kuću instalirali optički kabl majstori iz Srbije.


Да допуним шта рекох Геџи, власник фирме која изводи радове на мојој школи каже да су ови Турци па зато то тако ја и рекох овде... Држављани Турске свакако јесу.

А ено у Пожешкој улици на Бановом брду у скоро свим већим (у мањима обично раде сами власници) локалима брзе хране раде Индијци.

(Не Индуси него Индијци, то смо апсолвирали ономад, надам се. )

И Пакистанци, Авганистанци, Сиријци, Ирачани итд.

Обично је у таквом локалу један наш који надгледа, а ови раде.

Па тако када у Жарманцу код пијаце на Брду, преузимаш храну и плаћаш, коминицираш са једним оваквим дететом као на слици доле са све бинди тачком на челу међу обрвама (ЛИНК) која сасвим добро говори српски.






Кажу власници тих фаст фудА да млади Срби неће нигде другде да раде у тој врсти локала осим у мекдоналдсу.

Видели ваљда млади Срби то у америчким филмовима, па и они дигли ногу да се поткивају.

А за возаче знам... Много више зарађују возећи по Западној Европи и аутобусе и камионе.

Док градско саобраћајно у Београду муку мучи и има све више и више возача које повлаче из пензије да им раде на уговор јер нема младих који би радили за ГСБ. Ретко налетиш у бусу ГСП на неког младог возача. Све маторци.

Ономад видех оглас, плакат, Градског саобраћајног у којем позивају возаче да им се пријаве и да возе градске аутобусе. На огласу пише:

"Постаните возач аутобуса у ГСП Београд. То је најбољи начин да све жене у Београду почну да трче за вама."




shmoo shmoo 09:45 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

nask

e tamo je i predradnik bio Turko


Ови на скелама око моје школе имају једног који је најстарији међу њима, Турцима, има баја сигурно преко 60, и којег сви ти млађи радници зову Марадона. Прецизан у милиметар када ради.

И ми из школе почели онда да га зовемо Марадона.





little_radojica little_radojica 09:57 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Ја сам чуо да на аеродрому има неки у контроли лета, партијски постављен, али не функционер. Њега зову Марадона јер морају тројица да га чувају у сваком моменту, да не дирне нешто.
shmoo shmoo 10:17 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

little_radojica
Ја сам чуо да на аеродрому има неки у контроли лета, партијски постављен, али не функционер. Њега зову Марадона јер морају тројица да га чувају у сваком моменту, да не дирне нешто.



Их!

Па када Вулин може да буде министар војске...

За све остале небо је граница.

Што рече она народна мудрост из Вукове збирке:

"Најопаснији су ови што имају диплому факултета, а немају диплому средње школе."

solo solo 10:26 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

"Најопаснији су ови што имају диплому факултета, а немају диплому средње школе."


NEMA NI SREDNJU ŠKOLU, A ZARAĐUJE VIŠE OD POLA SRBIJE! Istina o Priji koju malo ko zna,

Pevačica Aleksandra Prijović, važi za jednu od najaktuelnijih pevačica mlađe generacije, postala je jedna od najtraženijih pevačica u Srbiji, a ono što je njoj pošlo za rukom je malo kome.

Naime, nakon zakazivanja koncerta u beogradskoj Areni, karte su rasprodate u rekordnom roku, a pevačica je zablistala na svom prvom, od tri koncerta.

Rođena je u Somboru 22. septembra 1995. godine, a odrastala je u Hrvatskoj, u Belom Manastiru. Zbog prirode posla kojim je počela da se bavi, pevačica je zanemarila školu, a do diplome srednje škople, deli je samo jedna godina - koja joj je ostala nedovršena.

- Osnovnu školu sam završila u Belom Manastiru i bila sam odličan đak. Onda sam upisala Drugu srednju školu i završila redovno tri razreda, ali četvrti nisam. Prosto, život me je odveo na drugu stranu


Čuj stari,tko će dokučiti tajne života.



I naravno - pa kako

shmoo shmoo 10:40 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

nask



Него богати, колега, да те питам нешто...

Подстакао ме Радојица са овим:

little_radojica

Генерално делује да нас деца игноришу. Причаш им, они те гледају помно, чим завршиш наставе шта су радили и јебе им се. Али то је као генерално тренд, сви се жале на то.



Какво је стање код тебе у Холандији са овиме?

Код нас у Србији и основци и средњошколци уназад већ неколико година понашају се управо тако. Можеш 50 пута да му кажеш нешто, он гледа кроз тебе и чим завршиш, настави где је стао.

И за разлику од Радојичине деце са којима родитељи раде код куће по том питању када сами примете или када им кажу за њихово дете то у школи, код 90% ових сада клинаца у Србији немаш као наставник подршку из куће него напротив, подржавају сасвим неосновано своју децу, љуте се и свађају по школи ако покушаш нешто да промениш...

Јуче је, рецимо, у средњу школу у којој ради моја жена упао пандур (у цивилу), извукао пиштољ и почео свима по школи да прети почевши од разредне јер он дубоко верује да сви професори само малтретирају његово добро дете... Тако му ћерка рекла код куће.

А његова ћерка немогућа... Бежи са часова, бије се са другом децом, сплеткари преко друштвених мрежа, изазива мржњу међу другима сасвим намерно и свесно, псује професоре на часовима,...

Мала је прва година средње школе. Дакле, није више баш ни мала.

А потпуно неразумна и не констатује никога и ништа.

И има заштиту свог ћалета при томе.

А то уопште није усамљен случај по школама у Србији.

Ја гледам ове моје клинце у основној школи и тачно видим како су уназад већ неколико генерација све гори и гори и како их је све више и више таквих.

Можеш хиљаду пута нешто да им кажеш, гледају кроз тебе и наставе где су стали.

Није уопште у питању учење, него понашање.

Када то кажеш родитељима, онима разумнијима који нису толико оверпротектид са својом децом, они кажу да се клинци и у кући тако исто понашају.

О чему се ради?

Нека зрачења из свемира, шта ли је?

Право да ти кажем, већ видим себе после 30 и нешто година проведених као наставник у школама у Србији и са само још 5 година до пензије) како сам неког таквог шврћу у 5. или 6. разреду основне налупао зато што сам му 50 пута рекао да не гура прсте у штекер за струју у зиду, а он ипак наставио да то ради. (И онда одмах одем и дам отказ.)

Не преостане ништа друго него да га или налупам или да га пустим да погине.

А у оба случаја ћу ја бити одговоран за то што се догодило.

Клинци се стварно у све већем броју понашају баш тако...

И то и у основним и у средњим школама.

Како је код тебе у Холандији?

solo solo 10:47 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Јуче је, рецимо, у средњу школу у којој ради моја жена упао пандур (у цивилу), извукао пиштољ и почео свима по школи да прети


Treba da trebujete kalašnjikove pa da izvučete i vi nešto.

Samoodbrana osnovno civilizacijsko pravo.

и са само још 5 година до пензије



gedza.73 gedza.73 10:54 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

shmoo
Видели ваљда млади Срби то у америчким филмовима, па и они дигли ногу да се поткивају.

Ništa mi ne pričaj Koliko sam puta čuo 'znaš li ti kolike su plate nastavnika u Norveškoj'. Diglo to noge pa neće 50 eura kao u nesvrstanoj Kubi.

коминицираш са једним оваквим дететом као на слици доле са све бинди тачком на челу међу обрвама (ЛИНК) која сасвим добро говори српски.

Da si ti živ i zdrav. Ako zoveš Wind ili Vodafone sigurno ti se javlja brat Albanac ili sestra Albanka.
Kao što postoji velika verovatnoća kako će se kamiondžiji u USA javiti dispečer sa Balkana.
shmoo shmoo 11:05 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

И за Радојицу...


little_radojica

Али не свиђа ми се што су увели полицију испред школе


Те пандуре испред школе схвати како смо их и ми схватили, као спољашњу декорацију за медије и јавно мњење. То ти је оно:"Зна власт шта ради." А немају појма шта раде него се крију иза тога.

Јер Срби воле униформу исто колико је се и плаше.

Што уместо тога нису вратили оне инспекторе МУП-а за малолетничку делинквенцију?

Када сам био средњошколац у Хемијској школи и у Тринаестој гимназији овде на Бановом брду је као инспектор за малолетничку делинквенцију радио неки Шушњара (такво му презиме).

Млад момак, 25 година највише, вижљаст, спортиста, увек у фармеркама, патикама, кожна јаша,...

И све нас је знао по имену. Свакога дана када звони за крај часова, он стоји наслоњен на ограду једне од две средње школе. И по потреби само позове прстом некога од нас ко му треба тог дана:

- Где си синоћ био? - пита Шушњара.

- Код куће, морао сам да учим.

Пљас шамарчина.

- Лепо те питам, где си био?

- Само сам тркнуо до друга по књигу...

Пљас шамарчина.

И тако после неколико пљасова Шушњара извуче од тебе све што знаш о раји, и ко је синоћ обио киоск, и ко ваља вутру по школи и се тукао јуче са Жарковцима... Све испричаш... Поименце набрајајући.

Е такви као Шушњара би данас били много ефикаснији од ових младих (буквално клинци средњошколци на пракси) пандура у униформама пред школама.

А овако је бесмислено. Пази када навијачи (клинци испод 18) на кошаркашким утакмицама пишају у најлонске кесе и тиме гађају пандуре. И ови им ништа не смеју. Побуниће се родитељи.

Један једини пут у последњих 10 година сам видео да је полиција на утакмицама озбиљно испеглала те клинце "навијаче" као нас што су некада пеглали. Прошле године на утакмици Чукарички-Партизан. Вероватно су добили одобрење одозго.

А у свим осталим случајевима не смеју клинцима ништа, ако их и приведу, не смеју ни да их испитују без присуства родитеља... А родитељ не да да неко његово дете пипне...

Ја сам, бре, када су ме приводили као клинца молио пандуре да ме бију само да ми не зову кеву и ћалета.

И због свега тога те пандуре пред школом схвати само као декорацију за предизборне поене.

и што су забранили да деца иду сама у школу и кући. За ово друго сад може да се потпише сагласност па ће моћи и сам, а за ово прво не знам шта бих рекао, то ми делује као грешка.


То само када дете пушташ раније са часова (није му добро или тако нешто). Мораш да зовеш родитеље (или разредни да зове) па ако они неће да дођу, морају да ти потврде када их позовеш да смеш да пустиш дете само.

Другачије не.

Али то важи само за време часова.

А да долазе на часове у школу и да иду кући после часова могу деца и без сагласности родитеља.

Пролетос млади (и неискусни) колега у мојој школи био дисциплински кажњен 3 месеца му одузимали од плате 30% јер није позвао родитеље а пустио дете кући са свог часа јер му се пожалило да га боли глава.





shmoo shmoo 11:11 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

gedza.73
shmoo
Видели ваљда млади Срби то у америчким филмовима, па и они дигли ногу да се поткивају.

Ništa mi ne pričaj Koliko sam puta čuo 'znaš li ti kolike su plate nastavnika u Norveškoj'. Diglo to noge pa neće 50 eura kao u nesvrstanoj Kubi.




А какав им је тек просветни синдикат у тој Норвешкој!

Јебе кеву!

Геџо, у свим земљама на овом свету осим у Јапану професорска примања за тај мој посао су на дну лествице примања у тој земљи.

Не мере се плате професора у Норвешкој и у Србији.

То су ти бабе и жабе.

Знаш, и моја жена је као професор у школи 1987. године у Србији имала плату од 1000 дојче марака.

Али је зато њена колегиница, исто професорка енглеског, у Словенији у том тренутку примала 2000 дојче марака плату.

У заједничкој нам СФРЈ.

Не смеш, Геџо, да мешаш тако бабе и жабе чак ни на локалном а камоли, што би се рекло, регионалном нивоЈу. Нешто даље на географској карти тек да не причамо...


EDIT: Е да, Геџо!

Знаш оно о Ђури Јакшићу у Кнежевини Србији.

Када није писао ништа против власти, Ђура радио у неком министарству у Београду и имао лепу плату.

Чим би написао нешто против власти у тадашњој Србији, послали би га негде да буде сеоски учитељ.

То му је била казна.

Није ни данас то много боље нигде (осим у Јапану), па ни у Србији.

И неће ни бити боље докле год цела заједница буде тако гледала на то, на посао учитеља... Као на казну.

shmoo shmoo 11:15 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

gedza.73

Kao što postoji velika verovatnoća kako će se kamiondžiji u USA javiti dispečer sa Balkana.


Један мој бивши ученик (сад већ има своју породицу и малу бебу) ради тај посао из овог београдског предграђа у којем је и похађао школу и није ни мрднуо одатле читавог свог живота.

Организује дистрибуцију робе по целом свету из свог стана.

И презадовољан је и послом и примањима.
shmoo shmoo 11:18 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

solo
Јуче је, рецимо, у средњу школу у којој ради моја жена упао пандур (у цивилу), извукао пиштољ и почео свима по школи да прети


Treba da trebujete kalašnjikove pa da izvučete i vi nešto.

Samoodbrana osnovno civilizacijsko pravo.





А дотле, свакога ко нападне школу гађаћемо лаптоповима које смо као професори добили по школама у Србији на реверс.

Знаш већ они лаптотпови, помињао сам ти их, што имају сертификат за употребу који је издало нигеријско министарство трговине.


gedza.73 gedza.73 20:02 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Не смеш, Геџо, да мешаш тако бабе и жабе

Ne mešam ja nego oni, što ti kažeš, koji bi voleli da se potkivaju po norveški. A nisu klinci koji rade Mekdonaldsu.
Организује дистрибуцију робе по целом свету из свог стана.

To sam radio nekad davno dok još nije postojao internet (ili bio onaj čkripavi) a i mobilni bili retkost.
Dešavalo se da imam po par utovara dnevno iz HIP Pančevo.
shmoo shmoo 20:17 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

gedza.73
Не смеш, Геџо, да мешаш тако бабе и жабе

Ne mešam ja nego oni, što ti kažeš, koji bi voleli da se potkivaju po norveški. A nisu klinci koji rade Mekdonaldsu.


Који "они"?

Не раде ти наши клинци о којима ја причам у мекдоналдсу у Норвешкој него раде код нас у мекдоналдсу па покушавам сада да ухватим о чему ти уопште причаш јер добијати плату у мекдоналдсу у Норвешкој и добијати плату у мекдоналдсу у Србији није никако исто. И добијати плату као професор у Норвешкој и као професор у Србији није исто јер су и то бабе и жабе. Исто је и са трошковима живота у Норвешкој и у Србији. То јесу бабе и жабе.

Питај моју братичину која у Норвешкој (Осло) живи ево већ три године уназад, научила и језик, а ради све време као спремачица у хотелу јер не може ништа друго да нађе као посао иако има факултетску диплому са којом би у Србији нашла добро плаћен посао за два минута. А за тај посао спремачице у хотелу у Норвешкој добија 2000-2500 евра месечно од чега јој 1500 оде на станарину.

И већ сада видим када разговарам са њом да се ближи тренутак њеног повратка у Србију из Норвешке у коју је отишла "јер је то Норвешка, јеботе!!!"

После три године проведене тамо више не каже:"Али то је Норвешка, јеботе!!!"

Сад само кука како јој је тешко.

Што се мене тиче, наши клинци који одбијају да раде у Жарманцу за иста примања као и у мекдоналдсу за мене нису ништа друго него покондирене тикве што су вероватно научили од својих мама и тата.

А ко год хоће да се поткива у Норвешкој ма колико год година имао, нека га немам ја ништа против.

Нити ме то занима.

Ни своју братичину нисам од тога одговарао. Пустио сам је нека оде да види, реч једну јој нисам рекао иако сам знао како ће да се заврши.

Као и Радојица што је отишао, видео, па се вратио.

Свако то мора сам да осети како је, да оде да види и сам да одлучи, никакви суфлери му ту нису потребни.

И не видим какве то везе има са мном и са мојом причом о томе како су нам клинци у Србији због накарадног родитељског васпитавања у кући у великом броју обичне лење и из генерације у генерацију све тупавије покондирене тикве које мисле да је читав свет само њих чекао да се роде.

Онај мој буразер што живи већ 25 година у Њаксвилу, Тенеси, и који је отац те моје братичине у Норвешкој, за своју ћерку и њену генерацију каже:

"Јбт, батице, који су плићаци ови клинци!"

Поздрав теби, Геџо, из угашеног руског мекдоналдса:





gedza.73 gedza.73 23:14 07.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Који "они"?

Tvoje kolege. A moje društvo.
Што се мене тиче, наши клинци који одбијају да раде у Жарманцу за иста примања као и у мекдоналдсу за мене нису ништа друго него покондирене тикве што су вероватно научили од својих мама и тата.

Uopšte se ne slažem.
Питај моју братичину која у Норвешкој (Осло) живи ево већ три године уназад, научила и језик, а ради све време као спремачица у хотелу јер не може ништа друго да нађе као посао иако има факултетску диплому

Postoje primeri i 'primeri'. Znam ljude koji su sa srednjom školom došli na rukovodeća mesta.
Ни своју братичину нисам од тога одговарао... Онај мој буразер што живи већ 25 година у Њаксвилу, Тенеси

Nisam najbolje shvatio. Brat ti živi u SAD dvaes pet godina a njegova ćerka otišla u Oslo sa srpskom diplomom (verovatno nekog 'važnog' fakulteta) pa ti nju nisi hteo da odgovaraš a i brata nisi uspeo (koji isto verovatno kuka kao tvoj kum)
bene_geserit bene_geserit 04:47 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

И већ сада видим када разговарам са њом да се ближи тренутак њеног повратка у Србију из Норвешке у коју је отишла "јер је то Норвешка, јеботе!!!"

После три године проведене тамо више не каже:"Али то је Норвешка, јеботе!!!"

Сад само кука како јој је тешко.

Šta je ovo, nova verzija onoga sa grtalicom?
shmoo shmoo 09:24 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

gedza.73

Који "они"?


Tvoje kolege. A moje društvo.



Какве ја везе имам са твојим друштвом? Па макар то били и моје колеге, просветни радници.

Ти и ја, судећи по окружењу у којем се крећемо и по људима са којима се дружимо, живимо у паралелним световима.

То не значи да ја имам некакве предрасуде или лоше мишљење о том твом свету него само значи да немамо баш пуно додирних тачака у својим размишљањима о свету у којем живимо и о себи у том свету у којем живимо.

Што би се рекло, другачији су нам матрикси у којима живимо.


Што се мене тиче, наши клинци који одбијају да раде у Жарманцу за иста примања као и у мекдоналдсу за мене нису ништа друго него покондирене тикве што су вероватно научили од својих мама и тата.


Uopšte se ne slažem.



Наравно.

То је твоје право.

Као што је моје право да мислим тако како мислим о томе гледајући и слушајући свакодневно гомиле и гомиле деце и њихових родитеља у Србији. И присуствујући, игром случаја и силом прилика, томе како ти родитељи у Србији данас васпитавају своју децу.


Питај моју братичину која у Норвешкој (Осло) живи ево већ три године уназад, научила и језик, а ради све време као спремачица у хотелу јер не може ништа друго да нађе као посао иако има факултетску диплому


Postoje primeri i 'primeri'. Znam ljude koji su sa srednjom školom došli na rukovodeća mesta.


Још само да видимо колико има примера, а колико има "примера".

Цифре су ту најважније.

Ево имаш прилику, питај неке овдашње блогере зашто су се вратили у Србију после неког времена проведеног у иностранству тамо, живећи у иностранству а не само путујући у иностранство јер су то две различите ствари.

Питај их да ти кажу. Имаш их доста овде на Блогу Б92.

Баш ме занимају њихови одговори.

Од Радојице смо видели одговор... 'Ај сад остали.

EDIT: Исто тако питај и ове који се нису вратили зашто се нису вратили. Али да нам кажу искрено зашто се нису вратили, а не да нам овде ваљају нека просеравања нафилована типичним гастарбајтерским синдромом као што то најчешће овде на Блогу Б92 раде када причају о свом животу у Србији и о свом животу у тој њиховој новој домовини, ма где год сада били.


Ни своју братичину нисам од тога одговарао... Онај мој буразер што живи већ 25 година у Њаксвилу, Тенеси


Nisam najbolje shvatio. Brat ti živi u SAD dvaes pet godina a njegova ćerka otišla u Oslo sa srpskom diplomom (verovatno nekog 'važnog' fakulteta) pa ti nju nisi hteo da odgovaraš a i brata nisi uspeo (koji isto verovatno kuka kao tvoj kum)



Грешиш, буразер не кука. Кум кука, буразер не кука.

Али је буразера усрало, гекнула га колима нека америчанска баба док је јахао свог харлија. Оно јес да је провео у болници у кориту 6 месеци (ионако је и пре тога био сав изломљен па није било то за њега нешто ново; колена му крцкају када устаје са столице још од његове 30. године живота, а сада му је 62) али је добио неку силну одштету за то, купио кућу са имањем и шумом у близини Њаксвила, Тенеси, и од тада не ради ништа, само се игра на берзи са том ловом и возика и даље свог харлија (то јест, своје харлије, има их више) по Апалачи маунтинз.

Мој буразер је вероватно један од оних твојих успешних примера живота у иноостранству када човек оде из Србије.

А Кум кука, да... Изгубио је посао у Ванкуверу, не може да нађе нови посао већ пола године. Има човек 59 година као и ја и огроман кредит за стан који мора да отплаћује док не напунимо 75 година. Жена му тичерка енглеског са смешном платом. Подучава на локалном колеџу мале косооке из Азије енглеском језику. Шта ће човек него да кука.

Исто као и моја братичина.

И да, добро си укапирао. Била братичина код свог ћалета у Тенесију, пробала тамо, брже се вратила него што је отишла. Па је сада решила да проба Европу, то јест Скандинавију јер није ни сва Европа иста.

Наравно да ја ту никоме од свих њих не дајем никакве савете јер ни ја не волим када мени почне неко да даје савете и да ми кења о томе где треба да проведем свој живот.

Сви смо ми одрасли људи и свако треба одлуке које се тичу тога где ће проводити свој живот да доноси сам.

Дрвени адвокати су у томе вишак свакоме.

Када је тај мој Кум 2003. године (дакле, имамо у том тренутку скоро 40 година) коначно добио канадску визу (а таман су се Кум и Кума средили овде у Београду, коначно купили свој стан, одвојили се од заједничког живота са родитељима, обоје имали добро плаћене послове у Бгд.) после низа безуспешних покушаја током деведесетих у многим амбасадама, дошао мој Кум код мене и питао ме шта ја мислим, да ли да иду или не. (Другари смо од првог разреда основне.)

Буквално сам му рекао:"Куме, савети по том питању се не дају. Ти и ја нисмо у истој ситуацији. Ја немам децу, одговоран сам само за себе и све што урадим, радим само себи и никоме другом. Ти имаш децу и твоји поступци не утичу само на тебе него и на ту децу. Дакле, Куме, немој то да ме питаш. Одговор је - не знам шта да радиш."

(Кум је у том тренутку имао двоје деце од 7 и 4 године, а треће дете му се родило у Кењади.)

Ето тако то, Геџо, ја видим.

И да поновим, као што нисам никада волео када неко почне мени да кења како треба отићи из Србије (или остати у њој, свеједно), исто тако ни ја никоме из свога окружења нисам никада кењао да ли треба да оде или да остане у Србији.

Његова приватна ствар јер нисмо у истој кожи.

Надам се да сам ти овиме одговорио на то што ти је нејасно.

shmoo shmoo 09:29 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

bene_geserit
И већ сада видим када разговарам са њом да се ближи тренутак њеног повратка у Србију из Норвешке у коју је отишла "јер је то Норвешка, јеботе!!!"

После три године проведене тамо више не каже:"Али то је Норвешка, јеботе!!!"

Сад само кука како јој је тешко.

Šta je ovo, nova verzija onoga sa grtalicom?


Отприлике.

Срећом, братичина у том хотелу у којем ради има бесплатне оброке па јој тако оно евра што јој остане после плаћања кирије служи да и себи понешто приушти.

(А право да ти кажем, не видим ја да она сада после три године у Норвешкој може себи да приушти много више од онога што је имала у Србији. А време тече, њој је скоро 40 година... Самохрана мајка са дететом од 7 година... Јбг...)

solo solo 09:30 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Питај их да ти кажу. Имаш их доста овде на Блогу Б92.

Баш ме занимају њихови одговори.

Од Радојице смо видели одговор... 'Ај сад остали.


To bi bila recimo prava tema da je ovaj blog ono što bi trebao da bude.

Ovako nema šanse.

Ne želim ni da objašnjavam.

Znamo.
shmoo shmoo 10:13 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

solo
Питај их да ти кажу. Имаш их доста овде на Блогу Б92.

Баш ме занимају њихови одговори.

Од Радојице смо видели одговор... 'Ај сад остали.


To bi bila recimo prava tema da je ovaj blog ono što bi trebao da bude.

Ovako nema šanse.

Ne želim ni da objašnjavam.

Znamo.



Знамо.

Јбг.

Нада умире последња.

Ај за мог буразера који је пре 25 година отишао из Србије у Стејтсе само зато што му се смучило да викендима јаше од Београда до Геџине Тополе и назад и ни због чега другог.

(Хиз ејнт хеви, хиз мај брадр.)





gedza.73 gedza.73 10:32 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Ти и ја, судећи по окружењу у којем се крећемо и по људима са којима се дружимо, живимо у паралелним световима.

Naravno. Ne bih sebi dozvolio da budem navijač.
Још само да видимо колико има примера, а колико има "примера".

Znam mnoge koji su otišli i malo njih koji su se vratili. Svako ima svoje razloge.
Ево имаш прилику, питај неке овдашње блогере зашто су се вратили у Србију после неког времена проведеног у иностранству тамо, живећи у иностранству а не само путујући у иностранство јер су то две различите ствари.

Jel' mogu ja? Devedesetih sam imao daleko veću platu nego mnogi u Srbiji. Još se sećam osećaja kad dođem u Srbiju i odem iz nje, odnosno vremena pod Miloševićem kad je 'bilo bolje' nego nakon 5. oktobra. Mogu da uporedim vreme tada tamo sa ovim danas kao i iz prve ruke sedamdesete i osamdesete u poređenju sa devedesetima (isto 'tamo'). Srbi 'od tamo' se ne vraćaju nego idu dalje (Švajcarska ili Amerika). Pojedinci su izuzetno cenjeni u lokalnoj zajednici. Generalno se Srbi lako prilagode i budu vredni i poštovani. Mnogi Pakistanci, Marokanci, ljudi iz Gane (Ganezi?), Indusi ne planiraju da se vrate u Šlos, Briks bez obzira koliko tvrdite da su ti blokovi budućnost.
mada ima primera da su se Pakistaniii, Indianiii prebacili iz Engleske, kupili poljoprivredna imanja, doveli svoju sirotinju koja je na ivici robovske snage pa snabdevaju lokalne kebab radnje.

Neki ljudi posle izvesnog vremena na jednom poslu počinju da se zamaraju. Onda daju otkaz, zaposle se na drugom radnom mestu u okviru istog zanimanja a ljudi koje su zamenili, isto zbog zamora, dođu u njihovu staru firmu.

Ja sam se vratio a opet i nisam pa mogu iz prve reke da ti kažem kako bi Srbija bila odlična zemlja za život da je drugačiji sistem ili bar sličniji zapadnom.
Мој буразер је вероватно један од оних твојих успешних примера живота у иноостранству када човек оде из Србије.

Mnogo si ti Taso zatvoren u mehur. Mnogi naši ljudi imaju ozbiljne firme i ozbiljne poslove. Osnovna razlika da ih niko od lokalnih kriminalaca ne reketira (*), da se jasno znaju pravila i ne moraju da glasaju za Partiju na vlasti ako neće.

*
Neš verovati ali Kinezi i Arapi su jedni od reketiranijih (od strane svojih sunarodnika) po inostranstvu. Tačno znaju koliko i kome moraju da daju. Nikako mi nije jasno zašto su pojedini Srbi oduševljeni takvim sistemom i zašto se za njega zalažu.
И да, добро си укапирао

Nisam. I dalje ima 'šupljina' al nema veze.
Била братичина код свог ћалета у Тенесију, пробала тамо, брже се вратила него пто је отишла. Па је сада решила да проба Европу, то јест Скандинавију јер није ни сва Европа иста.

Pa? Treba ceo život da provede na jednom mestu na istom poslu da bi onda par godina u penziji šetala po Kalemegdanu i komentarisala vesti iz Severne Koreje koje prenosi Hepi? Jebeš takav život.


shmoo shmoo 10:59 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

gedza.73

Naravno. Ne bih sebi dozvolio da budem navijač.


Да, то и ја кажем. За себе то кажем.

Znam mnoge koji su otišli i malo njih koji su se vratili.


Знам многе који су отишли и за разлику од тебе знам многе који су се вратили.

Svako ima svoje razloge.


Тако је.

И управо то би требало да буде тема овог блога, што рече Соло.

Jel' mogu ja?


Наравно.

Само ти рече једном приликом да данас пола године живиш у Србији, а пола године ван Србије.

То је опет нека сасвим посебна прича.

Ja sam se vratio a opet i nisam pa mogu iz prve reke da ti kažem kako bi Srbija bila odlična zemlja za život da je drugačiji sistem ili bar sličniji zapadnom.



Имаш различитих Запада. Нису сви Запади исти.

Да ли имаш баш овакве сцене по градовима у Србији?






(снимци су од ове године)

Причао ми својевремено мој буразер из Стејтса о неком лику из његовог комшилука тамо који је купио поршеа (знаш колико кошта), па је онда на почетку рецесије 2008. изгубио посао, па су му одузели кућу због кредита и на крају је лик спавао у поршеу којег није могао ни да покрене јер нема пара за бензин, а није могао ни да га прода јер нико није имао ту лову, а хранио се у народној кухињи.

Али је важно да лик има поршеа. То што у њему само спава и храни се у народној кухињи је споредно, је л' да?

Зато треба бити опрезан са оваквим исказима попут твог.

Mnogo si ti Taso zatvoren u mehur.


Могуће.

Зато вероватнио ништа и не знам.

Нисам вид'о света.

Мада знам неке који су видели света али џабе. Остало на ономе "магарац у Беч, магарац из Беча".

Па сам онда закључио да то "видети света" уопште није кључна и темељна поставка у избору какав живот желиш да живиш и где желиш да га живиш.

Само тек пропратни украс у том размишљању како желиш да проведеш свој живот и ништа више од тога.

Или што рече Радојица:

И то сам оставио блиставу каријеру да се вратим и живим међу драгим људима јер је време само једно, мислим да живимо за искуства и време проведено заједно и то просто није могло да функционише на 10,000 километара удаљености.


Знам само једно, Геџо.

Много ми на курац иду ликови који ми непрестано кењају прописујући ми како ја треба да живим.

Небитно да ли ти ликови живе у Србији или ван Србије.

И баш зато што су ми такви ликови који би мени да прописују како треба да живим свој живот одувек ишли на курац, зато ја то никада никоме не говорим.

Свако од нас је газда свог живота. У мехуру или ван мехура да би видео света.

Небитно.

И још једну ствар сам закључио током мојих 59 година живота...

Још увек нисам срео Србина који за себе не мисли да је најпаметнији на свету и онда у том свом лажном уверењу много Срба врло често узима себи за право да прописује свима осталима како треба да живе и да им кења како само он види ствари на овоме свету како треба па се осећа позваним да просветљује друге сународнике уместо да их макар саслуша каква су њихова искуства.

Што би се рекло, нешто много Срба, превише, билдовано је васпитањем из сопствене родне куће да на све људе око себе и на свет око себе гледају по систему "ја па ја па 'рпа гована".

Па када се сударе са реалношћу, пуца глава од ударца у тај зид.


Mnogi naši ljudi imaju ozbiljne firme i ozbiljne poslove. Osnovna razlika da ih niko od lokalnih kriminalaca ne reketira (*), da se jasno znaju pravila i ne moraju da glasaju za Partiju na vlasti ako neće.

*
Neš verovati ali Kinezi i Arapi su jedni od reketiranijih po inostranstvu. Tačno znaju koliko i kome moraju da daju. Nikako mi nije jasno zašto su pojedini Srbi oduševljeni takvim sistemom i zašto se za njega zalažu.


Супер.

Драго ми је што су многи Срби успели у животу.

Ако то они сами сматрају сопственим успехом у животу јер ни то не меримо истим мерилима. Некоме је успех у животу да има много лове, некоме да језди на харли дејвидсону америчанским друмовима, некоме да има све потребне услове да би се бавио неким својим, најчешће научним, интересовањима, некоме да га не рекетирају као Арапе, некоме да седне у половну мечку, дође у Србију, избаци коску на прозор аута и одврне Цецу да га цело село гледа са завишћу, или да стави гипсане лавиће на капију свог дворишта у родном месту, некоме је опет успех у животу нешто друго...

Сваки човек једна прича. А свака прича је за себе.

И да, добро си укапирао


Nisam. I dalje ima 'šupljina' al nema veze.


Можда зато што све то гледаш искључиво и само из своје коже и из своје главе која о свему томе размишља на свој начин дубоко верујући да сви људи на свету треба да мисле исто као и твоја глава.

Како год, не умем боље да ти објасним.

Зато нека те шупљине и остану.

Не мора све ни да буде речено.

Била братичина код свог ћалета у Тенесију, пробала тамо, брже се вратила него пто је отишла. Па је сада решила да проба Европу, то јест Скандинавију јер није ни сва Европа иста.

Pa? Treba ceo život da provede na jednom mestu na istom poslu da bi onda par godina u penziji šetala po Kalemegdanu i komentarisala vesti iz Severne Koreje koje prenosi Hepi? Jebeš takav život.



Ја то нисам рекао.

Нити тако мислим.

Рекох ти већ да свако треба да проба. И то на више места.

Па да види како је.

Али под једним условом - да уопште и жели да проба.

То је најважније у томе - да желиш.

Па ко жели да проба, само напред.

shmoo shmoo 11:48 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

gedza.73


Е да, Геџо, да ти испричам и ово...

Када је Кум у Ванкуверу изгубио посао, вртео ја по интернету ове компјутерашке фирме које сада код нас послују покушавајући Куму да нађем неки онлајн посао који би могао да ради и из Кењаде.

И када сам му слао све те линкове, Кум видео коју лову сада код нас убијају ови клинци који раде по свим тим Ај-Ти фирмама у Србији.

И онда ми само послао поруку:

"Јеботе, ала сам се ја зајебао!!!"

Јбг.

А да није отишао у Кењаду и пробао, вероватно би се опет кајао.

То смо у школи читали као народну причу која се зове "Тамни вилајет".

Зато ти и кажем...

Врло је незахвална работа било коме давати било какве савете по том питању одласка или останка у Србији.

Чак ни рођеној деци када дођу у те године да размишљају о томе да ли да оду или да остану не треба давати такве савете а камоли неком другом.

promoter promoter 12:14 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

solo
Питај их да ти кажу. Имаш их доста овде на Блогу Б92.

Баш ме занимају њихови одговори.

Од Радојице смо видели одговор... 'Ај сад остали.


To bi bila recimo prava tema da je ovaj blog ono što bi trebao da bude.

Ovako nema šanse.

Ne želim ni da objašnjavam.

Znamo.

Evo da ja kažem za sebe.
Vraćao sam se dva puta.
Razlozi povratka - iracionalni.
Prvi puta sam se vratio polovinom 91. iz inata - išlo mi na kitonijus to što su nas Srbe prikazivali takvim kakvim su nas prikazivali.
Rekao sam sebi - ideš nazad među svoje, kako njima, tako i tebi. Nabijem vas na kitonijus ... mislim, te neke, zapadne, imaginarne.
Drugi puta sam se vratio 98.
Sledeća stanica je trebalo da bude jedna velika američka firma. Naravno, nije bilo šanse da idem da radim u Ameriku, to mi, jednostavno, nikada nije bilo u planu.
I onda sam rekao sebi - dosta je, idemo nazad ... houm, suit houm!
Svojoj deci ne dajem nikakve recepte, osim efemernih podsetnika.
1. Gde bolje, tu duže.
2. Nikada ne zaboravite odakle ste krenuli.
3. Uvek imate gde da se vratite.
Naravno, jasno smo im rekli i našu želju - ako mogu da, dok smo mi živi, ne odu u Ameriku.
Jer - Amerika je, ipak, što se nauke tiče, čudo.
Dakle, što se mene tiče, apsolutno podržavam bilo čiju odluku da živi ovde ili onde.
Ko god ode, za mene nije, po automatizmu, manje naš.
Ko god je ovde, za mene nije, po automatizmu, više naš.
gedza.73 gedza.73 12:22 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

верујући да сви људи на свету треба да мисле исто као и твоја глава.

If ju insist

'završila fakultet'. Na blogu imaš bar nekoliko ljudi koji su završili fakultete i rade u svojoj struci... ili tu okolo-naokolo. Šupljina se odnosila na 'koji fakultet'
Čak i što je u hotelu ne mora da bude nužno zlo već samo jedno iskustvo više (veruj mi na reč da ima mnogo čudnih sudbina i neverovatnih spletova okolnosti... nešto poput Milionera iz blata samo što Nagrada ne mora da bude milionče)
navijač.

Да, то и ја кажем. За себе то кажем.

Mislio sam na fudbal. Posebno na navijače srpskog fudbala u višedecenijskoj 'konstelaciji' fudbalskih 'prilika' kod nas.
Само ти рече једном приликом да данас пола године живиш у Србији, а пола године ван Србије.

Grubo rečeno. Može da se desi a ne mora da znači.
То је опет нека сасвим посебна прича.

Nije. Mnogo dobra za upoređivanje. A često tragikomično deluju 'smrzli se', 'nemaju šta da jedu', 'prosjaci po ulicama umiru gladni' dok kod nas i od tice mleko samo zato što smo nikad nepokoreni na pravoj strani. Mnogo brže vidiš razlike u sistemima i na kraju krajeva u ljudima. To što mi tvrdimo kako se držimo tradicije, kako smo najgostoljubiviji na svetu, pristojni, kulturni, da nas svi mrze baš zbog toga je samo iskrivljena slika nas samih u ogledalu. Bukvalno smo se iskvarili a ne vidimo pa još tvrdoglavo teramo tim putem. Neš to na dobro izaći.
некоме да седне у половну мечку, дође у Србију, ибаци коску на прозор аута и одврне Цецу да га цело село гледа са завишћу, некоме је успех у животу нешто друго...
Сваки човек једна прича. А свака прича је за себе.

Silno grešiš, sinak, ali silno grešiš. Upravo je obratno. Dobar deo naših žena izgleda presmešno sa veštačkim obrvama, pozajmljenim sisama i iskrivljenim usnama. Utisak pojačavaju muškarci na steroidima sa tetovažama četiri es, Vasilija Ostroškog, Stefana Dušana, citatima koji imaju više reči nego što su u životu pročitali dok se voze u automobilima skinutim sa osiguranja ili kupljenim od opranih para u kojima obavezno stoji veliki krst (iako 'se samo katolicima opraštaju grehovi') iz kojih piči najgora treš muzika braće Šošona.
Да ли имаш баш овакве сцене по градовима у Србији?

Imaš li?


A i scene da privatna obezbeđenja prebijaju goste kafića na smrt a onda na slobodi nesmetano vrše druga krivična dela.


solo solo 16:15 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

1. Gde bolje, tu duže.
2. Nikada ne zaboravite odakle ste krenuli.
3. Uvek imate gde da se vratite


Iskusno,ispravno,LAJK!
nask nask 16:38 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Него богати, колега, да те питам нешто...

Подстакао ме Радојица са овим:

little_radojica

Генерално делује да нас деца игноришу. Причаш им, они те гледају помно, чим завршиш наставе шта су радили и јебе им се. Али то је као генерално тренд, сви се жале на то.


Kao roditelj smatram da su nas deca i previše slušala. Nekako imam utisak da nisu avanturisti kao što smo mi bili. Previše su zaštićena da se ne bi slučajno negde zajebali u životu. Štedimo ih na pogrenim stvarima.

Deca kojima ja predajem, sem onog generalnog "deca ko deca", vrlo pristojna i dobra. Zajebali ih roditelji kao što već rekoh. Prviše nas slušaju tj. poslušaju. Ovo pišem bez ikakve ironije.

Јуче је, рецимо, у средњу школу у којој ради моја жена упао пандур (у цивилу), извукао пиштољ и почео свима по школи да прети почевши од разредне јер он дубоко верује да сви професори само малтретирају његово добро дете... Тако му ћерка рекла код куће.

Bate da je to ovde uradio bilo koji pandur ili vojno lice (oni su jedini koji smeju legalno da nose oružje) njegova karijera bi prestala u roku 24 sati, popio bi hapšenje, dobio zabranu pristupa školi u krugu od 1000m. Tu zabranu bi počeo da služi tek što bi jedno 6-12 meseci malkice kulirao u nekom od NL zatvora. Inače je ovo upravo primer onog što pominjem oko prezaštićenosti današnje dece.
и са само још 5 година до пензије

I onda sam ja bogati kolega, pa kavi ste neradnici puno vam je. Ja bogami tek sa 68 godina u penziju.

Izvinjavam se zbog dopisivanja komentara ali mi tako bilo lakše jer sam se pogubio na ovom blogu po pitanju gde i kako. Generalno na svakom blogu koji ima više od dve stranice.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:43 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

nask

Kao roditelj smatram da su nas deca i previše slušala. Nekako imam utisak da nisu avanturisti kao što smo mi bili. Previše su zaštićena da se ne bi slučajno negde zajebali u životu. Štedimo ih na pogrenim stvarima.

Deca kojima ja predajem, sem onog generalnog "deca ko deca", vrlo pristojna i dobra. Zajebali ih roditelji kao što već rekoh. Prviše nas slušaju tj. poslušaju. Ovo pišem bez ikakve ironije.


isto mislim, 100%
i rekla bih mu nemoj da me slušaš, otkud znam a opet ne možeš ni da ne kažeš ništa..
evo danas pišu iz AFC WImbledon (druga liga, tamo je od poznatih igrao samo Vini Džouns) da ga zovu da ga mentorišu..
ja bih rekla nemoj, on bi sigurno htio da ode.. ajde znaj šta da kažeš..
priča s fudbalom je ovde postala baš svijet za sebe..
promoter promoter 17:42 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

shmoo
solo
Јуче је, рецимо, у средњу школу у којој ради моја жена упао пандур (у цивилу), извукао пиштољ и почео свима по школи да прети


Treba da trebujete kalašnjikove pa da izvučete i vi nešto.

Samoodbrana osnovno civilizacijsko pravo.





А дотле, свакога ко нападне школу гађаћемо лаптоповима које смо као професори добили по школама у Србији на реверс.

Знаш већ они лаптотпови, помињао сам ти их, што имају сертификат за употребу који је издало нигеријско министарство трговине.



Šmuuuuu!
Sereš!?
Reci da nije istina!
shmoo shmoo 22:26 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

gedza.73




Из које године ти је ова слика?

Кад си ти последњи пут био у Београду?

Иначе, то на слици су Роми који и када добију неке станове уместо ових картонских кућица, одбијају да се у њих преселе.

Ено имаш једно такво насеље на почетку обреновачког друма код Чукарице... У шуми... Тамо ни полиција не сме да уђе. Као некада између два светска рата у Јатаган малу.

Чик да те видим да уђеш тамо и да им понудиш станове у новоградњи који су им намењени али они неће да се преселе.

То није иста прича као и бескућници у Канади и у САД.

ima mnogo čudnih sudbina i neverovatnih spletova okolnosti... nešto poput Milionera iz blata samo što Nagrada ne mora da bude milionče)


Је л' ти то о Пајићевој земљи Оз?



Mislio sam na fudbal.

To što mi tvrdimo

muškarci na steroidima sa tetovažama četiri es, Vasilija Ostroškog, Stefana Dušana,

Silno grešiš, sinak, ali silno grešiš.

obavezno stoji veliki krst


Све ово што си ти исписао нема благе везе са оним што сам ти ја рекао.

(Обашка што ми све време учитаваш неке глупости које ја нисам уопште рекао.)

Добро је, Геџо, видим да си типични Србин.

Најпаметнији на целом свету.

И то по сваку цену, па макар испадао глуп као ноћ на крају читаве приче.

(Лепо ти Гвозден рече.)

Бог те као таквог благословио.

Не бих имао ту ништа више ни да додам ни да одузмем.

shmoo shmoo 22:41 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

nask

I onda sam ja bogati kolega, pa kavi ste neradnici puno vam je. Ja bogami tek sa 68 godina u penziju.



Ау, сунце ти жарко!

(Извини што псујем.)

Па за колико онда то година могу да рачунам да ћемо ти и ја руке на буљу и да шетамо Калишем расправљајући о Северној Кореји, што каже Геџа?

Шалим се... И овде у Србији то продужавају за по 6 месеци свако мало. Док стигнемо ти и ја до 65, стићи ћу те са тих твојих 68 за пензију.

Си видео предлог у Британији? Предлажу границу за пензију од 70 година старости за оне чији послови нису физички исцрпљујући.

У Црној Гори исто направили неки пичвајз са тим ПИО фондом... Кажу, у Црној Гори ће моћи да иду у пензију само они са 40 година радног стажа без обзира на године старости. То значи да ће пола Црне Горе отићи у заслужену пензију око осамдесете године живота јер су првих 40 година живота студирали Правни факултет у Београду.

Bate da je to ovde uradio bilo koji pandur ili vojno lice


Знам.

Ма овде се ради о том бахатом насилништву које је широко ступило на сцену са СНС багром пре 10 година где ти свака будала има неког стрику у страначким структурама и због тога се осећа моћан и силан... "Ко мени било шта сме?"

Било је тога и раније, да се не лажемо, (чак и када смо ти и ја били ђаци било је тога) али не у оволиком броју као данас.


Kao roditelj smatram da su nas deca i previše slušala.



Ето видиш... Нема неке златне средине у томе.

А мене стварно брине ово што сам ти испричао за клинце у Србији.

Мој другар своја два сина (и сву осталу такву децу у Србији) зове зомбишке.

То је зомби од миља.

shmoo shmoo 22:49 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

promoter
shmoo
solo
Јуче је, рецимо, у средњу школу у којој ради моја жена упао пандур (у цивилу), извукао пиштољ и почео свима по школи да прети


Treba da trebujete kalašnjikove pa da izvučete i vi nešto.

Samoodbrana osnovno civilizacijsko pravo.





А дотле, свакога ко нападне школу гађаћемо лаптоповима које смо као професори добили по школама у Србији на реверс.

Знаш већ они лаптотпови, помињао сам ти их, што имају сертификат за употребу који је издало нигеријско министарство трговине.



Šmuuuuu!
Sereš!?
Reci da nije istina!



Није истина!

Не зезам се. Могу да ти покажем лаптоп који сам добио од школе на реверс, стоји у орману још увек оригинал упакован са папирима. Нисам га ни укључио.

Пази, сертификат за употребу издало министарство трговине Нигерије.

Којим ли је то путевима стигло у Србију...

nask nask 22:56 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Ма овде се ради о том бахатом насилништву које је широко ступило на сцену са СНС багром пре 10 година где ти свака будала има неког стрику у страначким структурама и због тога се осећа моћан и силан... "Ко мени било шта сме?"

Mislim da SNS nije jedini krivac. Razmišljam celo popodne/predveče o ovoj prepisci i jeste zanimljivo da isti razlog (prezaštićenost) dovodi do različitih posledica. Mislim da je u SR najveći problem, ne samo kod dece, urušen sistem vrednosti i potenciranje negativnih uzora. Iskreno mislim da su klinci u SR super u kakvoj sredini odrastaju.
shmoo shmoo 23:00 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

newimprovedtadejus

evo danas pišu iz AFC WImbledon (druga liga, tamo je od poznatih igrao samo Vini Džouns) da ga zovu da ga mentorišu..



Да је мој син, ја бих Вимблдон условио да ментор мора да му буде баш Вини Џоунс.





priča s fudbalom je ovde postala baš svijet za sebe..



Свугде на свету ти је тако. И у Србији.

Једина разлика ти је што за спонзорисање клинаца у Србији менаџери и агенције дају мање паре него у Енглеској.

Или, другим речима, родитељи у Србији за мање паре продају своју децу преко фудбала у робље.

То је једина разлика.

П.С. - Буди мудра... Да не повредиш дете ако већ воли фудбал, а са друге стране да не направиш ни себи ни детету неке будуће проблеме.

Као пример ти наводим извесног хиперталента за фудбал, неког Ћосића (подмладак Црвене звезде), чија је мајка са менаџером потписала уговор када је дечак имао 13 година и за то је породица добијала 500 евра месечно што је у Србији скоро па једна просечна плата данас.

Па када је дошло време да се клинац прода негде у иностранству на захтев менаџера, мајка није пристала да јој дете иде са 18 година тамо где менаџер каже и онда ју је менаџер, наравно, на основу потписаног уговора тужио суду и годинама су се вукли по судовима...

Скупља дара него мера.

А мали Ћосић је на крају завршио као фудбалер (и некадашњи фудбалски вундеркинд) у некој руској другој лиги.

Пуна ти је Србија таквих случајева.

shmoo shmoo 23:31 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

nask
Ма овде се ради о том бахатом насилништву које је широко ступило на сцену са СНС багром пре 10 година где ти свака будала има неког стрику у страначким структурама и због тога се осећа моћан и силан... "Ко мени било шта сме?"

Mislim da SNS nije jedini krivac. Razmišljam celo popodne/predveče o ovoj prepisci i jeste zanimljivo da isti razlog (prezaštićenost) dovodi do različitih posledica. Mislim da je u SR najveći problem, ne samo kod dece, urušen sistem vrednosti i potenciranje negativnih uzora. Iskreno mislim da su klinci u SR super u kakvoj sredini odrastaju.


Није, није једини... Мора да постоји добра подлога да би тако нешто као СНС на тај начин овде успео да се наметне.

А подлога је у овоме болдоованом у твом цитату.

А јесу клинци супер када им погледаш родитеље и средину у којој расту. Ту си у праву.

Него мене брине што су зомбишке.

'Ебали их екрани, што рече Радојица, и тренутак када су нам их увалили, а поготово тим клинцима који и не схватају шта им се са мозгом догађа.

Родитељи им купе неку скупу справу, шутну их у собу да им не би сметали јер су родитељи уморни од живота, клинци не знају за меру и добијеш зомбишке.

Гледа кроз тебе, чека да завршиш то што му причаш и онда настави да живи у неком свом свету на екрану.

Ономад клинац од 17 година пита моју жену као разредну да га пусти са часова јер је закључао старијег брата који мора на факс на испит и моја жена пусти дечка. Међутим, док је дечко стигао, старији брат (22 године) журећи на факс искочи кроз терасу и остане доживотни инвалид у колицима.

Па шта је дечко од 22 године замишљао? Да је то игрица и да он има више живота? Да је Спајдермен?

Прошле године три девојчице (тада 7. разред) којима сам ја разредни виделе на тик току изазов па испробале у школском тоалету - знаш оно, једна од њих три се сагне неко време, савије се у појасу, па се нагло исправи, а ове друге две јој затворе прстима на врату доток крви у мозак па се ова онесвести...

Звали смо хитну помоћ тада.

И таквих глупости колико хоћеш.

На крају крајева, мислим да је и оно од пролетос у Рибникару последица, трагична последица, управо тога. Недавно сам седео са неким људима који су међу првима са Костом из Рибникара проводили време пошто је смештен у ту установу. Стручни људи, психијатри. Кажу, он уопште није ни капирао да то што је урадио није никаква игрица и да они које је побио неће више никада устати са земље и отићи кући на вечеру.

Тек после неког дужег времена, више месеци, почео је да схвата да то што је он урадио није била никаква игрица на компјутеру или мобилном.

Е то ме брине код клинаца.

Живећи у том виртуелном свету игрица и изазова на тик току и сличних глупости потпуно губе везу са реалношћу.

Они и када су заједно, блеје како кажу, све мање причају међусобно... Углавном свако само буљи у свој екран.

И, друже мој и колега...

Пролетос после онога у Рибникару где сам био у контакту са мени веома блиским људима из те школе и чуо њихову причу о томе шта се догодило (то знаш, причао сам ти)...

Па још када сам месец дана касније ишао на сахрану на Орловачи она два дечака од 17 година што су се утопили у језеру на Ади (обојица су моји бивши ђаци)...

(Прослављајући матуру са неким друштвом из основне школе у којем је била девојчица једног од њих двојице, један од њих двојице од силне разузданости и необузданости скочио у воду иако је непливач, тамо на почетку језера где има много траве под водом коју никада и не шишају, а најбољи друг скочио за њим да га спасе па пошто није знао како се то ради обојица су се утопили. Не могу ни да замислим агонију кроз коју су прошли...)

А нико од те деце, ни оне три девојчице што сам им разредни, ни ова два дечака што су се утопили нису уопште нека деца са којима је било ко имао неких проблема... Ни родитељи ни у школи... И ето...

После свега тога по први пут сам пролетос после 32 године проведене у школи као наставник зажалио што сам уопште у свом животу и почео да радим овај посао.

Мислим... Јебем ти ја то када ја идем тој деци на сахрану а не они мени како јесте природан поредак ствари.

Много се плашим тог изгубљеног осећаја за реалност (под утицајем екрана) код деце коју гледам пред собом.

Много.

nask nask 23:57 08.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Него мене брине што су зомбишке.

Nisam siguran da jesu, koliko ja pratim ta neka istraživanja na temu današnji klinci su generalno svesni šta je RL, a šta je VR. Smartfonovi i društvene mreže na kojima su, po svoj prilici smanjuju kriminaltet kod omladine, naprosto nemaju vremena ni koncentracije za to. Po meni je najveći problem raznih tiktokova to što stvaraju zavisnost od mentalne nagrade tj. očekuju mentalnu nagradu svakih 15 sekundi.

Što se oponašanja tiče, kao i za druge stvari koje i sam spominješ, bilo je i toga u naše vreme. Moj rođeni brat je primer toga, taj je takođe skakao sa trećeg sprata ali srećom nije ostao doživotni invalid. Druge neke njegove avanture da ne pominjem, danas bi ga stavili na ritalin već u 10. godini zbog toga kakve je sve kaskaderske kerefeke morao lično da isproba.
shmoo shmoo 00:13 09.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

nask
Него мене брине што су зомбишке.

Nisam siguran da jesu, koliko ja pratim ta neka istraživanja na temu današnji klinci su generalno svesni šta je RL, a šta je VR.



Надам се да си, на основу тих истраживања, у праву.

Онда не знам како другачије да објасним толике зомбишке око себе.

Smartfonovi i društvene mreže na kojima su, po svoj prilici smanjuju kriminaltet kod omladine, naprosto neamju vremena i koncentracije za to. Po meni je najveći problem raznih tiktokova to što stvaraju zavisnost od mentalne nagrade tj. očekuju mentalnu nagradu svakih 15 sekundi.



А то већ са тиме што од нас као наставника тражи да на свака 2 минута мењамо активност да би клинци могли да прате шта се догађа на часу, то је посебна прича...

Колико се само ту тек само склизне по површини нечега чему треба посветити и време и стрпљење и труд да би ухватило неког корена у знању...

Неки пут онда све то изгледа апсурдно.


Što se oponašanja tiče, kao i za druge stvari koje i sam spominješ, bilo je i toga u naše vreme. Moj rođeni brat je primer toga, taj je takođe skakao sa trećeg sprata ali srećom nije ostao doživotni invalid. Druge neke njegove avantur da ne pominjem, danas bi ga stavili na ritalin već u 10. godini zbog toga kakve je sve kaskaderske kerefeke morao lično da isproba.



Знам. И ја имам буразера од ујака три године млађег од мене којег су још као малог, водили улицом на каишу (као они каишеви за чиваве, преко груди) да им се не би отргао и настрадао... А ја то гледао и себи говорио:"Буди добар да те не вежу."

Али некако имам утисак да није било толико, у том броју, и таквих трагичних исхода наших неподопштина које смо правили.

Као да смо некако били свеснији својих ограничења... Или барем нисмо имали толико негативних узора.

Дај боже да си ти у праву.

gedza.73 gedza.73 06:46 09.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

shmoo
Бог те као таквог благословио.

fala vi lepo.
Nego misliš kako će da radi s obzirom da je na srpskom a ne starorusijanskom?
shmoo shmoo 10:10 09.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

gedza.73
shmoo
Бог те као таквог благословио.

fala vi lepo.
Nego misliš kako će da radi s obzirom da je na srpskom a ne starorusijanskom?



Бог не зна за различите националности и за различите језике.

(Осим на Балкану, а за то треба питати Коминтерну, Ватикан те британску Службу данас зашто је то тако на Балкану.)

Богу је чак и Путин драг и мио зато што је Бог љубав, а не мржња.






nask nask 14:25 09.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

А то већ са тиме што од нас као наставника тражи да на свака 2 минута мењамо активност да би клинци могли да прате шта се догађа на часу, то је посебна прича...

Meni je to sasvim uredu, izazov koji me tera me da budem bolji nastavnik. Svakodnevno.


Али некако имам утисак да није било толико, у том броју, и таквих трагичних исхода наших неподопштина које смо правили.

Jedna od stvari koje danas ljudima generalno stvaraju negativnu sliku o svetu je informatička prezasićenost. Ranije jednostavno nismo imali prilike da čujemo i vidimo sva sranja sveta. Danas se gotovo svaki belaj prenosi uživo. Treba se ponekad isključiti.

Današnji NL srednjoškolci recimo puše manje nego '80-ih, bilo 50% a sada manje of 5%. Manje kriminala počinjeno od mladih, istina ekstremni kriminal kod njih jeste u blagom porastu. Deset puta se manje drogiraju. Neželjene trudnoće, abortusi i maloletnička roditeljstva ozbiljno niža, takođe i polne bolesti. A roditelji su/smo im baš ti iz '80-ih. Ovde je još jedan trend vrlo uočljiv, odvajanje od roditelja, bio prosek 18. godina, a danas 26-27 godina. Ukratko, sve se manje jebu ali sve sjebaniji.

U poslednjoj deceniji su počeli da malkice nadoknađuju zaostatak u pravljenju sranja sebi i drugima kada krenu da studiraju. Pogotvo ih ubi korona lokdauvnovi. Ozbiljan problem za narodno mentalno zdravlje.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:13 09.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

shmoo

Да је мој син, ја бих Вимблдон условио да ментор мора да му буде баш Вини Џоунс.


jedan je Vini..

nego nije to sponzorstvo i nije igračka karijera..
to ti je da preko tog mentorstva (a ni sama ne znam detalje) vidi šta znači rad u fudbalskom klubu ne kao igrača nego u administraciji kluba..
da je Fulham to bi ga pustila..
Vimbldon je ovde trećeligaš, mislim da nije isto iskustvo..
a u principu i ovde u fudbalu ima mafije bez daljnjeg u tom regrutovanju igrača i za to bih rekla iš, taman posla da te ti mentorišu i sponzorišu.. al je i ozbiljan biznis i ja u principu ne mislim da je loše da ode i vidi šta to znači u oragnizacionom smislu..
samo Vimbldon nije iz te priče.. nego ga zovu jer ga znaju jer kod njih igra rekreativno..
i sad bih ja s jedne strane rekla ma idi, naučićeš nešto, a s druge strane vrijeme je ograničen resurs a mladi ljudi podložni impresijama..
nisam baš pametna
shmoo shmoo 20:54 09.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

nask

А то већ са тиме што од нас као наставника тражи да на свака 2 минута мењамо активност да би клинци могли да прате шта се догађа на часу, то је посебна прича...


Meni je to sasvim uredu, izazov koji me tera me da budem bolji nastavnik. Svakodnevno.



Наставнику може да буде изазов али није наставник ту централна фигура и потпуно је небитно како је наставнику током тог процеса званог подучавање.

Мени није у реду јер већ на следећем мерењу пролазног временма видим колико су ти клинци веома површно прешли преко неких ствари за које би требало да улазе у дубину.

Такав стручњак онда сутра када заврши школу не вреди ни по луле дувана.

Jedna od stvari koje danas ljudima generalno stvaraju negativnu sliku o svetu je informatička prezasićenost. Ranije jednostavno nismo imali prilike da čujemo i vidimo sva sranja sveta. Danas se gotovo svaki belaj prenosi uživo. Treba se ponekad isključiti.



Ово је тачно. У праву си.

Међутим, када то доживљаваш лично, када ти белаји постају саставни део твог живота, а не можеш да се искључиш јер ти се то догађа, онда ипак имаш мало другачије мишљење о свему томе и на све то гледаш другачијим очима.

shmoo shmoo 21:05 09.11.2023

Фудбалски хулигани из Охаја

newimprovedtadejus

nego nije to sponzorstvo i nije igračka karijera..
to ti je da preko tog mentorstva (a ni sama ne znam detalje) vidi šta znači rad u fudbalskom klubu ne kao igrača nego u administraciji kluba..



А па добро, то је онда ипак нека сасвим другачија прича од играчке каријере.

Извини, нисам те разумео.

Због Вини Џоунса.





Ја сам иначе некада давно у Енглеској волео Ливерпул и дуго сам их пратио, од седамдесетих када их је Звезда тукла и вртела к'о волове на терену (ЛИНК) па све до доба Маманамана и Фаулера, а престао је Ливерпул да ме занима када су за њега почели да играју Французи у буљуцима (за тренера дошао Жерар Улије исто као и у Арсеналу Арсен Венгер). Занимало ме још неко време после тога ФК Јединство из Манчестера док их је водио Алекс Фергусон, али када је Сер Алекс отишао у заслужену пеМзију, престао сам и њих да пратим.

Данас уопште не пратим Премијер лигу Енглеске јер у тим клубовима играју углавном по 1-2 Енглеза, Шкота, Ирца или Велшанина, а све остало су неки странци са свих меридијана.

Такав (индустријски) фудбал ме не занима, досадан ми је.

bene_geserit bene_geserit 23:28 09.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Današnji NL srednjoškolci recimo puše manje nego '80-ih, bilo 50% a sada manje of 5%. Manje kriminala počinjeno od mladih, istina ekstremni kriminal kod njih jeste u blagom porastu. Deset puta se manje drogiraju. Neželjene trudnoće, abortusi i maloletnička roditeljstva ozbiljno niža, takođe i polne bolesti. A roditelji su/smo im baš ti iz '80-ih. Ovde je još jedan trend vrlo uočljiv, odvajanje od roditelja, bio prosek 18. godina, a danas 26-27 godina. Ukratko, sve se manje jebu ali sve sjebaniji.

U poslednjoj deceniji su počeli da malkice nadoknađuju zaostatak u pravljenju sranja sebi i drugima kada krenu da studiraju. Pogotvo ih ubi korona lokdauvnovi. Ozbiljan problem za narodno mentalno zdravlje.

Pa sve više vise na socijalnim mrežama a sve manje se druže uživo.
Kad pričam sa drugarima iz Srbije iste priče pričaju.
Jedino za 10x manje drogiranje nisam siguran, ne deluje mi tako.
nask nask 13:18 10.11.2023

Re: Тјах, И Србија је за некога Запад

Jedino za 10x manje drogiranje nisam siguran, ne deluje mi tako.

Današnji NL srednjoškolci

nadoknađuju zaostatak u pravljenju sranja sebi i drugima kada krenu da studiraju.

Mereno.
zoja444 zoja444 22:42 06.11.2023

pitanje

da li je neko sem mene primetio pricu kameni kvartet, g.voje, a koje sada nema. dobra je. nije za puritance.
nask nask 23:41 06.11.2023

Re: pitanje

Šta primetili, zapisali šta je bilo na kraju linka


Priču nisam video, samo gornje, a sada nema ni linka.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:06 06.11.2023

Uh!

Niko nikom ništa ne čini. Svako traži i nalazi, uglavnom, svoj interes. Da nemaju interes ljudi se ne bi selili a ni države u koje se sele ne bi ih primale. Bez obzira šta pričaju političari u kriznim vremenima ili pred izbore.
nask nask 23:42 06.11.2023

Re: Uh!

Da nemaju interes ljudi se ne bi selili a ni države u koje se sele ne bi ih primale.

A ljubav?
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:45 06.11.2023

Re: Uh!

nask
Da nemaju interes ljudi se ne bi selili a ni države u koje se sele ne bi ih primale.

A ljubav?

Koja?
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:45 06.11.2023

Re: Uh!

duplo
nask nask 23:48 06.11.2023

Re: Uh!

Koja?

Pa kada se neko preseli zbog ljubavi.
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:02 07.11.2023

Re: Uh!

nask
Koja?

Pa kada se neko preseli zbog ljubavi.

Da, takvih ima, ali ne puno.
Sa razvojem komunikacija broj migranata te vrste će se povećavati. Siguran sam.
bene_geserit bene_geserit 00:31 07.11.2023

Re: Uh!

Svako traži i nalazi, uglavnom, svoj interes. Da nemaju interes ljudi se ne bi selili a ni države u koje se sele ne bi ih primale

Pa sad, države ne mogu da imaju ili nemaju interes.
Stanovništvo država može da ima ili nema interes da prima imigrante, ali
ono se opet deli na globalistički nastrojene vlasnike krupnog kapitala koji žele jeftiniju radnu snagu i 90+% stanovništva koje radi za platu koji želi da budu zaštićeni na tržištu rada i ne žele nikakvu imigraciju u principu.
Na nesreću ili sreću tih 90% se ni za šta ne pita.
solo solo 09:49 07.11.2023

da

Друга страна медаље је да имигранти савршено попуњавају рупе у пословима

Наравно, у јавном домену, има пуно оног да су "нам имигранти узели послове"......


itd

kamilo_emericki kamilo_emericki 12:52 07.11.2023

Francuski budžaci

Tako vam kore kruha koju ste prvu pojeli!
Ne širite zabludu, da po francuskim gradovima postoje četvrti u koje policija ne ulazi po noći. Francuska policija i žandarmerija koja je pod ministarstvom vojnih djela ulazi gdje hoće i kad hoće. Što u neke četvrti ulazi rjeđe, što u nekim četvrtima žmiri na jedno oko za neke aktivnosti, pitanje je za šefove policije i političare.
Postoji jedan broj političara koji vole stvari farbati u tamne boje zbog toga što imaju i vrlo mračne ideje i planove. Priče o četvrtima u koje ne ulazi policija ili kroz koje ne može proći bijela žena su gluposti i služe za stigmatizaciju ljudi koji žive u tim četvrtima i gdje su imigranti najbrojniji.
maksa83 maksa83 13:27 07.11.2023

Re: Francuski budžaci

Ne širite zabludu, da po francuskim gradovima postoje četvrti u koje policija ne ulazi po noći. Francuska policija i žandarmerija koja je pod ministarstvom vojnih djela ulazi gdje hoće i kad hoće.

Ja priznajem da je moja informacija stara 20 godina tj. kad sam bio tamo, pa su se možda stvari u međuvremenu popravile, a moguće je da ti baš i ne znaš kako stoje stvari u svakom ćošku Francuske (nije mala zemlja). Svakako se raspitaj kod nekog upućenog domoroca (tj. Francuza) šta je to Ariane kod Nice i kako tamo stoje stvari. Reklo bi se da još uvek stoje prilično zajebano.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:51 07.11.2023

Re: Francuski budžaci

maksa83
Reklo bi se da još uvek stoje prilično zajebano.

Ja sam živio 7 godina u jednoj vrućoj četvrti i znam da su stvari prenaduvane.
Znaju ti momci u četvrti gdje su i šta su njihovi limiti. I drže ih se.
Male četvrti iz predgrađa Pariza, Marseja ili Grenobla su danas puno problematičnije nego ta u Nici. U Parizu ili Marseju su bila uvijek takva jer su ih naseljavali i oni koji nemaju baš puno šta izgubiti. To opet ne znači da u njih policija ne ulazi u bilo koje doba ili kad hoće. Sarkozi je u predizbornoj kampanji 2007 otišao tokom noći u jednu od najtvrđih četvrti i sem verbalnih okršaja nije bilo nikakvih drugih problema.
Ima jedno zakonsko pravilo u Francuskoj koje unosi zabunu kod ljudi, pa kažu policija ne ulazi u četvrti po noći
Tokom noći, do 6 sati u jutro, samo u izuzetnim i precizno nabrojanim slučajevima, policija može nekom ući u stan ili kuću i hapsiti. Postave zasjedu oko zgrade i čekaju. U 6h 00 razbijaju vrata i ulaze.
Stariji Francuzi kažu da je ranije bilo puno više nasilja nego danas, da su ulične tuče bile česte, ubistva prilikom krađe auto-radia i da nije baš uvije prednjačila imigracija.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:38 07.11.2023

Imigranti i imigranti

Ovih dana, poslije masakra u Gazi, izlazi na vidjelo i razlika u tretiranju nosioca duplih pasoša ili nosioca samo francuskih pasoša koji imaju sentimente prema državama iz kojih su im došli preci u Francusku.
Jedan broj ljudi sa francuskim i izraelskim državljanstvom, jevrejskog porijekla, je zarobljen i odveden u zatočeništvo. Francuska štampa, kao i predsednik Francuske su izrazili daleko veću brigu za te ljude nego Francuze arapskog porijekla, koji nemaju svi dvojno državljanstvo, koji rade kao humanitarni radnici u Gazi i našli su se pod bombama izraelske vojske.
Poslije sportskih pobjeda afričkih država, a kad potomci doseljenika iz tih država izađu na francuske ulice ogrnuti zastavama pobjednika, publicisti i novinari grme sa pitanjima i čuđenje što se ta mladost tako ponaša.*
Ovih dana nisam čuo nikoga da se pita zašto se mladi Francuzi, jevrejskog porijekla, prijavljuju i idu u izraelsku vojsku.** Nije bilo pitanja ni kad su sahranjivane žrtve hamasovog bezumnog napada što se sahranjihu u Izraelu i pod izraelskom zastavom.


* Čuđenje je rezervisano za Alžirce, Marokance, Kamerunce... Španci i portugalci koji to isto rade nekako prolaze ispod radara.

** Govorim o periodu prije masakra od strane Hamasa.
bene_geserit bene_geserit 04:44 08.11.2023

Re: Francuski budžaci

Priče o četvrtima u koje ne ulazi policija ili kroz koje ne može proći bijela žena su gluposti i služe za stigmatizaciju ljudi koji žive u tim četvrtima i gdje su imigranti najbrojniji.

Mog drugara je pre par godina policija pokupila kad je krenuo da se šetka po takvom kraju u LA (imali snimanje u tom kraju, bila pauza, njemu rekli pazi ne smeš da ideš tamo, on malo tvrdoglav), pitali ga jel lud, hteli da ga vode u ludnicu, jedva su ih odgovorili ovi sa snimanja kao nije znao da ne sme tamo.
A bio je svojevremeno kvart u LAu gde murija nije zalazila uopšte, imali su svoju lokalnu "miliciju". Više nema, to je bilo pre 20+ godina.
A Njujork od 70. pa do sredine 90-tih je tek posebna priča. Ortak je tamo jednom prilikom 90-tih skrenuo na pogrešnom izlazu sa autoputa i stao na semaforu u takvom kraju. Prilazi njegovim kolima crnac sa bezbol palicom i tras lomi šoveršajnu, on lego na gas, nije stao više nigde dok se nije vratio na autoput.
A za Francusku ne znam.
dragosevacsutra dragosevacsutra 13:31 07.11.2023

nego bre andjelija

zakljuca se djordju blog a on ne stize da obrise komentar.

... i, sta cemo sad?

a lepo si ga molila, nije da nisi.

(i pazi obracanje, svi smo mi pera mika laza, maksa, tasa, andja, carli,
samo je on mr. bobic)

angie01 angie01 14:02 07.11.2023

Re: nego bre andjelija

zakljuca se djordju blog a on ne stize da obrise komentar.

... i, sta cemo sad?


ti stvarno zamisljas da si nestonesto ne znam sta uradio-meni nisi sigurno, samo si sebi, a to nije nista novo, ovde svi ionako znaju da si nedotupavni lik...koji na tome insistira.


a lepo si ga molila, nije da nisi.


ja molila nikog nista nisam, niti sta ocekujem, niti trazim- svako se svojim postupcima sam predstavlja i radi po svojoj savesti i to je jedina istina.

ti si recimo mator krelac, koji za, skoro 20 godina blogovanja nisi uspeo da napises jedan suvisli komentar, sve neko bolesno podhebavanje, kao da si isfrustirani nedorastao tinejdzer, kome fali ozbiljan deo kucnog vaspitanja.


(i pazi obracanje, svi smo mi pera mika laza, maksa, tasa, andja, carli,
samo je on mr. bobic)


on covek registrovan pod imenom i prezimenom, za razliku od ostalih pomenutih, to bi i malo dete odmah ukapiralo.
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:15 07.11.2023

Re: nego bre andjelija

ja molila nikog nista nisam,


ne, ja sam



on covek registrovan pod imaenom i prezimenom, za razliku od ostalih pomenutih, to bi i malo dete odmah ukapiralo.


ahahahaha vidim i filipa redovno oslovljavas sa gospodin mladenovic



angie01 angie01 14:32 07.11.2023

kakav lik ovaj Robert,

..a snimite i sako- vrh!

angie01 angie01 14:35 07.11.2023

Re: kakav lik ovaj Robert,

i da ostanemo u temi,

Spiridon Spiridon 14:50 07.11.2023

pitanje

jel moze neko da mi kaze koji je informativni portal u Srbiji najbolji?
Znam unapred da po pravilu "nezavisno informisanje" ne postoji ali eto, nesto da qurcu vredi.








angie01 angie01 14:54 07.11.2023

Re: pitanje

jel moze neko da mi kaze koji je informativni portal u Srbiji najbolji?


ovi, koje vlast najvise napada, N1 i Novas,...Danas.... tu ugalvnom cujes ono sto na svim medijima sa drzavnom fekvencijom ladno cute.

insajder, birn, crta, krik,...
promoter promoter 14:55 07.11.2023

Re: pitanje

Spiridon
jel moze neko da mi kaze koji je informativni portal u Srbiji najbolji?
Znam unapred da po pravilu "nezavisno informisanje" ne postoji ali eto, nesto da qurcu vredi.









Nema najboljeg!
Jer ništa ni kurcu ne vredi.
Ja se informišem samo što pogledam naslov - i onda čitam komentare.

mentol mentol 14:56 07.11.2023

Re: pitanje

Spiridon
jel moze neko da mi kaze koji je informativni portal u Srbiji najbolji?
Znam unapred da po pravilu "nezavisno informisanje" ne postoji ali eto, nesto da qurcu vredi



-----------------
Spiridon Spiridon 15:21 07.11.2023

Re: pitanje

Nema najboljeg!
Jer ništa ni kurcu ne vredi.
Ja se informišem samo što pogledam naslov - i onda čitam komentare.


to je i moj utisak zato i pitam da li je moguce da sam nesto eventualno propustio
Spiridon Spiridon 15:23 07.11.2023

Re: pitanje

i onda čitam komentare.


i to je stranputica jer i po tome neko probira ...

Spiridon Spiridon 16:13 07.11.2023

Re: pitanje

angie01
jel moze neko da mi kaze koji je informativni portal u Srbiji najbolji?


ovi, koje vlast najvise napada, N1 i Novas,...Danas.... tu ugalvnom cujes ono sto na svim medijima sa drzavnom fekvencijom ladno cute.

insajder, birn, crta, krik,...




hvala Endzika
zoja444 zoja444 16:27 07.11.2023

Re: pitanje

spiro, to su tajkunski mediji. solak, djilas... isto sranje, drugo pakovanje. sama propaganda za sopstveno dupe.. slusaj i gledaj sve, pa sam proceni.
zoja444 zoja444 16:43 07.11.2023

Re: pitanje

za happy kazu da ih je kupio ruski ambasador a za pink americki. pa ti sad vidi. ko jos pita sirotinju raju.
promoter promoter 16:46 07.11.2023

Re: pitanje

Spiridon
i onda čitam komentare.


i to je stranputica jer i po tome neko probira ...


Ma normalno!
Na ovom sajtu na kojem pišemo je 90% komentara ... živeo On, nema boljeg od Njega, On se žrtvuje i slično.
Naravno da se takvi komentari ne računaju.
Spiridon Spiridon 16:54 07.11.2023

Re: pitanje

zoja444
spiro, to su tajkunski mediji. solak, djilas... isto sranje, drugo pakovanje. sama propaganda za sopstveno dupe.. slusaj i gledaj sve, pa sam proceni.


ok ali od svega ponudjenog ovo mi je najbolje ...
angie01 angie01 21:53 07.11.2023

Re: pitanje

Spiridon


isto bih ti preporucila, da na cjubu potrazis dokumentarce ovih medija-insajder, Birn, N1,....u njima je manje/vise sve obradjeno...

i naravno...NJUZ
nask nask 17:27 08.11.2023

Re: pitanje

jel moze neko da mi kaze koji je informativni portal u Srbiji najbolji?

Alo bre, pa nalaziš se na najboljem informativnom portalu, čak si i jedan od autora istog.
promoter promoter 19:50 07.11.2023

Da!

Dajana, srce naše!



magnus magnus 21:53 07.11.2023

opus magnus

[url=https://photos.app.goo.gl/pXDZHhmnGwxfwSxu6] evo šta je magnus ovo ljeto načinija
[/url]

moja ideja u saradnji sa investitorom , moja razrada dizajn i izvođenje, rasvjeta , instalacije , smart , alarm, video nadzorm, upravljanje grijanjem i klimom ( podno i ventilkonvektori) geotermalna dizalica tolline , upravljanje temp ,bazena . punionica auta i upravljanje energijom
angie01 angie01 22:34 07.11.2023

Re: opus magnus

maksa83 maksa83 22:37 07.11.2023

Re: opus magnus

evo šta je magnus ovo ljeto načinija

Ima pica peć, ima sto za bilijar, dakle ima sve što je potrebno modernom muškarcu.

(Mogao je investitor kad već ima para za bazen da uzme neki elegantniji sto koji nije polovni na žetone ali bilo kakav sto za bilijar je beskrajno bolji od nemanja stola za biljar)
promoter promoter 06:23 08.11.2023

Re: opus magnus

magnus
[url=https://photos.app.goo.gl/pXDZHhmnGwxfwSxu6] evo šta je magnus ovo ljeto načinija
[/url]

moja ideja u saradnji sa investitorom , moja razrada dizajn i izvođenje, rasvjeta , instalacije , smart , alarm, video nadzorm, upravljanje grijanjem i klimom ( podno i ventilkonvektori) geotermalna dizalica tolline , upravljanje temp ,bazena . punionica auta i upravljanje energijom

Alal vera domaćine!
A mogao si da završiš neku od ovih lelemudskih škola, putuješ i boriš se za mir u svetu.
I grin ađendu, pride.

magnus magnus 09:57 08.11.2023

Re: opus magnus


sad radi liNak.
iz nekog čudnog razloga u cromu kad stavim u pregled radi , kad postam izgubi se
magnus magnus 09:59 08.11.2023

Re: opus magnus

st
maksa83
evo šta je magnus ovo ljeto načinija

Ima pica peć, ima sto za bilijar, dakle ima sve što je potrebno modernom muškarcu.

(

Stol je iz bivše kuće , jedna od rjetkih stvari , mada je meni mrak ovaj bazen sa kupolom koja se lako miče do kraja pa je i otvoreni i zatvpreni i lik ujutro popije kavu otpliva pola sata i sjeda u radnu sobu radit ..milostiva radi u rovinju pa ima sav mir
nask nask 17:30 08.11.2023

Re: opus magnus

I grin ađendu, pride.

Pa to je upravo i uradio sa ovom kućom.

Nadam se da je tvoja Magnuse. Je li se voda iz bazenčeta koristi takođe kao termalni rezervoar?
Ribozom Ribozom 22:23 07.11.2023

norveska suma

Nekako mi tvoj opis Dzapana isti kao moje vidjenje Norveske.
Kao kada Murakami opisuje norvesko drustvo pricom o japanskom drustvu.
I da, mladi nece da rade za kokice. Nesto se globalno desava sa ekonomijom a da nije samo rat, energenti ovo-ono.
Mislim da mali broj emigranata (citaj jeftine radne snage), nije krucijalni problem u Japanu, posto ih u Evropi ima kolko 'oces i opet postoje problemi. Kod nas se tzv welfat state polako gasi, dok se ameri u medjuvremenu pretvaraju u welfar state (koliko je to moguce kod njih).
Moja zena kaze, da je na zapadu dobro dok te ne nacekaju.


bene_geserit bene_geserit 04:24 08.11.2023

Re: norveska suma

Mislim da mali broj emigranata (citaj jeftine radne snage), nije krucijalni problem u Japanu, posto ih u Evropi ima kolko 'oces i opet postoje problemi. Kod nas se tzv welfat state polako gasi, dok se ameri u medjuvremenu pretvaraju u welfar state (koliko je to moguce kod njih).
Moja zena kaze, da je na zapadu dobro dok te ne nacekaju.

Mali broj emigranata nije problem, problem je veliki broj emigranata. Gde god hoćeš.
Welfare state se "polako gasi" zbog biologije, fertility rate jbga.
Ameri se ne pretvaraju u Welfare state, to je iluzija.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:38 08.11.2023

Re: norveska suma

Ribozom

Moja zena kaze, da je na zapadu dobro dok te ne nacekaju.


šta ti znači ovo?

a što ti reče bene dešava se da starimo (pa em penzije em bolesni, nema ko da namakne standard koji je ranije bilo lako namaći e tj. socijalna država se ne gasi, naprotiv, raste udio BDP koji se preraspodjeljuje ali to nije dovoljno jer matori, jer bolesni)..
a još se mislim dešava i to da je internet napravio od ove đece danas nešto što je nama slično koliko smo mi bili slični našim babama i dedama.. pa kud će stvar da izađe sa njima takvima jeste poprilična nepoznanica
Ribozom Ribozom 21:35 08.11.2023

Re: norveska suma



Ameri se ne pretvaraju u Welfare state, to je iluzija.

...
(koliko je to moguce kod njih)






Ribozom Ribozom 21:38 08.11.2023

Re: norveska suma

šta ti znači ovo?


Promene zivotnih okolnosti u nekom trenutku nagore.
Spiridon Spiridon 13:40 08.11.2023

pitanje za IT znalce

Da li sam ja jedini kome određeni blogovi (stranice) "titraju"? Evo konkretno, druga strana ovog bloga. Kada krenete da skrolujete na dole, počinje da "skakuće" i teško je čitljiva.

Ovo me se desava na desktop računaru.


Da nije ono najgore?
solo solo 16:17 08.11.2023

Re: pitanje za IT znalce

Da li sam ja jedini kome određeni blogovi (stranice) "titraju"? Evo konkretno, druga strana ovog bloga. Kada krenete da skrolujete na dole, počinje da "skakuće" i teško je čitljiva.

Ovo me se desava na desktop računaru.


Da nije ono najgore?



Izmeri pritisak.

I očni.
nask nask 17:32 08.11.2023

Re: pitanje za IT znalce

Da nije ono najgore?

Jeste.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana