Budućnost| Gradjanske inicijative| Hronika| Moj grad| Reč i slika

Beograd u ogledalu

little_radojica RSS / 01.07.2016. u 14:38

IGFpvvD.jpg

Био конкурс за блок 18 у Новом Београду. Јавни урбанистички конкурс је сјајна институција, не само као начин да се сагледају све идеје и изабере најбоље решење, већ и као један сјајан запис/пресек о стању друштва. У архитектури, наиме, не важи оно правило да се памте само победници, напротив, често се дуже памте предложена од изведених решења. Нека квалитетна а ненаграђена решења која се памте, нису награђена је су можда била превише скупа, технички презахтевна, превише испред свог времена, а богами уме то да буде и јер никад нису ни рађена да би победила, већ да би отворила важан дијалог о важним стварима, провоцирала или протестовала, оставила утисак и траг.

За оне који не знају, мали увод: Блок 18 се налази тачно на супротној страни реке Саве у односу на будући Београд на води, дугогодишњи пројекат који је отет Београду невиђеним правним насиљем. Отет Београду, а поклоњен приватној фирми да ради са њим шта хоће, кад хоће и како хоће. С пута су му склоњени или стављени у службу сви и све што би могло "сметати" -устав, закони, урбанистички и грађевински прописи, урбанистичке установе, конкурси, грађани, полиција, комунална полиција, судови, накнаде за уређење грађевинског земљишта, накнаде за конверзију грађевинског земљишта у власништво, железничка станица, приватни објекти, подземне воде,... Пројекат се простире на преко 100 хектара и планира се у наредних 30 година изградња скоро два милиона квадратних метара ексклузивног стамбено-пословног простора. Прекопута, једва упола мање подручје блока 18, једнако запуштено и неугледно одједном постаје значајно. За њега, додуше, важи нека друга логика, јер ту су чак и наши закони, прописи, планери, архитекте, инвеститори и генерално могућности изгледа дорасли пројектном задатку, јер он је скроман - треба само направити адекватну сценографију у којој Београд на води може да заблиста у свом пуном сјају.

И заиста, пристигла решења су прихватила неминовност и обећану кулу са супротне обале Саве, прихватила парк који приватни инвеститор Београда на води није (а и зашто би кад му је тако дозвољено); отворила визуре ка Будућности у коју, сасвим поузданим мерењем утврђено, скоро два милиона људи верује; прихватила и Оперу и Галерију за коју у Будућности места није било и у сваком погледу се прилагодила једном киднапованом парчету земље. Али, заиста, који је најбољи начин да се ода признање том производу бесрамне самовоље са друге стране реке, том изразу усиљене самозаљубљености моћника оличеном у чему другом до Кули (ах, тај его, баш је предвидив), који је најбољи начин да се каже "волим те" неком толико набеђеном, лажном, самодовољном? Па, поклониш му  - огледало!

Е, млади архитекта Југ Церовић је Београду на води дао огледало, и то какво, највеће на свету. Није награђен за то храбро дело, али није ни битно. Битно је опирати се неправди, самовољи, баналности и ниским побудама. Битно је остати доследан идеалима и струци, искрен и ведрог духа. Лако је зидати објекте, треба градити  друштво.

Цело конкурсно решење под називом "Београд у огледалу" можете видети овде>>>>ЛИНК

Насловна слика љубазно уступљена од стране аутора Југа Церовића.
 



Komentari (596)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

little_radojica little_radojica 14:45 01.07.2016

Још мало слика





milojep milojep 14:51 01.07.2016

Naravno

Šut' u guzicu je korisniji i jeftiniji poklon od odgledala.
Milan Novković Milan Novković 14:56 01.07.2016

Moderna LCD tehnologija ...

... nudi mogućnost da se ogledalo "nežno" utopi u nebo

A moderni meta-materijali nude mogućnosti da se ogledalo utopi u pozadinu kako treba bez obzira na posmatračku perspektivu
little_radojica little_radojica 14:59 01.07.2016

Re: Moderna LCD tehnologija ...

Milan Novković


A moderni meta-materijali nude mogućnosti da se ogledalo utopi u pozadinu kako treba bez obzira na posmatračku perspektivu


А ако је више посматрача?
freehand freehand 14:59 01.07.2016

A đe je

... tu Vučić?
Bajdvej, ja bih na tom ogledalu i srušenu ulicu obavezno odslikao. Jer nekako slutim da će još dugo mnogim urbanističkim vizionarima današnjice i tvorcima fatamorgane koja se zove BG H2O još dugo lebdeti pred očima. Kao pretnja i kao utvara prljave savesti, a nadam se i dok budu ležali dugogodišnje robije.
little_radojica little_radojica 15:02 01.07.2016

Re: A đe je

... tu Vučić.


Па он је свуда, али ја га увек видим кад погледам у ту бесмислену кулу. Асоцијација је превише јака.
freehand freehand 15:04 01.07.2016

Re: A đe je

little_radojica
... tu Vučić.


Па он је свуда, али ја га увек видим кад погледам у ту бесмислену кулу. Асоцијација је превише јака.

ma ja bih, u stvari, sa ove strane ostavio samo njega i ruševine, sa one strane tu opsenu u ogledalu.
milojep milojep 15:16 01.07.2016

Re: A đe je

sa one strane tu opsenu u ogledalu.


Pa imao si je već

a_jovicic a_jovicic 09:01 02.07.2016

Re: A đe je

milojep
sa one strane tu opsenu u ogledalu.


Pa imao si je već

Ma šta će im ogledalo ... dovoljan je i taj pano ... Kad bolje razmislim dovoljan bi taj pano bio i sa ove druge strane


makemyday makemyday 07:39 04.07.2016

Re: A đe je

freehand

Bajdvej, ja bih na tom ogledalu i srušenu ulicu obavezno odslikao. Jer nekako slutim da će još dugo mnogim urbanističkim vizionarima današnjice i tvorcima fatamorgane koja se zove BG H2O još dugo lebdeti pred očima. Kao pretnja i kao utvara prljave savesti, a nadam se i dok budu ležali dugogodišnje robije.

Upravo tako,sve potpisujem.
tyson tyson 15:01 01.07.2016

18. vek

Zastareo koncept, koji savršeno odražava način razmišljanja srpskih arhitekata i žalosno stanje urušenih institucija koje ih obrazuju.

Mladi srpski arhitekta u 21. veku predlaže ogledalo, u vreme kada široko dostupne tehnologije omogućavaju kreiranje uverljive trodimenzionalne hologramske slike.

Da je makar postavio video-zid, pa još i nekako da se izbori za prelaznu ocenu, na laktanje...



st.jepan st.jepan 00:37 02.07.2016

Re: 18. vek

tyson
Zastareo koncept, koji savršeno odražava način razmišljanja srpskih arhitekata i žalosno stanje urušenih institucija koje ih obrazuju.
Mladi srpski arhitekta u 21. veku predlaže ogledalo, u vreme kada široko dostupne tehnologije omogućavaju kreiranje uverljive trodimenzionalne hologramske slike.
Da je makar postavio video-zid, pa još i nekako da se izbori za prelaznu ocenu, na laktanje...


Uuu, bre, al si ga zabukvaliso, pa ne misliš valjda da on to ozbiljno?
Očito je, zeza se čovek, ironiše, parodira onu idiotsku bilbordčinu pred štajgom.

tyson tyson 01:43 02.07.2016

Re: 18. vek

Uuu, bre, al si ga zabukvaliso, pa ne misliš valjda da on to ozbiljno?
Očito je, zeza se čovek, ironiše, parodira onu idiotsku bilbordčinu pred štajgom.

To naprosto nije moguće. Ne!!


princi princi 15:42 01.07.2016

Šta se događa sa

marinom Dorćol?
tyson tyson 15:49 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

princi
marinom Dorćol?

Korov umesto "Marine Dorćol"


princi princi 15:53 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

To stvarno nema nigde, da nekom daš zemljište, da on 8 godina ne zakopa ni ašov i još uvek bude u posedu zemljišta. I to na takvoj lokaciji. Dakle, stvarno je Srbija jedna bantu zemlja.
Lionsgate Lionsgate 16:08 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Sine, u Srbiji a i sire nema nikog ko bi ulozio novac u neku marinu u kojoj bi bilo vezano 20tak jahtica, Saric je vec odavno u apsu a oni koji imaju cist novac ulazu u nesto profitabilnije od srpskog turizma... jbg, do 2008me se pricalo o ne znam kakvim projektima po Beogradu, nova poslovna kula pored postojeceg CK, novi toweri pored renoviranog hotela Jugoslavija, hoteli sa n zvezdica u Kneza Milosa na mestu bivsih republickih i saveznih SUPova, pomenuta marina i apartmansko naselje... megalomanija bez realnog pokrica.

Tih par godina, do 2009te, je bilo bolje biti gradjevinac u Beogradu nego u Smorontu, nije bilo nezaposlenog inzenjera, redovne platice u osrednjim firmama su bile preko hiljadarke, zaradjivalo se i sa strane... puno love i jos vise ribica. Inzenjerski san.
princi princi 16:12 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Da, da, znam, bio sam uključen u par njih. Moj dobar drug i kolega iz Londona je napravio čitavu karijeru na Beogradu 2008. Killing.
princi princi 16:15 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Glavni investitori tih godina su uglavnom bili izraelski penzioni fondovi. Oni su uleteli u Airport city i u Marinu. Merryl Lynch je, koliko mi je poznato, Ušće kupio na pola završeno. Svi su, naravno, uleteli zbog brze kinte, očekivali su property boom i krizu oko 2010. Ali, jbg, zajebali se u timingu. Nisu jedini.
Lionsgate Lionsgate 16:21 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Moja firma 2007me dala oglas u Politici za dva inzenjera, javio se jedan tip da pita jel posao u Beogradu ili u Kanadi, kad je cuo da je u pitanju Beograd i da je plata hiljadarka samo spustio slusalicu... niko se nije javio na oglas za posao, samo nas posle toga najmanje 2 godine smarale razne firme za prodaju kancelarijskog materijala i slicnih potrepstina, nakratko smo izronili iz anonimnosti i to je bilo dovoljno da nas potope reklamnim materijalom i ostalim spamom. Od tad zaposljavam samo preko poznanika

Jbg, bilo je to doba velikog poleta i cudesno mnogo novca iz ko zna kojih sve izvora..
Lionsgate Lionsgate 16:23 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Merryl Lynch je, koliko mi je poznato, Ušće kupio na pola završeno. Svi su, naravno, uleteli zbog brze kinte, očekivali su property boom i krizu oko 2010. Ali, jbg, zajebali se u timingu. Nisu jedini.


Developer za Usce je bio MPC, krenuli su i u projekat druge kule ali je Petar Matic pao u politicku nemilost i morao da zapali iz Srbije, tek onda je amerikancima prodao centar.

Uzgred, koji izraelski investicioni fondovi i slicni bakraci, najveci investitor je bio gospon Saric, za sad su otkrili da je njegovim novcem izgradjen Belvil.
princi princi 16:51 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Uzgred, koji izraelski investicioni fondovi i slicni bakraci, najveci investitor je bio gospon Saric, za sad su otkrili da je njegovim novcem izgradjen Belvil.

Da, zaboravih njega (izraelci definitivno stoje iza marine i Airport Cityja, e sad da li su bili cover za neko pranje kinte, sasvim moguće). Odavno pričam da je čoveku trebalo u Bg napraviti spomenik a ne hapsiti ga.
tyson tyson 16:56 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

i cudesno mnogo novca iz ko zna kojih sve izvora

Pitaj Vesića odakle pare u to vreme.


Lionsgate Lionsgate 17:28 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Izraelci su stajali iza mnogih "projekata", Hiltona u Kneza Milosa, golf terena u Surcinu, marine na Dorcolu... I od svega su izgradili onih sest supica u krugu IMTa koje ti zoves Airportcity. Daj sine, tko ce kupiti stambeni ili poslovni prostot u BGD kad je povracaj mizeran. U Srbiji su se tad prali novci iz 90-tih i kasnije, ali nasi novci ili novci zaradjeni na kokainu.

Vesic je kao nekad nesto odlucivao u BGDu?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:09 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
tyson tyson 18:18 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Vesic je kao nekad nesto odlucivao u BGDu?

Vesić je bio jedan od onih preko kojih su se plasirale "Šarićeve" pare u investicije.


princi princi 18:27 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

U Srbiji su se tad prali novci iz 90-tih i kasnije, ali nasi novci ili novci zaradjeni na kokainu.

Šarić je junački nastavljao srpsku hajučku tradiciju. Čovek je bio provider. Mislim, da se ne foliramo, gomila te love koja se valja kroz fondove, pa i kroz same investicijske banke je pranje love zarađene ovim ili onim kriminalom. Šariću bi Srbija trebalo nekako da se zahvali što je ulagao u otadžbinu. Da je ulagao u US, Švicu ili UK nikada ne bi pao (videti pod C. Subotić).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:30 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
princi princi 18:31 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

. Daj sine, tko ce kupiti stambeni ili poslovni prostot u BGD kad je povracaj mizeran.

Ja naravno ne znam pod kojim uslovima i za koju lovu oni izdaju taj poslovni prostor, ali znam da se izdaje kao ono top spec prostor, prime location. To, valjda, i one nove zgrade preko puta SIVa su valjda jedini kvalitetan office prostor koji trenutno postoji u BG (uslovno, pošto su obe na NGG).
Lionsgate Lionsgate 18:34 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

dve kule u Airport sitiju.


Objekti od P+10 spratova tesko da su kule, barem u gradjevinarstvu ih tako ne krste pa sta rekli ovi iz Beobilda.

A da Beograd nema savremenog poslovnog prostora, nema ga. Ali nema ni onih koji bi ga platili, prosecni m2 je oko 15eura sto je dovoljan dokaz koja je dubioza u ekonomiji zemlje.

EDIT.
Jedan od finansijera u tom BOPu je i Raiffaisen, zanimljivo je da oni rentaju (?) i veliki deo tog prostora. Sad koja je kombinacija u pitanju, damo vam povoljan kredit, lova se obrne a da bi investicija bila isplativa mi cemo da vam rentamo (?) deo prostora. Isto tako, jedan od vecih zakupaca je i Targo telekom, firma koja je u stecaju evo vec godinama a renta ceo sprat. Odakle novci i koje su kombinacije u pitanju nije nase da se pitamo...
princi princi 18:39 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Objekti od P+10 spratova tesko da su kule, barem u gradjevinarstvu ih tako ne krste pa sta rekli ovi iz Beobilda.

Da, 35m-100m se obično klasifikuje kao visoka zgrada (35m je, otrpilike, P+12). Preko 500ft su skyscraperi, oblakoderi kako su ih nekad zvali, ili, kako vidim sve više, neboderi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:42 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
Lionsgate Lionsgate 18:42 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:47 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:48 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
Lionsgate Lionsgate 18:48 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
Lionsgate Lionsgate 18:49 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
tyson tyson 18:49 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

На пример, конкретно је кад кажеш да су клуб-kafee Vanillu, Just Vanilla, Magacin, H20, Pascucci и још неколико њих држали Шарићи. Зашто су их држали? Па, како су ми рекли, да би прали паре -- чини ми се да су ти угоститељски објекти пријављивали ненормално велике пазаре. На жалост, ово поуздано не знам, никад нисам завирио у пословне књиге тих клубова. А по Београду се знало да су настали од кокаин новца, па стога су неке велике компаније одбијале да раде с њима

Pa eto, za početak pođi od nekih od tih klubova, i vidi preko koga i uz čije posredovanje su otvoreni i vođeni.

A to je samo vrh ledenog brega. Ispod površine vode je na primer novac koji je, pogodi preko koga, plasiran u sport. I premijer je javno rekao da u to ne sme da dirne, s razlogom.

princi princi 18:49 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Jedan od finansijera u tom BOPu je i Raiffaisen, zanimljivo je da oni rentaju (?) i veliki deo tog prostora. Sad koja je kombinacija u pitanju, damo vam povoljan kredit, lova se obrne a da bi investicija bila isplativa mi cemo da vam rentamo (?) deo prostora. Isto tako, jedan od vecih zakupaca je i Targo telekom, firma koja je u stecaju evo vec godinama a renta ceo sprat. Odakle novci i koje su kombinacije u pitanju nije nase da se pitamo...

Da, to isto ne znam. Ono što znam je da je projektant Airport Cityja bio Multikon i to u doba dok ga je, kako su pričali, držao Đilas (Multikon, ne AC). Pre njega su išle sve dozvole, gradske rente, čuda, moguće je i da je posredovao u tim ugovorima.
princi princi 18:51 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Inace 100m2 oko Arene mozes dobiti i za manje od 1000e, toliko bar placaju neki ljudi koje znam.

Ne, u Beogradu je lova isljučivo u jebarnicima. Ono, iznajmljivanje stana na sat ili dan, koliko ko već ima daha.

Edit: doduše, ovo što pišeš, po meni, nije loše. To mu dođe na nekih 10 evra po kvadratu mesečno odnosno 12K godišnje za stan. Ako računaš sa nekim long term yieldom od 4%, to mu dođe oko 300K vrednost stana. Mislim, imajući u vidu koliko je govnjiva situacija u drugim sektorima ekonomije, to uopšte nije loše.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:55 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
tyson tyson 18:57 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Ne, u Beogradu je lova isljučivo u jebarnicima. Ono, iznajmljivanje stana na sat ili dan, koliko ko već ima daha.

To se danas zove AirBnB


Lionsgate Lionsgate 18:57 01.07.2016

Re: Šta se događa sa


Da, to isto ne znam. Ono što znam je da je projektant Airport Cityja bio Multikon i to u doba dok ga je, kako su pričali, držao Đilas (Multikon, ne AC). Pre njega su išle sve dozvole, gradske rente, čuda, moguće je i da je posredovao u tim ugovorima.


To je tako normalna stvar, svojevremeno je jedan lik koji je pokusao da studira u mojoj generaciji pa pukao kod Cukica uleteo u politiku i postao nacelnik uprave na jednoj beogradskoj opstini. Zena mu je drzala agenciju koja se specijalizovala za jurenje papira za gradjevibnske dozvole na toj opstini. Danas je covek vlasnik nekoliko nekretnina po vracarskim pasnjacima i kaze da je zahvalan Cukicu zato sto mu nije 6 puta dao da polozi matis.

E sad mozes misliti kakva je prica na nivou grada Beograda, tu su u pitanju stotine miliona eura, veliki % je zavrsio u privatnim dzepovima.
princi princi 18:57 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Lionsgate
Ne znam čoveka.

Mislim na chika princija, oni su mislim ista berba.

Inače, mene uopšte ne bi iznenadilo da je čika princi koji mesec mlađi od tebe.
princi princi 19:00 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

Ej, bre, dosta prepucavanja, apcigovasmo čoveku blog. Ovde su ozbiljne stvari u pitanju, mi navalili na veličanje Šarića, jebačine, vanile, čokolade... Sine, stvarno smo k'o babe neke.
tyson tyson 19:03 01.07.2016

Re: Montenegro connection

Mislim, sve ti je insinuacija do insinuacije.

Uopšte se ne radi o insinuacijama već o realnim stvarima, ljudima i događajima. Ko u Beogradu ima iole širi krug prijatelja može lako doći do pouzdanih informacija jer, verovao ili ne, neke državne službe i dalje sakupljaju i skladište informacije. Koje se onda po potrebi koriste da se neko ucenjuje na ovaj ili onaj način, jer Srbija.

Ovde su u pitanju težak kriminal, veliki novac, i finansijski jako moćan krug ljudi. Šarić je tu samo jedan od igrača, baš kao i gore pomenuti građanin Vesić.

Lionsgate Lionsgate 19:03 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:29 01.07.2016

Re: Šta se događa sa

.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:32 01.07.2016

Re: Montenegro connection

.
tyson tyson 20:10 01.07.2016

Re: Montenegro connection

Ради се о неумесним инсинуацијама.

Aha :)))))))

Dobar je Matija, uvek bio. Matori cinik.


docsumann docsumann 22:23 01.07.2016

Re: Montenegro connection


samo da se javnem sa svog novog radnog mjesta ...



kompleks je ogroman. samo dužina morske obale duž koje se pruža iznosi 2,2km.
princi princi 00:10 02.07.2016

Re: Montenegro connection

Oooo, bravo, živo!
blogovatelj blogovatelj 02:28 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Šarić je junački nastavljao srpsku hajučku tradiciju. Čovek je bio provider. Mislim, da se ne foliramo, gomila te love koja se valja kroz fondove, pa i kroz same investicijske banke je pranje love zarađene ovim ili onim kriminalom. Šariću bi Srbija trebalo nekako da se zahvali što je ulagao u otadžbinu. Da je ulagao u US, Švicu ili UK nikada ne bi pao (videti pod C. Subotić).


Kako je ovo jezivo surovo i tačno.
Dobro, ima i to što je Cane valjao pljuge, a Šarić koku.
blogovatelj blogovatelj 02:31 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

На пример, конкретно је кад кажеш да су клуб-kafee Vanillu,


Odakle je ovo citirano?
I da, Šarić je držao i jedan klub u Kragujevcu, koliko znam. Ne znam ime kluba jer nisam zalazio u takva renomirana mesta, ali je bio na jednoj od najboljih lokacija u gradu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:58 02.07.2016

Re: Montenegro connection

samo da se javnem sa svog novog radnog mjesta ..

Нек је са срећом!
satinelle satinelle 07:48 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Da, zaboravih njega (izraelci definitivno stoje iza marine i Airport Cityja, e sad da li su bili cover za neko pranje kinte, sasvim moguće). Odavno pričam da je čoveku trebalo u Bg napraviti spomenik a ne hapsiti ga.


Kazu da ce da izadje uskoro, da nam svane!
Sve sto si rekao si u pravu. Marina Dorcol, najbolja investicija ikad smisljena, nikad realizovana.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:24 02.07.2016

Re: Montenegro connection

tyson


Ovde su u pitanju težak kriminal, veliki novac, i finansijski jako moćan krug ljudi. Šarić je tu samo jedan od igrača, baš kao i gore pomenuti građanin Vesić.



чек, Мико, а зашто ти ниси растурио тај криминални ентерпрајз када си био на влас'? бавио се дипломатијом? сећам се, када би те било ко од нас non-partisans питао нешто, ти би се или претварао у бота, или чепркао нешто по мом честитом ганџа-разуму. Крстић, када би се укључивао, понашао си се као питома мала маца, ничега од ове данашње оштроумности не би било.
angie01 angie01 08:51 02.07.2016

Re: Montenegro connection

samo da se javnem sa svog novog radnog mjesta ...


ovo super izgleda- meni bas fali jedan stan sa bazenom a na obali:)),kao na slici,...bas mi je drago doks,...sem ako nas ne lozis da je vase maketarstvo pribeglo laksoj verziji- animaciji:)...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:01 02.07.2016

Re: Montenegro connection

angie01
...bas mi je drago doks,...







sviraju Вху Си на Гзитуе... :) браво, Тебра, лив лонг ен проспр!
emsiemsi emsiemsi 09:23 02.07.2016

Re: Montenegro connection

docsumann

samo da se javnem sa svog novog radnog mjesta ...



kompleks je ogroman. samo dužina morske obale duž koje se pruža iznosi 2,2km.

Алал вера, домаћине !
Нека је са срећом !
Успут --- сада можеш да окачиш неку креатуру да прославимо.
tyson tyson 12:06 02.07.2016

Re: Montenegro connection

чек, Мико, а зашто ти ниси растурио тај криминални ентерпрајз када си био на влас'? бавио се дипломатијом? сећам се, када би те било ко од нас non-partisans питао нешто, ти би се или претварао у бота, или чепркао нешто по мом честитом ганџа-разуму. Крстић, када би се укључивао, понашао си се као питома мала маца, ничега од ове данашње оштроумности не би било.

A što ga ti nisi rasturio Macane? Samo nešto pričaš, a šta si uradio dok si TI bio vlast?


freehand freehand 12:12 02.07.2016

Re: Montenegro connection

A što ga ti nisi rasturio Macane? Samo nešto pričaš, a šta si uradio dok si TI bio vlast?

On je uvek vlast. I uvek opozicija.
princi princi 12:30 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Dobro, ima i to što je Cane valjao pljuge, a Šarić koku.

Ma kakve veze ima šta je valjao. Ja na to gledam kao na prohibiciju. Gledaj šta se dešava s travom: do pre 10ak godina, koga god bi uhvatili s malo trave, tretirali bi ga kao kriminalca, a gle danas. Isto če biti i sa kokainom kad im ponestane kinte.

S druge strane, da se ne lažemo, na čemu je igrađen Majami, Las Vegas, na voćnim sokićima? Ko kupuje nekretnine po Londonu, Njujorku, Torontu, Sidneju, San Francisku, ko ulaže u IT, u izgradnju infrastrukture kroz PPP i PFI? Radni narod? Jeste... Malo se mi mnogo pravimo naivni kad je izvor love u pitanju, ono, don't ask, don't tell.
anfieldroad anfieldroad 13:41 02.07.2016

Re: Montenegro connection

samo da se javnem sa svog novog radnog mjesta ...



WOOOW!

mariopan mariopan 15:50 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

@lionsgate

Ja била на Каленићу ноћас, супер журка
mariopan mariopan 16:15 02.07.2016

Re: Montenegro connection

tyson
чек, Мико, а зашто ти ниси растурио тај криминални ентерпрајз када си био на влас'? бавио се дипломатијом? сећам се, када би те било ко од нас non-partisans питао нешто, ти би се или претварао у бота, или чепркао нешто по мом честитом ганџа-разуму. Крстић, када би се укључивао, понашао си се као питома мала маца, ничега од ове данашње оштроумности не би било.

A što ga ti nisi rasturio Macane? Samo nešto pričaš, a šta si uradio dok si TI bio vlast?



Штааа?

А ја сам мислила да сте вас двојица само добро обавештени и веома паметни ликови.


Уаааааа
Lionsgate Lionsgate 16:22 02.07.2016

Re: Šta se događa sa


Ja била на Каленићу ноћас, супер журка


Meni bas suprotno, neopisiva guzva, sparina, dim od rostilja, bez daska vetra, bio mokar do gole koze, pritisak mi otisao na 200... kad me nije strefila srchka, nikad nece. Bili par minuta, cak ni Djura nije delovao nesto raspolozeno, okrenuli se, otisli na reku. Ni za sve pare ovog sveta ne bi ziveo ni dan na Vracaru, beton, beton, beton, automobili, automobili, nervoza na sve strane.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:27 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Lionsgate

Ja била на Каленићу ноћас, супер журка


Meni bas suprotno, neopisiva guzva, sparina, dim od rostilja, bez daska vetra, bio mokar do gole koze, pritisak mi otisao na 200... kad me nije strefila srchka, nikad nece. Bili par minuta, cak ni Djura nije delovao nesto raspolozeno, okrenuli se, otisli na reku. Ni za sve pare ovog sveta ne bi ziveo ni dan na Vracaru, beton, beton, beton, automobili, automobili, nervoza na sve strane.

Gluposti.
Najlepši deo grada, sa tri parka. A sve peške dostupno. Uz prelepu neimarsku padinu,ispod Hrama, na žalost delom uništenu DS arhitekturom.
little_radojica little_radojica 16:29 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

na žalost delom uništenu DS arhitekturom


Сад ће то СНС поправити
mariopan mariopan 17:01 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Lionsgate

Ja била на Каленићу ноћас, супер журка


Meni bas suprotno, neopisiva guzva, sparina, dim od rostilja, bez daska vetra, bio mokar do gole koze, pritisak mi otisao na 200... kad me nije strefila srchka, nikad nece. Bili par minuta, cak ni Djura nije delovao nesto raspolozeno, okrenuli se, otisli na reku. Ni za sve pare ovog sveta ne bi ziveo ni dan na Vracaru, beton, beton, beton, automobili, automobili, nervoza na sve strane.

Да, било је спарно и задимљено и ја сам брзо отишла, али свидела ми се музика и уопште идеја да се та свирка уприличи на пијаци и ноћу.

Онда сам прошетала само мало даље до чубурског парка и ту ме сачека друштво па одемо на дружење са ссвирком "за своју душу". Зато је мени било лепо.
Још ми звони глас оперског певача из друштва који пева "Зајди, зајди....." и виолине...

Едит

Било приватно дружење, другарица ( у озбиљним годинама) славила развод.
Lionsgate Lionsgate 17:28 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Gluposti


Jeste, prelep kraj gde je sve u betonu, ono sto nije u betonu je zasrano i zapisano od kucnih ljubimaca u slojevima od vise metara. Po trotoarima moras da gazis kao po minskom polju da ne bi ugazio u ono sto je ostalo iza istih tih kucnih ljubimaca. Pola Vracara je sruseno, sazidane su nove strahote od stambenjaka, uske ulice podsecaju na kanjone u koje u zavisnosti od pravca pruzanja nikad ne dodje sunce. Malobrojni parkinzi, trotoari i zelene povrsine su otete od vlasnika ogromnog broja kafica za baste njihovih lokala a parking mesto na ulici mozete traziti satima. Po kolovozima, na raskrsnicama, ulazima u zgrade su nepropisno parkirani cetvorotockasi bahatih vlasnika. Treba dalje?

To se nekom svidja, nekom ne. Ali posto se ti razumes u arhitekturu i urbanizam uz mnoge druge oblasti, jelte, iako si kao student gradjevine propao vec na prvoj godini, pretpostavimo da su tvoji ukusi ispravniji.

Zato cika Brajo, na tvoju kvalifikaciju ti necu odgovoriti sa "tata ti glup" nego cu te jos jednom zamoliti da odjebes.
Lionsgate Lionsgate 17:29 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Било приватно дружење, другарица ( у озбиљним годинама) славила развод.


Opsa, dobar razlog za jos bolje raspolozenje.

Inace bio sam proslo leto na Djurinom koncertu na Mixalistu, tamo je bilo fenomenalno. Sinoc mi je Djura delovao smoreno i nekako izgubljeno.
mariopan mariopan 18:12 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Lionsgate
Било приватно дружење, другарица ( у озбиљним годинама) славила развод.


Opsa, dobar razlog za jos bolje raspolozenje.

Inace bio sam proslo leto na Djurinom koncertu na Mixalistu, tamo je bilo fenomenalno. Sinoc mi je Djura delovao smoreno i nekako izgubljeno.

Била је душегупка па можда зато био сморен? Фино ако су збрисали на реку.

У праву си за тај део Београда, ни ја ту не бих живела. Ено оне гараже или локале, шта већ, што сада постављају као маску испред пијаце да заклоне саму пијацу, да се не виде оне старе тезге и изроване бетонске плоче, ноге да поломиш по пијаци? А пијацу не поправљају, све разровано где ходаш, нема ни парче бетона да је равно, ал' важније је накрцати руб пијаце локалима па узети неку кинту з најам истих него поправити то што људима треба сваки дан?

Јеси видео станицу за аутобус 26 и 25 ту код пијаце? Бус стаје на сред пута јер станице ни нема, само мала табла код дрвета а мора да стане насред улице јер не може да приђе тротоару. Пита једна жена у бусу да ли има још станица или је то нека "дивља", необележена....очигледно није из Београда.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:12 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Jeste, prelep kraj gde je sve u betonu, ono sto nije u betonu je zasrano i zapisano od kucnih ljubimaca u slojevima od vise metara. Po trotoarima moras da gazis kao po minskom polju da ne bi ugazio u ono sto je ostalo iza istih tih kucnih ljubimaca. Pola Vracara je sruseno, sazidane su nove strahote od stambenjaka, uske ulice podsecaju na kanjone u koje u zavisnosti od pravca pruzanja nikad ne dodje sunce. Malobrojni parkinzi, trotoari i zelene povrsine su otete od vlasnika ogromnog broja kafica za baste njihovih lokala a parking mesto na ulici mozete traziti satima. Po kolovozima, na raskrsnicama, ulazima u zgrade su nepropisno parkirani cetvorotockasi bahatih vlasnika. Treba dalje?

Треба.

Врачар је и неимарска падина, оно брдо косином према Јужном булевару, са лепим породичним кућама, и -- ЛитлРичард је у праву -- ДС засраном архитектуром, коју ће сада, освојивши власт, СНС да поправи. Једна од кућа, тамо, јесте и nsarskog, или ЛРовog колеге славног архитекте БР, или Банета, Драгиње, и многих других -- дворишта скривена од улице, а у граду, и даље питома. У Интер. бригада има једна зграда, на раскршћу са Моравском, која такође гледа јужно, ка дну падине, у којој је живео један од највећих српских песника Иван В. Лалић, у улици лепих дворишта и кућа s ладолежом i puzavicama po zidovima. Неимарски парк, па Мањеж, па Ташмајдан -- сасвим довољно зеленила, особито што усред ова три простире се онај четврти, парк око Храма светог Саве. Мало даље је најузбудљивија пијаца у Србији, поред ње кафана Каленац, у довољно широкој Његошовој улици низ кафића који воде све до Цветног трга. Врачар је и даље user friendly простор, читав низ улица и паркова и дрвореда са којима се човек осећа домаће и нормално, без силе бетона НБГДа или начичканих зграда Бановпг брда. Врачар су и неке од најлепших зграда Београда, неке од најлепших вила, низ продавница, ресторана, занатских радњи, па Крунска -- једна од најлепших улица Београда...

P.S.
Сад сам схватио: Врачар је и леп зато што има пуно старе архитектуре, Генчићевакућа, кућа Ђорђа Јовановића, кућа пуковника Елезовића, Возарев крст...

Елезовић

Генчић

Јовановић


Иван В. Лалић: ПРОЛЕЋЕ, КОТЕЖ НЕИМАР

Зима је повукла хртове
На своја јужна ловишта;
Излазе боје из скровишта
И насељавају вртове

У иrpи древне мимикрије,
Кад свака боја је зелена,
Јер све је пупољак; жељена
Свечаност ока се прикрије

У слутњу, у ишчекивање:
Ружама плануће живице
Кад април се преко ивице
Излије; какво преливање

Ветра у ватру! Баште су
Распамећене од кретања
По векторима свог цветања —
А делом још од маште су.

Још једном тај врв у жилама,
На стрмој косини столећа.
Трепери сказаљка пролећа
Међу мргодним силама.

Karađorđev park
mariopan mariopan 18:30 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Брајовић

Ала си ти широко захватио!!! Добро ниси стигао до Калемегдана.

Па није то све Врачар. Таш припада Палилули? Код Храма ти је Карађорђев парк, чак и ако му додаш плато испред Храма то је мало слободног простора, сунца и ваздуха за онолико стамбено насеље.
И нико не каже да нема изузетно лепих старих кућа, по томе је Врачар и био један од најлепших делова Београда и самим тим постао мета чобана са ролексима који су му и ударили свој печат па је данас овакав какав је.
tetris tetris 18:33 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Једна од кућа, тамо, јесте и nsarskog, или ЛРовog колеге славног архитекте БР, или Банета, Драгиње, и многих других -- дворишта скривена од улице, а у граду, и даље питома.

Dok su oni živi, a onda će većina placeva postati P+6+P (negde i više od jenad) i ubiće i to malo što je od Vračara ostalo. Oni malobrojni što budu odoleli "ponudama" preduzimača, biće okruženi zidinama do same ivice placa sa novim komšilukom koji će verovatno imati drugačije poglede na istoriju (porodičnu i zajednice) komšiluka i život na Vračaru.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:36 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Da prostite, to što ja sve seronje ovde nerviram, ne treba da Vračar čini manje lepim i uzbudljivim
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:47 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Dok su oni živi, a onda će većina placeva postati P+6+P (negde i više od jenad) i ubiće i to malo što je od Vračara ostalo. Oni malobrojni što budu odoleli "ponudama" preduzimača, biće okruženi zidinama do same ivice placa sa novim komšilukom koji će verovatno imati drugačije poglede na istoriju (porodičnu i zajednice) komšiluka i život na Vračaru.

Mislim da je ovo ludlio prošlo.
Ono je bilo direktni proizvopd DS vlasti na Vračaru i u Beogradu.
Možda -- ponavljam: možda -- je samo SePeOo vlast bila pogubnija po Beograd.
angie01 angie01 18:52 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Da prostite, to što ja sve seronje ovde nerviram, ne treba da Vračar čini manje lepim i uzbudljivim


sto bi nervir'o, svako valjda svoj kraj voli i najlepsi mu je, a cinjenica je da Vracar nije vise ono sto je nekad bio, niti je ekipa ista, sa tendencijom pogorsanja i to bi trebalo nekako spreciti- ne znam kako:).

i fakat je da ti dodjosi koji nemaju ni jedno secanje ni sa jednog coska, parkica, kafane, ulice, nemaju bas ni milosti prema istima i boli ih tuki i zele da betoniraju- jer je to glavni civilizacijski pomak u njihovim krajevima,...nek me izvinu svi koji ce u ovome da traze neki kulturfasizam-....pa + investitori i graditelji koji bi da zbrljane skalamerije skupo prodaju zbog pozicije i hebiga- niko nije vodio racuna da se nove gradjevine stilski uklope u postojeci ambijent, jer i ti u gradskim upravama koji odobravaju, imaju svoje mesto u tom lancu neke licne koristi, a i postevljeni su od onih koji ne prave bas razliku sta je sta i isi su takvi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:02 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

i fakat je da ti dodjosi koji nemaju ni jedno secanje ni sa jednog coska, parkica, kafane, ulice, nemaju bas ni milosti prema istima

Па тако и ови на блогу.
Узгред, ја сам, матично, са НБГДа, Блок 33.

Три најлепша краја Београда јесу Врачар, Савамала са Косанчићевим, Земун око и подно Гардоша.
А она планиметрија којu neki nazivaju aehitekturom у Блоку 18 je čir na mozgu. Takođe Belvil. Ili A blok. Bgd H2O za njih je Korbizije, bar. Ako ne F.L. Rajt.

F.L.Right
Kuća na vodi
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:05 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

i fakat je da ti dodjosi koji nemaju ni jedno secanje ni sa jednog coska, parkica, kafane, ulice, nemaju bas ni milosti prema istima i boli ih tuki i zele da betoniraju- jer je to glavni civilizacijski pomak u njihovim krajevima,...nek me izvinu svi koji ce u ovome da traze neki kulturfasizam


evo ovog puta ti neću pripisivati kulturfašizam pošto si u pravu

samo, nije problem u "dođošima", oni mogu biti svakakvi, problem je u sredini koja nije uspela da im nametne svoja pravila i asimilira ih i pretvori u "jedne od nas".

nego, pošto je ovde bilo reči o arhitekturi iz doba SFRJ, da li je neko video ovu seriju fotografija:

Minimal Belgrade aka STAR WARS CITY
tetris tetris 19:05 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Mislim da je ovo ludlio prošlo.

Daj Bože, mada sa ekonomskom situacijom kakva je sada i ne baš povoljnim predviđanjima, vlasnici budu u velikom iskušenju da poboljšaju životni standard, ili reše neka životna pitanja menjajući "dedovinu" za nekoliko stanova u višespratnici. Ja mogu da ih razumem.
angie01 angie01 19:17 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Три најлепша краја Београда јесу Врачар, Савамала са Косанчићевим, Земун око и подно Гардоша.


da se slozim, s tim sto ni ceo Vracar nije bas to o cemu pricas,...ja bih dodala delove Plailule, koja je jos uvek zadrzala stari duh i deo na NBGD, potez stari Merk/Zemun,...s tim sto bih ja sve stare zgrade osvezila novim lepsim fasadama, promenila balkone, napravila krovne baste, iako ovde ima dosta zelenila,...Novom Beogradu generalno nedostaje neki identitet u celinama, sto je nadomestivo, al nikoga ne interesuje.
angie01 angie01 19:19 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

evo ovog puta ti neću pripisivati kulturfašizam pošto si u pravu

samo, nije problem u "dođošima", oni mogu biti svakakvi, problem je u sredini koja nije uspela da im nametne svoja pravila i asimilira ih i pretvori u "jedne od nas".


pa sad ne znam u cemu je razlika u ovom mom iskazu od onih ranije, ja uvek i napomenem da su migracije normalna stavr i da svuda gde odes, ti si taj koji mora da mutira u odnosu na sredinu, a da je BGD uvek dopustao da ga previse lome u tom smislu.
angie01 angie01 19:21 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

F.L.Right
Kuća na vodi


ja ne volim beton, metal, staklo, pa kockasto- uvek nekako sjebe toplinu.
emsiemsi emsiemsi 19:46 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

angie01
Da prostite, to što ja sve seronje ovde nerviram, ne treba da Vračar čini manje lepim i uzbudljivim


sto bi nervir'o, svako valjda svoj kraj voli i najlepsi mu je, a cinjenica je da Vracar nije vise ono sto je nekad bio, niti je ekipa ista, sa tendencijom pogorsanja i to bi trebalo nekako spreciti- ne znam kako:).

i fakat je da ti dodjosi koji nemaju ni jedno secanje ni sa jednog coska, parkica, kafane, ulice, nemaju bas ni milosti prema istima i boli ih tuki i zele da betoniraju- jer je to glavni civilizacijski pomak u njihovim krajevima,...nek me izvinu svi koji ce u ovome da traze neki kulturfasizam-....pa + investitori i graditelji koji bi da zbrljane skalamerije skupo prodaju zbog pozicije i hebiga- niko nije vodio racuna da se nove gradjevine stilski uklope u postojeci ambijent, jer i ti u gradskim upravama koji odobravaju, imaju svoje mesto u tom lancu neke licne koristi, a i postevljeni su od onih koji ne prave bas razliku sta je sta i isi su takvi.

То што ти пишеш је култур-нацизам, какав култур-фашизам.
Lionsgate Lionsgate 21:07 02.07.2016

Re: Šta se događa sa


Била је душегупка па можда зато био сморен?

Djura je bio sav u znoju, mislio sam da ce i on da rikne, verovatno je i njemu bilo ekstremno neprijatno jer je isijavalo od kamena kojim je poplocana pijaca, sama masa ljudi koja se tamo nagurala je takodje emitovala neku toplotnu energiju, rostilji sa strane, zapara iz vazduha a nije bilo ni daska nekog vetra. Meni nije bilo dobro tamo, nekom mozda jeste, zato sam i napisao da je meni sinoc tamo izuzetno smetalo.

Veceras sam bio na odlicnoj ulicnoj zabavi (na trgu zapravo), Vinski Trg u Zemunu, vinarije iz Srbije, od Vranja do Fruske Gore, vruci cvarci iz Srema (Vojka), slovenacka prusta, sremacki kulen i tamburasi na bini, malo Zvonka Bogdana, malo Balasevica, malo Janike Balaza... lepo se cugnulo, gricnulo i natancovalo. A vece prijatno, pirka sa Dunava, milina...


Јеси видео станицу за аутобус 26 и 25 ту код пијаце? Бус стаје на сред пута јер станице ни нема, само мала табла код дрвета а мора да стане насред улице јер не може да приђе тротоару. Пита једна жена у бусу да ли има још станица или је то нека "дивља", необележена....очигледно није из Београда.


Maksima Gorkog je tako opterecena ulica da je to uzas, pogotova deo oko Kalenica, autobuske linije, stotine taksista, kaficari iz fancy kafica, ljudi koji su jednostavno u tranzitu od Juznog bulevara ka pravom Bulevaru... uhhh, muka mi kad samo pomislim na gungulu tamo. Ja sam za taj kraj vezan na vise nacina, nekad sam ziveo u tom kraju a posle nekoliko godina sam u Gradskom stambenom bio zaduzen za tu teritoriju. Preporodio sam se od kad tamo svracam jednom u mesec dva...
princi princi 21:22 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Meni nekako senjačka padina prema Savi, iznad Bulevara vojvode Mišića, uvek delovala kulskije od Vračara. Pogotovu one uličice, Istarska i taj rad, tu baš ima finih mestašaca. Dobro, ukusi, ne vredi raspravljati.
Lionsgate Lionsgate 21:38 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

princi
Meni nekako senjačka padina prema Savi, iznad Bulevara vojvode Mišića, uvek delovala kulskije od Vračara. Pogotovu one uličice, Istarska i taj rad, tu baš ima finih mestašaca. Dobro, ukusi, ne vredi raspravljati.

Senjak je druga prica u odnosu na Vracar, tamo svaka kuca ima dobro parce zemlje, placa uz nju. Tamo ipak zivi poprilicno imucniji sloj stanovnistva.

Mala anegdota, dok sam radio u Stambenom na Vracaru mesecima me davio neki penzioner iz Energoprojekta, elektroinzenjer, imao neki licni sukob sa komsijom ispod njega pa probao to da resi preko javnih preduzeca. Kad mu je na kraju predoceno da ce iz svog dzepa morati da placa stetu koju je prouzrokovao kaze covek "pa morate malo da se sa nama sa Vracara da se ponasate bolje, ipak smo elitni stanovnici Beograda", dzaba sto mu ja kazem da su za nas isti i stanovnik Rakovice i Dorcola jer placaju istu cenu, uporan covek da je elita jer zivi u Njegosevoj ulici. Tu puknem i odbrusim "elita zivi po Senjaku i Dedinju u vilama a ne u stanovima pa bili i oni na Vracaru". Tuzio me kabinetu gradonacelnika (i gradonacelnik sa kojim je nas terazijski crnogorac sa bloga pikao mali fudbal je tad stanovao na Vracaru) pa me smenili, zavrsio sam na Novom Beogradu.
princi princi 21:39 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

sremacki kulen

Slovački, nema boljeg.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:42 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

princi
Meni nekako senjačka padina prema Savi, iznad Bulevara vojvode Mišića, uvek delovala kulskije od Vračara. Pogotovu one uličice, Istarska i taj rad, tu baš ima finih mestašaca. Dobro, ukusi, ne vredi raspravljati.


Pazi, meni ova moja Zvezdara do jaja. Odmah ispod šume, a iznad groblja, opservatorija mi na 5 minuta pešaka, a pogled na Dunav samo takav.
Došao sam u kraj pre 7 godina, dotle mi je bio unkwon territory i na prvi pogled se zaljubio.
Vračar sam voleo, dok nije postao ovo što je sada, baš taj deo oko hrama.
Mada sam kada se sve sabere na njemu živeo samo nekoliko godina iz više navrata. Baba i deda su bili tamo, kao i još nešto rodbine. Kršten sam u crkvi Svetog Save (onoj maloj), baš kao i ćale, baba i deda se tamo venčali, meni i danas kad kažeš "crkva" (u smislu objekta, zgrade) prva asocijacija je kako idem tamo sa dedom sa "svetimo kolač" za slavu.

Danas mi je taj kraj skoro pa neprepoznatljiv, daleko od tih uspomena iz detinjstva pa i "momaštva".

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:44 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Meni nekako senjačka padina prema Savi, iznad Bulevara vojvode Mišića, uvek delovala kulskije od Vračara. Pogotovu one uličice, Istarska i taj rad, tu baš ima finih mestašaca. Dobro, ukusi, ne vredi raspravlja

Nije loš ni taj deo, ali Bulevar vojvode Mišića kevće na tebe odole, neprestano. Kao što Brankov most kevće na Kosančićev venac, onaj njemu bliži deo. Dok onaj deo bliži Krkaru, tu je već tišina i okej, i stepenice se spuštaju na Savu, nekoliko njih. Tu bih, možda, živeo. Krkar ima stan na zanimljivoj poziciji, no ne znam koliko je Karađorđeva bučna, pa i na 4-5. spratu.

Moja sestra ima kuću na sjajnom mestu, iznad Dunava a ispod Gardoša, i niko ispred nje (osim stuba sa kablovima). Tačno između Sinđelićeve i Keja oslobođenja, ona slepa ulica. Jedna od retkih neketnina u Beogradu sa smislom. Meni.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:50 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Tuzio me kabinetu gradonacelnika (i gradonacelnik sa kojim je nas terazijski crnogorac sa bloga pikao mali fudbal je tad stanovao na Vracaru) pa me smenili, zavrsio sam na Novom Beogradu.

I treba, kad imaš svadljiv karakter.
Čovek mora da bude pristojan.

Na Senjaku nema baš većih placeva, tamo je, bogami, gužva. Najveći plac je onaj vajarke Olge Jančić. Na Dedinju, pak, ima i ozbiljnih kuća i placeva. Jedan od takvih je onaj na kom je vila za premijera (valjda?), iznad memorijalnog centra 25. maj a ispod Tolstojeve. Sa terase vile puca vidik na ceo Beograd.
Lionsgate Lionsgate 21:52 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Slovački, nema boljeg.


Pre mesec i nesto jace dana bio u Backom Petrovcu na kulenijadi, uzeo par kila za poneti, najeo se domace kobaje sa rostilja, dobos i saher torte. Dve nedelje posle toga bila kulenijada u Erdeviku, uzeo 2 kila sremackog kulena, najeo se domace kobaje sa rostilja, kurtoskolaca (chimney cake sto bi rekli vi bracela iz Onterija). Tako da sine princi u frizideru imam i slovackog i sremackog kulena. Ali posto sam ja teski lokal patriota, slovacki je picin dim za sremacki. No i to je subjektivno.

Uzgred, najbolja sremska kobasica koju sam u zivotu jeo je iz Vankuvera, tamo kasapnicu ima nas covek Sava, rodom iz Sida. Na zidu u prodavnici stoji majstorsko pismo za mesara-kobasicara iz 60 i neke, izdato u Sidu. Sine ta diploma stvarno vredi.
freehand freehand 21:53 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Било приватно дружење, другарица ( у озбиљним годинама) славила развод

Ja sam jednom bio na ispraćaju u zatvor.
princi princi 22:01 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Došao sam u kraj pre 7 godina, dotle mi je bio unkwon territory i na prvi pogled se zaljubio.
Vračar sam voleo, dok nije postao ovo što je sada, baš taj deo oko hrama.
Mada sam kada se sve sabere na njemu živeo samo nekoliko godina iz više navrata. Baba i deda su bili tamo, kao i još nešto rodbine. Kršten sam u crkvi Svetog Save (onoj maloj), baš kao i ćale, baba i deda se tamo venčali, meni i danas kad kažeš "crkva" (u smislu objekta, zgrade) prva asocijacija je kako idem tamo sa dedom sa "svetimo kolač" za slavu.

Da, ja sam prvu godinu života proživeo u Internacionalnih brigada, odmah preko puta onog francuskog samostana, posle mi ujak tu živeo. Mislim da je bio broj 89. Kuma mi ima kuću u Ognjena Price, prijatelji u nekog Stojana, jako dobar drugar ima jedno 4 stana u onog odvratnoj višespratnici u Krušedolskoj (predratni bogatuni, trebalo da im vrate i pola Dorćola), odmah do hrama... Ali, mnogo mi lepši Senjak... Hajd park, Topčiderska zvezda, siđeš dole do Careve ćuprije... Možda što sam tu radio lepih 10ak godina, pa mi sve izgledalo tu. Inače, ja sam dobar deo detinjstva proveo u Cvijićevoj i Zdravka Čelara, tamo mi živeli baba i deda, dosta sam vremena provodio kod njih.

Moram priznati da slabo znam taj kraj ispod Zvezdarske šume, znam da ima nekih problema sa stabilnošću savske kosine, vazda rade neke sanacije, čuda. Ali to je valjda na drugu stranu.
freehand freehand 22:03 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Врачар је и неимарска падина, оно брдо косином према Јужном булевару, са лепим породичним кућама, и -- ЛитлРичард је у праву -- ДС засраном архитектуром, коју ће сада, освојивши власт, СНС да поправи. Једна од кућа, тамо, јесте и nsarskog, или ЛРовog колеге славног архитекте БР, или Банета, Драгиње, и многих других -- дворишта скривена од улице, а у граду, и даље питома. У Интер. бригада има једна зграда, на раскршћу са Моравском, која такође гледа јужно, ка дну падине, у којој је живео један од највећих српских песника Иван В. Лалић, у улици лепих дворишта и кућа s ладолежом i puzavicama po zidovima. Неимарски парк, па Мањеж, па Ташмајдан -- сасвим довољно зеленила, особито што усред ова три простире се онај четврти, парк око Храма светог Саве. Мало даље је најузбудљивија пијаца у Србији, поред ње кафана Каленац, у довољно широкој Његошовој улици низ кафића који воде све до Цветног трга. Врачар је и даље user friendly простор, читав низ улица и паркова и дрвореда са којима се човек осећа домаће и нормално, без силе бетона НБГДа или начичканих зграда Бановпг брда. Врачар су и неке од најлепших зграда Београда, неке од најлепших вила, низ продавница, ресторана, занатских радњи, па Крунска -- једна од најлепших улица Београда...

P.S.

Imam ja, Brajoviću, za tebe dva pitanja na koja, naravno, ne moraš da odgovoriš ali bih odgovore izuzetno cenio. Dakle
- šta je to "DS arhitektura"?
- i zar nisi ti onaj što je iz petnih žila zapeo da preore travnjake i poseče drveće a zašto ne i da poruši Kalemegdan ne bi li se obezbedilo mesto Budućnosti i Novom dobu?
Šta ti je sad sa tim cvećem, drvećem i ptičicama?
Lionsgate Lionsgate 22:05 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Inače, ja sam dobar deo detinjstva proveo u Cvijićevoj i Zdravka Čelara, tamo mi živeli baba i deda, dosta sam vremena provodio kod njih.

Sine ti kao cergar, promenio si vise ulica nego neki carapa.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:07 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Moram priznati da slabo znam taj kraj ispod Zvezdarske šume, znam da ima nekih problema sa stabilnošću savske kosine, vazda rade neke sanacije, čuda. Ali to je valjda na drugu stranu.


Sad ne znam kako se to zove stručno, ali ovaj kraj gleda ka Dunavu a ne Savi.

Da, ima klizišta u širemo reonu, ali sam se raspitao pre kupovine gajbe, mi ovde bi trebalo da smo bezbedni sem ako me nisu zajebali :)
princi princi 22:08 02.07.2016

Re: Šta se događa sa

Ali posto sam ja teski lokal patriota, slovacki je picin dim za sremacki. No i to je subjektivno.

Kulpin rulez.

Sine, jel mi veruješ da na Farmer's marketu u Brizbejnu, kod stare Powerhouse (uzgred, božanstveno mesto), svake druge nedelje jedna žena dolazi, pazi sad, sa bačkom, banatskom i sremskom kobajom. Probao da pričam, ali ova mala što je prodavala je neka Aboridžanka, najamna radna snaga.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana