- није Доситеј постао славан по свом животу већ по томе што га је мајсторски описао.
присетих се,ево, док сам у качари крунио кукурузе, неки дан, не тако давне кратке посете Ђенови, наиме, млађа сестра наше Куме венчане удата за италијана обележила је пола века живота тамо завидном журежом у својој пространој вили са баштом и фонтаном те два пауна кочоперна у пошумљеном делу изнад града са погледом на Лигуриско море па се и ми нађосмо на списку позваних, а Кума нам поведе на тај пут и Пријатеља (No.3 по реду) емеритус професора књижевности лика који нас у вожњи од Београда где их нас двое покуписмо до циља у Италији (1140 км) позабавио упитан на тему писања јер имаде сазнања да се ја тиме (као) бавим. Профа се могао само слушати јер надахтутог греота га је била прекидати покушајем дијалога .опуштен ,на свом терену, елоквентан, заиста је пленио указима за која, мислим, да ни овде на Блогу имало склоним понешто о писању на одмет неће бити .успех je да понешто и поред шофирања похраним у меморији ...ево указујем на основу тел.записа - уочио сам читајући неколицину твојих постирки на Блогу Б92 да си схватио да информативност текста отвара причу коју постиреш у глави маштовитог и креативног читаоца наводећи га да не мора баш увек да прати линеарно, по реду, текст који си ти као аутор понудио, а можда је занимљивије и веће естетско (читалачко) задовољство до кога стиже читајући текст оним редоследом која се њему учини као могућ и исправан,као што је то у твојем писању .наравно није то никаква новина јер Г. Милорад Павић пружио је и буквално ту могућност радозналом читаоцу којем постаје изазов да и сам учествује у стварању нове, тјст другачије приче, од оне која је понуђена у првом плану. десило се то у Хазарском речнику који напросто мами да се испробају другачије опције и токови приче који се разликују од примарног кода.посебно бих указао на роман Жена француског поручника (писца Џон Фаулс-а који је покушао да проникне у викторијанску еру, у време које је поставило темеље савремених друштвених дискурса ) у којем можете, што би се рекло, легално да изаберете крај.Када су у питању прозне творевине, запамћени су покушаји аутора да збуне читаоце текстом који је штампан у различитим бојама, али и покушаји аутора да наметну својим потенцијалним читаоцима специфично упуство за читање, попут Лоренса Стерна у "Тристраму Шендију" или Џојса у "Финегановом бдењу", што код нервозних читалаца може да изазове супротан ефекат па они и сами измишљају редослед читања.писци су ипак прича за себе посматрани са аспекта најпоштенијих лопова јер литерарна позаjмица је легитимно стваралачко средство.
наравно било је успут и кафица на б.пумпама а и ради себе по питању пиша и ножне мускулатуре но истерах ја планирану километражу (1140 км) за неких 13 сати и у сумрак уђосмо кроз широм отворену капију имања домаћина уз аутосирене јавку. за почетак бисмо одведени да наш поклон у вези пола века Слављенице евидентирамо изнад једног од три камина у њиховој вили, а на време joj усмерен превозом из н.сада .био је то Триптих на тему водени цвет или паралелна линија живота поприличних димензија дочекао нас је инсталиран, а на обострано задовољство.мени позната нсад-ски ликовни стваралац доцент др. л.у. С.Петровић издвојила је време да Сестру кумину у форми акта овековечи својим уметничким жанром фигуративног надреализма и фантастичног сликарства.
Потом. одрадисмо два дана славља уз пребогат кeтеринг и дружење са 50 ак пролазних гостију у пространој им вили па је уследио 9 феб. једнодневни излет el.Teslom Слављенициног мужа до Санрема на 74. фестивал је који одржан у Театру Аристон а што био је само додатни крем на њену Слављеничку торту. како је муж кумине сестре из света музике и чак лични пријатељ уметничког директора Фестивала Amadeusa није било проблема да се стрпамо у његову ложу и уживамо у програму Semi-final 4 те гледамо и Anđelinu Mango са песмом „La noia" (https://www.youtube.com/watch?v=Yiim37tbT68) која је победила у финалу (мелодија песме се мојој жени, осетљивој на ноте, из прве гласнула као позната од раније (?). да, видели смо и Џона Траволту и Ероса Рамацотија кaо и фудбалера Zlatana Ibrahimovića који су били гости фестивала.
вредна је помена и вечера у повратку за Ђенову у Ници (пола сата вожње) у ресторану La Rotonde захваљујући Гђи Hoyat (waitress) која нам је обезбедила (телефонски ) астал са веганском понудом . до Ђенове 200 км потом муж Кумине сестре нас је за неких три сата бешумно провозао тако да заноћисмо под балдахином у једној од гостињских им соба док нас је крештање пауна у сунчаном јутру у сан улалао. наравно да пред повратак посетисмо и ђеновско гробље Staljeno друго по величини у Европи које је стална поставка надгробних споменика вајара Ahile Kanesa....нечег......шта је уистину.......вредело видети .остале знаменитости Града нас троје посетисмо у неколицини ранијих посета, док је Профа пак Град в. Добро познавао јер је на катедри UniGe био више пута гостујући предавач у Школи друштвених наука, а како је Универзитет организован у неколико независних кампуса који се налазе у различитим градским областима имао је прилику да успут и посебности Града упозна.
у повратку Г. Профа је осетио потребу да наставну јединицу о писању комплетира освртом на тему актуелну међу писцима у последње време а односи на то шта роботи ,та конкуренција ауторима, могу да произведу од четири могуће врсте писаног садржаја: смислени неоригинални, бесмислени оригинални, смислени оригинални или бесмислени неоригинални садржај ? - Оно што је знано је да аутор производи неко ново, сопствено писаније, у било ком облику и на било коју тему. То ауторско дело конзумирате са јасном одредницом ко га је створио, а садржај је и орогоначан и смислен .По мом мишљењу, роботи и сви уређаји засновани на вештачкој интелигенцији, могу да произведу садржаје под 2, 3 и 4, и никад неће бити способни да креирају смислени оригиналан садржај. Моћи ће да преузимају ауторске (људски креиране) садржаје и да их даље пласирају у било ком облику рендом лупетањем склапају квази оригиналан садржај од онога што су добили као изворни унос од људинаправе бесмислену компилацију од онога што су добили као изворни унос од људи много од овога могу заинтересовани да нађу у књизи Речник интернета и дигиталне комуникације аутора Л.Бошковића (креативни консултанат за свеканални маркетинг и дигитални стратег у области комуникационих стратегија) аутор је креативних концепата и садржаја (тел. белешка).
пар баш баш динамична дана креснуше као шкљоц прстима и ево нас где горе описано окончасмо доласком у Бгд-ски Кумин стан за почетак (у сауни освежења ради), а потом, у Скадарлији ,веган вечерицом у Малом врабцу уз боемску музику ( Г.Emeritus баш залеже ) те ноћењем код Куме зачињену свирком у слушкама, маестра L,Boccherini-ja пред спавку, док нас водени кревет програмираним таласањем не одвезе у царства Морфеја....