Budućnost| Kultura| Ljudska prava

Ko se boji Roma još

natasa_tasic_10 RSS / 20.06.2023. u 23:10

Još se nisam ni razbudila jutros kako treba kada mi je stigla notifikacija na Fb od prijateljice Ljubice Crnoglavac, vezano za slučaj diskriminacije koji se desio u Butiku 13 u Bulevaru Kralja Aleksandra koji cu ovom prilikom da prenesem od reči do reči, a napisala ga je voditeljka Jasmina El-Abd Vasiljević.

"Razmisljala sam da li da objavim ovaj post, i odlucila sam da necu da cutim zato sto su me izvredjale radnice butika da sam Ciganka, nije sramota biti Rom, vec komentarisanje i selekcija ljudi po nacionalnoj osnovi je vredjanje. Danas sam otisla da kupim haljinu u Butik13 u Bulevaru Kralja Aleksandra br 38. Haljina mi treba za snimanje reportaze. Ulazim u Butik u kome sam stalno kupovala garderobu za snimanja. Pitam zenu koja radi u butiku da li mogu da slikam haljinu i kaze mi da ne mogu, da je zabranjeno slikanje. Ja postujuci njen odgovor kazem ok. Onda me ona pita zasto mi treba da slikam, na sta joj odgovoram da imam snimanje u subotu i da zelim da posaljem producentu da mi potvrdi da li model i boja odgovaraju za tu namenu. Onda sledece pitanje mi postavlja za koju emisiju, ja joj odgovaram i ona meni drcno i bezobrzno kaze mi vas nemamo u registru. Gospodjo, kod vas sam uvek kupovala garderobu, nikada nam niste bili sponzori, uvek sam placala u kesu. To nema veze nemamo vas u nasem registru, i ja vas nikad nisam videla u nasim modelima. Ja onako vec besna,  ali i dalje fina pokazujem joj moje slike sa snimanja u njihovim modelima. Ona mi odgovara, to ste kupili u drugom nasem butiku. Ja znam da sam kupovala bas u ovom butiku, i svi vasi butici imaju iste modele, i ne mojte vi meni da govorite da bolje znate od mene. Krecem da izlazim iz butika, njena koleginica koja je stajala pored mene se obraca svojoj koleginici, radnici koja je komunicirala samnom, i govori joj ma lepo sam ti rekla, vidis da je Ciganka i da laze, folira se da je voditelj, svi pokusavaju na istu foru. Ja onako sokirana, ne zeleci da pravim bilo kakav problem pred drugim kupicima izlazim iz butika i ne verujem sta sam dozivela. Taj isti butik je sponzor mnogim emisijama, imaju jako lepu garderobu ali nikad vise kod njih nista kupiti necu. Emisije  koje sam radila u njihovim modelima nisu bile ni rijaliti, ni snimanje na vasarima. Snimala sam emisju Turisticki magazin, u kojoj su mi gosti bili Ambasadori, direktori Turistickih organizacija, i gradonacelnici gradova Srbije. Voditelj sam bila dodele Zlatne Amfore za najbolje u turizmu za 2021. godinu, i tada sam nosila modele Butika13.  Gospodjo, ovde cu javno da napisem, ako niste znali ja nisam romkinja, ja sam meleskinja, otac mi je Libanac, i ponosna sam na moje poreklo. I da jesam Romkinja, pa sta, nije sramota biti Rom. Sutra cu da nadjem ko im je sef, i da objasnim da su radnice u tom butiku nekulturne. Evo i par slika sa snimanja u njihovim modelima."

Jasmina je i objavila slike na svojoj FB strani sa snimanja, a ja sam pozvala Butik 13  i rekla sam da je nedopustiva ovakva vrsta diskriminacije i da zahtevam da se izvine. Izvinjenje je i doslo od strane Butika 13 u vidu komentara na Jasiminom zidu.

Komentara od svega tri rečenice. 

Pre par godina, a blogeri znaju da o tom slučaju nisam pisala na Blogu ja sam doživela u Maksiju ponižavajuću scenu i zahvaljujući prijateljici Jelici Greganović koja je moj video podelila, stiglo je izvinjenje od strane Maksija i to javno, medijsko, a ne u vidu od tri rečenice u komentaru na postu koji je napisala JASMINA.

Danas sam razmišljala, šta da je devojčica došla, Romkinja da pogleda haljinu jer je vreme matura i da  je doživela ovako nešto, da li smo mi kao društvo spremni da prihvatimo različitosti sa obzirom na poslednjih par slučajeva diskriminacije sa kojima sam i lično upoznata, da li za nas ima mesta u belom svetu?

 Da li će mediji da podrže koleginicu koja je pretrpela ovakav vid rasizma i da li će dobiti adekvatno izvinjenje?

Evo ja ću podeliti blog svima, a onda ćemo da vidimo ko se ne boji da bude Rom, jer Rom znači Čovek.

Za trenutak samo budimo Romi svi. 



Komentari (73)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Черевићан Черевићан 02:03 21.06.2023

адеквантност извињења

тјст......budimo Romi svi

забрињава богме померај у Друштву
емпатије ...............све мање - у трагу,
сутрашњица бољитак слабо обећава
песимисте слуте..... - све оде к'врагу
Milan Novković Milan Novković 14:43 21.06.2023

Re: адеквантност извињења

Черевићан
тјст......budimo Romi svi

забрињава богме померај у Друштву
емпатије ...............све мање - у трагу,
сутрашњица бољитак слабо обећава
песимисте слуте..... - све оде к'врагу

Nema druge nego da se mi, stara garda, podmladimo ...

... što manje lepršave odeće utoliko bolje bi mogla da bude početna mantra

A bučne (mimo kreveta i opere) samo ignorišemo




shmoo shmoo 08:15 21.06.2023

Ево ја се не бојим да будем Ром

natasa_tasic_10

Da li će mediji da podrže koleginicu koja je pretrpela ovakav vid rasizma i da li će dobiti adekvatno izvinjenje?

Evo ja ću podeliti blog svima, a onda ćemo da vidimo ko se ne boji da bude Rom, jer Rom znači Čovek.


1) А шта да радимо када два дечака ромске националности узраста 4. разред основне школе (10-11 година старости) у школском дворишту скину заставу државе Србије, газе по њој, пишају по тој застави и цепају је?

Да пријавимо случај полицији?

Нисмо ми у школи то урадили јер су то деца из породица "тешког материјалног стања", тзв. депривиране социјалне средине, а њихови родитељи би због тога по закону за такав чин (члан 41) морали да плате новчану казну од 50 хиљада до 500 хиљада динара па би им тиме било избијено из новчаника оно што су у Немачкој узели као социјалну помоћ имигрантима и вратили се у Србију опет по ко зна који пут.

Дечацима су одређене васпитно-дисциплине мере у школи које су се свеле на "појачани васпитни рад" (званични назив) учитељице са децом.

Та деца су још увек у мојој школи.

(Иначе, у школи имамо 20% ученика Рома, Ашкалија, Горанаца, Албанаца и Турака са Косова и Метохије чији су родитељи или бабе и деде пристигли у Београд 1999. године за време бомбардовања. Наше институције их све трпају под одредницу Роми, али нису сви Роми...Има и Ашкалија и Горанаца и свих осталих. Једино им је заједничко да су сви исламске вероисповести.)

2) Шта радити када група одраслих Рома наоружаних моткама, штанглама и ланцима упадне у вечерњим часовима, док трају последњи часови, у школу тражећи једног дечака српске националности да га умлате зато што се он потукао са њиховим ромским дететом док су играли фудбал у школском дворишту па се деца посвађала око лопте и да ли је био фаул или није био фаул?

При томе наставника који је покушао на улазу да их спречи да уђу у школу ( "Станите, ЉУДИ, шта вам је? Деца су то!!!" ) одгурнули са речима:"Ти немој да се мешаш да не би и ти добио батине!"

(Нисам ја, мој колега, старији човек пред пензијом)

Оба дечака су иначе 5. разред, дакле 11-12 година старости.

3) Шта радити када читав дан у августу на 40 степени док асфалт трепери по улицама као разредни старешина тражиш по насељу свог ученика ромске националности да га доведеш на поправни испит из математике (био је обавештен више пута о термину испита али се једноставно није појавио) док наставник математике чека у школи јер је разредном рекао да само доведе дечака, не мора ништа да одговара на испиту, али макар да се појави па да добије ту двојку из математике да не би понављао 5. разред?

И онда налетиш на сестру тог дечака која се шета по насељу са другарицом и питаш је где је дечак, а она каже да је код бабе на другом крају града. па јој ти кажеш да га зове да дође до школе, чекаћемо наставник математике и ја да дође, само да се појави да би добио ту двојку.

Девојчица каже да хоће, а онда када сам се окренуо и нисам одмакао ни 2 метра од две девојке чујем исту ту сестру тог дечака како каже:"Марш у пичку материну, јебем ти матер српску."

Додуше на чистом српском језику.

Правио сам се да нисам чуо шта је рекла.

4) Шта радити када раздвојиш две ромске девојчице 7. разред (13 година) које се туку на ходнику школе без иједне друге речи осим престаните, станеш између њих две не додирујући их покушавајући да их раздвојиш док оне млате рукама око тебе у покушају да дохвате једна другу за косу успут те ударајући из све снаге?

А онда после ицидента у року од сат времена у школу ти дођу родитељи те две ромске девојчице и оптуже те да си као наставник вређао њихове ћерке на националној основи па случај пријаве и просветној инспекцији.

(Школске инспекције и Министарство просвете су врло осетљиви на такве пријаве, на националној основи, реагују одмах и обавезно верују искључиво родитељима и детету, а не наставницима. Срећом, сада постоје школске камере а постојали су и сведоци инцидента, чак и међу ромском децом која се нису устручавала да инспекцији кажу истину, па инспекција може да гледа снимке и да чује изјаве сведока пре него што казни наставника и школу иако је то била првобитна намера инспекције када су се запутили у школу јер као што рекох, у случајевима таквих пријава одмах, и пре него саслушају наставника и сведоке и погледају снимке са школских камера они унапред верују у тврдње родитеља и деце. Нарочито је тако када родитељи и деца нису српске националности.

Шта ту радити?

И тако могу још дуго да ти набрајам те случајеве дискриминације и увреда на националној основи које сам и сам доживео или сам им био сведок у мом окружењу у школи у којој радим.

Школа је у насељу које је предграђе Београда, дакле усред Србије.

Шта радити, Наташа, у таквим случајевима?

Да ли је требало сваки пут када се тако нешто догодило и када су дискриминација и увреде на националној основи ишле од Рома према Србима, а не од Срба према Ромима као у тексту овог твог блога, да ли је требало и тада, Наташа, звати све медије и узбуњивати све друштвене мреже?

Нисмо то радили у мојој школи.

Знаш зашто?

Зато што би онда мржња према Ромима, а која неоспорно постоји јер сваки народ има своју фукару, међу Србима само порасла.

Порасла би мржња и била би осуђивана због оваквих појединачних случајева чак и она велика већина Рома који нису ништа урадили и не заслужују осуду због дискриминаторских поступака неких својих сународника какве сам ти поменуо у овим случајевима из моје школе и какве ти често помињеш на Блогу Б92.

Жао ми је, Наташа, али мени ова твоја прича која се на Блогу Б92 често понавља, са навођењем сваког појединачног примера где су припадници већинског народа, Срби, дискриминисали Роме у разним ситуацијама, није у реду баш због тог разлога јер нити је већина Срба таква нити је већина Рома таква да заслужују осуде због својих дискриминаторских поступака према другој нацији.

Ради се о мањини и међу Србима и међу Ромима.

Зашто онда подстицати међусобну мржњу две нације ударањем на сва звона сваког појединачног случаја дискриминације?

Постиже се само контраефекат. А верујем да ти то није циљ.

Наташа, људи се не деле на Роме и на Србе и на било шта...

Деле се само и искључиво на људе и на фукару.

Фукара се не може искоренити. Можеш је контролисати, не дозволити јој да тако бучна, агресивна и примитвна свима осталима одређује начин живота, али је не можеш искоренити.

Као што се ни насиље не може искоренити како то тврде у Протоколима УНИЦЕФ-а које смо добили одавно у нашим школама. Може се само контролисати да не би то насиље постало начин живота у Србији, али га искоренити не можеш.

Само та подела постоји - људи и фукара.

А људи имаш и међу Ромима и међу Србима као што фукаре имаш и међу Ромима и међу Србима.

То је, што се мене тиче, једина важећа подела свих људи на овом свету.

Људи и фукара.

predatortz predatortz 08:41 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром



1) А шта да радимо када два дечака ромске националности...


Šta da radimo kada Romi improvizovanim vozilom, koje nikako ne bi moglo biti registrovano za saobraćaj jer ne ispunjava ni jedan uslov za to, izlete ispred mene, ne poštujući znak stop koji su imali, pa na taj način ugroze moj i živote moje porodice koja je bila u automobilu?
Pa kad jedva zakočim, sačuvavši na taj način i nas i njih od povreda, a njih možda i od smrti jer bi ih automobil težak preko tonu ipo pobio kao mačiće, onda galame i pokazuju srednjak.

Neka se zahvale mojoj gospoji koja me je povukla za ruku u auto, kada sam zaustavio i krenuo da ih izgazim kako bi to trebalo i uraditi i činjenici da mi je u sekundi doprlo do mozga da me moji sinovi ne bi trebali videti u takvoj situaciji.

No, mislim da na ovo nećemo dobiti odgovore od naše domaćice.
Verovatno će teatralno zaključati blog, kao i obično.

Ona na dijalog očigledno nije spremna.
Spremna je na to da saopštava i osuđuje.
Dijalog je kad ja tebi kažem ono što meni smeta, ti meni kažeš svoju stranu iste priče, pa dođemo do nekog zaključka.

Ako ćeš ti da osuđuješ mene, a teatralno napuštaš razgovor lupajući nogicama o pod, kao što to naša domaćica radi zaključavajući blogove čim joj se nešto ne dopadne, onda to nije rešenje.
To će iskopati samo dublje rovove i iza takvog ponašanja će ostati samo produbljeno nerazumevanje.

Bojim se da naša domaćica baš tako "zastupa" romsku zajednicu.
shmoo shmoo 08:58 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

predatortz

Šta da radimo kada Romi improvizovanim vozilom, koje nikako ne bi moglo biti registrovano za saobraćaj jer ne ispunjava ni jedan uslov za to, izlete ispred mene, ne poštujući znak stop koji su imali, pa na taj način ugroze moj i živote moje porodice koja je bila u automobilu?



Зажмуриш на једно око правећи се да не видиш то што видиш свестан да закони и прописи о саобраћају у таквим случајевима не важе нити институцијама државе Србије пада на памет да примени те законе и прописе.

А када ти уз то покажу и средњи прст, почнеш у себи да бројиш до 10 и оном ђаволчету што ти седи на рамену увек у таквим ситуацијама и шапуће ти, мрмори и шумори нешто у уво кажеш : "Е, нећеш вала то да ми радиш! "

Шта друго?

Ја то из сопственоиг искуства у таквим ситуацијама.

highshalfbooze highshalfbooze 09:01 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

shmoo


То је, што се мене тиче, једина важећа подела свих људи на овом свету.

Људи и фукара.


shmoo

1.
Ниси одмах закључала свој блог за коментаре?

Сад ћеш брзо... Чим хијене Блога Б92 у чопору навале на тебе...

Хтела ти то или не, волела ти или не шта год хоћеш и кога год хоћеш.


Rekao bih da si na hijene zaboravio.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:12 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

Taso imas moj broj tel. Sluzbe ne rade posao kako trrba i zatodolazi do ovakvih stanja. Prvo za ovo je malo disciplinska. Drugo za ove sto su uleteli da biju nekoga je zatvor, trece pozivi kada dodje do ovakvih stvari da se prodrma sistem i da se reaguje. Na huliganstvo apsolutno sa koje god strane dolazilo nemam nikakvu zadrsku.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:17 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

A sto da brojis do deset ja sve prijavljujem policiji i pratim sta su uradili i to jos od pre 6 godina kada sam isto imala problem sa Romima. Ali ja pricam o tome da budemo dibri ljudi a ne da se delimo po nacionalnosti
gvozden1 gvozden1 09:48 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

) Шта радити када читав дан у августу на 40 степени док асфалт трепери по улицама као разредни старешина тражиш по насељу свог ученика ромске националности да га доведеш на поправни испит из математике (био је обавештен више пута о термину испита али се једноставно није појавио) док наставник математике чека у школи јер је разредном рекао да само доведе дечака, не мора ништа да одговара на испиту, али макар да се појави па да добије ту двојку

Kazniti nastavnika matematike.

Ovo najozbiljnije.

Za dvojku mora da se zna koliko mora, i Srbin, i Ciganin, Rom ako je lakše, i bog otac.

Što da ne ponavlja?
Ako ne zna gradivo i treba da ponavlja.
Da li će nastaviti, da li neće, neka on i njegovi roditelji o tome misle.

I da mu se pokloni svedočanstvo o završenoj osnovnoj, ništa se neće promeniti u glavi tih ljudi, pa što bi mu se poklanjala dvojka?

Pravila, pa neka mu je kako mu je.
solo solo 10:10 21.06.2023

životinjsko carstvo

Rekao bih da si na hijene zaboravio.


Pripitomimo hijene!






shmoo shmoo 10:31 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

natasa_tasic_10
A sto da brojis do deset ja sve prijavljujem policiji i pratim sta su uradili i to jos od pre 6 godina kada sam isto imala problem sa Romima. Ali ja pricam o tome da budemo dibri ljudi a ne da se delimo po nacionalnosti



И ја такође причам о томе.

И баш зато прво покушам/покушавамо (не могу да кажем да не стоји школа иза мене у таквим ситуацијама, стоји) да решавамо проблем као људи јер се у већини случајева може тако решити.

А лако ће се применити и сила ако баш треба да се примењује.

А у већини случајева не мора да се примењује.

Пример:

Знаш да родитељи подлежу новчаном кажњавању ако дете неоправдано изостаје из школе?

Знаш ли колко је моја школа до сада потеглка таквих пријава надлежнима?

Ниједну.

Позовеш те родитеље (а у 90% случајева то јесу Роми), разговараш са њима као човек, објаснипш им последице, објасниш да постоје неки прописи који моји морају да се поштују и да убудуће неће моћи да се заврши само тек тако, оправдавањем изуостанака детета без поснова да не би било кажњавано и у скоро свим случајевима родитељи схвате шта им кажеш и после тога ако дете и изостаје из школе, добијеш оправдање лекара или неку другу врсту оправдања.

Ако и то не упали, онда се детету смањује оцена из владања.

После тога обавезно сви редовно долазе у школу. Мало по мало и сви науче да поштују та правила.

А пријављивање родитеља за недолажење детета у школу нисмо још увек имали ниједном потребу да применимо.

И после неког времена таквог поступања у тим ситуацијама нама сва та деца редовно долазе у школу или ако одсуствују, родиттељ ми се јавља телефоном, каже шта је у питању, доносе оправдања,...

И исто важи и за ромсдку и за српску децу.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:36 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

No, mislim da na ovo nećemo dobiti odgovore od naše domaćice.


Na stranu zakljucavanje bloga, ali kakav odgovor ocekujes od domacice? Da se izvini u ime tih klipana sto ne znaju da voze* i sto voze to sto voze? Pa nije ona a ni ova voditeljka trazila da se svi Srbi izvine zbog ovih radnica u butiku.

Da ne pricamo da je ovo cist whataboutism. Primetiti izlive rasizma u goreopisanom slucaju prema zeni koja cak nije ni pripadnica romske zajednice.

*Eh da samo oni ne znaju da voze. Za strucnu analizu beogradskih vozaca procitati ponovo komentare od Tadejus. Inace, razumem tvoj bes.
shmoo shmoo 10:56 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

gvozden1

Kazniti nastavnika matematike.

Ovo najozbiljnije.

Za dvojku mora da se zna koliko mora, i Srbin, i Ciganin, Rom ako je lakše, i bog otac.

Što da ne ponavlja?
Ako ne zna gradivo i treba da ponavlja.
Da li će nastaviti, da li neće, neka on i njegovi roditelji o tome misle.



Зато што покушаваш на све начине, а школа је најбољи начин за то, да укључиш то дете у друштво у којем живи јер ће то дете бити врло брзо једног дана и одрастао човек... Па ако не буде тада део тог друштва, онда ништа нисмо урадили. Џабе та школа.

То се, Гвоздене, зове инклузија.

А дете из неке мањинске групе па и националне иде кроз тај поступак.

Не ради се ту о знању него о школи као механизму којим се такви људи укључују у друштво.

Јер су људи. Без обзира које националности.

И поносим се својим бившим ученицима Ромима који су, схвативши то што ми радимо у школама због њих, данас одрасли људи који су завршили неке школе, имају своје породице, своје животе, ништа другачије од својих суграђана Срба.

I da mu se pokloni svedočanstvo o završenoj osnovnoj, ništa se neće promeniti u glavi tih ljudi, pa što bi mu se poklanjala dvojka?



Ниси у праву.

Кроз овај горњи механизам у школама који сам ти описао, много тога се промени у главама те деце током одрастања.

Знаш и сам колико се често догађа да Роми своје ћерке удају врло рано?

(То је оно због чега сам се обраћао Наташи због своје ученице Ромкиње.)

И онда не заврше ни школу, удају их (пази, не удају се, него их удају) за неку будалу, алкохоличара и шта ти ја знам, изроде гомилу деце, а та будала их злоставља, туче,... И оне не могу да оду од њега јер он једини зарађује у кући а оне немају своје парче хлеба у рукама да би могле да оду и да узму децу са собом.

А видиш, данас, за разлику од времена од пре деценију-две, мени велика већина ромских девојчица на крају основне школе каже:"Нећу ја, разредни, да им дам да ме удају! Не дам! Хоћу прво да завршим школу!"

А мени срце пуно...

Ниси у праву. Много тога се у главама мења образовањем.

И то не важи само за Роме. За све људе на овом свету.


Pravila, pa neka mu je kako mu je.



Ех...

Ако си човек, не иде то тако.

Ради се о људима, не о шрафовима које у школама израђујемо по неком стандарду.

Ако си бирократа, онда може тако... Правила, па сеци сатаром у сваком појединачном случају.

(Рвем се са таквим својим колегиницама и колегама у школским зборницама преко 30 година и зато ти то кажем)

Али ако си човек, не иде то тако.

Дођем код колеге математичара. Врло строг али правичан човек. Сваког августа код њега на поправном испиту барем четвртина његових ученика.

Испричам му како сам видео једну моју ученицу Ромкињу, дете од 11 година, која код њега има јединицу од почетка школске године, како стоји у контејнеру за ђубре и вади из њега, а њени мајка и отац стоје поред контејнера и узимају те ствари. И када ме је дете видело, окрене главу на другу страну, срамота ју је било да ми се јави.

Када је то чуо, колега математичар, понављам врло строг и са принципима за оцењивање како то већ математичари раде, узме онај дневник (тада смо још увек имали папирне дневнике), баци ми дневник на сто испред мене и каже ми:"Пиши јој двојку!"

Човек.

И разумем ја тебе, Гвоздене, шта хоћеш да кажеш.

Али ако си човек, не може тако.

А свако дете, је посебан случај и посебна прича.

Зато не може тако како ти кажеш.

П.С. - Знаш, Гвоздене, преко 30 година радим у школи. И наслушао сам се разних педагога и психолога, ишчитао гомиле књиге на ову тему...

И знаш ко ми је дао најбољи савет у мом животу по том питању још на почетку моје наставничке каријере?

Мој деда. (Иначе трговац по занимању.)

Рекао ми:"Сине, није грех дати двојку. Грех је дати петицу ономе ко није за петицу."

И ја то памтим и тога се придржавам ево већ пуних 30 и кусур година.

Не умем другачије.

predatortz predatortz 11:06 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

Na stranu zakljucavanje bloga, ali kakav odgovor ocekujes od domacice?


Ovo nije izolovan primer, a smatram da su desetine hiljada stanovnika ovog grada diskriminisane ponašanjem samih Roma.
Taj segment se nekako uvek preskače kad se govori o diskriminaciji.

Krenimo redom:

Problem u saobraćaju sam već naveo. Čudne naprave bez ikakve signalizacije, neosvetljene konjske zaprege. Dakle, ugrožavanje života građana.

Potom, nehigijenska naselja. Problem je višeslojan. Od odlaganja opasnog materijala u blizini porodičnih kućs (akumulatori, automobilske gume, bela i druga tehnika), gomile plastičnog i drugog otpada koje su ljudi prinuđeni da gledaju sa prozora svojih kuća i stanova.
Ne samo da gledaju u to, nego takve naseobine obezvređuju vrednost njihovih nekretnina jer će malo ko da plati punu tržišnu cenu da bi imao takav pogled i komšiluk ne baš prihvatljivih socijalnih, higijenskih i drugih navika.

Problem presretanja klinaca u zoni škola, otimanje telefona, novca, izuvanje klinaca...

Sve su to stvari koje se svakodnevno događaju, a na koje se svi pravimo mutavi jer je tako "politički korektno". I svi smo spremni da zarežimo na primitivku iz butika, za šta sam saglasan da je primitivizam u pitanju, ali ovo što ću ja reći - dakle činjenice, vi ćete u vašoj "ispravnosti", zapravo svesnom pristajanju na licemerje, osuditi kao rasizam.
A nije rasizam - činjenice su!
Pa ćete onda reći kako njima život nije dao jednake šanse, što je takođe laž.
Dao i je! Ne postoji ni jedna zabrana bilo kog prava, koja se odnosi na Rome.
Svako pravo koje imam ja imaju i oni. Samo je bitno ko je šta spreman da učini za sebe, svoj život.
Kada Romi počnu sami da rade na otklanjanju stvari koje ljudima smetaju, a utiču i na život, onda će se slika o njima menjati.
Ne postoji blanko prihvaćenost i ne treba da postoji.
shmoo shmoo 11:15 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

highshalfbooze
shmoo


То је, што се мене тиче, једина важећа подела свих људи на овом свету.

Људи и фукара.


shmoo

1.
Ниси одмах закључала свој блог за коментаре?

Сад ћеш брзо... Чим хијене Блога Б92 у чопору навале на тебе...

Хтела ти то или не, волела ти или не шта год хоћеш и кога год хоћеш.


Rekao bih da si na hijene zaboravio.



Хијене = фукара.

Једноставна једначина разумљива свима, чак и онима који иду на поправни испит из математике у августу.

'Ај сад ти настави о Наташи као посланику у Скупштини Србије на листи СНС. Видим да ти је то баш инетерсантно.

То је вероватно некима много занимљивија тема од ове једначине и поделе свих људи на овом свету на људе и на фукару.

П.С. - Знам да си колега из неке школе.

Јеси ти можда био на овом скупу у Сали хероја на Филолошком факултету који сам поменуо?

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:42 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

Taj segment se nekako uvek preskače kad se govori o diskriminaciji.


Nista od nabrojanog nije diskriminacija ili rasizam. Bilo bi ako bi neki Rom na taljigama isao ciljano na tvoj auto zato sto si Srbin ili Madjar. Nesto tome se slicno recimo desava na Kosovu od strane Albanaca prema Srbima u onim enklavama ali ne u Beograd od strane Roma prema Srbima ili Madjarima.

Ova prodavacica u butiku sa druge strane je ciljano vredjala jednu osobu i to na osnovu njene boje koze. To jeste rasizam.

Ovo da Romi imaju jednake sanse naravno nije tacno. Jedan primer: rodis se kao A i tvoji imaju kucu, zemlju ili neko imanje u svom vlasnistvu. Rodis se kao B i nemas nista od toga. Znaci, A i B nemaju iste sanse u startu zbog klasne razlike.

Postoje problemi koji imaju veze sa nekim strukturama i pojavama unutar romske zajednice i postoje oni koji su vezani za vecinsku zajednicu, drzavu, itd. Po tome Srbija nije izuzetak.
predatortz predatortz 11:46 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром


Ovo da Romi imaju jednake sanse naravno nije tacno. Jedan primer: rodis se kao A i tvoji imaju kucu, zemlju ili neko imanje u svom vlasnistvu. Rodis se kao B i nemas nista od toga


Ja sam se rodio kao A, imao sve to pa ostao bez svega toga, pa ponovo izgradio sve to. Dok B generacijama čeka da mu se da.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:53 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

predatortz

Ovo da Romi imaju jednake sanse naravno nije tacno. Jedan primer: rodis se kao A i tvoji imaju kucu, zemlju ili neko imanje u svom vlasnistvu. Rodis se kao B i nemas nista od toga


Ja sam se rodio kao A, imao sve to pa ostao bez svega toga, pa ponovo izgradio sve to. Dok B generacijama čeka da mu se da.


Dobro, onda mislis da je samo problem u Romima i da nema nikakve veze sa ovim drugim.

Opet je zanimljivo da ti Romi kad odu u Nemacku, Francusku ili Austriju odjednom zive manje-vise kao i drugi gastarbajteri iz Srbije.
predatortz predatortz 11:59 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

Opet je zanimljivo da ti Romi kad odu u Nemacku, Francusku ili Austriju odjednom zive manje-vise kao i drugi gastarbajteri iz Srbije.


Šta ih onda u Srbiji sprečava da rade i poštuju norme ponašanja?
Došli smo do suštine - gledanje kroz prste!
Srbija ne primenjuje svoje zakone, a treba.
Onaj koji radi prosjačenja obogalji svoje ili tuđe dete nikad ne treba da vidi svetlost dana.
U Srbiji prose bez da ih iko dira i na 35+ C nose ošamućeno dete ispod miške.
Je li žmurenje na takvo ponašanje korektno? Da ništa drugo, prema tom detetu?
Nije! To je sranje! A tolerisanje toga zbog "posebnosti" je ne samo licemerje nego i saučesništvo u nasilju nad tim detetom.
Napomenuću te da Srbija vapi za radnom snagom!
Seoska domaćinstva svećom traže radnika.
Posla ima!

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:09 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

predatortz
Opet je zanimljivo da ti Romi kad odu u Nemacku, Francusku ili Austriju odjednom zive manje-vise kao i drugi gastarbajteri iz Srbije.


Šta ih onda u Srbiji sprečava da rade i poštuju norme ponašanja?
Došli smo do suštine - gledanje kroz prste!
Srbija ne primenjuje svoje zakone, a treba.
Onaj koji radi prosjačenja obogalji svoje ili tuđe dete nikad ne treba da vidi svetlost dana.
U Srbiji prose bez da ih iko dira i na 35+ C nose ošamućeno dete ispod miške.
Je li žmurenje na takvo ponašanje korektno? Da ništa drugo, prema tom detetu?
Nije! To je sranje! A tolerisanje toga zbog "posebnosti" je ne samo licemerje nego i saučesništvo u nasilju nad tim detetom.
Napomenuću te da Srbija vapi za radnom snagom!
Seoska domaćinstva svećom traže radnika.
Posla ima!



To sa prosenjem jeste problem. Toga ima i po evropskim gradovima i cini mi se da tu policija slicno postupa kao i u Srbiji - otera ih pa se oni vrate.

Ali ne prosi 90% Roma.

Da zakljucim, po meni postoji problem sa obe strane. Jedan od njih je rasizam koji je tema ovog bloga.


predatortz predatortz 12:12 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

Jedan od njih je rasizam koji je tema ovog bloga.


da li ti je palo na pamet da je možda iskustvo? Ono kojeg ima toliko puno da postane streotip, pa se često i pogreši.
predatortz predatortz 12:16 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром


Nista od nabrojanog nije diskriminacija ili rasizam.


Rasizam nije, diskriminacija jeste.
Ugroženo je pravo jedne grupe građana od strane druge grupe.
To što je druga grupa manjinska, ne znači da ponašanje nije neprihvatljivo.
gvozden1 gvozden1 12:22 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром


То се, Гвоздене, зове инклузија


E ako se tako zove onda je u redu.

Ako ne postoje drugi načini da se neko uključi, promeni, privoli da bude bliže standardu, nego se pokušava podilaženjem, podmićivanjem, a, samo dođi, ništa ne moraš da znaš, dobiješ dvojku, je podmićivanje i podilaženje, onda ni taj mehanizam, neće pomoći.

Jel došao taj tvoj, jel završio razred, jel se promenio njegov pogled na školu i pogled njegove sestre zbog te dvojke?


Dati dvojku da, kad pokaže minimum minimuma, makar želju za dvojkom, a, ti, care, samo dođi i imaš dvojku, jer ti si poseban, neće to ništa pomoći njemu.

Možda vama koji to radite da iluziju da ste nešto korisno uradili.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:36 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

predatortz
Jedan od njih je rasizam koji je tema ovog bloga.


da li ti je palo na pamet da je možda iskustvo? Ono kojeg ima toliko puno da postane streotip, pa se često i pogreši.


To iskustvo je jednako objektivno kao i ono sa zadrtim Bosancerosima. Lose opravdanje i nista drugo. Ljudi treba da se potrude da ljude ne procenjuju na osnovu boje koze, akcenta, porekla i sl.

Rasizam nije, diskriminacija jeste.
Ugroženo je pravo jedne grupe građana od strane druge grupe.


Pa nije diskriminacija ako jedna grupa nema nameru da se na odredjeni nacin odnosi prema jednoj drugoj grupi. Ti sto tebe nerviraju to voze bez obzira da li je na putu neki Srbin, Turcin ili neki drugi Rom.


predatortz predatortz 12:43 21.06.2023

Re: Ево ја се не бојим да будем Ром

Pa nije diskriminacija ako jedna grupa nema nameru da se na odredjeni nacin odnosi prema jednoj drugoj grupi


Jedna grupa, nepoštovanjem zakonskih, društvenih, socijalnih, higijenskih i drugih normi, čineći to svesno, ugrožava drugu grupu.
highshalfbooze highshalfbooze 13:10 21.06.2023

Re: ...

shmoo

'Ај сад ти настави о Наташи као посланику у Скупштини Србије на листи СНС. Видим да ти је то баш инетерсантно.


Da, to mi je jedino interesantno jer je ona, kao poslanik, neko ko utiče na moj život i na sve živote ljudi koje zlostavljaju njene partijske kolege, a prećutno i ona.

To bi na primer bilo isto kao kada bih se ja zadesio sa nekom grupom koja bi ispoljavala nasilje prema nekome i pravio se lud da ja sa tim nemam ništa. Naravno da bih bio saučesnik i tako nešto, sebi, nikada ne bih dozvolio. Čak ni kao fizičko lice to sebi ne bih dozvolio, a kamoli da sam neko ko zastupa interese građana.


shmoo

П.С. - Знам да си колега из неке школе.

Јеси ти можда био на овом скупу у Сали хероја на Филолошком факултету који сам поменуо?


U Sali heroja sam poslednji put bio pre nešto manje od 40 godina.
Nisam nikakav tvoj kolega.
Nisam nikakav tvoj sugrađanin.


shmoo

Хијене = фукара.


Hvala tebi na lepim rečima.
shmoo shmoo 14:34 21.06.2023

Re: ...

highshalfbooze
Nisam nikakav tvoj kolega.
Nisam nikakav tvoj sugrađanin.



Онда сам те ја нешто погрешно разумео када смо се раније дописивали на Блогу Б92.

У сваком случају, хвала теби сада на овако лепим речима.

Лакнуло ми је сада када знам да ми ниси ни колега ни суграђанин.


shmoo

'Ај сад ти настави о Наташи као посланику у Скупштини Србије на листи СНС. Видим да ти је то баш инетерсантно.


Da, to mi je jedino interesantno jer je ona, kao poslanik, neko ko utiče na moj život i na sve živote ljudi koje zlostavljaju njene partijske kolege, a prećutno i ona.



Та прича, на том нивоу, уопште ме не интересује.

Зато сам ти и рекао да је ти наставиш сам без мене.

Не видим чему ово подвлачење и понављање онога што си већ рекао а из чега одлично видим шта тебе једино и занима и интересује.

Немамо ти и ја иста занимања а очигледно ни интересовања да бих те ја даље пратио у тим твојим опсервацијама.


shmoo

Хијене = фукара.



Hvala tebi na lepim rečima.



Зашто то схваташ тако лично?

Није било упућено теби.

А хијене (= фукара) на Блогу Б92 ионако одавно знају на кога то мислим када користим тај назив и одавно знају шта мислим о њима.

Хвала теби на том подсећању шта сам то написао на прошлом Наташином блогу о хијенама = фукари на овој НАШОЈ друштвеној мрежи.

highshalfbooze highshalfbooze 08:56 21.06.2023

Pa gde ste vi?

Gde ste Vi kada desetine hiljada ljudi diže glas protiv nasilja?

Gde ste Vi kada Vaše partjiske kolege nišane u umetnike i kulturne radnike?

Gde ste Vi kada nišane i pričaju gadosti o univerzitetskim profesorima?
shmoo shmoo 09:25 21.06.2023

Re: Pa gde ste vi?

highshalfbooze
Gde ste Vi kada desetine hiljada ljudi diže glas protiv nasilja?

Gde ste Vi kada Vaše partjiske kolege nišane u umetnike i kulturne radnike?

Gde ste Vi kada nišane i pričaju gadosti o univerzitetskim profesorima?



Знаш за ово?


Србисти против срушеног система вредности (ЛИНК)


Прошлог четвртка. Ишао ја по оној киши.

Знаш колико нас је било у Сали хероја на Филолошком факултету?

Мање од 100.

А Сала хероја има 1500 места.

Мање од 100. Од тога нас десетак професора из основних и средњих школа, десетак студената, а остало све професори Универзитета.

Мање од 100. А еснафски протест, како кажу. Организатор није било само Друштво за српски језик и књижевност него и Друштво учитеља и остала струковна друштва у просвети.

А онлајн петицију коју су исти ти покренули потписало 104 хиљаде људи, па пошто се надлежни из Владе Србије нису удостојили ни да одговоре да су допис организатора са потписима на петицији уопште и примили, онда су органиозовали овај скуп.

Није на улици, институционални протест.

А мање од 100 људи било присутно.

Тужна слика. Били медији. Сликали тужно и сабласно празњикаву Салу хероја.

И та слика када и оде у јавност па неко гледа, каже:"Па ако се ови из просвете не интересују за најважнији проблем овог друштва и ове државе (јер од просвете све и полази), зашто би се било ко потрзао око тога?"

Обавестио ја све моје колегинице и колеге у мојој школи и на општини Чукарица (јер нико од њих није био) како је наш институционални протест изгледао.

Уз подјебавања и подругивање на крају је испало да ја треба да се осећам кривим што сам уопште и ишао на тај протест, а не да они треба да осећају кривицу што нису учествовали.

Знају да серу у зборници уз кафицу и на наставничким већима о томе, да се при томе бусају у груди као најобразованији слој овог друштва, али када треба да то о чему ионако причају по својим школама кажу и искажу своје неслагање кроз институције, нигде их нема.

Али зато знају да мене испљују зато што сам био на том протесту и тиме им покварио просек.

Вероватно то раде због сопствене гриже савести јер одлично они знају да је требало да се појаве тамо, али... Ето...

Што каже Соло, свеопшта курцобоља.

И после свега тога, право да ти кажем, после свих оних штрајкова од 1991. године откако предајем српски у учионици где нисмо тражили само повећање плата у просвети него и промену система, после тих лудих деведсетих за које треба да нам буду захвални што смо им уопште и одржали (за плкату од 5 до 50 марака) систем образовања да не нестане у потпуности као што се и данас упињемо из све снаге да то исто радимо као и деведесетих и после овако нечега где чак ни еснафски институционални протест наставника од основне школе до факултета није у стању да окупи ни 100 људи у овом друштву у Србији, ја се заиста питам шта ми то све треба.

Седам година до пензије. Преко 30 година као наставник у школи.

Шта ми све то треба?

Узалудно прорађујем Сизифа у оквиру својих могућности и у својој локалној средини гурајући тај камен звани српска просвета узбрдо толике године.

Уморио сам се, друже, од тога. Доста ми је и тога и тих људи и узалудних прича.

Време је да се полако повучем у себе и да пристанем на ту свеопшту курцобољу у друштву у Србији не бавећи се више узалудним стварима.

Ето где сам ја сада, а не знам где су остали, па и домаћица овог блога.


Иницијатива за заустављање урушавања образовног система (ЛИНК)


Надлежни нису одговорили на нашу Иницијативу (ЛИНК)


Протестни скуп у организацији Друштва за српски језик и књижевност Србије (ЛИНК)

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:29 21.06.2023

Re: Pa gde ste vi?

Taso imaš moj broj, imaš i moj mejl. Zašto mi ne kažeš za sve ovo. Ja prijatelje nikada nisam napuštala ko god oni bili i kome god pripadali, moji su i ako sam delila slavlja delim i tugu sve. Ne znam zašto mi nisi rekao.
shmoo shmoo 09:48 21.06.2023

Re: Pa gde ste vi?

natasa_tasic_10
Taso imaš moj broj, imaš i moj mejl. Zašto mi ne kažeš za sve ovo. Ja prijatelje nikada nisam napuštala ko god oni bili i kome god pripadali, moji su i ako sam delila slavlja delim i tugu sve. Ne znam zašto mi nisi rekao.



Није било и нема потребе. Хвала, Наташа.

Све смо то ми решавали и решавамо у оквиру наше мале школске заједнице и локалног школског окружења.

А уколико увидим да би и ти могла нешто да помогнеш у томе, обратићу ти се свакако. Не устежем се ја у тим ситуацијама.

Рекох ти зашто сваки такав појединачни случај не ширимо даље нити звонимо на сва медијска звона о томе.

Да не бисмо ту мржњу и нетолеранцију која свакако постоји и не можемо да је порекнемо, продубљивали и ширили даље увлачећи у то све већи и већи број људи који иначе нису такви, али под утицајем медија могу да постану такви. Не исплати се због пар трулих јабука у корпи подстицати трулежину да се шири на све јабуке.

Дефинитивно, свако ко мисли да се мржња и насиље, физичко и психичко и емоционално (по било којој основи па и на националној основи) може искоренити, није у праву.

Може се контролистаи да се не би дозволило, због агресивности и буке коју подижу насилници и мрзитељи, да та мржња и насиље не постану једини вид комуникације у неком друштву.

Али се искоренити не могу ни мржња ни насиље. Могу се само контролисати.

А то што сваки тај случај нисмо ширили по медијима и друштвеним мрежама и јесте једна од метода којом покушавамо да контролишемо насиље и мржњу.


Због тога ти ја то нисам никада ни помињао.

Радије сам од тебе тражио помоћ за моју ученицу Ромкињу за упис у средњу школу.



Није нам тада успео наш договор, твој и мој, због њених родитеља и културног миљеа средине у којој се она родила и одрасла, али је она ипак на крају данас добро, завршила је средњу фризерску, удала се има већ и дете.

А ти и ја смо имали добру вољу у том случају и то је оно најбитније од тебе и од мене.

Радије сам ти се обраћао са тако нечим него да ти јављам о овим случајевима које сам описао у мом претходном коментару.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:41 21.06.2023

Re: Pa gde ste vi?

Taso zovi za dete.
shmoo shmoo 11:07 21.06.2023

Re: Pa gde ste vi?

natasa_tasic_10
Taso zovi za dete.


Хоћу, хвала ти.

Ако затреба, хоћу.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:12 21.06.2023

Re: Pa gde ste vi?

А уколико увидим да би и ти могла нешто да помогнеш у томе, обратићу ти се свакако. Не устежем се ја у тим ситуацијам

Taso ja sam za radikalizaciju kada su deca u pitanju. Tu nemam nikakvu maltene granicu. Roditelji su krivi za ponasanje dece jer ih nisu vaspitali i vodili racuna o njima. Imam jos dve stvari na kojima radim i ako to uspem to ce biti bum. Znam kako funkcionise skolski sitem jer sam bila profesor i razredni staresina. Ispricacu ti sve.
highshalfbooze highshalfbooze 09:04 21.06.2023

...

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:15 21.06.2023

Re: ...

Ovako Gorica je moja prijateljica i to jako dobra i Ceca i da ne nabrajam jos. Moja majka je cuvala decu od Sepetkovskog i Dugalica,zovu je bakom. Elem, mene sa mojim kolegama niko nikada nije posvadjao niti su mi ikada kolege i prijatelji sprocitavali nesto. Eto ako cemo o hijenama nas dve hijenke smo sinoc pricale. Ona sa Srebrnig jezera ja sa Palilule. I bilo nam je lepo.
highshalfbooze highshalfbooze 09:51 21.06.2023

Re: ...

natasa_tasic_10
Ovako Gorica je moja prijateljica i to jako dobra i Ceca i da ne nabrajam jos.


Sasvim je nebitno ko je čiji drug ili drugarica.

Vi ste sami svesno prišli tim ljudima koji rade to što rade. A ako to još rade vašim prijateljima i prijateljicama, tragedija je potpuna.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:18 21.06.2023

Re: ...

Gospodjo meni su pretili ubistvom deteta,vesanjem, sisanjem na Terazijama, sekli gume na autu...sada skoro su mi isarali ulaz, na Hitlera su me napravili...ne znam sta da vam kazem. Eto ja vas ne znam ni likom, ni imenom ni prezimenom, samo neki nadimak. Tamaru Dragicevic znam i jako me je pogodilo to sto su i njoj decom pretili.
Na vezi sam sa kolegama stalno. To sto ja nisam isla u medije sa ivim, to je moja stvar jesam prijavila policiji i razrednoj i skoli jer znaju gde mi ide dete u skolu i to su mi rekli. Al eto, ne mogu da saznaju ko.je jer je to neki pseudonijum i neke lazne IP adrese.
Molim vas lepo ja zaista nemam nista da kazem lose za moje kolege into je kraj.
solo solo 09:55 21.06.2023

ej ! ima sve u klipovima



Sve smo ovo već prošli. Ovaj program se zove ispiranje.(mislim na vešmašinu)


Otpevano je



solo solo 10:32 21.06.2023

Zašto zajebancija? Evo Zašto:

Наташа, људи се не деле на Роме и на Србе и на било шта...

Деле се само и искључиво на људе и на фукару.


No, mislim da na ovo nećemo dobiti odgovore od naše domaćice.
Verovatno će teatralno zaključati blog, kao i obično.

Ona na dijalog očigledno nije spremna.
Spremna je na to da saopštava i osuđuje.
Dijalog je kad ja tebi kažem ono što meni smeta, ti meni kažeš svoju stranu iste priče, pa dođemo do nekog zaključka.

Ako ćeš ti da osuđuješ mene, a teatralno napuštaš razgovor lupajući nogicama o pod, kao što to naša domaćica radi zaključavajući blogove čim joj se nešto ne dopadne, onda to nije rešenje.
To će iskopati samo dublje rovove i iza takvog ponašanja će ostati samo produbljeno nerazumevanje.


Pa gde ste vi?
Gde ste Vi kada desetine hiljada ljudi diže glas protiv nasilja?

Gde ste Vi kada Vaše partjiske kolege nišane u umetnike i kulturne radnike?

Gde ste Vi kada nišane i pričaju gadosti o univerzitetskim profesorima?


Србисти против срушеног система вредности (ЛИНК)



Taso imas moj broj tel. Sluzbe ne rade posao kako trrba i zatodolazi do ovakvih stanja.Taso imaš moj broj, imaš i moj mejl. Zašto mi ne kažeš za sve ovo. Ja prijatelje nikada nisam napuštala ko god oni bili i kome god pripadali, moji su i ako sam delila slavlja delim i tugu sve. Ne znam zašto mi nisi rekao.



Радије сам од тебе помоћ за моју ученицу Ромкињу за упис у средњу школу.
Није нам тада успео наш договор, твој и мој, због њених родитеља и културног миљеа средине у којој се она родила и одрасла, али је она ипак на крају данас добро, завршила је средњу фризерску, удала се има већ и дете.


Da rezimiramo

Седам година до пензије. Преко 30 година као наставник у школи.

Шта ми све то треба?

Узалудно прорађујем Сизифа у оквиру својих могућности и у својој локалној средини гурајући тај камен звани српска просвета узбрдо толике године.

Уморио сам се, друже, од тога. Доста ми је и тога и тих људи и узалудних прича.

Време је да се полако повучем у себе и да пшристанем на ту свеопшту курцобољу у друштву у Србији не бавећи се више узалчудним стварима.

Ето где сам ја сада, а не знам где су остали, па и домаћица овог блога.


Verujem ti. Nisi jedini.

Predlog mera:



Dok se ne dogodi totalni reset sa lustracijom. Tkz. 6 oktobar.

Do tada uživamo u košarci.



shmoo shmoo 11:05 21.06.2023

Re: Zašto zajebancija? Evo Zašto:

solo


Ето где сам ја сада, а не знам где су остали, па и домаћица овог блога.


Verujem ti. Nisi jedini.

Predlog mera:









Dok se ne dogodi totalni reset sa lustracijom. Tkz. 6 oktobar.

Do tada uživamo u košarci.

Питање свих питања - ко овде сеје мржњу?

Хвала лепо, немам ништа више да кажем.



Е зато ја бирам да уживам у фудбалу на стадиону где имаш максимум 50 навијача просечне старости 65 година који током текме причају како су они некада давно играли фудбал или навијали.

Србија је слободна земља у којој још увек имаш ту слободу избора да не учествујеш тамо где већина учествује.

shmoo shmoo 11:34 21.06.2023

Re: Zašto zajebancija? Evo Zašto:

solo

Србисти против срушеног система вредности (ЛИНК)



Било нас је мање од 100, Матори. У Сали хероја на Филолошком.

А пази, то су професори.

У просеку гледано, најобразованији слој овог друштва.

Интелектуална елита, зар не?

Има све у клиповима, што ти кажеш.





solo solo 11:39 21.06.2023

Re: Zašto zajebancija? Evo Zašto:

А пази, то су професори.

У просеку гледано, најобразованији слој овог друштва.

Интелектуална елита, зар не?

Има све у клиповима, што ти кажеш.


Ima nešto i u citatima

,,Šta će vam ta produhovljena faca, kao da imate para, a samo vam ideje nedostaju? Ne izigravajte intelektualca. Bili smo i mi gladni,,.

Duško Radović


p.s.

ovo gladni je više figurativno.
shmoo shmoo 11:41 21.06.2023

Re: Zašto zajebancija? Evo Zašto:

solo
А пази, то су професори.

У просеку гледано, најобразованији слој овог друштва.

Интелектуална елита, зар не?

Има све у клиповима, што ти кажеш.


Ima nešto i u citatima

,,Šta će vam ta produhovljena faca, kao da imate para, a samo vam ideje nedostaju? Ne izigravajte intelektualca. Bili smo i mi gladni,,.

Duško Radović


p.s.

ovo gladni je više figurativno.



Знам.

Па јес, у праву си.

Немам шта више ту да додајем.

П.С. - Јбт, када сам ја половином осамдесетих био тамо студент и када нам је гостовао Љуба Тадић са Одбраном Сократовом било препуно... Није имала игла где да падне.

Шта се то у међувремену догодило са овим народом и у главама људи и уопште са овом земљом Србијом?







solo solo 11:45 21.06.2023

Re: Zašto zajebancija? Evo Zašto:

Шта се то у међувремену догодило са овим народом и у главама људи и уопште са овом земљом Србијом?


To se pita i Obradović. Verujem da se iskreno pita.

To se pitamo svi.

A znamo i odgovor.

Desio nam se balkon.

shmoo shmoo 11:51 21.06.2023

Re: Zašto zajebancija? Evo Zašto:

solo
Шта се то у међувремену догодило са овим народом и у главама људи и уопште са овом земљом Србијом?


To se pita i Obradović. Verujem da se iskreno pita.

To se pitamo svi.

A znamo i odgovor.

Desio nam se balkon.




Да.

На жалост.

Али цена је превисока.

Па макар то био и балкон Народног позоришта.

promoter promoter 10:56 21.06.2023

Eh!

Njima treba jebati mater hiljadu puta.
I ne samo njima, nego svima sličnima.
solo solo 11:01 21.06.2023

Re: Eh!

Njima treba jebati mater hiljadu puta.
I ne samo njima, nego svima sličnima.


Pojasni ,,njima,,
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:08 21.06.2023

Re: Eh!

Pojasni ,,njima
nemoj molim te Solo da se pojasnjava.
promoter promoter 11:30 21.06.2023

Re: Eh!

solo
Njima treba jebati mater hiljadu puta.
I ne samo njima, nego svima sličnima.


Pojasni ,,njima,,

Pa tim budaletinama u butiku.
Zar nije o tome reč?
solo solo 11:32 21.06.2023

Re: Eh!

nemoj molim te Solo da se pojasnjava.


ok. Ostalo je nekako nejasno.

Ali kad smo tu želeo sam da te nešto pitam.

Moguće da grešim i da sam nešto propustio a ti me ispravi ako je tako.

Gledam često prenose skupštinskih sednica i trudio sam se da te vidim u poslaničkim klupama znajući te sa bloga. Moram priznati da nisam uspeo.Tvoje lepe velike crne oči nemoguće je promašiti.
Ali to nije bitno.

Možda sam naivan i neupućen u skupštinske procedure ali sam zbog tvoje srčanosti na blogu i žaru sa kojim se baviš ovim temama očekivao da te vidim i čujem sa skupštinske govornice. Možda mi je promaklo ako se desilo-ti me ispravi a moje pitanje je da li misliš da je ta skupštinska govornica ipak bitnija od bloga i ovih naših rasprava.

Kada ćeš da se pojaviš za tom govornicom. Vreme je.
solo solo 11:33 21.06.2023

Re: Eh!

Pa tim budaletinama u butiku.
Zar nije o tome reč?


Sad je jasnije. Zahvaljujem.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:41 21.06.2023

Re: Eh!

Javljam se. Imas i snimke. Verovao ili ne ista sam.
Jbg. mene stvarno nepravda pogadja.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:42 21.06.2023

Re: Eh!

Javljam se. Imas i snimke. Verovao ili ne ista sam.
Jbg. mene stvarno nepravda pogadja.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:42 21.06.2023

Re: Eh!

Javljam se. Imas i snimke. Verovao ili ne ista sam.
Jbg. mene stvarno nepravda pogadja.
solo solo 11:47 21.06.2023

Re: Eh!

Javljam se. Imas i snimke. Verovao ili ne ista sam.
Jbg. mene stvarno nepravda pogadja.


Što da ti ne verujem. Rekoh,možda mi je promaklo da si se po ovim pitanjima obraćala u skupštini.
gvozden1 gvozden1 12:09 21.06.2023

Re: Eh!

natasa_tasic_10
Javljam se. Imas i snimke. Verovao ili ne ista sam.
Jbg. mene stvarno nepravda pogadja.

A po kom instrumentu je poznato ravnogorsko selo Pranjani?
:)
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 12:15 21.06.2023

Re: Eh!

Po kazanu
solo solo 12:20 21.06.2023

Re: Eh!

Re: Eh!
Po kazanu


Nisi mi baš jasno odgovorila. Jesi li se javljala za govornicom na ove teme koje pokrećeš po blogu?

Ovo o kulturi ok. To sam video.



Ništa o problemima Roma u Srbiji.

Da te citiram sa spota:,, Na dobrom smo putu.Postajemo bolje društvo.....,,

U čemu je onda problem?

Bolje nam je. ,,Nekima je malo više bolje a nekima malo manje,,

Tako to biva.
gvozden1 gvozden1 12:25 21.06.2023

Re: Eh!

solo
Re: Eh!
Po kazanu


Nisi mi baš jasno odgovorila. Jesi li se javljala za govornicom na ove teme koje pokrećeš po blogu?

Ma ovo je nešto iz Ja volim Srbiju, nisu imali pojma po čemu su poznati Pranjani, niko od njih deset tami što su bili :)

A Ravna Gora, a aerodrom....

Ccccc

:)
gedza.73 gedza.73 14:08 21.06.2023

Re: Eh!

A Ravna Gora, a aerodrom....

Jes' video kad je Borcan-Harčenko pre neku godinu postavio sliku u ime srpsko-ruskog savezništva na svoj tviter nalog?


Malo se slabije vidi ko sedi u vr' sofre a još slabije se po nekima ambasador razume u istoriju, odnosno ko je na čijoj strani bio.
angie01 angie01 12:46 21.06.2023

sta bih rekla,

slucaj iz butika- jeste katastrofa, jedan od dokaza sveopsteg posrnuca drustva i njegovih vrednost,...ali ima toliko dramaticnijih primera, gde su ugrozeni zivoti i pravda, osnovna ljudska prava.

al brate- te koji su takvo drustvo iskonstruisali, ti podrzavas, podrzavas one koji prete glumcima, i deci Tamate Dragicevic, kakve veze ima sto si ti sa njima fajn, jos gore, znaci da si na licemrnoj klackalici. ti podrzavas one koji neistomisljenike nazivaju hijenima i jos sama kazes, kako ne zelis njihov mrak-ko su ti, na koga se to tacno odnosi, je l na ljude koji ne dele istu idolosku matricu, ono obicne ljude koji kusaju samo posledice onoga sto si ti izabrala kao opciju. Ti si svoje ime i rad stavila u sluzbo tog zla, koje cini lose svima onima koji nisu u kolu, ti podrzavas fatamorganu o prosperitetu i napretku, dok se iza zavese urusava sve i nista ne funkcionise-cije posledice zivi vecinski deo stanovnistva Srbije- i to je tako.

ja verujem da si ti dobar covek i da ne zelis nikome nista lose, al ova klackalica koju si instalrala je smesna, svako ima pravo da ucini svoje odabire, ali onda barem stani iza njih, imaj odgovornost za to, a ne da ovde ispisujes prigodne tekstove na velike tragedije koje nam se desavaju, koji tamponiraju srz problema, a onda zakljucavas blogove, kada ljudi ne prihvataju da se sa tim sloze i jos dopustas da te nestabilne osobe brane tako sto vredjaju druge i ucitavaju im kojesta...na sta ti "naivno" reagujes, kao sve vas volim, blabla truc....to je u najmanju ruku uvredljivo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:29 21.06.2023

Domaćice, imam molbu

Ne zaključavaj blog.
Komentare koji ti se direktno obraćaju i prigovaraju tvoje partijsko djelovanje obriši. Ako njihovi autori nastave sa takvim komentarima, banuj ih.
Oni koji nemaju što reći na temu rasne ili socijalne diskriminacije nisu obavezni ni da se javljaju.
Nemam sada vremena da čitam komentare, makar ukoso, ali ću se vratiti blogu da pročitam mišljenja nekih blogera. Tasine komentare sigurno, jer znam da on na ovu temu ima i hoće nešto reći što vrijedi pročitati.
angie01 angie01 13:38 21.06.2023

Re: Domaćice, imam molbu

Komentare koji ti se direktno obraćaju i prigovaraju tvoje partijsko djelovanje obriši. Ako njihovi autori nastave sa takvim komentarima, banuj ih.


zanimljivo razmisljanje:),...je l to imamo zasticene na blogu od tudjih misljenja, ili sta?

ja ne vidim da je neko Natasu vredjao- gde bih se onda slozila s tobom i sama dosla da je branim, (kao sto sam cinila i kada sam smatrala da je obracanje bilo neprimereno),...sto se na drugim blogovima redovno desava i niko ne reaguje, jos se lupaju preporuke na takve komentare, ako su izrecene nekome, koga ne volimo.

ovakvim stavom si sve neistomisljenike okarakterisao kao nepozeljne zlostavljace, koje bi trebalo ukloniti, spreciti, stvarno skandalozno.
Oni koji nemaju što reći na temu rasne ili socijalne diskriminacije nisu obavezni ni da se javljaju.


pa ja sam i reagovala na diskriminaciju- nije rasna ni socijalna, al je ljudska.

ps- sto se mene tice, moze i da me obrise i da me banuje, ne marim, tako i u RL ucutkuju ljude i sklanjaju ih, hapse, hebavaju im familije, prete,... al to sto sam rekla-stoji,...znaci, slobodno moze da me ukine...nista se time nece promeniti.
promoter promoter 13:43 21.06.2023

Re: Domaćice, imam molbu

kamilo_emericki
Ne zaključavaj blog.
Komentare koji ti se direktno obraćaju i prigovaraju tvoje partijsko djelovanje obriši. Ako njihovi autori nastave sa takvim komentarima, banuj ih.
Oni koji nemaju što reći na temu rasne ili socijalne diskriminacije nisu obavezni ni da se javljaju.
Nemam sada vremena da čitam komentare, makar ukoso, ali ću se vratiti blogu da pročitam mišljenja nekih blogera. Tasine komentare sigurno, jer znam da on na ovu temu ima i hoće nešto reći što vrijedi pročitati.

Kamilo, što bi rekao Mile Dodik - aj ne seri!
Kakve veze ima ako blogerki neko kaže da je poslanica SNS?
Zašto to ne bi smelo da se kaže?
Druga stvar je ako ju je neko naterao da se upiše u SNS.
To bi onda bila diskriminacija.
No, autorka nam to nije rekla.
predatortz predatortz 13:47 21.06.2023

Re: Domaćice, imam molbu

Druga stvar je ako ju je neko naterao da se upiše u SNS.
To bi onda bila diskriminacija.
No, autorka nam to nije rekla.


U SNS se uglavnom nalazi šljam. Dno našeg društva. To je Glavni shvatio, pa je otvorio ponudu za široku paletu "javnih ličnosti".
Šta su dobili kao kontra uslugu da toj nazovi stranci daju na specifičnoj težini, to ne znam.
No, svesno su pristali na to i ne vidim zašto bi ih mi, građani i glasači, štedeli od nezgodnih pitanja.
gvozden1 gvozden1 14:05 21.06.2023

Re: Domaćice, imam molbu

Kakve veze ima ako blogerki neko kaže da je poslanica SNS?

Nikakve, svako to može da kaže, jer je to istina.

Ali očekivati od Nataše političku raspravu na blogu, postavljati joj pitanja iz, ne samo oblasti strakne, nego uz oblasti politike uopšte, može neko ko je politički diletant, ili onaj kome je cilj da Natašu lično diskredituje.

Ovo drugo, diskreditacija, je takođe legitimno, ali bi bilo pošteno i priznati da je to namera.

Nataša jeste poslanik, teoretski, jeste političar, ali ona ovde piše dosta dugo, i što se kaže, znamo se.

Znamo da od nje nećemo dobiti odgovore na pitanja oko SNSa, pa što ih onda postavljamo?
Zato što imamo pravo na to?

Kome je to dovoljno, u redu.
promoter promoter 14:09 21.06.2023

Re: Domaćice, imam molbu

gvozden1
Kakve veze ima ako blogerki neko kaže da je poslanica SNS?

Nikakve, svako to može da kaže, jer je to istina.

Ali očekivati od Nataše političku raspravu na blogu, postavljati joj pitanja iz, ne samo oblasti strakne, nego uz oblasti politike uopšte, može neko ko je politički diletant, ili onaj kome je cilj da Natašu lično diskredituje.

Ovo drugo, diskreditacija, je takođe legitimno, ali bi bilo pošteno i priznati da je to namera.

Nataša jeste poslanik, teoretski, jeste političar, ali ona ovde piše dosta dugo, i što se kaže, znamo se.

Znamo da od nje nećemo dobiti odgovore na pitanja oko SNSa, pa što ih onda postavljamo?
Zato što imamo pravo na to?

Kome je to dovoljno, u redu.


Zašto bi iko nju trebalo da diskredituje?
Zar se ona nije sama učlanila u tu stranku?
gvozden1 gvozden1 14:12 21.06.2023

Re: Domaćice, imam molbu

Zašto bi iko nju trebalo da diskredituje?

Pa šta je moguća namera postavljanja pitanja na koje se neće dobiti odgovor?
promoter promoter 14:33 21.06.2023

Re: Domaćice, imam molbu

gvozden1
Zašto bi iko nju trebalo da diskredituje?

Pa šta je moguća namera postavljanja pitanja na koje se neće dobiti odgovor?

Nisi ti mene razumeo.
Zašto bi iko dodatno (jebote, kada moram da crtam) trebalo nekoga da diskredituje kada se taj ili ta učlanio u to?
gvozden1 gvozden1 15:06 21.06.2023

Re: Domaćice, imam molbu

promoter
gvozden1
Zašto bi iko nju trebalo da diskredituje?

Pa šta je moguća namera postavljanja pitanja na koje se neće dobiti odgovor?

Nisi ti mene razumeo.
Zašto bi iko dodatno (jebote, kada moram da crtam) trebalo nekoga da diskredituje kada se taj ili ta učlanio u to?

U tome dodatno je štos.

Da se kaže, eto kakvi su tamo, pojma nemaju o politici, ne umeju da odgovare na moja zajebana pitanja.

Drugog razloga ne vidim.

A pitanja, konstatacije, da te bog mili sačuva.
Da ih sam Vučić smišlja, teško da bi smislio neko koje mu više odgovara.

Recimo



al brate- te koji su takvo drustvo iskonstruisali, ti podrzavas,



SNS iskonstruisao diskriminaciju Cigana, Roma u Srbiji?

Pa ima li šta što je lakše pobiti od ove nesuvisle tvrdnje?

Vešt polemičar, koji bi hteo da polemiše sa ovakvim glupošću, bi lako mogao da urniše budalu, političkog protivnika, koja sebi dozvoli da baš ovoliku glupost tresne.

A taj manir je, na žalost, vrlo prisutan i na strani opozicije.

Isturaju napred čoveka punog rupa, onog Aleksića ili Mariniku.

Od ponavljanja razreda, preko tasta, preko Morovića, Lige....mogu da im nađu milion stvari i da ih tu gađaju.

I naravno da će ih naći i gađati.

Tako bi neko da je na mestu Nataše gađao ovu budalaštinu sa konstruisanjem diskriminacije Roma od strane SNSa.

angie01 angie01 15:36 21.06.2023

Re: Domaćice, imam molbu

No, svesno su pristali na to i ne vidim zašto bi ih mi, građani i glasači, štedeli od nezgodnih pitanja.


ma ne radi se stedenju ili ne, nego, ako predstavljas neki problem diskriminacije, a pri tome podrzavas opciju koja diskriminise sve gradjane Srbije po svim pitanjima, sem svojih clanova i podrzavaoca je malo nekorektno u njamanju ruku,...ono protiv si nasilja, a u taboru si onih, koji su to nasilje implementirali u svaku poru drustva,...gde egzistiraju, oni i mi, oni vazni i mi nebitni-koji samo treba sve da placaju.

baska sto se velikim problemima ne prica-to je tabu-, onim, koji se ticu svih, ili su izazvali velike tragedije- tamponiraju se, a brine se za pojedinacne slucajeve, jer je to sigurica,...to kao kada ukzaujes na bubicu, koja je savila vlat trave, dok ti krdo slonova unistava svo rastinje okolo i ti si jos super sa gonicem tih slonova....pa hebotebog,...zar nac nije comicka hebavala godinama ovde sa uspostavljanjem dijaloga:))),...dok gori Hilandar,...i jos su nas napdalai kao i sada obozavaoci,...ma idite bre vise sa foliranjem.
bata_nimbus bata_nimbus 15:25 21.06.2023

Позитивна дискриминација

Познато ми је да се у Новом Саду студенти често изјашњавају као Роми, јер су њихове (ромске) привилегије толике да је неразумно бити не-Ром.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana