Ljudska prava| Politika

Ima li ćirilica alternativu?

Nikola Knežević RSS / 03.09.2013. u 07:57

Podjednako se osećam kao Srbin i kao Hrvat. Srbin po nacionalnoj pripadnosti - po majci i po ocu, a Hrvat jer su mi svi preci iz Like i Dalmacije. Zato Hrvatsku osećam i volim kao svoju drugu domovinu. Kao i većina Vojvođana, pišem ćirilicom i latinicom i uvažavam sve različitosti koje ujedno smatram i najvećim bogatstvom naše pokrajine. Ipak, posmatrajući proteklih nekoliko meseci agonalnu situaciju oko pokušaja da se uvede ćirilično pismo u zvaničnu upotrebu u Vukovaru, postavljam sebi pitanje, da li bih isto osećao da živim u tom gradu?

Pitanje višejezičnih natpisa u Vukovaru nije puko pitanje regulativa Evropske unije, prava manjina ili hrvatskog zakonodavstva, to je pitanje ljudskih prava par exellence, upravo što su ona indikator problema sa kojima se suočava svakodnevno srpska manjina u Hrvatskoj. Višejezičnost je u ovom slučaju lakmus papir na kome prikazuje zrelost jednog građanskog društva i njegova spremnost da prevaziće konfliktnu prošlost i pruži ruku pomirenja dojučerašnjem neprijatelju. Uvažavajući u potpunosti pijetet žrtava koje su stradale prilikom opsade tog grada i stravičnih zločina koje su počinili pripadnici moga naroda jasno je da do istinskog pomirenja može doći jedino izgradnjom međusobnog poverenja i jednakim pravima koje treba da uživaju sve nacionalne manjine a to svakako uključuje i pravo da te manjine koriste svoje pismo. Ništa manje nije važno ni pitanje suočavanja sa prošlošću i katarze, o kojoj nažalost u ovom momentu postoje često dijametralno suprotna gledišta. Vukovar je simbol patnje i slovo srpskog srama, na žalost on je i simbol podela koje traju do današnjeg dana. Frojd je bio u pravu. Srbi i Hrvati, ne dele samo zajedničko kulturno i istorijsko nasleđe, jezik i geografski položaj, već i onaj čuveni frojdovski narcizam malih razlika, po kome se sličnosti prikrivaju a naglašavaju razlike.

Pitanje upotrebe ćirilice u Vukovaru i tenzije koje su nastale oko toga pokazuju koliko su zapravo odnosi i dalje poremećeni i pored jasne odluke hrvatskih vlasti da ispoštuje i sprovede zakone. Nažalost, to pokazuje da su prava srpske manjine i dalje ugrožena. Bez sumnje, jedno pismo, u ovom slučaju ćirilično, za neke predstavlja personifikaciju zla, ali treba naglasiti i to da su takvi pojedinci manjina, koja nažalost smatra da je iznad zakona i da je nasilje način da iskaže svoje nezadovoljstvo. Svesno ili nesvesno, njihov čekić kojima su razbijali višejezične natpise udara istom silinom kojom je udarala i zloglasna odredba o zabrani ćirilice u NDH.

Ono što uliva nadu i optimizam da je većina naroda u Vukovaru ipak za dijalog i suživot koji nema alternativu. Pitanje nacionalne i verske pripadnosti, kao i pitanja latinice ili ćirilice jesu pitanja nijansi između dva naroda koji dele istoriski, kulturni i geografski indentitet, ili bi bar tako trebalo da bude naročito ako sebe smatramo delom evropske porodice i hvalimo se našom vekovnom hrišćanskom tradicijom, a toga, složićete se, ne nedostaje na ovim prostorima. Ćirilica dakle nema alternativu, ne zbog Srba, čak ni zbog zakona, već zbog elementarnog poštovanja drugog i drugačijeg, zar to nije ono na čega nas poziva Христос ili Krist, ili ćemo i njega podeliti?

Autor članka je doktor teoloških nauka, politički teolog, profesor teologije i direktor Centra za istraživanje religije, politike i društva.
 

 http://www.religion-and-peace.com/sr/news/ima-li-cirilica-alternativu%3F

Atačmenti



Komentari (194)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

godec godec 08:15 03.09.2013

Narcizam malih razlika?

Nije ovo narcizam nego mržnja prema Srbima. Ona nije nastala u ratovima 90tih već je od nastanka hrvatskog nacionalizma njegov osnovni konstitutivni element.
Nikola Knežević Nikola Knežević 09:08 03.09.2013

Re: Narcizam malih razlika?

Ako sam dobro razumeo, osnovi konstitutivni element hrvata je mržnja prema Srbima?
docsumann docsumann 09:19 03.09.2013

Re: Narcizam malih razlika?

Ako sam dobro razumeo, osnovi konstitutivni element hrvata je mržnja prema Srbima?


ne, već hrvatskog nacionalizma. tako barem godec tvrdi.


predatortz predatortz 09:30 03.09.2013

Re: Narcizam malih razlika?

Nikola Knežević
Ako sam dobro razumeo, osnovi konstitutivni element hrvata je mržnja prema Srbima?


Stari vic, iz ranih osamdesetih.

Anketiraju slučajne prolaznike u ZG.

Što je to nacionalizam?
Pa, ćujte, to je kad mal' više mrzite Srbe nego što je to normalno...
godec godec 09:55 03.09.2013

Re: Narcizam malih razlika?

docsumann
Ako sam dobro razumeo, osnovi konstitutivni element hrvata je mržnja prema Srbima?


ne, već hrvatskog nacionalizma. tako barem godec tvrdi.




Nije to moja tvrdnja.

Postoji potpuni globalni naučni konsenzus o tome ko je otac hrvatskog nacionalizma i otac hrvatske domovine, na kakvim osnovama su on i njegovi sledbenici gradili svoj nacionalizam i državnu ideologiju, šta su mislili i misle o srbima i kakvu su im sudbinu namenili.

Nikola Kneževiću. Poricanje i opravdavanje zla ga ne čine manjim već ga hrane i čine ga većim.
myredneckself myredneckself 10:10 03.09.2013

Re: Narcizam malih razlika?

Ne znam, zašto se bune?
Ćirilica je ionako više hrvatsko pismo nego srpsko, u to je očigledno sve ubeđeniji i običan puk po portalima.


@branitelj11 : A bogami NIJE u pitanju hrvatski narod , nego šaka ptsp-ovaca predvođena ultradesničarima . Vukovar ste branili ali ga niste oslobodili ,već je to učinio Hrvatski narod ,koji je na demokratskim izborima izabrao OVU vlast ,i MORATE je poštovati, kao uostalom Zakon RH i USTAV RH. Čirilica je više hrvatsko pismo nego srpsko , a to bi trebali znati i fratri ...pogotovo oni ! .

Jedan od komentara, dnevnik.hr

(Oprez za ubuduće - učestalo i gotovo odomaćeno, nerazlikovanje dva slova, ћ i ч, pisano ćirilicom je mnogo uočljivije. Savladati! )
angie01 angie01 10:18 03.09.2013

o, Boze,

kakve veze imaju Dzizes i krst sa upotrebom nekog pisma?

Vise imaju veze sa zeljom za dominacijom, vlascu i samim tim, vecim bogatstvom-mislim, podela tog istog Boga i krasta, na pravoslavlje i katolicanstvo, sa izmisljenim razlikama, bas zbog toga, da bi neko dokazivao, kako je bolji, jer obe vere su u temelju nacionalnog razdora ova dva naroda, poteklih od istih predaka.

Sam benefit da se koriste dva pisma, je nemerljiv, i ovde kod nas postoji otpor prema latinici i insistiranje na cirilici, kod njih je isto tako, samo obratno, kao da su ta pisma personifikacija tragicne politike, a ne mogucnost vise.
predatortz predatortz 10:20 03.09.2013

Re: o, Boze,


Sam benefit da se koriste dva pisma, je nemerljiv, i ovde kod nas postoji otpor prema latinici i insistiranje na cirilici, kod njih je isto tako, samo obratno, kao da su ta pisma personifikacija tragicne politike, a ne mogucnost vise.


Izvini, a gde to kod nas rulja organizovano lupa latinične natpise na državnim institucijama?
alselone alselone 10:21 03.09.2013

Re: o, Boze,

Sam benefit da se koriste dva pisma, je nemerljiv, i ovde kod nas postoji otpor prema latinici i insistiranje na cirilici, kod njih je isto tako, samo obratno, kao da su ta pisma personifikacija tragicne politike, a ne mogucnost vise.


Da, potpuno je isto.
godec godec 10:26 03.09.2013

Re: o, Boze,

predatortz

Sam benefit da se koriste dva pisma, je nemerljiv, i ovde kod nas postoji otpor prema latinici i insistiranje na cirilici, kod njih je isto tako, samo obratno, kao da su ta pisma personifikacija tragicne politike, a ne mogucnost vise.


Izvini, a gde to kod nas rulja organizovano lupa latinične natpise na državnim institucijama?


"I ovde kod nas postoji otpor...."

Izjednačavati zalaganje za veću upotrebu ćirilice sa ovim događajima je opravdavanje zla i njegovo direktno pothranjivanje.
angie01 angie01 10:29 03.09.2013

Re: o, Boze,

Izvini, a gde to kod nas rulja organizovano lupa latinične natpise na državnim institucijama?


ne lupa natpise, ali se insistira na cirilici, iako su oba pisma ravnopravna.


to sto se tamo desava ja ne odobravam, da se pogresno ne razumemo, samo hocu da podsetim, da smo i mi u tom nekom fazonu, sto se tice izbora pisma.
myredneckself myredneckself 10:29 03.09.2013

Re: o, Boze,

NK
Pitanje višejezičnih natpisa u Vukovaru nije puko pitanje regulativa Evropske unije,

Nije, mi nismo u EU, ali u Vojvodini godinama imamo 5 (ili više?) zvaničnih jezika.


Edit:

I zbog toga se ponosim.
angie01 angie01 10:31 03.09.2013

Re: o, Boze,

Izjednačavati zalaganje za veću upotrebu ćirilice sa ovim događajima je opravdavanje zla i njegovo direktno pothranjivanje.



jao jeste, dobro da si prepoznao.


ova tema je vise puta bila na blogu, prvo zbog naseg otpora prema latinici-pogledaj u arhivi, a sada, posle ovih dogadjaja-koje neopravdavam i mrski su mi- ponovo pricamo o tome, ali je loptica stigla sa druge strane.
godec godec 10:34 03.09.2013

Re: o, Boze,

samo hocu da podsetim, da smo i mi u tom nekom fazonu, sto se tice izbora pisma.




I četnici su u stvari bili ustaše.
angie01 angie01 10:34 03.09.2013

Re: o, Boze,

Da, potpuno je isto.


kada bih ti odgovorila po cemu nije, istrolovali bi blog, a razlog nam ne ide u prilog, pa cu ovog puta precutati.
angie01 angie01 10:36 03.09.2013

Re: o, Boze,

godec



godec, rekao si, razumeli smo se, ne moras sada da ponavljas 100 puta.
angie01 angie01 10:37 03.09.2013

Re: o, Boze,


I četnici su u stvari bili ustaše.



ovo je nedostojno pristojnoj komunikaciji.
predatortz predatortz 10:38 03.09.2013

Re: o, Boze,


ne lupa natpise, ali se insistira na cirilici, iako su oba pisma ravnopravna.


Insistiranje nije krivično delo. Nasilje jeste.
angie01 angie01 10:42 03.09.2013

Re: o, Boze,

Insistiranje nije krivično delo. Nasilje jeste.


da li sam ja nasilje podrzala, ili sam rekla da ga osudjujem?!
predatortz predatortz 10:42 03.09.2013

Re: o, Boze,

angie01
Insistiranje nije krivično delo. Nasilje jeste.


da li sam ja nasilje podrzala, ili sam rekla da ga osudjujem?!


Nisi. Ali si pokušala da ga izjednačiš sa 'insistiranjem' .
angie01 angie01 10:44 03.09.2013

Re: o, Boze,

Nisi. Ali si pokušala da ga izjednačiš sa 'insistiranjem'


to sto tebi maliciozno odgovara da tako razumes- je tvoj problem!
predatortz predatortz 10:47 03.09.2013

Re: o, Boze,

angie01
Nisi. Ali si pokušala da ga izjednačiš sa 'insistiranjem'


to sto tebi maliciozno odgovara da tako razumes- je tvoj problem!


Ne. Meni samo ne odgovara da se promocija jednog pisma izjednačava sa nasiljem koje za cilj ima zabranu istog tog pisma kod naših susjeda.
godec godec 10:47 03.09.2013

Re: o, Boze,

angie01
Nisi. Ali si pokušala da ga izjednačiš sa 'insistiranjem'


to sto tebi maliciozno odgovara da tako razumes- je tvoj problem!


Maliciozno mu odgovara? Jesi li ti napisala:

"kod njih je isto tako, samo obratno"
angie01 angie01 10:51 03.09.2013

Re: o, Boze,


"kod njih je isto tako, samo obratno"


a sta godes, na sta sam mislila?:)))

na nasilje?

meni da podmetnes da ga podrzavam je kleveta, jer sam se jasno o njemu izjasnila.

nacin na koji komuniciras je nasilan-tako da,
'ajd zdravo.
angie01 angie01 10:55 03.09.2013

Re: o, Boze,

promocija



prvo, nisam izjednacavala dogadjaj sa idejom da se insistira na odredjenom pismu! I to jasno pise- gnusam se nasilja!

drugo, to sto ti zoves promocijom, slobodno proveri, ako si zaboravio, a znajuci te odavde, sigurno nisi, nego tamponiras kako ti odgovara-u svim novinskim arhivama u tekstovim na tu temu.
predatortz predatortz 10:59 03.09.2013

Re: o, Boze,


drugo, to sto ti zoves promocijom, slobodno proveri, ako si zaboravio, a znajuci te odavde, sigurno nisi, nego tamponiras kako ti odgovara-u svim novinskim arhivama u tekstovim na tu tamu.


Ja tebe ništa ne razumem. Ja nisam novinar. Kakve arhive, kakvi tekstovi?
A da se vrši promocija koja za cilj ima masovniju upotrebu ćiriličnog pisma u Srbiji - vrši se.

Ja tu ne vidim ništa sporno. Ti to zoveš insistiranjem. E vidi, to insistiranje čak ni kod mene , koji ovde slovim za srpskog nacionalistu, nije urodilo plodom.
alselone alselone 11:02 03.09.2013

Re: o, Boze,

angie01



Tema je hrvatski nacionalizam i divljanje hrvatskih fasista u Vukovaru. Ti to iskoristis da spomenes nas i jos izjednacis kroz "kod njih je isto tako".

Zasto?
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:02 03.09.2013

Re: o, Boze,

predatortz

Sam benefit da se koriste dva pisma, je nemerljiv, i ovde kod nas postoji otpor prema latinici i insistiranje na cirilici, kod njih je isto tako, samo obratno, kao da su ta pisma personifikacija tragicne politike, a ne mogucnost vise.


Izvini, a gde to kod nas rulja organizovano lupa latinične natpise na državnim institucijama?

Ne znači da neće.
Ne radi se o tome da li će rulja ili neće i da li je ono juče u Vukovaru rulja, već se radi o odnosu države i tolerisanju očitih akata raspirivanja nacionalne i verske mrđnje, divljanje nacional-šovinističkih divlkjaka.A država ćuti, pa nije to navijački incident, nije moguće da hrvatske sigurnosne sluđbe nisu imale podatke šta se sprema, ko je organizator i maltene imena onih koji će se skupiti,. I šta, nije ništa preduzela.Drugo, na snimku se vidi da su tipovi toliko poludeli i u delirijumu razbija onu ploču i ćirilična slova pa se onda neko pita kako je mogao klati sa istom životinjskom strasti.To su ustaše a policija nema kuraži da kako god on lupa čekićem po ploči da ga tako sastavi pendrekom po glavi.Uopšte me ne interesuju komentari raznih tipova ali ću ponoviti isto ono što sam rekao kod Krstića, svi oni koji brane ustaše na bilo koji način su čisti idioti.
E sada , još jedenu stvar da kažem, tj. da se otvoreno pitam zašto EU ne reaguje i uputi Hrvatskoj prosvijed zbog tolerisanja ustaštva jer nije sporno da su ustaše bile isto što i fašisti i nacisti a EU je kao antifašistički i najveći mirovni projekat.Ispade bogami da je Nemačka najprincipijelnija kada je u pitanju osuda nacizma i fašizma, evo najavljuje pokretanje sudskih postupaka protiv nekih koji su nedavno otrkriveni da su bili čuvari u logorima.
I još nešto, mislim da bi vlada Srbije trebalo da uputi zahtev EU da reaguje a i protest Hrvatskoj.
Ako nekome smeta što bi predvodnici one rulje juče u Vukovaru zaglavili u SFRJ na malo dužu robiju,njegov problem, a ja mislim da je to ispravno jer ćemu inače služi pravo i pravna država nego da zaštiti nornmalne od budaletina svake vrste.
angie01 angie01 11:12 03.09.2013

Re: o, Boze,

Ja tebe ništa ne razumem.


da, tipicno kafkijanski- jeste kriva si, ti si mislila to i to, iako si rekla ovo i ovo, a to uopste ne razumem i nije tacno, evo ja bas ovako i ne mozes mi reci da nije, dokazima na koje se pozivas, jer ni tamo ne pise to sto stoji, znam ja valjda sta su oni hteli, a to nije ono sto mozes da procitas, kako god i sta god rekla, kriva si i mislis to sto sam rekao, a ne to ti kazes da jesi.


..khm, a pri tome, ja licno volim cirilicu, u Kanadi mi je oficijelni, pohranjeni potpis na svim dokumentima- na cirilici.

ja ovde i u svim ostalim slicnin raspravama, iako me ti ne razumes:), zagovaram da je benefit znati i koristiti dva pisma i da su nacionalisticki konteksti izbacivanja jednog pisma primitivni i ne doprinose nicem korisnom.
predatortz predatortz 11:14 03.09.2013

Re: o, Boze,


da, tipicno kafkijanski- jeste kriva si, ti si mislila to i to, iako si rekla ovo i ovo, a to uopste ne razumem i nije tacno, evo ja bas ovako i ne mozes mi reci da nije, dokazima na koje se pozivas, jer ni tamo ne pise to sto stoji, znam ja valjda sta su oni hteli, a to nije ono sto mozes da procitas, kako god i sta god rekla, kriva si i mislis to sto sam rekao, a ne to ti kazes da jesi.


Bog me ubio, ako sam te išta skontao!
docsumann docsumann 11:19 03.09.2013

Re: o, Boze,

predatortz

da, tipicno kafkijanski- jeste kriva si, ti si mislila to i to, iako si rekla ovo i ovo, a to uopste ne razumem i nije tacno, evo ja bas ovako i ne mozes mi reci da nije, dokazima na koje se pozivas, jer ni tamo ne pise to sto stoji, znam ja valjda sta su oni hteli, a to nije ono sto mozes da procitas, kako god i sta god rekla, kriva si i mislis to sto sam rekao, a ne to ti kazes da jesi.


Bog me ubio, ako sam te išta skontao!


kafka 22
angie01 angie01 11:21 03.09.2013

Re: o, Boze,

Ti to iskoristis da spomenes


nisam iskoristila, kako ti kazes, kao da imam neke specijalne antinamere, nego sam rekla da taj animozitet prema pismu, koje se vezuje za odredjenu nacionalnu jedinicu postoji i ovde i da je to besmisleno, jer poznavanje i koriscenje vise pisama je samo benefit.

a divljanje sam osudila, a vidim da to moram da ponovim vise puta, iako lepo pise i slazem se sa Milanom, da ljudi koji organizuju ovakve stvari treba da budu kaznjeni.
angie01 angie01 11:22 03.09.2013

Re: o, Boze,

kafka 22


pa to!:)
godec godec 11:22 03.09.2013

Re: o, Boze,

taj animozitet prema pismu, koje se vezuje za odredjenu nacionalnu jedinicu postoji i ovde


predatortz predatortz 11:26 03.09.2013

Re: o, Boze,

nego sam rekla da taj animozitet prema pismu, koje se vezuje za odredjenu nacionalnu jedinicu


Za koju se to 'nacionalnu jedinicu' upotreba latiničnog pisma u Srbiji vezuje?
Pa, bar 60 % Srba svakodnevno piše latinicom...
angie01 angie01 11:31 03.09.2013

Re: o, Boze,

Za koju se to 'nacionalnu jedinicu' upotreba latiničnog pisma u Srbiji vezuje?


primer
predatortz predatortz 11:35 03.09.2013

Re: o, Boze,

angie01
Za koju se to 'nacionalnu jedinicu' upotreba latiničnog pisma u Srbiji vezuje?


primer


I? koga ovo mišljenje obavezuje? Koliko je tabli na džavnim institucijama razbijeno zbog njega?
godec godec 11:35 03.09.2013

Re: o, Boze,

angie01
Za koju se to 'nacionalnu jedinicu' upotreba latiničnog pisma u Srbiji vezuje?


primer




Link koji si priložila direktno opovrgava tvoj stav jer kritikuje to što "кроатоцентрични миље све што је написано латиницом слаже у корпус хрватске баштине".
alselone alselone 11:38 03.09.2013

Re: o, Boze,

primer


Odlican primer! Obskurni sajt i rulja na ulici.
Potpuno jednako.

angie01 angie01 11:42 03.09.2013

Re: o, Boze,

koga ovo mišljenje obavezuje? Koliko je tabli na džavnim institucijama razbijeno zbog njega?


ja ti odgovorila na pitanje, a za table smo vec popricali- to sto insistiras i dalje na necemu sto smo vec prosli, mi nije inspirativno.
godec godec 11:43 03.09.2013

Re: o, Boze,

angie01
koga ovo mišljenje obavezuje? Koliko je tabli na džavnim institucijama razbijeno zbog njega?


ja ti odgovorila na pitanje, a za table smo vec popricali- to sto insistiras i dalje na necemu sto smo vec prosli, mi nije inspirativno.


Nisi odgovorila na pitanje. Naprotiv. Opovrgla si sebe.
angie01 angie01 11:47 03.09.2013

Re: o, Boze,


Odlican primer! Obskurni sajt i rulja na ulici.


to je pandan tom razmisljanju, da pismo moze da bude neprijatelj.

a ta rulja, nije tek tako, oni su organizovani da to urade-lepo pita Milan, sto policija nije reagovala.
godec godec 11:55 03.09.2013

Re: o, Boze,

to je pandan tom razmisljanju, da pismo moze da bude neprijatelj


Da, potpuno je isto. Ne zaboravi da priložiš neki link ka genocidu u Srebrenici.
alselone alselone 12:15 03.09.2013

Re: o, Boze,

to je pandan tom razmisljanju, da pismo moze da bude neprijatelj.

a ta rulja, nije tek tako, oni su organizovani da to urade-lepo pita Milan, sto policija nije reagovala.


Saglasices se da razmisljanje i cveca branje nije isto.

Kad Karagaca i Wagner vaspostave ponovo Jugoslaviju na temeljima Brozove doktrine ja cu biti prvi koji ce otici u Vukovar. Do tada - njet.
predatortz predatortz 12:16 03.09.2013

Re: o, Boze,


Kad Karagaca i Wagner vaspostave ponovo Jugoslaviju na temeljima Brozove doktrine ja cu biti prvi koji ce otici u Vukovar.


A ja u šumu!
angie01 angie01 12:16 03.09.2013

Re: o, Boze,

godec


ti ko one babe iz Nikoleciveh Bestija, trcis za mnom i podvriskujes.

pominjanje Srebrenice u ovakvom kontekstu, samo govori o tebi.
angie01 angie01 12:18 03.09.2013

Re: o, Boze,

Saglasices se da razmisljanje i cveca branje nije isto.

ti si dovoljno pametan da bih sumnjala da ne razumes sta sam rekla.
godec godec 12:19 03.09.2013

Re: o, Boze,

ti ko one babe iz Nikoleciveh Bestija


danas ti poređenje baš ide od ruke.

Ne brini. Neću više napisati nijedan komentar o tvojim poređenjima. Nema ni potrebe.
angie01 angie01 12:40 03.09.2013

Re: o, Boze,

Neću više napisati nijedan komentar o tvojim poređenjima. Nema ni potrebe.


ionako, gomila nekonstruktivnih, zlonamernih i besmislenih komentara, u kojima juris izmisljenog neprijatelja.
alselone alselone 13:14 03.09.2013

Re: o, Boze,

ti si dovoljno pametan da bih sumnjala da ne razumes sta sam rekla.


Ja potpuno razumem sta si rekla, zato ti i odgovaram.
blogovatelj blogovatelj 14:26 03.09.2013

Re: o, Boze,

i ovde kod nas postoji otpor prema latinici


Da li si, o da li si, ikada pogledala kojim pismom su ispisana imena firmi po Srbiji. I koliki procenat je latinica, a koliki ćirilica? I u kojem procentu?
O, da li si?
predatortz predatortz 14:27 03.09.2013

Re: o, Boze,

blogovatelj
i ovde kod nas postoji otpor prema latinici


Da li si, o da li si, ikada pogledala kojim pismom su ispisana imena firmi po Srbiji. I koliki procenat je latinica, a koliki ćirilica? I u kojem procentu?
O, da li si?


Jok, ali je našla lupetanje nekog lika kao krunski dokaz da pritisci postoje.
alselone alselone 14:28 03.09.2013

Re: o, Boze,

Podarena joj je mudrost pustinje.
blogovatelj blogovatelj 14:29 03.09.2013

Re: o, Boze,

Ne znači da neće.


Karagaća, postao si Isus. Vidiš i ono što će se desiti.
blogovatelj blogovatelj 14:34 03.09.2013

Re: o, Boze,

lepo pita Milan, sto policija nije reagovala.


Pa to i jeste najveći problem. Ako policija ne reaguje, to znači da vrh države odobrava taj postupak.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:45 03.09.2013

Re: o, Boze,

blogovatelj
Ne znači da neće.


Karagaća, postao si Isus. Vidiš i ono što će se desiti.

Zajebavaj ti koliko hoćeš ali mene onaj lik što u delirijumu razbija tablu u Vukovaru neodoljivo podseća na onoga što je u Splitu onako divljački davio vojnika. A drža ni onda kao ni danas kao ne vidi a kad bude videla biće kasno.Ovako, tabla se samorazbila, vojnik se samodavio, džamije se samopalile, crkve se samorušile, groblja se samoskrnavila, a nemo slučajno da nam neko napada našu mladež, omladinu, mlade ili kako ih već nazivaju, oni su boše moj nevinašca i ništa nisu krivi. A bogami vidimo da ta deca izrastu u bizgove kao što je onaj juče u Vukovaru, ima preko 100 kila i preko 50 godina, veliku i praznu glavu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:45 03.09.2013

Re: o, Boze,

blogovatelj
lepo pita Milan, sto policija nije reagovala.


Pa to i jeste najveći problem. Ako policija ne reaguje, to znači da vrh države odobrava taj postupak.

Tačno tako, u najmanju ruku ne može da se opravda da ne odobrava.
alselone alselone 14:49 03.09.2013

Re: o, Boze,

našu mladež, omladinu, mlade ili kako ih već nazivaju


Mladi su govna! Ja bih sve to u Kanadu proterao.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:05 03.09.2013

Re: o, Boze,

alselone
našu mladež, omladinu, mlade ili kako ih već nazivaju


Mladi su govna! Ja bih sve to u Kanadu proterao.

naravno ja nisam mislio na sve mlade već one bizgove što prave gluposti a svako svoje pravda, kao to su naša deca. Pa nisu baš naša nego deca samo nekih.
I prestani da generalizuješ, nisi ni smešan ni interesantan sa tim glupostima.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:24 03.09.2013

Re: o, Boze,

Da li si, o da li





angie01 angie01 16:47 03.09.2013

Re: o, Boze,

jao, sto ste se nakupili junaci, pa slozno i odlucno hrabro delujete!


alselone, pogresno koristis, a vec drugi put, bar koliko sam ja otpratila, taj deo mog komentara, jer je autenticno napisan ironicno, i ocigledno ne znas odakle potice, al si se ti obradovao reakciji tvog idola, pa brze bolje potrcao da je podrzis.
angie01 angie01 16:49 03.09.2013

Re: o, Boze,

Ja potpuno razumem sta si rekla, zato ti i odgovaram.


zato si zlonameran!
milojep milojep 19:12 03.09.2013

Re: o, Boze,

a ta rulja, nije tek tako, oni su organizovani da to urade-lepo pita Milan, sto policija nije reagovala.


Zato što je čekala da joj prođe smena , da se presvuče pa da izađe da i ona lupa po ćirilici! Sećate li se da je ta ista policija oduzela srpsku zastavu sa ćiriličnim 'Vukovar' na utakmici košarkašica?
milojep milojep 19:23 03.09.2013

Re: o, Boze,

a ovde i u svim ostalim slicnin raspravama, iako me ti ne razumes:), zagovaram da je benefit znati i koristiti dva pisma i da su nacionalisticki konteksti izbacivanja jednog pisma primitivni i ne doprinose nicem korisnom.


Angie01 sve je ovo tačno ali ne možemo se oteti utisku ,da pojedinci pa i ti, svesno ili ne, pokušavaju da izjednače pojave u hrvatskom i srpskom društvu! Nema pandama u Srbiji mržnji ka ćirilici (čitaj Srbima zašto da se lažemo)!
I to treba jasno reći!
alselone alselone 22:33 03.09.2013

Re: o, Boze,

zato si zlonameran!


Naprotiv. Ja te samo malo provociram zato sto si ti zlonamerna. Kao da ne vidis da se ponasas jednako kao oni sa obskurnih sajtova koji na spomen npr. Srebrenice skacu sa "ali to je isto kao oni nama...". U redu je. Moze li jedan blog o Hrvatima da prodje bez uskakanja "ali tako je isto kod nas"?

Saglasan sam ja i sa tobom i Karagacom u nacelu ali me smara taj ALI pristup.
blogovatelj blogovatelj 22:42 03.09.2013

Re: o, Boze,

Kao da ne vidis da se ponasas jednako kao oni sa obskurnih sajtova koji na spomen npr. Srebrenice skacu sa "ali to je isto kao oni nama...". U redu je. Moze li jedan blog o Hrvatima da prodje bez uskakanja "ali tako je isto kod nas"?


U Srbiji je stanje ljudskih prava i sloboda, bar što se viešejezičnosti i višealfabetičnosti tiče, mnoooooooogo bolje negu u Hrvatskoj. Neuporedivo bolje.
Tim pre je i njena opsesija Srbijom beznadežnija. A bar ona uvek može da se vrati u Kanadu i da ne trpi više tu i takvu Srbiju.
Sve o svemu, ona priča o nesretnom noju i tužnom mladiću...

alselone alselone 22:45 03.09.2013

Re: o, Boze,

U Srbiji je stanje ljudskih prava i sloboda, bar što se viešejezičnosti i višealfabetičnosti tiče, mnoooooooogo bolje negu u Hrvatskoj. Neuporedivo bolje.


Apsolutno.
highshalfbooze highshalfbooze 07:19 04.09.2013

Re: o, Boze,

angie01
i ovde kod nas postoji otpor prema latinici i insistiranje na cirilici, kod njih je isto tako, samo obratno,

Jesi'l ti za ovih svih decenija svog života videla nekada kako izgleda pečat državnih organa i lokalnih uprava u Vojvodini? I kako izgledaju višejezične table na tim istim zgradama? I to oduvek. I kada se u vezi toga postavljalo pitanje ovde?
Kako je to isto ovde, imaš li neki primer ili si to onako odvalila?
sevarlica sevarlica 13:37 04.09.2013

Re: o, Boze,

highshalfbooze
angie01
i ovde kod nas postoji otpor prema latinici i insistiranje na cirilici, kod njih je isto tako, samo obratno,

Jesi'l ti za ovih svih decenija svog života videla nekada kako izgleda pečat državnih organa i lokalnih uprava u Vojvodini? I kako izgledaju višejezične table na tim istim zgradama? I to oduvek. I kada se u vezi toga postavljalo pitanje ovde?
Kako je to isto ovde, imaš li neki primer ili si to onako odvalila?


Ma da je samo u Vojvodini koja je multinacionalna, nego i po delovima centralne Srbije gde je 99.99% npr. srpsko stanovništvo, pa imaš natpise i na latinici i na ćirilici.
highshalfbooze highshalfbooze 16:02 04.09.2013

Re: o, Boze,

Ma latinično i ćirilično pismo su svuda zvanično u upotrebi. Mislio sam na višejezičnost.
Na primer u opštini Mali Iđoš zvanični jezici su: srpski, mađarski, slovački, hrvatski, rumunski, rusinski i crnogorski.
predatortz predatortz 10:34 03.09.2013

Kukavičije jaje

Autor
Vukovar je simbol patnje i slovo srpskog srama, na žalost on je i simbol podela koje traju do današnjeg dana.

Mislim da je ovo podmetanje na 'mala vrata'.
Zašto je Vukovar simbol srpskog srama?
Operacije za zauzimanje Vukovara je vodila JNA. U tom momentu u samom vojnom vrhu, ali i u jedinicama na terenu, bilo je oficira Hrvata, koji su Jugoslaviju smatrali svojom domovinom. Bilo je Muslimana, Crnogoraca ne mali broj...

Da li je najveći broj mobilisanih bio srpske nacionalnosti?
Jeste, Srbi su bili najbrojniji narod u SFRJ. Zatim, po unutrašnjem vojnom ustrojstvu SFRJ, za tu teritoriju su bili nadležni korpusi sa sedištem u Srbiji ( Novi Sad ).

Da li je u JNA, u toku operacija na Vukovaru, bilo oficira i vojnika druge nacionalnosti?

Da li je avijacijom komandovao Hrvat?

Molim autora da mi objasni :

Zbog čega je Vukovar ( samo ) srpska sramota?
myredneckself myredneckself 11:37 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

predatortz predatortz 11:41 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

myredneckself

Etiam tu mi Ragusa?



Što ti je Evropa!
alselone alselone 11:42 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

Što ti je Evropa!


Tako je isto kod nas i jos gore.
predatortz predatortz 11:43 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

alselone
Što ti je Evropa!


Tako je isto kod nas i jos gore.


Ma kod nas to nekako seljački... Em debeli, em ofucane štikle... Ma, ni deca nam nisu k'o u toj Evropi...
Bruka!
myredneckself myredneckself 11:49 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

predatortz
alselone
Što ti je Evropa!


Tako je isto kod nas i jos gore.


Ma kod nas to nekako seljački... Em debeli, em ofucane štikle... Ma, ni deca nam nisu k'o u toj Evropi...
Bruka!

Zaboravio si, krezubi!
predatortz predatortz 11:52 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

myredneckself
predatortz
alselone
Što ti je Evropa!


Tako je isto kod nas i jos gore.


Ma kod nas to nekako seljački... Em debeli, em ofucane štikle... Ma, ni deca nam nisu k'o u toj Evropi...
Bruka!

Zaboravio si, krezubi!


A, ne! Ja se držim Svetog pisma! Dežulović nije napisao da smo krezubi. Ko sam ja da dopunjavam Mesiju?!
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:58 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

Da li je avijacijom komandovao Hrvat?

Da i onda su ga posle "oslobođenja" Vukovara smenili zato što je Hrvat.
Inače, Vukovar je sramota i srpaka i hrvatska, kao što je rasturanje Jugoslavije i bezumni rat sramota svih koji su živeli u SFRJ, a i civilizacijska sramota.Pokazali smo se kao veliki primitivci, kao narodi bez snage da obuzdaju onakve ludake kao što su oni juče u Vukovaru, pa takvi su stvarali uslove za rat a svako svoje budale tolerisao i tetošio uz obrazloženje da su budale onih drugih veće pa da če nas naše budale zaštititi od njihovih budala.
Inače, onakvo rušenje Vukovara i Dubrovnika je čista blamaža.
godec godec 11:59 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

Milan Karagaća
kao što je rasturanje Jugoslavije i bezumni rat sramota svih koji su živeli u SFRJ




Nisu svi koji su živeli u SFRJ rasturali istu
predatortz predatortz 12:00 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

Inače, onakvo rušenje Vukovara i Dubrovnika je čista blamaža.


Nije se pazilo na časovima u Štabnim školama. Masovna upotreba artiljerije je bila paravan za neznanje.

Slažem se. Vukovar je velika vojnička sramota.
predatortz predatortz 12:04 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

I genocid u Srebrenici.


Pazi, Godec, ono u Sebrenici, šta god da je, je velika sramota. Meni je to, sa dvadeset šest i činom rezervnog starešine, još onda bilo jasno.

Ni onda, a ni danas ne verujem da je urađeno 'iz naših glava', nego za 'poznatog kupca'. I dalje ne mislim da je onaj što je komandovao bio samo na 'našem' platnom spisku. Kao ni onaj pod lipom.

Jer, Srebrenica, urađena onako kako je urađena, samo nama nije trebala.
AlexDunja AlexDunja 12:06 03.09.2013

zloslutno

Etiam tu mea Ragusa?

godec godec 12:09 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

predatortz
I genocid u Srebrenici.


Pazi, Godec, ono u Sebrenici, šta god da je, je velika sramota. Meni je to, sa dvadeset šest i činom rezervnog starešine, još onda bilo jasno.

Ni onda, a ni danas ne verujem da je urađeno 'iz naših glava', nego za 'poznatog kupca'. I dalje ne mislim da je onaj što je komandovao bio samo na 'našem' platnom spisku. Kao ni onaj pod lipom.

Jer, Srebrenica, urađena onako kako je urađena, samo nama nije trebala.


Da
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:36 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje

Nije se pazilo na časovima u Štabnim školama. Masovna upotreba artiljerije je bila paravan za neznanje.

Pa koliko znam nije Božo Vučurović bio u tim školama a ni Karadžić ni Krajišnik, a bogami ni ledi Biljana, pa ni Bora Jović, ni Jugoslav,ni Branko Kostić ni Sejdo,ni Slobo ni Momo,a oni su naređivali. Jedino koliko je poznato i ostalo zapisano da je Milošević pitao "Da li ste vi normalni što gađate Dubrovnik". A generalčine i velike oficirčine slušali što im političari a politički diletanti naređuju.Čast izuzecima kao što je bio Slavko Lisica.
blogovatelj blogovatelj 14:40 03.09.2013

Re: zloslutno

zloslutno


Samo ih treba bojkotovati i ići na more u Grčku. Sasvim dovoljno, a i sasvim civilizovano.
predatortz predatortz 14:42 03.09.2013

Re: Kukavičije jaje


Pa koliko znam nije Božo Vučurović bio u tim školama a ni Karadžić ni Krajišnik, a bogami ni ledi Biljana, pa ni Bora Jović, ni Jugoslav,ni Branko Kostić ni Sejdo,ni Slobo ni Momo,a oni su naređivali.


Malo mešaš likove i događaje, ali dobro... Političari nikad ne ulaze u detalje kako će se neka vojna operacija izvršavati. Njima je bitan krajnji cilj. Vojaci su pali na detaljima.

Čast izuzecima kao što je bio Slavko Lisica.


Slažem se.
AlexDunja AlexDunja 14:51 03.09.2013

Re: zloslutno

Sasvim dovoljno, a i sasvim civilizovano.

meni ne izgleda tako jednostavno.
tamo još uvek ima srba,

a i da nema, ovim se pale bizgovi ovde,
pravdaju svoje ludilo, suviše smo blizu da bi smeli to da ignorišemo
blogovatelj blogovatelj 15:17 03.09.2013

Re: zloslutno

a i da nema, ovim se pale bizgovi ovde,
pravdaju svoje ludilo, suviše smo blizu da bi smeli to da ignorišemo


Bizgovi prave sranja svuda u svetu.
Normalne i nenormalne zemlje se razlikuju po tome što u normalnim zemljama milicija 'apsi bizgove, u nenormalnim ih pusti da se slobodno šetaju i da i dalje prave sranja.
Na hrvatske političare mi ne možemo da utičemo, sem da im smanjimo dotok novca u budžet.
A ko god posle ovakvih stvari kaže da treba ipak ići u Hrvatsku na more, mislim da nije mentalno zdrav.
AlexDunja AlexDunja 15:30 03.09.2013

Re: zloslutno

Normalne i nenormalne zemlje se razlikuju po tome što u normalnim zemljama milicija 'apsi bizgove, u nenormalnim ih pusti da se slobodno šetaju i da i dalje prave sranja.

iako sad opasno ruzikujem napad sa sviju strana,
usuđujem se da kažem da se srpska i hrvatska država
jednako odnose prema svojim bizgovima.

čuvaju ih, instruišu, i koriste po potrebi.

i šta si zapeo sa tim morem, ja ne idem na more, smeta mi sunce.
cassiopeia cassiopeia 15:33 03.09.2013

Re: zloslutno

A ko god posle ovakvih stvari kaže da treba ipak ići u Hrvatsku na more, mislim da nije mentalno zdrav.


Revolucija u psihijatriji. Odgovor na jedno pitanje daje konačnu dijagnozu.
Zanimljivo.
blogovatelj blogovatelj 16:22 03.09.2013

Re: zloslutno

usuđujem se da kažem da se srpska i hrvatska država
jednako odnose prema svojim bizgovima.


Manje više si u pravu.
Recimo, slučaj sa bizgovom koji lagano ušetava u teren i skida kapitenu traku sa ruke je primer kako sistem nije odradio ono što je bilo neophodno.

čuvaju ih, instruišu, i koriste po potrebi.


Tako je. Samo što naši bizgovi još od Koštunice i paljenja američke ambasade u Beogradu nisu pravili ovako fundamentalna sranja.

i šta si zapeo sa tim morem, ja ne idem na more, smeta mi sunce.


Nisi ti jedina koja ovo čita i kojoj je moj komentar bio namenjen.
AlexDunja AlexDunja 16:31 03.09.2013

Re: zloslutno


Tako je. Samo što naši bizgovi još od Koštunice i paljenja američke ambasade u Beogradu nisu pravili ovako fundamentalna sranja.

a rušenje beograda za vreme prajda...
a ubistvo onog momka nedavno na splavu...
ima toga i tu su oni.

nisam jedina, ali sam ti u svoje ime odgovorila.
a to sa morem ti bzvz, puno ljudi je poreklom iz hr,
oni sigurno vole da makar leti posete rodna mesta, mnogi su sentimentalni prema mladosti kada su leta provodili u dubrovniku ili na ostrvima...
blogovatelj blogovatelj 16:32 03.09.2013

Re: zloslutno

Revolucija u psihijatriji. Odgovor na jedno pitanje daje konačnu dijagnozu.
Zanimljivo.


Obrati pažnju na reč "mislim"
Dakle, nije bila u pitanju dijagnoza, već samo moje skromno mišljenje.
Mišljenje čoveka koji je išao na hrvatsko more za vakta Tuđman Franje.
Koliko ih ovde ima, a koji su "pogrešne veroispovesti" da su tamo i tada bili na moru?
Na autoputu kod Slavonskog Broda sam stopirao i policajac je došao, tražio mi ličnu kartu, jer je stopiranje na tom mestu zabranjeno. Kada je video da sam iz Kragujevca, samo se prekrstio i otišao.
Nema ko me od Hrvata tada nije pitao kako sam smeo. Smeo sam, jer sam tada verovao da su oni normalniji od nas.
Sada verujem suprotno. Tema ovog bloga samo je jedan od argumenata koji me navodi na takvu misao.
blogovatelj blogovatelj 17:44 03.09.2013

Re: zloslutno

a rušenje beograda za vreme prajda...


Izvinjavam se, ovo sam zaboravio

a ubistvo onog momka nedavno na splavu...


Koliko znam, ovo je na sudu trenutno.

nisam jedina, ali sam ti u svoje ime odgovorila.
a to sa morem ti bzvz, puno ljudi je poreklom iz hr,
oni sigurno vole da makar leti posete rodna mesta, mnogi su sentimentalni prema mladosti kada su leta provodili u dubrovniku ili na ostrvima...


Svako ide kuda želi. Išao bih i ja kad bih znao da neću imati neprijatnosti.
Pošto u to nisam siguran, ne pada mi na pamet da idem.
I Endži je pričala kako je išla stalno u Dubrovnik, pa su došli bizgovi i rekli joj da nije poželjna tamo.
Vidimo da u Dubrovniku još uvek ima bizgova. Nepohapšenih, za razliku od ovih naših sa splavova. A ni tebi ni njoj ni bilo kome drugome niko ne brani da idete kuda poželite.
Ja jedino znam da mene videti neće. I na moje, a i na njihovo zadovoljstvo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:01 03.09.2013

Re: zloslutno

Bizgovi prave sranja svuda u svetu.
Normalne i nenormalne zemlje se razlikuju po tome što u normalnim zemljama milicija 'apsi bizgove, u nenormalnim ih pusti da se slobodno šetaju i da i dalje prave sranja.

Da prostiš,i kod nas ne apsu stalno bizgove, čak su neke i amnestirali pa pustili iz zatvora a oni ponovo prave p.....ije.
AlexDunja AlexDunja 18:08 03.09.2013

Re: zloslutno

Nepohapšenih, za razliku od ovih naših sa splavova.

znaš, uhapsili su trojicu, a u tuči je učestvovalo njih tridesetak,

seti se suđenja za ubistvo tatona, pratiš li?
najnovija vest je da je skočio sam...i svedoka ima...

šta misliš, gde je ostalih 27 iz slučaja sa splava?

ako pokušavaš da zamišljaš srbiju kao državu koja nešto radi
da obuzda svoje bizgove, opasno grešiš.
blogovatelj blogovatelj 18:37 03.09.2013

Re: zloslutno

znaš, uhapsili su trojicu, a u tuči je učestvovalo njih tridesetak,


Ne znam detalje, ali sama činjenica da je neko uhapšen ipak govori nešto.

seti se suđenja za ubistvo tatona, pratiš li?


Šta ćito?
Odo ba! Odo! Dok mi moderacija nije ukinula odanje.
Klik

šta misliš, gde je ostalih 27 iz slučaja sa splava?


A ti si sigurna da je baš svih 27 ostalih trebalo da bude uhapšeno?

ako pokušavaš da zamišljaš srbiju kao državu koja nešto radi
da obuzda svoje bizgove, opasno grešiš.


Ne zamišljam ja ništa. Znam da je Srbija ni bolja ni gora od Hrvatske.
Samo sam naučio u trulom kapitalizmu da cenim svoje novce.
AlexDunja AlexDunja 18:57 03.09.2013

Re: zloslutno

Samo sam naučio u trulom kapitalizmu da cenim svoje novce.

dobro je da ih imaš. u srbiji i hrvatskoj je đavolski teško
imati svoje novce
blogovatelj blogovatelj 19:10 03.09.2013

Re: zloslutno

dobro je da ih imaš. u srbiji i hrvatskoj je đavolski teško
imati svoje novce


Veruj mi da sam ih ovde teže zarađivao nego u Srbiji. Jes da se zaradi više, ali ne i lakše.
AlexDunja AlexDunja 19:19 03.09.2013

Re: zloslutno

. Jes da se zaradi više, ali ne i lakše.

da da, hasleri ovde zarađuju lako.
zaista nije ništa lično, i možda je tvoj slučaj mnogo poseban.
ali lako zarađen novac u srbiji je obično prevara, biliv ju mi.
ili, državni, partijski posao. tu ne treba da radiš ništa

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana