Ljudska prava

Svakoga dana u svakom pogledu sve je više nasilja

Predrag Azdejković RSS / 15.12.2011. u 21:00

14427.jpgNa nedavno završenom Merlinka festivalu prikazan je španski kratki film „Oni govore" koji obrađuje temu nasilja u školi. Školski drugovi i drugarice maltretiraju, ponižavaju i ismejavaju dečka koji je sitan, mršav i ima samo jednu drugaricu, koja ga napušta jer i nju počinju da ismejavaju jer se druži s njim. Nakon fizičkog nasilja on nestaje. Niko ne zna šta mu se tačno desilo. Neki su čuli da se sa roditeljima preselio u drugi grad, a neki da se ubio. Nasilnici su nastavili svoj život i školovanje kao da se ništa nije dogodilo. Niko nije kažnjen, niko nije osećao grižu savest.

Slično se desilo i u Nišu, kada se učenik Aleksa Janković ubio nakon višemesečne torture, psihičkog i fizičkog maltretiranja. Njega su maltretirali školski drugovi uz blagoslov njihovih roditelja, nastavnika i direktorke škole. Nasilnici su nastavili svoj život i školovanje kao da se ništa nije dogodilo, jer imaju manje od 14 godina. Ali kako obično biva, nasilnicima je u opisu posla da nastave da budu nasilni, pa bili oni i maloletni, tako da su počeli da prete porodici Janković. Pretili su sestri preminulog učenika da će joj „silovati majku" i „iseći glavu". Direktorka škole je posle nekoliko meseci medijskog pritiska podnela ostavku, ali osim toga, povodom ovog slučaja, ništa se još nije desilo.

Ono što je interesantno jeste da se nijedan medij nije bavio motivima nasilnika, jer tu leži glavni problem. Da li je dečko maltretiran jer je iz siromašne porodice, zato što je bio slabiji, zato što je imao dugu kosu, zato što je bio drugačije etničke pripadnosti... Motiv za nasilje u školi i van nje je najčešće različitost. Bilo da se ona ogleda u drugačijem načinu oblačenja, izgledu, slušanju muzike ili drugačijeg etničkog, verskog, nacionalnog ili seksualnog identiteta. I najgore od svega što se takvo motivisano nasilje toleriše, jer ga mnogi, iako ga direktno ne bi činili, ipak intimno podržavaju.

U navedenom slučaju imamo da je grupa starijih učenika fizički i psihički maltretirali mlađeg, da su svi to znali, ali da mu niko nije pomogao, već su žrtvu nasilja optuživali i krivili za to. To je princip koji je uvek prisutan kad imamo neko nasilje - opravdavanje zločina. Silovana žena je izazivala jer je nosila minić, Romi su izazivali jer su siromašni, hoće da nas pokradu ili otmu decu, gejevi su izazivali jer su se držali za ruke, Bris Taton jer je govorio na francuskom, Jovo Kapičić jer je uhapsio Dražu... Pogledajte bilo koju sličnu vest i obavezno ćete među komentarima naći „ali" i prebacivanje odgovornosti na žrtvu. U kom to trenutku i zašto smo izgubili saosećajnost sa žrtvama? Zašto se identifikujemo i branimo nasilnike? Zašto su nam nasilnici simpatičniji?

Ogroman broj žrtava ne želi da prijavi nasilje jer tek tada kreće još veće nasilje i bliski kontakti treće vrste sa srpskom policijom i, ako policija uradi svoj posao, a mahom ga ne uradi, onda sledi kontakt sa sudstvom i nekoliko vekova čekanja da pravda bude zadovoljena, ako uopšte. Sve to nam pokazuje da naše društvo favorizuje nasilje kao legitiman način ponašanja i da, ako smo imalo pametni i mi treba tako da se ponašamo?

Ne, nikako.

Odlika svakog civilizovanog čoveka jeste da se nasilju suprotstavlja, da osuđuje nasilje, pomaže žrtvi, ohrabruje je i stavlja se na njenu stranu, saoseća se i solidariše s njom, jer, ako se mi tako ponašamo, onda će i drugi početi da tako se ponašaju. Pritisak građana na sistem dovodi do toga da se sistem menja i radi u našu korist, štiteći naša ljudska prava. Nažalost, u Srbiji moramo da se izborimo da sistem poštuje zakone koje je sam doneo, zbog ko zna kojih razloga.

Država i mnoge nevladine organizacije pokrenule su kampanje i SOS telefone za prijavljivanje nasilja. Na besplatni broj 0800 200 201 učenici i njihovi roditelji mogu prijaviti nasilje u školi. Takođe postoji interaktivna on-line platforma www.supergradjanin.com pruža mogućnost građanima da brzo i efikasno sami učestvuju u brzom i efikasnom evidentiranju slučajeva nasilja. Jednostavnim pristupom preko ličnih Fejsbuk i Tviter naloga, građani i aktivisti moći će da prijave slučajeve nasilja postavljanjem fotografija, video zapisa, u vidu pisanih poruka, kao i slanjem SMS-a. Podizanje ove platforme deo je projekta „Građansko društvo protiv nasilja 2.0" koji realizuje regionalni Centar za nove komunikacije "Dokukino", a finansira USAID preko Instituta za održive zajednice (ISC) www.iscserbia.org.

I na kraju, kada budemo prijavili svo to nasilje, ostaje pitanje da li će država najzad učiniti nešto da zaštiti svoje građane, a nasilnike kazni?! Možda i neće, ali to ne znači da smemo dozvoliti da upadnemo u apatiju zvanu „ne možemo im ništa", jer time se sklanjamo s njihovog puta i oni bivaju osnaženi i ohrabreni da nasilje čine i dalje i više. To im ne smemo dozvoliti.

 

Tekst originalno objavljen na trojka.rs 

 


Predrag M. Azdejković

www.azdejkovic.com

Atačmenti



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 03:43 17.12.2011

Re: Оток уме и да боли

hoochie coochie man
И сад ја на улици сретнем да типа због чијих лажи су мог ћалета могли тада и да стрељају (еј, саботажа је у питању)... Не знам шта бих учинио...Ne treba imati tu dilemu ipak.Previse je vremena proslo.Onaj primer koji sam napisao o Jermenu koji je ubio tog Pasu je ipak nesto drugo. Jeste uzimanje pravde u svoje ruke, ali ipak su bile sasvim drugacije okolnosti. Desilo se tek nekoliko godina posle slucaja kom je on licno prisustvovao a taj genocid je bio stravican.Moj slucaj je takav da su mi vrlo bliskog pretka (deda) ubili komunisti posle rata, dakle u miru, (20. januar 1946) bez ikakvog pa ni formalnog, sudjenja. I to ga ubio covek iz istog sela. Znam naravno te ljude danas, njegove potomke, i njega sam poznavao dok je bio ziv, nikada odnos nije mogao da bude kao sa ostalima ali ipak je bio koliko toliko podnosljiv.Ovo sa JK (nije Jelena Karelusa:) iako prema tom coveku nemam ama bas nikakve simpatije, cak ni nikakvo sazaljenje, je ipak nesto sto ne sme da se dogadja.Dzava je naravno kriva sto ti monstrumi nisu adekvatno kaznjeni, lustracija za takve kao sto je JK je bilo najmanje sto je trebalo uraditi. Krivi su i ovi sto mu daju prostor u medijima, o ovima sto zagovaraju njegovu politiku i sto je propagiraju po svojim stranackim promocijama cak ga i u stranku uclanjuju ne treba trositi reci, ali udarati ga ipak ne treba.


То си потпуно у праву! Зато је мени у свему томе и био најзанимљивији наступ госпође Бисерко.

А оно што се догодило у Јерменији или шта је доживела твоја породица је много горе од онога што сам ја описао и не може се поредити. Заједничка им је једна ствар: неки људи су патили због неких скотова који остадоше некажњени.

Можда је рецепт за приступ таквим стварима сцена којој сам присуствовао пре десетак година у једном шумадијском селу. Седео сам на клупици испред капије са два постарија мештанина и слушао њихов разговор. "Јеси ли чуо да је умро Милорад у петак?" (Милорад је, иначе, комуниста из њиховог села који им је после рата одузимао жито, тукао их, проглашавао кулацима и радио све оно што су Титови бандити после рата радили овом јадном народу.) На то питање онај други чича рече само: "Црк`о?" "Црк`о", потврди први. И више ни реч не рекоше. Као да су тиме задовољили неку своју жељу за правдом. А ја сам размишљао о томе какав ли је то скот био када људи који су живели са њим читав живот кажу за њега да је црк`о. Некако дође све то на своје и сваког сустигне оно што је у животу и заслужио. Њега или његове потомке. Зато и имамо ону изреку: "Кад деде једу кисело грожђе, унуцима трну зуби." Велики број потомака тих Титових комуниста није имао баш много среће у животу. Знам гомилу тих прича, неке од њих сам и лично познавао, али не бих овде помињао имена јер би то било заиста неумесно и неваспитано.
nikola_kovac nikola_kovac 23:03 15.12.2011

Реклама

Наравно да се насиље умножава, када се рекламира на све стране.

Акције као што су "Школа без насиља", "Стоп насиљу", "Грађанско друштво против насиља" само промовишу насиље и већ у свом наслову доприносе његовом ширењу.

Насиље се поставља као стандард, против кога се ту неко као нешто бори. То што овакве акције стандардизују насиље узрокује да жртва нема потребу да пријави насиље нити да исто укине - јер је оно стандард. Затим, насилници немају потребу да ишта ураде на свом понашању, осим да испоштују стандард до краја - да прете и породици. Трећа лица, немају потребу да томе стану на пут јер, боже мој, насиље је стандард који треба да промени онај који се против тог стандарда бори.

Проблем је што они који се против тог стандарда боре (држава, невладин сектор) исти тај стандард промовишу истим тим акцијама. Да ли то раде свесно или несвесно, не знам. Али раде.

Дакле. Када се промени концепт постојећих акција у нпр. "Школа пуна мира", "Буди пријатељ", "Грађанско друштво за мир" - онда можемо помислити на некакав напредак.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 09:47 16.12.2011

Re: Реклама

Složio bih se... Niko u državi ne promoviše solidarnost, empatiju, drugarstvo... naročito ne drugarstvo, je to tako fuj komunistički.
tasadebeli tasadebeli 15:29 16.12.2011

Re: Реклама

Predrag Azdejković
Složio bih se... Niko u državi ne promoviše solidarnost, empatiju, drugarstvo... naročito ne drugarstvo, je to tako fuj komunistički.



Ма не, Пеђа, комунистички! Другарство није фенси, није ин! Ако промовишеш другарство, солидарност, емпатију, несебичност, или неку другу особину коју би људи требало да имају када живе са другим људима, онда те велика, огромна већина људи у окружењу сматра неинтелигентним, глупим, затуцаним, демоде,...

Неки од њих те гледају са сажаљењем, а неки те ставе у свој досије у глави и чекају да то своје мишљење о теби примене када буде било потребно да извуку неку корист. А када ти првом приликом покажеш да си интелигентан човек и да не могу да те превеслају тек тако, онда се чуде.

Наравно да су људи такви када им се свакодневно у јавном животу као пример истиче себичност, саможивост, грамзивост, пакост и завист као пожељне особине за живот у времену кад је "човек човеку вук". Мени су на једном од блогова у коментарима чак рекли да "није добро навлачити хришћанску капу на главу када говоримо о политици". Није то, бре, "хришћанска капа", то је елементарно васпитање и жеља за правдом. Али, у савременом друштву све је релативизовано, и поштење, и искреност, и емпатија и правда и истина. Уосталом, то нас учи савремено друштво са својим правосудним системима: истина је у онога ко да више пара. Зато је тако тешко изборити се са насиљем, корупцијом, неправдом и осталим појавама које су данас постале начин живота.

А све то може и другачије, били ми хришћани, верници неке друге вере, атеисти, комунисти, хомосексуалци, радници, канцеларијски службеници, уметници, очеви или мајке, браћа или сестре, Срби или Бушмани... небитно је. Ради се о томе да једнога дана, када последњи пут затварамо очи на овоме свету, можемо сами себи да кажемо да смо током овог времена које нам је дато, а које зовемо живот, били Људи (са великим Љ), а не себични скотови због којих су други силно патили.
alexlambros alexlambros 23:13 15.12.2011

budimo

ljudi iako smo hriscani ...

u kom smo se trenutku kao narod pretvorili u talibane, pokusavam sebi bezuspesno da pojasnim ... ali je cinjenica od kad su na snazi hriscanske i tradicionalne vrednosti koje tako uspesno promovise SPC i ove retardirane srednjevekovne politicke organizacije ...

danas kad sam procitao vest o onom decku iz Kursumljije koga se porodica odrekla jer je priznao da je gej (otac: "necu ni slavu da slavim (?!?!?!) od sramote i ljudima umiru normalna deca, zasto ti ne umres" plakalo mi se .... zaista mi se plakalo, ali neka knedla u grlu, nisam mogao ...

pretuzno ....

nisam u zemlji samo pola godine i kad ujutru otvorim vesti stalno ocekujem da zateknem crni ekran s obavestenjem - "zao nam je sto moramo da vas obavestimo, ali Srbija vise ne postoji, nocas je potpuno potonula" ...

dal iz daljine to izgleda tako dramaticno ili su stvari ubrzano pocele da idu u kurac, ne znam ...
tek samo u Srbiji politicka elita, posebno predsednik, moze da izjavi stvari koje izjavi i da to prodje kao nesto normalno ...
vise ne razlikujem parodiju od stvarnih vesti

vidim samo jedno opste ocajanje, divljastvo, jedan neopisivi bezobrazluk, bahatost, jednu tupost i zatucanost koja cini da se postidim i kao covek i kao Srbin ....

zao mi je, ali zaista mi je zao ... medjutim, glupaci i divljaci pobedjuju
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:36 15.12.2011

Re: budimo

zaista mi se plakalo, ali neka knedla u grlu, nisam mogao ...

pretuzno ....


Daj bre vise s tom patetikom!!!
Pa placi ako ti se place.
Zovi ga kod tebe, vidis da nema gde.
Porodice se iz hiljadu razloga rasturaju, nihov razlog je bio ovaj i sta sad?
Decko tako odlucio, njegova slobodna volja da kaze ili da ne kaze, otac takodje slobodnom voljom odlucio da uradi sto je uradio, a na sta ima zakonska i sva druga prava i sta cemo sad?
A i ovaj mali, ako se vec odlucio na taj korak onda treba da bude spreman i na cenu tog koraka a ne da se zali kako nema gde.
Pa neka ide negde neka radi, neka zaradi za stan i hranu, a n eda place pred novinarima?
Treba li sad i njega drzava da finasira jer tata vise nece?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:55 15.12.2011

Re: budimo

Daj bre vise s tom patetikom!!!

Хех... Човек је осетљив.

Умсето да смисли како створити алтернативу за клинца, он рида.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:01 16.12.2011

Re: budimo

Хех... Човек је осетљив.


Pa nekako mi ne idu skupa ta tanana, osetljiva dusica i onaj komentar koji je izbrisan, a nije taj jedini.
Bice da mu je to svakodnevni vokabular a takvi mi jako bazde ne sirovost u realnom zivotu.
Odlucio covek da glumi evropejca al mu ne ide, jos nije ucutkao sirovinu u sebi izgleda.
jedan.kub jedan.kub 00:05 16.12.2011

Re: budimo

u kom smo se trenutku kao narod pretvorili u talibane, pokusavam sebi bezuspesno da pojasnim ... ali je cinjenica od kad su na snazi hriscanske i tradicionalne vrednosti koje tako uspesno promovise SPC i ove retardirane srednjevekovne politicke organizacije ...

Ja bih to društvo pre nazvala pacovsko (bilo je neko ispitivanje na izolovanim i zatvorenim pacovima koji su u nedostatku hrane počeli međusobno da se proždiru) jer ni naše društvo nema neke bolje perspektive.

U vreme sankcija bili smo solidarniji, valjda zbog toga što smo neprijatelje videli u strancima, a sada su oni među nama, samo nismo u stanju da ih prepoznamo.
freehand freehand 00:08 16.12.2011

Re: budimo

hoochie coochie man
Хех... Човек је осетљив.


Pa nekako mi ne idu skupa ta tanana, osetljiva dusica i onaj komentar koji je izbrisan, a nije taj jedini.
Bice da mu je to svakodnevni vokabular a takvi mi jako bazde ne sirovost u realnom zivotu.
Odlucio covek da glumi evropejca al mu ne ide, jos nije ucutkao sirovinu u sebi izgleda.

Pa priključiš se i ti Kultu Pop Porno Babe i da vidiš kako se prosvetliš!

Ništa tamjan - samo čibuk; ništa mantija - koža i lanci.
Malo šmrcaš, malo psuješ, al si kul i fensi do jj!
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:11 16.12.2011

Re: budimo

A i ovaj mali, ako se vec odlucio na taj korak onda treba da bude spreman i na cenu tog koraka a ne da se zali kako nema gde.


znači, trebalo je da zna da će biti posledica.
a gde su sve one silne priče da nisu ugroženi, da izmišljaju, da imaju ista prava kao svi ostali...
Pa neka ide negde neka radi, neka zaradi za stan i hranu, a n eda place pred novinarima?
Treba li sad i njega drzava da finasira jer tata vise nece?


kako da ne. u srbiji biju ko neće da radi.
naravno da ne treba da ga plati država.
nego treba da plati onog str8 sileđiju milion $ ili onim turistima koji putuju sa sumnjivim agencijama da plati avione...
to sve može.
al ako si zaista ugrožen - nikako.
nani.bacciabiggia nani.bacciabiggia 00:20 16.12.2011

Re: budimo

Decko tako odlucio, njegova slobodna volja da kaze ili da ne kaze, otac takodje slobodnom voljom odlucio da uradi sto je uradio, a na sta ima zakonska i sva druga prava i sta cemo sad?


Iako nema nikakve sumnje da je tzv. Srbija u prljavoj žabokrečini, složio bih se sa ovim komentarom. Naime, ja vidim u ovoj reakciji roditelja izvjestan pomak. Npr. u liberalnoj Americi nije rijetkost, da kad roditelji čuju da je sin peder, se odreknu sina čak i u pismenoj formi. Stvar je jasna: "Ne volimo pedere".
U Srbiji je taj odnos mnogo licemjerniji pa imamo situaciju gdje roditelji za sina kažu: "Ma samo da nije peder i narkoman". Ako se kojim slučajem dođe do saznanja da je sin peder, konstatuje se :"Pa šta da radimo, naš je".
To na jedan izvjestan način govori o licemjernim i nekonsistentnim stavovima u Srba ne samo u ovoj oblasti nego i mnogo šire.

Edit: Stari domaćin sjedi na kauču u jesenje popodne. Kafa i rakica na tacni a ispod mušema a la ručni rad. Na televizoru turbo urađene,gole starlete sa takođe "dobro raspoloženim" moderatorima. Majka dodaje "a jest i lijepa,taman za našeg sina", dok uzima gutljaj slatke turske ili naše kafe.Slatku kafu pije zato što joj je život gorak.Iz sinovljeve sobe dopire čudan miris "cigarete" uz muzičku podlogu Culture Club, Do you want to hurt me.
Majka:"Jel stari,svaki put kad mu dođe drug da vježbaju matematiku čuje se neki čudan miris cigara".Otac: "Ma nek puši ljubi ga otac, samo da nije peder i narkoman".
nikola_kovac nikola_kovac 00:25 16.12.2011

Re: budimo

Decko tako odlucio, njegova slobodna volja da kaze ili da ne kaze, otac takodje slobodnom voljom odlucio da uradi sto je uradio, a na sta ima zakonska i sva druga prava i sta cemo sad?

Да покажемо мало емпатије према другом људском бићу.
tasadebeli tasadebeli 00:29 16.12.2011

Re: budimo

hoochie coochie man
Хех... Човек је осетљив.Pa nekako mi ne idu skupa ta tanana, osetljiva dusica i onaj komentar koji je izbrisan, a nije taj jedini.Bice da mu je to svakodnevni vokabular a takvi mi jako bazde ne sirovost u realnom zivotu.Odlucio covek da glumi evropejca al mu ne ide, jos nije ucutkao sirovinu u sebi izgleda.



Стварно, нестаде онај коментар са испашом! А ја баш хтедох да питам да ли ће неко да пријави вербално насиље...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:32 16.12.2011

Re: budimo

znači, trebalo je da zna da će biti posledica.
A on nije znao?
Onda je glup.

a gde su sve one silne priče da nisu ugroženi, da izmišljaju, da imaju ista prava kao svi ostali...


Koje silne price i ko prica da nisu ugrozeni?
Prica se da treba da budu ravnopravni a ne i da jesu.
I znas, mnogo je nepravde na ovom svetu a posebno u ovom drustvu, pa ako neko krene da se protiv toga bori, on mora da bude spreman na cenu te borbe. Neko je plati tako sto tata prestane da ga voli i da mu daje pare, a neko bogami i glavom.
Ko nije spreman da plati cenu svojih odluka taj ne treba ni da donosi odluke.
Sumnjam u iskrenost onih "boraca" koji prvo sto urade kad krenu u borbu je da kukaju nad svojim sudbinom.
Mada to nekad moze da bude i dobra marketinska caka, mozda ovaj decko na tu kartu igra.

kako da ne. u srbiji biju ko neće da radi.
naravno da ne treba da ga plati država.

Bas njega?
A one invalide koji su tokom cele godine primili samo jednu platu i to od 15 ooo din, i ne mora?
Oni nisu tako moderni?
Ako ima dovoljno onda za sve onda da, a ako nema onda samo on. On je tako kul, jel da?
nikola_kovac nikola_kovac 00:35 16.12.2011

Re: budimo

Mada to nekad moze da bude i dobra marketinska caka, mozda ovaj decko na tu kartu igra.


Супер је што ова реченица отвара могућност осуде клинца, а друге реченице затварају све могућности осуде родитеља.

Јбт, нико да каже: Отац је стока. И да није отац.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:35 16.12.2011

Re: budimo

Да покажемо мало емпатије према другом људском бићу.


Pa iako je neiskrena, da bi sebe pokazali u modernom svetlu?
Hvala.

Ja postupak ovog decka da kaze da je gej pozdravljam, ali to sto kuka nad svojoj sudbinom posle toga prezirem.
nikola_kovac nikola_kovac 00:37 16.12.2011

Re: budimo

Ал' је зато речено: Ма сам је крив.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:37 16.12.2011

Re: budimo

а друге реченице затварају све могућности осуде родитеља.

A narocito tetke, ni ona ga ne voli?
Mislim starsno, ajd da placemo zajedno, ne voli coveka tetka jebote!!!
nikola_kovac nikola_kovac 00:48 16.12.2011

Re: budimo


Mislim starsno, ajd da placemo zajedno, ne voli coveka tetka jebote!!!

Па ако теби није страшно то што некога не воле родитељи, и није за плакање, онда не знам.

Шта би рекао да су родитељи истерали из куће девојчицу од 5 година зато што је девојчица? Ко јој је крив што је девојчица? Шта сад кука?

Ил' нек буде девојка од 15 година. ... само зато што је девојка... Ко јој је крив? Нек ради па нек преживи.

Зашто се гејеви гледају другачијим очима?
Pa iako je neiskrena, da bi sebe pokazali u modernom svetlu?

Ми мотиве другог човека не знамо. Чак и онда када нам нешто 100% звучи као помодарство, ми не знамо шта стоји иза тог "звучања". Зато би било добро да се суздржимо од осуде туђих мотива.
ali to sto kuka nad svojoj sudbinom posle toga prezirem.

Да ли ти знаш какав је то бол?
Ја не знам и не могу да судим.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:49 16.12.2011

Re: budimo

Pa priključiš se i ti Kultu Pop Porno Babe i da vidiš kako se prosvetliš!

Ništa tamjan - samo čibuk; ništa mantija - koža i lanci.
Malo šmrcaš, malo psuješ, al si kul i fensi do jj

A jel moze samo psovanje i po neka suzica na pravom mestu, bez babe?
Nesto mi ta baba i ne lezi, jos kad joj vidim publiku... :)

Moja porno baba je bila Blondie...em bolja riba, em bre nije krila da je bila ...TO ? :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:56 16.12.2011

Re: budimo

Шта би рекао да су родитељи истерали из куће девојчицу од 5 година зато што је девојчица?


A tebi je isto ako neko istera devojcicu od 5 godina i odraslog coveka?
Зашто се гејеви гледају другачијим очима?


Ti ih gledas dugacijim ocima, ne ja.
Ja bih isto ovako reagovao i da je neko drugi u njegovoj situaciji i ne razvrstavam ih po sexualnoj orijentaciji.
I da je nekoga otac isterao jer se ne slazu oko politike, oko kluba za koji navijaju, oko boje tapeta, oko bilo cega isto bih reagovao...
Hoces da teras po svom iako znas da to ima cenu?
Ok, pozdravljam, samo nemoj da mi kukas molim te.
freehand freehand 00:59 16.12.2011

Re: budimo

hoochie coochie man
Pa priključiš se i ti Kultu Pop Porno Babe i da vidiš kako se prosvetliš!

Ništa tamjan - samo čibuk; ništa mantija - koža i lanci.
Malo šmrcaš, malo psuješ, al si kul i fensi do jj

A jel moze samo psovanje i po neka suzica na pravom mestu, bez babe?
Nesto mi ta baba i ne lezi, jos kad joj vidim publiku... :)

Moja porno baba je bila Blondie...em bolja riba, em bre nije krila da je bila ...TO ? :)

A-a.
Sve mora po kanonu. Nema foliranja, nije to neka idimi-dođimi sexta.
To su bre ozbiljni ljudi i ozbiljni ateistički vernici. Nema zajebavanja!
nikola_kovac nikola_kovac 01:07 16.12.2011

Re: budimo

Hoces da teras po svom iako znas da to ima cenu?

По ком? По нечему над чим немаш контролу? Шта може да уради? Да ћути? Тј. да лаже своје родитеље? А да живи са њима под истим кровом? Мислим, на шта ти тачно мислиш када напишеш "терање по свом"?

A tebi je isto ako neko istera devojcicu od 5 godina i odraslog coveka?

Мени је исто. Деца су деца. Деца су увек деца за Родитеље.

Пример са клинком сам узео јер се ту експлицитно види оно што ти превиђаш да видиш:

да те не воли онај који те је направио.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:10 16.12.2011

Re: budimo

A-a.
Sve mora po kanonu. Nema foliranja, nije to neka idimi-dođimi sexta.
To su bre ozbiljni ljudi i ozbiljni ateistički vernici. Nema zajebavanja!


E onda nikad od mene in kul fensi superpravedni borac protiv boga.
Ne mogu babu pa to ti je
A bas mi zao
Nego, ajd vidi preko veze nesto...recimo, neka inicijacija u fazonu, stavim maramu na glavu, pa sliku na avatar ..tako nesto...
ali bez babe
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:18 16.12.2011

Re: budimo

Тј. да лаже своје родитеље?

Uuuu to nikako!
To je bre greh, gde to jbt!
Ja nikada u zivotu nisam slagao roditelje.
To dobra deca ne rade, 'oce da poraste rep.
Ja sam svojim uvek sve pricao, narocito o svom sexualnom iskustvu..i to do u detalje...

Da tera po svom se odnosi na njegovu odluku da roditeljima saopsti svoju sexualnu orijenataciju a ne da li ce biti gej ili ne.
Jbg ako to nisi uspeo da shvatis vredi li ista s tobom razgovarati?
freehand freehand 01:20 16.12.2011

Re: budimo

hoochie coochie man
A-a.
Sve mora po kanonu. Nema foliranja, nije to neka idimi-dođimi sexta.
To su bre ozbiljni ljudi i ozbiljni ateistički vernici. Nema zajebavanja!


E onda nikad od mene in kul fensi superpravedni borac protiv boga.
Ne mogu babu pa to ti je
A bas mi zao
Nego, ajd vidi preko veze nesto...recimo, neka inicijacija u fazonu, stavim maramu na glavu, pa sliku na avatar ..tako nesto...
ali bez babe

Ok. Sad sam se konsultovao.
Može deda.
Ali opaki, da znaš!
I moraš tri puta oko crkve da obiđeš i da vičeš puj, puj a kad god vidiš popa da mu pokažeš golo dupe sa tetovirnom babom.
Jebi ga, tu baba ne može nikako da se izbegne.
alexlambros alexlambros 01:32 16.12.2011

Re: budimo

Pa neka ide negde neka radi, neka zaradi za stan i hranu, a n eda place pred novinarima?


na obilaznici? pare su nikakve al barem imaju posao (Tadic)
maca22 maca22 05:29 16.12.2011

Re: budimo

tasadebeli
Стварно, нестаде онај коментар са испашом! А ја баш хтедох да питам да ли ће неко да пријави вербално насиље...

Koja NVO ce da edukuje moderaciju da pocne da primecuje mentalno nasilje? (koje sprovodi HCM)
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 09:44 16.12.2011

Re: budimo

Mislim da je u Srbiji solidarnost sa marginalizovanima i ugroženima odavno otišla u p materinu...

Znači klinac od 19 godina treba da nađe posao kako bi mogao da plaća stan (150 evra minimum, dažbine 50 evra, hrana i ostala čuda 200 evra). Znači plata od 40 hiljada dinara sa srednjom školom, bez iskustva, klinac, peder, izbačen iz kuće...

Pa hajde VI PRIVATNICI SA VELIKIM SRCEM zaposlite dečka!?
Exitus Letalis Exitus Letalis 10:33 16.12.2011

Re: budimo

A on nije znao?
Onda je glup.

mora ti se priznati da si "stručnjak" za vađenje iz konteksta. svaka čast!
ti, naravno, ne možeš ni da zamisliš da neko ne želi da živi u laži. postao si imum na laži.
Koje silne price i ko prica da nisu ugrozeni?

pa samo na ovom bologu imaš nekoliko blogova uoči parade ponosa, donošenja zakona protiv diskriminacije, stavove crkve, pa sve do primera prebijanja gej osoba i to usred grada koji želi da konkuriše za prestonicu evrope.
doduše, možda nešto srede za 9 godina.
Bas njega?
A one invalide koji su tokom cele godine primili samo jednu platu i to od 15 ooo din, i ne mora?
Oni nisu tako moderni?
Ako ima dovoljno onda za sve onda da, a ako nema onda samo on. On je tako kul, jel da?


eto, to je tipično tvoje.
šta znači "baš njega?"
ne baš njemu, nego onom sileđiji koji je ubacio u komu kolegu s faksa, ali ta "prokleta" amerika brine o svojim građanima, pa je srbije (doduše od svojih poreskih obveznika) morala da se isprsi za milionče dolara.
da ne kažem, kao što sam i napisala, platili smo i avione za turiste koji očigledno nisu bez love i što nije prvi put.

inač, što se tiče invalida i osoba sa posebnim potrebama, pliz, reci mi sta si ti uradio?
za sebe i svoju porodicu mogu da kažem da smo pomagali koliko smo mogli.
takođe smo opremili takoreći potpuno dva izbeglička stana (da dodam da mi se nikada nisu javili ni da kažu hvala) ali ja sam to radila zbog sebe i opet bih.

tako da te molim da me preskočiš ako ti nije teško, pogotovo jer me nikada nisi ni na ulici sreo a pogotovo upoznao.
što će reći da ništa ne znaš o meni.
nadam se da će tako i da ostane.

Milan Novković Milan Novković 11:07 16.12.2011

Re: budimo

medjutim, glupaci i divljaci pobedjuju

Iako je, u opštijem smislu, kritika glupog i divljeg na mestu, u bilo kojoj meri, ovako ja, amater sa strane, vidim još neke problemčiće:

- Među ljudima je mnogo manje vođa nego sledbenika i mi imamo potrebu za tim vođama

- Ali, u proseku, nemamo ni znanja, ni vremena, ni interesovanja da previše razmišljamo

- Tako, u proseku, mi se "uklapamo" u situaciju, neko se "zaljubi" u prvu glasnu budalu do sebe, neko u partiju bez obzira na partijski trulež, neko u napirlitanog debila na TV-u, a neko, naravno, i onako kako treba, u kvalitet.

- Tu je onda i strast za pripadanjem, pa ratobornost, sve normalno u nekoj nižoj, osnovnoj ravni.

E sad, što se tiče te kritike u opštem smislu ja sam sledećeg mišljenja:

- Mi živimo u specifičnijim smislovima - resursi su nam ograničeni. Ovom prilikom vreme, strast i razmišljanje koje u tom vremenu možemo da kanališemo.

- Ako se, preširoko, okrećemo ka lošem, i mislim preširoko u smislu da većina nas to radi, kritikuje loše, ne ostaje nam previše vremena da podržimo dobro - pohvalimo one koji donose dobro, i to glasno, da čuje što širi broj ljudi.

- Isto tako, narušavanje ove raznoteže u skretanju pažnje na dobro i loše ima potencijalno i sledeće posledice:
- Narativ o lošem polako jezički, semantički degradiramo. Primer "ukrasti" kao agresivna svakodnevnica prestaje da ima istu težinu kao pre više decenija.
- Dobro kao pojam podižemo ontološki na nerealnu visinu, pa nam se tako čini sve nedostupnijim.

- Tj ne podržavamo nešto naraočito elitu i elitne kandidate (znam, mnogima je reč sumnjivog značenja), u direktnom hvaljenju pa reklami drugima.

Problem nije lak:
- Ljudi što skreću pažnju na zla oko nas su za svako poštovanje

- A morali bi da budu u manjini ....

- .... dok bi većina nas trebala da bude opsednuta i inspirisana dobrim oko nas, na sav glas i sva zvona.

Meni je to "prosto" na hipotetičkim primerima, pravih ne znam mnogo pošto ne živim tamo - kako prava vrednost i kvalitet dobiju dovoljno konkretne, opipljive, lokalizovane pažnje tako će i mnogi što divljak, što glupak postati pitomiji i pametniji, ugledaće se na novi primer.

Sa 54 godine života, oko pola u Srbiji pola u UK, ja sam nebrojeno puta naletao na agresivnu osobu koja se naglo smiri kad se na agresivnost odreaguje strpljivo i prijateljski.

Pa sam zaključio da je agresivnost, ogromnim delom, naravno, u nekim situacijama moramo uzvraćati udarce, nelaka i nepoželjna postavka i kod agresivnih.

Na kraju predlog, ja sam praktičar: svim autorima kojima to nije preteško ja savetujem da posle svakog kritičkog bloga napišu jedan inspirisan pozitivnim primerima iz društva, ne mora da se radi o šire-poznatim ličnostima iz javnog života.
docsumann docsumann 11:27 16.12.2011

Re: budimo

Među ljudima je mnogo manje vođa nego sledbenika




docsumann docsumann 15:46 16.12.2011

Re: budimo

Na kraju predlog, ja sam praktičar: svim autorima kojima to nije preteško ja savetujem da posle svakog kritičkog bloga napišu jedan inspirisan pozitivnim primerima iz društva, ne mora da se radi o šire-poznatim ličnostima iz javnog života.


aplauz

hehe, a ja bih onda zbog psihoravnoteže morao da napišem po koji hejterski

jedan od Henrijevih najnadahnutijih (spoken words) nastupa, vrijedi za odgledati svih 10 minuta ... sa sve porukom na kraju.

dragan7557 dragan7557 17:47 16.12.2011

Re: budimo

Pa neka ide negde neka radi,

A gde je to negde gde u Srbiji ima posla, kako bi
neka zaradi za stan i hranu,

samo jos da to kazes i bice dovoljno, neko drugi vec moze da ga odvede u to negde u Srbiji gde vrvi od zaposlenja. A zo ovo:
vidim samo jedno opste ocajanje, divljastvo, jedan neopisivi bezobrazluk, bahatost, jednu tupost i zatucanost koja cini da se postidim i kao covek i kao Srbin ....

zao mi je, ali zaista mi je zao ... medjutim, glupaci i divljaci pobedjuju

sam dao preporuku iako alexambros nije moj favoritni bloger, a ovo je i prva preporuka koju mu dadoh.

Treba li sad i njega drzava da finasira jer tata vise nece?

Decu do 18 godina roditelji su moralno duzni da izdrzavaju.

cerski
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:16 16.12.2011

Re: budimo

ti, naravno, ne možeš ni da zamisliš da neko ne želi da živi u laži.

Mnogi su u situaciji da biraju izmedju toga da zive sa necim sto ne zele ili da se odluce za alternativu tome.
Nevolja je sto ni alternativa nije uvek sjajna, jer inace dileme ne bi ni bilo, svi bi prihvatili sjajnu alternativu kad bi takva postojala.Sve sto treba obezbediti je da svako bude slobodan da po svojoj volji izabere.
Ovaj decko je imao prilicno skucen izbor, zivot u lazi ili zivot u siromastvu i odbacen od porodice. Toga je morao da bude svestan, a ako nije onda je neoprezno napravio vaznu odluku.
Po skucenosti izbora on uopste nije izuzetak jer vecina gradjana ima bas takav, skucen, izbor i izabrao je kako je mislio da treba.
Zasto bi posledice njegovog licnog izbora bilo koga na bilo sta obavezivale?
Kao sto on ima pravo na izbor i njegov otac takodje ima isto pravo. Ne mislis valjda da bi njegovog oca trebao neko da prisili da i dalje izdrzava sina ako to ne zeli?
Slagali se mi sa njegovom odlukom ili ne, odobravali je ili ne, moramo prihvatiti, a meni nije tesko to da prihvatim, da i on takav kakav je ima prava na odluku.
Zelje, interesi, ocekivanja i sve ostalo su im se sudarili i razisli su se. Tu je kraj te price. Steta je sto se jedna porodica rastura, ali niti je prva niti poslednja, to se dosta cesto desava tako da ja ovde ne vidim nista posebno zasto bi bas ovog momka trebalo izdrzavati iz budzeta.
Zato sto je gej? Zar gejevi vise vrede od onh koji to nisu pa bi o njima tebalo voditi posebnog racuna?
ne baš njemu, nego onom sileđiji koji je ubacio u komu kolegu s faksa, ali ta "prokleta" amerika brine o svojim građanima, pa je srbije (doduše od svojih poreskih obveznika) morala da se isprsi za milionče dolara.
da ne kažem, kao što sam i napisala, platili smo i avione za turiste koji očigledno nisu bez love i što nije prvi put.


Sve su to budalastine naravno,budalastine ali ako su naprvili dve (dvesta, trista, koliko hoces) zar to znaci da treba da ih podrzavamo da prave i trecu?


nač, što se tiče invalida i osoba sa posebnim potrebama, pliz, reci mi sta si ti uradio?


Zar je to vazno?
Ovde, ja makar ne propagiram sebe i svoju plemenitost da bih nabrajao svoja dobra dela, vec iznosim misljenja o pojavama i dogadjaima u drustvu i o tome sta bi drzava trebala ili ne bi trebala da radi, a ne niko pojedinacno. Sloboda svakoga je da sam odlucuje hoce li, kome, i koliko pomoci, ja tu slobodu postujem i nikog ne ispitujem koliko je human.



tako da te molim da me preskočiš ako ti nije teško, pogotovo jer me nikada nisi ni na ulici sreo a pogotovo upoznao.


Malo koga sam sa ovog bloga sreo i upoznao a "razgovaram" sa mnogima. Mislio sam da licno poznanstvo nije uslov za komunikaciju na blogu?
Ali posto mi se cini da si sve ovo dozivela kao napad na tebe licno, sto mi ama bas nikako nije bila namera, ipak cu ti se izviniti jer je ocito postojala mogucnost da tako shvatis, i zbog te mogucnosti ti se izvinjavam i naravno, ubuduce su pokusavati da te "preskocim"
Zivela.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:21 16.12.2011

Re: budimo

A gde je to negde gde u Srbiji ima posla, kako bi


Tamo gde ga traze jos milion i kusur nezaposlenih.
Zasto bi bas njemu po specijalnoj proceduri trebalo obezbediti posao?

Decu do 18 godina roditelji su moralno duzni da izdrzavaju.

Prvo, biti moralan nije nikakva zakonska obaveza.
Drugo, moral je tesko precizno definisati pa se npr njegOv i moral njegovog oca ne poklapaju. Zasto bi bas njegov a ne tatin uvazio u sporu izmedju njih dvojice?
I trece, deko ima vise od 18 godina.
jedan.kub jedan.kub 21:24 16.12.2011

Re: budimo

hoochie coochie man
Да покажемо мало емпатије према другом људском бићу.


Pa iako je neiskrena, da bi sebe pokazali u modernom svetlu?
Hvala.

Ja postupak ovog decka da kaze da je gej pozdravljam, ali to sto kuka nad svojoj sudbinom posle toga prezirem.

Pa sad je dobio priliku da izvuče pouku.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:06 16.12.2011

Re: budimo

Pa sad je dobio priliku da izvuče pouku.


Ma decko je sudeci po reakcijama, ne samo na blogu, povukao pravi potez.
Posvadja se sa porodicom, objavi to na sva zvona, doda malo patetike kako voli babu i tetku i eto ih sa svih strana da mu pomognu.
Nemam nista protiv, naravno. Sve dok pomoc ne ide iz drzavne kase. Ko zeli da mu pomogne iz svog dzepa pozdravljam.
O principima se radi, a ako je princip: - gejevi su vredniji ljudi od ostalih, ako se u istoj zivotnoj situaciji nadju gej i onaj ko to nije, gej ima prednost - taj princip ne mogu da postujem.
Da li je ovo jednini slucaj u Srbiji gde se neko ne slaze sa roditeljima i napusti kucu ili mu roditelji (punoletnom) kazu da je napusti pa mu se zato poklanja paznja, ili se paznja poklanja zbog cinjenice da se radi o homosexualnoj osobi?

Problem kod borbe za jednaka prava manjine nastaje onda kad ta borba preraste u borbu, ne za jednaka, vec za veca prava manjina.
Razumem, slazem se, podrzavam svaku borbu protiv diskriminacije bilo koga, ali ne na nacin da se diskriminisani po jednoj osnovi postavlja u privilegovan polozaj po drugoj.
Time on zapravo profitira na diskriminaciji kojoj je bio izlozen, i naravno, izaziva revolt kod onih u odnosu na koje je postavljen u privilegovan polozaj.

jedan.kub jedan.kub 22:45 17.12.2011

Re: budimo

Razumem, slazem se, podrzavam svaku borbu protiv diskriminacije bilo koga, ali ne na nacin da se diskriminisani po jednoj osnovi postavlja u privilegovan polozaj po drugoj.
Time on zapravo profitira na diskriminaciji kojoj je bio izlozen, i naravno, izaziva revolt kod onih u odnosu na koje je postavljen u privilegovan polozaj.

U pravu si za ceo komentar, ali kod nas je u praksi uvek bilo da onaj koji mnogo kuka i diže galamu bolje prolazi.

Nevolje sa mladima je što su zaludni ako su nezaposleni i što vole da se lako opredeljuju za grupe o kojima se najviše piše.
Strongman Strongman 00:34 16.12.2011

bravo peđa

pravo u metu
kukusigameni kukusigameni 09:40 16.12.2011

Vjeran

Predrag Azdejković
Na nedavno završenom Merlinka festivalu

Samo bih dodao da je i Merlinka (Vjeran Miladinović), boravio u prostorijama opservatorije, tamo i radio neko vreme, zato što je bukvalno prognan iz svoje sredine još kao mlad.
EDIT. I da, preporuka za tekst.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 09:45 16.12.2011

Re: Vjeran

Ali u vreme krize njegovi su ga mnogo "voleli" jer je jedini imao para i mnogo ga izmuzli...
loader loader 09:44 16.12.2011

Početak je na kraju

I na kraju, kada budemo prijavili svo to nasilje, ostaje pitanje da li će država najzad učiniti nešto da zaštiti svoje građane, a nasilnike kazni?! Možda i neće, ali to ne znači da smemo dozvoliti da upadnemo u apatiju zvanu „ne možemo im ništa",


janeznam janeznam 09:59 16.12.2011

Pedja,

samo mi reci KOME u ovoj drzavi prijaviti nasilje nad decom, zenama, zivotinjama...Kome a da taj neko ZAISTA pomogne. Zena zove policiju zato sto je muz namlatio, dodje policija i kaze o pa to si ti Brate, pa sto ne kazes, mislim sto ti nije zena rekla ime nego je samo vristala upomoc. Ajde zeno u cosak i budi sretna dobro si prosla. Ili, znas vec i sam sta ima danas u svetu ne samo ovde kod nas ali u svetu sistem reaguje kako treba. Kod nas nema sistema.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 11:08 16.12.2011

Re: Pedja,

imaš neku alternativu?
ko će nama da napravi taj sistem, mislim da ga zovemo odmah?
janeznam janeznam 11:36 16.12.2011

Re: Pedja,

ko će nama da napravi taj sistem, mislim da ga zovemo odmah?

Bojim se da nema alternative. To i pisem.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 11:50 16.12.2011

Re: Pedja,

Pa hajde da se ubijemo kolektivno ili da idemo odavde?
janeznam janeznam 12:32 16.12.2011

Re: Pedja,

Ajde
appendix appendix 12:40 16.12.2011

99.

appendix appendix 12:41 16.12.2011

100.

Olga Medenica Olga Medenica 15:30 16.12.2011

traume iz mog detinjsva

Kad sam bila mala dvoriste nase osnovne skole se granicilo sa dvoristem doma za decu bez roditelja. Ovo je bila jedna mala institucija, mesano godiste.
Dakle, sva ta deca isla su sa nama u skolu.
Govorkalo se da ih direktor doma maltretira i fizicki kaznjava.

Ono sto sigurno znam je da ih je moja uciteljica dosta lose tretirala. Pljustali su tu bubotci, cuske, vukle su se usi.
U to vreme vaske po skolama bile su jako retke, niko ih nije imao. Osim dece iz “doma”. Njih su vaspitaci lecili tako sto su im brijali kosu “do glave”. Kako se ovo desavalo pre Sinead O’ Connor za devojcice stil na ivici nakaznosti, pravac sa robije za decake. U svakom slucaju siroti malisani pojavljivali bi se tako obradjeni u skoli sa izrazom dubokog ponizenja i bili izlozeni jos vise uvredama ostale dece koja su ih i onako, pokrenuta divnim primerom vaspitaca, koristila kao ventil za visak surovosti.

Niko nikada nije stao na stranu tih sirotih malisana.
Ima li potrebe da ovde dodam, kao slag na tortu, da su deca iz “bolje stojecih” porodica, deca koja su prilagala krupnjiji poklon za 8. mart bila bolje tretirana od dece skromnijih mogucnosti ?
Duboko sam zahvalna svojim roditeljima koji su nas podsticali da se druzimo sa “nezbrinutom decom” i da ih dovodimo kuci. Tako sam imala prilike da upoznam par izvanredno lepih, dobrih, pametnih i sarmantnih devojcica, u mnogo cemu kvalitetnijih i zanimljivijih od mnoge dece iz privilegovanijih okolnosti.
Iako znam da njihove startne pozicije nisu bile bas povoljne u tom nasem Kobajagnom Svi Smo Mi Jednaki sistemu, nadam se da su sada negde zbrinute, sretne i zadovoljne.

U gimnaziji stvar nije bila mnogo bolja, osim sto se struktura drustva promenila, a mozda se ljudi i pomalo plase da ugrozavaju tinejdzere cesto jace i vece od sebe.

No, secam se nekog Glavasica.
Mnoga imena iz skole sam zaboravila ali eto njegovo pamtim iako je samo malo proveo sa nama.
Glavasic je najavljen kao problematican decko izbacen iz par skola.
U najavi, nasa razredna je vec imala onaj karakteristicni kez “sredicu ja njega za tri sekunde”.
Ovo sredjivanje se naravno nije sastojalo od nekakvog pokusaja rehabilitacije nego je siroti Glavasic naleteo pravo na djon koji mu je unapred pripremljen.
Absurd je da je ovaj decko bio miran, tih, introvertan bar ga se ja tako secam.
U stvari, njegov glavni kriminal je bila bujna i dugacka kosa od koje mu se pola lica nije videlo i koju je uporno odbijao da osisa, sto se od njega trazilo. U tom razredu, u nekom drugom ne bi.
Glavasic je bio strastveni sahista. Dakle, definitivno ne izgrednik i huligan.
Ne znam sta je bio njegov kriminal. Valjda nije hteo da se potpuno savije, a zasto su ga savijali, pojma nemam. Sporta radi.
U svakom slucaju, ni njega niko nije branio ni uzimao u zastitu, ni simpatizirao…nista. Dosao i otisao. Verovatno opet izbacen, po sto kracem postupku.
Gore u komentarima spominju se vodje. Kad bih ja sebi birala vodje trazila bih neke koji ne samo da nisu nikada nikoga ugrozavali vec one koji su barem nekada nekoga uzeli u zastitu kad su bili mali.

Pedja, sorry za maratonski spamerski komentar. Mozda se i ponavljam, negde.
docsumann docsumann 17:24 16.12.2011

Re: traume iz mog detinjsva

Olga Medenica


šta se izvinjavaš , komentar ti je samotaki
Olga Medenica Olga Medenica 18:44 16.12.2011

Re: traume iz mog detinjsva

freehand freehand 19:37 16.12.2011

Re: traume iz mog detinjsva

Olga Medenica

Nego, da se mi ne zamajavamo ovde:
jesil ti oslobodila svoja nežna pluća katransko-nikotinske napasti?
kick68 kick68 02:41 17.12.2011

Da

me se ne shvati pogresno, nemam nameru da zapocinjem politicke rasprave, ali ne mogu da opisem koliko sam se nadala da ce posle petog oktobra, uporedo sa porastom standarda i opsteg napretka, doci do pomaka na bolje po pitanju ljudskih prava i bezbednosti u Srbiji.

Jednostavno nisam ni sanjala da ce da se nastavi ono pusto tursko espeesovsko: sto gore to bolje.

Meni je to stanje uzasno smetalo i to je bio jedan od glavnih razloga sto sam se spakovala i otisla. Ne misle svi tako, ne smeta to svima. Dobri ljudi cute i ne bune se, gledaju svoja posla i kako da prezive. U jednom razgovoru, kada sam ja penila: Pa vidite li ljudi sta se desava, drugarica me je pitala: Je l' tebe neko dira? Ne razumem, zasto talasas?

Nasilje postoji svuda: gej tinejdzeri bivaju proganjani, ubijaju se, nasilnici rese ponekad da upadnu u bezbednu gej enklavu i maltretiraju nekoga...desava se.. razlika je u tome sto se nasilje osudjuje i sankcionise i sto postoje akcije koje vode ka poboljsanju stanja i sprecavanju kriminala.

kleinemutter kleinemutter 10:32 17.12.2011

reč

Ljudi da li vi sebe čujete vi imate opravdanje za neki zločin i za reč ,,ubiti,,!.

Ova reč nema opravdanje. I ova reč se prečesto u obom blogu koristi. Ovaj blog nije za ovu reč, do najmanje čestice je protiv, ako sam dobro razumela.

Nasilje nema opravdanje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana