Auto - put od Vrbnice do Meradara proteže se duž Kosova, od albanske granice pa do granice sa Srbijom, ili kako se ovde kaže, do administrativne linije.
Kad sam pročitao ovu vest nametnula su mi se dva osnovna utiska. Prvi je da će tako ozbiljne firme kao što su Behtel i Enke radove sigurno izvesti kvalitetno i u roku.
Drugi je, a nemoguće je zaobići tu asocijaciju ovih dana, kako se mrljavi u Srbiji vezano za koridor deset. Kako eksperti poput Mrkonjića i Velje, kako neki nacionalni saveti za infrastrukturu, kako stranke koje participiraju u vladi, prilaze tome problem. Najpre, u roku od godine dana osnuju tri preduzeća za izgradnju koridora. Potom se takmiče koja će od njih presecati vrpcu kad se završi koji kilometar puta. Onda propadaju tenderi jer je navodno zatajila pisarnica vlade. Potom otkrivamo da direktor javnog, državnog preduzeća za puteve ima deonice u privatnom preduzeću kome uredno daje poslove i smatra nepristojnim svaki prigovor da je u sukobu interesa. Stranka koja ga je postavila na direktorsko mesto odbija mogućnost da ga smeni.Nema izvedbenih projekata, krade se i kraducka na sve strane i pričaju priče za malu decu.Novac međunarodnih kreditora odobren za izgradnju ne može se trošiti jer naši graditelji ne poštuju procedure i standarde koji su predviđeni.
Ovo na Kosovu izgleda tako jednostavno. Možda prodrma i naše "neimare". Jer prebilizu je Kosovo i napredovanje izgradnje tamo može bolno suočavati naše "neimare", savete, ministre i njihove firme sa tragičnom nefikasnošću i nesoposobnošću.