Politika

Laž kao konstanta

Drago Kovacevic RSS / 16.06.2014. u 13:58

Teško da je afera oko Miće Jovanovića i Megatrenda po svom sadržaju bilo koga iznenadila, mada je moglo predstavljati iznenađenje samo njeno otvaranje.

Mi, manje više živimo u laži na koju smo rezistentni i društvo nema dovoljno snage da tu laž zakopa i da je se liši.

Pogledajte samo kako se pokušava zatvoriti afera Megatrend? Opet se to radi gomilom novih laži sračunatim na smandrljavanje i blage posledice za nekoliko aktera i usputnih likova, više kao koleteralna šteta nego slučaj koji će biti opomena da se to ne sme i ne može raditi.

U nedeljnom "Utisku" dekan FPN-a je ispričao detalj vezan za Miću Jovanovića i njegovo kandidovanje za asistenta na tom fakultetu, tamo negde osamdesetih godina. Kaže, kad je utvrđeno da nije ispunjavao uslove za imenovanje, prefosorka, članica komisije je pitala drugog profesora, također člana komisije.

- Kolega, da li je to student koga ste u moj kabinet dovodili da polaže ispit kao slepa osoba?

Dakle, više od trideset godina u akademskim krugovima se, koliko god ovo zvučalo kao anegtota, a ja verujem profesoru Vujačiću, zna za prevarantsku prirodu vlasnika Megatrenda.

Nekoliko godina kasnije, a tada već jaše SPS i Slobodan Milošević, taj isti Jovanović otvara privatni univerzitet. Ispostavlja se sa lažnom diplomom iz Engleske jer tu, navodno pravu iz Kranja će steći 18. jula, 1991. godine, u sred kratkotrajnog rata u Sloveniji, kad se u Sloveniju iz Srbije moglo ulaziti samo ako si ptica. To je vreme kad je u slovenačkim kasarnama bila zatvorena JNA, a onda se posebnim transportima njeni vojnici upućivali u Srbiju i druge krajave bivše Jugoslavije. I pazite, doktorira na temi samoupravljanja koje je u Sloveniji ukinuto bar godinu ili dve ranije.

Ide, naravno, priča o ispostavama tog univerzitetima diljem sveta, od Tokija do pitaj boga koje još destinacije i svi desetinama godina znaju da je to laž, ali ga akredituju.

Nakon 5. oktobra, 2000. nastavlja se ista praksa. Mića je moćan i bogat čovek, visoki funkcioner SPS koji se javno hvali da je 2008. napravio koaliciju Tadićeve DS i SPS-a. Ministar prosvete dolazi sa njegova univerziteta a onda i u zakonima čine prolaz da mogu uzimati profesore sa sličnih državnih fakulteta "na pozajmnicu".Tada se već značajno proširuje broj doktoranata, a o masterima i diplomcima da ne pričamo. Te, 2009. tamo gostuje i predsednik države dajući na značaju Mićinom liku i delu, zahvalan valjda na tome što mu je pomogao da sa SPS-om sastavi vladu i donese deklaraciju o pomirenju i podeli bola sa Dačićem.

Na sličnom principu, mada puno diskretnije funcioniše još nekolicina takvih ustanova po Srbiji i masovno proizvode najviše "eksperte" iz menadžmenta i marketinga. Što bi se reklo - "uvečer pročitaš, ujutro zablistaš".

U isto vreme otkriva se korupcionaška afera na državnom univerzitetu u Kragujevcu, ali se ona zataškava munjevitom brzinom.

Ishod ovakvog sistema su diplome raznhi stranačkih kadrova. Mića se u intervjuu "Telegrafu" pre godinu dana hvali kako kod njega studira pola GO SNS, da su nosioci njegove diplome mnogi državni sekretari, ministri i tadašnji predsednik skupštine čiji doktorat ističe kao primer kako se to metodološki radi.

O Mići i njegovom učinku treba pričati kao o posledici ogromne, patološke laži, a ne kao o uzroku problema. On je ciljana i namerno programirana posledica koju je sada jako teško rasčivijati. Na hiljade diploma, master zvanja i doktorata je tamo podeljeno za 25 godina njegovog bavljenja prosvetom.

Samo sistem i podvlačenje crte može oko ovoga pomoći. Dakle, ukloniti laž kao ključni faktor funkcionisanja političke klase koja je proizvela i održavala Miću i model koji je na tome nastao. Preispitivanje sumnjivih diploma nosioca političke i državne vlasti nastalih na takvim školama, od predsednika republike pa do svih onih koji su javnosti vidljivi. Uvođenje jasnih kriterijuma i garancije kvaliteta obrazovanja i procedura poznatih u razvijenom svetu.

Inače, i ovo nešto kvaliteta što imamo, prerasće u lažno obrazovanje, lažne diplome i plagijat državu.

Ljude koji se završili Megatrend,  i u relativno prihvatljivoj proceduri stekli  diplomu ne treba dirati. Nisu svi oni isti slučaj.. Mnogi od njih rade poslove u realnom sektoru ili u državnim institucijama pošteno i bez prethodnog kalkulisanja. Na kraju se  za većinu stvar završi tako da je ipak najvažnije šta su naučili jer će oni od toga živeti.

Nužno je podvući crtu, ispitati uslove za akreditaciju i na osnovu onoga što garantuje kvalitet izdati ili ne izdati dozvolu za rad. Sve drugo bi bilo nastavak laži kao ključnog uslova našeg propadanja.

I nikako se ovo ne sme brkati sa policijskom mafijom, udarom na vladu i sličnim stvarima kuda je usmeren spin Vučićeve vlasti. Ovde se radi o fundamentalnim vrednostima za koje se treba izboriti.

Ko? Pa društvo, odnosmo akademska zajednica pre svega.



Komentari (28)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 14:07 16.06.2014

Tačnost kao konstanta

Ispostavlja se sa lažnom diplomom iz Engleske jer tu, navodno pravu iz Kranja će steći 18. jula, 1991. godine, u sred kratkotrajnog rata u Sloveniji, kad se u Sloveniju iz Srbije moglo ulazizi samo ako si ptica.

Takozvani "Desetodnevni rat" u Sloveniji trajao je od 26. juna do 7. jula 1991.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:11 16.06.2014

Re: Tačnost kao konstanta

Da. A koliko se povlačila vojska? Da nisi ti mogao u julu iz Srbije u Sloveniju?
freehand freehand 14:18 16.06.2014

Re: Tačnost kao konstanta

Drago Kovacevic
Da. A koliko se povlačila vojska? Da nisi ti mogao u julu iz Srbije u Sloveniju?

"U sred... rata" i "povlačenje vojske" dve su stvari.
A jesam, mogoa sam. Ali sam prvo odbio, a posle sam bio zauzet.

Edit: u svakom slučaju primedba se ticala nepreciznosti oko tih činjenica, ne same suštine i doktorata Miće Jovanovića.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:23 16.06.2014

Re: Tačnost kao konstanta

Ajde, prođime se. Šta je, ono oko DS-a te tamo tišti, pa našao samnom o slovenačkom ratu.
freehand freehand 14:33 16.06.2014

Re: Tačnost kao konstanta

Drago Kovacevic
Ajde, prođime se. Šta je, ono oko DS-a te tamo tišti, pa našao samnom o slovenačkom ratu.

Nisam pominjao stranke nego datume.
Uostalom - ako insistiraš - i DS koju pominješ bila je tvoja stranka, dok nisi prešao među prljave ruke i čiste obraze.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:40 16.06.2014

Re: Tačnost kao konstanta

freehand
Drago Kovacevic
Ajde, prođime se. Šta je, ono oko DS-a te tamo tišti, pa našao samnom o slovenačkom ratu.

Nisam pominjao stranke nego datume.
Uostalom - ako insistiraš - i DS koju pominješ bila je tvoja stranka, dok nisi prešao među prljave ruke i čiste obraze.

Kažem ti - prođi me se.
highshalfbooze highshalfbooze 15:34 16.06.2014

Re: Tačnost kao konstanta

Da nisi ti mogao u julu iz Srbije u Sloveniju?

Ja sam putovao nešto posle 20 jula 1991. iz Srbije na Bled. Ne mogu da dokažem pečatom u pasošu, zato što nisu imali pečat da stave Iako smo hteli taj pečat u pasošima.
Svi državni organi su bili izuzetno ljubazni. Možda bi dobio doktorsku titulu da sam tražio. Šteta da se nisam setio.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:42 16.06.2014

Ko je nevin?

Ljude koji se završili Megatrend, i u nekoj čistoj proceduri stekli diplomu ne treba dirati. Nisu svi oni isti slučaj.


Naravno da nisu svi isti slucaj, ali...

Pocnimo od imena i budimo iskreni.

Univerzitet se zove MEGATREND, sto svakome sa IQ vecim od 30 mora da zvuci kao vic.

LINK: EUROPEAN VISIONS, UFOS AND MEGATRENDS
radissha radissha 18:11 16.06.2014

Re: Ko je nevin?

Da li ste možda čuli za odeljenje Vukovaca u Nišu , njih 26 ( državna gimnazija naravno ) , za prosek ocena na niškom državnom univerzitetu sa akcentom na pravni i Ekonomski fakultet , za broj doktoranata ( godišnje ) na istom univerzitetu , za klanovsko nasleđivanje katedri na fakultetima istog uneversziteta ...?
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:35 17.06.2014

Re: Ko je nevin?

Чула наравно, али...

Још увек мислим да себе (или своје дете) не бих уписала на универзитет који се зове Мегатренд (или напр. УФО), који нема факултете фундаменталних наука, филозофије, техничких наука, музике, медицине итд, који служи за дошколовање политичара и естраде и на коме је ректор неко као Мића Јовановић.

Колико год да су открића која су стигла из Енглеске корисна да покрену разоткривање Мићиних лажи, свако ко је намеравао да се упише на Мегатренд је могао да, уз мало гуглања и логичког размишљања закључи и сам много ствари, напр. запитавши се шта није било у реду са докторатом са елитног ЕлЕсИ-ја да је било потребно да се "потврђује" другим докторатом са истуреног одељења једног друголигашког универзитета из Словеније.

Питање је да ли сами уопште сносимо икакву одговорност за своје изборе или нам је увек и у свему потребно упозорење, као оно на папирној чаши да је кафа врућа.

Наравно, сопствена одговорност свих оних који су прошли кроз Мегатренд ни најмање не аболира Мићу Јовановића, то је ваљда јасно.
angie01 angie01 07:52 17.06.2014

Re: Ko je nevin?

Колико год да су открића која су стигла из Енглеске корисна да покрену разоткривање Мићиних лажи, свако ко је намеравао да се упише на Мегатренд је могао да, уз мало гуглања и логичког размишљања закључи и сам много ствари, напр. запитавши се шта није било у реду са докторатом са елитног ЕлЕсИ-ја да је било потребно да се "потврђује" другим докторатом са истуреног одељења једног друголигашког универзитета из Словеније.


gde je bilo ko mogao da sazna da su to dva ista rada?...o njihovom kvalitetu i nacinu odbrane svakako je postojala sumnja, kao i u kvalitet megableje-dovoljno je da nekog poznajes sa tog fakulteta, ili da sedis u kaficu preko puta i vidis ko su studenti te ustanove, kako govore i kako se ponasaju i kako uz kafu telefonom diktiraju kolegama odgovore na ispitna pitanja,....ali to nije vecina.

Veca odgovornost snose one institucije, cija je obaveza bila da proveri sve potrebne uslove pre dodeljivanja akreditacije-ali tu su bili glavni stranacki istomisljenici, koji su iz sopstvenih interesa odgajili ovaj lazni univerzitet i njenog vlasnika.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:24 17.06.2014

Re: Ko je nevin?

angie01
Veca odgovornost snose one institucije, cija je obaveza bila da proveri sve potrebne uslove pre dodeljivanja akreditacije-ali tu su bili glavni stranacki istomisljenici, koji su iz sopstvenih interesa odgajili ovaj lazni univerzitet i njenog vlasnika.


Slazem se u potpunosti, angie, postoji hijerarhija odgovornosti i zna se cija je odgovornost najveca - onih koji su prevarantu Mici dali akreditaciju i dozvoli mu da stice korist laznim predstavljanjem sebe i institucije koju je osnovao, a posebno jer su drzavu Srbiju svrstali u red banana-drzava (pogledaj link u mom gornjem postu) koje izdaju takve akreditacije.

Upravo zato je vazno da se sve ne zavrsi na ostavci Mice Jovanovica na mesto rektora, vec da se procesljaju sve komisije i svi politicari koji su bili u sukobu interesa.

angie01 angie01 23:12 17.06.2014

Re:

hypoglossus hypoglossus 14:57 16.06.2014

Mica

Zanimljiv tekst. Sa zanimljivom porukom. Kazes, treba da akademska javnost bude ta koja ce da reaguje prva. Iskren da budem jako sam iznenadjen da je uopste reagovala iako se ta reakcija svela na jednu online peticiju i tu i tamo reagovanje tih nekih "tv akademaca" (Turajlic, Viskovic, i tako ti koji se pojavljuju po emisijama kad treba da neko nesto "pametno" kaze).
Ta ista akademska javnost i te kako je bila upoznata sa likom i delom dr.Mice i ta ista javnost je mogla da reaguje i mnogo pre ovoga. A nije. Mozda nisu direktno znali da je izmislio doktorat ali su znali da taj covek jednostavno nema veze sa univerzitetom osim, mozda, kad prodje pokraj koje fakultetske zgrade. Sve ono sto personifikuje jedan akademski gradjanin je u suprotnosti sa onim sto predstavlja dr Jovanovic. I makar to je moglo da pobudi sumnju da se procacka ko je taj covek.
Sada kad je ovako napola ogoljen, nalazi dekan FPN-a da prica istinite price o studentskim danima doticnog. Nije se cuo glas, pre nego junose iz Londona otkrise farsu.
Cinjenica je da je nasa akademska javnost jednako posrnula, jednako devalvirana i izrazito nemocna da se ponasa akademski i da brani ugled i cast tog zvanja. Niko ne bi da se zamera, svi idu gospodaru niz dlaku pa smo eto tako gledali razne ljude kao rado vidjene goste na Megatrendu, bivsi nam predsednik tamo bese neki predavac, sadasnji ppv je Micin saborac, ministar unutrasnjih dela zasluzni pitomac, Zorana profesorka a ne tako davno i sam ministar prosvete je bio taj koji je hleb u stvari zaradjivao na Micinoj skoli.
Danas su svi osim Sultana zacudjeni saznanjem da je Mica lazov i prevarant. A to kao nisu znali? Ne, nego je lepo bilo saradjivati sa dr Micom.. velike plate, putovanja, dogadjanja, pa i samo zvanje profesora (mozete li zamisliti Zarka Obradovica da bude profesor igde osim na Megatrendu), starlete oko vas, sve onako Pinkovski nasminkano bljestavo kicasto a opet udobno. Zar to nije nagnalo svih ovih godina tu akademsku javnost da se zapita, da priupita kako je to sve moguce i ko stoji iza te zafrkancije zvane Megatrend. Gde je bila ta akademska javnost tada a gde je sada? Cekali su da neki ljudi iz Londona se time pozabave, neki ljudi koji pobegavsi iz ovoga jada mirne duse su mogli da se vise nikad ne pozabave nicim sto iz Srbije stize, da procackaju i protresu tu farsu zvanu dr Mica. Sada ovako ostrvljeni sa tim anegdotama, jasnim priznanjem da su sve vreme znali manje vise kakav je to bludnik, samo i sve vise lice na hijene koje su sacekale da plen bude ranjen pa sad da u svom piru likuju nad njegovom sudbinom. Pre bi trebalo da cute i pokriju se usima. A dr Mica zivi bili i videli smejace nam se i dalje. Nazalost.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:05 16.06.2014

Re: Mica

Mogu se apsolutno složiti sa ovim što si napisao. U dobokom blatu smo i to ne treba dokazivati jer je očigledna činjenica.Zapravo,kud god da staneš, daske su trule.
Ali, evo, ovaj jedan segment naopakog života nema ko drugi rešavati osim akademske zajednice. Inače nam se može dogoditi na rulja na trgu izvikuje doktorate.

Milan Karagaća Milan Karagaća 22:22 16.06.2014

Re: Mica

Nazalost.

Ima ona izreka "Sve što su nam komunisti pričali o komunizmu bila je čista laž,ali sve što su nam pričali o kapitalizmu je , nažalost, istina".
Pa kod nas se više ne zna da li imamo više privatnih univerziteta, fakulteta, visokih strukovnih i drgačijenazivajućih škola ili NGO, a sve su kao što Vesna napisa samo mašine za pranje para.
deset_slukom deset_slukom 17:15 16.06.2014

Sistematizacija

Ljude koji se završili Megatrend, i u relativno prihvatljivoj proceduri stekli diplomu ne treba dirati. Nisu svi oni isti slučaj.. Mnogi od njih rade poslove u realnom sektoru ili u državnim institucijama pošteno i bez prethodnog kalkulisanja.


Ako se dobro sećam, u društvenom (imal' toga još?) i javnom sektoru postoji nešto što se zove "sistematizacija radnih mesta" i, bogami, prilično je se pridržavaju. Što znači - možeš da blistaš na svom radnom mestu, svi će te tapšati po ramenu, ali, ako nemaš diplomu, ostaćeš ćata. I mala ti plata.

Tako da se, zabašurivanjem koje sledi, kao i nastavkom iste prakse, ugrađuje trulež u temelje ionako bolesne a sada još i na nepravdi zasnovane države. Svi znamo da su te diplome manje vredne, makar i pošteno stečene. I to nije od danas do sutra. Danas kupljena diploma je, nesumnjivo, bolja investicija nego uplaćivanje nekog penzionog fonda.
G.Cross G.Cross 18:24 16.06.2014

nearly impossible to reverse

Definition - MEGATREND

A megatrend is defined as a gathering wave of change that is slow to form, nearly impossible to reverse, significantly influences the future, has an aura of inevitability and has a far- and wide-reaching impact on society. Megatrends result from the confluence of underlying trends.


Pa gde ces bolje ime za micinu tvorevinu:
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:53 16.06.2014

Konsultacije za dr rad (18+)

inco inco 19:26 16.06.2014

Re: Konsultacije za dr rad (18+)

Ček, ovo je Ćamilu vrhunski dokaz da je doktorir'o? Pu, majku mu, pa ja sam se još više zajebavao sa mnogo većim ekspertima od Vuda, 'di da idem da tražim svoju diplomu? Ili je samo dovoljan snimak?

Sve u svemu, znam cipele koje bi pozavidele Ćamilu na obrazu
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:37 16.06.2014

Samo jedan šraf...

sveopšteg hohštapleraja je ova bahata i palanačka spodoba.
Laž ovde nije samo konstanta, nego i šifra vladanja zasnovana na bezočnoj pljački.
A Mića J. je kumulativna Dafina, Jezda i Bogoljub Karić, dakle ne rektor, već rektum Megatrendaške Srbije.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:25 16.06.2014

Re: Samo jedan šraf...

Bogoljub Karić

Ma još je Bogi bio najiskreniji i lepo rekao "ću da doktoriram na moj univerzitet, a onda će godinu dve da o tome pričaju pa će zaboravu, a ja ostajem dr."
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:06 17.06.2014

Re: Samo jedan šraf...

Filip Mladenović
sveopšteg hohštapleraja je ova bahata i palanačka spodoba.
Laž ovde nije samo konstanta, nego i šifra vladanja zasnovana na bezočnoj pljački.
A Mića J. je kumulativna Dafina, Jezda i Bogoljub Karić, dakle ne rektor, već rektum Megatrendaške Srbije.


Teška uvreda za Bogoljuba.
dali76 dali76 19:53 16.06.2014

...

Smatram da je Srbija nezavrsena politicka zajednica ciju nedozrelost karakterise elita ciji su interesi suprostavljeni interesima drustva.
Medjutim, najveci je paradok sto elita ,bas kad radi protiv interesa drustva, uspe stvari toliko da spinuje uveravajuci drustvo da to radi u njihovom interesu.
Kao otac, glava porodice, koji spiska platu u kafani pa posle objasnjava zeni i deci kako je sve to izmislio komsija koji ga mrzi I hoce da mu rasturi porodicu.
Ako bi zena upitala,a dobro de ti je plata, on bi mrzovoljno odgovorio:pa tu u dzepu, ti mislis da ja lazem?Ti si ista ko komsija. Ko zna sta se ti sa njim ustvari dogovaras.
Tako da onaj deo drustva koji se pobuni protiv neodgovornog ponasanja elite jos se proglasi saucesnicima nekakve zavere.
Zalosno je kad se neodgovornoj eliti u ovom spinovanju pridruze ljudi koji nisu stranacki botovi ,a IQ im je veci od broja cipela.

ivanc ivanc 12:30 17.06.2014

A gde je Kesić?

Postaje već čudno što nema uploadovane poslednje Kesićeve emisije od 15.06.14. ni na sajtu B92 ni na oficijelnom Youtube kanalu 24 minuta.
Sve prethodne emisji su bivale uploadovane već u ponedeljak koji sledi. Ove još nema.
NNN NNN 14:06 19.06.2014

Re: A gde je Kesić?

evo malo YT
cassiopeia cassiopeia 17:36 19.06.2014

Re: A gde je Kesić?

ivanc
Postaje već čudno što nema uploadovane poslednje Kesićeve emisije od 15.06.14. ni na sajtu B92 ni na oficijelnom Youtube kanalu 24 minuta.
Sve prethodne emisji su bivale uploadovane već u ponedeljak koji sledi. Ove još nema.


Ne uploaduje se više ponedeljkom zbog reemitovanja u Bosni ponedeljkom uveče, nije fora da gledaoci vide na you tube pa pokvare gledanost ponedeljkom.
G r o f G r o f 21:35 19.06.2014

Re: A gde je Kesić?

Ovaj fazon sa Hitlerom je mnogo originalniji od Stefanovićevog doktorata.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana