Istorija| Zabava

Dinastija Spiridona Putina

jinks RSS / 04.12.2023. u 09:25

spi.jpg

U istoriji društva nasleđivanje pozicija je česta praksa. U mnogim kulturama, naslednici su automatski nasleđivali rođačke uloge, bilo da se radilo o pozicijama kralja, vođe plemena ili nekakvog bogatog zemljoposednika.

U savremenom svetu, nasleđivanje pozicija je i dalje prisutno, ali je izgleda ipak nešto manje zastupljeno nego u prošlosti. Opet, i dalje postoji mnogo primera u kojima naslednici imaju prednost u odnosu na druge kandidate za određene pozicije.

Jedan od takvih mogao bi delom da bude čak i Vladimir Putin, predsednik Rusije.

Naime, njegov deda, Spiridon Putin, bio je višedecenijski lični kuvar Lenjina i Staljina. I da li je ovo ikako moglo da utiče na Putinovu karijeru? Teško je definitivno reći da li bi Putin postigao iste uspehe bez ovakvog pretka, uprkos izuzetnoj inteligenciji i radnoj etici koju je pokazao tokom karijere. Međutim, nema sumnje da je njegov deda imao priliku da upozna dosta uticajnih ljudi, što je Vladimiru Vladimiroviču nedvosmisleno moglo biti od pomoći tokom karijere.

Takođe, Putin bi mogao da bude i dobar primer hijerarhijskog nasleđivanja koje ne podrazumeva isključivo nasleđivanje pozicije za poziciju u okviru sistema, već nasleđivanje pozicije u najširem smislu, na osnovu stečenog hijerarhijskog "pedigrea".

Jer, pitanje da li je hijerarhijsko nasleđivanje isključivo posledica stečenih poznastava ili se možda radi i o nekim dubljim razlozima. Naime, pored kontakata, potomci pripadnika hijerarhije često nasleđuju i određenu kulturu i vrednosti koje im mogu biti od pomoći prilikom napredovanja. Odrastanje u okruženju u kojem dominira hijerarhijska struktura i fokus na uspeh može uticati na formiranje njihovih vrednosti i ciljeva. Takođe, potomci pripadnika hijerarhije često imaju priliku da nauče nepisana pravila i dinamiku hijerarhije od najranijeg doba, što im može pružiti prednost u odnosu na one koji nemaju takvo iskustvo.

Opet, pored nasleđene kulture i vrednosti, potomci pripadnika hijerarhije ponekad nasleđuju i određene obrasce ponašanja koji im mogu pomoći u napredovanju. Na primer, mogli bi naslediti i harizmatičnost, komunikacijske veštine ili sposobnost odlučivanja koja su svojstvena roditeljima ili drugim članovima porodice. Takođe, mogli bi naslediti i radnu etiku, posvećenost ciljevima ili samopouzdanje koje su česti atributi onih koji uspevaju u hijerarhijskim sistemima.

Naravno, sve ovo ne znači da se navedene osobine ne mogu steći i u prvoj generaciji, kao ni to da podrazumevana naslednost sistemski poželjnih osobina nije često precenjena.

Ipak, da li se sve navedene "sistemske" osobine mogu svesti na jednu - osećaj za zajednički interes? I, ovo nas dovodi do jednog od ključnih istorijskih pitanja - da li se razumevanje zajedničkog interesa gradi i prenosi generacijama, ili ga je moguće steći za neko kraće vreme (za šta bi neki rekli da upravo i predstavlja jednu od ključnih razlika između desnog i levog pogleda na svet).

Drugim rečima, da li se bezbednosni, razvojni, kao i mnogi drugi aspekti neke zajednice mogu razlučiti posmatrano isključivo iz ugla više generacija, ili se mogu sagledati i nešto brže, na osnovu ličnih talenata i afiniteta, po nekakvim ubrzanim partijskim kursevima, ili kako već sve ne.

Na kraju, neki bi rekli da postoji i pitanje koje na određeni način objedinjuje prethodno pomenute levi i desni pogled na svet - a to je koliko je generacija potrebno da bi se stekao osećaj o tome kako drugi vide i doživljavaju zajednički interes. Ali, to je po svoj prilici neki sasvim drugačiji ugao gledanja, kao i neka drugačija vrsta priče.

 



Komentari (664)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 09:12 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

maksa83
Iskr. ovo je još ubedljivo najmanje glupo.

Pa malo je nezgodno da se poziva na Pavelića.

Hrvati u Argentini su poznati po Budizmu.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:25 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

maksa83
Melei (novi argentinski predsednik) se poziva na duha svog preminulog psa (koji je za njega bozanstvo)

Iskr. ovo je još ubedljivo najmanje glupo.


Tamo je sve do te mere otislo do djavla da mu nece mnogo pomoci zapovesti ni ovog pokojnog ni dva zivuca i pri tom klonirana cetvorozna deteta (tako im tepa).

Mozda da proba oblique strategies.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:28 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ajd ti se usudi pa mi objasni šta sam izvalio?


Ma bolje da ne ponavljam. Ali ako bas hoces:

Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.

tessa1 tessa1 09:38 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ma bolje da ne ponavljam. Ali ako bas hoces:

Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.




Pa dobro, šta nije jasno, evo i ja gledam..

Jedan je prenjeo zapovjedi boga, samog.

Drugi je bog sam.


Osim što se iskoristilo za spamovanje moronke, same? Te ateista si te budala si te za kralja si..
tessa1 tessa1 09:39 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Hrvati u Argentini su poznati po Budizmu.

Vala, svi sa totemom psa u kući.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:50 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Drugi je bog sam.


Marks sebe nije proglasio ni za boga ni za Boga. To sto komunisti kasnije u njemu videli bozanstvo ne utice retroaktivno na ono kako je on dosao do svojih ideja. A mnoge od tih ideja jesu bile pogresne. Ali nije ni da su sve Mojsijeve objave bezgresne. Pisao Robert Ingersoll o tome svojevremeno.
tessa1 tessa1 10:02 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Marks sebe nije proglasio ni za boga ni za Boga. To sto komunisti kasnije u njemu videli bozanstvo ne utice retroaktivno na ono kako je on dosao do svojih ideja. A mnoge od tih ideja jesu bile pogresne. Ali nije ni da su sve Mojsijeve objave bezgresne. Pisao Robert Ingersoll o tome svojevremeno.


Da, kao što ateisti ne vjeruju boga.


Gdje je nerazumjevanje ovog što je Gvozden napisao tj kako je došao do toga, nije iz čista mira napisao da je od juče vjernik, ili?, evo nije mi teško uprostiti,


- jedan je prenosio zapovjesti boga,


- drugi je pisao Manifest (najuticajniji politički letak), i postao je bog (u smislu bespogovornog) u određenim društvenim tj ideološkim krugovima, uticao je na nečiju svijest i život, posebno onih koje nisu doticali 10 božijih zapovjesti..
gvozden1 gvozden1 10:08 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Neues aus der Nachbarschaft
Ajd ti se usudi pa mi objasni šta sam izvalio?


Ma bolje da ne ponavljam. Ali ako bas hoces:

Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.


U čemu je tačno problem?
U malom slovu, u zarezu, u sklopu rečenice, ne shvatam zaista.
U značenju sigurno nije.

Pa to na šta se misli se ne zovu Mojsijeve, nego božije zapovesti, a on ih je samo preneo.

Marks nije bio bog (ni Bog) pisao je svoje ideje ne pozivajući se ni na koga i ni na šta.








Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:22 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

tessa1
Marks sebe nije proglasio ni za boga ni za Boga. To sto komunisti kasnije u njemu videli bozanstvo ne utice retroaktivno na ono kako je on dosao do svojih ideja. A mnoge od tih ideja jesu bile pogresne. Ali nije ni da su sve Mojsijeve objave bezgresne. Pisao Robert Ingersoll o tome svojevremeno.


Da, kao što ateisti ne vjeruju boga.


Gdje je nerazumjevanje ovog što je Gvozden napisao tj kako je došao do toga, nije iz čista mira napisao da je od juče vjernik, ili?, evo nije mi teško uprostiti,


- jedan je prenosio zapovjesti boga,


- drugi je pisao Manifest (najuticajniji politički letak), i postao je bog (u smislu bespogovornog) u određenim društvenim tj ideološkim krugovima, uticao je na nečiju svijest i život, posebno onih koje nisu doticali 10 božijih zapovjesti..



Pojma nemam odakle Gvozdenu ovo da se poziva na boga kao autoritet ali ako bude hteo objasnice sam.

Ali koliko sam ja razumeo nije uopste rec o tome sta je bilo POSLE nego kako su Marks i Mojsije dosli do svojih ideja. Mogao je Marks biti i zaboravljen pa to ne bi uticalo na to kako je sta pisao. Marksov i Engelsov Manifest se tu ne razlikuju ni po cemu od ostalih manifesta tog vremena koji su danas zaboravljeni kao sto je Anarhisticki manifest ili Zenski manifest Flore Tristan. Ni Deklaraciju o pravima coveka nije diktirao bog.
tessa1 tessa1 10:30 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Pojma nemam odakle Gvozdenu ovo da se poziva na boga kao autoritet ali ako bude hteo objasnice sam.

Ali koliko sam ja razumeo nije uopste rec o tome sta je bilo POSLE nego kako su Marks i Mojsije dosli do svojih ideja. Mogao je Marks biti i zaboravljen pa to ne bi uticalo na to kako je sta pisao. Marksov i Engelsov Manifest se tu ne razlikuju ni po cemu od ostalih manifesta tog vremena koji su danas zaboravljeni kao sto je Anarhisticki manifest ili Zenski manifest Flore Tristan. Ni Deklaraciju o pravima coveka nije diktirao bog.



Ok, odjavljujem se, ovaj moj dolazak na Jinxov blog je mala žrtva, moja mala žrtva, nemoj poslije bude: nikad nije bila divno požrtvovana. :)

Razumijem šta je Gvozden mislio i napisao, i razumijem kako je došao do toga, ukratko.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:36 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
Neues aus der Nachbarschaft
Ajd ti se usudi pa mi objasni šta sam izvalio?


Ma bolje da ne ponavljam. Ali ako bas hoces:

Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.


U čemu je tačno problem?
U malom slovu, u zarezu, u sklopu rečenice, ne shvatam zaista.
U značenju sigurno nije.

Pa to na šta se misli se ne zovu Mojsijeve, nego božije zapovesti, a on ih je samo preneo.

Marks nije bio bog (ni Bog) pisao je svoje ideje ne pozivajući se ni na koga i ni na šta.










Ne vidim ni ja problem. Dok neko ne pocne da tvrdi da ovo sto A kaze ima neku visu vrednost nego ovo sto B kaze posto A tvrdi da mu je sve to preneo bog (Bog).

Ti ne vidis problem u tome? Pa sta ce nam onda univerziteti i naucnici koji se prave pametni kad vec imamo medijatore sa kojima bog (Bog) licno razgovara?

Zaboravi Marksa, uzmi Platona, Dekarta, Rasela... i objasni sebi kako su se oni samo pravili pametni umesto da kao Mojsije, Muhamed ili Milei slusaju glas gospodara svog (pun intended!).

Samo da primetim: vodimo raspravu koja je i za sholasticare jos bila bespredmetna.
gedza.73 gedza.73 10:48 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

vcucko
Kako god, umeli su i nemački komunisti da udare u glavu. Nego je ovih drugih bilo više.

Nemačke komuniste koji su bili protiv nacizma je Staljin, po paktu o savezništvu, isporučivao nemačkim nacistima odnosno Gestapu. 'borba protiv fašizma'
Эрнст Фабиш... Однако в 1930 году в Бреслау он вступил в Коммунистическую молодежную оппозицию)... В январе 1938 года советские власти депортировали его в германский рейх. После пересечения границы Фабиш был арестован гестапо.

This plaque in Berlin commemorates Max Zucker, a German-Jewish businessman to fled to the USSR from the Nazis in 1933.
Handed over to the Gestapo by the NKVD in 1939, he died in the Warsaw Ghetto.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:07 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

principessa_etrusca
kaže on pa kako to, ja sam mislio da je vaše obrazovanje bilo super..
reko pa vjerovatno tako što je trebalo preko noći otvoriti x100 škola u odnosu na kadar koji si imao da ih opremiš..
pa onda ni decenijama kasnije nisi uspio da osposobiš kadar da stvarno i može da prenese taj superzahtjevan program..

У УК је недостатак наставничког кадра огроман проблем, па се уопште не тражи диплома одрђених студија да би предавао одговарајући предмет.

Your degree can be in any subject to teach primary or secondary. For secondary courses, your provider will also want to make sure you have a good knowledge of the subject you’re applying to teach.

This could be through having a degree in the subject, or having:

- an A level in the subject
- a degree related to but nоt in the subject – for example, your degree is in - engineering but you’d like to teach physics
- an unrelated degree but relevant professional experience


Talk to your training provider to find out what you can train to teach.


Да не буде забуне, ово је са владиног сајта, са странице

Qualifications you need to teach


je li ovo još jedan od briljantnih uvida o tome kako zapad tone i raspada se dok Srbija doživljava preporod?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:09 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Neues aus der Nachbarschaft

Samo da primetim: vodimo raspravu koja je i za sholasticare jos bila bespredmetna.


eh da je prvi put da se hrabro gine na barikadama u borbi protiv zdravog razuma
gvozden1 gvozden1 12:40 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

. Dok neko ne pocne da tvrdi da ovo sto A kaze ima neku visu vrednost nego ovo sto B kaze posto A tvrdi da mu je sve to preneo bog (Bog).

Znaš li ti uopšte tu biblijsku priču?

Da ti je ispričam, očigledno da ti je nepoznata.

Mojsije odlazi na sinajsku goru, vraća se sa nje i saopštava Jevrejima da mu se javio bog, i da mu je saopštio deset zapovesti.

Da li je lagao, da li je on izmislio i boga i njegovo saopštavanje, stvar je verovanja, i ne tvrdim da je u pravu, posebno ne da ima neku višu ili manju vrednost od Marksove.


Vrednovanje, poređenje po vrednosti, si ti upravo izmislio da bi se nekako iskobeljao iz gluposti koju si odvalio, podražavajući glupaču Endži i prepotentnu (bez pokrića) Tadejus, tj da se svrstao na njihovu stranu.

Gde stoji da sam ja rekao da je nešto više a nešto manje vredno?
To bi mogao da citiraš, ne bi ti bilo teško, ako bi stajalo.

To što ti podrazumevaš da je vrednije nešto za šta se tvrdi da je božija volja, govori o tebi i tvojoj zatucanosti verom, ja od tih nisam, i ne pridajem vrednost božijoj volji, jer je sva prilika da je ta biblijska priča izmišljena.

Ali priča tako glasi, a Tadejus je nju uporedila sa Marksom, pa, kako sad stoje stvari, podržavaš li i dalje glupost i prepotenciju bez pokrića?
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:45 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
principessa_etrusca
kaže on pa kako to, ja sam mislio da je vaše obrazovanje bilo super..
reko pa vjerovatno tako što je trebalo preko noći otvoriti x100 škola u odnosu na kadar koji si imao da ih opremiš..
pa onda ni decenijama kasnije nisi uspio da osposobiš kadar da stvarno i može da prenese taj superzahtjevan program..

У УК је недостатак наставничког кадра огроман проблем, па се уопште не тражи диплома одрђених студија да би предавао одговарајући предмет.

Your degree can be in any subject to teach primary or secondary. For secondary courses, your provider will also want to make sure you have a good knowledge of the subject you’re applying to teach.

This could be through having a degree in the subject, or having:

- an A level in the subject
- a degree related to but nоt in the subject – for example, your degree is in - engineering but you’d like to teach physics
- an unrelated degree but relevant professional experience


Talk to your training provider to find out what you can train to teach.


Да не буде забуне, ово је са владиног сајта, са странице

Qualifications you need to teach


je li ovo još jedan od briljantnih uvida o tome kako zapad tone i raspada se dok Srbija doživljava preporod?


To je можда твој закључак.

Ја сам само показала из најзваничнијег извора како се регрутује наставни кадар за енглеске државне школе.

Сама си написала како се историја учи фрагментарно, а о читању неке лектире и да не говоримо.

И још једна специфичност англо-школства је да ђаци узраста од 16 година (GCSE), имају прилику да уместо одвојених предмета физике, хемије и биологије, изаберу дабл сајенс и трипл сајенс, односно комбинацију два или сва три предмета, што је отприлике оно што се у Србији зове ”познавање природе”.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:56 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

principessa_etrusca

И још једна специфичност англо-школства је да ђаци узраста од 16 година (GCSE), имају прилику да уместо одвојених предмета физике, хемије и биологије, изаберу дабл сајенс и трипл сајенс, односно комбинацију два или сва три предмета, што је отприлике оно што се у Србији зове ”познавање природе”.


ovo je valjda jedan od glupljih iz plejade komuljarskih argumenata..
nije to kaže jedan sajens to je tri ta sajnesa.. to mora da se odvoji.. kad pošaljem malog u školu da znam da je tamo naučio i bilogiju i hemiju i još i fiziku pride..
mili bože..
dal vi niste skapirali za tog školovanja da su sva tri povezana, šta li..

ali ajde to ok..
nego ne kapiram poentu osim ako je da (po stoti put) pokažeš kako u UK samo što ne laju, ni da govore više u školi ne uče.. e dok u Srbiji znamo kako te stvati treba da se rade i da su pametni oni bi učili od boljih, to jest nas..

nemam riječi za taj nivo budalastosti..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:59 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
. Dok neko ne pocne da tvrdi da ovo sto A kaze ima neku visu vrednost nego ovo sto B kaze posto A tvrdi da mu je sve to preneo bog (Bog).

Znaš li ti uopšte tu biblijsku priču?


ma ne zna, vidi se da je neki neuk.. sreća tu si ti, znalac, da mu objasniš..

i da znaš neues da si sam kriv..
gvožđo kad udari sa svojim naucima iz SNS večernje škole političke debate tu kraja ne može biti ako na vrijeme ne odustaneš
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:04 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Znaš li ti uopšte tu biblijsku priču?

Da ti je ispričam, očigledno da ti je nepoznata.

Mojsije odlazi na sinajsku goru, vraća se sa nje i saopštava Jevrejima da mu se javio bog, i da mu je saopštio deset zapovesti.

Da li je lagao, da li je on izmislio i boga i njegovo saopštavanje, stvar je verovanja, i ne tvrdim da je u pravu, posebno ne da ima neku višu ili manju vrednost od Marksove.


Koristio si vrednujuce izraze (Marks se pravi pametan, Mojsije se poziva na autoritet) ali prihvatam da sam te lose razumeo.

Nego sta je tacno onda TVOJA (mani Tadejus i Angie, mani mene) poenta? Sta znaci TVOJA tvrdnja: Mojsije dobio zapovesti od boga (Boga) a Marks sam nesto lupetao? U cemu je caka? I jel ta poenta vazi i ako Mojsija zamenis Muhamedom a Marksa Raselom (ili nekim drugim parom)?

Komunikacijska zapovest (nije od Mojsija ni Marksa): Kad primetis da te neko lose razume a razgovor se i dalje vodi o tvojoj tezi umesto uobicajenog glupiranja probaj da pojasnis ako vidis da te neko ne razume.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:06 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Neues aus der Nachbarschaft
umesto uobicajenog glupiranja probaj da pojasnis ako vidis da te neko ne razume.


e pa nisu tako učili u toj večernjoj školi..
promoter promoter 13:09 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

angie01
Izvalila je Tadejus, pominjući Mojsija, ova glupača Endži, se privaljuje a da pojma nema ni o čemu, niti se usuđuje da išta o tome kaže, a sad evo i tebe.

Od tebe sam ipak očekivao da budeš makar malo iznad nivoa Endži, ali jebiga, tu si, s njom na istom nivou.




kaze najveca blenta bloga,...koji je dovoljno bezobrazan, da se ne obazire na cinjenicno stanje svog slabasnog znanja i rasudjivanja.

Taman posla.
Tebi Gvozden može da bude profesor istorije.
I ne samo istorije.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:11 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
.
i da znaš neues da si sam kriv..
gvožđo kad udari sa svojim naucima iz SNS večernje škole političke debate tu kraja ne može biti ako na vrijeme ne odustaneš


Jesam, priznajem. Ali me i dalje zanima da saznam kakvog smisla za Gvozdena moze da ima ta tvrdnja.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:16 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Neues aus der Nachbarschaft
newimprovedtadejus
.
i da znaš neues da si sam kriv..
gvožđo kad udari sa svojim naucima iz SNS večernje škole političke debate tu kraja ne može biti ako na vrijeme ne odustaneš


Jesam, priznajem. Ali me i dalje zanima da saznam kakvog smisla za Gvozdena moze da ima ta tvrdnja.


fakat i mene bi zanimalo da vidim šta tačno prespoji u glavi da se izjavi ali njemu je bog rekao a ovaj se sam pravio pametan..

ajde da kažeš vjernik čovjek pa vjeruje u riječ božiju.. podržavam.. to fakat čini život dosta jednostavnim..

al ideja da je problematično da neko mislim svojom glavom pa drugima saopšti šta je smislio..
to moram priznati ne mogu da dokučim iz kakve je totalitarne magle izašlo.. to ni kod Pol Pota ne bi prošlo..

al bojim se ipak da saznati nećemo.. zna i gvožđo da je motku uneredio i sad ide eskivaža marke večernja škola a tu mu je stamina daleko iznad moje i tvoje zajedno
promoter promoter 13:17 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
principessa_etrusca
kaže on pa kako to, ja sam mislio da je vaše obrazovanje bilo super..
reko pa vjerovatno tako što je trebalo preko noći otvoriti x100 škola u odnosu na kadar koji si imao da ih opremiš..
pa onda ni decenijama kasnije nisi uspio da osposobiš kadar da stvarno i može da prenese taj superzahtjevan program..

У УК је недостатак наставничког кадра огроман проблем, па се уопште не тражи диплома одрђених студија да би предавао одговарајући предмет.

Your degree can be in any subject to teach primary or secondary. For secondary courses, your provider will also want to make sure you have a good knowledge of the subject you’re applying to teach.

This could be through having a degree in the subject, or having:

- an A level in the subject
- a degree related to but nоt in the subject – for example, your degree is in - engineering but you’d like to teach physics
- an unrelated degree but relevant professional experience


Talk to your training provider to find out what you can train to teach.


Да не буде забуне, ово је са владиног сајта, са странице

Qualifications you need to teach


je li ovo još jedan od briljantnih uvida o tome kako zapad tone i raspada se dok Srbija doživljava preporod?

A zašto je konstatovanje nekog stanja u Engleskoj dokaz o tome da Srbija doživljava preporod?
Ili ti samo hoćeš da se posereš po Principesi zavideći još što mnogo duže živi u Londonu od tebe?
gvozden1 gvozden1 13:18 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

sreća tu si ti, znalac, da mu objasniš..

Ne treba biti neki znalac, opštepoznata stvar je to, ali eto, postoje oni kojima to treba pojašnjavati.
Ti si među tima, inače se ne bi zaletela da porediš neuporedivo.
promoter promoter 13:21 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
. Dok neko ne pocne da tvrdi da ovo sto A kaze ima neku visu vrednost nego ovo sto B kaze posto A tvrdi da mu je sve to preneo bog (Bog).

Znaš li ti uopšte tu biblijsku priču?

Da ti je ispričam, očigledno da ti je nepoznata.

Mojsije odlazi na sinajsku goru, vraća se sa nje i saopštava Jevrejima da mu se javio bog, i da mu je saopštio deset zapovesti.

Da li je lagao, da li je on izmislio i boga i njegovo saopštavanje, stvar je verovanja, i ne tvrdim da je u pravu, posebno ne da ima neku višu ili manju vrednost od Marksove.


Vrednovanje, poređenje po vrednosti, si ti upravo izmislio da bi se nekako iskobeljao iz gluposti koju si odvalio, podražavajući glupaču Endži i prepotentnu (bez pokrića) Tadejus, tj da se svrstao na njihovu stranu.

Gde stoji da sam ja rekao da je nešto više a nešto manje vredno?
To bi mogao da citiraš, ne bi ti bilo teško, ako bi stajalo.


To što ti podrazumevaš da je vrednije nešto za šta se tvrdi da je božija volja, govori o tebi i tvojoj zatucanosti verom, ja od tih nisam, i ne pridajem vrednost božijoj volji, jer je sva prilika da je ta biblijska priča izmišljena.

Ali priča tako glasi, a Tadejus je nju uporedila sa Marksom, pa, kako sad stoje stvari, podržavaš li i dalje glupost i prepotenciju bez pokrića?

A šta bi bilo i da si vrednovao 10 zapovesti i Marksove bulšitizme i palamuđenje?
10 zapovesti su milion puta, da ne kažem beskonačno, vrednije od toga što je taj Marks palamudio.
Da ne kažem, da su to maltene najvažnije sentence do kojih je došao ljudski um - rekao to Bog Mojsiju ili ih izmislio sam Mojsije.
promoter promoter 13:25 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
Neues aus der Nachbarschaft
umesto uobicajenog glupiranja probaj da pojasnis ako vidis da te neko ne razume.


e pa nisu tako učili u toj večernjoj školi..

Kakvoj večernjoj školi?
Gvozden je završio veoma ozbiljan fakultet - poljoprivredni fakultet.
A ne to tvoje vračanje.
gvozden1 gvozden1 13:25 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet


Koristio si vrednujuce izraze (Marks se pravi pametan

Ajd citat toga.
Naravno, izraz "pravi pametan" je ključan, morao bi citat da ga sadrži.
Mojsije dobio zapovesti od boga (Boga)

Dobio ili slagao da ih je dobio, u svakom slučaju tvrdio je da zapovesti nisu njegove nego da ih on samo prenosi.

I jel ta poenta vazi i ako Mojsija zamenis Muhamedom a Marksa Raselom (ili nekim drugim parom)?


Naravno, mada ne poznajem Kuran kao Bibliju, moguće je da i Muhamed nešto zapoveda.
jinks jinks 13:26 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

da se izjavi ali njemu je bog rekao a ovaj se sam pravio pametan..

Ako smem da pokušam, bar kako sam ja razumeo, a ima veze i sa jednom od prethodnih diskusija na blogu.

Ukoliko kažete da vam je nešto rekao bog onda to podrazumeva da se odnosi na sve ljude na ovom svetu (i da je dobro za sve ljude na ovom svetu), dok ako kažete da ste vi sami bez osvrtanja na ičije prethodno mišljenje došli do neke univerzalne istine, onda je ona neminovno na kraju dobra samo za neke, a ne za sve (što je na kraju ispao slučaj i sa Marksovom univerzalnom istinom, kao i sa mnogim drugim sličnim kroz istoriju).
tessa1 tessa1 13:40 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

fakat i mene bi zanimalo da vidim šta tačno prespoji u glavi da se izjavi ali njemu je bog rekao a ovaj se sam pravio pametan..



Ništa nije prespojio,

Ateista i antikomunista kao što je Gvozden ne pravi razliku između božije riječi preko Mojsija i Marksove “božije riječi” komunistima.


I zašto zatrpavate čovjeka lopatom zemlje i govana na naše oči, a on živ? Koji vam je k?
tessa1 tessa1 13:41 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Kakva bre arogancija i bahatost kao da je čovjek krpena lopta, nemam riječi.
Milan Novković Milan Novković 13:58 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

crossover
maksa83
Melei (novi argentinski predsednik) se poziva na duha svog preminulog psa (koji je za njega bozanstvo)

Iskr. ovo je još ubedljivo najmanje glupo.


Скроз се слажем, дијалектички материјализам је далеко глупљи. Има о томе код Булгакова у новели "Псеће срце".

Ček, u kom kontekstu, argentinskom ili širem (podrazumeo bih argentinski da nema Bulgakova (nisam pročitao)).

Ako ignorišemo old(er) style diktature, tj uzmemo samo npr kolektivni zapad - ne pada mi na pamet ni jedna iole veća država (recimo veća od nekoliko miliona stanovnika) gde dijalektički materijalizam ne samo da nije "pobedio", nego nije ni bilo nikakve konkurencije, tj nije ni bilo protivnika.

I ne samo da razne ideologije i metafizike nemaju šanse, ako ne računamo dijalektički-materijalizam familiju ideologija, nego gacamo sve ubrzovanije sve dalje od njih.

Ajd, ok, ko preživi tranzicije, a i tranzicioni pros su preozibljni danas, jednog dana, značajni višci vrednosti, UBIs, digital currencies, AI, roboti, energija ... i recimo neka je to 20-40 godina u budućnosti, ko zna, radimo regresiju u ideologije i metafizike, preko sex, drugs & RnR substation, npr, al do tada ... roka materijalizam, a u gluvo-dobnim usamljenostima nam divljaju ti stari debilčići između ušiju

Rekao davno nekoliko puta, jedan stari članak iz Harward Business Review publikacije: lik autoritativno uzeo N velikih US multinationals, i anaizirao poteze kroz decenie. Kaže, da su birali upravne odbore izvlačenjem iz šešira, gde su kandidati bili svi zaposleni, firme bi mnogo više uradile
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:20 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
da se izjavi ali njemu je bog rekao a ovaj se sam pravio pametan..

A smem da pokušam, bar kako sam ja razumeo, a ima veze i sa jednom od prethodnih diskusija na blogu.

Ukoliko kažete da vam je nešto rekao bog onda to podrazumeva da se odnosi na sve ljude na ovom svetu (i da je dobro za sve ljude na ovom svetu), dok ako kažete da ste vi sami bez osvrtanja na ičije prethodno mišljenje došli do neke univerzalne istine, onda je ona neminovno na kraju dobra samo za neke, a ne za sve (što je na kraju ispao slučaj i sa Marksovom univerzalnom istinom, kao i sa mnogim drugim sličnim kroz istoriju).


aman, kako je Marks rekao da je on sam bez osvrtanja na ičije prethodno mišljenje došao do bilo čega..
kako je iko ikad rekao da je nešto sam i bez osvrtanja na prethodna mišljenja zaključio..
kakvog smisla ima govoriti ovakve stvari?

uz to se ni jedan ni drugi nisu obraćali kako kažeš svim ljudima, Mojsije se obraćao Jevrejima baš kao što se Marks obraćao naučnoj zajednici pa onda i proleterima..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:26 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Milan Novković
crossover
maksa83
Melei (novi argentinski predsednik) se poziva na duha svog preminulog psa (koji je za njega bozanstvo)

Iskr. ovo je još ubedljivo najmanje glupo.


Скроз се слажем, дијалектички материјализам је далеко глупљи. Има о томе код Булгакова у новели "Псеће срце".

Ček, u kom kontekstu, argentinskom ili širem (podrazumeo bih argentinski da nema Bulgakova (nisam pročitao)).

Ako ignorišemo old(er) style diktature, tj uzmemo samo npr kolektivni zapad - ne pada mi na pamet ni jedna iole veća država (recimo veća od nekoliko miliona stanovnika) gde dijalektički materijalizam ne samo da nije "pobedio", nego nije ni bilo nikakve konkurencije, tj nije ni bilo protivnika.

I ne samo da razne ideologije i metafizike nemaju šanse, ako ne računamo dijalektički-materijalizam familiju ideologija, nego gacamo sve ubrzovanije sve dalje od njih.

Ajd, ok, ko preživi tranzicije, a i tranzicioni pros su preozibljni danas, jednog dana, značajni višci vrednosti, UBIs, digital currencies, AI, roboti, energija ... i recimo neka je to 20-40 godina u budućnosti, ko zna, radimo regresiju u ideologije i metafizike, preko sex, drugs & RnR substation, npr, al do tada ... roka materijalizam, a u gluvo-dobnim usamljenostima nam divljaju ti stari debilčići između ušiju

Rekao davno nekoliko puta, jedan stari članak iz Harward Business Review publikacije: lik autoritativno uzeo N velikih US multinationals, i anaizirao poteze kroz decenie. Kaže, da su birali upravne odbore izvlačenjem iz šešira, gde su kandidati bili svi zaposleni, firme bi mnogo više uradile


e pa sad i ti, multinationals i upravni odbori al da ne bude materijalizam..
pa što gledaš u zemlje koje su sistem izgradile na materijalim vrijednostima a lamentiraš nad materijalizmom..
eno ga Tibet, može i oo Indiji da se nađe, a vala i po Evropi ima, manastir pa se ne moraš opterećivati materijalnim..
nema mi smisla govoriti o nekakvom zlu materijalizma (nek je i dijalektički) ali iz sistema samog.. da nije materijalistički to ne bi bio taj sistem..
a alternative svakako postoje pa ko voli..

inače mi pade na pamet kako bi bilo sjajno da svako može da uživa blagodeti rješenja koje propagira za sve..
ali avaj..

p.s. pseće srce je odlično.. Majstor i Margarita ali kraće i ubojitije..
sprda se sa boljševizmom, baš reći dijalektičkim materijalizmom nema puno smisla ali ok..
jinks jinks 14:33 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

kako je iko ikad rekao da je nešto sam i bez osvrtanja na prethodna mišljenja zaključio..

Ono što sam napisao je bilo generalizovano (čisto u smislu rezona koji vam nije bio jasan), i ne mora isključivo da se odnosi na Mojsija ili Marksa.

Ali dobro, kada ste već sveli priču na Mojsija ili Marksa

aman, kako je Marks rekao da je on sam bez osvrtanja na ičije prethodno mišljenje došao do bilo čega..

Manifest komunističke partije je bukvalno napisan u tom duhu. Pustite ostalo što je Marks pričao, ovo je doprlo do stotina miliona, i u izvornom obliku je pisano kao spisak aksioma. A i ne verujem da na kraju Manifesta postoji spisak literature ili nešto slično.

uz to se ni jedan ni drugi nisu obraćali kako kažeš svim ljudima, Mojsije se obraćao Jevrejima baš kao što se Marks obraćao naučnoj zajednici pa onda i proleterima..


Mojsije se možda u tom trenutku obraćao Jevrejima, ali je rekavši da mu je bog to rekao, faktički poruku o zapovestima uputio svima, od onda do današnjeg dana.

Što se tiče Marksa, jasno je sigurno i vama da se kroz Manifest komunističke partije obratio svima bukvalno (posebno ako isključite one za koje je Manfest predviđao fizičku eliminaciju).

Tako da kada eliminišete koga treba po Marksu, ostaju svi ostali, zar ne.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:37 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ajd citat toga.
Naravno, izraz "pravi pametan" je ključan, morao bi citat da ga sadrži.




Ja sam tako razumeo ovo 'ja sam pametan' dole a u kontrastu sa onim da se Mojsije poziva na autoritet. Da ponovim, prihvatam da sam te pogresno shvatio.


Dakle, potpuno različito od Marksa koji kaže, pojednostavljeno, ja sam pametan, mene ćete da slušate, a bog ne postoji.

Ali jos nisi objasnio sta je TVOJA poenta tog poredjenja? Ok, nema veze sa vrednovanjem onoga sto Marks i Mojsije kazu, ali sa cim ima veze?


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:43 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
kako je iko ikad rekao da je nešto sam i bez osvrtanja na prethodna mišljenja zaključio..

Ono što sam napisao je bilo generalizovano (čisto u smislu rezona koji vam nije bio jasan), i ne mora isključivo da se odnosi na Mojsija ili Marksa.

Ali dobro, kada ste već sveli priču na Mojsija ili Marksa.

kako je iko ikad rekao da je nešto sam i bez osvrtanja na prethodna mišljenja zaključio..

Manifest komunističke partije je bukvalno napisan u tom duhu. Pustite ostalo što je Marks pričao, ovo je doprlo do stotina miliona, i u izvornom obliku je pisano kao spisak aksioma. A i ne verujem da na kraju Manifesta postoji spisak literature ili nešto slično.

uz to se ni jedan ni drugi nisu obraćali kako kažeš svim ljudima, Mojsije se obraćao Jevrejima baš kao što se Marks obraćao naučnoj zajednici pa onda i proleterima..


Mojsije se možda u tom trenutku obraćao Jevrejima, ali je rekavši da mu je bog to rekao, faktički poruku o zapovestima uputio svima, od onda do današnjeg dana.

Što se tiče Marksa, jasno je sigurno i vama da se kroz Manifest komunističke partije obratio svima bukvalno (posebno ako isključite one za koje je Manfest predviđao fizičku eliminaciju).

Tako da kada eliminišete koga treba po Marksu, ostaju svi ostali, zar ne.


pa ne stoji ni generalno ni na primjeru Marksa..
bukvalno je nemoguće izaziti se jezikom bez da se oslanja na mišljenja onih koji su se izrazili prije tebe..
prva pretpostavka ti je potpuno besmislena..
da je Marks bio jurodivi govornik za Hyde Park ćoška on se opet ne bi mogao obraćati bez oslanjanja na one prije sebe..
a čovjek je objavljivao svoje radove u akademskoj zajednici decenijama i jasno se obraćao toj akademskoj zajednici usvojenim akademskim jezikom, dakle vrlo se oslanjajući na mišljenja iznesena prije njega..
manifest onda rezimira njegove stavove pa tvrditi da se ne zasniva ninačemu nema nikakvog smisla..
na stranu akrobatika zvana obraća li se svima ili samo nekima i kojim nekima.. sve skupa baš besmisleno
promoter promoter 14:54 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
jinks
kako je iko ikad rekao da je nešto sam i bez osvrtanja na prethodna mišljenja zaključio..

Ono što sam napisao je bilo generalizovano (čisto u smislu rezona koji vam nije bio jasan), i ne mora isključivo da se odnosi na Mojsija ili Marksa.

Ali dobro, kada ste već sveli priču na Mojsija ili Marksa.

kako je iko ikad rekao da je nešto sam i bez osvrtanja na prethodna mišljenja zaključio..

Manifest komunističke partije je bukvalno napisan u tom duhu. Pustite ostalo što je Marks pričao, ovo je doprlo do stotina miliona, i u izvornom obliku je pisano kao spisak aksioma. A i ne verujem da na kraju Manifesta postoji spisak literature ili nešto slično.

uz to se ni jedan ni drugi nisu obraćali kako kažeš svim ljudima, Mojsije se obraćao Jevrejima baš kao što se Marks obraćao naučnoj zajednici pa onda i proleterima..


Mojsije se možda u tom trenutku obraćao Jevrejima, ali je rekavši da mu je bog to rekao, faktički poruku o zapovestima uputio svima, od onda do današnjeg dana.

Što se tiče Marksa, jasno je sigurno i vama da se kroz Manifest komunističke partije obratio svima bukvalno (posebno ako isključite one za koje je Manfest predviđao fizičku eliminaciju).

Tako da kada eliminišete koga treba po Marksu, ostaju svi ostali, zar ne.


pa ne stoji ni generalno ni na primjeru Marksa..
bukvalno je nemoguće izaziti se jezikom bez da se oslanja na mišljenja onih koji su se izrazili prije tebe..
prva pretpostavka ti je potpuno besmislena..
da je Marks bio jurodivi govornik za Hyde Park ćoška on se opet ne bi mogao obraćati bez oslanjanja na one prije sebe..
a čovjek je objavljivao svoje radove u akademskoj zajednici decenijama i jasno se obraćao toj akademskoj zajednici usvojenim akademskim jezikom, dakle vrlo se oslanjajući na mišljenja iznesena prije njega..
manifest onda rezimira njegove stavove pa tvrditi da se ne zasniva ninačemu nema nikakvog smisla..
na stranu akrobatika zvana obraća li se svima ili samo nekima i kojim nekima.. sve skupa baš besmisleno

Pa jebote!
Može li iko da kaže išta, a da ti ne kažeš da je besmisleno?
Ne znam da li sam te već pitao odakle crpiš takvu samopouzdanost?
gvozden1 gvozden1 15:03 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ali jos nisi objasnio sta je TVOJA poenta tog poredjenja? Ok, nema veze sa vrednovanjem onoga sto Marks i Mojsije kazu, ali sa cim ima veze?

Nema druge poente, osim konstatacije da Tadejus lupa gluposti.

Ona lupila glupost, ja primetio da je glupost u pitanju, da se to ne može porediti, a onda pritrči Endži koja baš ništa ne ume na temu da kaže, a za njom ti.

Ni ti nisi ništa smisleno rekao osim pokušaja da naznačiš ko ti je društvo, ali si makar pametniji od Endži, i manje prepotentan od Tadejus, pa čitaš šta pišem i komuniciraš sa napisanim.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:12 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
Ali jos nisi objasnio sta je TVOJA poenta tog poredjenja? Ok, nema veze sa vrednovanjem onoga sto Marks i Mojsije kazu, ali sa cim ima veze?

Nema druge poente, osim konstatacije da Tadejus lupa gluposti.

Ona lupila glupost, ja primetio da je glupost u pitanju, da se to ne može porediti, a onda pritrči Endži koja baš ništa ne ume na temu da kaže, a za njom ti.

Ni ti nisi ništa smisleno rekao osim pokušaja da naznačiš ko ti je društvo, ali si makar pametniji od Endži, i manje prepotentan od Tadejus, pa čitaš šta pišem i komuniciraš sa napisanim.


ja
dal je recimo Mojsije imao prava da ljudima nameće 10 zapovjesti? nisu li Jevreji to trebali nekako sami, vremenom da usvoje


mojsijev izaslanik
Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.

Otišao je da se javi bogu, ovaj mu izdiktirao zapovesti, vratio se i to preneo Jevrejima.

Sve i da je lagao, da je osmislio način da Jevrejima nametne svoju volju, pozvao se na autoritet koga su Jevreji poštovali, nije svoj autoritet nametao.

Dakle, potpuno različito od Marksa koji kaže, pojednostavljeno, ja sam pametan, mene ćete da slušate, a bog ne postoji.


e dakle vratimo se na glupost..
ako zaboli glava ne mora, može ovo iz večernje škole..

dakle političku ideju marksizma ti ni manje ni više nego diskredituješ nepostojanjem autoriteta boga na kog bi se ideja pozvala..
ali to samo da bi ukazao na glupost poređenja političkih ideja i religijskih kanona..
nema..
ta večernja škola političke debate (a kanda i misli) kad te nauči onda te nauči..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:15 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
da se izjavi ali njemu je bog rekao a ovaj se sam pravio pametan..

Ako smem da pokušam, bar kako sam ja razumeo, a ima veze i sa jednom od prethodnih diskusija na blogu.

Ukoliko kažete da vam je nešto rekao bog onda to podrazumeva da se odnosi na sve ljude na ovom svetu (i da je dobro za sve ljude na ovom svetu), dok ako kažete da ste vi sami bez osvrtanja na ičije prethodno mišljenje došli do neke univerzalne istine, onda je ona neminovno na kraju dobra samo za neke, a ne za sve (što je na kraju ispao slučaj i sa Marksovom univerzalnom istinom, kao i sa mnogim drugim sličnim kroz istoriju).


Ok, interesantna teza. Ali onda ispada da je pozivanje na visi autoritet, odnosno najvisi, dovoljno da necije tvrdnje dobiju univeralno znacenje. Cak i da iskljucimo mogucnost da se bas svaki smrtnik moze pozivati na ovo i da pretpostavimo da je taj dar/uloga data posebnim licnostima ovo o univerzalnosti ostaje problematicno.

Da uzmemo Muhameda kao primer. On veruje da je Istina koju mu Gabrijel od Boga prenosi univerzalna. Ali da bi spoznao tu Istinu moras da postanes musliman jer Muhamedova poruka se moze preneti samo muslimanima*. Sto ce reci da ako nisi musliman za tebe te univerzalne poruke ne vaze niti do tebe dopiru.


A sam Kuran pokazuje koliko je Muhamedova poruka neuniverzalna. U prvim surama koji su iz vremena kad su njegovi jedini sledbenici (sto ce reci muslimani) bili samo njegova zena i neki rodjak njegove poruke su o tome kako treba pomagati siromasne itd. Onda ima onaj incident kad je on u Medini i kad neki od njegovih cuvara/ratnika opljackaju jedan karavan a one koje nisu ubili porobe. Gabrijel prenosi poruku od boga: nije fino sto su to uradili ali jos je vece zlo sto nisu prihvatili boziju rec i sto se rugaju islamu. Robovi i popljackano nek se podele na ravnopravne delove medju medinskim muslimanima. I tako dalje sto vreme odmice sure pocinju sve vise da reflektuju snagu nove verske zajednice i buduce planove. Onda opet imamo onaj govor pred Muhamedovu smrt koji opet ima pomirljiviji ton.

Mozes da pratis kako se ton i sadrzaj poruka menjaju u odnosu na pojedinacne dogadjaje, sto ce reci da ni oni sami ne mogu biti izvor univerzalnosti.


*Ovo je naravno pogled sa strane jer islamski pogled je da prihvatanjem poruka iz Kurana covek postaje musliman. U stvarnosti bivanjem vernikom znaci i jedno i drugo.
gvozden1 gvozden1 15:17 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

dakle političku ideju marksizma ti ni manje ni više nego diskredituješ nepostojanjem autoriteta boga na kog bi se ideja pozvala..
ali to samo da bi ukazao na glupost poređenja političkih ideja i religijskih kanona..

I od tebe bih mogao da tražim citat, ali ti si suviše prepotentna da bi dopustila da nisi u pravu .


Ali evo da pokušam, gde vidiš pokušaj diskreditacije marksizma, u kom citatu?

Tvoje tumačenje je možda takvo, ali, zamisli, čak i ti možeš da pogrešiš u tumačenju.
I pored masne plate.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:21 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
dakle političku ideju marksizma ti ni manje ni više nego diskredituješ nepostojanjem autoriteta boga na kog bi se ideja pozvala..
ali to samo da bi ukazao na glupost poređenja političkih ideja i religijskih kanona..

I od tebe bih mogao da tražim citat, ali ti si suviše prepotentna da bi dopustila da nisi u pravu .


Ali evo da pokušam, gde vidiš pokušaj diskreditacije marksizma, u kom citatu?

Tvoje tumačenje je možda takvo, ali, zamisli, čak i ti možeš da pogrešiš u tumačenju.
I pored masne plate.


polaznik SNSVŠPD
Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.

Otišao je da se javi bogu, ovaj mu izdiktirao zapovesti, vratio se i to preneo Jevrejima.

Sve i da je lagao, da je osmislio način da Jevrejima nametne svoju volju, pozvao se na autoritet koga su Jevreji poštovali, nije svoj autoritet nametao.

Dakle, potpuno različito od Marksa koji kaže, pojednostavljeno, ja sam pametan, mene ćete da slušate, a bog ne postoji.


imaš ga bukvalno u postu na koji repliciraš za zahtjevom za citat al šta mi teško, evo ga još jednom..
ćiva nisam da čujem kako je pravilno tumačiti ovaj citat umjesto mog vulgarnog tumačenja da je marks budala koja se ne poziva na autoritet i još misli da je pametan (ovo je kanda dosta teška dijagnoza kod polaznika VŠ)
Milan Novković Milan Novković 15:40 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
Milan Novković
crossover
maksa83
Melei (novi argentinski predsednik) se poziva na duha svog preminulog psa (koji je za njega bozanstvo)

Iskr. ovo je još ubedljivo najmanje glupo.


Скроз се слажем, дијалектички материјализам је далеко глупљи. Има о томе код Булгакова у новели "Псеће срце".

Ček, u kom kontekstu, argentinskom ili širem (podrazumeo bih argentinski da nema Bulgakova (nisam pročitao)).

Ako ignorišemo old(er) style diktature, tj uzmemo samo npr kolektivni zapad - ne pada mi na pamet ni jedna iole veća država (recimo veća od nekoliko miliona stanovnika) gde dijalektički materijalizam ne samo da nije "pobedio", nego nije ni bilo nikakve konkurencije, tj nije ni bilo protivnika.

I ne samo da razne ideologije i metafizike nemaju šanse, ako ne računamo dijalektički-materijalizam familiju ideologija, nego gacamo sve ubrzovanije sve dalje od njih.

Ajd, ok, ko preživi tranzicije, a i tranzicioni pros su preozibljni danas, jednog dana, značajni višci vrednosti, UBIs, digital currencies, AI, roboti, energija ... i recimo neka je to 20-40 godina u budućnosti, ko zna, radimo regresiju u ideologije i metafizike, preko sex, drugs & RnR substation, npr, al do tada ... roka materijalizam, a u gluvo-dobnim usamljenostima nam divljaju ti stari debilčići između ušiju

Rekao davno nekoliko puta, jedan stari članak iz Harward Business Review publikacije: lik autoritativno uzeo N velikih US multinationals, i anaizirao poteze kroz decenie. Kaže, da su birali upravne odbore izvlačenjem iz šešira, gde su kandidati bili svi zaposleni, firme bi mnogo više uradile



Zarad debagiranja nesporazuma:

e pa sad i ti, multinationals i upravni odbori al da ne bude materijalizam..

Ja sam da ga bude, nismo se razumeli. Tj u takvoj smo fazi razvoja.


pa što gledaš u zemlje koje su sistem izgradile na materijalim vrijednostima a lamentiraš nad materijalizmom..

Ja ne lamentiram nad materijalizmom, nismo se samo razumeli.

eno ga Tibet, može i oo Indiji da se nađe, a vala i po Evropi ima, manastir pa se ne moraš opterećivati materijalnim..

Eno ga tebi, ja se ne opterećujem materijalnim, nismo se razumeli.

nema mi smisla govoriti o nekakvom zlu materijalizma (nek je i dijalektički) ali iz sistema samog..

Ja ne govorim o zlu materijalizma, pošto ne mislim da je zao, ... u proseku - nismo se razumeli.

Al ovde ću, razumevanja radi, dodati da smatram da ima dosta prostora pričati o njegovoj kvantitativnoj strani ... bar malo, pre nego što bi se širila njegova kvalitativna priča.


jinks jinks 15:40 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ali onda ispada da je pozivanje na visi autoritet, odnosno najvisi, dovoljno da necije tvrdnje dobiju univeralno znacenje.

Da, baš to, pozivanje na boga, na primer, znači da se to što govorite odnosi na svaki detalj ovog sveta.

Sad, da li je ta teorija tačna to je druga priča, i vreme to obično pokaže. Ne znam, Mojsijevih 10 zapovesti se još uvek drže, uz određene varijacije početkom Nove ere.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:48 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
Ali jos nisi objasnio sta je TVOJA poenta tog poredjenja? Ok, nema veze sa vrednovanjem onoga sto Marks i Mojsije kazu, ali sa cim ima veze?

Nema druge poente, osim konstatacije da Tadejus lupa gluposti.

Ona lupila glupost, ja primetio da je glupost u pitanju, da se to ne može porediti, a onda pritrči Endži koja baš ništa ne ume na temu da kaže, a za njom ti.

Ni ti nisi ništa smisleno rekao osim pokušaja da naznačiš ko ti je društvo, ali si makar pametniji od Endži, i manje prepotentan od Tadejus, pa čitaš šta pišem i komuniciraš sa napisanim.


Cudna neka komunikacija.

A: Imao Mojsije pravo da namece svoj pogled?
B: Mojsije nije nametao nego se pozvao na boga kao autoritet. Potpuno drugacije od Marksa koji je nametao pozivajuci se na sebe.

Makar sad znamo da nema nikakvu poentu.

Nego, da je Marks ziveo kad je ziveo Mojsije onda bi on tvrdio da mu je Kapital diktirao bog. Isto vazi i za Mojsija u drugom pravcu. Da je Marks u 19om veku tvrdio da mu je Kapital izdiktirao bog bio bi smesten u ludnicu. Isto vazi za Mojsija u drugom pravcu.
maksa83 maksa83 15:56 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ne znam, Mojsijevih 10 zapovesti se još uvek drže, uz određene varijacije početkom Nove ere.

Kako se drže, pa ne verujem da postoji Pravilnik koji je više izvrdavan i zanemarivan od tih 10 Mojsijevih zapovesti. Ljudi bukvalno non stop rade sve suprotno od toga.


P.S. Uz izuzetak uputstva za za štampač koje insistira da se koristi originalni toner, to isto slabo ko zarezuje.
jinks jinks 15:57 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

da je Marks ziveo kad je ziveo Mojsije onda bi on tvrdio da mu je Kapital diktirao bog

Napisavši Manifest na način na koji ga je napisao, Marks je upravo i izigravao boga.

Jedino što je misterija kako je uspeo u tome da toliko njih uveri u svoju božansku fantazmagoriju.
maksa83 maksa83 15:58 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Jedino što je misterija kako je uspeo u tome da toliko njih uveri u svoju božansku fantazmagoriju.

To je misterija samo ako ne znaš kako su izgledali uslovi rada i kakva su radnici imali prava u to vreme.
jinks jinks 16:02 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

To je misterija samo ako ne znaš kako su izgledali uslovi rada i kakva su radnici imali prava u to vreme.


Politika je jedno, dok je ubijanje u ime boga Marksa nešto sasvim drugo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:10 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
Ali onda ispada da je pozivanje na visi autoritet, odnosno najvisi, dovoljno da necije tvrdnje dobiju univeralno znacenje.

Da, baš to, pozivanje na boga, na primer, znači da se to što govorite odnosi na svaki detalj ovog sveta.

Sad, da li je ta teorija tačna to je druga priča, i vreme to obično pokaže. Ne znam, Mojsijevih 10 zapovesti se još uvek drže, uz određene varijacije početkom Nove ere.


Da je teorija tacna onda ne bi bilo potrebe da ljudi naknadno prave nove zakone i odbacuju stare. Osim onih deset bozijih zapovesti ima masa nekih drugih pravila od Mojsija koje se ne drze. Oko za oko, smrtna kazna zbog preljube i blasfemije, pa sta jesti, kako zene da se ponasaju kad imaju menstruaciju...

Toliko su ta pravila neuniverzalno prihvatljiva da su morale da nastanu pojedinacne verske zajednice da bi ih se moglo slediti.

To pozivanje na boga je istorijska specificnost kao sto je i pozivanje na narod u slucaju epske poezije. Kao sto mi znamo da nije narod nego su neki pojedinci stvorili epske pesme tako znamo i da nije bog saputao Stari zavet ili Kuran. Nisu umeli drugacije da rese pitanje copyrighta.
Milan Novković Milan Novković 16:13 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

maksa83
Jedino što je misterija kako je uspeo u tome da toliko njih uveri u svoju božansku fantazmagoriju.

To je misterija samo ako ne znaš kako su izgledali uslovi rada i kakva su radnici imali prava u to vreme.

Ne sećam se da li je to bio samo deo eksperimenta za dokumentarac, ili biznis ideja zaživela (bar donekle) u praksi - victorian workhouses.

Oooogromna većina ljudi nema poima o njima, od ostatka ih većina vidi kao plemenitu inicijativu.

Ona to i jeste bila, ... u ono vreme.

Dve nedelje u replici dotične: mnogi ne izdrže - silni sati ručnog drobljenja kamena, kostiju u koštano brašno, ... itd. Ako se ne ispuni norma - parče hleba za obrok.

A izvan njih - vrebala smrt.

Lepo prezentirana preko ovom prilikom korisnog reality showua bi mogla da bude cool biznis ideja kao mamac za presamouverene alpha-males, mačo-men, ... itd

Al jeeebiga, drugosrbijanci bi se slabo u to zaletali, a prvosrbijanci su nam braća ...

... rođena, el tako

Sve teča, aupm, what a smor od izreke
jinks jinks 16:13 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Osim onih deset bozijih zapovesti ima masa nekih drugih pravila od Mojsija koje se ne drze.

Dobro, ali Mojsije se vezano za 10 zapovesti pozvao na boga koga je sreo na Sinajskoj gori.

Ne znam da li se pozivao na boga vezano za oko za oko i druge pomenute zapovesti.

Ukoliko nije, interesantno da su preživele i po svetu se raširile baš one u vezi sa kojima se pozivao na sinajskog boga.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:16 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
To je misterija samo ako ne znaš kako su izgledali uslovi rada i kakva su radnici imali prava u to vreme.


Politika je jedno, dok je ubijanje u ime boga Marksa nešto sasvim drugo.


Ali gde u bilo kom Marksovom delu pise da je on bog? I da treba u ime tog boga ubijati?

Kako je Marks (i Engels) izigravao boga u Manifestu? Onda su i svi drugi koji su pisali manifeste (pomenuh gore neke) u to vreme izigravali boga. Mnogo vise tog manifestnog ima u Deklaraciji o pravima coveka recimo.
jinks jinks 16:22 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ali gde u bilo kom Marksovom delu pise da je on bog? I da treba u ime tog boga ubijati?

U Manifestu komunističke partije se radi o nečemu što je predstavljeno u formi neosporivih aksioma, u čije ime je sticajem okolnosti dosta ljudi izgubilo glavu.

I što je najgore, ispostavilo se da se ne radi o aksiomima.

Sad, ko je tačno formulisao te aksiome, da li Marks, Engels, Engelsov batler, ili neki ambiciozniji štamparski šegrt, nije ni bitno.
maksa83 maksa83 16:24 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Politika je jedno, dok je ubijanje u ime boga Marksa nešto sasvim drugo.

10 Mojsijevih zapovesti su jedno, dok je masovno ubijanje i hvatanje i preprodaja nevernika (kojih god) nešto sasvim drugo.
gvozden1 gvozden1 16:30 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

ćiva nisam da čujem kako je pravilno tumačiti ovaj citat umjesto mog vulgarnog tumačenja

Ono, pa ovo je napredak!

Em se priznaje da je tumačenje, em se dozvoljava da je u pitanju vulgarno tumačenje.

Ah da, o ironiji se radi, sad se setih kako se ti vadiš.

umjesto mog vulgarnog tumačenja da je marks budala koja se ne poziva na autoritet i još misli da je pametan (


Poziva se na svoju glavu, misli svojom glavom.
To samo budale rade, pa ti zbog toga protumačila da sam ga svrstao u budale?


Mojsija sam onda svrstao u lažove, to nisi protumačila?



gvozden1 gvozden1 16:32 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet


Makar sad znamo da nema nikakvu poentu.

Nikakvu, osim da Tadejus lupa gluposti.
Ali to smo već rekli.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:33 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
Ne znam da li se pozivao na boga vezano za oko za oko i druge pomenute zapovesti.


Cela Tora, ako cemo verovati rabinskoj tradiciji.

Sad, ko je tačno formulisao te aksiome, da li Marks, Engels, Engelsov batler, ili neki ambiciozniji štamparski šegrt, nije ni bitno.


Pa bitno je ako se tvrdi da je Marks napisavsi Manifest izigravao boga. Jedno je sovjetski ili bilo ciji drugi marksizam a drugo je ono sto je napisao Marks. Jedno je Cehovljev komad a drugo je izvedba istog od strane KUD Sivac.

A ni taj Manifest se ne cita bas kao sistem aksioma. Zaboravlja se kontekst tog vremena - revolucija 1848.


promoter promoter 16:35 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
Ali gde u bilo kom Marksovom delu pise da je on bog? I da treba u ime tog boga ubijati?

U Manifestu komunističke partije se radi o nečemu što je predstavljeno u formi neosporivih aksioma, u čije ime je sticajem okolnosti dosta ljudi izgubilo glavu.

I što je najgore, ispostavilo se da se ne radi o aksiomima.

Sad, ko je tačno formulisao te aksiome, da li Marks, Engels, Engelsov batler, ili neki ambiciozniji štamparski šegrt, nije ni bitno.

Da.
Ali ono što sablažnjava je da još ima budaletina koje brane to 'briljantno' Marksovo kao 'o opijumu za narod'.
Pa to njegovo učenje se toliko diskreditovalo da to mogu da uvažavaju samo totalne budaletine.
Kakav kurčev Marks i Engels - pride.
jinks jinks 16:37 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Cela Tora, ako cemo verovati rabinskoj tradiciji.

Ovo ne znam, da li su se pisci Tore pozivali na to da im je sve što je u njoj napisano izdiktirao direktno bog.

Stvarno, baš bi me zanimalo da saznam kako su povezali svoj autoritet prilikom pisanja Tore sa autoritetom boga.

Pa bitno je ako se tvrdi da je Marks napisavsi Manifest izigravao boga.

Neko je u tom lancu aksiomista morao prvi da počne sa izigravanjem boga. Da li je to bio neki politički komesar u ruskim bespućima, možda, ali mi je nekako najlogičnije da je to upravo učinio onaj prvi na početku lanca.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:53 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
ćiva nisam da čujem kako je pravilno tumačiti ovaj citat umjesto mog vulgarnog tumačenja

Ono, pa ovo je napredak!

Em se priznaje da je tumačenje, em se dozvoljava da je u pitanju vulgarno tumačenje.

Ah da, o ironiji se radi, sad se setih kako se ti vadiš.

umjesto mog vulgarnog tumačenja da je marks budala koja se ne poziva na autoritet i još misli da je pametan (


Poziva se na svoju glavu, misli svojom glavom.
To samo budale rade, pa ti zbog toga protumačila da sam ga svrstao u budale?


Mojsija sam onda svrstao u lažove, to nisi protumačila?




Imas li milosti gvozdjo, Tri su mi mozdane celije ostale zive od ove rasorave s tobom..
Dobro ce biti budem li viljusku vise znala da koristim a treba djecu prehraniti
tessa1 tessa1 16:56 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Napisavši Manifest na način na koji ga je napisao, Marks je upravo i izigravao boga.

Politika je jedno, dok je ubijanje u ime boga Marksa nešto sasvim drugo.


Sjajno.. ali pretpostavljam da se do poente Gvozdenovog primjera Mojsija božijeg kurira i Marksa samog boga komunistima neće i ne želi stići.

(prozivke o članstvu u SNSu ne znam sa čim uporediti)


No, dobro, nebitno, nešto nemam živaca. Sjetih se da je na sahrani Marksa bilo 5 ljudi, pročitah negdje davno.
gvozden1 gvozden1 16:59 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet


Imas li milosti gvozdjo, Tri su mi mozdane celije ostale zive od ove rasorave s tobom..
Dobro ce biti budem li viljusku vise znala da koristim a treba djecu prehraniti

O tome si trebala da razmišljaš pre nego što si krenula da lupetaš.
Sad je gotovo, posle ...... nema kajanja.

Imaš dve mogućnosti, da priznaš da si vulgarno tumačila, ili da ućutiš.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:02 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1

Imas li milosti gvozdjo, Tri su mi mozdane celije ostale zive od ove rasorave s tobom..
Dobro ce biti budem li viljusku vise znala da koristim a treba djecu prehraniti

O tome si trebala da razmišljaš pre nego što si krenula da lupetaš.
Sad je gotovo, posle ...... nema kajanja.

Imaš dve mogućnosti, da priznaš da si vulgarno tumačila, ili da ućutiš.



Da cutim jasta, od ove diskusije bukvalno moz da se rikne
gvozden1 gvozden1 17:34 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
gvozden1

Imas li milosti gvozdjo, Tri su mi mozdane celije ostale zive od ove rasorave s tobom..
Dobro ce biti budem li viljusku vise znala da koristim a treba djecu prehraniti

O tome si trebala da razmišljaš pre nego što si krenula da lupetaš.
Sad je gotovo, posle ...... nema kajanja.

Imaš dve mogućnosti, da priznaš da si vulgarno tumačila, ili da ućutiš.



Da cutim jasta, od ove diskusije bukvalno moz da se rikne

Pa ućuti.
Znaš li kako se to radi?

Ili ti sujeta neda?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:45 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
newimprovedtadejus
gvozden1

Imas li milosti gvozdjo, Tri su mi mozdane celije ostale zive od ove rasorave s tobom..
Dobro ce biti budem li viljusku vise znala da koristim a treba djecu prehraniti

O tome si trebala da razmišljaš pre nego što si krenula da lupetaš.
Sad je gotovo, posle ...... nema kajanja.

Imaš dve mogućnosti, da priznaš da si vulgarno tumačila, ili da ućutiš.



Da cutim jasta, od ove diskusije bukvalno moz da se rikne

Pa ućuti.
Znaš li kako se to radi?

Ili ti sujeta neda?


Ja bi gvozdjo al ti bas, bas, bas uporno stalno Nesto piiiiiiiiiitas
tessa1 tessa1 17:51 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Da cutim jasta, od ove diskusije bukvalno moz da se rikne



Dobro Tadejus nisu ljudi tvoj nivo političke ekonomije, ni ja sa njima, ne razumijem šta utjeravate tj istjeravate, istjeravate glupost- utjeravate pamet?, znanje?, pet puta si ponovila da neko u diskusiji sa tobom ima politički večernji tečaj, prozivanje ljudi da su članovi neke stranke je isto sektašenje, hinjski zavijanje u crno,

Šta je komunizam nego opijum za narod kao i religija.. napisala bih šta je komunizam bio da nema npr nesretnih i mnogoljudnih Kineza.



Meni ovaj niz komentara najviše liči na gimnazijski razred (ljudi još uvijek bubaju i zapušvaju usta) gdje se djeca djele na previše gradske i provincijalce, i Tadejus vjeruje pošto je rekoh prošli put ambiciozna da će je primiti u previše gradske ako dovoljna namaže govnima provincijalce.. tako mi izgledaju njene aktivnosti, neumjereno mazanje govnima kao takmičenje iz kojeg ona izlazi i pobjednik i nagrada je ulazak u društvo previše gradskih, ali dobro, Tadejus barem ne bi piškala od dragosti mlako niz nogu kao Angie kad se nađe u istoj rečenici sa Maksom..


Može da se rikne, u pravu si, ja nemam trenutno živaca da rikavam radi slučajeva na B92.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:13 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Stvarno, baš bi me zanimalo da saznam kako su povezali svoj autoritet prilikom pisanja Tore sa autoritetom boga.


Isto kao i u slucaju pomenutih Zapovesti - preko Mojsija.

Neko je u tom lancu aksiomista morao prvi da počne sa izigravanjem boga. Da li je to bio neki politički komesar u ruskim bespućima ne znam, ali mi je nekako najlogičnije da je to upravo učinio onaj prvi na početku lanca.


Nema to veze sa logikom nego istoriografijom. Najprostije receno, Marks nije bio marksista. Marksizam su aksiomisovali odnosno kodifikovali na razlicite nacine Sovjeti (kroz Lenjinizam a posle Staljinizam), Jugosloveni, Kubanci, Kinezi...

Analogno u religji, nije ni Hrist bio hriscanin. I ono je na razlicite nacine aksiomisano odn. kodifikovano kod katolika, pravoslavaca, protestanata...
maksa83 maksa83 18:20 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Najprostije receno, Marks nije bio marksista.
Analogno u religji, nije ni Hrist bio hriscanin.

Kad to reče.

Ode čovek kod rabina
Zamisli šta mi se desilo, sin mi otišao od kuće i postao hrišćanin!
Rabin: zamisli šta se MENI desilo, sin mi otišao od kuće i postao hrišćanin.
Čovek: šta da radimo?
Rabin: da pitamo Boga!
Bog: zamislite šta mi se desilo...

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:34 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

maksa83
Najprostije receno, Marks nije bio marksista.
Analogno u religji, nije ni Hrist bio hriscanin.

Kad to reče.

Ode čovek kod rabina
Zamisli šta mi se desilo, sin mi otišao od kuće i postao hrišćanin!
Rabin: zamisli šta se MENI desilo, sin mi otišao od kuće i postao hrišćanin.
Čovek: šta da radimo?
Rabin: da pitamo Boga!
Bog: zamislite šta mi se desilo...



Dobra oba.


Progledao Firefox pa mogu da uzvratim. Duplo odmah:






newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:37 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

maksa83
Najprostije receno, Marks nije bio marksista.
Analogno u religji, nije ni Hrist bio hriscanin.

Kad to reče.

Ode čovek kod rabina
Zamisli šta mi se desilo, sin mi otišao od kuće i postao hrišćanin!
Rabin: zamisli šta se MENI desilo, sin mi otišao od kuće i postao hrišćanin.
Čovek: šta da radimo?
Rabin: da pitamo Boga!
Bog: zamislite šta mi se desilo...


Ja Sam morala Triput da citam
Milan Novković Milan Novković 18:55 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

maksa83
Najprostije receno, Marks nije bio marksista.
Analogno u religji, nije ni Hrist bio hriscanin.

Kad to reče.

Ode čovek kod rabina
Zamisli šta mi se desilo, sin mi otišao od kuće i postao hrišćanin!
Rabin: zamisli šta se MENI desilo, sin mi otišao od kuće i postao hrišćanin.
Čovek: šta da radimo?
Rabin: da pitamo Boga!
Bog: zamislite šta mi se desilo...


Marks je bio jedan od navećih filozofa ikad. Evo šta jedan od najvećih istoričara ideja 20. veka, neki kažu najveći, Oxford scholar, Isaiah Berlin kaže:

"...Marxism, by way of the activities of the communist parties it inspired, turns out to be a cosmic philosophical joke against the man who created it..." - Berlin, Isaiah. Karl Marx: Thoroughly Revised Fifth Edition (p. xx). Princeton University Press. Kindle Edition.

Sokratova pećina je 8K OLED prema onome što najogromnija većina onih koji se Marksa dotiču zna o njemu, inducted preko 64x48 crno-belog monitora sa 4 shades of gray, pa naglo zaustavljena u razvoju.

Al bluz je bluz, kad nam uđe pod kožu u mladim godinama najčešće nastavimo da bluzimo do starih, starijih, ... and beyond godina, danas potpomognuti raznim info echo-chambers
angie01 angie01 18:57 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet


Ti ne vidis problem u tome? Pa sta ce nam onda univerziteti i naucnici koji se prave pametni kad vec imamo medijatore sa kojima bog (Bog) licno razgovara?

desnicarima nije uopste bitno da l lupetaju, ladno ce da iskreiraju sve sto im padne na ludu glavu i jos ce uredno da vredjaju one koji im ukazuju da je postavka teska budalastina, al na sve poglede.

koliko se ovde bezumno lupeta je stvarno fascinantno....i jos se razumije lupetanje:)))..kakav haos i beznadje.
gvozden1 gvozden1 19:01 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet


Ja bi gvozdjo al ti bas, bas, bas uporno stalno Nesto piiiiiiiiiitas

Pa ne bi, neda sujeta, a pitanje je bilo od sorte retoričkih:)

Ili nisi prepoznala (što jeste moguće, ali ne ide u prilog tvojoj inteligenciji) ili je sujeta dovoljno jaka da ti ne da da ućutiš.

Hoćeš li sad ućutati?

(Neću da ti kažem da li je i ovo pitanje od iste sorte)
angie01 angie01 19:01 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Dejv Alen
gvozden1 gvozden1 19:04 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

adno ce da iskreiraju sve sto im padne na ludu glavu

Evo je:)

I šta kažeš, iskreirao ja priču da je Mojsije bio božiji kurir?:)
angie01 angie01 19:04 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Hoćeš li sad ućutati?

pa ucuti ti vise, for Christ's sake!
angie01 angie01 19:06 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Tadejus barem ne bi piškala od dragosti mlako niz nogu kao Angie kad se nađe u istoj rečenici sa Maksom..

a da nisi ti mozda taj slucaj,..al s nesrecnim krajem.


angie01 angie01 19:10 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Nisu umeli drugacije da rese pitanje copyrighta.



angie01 angie01 19:12 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Taman posla.


sta, nerviras se sto ti je zauzeo prvo mesto?!
tessa1 tessa1 19:16 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

a da nisi ti mozda taj slucaj,..al s nesrecnim krajem.



Poslije naslova ne daj mene za nju, zagrli me jako, trljaj me i itd, mislim, baš onako naslova koji izazivaju nelagodu odrasloj i zreloj ženi,

Meni je jasno da je tebi potrebno muško rame na svim temama i na ovim ljevičarske kritičke teorije, gradsko muško rame..


Ali samo kad vidim ova ošišana slova, tačke, zareze iznabadane po tastaturi, mozak mi se okrene..
mentol mentol 19:16 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Neues aus der Nachbarschaft

nije ni Hrist bio hriscanin.

Isus nije bio hrišćanin.
Hrist je titula koju je Isus dobio prihvativši krunu od trnja, koju nije želeo...
Mt 26,39
Oče moj! Ako je moguće, neka me mimoiđe ova čaša.
gvozden1 gvozden1 19:22 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

angie01
Hoćeš li sad ućutati?

pa ucuti ti vise, for Christ's sake!

Eto, neću.
I štaš sad?
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:30 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
principessa_etrusca

И још једна специфичност англо-школства је да ђаци узраста од 16 година (GCSE), имају прилику да уместо одвојених предмета физике, хемије и биологије, изаберу дабл сајенс и трипл сајенс, односно комбинацију два или сва три предмета, што је отприлике оно што се у Србији зове ”познавање природе”.


ovo je valjda jedan od glupljih iz plejade komuljarskih argumenata..
nije to kaže jedan sajens to je tri ta sajnesa.. to mora da se odvoji.. kad pošaljem malog u školu da znam da je tamo naučio i bilogiju i hemiju i još i fiziku pride..
mili bože..
dal vi niste skapirali za tog školovanja da su sva tri povezana, šta li..

ali ajde to ok..
nego ne kapiram poentu osim ako je da (po stoti put) pokažeš kako u UK samo što ne laju, ni da govore više u školi ne uče.. e dok u Srbiji znamo kako te stvati treba da se rade i da su pametni oni bi učili od boljih, to jest nas..

nemam riječi za taj nivo budalastosti..

Откуд потреба да браниш баш све што је евидентан недостатак енглеског школства?

Предмети који се зову дабл и трипл сајенс не претпостављају некакав мултидисциплинарни приступ високог нивоа, већ се састоје од мало основа физике, мало основа хемије и мало основа биологије. То се код нас звало и ваљда још увек зове познавање природе (само што тај предмет код нас уче деца од 10-11 година, а у неким енглеским школама 16-годишњаци).

О лектири, солфеђу и другим стварима које се у Србији подразумевају, не вреди ни говорити.
angie01 angie01 19:31 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Poslije naslova ne daj mene za nju, zagrli me jako, trljaj me i itd, mislim, baš onako naslova koji izazivaju nelagodu odrasloj i zreloj ženi,



cekaj, ti si ona koja je u mojim skakavcima prepoznala da pisem o tebi:))

ja stvarno nemam pojma sta ti sonmabulises i u kakvim si tripovima i bas me se ne tice,...kako Bosancica iz Osterajha razumije bilo sta i kako prevodi u svom haosu u glavi,..i zasto uopste ima potrebu da me stalno pominje i nesto sere,..evo to je za doktora odredjene medicinske grane,..ja ne mogu bas da dam neki tacan odgovor.

koliko god ja tebe ignorisala, lepo te upozoravala da se sklonis i da me ne itreseujes, ti prosto ne mozes bez mene- a i to je tesko shebana neka glavna licna u osiguracu....sta ti tu konektujes i zasto, samo ti znas,..al shvati, ja sa time nemam nikakve veze,

tako da odhebi u troskocima,...
angie01 angie01 19:32 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Eto, neću.
I štaš sad?


pa sto onda to stalno drugima govoris?!
tessa1 tessa1 19:36 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

tako da odhebi u troskocima,...


Ne daj mene za nju, zagrli me jako..


I šta kažeš, trljaj me jako ali fino kućno vaspitano?


Lebe, lebe mekani.



Angie, kasno je, kasno sam shvatila da si moronka i moram priznati da sam samom sobom razočarana.
promoter promoter 19:36 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

angie01
Poslije naslova ne daj mene za nju, zagrli me jako, trljaj me i itd, mislim, baš onako naslova koji izazivaju nelagodu odrasloj i zreloj ženi,



cekaj, ti si ona koja je u mojim skakavcima prepoznala da pisem o tebi:))

ja stvarno nemam pojma sta ti sonmabulises i u kakvim si tripovima i bas me se ne tice,...kako Bosancica iz Osterajha razumije bilo sta i kako prevodi u svom haosu u glavi,..i zasto uopste ima potrebu da me stalno pominje i nesto sere,..evo to je za doktora odredjene medicinske grane,..ja ne mogu bas da dam neki tacan odgovor.

koliko god ja tebe ignorisala, lepo te upozoravala da se sklonis i da me ne itreseujes, ti prosto ne mozes bez mene- a i to je tesko shebana neka glavna licna u osiguracu....sta ti tu konektujes i zasto, samo ti znas,..al shvati, ja sa time nemam nikakve veze,

tako da odhebi u troskocima,...

Ja mislim da je Tes od tebe i školovanija, a o načitanosti da se ne govori?
Ali jebiga, što bi ti rekla, Bosančica.
Pa stoga manje vredna od tebe Vrščanke?
Ili Belocrkvanke?
Ili takve neke metropole?
tessa1 tessa1 19:39 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ala, Čarli, žena je raspad,
angie01 angie01 19:39 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

tessa1


ajd, ne prdi vise.
angie01 angie01 19:41 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ja mislim da je Tes od tebe i školovanija, a o načitanosti da se ne govori?


carli, ja nemam nista protiv da ti se ona svidja vise od mene, dapace- prirodno je,..slican se slicnom raduje, i to je uredu!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:42 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

principessa_etrusca
newimprovedtadejus
principessa_etrusca

И још једна специфичност англо-школства је да ђаци узраста од 16 година (GCSE), имају прилику да уместо одвојених предмета физике, хемије и биологије, изаберу дабл сајенс и трипл сајенс, односно комбинацију два или сва три предмета, што је отприлике оно што се у Србији зове ”познавање природе”.


ovo je valjda jedan od glupljih iz plejade komuljarskih argumenata..
nije to kaže jedan sajens to je tri ta sajnesa.. to mora da se odvoji.. kad pošaljem malog u školu da znam da je tamo naučio i bilogiju i hemiju i još i fiziku pride..
mili bože..
dal vi niste skapirali za tog školovanja da su sva tri povezana, šta li..

ali ajde to ok..
nego ne kapiram poentu osim ako je da (po stoti put) pokažeš kako u UK samo što ne laju, ni da govore više u školi ne uče.. e dok u Srbiji znamo kako te stvati treba da se rade i da su pametni oni bi učili od boljih, to jest nas..

nemam riječi za taj nivo budalastosti..

Откуд потреба да браниш баш све што је евидентан недостатак енглеског школства?

Предмети који се зову дабл и трипл сајенс не претпостављају некакав мултидисциплинарни приступ високог нивоа, већ се састоје од мало основа физике, мало основа хемије и мало основа биологије. То се код нас звало и ваљда још увек зове познавање природе (само што тај предмет код нас уче деца од 10-11 година, а у неким енглеским школама 16-годишњаци).

О лектири, солфеђу и другим стварима које се у Србији подразумевају, не вреди ни говорити.


nuklearna fizika i astrofizika su poznavanje prirode

ako koga zanima da vidi gdje mu je djete u odnosu na zahtjeve ovde link
muževoj sestri u Bavarskoj (najjače škole u DE) mi odavde šaljemo literaturu za biologiju jer ona kao doktor molekularne biologije smatra da njihove nisu dovoljno sofisticirane..
a tek da ne ulazimo u to šta je knjiga a šta praktična demonstracija..

ne znam dal je gore da ti u ovo što pišeš vjeruješ ili da znaš da nije istina ali iz nekog motiva lažeš..
kako god okreneš to meni djeluje nešto što bi imalo smisla prostudirati s stručnim licem.. živjeti decenijama u zemlji koju tako dubinski prezireš (dal i mrziš, bog zna) ne vidim kako može biti zdravo

gvozden1 gvozden1 19:43 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

angie01
Eto, neću.
I štaš sad?


pa sto onda to stalno drugima govoris?!

Tebi iz samilosti, Tadejus da bih joj podvukao njen karakter, nadmenost neutemeljenu u realnosti.
tessa1 tessa1 19:44 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

..slican se slicnom raduje, i to je uredu!

100%

Naravno da je u redu, on je od tebe i inteligentniji i pismeniji. I na koncu, bolji je karakter, jeste na svoju ruku, ali je bolji čovjek u rl sigurna sam.
angie01 angie01 19:45 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Tebi iz samilosti, Tadejus da bih joj podvukao njen karakter, nadmenost neutemeljenu u realnosti.




huci, eno ti carli, to ti je prava doza pameti za tvoj nivo.
angie01 angie01 19:49 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Naravno da je u redu, on je od tebe i inteligentniji i pismeniji. I na koncu, bolji je karakter, jeste na svoju ruku, ali je bolji čovjek u rl sigurna sam.


pa sta se onda lepis za mene, eno ti carli pa se unterhaltuj.
gvozden1 gvozden1 19:52 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

huci, eno ti carli

pa sta se onda lepis za mene, eno ti carli

Smisli nešto drugo, ovo ti je ko pokvarena ploča:)
angie01 angie01 19:57 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Smisli nešto drugo, ovo ti je ko pokvarena ploča:)


prvi put sam ovo rekla, jer vidim da vam carli svesrdno pritrcava, a i logicno je, radujem se, kada se ljudi nadju, sta se mucite sa onima, koji vam ne prijaju.

isti nivo razmisljanja, znanja, karaktera,...kakva sreca, sreca, radost.
tessa1 tessa1 19:59 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

pa sta se onda lepis za mene, eno ti carli pa se unterhaltuj.



Ne, nego ću nastaviti pratiti tvoj iznabadan tačkama i zarezima polusvjestan provincijalizam duha.


Emsi, od danas te zovem Čarli,

Čarli je kul. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana