Istorija

20 minuta tišine

jinks RSS / 24.06.2023. u 13:55

koji su spasili svet

vch.jpg 

Vinston Čerčil i Lord Halifaks 

 

Neko vispren je jednom rekao kako nikada nije upadao u probleme kad je ćutao, dok je pričom neretko sebe dovodio u prilično teške situacije. Drugi bi rekli da je tišina verni prijatelj koji vas nikada neće izneveriti.

Ipak, iako je teško zamisliti da neko ćutanjem zaista može spasiti svet, postoji malo poznata istorijska anegdota koja to pripisuje kome drugom do Vinstonu Čerčilu.

Naime, mnogi g. Čerčila doživljavaju kao globalnu ikonu, koja je oduvek bila u centru svetskih istorijskih događanja. Što naravno nije slučaj, pogotovo ne u društvima sa ukorenjenom demokratskom tradicijom. Jer, dok je II sv. rat već uveliko bio u toku, g. Čerčil je duže vremena tavorio na britanskoj političkoj sceni. Večito u dugovima, smatran za hroničnog alkoholičara i za relikt minulih viktorijanskih vremena, opterećen mnoštvom poraza koje je vukao kako iz I sv. rata (Galipolje), tako i sa početka II sv. rata (zaboravljeno neuspešno iskrcavanje u Norveškoj aprila 1940. godine). 

Ipak, ono što je bitno jeste da je u trenutku napada Nemačke na Francusku, maja 1940. godine, Čerčil bio pripadnik manjine koja je očekivala sukob sa Hitlerom. Za razliku od premijera Nevila Čemberlena i njegovog vernog pratioca Lorda Halifaksa, koji su se zalagali za istorijski dogovor sa Nemačkom. Što se sve preko noći menja u trenutku nacističkog napada na Francusku, kada Čemberlen podnosi ostavku, i kada nastaje vakuum na britanskoj političkoj sceni.

Jer, nakon ostavke Nevila Čemberlena kao premijera, Konzervativna stranka se našla na raskrsnici. Lord Halifaks, tadašnji ministar spoljnih poslova, prvobitno je viđen kao prirodni naslednik Čemberlena. Međutim, manje istaknuta figura unutar stranke, Vinston Čerčil, imao je drugačiju viziju budućnosti Britanije.

Naime, ključni događaj se dešava tokom centralnog sastanka u sedištu Konzervativne stranke, kada je prvo Halifaksu ponuđena pozicija premijera, dok je Čerčilu ponuđeno mesto ministra odbrane. I tada se dešava trenutak Čerčilove genijalnosti, kada je upitan da li prihvata ministarsku funkciju pod Halifaksovim vođstvom Vinston uporno ostao nem 20 minuta.

Nastala je neprijatna tišina, koju je prekinuo ko drugi do sam Lord Halifaks, rekavši da ipak misli da još uvek nije došlo njegovo vreme. Nakon čega je Čerčil postao premijer, Saveznici su se konačno suprotstavili Hitleru, dok je Čemberlenovo i Halifaksovo povlađivanje nacistima završilo u ropotarnici istorije.

Na kraju, mnogi bi rekli kako bi svet danas izgledao potpuno drugačije da je Čerčil tokom pomenutih 20 minuta izgovorio ijednu reč. Što uopšte nije nemoguće.

Opet, neko bi mogao da kaže da ova istorijska crtica upravo možda i govori o jednoj od bitnijih razlika između Vinstonovog i našeg vremena. Naime, u njegovoj eri tišina je očigledno bila dopuštena, dok je naš svet izgleda ipak izgrađen na nečem sasvim drugom - na mnoštvu priče.

Sad, da li će i to nekako na kraju spasiti svet - možda i hoće, ko zna.

 



Komentari (34)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:18 24.06.2023

štovaocima čerčilovog lika i djela...

... preporučujem fake history
tip ga ne naziva baš ondašnjim BoJom al nije ni daleko..
ko zna.. ne bi me šokiralo
jinks jinks 14:21 24.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

Deluje da se baš na Čerčilovom primeru može dosta naučiti o britanskom društvu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:19 24.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

jinks
Deluje da se baš na Čerčilovom primeru može dosta naučiti o britanskom društvu.

pravo da ti kažem teško..
ja evo sedmu godinu intenzivno učim što istoriju, što aktuelne političke prilike, što čisto svakodnevnu praksu u poslu i što više znam to više vidim da ima onoga što ne znam..
jako kompleksno i društvo i tradcija, jako bogata istorijska građa i mnošto događaja, da ne kažem pita u koje su umješali prste...
mislim da možeš tri života tome da posvetiš pa da ne shvatiš i ne naučiš..

tako da je dio toga svega što sam čitala i gledala izgleda i činjenica da je Čerčil prevashodno odličan samopromoter a uz to popriličan hoštapler..
pročitaj ovog Oto Ingliša, to je malceka knjižica a tipa bi mi nazvali drugosrbijanac..
Čerčilovo ništa nisam čitala a moram.. osjećam da je težak bs mada tvrde da je on bio odličan govornik (u smislu autor govora).. bumo vidjeli.. nešto mi ti tomovi ne djeluju ohrabrujuće a pogotovo ako je poznato da je tip volio masno da slaže..
ali ok..
i spisateljski talenat se ne sreće prečesto

jinks jinks 16:34 24.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

On je u maju 1940., kada se potpuno neočekivano raspala francuska vojska, pojavio kao političko lice koje predstavlja sve one koji jesu za sukob sa Nemačkom. Jer, u tom trenutku je izgleda bilo i dosta onih koji nisu bili za sukob.

I tu je, kakav god da je bio, uspeo da uhvati talas istorije.

Inače, u filmu "Darkest hour", koji baš govori o tih nekoliko majskih dana 1940. godine u Londonu, ima interesantan dramatizovan dijalog izmedju Čerčila i Kralja, u kome Kralj (ko je inače u početku bio prilično rezervisan u udnosu na Vinstona, bar prema filmu) kaže, otprilike:

"Iako su se mnogi u Britaniji plašili vašeg postavljenja na mesto premijera, niko se toga nije plašio kao Hitler. I zbog toga baš vi zaslužujete svu moju podršku."

Film je baš danas bio na kablovskoj.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:00 24.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

n
jinks
On je u maju 1940., kada se potpuno neočekivano raspala francuska vojska, pojavio kao političko lice koje predstavlja sve one koji jesu za sukob sa Nemačkom. Jer, u tom trenutku je izgleda bilo i dosta onih koji nisu bili za sukob.

I tu je, kakav god da je bio, uspeo da uhvati talas istorije.

Inače, u filmu "Darkest hour", koji baš govori o tih nekoliko majskih dana 1940. godine u Londonu, ima interesantan dramatizovan dijalog izmedju Čerčila i Kralja, u kome Kralj (ko je inače u početku bio prilično rezervisan u udnosu na Vinstona, bar prema filmu) kaže, otprilike:

"Iako su se mnogi u Britaniji plašili vašeg postavljenja na mesto premijera, niko se toga nije plašio kao Hitler. I zbog toga baš vi zaslužujete svu moju podršku."


nisam gledala al poznajući žanr to je debela romantizacija stvarne istine (da se tu uglavnom radi o užasnim ljudima, od te njiohove kraljevske porodice, aristokratije do političke elite)..
čudno je to..
njihov školski program danas je još uvijek u nekom malom dijelu kako je monarhija ponos ali definitivno i jako puno samoktirike na temu imperije, pa rasizma, nacionalizma i ostalih izama..
mijenjaju se ali i putera na glavi imaju ohohoooo..
neki dan izađem sa posla u šetnju pa po krugu od westminstera do kamdena i nazad.. usput imaš otprilike oko 100 ako ne više spomenika raznim vojskovođama.. inače i ne obratim toliko pažnje al sam sad išla sama pa zagledala..
pa to ti je sve jedan do drugog sir ovaj i onaj, čitaj bivši robovlasnik ako ne i šta gore, ili bar njegov nasljednik a koji je mudro vodio campaign u Burmi pa cmpaig u Koreji pa campaign u Afagnistanu..
pa jbt koji si ti k tražio u Koreji i zašto tebe tu tačno sad slave (mada opet možda i ima zašto)..
elem na tu temu odlična knjiga, odlična, nedavno pisana, britanski Sik, novinar, polaznik privatnih škola i ostalih accolades, Empireland
odlično napisano i odlično objašnjeno kako i zašto britnaci misle da su bolji od svih..
nemoj da propustiš ako te ta tema zanima
jinks jinks 17:08 24.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

Naravno, film je sigurno prilično romantizovan.

Ipak, interesantni su mi neki detalji koji su se ipak izgleda stvarno dogodili.

Tipa ovih "20 minuta tišine" koji su delom po priči doveli do toga da pomenuti Halifaks ipak ne bude premijer u ključnom istorijskom trenutku.

Inače, u celoj priči je interesantan i lik Brendan Braken, anglizovani Irac, ko je bio dugogodišnji Čerčilov savetnik i saradnik, i ko mu je po jednom drugom dokumentarcu upravo i savetovao da ništa ne govori na ključnom sastanku u centrali Konzervativaca, ukoliko mu ponude mesto ministra odbrane pod Halifaksom nakon Čemberlenove ostavke.

Interesantan lik, i povezan sa jednom sasvim drugom književnom globalnom ikonom ...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:14 24.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

jinks
Naravno, film je sigurno prilično romantizovan.

Ipak, interesantni su mi neki detalji koji su se ipak izgleda stvarno dogodili.

Tipa ovih "20 minuta tišine" koji su delom po priči doveli do toga da pomenuti Halifaks ipak ne bude premijer u ključnom istorijskom trenutku.

Inače, u celoj priči je interesantan i lik Brendan Braken, anglizovani Irac, ko je bio dugogodišnji Čerčilov savetnik i saradnik, i ko mu je po jednom drugom dokumentarcu upravo i savetovao da ništa ne govori na ključnom sastanku u centrali Konzervativaca, ukoliko mu ponude mesto ministra odbrane pod Halifaksom nakon Čemberlenove ostavke.

Interesantan lik, i povezan sa jednom sasvim drugom književnom globalnom ikonom ...


pogledaću kad naletim.. zadnje iz žanra što sam vidjela i svidjelo mi se (mao umivena ali ipak oštra kritika imperije) je viceroy's house
djeca vole stariju istoriju tipa Last king of Scotland i slične..
dvojica starijih su poprilični history buffs a englezi i komšije fakat imaju vrlo zanimljive istorije
jinks jinks 17:17 24.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

Ovih detalja o "20 minuta tišine" kao i o nekim inače izgleda bitnim a istorijski gotovo nepoznatim likovima (tipa g. Brekena, i drugih), nema u filmu "Darkest hour" koji pominjem (inače, vidim sada da je dobio i 2 Oskara).

To je bilo u nekim od dokumentaraca koje sam gledao.
bene_geserit bene_geserit 07:43 25.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

debela romantizacija stvarne istine

Tadejus, kako ti se sviđa Pekićeva knjiga "Sentimentalna povest britanskog carstva"?
tessa1 tessa1 12:49 25.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

"Iako su se mnogi u Britaniji plašili vašeg postavljenja na mesto premijera, niko se toga nije plašio kao Hitler. I zbog toga baš vi zaslužujete svu moju podršku."


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:05 25.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

bene_geserit
debela romantizacija stvarne istine

Tadejus, kako ti se sviđa Pekićeva knjiga "Sentimentalna povest britanskog carstva"?


e čitala sam super mlada, da ne kažem mala, ništa razumjela nisam realno i uopšte ne mogu da se sjetim svog utiska..
moram definitivno da onovim i baš bi rado al nemamo ovde..

na sličnu temu, mi kad smo rekli da se selimo u London neko čini mi se mužu pokloni Roman o Londonu, Crnajnskog.. al me ništa omelo nije..
Pekićevih se sjećam komentara tipa kako u Engleskoj ne možeš slobodno u hajking jer je sve nečije (uvjerila se da jeste tako, i meni bilo čudno posebno što u Banjaluci izađeš kolima možda deset minuta (a moš i pješke) i odatle možeš kroz brda da hodaš satima i danima i da baš nigdje ne naletiš ninakakvu ogradu i problem, eh da, brda moja mila)..
i recimo ono kad se jedi na Engleze što su svojima na ostrvima govorili da se primire i istrpe dok ne ode Švaba a nama maltene doturali bombe, ko nas jebe..
za to je poučan onaj film Dvanaesti čovjek (o norveškom nazovi pokretu otpora, kakva sprdačina)..
al sve to jeste tako a opet je tako da ta UK primi i mene i tog Pekića i sasvim nas pusti da živimo bolje nego što su nas naši domaći Srbi ikad puštali i jebiga..
al moram pročitati
solo solo 14:11 25.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

al sve to jeste tako a opet je tako da ta UK primi i mene i tog Pekića i sasvim nas pusti da živimo bolje nego što su nas naši domaći Srbi ikad puštali i jebiga..


Ovaj deo kapiram.

Čemu onda nostalgija za ovim sranjem?

To nešto urođeno,ono iskonsko?

p.s.

Da nisam živeo tamo pa i da ti poverujem ko ovi što nisu.

Samo su vas bolje platili za to što radite. A i to je relativno.

Plati ti na mostu,uzme ti na ćupriji.

,,A kad ćeš živjet,,? Selimović Meša.

Jeste i vi kupili gajbu na gornjem DorČolu?

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:25 25.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

solo
al sve to jeste tako a opet je tako da ta UK primi i mene i tog Pekića i sasvim nas pusti da živimo bolje nego što su nas naši domaći Srbi ikad puštali i jebiga..


Ovaj deo kapiram.

Čemu onda nostalgija za ovim sranjem?

To nešto urođeno,ono iskonsko?

p.s.

Da nisam živeo tamo pa i da ti poverujem ko ovi što nisu.

Samo su vas bolje platili za to što radite. A i to je relativno.

Plati ti na mostu,uzme ti na ćupriji.

,,A kad ćeš živjet,,? Selimović Meša.

Jeste i vi kupili gajbu na gornjem DorČolu?



nostalgija za čim? kućom, rodnim krajem?
pa neizbježno je.. samo si jednom bio dijete, samo jednom teen, pa prve ljubavi, prve slobode, prvo ovo i ono.. po meni je sasvim ok imati neku malu sjetu na taj period života..
that said, te banjaluke više nema, nema ni tih ljudi ni ničega, malo protok vremena a mnogo više rat tako da ja tu nemam nekih puno nudoumica.. bilo, rado ga se sjećam, nazad nema..

ovog drugog što se tiče..
a kad ćeš živjet.. pa čuj.. nećeš nikad ako si se usosio da u životu moraš samo da rintaš da bi opstao.. možda eventualno da ti se djeca iskopaju iz rupe pa i tebi priušte neku lagodniju starost inače mrka kapa..
nemam neki savjet za tu situaciju.. nažalost vjerujem da smo generacija koja će u ogromnoj većini morati ili da umre radeći ili da živi u polubijedi..
pod generacija mislim na recimo sve rođene nakon pedestih, možda ajde šezdesetih..
duže se živi, mladih sve manje, biće vuna..
onda oni koji na sve još i mrze svoj posao.. ili im je previše fizički naporan.. teška vuna, nisam uopšte optimista..

ali..
nisam mislila na to..
meni je posao zajebancija suva.. da me ne plaćaju ja bi svejedno vrv došla bar tu i tamo malo da se pačkam u to..
nego kad kažem puste me da živim mislim više na bezbrižnost u vezi djece i uređenosti sistema, rješenosti problema svih vrsta, od nabavke (mada zna i obde da bude nestašica al brate ja kad sam rodila prvog sina prije 14 godina u BG i treba u januaru da izađemo iz bolnice a ovi najavili da gase grijanje jer nešto nešto i nas dvoje mislimo kako ćemo jbt sa novorođenčetom, e tu mi se prva kockica složila jebeš ti ovo, poslije se brzo poslagale i druge)..
na to mislim kad kažem puste me brate da se ne brinem oko takvih stvari i mnogo mnogo lakše dišem..
mogu i da davim o tome više al staću ovde.. treba proći sistem jedan i sistem drugi s djecom pa bude jasnije

solo solo 14:33 25.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

možda eventualno da ti se djeca iskopaju iz rupe pa i tebi priušte neku lagodniju starost inače mrka kapa..


mrka kapa,najčešće

nažalost vjerujem da smo generacija koja će u ogromnoj većini morati ili da umre radeći ili da živi u polubijedi..


ovo gore je več ozbiljno dobra rečenica.

treba proći sistem jedan i sistem drugi s djecom pa bude jasnije


Prošo Zato ti i kažem.

Kako god kaže narodna umotvorina:

,,svaka svinja trči svome nožu da bude zaklana,,

Malo grubo ali dođe mu na to.



mlatisa mlatisa 21:25 25.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

Čerčilovo ništa nisam čitala a moram.. osjećam da je težak bs mada tvrde da je on bio odličan govornik (u smislu autor govora).. bumo vidjeli.. nešto mi ti tomovi ne djeluju ohrabrujuće a pogotovo ako je poznato da je tip volio masno da slaže..


Ако се не варам, добио Нобелову награду за књижевност за мемоаре. А што се тиче говорништва:


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:46 26.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

mlatisa
Čerčilovo ništa nisam čitala a moram.. osjećam da je težak bs mada tvrde da je on bio odličan govornik (u smislu autor govora).. bumo vidjeli.. nešto mi ti tomovi ne djeluju ohrabrujuće a pogotovo ako je poznato da je tip volio masno da slaže..


Ако се не варам, добио Нобелову награду за књижевност за мемоаре. А што се тиче говорништва:




ne varaš se al nobel je uvijek bio politizovan a u njegovom slučaju nije ne mogao biti..
ne znam dal si čitao recimo nobelovca tagorea.. brate slatki.. surreal shit što bi rekli mladi..
youtube bi ne učitava al pretpostavljam da je govor? međutim dal a je sam i napisao ako je već u toj mjeri bio spreman da laže i kiti biografiju.. ko zna..
dal je uopšte i autobiografiju sam pisao..
ne znajem al definitivno ću da glednem..
iskustvo mi je da se obimna štiva slavnih i uticajnih ljudi obično bukvalno čitati ne mogu.. Kisindžer comes to mind
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:48 26.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

solo

,,svaka svinja trči svome nožu da bude zaklana,,


ovo prvi put čujem.. kako se to tumači? šta god radio dupe ti pozadi? na to mi miriši? nisam baš pobornik te filozogfije.. nisam baš ni you only live once al ne mora baš ni to sa svinjama i dupetima
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:42 26.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

solo
možda eventualno da ti se djeca iskopaju iz rupe pa i tebi priušte neku lagodniju starost inače mrka kapa..


mrka kapa,najčešće


nije da sam tržila studije (mada ih sigurno ima) ali ovako čisto posmatrajući mi se čini da ima kultura koje po tom planu sasvim supjevaju..
azijati..
roditelji koji su došli bez ičega i rmbačili do izginuća pri tom tjerajući djecu da uspiju u školi.. čini mi se ovde vrlo često i uspiju..
a onda kako im je osnovica bila niska ta djeca sasvim mogu i da ih opreme za neku ipak lagodinu starost od one koja bi im bila polazna tačka..
Indusi i Pakiji čini mi se dosta masovno, vjerovatno i Kinezi..
ovde kad odeš u državne selektivne škole, gimnazije uglavnom, tipa 80% su ti brown asians.. i to je sve ta politika..
ja to nisam mogla da prihvatim kao ok rješenje i najstarijeg smo odlučili da ne šaljemo tamo jer mi se jednostavno ne dopada taj koncept, ti sine moraš da rintaš jer jedino je rinteraj ispravna životna filozofija..
mislim da može i da uspije, da da djeci neko sidro, roditelji za njega donesu neke odluke (koje u suštini nisu loše) ali moji nisu mene tako odgajali a nisu ni muževi njega pa smo zaključili da nije ok ni mi da njima namećemo takve norme..
ali definitivno očigledno ima ko to radi..
i bogami i uspjeva..
kad to kažem i jesam čitala neku studiju koja kaže da su Asians i Eastern Europeans procentualno najuspješniji na GCSE kad se mjeri skok rezultata u odnosu na valjda ulazni prosjek na prelasku iz osnovne škole..
možda bi se moglo i drugačije tumačiti al mislim da je dominantno kandžija sa motivom sine ako nas ti ne ičupaš iz gabule niko neće
angie01 angie01 10:56 26.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

Indusi i Pakiji čini mi se dosta masovno, vjerovatno i Kinezi..


mislim na ceo komentar,..al barate lupetas, nije normalno,...pa je l si ti cula za kolonije Engleske i gde su se posle skolovala deca iz tih delova sveta-oni, koji su to mogli-....i zasto su posle krenuli i da se iseljavaju bas tamo.

Kinezi su specijalan slucaj-vezano za ucenje narocito.

kakvo bre vadjenje roditelja iz bule...jos saberes kako se tradicionalno organizuju za opstanak.

pa vise to vazi za nase presiromasne pacenike, kojima su deca otisla trbuhom za kruhom, pa idrzavaju i njih kod kuce, koji su na ivici opstanka, ponizeni, pokradeni, a bez okolnosti i tradicionalnih navika, da se drugacije organizuju, kao ovi sto si ih navela.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:38 26.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

angie01
Indusi i Pakiji čini mi se dosta masovno, vjerovatno i Kinezi..


mislim na ceo komentar,..al barate lupetas, nije normalno,...pa je l si ti cula za kolonije Engleske i gde su se posle skolovala deca iz tih delova sveta-oni, koji su to mogli-....i zasto su posle krenuli i da se iseljavaju bas tamo.

Kinezi su specijalan slucaj-vezano za ucenje narocito.

kakvo bre vadjenje roditelja iz bule...jos saberes kako se tradicionalno organizuju za opstanak.

pa vise to vazi za nase presiromasne pacenike, kojima su deca otisla trbuhom za kruhom, pa idrzavaju i njih kod kuce, koji su na ivici opstanka, ponizeni, pokradeni, a bez okolnosti i tradicionalnih navika, da se drugacije organizuju, kao ovi sto si ih navela.


da skratim, ne znam šta pokušavaš da osporavaš a mrzi me da se objašnjavam
angie01 angie01 11:42 26.06.2023

Re: štovaocima čerčilovog lika i djela...

ne znam šta pokušavaš da osporavaš


jasno pise,


a mrzi me da se objašnjavam


hvala bogu!
49 41 49 41 18:49 24.06.2023

?!?

Cutanje je zlato, a ponekad blato?!?
jinks jinks 19:02 24.06.2023

Re: ?!?

Pitanje je o kakvim se kvotama tu na kraju radi :)

Koliko je često jedno, a koliko drugo.
solo solo 14:14 25.06.2023

Re: ?!?

Cutanje je zlato, a ponekad blato?!?


Nekad je i urođeno.
Черевићан Черевићан 21:21 24.06.2023

редом проблема

или......da li će (i) to nekako na kraju spasiti svet

историју свецку баш непратим
поменута ..Tа... (и друга лица),
оно што нас ...у Селу... јебуцка
то је наша ....Месна Заједница,

гомила проблема (аи где jи нема)
gvozden1 gvozden1 23:39 24.06.2023

Čerčil 1

A Tes obećala blog o Čerčilu:)

Mada, koliko sam ja shvatio, to je trebalo da bude na temu Čerčil i Jugoslavija, Čerčil i kralj Petar...

Ima tu dosta toga zanimljivog.
shmoo shmoo 00:00 25.06.2023

Čerčil: nedovoljan (1) - из ђачке књижице

gvozden1
A Tes obećala blog o Čerčilu:)




Не може сада, заузета је.

Сада је тренутно брине Путин.

И секира се што су БеограЏани провалили заверу и тајни план разноразних баја из крајишких јаја да на јуриш заузму Таш са све оним замандаљеним (јер још увек није разминиран) немачким бункером испод Таша.







Видиш, богати, како то Руси паметно раде... Прво одмах разминирају све то што ће после за скупе паре да изнајмљују по Београду.

А не к'о тај Черчил што је бацао бомбе на нас па и данас мало-мало па налазимо неке од тих његових и његових америчанских пријатеља савезничких поклон пакетића за Србе у тлу испод Београда.

Додуше, није то почело од Черчила... Он је само наставио оно што су његови земљаци радили и пре њега, а и ови његови земљаци после Черчила раде Србији исто то до дана данашњег.

Јбг, озбиљне државе не мењају принципе своје спољне политике и геостратегије вековима.

А ми Срби никако то да укапирамо.









jinks jinks 06:20 25.06.2023

Re: Čerčil 1

A Tes obećala blog o Čerčilu:)

Super, nisam ispratio sva dešavanja, potrefilo se.

Eto razloga više da blog i napiše :)
solo solo 10:56 25.06.2023

Re: Onaj ,,tvoj,,

И секира се што су БеограЏани провалили заверу и тајни план разноразних баја из крајишких јаја да на јуриш заузму Таш са све оним замандаљеним (јер још увек није разминиран) немачким бункером испод Таша.


А ми Срби никако то да укапирамо.


Vučić je rekao da će najverovatnije biti otvorena obilaznica oko Beograda na Vidovdan.

"Verovatno 28. juna otvorićemo obilaznicu oko Beograda, posle toliko decenija rada na njoj. Sve kamione selimo iz centra Beograda", rekao je Vučić.




Dragi Jinks. Znaš li šta je konstanta u ovoj kvantnoj formuli života?

WIKEND !

Ne'š verovati.
tessa1 tessa1 12:44 25.06.2023

Re: Čerčil 1

Neskromno priznajem da mi asocijacija Čerčila sa mnom i obratno izmami osmejak. :)

A Tes obećala blog o Čerčilu:)

Mada, koliko sam ja shvatio, to je trebalo da bude na temu Čerčil i Jugoslavija, Čerčil i kralj Petar...

Ima tu dosta toga zanimljivog.



Da, jedan događaj i odluka kao ulaznica u istoriju, ono što ga vinulo i to sam mislila uporediti sa stvaranjem Jugoslavije, u međuvremenu počnem pratiti Političke sukobe između dva svj rata pa bih i te društvene procese uporedila sa dešavanjima u Britaniji,

evo npr jutros u riječnoj luci puno turista, Germani putuju dok se Sloveni ubijaju.

Teško je odabrati pored tako bogate bigrafije čovjeka za kojeg su govorili da je najbolji bio umjereno maničan,

i kralj je bio protiv Čerčila, knjiga Dani slave i očaja počinje posjetom kralju i njegovim blagoslovom iako Čerčil zna da ga ovaj ne voli.

jinks jinks 12:51 25.06.2023

Re: Čerčil 1

i kralj je bio protiv Čerčila, knjiga Dani slave i očaja počinje posjetom kralju i njegovim blagoslovom iako Čerčil zna da ga ovaj ne voli.

Ne znam da li si primetila ranije, pomenuo sam film "Darkest hour", baš je juče bio na TV-u, ima interesantan dijalog između Vinstona i njegove žene Klemi, pre njegovog prvog odlaska kod kralja u svojstvu kandidata za premijera, koji gore pominješ.

Klemi mu kaže nešto kao da mu upravo ta njegova stalna sumnja u sebe daje veliku snagu za vreme koje je očigledno u tom trenutku nadolazilo. To i potpuno odsustvo ega čini ga po njoj savršenim upravo za to mesto i to vreme.

Izgleda da su ti ljudi koji odlučuju o sudbinama miliona stvarno specifični, kao i to da u tim situacijama višak ega može izgleda nekad da ispadne i odlučujući balast.
tessa1 tessa1 12:59 25.06.2023

Re: Čerčil 1

Ne znam da li si primetila ranije, pomenuo sam film "Darkest hour", baš je juče bio na TV-u, ima interesantan dijalog između Vinstona i njegove žene Klemi, pre njegovog prvog odlaska kod kralja u svojstvu kandidata za premijera, koji gore pominješ.

Klemi mu kaže nešto kao da mu upravo ta njegova stalna sumnja u sebe daje veliku snagu za vreme koje je očigledno u tom trenutku nadolazilo. To i potpuno odsustvo ega čini ga po njoj savršenim upravo za to mesto i to vreme.

Izgleda da su ti ljudi koji odlučuju o sudbinama miliona stvarno specifični, kao i to da u tim situacijama svaki višak ega može izgleda ponekad da bude i priličan balast.


Jesam , jesam. :)


Javiću se kasnije.
tessa1 tessa1 06:42 26.06.2023

Re: Čerčil 1

Klemi mu kaže nešto kao da mu upravo ta njegova stalna sumnja u sebe daje veliku snagu za vreme koje je očigledno u tom trenutku nadolazilo. To i potpuno odsustvo ega čini ga po njoj savršenim upravo za to mesto i to vreme.

Izgleda da su ti ljudi koji odlučuju o sudbinama miliona stvarno specifični, kao i to da u tim situacijama višak ega može izgleda nekad da ispadne i odlučujući balast.


Juče ne stigoh radi obilazaka stana, smorili me, danas putujem,


Nenad Dropulić je prevodio A. Kristi i Meri Bird, pisala sam o njemu po dobru, knjiga Dani slave i očaja je usredsređena na Čerčila privatno - on je za nas rekao parafraziram da stvaramo više istorije nego što je možemo podnijeti, ja za njih da imaju više arhive od događaja - i prvu godinu početka rata, zato je preporučujem između ostalog,

ali do ove rečenice je mnogo godina i ona ima smisala ako se ponešto zna o njima tj da je svaka bila na svoju ruku.


promoter promoter 17:26 26.06.2023

Eeeee, da!

Jedan je Džigi Bao!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana