Istorija| Zabava

Stogodišnjica

jinks RSS / 26.02.2023. u 14:42
sto.jpg
 
Kažu da novinske vesti predstavljaju prvu skicu istorije. Sad, pošto novine na kraju neizbežno posmatraju stvarnost iz nekog svog ugla, tu bi se negde mogli iznaći i začeci problema svakog istoričara. Naime, na stranu pristrasnost ili nemogućnost sagledavanja događaja iz različitih uglova, uvek ostaje pitanje suočavanja sa nepreglednom bujicom informacija. I jedino što u svemu može da unese nekakav red jeste izgleda vreme, gde, opet, niko na kraju ne može tačno da vam kaže koliko bi vremena trebalo da prođe kako bi se moglo početi sa pisanjem istorije.
 
Ipak, nauka ne bi bila nauka ukoliko ne bi pokušala da iznađe odgovor i na ovo pitanje. Naime, između ostalih postoje četiri teorije o tome koliko je vremena potrebno kako bi se stekla dovoljna istorijska distanca:
 
1. „Pravilo 20 godina" po kome je potrebno oko 20 godina da istoričari steknu pravu perspektivu o određenim događajima. Razlog tome je ideja po kojoj je potrebno vreme da se emocije slegnu, kao i da ljudi zauzmu određenu distancu u odnosu na događaje o kojima je reč. Ovo pravilo je posebno interesantno pošto ga neretko koriste vlade i druge organizacije prilikom uklanjanja oznake tajnosti sa dokumenata ili objavljivanja štićenih informacija.

2. „Pravilo 50 godina" sugeriše da je potrebno oko 50 godina da događaji postanu „istorija", a ne samo tekuća svakodnevica. Naime, ideja je da će nakon 50 godina ljudi koji su preživeli događaje verovatno preminuti ili biti prestari kako bi uticali na sadržinu istorijskih zapisa, što bi trebalo da omogući objektivnije i manje pristrasno tumačenje događaja.

3. „Teorija generacija" navodi da je potrebna čitava generacija (oko 25 godina) kako bi naredna u potpunosti razumela i kontekstualizovala određene istorijske događaje. Sad, pošto sve generacije nose neke svoje (neretko specifične) predrasude, izgleda da je potrebno vreme kako bi svaka naredna  stekla neku svoju istorijsku perspektivu.

4. „Longue Duree" predstavlja teoriju koju je razvio francuski istoričar Fernan Braudel, i ona  sugeriše da događaje treba proučavati tokom dugog vremenskog perioda (vekovima ili čak milenijumima) kako bi se u potpunosti razumeli. Brodel je verovao da istoriju oblikuju dugoročni faktori, kao što su geografija, ekonomija i društvene strukture, i da se događaji mogu razumeti samo u ovom širem vremenskom kontekstu.

Interesantno, kao što je ranije rečeno, države se u principu drže "Pravila 20 godina" prilikom uklanjanja oznake tajnosti sa određenih poverljivih dokumenata, ali šta ako postoje izuzeci u kojima vreme potrebno da se određeni tajni dokumenti otkriju traje mnogo duže. Naime, između ostalih, poznata je i čuvena L'Archivio (Archivio Apostolico Vaticano) za koju se veruje da poseduje dokumenta čiji je rok tajnosti definisan pre nekim viševekovnim ili višemilenijumskim pravilima. Gde sigurno postoje i neke druge arhive, manje ili više poznate, koje bi skidanjem oznake tajnosti sa nekih od svojih dokumenata po svoj prilici uspele iz temelja da promene pogled na čitavu dosadašnju istoriju.

Na primer, relativno su skoro otkrivena tajna dokumenta britanske vojne obaveštajne službe objavljena neposredno nakon početka II sv. rata, 1939. godine, u kojima se daju detaljne instrukcije terenskim operativcima (među kojima je jedan od poznatijih „Memo Trout", na osnovu koga je do sada snimljeno više dokumentarnih i igranih filmova). Naime, radi se o štivu u odnosu na koje i najmoderniji „špijunski" filmovi i romani predstavljaju laku literaturu. Što je posebno interesantno, u tranši dokumenata sa kojih je istovremeno skinuta oznaka tajnosti, nalazi se i njih nekoliko koji se direktno tiču obaveštajnog delovanja na našim prostorima. Suvišno je reći da je jedan pogled na pomenute memorandume dovoljan kako bi se stekla potpuno nova perspektiva na ovdašnja, kako davnašnja, tako i skorašnja istorijska događanja.

U stvari, možda baš ovdašnji primeri najbolje i mogu poslužiti kako bi se definisalo neko donekle preciznije pravilo istorijske distance. Naime, možda upravo naši primeri najbolje i govore o tome koliko je besmisleno pisati neko istorijsko poglavlje pre nego što se ono stvarno i okonča.

Jer, možda "izvorni greh" mnogih ovdašnjih istorijskih pobednika i propovednika svetlih revolucionarnih budućnosti u stvari i nije bio u tome što su prilikom pisanja istorije bili pristrasni ili zaboravni, već najpre zato što su istoriju pisali prerano. Prerano kako bi mogli da sagledaju realne posledice svojih postupaka, umesto onih u koje su verovali i koje su propovedali, ako ništa drugo.

Ali, to je, u svakom slučaju, već neka sasvim druga priča.

 



Komentari (354)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 15:10 26.02.2023

kako bih rekla:)

Naime, možda "originalni greh" mnogih ovdašnjih istorijskih pobednika i propovednika svetle revolucionarne budućnosti u stvari i nije bio u tome što su prilikom pisanja istorije bili pristrasni ili zaboravni, već najpre zato što su istoriju pisali prerano. Prerano kako bi mogli da sagledaju realne posledice svojih postupaka, umesto onih u koje su verovali i koje su propovedali, ako ništa drugo.

istorija u kojoj ucestvuje vise strana, nije narocito prepravljiva, bez obzira kojili se neko trudio, jer je istorijska gradja, svedocanstva i slicno, skoro pa pravilno rasporedjeno svim ucesnicima, pa ako se neki periodi bas isto, ili slicno predstavljaju, sa sve dokumentovanim materijalom, cesto filmovima, tesko ce biti objasniti, da je nesto pogresno interpretirano.

skoro kao sudski proces- imas svedoke na obe strane, svaka prica svoju pricu, kako joj odgovara-sto bi se uklopilo u tvoju tezu- al onda inspektori koji su istrazivali slucaju priloze dokaze, pojave se nezavisni svedoci-ona guzva od ljudi koja je prisustvovala dogadjaju, puste se snimci sa sigurnosnih kamera,..i hebiga, nema vise nesigurnih, neutemeljenih verzija.
jinks jinks 15:16 26.02.2023

Re: kako bih rekla:)

Čuo sam priču o tome kako je istoričar jedne od relativno skorijih pobedničkih strana pisao svoje istorijske članke (inače super je čovek bio, komšija sa placa).

Ode u arhivu i slaže sa leve strane ona arhivska dokumenta koja se uklapaju u njegovu istorijsku tezu, a sa desne ona druga. Onda ona sa leve strane ponese kući (ili šta već uradi) da se bavi istorijom, a druga vrati u arhivu.

Dobro sada su druga vremena, sve je dostupnije, uključujući i kamere koje pominješ. Ali opet, slične dileme i isklušenje izgleda da i danas postoje, verovatno u nekom drugom obliku.
angie01 angie01 15:28 26.02.2023

Re: kako bih rekla:)

Ode u arhivu i slaže sa leve strane ona arhivska dokumenta koja se uklapaju u njegovu istorijsku tezu, a sa desne ona druga. Onda ona sa leve strane ponese kući (ili šta već uradi) da se bavi istorijom, a druga vrati u arhivu.


ja sam radila sa istoricarima godinama i sa akademicima, moj pokojni svekar je bio istoricar- te tako znam sve o tome,...al ja ti upravo i kazem, da te pojedinacne verzije tesko mogu da prodju, ako ima vise aktera u nekom dogadjaju, a uvek ih ima, znaci mi u znacajnim desavanjima istoriju delimo i sa drugima, tu uvek postoje one koji zapisuju, snimaju, posle dodju istrazitelji, pa uporedjuju dokazne materijale, svedocenja, snimke, ...tako da, mrka kapa za revizije, u slucaju da si stvarno zainteresovan za istinu, jer je ona i vise nego dostupna,...drugi par rukava su analize, sta bi bilo kad bi bilo i sl,...ali sami dogadjaji su jasno dokumentovani.

Dobro sada su druga vremena, sve je dostupnije, uključujući i kamere koje pominješ. Ali opet, slična dilema i isklušenje izgleda da i danas postoji, verovatno u nekom drugom obliku.


pa to je ono ideolosko zamajavanje, koje samo produzava agoniju, jer dok se ne desi suocenje sa istinom, nema mogucnosti za odlazak dalje, tapka se u mestu i brljavi, a fakticki se udara u iste zidove, kojima si se sam ogradio.
angie01 angie01 15:34 26.02.2023

Re: kako bih rekla:)

..samo da dodam,..najspektakularniji deo od istorijskih publikacija je, kada se tekst da recenzentima za recanziju:)))...to je bukvalno situacija za prvi red, drugi red, kokice,...bez obzira da l je narucena i poznat je ishod:).
jinks jinks 15:40 26.02.2023

Re: kako bih rekla:)

Naravno, ali je za sve izgleda potrebno vreme, da sva ta različita svedočenja izkonvergiraju ka nekoj istoriji, gde o tome delom blog upravo i priča. Jedino je pitanje koliko je stvarno godina za tako nešto i potrebno.
angie01 angie01 15:51 26.02.2023

Re: kako bih rekla:)

razumela sam sta si opservirao, ja ti rekoh da je ipak malo drugacije, sto znaci da se konkretna desavanja prilicno striktno obradjuju na osnovu cinjenica,...a da analize u raznim pravcima eventualno mogu da imaju razne verzije tokom vremena, al ne menjaju autenticni trenutak.

kao na primer, ti se sa 15 godina do neverovanja dzapas sa roditeljima oko nekih stvari, tipa izlasci, sta smes sta ne smes i ti mislis da si beskrajno upavu i da oni ugrozavaju tvoj integritet i slobodu nekim zabranama i pravilima, pa kada ograstes, shvatsi da su oni bili vise nego na tvojoj strani i da si ti samo divljao od svojih hormona i neznanja- sto sve ne menja nista od onoga sto se tada desavalo,..mozda nije najadekvatniji primer, al je najlasi,...mislim, generalno ti mozes da drugacije analiziras i shvatas razna svoja desavanja iz proslosti, al tada u tom trenutku si u odnosu na okolnosti i svoj celokupan status, mentalni pre svega, odreagovao onako kako si tada percipirao- i taj tadasnji dogadjaj je autenticno takav, bez obzira sto ga sada mozda bolje razumes i mozda bi drugaceje ucestvovao,...hocu samo da ti kazem, da moze analiza, al ne moze revizija.
angie01 angie01 17:17 26.02.2023

Re: kako bih rekla:)



...pobjedom se posle cini, izgubljeni neki rat.
gvozden1 gvozden1 17:41 26.02.2023

Re: kako bih rekla:)

Ode u arhivu i slaže sa leve strane ona arhivska dokumenta koja se uklapaju u njegovu istorijsku tezu, a sa desne ona druga. Onda ona sa leve strane ponese kući (ili šta već uradi) da se bavi istorijom, a druga vrati u arhivu.

Taj je još i dobar.

Stavljao sam svojevremeno ovde sliku naslovne strane knjige "Kolaboracija četnika sa okupatorima i kvislinzima u Srbiji"



na kojoj nisu samo birani odgovarajući dokumenti, slike, nego je najbukvaliji falsifikat.
Direktno, makazama isekao dve slike i konstruisao nepostojeću scenu.

A on je istoričar, predavao istoriju, radio u nekom institutu.

On je pisao i o Veri Pešić onako kako je prikazana u seriji, kao ipak plemenit, pozitivan lik.

A sve je najdirektnija gola laž.

I nije to posledica nedostatka vremenske distance, ne, to je posledica njihovog karaktera.
Oni su falsifikatori i lažovi, oni bi i posle dvesta godina o sebi lagali da su bili najbolji.

Evo, sedamdeset godina je prošlo, moglo bi da se priča objektivno, ali i danas se laže.

I danas se prikazuju bajke u Sutjesci i Veri Pešić.
shmoo shmoo 09:35 28.02.2023

А шта радити са Великим Архиваторима?

jinks


Čuo sam priču o tome kako je istoričar jedne od relativno skorijih pobedničkih strana pisao svoje istorijske članke (inače super je čovek bio, komšija sa placa).

Ode u arhivu i slaže sa leve strane ona arhivska dokumenta koja se uklapaju u njegovu istorijsku tezu, a sa desne ona druga. Onda ona sa leve strane ponese kući (ili šta već uradi) da se bavi istorijom, a druga vrati u arhivu.

Dobro sada su druga vremena, sve je dostupnije, uključujući i kamere koje pominješ. Ali opet, slične dileme i isklušenje izgleda da i danas postoje, verovatno u nekom drugom obliku.


Да ли су сада у Србији "друга времена"?

Шта ћемо са тим што се у Србији и данас краду документа из архива?

Остану кошуљице докумената, сигнатура, назив документа, све, али документа унутра нема.

Новински чланци су само тек почетни сегмент тог историчарског истраживачког рада. Уз брижљиву селекцију уважавајући све факторе, могу бити и корисни понеки пут.

Али архивска грађа је језгро истраживања.

Како истраживати када су документа из архива покрадена и држе се у приватним кућама у сефовима да се не би открила права истина о томе шта је ко радио у ономе што је предмет истраживања?

И то што кажем пре свега се у Србији односи на период Другог светског рата и период после њега до данас.

Многи млади историчари ми се жале на тај проблем. Покушавају да са ове временске дистанце нешто истраже и да саопште резултате свога истраживања, али су онемогућени тиме што је архивска грађа по архивима у Србији везана за тај период покрадена.

Актери тих историјских догађаја који се истражују одавно су се већином упокојили. Дакле, та документа (која су за њих вероватно компромитујућа па су их зато и покрали из архива) сада чувају у приватним сефовима њихови потомци јер ни њима очигледно не одговара да се сазна права истина о свим догађањима у периоду 1941-1945 и у периоду 1945. до данас.

А пошто ће се за пар година обележити 80 година од завршетка Другог светског рата, мислим да ће наши историчари морати да се приклоне овој 4. теорији која је наведена:

4. „Longue Duree" predstavlja teoriju koju je razvio francuski istoričar Fernan Braudel, i ona sugeriše da događaje treba proučavati tokom dugog vremenskog perioda (vekovima ili čak milenijumima) kako bi se u potpunosti razumeli. Brodel je verovao da istoriju oblikuju dugoročni faktori, kao što su geografija, ekonomija i društvene strukture, i da se događaji mogu razumeti samo u ovom širem vremenskom kontekstu.


Фернан Бродел као да је претпоставио ситуацију у којој се налазе млади историчари у Србији данас који својим рођењем ипак имају временску дистанцу у односу на догађаје које би истраживали, али су у томе спречени.

И то силом спречени.

Па пошто је то већ у Србији данас тако, онда нам једино преостаје да до података долазимо прикупљајући исказе сведока и очевидаца тих историјских догађаја који се истражују, али таквих сведока је мало и све их је мање.

Ипак дубоко верујем да ће се до историјске истине о том периоду наше прошлости доћи кад-тад јер заиста дубоко верујем у ону народну причу "У цара Тројана козје уши".

Увек, али баш увек, ма колико год неко покушавао да сакрије у рупи у земљи неку историјску истину од потомака, изникне нека зова од које се направе свирале, па се кроз те свирале онда лепо чује како је све то некада изгледало.







Аутора овог филма познајем лично, похађали смо исте школе, а Вила Савковић која је припадала његовој породици пре Другог светског рата је она зграда изнад данашњег Ада мола преко пута Храма Светог ђорђа на старој Чукарици, Бановом брду, у којој је данас смештено предузеће "Градитељ". Исто тако познајем лично или сам познавао и неке од сведока ових догађаја који су тема овог филма и који говоре у овом филму.

Можда је то пут да дођемо до историјске истине?

Па онда свако у свом крају тако да ради.

И онда од тих појединачних сведочења и детаља састављати ширу слику о прошлости.

Можда?

Вреди покушати. То дугујемо нашим прецима, а то и јесте био разлог због којег је аутор снимио овај документарни филм.

jinks jinks 12:17 28.02.2023

Re: А шта радити са Великим Архиваторима?

Шта ћемо са тим што се у Србији и данас краду документа из архива?

Остану кошуљице докумената, сигнатура, назив документа, све, али документа унутра нема.


MI6-ov "Memo Trout" koji sam pomenuo u blogu, kao i memorandume koji se tiču njihovog obaveštajnog rada na ovim prostorima našao sam u onlajn britanskoj arhivi, uredno skenirane i numerisane. Sad, sigurno ih ima još prilično koji ne mogu baš tako jednostavno da se nađu, ne znam kako je kod nas.
shmoo shmoo 12:31 28.02.2023

Re: А шта радити са Великим Архиваторима?

jinks
Шта ћемо са тим што се у Србији и данас краду документа из архива?

Остану кошуљице докумената, сигнатура, назив документа, све, али документа унутра нема.


MI6-ov "Memo Trout" koji sam pomenuo u blogu, kao i memorandume koji se tiču njihovog obaveštajnog rada na ovim prostorima, koji su svi zajedno objavljeni 1939. godine i kasnije, našao sam u onlajn britanskoj arhivi, uredno skenirane i numerisane. Sad, sigurno ih ima još prilično koji ne mogu baš tako jednostavno da se nađu, ne znam kako je kod nas.



Да, заборавих да се захвалим на том линку. Хвала.

Па потрудићемо се. Вреди покушати, наћи ће се ту свега и свачега.

А што се тиче разлике у архивирању...

Рецимо, знам да је покојни Драгољуб Живојиновић окапао по архивима пишући ову своју књигу.

Али по британским архивима, не по српским. По српским архивима не би ништа пронашао.





alselone alselone 15:30 26.02.2023

Evo što se tiče istorije

The Wall Street Journal piše članak sa naslovom zbog kog su ljudima gašeni nalozi, ostajali bez posla a i mi smo ovde bogami Milana Novkovića debelo zezali zbog ovoga. Pa eto, tables have turned i sada jedan od glavnih MSM pedalista piše sledeće:

Lab Leak Most Likely Origin of Covid-19 Pandemic, U.S. Agency Now Says

https://www.wsj.com/articles/covid-origin-china-lab-leak-807b7b0a

I šta ćemo sad?
maksa83 maksa83 16:35 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

The Wall Street Journal piše članak sa naslovom zbog kog su ljudima gašeni nalozi, ostajali bez posla a i mi smo ovde bogami Milana Novkovića debelo zezali zbog ovoga.

Ovo zapravo nije tačno, laboratorijsko poreklo virusa je sve vreme obrađivano u mejnstrim štampi.

Čak i Zli Fauči kaže da je po pitanju porekla virusa otvorenog uma.

I Gardijan.

I Blumberg.

itd.

Tj. teorija o laboratorijskom poreklu virusa uopšte nije bila tako kaštigovana kao što pričaš, manje više je mejnstrim, samo ne mogu da se dogovore kome je pobeglo i odakle i je l slučajno ili namerno.

svarog svarog 16:59 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Meni se čini da tokom 2020. i 2021. i te kako jeste potiskivana ova teza, a tek su od prošle godine počeli i MSM da daju ovakve tekstove. Do tada su uglavnom bili tema sajtova što se bave teorijama zavere
Milan Novković Milan Novković 17:12 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

maksa83
The Wall Street Journal piše članak sa naslovom zbog kog su ljudima gašeni nalozi, ostajali bez posla a i mi smo ovde bogami Milana Novkovića debelo zezali zbog ovoga.

Ovo zapravo nije tačno, laboratorijsko poreklo virusa je sve vreme obrađivano u mejnstrim štampi.

Čak i Zli Fauči kaže da je po pitanju porekla virusa otvorenog uma.

I Gardijan.

I Blumberg.

itd.

Tj. teorija o laboratorijskom poreklu virusa uopšte nije bila tako kaštigovana kao što pričaš, manje više je mejnstrim, samo ne mogu da se dogovore kome je pobeglo i odakle i je l slučajno ili namerno.


Nači hidra iza svega je neverovatna, i Covid je samo jedna glava. Radi se, prosto, o jednom demonic pokretu gde je i Ukrajina samo jedna glava.

WSJ i svi ovi što ti navodiš su došli kasno, Nov 22 i deo su phyopa, sad poprilično iznuđeni potezi u paničnoj raboti da se sačuva kritičan nivo kontrole nad narativom.

I Sy Hersh je deo toga, bio on toga svestan ili ne, iako je on i gringos iza njega, možda, premier league igrač koji još svašta zna i mi nagađamo šta je to (pozitivan igrač, da loš kompajler mog lošeg pisanja ne bi bio u nedoumici).

Sa prvom polovinom 2020 se znalo i da je namerno pušten - više strains koji nisu imali zajedničkog mutacionog pretka, u književnom prigrevačkom često poznatog kao Pacijent Zero.

Tredovi su vukli ka US, ali sad ulazimo u teren gde su Š Holms skills potreban uslov - razni su mogli da podmetnu uzročnost raznima.

Modalna logika nalaže da je kolektivni zapad uzrok, ali modalna logika ima te sive zone gde niko od nas neće da uloži kintu ni na šta.

Posebno mračna priča se, potencijalno, krije iza raznih efekata raznih batches vakcina u US (za US su postojali neki podaci, otud samo njih spominjem - a ako si pratio neka Nikvetova sramežljiva češkanja po glavi you'll catch my drift).

Ko zna koliko li će godina proći dok ne probijemo tu opnu, al panika se polako uvlači u ratnike imperije.

Neformalno, al nemoj nikom da kažeš - skoro sve se zna o ovom deliću priče, sada su kineski dokumenti hot


maksa83 maksa83 17:40 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Meni se čini da tokom 2020. i 2021. i te kako jeste potiskivana ova teza, a tek su od prošle godine počeli i MSM da daju ovakve tekstove. Do tada su uglavnom bili tema sajtova što se bave teorijama zavere

Meni se čini da nije, i to je vrlo lako proveriti, tako što ograničiš google search datumski (kažeš na kraju before:2021-01-01) i onda dobiješ:

Ovo

Ovo.

I tako dalje.

To ne znači da nije bilo onih koji poriču laboratorijsko poreklo, nego da ni izbliza nije bilo streljanja i kenselovanja kao što se implicira.

Do mene je npr. ovo što sada piše WSJ došlo negde 2021.

Do tada su uglavnom bili tema sajtova što se bave teorijama zavere

Ne, to o kineskom poreklu virusa je dolazilo i od tadašnjeg američkog mejnstrima.
Milan Novković Milan Novković 18:05 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

maksa83
Meni se čini da tokom 2020. i 2021. i te kako jeste potiskivana ova teza, a tek su od prošle godine počeli i MSM da daju ovakve tekstove. Do tada su uglavnom bili tema sajtova što se bave teorijama zavere

Meni se čini da nije, i to je vrlo lako proveriti, tako što ograničiš google search datumski (kažeš na kraju before:2021-01-01) i onda dobiješ:

Ovo

Ovo.

I tako dalje.

To ne znači da nije bilo onih koji poriču laboratorijsko poreklo, nego da ni izbliza nije bilo streljanja i kenselovanja kao što se implicira.

Do mene je npr. ovo što sada piše WSJ došlo negde 2021.

Do tada su uglavnom bili tema sajtova što se bave teorijama zavere

Ne, to o kineskom poreklu virusa je dolazilo i od tadašnjeg američkog mejnstrima.

"Ovo" i "ovo" je WP (efektivno cija outlet u celini celosti na ove teme, WSJ sada ista ekipa, na vrhu piramide dirigent najverovatnije emajšes, ... delovi psyopa.

Ispod površine je streljanje i kanselovanje bilo mnogo gore nego što se implicira, među onima bližima struci koji su se usudili da dignu glas.

Možda tema za neki blog ... a možda i ne, to će izgleda ipak polako isplivati, na zbrkan način, čak i preko Tvitera pa onda čemu gubiti vreme.
Milan Novković Milan Novković 18:11 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Milan Novković
...to će izgleda ipak polako isplivati...

Kako glavno da zaboravim: pa kako da ne ispliva sad kad, dobre su šanse, naš Boris Džonson postane glavni na nato, a naš Toni Bler glavni na Davoscraud, kad i ako zameni neurodegenerisanog Švaba

EDIT: Mislim, svi su neurodegenerisani, samo neki vole da se fotkaju iz profila, a neki iz anfasa
alselone alselone 18:20 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Ovo zapravo nije tačno,

Zapravo jeste. Pogledaj datume članaka koje si postavio.
alselone alselone 18:25 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Ne, to o kineskom poreklu virusa je dolazilo i od tadašnjeg američkog mejnstrima.


Fact čekeri su brisali naloge ako to kažeš.
To je činjenica.

alselone alselone 18:26 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Ispod površine je streljanje i kanselovanje bilo mnogo gore nego što se implicira, među onima bližima struci koji su se usudili da dignu glas.

Ovo je ključno. Tek maleni deo toga je objavljen do sada, a nadajmo se da će Mask objaviti i ostatak. Mogu samo zamislili sa kakvim se sve pritiscima susreće u pripremi #FauciFiles.
maksa83 maksa83 18:31 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Zapravo jeste. Pogledaj datume članaka koje si postavio.

Hronološki - maj 2020, avgust 2020, novembar 2022.

Evo ti i jun 2021 i maj 2021, novembar 2021.

Dakle ta teorija je živa i zdrava u mejnstrim medijima sve vreme.
alselone alselone 18:34 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Milan Novković



alselone alselone 18:37 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Dakle ta teorija je živa i zdrava u mejnstrim medijima sve vreme.

Teorija je odbacivana i osim MSM niko nije smeo pisati o njoj jer je bio teoretičar zavere a verovatno i rasista.

Ovo ti je sa fact čeker sajtova, mrzi me da smanjujem pa stavljam sliku.
Archived fact-check: Tucker Carlson guest airs debunked conspiracy theory that COVID-
19 was created in a lab

Bilo ih je još: We stand together to strongly condemn conspiracy theories suggesting that COVID-19 does not have a natural origin.

Milan Novković Milan Novković 18:39 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

alselone
Ispod površine je streljanje i kanselovanje bilo mnogo gore nego što se implicira, među onima bližima struci koji su se usudili da dignu glas.

Ovo je ključno. Tek maleni deo toga je objavljen do sada, a nadajmo se da će Mask objaviti i ostatak. Mogu samo zamislili sa kakvim se sve pritiscima susreće u pripremi #FauciFiles.

Dok se to dešava (super) hot teme sada:

- Ukrajinsko-beloruska granica

- Modlova/Transnistrija

- Podrivanje Modija u Indiji (male šanse, najverovatnije)

- Podrivanje JP Morganovog Jamie Dimona

A MSM sada nisu vredni vremena, radi se o poprilično paničnom flodding-the-market u najširoj širini, od ovih članaka, do kokanja balona amaterskih klubova 400K municijom da bi se skrenula pažnja sa urušavanja Ukrajine i tako neminovnog širenja rata, dupliranja uloga ako se hoće dalje.

Kolektivni zapad je još uvek "jedinstven" ali pojavljuju se pukotine na sve strane do te mere da ja mislim da je i ovo sada poprilično scripted od strane Rusa i Kineza, plus raznih ruskih prijatelja.

Tviter Inc and beyond će da pomeraju zapadno javno mnjenje i zaluđeni do sada delovi raje će postati sve "jogunastiji".

Nulandova in the spotlight je interesantna pojava, ona nije na to navikla.
Milan Novković Milan Novković 18:43 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

alselone
Milan Novković




Ono što je najtragikomičnije:

- Nekad je to bilo "logično" - padne šipka sa tegovima na grkljan u gymu liku koji je trebao da svedoči protiv Killary za nekoliko dana. Dramica.

- Sad je scifi postao popularan: suicided se obesi, upuca u grudi tako obešen (ili obesi posle upucavanja u grudi) oružjem koje ne postoji na licinu mestu - naučni radovi mogu da se pišu na tu temu, ili MSM da "pojasne"
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:46 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Meni se čini da nije, i to je vrlo lako proveriti, tako što ograničiš google search datumski (kažeš na kraju before:2021-01-01) i onda dobiješ:

Ovo

Ovo.

I tako dalje.


Makso, ne podmeći nam sad ove ljude guštere (po liniji WP->CIJA->MI6->Herbi Henkok->davos kraud->šut iz podruma, frižider prazan->davos kraud->ljudi gušteri).

Ali zanimljivo kako se mejnstrim medijima ništa ne veruje i svelažu, dok ne objave nešto što se uklapa u naš ideološki okvir, e, onda je ok, po sistemu, aha, šta sam vam reko!

Ja bih predložio da vidimo šta tačno piše u tom DoE papiru, ako ga objave, pa da u skladu sa tekstom bloga, zauzmemo istorijsku distancu i posle da sudimo ko je srao pored rupe. Kolege teoretičari zavera su toliko masno i obilato lupetali ove poslednje tri godine, a sve sa bolesnom ambicijom da budu glavni u selu i prvi izveste, da ne bi bilo čudno da su nešto i uboli, po sistemu ćorave koke i zrna.


Evo da podsetim na jedan detalj koji mi je ostao u sećanju, može se naći u arhivi bloga. Jedan viđeniji kolega sa viškom slobodnog vremena koji je umislio da nešto zna o ovome je onomad na blogu izneo tada sveže pročitanu teoriju zavere o tome da se digla nepotrebna ali planska frka i panika oko najsmešnijeg virusa na svetu, a to je bilo potkrepljeno odnosom broja umrlih od kovida to tada (u USA, par hiljada možda) i običnog virusa gripa, recimo 70 hiljda umrlih svake godine, isto u USA. Iako je ovde bilo kolega koje se dosta bolje razumeju u problematiku, čak su i blogove pisali i iznosili realne procene gde to sve ide ako se budemo zajebavali, kao što jesmo. Nešot kasnije, kad je broj umrlih od kovida premašio grip (opet ovde kod nas) za jedno red veličine, to se više nije pominljalo.

Bilo je posle pokušaja od strane neukih kolega da tu teoriju opet vaskrsnu, ali nešto baš nije išlo, verovatno jer je teorija bila manjkava i nije mogla tako lako da se opravi.


alselone alselone 18:54 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

- Nekad je to bilo "logično" - padne šipka sa tegovima na grkljan u gymu liku koji je trebao da svedoči protiv Killary za nekoliko dana. Dramica.


Tako su ubili Staloneovog druga u zatvoru i filmu Lock Up. :)
maksa83 maksa83 18:57 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Teorija je odbacivana i osim MSM niko nije smeo pisati o njoj jer je bio teoretičar zavere a verovatno i rasista.

Iskreno, ovo mi baš nema puno smisla.

Prvi koji je počeo da gura teoriju o laboratorijskom poreklu virusa je bio Trunpo (čak ga je zvao Kung Flu, što je moram priznati dobra fora), bio je prvo porican ali već 2021. kreću da cure kroz MSM izveštaji da su se zaposleni u Wuhan labu prvi porazboljevali, i od tad to postaje ravnopravna teorija.

Je l' znaš nekog ko je bio eksplicitno ućutkan zato što je tvrdio da je virus veštačkog porekla? Zašto ista ta sila nije ućutkala mejnstrim medije?

alselone alselone 19:00 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Je l' znaš nekog ko je bio eksplicitno ućutkan zato što je tvrdio da je virus veštačkog porekla?

Znam više njih kojima su brisani nalozi zbog stavova kao što su ovaj, od kojih su se nekih već ispostavili kao tačni ili se nazire da se ispostave

- vakcina ne sprečava prenos
- visus je veštačkog porekla pravljen u vojnoj laboatoriji koju sponzoriše Faučijeva klika.

maksa83 maksa83 19:05 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Znam više njih kojima su brisani nalozi zbog stavova kao što su ovaj, od kojih su se nekih već ispostavili kao tačni ili se nazire da se ispostave

- vakcina ne sprečava prenos
- visus je veštačkog porekla pravljen u vojnoj laboatoriji koju sponzoriše Faučijeva klika.

Ne razumem sad da li su brisani zbog prvog, drugog, ili kombinacije ili nečeg trećeg što liči na ova dva.

Inače, moja puna podrška suzbijanju avax naloga.
alselone alselone 19:13 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije


Ne razumem sad da li su brisani zbog prvog, drugog, ili kombinacije ili nečeg trećeg što liči na ova dva.

Kako ne razumeš, pa lepo sam rekao? I prvo i drugo i mnoga treća.

Inače, moja puna podrška suzbijanju avax naloga.

Jel? A šta ne valja kada kažu? Da je virus veštačkog porekla ili da vakcina ne sprečava prenos? Zbog kog stava bi suzbijao?
maksa83 maksa83 19:28 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Jel? A šta ne valja kada kažu? Da je virus veštačkog porekla ili da vakcina ne sprečava prenos? Zbog kog stava bi suzbijao?

Zbog stava da vakcine ne rade i da su štetne.

alselone alselone 19:36 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Zbog stava da vakcine ne rade i da su štetne.


To je OK, ali o tome ovde nije bilo reči. Mislim da se apsolutno svi slažu da kvalitetno i detaljno testirane i verifikovane vakcine rade i da nisu štetne. OK, "svi" znači velika, baš velika većina i da kao za bilo koji stav postoje čudaci koji veruju ili ne veruju u njega, ali da ne treba grupi opravdanih skeptika pripisivati svojstva outlejera društva.
maksa83 maksa83 19:50 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

To je OK, ali o tome ovde nije bilo reči.

Bilo je reči o tome da li je virus veštački ili nije i kada je to počelo da se priča (ja kažem mnogo pre ovog wsj članka, i to na mejnstrim kanalima). Onda su se pojavile ostale stvari, koje bih ja razdvojio od ove prve.

Meni je npr. to - "je l' virus veštački ili nije" sasvim prihvatljiva konverzacija zato što ne utiče na ishod (virus je tu, ovako ili onako) ali "virus ne postoji" (a postoji), "virus je kao grip" (nije, numerički pokazivo), i "vakcine ne rade" (rade) i "ko primi vakcinu najebaće više nego da je nije primio, saćevidite svićepomrete u junu" (taj jun bio prošle godine) je nešto sasvim drugo.

Na toj avax strani je bila jedna zastrašujuća količina potpunih vrlo opasnih budalaština, i SVE su ovde servirane.
predatortz predatortz 20:22 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

"vakcine ne rade" (rade)


Od slučaja do slučaja!
Ja primio tri Sputnik V i postao rusofil, a nisam bio.
Ti primio iste i postao veći rusofob nego što si bio.
alselone alselone 20:25 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Meni je npr. to - "je l' virus veštački ili nije" sasvim prihvatljiva konverzacija zato što ne utiče na ishod

I meni je prihvatljiva. Ne samo zato što ne utiče na ishod nego zato što je i važno znati.

Pored toga bih voleo da se povedu i konverzacije na teme "da li je, u kojoj meri i kom intenzitetu i trajanju trebalo organizovati lokdaun", "da li je trebalo prisiljavati na vakcinu sve, pa i one koji su preležali", zatim "zašto smo ograničavali putovanja pri omikronu za koji nismo imali vakcinu", a ne bih zaboravio ni "zašto ne prizajete jedni drugima vakcine".

Takođe pomenuo si i temu "vakcine rade/ne rade". Ovde bi se mnogo moglo diskutovati na temu šta tačno rade i šta tačno ne rade. Još bi bilo dobro i tu diskusiju podeliti po starosnim grupama i drugim medicinskim i sociološkim kategorijama.

Spali smo sa "vakcinišite se i neće vam biti ništa, a ni drugima jer herd imunity", na "vakcinišite se da se ne zarazite" do "jeste da ćete se zaraziti, jeste da ćete zaraziti druge ali vakcinišite se da ne umrete". Znaš, iskreno, šta se do sada kod drugih bolesti i vakcina pogotovo onih koje su mantadorne, smatralo kada se govorilo da "vakcina radi", nije baš da smo imali i u ovom slučaju. Eno bilbodrd u NS, plaća neka američka agencija, na slici baba i đed i poruka "vakcinišite se da sprečite teže posledice". I to je u redu. To je baš tačno na ono na šta smo spali i šta je trebalo od početka da se komunicira.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:17 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Usput, da se ne izlećemo previše: to što je virus (možda) pobegao iz kineskog laba ne znači automaCki ni da je tamo konstruisan u nekakvom eksperimentu, a ni da je baš to izazvalo pandemiju...

Mada, svakako je moguće, iako malo verovatno, da je tamo neki domar-noćni čuvar ušao među kaveze sa pangelinima na kojima su kineski naučnici vredno i predano radili na novootkrivenom virusu, pa se poslužio, smotao ih nekoliko u ceger i odneo na pijacu da proda, da zaradi neku dodatnu kintu. Šta zna neki noćni čuvar o virusima i da li je opasno da se zaražene životinje nose na pijacu, verovatno nije ako se dobro skuvaju.
zoja444 zoja444 22:25 26.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

ovde odavno javno ide prica da je to jeste neka kineska lab. ali sa zapadnim kapitalom. i da takvih privatnih lab. ima svuda, cak i u srbiji.
benedykt benedykt 01:16 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

maksa83

Bilo je reči o tome da li je virus veštački ili nije i kada je to počelo da se priča (ja kažem mnogo pre ovog wsj članka, i to na mejnstrim kanalima).

Daleko, daleko pre WSJ članka se potezala ta priča i to bukvalno svuda, odnosno niko je nije sankcionisao niti zabranjivao. Pa pobogu, sama ta činjenica da je u Wuhanu onaj institut je bila odmah i više nego sumnjiva. Plus je bukvalno tri meseca posle početka cele Covid priče, njihova vodeća naučnica rekla za neki američki medij da je njena prva pomisao bila, kada su joj javili u decembru 2019., da nije taj virus može biti pobegao iz instituta u Wuhanu. Posle išla tamo ona grupa naučnika iz WHO ili čega li ono već beše, pa se pri tome žalili da im Kinezi nisu baš izlazili u susret i rekli da se laboratorijsko poreklo ne može isključiti.

Koliko vidim ovi sa dijagnozama pozaboravljali da su uporno pričali kako je u pitanju neka američka vojna laboratorija, nego daj sad i kineska je dobra na kraju priče samo sa malo selektivne amnezije. U prevodu, pošto su oni već zaboravili šta su sve lupetali daj sad da zaboravimo i mi onaj neverovatni potpuri suludo fantazmagoričnih teorija zavere…
benedykt benedykt 01:19 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

srdjan.pajic

Mada, svakako je moguće, iako malo verovatno, da je tamo neki domar-noćni čuvar ušao među kaveze sa pangelinima na kojima su kineski naučnici vredno i predano radili na novootkrivenom virusu, pa se poslužio, smotao ih nekoliko u ceger i odneo na pijacu da proda, da zaradi neku dodatnu kintu. Šta zna neki noćni čuvar o virusima i da li je opasno da se zaražene životinje nose na pijacu, verovatno nije ako se dobro skuvaju.

Realno moguće i ta opcija se nikada od prvoga dana nije odbacivala. Dakle nikakva zavera, prosto ljudska greška ili nemar u institutu u Wuhanu. Ono što naučnicima između ostalog nije bilo jasno je kako je moguće da se ti slepi miševi pojave toliko severno od svojih staništa u onim pećinama gde su ih našli kada su tražili uzročnika za SARS, odnosno odakle uopšte oni bilo gde u toku zime kada im vreme nije…
benedykt benedykt 01:32 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

alselone
Meni je npr. to - "je l' virus veštački ili nije" sasvim prihvatljiva konverzacija zato što ne utiče na ishod

I meni je prihvatljiva. Ne samo zato što ne utiče na ishod nego zato što je i važno znati.

Pored toga bih voleo da se povedu i konverzacije na teme "da li je, u kojoj meri i kom intenzitetu i trajanju trebalo organizovati lokdaun", "da li je trebalo prisiljavati na vakcinu sve, pa i one koji su preležali", zatim "zašto smo ograničavali putovanja pri omikronu za koji nismo imali vakcinu", a ne bih zaboravio ni "zašto ne prizajete jedni drugima vakcine".

Naravno da bi trebalo potezati takva pitanja, ali realno je bila globalna panika gde su postojala samo dva izbora. Prvi lokdaun a drugi da se pusti da virus istutnji kao Španski grip pa ko preživi neka posle priča. Mislim, ja sam ga zakačio tek na samom kraju sad u septembru, i ne bih baš preterano voleo da mi se to desilo na početku ako je ovo bila ta kao blaga koja li već varijanta.
Sa vakcinama je isto bilo svega i svačega, ali evo prošlo je i to čudo i to za otprilike isto neko vreme kao i Španac pre stotinu godina. Bilo prošlo ne ponovilo se…
benedykt benedykt 01:35 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Milan Novković

Nači hidra iza svega je neverovatna, i Covid je samo jedna glava. Radi se, prosto, o jednom demonic pokretu gde je i Ukrajina samo jedna glava.

WSJ i svi ovi što ti navodiš su došli kasno, Nov 22 i deo su phyopa, sad poprilično iznuđeni potezi u paničnoj raboti da se sačuva kritičan nivo kontrole nad narativom.

I Sy Hersh je deo toga, bio on toga svestan ili ne, iako je on i gringos iza njega, možda, premier league igrač koji još svašta zna i mi nagađamo šta je to (pozitivan igrač, da loš kompajler mog lošeg pisanja ne bi bio u nedoumici).

Sa prvom polovinom 2020 se znalo i da je namerno pušten - više strains koji nisu imali zajedničkog mutacionog pretka, u književnom prigrevačkom često poznatog kao Pacijent Zero.

Tredovi su vukli ka US, ali sad ulazimo u teren gde su Š Holms skills potreban uslov - razni su mogli da podmetnu uzročnost raznima.

Modalna logika nalaže da je kolektivni zapad uzrok, ali modalna logika ima te sive zone gde niko od nas neće da uloži kintu ni na šta.

Posebno mračna priča se, potencijalno, krije iza raznih efekata raznih batches vakcina u US (za US su postojali neki podaci, otud samo njih spominjem - a ako si pratio neka Nikvetova sramežljiva češkanja po glavi you'll catch my drift).

Ko zna koliko li će godina proći dok ne probijemo tu opnu, al panika se polako uvlači u ratnike imperije.

Neformalno, al nemoj nikom da kažeš - skoro sve se zna o ovom deliću priče, sada su kineski dokumenti hot



Izuvaj se…
benedykt benedykt 01:40 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

srdjan.pajic

Makso, ne podmeći nam sad ove ljude guštere (po liniji WP->CIJA->MI6->Herbi Henkok->davos kraud->šut iz podruma, frižider prazan->davos kraud->ljudi gušteri).

Mogu ti kažem da imam neki utisak da bi čak i sam Dejvid Ajk (gušteroliki vanzemaljci) imao problema da poveruje u neke od tih davos kraud-stoglava hidra-trt mrt varijanti…
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:21 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt

Realno moguće i ta opcija se nikada od prvoga dana nije odbacivala. Dakle nikakva zavera, prosto ljudska greška ili nemar u institutu u Wuhanu. Ono što naučnicima između ostalog nije bilo jasno je kako je moguće da se ti slepi miševi pojave toliko severno od svojih staništa u onim pećinama gde su ih našli kada su tražili uzročnika za SARS, odnosno odakle uopšte oni bilo gde u toku zime kada im vreme nije…



Ne sećam se više koja je to vrsta slepog miša bila u pitanju, da li od onih što hiberniraju, ili onih što cele godine jebavaju ale, verovatnije ovih prvih jer je njih lakše uvatiti na spavanju, uđeš preko brda od mišijih govana i ubereš ga sa plafona. Ali sam tad mislio, ok, u tim pećinama ih dobavljači skupljaju pa ih posle nose na prodaju na te pijace, između ostalih i u Vuhanu, gde je jedna od najvećih tih štrokavih pijaca. Ali nije bilo baš jasno zašto se onda virus nije pojavio i na drugim mestima, mislim, ima tih pijaca gde se prodaju egzotične životinje za jelo svuda okolo. Ali posle sam se setio da je to sve prošlo kroz filter kineskih vlasti, i da se zapravo ništa i ne zna 100-% pouzdano, verovatno ni 10% pouzdano, gde se pojavilo prvo, i šta tačno, i ko je nosio pangelina ili miša iz laba da ga proda nakupcu na pijaci da ovaj ne mora da se cima čak tamo do tih pećina gde miševi žive.

A sećam se i da sam tad na blogu napisao zapažanja moje gospoje da su njena iskustva u radu sa kineskim kolegama dvojaka - oni koji su završili fakultete i posdtiplomske u USA ili u EU, su bili odlični, nikakve razlike između njih i drugih kolega, pre svega po pitanju tih nekih safety standarda, što je i razumljivo. Ali su zato oni što su školovani u Kini pa dolazili ovamo na postdiplomske i postdoktorske, mahom bili blagi užas (ona je upotrebila drugi izraz, da nisu baš bili impresivni u pogledu treninga i sklonosti ka poštovanju sigurnosnih procedura). Tako da ta opcija da im je nešto stvarno pobEglo nije nikad bila isključena.

Ono što jeste bilo isključeno od početka je da je neko usput još i prčkao po virusu da napravi neko ubojito oružje, a to je potvrdila ona jedna virusološkinja koju sam pitao za mišljenje, pošto sam laik (ona je doktorirala prčkanje tih virusa i radila dosta godina u BSL4 labu i zna dobro šta može a šta ne može da se smuva) i podelio ovde na blogu, dakle to je rekla struka: nema šanse da to prođe nezapaženo. E, sad, ako se ispostavi da jeste prčkano, i da je ova moja virusološkinja jela govna, onda smo stvarno u velikom problemu, a ovi izvori teorija zavera u pravu, možda je onda čak i dr. Omega bio u pravu, i ja se onda zalažem da mu se dodeli titula doktora medicinskih i svih drugih relevantnih nauka, ovako počasna, ako ne i prava akademska.
softelectronics_e softelectronics_e 07:16 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt
alselone
Meni je npr. to - "je l' virus veštački ili nije" sasvim prihvatljiva konverzacija zato što ne utiče na ishod

I meni je prihvatljiva. Ne samo zato što ne utiče na ishod nego zato što je i važno znati.

Pored toga bih voleo da se povedu i konverzacije na teme "da li je, u kojoj meri i kom intenzitetu i trajanju trebalo organizovati lokdaun", "da li je trebalo prisiljavati na vakcinu sve, pa i one koji su preležali", zatim "zašto smo ograničavali putovanja pri omikronu za koji nismo imali vakcinu", a ne bih zaboravio ni "zašto ne prizajete jedni drugima vakcine".

Naravno da bi trebalo potezati takva pitanja, ali realno je bila globalna panika gde su postojala samo dva izbora. Prvi lokdaun a drugi da se pusti da virus istutnji kao Španski grip pa ko preživi neka posle priča. Mislim, ja sam ga zakačio tek na samom kraju sad u septembru, i ne bih baš preterano voleo da mi se to desilo na početku ako je ovo bila ta kao blaga koja li već varijanta.
Sa vakcinama je isto bilo svega i svačega, ali evo prošlo je i to čudo i to za otprilike isto neko vreme kao i Španac pre stotinu godina. Bilo prošlo ne ponovilo se…

Benediktu, sreća naša pa si ti ovde.
Da nam to sve pojednostaviš?
Ima li, u stvari, išta u šta se ti ne razumeš?
Milan Novković Milan Novković 11:10 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

maksa83
To je OK, ali o tome ovde nije bilo reči.

Bilo je reči o tome da li je virus veštački ili nije i kada je to počelo da se priča (ja kažem mnogo pre ovog wsj članka, i to na mejnstrim kanalima). Onda su se pojavile ostale stvari, koje bih ja razdvojio od ove prve.

Meni je npr. to - "je l' virus veštački ili nije" sasvim prihvatljiva konverzacija zato što ne utiče na ishod (virus je tu, ovako ili onako) ali "virus ne postoji" (a postoji), "virus je kao grip" (nije, numerički pokazivo), i "vakcine ne rade" (rade) i "ko primi vakcinu najebaće više nego da je nije primio, saćevidite svićepomrete u junu" (taj jun bio prošle godine) je nešto sasvim drugo.

Na toj avax strani je bila jedna zastrašujuća količina potpunih vrlo opasnih budalaština, i SVE su ovde servirane.

U nedostatku vremena da blogujem "ko čovek" (šut, jbg) evo jedne cool tetovaže,thanks to Bored Panda (imaju fino probrane).

Ko nije u tetovažama, cenim, može bar neki T-shirt da izabere



A i muzikica, iz junačke Australijice, u preletačenju preko bloga:



Kacam već tu neobavezna trivija: kad smo se selili pre skoro godinu dana i ja delio knjige široj familiji, najbolje photo monografije izabrao sin iz drugog i tekućeg braka moje prve žene - misim se, Miško, alo, a kaj si ti radeo dok ti je prva žena bila žena - la šala, divno dete, i sad za poslednje božiće oni zajedničkom nam zetu izabrali ogroman print nekog lava Davida Yarrowa - kažem mu cool, Yarrow meni jako popularan, oni ga znaju po životinjama (i dalje mi impresivno pošto se obično ne pojavljuje u top wildlife photographers) i ova trivija mi je pošto uz njenove non-animal fotke (meni popularnije) ja obično puštam Dire Straits

Ali nije mi niko uzeo tu monografiju pošto je negde zabačena, pa se evo potsećam da moraaaaaa(au bre, ova igračka od Apple tastature mi lepi slovo a, a naklokovala 3 dana rada ukupno i nije mi nikakav jogurt curio u nju, idem da tražim bolju tastaturu po kutijama) aaaaam da nađem tu monografiju i da mu je poklonim - maestralna, lepio sam dosta fotk davno na blogu, dok su real-men skenirali fotke, a ne mlatili po gugletu

Kacam se već raspisao o našem Dejvidu evo jedne lahke za alfa-males koju je, kaže, napravio unapred za one što će preživeti i covid i vakcinaciju


benedykt benedykt 11:12 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

softelectronics_e

Benediktu, sreća naša pa si ti ovde.
Da nam to sve pojednostaviš?
Ima li, u stvari, išta u šta se ti ne razumeš?

Velike li mudrosti napisati ono što bi valjda svako trebao da zna, a posebno jer se iskustvo Španskog gripa i onoga što se dešavalo tada jako dobro pamti. U Americi je na primer pre sto godina ubedljivo najviše stradala Filadelfija od svih gradova, a i to upravo zato jer su odmahnuli nehajno rukom i organizovali neku ogromnu paradu za par stotina hiljada ljudi umesto da je otkažu. Inače i tada su postojale teorije zavere, pa su tako po onoj najpopularnijoj uzročnik Španskom gripu bile tablete Aspirina koje se tajno u Ameriku unose uz pomoć nemačkih podmornica.
Gle čuda i za Covid se sve dešavalo na neki sličan način, uz novotariju zvanu vakcine…
benedykt benedykt 11:25 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

srdjan.pajic

Ono što jeste bilo isključeno od početka je da je neko usput još i prčkao po virusu da napravi neko ubojito oružje.

Pazi oni su u Wuhanu generalno prčkali po tim virusima skupljenim od slepih miševa ali jedino i samo u naučne svrhe ispitivanja potencijalne opasnosti po čoveka. Nikakva zavera, nikakvo ubojito oružje, upravo naprotiv sve je to rađeno sa ciljem boljeg razumevanja samog virusa, odnosno šta može potencijalno da se desi i u samoj prirodi i na taj način dovede u opasnost i čovečanstvo. Postojao je naučni rad od pre nekoliko godina gde je neka međinarodna ekipa na čelu sa prvom postavom Kineza iz instituta u Wuhanu opisivala kako su se igrali i menjali virus SARS-a..

Mene lično fascinira da niko od tih Omega 3 & Davos kroud likova ne upire prstom u Wuhan, jer kao Kinezi i Rusi braća naša, odnosno sve su to CIA & MI6 i 100-glava hidra uradili pa podmetnuli Kini, a onda posle nekim čudom izginu Sjedinjene države i Evropa ali za sve pare…
softelectronics_e softelectronics_e 11:33 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt
srdjan.pajic

Ono što jeste bilo isključeno od početka je da je neko usput još i prčkao po virusu da napravi neko ubojito oružje.

Pazi oni su u Wuhanu generalno prčkali po tim virusima skupljenim od slepih miševa ali jedino i samo u naučne svrhe ispitivanja potencijalne opasnosti po čoveka. Nikakva zavera, nikakvo ubojito oružje, upravo naprotiv sve je to rađeno sa ciljem boljeg razumevanja samog virusa, odnosno šta može potencijalno da se desi i u samoj prirodi i na taj način dovede u opasnost i čovečanstvo. Postojao je naučni rad od pre nekoliko godina gde je neka međinarodna ekipa na čelu sa prvom postavom Kineza iz instituta u Wuhanu opisivala kako su se igrali i menjali virus SARS-a..

Mene lično fascinira da niko od tih Omega 3 & Davos kroud likova ne upire prstom u Wuhan, jer kao Kinezi i Rusi braća naša, odnosno sve su to CIA & MI6 i 100-glava hidra uradili pa podmetnuli Kini, a onda posle nekim čudom izginu Sjedinjene države i Evropa ali za sve pare…

Kako ti sve ovo znaš?
I to ne samo da znaš, nego deluje da ti to znaš iz prve ruke.
Tebi ni MIkelanđelo i Leonardo da Vinči, zajedno, nisu ravni.
Eeee, da.
Meni ni dalje nije jasno kako se o virusima i vakcimama usuđuju pisati ljudi koji nemaju veze sa virusologijom i epidemiologijo, biologijom i sličnim naukama.
Da li to dođe samo od sebe da te, jednostavno, pamet 'prebaci' i odjednoma znaš sve?
benedykt benedykt 12:40 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

softelectronics_e

Kako ti sve ovo znaš?
I to ne samo da znaš, nego deluje da ti to znaš iz prve ruke.
Tebi ni MIkelanđelo i Leonardo da Vinči, zajedno, nisu ravni.
Eeee, da.

Koliko sam shvatio tvoje kolege iz struke na blogu, ti nisi čak ni sa tim za šta si kao fol završio škole baš na ti, a da se pri tome celokupan dijapazon tvojih interesovanja van te priče u suštini svodi gde se i kako najesti ka-no krme. Ne znam, možda iz te i takve perspektive sve ono što ja pišem izgleda kao nekakvo nazovi sve-znanje, dok iz moje avaj to izgleda kao bukvalno nešto najelementarnije i ništa specijalno, odnosno ono što valjda svako treba da zna ako neće da bude svrstan u duduka i/ili fah-idiota…
softelectronics_e softelectronics_e 13:14 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt
softelectronics_e

Kako ti sve ovo znaš?
I to ne samo da znaš, nego deluje da ti to znaš iz prve ruke.
Tebi ni MIkelanđelo i Leonardo da Vinči, zajedno, nisu ravni.
Eeee, da.

Koliko sam shvatio tvoje kolege iz struke na blogu, ti nisi čak ni sa tim za šta si kao fol završio škole baš na ti, a da se pri tome celokupan dijapazon tvojih interesovanja van te priče u suštini svodi gde se i kako najesti ka-no krme. Ne znam, možda iz te i takve perspektive sve ono što ja pišem izgleda kao nekakvo nazovi sve-znanje, dok iz moje avaj to izgleda kao bukvalno nešto najelementarnije i ništa specijalno, odnosno ono što valjda svako treba da zna ako neće da bude svrstan u duduka i/ili fah-idiota…

Moja struka i nauka su vrlo zanimljiva stvar.
Imaju tendenciju da, gle čuda, što sve dublje u njih ulaziš si sve manje 'na ti'.
Jebeš ga, kada nisam znao da završim neke druge škole.
Što se tiče procene mene mojih kolega, oni se zajebavaju.
To su judi iz ozbiljne struke i oni sebi ne bi dozvolili luksuz da olako procenjuju kolege iz svoje struke.
Osim kao podjebanciju u nemogućnosti da doakaju kolegi u drugim tipovima razgovora.
Ja moje kolege iz struke veoma poštujem.
Jer to nije struka za zajebanciju.
Nije to laka struka.
Ups, a koja je tvoja struka?
benedykt benedykt 13:26 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

softelectronics_e

Što se tiče procene mene mojih kolega, oni se zajebavaju.
To su judi iz ozbiljne struke i oni sebi ne bi dozvolili luksuz da olako procenjuju kolege iz svoje struke.
Osim kao podjebanciju u nemogućnosti da doakaju kolegi u drugim tipovima razgovora.
Ja moje kolege iz struke veoma poštujem.

Ne znam, vidi ti to sve sa njima. Meni onako sa strane baš i nije delovalo da se zajebavaju…
softelectronics_e softelectronics_e 13:38 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt
softelectronics_e

Što se tiče procene mene mojih kolega, oni se zajebavaju.
To su judi iz ozbiljne struke i oni sebi ne bi dozvolili luksuz da olako procenjuju kolege iz svoje struke.
Osim kao podjebanciju u nemogućnosti da doakaju kolegi u drugim tipovima razgovora.
Ja moje kolege iz struke veoma poštujem.

Ne znam, vidi ti to sve sa njima. Meni onako sa strane baš i nije delovalo da se zajebavaju…

Ako!
Nego, ne reče ti nama šta je tvoja struka?
benedykt benedykt 13:49 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

softelectronics_e

Ako!
Nego, ne reče ti nama šta je tvoja struka?

A zašto bih vam pa rekao izvini ali zaista…?!! Ne znam, ako i kada pokažeš odgovarajuću legitimaciju Ministarstva unutrašnjih poslova možda i porazmislim da ti odgovorim, ali ako se naravno prvo prokonsultujem sa svojim advokatom. Avaj vezane su mi ruke shvati me, mislim ne bukvalno…
softelectronics_e softelectronics_e 13:56 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt
softelectronics_e

Ako!
Nego, ne reče ti nama šta je tvoja struka?

A zašto bih vam pa rekao izvini ali zaista…?!! Ne znam, ako i kada pokažeš odgovarajuću legitimaciju Ministarstva unutrašnjih poslova možda i porazmislim da ti odgovorim, ali ako se naravno prvo prokonsultujem sa svojim advokatom. Avaj vezane su mi ruke shvati me, mislim ne bukvalno…

Ma dobro!
Šta se ljutiš?
Nije greh ni biti samouk.
Štaviše, još veći respekt za tvoj 'enciklopedizam'.

benedykt benedykt 14:06 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

softelectronics_e

Ma dobro!
Šta se ljutiš?
Nije greh ni biti samouk.
Štaviše, još veći respekt za tvoj 'enciklopedizam'.


Može biti da sam samouk a može biti i da nisam, ali vidim da smo barem odmakli od one priče da za dva sendviča pišem komentare po zadatku. Mislim, barem se nadam da je tako…
softelectronics_e softelectronics_e 14:11 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt
softelectronics_e

Ma dobro!
Šta se ljutiš?
Nije greh ni biti samouk.
Štaviše, još veći respekt za tvoj 'enciklopedizam'.


Može biti da sam samouk a može biti i da nisam, ali vidim da smo barem odmakli od one priče da za dva sendviča pišem komentare po zadatku. Mislim, barem se nadam da je tako…

Nisam ja siguran za koliko sendviča ti pišeš i ko ti daje zadatke.
No, sumnja i dalje stoji.
benedykt benedykt 14:19 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

softelectronics_e

Nisam ja siguran za koliko sendviča ti pišeš i ko ti daje zadatke.
No, sumnja i dalje stoji.

Bitno je da je napravljen makar neki napredak na tu temu, a sumnje u broj sendviča neka slobodno… Mislim, neće da se baci…
softelectronics_e softelectronics_e 14:24 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt
softelectronics_e

Nisam ja siguran za koliko sendviča ti pišeš i ko ti daje zadatke.
No, sumnja i dalje stoji.

Bitno je da je napravljen makar neki napredak na tu temu, a sumnje u broj sendviča neka slobodno… Mislim, neće da se baci…

Naši smo!
Piši ti samo.
Zabavno je.
benedykt benedykt 14:36 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

softelectronics_e

Naši smo!
Piši ti samo.
Zabavno je.

Voleo bih da ti na tako lepe reči uzvratim ali avaj nisam sklon laganju, ma šta zlobni pančevački kulovi tu iz čiste zavisti okolo pričali. Elem, ne bih zaista mogao i pored najbolje volje da kažem da je bilo šta od tvog trolovanja bilo ikada zabavno. Ne ljuti se…
softelectronics_e softelectronics_e 14:38 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt
softelectronics_e

Naši smo!
Piši ti samo.
Zabavno je.

Voleo bih da ti na tako lepe reči uzvratim ali avaj nisam sklon laganju, ma šta zlobni pančevački kulovi tu iz čiste zavisti pričali. Elem, ne bih zaista mogao i pored najbolje volje da kažem da je bilo šta od tvog trolovanja bilo ikada zabavno. Ne ljuti se…

Ma!
Lako je za mene.
Moje 'moći' su isuviše skromne.
Ambicije još manje.
benedykt benedykt 14:45 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

softelectronics_e

Moje 'moći' su isuviše skromne.
Ambicije još manje.

To je bilo baš onako poprilično očigledno i bez dodatnog napominjanja…
softelectronics_e softelectronics_e 15:05 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt
softelectronics_e

Moje 'moći' su isuviše skromne.
Ambicije još manje.

To je bilo baš onako poprilično očigledno i bez dodatnog napominjanja…

Moje je da kažem.
svarog svarog 16:31 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

E do qrca sad ispadosmo ludi.
A o čemu se onda radi u ovom
tekstu
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:24 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

svarog
E do qrca sad ispadosmo ludi.
A o čemu se onda radi u ovom
tekstu


Još je luđe što u tekstu piše da je virus najverovatnije pobegao iz laba, a to je zaključeno na osnovu obaveštajnog izveštaja čija je pouzdanost okarakterisana kao "slaba". Go figure. Zato, reko', ček da vidimo šta stvarno tamo piše, mislim u tom izveštaju, ako ga objave.
Milan Novković Milan Novković 17:33 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

svarog
E do qrca sad ispadosmo ludi.
A o čemu se onda radi u ovom
tekstu


Relativno je nebitno iz perspektive molekularne biologije, a interesantno iz perspektive cele priče pošto se već polovinom 2020 znalo bez ikakve sumnje da je virus iz laboratorije, i da je veštački "podešen".

Znalo se da je to slučaj zato što je u virusnom RNA nađeno 5 insets (do trenutka kad sam ja prestao da pratim) za koje su stručnjaci rekli:

1. Svaki je mogao da se desi prirodno, ali su šanse za to izuzetno male pošto ništa slično nije nađeno a da je genetski blisko ovom virusu. I recimo da je verovatnoća da se to desi slična da ja, ti, ili neki naš prosečno zdrav vršnjak sad rešimo da treniramo i za godinu dana oborimo neki srpski rekord u atletici.

2. Šanse da se svih 5 desi u uskom vremenu (recimo u manje od nekoliko stotina godina) su slične šansama da neko od nas u sledećih 12 meseci obori 5 srpskih rekorda u atletici tako što kancelarijski posao zamenimo vežbanjem i gubitkom jedno 20 kg. Evo, ja predlažem discipline:

- Skok u dalj

- Skok u vis

- Skok sa motkom

- Trčanje na 100 metara

- Bacanje kladiva

Kad je jedan državni indijski institut skrenuo pažnju na prva tri inseta (trivijalan softverski posao za skoro absolutrne početnike) pa izneli mišljenje (u nekim ovako situacijama nepoželjna rabota i kad stručnjaci rade) da je malo verovatno da se to prirodno desilu brzo su ih ućutkali.

A pošto je tako očigledno da je iz laboratorije - pa namerno dizajniran, ovo je bitno - pojaljivale su se vesti, ali po starom pravilu - uzmi novembar prošle godine: kad buka postane preopasna neki konspiracioni autor (ala emajšes) odradi floding-the-news-market nekom probabilističkom blažom pričicom koja relativizuje glavnu opasnost da se ozbiljno izgubi kontrola nad narativom.

Onda usput krenu i baloni, UFOs, šta već raja voli ...

A sada se, ako pratiš tviter, npr, ozbiljno gubi kontrola nad tim narativom, pa polako i ukrajinskim, ... i ovo je "alat", dupliranja "uloga", itd.
softelectronics_e softelectronics_e 17:37 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Milan Novković
svarog
E do qrca sad ispadosmo ludi.
A o čemu se onda radi u ovom
tekstu


Relativno je nebitno iz perspektive molekularne biologije, a interesantno iz perspektive cele priče pošto se već polovinom 2020 znalo bez ikakve sumnje da je virus iz laboratorije, i da je veštački "podešen".

Znalo se da je to slučaj zato što je u virusnom RNA nađeno 5 insets (do trenutka kad sam ja prestao da pratim) za koje su stručnjaci rekli:

1. Svaki je mogao da se desi prirodno, ali su šanse za to izuzetno male pošto ništa slično nije nađeno a da je genetski blisko ovom virusu. I recimo da je verovatnoća da se to desi slična da ja, ti, ili neki naš prosečno zdrav vršnjak sad rešimo da treniramo i za godinu dana oborimo neki srpski rekord u atletici.

2. Šanse da se svih 5 desi u uskom vremenu (recimo u manje od nekoliko stotina godina) su slične šansama da neko od nas u sledećih 12 meseci obori 5 srpskih rekorda u atletici tako što kancelarijski posao zamenimo vežbanjem i gubitkom jedno 20 kg. Evo, ja predlažem discipline:

- Skok u dalj

- Skok u vis

- Skok sa motkom

- Trčanje na 100 metara

- Bacanje kladiva

Kad je jedan državni indijski institut skrenuo pažnju na prva tri inseta (trivijalan softverski posao za skoro absolutrne početnike) pa izneli mišljenje (u nekim ovako situacijama nepoželjna rabota i kad stručnjaci rade) da je malo verovatno da se to prirodno desilu brzo su ih ućutkali.

A pošto je tako očigledno da je iz laboratorije - pa namerno dizajniran, ovo je bitno - pojaljivale su se vesti, ali po starom pravilu - uzmi novembar prošle godine: kad buka postane preopasna neki konspiracioni autor (ala emajšes) odradi floding-the-news-market nekom probabilističkom blažom pričicom koja relativizuje glavnu opasnost da se ozbiljno izgubi kontrola nad narativom.

Onda usput krenu i baloni, UFOs, šta već raja voli ...

A sada se, ako pratiš tviter, npr, ozbiljno gubi kontrola nad tim narativom, pa polako i ukrajinskim, ... i ovo je "alat", dupliranja "uloga", itd.

Dobro.
Šta će, onda, biti sledeći narativ - nakon ukrajinskog?
Milan Novković Milan Novković 18:00 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

softelectronics_e
Milan Novković
svarog
E do qrca sad ispadosmo ludi.
A o čemu se onda radi u ovom
tekstu


Relativno je nebitno iz perspektive molekularne biologije, a interesantno iz perspektive cele priče pošto se već polovinom 2020 znalo bez ikakve sumnje da je virus iz laboratorije, i da je veštački "podešen".

Znalo se da je to slučaj zato što je u virusnom RNA nađeno 5 insets (do trenutka kad sam ja prestao da pratim) za koje su stručnjaci rekli:

1. Svaki je mogao da se desi prirodno, ali su šanse za to izuzetno male pošto ništa slično nije nađeno a da je genetski blisko ovom virusu. I recimo da je verovatnoća da se to desi slična da ja, ti, ili neki naš prosečno zdrav vršnjak sad rešimo da treniramo i za godinu dana oborimo neki srpski rekord u atletici.

2. Šanse da se svih 5 desi u uskom vremenu (recimo u manje od nekoliko stotina godina) su slične šansama da neko od nas u sledećih 12 meseci obori 5 srpskih rekorda u atletici tako što kancelarijski posao zamenimo vežbanjem i gubitkom jedno 20 kg. Evo, ja predlažem discipline:

- Skok u dalj

- Skok u vis

- Skok sa motkom

- Trčanje na 100 metara

- Bacanje kladiva

Kad je jedan državni indijski institut skrenuo pažnju na prva tri inseta (trivijalan softverski posao za skoro absolutrne početnike) pa izneli mišljenje (u nekim ovako situacijama nepoželjna rabota i kad stručnjaci rade) da je malo verovatno da se to prirodno desilu brzo su ih ućutkali.

A pošto je tako očigledno da je iz laboratorije - pa namerno dizajniran, ovo je bitno - pojaljivale su se vesti, ali po starom pravilu - uzmi novembar prošle godine: kad buka postane preopasna neki konspiracioni autor (ala emajšes) odradi floding-the-news-market nekom probabilističkom blažom pričicom koja relativizuje glavnu opasnost da se ozbiljno izgubi kontrola nad narativom.

Onda usput krenu i baloni, UFOs, šta već raja voli ...

A sada se, ako pratiš tviter, npr, ozbiljno gubi kontrola nad tim narativom, pa polako i ukrajinskim, ... i ovo je "alat", dupliranja "uloga", itd.

Dobro.
Šta će, onda, biti sledeći narativ - nakon ukrajinskog?

Kineski, počeo je već.

Al pošto ne možeš iz čista mira raspaliti po Kini (tj možeš, ali praviš se da si moralna veličina, npr) ti onda nađeš proxy, ovom prilikom Tajvan.

Samo Kina vidi da si ti tamo krenuo, tj pričaš o tome godinama, pa počne da se umeće i u Ukrajnski priču - isto se dešava, i igra počinje da se uetljava...pošto zna da ti je prevelik zalogaj dok ne "zaokružiš" Rusiju njenim porazom.

A prevelik ti je zalogaj i bez Rusije, nego tvoja jedna hemisfera to ne kapira, druga zatvori oči pred činjenicama.

A možda sve kapiraš nego vidiš da moraš da bankrotiraš pa juriš neka zamajavanja svojh sledbenika unutar svetske frke.

Većina zapadnih zemalja će najverovatnije bankrotirati u sledećih 10 godina, tj urušiće im se monetarni sistemi pošto neće više moći da servisiraju dugove, ni uz pomoć novog zaduživanja.

Neke frke ćemo imati već koliko ove godine, čak možda i u US pošto se Kina ubrzano dedolarizuje posle presedana zamrzavanja Ruskih spoljnih rezervi (mnogo manje nego što su mislili, kažu vrli evropljani kako nešto ne mogu da "nađu" konkretno te ruske pare) tj ratosilja se postojećih rezervi, zamenjuje dolarksa plaćanja svim i svačim, posebno svojom valutom.
docsumann docsumann 18:13 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

svarog


Džordan Mailata najbolje ocjenjeni o-linijaš u plej ofu
maksa83 maksa83 18:27 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Al pošto ne možeš iz čista mira raspaliti po Kini (tj možeš, ali praviš se da si moralna veličina, npr) ti onda nađeš proxy, ovom prilikom Tajvan.

Znači, pošto su uspešno orkestrirali da Ukrajina napadne Rusiju, sada će po istom tom receptu Tajvan da napadne Kinu.
Milan Novković Milan Novković 18:31 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

maksa83
Al pošto ne možeš iz čista mira raspaliti po Kini (tj možeš, ali praviš se da si moralna veličina, npr) ti onda nađeš proxy, ovom prilikom Tajvan.

Znači, pošto su uspešno orkestrirali da Ukrajina napadne Rusiju, sada će po istom tom receptu Tajvan da napadne Kinu.

Ne znači.

Ne znamo tačno šta im je recept, al ako voliš analogije:

1. Tajvan je Donbas

2. Japan je Ukrajina

3. Kina je Rusija

Broj 2 ima interesantnu priču iza sebe al ja sad nemam dileme da tebe priča, kao takva, ne interesuje, ...

A opet, i terminalno kasne, šepurenje je sve ispraznije.
softelectronics_e softelectronics_e 18:35 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Milan Novković
maksa83
Al pošto ne možeš iz čista mira raspaliti po Kini (tj možeš, ali praviš se da si moralna veličina, npr) ti onda nađeš proxy, ovom prilikom Tajvan.

Znači, pošto su uspešno orkestrirali da Ukrajina napadne Rusiju, sada će po istom tom receptu Tajvan da napadne Kinu.

Ne znači.

Ne znamo tačno šta im je recept, al ako voliš analogije:

1. Tajvan je Donbas

2. Japan je Ukrajina

3. Kina je Rusija

Broj 2 ima interesantnu priču iza sebe al ja sad nemam dileme da tebe priča, kao takva, ne interesuje, ...

A opet, i terminalno kasne, šepurenje je sve ispraznije.

U čemu je problem sa Tajvanom?
Zar to ne ide svojim tokom?
Lagano, kao što je išlo i sa Hong Kongom.
Milan Novković Milan Novković 18:44 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

softelectronics_e
Milan Novković
maksa83
Al pošto ne možeš iz čista mira raspaliti po Kini (tj možeš, ali praviš se da si moralna veličina, npr) ti onda nađeš proxy, ovom prilikom Tajvan.

Znači, pošto su uspešno orkestrirali da Ukrajina napadne Rusiju, sada će po istom tom receptu Tajvan da napadne Kinu.

Ne znači.

Ne znamo tačno šta im je recept, al ako voliš analogije:

1. Tajvan je Donbas

2. Japan je Ukrajina

3. Kina je Rusija

Broj 2 ima interesantnu priču iza sebe al ja sad nemam dileme da tebe priča, kao takva, ne interesuje, ...

A opet, i terminalno kasne, šepurenje je sve ispraznije.

U čemu je problem sa Tajvanom?
Zar to ne ide svojim tokom?
Lagano, kao što je išlo i sa Hong Kongom.

Ne ide, oni su previše jaki u elektronici, and the bleeding edge of it.

Ajd još će deo kritične tehnologije da se prebaci na zapad, pa know-how, iako ceo eco-sistem ne može, al sa Tajvanom Kina postaje "prejaka".
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:26 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

maksa83
Al pošto ne možeš iz čista mira raspaliti po Kini (tj možeš, ali praviš se da si moralna veličina, npr) ti onda nađeš proxy, ovom prilikom Tajvan.

Znači, pošto su uspešno orkestrirali da Ukrajina napadne Rusiju, sada će po istom tom receptu Tajvan da napadne Kinu.


Kažu da je Tajvan pun neonacista i da non stop maltretiraju ugroženu kinesku manjinu. I uveliko spremaju iskrcavanje na kineski mainland.
softelectronics_e softelectronics_e 20:28 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

srdjan.pajic
maksa83
Al pošto ne možeš iz čista mira raspaliti po Kini (tj možeš, ali praviš se da si moralna veličina, npr) ti onda nađeš proxy, ovom prilikom Tajvan.

Znači, pošto su uspešno orkestrirali da Ukrajina napadne Rusiju, sada će po istom tom receptu Tajvan da napadne Kinu.


Kažu da je Tajvan pun neonacista i da non stop maltretiraju ugroženu kinesku manjinu. I uveliko spremaju iskrcavanje na kineski mainland.

Ko to kaže?
Da li to kažu američki (i ostali pridruženi) MSM da to kažu Kinezi?
Ili kako već?
docsumann docsumann 20:29 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Slava Tajvanu!
softelectronics_e softelectronics_e 20:37 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

docsumann
Slava Tajvanu!

Jedan je Tajvan!
Amin!
svarog svarog 20:56 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

docsumann
svarog


Džordan Mailata najbolje ocjenjeni o-linijaš u plej ofu


Al uzalud :)
Šta će biti sa Kelsijem, Koksom i ostalim veteranima? Ima li vesti?
maksa83 maksa83 21:18 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

docsumann
Slava Tajvanu!

Dogodine u Keelungu!
vcucko vcucko 21:45 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

maksa83
docsumann
Slava Tajvanu!

Dogodine u Keelungu!

Ovo će da leti u vazduh.

Čang-Kaj-Šekov Memorijal Hol (nije mauzolej, sahranjen je na imanju u unutrašnjosti). Zauzima povelik prostor u strogom centru Taipei-a. Neisplativo, jbg.
maksa83 maksa83 22:02 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

Ovo će da leti u vazduh.

vcucko vcucko 22:25 27.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

maksa83
Ovo će da leti u vazduh.


Misliš da će da ostave za seme
bene_geserit bene_geserit 01:01 28.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

A zašto bih vam pa rekao izvini ali zaista

A zašto to kriješ kad znamo manje više za sve ovde.
I ko je konobar nesuđeni direktor RTSa, ko je turistički vodič, ko je veterinar, po koji mašinac (jedan primorskog tipa ili on beše arhitekta zaboravih), nekoliko hardveraša i softveraša, ekonomisti, poljoprivrednik, profesor u školi, profesor na fakultetu, par privatnih preduzetnika koji jbmlga dal beše ugrađuju toplotne pumpe ili menjaju prozore ili nešto peto, jedna baba u penziji što ne voli dođoše u njenu lepu varoš, ima ih i na državnim institutima za istraživanje ruda i gubljenje vremena,
jedino za Tes sam zaboravio šta radi ... i za Soloa.
benedykt benedykt 11:22 28.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

bene_geserit
A zašto bih vam pa rekao izvini ali zaista

A zašto to kriješ kad znamo manje više za sve ovde.
I ko je konobar nesuđeni direktor RTSa, ko je turistički vodič, ko je veterinar, po koji mašinac (jedan primorskog tipa ili on beše arhitekta zaboravih), nekoliko hardveraša i softveraša, ekonomisti, poljoprivrednik, profesor u školi, profesor na fakultetu, par privatnih preduzetnika koji jbmlga dal beše ugrađuju toplotne pumpe ili menjaju prozore ili nešto peto, jedna baba u penziji što ne voli dođoše u njenu lepu varoš, ima ih i na državnim institutima za istraživanje ruda i gubljenje vremena,
jedino za Tes sam zaboravio šta radi ... i za Soloa.

Ah pa što ne kažeš da je tako…!? Već sam odgovorio na takva neka znatiželjna pitanja pre deceniju i po u onoj prvoj blogovskoj reinkarnaciji samo se to vidim zaboravilo.
Dakle, da ponovim još jednom... Imam tezgu za prodaju paradajza jabučara na Bajlonijevoj pijaci, a prodajem i lep mlad kajmak samo to mora da se unapred naruči…
softelectronics_e softelectronics_e 11:28 28.02.2023

Re: Evo što se tiče istorije

benedykt
bene_geserit
A zašto bih vam pa rekao izvini ali zaista

A zašto to kriješ kad znamo manje više za sve ovde.
I ko je konobar nesuđeni direktor RTSa, ko je turistički vodič, ko je veterinar, po koji mašinac (jedan primorskog tipa ili on beše arhitekta zaboravih), nekoliko hardveraša i softveraša, ekonomisti, poljoprivrednik, profesor u školi, profesor na fakultetu, par privatnih preduzetnika koji jbmlga dal beše ugrađuju toplotne pumpe ili menjaju prozore ili nešto peto, jedna baba u penziji što ne voli dođoše u njenu lepu varoš, ima ih i na državnim institutima za istraživanje ruda i gubljenje vremena,
jedino za Tes sam zaboravio šta radi ... i za Soloa.

Ah pa što ne kažeš da je tako…!? Već sam odgovorio na takva neka znatiželjna pitanja pre deceniju i po u onoj prvoj blogovskoj reinkarnaciji samo se to vidim zaboravilo.
Dakle, da ponovim još jednom... Imam tezgu za prodaju paradajza jabučara na Bajlonijevoj pijaci, a prodajem i lep mlad kajmak samo to mora da se unapred naruči…

Eeeeeee, jabučar je paradajz štogod.
Nema paradajza do jabučara!
Nekada se znao red!
softelectronics_e softelectronics_e 16:32 26.02.2023

Eeehhh!

Ja sam skeptik ka istoriji.
Neki to nazivaju i naukom.
A posebno sam skeptik u odnosu bilo šta što se kreira u obaveštajnim i vojnoobaveštajnim službama.
A posebno ka tim spektakularnim dokumentima 'otkrivanim' nakon dugog perioda.
Koji 'menjaju' događaje 'neumereno'.
Ja nemam ni najmanje poverenje u takve dokumente.
I, što ne reći, sumnjam, apsolutno, u njihovu autentičnost, odnosno istinitost.
Jer smatram da su ti 'dokumenti' najobičnije sranje kao i sve iz 'kuhinja' obaveštajnih organizacija.
Черевићан Черевићан 20:11 26.02.2023

oleum perdidisti

или....pisanje istorije,pristrasnost ,previd ili zavoravnost

данашњицу пратећи(а уз проверљивост)
(која ће.... колико сутра... историја бити),
искрену сумњу............ о прошлости имам
муљевина укратко..... не може се скрити

zoja444 zoja444 21:57 26.02.2023

sta je ovo, bre?

danas propagandni film gde deca jedu bube i kazu da imaju ukus piletine sa zacinima. juce igrani film gde kazu da bebe imaju najbolji ukus. ko odobrava da se to pusta?
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:08 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

zoja444
danas propagandni film gde deca jedu bube i kazu da imaju ukus piletine sa zacinima. juce igrani film gde kazu da bebe imaju najbolji ukus. ko odobrava da se to pusta?



Bube ili bebe, nisam razumeo? Da nisu babe?
zoja444 zoja444 22:14 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

pajicu, tebi zajebancija. i mediji su faktor socijalizacije pa ti vidi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:23 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

zoja444
pajicu, tebi zajebancija. i mediji su faktor socijalizacije pa ti vidi.



Pa nije, stvarno je dvosmisleno, ko ima najbolji ukus , bebe ili babe, bube? Sad živ nisam, jebote, ne znam o čemu se radi, da li da sklanjam decu u planinu iil da se smejem?

Ali stvarno, čemu taj odijum protiv jedenja buba i insekata, pa dobar deo sveta ih jede i ništa im ne fali? Evo i ja sam probao crvčke u Meksiku, i do jaja su. Dobro, nisu, ali kao da jesu! Ljudi ih jedu usoljene i pržene ko čips ili kokice, navikne se čovek posle par dana. I uz to su hranljivi, mada ne treba preterivati, kod podrigneš ko da si pojeo par kila hrane za akvarijumske ribice. I ribice takođe.
predatortz predatortz 22:24 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

zoja444
danas propagandni film gde deca jedu bube i kazu da imaju ukus piletine sa zacinima. juce igrani film gde kazu da bebe imaju najbolji ukus. ko odobrava da se to pusta?


SZO je davno izašla sa studijom da čovečanstvo u ovom obimu može opstati samo uvođemjem insekata u ishranu ljudi.
Em su gotovo neiscrpan, em su veliki izvor proteina.

To ti je, što ti je!

Ili to, ili drastično smanjenje populacije raznim sredstvima, a čini mi se da to uveliko traje.
maksa83 maksa83 22:49 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

Ili to, ili drastično smanjenje populacije raznim sredstvima, a čini mi se da to uveliko traje.

Iz kojih brojeva si utvrdio da to traje?

Smanjenje populacije ne traje niti je u toku, naprotiv populacija još uvek raste, samo je rast usporio.

predatortz predatortz 22:59 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

maksa83
Ili to, ili drastično smanjenje populacije raznim sredstvima, a čini mi se da to uveliko traje.

Iz kojih brojeva si utvrdio da to traje?

Smanjenje populacije ne traje niti je u toku, naprotiv populacija još uvek raste, samo je rast usporio.



Ali će, ako se ovako nastavi ćiza brzo na dole.

Tebi ovo ne izgleda kao početak velike žurke sa tužnim krajem?
zoja444 zoja444 23:08 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

i za szo javno pricaju da je podanicka i korumpirana organizacija. da li je to propaganda ili stav slobodomislecih ljudi, videcemo kada se otvore arhive.
maksa83 maksa83 23:25 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

Ali će, ako se ovako nastavi ćiza brzo na dole.

Ne može brzo (osim u slučaju neke globalne kataklizme) ali će biti kako gde. Tamo gde se ima manje od 2 dece će biti čupavo. Ako udri neka strašna glad najebaće prvo najsiromašniji naravno.

Industijalizacija i nabijanje ljudi u gradove gde su deca trošak a a ne dodatna radna snaga je dovela dotle da je dece manje, neke države tu stoje bolje a neke gore, npr. Japan, Rusija, mi i otpr. sav naš komšiluk + dobar deo istočne evrope imaju neg. priraštaj. Te nacije nestaju. Afričke uglavnom rastu i njihov drugi izvod izgleda dobro po tom pitanju, Zapadne su trenutno mahom u plusu ali im drugi izvod izgleda neveselo, kako kome, Amerika stoji prilično dobro. Čak i za Kinu koja trenutno raste 0.1% godišnje se računa da će ovim trendom stanovništvo da joj se prepolovi do 2100.

Svejedno računa se da će nas od trenutnih 8 milijardi za 50 godina biti preko 10 milijardi.

E sad kako će tu ko da prođe je druga priča.
zoja444 zoja444 23:27 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

pajicu, jeo si hranu za ribice? i zlatne ribice?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:42 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

zoja444
pajicu, jeo si hranu za ribice? i zlatne ribice?


Samo one ljuspice. Dobro, i larve od komaraca, ali na to izgleda da imam alergiju. Tubifekse nisam mogao, bar one žive, mnogo palacaju i mrse se za moj ukus. Oni su ko mikrošpageti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:47 26.02.2023

Re: sta je ovo, bre?

Jeo sam i mesni narezak iz 1956. u JNA. Od toga goreg nema. Posle sam se otrovao i tri nedelje u stacionaru odležao, zamalo da mi propadne nagradno i redovno odsustvo koje sam ostavio za kraj da bih ranije išao kući.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana