Društvo| Zdravlje| Život

Odgovornost za mutacije virusa

amika RSS / 02.04.2021. u 19:31

Одговорност за мутације вируса

Вирус је успео да се одржи захваљујући онима који се нису чували и опирали се маскама и мерама. Сада мутира - његово потомство се прилагођава новим приликима - сада су на реду млађи и млади људи. Вакцина помаже да се теже заразите и да лакше преболите, то и цела историја медицине потврђује. Ако не пазимо, биће још горе и дуже...

 Ако се нисте вакцинисали, учините што пре, без бирања вакцине - све помажу. Иначе ћете остати мањина којој ће се ограничавати права и кретање јер угрожавате већину.

 Следеће године вируса ће још бити, и 90% вакцинисаног становништва тражиће кривце. И кога ће наћи? Противници мера ограничавања, вакцинације и невакцинисани ће бити криви за све. Они су омогућили вирусу да опстане и мутира у ко зна колико варијаната. Биће оптужени од угрожавања јавног здравља до личне одговорности за смрт или последице короне код овог и оног. 

 

 

 

 



Komentari (117)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 19:59 02.04.2021

Odgovornost?


Kakva odgovornost?

Virus je mutirao, i mutira, jer je mutiranju sklon.
amika amika 20:08 02.04.2021

Re: Odgovornost?

nsarski

Kakva odgovornost?

Virus je mutirao, i mutira, jer je mutiranju sklon.


Ми смо му омогућили да се одржи и да умножи мутације јер смо склони негацији свега што не знамо. Оно што не знам, то за већину и не постоји.
nsarski nsarski 20:21 02.04.2021

Re: Odgovornost?

Ми смо му омогућили да се одржи и да умножи мутације јер смо склони негацији свега што не знамо. Оно што не знам, то за већину и не постоји.


Pa, ni to nije sasvim tačno.
Virus mutira, to mu je sklonost. Što je duže u životu, to više mutira. OK. Međutim, nemoguće je da cela planeta bude vakcinisana u trenu.
Valja se podsetiti kakva je sudbina "virusa" (Kohov bacil) koji proizvodi tuberkulozu. Ta bolest postoji od antičkih vremena. Tek je sredinom 20 veka pronađena "vakcina" za TB, ali uprkos tome ljudi oboljevaju od TB. I umiru od nje.
Ona je skoro eliminisana u bogatijim zemljama, mada je povremeno ima čak i u USA.
Razvojem BSG vakcine, TB je prilično suzbijena, ali i dalje postoji među nama, posebno u Africi i nekim siromašnim zemljama Azije.
Zašto se ne poveća svest o ovoj bolesti i uloži više napora i novca da se ona "eliminiše"? Pa, najverovatnije zato što "nema interesa". A virus znamo, uzduž i popreko, decenijama.
amika amika 20:26 02.04.2021

Re: Odgovornost?

Virus mutira, to mu je sklonost. Što je duže u životu, to više mutira.

Пример је добар, и корона ће бити стално присутна. Основно је да је буде што мање, да што мање мутира јер ће тада вакцине бити ефикасније.

nsarski nsarski 21:00 02.04.2021

Re: Odgovornost?

Пример је добар...


Evo još jedan, metaforički.

Zapadna obala Republike Irske, ona ka američkom kontinentu, je izuzetno lepa i surova, pa turista uvek ima. Mada, najbolje vreme za posete je tokom meseca juna i jula, kad ima nešto manje kiša, magle i vetrova. Ja sam tamo bio pre 4 godine i poseban utisak na mene su ostavile litice kod Mohera (Cliffs of Moher), koje se iznad okeana vertikalno uzdižu i do 250m visine. Ovako



Do obale se putuje uskim drumom do na oko 400m, a onda se ide peške do same litice.
Kako se prilazi liticama (a one se vijugavo prostiru duž obale više kilometara), nailazi se na table upozorenja na kojima piše da se ne gluprate i pokušate da se spuštate do same ivice, itd. Sve razumna upozorenja.
I onda, najzad, ima tabla na kojoj piše nešto ovako:

Dragi posetioci, najbolji utisak se dobije kada priđete dovoljno blizu, ali ne i previše blizu. Kada je ovaj park otvoren, mi smo računali da su turisti razumni i svesni mogućih opasnosti, a za one druge - tu smo prepustili prirodnoj selekciji da presudi. Međutim, ustanovili smo da Irci tim zakonima ne podležu, pa smo podigli ograde na najopasnijim delovima litica. Drugi delovi su ostavljeni u svom prirodnom izdanju. Molimo vas, ne pokušavajte da preskočite ogradu i pravite selfije.
Na mnogim mestima su postavljeni znaci upozorenja. Međutim, nema zabrane, nema čuvara. Stvar je na ličnom osećanju odgovornosti i opreza.





Ipak, svake godine nekoliko turista pogine baš tu na liticama Mohera. Kao što se vidi na prvoj slici, pad sa takve visine ne može da se preživi.

I litica Mohera će stalno biti prisutne.

amika amika 21:09 02.04.2021

Re: Odgovornost?

Na mnogim mestima su postavljeni znaci upozorenja. Međutim, nema zabrane, nema čuvara. Stvar je na ličnom osećanju odgovornosti i opreza.


Лепе фотке. Али ти посетиоци угрожавају само себе, а не остале као код борбе са вирусом. Свако од нас је одговоран и за друге у вирус окружењу. А одговорност може да буде различита, и не само морална.
nsarski nsarski 21:50 02.04.2021

Re: Odgovornost?

корона ће бити стално присутна...


Ovo što sledi je više akademska rasprava, ali baš mi je ta prisutnost korone neobična.
Ako će od sada stalno postojati, kako to da nije do sada
postojala?

Ja sam pomenuo tuberkulozu koja je postojala još u Antičko doba (Egipat), za mnoge bolesti se zna da su postojale, ali su se malo drugačije zvale. Razni kanceri su poznati, artritis je primećen i kod Neandertalaca, razne sušice i jektike itd. su opisane odavno. "Španski" grip takođe.
A šta je sa koronom? Ako se ona baš sada, premijerno pojavila na planeti, baš je neobično da imamo tu istorijsku sreću da je mi prvi ugostimo. Čudno.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:53 02.04.2021

Re: Odgovornost?

Valja se podsetiti kakva je sudbina virusa koji proizvodi tuberkulozu. Ta bolest postoji od antičkih vremena. Tek je sredinom 20 veka pronađena "vakcina" za TB, ali uprkos tome ljudi oboljevaju od TB. I umiru od nje.

Велики напредак у искорењивању туберкулозе је постигнут генералним побољшањем животног стандарда, пре свега стамбених услова, хигијене, бољом исхраном, и наравно програмима вакцинисања БеСеЖе вакцином, али сада на светском нивоу и даље од туберкулозе умире око 1,5М људи годишње. Осим тога, туберкулоза се и лечила са прилично успеха.

Сада су проблем нови сојеви, резистентни на туберкулостатике. Такође, сада се туберкулоза враћа у земље где је деценијама није било, односно из трећег света поново долази у први, па ће можда то довести до интензивније борбе против ове болести.
nsarski nsarski 21:59 02.04.2021

Re: Odgovornost?

Осим тога, туберкулоза се и лечила са прилично успеха.


Znam, ali ipak su neke značajne ličnosti umrle od tuberkuloze - Orvel, Paganini, Kafka, Vivijen Li, Elenor Ruzvelt...
I, naravno, problem sa tuberkulozom je što Kohov bacil postaje otporan na mnoge antibiotike, pa mora stalno da se prilagođava terapija.
Loš kvalitet života je veliki faktor rizika za razvoj tuberkuloze. I, uzgred, mislim da je u Gani zabranjeno zaraženim ljudima da odlaze na masovna okupljanja.
zilikaka zilikaka 22:07 02.04.2021

Re: Odgovornost?

Koliko znam,BSG se kao standardna obavezna vakcina radila kod nas i u zemljama istočnog bloka. I zato si priliko putovanja za recimo Australiju pri obaveznom testiranju morao da naglasiš da si vakcinisan, da te ne bi tretirali kao opasnog.
Ne znam da li se praksa vakcinisanja ujednačila ili još postoji razlika.
Ako je tačno ovo za pretnju, možda svi uvedu vakcinaciju.
Ovde je rešila problem, osim retkih izuzetaka
Unfuckable Unfuckable 23:14 02.04.2021

Re: frogs & grandmas


Следеће године вируса ће још бити, и 90% вакцинисаног становништва тражиће кривце. И кога ће наћи?

Besmisleno, kada bude 90% vakcinisanih, već ćemo pričati o nečem drugom.

Основно је да је буде што мање, да што мање мутира јер ће тада вакцине бити ефикасније.

Vakcine ne zavise od toga koliko virus mutira već je poenta da se što brže smanji polje potencijalnih targeta, aj ripit: što brže
Virus će uvek, ali uvek mutirati, to je njegova prirodna mera prilagođavanja.
Kao što je naša da upotrebimo sva moguća sredstva da mu tu ideju učinimo što manje produktivnom.

Kada je ovaj park otvoren, mi smo računali da su turisti razumni i svesni mogućih opasnosti, a za one druge - tu smo prepustili prirodnoj selekciji da presudi.

sjajno, i znakovito.

Ja sam pomenuo tuberkulozu koja je postojala još u Antičko doba (Egipat), za mnoge bolesti se zna da su postojale, ali su se malo drugačije zvale. Razni kanceri su poznati, artritis je primećen i kod Neandertalaca, razne sušice i jektike itd. su opisane odavno. "Španski" grip takođe.
A šta je sa koronom? Ako se ona baš sada, premijerno pojavila na planeti, baš je neobično da imamo tu istorijsku sreću da je mi prvi ugostimo. Čudno.


Huh...španski grip je za, čini mi se, 2-3 godine uradio mnogo toga.
I to je bio virus.
Pojavio se iznebuha i odradio, u par godina.

TBC je bakterija.

Korona je virus.


nsarski nsarski 23:29 02.04.2021

Re: frogs & grandmas

Huh...španski grip je za, čini mi se, 2-3 godine uradio mnogo toga.
I to je bio virus.
Pojavio se iznebuha i odradio, u par godina.

TBC je bakterija.

Korona je virus.


Da, to znamo. Ali, gde je sada taj "Španski virus"? Nestao sa lica Zemlje zauvek? Izmutirao samog sebe out of existence?
Nešto kao dinosaurus - evoluirao, postojao neko vreme, zatim nestao da se više nikad ne vrati?

Ne poričem, nisam stručan, samo pitam.
Unfuckable Unfuckable 23:43 02.04.2021

Re: frogs & grandmas

Ali, gde je sada taj "Španski virus"? Nestao sa lica Zemlje zauvek?


tamo negde sa variolom, samočekadaprođe, samočekadaprođe
(skakuće sa nečega na nešto i čeka da se desi, u boljem obliku, gde će dobiti švecki sto, a ne radeničku užinu)

ili (huh?) konvertovao u južual fakin sezonski grip, imalo se vremena?
ali ovo ne bih potpisivao
crossover crossover 00:37 03.04.2021

Re: frogs & grandmas

TBC je bakterija.


Животиња микроскопска.
Unfuckable Unfuckable 01:46 03.04.2021

Re: frogs & grandmas

crossover
TBC je bakterija.


Животиња микроскопска.



Genocidna, spešli avijarni tip, aj ripit - avijarni tip.

Đesba Krose
crossover crossover 01:57 03.04.2021

Re: frogs & grandmas

Аево, самоизолација брате. Мислим, није да се жалим, ја тако живим мање више цео живот. Да нису скратили радно време продавница не бих ни приметио да се нешто битно десило. :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:09 03.04.2021

Re: frogs & grandmas

Da, to znamo. Ali, gde je sada taj "Španski virus"? Nestao sa lica Zemlje zauvek? Izmutirao samog sebe out of existence?

Вируси дођу и прођу.

Можда ће ова пандемија на крају бити најсличнија хонгконшком грипу из 1968/9, и што се трајања тиче, и броја умрлих. Тада је умрло 3 или 4 милиона људи, наводно, много мање него што је могло, због имунитета заосталог од претходних епидемија грипа. Мислим да је од ковида до сада отишло 2-2,5М (давно је прошло време када сам свакодневно, прилично опсесивно, отварала неки сајт са статистичким подацима о зараженима и умрлима).

Мени је интересантно да је та епидемија/пандемија скоро ишчезла из колективног сећања, иако се догодила или током нашег живота, или током живота родитеља. Да ли ће ковид бити заборављен?

Јуче сам прошла поред зида где је сада привремено обележје жртвама, једно срце за сваку жртву, док се не направи трајни споменик.

highshalfbooze highshalfbooze 07:59 03.04.2021

Re: Odgovornost?

nsarski

Virus mutira, to mu je sklonost. Što je duže u životu, to više mutira. OK.


To je sasvim tačno, međutim problem je što virus mutira različito i što će ovde kod nas mutirati različito nego na drugim mestima na svetu. A kada bude preovladao taj soj mutiranog virusa, onda nam ove vakcine, koje postoje, neće pomoći. Trebaće nam vakcina za naš soj virusa. A ko će da je napravi, Torlak? Mi više ništa ne proizvodimo, sve uvozimo. Znači da moramo da naručimo da neko napravi za nas, a koga zabole za nas, nas je malo. Veća je šansa da će da nas stave u kavez i posmatraju šta se dešava unutra.
gvozden1 gvozden1 08:09 03.04.2021

Re: Odgovornost?

Veća je šansa da će da nas stave u kavez i posmatraju šta se dešava unutra.

Ovo se zove pesimizam.
Ostaje nam da se povešamo, nema druge:)

A šta će drugi da rade u tim situacijama, nije baš verovatno da će Albanci moći da naprave svoju vakcinu, Bugari, Moldavci, Rvati, Ukrajinci... dugačak je spisak.



highshalfbooze highshalfbooze 08:18 03.04.2021

Re: Odgovornost?

gvozden1

Ovo se zove pesimizam.
Ostaje nam da se povešamo, nema druge:)


Ja bih rekao da je to sasvim realno. Jer svako gleda da se zaštiti, a svaki ozbiljan ko vodi državu ima obavezu da zaštiti svoje stanovništvo.

Kako se zove to što imamo već neko vreme veći odliv stanovnika iz zemlje, što pomre ili emigrira, nego što se rodi? Nije vešanje, ali zar nije neka vrsta samoubistva kada znaš da se to dešava i ne činiš ništa da to sprečiš?
tess1 tess1 08:21 03.04.2021

Re: frogs & grandmas

Аево, самоизолација брате. Мислим, није да се жалим, ја тако живим мање више цео живот.

E, ovo sam ja prva rekla. :)
bene_geserit bene_geserit 08:23 03.04.2021

Re: Odgovornost?

Trebaće nam vakcina za naš soj virusa

Kakav bre "naš" soj virusa, virus ne poznaje granice država i očas posla se proširi svuda.
gvozden1 gvozden1 08:26 03.04.2021

Re: Odgovornost?


Ja bih rekao da je to sasvim realno.

To, da se pojavi neka srpska mutacija i da svet blindira Srbiju tako da taj virus ostane samo u Srbiji, i da se ovde umire od njega jer ne možemo da napravimo vakcinu, je pre scenario za SF film nego realna mogućnost.

To ne važi samo za Srbiju nego za makar 90 posto zemalja, toliko ih je koje nemaju svoju vakcinu.


Kako se zove to što imamo već neko vreme veći odliv stanovnika iz zemlje, što pomre ili emigrira, nego što se rodi?


Zove se migracija stanovništva i nizak natalitet, opet ne samo srpski problem.
zemljanin zemljanin 08:45 03.04.2021

Re: frogs & grandmas

Тада је умрло 3 или 4 милиона људи

To je neko drugo vreme, drugacije prilike i drugacije mogucnosti ... a cifra je ipak niza bar za ~60%, ostalo su pretpostavke i 'mozda-modeli' ... nista, jos uvek, ne moze da se poredi sa spanskim gripom jer tad nismo ni znali da virusi postoje + rat ...

Hongkogski grip je, naravno, pobegao iz laboratije, jer su se Maovi naucnici igrali sa vrapcima

PS. verovatno ste, non-stop, bombardovani raznim sublimarnim parolama pa je i 'odgovornost, medju njima .... da prosirimo tezu, da li osobe sa urodjenim i nasledjenim poremecaijima imaju pravo na potomstvo? ... da li postoji i njihova odgovornost za unosenje losih genetskih mutacija u ljudski genetski rezervoar ... sta ako dozvolimo da se svi oni i dalje razmozavaju i sire 'lose' gene u populaciju, koji ce se na kraju prosiriti na veliki deo covecanstva ...
highshalfbooze highshalfbooze 10:08 03.04.2021

Re: Odgovornost?

bene_geserit
Kakav bre "naš" soj virusa, virus ne poznaje granice država i očas posla se proširi svuda.


Pošto se jako loše razumemo na srpskom, evo na engleskom.
highshalfbooze highshalfbooze 10:10 03.04.2021

Re: Odgovornost?

gvozden1

Zove se migracija stanovništva i nizak natalitet, opet ne samo srpski problem.


I kako se naša vlada odnosi prema tom problemu?

Dopuna: Tek posle ukapirah šta si napisao.

Nije nizak natalitet, mi imamo negativan natalitet.
gedza.73 gedza.73 10:49 03.04.2021

Re: Odgovornost?

zilikaka
Koliko znam,BSG se kao standardna obavezna vakcina radila kod nas i u zemljama istočnog bloka.

Znam da sam dosadan ali ipak moram. Osoba koja je najzaslužnija

Smilja Kostić-Joksić... Godine 1925. je premeštena za asistenta u novoosnovanu Pedijatrijsku kliniku.

Osniva pri klinici Dečji dispanzer i postaje šef te službe, a poseban medicinski problem njenog interesovanja postaje tuberkuloza kod dece, kao i organizacija preventive.


У првим поратним годинама (1945-1948) доцент др Смиља Костић-Јоксић ангажује се у организовању лечења туберкулозне деце, које је у то време било много.
Лист „Народни студент“ ће објавити: „...проф. др Смиља Костић Јоксић тенденционално објашњава како пораст туберкулозе код деце у Југославији последица је погоршања животних услова после победе револуције...Тако, она испољава свој непријатељски став према нашој социјалистичкој заједници...“ (Мироје Перовић).

Због својих речи, удаљена је са Медицинског факултета у Београду

Игром судбине, одликована је француском „Легијом части“ управо за успешну примену BCG - вакцине у сузбијању туберкулозе код деце на просторима Југославије. Француски председник др Смиљу Костић-Јоксић, професора педијатрије, одликује 7. јануара 1952. године Легијом части због изузетног залагања за примену БЕ-СЕ-ЖЕ вакцине код одојчади. Том приликом јој је, у знак посебног поштовања, даровао и брош са иницијалима BCG од брилијаната. Чињеница да је због доприноса науци 1940. године проф. др Александр Костић одликован Легијом части, а 12 година касније и његова супруга због залагања у примени БЦГ вакцине, сврстава их у јединствен пар супружника носилаца Легије части. У том тренутку, на свету постоји само још један брачни пар који носи иста одликовања - Пјер и Марија Кири.

Неколико година касније, факултет је упутио позив проф. Смиљи Костић-Јоксић да се врати, али oна ће ову понуду одбити, буидући да с епозив није односио на њеног супруга, који је такође одстрањен са факултета.





kick68 kick68 16:30 03.04.2021

Re: Odgovornost?

Сада су проблем нови сојеви, резистентни на туберкулостатике.

MDR tuberculosis
Davno sam gledala neki dokumentarac kako je ovaj tip tuberkuloze dominantan u ruskim zatvorima i da postoji opasnost da se prosiri na citav svet:
Russian prisons are a major source of multi-drug-resistant TB. As tens of thousands of infected inmates re-enter the civilian world every year, TB spreads when they cough and sneeze.

Some experts fear that with the speed and frequency of modern travel, the resistant epidemic could spread to Europe and the United States.

https://www.pbs.org/wgbh/evolution/library/10/4/l_104_09.html
Nije se prosirila (bar ne kako se predvidjalo).

Ne mogu da ga nadjem. Elem, meni je ovde pre nego sto sam pocela da radim u drzavnim skolama radjen lekarski pregled i obavezna mantu proba (police check 3x, mada to sada nije bitno).
Jedva cekam da dodjem na red da se vakcinisem. Ovde kod mene to mogu samo 60 & up za sada. Jasno je da ce i kovid postati stalna pretnja kao AIDS i TBC, ali ce se zauzdati i kontrolisati vakcinacijom, nadam se. To je plan.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:18 03.04.2021

Re: Odgovornost?

Лист „Народни студент“ ће објавити: „...проф. др Смиља Костић Јоксић тенденционално објашњава како пораст туберкулозе код деце у Југославији последица је погоршања животних услова после победе револуције...Тако, она испољава свој непријатељски став према нашој социјалистичкој заједници...“ (Мироје Перовић).

Стицајем околности, знам неке детаље избацивања са факултета у чему је било инструментално неколико студената и младих лекара (академик Љубиша Ракић је у томе учествовао као студент и чини ми се да баш од њега потиче инсинуација о "непријатељском ставу", а професор Душан Ђурић Зинаја (отац Ивана Ђурића) је био апсолвент или дипломац. То је део наше срамотне историје и људе који су одговорни за ово треба именовати и срамотити (name and shame).

Иначе, сваки пут када споменеш Костиће, сетим се једног ужасног догађаја који није везан за политички прогон, али је симболичан за време и друштво у коме се догодио. Седамдестих је Смиља Костић била видно неуролошки болесна, сада бих рекла вероватно од Паркинсона. Њу такву су напали неки обесни момци и претукли усред Београда.
gedza.73 gedza.73 13:11 04.04.2021

Re: Odgovornost?

principessa_etrusca
ваки пут када споменеш Костиће, сетим се једног ужасног догађаја који није везан за политички прогон, али је симболичан за време и друштво у коме се догодио. Седамдестих је Смиља Костић била видно неуролошки болесна, сада бих рекла вероватно од Паркинсона. Њу такву су напали неки обесни момци и претукли усред Београда.

професор Душан Ђурић Зинаја (отац Ивана Ђурића) је био апсолвент или дипломац.

Mislim kako je jedinstven slučaj da su studenti jedne političke organizacije smenjivali i davali otkaze profesorima na fakultetu. Ovaj Zinaja (prikladniji nadimak po onome što sam pročitao bi bio Pacov pošto je dirigovao studentima pomalo skriven iza zavese).

čak su u nekom partijskom studentskom glasilu donosili presude tipa 'izbaciti sa fakulteta jer slavi slavu'.

Profesor je izbačen dva puta sa fakulteta. Jednom 1942. zbog odbijanja da potpiše Apel, drugi put 1952.

Na oba rešenja stoji isti potpis.

Trivija da u jednoj polemici Zoran Radovanović (Ujedinjeni protiv kovida) opravdava učešće infektologa Koste Todorovića u ondašnjem političkom progonu pravdajuči Todorovića rečima da je samo vršio svoju dužnost u vunenim vremenim dok istovremeno na sajtu udruženja kome pripada stoji
Čovek postaje slobodan svojom odlukom, otporom i nepristajanjem.
Meša Selimović
.

a ironija da se vakcinaciji ljudi koji ne žive na teritoriji Srbije odnosno nisu državljani Srbije protive doktori okupljeni oko 'Ujedinjeni protiv kovida'

principessa_etrusca principessa_etrusca 15:37 04.04.2021

Re: Odgovornost?

Trivija da u jednoj polemici Zoran Radovanović (Ujedinjeni protiv kovida) opravdava učešće infektologa Koste Todorovića u ondašnjem političkom progonu pravdajuči Todorovića rečima da je samo vršio svoju dužnost u vunenim vremenim dok istovremeno na sajtu udruženja kome pripada stoji


Не само да је Коста Тодоровић основао инфективну клинику, био један од 1300 каплара (студије је завршио пред рат, баш у Грацу, одакле му је била мајка) и дугогодишњи председник удружења 1300 каплара, већ се зна да је за време немачке окупације бесплатно лечио свакога ко му се обратио, ишао у кућне посете и био је омиљени и поштовани београдски лекар, али ето, повиновао се ауторитету.
gedza.73 gedza.73 15:58 04.04.2021

Re: Odgovornost?

студије је завршио пред рат, баш у Грацу, одакле му је била мајка

On k'o prečanin Helmut Zemo iz The Falcon and the Winter Soldier



Inače u Avengersima ima troje koji su sa prostora Srbije. Najpoznatiji lik

The Scarlet Witch (Wanda Maximoff) is a fictional character appearing in American comic books published by Marvel Comics. The character was created by writer Stan Lee and artist Jack Kirby. Her first appearance was in The X-Men #4 (March 1964) in the Silver Age of Comic Books.

While still living in Serbia, Natalya has twin children, Pietro Maximoff and Wanda Marya Maximoff. Avengers Vol. 1 # 187 (Marvel Comics, 1979)

While she battles more villains and menaces, Natalya leaves her children in the care of her brother and sister in law who now live with other Romany in Novi Pazar, Serbia.


Pazarka (mada pored srpskog ima i američko državljanstvo )



gedza.73 gedza.73 16:00 04.04.2021

Re: Odgovornost?

(manja ne može, ne vidi se)



Pazarci bi više novca zaradili od skupova zaljubljenika u Marvelove Osvetnike nego od džinsa.
principessa_etrusca principessa_etrusca 04:50 05.04.2021

Re: Odgovornost?

On k'o prečanin Helmut Zemo iz The Falcon and the Winter Soldier

Не разумем паралелу, али нема везе.
gedza.73 gedza.73 08:05 05.04.2021

Re: Odgovornost?

principessa_etrusca
On k'o prečanin Helmut Zemo iz The Falcon and the Winter Soldier

Не разумем паралелу, али нема везе.

Ma blesavo sam skrenuo temu koju sam sam počeo.

U stvari malo i jeste u vezi. Pojavio se snimak gde glumica koja glumi Marvelovog super heroja kaže kako u Srbiji nema šta da se vidi, kako nema ništa autentično svoje jer 'postoji samo 13 godina' i da smo sve ukrali od drugih (tako nekako).

Kosta Todorović, Zinaja, Nedeljković, Mina Minić i slični koji su od 1945. uništavali srpsku elitu, minimizovali i izdali srpsku istoriju praktično i jesu sveli Srbiju na 13 godina.

Ogroman broj ljudi prati konvencije poput Star wars, Star trek, Marvel ili DC Comics. Pošto su stripovi zbog tehnologija malo bili potisnuti Marvel i DC su se prebacili na filmove i došli do obožavatelja u mlađim generacijama.



Vidim da se kod nas pokrenula kampanja kako je glumica glupa, kako nema pojma... Pa mi sami o sebi i svojoj istoriji ne znamo mnoge stvari jer je Srbija predugo bila u sastavu neke druge države i pod nekom tuđom ideologijom a ljutimo se na devojku koja je samo navela da Srbija postoji tek 13 godina (pored toga da smo nevaspitani jer u bioskopima tokom projekcije pričamo i galamimo što jeste fakat).

Verujem da u trinaestogodišnjoj državi Srbiji postoji dovoljno novca da se mlada glumica ugosti i odvede u Novi pazar kako bi joj se na mestu rođenja njenog lika pokazala istorija Srbije. Košta naravno ali postoji velika verovatnoća kako će ona u nekom od narednih intervjua ispričati i pokazati drugačiju sliku Srbije.

Iskreno i ja sam bio iznenađen da Marvel ima super heroje sa teritorije Srbije.



Scarlet Witch, Vol. 3: The Final Hex
(Scarlet Witch (2015) (Collected Editions) #3)
by James Robinson (Text), Leila del Duca (Illustrator), David Aja (Cover Artist)
3.67 · Rating details · 645 ratings · 86 reviews
The SCARLET WITCH travels to SERBIA to dive deep into her Romany roots! Who were her parents? Where does she come from? Wanda will discover the answers...and seek her revenge!


Paperback, 110 pages
Published May 2nd 2017 by Marvel (first published April 19th 2017)


Pozitivan imidž o Srbiji se može praviti na mnogo načina i u mnogo pravaca.

Pošto su iz budžeta finasirali starlete, mnogi političari su trošili i na svoje prohteve mislim da ne bi baš bio trošak kako bi se ugostila Elizabet Olson i pokazala neka mesto značajna za srpsku istoriju (počev od Novog Pazara).

Posebno što je trenutno aktuelna serija... a opet kažem ima dosta poklonika (daleko više nego betonski SFRJ spomenici)... njena rečenica 'bila sam ponovo u Srbiji na mestu rođenja junakinje koju glumim i oduševljena sam Belim anđelom, Đurđevim stupovima, srpskom srednjevekovnom istorijom...' bi dosta značila u građenju pozitivne slike o Srbiji. Malim koracima se počinje. A posebno multikulturalnost Novog Pazara tri različite kulture.


(s obzirom da je Dizni onda ne gine i neka igrica, lutkice, torbice, magnetići za frižidere, plaštevi i maske... neka u malom procentu njih blipne da je Srbija trinaestogodišnja država sa lopovskom tradicijom ili država sa srednjovekovnom istorijom eto štete ili koristi)

Inače Helmut Zemo je jedan od negativaca (i negativci imaju svoju armiju obožavatelja) koji bi možda bio najbliži vojvođanskom folksdojčeru po poreklu (otud mi pao na pamet kad smo pomenuli Kostu Todorovića)
možda sam malo pojasnio zašto sam dodao barona Zema.

Verujem da više znaju za njega nego za Tita






principessa_etrusca principessa_etrusca 08:36 05.04.2021

Re: Odgovornost?

Kosta Todorović, Zinaja, Nedeljković, Mina Minić i slični koji su od 1945. uništavali srpsku elitu, minimizovali i izdali srpsku istoriju praktično i jesu sveli Srbiju na 13 godina.

Коста Тодоровић ЈЕСТЕ био српска елита, као и Костић је припадао генерацији која је изнела Први светски рат. Ударио је темеље инфектологије код нас када су инфективне болести биле највећи убица. Он не заслужује да се спомиње у реченици са Зинајом и Љубишом Ракићем.
gedza.73 gedza.73 08:40 05.04.2021

Re: Odgovornost?

Коста Тодоровић ЈЕСТЕ био српска елита, као и Костић је припадао генерацији која је изнела Први светски рат. Ударио је темеље инфектологије код нас када су инфективне болести биле највећи убица. Он не заслужује да се спомиње у реченици са Зинајом и Љубишом Ракићем.

Njegov potpis im je dao podršku. Možda postoje njegove izjave kojima se suprostavljao komunističkoj ideologiji (poput Dragoljuba Jovanovića) ili bar naknadna pamet ali ipak je svojim autoritetom podržao progone i dao im neku vrstu legitimiteta
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:07 05.04.2021

Re: Odgovornost?

Njegov potpis im je dao podršku. Možda postoje njegove izjave kojima se suprostavljao komunističkoj ideologiji (poput Dragoljuba Jovanovića) ili bar naknadna pamet ali ipak je svojim autoritetom podržao progone i dao im neku vrstu legitimiteta

Не верујем да постоје, Коста Тодоровић је и после рата био одликован и награђиван. Уосталом, Драгољуб је био правник и политичар, а Коча Тодоровић лекар (етика и дипле). Драгољуб Јовановић је био у затвору и пре, и после рата. Он је редак пример страдања за принципе.
zemljanin zemljanin 22:30 02.04.2021

tesko da to ide tako

Вирус је успео да се одржи захваљујући онима који се нису чували и опирали се маскама и мерама.

delimicno tacno ... virus je i pre toga cirkulisao a i u idelanoj varijanti ce i dalje biti tu ... ali kapiram sta si zeleo reci, pa je u tom smislu to delom tacno ... mada nisi spomenuo rukavice
Сада мутира - његово потомство се прилагођава новим приликима - сада су на реду млађи и млади људи.

Da bi mutirao, mora se ubaciti u celiju ... ukoliko inficira dovoljan broj celija ~ >1000, pricamo o infekciji ... a mutacija se desava slucajno u 99.9999999999999999999% slucajeva ... virus moze biti u organizmu a da ne pravi stetu i ne razmozava se ... e sad kako je to virus 'ukapirao' da treba da predje na mladje

pa onda da vidimo taj deo o 'odgovornosti' ... inace, vakcine su civilizacijsko dostignuce ali polako sa odgovornostima i upiranjem prsta ...
amika amika 22:50 02.04.2021

Re: tesko da to ide tako

inace, vakcine su civilizacijsko dostignuce ali polako sa odgovornostima i upiranjem prsta ...


Ако не користимо цивилизацијска достигнућа, а можемо, и тиме угрожавамо друге, шта онда? Други су криви? Најзад, нека од мутација вируса може да погоди нашу слабу тачку, па тиме што помажемо да се он одржи угрожавамо и себе.


zemljanin zemljanin 22:56 02.04.2021

Re: tesko da to ide tako

amika
inace, vakcine su civilizacijsko dostignuce ali polako sa odgovornostima i upiranjem prsta ...


Ако не користимо цивилизацијска достигнућа, а можемо, и тиме угрожавамо друге, шта онда? Други су криви? Најзад, нека од мутација вируса може да погоди нашу слабу тачку, па тиме што помажемо да се он одржи угрожавамо и себе.



virus nije susta inteligencija vec pokusava da se razmnozava i da pored toga i prezivi ... ubijanje nije njegov cilj niti put pa ce krajnji rezultat svih mutacija najverovatnije biti benigna forma ... ovi smrtnosni ce se jednostavno ispucati nekon nekog vremena ... to su, sto bi rekli, ultra desnicari i radikali
Unfuckable Unfuckable 23:27 02.04.2021

Re: mutacia felacia

Da bi mutirao, mora se ubaciti u celiju


Ne.
Virus mutira upravo zato da bi se ubacio u jebenu ćeliju, ako ona jelte odbija da ga shvati
(nakon, recimo, vakcinacije. Pitaj grip.)


Kada uđe u ćeliju, ušao je, bole ga đoka da se "prepodobi"

Seti se udvaranja nekoj nedodirljivoj cici, pa promeniš pristup.
To je mutacija

Ako si već unutra, onda je to nešto drugo (i ne treba ti mutacija)
zemljanin zemljanin 23:36 02.04.2021

Re: mutacia felacia

Unfuckable
Da bi mutirao, mora se ubaciti u celiju


Ne.
Virus mutira upravo zato da bi se ubacio u jebenu ćeliju,

'ajde dokumentuj to, onako, cisto zabave radi
Unfuckable Unfuckable 23:46 02.04.2021

Re: mutacia cerebri

zemljanin
Unfuckable
Da bi mutirao, mora se ubaciti u celiju


Ne.
Virus mutira upravo zato da bi se ubacio u jebenu ćeliju,

'ajde dokumentuj to, onako, cisto zabave radi


izvini, ovo sam smislio na brzaka da bih postigao popularnost. Evo, ne umem da dokumentujem, nema grafikona, nema studija, jebiga.

Šta ćemo sad?
zemljanin zemljanin 23:57 02.04.2021

Re: mutacia cerebri

Unfuckable
zemljanin
Unfuckable
Da bi mutirao, mora se ubaciti u celiju


Ne.
Virus mutira upravo zato da bi se ubacio u jebenu ćeliju,

'ajde dokumentuj to, onako, cisto zabave radi


izvini, ovo sam smislio na brzaka da bih postigao popularnost. Evo, ne umem da dokumentujem, nema grafikona, nema studija, jebiga.

Šta ćemo sad?

nista
Milan Novković Milan Novković 09:50 03.04.2021

Re: mutacia cerebri

zemljanin
Unfuckable
zemljanin
Unfuckable
Da bi mutirao, mora se ubaciti u celiju


Ne.
Virus mutira upravo zato da bi se ubacio u jebenu ćeliju,

'ajde dokumentuj to, onako, cisto zabave radi


izvini, ovo sam smislio na brzaka da bih postigao popularnost. Evo, ne umem da dokumentujem, nema grafikona, nema studija, jebiga.

Šta ćemo sad?

nista

Virus mutira gde stigne - u aerosolu mu je poluživot oko sat vremena, na površinama 1-10 sati, UV, kiseonik itd ga mutiraju, komadaju, ... dok mu je ćelijski burst size (koliko virusnih čestica naštancuje jedna zaražena ćelija ... oko 1,000, i kako se kopira to kopiranje nije uvek perfektno (RNA su, dodatno, osetljiviji) pa virus tako mutira.

Sve cifre imate ovde, nisu sve previše precizne, koriste se i proxies, ali su informativne, tu je i mutation rate:

SARS-CoV-2 (COVID-19) by the numbers (ne treba čitati rad, naravno, dovoljan je graf)

Spoljna sredina je, u stvari, za većinu virusa surova - ko mitraljiranje pa ko preživi - pa se u laboratorijskom poliranju (do)konstruisanih virusa (gain of function research) koji su u početku uglasvnom potpuno nestabilni, koristi ubrzano propuštanje i kopiranje u živuljkama, dok ne ubodu sedmicu, iole stabilan virus.
zemljanin zemljanin 06:10 04.04.2021

Re: mutacia cerebri

mutacije se javljaju samo prilikom razmnozavanja/kopiranja, znaci virus mora biti u celiji ... i mutacije nisu programirane i smisljene nego su slucajne ... one, neupotrebljive ce odmah da kiksnu a sve koje prezive, nastavice da napadaju ostale celije ili da koegzistiraju u organizmu ... evolucija na delu ... na kraju balade, dominirace one mutacije koje omogucavaju virusu dugorocan opstanak a to je neka benigna forma ... do tog momenta imamo stalnu borbu imunog i virusa ... vakcine su samo trening a ne carobni lek ...
Milan Novković Milan Novković 08:57 04.04.2021

Re: mutacia cerebri

zemljanin
mutacije se javljaju samo prilikom razmnozavanja/kopiranja, znaci virus mora biti u celiji ... i mutacije nisu programirane i smisljene nego su slucajne ... one, neupotrebljive ce odmah da kiksnu a sve koje prezive, nastavice da napadaju ostale celije ili da koegzistiraju u organizmu ... evolucija na delu ... na kraju balade, dominirace one mutacije koje omogucavaju virusu dugorocan opstanak a to je neka benigna forma ... do tog momenta imamo stalnu borbu imunog i virusa ... vakcine su samo trening a ne carobni lek ...

Nije "samo", i ne "znači"

Ajd, ovo je relativno lako proveriti na Internetu, mutacije, osim kopiranja, i u ćeliji i izvan ćelije, uzrokuju i razni oksidanti, ciklični ugljeni hidrati, npr, kao iz duvanskog dima, zagorelih proteina u ishrani, razne hemije, UV zraci itd.
zemljanin zemljanin 21:52 04.04.2021

Re: mutacia cerebri

Ajd, ovo je relativno lako proveriti na Internetu, mutacije, osim kopiranja, i u ćeliji i izvan ćelije, uzrokuju i razni oksidanti, ciklični ugljeni hidrati, npr, kao iz duvanskog dima, zagorelih proteina u ishrani, razne hemije, UV zraci itd.

strogo definisano, da, ti si u pravu ... ipak za ovaj, nas, slucaj je to irelevantno.
Черевићан Черевићан 00:28 03.04.2021

о'ш ЈЕ ил' не'ш

или,кога оптужити за угрожавања јавног здравља

(само)створен вирус поприлично хара
спас је у иглици ...........школовани веле,
ми к'о крдо ................без избора трећег
политичке глобал игре до'вог су довеле

п.с.
-биолошки рат је крен'о ....сам' ниjе најављен,
вели Доца комшија ми статус......... умировљен
amika amika 08:45 03.04.2021

Re: о'ш ЈЕ ил' не'ш

спас је у иглици ...........школовани веле,


Школована игла доноси спас и нешколованима...

alselone alselone 07:38 03.04.2021

Ovo je verme prosvećnog apsolutizma

Drugovi, samo da kažem da dok mi ovde filozofiramo o ljudskim pravima na nivou oću kakim neću kakim, ali možda bih samo malo ali da me niko ne tera, ja sam nežna pahuljica i sa mnom treba delikatno, drugar mi šalje slike iz Kine. U nekom skroz levom gradu je, nikad čuo naravno a i da jesam, svi mi zvuče isti. Drugovi, Menhetn je kasaba za to. Kakvih tu oblakodera ima, kako oni izgledaju, koliko ih ima, drugovi, najebali smo svi skupa.
amika amika 08:43 03.04.2021

Re: Ovo je verme prosvećnog apsolutizma

Drugovi, samo da kažem da dok mi ovde filozofiramo o ljudskim pravima


а у питању је опстанак врсте. или бар тешке последице по род. Кинези су ближи виђењу људи као врсте и боље ће проћи у пандемији јер могу да се прилагоде ситуацији.

Milan Novković Milan Novković 09:26 03.04.2021

Re: Ovo je verme prosvećnog apsolutizma

alselone
Drugovi, samo da kažem da dok mi ovde filozofiramo o ljudskim pravima na nivou oću kakim neću kakim, ali možda bih samo malo ali da me niko ne tera, ja sam nežna pahuljica i sa mnom treba delikatno, drugar mi šalje slike iz Kine. U nekom skroz levom gradu je, nikad čuo naravno a i da jesam, svi mi zvuče isti. Drugovi, Menhetn je kasaba za to. Kakvih tu oblakodera ima, kako oni izgledaju, koliko ih ima, drugovi, najebali smo svi skupa.

Ih, pa to je sad stara stvar. Zagrebi im i pod transport (brze pruge), građevinsku tehnologiju, pa ...

... Made in China 2025 inicijativu da prestignu zapad u visokim tehnologijama (problem je što oni uglavnom ispunjavaju inicijative i planove, ako se sećaš "Trump" im je ekplicitno tražio da se odreknu ove 2025 Tbi će ovde, pored space tehnologije kao proverenom Trekiju, biti interesantna fuzija - zagrebi i to.

Trivija ovih dana pošto si ljubitelj Billions, (pro)čitao The Quants pa se verovatno sećaš pucanja Long-Term Capital Management (LTCM) was a large hedge fund led by Nobel Prize-winning economists and renowned Wall Street traders (stavio sam malo više teksta pošto mnogi ne znaju priču) i krize 1998.

Ovih dana imamo najveći blowup od tada, Archegos sa Bill Hwang in charge - ode portfolio od 100 milijardi iako vlasti nisu ništa znale o fondu zato što nije imao ni jednu akciju pa nije morao ništa da raportira - imao derivate gde su ih prime brokers pokrivali kupovinom pa vlasništvom akcija - i sve veliki, Goldman, Morgan S, Nomura, Deutsche, ...

Pošto ništa nije prijavljivao kupovao max akcija jedne te iste firme kod različitih brokera, i nije bio diversifikovan, .... itd, manje bitno, ima na internetu, nego ...

... idu sad teorije da je po instrukcijama iz Kine namerno upucao firmu da poštalje upozorenje amerima koji su počeli da manipulišu dolar i bond yield kao bitku u sad WW3 koji ide već neko vreme.

Tj bio je kineski "sleeper".

Sad davno sam proporučivao i knjigu Jamesa Rickardsa THE DEATH OF MONEY - The Coming Collapse of The International Monetary System koji opisuje WW3 "metode", i ovi sleepers su jedna od brigada, niko ne zna koliko ih ima, desetine, stotine, ... i Archegos kako rade ispod radara.

James Rickards, btw, zna cake, on je aint kidding insider (njega je onomad FBI uposlio da juri insider trading pre 9/11, svašta napisao (ima i u ovoj knjizi), nego vreme bacilo prašinu preko toga, a u sad najnovijoj pojašnjava kako će ovog puta US imati depressin gori od 1929 - i hoće, sad kad su već saterani u ćošak i kako pokušavaju da obezvrede dug ili uspore kineski rad Kinezi im, u kritičnom trenutku, mogu prosto oboriti finansijski sistem, koji im je sad, pored sve manje potentne sile, još jedini jak adut.
maliperica maliperica 09:28 03.04.2021

Re: Ovo je verme prosvećnog apsolutizma

amika
Drugovi, samo da kažem da dok mi ovde filozofiramo o ljudskim pravima


а у питању је опстанак врсте. или бар тешке последице по род.


У овоме си у праву.
Разлика је само у томе што ту опасностг неки виде само у " вирусу " ,а неки други и у "вакцинама"
Чији ставови и мишљења су ригиднија ?
alselone alselone 09:48 03.04.2021

Re: Ovo je verme prosvećnog apsolutizma

Made in China 2025 inicijativu da prestignu zapad u visokim tehnologijama


I na niskim. :)

Idemo malopre ćerka i ja na pijacu, a pored pijace prodavnica igračaka. I uletimo da kupimo nešto, eto onako, bez povoda, kako su i najdraži pokloni.

I gledamo neku kinesku kopiju Lega, Cogo se zove. Dragi bože što sam ja sanjao taj Lego a nikad nisam imao ni jednu najmanju igračkicu. Prokletinja je bila osamdesetih i devedesetih toliko skupa da se bukvalno nikada nije ni razmatralo da dobijem. Mislim, i danas je bezobrazno skupa. Uglavnom, Cogo veliki set, brod sa devojkama gusarima, 2200 dinara. Drugovi, nepunih 20 evra. Lego bi za toliki set bio bez problema 100 ako ne i više.

Kinezi su ogolili zapadne kompanije i njihove profite.
solo solo 09:26 03.04.2021

Što ne pokušate sa ovim?





,,Zatvori gubicu NIJE VREDNA ZANATA.....,,


p.s.
maliperica maliperica 09:32 03.04.2021

Re: Što ne pokušate sa ovim?

Ти си ЦАР !

Само што неки не могу да се отргну од оне своје игрице четници - партизани.

И онда увек и у свему виде модел такве ситуације.
Чак и кад се играју доктора.
solo solo 09:39 03.04.2021

Re: Što ne pokušate sa ovim?

И онда увек и у свему виде модел такве ситуације.
Чак и кад се играју доктора.


Znao je Džoni samo ga nisu slušali na vreme.
maliperica maliperica 10:13 03.04.2021

O virusima, sojevima, mutacijama...

Nešto sam napisao pre tri godine, na Princ. blogu , pa da ponovim ,jer je bilo vizionarski:
....

Al Kaidu ...treba izmisliti, čak i ako ne postoji.
Bolest ....treba izmisliti , čak iako ne postoji.

Neprijatelj mora da postoji , kao što mora da postoji i neko ko o svemu alarmira i plaši javnost.

U boljem slučaju.

U gorem - treba je proizvesti.

Strah/opasnost moraju biti - permanentni.

To je osnova totalitarizma.

Kako se varaju oni koji misle da će se zarazne bolesti iskoreniti.

Proizvodiće se sve teže i opasnije bolesti.

Društvo mora biti bolesno. Kao što se mora i umirati.

Jer bolest donosi profit , a ne - smrt.
Smrt je kolateralna šteta.

To je sadašnjost. I to je budućnost.

.......

Smejali su se onda , smeju se i sada.... a sutra ?
solo solo 10:28 03.04.2021

Re: O virusima, sojevima, mutacijama...

Nešto sam napisao pre tri godine, na Princ. blogu , pa da ponovim ,jer je bilo vizionarski:
....

Al Kaidu ...treba izmisliti, čak i ako ne postoji.
Bolest ....treba izmisliti , čak iako ne postoji.

Neprijatelj mora da postoji , kao što mora da postoji i neko ko o svemu alarmira i plaši javnost.

U boljem slučaju.

U gorem - treba je proizvesti.

Strah/opasnost moraju biti - permanentni.

To je osnova totalitarizma.

Kako se varaju oni koji misle da će se zarazne bolesti iskoreniti.

Proizvodiće se sve teže i opasnije bolesti.

Društvo mora biti bolesno. Kao što se mora i umirati.

Jer bolest donosi profit , a ne - smrt.
Smrt je kolateralna šteta.

To je sadašnjost. I to je budućnost.


Evanđelje po Mateju /Glava 13.

11 On odgovori: "Vama je dano, da razumijete tajne kraljevstva nebeskoga a onima nije dano.

12 Jer tko ima, još će mu se dati i imat će izobilja; a tko nema, i njemu će se još oduzeti, što ima.

13 Zato im govorim u prispodobama, jer otvorenim očima ne vide i otvorenim ušima ne čuju i ne razumiju.

14 Tako se ispunja na njima proročanstvo Izaije, koje glasi: "Slušat ćete, a nećete ipak razumjeti, vidjet ćete, a nećete ipak vidjeti.

15 Otvrdnulo je srce naroda ovoga. Uši su njegove gluhe, oči su njegove zatvorene. Očima neće da vidi, ušima neće da čuje, srcem neće da razumije, niti da se obrati, da ga iscijelim.,

16 A blagoslovljene su oči vaše, što vide, i ušima vašim, što čuju!

17 Jer zaista kažem vam: "Mnogi proroci i pravednici željeli su vidjeti, što vi vidite, i ne vidješe, i čuti, što vi čujete, i ne čuše.

18 Vi dakle shvatite prispodobu o sijaču!


....i ništa novo pod suncem....
maliperica maliperica 10:43 03.04.2021

Re: O virusima, sojevima, mutacijama...

solo


....i ništa novo pod suncem....

Dokazuješ da je moja pohvala bila sa razlogom.

Dugo sam imao problem sam sa sobom , ne razumevajući kako to da nešto što je toliko očigledno drugi ne vide , a meni se čini da vidim.
U međuvremenu, sam ostario i možda sazreo - to mi više ne pričinjava problem.

zilikaka zilikaka 11:05 03.04.2021

Re: O virusima, sojevima, mutacijama...

kako to da nešto što je toliko očigledno drugi ne vide

Dobro, eto da je sve baš tako, pitanje je šta dalje.
Dakle, virus je tu, postoji među nama (ili misliš da ne postoji, da je sve fikcija, masovna kolektivna zabluda ).
Postoje dva pristupa - ignorisanje svega jer je neko virus pustio sa namerom pa nek bude kako bude, ili uraditi šta se može da se što više smanje posledice.

Koji pristup ti zagovaraš?
solo solo 11:07 03.04.2021

Re: O virusima, sojevima, mutacijama...

Dugo sam imao problem sam sa sobom , ne razumevajući kako to da nešto što je toliko očigledno drugi ne vide , a meni se čini da vidim.
U međuvremenu, sam ostario i možda sazreo - to mi više ne pričinjava problem.


Perice blagoslovi pa da palimo odavle
solo solo 11:12 03.04.2021

Re: Once Upon a Time in America

ili misliš da ne postoji, da je sve fikcija, masovna kolektivna zabluda


Za virus nemam pojma ali ovaj komentar me podsetio na neka zbivanja ,,onomad,,



Brzo se zaboravila afera čuvenog Lanceta. Niko više ni ne spominje - nako usput.

maliperica maliperica 11:32 03.04.2021

Re: Once Upon a Time in America

solo
ili misliš da ne postoji, da je sve fikcija, masovna kolektivna zabluda


Za virus nemam pojma ali ovaj komentar me podsetio na neka zbivanja ,,onomad,,
Brzo se zaboravila afera čuvenog Lanceta. Niko više ni ne spominje - nako usput.

Zaboravlja se Račak, Sadamovo oružje za masovno uništenje ....
Ne bi me iznenadilo da objave posetu Marsovaca Las Vegasu i da svi pohrle ....

zilikaka zilikaka 11:55 03.04.2021

Re: Once Upon a Time in America

ali ovaj komentar me podsetio na neka zbivanja ,,onomad,,

Da, ali nije uporedivo. Koliko je njih eto samo na blogu lično iskusilo bolest.
Srećom, svi su dobro pretekli, za razliku od nekih.
maliperica maliperica 12:17 03.04.2021

Re: O virusima, sojevima, mutacijama...

zilikaka
kako to da nešto što je toliko očigledno drugi ne vide

Dobro, eto da je sve baš tako, pitanje je šta dalje.
Dakle, virus je tu, postoji među nama (ili misliš da ne postoji, da je sve fikcija, masovna kolektivna zabluda ).
Postoje dva pristupa - ignorisanje svega jer je neko virus pustio sa namerom pa nek bude kako bude, ili uraditi šta se može da se što više smanje posledice.

Koji pristup ti zagovaraš?


Racionalan i kritički pristup u sagledavanju kompleksnosti fenomena.
Iz svih aspekata, a ne samo medicinskog.
U procesu ,a ne samo trenutku.

I uz postavljanje mnogih drugih pitanja, iz perspektive razumevanja tendencija korporativne moći i kapitala da uspostave totalnu dominaciju na planeti , a na šta nas upućuju i mnogi drugi momenti.

Moja ranija definicija za situaciju bliske budućnosti je bila - pretparanoično društvo - zasnovano sa jedne strane na proizvodnji bolesti i straha kao novoj proizvodno - profitnoj logici svetskog rizičnog društva, korporativnoj moći koja zamenjuje moć država - nacija i visokoj tehnologiji koja sve to omogućava.

Potencijalna budućnost .

Populacija na ivici paranoje , strahovi i strepnje, duševna bol i patnja, suicidi,svi organizovani oblici života od porodice do države razbijeni, fizičko kažnjavanje i disciplinovanje zamenjuju se nadziranjem i uslovljavanjem društveno podobnog ponašanja.

Pojam persona, identitet - gube značenje.
Pojedinac je bez privatnosti i izgubljen u bezličnoj masi , konfekcioniranom kolektivitetu .

To je ono što sledi kao posledica popuštanja i prihvatanja sadašnje nametnute logike da kontrola bolesti znači/dozvoljava kontrolu celokupne ljudske vrste u svim njenim segmentima života.
I na kraju - šta ?

Sve suprotno od dominantne usmeravajuće logike korporativnih centara moći.
Tamo gde i sve dok - budu ostvarivali profit - tu će biti krvi.
i BOLESTI ....I EPIDEMIJA.

UKOLIKO IM USKRATIMO PROFIT - NATERAĆEMO IH DA PROMENE LOGIKU.

zilikaka zilikaka 14:44 03.04.2021

Re: O virusima, sojevima, mutacijama...

maliperica
zilikaka
kako to da nešto što je toliko očigledno drugi ne vide

Dobro, eto da je sve baš tako, pitanje je šta dalje.
Dakle, virus je tu, postoji među nama (ili misliš da ne postoji, da je sve fikcija, masovna kolektivna zabluda ).
Postoje dva pristupa - ignorisanje svega jer je neko virus pustio sa namerom pa nek bude kako bude, ili uraditi šta se može da se što više smanje posledice.

Koji pristup ti zagovaraš?


Racionalan i kritički pristup u sagledavanju kompleksnosti fenomena.
Iz svih aspekata, a ne samo medicinskog.
U procesu ,a ne samo trenutku.

I uz postavljanje mnogih drugih pitanja, iz perspektive razumevanja tendencija korporativne moći i kapitala da uspostave totalnu dominaciju na planeti , a na šta nas upućuju i mnogi drugi momenti.

Moja ranija definicija za situaciju bliske budućnosti je bila - pretparanoično društvo - zasnovano sa jedne strane na proizvodnji bolesti i straha kao novoj proizvodno - profitnoj logici svetskog rizičnog društva, korporativnoj moći koja zamenjuje moć država - nacija i visokoj tehnologiji koja sve to omogućava.

Potencijalna budućnost .

Populacija na ivici paranoje , strahovi i strepnje, duševna bol i patnja, suicidi,svi organizovani oblici života od porodice do države razbijeni, fizičko kažnjavanje i disciplinovanje zamenjuju se nadziranjem i uslovljavanjem društveno podobnog ponašanja.

Pojam persona, identitet - gube značenje.
Pojedinac je bez privatnosti i izgubljen u bezličnoj masi , konfekcioniranom kolektivitetu .

To je ono što sledi kao posledica popuštanja i prihvatanja sadašnje nametnute logike da kontrola bolesti znači/dozvoljava kontrolu celokupne ljudske vrste u svim njenim segmentima života.
I na kraju - šta ?

Sve suprotno od dominantne usmeravajuće logike korporativnih centara moći.
Tamo gde i sve dok - budu ostvarivali profit - tu će biti krvi.
i BOLESTI ....I EPIDEMIJA.

UKOLIKO IM USKRATIMO PROFIT - NATERAĆEMO IH DA PROMENE LOGIKU.


Dobro, sve je to lepo al ne znači ništa. Pitanje je bilo jasno, koji id dva moguća pristupa zagovaraš, i kako braniš taj stav u odnosu na budućnost, ne na prošlost.
(Mislim na ono kako rešiti mesta u bolnicama, za početak.
haklberi_tom haklberi_tom 19:34 03.04.2021

Re: O virusima, sojevima, mutacijama...

maliperica
Nešto sam napisao pre tri godine, na Princ. blogu , pa da ponovim ,jer je bilo vizionarski:
...

Princi je bio bloger štogod.
Mada si ti mislio na Principesu?
highshalfbooze highshalfbooze 11:00 03.04.2021

Odgovornost kao takva

Odgovornost za mutacije virusa


Moje mišljenje je da bi jedan pisac, koji koristi pisanu reč kao izražajno sredstvo, trebao da zna da je za nekakvu prirodnu osobinu odgovoran niko drugi do priroda sama. Može biti da se nekome dotična prirodna osobina ne dopada, ali to je već lični problem.

maliperica maliperica 11:04 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

highshalfbooze
Odgovornost za mutacije virusa


Moje mišljenje je da bi jedan pisac, koji koristi pisanu reč kao izražajno sredstvo, trebao ( trebalo ) da zna da je za nekakvu prirodnu osobinu odgovoran niko drugi do priroda sama. Može biti da se nekome dotična prirodna osobina ne dopada, ali to je već lični problem.


Ako niko nije dokazao da se radi o virusu, niko ne može da tvrdi ni da se radi
o" mutacijama" .
Kao što je upitno i da li su "vakcine " zaista vakcine.

Sve u onom uobičajenom smislu i na ranijim znanjima ustanovljenim definicijama.
alselone alselone 11:05 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

Ako niko nije dokazao da se radi o virusu


He, he, he.
zilikaka zilikaka 11:11 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

Ako niko nije dokazao da se radi o virusu,


Misliš, virus nije izolovan, ne zna se da li uopšte postoji i da li je virus, možda gljivica il neki agens?
Il su i simptomi bolesti samo halucinacija?
maliperica maliperica 11:28 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

alselone
Ako niko nije dokazao da se radi o virusu


He, he, he.

Evo čovek se smeje .
Očekivano.

A kad bi mu postavio jednostavno pitanje ( kao neko slično pre mene ) koji je to naučnik , koji je što kaže Mila napisao bar tri knjige , dokazao da se radi o virusu - da li bi znao odgovor.

Ili mu je autoritet onaj debil iz SZO ili naš dr.NO koji se u ovo sada razume koliko ....u kriv .....


alselone alselone 11:29 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

A kad bi mu postavio jednostavno pitanje ( kao neko slično pre mene ) koji je to naučnik , koji je što kaže Mila napisao bar tri knjige , dokazao da se radi o virusu - da li bi znao odgovor.


maliperica maliperica 11:33 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

alselone
A kad bi mu postavio jednostavno pitanje ( kao neko slično pre mene ) koji je to naučnik , koji je što kaže Mila napisao bar tri knjige , dokazao da se radi o virusu - da li bi znao odgovor.



Da, da .... i ja se tako smejem kad na tarabi pročitam P.....i pomislim da neko u to veruje.
alselone alselone 11:34 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

Da, da .... i ja se tako smejem kad na tarabi pročitam P.....i pomislim da neko u to veruje.


Dobro Pero. Evo neka sam ja potpuno neiformisan ili krivo informisan i neka virus nije dokazan.

Šta ti misliš da je u pitanju?
highshalfbooze highshalfbooze 12:09 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

maliperica
highshalfbooze
Odgovornost za mutacije virusa


Moje mišljenje je da bi jedan pisac, koji koristi pisanu reč kao izražajno sredstvo, trebao ( trebalo ) da zna da je za nekakvu prirodnu osobinu odgovoran niko drugi do priroda sama. Može biti da se nekome dotična prirodna osobina ne dopada, ali to je već lični problem.


Ako niko nije dokazao da se radi o virusu, niko ne može da tvrdi ni da se radi
o" mutacijama" .
Kao što je upitno i da li su "vakcine " zaista vakcine.

Sve u onom uobičajenom smislu i na ranijim znanjima ustanovljenim definicijama.


Hvala na ispravci. Za kaznu idem do kraja zemljine ploče da skočim u vasionu
maliperica maliperica 12:31 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

alselone
Da, da .... i ja se tako smejem kad na tarabi pročitam P.....i pomislim da neko u to veruje.


Dobro Pero. Evo neka sam ja potpuno neiformisan ili krivo informisan i neka virus nije dokazan.

Šta ti misliš da je u pitanju?


Ajde da se razumemo na najprizemnijem nivou.

Ja ne mislim , prvo, da je prirodni fenomen .

Ako je tako, onda ne mogu ni da znam šta je .
I nije problem što ja ne znam nego što ne postoji ni saglasnost svetske zdravstvene zajednice - one prave.

Siguran sam da nije virus , u ranijem značenju.
Na to su već mnogi ukazali - da je u pitanju nekakva nadogradnja na virus ili nešto drugo ....

Ali nije poenta u tome , nego u efektima koji treba da se postignu .

Zbog straha od smrti 0.01 % populacije , koja umire, ali ne samo od " virusa" dozvoljava se planetarno vanredno stanje, koje kad se jednom dozvoli i uspostavi - smrti će biti posvuda i od svega , a ne samo od bolesti.

Manipulacija je više nego očigledna, a ja ne prihvatam da budem manipulisan.
I zato istražujem, postavljam pitanja.

Ko je taj ko nam diktira ponašanje ?

Dr Kon.
Koji svoje školsko znanje o virusima , primenjuje na sasvim nov medicinski i zdravstveni izazov, što bi bilo kao kad bih ja sutra u sudu primenjivao stari srpski građanski zakonik iz 1939 godine.

Bilo bi blesavo, zar ne ?

amika amika 13:43 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

highshalfbooze

za nekakvu prirodnu osobinu odgovoran niko drugi do priroda sama


За природну особину - то да, али за слободне и многоструке мутације те природне особине јер га ми одржавамо у животу и омогућавамо му да се мења - сами смо криви. Развијамо науку 20 векова а онда гурнемо главу под јорган да не видимо шта наука каже. И знаммо боље од стручњака за ту област. То је исто као што смо сви бољи селектори од изабраног, само што је то забава а овде можда питање опстанка.
amika amika 13:51 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

maliperica

Zbog straha od smrti 0.01 % populacije , koja umire, ali ne samo od " virusa" dozvoljava se planetarno vanredno stanje, koje kad se jednom dozvoli i uspostavi - smrti će biti posvuda i od svega , a ne samo od bolesti.

Manipulacija je više nego očigledna, a ja ne prihvatam da budem manipulisan


Проценат мртвих од короне није висок јер их лече - био би много виши. Онда, епидемија. Остале болести од којих се умире низу заразне, корона јесте.

А манипулација је свуда - то је основни облик људског понашања у друштву, што не ни била овде?
gvozden1 gvozden1 14:10 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

Проценат мртвих од короне није висок јер их лече

Pa onda korona nije ništa posebno.
Mnoge bolesti bi odnosile više ako se ne bi lečile.

A zbog korone uvedeno planetarno vanredno stanje, panika se širi smišljeno i masovno, vakcine puštene u masovnu upotrebu mimo dosadašnje prakse, vakcine ne rade kako su radile ostale, imunitet je upitan.

To su stvari koje teraju na razmišljanje, a sve se svodi na biranje strane, da li si za "podivljale vaksere" ili "ravnozemljaše" kako često nazivaju ove sa druge strane.

Ono što se jedino može, a da se ne pogreši, je ne uletati u paniku, i ne verovati nikome na reč.

Znati da ne znaš i polako, nije velika frka, ne mora se ništa na brzinu.
highshalfbooze highshalfbooze 14:55 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

amika

За природну особину - то да, али за слободне и многоструке мутације те природне особине јер га ми одржавамо у животу и омогућавамо му да се мења - сами смо криви. Развијамо науку 20 векова а онда гурнемо главу под јорган да не видимо шта наука каже. И знаммо боље од стручњака за ту област. То је исто као што смо сви бољи селектори од изабраног, само што је то забава а овде можда питање опстанка.

Aha, znači ti si mislio da smo mu mi dozvolili da iskoristi svoju prirodnu osobinu prilagođavanja.
Onda je tako trebalo i da napišeš.
highshalfbooze highshalfbooze 15:00 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

maliperica
što bi bilo kao kad bih ja sutra u sudu primenjivao stari srpski građanski zakonik iz 1939 godine.

Bilo bi blesavo, zar ne ?



A kako bi bilo da ja sutra dođem malo na sud da sudim?

Bilo bi blesavo, zar ne ?
maliperica maliperica 15:02 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

highshalfbooze
maliperica
što bi bilo kao kad bih ja sutra u sudu primenjivao stari srpski građanski zakonik iz 1939 godine.

Bilo bi blesavo, zar ne ?



A kako bi bilo da ja sutra dođem malo na sud da sudim?

Bilo bi blesavo, zar ne ?


Ma ne.
Bilo bi ludo i zabavno.
Ubeđen sam.
gedza.73 gedza.73 15:02 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

gvozden1
To su stvari koje teraju na razmišljanje, a sve se svodi na biranje strane, da li si za "podivljale vaksere" ili "ravnozemljaše" kako često nazivaju ove sa druge strane.

Bilo je 'što sve ne pozatvaraju, izgibosmo' koje je posle par nedelje prešlo 'pocrkaćemo zatvoreni, oću šetam kuče, oću da živim kao sav normalan svet' pa se ponovo preokrenulo u 'zatvarajte, izgibosmo'...

Na snimku koji je osvanuo na društvenim mrežama vide se građani okupljeni na Savskom trgu, kod spomenika Stefanu Nemanji, kako igraju Užičko kolo.

Nije poštovana distanca, a okupljeni nisu nosili ni maske. Vidi se i veliki broj ljudi kako snima one koji igraju kolo.
N1 21. mar. 2021
(prenose vest)


i

Veća grupa građana okupila se večeras na trgu Nikole Pašića u centru Beograda, kako bi odala poštu kantautoru Đorđu Balaševiću
Građani su se potom okupili ispred Sava centra, i to u još većem broju nego u centru grada.
U centru Novog Sada okupio se veliki broj građana, a sa razglasa su puštane Balaševićeve pesme.
N1 20. feb. 2021




gvozden1 gvozden1 15:45 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva


Bilo je 'što sve ne pozatvaraju, izgibosmo' koje je posle par nedelje prešlo 'pocrkaćemo zatvoreni, oću šetam kuče, oću da živim kao sav normalan svet' pa se ponovo preokrenulo u 'zatvarajte, izgibosmo'...

To.
Samo razuma malo.
Inat, ono sa kolom je čist inat, ili teranje neke politike, sa Balaševićem je čista politika, u situaciji kad nije moguće biti siguran šta se zapravo dešava, je najgore moguće rešenje.

Zna se da nešto postoji, virus li je, nije li, prirodni, veštački, nešto ima, a to nešto nije ni za zaebanciju, ali brate, nije ni paniku.

Ne mora se bežati od svakog živog stvorenja, ali ne mora ni u kolo.
Ne mora se ni paradirati tugom za nekim tamburašem.
Žali ga ako to je žao, možeš to i u kući.
Al te tamo niko ne vidi jbg, a to je onda bez veze.

Skoro, pre par dana, mi umre šurak, nije baš za smrt po godinama, al ga stiglo.
I ujak mu ne dođe na sahranu. Stariji čovek, plaši se, u redu je što nije došao, niko ne zamera, ni sestra mu, majka mog šuraka.

A za Balaševića mora da se ide u gužvu, tuga baš golema, veća nego za sestrićem.
Ma... foliranje i inat.
gedza.73 gedza.73 17:08 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

Inat, ono sa kolom je čist inat, ili teranje neke politike, sa Balaševićem je čista politika

Meni je sve to u istom košu zajedno sa ovim žurkama.

Balašević umro od korone a debili se spakovali kao sardine još 'jedina objektivna televizija' piše o dirljivom skupu.



Ne kažem kako svi treba da se zatvorimo u kaveze ali ne vidim u čemu je problem bar malo povesti računa.
Zna se da nešto postoji, virus li je, nije li, prirodni, veštački, nešto ima, a to nešto nije ni za zaebanciju, ali brate, nije ni paniku.

Baš to.





principessa_etrusca principessa_etrusca 19:46 03.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

A kad bi mu postavio jednostavno pitanje ( kao neko slično pre mene ) koji je to naučnik , koji je što kaže Mila napisao bar tri knjige , dokazao da se radi o virusu - da li bi znao odgovor.

Ili mu je autoritet onaj debil iz SZO ili naš dr.NO koji se u ovo sada razume koliko ....u kriv .....


Лик Монтање (Luc Montagnier), вирусолог и нобеловац (2008. за ХИВ) од почетка је тврдио да се ради о вештачком вирусу, пошто је на њему нашао елементе вируса ХИВ-а. (Он је тада баш ружно дисквалификован као сенилан - званична верзија је била да се ради о природном вирусу са пијаце у Вухану и о слепим мишевима.)
solo solo 14:45 04.04.2021

Re: Odgovornost kao takva

Šta ti misliš da je u pitanju?


Perice objasni ljudima šta je warp speed. Možda nisu gledali Star Trek.


https://www.defense.gov/Explore/Spotlight/Coronavirus/Operation-Warp-Speed/


maliperica maliperica 16:23 03.04.2021

KILL THE BILL

Ono kad razmišljaš o broju kreveta ...a slep si za događaje oko tebe.

KILL THE BILL



zilikaka zilikaka 16:30 03.04.2021

Re: KILL THE BILL

Ono kad razmišljaš o broju kreveta ...a slep si za događaje oko tebe.

Pa meni je prilično važno da li ću ja il neko moj moći da dođem do kreveta u bolnici ako nedajbože zatreba, jer decembra nisi mogao. Ni zbog kovida a još manje zbog drugih bolesti.
Za proteste u Londonu me malo i boli uvo.
maliperica maliperica 16:44 03.04.2021

Re: KILL THE BILL

zilikaka
Ono kad razmišljaš o broju kreveta ...a slep si za događaje oko tebe.

Pa meni je prilično važno da li ću ja il neko moj moći da dođem do kreveta u bolnici ako nedajbože zatreba, jer decembra nisi mogao. Ni zbog kovida a još manje zbog drugih bolesti.
Za proteste u Londonu me malo i boli uvo.

Prilično mi je drago šta je tebi važno.
To je isto važno i mom ocu od 90 godina.

Nešto sam napisao , pa izbrisao.
Da ne bi bilo pogrešno shvaćeno.

U svakom slučaju imam razumevanja.
Ali ne i za mlade.

Bez ikakvog pojma o budućnosti.


Usput

Ovu pošast koja te gura u špajiz , zbućkali su upravo oni gde se i protestuje ili bar njihovi susedi.

Žalosno je što to nikada većini neće biti jasno.
Biće im kriv tamo neki vozač koji neće stići sanitetom na vreme.
zilikaka zilikaka 20:21 03.04.2021

Re: KILL THE BILL

Ovu pošast koja te gura u špajiz , zbućkali su upravo oni gde se i protestuje ili bar njihovi susedi.

Žalosno je što to nikada većini neće biti jasno.
Biće im kriv tamo neki vozač koji neće stići sanitetom na vreme.


Dobro, ti nastavi da pratiš dešavanja na protestima i rešavaš svetske zavere.
Ja sam se, falanapitanju, ovih dana testirala i izmerili mi 320 AU/mL i imam nameru da nastavim normalan život.
Nek svako radi kako voli...
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:10 04.04.2021

Re: KILL THE BILL

Pa meni je prilično važno da li ću ja il neko moj moći da dođem do kreveta u bolnici ako nedajbože zatreba, jer decembra nisi mogao. Ni zbog kovida a još manje zbog drugih bolesti.
Za proteste u Londonu me malo i boli uvo.

Овај конкретни протест се тиче новог закона (bill) који ограничава слободу протеста, па се тиче свих нас. Свет је један, па сутра можда ни ти нећеш моћи да изађеш на улицу да тражиш више болничких кревета.

The protests were prompted by the Police, Crime, Sentencing and Courts Bill, which propose to give police in England and Wales more power to impose conditions on non-violent protests, including those which are deemed too noisy or a nuisance.
zilikaka zilikaka 07:26 04.04.2021

Re: KILL THE BILL

Овај конкретни протест се тиче новог закона (bill) који ограничава слободу протеста, па се тиче свих нас. Свет је један, па сутра можда ни ти нећеш моћи да изађеш на улицу да тражиш више болничких кревета.


milisav68 milisav68 07:28 04.04.2021

Re: KILL THE BILL

principessa_etrusca

Овај конкретни протест се тиче новог закона (bill) који ограничава слободу протеста, па се тиче свих нас. Свет је један, па сутра можда ни ти нећеш моћи да изађеш на улицу да тражиш више болничких кревета.

Pregazilo vas vreme, protesti su radili poso u 20 veku.

Say hello to this squadron of Boston Dynamics look-alike robots - made by a Chinese robotics firm.
maliperica maliperica 09:04 04.04.2021

Re: KILL THE BILL

... meni je prilično važno da li ću ja il neko moj moći da dođem do kreveta u bolnici ako nedajbože zatreba


Dobro, ti nastavi da pratiš dešavanja na protestima i rešavaš svetske zavere.


А ти узми игле у руке и штрикај .


zilikaka zilikaka 09:26 04.04.2021

Re: KILL THE BILL

Perice, sad si postao nevaljao!
Razumem ja kad se deca razigraju kauboja i indijanaca, pa i kad su malo nestašna, al, Perice, u svemu se mora imati mera.
Nije lepo da ideš okolo i vređaš starije, ako neće da se igraju.

I
P.S.
Vidim izbrisao si drugi deo. Aj,molim te, vrati ga, da ne ispada da umišljam.
...a i tako nije originalno, to si video od Dobrosavljevićke pa preradio.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana