Budućnost

Buduća prošlost ili prošla budućnost

mikele9 RSS / 17.10.2018. u 15:33

Mi jesmo ovde i sada ali je svaki trenutak i prošlost i sadašnjost i budućnost. Sve u svemu, bućkuriš. Déjà vu, koji je većina bar jednom imala priliku da doživi, samo u deliću sekunde je prošlost koja se javlja, istovremeno je sadašnjost a onda opet odlazi u prošlost, ponekad i u budućnost. Ako ćemo da budemo brutalno iskreni, samo nam je smrt sigurna i neminovna budućnost. Da li ćemo posle smrti imati nekakvu budućnost, ko zna. Velike religije kažu : Da, kako ne! Najveća i najstarija monoteistička religija (da ne uzimamo u obzir monoteizam mudrog Ehnatona) Hrišćanstvo, kao budućnost nudi pravednima RAJ a kršiteljima Božjih zapovesti, PAKAO. Islam je to preuzeo i dobrim Alahovim sledbenicima nudi kao budućnost RAJ (Džennet) sa ne znam ni ja koliko devica, rajskih hurija a Alahohuliteljima budućnost je PAKAO (Džehennem). Budizam je u tom smislu zamršeno jednostavan, možemo se u tz novom životu/ima javljati u raznim oblicima i pojavnostima, retko ako ne i nikada, kao mi kakvi smo sada. Negde davno sam pročitao da je Buda rekao: Ako namerno zgaziš mrava, trebaćeš da prođeš kroz 10.000 reinkarnacija. Koliko će trajati svaka pojedinačna reinkarnacija, nije poznato. Bazična stvar je KARMA svakog pojedinca. Karma ili Kama (pali: Kamma) je možda najvažniji budistički pojam. Budističko učenje o Karmi na prvo mesto stavlja voljni moment. U stvaranju Karme, namera ima veći značaj od samog delanja. Buda je rekao: Volja jeste ta koju nazivam delom. Poželevši nešto, čovek deluje putem tela, govora ili uma. Postoje dela koja dozrevaju u toku života, u životinjskom svetu, svetu ljudi i u nebeskom svetu. Plodovi su trostruki: oni koji dozrevaju u toku života, oni koji dozrevaju u budućim novim rođenjima i oni koji dozrevaju u toku neprekidnih rođenja. Dakle, po Budi i budizmu, budućnost svakog pojedinca je beskrajna i raznovrsna kao Kosmos. Još kao klinac od desetak, jedanaest godina na marginama jedne knjige, zapisao sam svoju mudrost: Rođenjem smrt u nasleđe dobijamo. Kako god da okreneš ili obrneš, to nam je svima budućnost. U 1001 noći u priči Povest o tučanom gradu, Šeherezada veli: Emir Musa zaronivši slepoočnice u šake, sam sa sobom govoraše: O ti tajno rođenja i smrti! Zašto nam se i roditi - kad mremo? Zašto nam i živeti - kad smrt donosi zaborav životu?

Veliki broj pametnih ljudi se bavio budućnošću. Navešću nekoliko primera:
Opsesija budućnošću ponekad je dobar način da se prespava sadašnjost, Branko Miljković, Mudar je onaj ko ne strahuje niti se nada od neizvesnih događaja u budućnosti, Anatol Frans, Ostavimo budućnosti da kaže istinu i izračuna svakog prema njegovom radu i dostignućima. Sadašnjost je njihova, budućnost, za koju sam ozbiljno radio, je moja, Nikola Tesla, Napredak nije puko popravljanje prošlosti, on je neprekidno kretanje prema budućnosti, Halil Džubran, Vreme je iza nas, vreme je pred nama. Čim počneš duže da misliš o onome što je bilo ili o onome što će biti, odmah gubiš ono što je glavno, istinski život u sadašnjosti, Lav Tolstoj, Sve što smo znali u prošlosti, sadašnjosti i budućnosti je ništa u poređenju sa onim što nikada nećemo saznati, Konstantin Ciolkovski...Najviše mi se dopada misao Ciolkovskog!

A šta ako budizam pod reinkarnacijom podrazumeva život u nekom paralelnom Kosmosu, drugačijem, van našeg poimanja vremena? Ili u bezbroj istovremenih Kosmosa ili Kosmosa dijametralno različitih? Onda neminovno dolazimo do Ruđera Boškovića i Stivena Hokinga. Volim ono Hokingovo: Istorija Kosmosa je beskrajno mnogo i sve su istinite!

Obrni, okreni, Се сврти, Turn around, Turn rursus, Dreh dich um... Op trta, ide smrta.

A šta vi mislite o budućnosti?



Komentari (22)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zemljanin zemljanin 15:59 17.10.2018

sad il' nikad

sadasnjost je cisti subjektivni koncept ... sva desavanja spolja (a i unutra) imaju kasnjenje dok ne stignu u mozak + procesuiranje inputa ... tako da univerzalno, proslost je buducnost a buducnost je proslost, zavisno od posmatraca

kako je, kod mene, uveliko cetvrtak, moja buducnost je jasna - idem da pavkam
docsumann docsumann 20:35 17.10.2018

Re: sad il' nikad

sadasnjost je cisti subjektivni koncept .


mentalni fenomen, kao i samo vrijeme

zemljanin zemljanin 00:26 18.10.2018

Re: sad il' nikad

kad pogledas sta bi fatalisti mogli da kazu o buducnosti i sudbini, stvar je poprilicno jasna ... bitni dogadjaji, smrt medju njima, su sudbinski odredjeni ... razliciti su putevi ali su svejdno neminovni ... grcki Edip bi bio savrseni koncept sudbine (zato je i napisan) ... Karma, kosmicka pravda, od Upanisadda preko Mahabharate, definisala je da nasa proslost tj. prosli zivot odredjuje nasu buducnost. i tako unedogled.

U oba slucaja covek normalno zivi svoj zivot, donosi odluke itd. ali ili ne moze izbeci sudbinu ili kosmicku pravdu ... buducnost je donekle nepoznata ali smrt je definisana unapred ...

Kad pogledamo budizam i djainizam (Gandi), to su generalno pogledi na svet i ne-teisticke *religije* ... ciljevi koje treba dostici, nisu predodredjeni i ne ukljucuju bogove a smrt je samo deo ciklusa ... Zato judaizam pokusava da ustolici boga, da mu sve aribute moci ali da mu ukine da on odredjuje buducnost. Tako se stvara paradoks da on sve zna pa i sta ce bilo ko ikada raditi i odluciti ali da ne odredjuje buducnost. Paradoks je kada se umesa u desavanja. To su pokusali da isprave sa raznim opisima sveznajuceg i vecnog ali to je dogmatsko prezvakavanje ... u tumacenoj teoriji buducnost je neopoznata, smrt takodje, osim ako on, drugacije ne odluci ...

Sa aspekta nauke, fizika nam govori da na osnovnom nivou, nema odredjene ili determinisane buducnosti ali ima verovatne ... neuronauke potvrdjuju da delovi mozga funkcionisu deterministicki ali nemamo kompletnu sliku. verovatno je da delovi mozga imaju i nedeterministicku podlogu ... psihologija nam kaze da su nam uvidi u sopstvene odluke vrlo limitirane cak i da nemamo skoro pa nikakav uvid u faktore koji dovode do odluke osim kao tumacenja ... sto bi rekli sigurni smo da je buducnost pred nama i da nam je nepoznata i da cemo umreti

buducnost nije predodredjena ali je nase mesto u njoj definisano nasom licnoscu (tj. prilicno determinisana) ... i sa vedrije strane - sigurno cemo umreti ...
adviser adviser 04:24 18.10.2018

Re: sad il' nikad

zemljanin
kad pogledas sta bi fatalisti mogli da kazu o buducnosti i sudbini, stvar je poprilicno jasna ... bitni dogadjaji, smrt medju njima, su sudbinski odredjeni ... razliciti su putevi ali su svejdno neminovni ... grcki Edip bi bio savrseni koncept sudbine (zato je i napisan) ... Karma, kosmicka pravda, od Upanisadda preko Mahabharate, definisala je da nasa proslost tj. prosli zivot odredjuje nasu buducnost. i tako unedogled.

U oba slucaja covek normalno zivi svoj zivot, donosi odluke itd. ali ili ne moze izbeci sudbinu ili kosmicku pravdu ... buducnost je donekle nepoznata ali smrt je definisana unapred ...

Kad pogledamo budizam i djainizam (Gandi), to su generalno pogledi na svet i ne-teisticke *religije* ... ciljevi koje treba dostici, nisu predodredjeni i ne ukljucuju bogove a smrt je samo deo ciklusa ... Zato judaizam pokusava da ustolici boga, da mu sve aribute moci ali da mu ukine da on odredjuje buducnost. Tako se stvara paradoks da on sve zna pa i sta ce bilo ko ikada raditi i odluciti ali da ne odredjuje buducnost. Paradoks je kada se umesa u desavanja. To su pokusali da isprave sa raznim opisima sveznajuceg i vecnog ali to je dogmatsko prezvakavanje ... u tumacenoj teoriji buducnost je neopoznata, smrt takodje, osim ako on, drugacije ne odluci ...

Sa aspekta nauke, fizika nam govori da na osnovnom nivou, nema odredjene ili determinisane buducnosti ali ima verovatne ... neuronauke potvrdjuju da delovi mozga funkcionisu deterministicki ali nemamo kompletnu sliku. verovatno je da delovi mozga imaju i nedeterministicku podlogu ... psihologija nam kaze da su nam uvidi u sopstvene odluke vrlo limitirane cak i da nemamo skoro pa nikakav uvid u faktore koji dovode do odluke osim kao tumacenja ... sto bi rekli sigurni smo da je buducnost pred nama i da nam je nepoznata i da cemo umreti

buducnost nije predodredjena ali je nase mesto u njoj definisano nasom licnoscu (tj. prilicno determinisana) ... i sa vedrije strane - sigurno cemo umreti ...

Ne slažem se sa ovim.
zemljanin zemljanin 11:09 18.10.2018

Re: sad il' nikad

buducnost nije predodredjena ali je nase mesto u njoj definisano nasom licnoscu (tj. prilicno determinisana) ...


adviser
Ne slažem se sa ovim.

nask nask 19:16 17.10.2018

Sve što smo znali u prošlosti,

sadašnjosti i budućnosti je ništa u poređenju sa onim što nikada nećemo saznati

A šta vi mislite o budućnosti?



Kad se vatra ugasi, ne gine nam spoznaja.
Черевићан Черевићан 19:22 17.10.2018

explicite

Op trta,obrni, okreni

данас ево...... сутра је од јуче
неминовност- не може се скрити,
па ће тако и будућност наша
прошлост неком из футура бити
mikele9 mikele9 19:25 17.10.2018

Re: explicite

данас ево...... сутра је од јуче
неминовност- не може се скрити,
па ће тако и будућност наша
прошлост неком из футура бити

Radujem se vašem prisustvu G. Čer!
Tako je i naša prošlost budućnost nekoga iza nas.
mikele9 mikele9 19:23 17.10.2018

Dodao

bih ovo: Jer vreme je samo onaj deo večnosti koji kasni. Zvuči mi prihvatljivo a iz knjige je Hazarski rečnik M. Pavića
djuro.vilovic djuro.vilovic 19:38 17.10.2018

Pozdrav od Abrahama

Najveća i najstarija monoteistička religija (da ne uzimamo u obzir monoteizam mudrog Ehnatona) Hrišćanstvo

ajde
nit je najstarija , nit je hriščanskim očima gledano religija a i ovo najveće je upitno ( dobro sad ako brojiš šizmatike, raskolnike od šizatika i kojekakve parasinagoge ...)
A iovo za pakao mi nije najasnije ,đe toga ima u hriščanstvu?
nego kolko puta je rikno taj buda
zemljanin zemljanin 22:42 17.10.2018

Re: Pozdrav od Abrahama

bas tako ... em sto je upitno i koliko je to sustinski monoteizam ... 3 u 1, lepo zvuci ali ... ako se negde i prisetimo citata tipa *nemaj drugog do mene*, to direktno dovodi do osnovane sumnje u monoteizam jer ako glavni mono-baja trazi da ne verujes u druge to znaci da drugi postoje ...

sve u svemu, prepisivali od Egipta i Vavilona, kao i sve drugo, ali nisu lepo prepisali ...
mikele9 mikele9 16:20 18.10.2018

Re: Pozdrav od Abrahama

nit je najstarija , nit je hriščanskim očima gledano religija a i ovo najveće je upitno

Najstarija u smislu da najduže traje. Hrišćanstvo je, opće je poznato, preuzelo počev od Sumera, Vavilonjana i inih drugih, ono što im je odgovaralo i prilagodilo svojim namerama.

A iovo za pakao mi nije najasnije ,đe toga ima u hriščanstvu?

Molim?
zemljanin zemljanin 17:16 18.10.2018

Re: Pozdrav od Abrahama

mikele9
A iovo za pakao mi nije najasnije ,đe toga ima u hriščanstvu?

Molim?

u pravu je @Djuro ... pakao je vise narodska odrednica a ne i sastavni deo dogme ... cini mi se (ne tvrdim) da je cak i papa pre N godina dao slicnu objavu ...
docsumann docsumann 20:54 18.10.2018

Re: Pozdrav od Abrahama


apostata apostata 22:09 19.10.2018

Re: Pozdrav od Abrahama

A iovo za pakao mi nije najasnije ,đe toga ima u hriščanstvu?
Kako ba đe ima?
adviser adviser 19:38 17.10.2018

Da.

Ništa nije važno !
tasadebeli tasadebeli 20:30 17.10.2018

?, ?, ?, ?,...

mikele9

A šta vi mislite o budućnosti?



- Зашто Јеврејин на питање увек одговара питањем?

- А зашто Јеврејин не би на питање увек одговарао питањем?


А јеси ти читао ово од пре пар година? (ЛИНК)

docsumann docsumann 20:31 17.10.2018

budućnost titograd

Mi jesmo ovde i sada ali je svaki trenutak i prošlost i sadašnjost i budućnost.


Every moment is a window in all time - Tomas Wolf, Pogledaj dom svoj anđele.


meni je to jedna od najjačih rečenica u svekolikoj kniževnosti.
iskoristio sam je za jedan poseban momenat na mapi...inače, oko probuđenog boga je zaštitni znak WoG-a (In The Wake of Gods)

anonymous anonymous 01:48 18.10.2018

С оне стране .....

...времена ...и простора.

Обележје је и спознаја времена које живимо.

Не постоје садашњост, прошлост и ....будућност.
Постоји само садашњост.

Не постоји нешто што је овде и нешто што је тамо.

Све је само ....овде и сада.

Свако другачије поимање је варка коју нам приређују наша свест или њено одуство.
adviser adviser 04:26 18.10.2018

Re: С оне стране .....

anonymous
...времена ...и простора.

Обележје је и спознаја времена које живимо.

Не постоје садашњост, прошлост и ....будућност.
Постоји само садашњост.

Не постоји нешто што је овде и нешто што је тамо.

Све је само ....овде и сада.

Свако другачије поимање је варка коју нам приређују наша свест или њено одуство.

Da.
Moglo bi se reći ovako.
docsumann docsumann 06:54 18.10.2018

Re: С оне стране .....

Не постоје садашњост, прошлост и ....будућност.
Постоји само садашњост.


postoji samo sve
apsolutno vrijeme
a u njemu postojimo i mi
koji kao dnevne bube predemo svoje vremenske niti
mariopan mariopan 18:14 19.10.2018

Re: С оне стране .....

Ništa ja njima ne verujem, taj raj niko nije video zato i pričaju bajke o njemu, a ko zna kako je tamo, tako da ću ja sada da uživam što god mogu više za svaki slučaj...a tamo gore ako me se sete, sete..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana