Топола ужаса

Radovan Nastić RSS / 22.04.2008. u 00:48

http://en.wikipedia.org/wiki/Srbosjek_(knife)

jasenovac11dn7.jpg

У Србији не постоји ниједан споменик или улица који би носили име Јасеновачких жртава


 

deca%20jasenovca.jpg
Деца Јасеновца (Фотодокументација „Политике”)

Дах смрти и крик бола још увек лебди над прелепим посавским крајоликом. Није остало ништа да сведочи о најгорем злочину у историји европске цивилизације до каменог цвета посађеног много година касније – тек у тренутку када су другови одлучили да је наше братство и јединство довољно јако да се суочи и са истином. А истина је застрашујућа. Око 700.000 свирепо убијених Срба, Јевреја, Рома и других, а можда чак и више. Од овог броја, преко пола милиона убијених су били Срби или „грко-источњаци” како су их са гађењем звали њихови „узвишени” џелати. Поред тога што су били садисти и патолошке убице, усташе су биле довољно мудре да не дозволе да им се догоди оно што се догодило њиховим нацистичким менторима у Немачкој. У тренутку када су схватили да је дошао крај крвавог сна о етнички чистој НДХ-зији, стигли су да спале и униште цео логор, писану документацију и да убију скоро све сведоке, тако да су ослободиоци успели да ослободе само згаришта и масовне гробнице. За разлику од немачких логора који и дан-данас стоје као тужна успомена и вечита опомена за сва будућа покољења, од Јасеновца су остале само приче које мало помало нагриза трули зуб заборава.

Нама је кратко памћење увек било једна од главних особина. Тој општој амнезији често доприносе и многи спољни фактори. У Титовој Југославији, Јасеновац је био табу-тема коју је пошто-пото требало заборавити зарад љубави и толеранције између народа и народности. На костима жртава изграђен је прелепи национални парк, а Хрватској никада није суђено за геноцид, јер их је од тога амнестирао допринос хрватских партизана НОБ-у. Не постоји званичан податак о броју жртава. То је отворило простор да се ови подаци данас безочно фалсификују, као да је реч о џаковима кромпира, а не о невиним људским жртвама међу којима је био и огроман број деце. Они који се данас „посипају пепелом”, посипају се десет пута мањом количином и траже да се у билатералним односима ово питање више не отвара како бисмо кренули даље. Траже да заборавимо на клање, сакаћење, чупање меса и сољење рана, вађење очију, сечење ушију и носева, драње коже и гурање пацова у утробе, да заборавимо силовање, кување живих људи у казанима, печење, чупање ноктију... ма, ми смо све ово, нажалост, већ заборавили.

Овај текст није ратнохушкачки, његова намера није да се изазову нова непријатељства, већ да се одређени људи који лако падају у националистички транс отрезне. Ако заборавимо Јасеновац нећемо се сећати ни Сребренице, Овчаре нити Братунца. Звер нема националност, њена душа није ни хрватска, ни српска нити босанска – она је само зверска. Зато је толико важан сутрашњи дан – 22. април. То је дан када је оно мало преживелих мученика покушало да се кроз бодљикаву жицу и смртоносне рафале докопа слободе и исприча своју причу коју данас многи желе да забораве. На прошлогодишњој комеморацији у Јасеновцу није био присутан нико од високих представника Београда. У Србији не постоји ниједан споменик или улица који би носили име Јасеновачких жртава. Много више поштовања према жртвама су показали Срби из Републике Српске, који су у Бањалуци подигли споменик под називом Топола ужаса, што преставља један од најстрашнијих симбола Јасеновца (дрво на које су усташе вешале логораше и под којим су приређиване најбруталније кољачке сеансе).

Сећам се како ме је заболело емитовање Томпсоновог концерта на Хрватској националној телевизији. Препун „Максимир” младежи френетично је узвикивао „Јасеновац, Јасеновац” док је овај искомплексирани пајац (нажалост најпопуларнији хрватски певач) изводио свој чувени хит чији су почетни стихови: „Јасеновац и Градишка стара, то је кућа Максових месара...”. И тада су сви ћутали. Неки су чак овај скандал назвали слободном уметношћу. Много ми је жао ако млади људи у Хрватској заиста мисле да је Јасеновац нешто што је за понос, уместо да се стиде својих предака који су се за чистоћу хрватске нације борили купајући се у рекама невине људске крви. Само игнорисање и умањивање овог злочина може имати ужасне последице за генерације које долазе. Ми смо ти који би требало на неки начин да будемо „чувари ватре”, увек будни, на стражи, да пазимо да се овакве ствари никада не понове. Јасеновац је симбол најгоре људске трагедије, али можда и један нови, искрени почетак, место где ћемо се сви поново окупити. Зато овогодишњем 22. априлу посветимо много више пажње да не би сутра поново једни другима вадили очи, да се убудуће међусобно такмичимо искључиво у фудбалу, науци или на Евровизији, а не у мучењу и клању једни других.

 

Члан групе „Београдски синдикат”


 

Феђа Димовић


Komentari (156)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Radovan Nastić Radovan Nastić 23:29 22.04.2008

postovavi gospodine JanAnderson

nema potrebe za preporukama mojim tekstovima, odnosno tekstovima koje prenosim.

a u pravu ste, trla baba lan...
Markonio Markonio 00:43 23.04.2008

Re: Najpre

piliF

Cak iako tih budala ima vise na njihovoj strani to je verovatno zato sto se u velikom delu sadasnje Hrvatske ratovalo a u Srbiji nije. Vecina nas je taj rat samo gledala preko TV-a.


To je ključna rečenica. Mislite da to opravdava "višak budala" na njihovoj strani? Osim toga, sramotno je što se na našim stadionima skandira "Ubij zakolji da Hrvat ne postoji" isto kao što je sramotno što se na hrvatskim stadionima skandira "Srbe na vrbe", verovatno smo tu izjednačeni po pitanju broja "budala". A ako ste već potegli komparaciju o broju "budala" kod nas i kod njih, kako ćete opravdati toliki broj mladih ljudi koji pune stadione na koncertu Tompsona? Jer sigurno ćete se složiti da kod nas takav fenomen (Tompson) ne postoji. Ali to je verovatno zato što je tamo bio rat, a ovde nije?

piliF

Mislim da ovakvi tekstovi i vecina komentara ne rade dobru stvar za pomirenje(ne zaboravljanje) izmedju ovih naroda. Zasto se ne pise o odlicnom govoru predsednika Hrvatske u Jasenovcu? Ili zasto niko ne govori o odlicnoj uvodnoj reci haskog tuzilastva u procesu protiv hrvatskih generala?


Govor, uvodna reč... kao što sam kritičan prema našim političarima, tako sam kritičan i prema stranim. Reči su reči, a činjenica je kako je proteklo "obeležavanje" Blajburga i Jasenovca.

Ako smatrate da ovakvi tekstovi ne rade dobru stvar za pomirenje ova dva naroda, možete li mi obrazložiti zašto tako mislite? Da li u tekstu ovog bloga ima lažnih činjenica? Da li Vam smeta "stil" kojim je tekst napisan? Šta je to konkretno što Vam ne odgovara u ovom tekstu?
piliF piliF 09:31 23.04.2008

Re: Najpre

Markonio

piliFCak iako tih budala ima vise na njihovoj strani to je verovatno zato sto se u velikom delu sadasnje Hrvatske ratovalo a u Srbiji nije. Vecina nas je taj rat samo gledala preko TV-a.To je ključna rečenica. Mislite da to opravdava "višak budala" na njihovoj strani? Osim toga, sramotno je što se na našim stadionima skandira "Ubij zakolji da Hrvat ne postoji" isto kao što je sramotno što se na hrvatskim stadionima skandira "Srbe na vrbe", verovatno smo tu izjednačeni po pitanju broja "budala". A ako ste već potegli komparaciju o broju "budala" kod nas i kod njih, kako ćete opravdati toliki broj mladih ljudi koji pune stadione na koncertu Tompsona? Jer sigurno ćete se složiti da kod nas takav fenomen (Tompson) ne postoji. Ali to je verovatno zato što je tamo bio rat, a ovde nije?

piliFMislim da ovakvi tekstovi i vecina komentara ne rade dobru stvar za pomirenje(ne zaboravljanje) izmedju ovih naroda. Zasto se ne pise o odlicnom govoru predsednika Hrvatske u Jasenovcu? Ili zasto niko ne govori o odlicnoj uvodnoj reci haskog tuzilastva u procesu protiv hrvatskih generala? Govor, uvodna reč... kao što sam kritičan prema našim političarima, tako sam kritičan i prema stranim. Reči su reči, a činjenica je kako je proteklo "obeležavanje" Blajburga i Jasenovca.Ako smatrate da ovakvi tekstovi ne rade dobru stvar za pomirenje ova dva naroda, možete li mi obrazložiti zašto tako mislite? Da li u tekstu ovog bloga ima lažnih činjenica? Da li Vam smeta "stil" kojim je tekst napisan? Šta je to konkretno što Vam ne odgovara u ovom tekstu?

Pre svega da pojasnim da nisam zeleo da sam Fedjin tekst stavim u isti kos sa vecinom komentara koji mi se ne svidjaju mada vidim da sam nespretno to uradio. Tekst je prilicno dobar.
Ne razumem zasto od mene trazite da objasnjavam sta ti rade na Tompsonovom koncertu i cega je to posledica? Kod njih se budale skupljaju na takvim koncertima, kod nas na nekim drugim mestima i uopste ne zelim da relativizujem cinjenicu da se to desava.
Meni smeta sto je u vecini komentara negativna kritika upucena samo jednoj strani a ne gleda se kako se mi ponasamo u celoj prici. Takodje mislim da je bolje propagirati dobre strane i ljude koji se normalno ponasaju nego budale i njihova misljenja. Kod nas je nazalost slucaj da vidimo samo ono lose na drugoj strani a ne vidimo nase greske. Ko je u Srbiji obelezio ovaj datum ili godisnjicu Ausvica? Ili koliko je nasa vlada odvojila para za ovo? Umesto toga mi trazimo greske na njihovoj strani kojih svakako ima.
I za kraj da kazem da je od svega najbitnije da se sazna prava istina o poslednjih 70 godina na ovim prostorima. Bas to bezanje od istine nas je ovde i dovelo kao i propagiranje antivrednosti. Na primer mislim da su zverstva iz poslednjih ratova upravo posledica pobednicke istorije. Vec sam napisao na jednom od prethodnih blogova da su u poslednjim ratovima zlocine cinili oni koji su o cetnicima i ustasama ucili iz partizanskih filmova pa su npr. za cetnike smatrali da su to masne bradonje sa nozem u zubima i bas zbog toga se i lozili na njih. Kao posledicu izvrtanja istorije i potpunog neznanja imamo da se danas u Hrvatskoj skandira Jasenovcu a u Beogradu Srebrenici. Kada bi oni koji skandiraju znali istinu verovatno to ne bi ni cinili.

mariopan mariopan 11:25 23.04.2008

Re: Najpre

Dobro, Pilif, ja se sa tvojim stavom ovde potpuno slazem. ja kazem "ispeglana" istorija ali isto to ti kazes kao "pobednicka" istorija a mislimo na isto. Kako mislis da se malo i Srbija kritikuje u vezi sa Jasenovcem? mislim , jedino moguu da zamerim totalnu nezainteresovanost nasih politicara ali mi znamo sta njih jeidno i interesuje..to nam nije novo. Ali ne mogu u istu ravan da stavim tu nezainteresovanost sa samim zlocinom a o tome je ovde rec.

Ne mozemo doci do istine ako je i mi ovde zatrpavamo. Bas zato sto se na primeru Jaenovca nista nije naucilo to moze ponovo da se dogodi. Jer dogodilo se opet u ovom ratu. povampireno ustastvo je i sada odnelo mnogo zrtava. Kada neko iz Hrvatske pise na blogu kako je Sloba zapoceo rat jer je hteo veliku Srbiju i da su oni bili napadnuti i branili se...ja to ne dozivljavam kao mrznju, zasto bih pa ljudi pisu ono sto znaju. To nije sejanje mrznje jer oni i meni daju priliku da i ja kazem da je ta slika netacna..polovicna je, nedostaje joj dobar deo a uzroci i posledice su pomesani, onda smo mi svi malo blize toj istini zar ne? A ta nam istina treba da bi svi krenuli napred i da vise ne dolazimo na ovakve razgovore..kada sve kazemo to ce biti kraj te price.

Ako mislis da ja sirim mrznju ako kazem da je rat poceo drugacije nego sto to oni ovde pisu, onda ustvari ti ne zelis da cujes sta misli neko drugi.

Zasto kazem da je ta slika polovicna i netacna ? Zato sto sam videla pre pocetka rata, kada jos niko nije verovao da je moguc, kako se Hrvatska naoruzava i to je snimila (valjda) obavestajna sluzba. Snimak uzivo idee i Martin Spegelj govori nekim ljudima kako ce to oruzje da upotrebe otprilike recima "Ubaci bombu u stan ili kucu, ne gledaj da li su tu zene ili deca, sve pobiti, sve pobiti.." Ne pamtim sve reci ali taj snimak je bio pravi sok za celu zemlju i javno je prikazan. Tada nije ni poceo rat pa se to "uputstvo za upotrebu" oruzja odnosilo na CIVILE kao sto to on i kaze. Kasnije smo videli za sta je to oruzje trebalo, ali taj kratak film videla je cela ondasnja Jugoslavija.

Kako su se osecali Srbi u Hrvatskoj posle prikazivanja? Jos nie pmrla prva generacija koja je zapamtila Jasenovac, jame i noz a vec se sprema novi pogrom. I sad kazu da to nije istina? Da li da cutim samo da bi njima bilo lakse i da nekoga ne uvredim? Pa mogu i to jer mi nije namera da vredjam ali hteli smo istinu? Ili nismo? Mislim da je ipak bolje da se o svemu govori nego da se radi prijatnije atmosfere na blogu cuti.
piliF piliF 12:30 23.04.2008

Re: Najpre

Vidim da se u vecini stvari slazemo. Kada kazem da mi nismo dovoljno kriticki prema Jasenovcu mislim na to kako je u Srbiji taj dan obelezen i na kakvu je paznju naisao. Jasenovac za mene predstavlja i simbol stradanja nevinih ljudi pa u tom kontekstu sam mislio i na nepojavljivanje nasih politicara na godisnjici oslobodjenja Ausvica, bledo ili nikakvo osudjivanje Srebrenice, precutno podrzavanje fasista kod nas od jednog dela javnosti. Zasto ne postavimo pitanje kako (ni)je obelezena godisnjica opsade Sarajeva u Srbiji? Zato kazem da prvo sredimo stvari kod nas pa tek onda da predjemo na njih(ne zelim da poredim nijedan od ovih zlocina ili da ih relativizujem). A u medjuvremenu da hvalimo one sa druge strane za koje mislimo da rade dobru stvar. Pri tome govorim o sadasnjem trenutku i odnosu prema Jasenovcu. Takodje mi smo skloni da npr. kritikujemo neke NVO zbog njihovog rada u Srbiji a nismo spremni da pohvalimo iste te u Hrvatskoj(npr. HHO i Puhovskog-bivseg predsednika) zbog njihovog doprinosa u saznavanju istine. Verovatno da HHO ne postoji u Srbiji ne bi postoja ni u Hrvatskoj pa samim tim ni dobar deo dokaza za zlocine nad Srbima u Oluji.
Tacno znam o kom snimku govorite jer sam ga video i nemam sta da dodam na ono sto ste rekli u vezi sa tim. A na pitanje kako su se osecali Srbi u Hrvatskoj tada mislim da je odgovor: ne mnogo losije nego sto se osecaju sada ili ne mnogo bolje nego sto se Hrvati osecaju danas u Srbiji ali i tada.
I za kraj da kazem da sam za to da se slazem da o svemu treba pricati ali mi se cini da se i ovde pravi ponovo ista greska i da se stvari gledaju parcijalno. Ja mislim da o svemu treba pricati ali malo drugacijim redom nego sto se ovde to radi-tj. prvo svoje dvoriste pa onda u tudje.
Pozdrav i sve najbolje!
margos margos 14:17 24.04.2008

Re: Najpre

ili ne mnogo bolje nego sto se Hrvati osecaju danas u Srbiji ali i tada

Vraćam se tri puta na ovu rečenicu, i stalno odustanem od komentara...
Htela bih da pitam da li postoji neko istraživanje kako se Hrvati osećaju u Srbiji?
One koje ja znam, ne razmišljaju o tome, ali možda to meni daje usku sliku, pa zato pitam.
Radovan Nastić Radovan Nastić 14:30 24.04.2008

Re: Najpre

Pa ko hvali Puhovskog ???? To je svojevrsni idiot koji ne shvata humor Zeljka Malnara i vredja ucesnike njegove emisije...

Ako taj nacista treba da nam otvara oci - neka hvala. A vama su fasisti svi van kruga dvojke.

Sve najbolje.

kuki kuki 15:00 22.04.2008

Budalastina

У Титовој Југославији, Јасеновац је био табу-тема


Spomenik Jasenovački cvijet otkriven 1966.
mariopan mariopan 17:15 22.04.2008

Re: Budalastina

kuki
У Титовој Југославији, Јасеновац је био табу-тема


Spomenik Jasenovački cvijet otkriven 1966.

Tabu tema je bilo i Kosovo sa svim svojim problemima pa smatram da je taj problem vec tada postojao i da je neposteno to sve svaljivati na ledja sadasnje vlasti ko god to bio.
kuki kuki 17:33 22.04.2008

Re: Budalastina

mariopan
Tabu tema je bilo i Kosovo sa svim svojim problemima pa smatram da je taj problem vec tada postojao i da je neposteno to sve svaljivati na ledja sadasnje vlasti ko god to bio.

Takodje budalastina.

Ono sto nije bilo dozvoljeno je "srBsko" vidjenje resenja problema.
mariopan mariopan 17:51 22.04.2008

Re: Budalastina

kuki
mariopan
Tabu tema je bilo i Kosovo sa svim svojim problemima pa smatram da je taj problem vec tada postojao i da je neposteno to sve svaljivati na ledja sadasnje vlasti ko god to bio.

Takodje budalastina.

Ono sto nije bilo dozvoljeno je "srBsko" vidjenje resenja problema.

Ne , to nije niko ni resavao, govorim o Titovom vremenu. Ne Slobinom. Kada je stiglo do Slobe to je vec bilo daleko tze resiti, a posebno sto je on taj probelm hteo da resi onako kako jeste....

Albanci su ovo isto trazili i za vreme Tita, ubijali i tada...ali vesti su bile samo kratke u nekom cosku novina pise "Mladi vojnik Albanac za vreme straze uzeo automatsko oruzje i osuo rafal na svoje usnule drugove...ubijeno toliko i toliko " Pokusaj zataskavanja slucaja Martinovic vec vise govori o tome da se zlocini ne iznose u javnost cak i kada ovek prezivi i kaze ko ga je napao...prve izjave bile su da se on samopovredio....sto je bilo uzasno i monstruozno, gore od onoga sto su mu ucinili njegovi mucitelji. To sve za vreme Tita
kuki kuki 18:25 22.04.2008

Re: Budalastina

mariopan
Ne , to nije niko ni resavao, govorim o Titovom vremenu. Ne Slobinom. Kada je stiglo do Slobe to je vec bilo daleko tze resiti, a posebno sto je on taj probelm hteo da resi onako kako jeste....

Upravo sam to i rekao, i u Titovo vreme je bilo Srba koji su hteli da "problem" rese kao i Zloba. Jedino sto nisu smeli. Uostalom i njega, kao i mnoge druge, su zadojili sa tom idejom a sve na primerima kao sto je: "Mladi vojnik Albanac za vreme straze uzeo automatsko oruzje i osuo rafal na svoje usnule drugove...ubijeno toliko i toliko ". Nema veze sto je psihopata, vazno je da je Albanac. I sledi zakljucak: uostalom, "mi raspolazemo operativnim podacima" da su svi oni takvi i da je jedino resenje da ih sve rasteramo jer, jelte, mi smo humani i necemo da prljamo ruke.

Ponavljam, u Titovo vreme to se kaznjavalo zatvorom i zato ga "patriJote" mrze.

mariopan mariopan 19:10 22.04.2008

Re: Budalastina

Ja ga ne mrzim :)))) Ja bih ga vratila da mogu. Ali nadji mi primer da je Srbin ili Hrvat ili Makedonac, ili Slovenac Ili Bosnjak tada u to vreme ustao nocu i pobio svoje drugove? Po tome se razlikuje ono sto su tada jos hteli i radili Albanci. I naravno bili u zatvorima odakle su ih pustili. Ne zato sto nisu ucinili zlocin nego zato sto su bili Albanci. I za to nema primera medju drugim narodima, govorim za to vreme. Zlocinac da bude pusten zato sto pripada samo nekom narodu koji je trenutno privilegoovan...to se desilo i sada, pustili su Hradinaja. O tme govorim.
mariopan mariopan 19:14 22.04.2008

Re: Budalastina

PS. Ali izvini vest da je mladi vojnik pobio drugove nije plasirana da izazove necije nacionalisticko osecanje vec naprotiv nije mogla da se sakrije...morali su negde da to objave pa su birali sto manje uglove nekih stranica a ubijeni su bili nasumice, mladi vojnici iz cele tedasnje SFRJ, znaci ona tvoja primedba da je to objavljivano da bi se Albanci predstavili losima ne stoji. To se zapravo krilo samo kada zlocin bude veliki sakriti se nije moglo. A plakale mnoge majke iz cele zemlje. Ne samo srpske.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:36 23.04.2008

Kuki,

na žalost ovo nije baš tačno. Taj problem je postojao u Titova vremena, ali i pre toga, pre Drugog svetskog rata.

i u Titovo vreme je bilo Srba koji su hteli da "problem" rese kao i Zloba. Jedino sto nisu smeli.


Itekako je Tito peglao po Kosovu, samo o tome nije smelo da se piše. Jedared mi je penzionisani Rankovićev pandur pričao kako su oni "sređivali" po Kosovu, čvrstom rukom, mlaćenjem, hapšenjem...Što je Titu često uzvraćano bar kamenovanjem Plavog voza, kada je prolazio kroz te krajeve. Uostalom i kasnije, kada su problemi bili očitiji, kada je Tito već malo iznemogao, kako beše ono objašnjenje S.Dolanca o studentskim nemirima u Prištini? Zbog pasulja u menzi? O, itekako je Tito sređivao bratstvo i jedinstvo na Kosovu, samo niko nije smeo ni da pisne o tome. A onda je došao smozaljubljeni zlotvor iz lipovog lada i mislio da to i dalje može da se radi...

Ponavljam, u Titovo vreme to se kaznjavalo zatvorom i zato ga "patriJote" mrze.


Imao je Tito i efikasnije metode od zatvora...samo se o tome nije smelo baš pisati ili govoriti. Ili, što bi naivno probao u Slo da objasni M.Ribičič, zvani Krvavi Mitja, primetili su tek na onim prvim izborima da im poviše glasača fali...a bili su živi posle rata...i nekako nestali...


dragoljub dragoljub 20:37 22.04.2008

poslanica

svima onima koji su spavali na času,bežali iz škole ili jednostavno bili suviše glupi da zapamte jednostavo osnovnoškolsko gradivo a glasi
svi mi koji smo rođeni 50ih godina i išli u školu(neki su ovde izgleda samo videli školsko dvorište) smo učili i ko su bile ustaše i šta je Jasenovac IStara Gradiška i Jastrebarsko neznam šta su učili oni koji su pošli u školu krajem 70ih,posle onih čuvenih reformi,ali ne verujem da nisu učili isto ovo možda samo skraćeno.dalje organizovale su se ekskurzije sa posetom tim mestima,izviđači su išli,svake godine je obeležavan dan sećanja na Jasenovac
a sad pošto ste bili suviše lenji da zapamtite,ili bežali, spavali bili glupi da razumete gradivo, ono što su pokušavali da vas nauče na časovima istorije vi optužujete drugog za svoje propuste ili jednostavno LAŽETE da bi ste opravdali svoju glupost ili ste toliko podmukli i bezosećajni da pa svako malo izvlačite, te jadne stradalnike ,i zloupotrebljavate u svojoj zaslepljenosti za svoje političke ciljeve

dragoljub
gorran gorran 20:46 22.04.2008

svaka čast, dragoljube!

Naravno da lažu. Ali, ne samo da lažu, nego i aktivno proizvode mržnju - pa se kao fol posle na mržnju žale.
Radovan Nastić Radovan Nastić 23:30 22.04.2008

a ko laze, promaklo mi

pa ako bi neko bio ljubazan da mi objasni, Dragoljub ili Gorann...

Hvala.
gorran gorran 00:07 23.04.2008

Re: a ko laze, promaklo mi

A Vi se ne stidite da pitate?
Radovan Nastić Radovan Nastić 00:10 23.04.2008

Re: a ko laze, promaklo mi

pitam Vas, molim odgovor ???
dobronamjeran dobronamjeran 04:31 23.04.2008

Re: a ko laze, promaklo mi

pitam Vas, molim odgovor ???

Odgovor je u Olako obecanoj brzini Dragise Pavlovica.
jananderson jananderson 08:03 23.04.2008

Re: a ko laze, promaklo mi

dobronamjeran
pitam Vas, molim odgovor ???

Odgovor je u Olako obecanoj brzini Dragise Pavlovica.


E, ovo bi valjalo ponoviti, boldovano.
Radovan Nastić Radovan Nastić 17:53 23.04.2008

Re: a ko laze, promaklo mi

Pa vas nije sramota ni mrtvih duša....

čoveče....
jananderson jananderson 18:17 23.04.2008

Re: a ko laze, promaklo mi

Radovan Nastić
Pa vas nije sramota ni mrtvih duša....

čoveče....

Da li je ovo meni upuceno? Ispod mog komentara je, pa moram da pitam!
Radovan Nastić Radovan Nastić 18:28 23.04.2008

nije, Jane, izvini

ovaj sistem bloga je tako kretenski podešen da se odgovori mešaju.... nesporazum kompjuterski izazvan.

niti želim da se svadjam sa bilo kim, ne brišem nikome komentar, opušteno.

rasprava.

budi dobro.
dragoljub dragoljub 13:00 24.04.2008

Re: a ko laze, promaklo mi

Radovan Nastić
pa ako bi neko bio ljubazan da mi objasni, Dragoljub ili Gorann...

Hvala.

aj da probam ali mi se čini da ti ne želiš odgovor.pošto ti koji si rođen 75 znaš bolje od mene koji sam rođen 58 šta sam ja učio oJasenovcu,šta sam ja zaboravio.ti koji si živeo 5 godina u titovoj jugoslaviji.pošto je tvoje viđenje istorije jedino koje možeš da prihvatiš bespredmetno ja da ti bilo šta objašnjavam,za to ću ti samo reći da su ljudi koji shvataju istoriju kao ti napravili svo ovo sranje od 91,da se nas koji shvatamo istoriju kao ja nešto pitalo do svega toga ne bi došlo
Radovan Nastić Radovan Nastić 13:30 24.04.2008

potpuno si u pravu.

sve najbolje pametnice !!

Markonio Markonio 13:28 25.04.2008

Re: a ko laze, promaklo mi

dragoljub
...pošto ti koji si rođen 75 znaš bolje od mene koji sam rođen 58 ... ljudi koji shvataju istoriju kao ti napravili svo ovo sranje od 91...došlo


To bas i nema logike, zar ne?
Ljudi Vaseg godista su devedesetih godina bili u punoj ratnoj/glasackoj snazi pa su pravili sva ta sranja, tesko da su klinci koji su rodjeni 1975. godine i koji su 1991. godine imali 16 godina mogli svoje shvatanje istorije da materijalizuju. Pogledajte po svojoj generaciji koja je tako lepo iznela teret bratstva i jedinstva, ostavite se nas jadnika koji smo rodjeni posle 1975. da na miru razmisljamo o vasim istorijskim greskama.
sonja k. sonja k. 20:03 25.04.2008

Re: a ko laze, promaklo mi

radovan
Pa vas nije sramota ni mrtvih duša....

čoveče....


tebe je kao sramota? a mi smo veverice
smesan si, isto kao i ovaj tvoj kenjkavi drugar reper.


@Andjelija @Andjelija 21:11 25.04.2008

Re: a ko laze, promaklo mi

sonja k.
tebe je kao sramota? a mi smo veverice
smesan si, isto kao i ovaj tvoj kenjkavi drugar reper.

pa ti sigurno jesi veverica. mada je i to pomak do juce si bila samo tulipan (ovo sve iz tvojih 'argumenata' zakljucujem)



evo ja sam '75 godiste, i mogu da potvrdim da nismo ucili o jasenovcu u formi u kojoj je trebalo da se uci, a to je bar priblizna istina da bude, nego samo na brzaka prosli da su neke ustase postojale...ali se zato o nemcima razglabalo citavih 3 ako ne i vise razreda.


Radovan Nastić Radovan Nastić 23:37 25.04.2008

Sonja, kako je bilo

na koncertu Thompsona ??

Jesi imala crnu majicu ili si kupila na licu mesta ??

Mani se bloga, kupi vibrator.
JJ Beba JJ Beba 17:40 26.04.2008

Re: Sonja, kako je bilo

Mani se bloga, kupi vibrator.

u jeee, al je duhovito!! mora da si omamljen od tih lekova na kojima si.
što ne preporučiš model, vidi se da se razumeš u aparaturu
irvas irvas 18:24 26.04.2008

Re: Sonja, kako je bilo

Mani se bloga, kupi vibrator.

idi bre nasticu, covece, koja ti je ovo dziberska fora...
Radovan Nastić Radovan Nastić 19:43 26.04.2008

Re: Sonja, kako je bilo

Ajde Irvase ,kako vi sa mnom, tako ja s vama.

Bebo, a sto si mi namrstena malo??:)

De mi macak, sta ima ?

gorran gorran 20:38 22.04.2008

srećna nova 1989.

a dogodine će 1941...
Radovan Nastić Radovan Nastić 17:54 23.04.2008

Re: srećna nova 1989.

Pa to bi Vi želeli, ali neće.

Devojka mi je iz Zagreba, tako da možete da nam... mahnete.
gorran gorran 18:00 23.04.2008

Re: srećna nova 1989.

Pa to bi Vi želeli
ajdeee...
gorran gorran 18:05 23.04.2008

Re: srećna nova 1989.

Траже да заборавимо на клање, сакаћење, чупање меса и сољење рана, вађење очију, сечење ушију и носева, драње коже и гурање пацова у утробе, да заборавимо силовање, кување живих људи у казанима, печење, чупање ноктију... ма, ми смо све ово, нажалост, већ заборавили
Devojka mi je iz Zagreba,
Pa, jel traži od tebe da zaboraviš klanje, sakaćenje, čupanje mesa i soljenje rana, vađenje očiju, sečenje ušiju i noseva, dranje kože i guranje pacova u utrobe?
gorran gorran 18:17 23.04.2008

laž, podlost, sramota

Ovaj tekst je zaista gnusna manipulacija žrtvama u cilju širenja laži i mržnje.
Zar Vama ništa nije sveto?
Kako Vas nije sramota?
Radovan Nastić Radovan Nastić 18:22 23.04.2008

a zašto se nerviraš ??

Tvoja generacija nas je uvela u septičku jamu, sada pusti nas, a vi se sklonite i gledajte.
gorran gorran 18:38 23.04.2008

Re: a zašto se nerviraš ??

Radovan Nastić
Tvoja generacija nas je uvela u septičku jamu, sada pusti nas, a vi se sklonite i gledajte.
Gledam, gledam. Svaka čast. Gledam kako marširate i skandirate "ubi, zakolji..."... Gledam kako lažete, izvrćete istinu, manipulišete, podmećete.
Samo napred, u nove pobede... Sa srećom!
Radovan Nastić Radovan Nastić 18:46 23.04.2008

hvala.

mi zivimo mirno.

ne svadjamo se kao vi.

dosadno vam kada nema ratova, mrznje.

Sve najbolje, nema ljutis !!!

Ziv bio.
gorran gorran 18:48 23.04.2008

Re: a zašto se nerviraš ??

Tvoja generacija nas je uvela u septičku jamu,
Osetio sam ja da nešto smrdi...
gorran gorran 18:51 23.04.2008

Re: hvala.

Radovan Nastić
mi zivimo mirno.ne svadjamo se kao vi.dosadno vam kada nema ratova, mrznje.Sve najbolje, nema ljutis !!!Ziv bio.
Posle sveg ovog đubreta. Kako se zove ova stilska figura? Cinizam? Senilnost? Licemerje?
Radovan Nastić Radovan Nastić 18:57 23.04.2008

u pravu si.


potpuno.

sve najbolje, svadjaj se sa samim sobom.

stvarno si u pravu.

aj cao.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:24 26.04.2008

Re: u pravu si.

kažeš da ne brišeš. a gde je fotografija?
samo pitam.
izvini ako je smetala.
Radovan Nastić Radovan Nastić 00:46 26.04.2008

Re: u pravu si.

ma nije smetala, samo daj objasnjenje, sta je to....

ne brisem komentare.

Radovan Nastić Radovan Nastić 00:49 26.04.2008

Re: u pravu si.

obrisao sam jednu, od DOBRONAMJERNOG, da te ne lazem.

progovorio koljac iz njega, crnac Francetica Jure...mnogo je bilo...
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:42 26.04.2008

Re: u pravu si.

Radovan Nastić
ma nije smetala, samo daj objasnjenje, sta je to....

ne brisem komentare.


kakav komentar još hoćeš? kako šta je to?
na šta tebi to liči? i rekla - sam ponovilo se. da dodam. na drugom mestu.



jel sad jasnije?

milim kao obavešten mogao bi da znaš da je to sa ekshumacije
iz sekundarne grobnice kod zvornika. ovo vreme.
bili po beogradu bilbordima koje je slikao i b92 za koji radiš.
i svi išarani i ispisani - biće repriza. nož, žica, srebrenica.
i ostale poruke ljubavi...
i bile izložbe, više pokušaji nego one same.
silom zatvarane u čačku...

krvavi krug nikako da stane.
kapiraš.


dobronamjeran dobronamjeran 05:02 26.04.2008

Re: u pravu si.

obrisao sam jednu, od DOBRONAMJERNOG, da te ne lazem.

progovorio koljac iz njega, crnac Francetica Jure...mnogo je bilo...

Nemoj lagati i nemoj ocrnjivati. Nije posteno na ovaj nacin prepricavati ono sto si obrisao bez mogucnosti uvida u sam tekst. Tako ja sad mogu reci kako je iz tebe progovorio Zdanov i Berija sve skupa sa staljinom i njegovim brkovima.
dobronamjeran dobronamjeran 05:04 26.04.2008

Re: u pravu si.

krvavi krug nikako da stane.
kapiraš.

Upravo tako.
Radovan Nastić Radovan Nastić 09:36 26.04.2008

Re: u pravu si.

Zdanov, Berija, i Marsal Zukov....

Dobronamjerni, banovacu te zbog ustastva, prebrojavao si ubijene.

Procitaj ovo dobro - kada sam bio u zatvoru, 15 dana od batina crnogorskog pandura nisam mogao da ustanem iz kreveta. Ali me je hranio sapatnik Musliman, zesci krimos. Nije mu bilo tesko. Dorucak, rucak, vecera. Sve mi donosio u krevet. Stariji 20 godina od mene. Na srecu, uspeo sam da mu se oduzim, imao je panicne napade, a ja o medicini znam poprilicno.

Zlo ne poznaje boju koze i naciju, kao sto rece Fedja.

I kada mi ti kazes, Franceticu, krvavi krug nikako da stane - setim se ubijene porodice Zec u Zagrebu.

Molim te, vise mi se ne javljaj i smatraj da sam i Hitler, smatraj sta hoces. Aj zdravo i sve najbolje.

Exitus Letalis - poredis izvrljane bilborde sa genocidom ??? Nemoj, molim te. Naravno da ne odobravam ove parole, ako si to zelela da cujes. Ako zelis da vidis i cujes.
Exitus Letalis Exitus Letalis 10:21 26.04.2008

Re: u pravu si.

Exitus Letalis - poredis izvrljane bilborde sa genocidom ??? Nemoj, molim te. Naravno da ne odobravam ove parole, ako si to zelela da cujes. Ako zelis da vidis i cujes.

ne radovane. ne upoređujem. ne pada mi napamet.
htedoh reći da se krvavi krug mržnje nastavlja.
uzgred, i ono na bilbordima je podsećanje na jedan drugi genocid.
da li je važno što je manji?
naravno da nije.
kad bi bilo tako, onda se nijedan genocid posle holokausta ne bi smeo
pominjati.
žao mi je ako si tako shvatio.

p.s. da dodam. moja porodica i uža i šira bila je žrtva zločinaca i u ww2 i sada.
nisu uspeli da me nauče da mrzim.
i to smatram svojom pobedom nad njima.

Radovan Nastić Radovan Nastić 10:33 26.04.2008

Re: u pravu si.

pa ne vidim u cemu se ne razumemo ????

ubiti jednog ili njih 100 - to je zlocin.

Dobronamjerni komentar Francetica sam obrisao jer je brojao zrtve, eto ti razlog po drugi put.

A krvavi krug mrznje se nastavlja i tako sto se pljuje Fedjin tekst koji upravo govori o zlocinu kao fenomenu koji nema naciju. Svako moze biti zlocinac.

A sad, ne znam kome ne odgovara da se obelezi taj datum Srpskog stradanja, a bitniji je DAN PLANETE ?????

Ali, nije podobna politicka linija, kao ni ja - tako da mora da se opljune.
dobronamjeran dobronamjeran 11:07 26.04.2008

Re: u pravu si.

Dobronamjerni komentar Francetica sam obrisao jer je brojao zrtve, eto ti razlog po drugi put.

Nemoj lagati. Zasto nisi ostavio tekst kako bi se mogao procijeniti. Ovako ostaje tvoja rijec protiv moje.
No da ponovim jos jednom osnova onoga sto je obrisano stoji u tome da o zrtvama Jasenovca se ne moze meritorno raspravljati dok se ne konsultuje s gospodinom Cvetkovicem kustosom muzeja genocida u Beogradu koji je s kolegom Graovcem objavio prilicno dobru studiju na tu temu. To sto drugima krivotvoris moje pisanje bez mogucnosti uvida u ono sto sam napisao u najboljoj je maniri Zdanova i Berije. No ne znam kako si u njihovo drustvo mogao staviti Zukova koji medju njih nikako ne pripada. No prema tvojem povrsnom znanju povijesti/istorije koju si cini mi se ucio u skolskom dvoristu uz pljuge i po koji konjak mene nista ne cudi. No moj ti je savjet ostavi se stvari kojih ne znas dovoljno i pisi o Djokovicu i Federeru ili o susretu Hrvatske i Srbije u fed kupu.
Dakle da ponovim mozda je nakana izvornog teksta i bila dobra no vecina se je slozila kako je tekst pisan u najboljoj ratnohuskackoj maniri. osim pointa na kraju koji odudara od cjeline teksta.
Radovan Nastić Radovan Nastić 11:18 26.04.2008

Re: u pravu si.

pa stavih Zukova jer je taj usao u Berlin i rasprsio snove takvima kao tebi o NDH i majci - Hitlerovoj Nemackoj.

Toliko od tebe, hvala sto si ucvestvovao svojim budalastinama u raspravi.

Sve najbolje :)




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana