Mediji| Obrazovanje| Politika

.

Aleksandar Vasović RSS / 29.11.2013. u 10:37

.



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 10:45 29.11.2013

Devet bunara u okolini

Nešto mi ovaj tekst poznat... mora da je već bio ovih dana na blogu...
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 10:49 29.11.2013

Re: Devet bunara u okolini

Nešto mi ovaj tekst poznat... mora da je već bio ovih dana na blogu...


i meni deluje poznato... da ...
ElectricDreams ElectricDreams 10:46 29.11.2013

Izvini

Empatija i ljudskost su davno prevaziđene kategorije u Srbiji.
Na žalost.
nowhereman nowhereman 10:47 29.11.2013

Promašeni ljudi


Nadam da znaš još nešto da radiš u životu...


Među mnogim tragedijama u zemlji Srbiji, jedna od većih jeste - tragično srpsko novinarstvo.

Ili to više i nije "novinarstvo", jer tzv. novina više i nema, ima samo tzv. tabloida, tj. deponija (papirnih, TV ili elektronskih, svejedno) sa kojih se širi otrovan smrad!

Inače, u tzv. novinarstvu ima dosta ljudi priučenih, polupismenih, ljudi koji bi tek nešto da rade, da bi zaradili za goli život, za koricu hleba. Teško je od tih, takvih ljudi očekivati da svoj, novinarski poziv shvate kako i dolikuje: kao uporno traganje za istinom o društvu i čoveku, a u službi građana, odn. nečega što se zove javnost.

Upravo obrnuto stoje stvari!

Ti, takvi, promašeni ljudi, novinari ne po afinitetu, nego iz muke i nevolje, imaju zadatak da "popune novine" ili "popune termin", tj. da publici uvek gladnoj senzacija pruže dnevnu porciju nasilja i seksa. Po principu "veži konja gde ti gazda kaže!" - oni će danas-sutra bacati blato i cediti pljuvačku i obrušiti se na novu metu.









Goran Vučković Goran Vučković 10:52 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi


Inače, u tzv. novinarstvu ima dosta ljudi priučenih, polupismenih, ljudi koji bi tek nešto da rade, da bi zaradili za goli život, za koricu hleba. Teško je od tih, takvih ljudi očekivati da svoj, novinarski poziv shvate kako i dolikuje: kao uporno traganje za istinom o društvu i čoveku, a u službi građana, odn. nečega što se zove javnost.

Novine služe tome da svoje konzumente (čitaoce) prodaju svojim finansijerima (oglašavačima ili sponzorima). Ostalo je priča o Deda Mrazu.

Ako želimo nešto da postignemo moramo da razumemo s kim imamo posla.
nowhereman nowhereman 10:57 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Novine služe tome da svoje konzumente (čitaoce) prodaju svojim finansijerima (oglašavačima ili sponzorima). Ostalo je priča o Deda Mrazu.


Shvatam tvoj cinizam.

U redu, ali - čemu, onda, novine!?


Goran Vučković Goran Vučković 11:02 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Shvatam tvoj cinizam.

Nije moj, pokradeno od Čomskog i Hermana - ali bazira se na onoj uobičajenoj mehanici analize zvanoj "prati tok para".

U redu, ali - čemu, onda, novine!?

Kao i svaka industrija usluga - posao cveta dok ima ko da plaća...
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 11:03 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

U redu, ali - čemu, onda, novine!?


Da se u njih zavija burek. EDIT: moze i pomfrit
kukusigameni kukusigameni 11:04 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Goran Vučković
Nije moj, pokradeno od Čomskog i Hermana - ali bazira se na onoj uobičajenoj mehanici analize zvanoj "prati tok para".

To oni iz ličnog iskustva?
Goran Vučković Goran Vučković 11:07 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

To oni iz ličnog iskustva?

Verovatno više kao nekad sveštenici i učitelji u Britaniji - dobiješ "academic tenure" i onda se posvetiš hobijima
nowhereman nowhereman 11:07 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

U redu, ali - čemu, onda, novine!?

Kao i svaka industrija usluga - posao cveta dok ima ko da plaća...


Da se u njih zavija burek


Ma, to znamo, to je već rečeno.

Ja pitam nešto drugo: čemu novine, ako one služe tome, i samo tome, da zaglupljuju i zbunjuju građanstvo?

(Građanstvo - ili, možda, gladni i bosi narod, već ionako zbunjen?)

Tj. ako je tvoja tvrdnja ispravna i tačna, onda moramo reći: UKINITE NOVINE !
Goran Vučković Goran Vučković 11:09 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Tj. ako je tvoja tvrdnja ispravna i tačna, moramo reći: DOLE NOVINE !

A u šta ćeš posle da zavijaš jaja na pijaci i ovaj burek što pominje domaćin?

Znaš onaj vic sa kraja Eni Hol - kad lik razgovara sa psihijatrom "doktore, moj brat je umislio da je kokoška" - "pa dovedite ga da ga pregledam" - "sačekaću još malo da vidim da li će da snese neko jaje" - mnoge stvari u životu se rade, što reče Vudi Alen, zbog jaja...
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 11:11 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Tj. ako je tvoja tvrdnja ispravna i tačna, onda moramo reći: UKINITE NOVINE !


ukinite novine. odnosno ukinite takve novine. odnosno ukinite takvo pisanje (namerno izbegavam rec novinarstvo)... mada, kako bi onda skupljali sekundarne sirovine? sta bi ja prostirao ispod papagaja? na cemu bi pustao cizme da se ocede sad kad krene bljuzgavica? jeftinije su od krpa na kilo...
nowhereman nowhereman 11:14 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

mnoge stvari u životu se rade, što reče Vudi Alen, zbog jaja...


Jasno, samo zbog jaja.

Ali, to je film sa tužnim krajem!




(Genije, suvi genije!)


Goran Vučković Goran Vučković 11:15 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

ukinite novine. odnosno ukinite takve novine. odnosno ukinite takvo pisanje (namerno izbegavam rec novinarstvo)... mada, kako bi onda skupljali sekundarne sirovine? sta bi ja prostirao ispod papagaja? na cemu bi pustao cizme da se ocede sad kad krene bljuzgavica? jeftinije su od krpa na kilo...

Subvencioniraju oglašavači
Colin_bgd Colin_bgd 11:19 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Novine služe tome da svoje konzumente (čitaoce) prodaju svojim finansijerima (oglašavačima ili sponzorima). Ostalo je priča o Deda Mrazu.

Samo sto je i Deda Mraz (kao i tvoji izvori inspiracije takodje) apsolutno isto to opisano u prvoj recenici citata...

A sto se tice novina, to je, kao sto Ian Hislop rece u jednoj od nedavnih epizoda HIGNFY ne treba nijedne novine zabranjivati, samo ih ne treba kupovati... Lepo i krasno, da nema mali teorija/praksa problemcic...
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 11:23 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Subvencioniraju oglašavači


ja mislim da bi im onda bilo dosta da imaju naslovnu stranu, a unutra samo one reklamne materijale gde se i sta jeftino kupuje. od toga fakat ima neke koristi. eto sam ja na primer, onomad tako nasao sporet za 22 'iljade... kupio novine, izvadio podlistak, pregledao i obradovao se. odem u radnju, dobar dan - dobar dan, ta'ka-i-ta'ka-stvar imate li to-i-to, imamo vele oni ... i stvarno 22 'iljade. ima 4 ringle i rernu i radi i nov je!
Goran Vučković Goran Vučković 11:30 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Samo sto je i Deda Mraz (kao i tvoji izvori inspiracije takodje) apsolutno isto to opisano u prvoj recenici citata...

A sto se tice novina, to je, kao sto Ian Hislop rece u jednoj od nedavnih epizoda HIGNFY ne treba nijedne novine zabranjivati, samo ih ne treba kupovati... Lepo i krasno, da nema mali teorija/praksa problemcic...

Ali tu je autoritet prvog lica jednine da potkrepi teoriju.

Generalizacije su problematična stvar, ali ova je baš onako kompaktna, u jednoj rečenici.

Inače što se tiče medija, ako spasa ima, verovatno je u raznovrsnosti ishrane. Iako ni ta Hislopova preporuka umerenosti u ishrani nije loša strategija.
Colin_bgd Colin_bgd 11:37 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Generalizacije su problematična stvar, ali ova je baš onako kompaktna, u jednoj rečenici.

Pa i ti i ja radimo softver (ja doduse na jednoj malo drugacijoj NN mrezi) za nekog gazdu. Svi smo se odavno prodali, i s tim ne bi trebalo bilo ko da ima bilo kakvog problema, to je realnost. Ja samo malo ne volim kad nam neko u tu realnost uvija laz da je prodaja humanoidnih jedinki (i.e. covecanstva) uspostavljena iskljucivo po nekoj piramidalnoj hijerarhiji... Ali to je za neki drugi blog, mozda...

Inače što se tiče medija, ako spasa ima, verovatno je u raznovrsnosti ishrane. Iako ni ta Hislopova preporuka umerenosti u ishrani nije loša strategija.

Nije on mislio na sve novine, nego na ove nase (ovde domace) Kurire i Telegrafe: Daily Mail, The Express, The Sun i ostale artikle za brisanje sveze ociscenih prozora...
Goran Vučković Goran Vučković 11:58 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Pa i ti i ja radimo softver (ja doduse na jednoj malo drugacijoj NN mrezi) za nekog gazdu. Svi smo se odavno prodali, i s tim ne bi trebalo bilo ko da ima bilo kakvog problema, to je realnost. Ja samo malo ne volim kad nam neko u tu realnost uvija laz da je prodaja humanoidnih jedinki (i.e. covecanstva) uspostavljena iskljucivo po nekoj piramidalnoj hijerarhiji... Ali to je za neki drugi blog, mozda...

Ne vidim gde ti vidiš tu piramidalnu hijerarniju - to pomenuti autori nigde ne tvrde - čak "razuđuju" stvar u odnosu na onaj tradicionalni pogled o vlasnicima itd. - tako da sa te strane onako teorijski nisu loši. Dejvis (Flat Earth News) je bio mnogo praktičniji, pošto je u fahu - plus pokazuje dinamiku promena od pedesetih-šezdesetih na ovamo i optimizacije troškova... korisna lektira.

Nije on mislio na sve novine, nego na ove nase (ovde domace) Kurire i Telegrafe: Daily Mail, The Express, The Sun i ostale artikle za brisanje sveze ociscenih prozora...

Dejvisu je Daily Mail posebno interesantan i ima celo poglavlje posvećeno njima.
maksa83 maksa83 11:59 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

(ja doduse na jednoj malo drugacijoj NN mrezi)

Čekaj. NN ... Novell Network?! Software meets archeology.
Colin_bgd Colin_bgd 12:01 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

maksa83
Software meets archeology.


Ni sam ne znas koliko si u pravu...
maksa83 maksa83 12:09 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Colin_bgd
maksa83
Software meets archeology.


Ni sam ne znas koliko si u pravu...

Imam neku ideju o tome.

No nismo deca - whatever pays the bills.
Colin_bgd Colin_bgd 12:27 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

maksa83
Imam neku ideju o tome.


Nisam bas siguran da smo se razumeli, ali dobro...
tadejus tadejus 12:56 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

nowhereman
U redu, ali - čemu, onda, novine!?


kako cemu, a peristaltika?
tadejus tadejus 12:57 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Goran Vučković
Tj. A u šta ćeš posle da zavijaš jaja na pijaci i ovaj burek što pominje domaćin?


pa da, i to
tadejus tadejus 12:59 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Aleksandar Vasović
UKINITE NOVINE !



eh pa da krenu ljudi masovno spontinious combustion da dozivljavaju
nowhereman nowhereman 13:34 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi


eh pa da krenu ljudi masovno spontinious combustion da dozivljavaju


Da, slažem se. Fenomenolški gledano, novine i novindžije (koje prave novine) imaju i taj važni društveni zadatak - da seju razdor, šire zbunjenost i krpe rupe u praznim glavama. Ništa novo pod ovim suncem!

Ali, ako je tako, onda opet pitam - čemu novine?


Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 13:42 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

uglavnom (nije da nema onih drugih) sluze zato da
da seju razdor, šire zbunjenost i krpe rupe u praznim glavama


maksa83 maksa83 13:47 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Ali, ako je tako, onda opet pitam - čemu novine?

Za umotavanje jaja, da prostiš. Ovo - momenat gde je papirna novina bitna - je samo posledica tehnološke zaostalosti ovog društva (koje je opet posledica nelikvidnosti).

U belom svetu je poprilično nebitno šta je Sun odštampao tog dana na komadu mrtvog (ili recikliranog) drveta, beskrajno je bitnije šta će negde da se pojavi onlajn. Da kažem to ovako - Kurir će biti manje relevantan kad taksisti umesto Kurira budu imali u rukama tablete. Brzina odumiranja papirne novine je funkcija tehnološke uznapredovalosti (je l' postoji ta reč uopšte?) društva, a koja je opet funkcija likvidnosti. Kad se informacija digitalizuje tako da njeno samo uzimanje dolazi sa jednog mesta (imaš jedan tablet na kome čitaš sve novine, ili šta god ti neko uvali, ortak pošalje link, štagod) tada se bojno polje poprilično izravnava. Odn. biće bolje kad nestane monopol neke Štamparije i nekog Uredništva na proizvodnju i distribuciju Informacija. Moguće je kupiti/uceniti neko Uredništvo, nije moguće kupiti i uceniti Internet.
tadejus tadejus 13:50 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

maksa83
Brzina odumiranja papirne novine je funkcija tehnološke uznapredovalosti ...


al ja ipak volim kad zasusti svjeze stampana artija
pa jos ako je u koloru...
Goran Vučković Goran Vučković 13:56 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Odn. biće bolje kad nestane monopol neke Štamparije i nekog Uredništva na proizvodnju i distribuciju Informacija. Moguće je kupiti/uceniti neko Uredništvo, nije moguće kupiti i uceniti Internet.

Progresivizam je opasna droga
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 13:57 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Progresivizam je opasna droga


ukinuti internet i svima mirna glava
maksa83 maksa83 14:02 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Goran Vučković
Odn. biće bolje kad nestane monopol neke Štamparije i nekog Uredništva na proizvodnju i distribuciju Informacija. Moguće je kupiti/uceniti neko Uredništvo, nije moguće kupiti i uceniti Internet.

Progresivizam je opasna droga

"A zemlja će se, Drugovi, orat' tarak... trakat... karakterima!"
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 14:08 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

"A zemlja će se, Drugovi, orat' tarak... trakat... karakterima!"


lepo sam ja govorio, ama nema ko da me cuje:

gradjanstvu je potreban 1 TV kanal pola sata dnevno da se na velikim ekranima po trgovima saopsti sta vlast misli. radio je potreban za emitovanje patriotske muzike i pozitivnih vesti. novine su nepotrebne. internet? kakav internet? sta bre internet?
iqiqiq iqiqiq 14:16 29.11.2013

DOZE

gradjanstvu je potreban 1 TV kanal pola sata dnevno


- ovo je i previše za zdravu glavu.
- internet takođe pola sata
- druženje sa prijateljima i/ili rodbinom i/ili komšilukom bar sat dnevno
- pomoć tipa humanitarnog rada bar sat nedeljno
- prepiske sa institucijama,žalbe, primedbe, peticije: bar sat u dve nedelje
-odlazak u prirodu sa voljenom osobom - bar jedan vikend mesečno
Colin_bgd Colin_bgd 14:16 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

U belom svetu je poprilično nebitno šta je Sun odštampao tog dana na komadu mrtvog (ili recikliranog) drveta, beskrajno je bitnije šta će negde da se pojavi onlajn. Da kažem to ovako - Kurir će biti manje relevantan kad taksisti umesto Kurira budu imali u rukama tablete.

Gresis... Oni koji nisu citali The Sun kada onlajna nije ni bilo ne citaju ga ni na netu, medjutim oni koji su citali The Sun, kada su se docepali onlajna, pronasli su (gle, cuda...) mnogo, mnogo gore stvari...
maksa83 maksa83 14:21 29.11.2013

Re: DOZE

- druženje sa prijateljima i/ili rodbinom i/ili komšilukom bar sat dnevno

"Sinoć mi nije radio Internet pa sam proveo veče sa porodicom. Fin neki svet."
JJ Beba JJ Beba 14:22 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

čemu novine?

za efikasno prane prozora
iqiqiq iqiqiq 14:25 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

JJ Beba
čemu novine?

za efikasno prane prozora

ja volim da recikliram, pa uglavnom služe za reciklažnu kesu, a sada krompir ljuštim u tanjiru pa samo bacim ljuske u đubre.

Ponekad poželim da ljuštim opet krompir na novinama, ali ih uglavnom više ne kupujemo.

Zbog zaštite životne sredine, naravno, jer baš me ubitačno zanima da li se Karleuša rasplakala i da li joj se vide gaćice, ali ne pretekne novca a i zbog životne sredine, žao mi drveća (a nekada mi žao i sebe, da se punim smećem)
nowhereman nowhereman 14:25 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi


U belom svetu je poprilično nebitno šta je Sun odštampao tog dana na komadu mrtvog (ili recikliranog) drveta, beskrajno je bitnije šta će negde da se pojavi onlajn. Da kažem to ovako - Kurir će biti manje relevantan kad taksisti umesto Kurira budu imali u rukama tablete.


Bojim se, kolega, da grešite.

Naime, u "belim svetu" se tako narečene "papirne" novine još nekako drže, a dovoljno je pogledati na neki novinski kiosk u Londonu ili bilo kojoj belo-svetskoj metropoli, pa viditi da se ta vrsta robe i dalje valja.

Moj je utisak, upravo, da "Sun" postiže veću čitanost u svom papirnom, nego onom on-line izdanju. Ali, možda tu i grešim. (Postoje li takve statistike? - uzgred da priupitam.)

Ali, na stranu ta problematika, jer je potonja konstatacija:

Moguće je kupiti/uceniti neko Uredništvo, nije moguće kupiti i uceniti Internet.


poprilično sumnjiva, u mojim očima.

Naime, na Internetu (veliko slovo, ali zašto?) ima tušta i tma raznoraznih medija, starih i novih. Iz nekih čudnih razloga, ljudi i dalje radije čitaju neke, uslovno rečeno (i samo - uslovno) "stare" medije, u njihovom elektrnoskom izdanju.

Mislim, pritom, na takve medije kao što su "New York Times", "Gardian", "Le Mond", "Politika" i ini, da ne nabrajam, jer je lista podugačka. A svi ovi mediji imaju - uredništva. A ako imaju uredništva, na njih se može uticati. Dakle...

Još da dodam - veoma je važno! - Internet je "slobodan" samo "dok se ne odluči drugačije". Veliki brat još ništa ne preduzma, ali čeka svoj trenutak!


antioksidant antioksidant 14:45 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Aleksandar Vasović
Progresivizam je opasna droga


ukinuti internet i svima mirna glava

и да се окречи београд
blogovatelj blogovatelj 17:08 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Ja pitam nešto drugo: čemu novine, ako one služe tome, i samo tome, da zaglupljuju i zbunjuju građanstvo?

(Građanstvo - ili, možda, gladni i bosi narod, već ionako zbunjen?)


A ti se kao mnogo sekiraš za graždanstvo i seljaštvo?
Neka zaluđuje ko može i koga može. Kako ti misliš da prekineš taj proces?

Tj. ako je tvoja tvrdnja ispravna i tačna, onda moramo reći: UKINITE NOVINE !


Ko da ukine? I zašto bi ukidao?
nowhereman nowhereman 17:32 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi


A ti se kao mnogo sekiraš za graždanstvo i seljaštvo?


Tačno tako, zabrinut sam sa građanstvo, jer i sebe smatram građaninom.
Nešto te čudi?

Neka zaluđuje ko može i koga može.


Lepo rezonuješ. U stilu: neka lopovi kradu, ubice ubijaju, a egzibicionisti pokazuju svoje genitalije ženama, iskačući iz žbunova. Neka svako radi ono što ume!

Ko da ukine? I zašto bi ukidao?


Prvo ovo drugo pitanje. Možda nisi pratio, ali bilo je reči o tome da novinari, novine, radio, televizija, pa i Internet, štete našim interesima, grubo krše naša prava i, uopšte, rade protiv nas. Eto, to bi bio razlog da se protiv takvih medija pobunimo.

(Opet, da ponovim pitanje: nešto te čudi?)

Drugo. Ko? - Niko drugi nego mi. (Tebe ne ubrajem, razume se.)
Ako ne sada - kada?


maksa83 maksa83 17:41 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Gresis... Oni koji nisu citali The Sun kada onlajna nije ni bilo ne citaju ga ni na netu, medjutim oni koji su citali The Sun, kada su se docepali onlajna, pronasli su (gle, cuda...) mnogo, mnogo gore stvari...

Pa, zapravo, da, verujem ti. Internet ne može da zaustavi proliferaciju treša svih vrsta (naprotiv), ali može da spreči cenzuru, a o tome je ovde reč. To je taj leveled playing field o kome pričam.
maksa83 maksa83 17:45 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

poprilično sumnjiva, u mojim očima.

Naime, na Internetu (veliko slovo, ali zašto?) ima tušta i tma raznoraznih medija, starih i novih. Iz nekih čudnih razloga, ljudi i dalje radije čitaju neke, uslovno rečeno (i samo - uslovno) "stare" medije, u njihovom elektrnoskom izdanju.

Naravno, confirmation bias postoji u svakoj sferi, ali ovde - kad ti neko pošalje link na "vidi ovo!" možeš da mu pošalješ link na "hmda, ali vidi ti ovo...". On će to da pročita ili neće, al' to - drugo viđenje mimo ponuđenog - postoji. Kad taksista krene da komentariše priče iz Kurira ti ne možeš da mu kažeš "aha, ali evo ove novine kažu drugačije" pošto te novine u papiru ne postoje.
Još da dodam - veoma je važno! - Internet je "slobodan" samo "dok se ne odluči drugačije". Veliki brat još ništa ne preduzma, ali čeka svoj trenutak!

Da, Veliki Brat svako malo pokušava da svoju nadzornu ulogu kroz razne SOPA i sl. pretvori u naredbodavnu, ali to se trenutno ipak ne dešava.
alselone alselone 17:50 29.11.2013

Re: DOZE

"Sinoć mi nije radio Internet pa sam proveo veče sa porodicom. Fin neki svet."


Ima ona epizoda u Simsonovima kad im crke TV pa Lisa predlozi da citaju knjige i svi se zacene od smeha.

Ima i ova:
nowhereman nowhereman 18:02 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Naravno, confirmation bias postoji u svakoj sferi, ali ovde - kad ti neko pošalje link na "vidi ovo!" možeš da mu pošalješ link na "hmda, ali vidi ti ovo...". On će to da pročita ili neće, al' to - drugo viđenje mimo ponuđenog - postoji. Kad taksista krene da komentariše priče iz Kurira ti ne možeš da mu kažeš "aha, ali evo ove novine kažu drugačije" pošto te novine u papiru ne postoje.


U jednoj stvari si apsolutno u pravu - a to je momentalna, trenutna dostupnost različitih gledišta na Internetu. U tom pogledu, Internet je doneo revoluciju i apsolutno nema konkurenciju. Drugim rečima, Internet (na prvi pogled) omogućava sagledavanje tzv. celine, onome ko je za tu "celinu" zainteresovan.

Ali, najpre da te ispravim. "Kurir" i njemu slični, ipak, imaju svoje antipode u papirnoj verziji, a to su, primera radi "Vreme" i "Danas" (pa, makar se mi i ne slagali sa njihovom uređivačkom politikom). Cenim da "Kurir" ima neuoporedivo širu publiku od "Vremena", tako da preovlađuje taksisti koje spominješ.

A sada da kažem nešto o onome što je, čini mi se, zajedničko za obe sfere - papirnu i elektronsku, tj. za svet medija generalno. Iz nekog razloga, čitalac "San"-a ili "Kurir"-a, na papiru ili monitoru, svejedno, neće nikada uzeti da čita "Gardian" ili "Danas". A važi i obrnuto, rekao bih. (Tj. postoje samo retki izuzeci, a to su možda ljudi koji čitaju sve što se pojavljuje, iz profesionalnih ili njima znanih razloga.)

Isto tako, na Facebook grupama se jedni okupljaju oko ideja pravde, slobode i jednakosti, a drugi oko ideja nasilja, ugrnjetavanja i diskriminacije.

Ako je to tako - šta onda čini Internet tako posebnim sredstvom komunikacije? Ima li osnova tvrditi da nas Internet "oslobađa", ako se na njemu sastaju i druže i tipovi poput Andersa Beringa Brejvika?


maksa83 maksa83 18:14 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Ali, najpre da te ispravim. "Kurir" i njemu slični, ipak, imaju svoje antipode u papirnoj verziji, a to su, primera radi "Vreme" i "Danas" (pa, makar se mi i ne slagali sa njihovom uređivačkom politikom).

Vreme je sjajan primer onoga o čemu sam govorio - Uredništvo koje može biti kupljeno, kao što je i kupljeno svojevremeno, postoji jedan momenat kad je bilo u finansijskoj buli i tad je Mišković uleteo sa nekih (beše) 250000 EUR. Od tog momenta Vreme je postalo fanzin, što je počelo sa jednim Žarkovićevim panegirikom Miškoviću - zapamtio sam ga po završnoj rečenici koja je glasila otpr. "eto, takvi smo mi Srbi, ne praštamo uspeh". Da povratiš. Od tad ćeš u Vremenu teško pročitati išta oštrije na njegov račun (priznajem da nisam redovan kupac, recimo da kupim svaki treći broj, možda mi je nešto promaklo).

Ako je to tako - šta onda čini Internet tako posebnim sredstvom komunikacije?

Dostupnost. Svako (uslovno rečeno) može da napiše nešto na Internetu, ali ne može svako da naštampa svoju novinu.

Ima li osnova tvrditi da nas Internet "oslobađa", ako se na njemu sastaju i druže i tipovi poput Andersa Beringa Brejvika?

Kod mene kažu "ako sprečiš ljude da rade glupe stvari, sprečićeš ih da rade i pametne stvari". To je mislim maxima pokupljena od tipa koji je napravio Unix - dedu operativnih sistema na kojima trči manje više sve oko tebe, od mobilnih telefona, preko rutera i servera sa kojih ti ovaj sadržaj stiže.

milisav68 milisav68 18:43 29.11.2013

Re: DOZE

maksa83
- druženje sa prijateljima i/ili rodbinom i/ili komšilukom bar sat dnevno

"Sinoć mi nije radio Internet pa sam proveo veče sa porodicom. Fin neki svet."


blogovatelj blogovatelj 19:13 29.11.2013

Re: Promašeni ljudi

Tačno tako, zabrinut sam sa građanstvo, jer i sebe smatram građaninom.
Nešto te čudi?


Kad je neko zabrinut za sebe, to mi je u redu.
Kad je neko zabrinut za državu, društvo, graždanstvo, ma kakvo mnoštvo, to mi miriše na politički pamflet.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:15 29.11.2013

Prof. dr Danica Popović o novinarstvu:

Танјуг јавља да имате лоботомију

Mедији овде нису четврта грана власти. Mедији су овде само копир-апарат за Танјугове вести

Много волим кад у новинама прочитам шта Танјуг јавља. Нарочито кад јаве да је неки политичар нешто рекао. А кад изјава (осим што је шупља) буде још и неписмена – куд ћеш веће радости!

Тако нам је Танјуг пре неколико недеља јавио како влада спрема један „оптималнији и озбиљнији буџет”, а сви медији редом пренели су ову значајну вест: „Имаћете прилику да видите да постоји начин да буџет за наредну годину буде оптималнији и озбиљнији него што је био ове године”, изјавио је председник скупштине и потпредседник СНС-а Небојша Стефановић.

На страну сад то што је Стефановић гласао за тај неозбиљни прошлогодишњи буџет, а сад га се тако олако одриче. Мене више брине то што председник српске скупштине тврди да ће овај буџет бити „оптималнији“ од претходног! Писменом свету у том тренутку не преостаје ништа друго него да се постиди уместо особе која то изјављује. Јер, оптимум је стање које се не може побољшати, па ништа не може бити оптималније од оптимума (нити максималније од максимума – или минималније од минимума, чисто да додам). Ови средњошколски математички појмови уче се у свим школама у Србији, па стварно нема оправдања – ни за те политичаре, ни за Танјуг ни за медије који преносе ове изјаве.

Сад, јасно је да не може Танјуг да мења нечију изјаву, то не би било згодно. Рецимо, кад председник Србије (баш првог априла, тако је испало) потврди намеру владе „да се с Приштином постигне најоптималније решење“. Или када премијер Дачић објави намеру „да се са синдикатима пронађе најоптималније решење за рационализацију“. Или кад већ поменути председник скупштине изјави да би „најоптималније за нашу земљу“ било то да Вучић буде премијер – куд сад новинари ту да интервенишу? Ипак је ово златни троугао – председник државе, председник владе и председник парламента, ко би њихове изјаве исправљао, размишљам...

Мада се и то десило, истини за вољу. Најпре је Танјуг објавио изјаву председника Николића о томе како је повољна околност то што ће он и амерички председник бити у Риму „поводом беатификације новог поглавара Римокатоличке цркве“ (Танјуг, 18. март), кад настаде кикотање по Србији – куд живог човека да беатификују, што ће рећи – да га прогласе свецем? Озбиљнији медији, укључујући нашу „Политику”, одмах су реч „беатификација“ замениле речју „инаугурација“ – те је ствар полако почела да пада у заборав.

И добро, ево, нећу даље о томе. Кога интересује, ето му „Гугла“ и интернета, све се тамо може пронаћи. Уосталом, много се већи апсурд догодио пре две недеље када је Танјуг јавио, а сви српски медији, као опчињени, слепо пренели изјаву министарке здравља о томе да несташице стентова, вештачких кукова и залистака нису финансијске природе – него административне. Па које друге природе може бити несташица стентова? Да их није погодила суша? Или поплава? За шта служе министри него да решавају административне проблеме?

Али министарка нема намеру ништа да решава, ево шта каже: „Директори тих установа (у којима су несташице) морају више међусобно да комуницирају како би решили неки проблем.“ А ако не буду хтели, шта онда? Коју је казну министарка најавила за оне који не комуницирају? Је ли прописала уредбу о томе како мора да изгледа та комуникација? Није, наравно – и зашто би? Прави проблем представља ова година (која је деликатна) и шта је сад ту министарство криво: „Ова година јесте деликатна, јер и у здравству мора да се спроводи Закон о јавним набавкама, тако да постоје мала несналажења.“

И нико у медијима да упита – шта ћемо са онима који су због ових „малих несналажења“ претрпели озбиљне муке или, далеко било, платили их животом – зар тај свет није заслужио да се министарка због тога јавно извини или макар да преузме одговорност за овакве гафове у свом ресору?

Наравно, то се није десило – нити се министарска извинила, нити је њу било ко из медија на то јавно позвао. Јер, медији овде нису четврта грана власти, па управо тиме да се баве. Овде су медији само копир-апарат за Танјугове вести, биле оне неписмене, шупље, злокобне... нема разлике.

И кад сутра у медијима осване наслов „Танјуг јавља да имате лоботомију – заказану (рецимо) за среду”, не надајте се да их неко из медија барем упита – за коју среду.

Професорка Економског факултета Универзитета у Београду

Даница Поповић
објављено: 30.10.2013.
nowhereman nowhereman 11:39 29.11.2013

Re: Prof. dr Danica Popović o novinarstvu:


Evo jednog tzv. kontra-primera gore iznetoj tezi blogo-kolega Gorana i Aleksandra - da novine imaju primarnu i isključivu svrhu podastiranja pod vlažnu obuću.

Naime, mada sam tekst nije remek-delo, ne može se reći ni da je loš, a još manje da je na liniji Kurirove kuhinje, koja izaziva blagu nesvesticu i nagon za povraćanjem.

A izašao je u - novinama !


P.S.

Matematička logika ustanovila je, ako me pamćenje ne vara, da je dovoljan JEDAN kontra-primer, da bi cela teorija pala u vodu.

Primera radi, ako neko tvrdi da su "svi ljudi po prirodi dobri i plemeniti", dovoljno je naći samo jednog čoveka (ili treba reći: ljudsku jedinku?) koji taj uslov ne ispunjava, pa da gore izneta tvrdnja izgubi na važnosti.

Međutim, što se tiče novindžija i njihovih produkata, teško da JEDAN svetao primer, u moru baljezgarija, može da ih spasi od spaljivanja na lomači.


Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 11:44 29.11.2013

Re: Prof. dr Danica Popović o novinarstvu:

nowhereman

Evo jednog tzv. kontra-primera gore iznetoj tezi blogo-kolega Gorana i Aleksandra - da novine imaju primarnu i isključivu svrhu podastiranja pod vlažnu obuću.

Naime, mada sam tekst nije remek-delo, ne može se reći ni da je loš, a još manje da je na liniji Kurirove kuhinje, koja izaziva blagu nesvesticu i nagon za povraćanjem.

A izašao je u - novinama !





aman, naravno da karikiram i da od sve muke pokusavam da se zajebavam. i naravno da su mediji samo pojavni oblik i naravno da su (vidi donji komentar) posledica, a ne uzrok.
nowhereman nowhereman 11:51 29.11.2013

Re: Prof. dr Danica Popović o novinarstvu:

aman, naravno da karikiram...


Aman, naravno da i ja karikiram, ali bitno je da razgovor teče, da komuniciramo i da se kako-tako razumemo - jer, iz toga se može roditi nešto kao ideja!

Nego, primetio sam da mnoge blogo-kolege spominju mogućnost da njihov skromni prilog zajedničkoj stvari, prosto-naprosto - nestane, iščezne, ispari sa Bloga (zabrinjavajuće, zar ne?), ali nikome ne pada na pamet da i sam Blog može iščeznuti i ispariti, samo tako!

A onda neće biti ni ovih razgovora, niti nečega što bi se iz njih moglo (eventualno) izroditi, niti bilo čega!

Samo ako se nastavi ova blogerska kampanja protiv Kurira i njigovih satelita, a to je, brat-bratu, pola zemlje Srbije...


Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 11:55 29.11.2013

Re: Prof. dr Danica Popović o novinarstvu:

nowhereman
aman, naravno da karikiram...


Aman, naravno da i ja karikiram, ali bitno je da razgovor teče, da komuniciramo i da se kako-tako razumemo - jer, iz toga se može roditi nešto kao ideja!

Nego, primetio sam da mnoge blogo-kolege spominju mogućnost da njihov skromni prilog zajedničkoj stvari, prosto-naprosto - nestane, iščezne, ispari sa Bloga (zabrinjavajuće, zar ne?), ali nikome ne pada na pamet da i sam Blog može iščeznuti i ispariti, samo tako!

A onda neće biti ni ovih razgovora, niti nečega što bi se iz njih moglo (eventualno) izroditi, niti bilo čega!

Samo ako se nastavi ova blogerska kampanja protiv Kurira i njigovih satelita, a to je, brat-bratu, pola zemlje Srbije...



Nacht und Nebel ... sve moze da nestane... onda cemo da se skupljamo po kafanama pa cemo ko reakcionari iz 1954 da pijemo malu gorcu kafu, da citamo novine na stapu i olajavamo vlast.
grmfrm grmfrm 11:36 29.11.2013

Cuj

Bavite se posledicama umesto uzrokom.
zack2jack zack2jack 12:45 29.11.2013

...


..ovo pismo bi valjalo ponavljati iznova I iznova.
Dok ga novinari ili oni koji bi hteli to da postanu, ne nauce kao pesmicu.
Za ove ostale I onako nema nade..
freehand freehand 22:27 29.11.2013

Sanja Ilić...

Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 07:44 30.11.2013

Re: Sanja Ilić...

Sanja Ilić...
odgovor na pismo:


Postavicu ga u tekst, da sve bude na jednom mestu
jigv jigv 12:15 30.11.2013

Re: Sanja Ilić...

Dakle, Dusan Masic prica ceo tekst o tome kako treba proveriti apsolutno sve moguce izvore da bi se doslo do tacne informacije pre nego sto se izadje u javnost sa time, a onda optuzi Sanju Ilic da se cak ni njen sopstveni NEPOSTOJECI muz ne slaze sa njom... Toliko o tome.

Inace, za razliku od ostalog dela "urbane i liberalne" populacije, apsolutno se slazem sa Sanjom Ilic. Ne samo sa onim sto je pisala, nego idem jos dalje: ja sam apsolutno uveren da su Ognjanovici hteli da uzmu pare za sebe.

Prvo, kazu da nisu rekli da je prikupljeno dovoljno kesa kako bi ljudi slali novac drugoj deci "jer ce postoperativni proces kostati 3 miliona dolara". Kakva slucajnost da je otprilike toliko prikupljeno. Ipak, koliko sam razumeo, prikupljeno je oko 2,6 miliona evra, sto je oko 200-300 hiljada evra (ne znam koji je bio tacan kurs u aprilu) vise od 3 miliona dolara. Dovoljno da se, npr., Ljubici Adamic plati cela operacija i da jos ostane kusur za Anitu Balaz.

Zatim, kazu da je to namenski racun i da nije mogao da bude trosen ni na sta osim na Tijanino lecenje. I onda plate sahranu. Ispascu stoka koja iznosi cinjenice, ali, sahrana nije deo lecenja, sto znaci da su pare mogle da se trose kako hoce. Da ne pricam o ophodjenju prema Sergeju.

Trece, pa zar covek kom dete nisu hteli da spasu zbog birokratije (RFZO), zbog te iste birokratije ("namenski racun" ) ne zeli da spase tudje dete.

I ono sa "nemam moralnu obavezu da bilo kome podnosim racune" sto je rekao u intervjuu Nasim.

Da ne gresim dusu, mozda posle ostavinske rasprave stvarno osnuju fond i daju novac deci kojoj je potreban. Ja necu biti uveren da to nije zbog medijskog pritiska. Ali se bojim vise drugog scenarija, da se zbog medijske ofanzive "urbanih i liberalnih" krugova ne okuraze da ipak zadrze pare.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 13:01 30.11.2013

Re: Sanja Ilić...

niste shvatili poentu? ne?

ahhhhhhh... kako god...
jigv jigv 14:20 30.11.2013

Re: Sanja Ilić...

Aleksandar Vasović
niste shvatili poentu? ne?

ahhhhhhh... kako god...



Ovakvim odgovorom vidim da ste toliko intelektualno superiorniji od mene da uopste nema potrebe da ulazite u argumentovanu raspravu sa maloumnikom kao sto sam ja. Evo, klanjam se vasoj genijalnosti i treba da me gledate sa visine. Nemojte da trosite reci na ljude koji se ne slazu sa vama, jer vi kao gospodar konacne istine nemate nameru da gubite vreme na ljude koji po definiciji nisu u pravu. A ako vas nisu dobro shvatili onda tek ne treba trositi vreme na njih, jer opet nisu dostojni vaseg vremena i koze na jagodicama. Pritom, naravno, ne postoji mogucnost da vi njih u svojoj genijalnosti niste dobro shvatili.

Samo da dodam, na blog svratim zbog konstruktivnih rasprava kako bih izazvao odredjene (svoje) stavove da vidim da li sam u pravu. Zbog toga me nemogucnost konstruktivne rasprave iritira. Slicno je i kad pricam uzivo sa samoproklamovanim urbanim likovima, nalozenim umetnicima i hipsterima. Zato volim da odem u selo bogu iza tregera i popricam sa covekom koji ceo dan provede u polju. Cesto s njima imam mnogo konstruktivnije rasprave o gomili tema nego sa obrazovanijim ljudima, jer imaju realniji pogled na zivot i, sto je bitnije, daleko redje misle da su najpametniji.
freehand freehand 16:12 30.11.2013

Re: Sanja Ilić...

Ovakvim odgovorom vidim da ste toliko intelektualno superiorniji od mene da uopste nema potrebe da ulazite u argumentovanu raspravu sa maloumnikom kao sto sam ja.

margos margos 16:41 30.11.2013

Re: Sanja Ilić...

Trece, pa zar covek kom dete nisu hteli da spasu zbog birokratije (RFZO), zbog te iste birokratije ("namenski racun" ) ne zeli da spase tudje dete.

Iskreno, od svega vezanog za taj novac, ovo mi je najneshvatljivije - čak i kad razmislim o mogućim pritiscima koje su imali sa svih strana i žalost u kojoj su se našli. Posebno, ukoliko je tačno da je cena operacije i pratećih troškova rasla s protokom vremena, onako kako je to saopštio Sergej Trifunović (da bi desetostruko bila manja da se obavila godinu, dve ranije).


ps ... i ne jedi se na autora.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 17:20 30.11.2013

Re: Sanja Ilić...

na blog svratim zbog konstruktivnih rasprava kako bih izazvao odredjene (svoje) stavove da vidim da li sam u pravu.


ja sam nakon duzeg vremena, odnosno nakon sto sam ovde okacio peticiju da drzava plati srce Tijani (jer je to duzna), ponovo svratio da okacim pismo Dusana Masica i (docnije) odgovor Sanje Ilic. Prvo zato sto je uklonjeno, a mislim da u njemu ima tacnih stvari, drugo zato da bi se postovalo pravilo druge strane. Nisam i nemam nameru da ulazim u intelektualni disput sa vama ili bilo kime. Slazem se sa Masicem da se novinari u Srbiji ne drze pravila posla kao pijan plota (referenca na neumrlog Marsala i njegovo pitanje o sudijama). Sa Sanjom se ne slazem ni u cemu. Tacka. O uzrocima tonjenja srpskog novinarstva u glib u kome je mozemo debatovati ali malo docnije dok o tome nesto i napisem. Ovako sam samo preneo dva pisma (i reakciju Kurira na reakciju NUNSa).
Milutin Milošević Milutin Milošević 08:40 30.11.2013

Moj tvit od pre dva dana

@Gazda_Milutin
Sažet i jasan opis toalet papira marke Kurir i "novinara" koji u njemu ostavljaju minuli rad

(Kasni javljanje, ali ne postizavam na putu)
fantomatsicna fantomatsicna 11:56 30.11.2013

Tačno mi dodje da

Napišem Otvoreno Pismo I Dragoj Sanji i Dragom Dušanu.Ali ne znam nikoga ni U BBCiju Ni u Kuriru..
Koji egotripovi...
Komentator je zatvorio mogućnost replike na komentar( e to mogu,vraćam se za par nedelja)
mariopan mariopan 22:37 01.12.2013

...Draga Sanja



Umalo da napišem odgovor dragoj Sanji, ali imam isti osećaj u stomaku kao kada sam čitala njene napade na porodicu koja je u žalosti....tako da odustajem, vidim da mi neće biti dobro ako počnem.


...a izgovor da je to radila za neku drugu bolesnu decu je samo bedan izgovor. Ima mnogo načina da se za bolesnu decu nešto dobro uradi tako da niko ne bude toliko povređen i ponižen.


Šteta koju će pretrpeti neka druga deca, kojima niko neće uplatiti božju paru jer će ruku darodavca zadržati sumnja na nepoštenje i lopovluk....mislim da je nemerljiva.

Draga Sanja, razmišljaj malo i o tome.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana