Ekonomija

Mere štednje by Vučić & Krstić: zaradiš tri, trošiš šest

Nune Popović RSS / 08.10.2013. u 17:37

everything-about-finance.gif 

UPDATE 

Ludilo od Vučićeve i Krstićeve matematike: zbog neophodnih mera štednje, plate u javnom sektoru, koje su veće za 30 odsto od plata u privatnom sektoru, biće smanjene za 20 i 25 odsto i to samo na na one iznose koji prelaze 60 odnosno 100 hiljada dinara. U prevodu: ako plata nekog zaposlenog u javnom sektoru iznosi 62 hiljade dinara, biće oporezovano samo 2000 dinara, pa će tako plata umesto 62 hiljade ubuduće iznositi 61.600 dinara. To znači da "reformatori" sa univerziteta Šešelj/Jejl nameravaju da nas "oporave" tako što će nas i dalje držati u minusu, proizvodnjom novog deficita i novim zaduživanjima. Fenomenalno! Genijalno poput slogana "štedite kupujući".

Obojicu, i Krstića i Vučića, sa sve njihovim izvorima znanja (Šešelj/Jejl), kao i celu Vladu Srbije koja "jednodušno stoji iza ovih nephodnih mera" (PR by Dačić, a ko drugi), treba kandidovati za Nobelovu nagradu, momentalno!

Ko ne veruje, nek pročita:

http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/411068/Ovo-su-mere-Vlade-Kako-ce-one-uticati-na-oporavak-ekonomije 



Komentari (263)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 17:52 08.10.2013

Troskok unazad

To je onaj ekonomski sport u kome se sve pominje,
osim onoga što je zaista važno - da se stvori veći dohodak
(proizvodnjom i drugim tehnikama)
koji zatim može da se množi, deli, preračunava, raspodeljuje ...
Ovako ...



Ovo je priča po sistemu:
ako ste gladni, jedite još manje !
Umesto da logika bude:
proizvesti više hrane, da gladi ne bi bilo.

Nune Popović Nune Popović 18:03 08.10.2013

Re: Troskok unazad

Vlast nam poručuje kako štedi da bi napravila novi deficit. I dalje će trošiti/plaćati više nego što prihoduju. Može im se, ne plaćaju iz svog, nego iz tuđeg džepa, a plaćaju sebi. Bingo kombinacija!
cult cult 18:14 08.10.2013

Re: Troskok unazad

Ovo je priča po sistemu:
ako ste gladni, jedite još manje !
Umesto da logika bude:
proizvesti više hrane, da gladi ne bi bilo.


Dobar dan.
Danas smo saznali neverovatnu stvar.
To je da cuclača budžetske sise ima 700 000 and counting.
Još jednom: sedamsto jebenih hiljada.

Njima se plate daju uzimanjem harača po raznim osnovama od onog dela privrede koji jedini pravi novu vrednost - privatni sektor.
U privatnom sektoru zaposlenih ima 550 000.
Plate su im mizerne, neredovne, posao nesiguran za razliku od cuclača budžeta gde u poslednjih pet godina niko nije dobio otkaz.
Kad od suludih nameta i još ludjih uslova poslovanja u ovoj lopovskoj zemlji lipše privatna firma i radnici ostanu na ulici niko od budžetlija suzu nije pustio. Ni od njih, ni od ovih koji sad crkoše od brige zbog par hiljada dinara smanjenja plata njegovom visočanstvu budžetliji.
550 000 radnika izdržava 700 000 budzetlija, milion i po penzionera i nesaznajne kradje i decenijsku opštu pljačku političke kaste.
To, jasno vam je, ne može. Eta njevazmožna.

Zato je smanjenje ukupne mase plata budžetlijama jako dobra prva mera.
Koju mora, podvlačim - mora da prati otpuštanje mase stranačkih pacova i neradnika zavučenih po agencijama, opštinama, ministarstvima, javnim preduzećima koji sišu krv ovoj zemlji do poslednje kapi.

Malo mi žao što sam ih nazvao pacovima, ali to mi prosto slika iz SIV-a3 od pre neki dan i opštine Stari grad od istog tog dana, na hiljade njih fejsbukuju po kanclarijama i grickaju siriće, ali nisu oni krivi. To je sistem koji je uspostavljen i oni su se ponašali upravo u granicama tog sistema, a u svom najboljem interesu.

Sistem su uspostavili mastermajndovi iz kohabitacione vlade Koštunica, Dinkić i Tadić koji je sa svojim pulenima sve to dobro zacementirao.

Najdublje gadjenje prema sistemu i njegovim tvorcima osećam.
Hvala.
freehand freehand 18:18 08.10.2013

Re: Troskok unazad

Njima se plate daju uzimanjem harača po raznim osnovama od onog dela privrede koji jedini pravi novu vrednost - privatni sektor.

A gde računaš NIS, Telekom, EPS, HIP?
cult cult 18:23 08.10.2013

Re: Troskok unazad

A gde računaš NIS, Telekom, EPS, HIP?


Računam ih u milijardu i sto miliona duga Srbijagasa
milijardu i dvesta miliona duga Zeleznica Srbije
Desetine milijardi duga Puteva Srbije
EPS - jel to ono preduzeće čiji je direktor rekao u martu da mu damo 500 miliona evra kredita jer će otići u stečaj? Jedini snabdevač strujom cele države? U stečaj? Pa to je matematički nemoguće.

Javna preduzeća su leglo lopovluka, srž dinkić-koštunica-tadićevskog pljačkaškog sistema i rak rana ekonomije Srbije.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:27 08.10.2013

Re: Troskok unazad

To je da cuclača budžetske sise ima 700 000 and counting.
Još jednom: sedamsto jebenih hiljada.

freehand freehand 18:28 08.10.2013

Re: Troskok unazad

cult
A gde računaš NIS, Telekom, EPS, HIP?


Računam ih u milijardu i sto miliona duga Srbijagasa
milijardu i dvesta miliona duga Zeleznica Srbije
Desetine milijardi duga Puteva Srbije
EPS - jel to ono preduzeće čiji je direktor rekao u martu da mu damo 500 miliona evra kredita jer će otići u stečaj? Jedini snabdevač strujom cele države? U stečaj? Pa to je matematički nemoguće.

Javna preduzeća su leglo lopovluka, srž dinkić-koštunica-tadićevskog pljačkaškog sistema i rak rana ekonomije Srbije.

Toliko širina na tako jednostavno pitanje... Ne znam šta bi ti Rusi rekli na to.
A sreća je da ti Dačić, Vučić i Ilić nisu u pljačkaškom sistemu. Imaš u koga nade da položiš.

P.S. a dobro je da prištede, da imaju od čega sad Miškoviću odštetu da plate.
Za glavnu negativnu ulogu u čuvenom reklamnom spotu.
Nune Popović Nune Popović 18:52 08.10.2013

Re: Troskok unazad

Jelica Greganović
To je da cuclača budžetske sise ima 700 000 and counting.
Još jednom: sedamsto jebenih hiljada.



Tih 700 'iljada je leglo korupcije, ali i ogromna glasačka masa - puta - broj ukućana i okorišćene rodbine, kumova i prijatelja. Aždaja koja je navikla da ucenjuje, otima i da maltretira.
Nune Popović Nune Popović 19:15 08.10.2013

Re: Troskok unazad



Njuz
Ribozom Ribozom 19:24 08.10.2013

Re: Troskok unazad

Kako sam se razocarao.
Tresla se gora rodio se mis.
Nista nisu uradili. 'Ajde da pokusamo da proracunamo koliko su to ustedeli. Od 700.000 na budzete mozda samo 5-10% ima vece plate od 60.000. Neka im je prosek 80.000, ispada da su ustedili 70.000x4.000dinara =2,5 miliona evra = 50miliona evra godisnje. (4000 je 20% od razlike 80.000-60.000).
Ne mogu da nadjem koliki je budzetski deficit, ali je ovih 50 miliona verovatno samo kap u moru.
Pretpostavljam da su vec nasli gde da se zaduze ili prodaju nesto.
Ja nisam za otpustanje trenutno, ali jesam za kresanje plata, mnogo vece kresanje.
Razocarao me, posebno bloger sa partizanskom slikom u kancelariji.
Budala sam bio, budala sam ostao. Nikad nece nista promeniti u toj zemlji.

Nune Popović Nune Popović 19:34 08.10.2013

Re: Troskok unazad

Ne mogu da nadjem koliki je budzetski deficit


Ako je za verovati, a mislim da nije: "za prvih šest meseci manjak u državnoj kasi je iznosio 97,9 milijardi dinara, objavilo je Ministarstvo finansija i privrede. Prihodi budžeta u prvoj polovini godine su bili 383,1 milijardu, a rashodi 481,1 milijardu dinara" Link Pa sad ti izračunaj koliko je to...
Ribozom Ribozom 20:10 08.10.2013

Re: Troskok unazad

Hvala; znaci da su resili samo dvadeseti deo problema.
Nego nadjoh da nam je spoljnotrgovinski deficit 3,5 milijadri evra do sada. Znaci bice 5 milijardi do kraja godine. Posto volim da racunam izracunao sam ovo (nadam se i vama interesantno).

Ako hektar zemlje u Vojvodini kosta 10.000€ moramo godisnje da prodamo (straancima) 3% Srbije da vratimo tih 5 milijardi. Za 10 godina celu Vojvodinu.
Nune Popović Nune Popović 20:16 08.10.2013

Re: Troskok unazad

Samo ne znam da li ste računali da se, po svemu sudeći, sa 20 odnosno 25 posto oporezuje samo onaj iznos koji je iznad 60 hiljada odnosno 100 hiljada. Ako sam dobro shvatio druge blogere, u slučaju da neko u javnom sektoru ima platu 62 hiljade biće mu operezovanu samo one 2000 dinara sa 25% poreza, što znači da će plata umesto 62 hiljade da iznosi 61.600 dinara...

Kolika će "ušteda" biti ako se tako računa?

predatortz predatortz 20:20 08.10.2013

Re: Troskok unazad

Ako sam dobro shvatio druge blogere, u slučaju da neko u javnom sektoru ima platu 62 hiljade biće mu operezovanu samo one 2000 dinara sa 25% poreza, što znači da će plata umesto 62 hiljade da iznosi 21.600 dinara...


Dobro si shvatio, samo što će te dve hiljade preko šezdeset hiljada bit oporezovane sa 20% poreza. Sa 25% će biti oporezovani iznosi preko sto hiljada dinara.

libkonz libkonz 20:24 08.10.2013

Re: Troskok unazad

50miliona evra godisnje.

toliko bi uštedeli i da prodaju/poklone/ugase Zvezdu i Partizan.
libkonz libkonz 20:26 08.10.2013

Re: Troskok unazad

sedamsto jebenih hiljada.

zato sad kod nas obilaze firme i samo cepaju kazne: svako po 120.000 (za 150 ide krivična prijava, pa onda kao privatnicima čine usluge).
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:26 08.10.2013

Re: Troskok unazad

samo što će te dve hiljade preko šezdeset hiljada bit oporezovane sa 20% poreza.

E, tu kad se osevapimo, kraja nam biti neće.
Ribozom Ribozom 20:28 08.10.2013

Re: Troskok unazad

Dao sam najbolju mogucu ustedu i racunao bas tako. Samo sam uzeo proizvoljno da je takvih sa platama vecim od 60.000 dinara 10%, kao i da prosecna plata veca od 60.000 je 80.000dinara. Nisam mnogo pogresio.

Od 700.000 zaposlenih na budzete mozda samo 5-10% ima vece plate od 60.000dinara. Neka im je prosek 80.000 dinara, ispada da su ustedili 70.000zaposlenihx4.000dinara =2,5 miliona evra = 50miliona evra godisnje. (4000dinara je 20% od razlike 80.000-60.000dinara).


2,5 miliona evra mesecno x 12 meseci =30 miliona netto plata ~ 50 miliona bruto.
Nadam se da sam sad jasniji.

princi princi 21:01 08.10.2013

Re: Troskok unazad

A gde računaš NIS, Telekom, EPS, HIP?

NIS još uvek državni? Nisu prodali 51% Rusima? Telekom + EPS=50K zaposlenih, zdravstvo 160K, školstvo 140K, vojska i policija 85K, ministarstva i uprava 30K, još uvek mi nije jasno gde se dede ostatak do 700K (oko 240K).
poreznik2 poreznik2 21:05 08.10.2013

Re: Troskok unazad

2,5 miliona evra = 50miliona evra godisnje.

Koje treba da pomonožiš sa nekim brojem manjim od 1.64 i većim od 1.08.
Nema plaćanja doprinosa, ali opet iz buđeta trebaš da nadoknadiš manjak u penzionom fondu, opštinama ništa ne mora da se nadoknadi i nema budućeg duga za vraćanje većih penzija.
freehand freehand 21:23 08.10.2013

Re: Troskok unazad

S još uvek državni? Nisu prodali 51% Rusima

Pa toliko. Kao i Fiat, samo u manjoj meri. Zato sam i pitao Kalta gde ga računa. Jer ima i javnih ili kombinovanih preduzeća koja dobro rade, i ta velika preduzeća u suštini u Srbiji vuku privredu. Nije to tek tako - kvrcneš prekidač i laku noć. Crkao bi i privatni sektor, skoro pa momentalno.
Ribozom Ribozom 21:44 08.10.2013

Re: Troskok unazad


poreznik2
2,5 miliona evra = 50miliona evra godisnje.

Koje treba da pomonožiš sa nekim brojem manjim od 1.64 i većim od 1.08.
Nema plaćanja doprinosa, ali opet iz buđeta trebaš da nadoknadiš manjak u penzionom fondu, opštinama ništa ne mora da se nadoknadi i nema budućeg duga za vraćanje većih penzija.


2,5 miliona evra mesecno x 12 meseci =30 miliona netto plata ~ 50 miliona bruto.
Nadam se da sam sad jasniji.

godec godec 22:29 08.10.2013

Re: Troskok unazad

A gde računaš NIS, Telekom, EPS, HIP?


Odlična primedba Freehand. Nedovoljna da spreči "zavadi pa vladaj" program PPVa.
laziiprevare laziiprevare 22:38 08.10.2013

Re: Troskok unazad

To je da cuclača budžetske sise ima 700 000 and counting.
Još jednom: sedamsto jebenih hiljada.

Preporučio bih ostrašćenim licima koji komentarišu ovde, da se malo zamisle pre nego što ostave bilo kakav komentar. Ne razumem odakle u ljudima toliko odbojnosti prema svemu što je novo. Potrebno je i da se mi sami menjamo i da naučimo da prihvatamo nove stvari. Treba stvari posmatrati racionalno, a ne kao analitičari narikače koji samo kukaju, a ne nude rešenje. Kad se naprave ovakvi rezovi otvara se prilika da buduće invescticijie i krediti idu u privredu ,a ne na budžetske plate. Ako je neko očekivao čudo, naravno da će biti razočaran. Srbija kao prvu meru treba da uvede štednju na svim nivoima, a to nije moguće preduzeti kad ne znate ni koliki su vam troškovi. Krstićev predlog za ekonomski oporavak zemlje je neuporedivo efikasniji i delotvorniji od svih unazad za moga veka.

Nauči se da koristiš resurse koje imaš, Srbija to traži do tebe.



Ja ću sa zadovoljstvom državi plaćati i ako će to da nas spasi od bede ja ću biti srećan .
angie01 angie01 22:59 08.10.2013

Superhik, super heroj tranzicije,

laziiprevare laziiprevare 23:06 08.10.2013

Re: Superhik, super heroj tranzicije,



Neko je ovo morao da uradi, vreme je da država bankrotira, da bi Srbija opstala.
freehand freehand 23:09 08.10.2013

Re: Superhik, super heroj tranzicije,

laziiprevare


Neko je ovo morao da uradi, vreme je da država bankrotira, da bi Srbija opstala.


Pa je onda i angažovanje gospodina Radulovića možda jasnije.
laziiprevare laziiprevare 23:16 08.10.2013

Re: Superhik, super heroj tranzicije,

Pa je onda i angažovanje gospodina Radulovića možda jasnije.

Nemoj tako.



Ako narod ne može bolje da živi, neka barem ima osećaj pravednosti.
nim_opet nim_opet 04:06 09.10.2013

Re: Troskok unazad

Ja ću sa zadovoljstvom državi plaćati i ako će to da nas spasi od bede ja ću biti srećan .


E sad ne znam jel ova slika odslikava ovo o zadovoljstvu ili prethodno o resursima? :)
cult cult 08:04 09.10.2013

Re: Troskok unazad

libkonz
sedamsto jebenih hiljada.

zato sad kod nas obilaze firme i samo cepaju kazne: svako po 120.000 (za 150 ide krivična prijava, pa onda kao privatnicima čine usluge).



O i ovde.
Pre neki dan sam imao dve u jednom danu.
Pazi sad:

dobar dan, dobar dan.
-Ja sam taj i taj iz Komunalne inspekcije Stari grad. Imate li vi sve potrebne dozvole za svetleću reklamu?
-Da, ta reklama stoji tu već deset godina.
-A, ne, znate, Skupština Grada je ukinula sve prethodno izdate dozvole, morate da krenete u novi postupak inače rušimo.
-Kako može da ukine dozvole?
-Nije to moj posao, gospodine, dakle ukoliko ne želite da vas odmah kaznim, a kazne su od 50 do 200 000 dinara: prvo pozovite arhitektu da vam nacrta taj pravougaonik (ta usluga košta 270 evra - crtanje pravougaonika. Taj "projekat" ima negde oko 60 strana, zainteresovanima mogu da dam na uvid - prim.aut.), zatim pozovite protivpožarnu inspekciju da izadje na teren jer je reklama svetleća i da vam da dozvolu (30 000 rsd), zatim arhitektin "projekat" i saglasnost protivpozarne inspekcije odnesite u Zavod za zaštitu spomenika. Njihova saglasnost na isticanje svetleće reklame košta 15000 rsd. Kad sve to prikupite, donesite svu dokumentaciju u opštinu Stari grad, komunalna inspekcija, da vam mi damo saglasnost. Mi ćemo vam dati saglasnost i sve poslati Poreskoj upravi da vam odredi godišnji porez, ali nije to neka suma jer manje od dva kvadrata ta reklama, možda 30-40 000 godišnje, a plaćaćete mesečno.
-Je l se vi šalite?
-Ne, nimalo. Samo da vam kažem da će ta procedura trajati nekih šest meseci do godinu dana, pa ćemo morati da donesemo rešenje o rušenju postojeće svetleće reklame. Ali potrudiću se da vam to odložim što duže.
-Je l vi znate da ste mi upravo nabrojali hiljadu evra za plaćanje.
-Pravo da vam kažem, da sam na vašem mestu, ja bih to sam skinuo. Sve što sam nabrojao izdaje se i važi godinu dana. Sledeće godine morate sve to da ponovite. Praktično, svake godine ćete to morati da ponavljate.

Dva sata kasnije ušla je tržišna inspekcija.
cult cult 08:20 09.10.2013

Re: Troskok unazad

Telekom + EPS=50K zaposlenih, zdravstvo 160K, školstvo 140K, vojska i policija 85K, ministarstva i uprava 30K, još uvek mi nije jasno gde se dede ostatak do 700K (oko 240K).


Zaboravio si 120 opština i armiju stranačkih aktivista.
Mislim da je u novinama bilo da l Vranje, da l Leskovac sa najvećim brojem zaposlenih u opštinskoj administraciji po glavi stanovnika u Evropi. Tu su i gradska i opštinska javna preduzeća i komunalne službe.
Pa imaš ove podrzavljene ...npr Simpo Vranje ili Sartid.
Simpo je imao nekoliko stotina miliona evra duga po osnovu poreza, pa je država na konto duga preuzela preduzeća, a dug prebacila na nas.
Sartid posle povlačenja US Steela nije otišao u stečaj, već mi plaćamo njihove plate. Jer životi njihovih radnika su vredniji od onih stotina hiljada iz privatnog sektora koji su od 2008. do danas ostali bez posla.

Samo da dodam da ukoliko 20. u mesecu privatno preduzeće ne plati pdv, zakasni, plati samo deo itd. dan kasnije dolazi Poreska uprava sa inspekcijom, odvaljuju te od kazne i podnose krivične prijave.
Takodje da dodam da privatna firma ako ne plati samo jedan mesec poreze i doprinose za zarade - zaposleni ne mogu da overe zdravstvene knjižice.
Toliko o uslovima poslovanja u Srbiji, malim i srednjim preduzećima koji su "motor razvoja" i "gde nam je nestao preduzetnički duh" i ostala trućanja Tadić, Cvetković, Dinkić trusta mozgova. Kako su Simpo i ostala partijska preduzeća uspeli da deset godina ne plaćaju ništa, zaista mi nije jasno.

edit: Što se poreza i doprinose na zarade tiče, zaposlena u našoj firmi je otišla pre neki dan da izvadi potvrdu o plaćenim porezima na plate. Vratila se u šoku i pitale me zašto joj nisam plaćao 2009., 2010. i 2012. ništa od poreza i doprinosa na platu. Odakle ti takva sumanuta ideja? Rekli mi na šalteru da mi "gazda" ni za jedan dan tih tri godine ništa nije plaćao. Nadjem izvode iz banke i pokažem joj da je svaka stavka plaćena 1. u mesecu bez dana zakašnjenja.
Ladno tih par hiljada pacova koji rade u toj nekoj državnoj šalterskoj rupi ne unose podatke i umesto da kažu, izvinite, pacovi smo neradnički, nismo uneli za vašu firmu, jeli smo burek i fejsbukovali po ceo dan, dodjite sledeće nedelje završićemo vam, oni kažu zli loposvki gazda te kinji, iskorištava i ne plaća. Jebote, kako sam hteo da odem da nadjem to pacovčićcu da joj izlupam i šalter i fejzbuk i lajkove.
alselone alselone 09:44 09.10.2013

Re: Troskok unazad

cult

O i ovde.
Pre neki dan sam imao dve u jednom danu.
Pazi sad:

dobar dan, dobar dan.
-Ja sam taj i taj iz Komunalne inspekcije Stari grad. Imate li vi sve potrebne dozvole za svetleću reklamu?
-Da, ta reklama stoji tu već deset godina.
-A, ne, znate, Skupština Grada je ukinula sve prethodno izdate dozvole, morate da krenete u novi postupak inače rušimo.
-Kako može da ukine dozvole?
-Nije to moj posao, gospodine, dakle ukoliko ne želite da vas odmah kaznim, a kazne su od 50 do 200 000 dinara: prvo pozovite arhitektu da vam nacrta taj pravougaonik (ta usluga košta 270 evra - crtanje pravougaonika. Taj "projekat" ima negde oko 60 strana, zainteresovanima mogu da dam na uvid - prim.aut.), zatim pozovite protivpožarnu inspekciju da izadje na teren jer je reklama svetleća i da vam da dozvolu (30 000 rsd), zatim arhitektin "projekat" i saglasnost protivpozarne inspekcije odnesite u Zavod za zaštitu spomenika. Njihova saglasnost na isticanje svetleće reklame košta 15000 rsd. Kad sve to prikupite, donesite svu dokumentaciju u opštinu Stari grad, komunalna inspekcija, da vam mi damo saglasnost. Mi ćemo vam dati saglasnost i sve poslati Poreskoj upravi da vam odredi godišnji porez, ali nije to neka suma jer manje od dva kvadrata ta reklama, možda 30-40 000 godišnje, a plaćaćete mesečno.
-Je l se vi šalite?
-Ne, nimalo. Samo da vam kažem da će ta procedura trajati nekih šest meseci do godinu dana, pa ćemo morati da donesemo rešenje o rušenju postojeće svetleće reklame. Ali potrudiću se da vam to odložim što duže.
-Je l vi znate da ste mi upravo nabrojali hiljadu evra za plaćanje.
-Pravo da vam kažem, da sam na vašem mestu, ja bih to sam skinuo. Sve što sam nabrojao izdaje se i važi godinu dana. Sledeće godine morate sve to da ponovite. Praktično, svake godine ćete to morati da ponavljate.

Dva sata kasnije ušla je tržišna inspekcija.


Jebote!


cult cult 10:21 09.10.2013

Re: Troskok unazad

Jebote!


A od čega da plaćaju sve te zaposlene po zavodima, inspekcijama - stranačke aktiviste zaslužne, ribice i ljubavnice, šurnjaje i snaje, kumove, braću od tetke i sestre od ujaka?
Ovo je jedini način. Izmišljanje taksi, saglasnosti, procedura, postupaka. Bukvalno te raspamećuju.
Jbg, budžetska sisa je nazajažljjiva.
Zato otimanje.
Skupilo se toga za ovih petnaest godina. Jeda i besa i svega. Zato sam malo "ostrašćen" u komentarima kad mi se pomene državna administracija.

I još si ti odvratni "gazda", a oni su cenjeni članovi društva.
Lezilebovići i neradnici.
Jebemti i sistem i državu.

Majstor ideja i same tehnike otimanja i mastermajnd svega ovoga bio je Dinkić Mladjan i najveće zlo ove zemlje ikad - G17 plus.


libkonz libkonz 10:49 09.10.2013

Re: Troskok unazad

Jebote

šta se čudiš, to je ovih dana praksa.
Ne smeju da diraju Kineze, koji nisu ni čuli za izraz "fiskalni račun", ne smeju ni druge strance, ni tajkune koji plaćaju strankama, pa ko im ostane? Udri po malim preduzetnicima, to su kulaci. U drugim zemljama su takvi preduzetnici glavni oslonac ekonomije, u Srbiji se tretiraju gore nego stoka.
Od Miloševića do danas je tako.
alselone alselone 10:58 09.10.2013

Re: Troskok unazad

Znao sam da je lose, ali nisam imao pojma da su krenuli u brutalnu otimacinu. Postenije bi bilo da idu sa buzdovanom i otimaju.

libkonz libkonz 11:38 09.10.2013

Re: Troskok unazad

Znao sam da je lose, ali nisam imao pojma da su krenuli u brutalnu otimacinu. Postenije bi bilo da idu sa buzdovanom i otimaju.

Moj prijatelj je genije kada je knjigovodstvo u pitanju. Firma ga dobro plaća, sa razlogom. Došla inspekcija, sve pretresli, ni jednu grešku nisu našli, a radi se o velikoj firmi. Sledeći dan inspektor sedi u stolici i ćuti. Oni ne mogu da rade. I tako 4 dana. Ništa ne gleda, samo sedi i ćuti. U dogovoru sa direktorom moj prijatelj uzima jednu fakturu i upita ga: Koliko bi koštalo da ove fakture nema? - 100.000 odgovori ovaj. I prijatelj je pred njim pocepa, da bi mogli da nastave da rade svoj posao. Inspektoru pade kamen sa srca i ode sa smeškom.
E, to je Srbija.
cassiopeia cassiopeia 11:58 09.10.2013

Re: Troskok unazad

Cult


I kako posle da ne poludiš.

Majstor ideja i same tehnike otimanja i mastermajnd svega ovoga bio je Dinkić Mladjan i najveće zlo ove zemlje ikad - G17 plus.


Dinkić
milisav68 milisav68 12:00 09.10.2013

Re: Troskok unazad

libkonz
Inspektoru pade kamen sa srca i ode sa smeškom.

Da, to je taj sistem:
- Moram nešto da ti pišem, šta sam ono pisao prošli put?

Razgovor inspektora i vlasnika radnje, a inače se poznaju, pa su kazne one manje.
cult cult 12:10 09.10.2013

Re: Troskok unazad

Dinkić


Nacionalna štedionica je jedna od najvećih pljački u Srbiji.
Iako je konkurencija baš velika.
Obzirom da dolazi dan posle vesti o skidanju plata državnim službenicima, moguće je da je ovo ćaskanje s inspektorima patkica obična. S jedne strane da se skrene pažnja, a s druge da se cela ta stranka različitih imena ali iste suštine, koja je ugradjena u ceo državni, opštinski aparat do poslednjeg ćate, upozori da ne talasa oko smanjenja plata i najavljenih otpuštanja.
Ipak je Mladja u rezervi kao vrlo poslušan koalicioni partner ako Dačić krene da se buni oko otimanja Srbijagasa iz ruku sps-a i sl.
blogovatelj blogovatelj 16:58 09.10.2013

Re: Troskok unazad

Znao sam da je lose, ali nisam imao pojma da su krenuli u brutalnu otimacinu. Postenije bi bilo da idu sa buzdovanom i otimaju.


Koliko je meni poznato, ovo traje decenijama.
Moj kum, tj njegov otac, imao je biznis krajem osamdesetih koji je prerastao tih godina iz malog u srednji. Dvadesetak prodavnica u Kragujevcu i okolini, od toga tri dragstora koja su radila 24h dnevno.
Došli ratovi, to se malo po malo osipalo, dok se kumu pre jedno pet godina nije smučilo, sve rasprodao što je mogao sem par lokala koje izdaje. Sav keš što je tu skupio investirao u turizam u Crnoj Gori. I kaže da mu je ovako i mnogo lakše i mnogo isplativije. Radi jedno tri meseca godišnje, a ne gubi pare.
laziiprevare laziiprevare 17:06 09.10.2013

Re: Troskok unazad

E sad ne znam jel ova slika odslikava ovo o zadovoljstvu ili prethodno o resursima?

Zadovoljstvo naravno , fotografija je kao pečat .
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:20 09.10.2013

Re: Superhik, super heroj tranzicije,

bulatovic92 bulatovic92 07:56 10.10.2013

Re: Troskok unazad


Ako hektar zemlje u Vojvodini kosta 10.000€ moramo godisnje da prodamo (straancima) 3% Srbije da vratimo tih 5 milijardi. Za 10 godina celu Vojvodinu.


Eto prilike da i Vojvodini svane.
kukusigameni kukusigameni 19:21 08.10.2013

promašaj velike štednje

U Zagrebu je 7. septembra, u 87. godini života, umrla Milka Planinc, prva i jedina žena koja je, ne samo u nekadašnjoj socijalističkoj Jugoslaviji nego i u celoj istoriji socijalizma u XX veku, bila državna premijerka – to jest predsednica Saveznog izvršnog veća SFRJ (između 25. maja 1982. i 26. maja 1986. godine).

U susednoj Hrvatskoj, povodom ove vesti, mediji su podsetili da je Milka Planinc ostala u sećanju kao "gvozdena ledi" na čelu savezne jugoslovenske vlade, koja je vodila politiku "velike štednje", pa su u tom kontekstu pokušali da uporede njenu ekonomsku politiku sa "politikom rezanja" aktuelne predsednice hrvatske vlade Jadranke Kosor. Tako, na primer, zagrebački "Večernji list" piše da je "i u vrijeme premijerskog mandata Milke Planinc, kao i danas Jadranke Kosor, politika dala zadnju riječ na sve ekonomske mjere, a oba razdoblja mogla bi se nazvati razdobljima preživljavanja i stagnacije".

Cilja se pre svega na to da je Milka Planinc, kada je stupila na posao u Beogradu, zbog devizne nelikvidnosti cele države uvela drastične restrikcije uvoza i deviznog odliva. Najčuvenije su bile mere zavođenja takse na izlazak iz Jugoslavije i vožnja po sistemu par-nepar na registracionim tablicama uz bonove na benzin, plus limitiranje korišćenja deviznih računa. Stariji čitaoci "Vremena" sigurno se sećaju da je tada, posle dugog razdoblja privrednog napretka, ponovo bila nastupila nestašica kafe, deterdženata i toalet papira, što će kasnije građani Srbije još žešće trenirati u vreme svetskih sankcija i Miloševića. Da li se sa aktuelnom kuburom oko mleka i ulja ponovo sprema ista priča?

Istine radi, treba spomenuti da je Milka Planinc došla na čelo jugoslovenske vlade posle decenije u kojoj su strani dugovi SFRJ narasli sa oko 13 na 22 milijarde dolara (to su iznosi koje bi trebalo množiti sa oko 2,5 puta, da bi se dobila kakva-takva današnja predstava o sumama u dolarima) – i u trenutku kada se Jugoslavija našla u dubokoj ekonomskoj krizi. Uostalom, potkraj 1981. godine je zbog toga bila formirana i famozna Krajgerova komisija za izradu Dugoročnog programa ekonomske stabilizacije.

Jedan deo mera tadašnje "velike štednje" naprosto su nametnuli i spoljni poverioci, pre svega Sjedinjene Američke Države, koje su 1982. godine, pod strogim uslovom međurepubličke solidarnosti za spoljna zaduženja, reprogramirali oko 7,5 milijardi dolara dospelih dugova. Planinčeva je restrikcijama uspela da očuva spoljnu likvidnost, ali je to plaćeno ogromnim padom standarda građana. Za vreme njenog mandata Jugoslavija je između 1982. i 1986. godine zabeležila neto devizni odliv od oko 9,3 milijarde dolara, što je usporilo investicije i dodatno uzdrmalo već klimavu federaciju u kojoj se otvorio jaz između razvijenih i nerazvijenih, budžetski i kursno stimulisanih izvoznika i ogromne mase uvozno zavisnih preduzeća.

Politika restrikcija Milke Planinc još tada je pretrpela žestoke kritike, i sa tadašnje liberalne strane, i iz tabora komunističkih konzervativaca. Liberalna, protržišna struja među jugoslovenskim ekonomistima tada je stalno naglašavala da se problemi proizvodnje ne mogu rešavati restrikcijama potrošnje i da je u jednoj siromašnoj zemlji i inflacija bolja od stagnacije koja neminovno prati politiku restrikcija. Tako je pokojni poznati jugoslovenski ekonomista Marjan Korošić (u svojoj knjizi Jugoslovenska kriza, Zagreb 1989) ocenio da je program Milke Planinc iz 1982. godine promovisao ekonomsku politiku okrenutu zabranama i restrikcijama, punu naređenja, stezanja kaiša i besmislenih administrativnih mera. Ta politika, pisao je Korošić, "bila je i ostala okrenuta investicijama, a ne akumulaciji; bavi se uvozom, a ne izvozom; cijenama, a ne dohocima; veruje planu, a ne tržištu; mijenja stope doprinosa i poreza, a ne način zadovoljenja javnih potreba; koristi se porezom na promet, a ne porezima na dohotke. Osnovno je da polazi od restrikcija potrošnje, kao da proizvodnja nije osnova sveg ekonomskog i društvenog zbivanja".

Kao što je pokušaj hrvatskih posmatrača da uporede Planinčevu i Kosorovu prilično nategnut tako bi se sigurno morao okvalifikovati i pokušaj komparacije "odgovora na krizu" između nekadašnje SFRJ i današnje Srbije. Pa ipak, neke stvari podsećaju jedna na drugu. Nekada su nedoumice oko krize pokrivane nikad sprovođenim Dugoročnim programom stabilizacije, a danas imamo pokušaj stvaranja Dugoročnog programa razvoja Srbije. A i politika "velike štednje" i povećanih "javnih investicija" pomalo liči na nekadašnju "politiku restrikcija", koju nije mogla da prati nikakva poletna politika ulaganja, jer nije bilo spoljne, a dakako ni unutrašnje akumulacije.

Dimitrije Boarov

LINK
freehand freehand 19:28 08.10.2013

Re: promašaj velike štednje

stine radi, treba spomenuti da je Milka Planinc došla na čelo jugoslovenske vlade posle decenije u kojoj su strani dugovi SFRJ narasli sa oko 13 na 22 milijarde dolara (to su iznosi koje bi trebalo množiti sa oko 2,5 puta, da bi se dobila kakva-takva današnja predstava o sumama u dolarima) – i u trenutku kada se Jugoslavija našla u dubokoj ekonomskoj krizi. Uostalom, potkraj 1981. godine je zbog toga bila formirana i famozna Krajgerova komisija za izradu Dugoročnog programa ekonomske stabilizacije.

Briši bre sve ovo, ovo je diverzija! Saće Rade i Karagaća ko Mirko i Slavko da skoče da pričaju kako sam ja ovo uvalio "Vremenu"!
kukusigameni kukusigameni 19:36 08.10.2013

Re: promašaj velike štednje

freehand
Briši bre sve ovo, ovo je diverzija! Saće Rade i Karagaća ko Mirko i Slavko da skoče da pričaju kako sam ja ovo uvalio "Vremenu"!

Ako si platio porez, ti si pred zakonom čist.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:31 08.10.2013

Re: promašaj velike štednje

Cilja se pre svega na to da je Milka Planinc, kada je stupila na posao u Beogradu, zbog devizne nelikvidnosti cele države uvela drastične restrikcije uvoza i deviznog odliva. Najčuvenije su bile mere zavođenja takse na izlazak iz Jugoslavije i vožnja po sistemu par-nepar na registracionim tablicama uz bonove na benzin, plus limitiranje korišćenja deviznih računa

Mašta joj je radila 200 na sat, mora se priznati, kad se samo setim...i onda lepo te ušteđene pare su sjurili u gubitaške rupetine državnih preduzeća, a građani neka plate ako misle da izađu malo iz tog raja od zemlje...

Istine radi, treba spomenuti da je Milka Planinc došla na čelo jugoslovenske vlade posle decenije u kojoj su strani dugovi SFRJ narasli sa oko 13 na 22 milijarde dolara (to su iznosi koje bi trebalo množiti sa oko 2,5 puta, da bi se dobila kakva-takva današnja predstava o sumama u dolarima) – i u trenutku kada se Jugoslavija našla u dubokoj ekonomskoj krizi. Uostalom, potkraj 1981. godine je zbog toga bila formirana i famozna Krajgerova komisija za izradu Dugoročnog programa ekonomske stabilizacije.

Jedan deo mera tadašnje "velike štednje" naprosto su nametnuli i spoljni poverioci, pre svega Sjedinjene Američke Države, koje su 1982. godine, pod strogim uslovom međurepubličke solidarnosti za spoljna zaduženja, reprogramirali oko 7,5 milijardi dolara dospelih dugova. Planinčeva je restrikcijama uspela da očuva spoljnu likvidnost, ali je to plaćeno ogromnim padom standarda građana. Za vreme njenog mandata Jugoslavija je između 1982. i 1986. godine zabeležila neto devizni odliv od oko 9,3 milijarde dolara, što je usporilo investicije i dodatno uzdrmalo već klimavu federaciju u kojoj se otvorio jaz između razvijenih i nerazvijenih, budžetski i kursno stimulisanih izvoznika i ogromne mase uvozno zavisnih preduzeća.


Ma, nije, ne znaš ti...tad je sve bilo super i firme radile i svi imali posao i vreme je bilo bolje nego danas i...

veruje planu, a ne tržištu;

Tako je! Ko normalan još tržištu veruje!? Plan je zakon. Naročito petogodišnji.
blogovatelj blogovatelj 21:04 08.10.2013

Re: promašaj velike štednje

Najčuvenije su bile mere zavođenja takse na izlazak iz Jugoslavije i vožnja po sistemu par-nepar na registracionim tablicama uz bonove na benzin, plus limitiranje korišćenja deviznih računa. Stariji čitaoci "Vremena" sigurno se sećaju da je tada, posle dugog razdoblja privrednog napretka, ponovo bila nastupila nestašica kafe, deterdženata i toalet papira


U našoj Jugi?
Lažu sile reakcije i mraka. Nikad tako nije bilo u Jugi.
predatortz predatortz 19:22 08.10.2013

Rešenje je prosto

Smanjenje plata svim budžetskim korisnicima, otpuštanje viška zaposlenih koji su na budžetu, ukidanje svih subvencija...

Dakle, budžet bi bio stabilniji, potreba za zaduživanjem manja.
Samo, niko nema muda da ove mere sprovede u praksi.

Ovaj set mera smo već videli, kada je viša stopa sa osamnaest procenata dignuta na dvadeset. Efekat je nove četiri milijarde zaduženja za održanje neodrživog, glomaznog i korumpiranog sistema.
Za ovakve mere nisu morali da dovode 'mlade stručnjake iz belog sveta'. Dovoljan bi im bio bilo koji demagog...
Nune Popović Nune Popović 19:44 08.10.2013

Re: Rešenje je prosto

Ne troši više nego što imaš. Da bi imao više ne plaćaj ono što ti nije potrebno. Preraspodeli prema prioritetima. Itd, itd... Zaista prosto, kad se hoće. Neke zemlje su, kažu, uspele.
49 41 49 41 20:42 08.10.2013

Re: Rešenje je prosto

Nune Popović
Ne troši više nego što imaš. Da bi imao više ne plaćaj ono što ti nije potrebno. Preraspodeli prema prioritetima. Itd, itd... Zaista prosto, kad se hoće. Neke zemlje su, kažu, uspele.

Moja Baba to ekonomski definsisala 'vako:
-Pruzas noge koliko ti guber (jorgan) dozvoljava.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:49 08.10.2013

Re: Rešenje je prosto

-Pruzas noge koliko ti guber (jorgan) dozvoljava.


Nije to dovoljno.
Treba raditi na tome da se guber produži, tj pored štednje treba gledati kako više zarađivati, a ovi Vučićevi "drastični rezovi" o tome slabo šta govore
(osim Srbija će morati znatno da poboljša ugled i percepciju ambijenta, 'ebo ih ambijent više)
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:38 08.10.2013

Re: Rešenje je prosto

percepciju ambijenta

Čega? Je l Srbija neki hotel, agencija za unutrašnje opremanje?..
laziiprevare laziiprevare 22:56 08.10.2013

Re: Rešenje je prosto

Za ovakve mere nisu morali da dovode 'mlade stručnjake iz belog sveta'.



Ovo je i Mlađa mogao da smisli.
grmfrm grmfrm 07:11 09.10.2013

Re: Rešenje je prosto

Čega? Je l Srbija neki hotel, agencija za unutrašnje opremanje?..


Ovde se pre svega misli ili bi bar trebalo na infrastrukturu. To znaci dovodenje puteva struje energenata vode telekomunikacija u delove gde su oni potrebni za pokretanje neke ekonomije.

Drugo su sami zakoni.

O svemu ovome je vec uveliko pisano i po medijima, ovde na blogu i ponekad se neko od ekonomskih analiticara seti da kaze da za investicije se od drzave to ocekuje da napravi a ostalo prepusti samim preduzetnicima i kompanijama kroz zakone koji su u Srbiji jos uvek monopolisticki.

Sustinski jedino sto su tranzicione vlade i trebale da urade a uradile su sve osim toga. Jedino sto su uspesno obavile je prodaja svega i svacega sto je i valjalo i sto nije.
escherichije_colic escherichije_colic 15:14 09.10.2013

Re: Rešenje je prosto

predatortz
Smanjenje plata svim budžetskim korisnicima, otpuštanje viška zaposlenih koji su na budžetu, ukidanje svih subvencija...

Dakle, budžet bi bio stabilniji, potreba za zaduživanjem manja.
Samo, niko nema muda da ove mere sprovede u praksi.



Što je vrlo logično, jer suštinski bi se radilo o političkom samoubistvu. Šta misliš šta je prva stvar koju bi uradile sve te hiljade razočaranih profesionalnih glasača? Učlanili bi se u opoziciju i lagano ponovo osvojili vlast, pa bi se opet uspostavilo vrzino kolo.
inco inco 02:48 10.10.2013

Re: Rešenje je prosto

escherichije_colic
Učlanili bi se u opoziciju i lagano ponovo osvojili vlast, pa bi se opet uspostavilo vrzino kolo.


... i još bismo morali da im platimo otpremnine i odštete i ko zna šta sve ne, k'o što sad plaćamo ovim SNS sudijama.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:51 08.10.2013

Iz vesti:

MERA 1: Smanjenje plata većih od 60.000

Smanjuju se zarade u javnom sektoru za 20 odsto na primanja veća od 60.000 dinara. Plate veće od 100.000 dinara biće umanjene za 25 odsto. Tako će na primer plata od 70.000 dinara biti umanjena na 68.000 dinara, dok će plata od 90.000 biti spuštena na 84.000 dinara. Zarada od 80.000 dinara biće 76.000 dianra, dok od 100.000 na 92.000 dinara.

Je l' ja ne razumem ova smanjenja ili novinar ne ume da računa?
predatortz predatortz 19:54 08.10.2013

Re: Iz vesti:

dobrosavljevic_m
MERA 1: Smanjenje plata većih od 60.000

Smanjuju se zarade u javnom sektoru za 20 odsto na primanja veća od 60.000 dinara. Plate veće od 100.000 dinara biće umanjene za 25 odsto. Tako će na primer plata od 70.000 dinara biti umanjena na 68.000 dinara, dok će plata od 90.000 biti spuštena na 84.000 dinara. Zarada od 80.000 dinara biće 76.000 dianra, dok od 100.000 na 92.000 dinara.

Je l' ja ne razumem ova smanjenja ili novinar ne ume da računa?


Smanjenje se ne odnosi na ceo iznos zarade, nego samo na onaj iznos veći od 60.000 dinara.
Nune Popović Nune Popović 19:58 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Ups, jel to znači da će oni sa 20% da oporezuju samo od onog što je preko 60 hiljada?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:59 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Pa da, samo to

Nune Popović Nune Popović 20:02 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Pa tu će da se uštedi onoliko! Idi begaj... Ne, zaista, ako Vučić i Krstić posle ove "reforme" i "štednje" ne postanu Nobelovci, biće to svetska nepravda i međunarodna zavera.
predatortz predatortz 20:02 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Nune Popović
Ups, jel to znači da će oni sa 20% da oporezuju samo od onog što je preko 60 hiljada?


Da, ako ti je plata tačno 60.000 - poreza nama. Oporezovan je samo onaj deo iznad tog iznosa.

Edit:

Kažem ti, čista demagogija. Bacanje prašine u oči. Faktički, ovim merama su budetlije nagrađene. Kao oporezovani su, a otpuštanja enormnih viškova više niko ni ne pominje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:07 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Ne, zaista, ako Vučić i Krstić posle ove "reforme" i "štednje" ne postanu Nobelovci, biće to svetska nepravda i međunarodna zavera.


Ma čista demagogija ako na ovome ostane.
Milsim, verovatno nije nepotrebno ni suvišno ni ovo, ali mene čudi da sve ovo nisu uradili u hodu, bez neke velike pompe, jer ovde neke velike reforme nema, nego su ovo danima najavljivali kao neke drastične mere.
Ribozom Ribozom 20:16 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Ja mislim da je ovo za javnost, a u praksi ce zavrnuti mnogo vise.
hint: bilo je 'ovi DS-ovci dadose Kosovo'
Nune Popović Nune Popović 20:21 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Milsim, verovatno nije nepotrebno ni suvišno ni ovo

Naravno, OK je svako obuzdavanje trošenja bez pokrića, poput umanjenja plata za enormno veliki javni sektor, koji je i leglo korupcije. Ali, ako znamo da su plate u javnom sektoru 30% veće nego u privatnom sektoru, pa onda neku platu državnog činovnika od 62 hiljade dinara umanjimo za svega 400 dinara - onda je to lakrdija, a ne štednja!

Mislio sam da je Toma sa stiroporom bio vrhunac foliranja, ali ovo Vučićevo samorazapinjanje na krst "zbog nepopularnih mera štednje" pokazuje da je prevazišao učitelja!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:21 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Smanjenje se ne odnosi na ceo iznos zarade, nego samo na onaj iznos veći od 60.000 dinara.

Ja sam zadivljena.
predatortz predatortz 20:23 08.10.2013

Re: Iz vesti:

dobrosavljevic_m
Smanjenje se ne odnosi na ceo iznos zarade, nego samo na onaj iznos veći od 60.000 dinara.

Ja sam zadivljena.


Trebalo je smisliti takvo rešenje, a?
Što ti je Yale
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:28 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Mislio sam da je Toma sa stiroporom bio vrhunac foliranja, ali ovo Vučićevo samorazapinjanje na krst "zbog nepopularnih mera štednje" pokazuje da je prevazišao učitelja!


Još sad kad mu skoči rejting....

Lepo čovek sve skockao, i da MMF bude zadovoljan i da njemu skoči rejting

Malo se kao zgražava nad rasipanjem državnih para, kao smučilo mu se kad je video koliko se vozikaju, pa još usklikne da su penzioneri zaradili svoje penzije i to niko ne sme da dirne, seljacima sve ostalo kao što je i bilo..pa ko ga ne bi glasao.

Nune Popović Nune Popović 20:29 08.10.2013

Re: Iz vesti:

dobrosavljevic_m
Smanjenje se ne odnosi na ceo iznos zarade, nego samo na onaj iznos veći od 60.000 dinara.

Ja sam zadivljena.



Narodni poslanik sa platom od 120 hiljada dinara biće oporezovan sa 25% samo na na 20 hiljada dinara i njegova plata će iznositi "tričavih" 115 hiljada dinara.

Ako nas od bankrota ne spasu ovakve "drakonske" mere "štednje", kakve su "neophodne" u javnom sektoru - zaista ne znam šta bi moglo da nam pomogne.

Vučiću što pre podignuti spomenik na Trgu Republike i preimenovati ulicu Zorana Đinđića njegovim imenom, momentalno. Krstiću na račun prebaciti svu Đelićevu "ušteđevinu" i upoznati ga sa investitorima i UAE.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:32 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Da nije bombastičnih najava, budžetlije ovo džeparenje ne bi ni primetile.
ivana23 ivana23 20:35 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Nune Popović
Narodni poslanik sa platom od 120 hiljada dinara biće oporezovan sa 25% samo na na 20 hiljada dinara i njegova plata će iznositi "tričavih" 115 hiljada dinara.


Bice oporezovan sa 25% za iznos plate iznad 60 hiljada!
Nune Popović Nune Popović 20:36 08.10.2013

Re: Iz vesti:

dobrosavljevic_m
Da nije bombastičnih najava, budžetlije ovo džeparenje ne bi ni primetile.


To je otimačina i očekujem masovne proteste svih budžetlija, jer ovako drakonsku štednju svet nije video. Šta - Grčka?!
freehand freehand 20:38 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Vučiću što pre podignuti spomenik na Trgu Republike i preimenovati ulicu Zorana Đinđića njegovim imenom, momentalno.

Misliš Bulevar Ratka Mladića?
predatortz predatortz 20:38 08.10.2013

Re: Iz vesti:

ivana23
Nune Popović
Narodni poslanik sa platom od 120 hiljada dinara biće oporezovan sa 25% samo na na 20 hiljada dinara i njegova plata će iznositi "tričavih" 115 hiljada dinara.


Bice oporezovan sa 25% za iznos plate iznad 60 hiljada!


Ja negde pročitah sa 20% oni iznad 60.000 , sa 25% oni iznosi iznad 100.000 .

Evo matematike:

Visina plate Osnovica za umanjenje Umanjenje Konačna plata

61.000 din 1.000 din (-20 %) 200 din 60.800 din
105.000 din 40.000 (-20%)+5.000 (-25%) 8.000+1.250 95.750 din



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:39 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Narodni poslanik sa platom od 120 hiljada dinara biće oporezovan sa 25% samo na na 20 hiljada dinara i njegova plata će iznositi "tričavih" 115 hiljada dinara.

Primaće 105 hiljada

120 000-60 000= 60 000

25% od 60 000 = 15 000

120 000 - 15 000 = 105 000
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:40 08.10.2013

Re: Iz vesti:

To je otimačina i očekujem masovne proteste svih budžetlija

Tako je, smanjiće svoje efektivno radno vreme za 100%, što će reći- jedan sat!
ivana23 ivana23 20:41 08.10.2013

Re: Iz vesti:

predatortz
ivana23
Nune Popović
Narodni poslanik sa platom od 120 hiljada dinara biće oporezovan sa 25% samo na na 20 hiljada dinara i njegova plata će iznositi "tričavih" 115 hiljada dinara.


Bice oporezovan sa 25% za iznos plate iznad 60 hiljada!


Ja negde pročitah sa 20% oni iznad 60.000 , sa 25% oni iznosi iznad 100.000 .


Tacno, dat je primer: 'Narodni poslanik sa platom od 120 hiljada dinara...'
Nune Popović Nune Popović 20:46 08.10.2013

Re: Iz vesti:

ivana23
predatortz
ivana23
Nune Popović
Narodni poslanik sa platom od 120 hiljada dinara biće oporezovan sa 25% samo na na 20 hiljada dinara i njegova plata će iznositi "tričavih" 115 hiljada dinara.


Bice oporezovan sa 25% za iznos plate iznad 60 hiljada!


Ja negde pročitah sa 20% oni iznad 60.000 , sa 25% oni iznosi iznad 100.000 .


Tacno, dat je primer: 'Narodni poslanik sa platom od 120 hiljada dinara...'


Lepo kažem - strahota i nepravda. Još kad im poskupi ručak u parlamentu sa 100 na 102 dinara - biće veliko pitanje da li će uopšte moći da pokriju osnovne troškove svog rada i života posvećenog boljitku svoje zemlje, regiona i EU.
zilikaka zilikaka 21:12 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Primaće 105 hiljada

120 000-60 000= 60 000

25% od 60 000 = 15 000

120 000 - 15 000 = 105 000


Ako sam ja dobro čula, preko 60 do 100, stopa je 20% a iznad 100 je 25%
Onda to izgleda ovako:

(100 000 - 60 000) *20% + (120 000-100 000)*25% = 40 000*20% + 20 000*25%=
8 000 + 5 000 = 13 000

120 000 - 13 000 = 107 000 nove plate
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:18 08.10.2013

Re: Iz vesti:


Onda to izgleda ovako:


mrzi me da proveravam ali logičniji mi je (sad) tvoj račun
Biće da si u pravu.
AlexDunja AlexDunja 21:22 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Biće da si u pravu.


zili im uštedela dve iljade
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:25 08.10.2013

Re: Iz vesti:

freehand
Vučiću što pre podignuti spomenik na Trgu Republike i preimenovati ulicu Zorana Đinđića njegovim imenom, momentalno.

Misliš Bulevar Ratka Mladića?


I taj bulevar isto da se preimenuje. Jedino Gospodara Vučića da ostane.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:25 08.10.2013

Re: Iz vesti:

zili im uštedela dve iljad


Pa ako je se sete, sete....
blogovatelj blogovatelj 21:29 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Ups, jel to znači da će oni sa 20% da oporezuju samo od onog što je preko 60 hiljada?


Da. Ali pre toga je oporezovano tih 60000 po normalnoj poreskoj stopi. Bar sam ja tako razumeo. Tj na svaku platu, privatnu, državnu, nebitno, ide porez koji je obavezan za svakoga u državi. A onda od ostatka plate ovo je dodatno oporezivanje.
Možda se varam, ali mislim da ovoj konfuziji od računice doprinosi i to što kada se priča o zaradama, vi svi mislite na neto platu.
mdjordjevic82 mdjordjevic82 21:34 08.10.2013

Re: Iz vesti:


Narodni poslanik sa platom od 120 hiljada dinara biće oporezovan sa 25% samo na na 20 hiljada dinara i njegova plata će iznositi "tričavih" 115 hiljada dinara.

Ako nas od bankrota ne spasu ovakve "drakonske" mere "štednje", kakve su "neophodne" u javnom sektoru - zaista ne znam šta bi moglo da nam pomogne.

Vučiću što pre podignuti spomenik na Trgu Republike i preimenovati ulicu Zorana Đinđića njegovim imenom, momentalno. Krstiću na račun prebaciti svu Đelićevu "ušteđevinu" i upoznati ga sa investitorima i UAE.


Napisali ste blog i jos 15 komentara na tu temu, a ni posle 10 objašnjenja kako se računa plata po predloženoj meri Vlade, niste u stanju da na primeru istu izračunate.

Predlog za Vladu: Svim nastavnicima matematike čiji učenici ne umeju da sračunaju poslaničku platu od 120.000 nakon usvajanja mere o smanjenju plata, odbiti 5 posto od penzije.
niccolo niccolo 21:39 08.10.2013

Re: Iz vesti:

vi svi mislite na neto platu.

Zato što je i Krstić (pripravnik, ne naš Krle), barem sudeći prema vestima, mislio na neto platu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:40 08.10.2013

Re: Iz vesti:

zili im uštedela dve iljade

Taman za ono što će za ručak da im usfali.
freehand freehand 21:41 08.10.2013

Re: Iz vesti:

niccolo
vi svi mislite na neto platu.

Zato što je i Krstić (pripravnik, ne naš Krle), barem sudeći prema vestima, mislio na neto platu.

Da, a kako će Jorgovanka, ako je rebnu za jedno sto soma?!
Misli li neko na nju, grdnu?
niccolo niccolo 21:45 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Misli li neko na nju

Evo ja upravo
Ribozom Ribozom 21:48 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Jelica Greganović
zili im uštedela dve iljade

Taman za ono što će za ručak da im usfali.


Sta rucak? Za te pare ima da jede cela (poslanicka) kafana
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:53 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Misli li neko na nju

Evo ja upravo


Vodu i šećer za čoveka!
Nune Popović Nune Popović 22:04 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Napisali ste blog i jos 15 komentara na tu temu, a ni posle 10 objašnjenja kako se računa plata po predloženoj meri Vlade, niste u stanju da na primeru istu izračunate.


Hvala, ali ipak sam doakao onome što je "pesnik" ovom "reformom" hteo da postigne. Ispalo je mnogo gore nego što sam prvobitno razumeo, kao i mnogi koji su slušali tendencioznu interpretaciju "sveobuhvatnih mera štednje zbog mogućeg bankrota Srbije"!

Uspeo smo da shvatim šta znači 20 odsto na plate preko 60 hiljada, iako namera autora i nije bila takva da bi se pravilno shvatilo ono što zapravo radi. Naime, tek između redova se moglo razumeti da famozni porez od 20 odsto "zbog mogućeg bankrota" obuhvata samo onaj iznos koji prelazi 60 hiljada, a ne ceo iznos. Primera radi, ako je plata zaposlenog u javnom sektoru 62 hiljade dinara, zbog mera štednje, ta osoba će primiti 61.600,00 dinara. Država će u tom slučaju "uštedeti" famoznih 400 dinara.

Izračun za plate od preko 100 hiljada dinara je malo drugačiji, ako sam dobro shvatio. Ako za primer uzmemo platu u iznosu od 120 hiljada dinara, taj iznos će najpre biti oporezovan sa 20% u onoj razlici koja prelazi 60 hiljada dinara (u ovom slučaju 40 hiljada), a zatim će onaj iznos koji prelazi 100 hiljada dinara (u ovom slučaju 20 hiljada) biti oporezovan sa 25 odsto. To znači da će zaposleni u javnom sektoru koji je primao platu od 120 hiljada dinara ubuduće primati 107 hiljada dinara, tj. država će "uštedeti" 13 hiljada dinara.

Srdačan pozdrav i pozdravite Vladu!

mdjordjevic82 mdjordjevic82 22:45 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Ne znam da li ste doakali pesniku, ali računu svakako jeste. Čestitam, to je dobra vest i za Vašeg nastavnika matematike.

Šalu na stranu, predložene mere su korak u dobrom pravcu i sam predlagač kaže da je ovo teko početak reforme javnog sektora koja nas očekuje.

Nakon 5 godina ignorisanja krize, ovo je ipak zaokret u ekonomskoj politici. Za kola koja velikom brzinom idu nizbrdo, dobra vest je i kada se brzina smanji. Oni što se pitaju zašto se jednostavno ne povuče ručna, verovatno da nikada nisu ni vozili.
Nune Popović Nune Popović 23:14 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Hvala Vam, mom nastavniku matematike će biti jako drago.

Drago mi je i zbog Vas, ali zaista ne vidim nikakav korak. Vidim foliražu i demagogiju, predimenzioniranu poput Nikolićevog štrajka glađu. Onako kako je Nikolić štrajkovao glađu (primajući infuziju), tako je i ovo štednja. U situaciji "Srbija pred bankrotom" ovo je smehotresna olimpijada, a ne mere štednje. To što ministar najavljuje, to je lepo, ali tek kada bude nešto uradio, zaista, onda možemo da ga zaista pohvalimo. Ovo sada je tek kukavičje jaje i šarena laža kako se tobož Vlada uhvatila u koštac sa problemima.
AlexDunja AlexDunja 23:23 08.10.2013

Re: Iz vesti:

Ovo sada je tek kukavičje jaje i šarena laža kako se tobož Vlada uhvatila u koštac sa problemima.

pa momak brzo uči.
in no time je naučio kako se ovde radi. odlićan
mdjordjevic82 mdjordjevic82 00:15 09.10.2013

Re: Iz vesti:

Za dojam demagogije pobrinuli su se u dobroj meri i mediji koji su napravili neki dan D od objavljivanja ovih mera, stvorivsi sliku da je juce nesto epohalno trebalo da se desi. Sam predlagac je izjavio da je ovo samo prvi korak i da reforma javnog sektora tek predstoji. A korak jeste u dobrom smeru, mozda je mali korak, nedovoljno veliki u svakom slucaju, ali i dalje jeste korak u dobrom smeru.

U intervjuu sa pomocnikom ministra privrede, procitah da drugi paket mera koji podrazumeva smanjenje poreza i podsticaje privredi nailazi na jaci otpor u samoj Vladi nego mere koje su prezentovane juce. Ipak je sistem suvise ineratan da bi se tako lako menjao. Zato svaki pomak u dobrom smeru treba podrzati.
freehand freehand 00:23 09.10.2013

Re: Iz vesti:

Za dojam demagogije pobrinuli su se u dobroj meri i mediji koji su napravili neki dan D od objavljivanja ovih mera, stvorivsi sliku da je juce nesto epohalno trebalo da se desi.

Sa ili bez prvog potpredsednika Vlade?

. A korak jeste u dobrom smeru, mozda je mali korak, nedovoljno veliki u svakom slucaju, ali i dalje jeste korak u dobrom smeru.

Zato svaki pomak u dobrom smeru

Baš si opsednut tim dobrim smerom. Al obzirom na situaciju ja nekako mislim da je mnogo više kreativnosti potrebno da bi se smislio korak u lošem smeru.


Nune Popović Nune Popović 00:29 09.10.2013

Re: Iz vesti:

Za dojam demagogije pobrinuli su se u dobroj meri i mediji


Aman, gledao sam Vučića svojim očima, Dačića takođe, Krstića takođe.

Vučić se razapinjao na krst - "sekao je" i "štedeo" milione, putovanja, vozni park, čuda, ludila, oči razrogačene, nepopularne mere...

Dačić - ko u zlatno doba PR-a za Miloševića: mi, ekonomija, rezovi, ozbiljno, majke mi, pobedili smo NATO...

Krstić: nemušto, neodlučno, nedovoljno jasno, nekomunikativno, ostavljajući prostor za pogrešno tumačenje... što ga je odmah stavilo u istu ravan sa starim prevarantima.

Zato izvinite još jednom, ali podrška može da se dobije samo za prave poteze. A ovo je cirkus i vređanje zdravog razuma.
blogovatelj blogovatelj 01:48 09.10.2013

Re: Iz vesti:

Izračun za plate od preko 100 hiljada dinara je malo drugačiji, ako sam dobro shvatio. Ako za primer uzmemo platu u iznosu od 120 hiljada dinara, taj iznos će najpre biti oporezovan sa 20% u onoj razlici koja prelazi 60 hiljada dinara (u ovom slučaju 40 hiljada), a zatim će onaj iznos koji prelazi 100 hiljada dinara (u ovom slučaju 20 hiljada) biti oporezovan sa 25 odsto.


Ovo je kopiran primer kako se Kanadi od bruto plate dobija neto plata.
U Kanadi na bruto plate poreske stope su sledeće.
Procente ne znam, ali je sistem ovakav.
Do nekih $11000 godišnje porez je nula.
Od 11 do 30 hiljada važi poreska stopa A
Od 30 do 60 hiljada stopa B
Od 60 do 100 stopa C
Preko 100 hiljada stopa D
Ovde je D oko 50%, a A manje od 20, ali ne znam tačno koliko. B i C imaju vrednosti između A i B
Dakle, ako je nekome plata 120 hiljada godišnje bruto, onda...
Do 11 ne plaća ništa, pa redom...
Na onih poslednjih 20000 plaća pola.
Time država nalazi način da finansira ili sebe ili banke. Jer onaj ko ima 120000 godišnje ima dovoljno za život, a ako stavi 20000 u privatni pezioni fond, onda mu se računa da je zaradio 100000.
Šta se ovime dobija?
Dobija se to da je on sebi ostavio 20000 za penziju.
Dobija se da će platiti porez 10000 manje, pa će on vrlo rado staviti taj novac u privatni penzioni fond.
Dobija se to da on nikad ne može da traži socijalnu pomoć, jer dok god ima te pare u šteku, država ima sva prava da mu ne da pomoć, jer on ima neke pare ušteđene.
Te pare su i dalje pare onoga ko ih je zaradio i na njih jednog dana mora da se plati porez.
Plaća se onda kada se novac podigne iz penzionog fonda. I dodaje se na zaradu te godine kada je podignut.

Izmedju te dve vremenske tačke banka (finansijska institucija) raspolaže novcem i zaradu, ali i gubitak, deli sa vlasnikom. Vlasnik novca određuje gde će pare biti investirane, ne banka. Banka samo daje sugestije. Vlasnik može i da ih ne ulaže nigde, samo uz državnu garanciju sa minimalnom kamatom, tzv GIC- Guaranteed Investment Certificate, a to je taman toliko da mu inflacija ne pojede pare, čak ni toliko. Jer inflacija je oko 3.5% a GIC kamata je oko 2.5%

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana