Ekonomija

Mere štednje by Vučić & Krstić: zaradiš tri, trošiš šest

Nune Popović RSS / 08.10.2013. u 17:37

everything-about-finance.gif 

UPDATE 

Ludilo od Vučićeve i Krstićeve matematike: zbog neophodnih mera štednje, plate u javnom sektoru, koje su veće za 30 odsto od plata u privatnom sektoru, biće smanjene za 20 i 25 odsto i to samo na na one iznose koji prelaze 60 odnosno 100 hiljada dinara. U prevodu: ako plata nekog zaposlenog u javnom sektoru iznosi 62 hiljade dinara, biće oporezovano samo 2000 dinara, pa će tako plata umesto 62 hiljade ubuduće iznositi 61.600 dinara. To znači da "reformatori" sa univerziteta Šešelj/Jejl nameravaju da nas "oporave" tako što će nas i dalje držati u minusu, proizvodnjom novog deficita i novim zaduživanjima. Fenomenalno! Genijalno poput slogana "štedite kupujući".

Obojicu, i Krstića i Vučića, sa sve njihovim izvorima znanja (Šešelj/Jejl), kao i celu Vladu Srbije koja "jednodušno stoji iza ovih nephodnih mera" (PR by Dačić, a ko drugi), treba kandidovati za Nobelovu nagradu, momentalno!

Ko ne veruje, nek pročita:

http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/411068/Ovo-su-mere-Vlade-Kako-ce-one-uticati-na-oporavak-ekonomije 



Komentari (263)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 08:46 09.10.2013

Re: dve stvari

Ne bih da se mešam, ali ako u Telekom umesto 1500 staviš 15000 ljudi, u Železnice umesto 5000 staviš 50 000 itd, a onda im daš prosečnu platu od 60 000 i oteraš u gubitke sva javna preduzeća i celu državu...kako da se tržište rada uopšte napravi?

Pa ne može, u tome je i koren ovog kolapsa i zato su ona "haha, a je l' vam sad kriv Mirko Cvetković?" lelekanja i pođebavanja ... bespredmetna. Da, jeste kriv je isključivo onaj ko je taj milje stvarao celu deceniju.

Tj. ne može bez velikog loma i najebavanja velikog broja ljudi, a to je ono što ubogi Vučić pokušava stidljivo da procedi i od čega se usrao.

I nikako mi nije jasno zašto je državni stranački aktivista u opštini, epsu ili telekom više vredan i bitniji od bilo kog mog zaposlenog koji je zbog totalne propasti morao da dobije otkaz.

Pa i nije, ja nikad tako nešto nisam ustvrdio, o kontrer.
kukusigameni kukusigameni 08:48 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
A ja se pitam, koja je mera za borbu protiv crnog i sivog tržišta?

Ne verujem da postoji jedna mera, to verovatno mora da bude neka kombinacija. Krenimo od najbanalnijeg - osećaš se kao kompletan moron što im išta plaćaš dok oni to dele ekipi kroz odsustvo tendera, sipaju u gubitaše, dele među sobom, mitskim šurnjajama i snajama. Kako i zašto iko da radi na belo ako država ne radi na belo? Ovde imamo (sasvim zasluženo) potpuno odsustvo poverenja i poštovanja za (mitsku) Državu koju jebe k'o stigne, od tajkuna preko narkodilera i sl. kriminalaca preko nikad sređenog DB-a, ulične vojske u obliku navijača, Državu koja (s pravom) ne veruje sopstvenim pandurima, ministrima i pomoćnicima, predsednicima opština... Aparat koji non stop nešto mulja nema interesa da natera narod da ne mulja, to je simbioza. Dok se ta stvar ne sredi neće se srediti ni crno ni sivo tržište.

Onda ne tražiš izveštaje i popise, nego uradiš isto kao i sa privatnim firmama: gurneš sve moguće inspekcije i raščistiš stvari.
Problem je što se onda dolazi do odgovornosti, verovatno i na političkom nivou i tzvrtz.
Uz to, smanjuješ platu tom inspektoru/ima, što povećava potrebu (njihovu ranjivost) za korupcijom.
tadejus tadejus 08:49 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
btw. broj zaposlenih drz. sluzbenika takodje se objavljuje u okviru budzetaskandalozno je narastao u proteklih 10 godina ali je ipak u blizini 250 hiljadanikako 700tih 700 je valjda I NIS I EPS I razne kolubare...U čemu je problem sa tim što su tu NIS i EPS i razne Kolubare? To su sve mesta gde država sipa pare. Strogo uzevši to nisu lekari i profesori, ali jesu ljudi koje plaća država.


problem je u tacnosti
ako cemo da konstruktivno razgovaramo ajde da krenemo od tacnih podataka
tacan podatak je da je drzavnih sluzbenika oko 250 hiljada
jel to puno, malo?
ne znam, ljudi cije misljenje cjenim kazu da je oko 10% vise nego u uporedivim zemljama
tih ostalih do 700 hiljada u raznim javnim preduzecima...
ti kazes da I njih treba nekako da se rjesimo
vjerujem
mozemo da prodamo sva javna preduzeca
mislim da nije pametno da se to radi linearno
brojne su studije koje pokazuju da nije dobro rjesenje da se privatizuju pruzaoci komunalnih usluga npr.
ali ponesto sigurno moze
no daj da razlucimo ko ga je gdje I koliko pa da mozemo da damo neki smislen sud sta je dobro a sta nije I sta treba drugacije
cult cult 08:50 09.10.2013

Re: dve stvari

Kaži, šta škripi u mojoj teoriji da treba otpustiti sve one budžetlije koji su na izmišljenim radnim mestima, raspustiti Agencije za istraživanje pomorskih katastrofa jer nemamo more... Šta nije ok sa predlogom da se vrednuje rad budžetskih korisnika, pa da se za isti posao dobija ista nadoknada u svim bužetskim institucijama?


Na kratak rok dolazi do pada potrošnje.
Jer su ti ljudi imali plate od 60k, a sada žive na nekoj pomoći dok se ne snadju.
Pad tražnje/potrošnje dovodi do pada BDP.
Na kratak rok.
Na dugi - to je jedini mogući način. Nema drugog.
I zato treba to razjuriti i skinuti sa grbače ove zemlje.
Biće malo teško u početku. That s all folks.

Ako ti neko od ekonomista kaže da je ovo netačno, taj sisa budžetsku sisu grčevito i ne planira da je pusti dok je živ.
maksa83 maksa83 08:51 09.10.2013

Re: dve stvari

Onda ne tražiš izveštaje i popise, nego uradiš isto kao i sa privatnim firmama: gurneš sve moguće inspekcije i raščistiš stvari.

Baahhh ... dakle sistem treba sam sebe da popravi tj. dekonstruiše i rekonstruiše. Ti sistemi za to nisu sposobni, ni teorijski ni empirijski. Daznt hepn.

Uzgred, te inspekcije su krenule tu i tamo, možeš li da zamisliš u kakve zidove udaraju?
cult cult 08:53 09.10.2013

Re: dve stvari

Pa i nije, ja nikad tako nešto nisam ustvrdio, o kontrer.


Ma nisam mislio na tebe, već na onoliku patetiku i oplakivanje i potpredsednika prvog kojem drhti glas i ne spava i dvanaest sati i subota i nedelja i lelek po novinama i internetima. Ludilo. Zbog par hiljada dinara. Sa 63 na 61. Tragedija, jebote.
Mislim da je lelek za ovih 24 h bio jači nego za Kosovo ikad.
tadejus tadejus 08:53 09.10.2013

Re: dve stvari

predatortz
ja kao ekonomista jesam u prednosti u toj raspravi ali nije vas niko tjerao da je se poduzimateEvo, ja nisam ekonomista. Imam nešto malo iskustvene spoznaje, onoliko koliko mi treba da podupre moje primarno zanimanje. Kaži, šta škripi u mojoj teoriji da treba otpustiti sve one budžetlije koji su na izmišljenim radnim mestima, raspustiti Agencije za istraživanje pomorskih katastrofa jer nemamo more... Šta nije ok sa predlogom da se vrednuje rad budžetskih korisnika, pa da se za isti posao dobija ista nadoknada u svim bužetskim institucijama?Ovo te ne pitam da bih provocirao, ili omalovažavao tvoju struku. Pitam te za mišljenje. Moja supruga je ekonomista. Nije našla neku smislenu primedbu na ovo, sem ne ide to tako...


pa nista ne skripi
ja upravo I mislim da bi trebala meritokratija da bude ta koja ce presudi ko treba posao da izgubi a ko ne, I ko koliko treba da bude placen
problem je u tome sto je trziste idealni meritokrata a trzste na javnu upravu ne mozes da primjenis
pa ostaju kompromisi
I napravljen je jedan
da je sjajan nije
otici ce I ono malo ljudi sto u toj upravi valja
a to dobro nije
surnjaja wins at the end
kukusigameni kukusigameni 08:55 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
Onda ne tražiš izveštaje i popise, nego uradiš isto kao i sa privatnim firmama: gurneš sve moguće inspekcije i raščistiš stvari.

Baahhh ... dakle sistem treba sam sebe da popravi tj. dekonstruiše i rekonstruiše. Ti sistemi za to nisu sposobni, ni teorijski ni empirijski. Daznt hepn.

Uzgred, te inspekcije su krenule tu i tamo, možeš li da zamisliš u kakve zidove udaraju?

Upravo to i kažem. I onda je sve surogat, a ne reforma.
A korupcija cveta.

maksa83 maksa83 08:56 09.10.2013

Re: dve stvari

ti kazes da I njih treba nekako da se rjesimo

To da nađeš gde sam napisao pa da citiraš.

Bre može jednom da dođe neko nov a da ne potegne čoveka od slame...

no daj da razlucimo ko ga je gdje I koliko pa da mozemo da damo neki smislen sud sta je dobro a sta nije I sta treba drugacije

Da li sad da ovo protumačimo da ti - sa svim znanjem ekonomije - zapravo ne znaš šta treba uraditi? Ozbiljno pitam. Aj' reci nešto pametno, u smislu "da se uradi to, to i to, i onda će (sa nekom verovatnoćom) da se desi to, to i to, i onda će posle vremena tog-i-tog (sa nekom verovatnoćom) da bude tako-i-tako.

Do sad smo imali samo pooping po glavi što nismo ekonomisti (kao ti) i sad bi, mislim, bio pravi trenutak da se to promeni, tj. da zablistaš i zaseniš. Ovo je malo ironije, ali sam zapravo mrtav ozbiljan.

tadejus tadejus 08:57 09.10.2013

Re: dve stvari

cult
Pa i nije, ja nikad tako nešto nisam ustvrdio, o kontrer.Ma nisam mislio na tebe, već na onoliku patetiku i oplakivanje i potpredsednika prvog kojem drhti glas i ne spava i dvanaest sati i subota i nedelja i lelek po novinama i internetima. Ludilo. Zbog par hiljada dinara. Sa 63 na 61. Tragedija, jebote.Mislim da je lelek za ovih 24 h bio jači nego za Kosovo ikad.


pa cekaj malo
nije par iljada
nego je sve u svemu 1,5% BDP-a
to se brate osjeti
one godine kad smo otresli najvise, 2009 cini mi se, otresli smo za 3% BDP-a, eto pa se sjeti koliko se osjetilo
ne kuka on nizasta
predatortz predatortz 08:59 09.10.2013

Re: dve stvari

otici ce I ono malo ljudi sto u toj upravi valja
a to dobro nije
surnjaja wins at the end


Kao što će otići i iz javnih preduzeća, jer su na delu takva kadrovska rešenja da pametan čovek tu nema šta da traži...
Svi mladi inženjeri, lekari i medicinske sestre koje poznajem ubrzano uče Nemački. Nama će ostati Megatrendovci, a kad nas oni reformišu sve će da ode u tri lepe...
tadejus tadejus 09:08 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
ti kazes da I njih treba nekako da se rjesimoTo da nađeš gde sam napisao pa da citiraš. Bre može jednom da dođe neko nov a da ne potegne čoveka od slame...
no daj da razlucimo ko ga je gdje I koliko pa da mozemo da damo neki smislen sud sta je dobro a sta nije I sta treba drugacijeDa li sad da ovo protumačimo da ti - sa svim znanjem ekonomije - zapravo ne znaš šta treba uraditi? Ozbiljno pitam. Aj' reci nešto pametno, u smislu "da se uradi to, to i to, i onda će (sa nekom verovatnoćom) da se desi to, to i to, i onda će posle vremena tog-i-tog (sa nekom verovatnoćom) da bude tako-i-tako. Do sad smo imali samo pooping po glavi što nismo ekonomisti (kao ti) i sad bi, mislim, bio pravi trenutak da se to promeni, tj. da zablistaš i zaseniš. Ovo je malo ironije, ali sam zapravo mrtav ozbiljan.


pa ja to I pokusavam ali ne dopire

ustede se moraju napraviti I ovi ih ljudi prave
sad smo na 6% minusa godisnje, dogodine vjerovatno 4,5%, u narednim godinama moralo bi se svesti bar na 3% (ako nista a ono da se uklopimo u mastrihska pravila)
dakle mora se rezati I ovi su odlucili da rezu svrha linearno
pa ok, ne podrzavam linearno rezanje ali bolje ista nego nista
nadam se da u duzem roku slijedi I neko rezanje po meritokratskim principima

e sad sta ti to proizvodi kao rezultat
BDP je zbir javne potrosnje, privatne potrosnje, investicija (opet javnih I privatnih) I neto efekta uvoza I izvoza
ako smanjis javnu potrosnju (I investicije) automatski si smanjio BDP
cak mozes dotle da dotjeras da u smanjenom BDP-u ukupan deficit procentualno bude I veci nego prije smanjenja
no moze da te krene karta pa da pad u javnom sektoru nadoknadis rastom u privatnom
realno je nemoguce da se efekti smanjenog poreskog opterecenja osjete odmah u startu (na stranu sto se trenutno ni ne uvode)
dakle mi bismo se sada imali nadati padu BDP-a koji nam se I ovako jedva oporavio
sto bi moglo da nas spase jeste neki novi fiatov skok, za koji ne cujem da ce se desiti.. arapi I slicni, ok, mozda, ali sigurno ne u tako kratkom roku kao sto je godina dana
dakle sta nas ceka jeste zaista jedna sumorna 2014
gore sam pominjala
ovo su ustede od 1,5% BDPa, sad imamo rast od oko 2%, dakle vraticemo se negdje blize nuli..
osjetice se
ali da se uradi mora jer nam dug raste tempom koji odrziv nije
ako uspijemo da se stesemo na tih 3%, ako nas krene karta da nam nas glavni kupac izvoza (EU) malo zivne, ako nam dodje jos koja fabricica pa stvari malo krenu, pa mogne malo da se popusti u oporezivanju rada...
moglo bi da nas krene u nekom roku 3-5 godina
ali je rano jos da se tome nadamo
cult cult 09:10 09.10.2013

Re: dve stvari

tih ostalih do 700 hiljada u raznim javnim preduzecima...
ti kazes da I njih treba nekako da se rjesimo
vjerujem
mozemo da prodamo sva javna preduzeca
mislim da nije pametno da se to radi linearno
brojne su studije koje pokazuju da nije dobro rjesenje da se privatizuju pruzaoci komunalnih usluga npr.
ali ponesto sigurno moze



Slažem se da je ok da, recimo, pružaoci komunalnih usluga ostanu u državnom vlasništvu.
Ali ne ovakve države.
Sistem koji je napravljen od 2003. do danas pokazuje da sve čega se politička kasta dohvati ide u sunovrat i vuče sve za sobom.
Pa pogledajte samo JAT, Železnice, EPS, Srbijagas (taj čovek jednostavno mora u zatvor ako ne pobegne u Moskvu pre toga)...
Zato sam siguran da sada apsolutno sve treba prodati.
I vodovod i toplane i struju - sve.
Bez obzira na studije, mišljenja itd.
Ovakav stepen lopovluka i propasti je van ekonomskih teorija.

Kad politička kasta ostane bez para koje može da otima, oni kao paraziti idu na druga mesta, traže novog domaćina. Tako će se i politički sistem iščistiti i popraviti. I zemlja upristojiti za desetak godina.


Nune Popović Nune Popović 09:13 09.10.2013

Re: dve stvari

moglo bi da nas krene u nekom roku 3-5 godina


Nada umire poslednja!
predatortz predatortz 09:15 09.10.2013

Re: dve stvari

Nune Popović
moglo bi da nas krene u nekom roku 3-5 godina


Nada umire poslednja!


A Saldo ima najveću platu!
niccolo niccolo 09:17 09.10.2013

Re: dve stvari

tadejus
maksa83
ti kazes da I njih treba nekako da se rjesimoTo da nađeš gde sam napisao pa da citiraš. Bre može jednom da dođe neko nov a da ne potegne čoveka od slame...
no daj da razlucimo ko ga je gdje I koliko pa da mozemo da damo neki smislen sud sta je dobro a sta nije I sta treba drugacijeDa li sad da ovo protumačimo da ti - sa svim znanjem ekonomije - zapravo ne znaš šta treba uraditi? Ozbiljno pitam. Aj' reci nešto pametno, u smislu "da se uradi to, to i to, i onda će (sa nekom verovatnoćom) da se desi to, to i to, i onda će posle vremena tog-i-tog (sa nekom verovatnoćom) da bude tako-i-tako. Do sad smo imali samo pooping po glavi što nismo ekonomisti (kao ti) i sad bi, mislim, bio pravi trenutak da se to promeni, tj. da zablistaš i zaseniš. Ovo je malo ironije, ali sam zapravo mrtav ozbiljan.


pa ja to I pokusavam ali ne dopire

ustede se moraju napraviti I ovi ih ljudi prave
sad smo na 6% minusa godisnje, dogodine vjerovatno 4,5%, u narednim godinama moralo bi se svesti bar na 3% (ako nista a ono da se uklopimo u mastrihska pravila)
dakle mora se rezati I ovi su odlucili da rezu svrha linearno
pa ok, ne podrzavam linearno rezanje ali bolje ista nego nista
nadam se da u duzem roku slijedi I neko rezanje po meritokratskim principima

e sad sta ti to proizvodi kao rezultat
BDP je zbir javne potrosnje, privatne potrosnje, investicija (opet javnih I privatnih) I neto efekta uvoza I izvoza
ako smanjis javnu potrosnju (I investicije) automatski si smanjio BDP
cak mozes dotle da dotjeras da u smanjenom BDP-u ukupan deficit procentualno bude I veci nego prije smanjenja
no moze da te krene karta pa da pad u javnom sektoru nadoknadis rastom u privatnom
realno je nemoguce da se efekti smanjenog poreskog opterecenja osjete odmah u startu (na stranu sto se trenutno ni ne uvode)
dakle mi bismo se sada imali nadati padu BDP-a koji nam se I ovako jedva oporavio
sto bi moglo da nas spase jeste neki novi fiatov skok, za koji ne cujem da ce se desiti.. arapi I slicni, ok, mozda, ali sigurno ne u tako kratkom roku kao sto je godina dana
dakle sta nas ceka jeste zaista jedna sumorna 2014
gore sam pominjala
ovo su ustede od 1,5% BDPa, sad imamo rast od oko 2%, dakle vraticemo se negdje blize nuli..
osjetice se
ali da se uradi mora jer nam dug raste tempom koji odrziv nije
ako uspijemo da se stesemo na tih 3%, ako nas krene karta da nam nas glavni kupac izvoza (EU) malo zivne, ako nam dodje jos koja fabricica pa stvari malo krenu, pa mogne malo da se popusti u oporezivanju rada...
moglo bi da nas krene u nekom roku 3-5 godina
ali je rano jos da se tome nadamo


Ako pravilno razumem ovaj tvoj post, ovo što ovi trenutno rade (da zanemarim za sada da Maksa nije pitao šta ovi rade nego je pitao šta bi ti radila) može da se ispostavi kao dobro, ali može da se ispostavi i kao loše. Da li će da se ispostavi kao dobro ili loše najmanje zavisi od nas, a više od EU, nekih fabričica koje će da dođu i tako tih stvari? E da, još jedna stvar, na jednom mestu kažeš da se nešto neće osetiti, a na drugom da će se osetiti. Šta će da se oseti, a šta se neće osetiti?
maksa83 maksa83 09:19 09.10.2013

Re: dve stvari

ali je rano jos da se tome nadamo

Ok, hvala na koherentnom i konkretnom odgovoru.

Primećujem u njemu puno "ako", tj. ovakvih:



momenata, što nije strašno, tj. sasvim je očekivano. Moja poenta bi bila da tvoja nauka - na tom makro nivou - nije egzaktna nauka već je u dobroj meri (manje ili više informisana) kocka koja ne ume da obeća konkretne ishode, čak ni da im prikači verovatnoće, pa je sav taj pooping nama po glavi bio višak. Nemoj ovo da shvatiš lično. :)
maksa83 maksa83 09:20 09.10.2013

Re: dve stvari

predatortz
Nune Popović
moglo bi da nas krene u nekom roku 3-5 godina


Nada umire poslednja!


A Saldo ima najveću platu!

A SALE raspikuća uvek sve rasprodaje!
tadejus tadejus 09:21 09.10.2013

Re: dve stvari

niccolo

Ako pravilno razumem ovaj tvoj post, ovo što ovi trenutno rade (da zanemarim za sada da Maksa nije pitao šta ovi rade nego je pitao šta bi ti radila) može da se ispostavi kao dobro, ali može da se ispostavi i kao loše. Da li će da se ispostavi kao dobro ili loše najmanje zavisi od nas, a više od EU, nekih fabričica koje će da dođu i tako tih stvari? E da, još jedna stvar, na jednom mestu kažeš da se nešto neće osetiti, a na drugom da će se osetiti. Šta će da se oseti, a šta se neće osetiti?


e da mi je neko prico...
da ja bih radila ovo sto ovi rade
srezala bih sada malo, pa sledece godine jos
mislim da tako mora
u koliziji je sa kejnzovom idejom da se u krizi ne reze javna potrosnja ali mi formalno I nismo vise u krizi (imacemo rast od 2% ove godine) a upali smo I u drugi problem zvani odrzivost duga
tako da sad biramo izmedju dva zla

o ocjecaju...
pa mislim da sam bila jasna
smanjenje javne potrosnje od 1,5% cemo svi osjetiti (I nece nam se dopasti)
tadejus tadejus 09:24 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
ali je rano jos da se tome nadamoOk, hvala na koherentnom i konkretnom odgovoru. Primećujem u njemu puno "ako", tj. ovakvih:momenata, što nije strašno, tj. sasvim je očekivano. Moja poenta bi bila da tvoja nauka - na tom makro nivou - nije egzaktna nauka već je u dobroj meri (manje ili više informisana) kocka koja ne ume da obeća konkretne ishode, čak ni da im prikači verovatnoće, pa je sav taj pooping nama po glavi bio višak. Nemoj ovo da shvatiš lično. :)


grjesis decko grjesis
krajnje je egzaktna, sva je u diferencijalnim jednacinama, postoji I ta teorija sun spot solutions ali se ona daju izbjeci
sve mu se pridruzuje jasno definisana funkcija distribucije vjerovatnoce
e al problem je u pretpostavkama
one nikad dovoljno da zalice na varljivu stvarnost
e dakle nije za rigidan um pa to ti je
niccolo niccolo 09:25 09.10.2013

Re: dve stvari

o ocjecaju...
pa mislim da sam bila jasna
smanjenje javne potrosnje od 1,5% cemo svi osjetiti (I nece nam se dopasti)

Ok. A šta se neće osetiti?
Nune Popović Nune Popović 09:31 09.10.2013

Re: dve stvari

da ja bih radila ovo sto ovi rade
srezala bih sada malo, pa sledece godine jos
mislim da tako mora


Samo ti, kao i oni, polako, neosetno, ima vremena, vreme radi za nas, bankrot je daleko, a meditacije, projekcije i vizualizacije pozitivnih okolnosti dovešće nas do izbavljenja iz svih muka: biće sunčano vreme pa nećemo da uključujemo grejanje - čista ušteda, radnici će da rade punim kapacitetom - za mesečnu platu ostvariće dvomesečni rezultat, FIAT će rasprodati sve - otvoriće novu fabriku, Arapi će napraviti fabriku čipova i svakom građaninu će plaćati 300 eur mesečno...

Hoće to tako, samo treba verovati. I znati!
maksa83 maksa83 09:32 09.10.2013

Re: dve stvari

krajnje je egzaktna, sva je u diferencijalnim jednacinama

Da, znam, ona dvojica dobila (šatro) Nobelovu Nagradu (koja nije prava, ali je tako zovu) za Black-Scholes diferencijalnu jednačinu, pa ovaj drugi sve tako pametan i nagrađen ulupao LTCM dok si rek'o "arbitraža".
sve mu se pridruzuje jasno definisana funkcija distribucije vjerovatnoce

Pa to ti tražim, zaseni naukom, daj neku verovatnoću, broj... sve ostalo je "ja znam vi ne znate uta-ta" žvaka.
cult cult 09:32 09.10.2013

Re: dve stvari

Ok. A šta se neće osetiti?


Ja ne osećam obećanje kolege Radulovića iz njegovih blog vremena o smanjenju suludog poreza i doprinosa na plate od 63%.

Te ponavljam jučerašnje tviter pitanje ministru Raduloviću: zašto u ovim merama Vlade nema obećanog smanjenja poreza na zarade?

Znam da će svraćati ovih dana na blog zbog reakcija na ove teme, pa da eto iskoristim priliku.
niccolo niccolo 09:33 09.10.2013

Re: dve stvari

e al problem je u pretpostavkama
one nikad dovoljno da zalice na varljivu stvarnost

Zato što ekonomisti često ne uzimaju psihologiju u obzir. Ljudi odluke donose na osnovu svog unutrašnjeg osećaja kako će se kretati stvari, koji uopšte ne mora da bude logičan. U ovom trenutku na ovom blogu imaš barem 3 blogera-preduzetnika koji ne veruju u mere Vlade. Da li misliš da će oni krenuti u neko investiranje ako ne vide svetlo na kraju tunela? I da li misliš da ćeš da ih ubediš da su mere dobre time što ćeš da vičeš kako si samo ti na ovom svetu ekonomista, a mi ostali treba da ćutimo?
predatortz predatortz 09:37 09.10.2013

Re: dve stvari

Te ponavljam jučerašnje tviter pitanje ministru Raduloviću: zašto u ovim merama Vlade nema obećanog smanjenja poreza na zarade?


Bio na juče na B92 neki njegov savetnik, profesor, nekad radio za Dinkićevu ekipu...
Reče čova da nisu mogli da izguraju tu opciju sa rasterećenjem poslodavaca, da je na čekanju...
Reče i da nisu baš zadovoljni postignutim dogovorom, ali da su timski igrači.
Sve u svemu, na to ćemo pričekati.
tadejus tadejus 09:43 09.10.2013

Re: dve stvari

niccolo
e al problem je u pretpostavkamaone nikad dovoljno da zalice na varljivu stvarnostZato što ekonomisti često ne uzimaju psihologiju u obzir. Ljudi odluke donose na osnovu svog unutrašnjeg osećaja kako će se kretati stvari, koji uopšte ne mora da bude logičan. U ovom trenutku na ovom blogu imaš barem 3 blogera-preduzetnika koji ne veruju u mere Vlade. Da li misliš da će oni krenuti u neko investiranje ako ne vide svetlo na kraju tunela? I da li misliš da ćeš da ih ubediš da su mere dobre time što ćeš da vičeš kako si samo ti na ovom svetu ekonomista, a mi ostali treba da ćutimo?


ma ne ne ne ne (ovde zamisliti pevca, mrzi me da kacim insert)
uopste vam ne vicem da ucutite
bas me razocarava sto se povlacite iz rasprave na prvu kritiku
ja bih rado da cujem drugaciji stav
ali brate argumentovano, a ne onako jedan naprema otprilike, nista nisam procitao al eto imam misljenje
no dobro, evo necu vise da vas kritikujem kad ste svi takvi nezni cvetici

e psihologija
pa bihevioralna ekonomija je hit sada
cak je I popularizovana pa imas one besselere frikonomija I superfrikonomija, pa I film...
stare su to teme
ali previse je faktora, nemoguce je sve svesti na preciznu jednacinu bez da se ne napravi mnogo pretpostavki koje su samo gruba aproksimacija realnosti
makro modeli I dalje pretpostavljaju da su agenti racionalni I da optimizuju, ali pretpostavlja I da u optimizaciji nailaze na frikcije
I frikcije su sad hot topic
recimo frikcije u zalihama, to je sad novo

eh a preduzetnici
pa sta znam, ni to nije nepoznato, animal spirits.. nije nebitno
ali pazi ovo sto oni rade zaista jeste dobra vijest
samo nije odmah prepoznata u tim nasim krugovima
sto je ok
ima ko treba da prepozna I taj vec prepoznaje
a tu mislim na finansijski sektor, posebno medjunarodni, vec pljuste ocjene I pohvale...
pa bi ti preduzetnici trebali da se informisu
bar recimo financial times da se uzme ako vec ne moze Bloomberg da se plati
mmf-ova saopstenja da se citaju..
a moze I prosto da se prati stampa ali da se vodi racuna o izvoru, pa ako rejting agencije kazu da je nesto ok..
dobro dobro znam, nemojte samo o enronu I subprime bonds..
maksa83 maksa83 09:46 09.10.2013

Re: dve stvari

ali previse je faktora, nemoguce je sve svesti na preciznu jednacinu bez da se ne napravi mnogo pretpostavki koje su samo gruba aproksimacija realnosti
makro modeli I dalje pretpostavljaju da su agenti racionalni I da optimizuju, ali pretpostavlja I da u optimizaciji nailaze na frikcije

Tako je, to pričam sve vreme. Više Nikolas Nasim Taleba - manje sranja od (*) consulting galeba.

(*) Seagull Consultant - konsultant koji dođe, maše krilima i pravi puno buke a za sobom ostavi samo govanca.
blogovatelj blogovatelj 09:47 09.10.2013

Re: dve stvari

pa nije ni ta ekonomija bas tolika budalastina da bi svaka baba mogla da zna kako treba a kako ne treba


Jeste. to samo vi koji se kurcate da nešto znate o ekonomiji prodajete maglu tom pričom.
Ako nemaš priliv para, sečeš troškove kako znaš i umeš.
Ako imaš para, posao funkcioniše, trošiš koliko imaš i ostavljaš na stranu za crne dane koliko možeš.
niccolo niccolo 09:49 09.10.2013

Re: dve stvari

bas me razocarava sto se povlacite iz rasprave

Utisak ti je pogrešan. Uostalom, rasprava ni ne postoji da bi se neko iz iste povukao, barem što se mene tiče. Ne postoji jer nit mi je sasvim jasno šta ti zastupaš, niti se ja protivim tome što zastupaš - pogledaj sve moje komentare, nigde nisam rekao da sam protiv mera Vlade.
maksa83 maksa83 09:50 09.10.2013

Re: dve stvari

nigde nisam rekao da sam protiv mera Vlade.

Ni ja, al' nekako dopado' te strane u tadejus viziji...
predatortz predatortz 09:51 09.10.2013

Re: dve stvari

Ne postoji jer nit mi je sasvim jasno šta ti zastupaš, niti se ja protivim tome što zastupaš - pogledaj sve moje komentare, nigde nisam rekao da sam protiv mera Vlade.


Čak nisam primetio da je neko protiv ovih mera. One će doneti nekakvu uštedu, a to je valjda i cilj. Samo, većina sagovornika smatra da su mere kozmetičke i nedovoljne u odnosu na krizu u kojoj se nalazimo. Dakle, očekivali smo više, više je pompezno najavljivano, dobili smo populističke mere koje će zadovoljiti prosečnu domaćicu...
tadejus tadejus 10:00 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
krajnje je egzaktna, sva je u diferencijalnim jednacinamaDa, znam, ona dvojica dobila (šatro) Nobelovu Nagradu (koja nije prava, ali je tako zovu) za Black-Scholes diferencijalnu jednačinu, pa ovaj drugi sve tako pametan i nagrađen ulupao LTCM dok si rek'o "arbitraža".
sve mu se pridruzuje jasno definisana funkcija distribucije vjerovatnocePa to ti tražim, zaseni naukom, daj neku verovatnoću, broj... sve ostalo je "ja znam vi ne znate uta-ta" žvaka.


e pa hebaji ga kad ti bas neces da citas
sve bre prsti od brojki
eeeeeeeeeeeeej
pazi sad
evo ti srbija u brojkama
10400 dolara po glavi stanovnika
jedno 3-4 puta manje no svaba, 8 puta manje no luksemburzanina, 4-5 manje no amerikanac al eeeeeeeeeej od nekih afrikanaca I 50 puta vise
60% bdp-a duga, 6 puta vise no neki balticki narodici, ali 5 puta manje no grci
pa 6% bdp-a deficit, mnooooooogo s kim god da se poredis, jeste ameri i britanci imali I dvocifreno 2008-9 ali stegli I oni kais
pa porastostmo 2% ove godine, e a rvati opet okinuli minus, e nek crkne komsiji krava, evropa za to vrijeme u prosjeku jedva prebaci nulu I to samo zato sto je svaba povukao skoro 2%
I pazi sad 2007 smo rasli 13% u poslednjem kvartalu prije nego sto nas ne opauci po glavi
al to nam se jeste omaklo, ipak dobacivali smo 7% ladno, imalo se moglo se
e sad ako se dokopamo 3% sretni ima da budemo ali mi si I dalje tepamo da je nas potencijal 5%
pa moglo bi, nije da ne bi, al da sad malo upeglamo budzet kako vec gore opisah, da nastavimo sa eu pricom, da olabavimo sa porezima...
al ne moze sve preko noci

a ako bas volis matematiku
ovako to treba da zamislis
imas domacinstvo, vole da trosi ne vole da radi, to mu je funkcija koju maksimizira, a ima I budzet, to mu je ogranicenje, pa u budzetu ima platu, ima porez, nesto ustedi, nesto investira
pa imas firmu
ajd to valjda znas sta optimizira a sta mu je ogranicenje
pa imas drzavu, tepas mu centralni planer
on opet nesto osmisli da makzimizira, recimo negativan zbir inflacije I odstupanja BDP-a od ciljane putanje, opet ga ogranicis
first order conditions
pa linearizuj brale oko steady state-a
pa kazi matlabu recimo da ti rjesi system I simulira reakciju na sok
nemoj da me tjeras I jednacine da ti lijepim
blogovatelj blogovatelj 10:01 09.10.2013

Re: dve stvari

tacan podatak je da je drzavnih sluzbenika oko 250 hiljada
jel to puno, malo?


To je previše.
Svaka država koja je finansijski funkcionalna danas ima oko 2% državnih upošljenika.
Tu ne mislim na EPS, Kolubare i sl. jer bi oni po logici stvari morali da zarade svoj novac. Mislim na opštinske službenike, profesore, lekare...
Ako Srbija ima 7.500.000 stanovnika, znači da bi normalan broj bio 150.000.

tadejus tadejus 10:04 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
ali previse je faktora, nemoguce je sve svesti na preciznu jednacinu bez da se ne napravi mnogo pretpostavki koje su samo gruba aproksimacija realnostimakro modeli I dalje pretpostavljaju da su agenti racionalni I da optimizuju, ali pretpostavlja I da u optimizaciji nailaze na frikcijeTako je, to pričam sve vreme. Više Nikolas Nasim Taleba - manje sranja od (*) consulting galeba. (*) Seagull Consultant - konsultant koji dođe, maše krilima i pravi puno buke a za sobom ostavi samo govanca.


a citao si taleba?
so predictable
pa cuj ocekivana je reakcija da se nakon krize koju prezivjesmo citava profesija stavi na stub srama
mislim da profesiju to I ne pogadja puno jer se ona svakako dobro obezbjedila
ali pogodice bas te preduzetnike ako povjeruju nasimu kako su prognoze krep I ne treba ih citati
kazte vi to onom paceniku sto je 91-e ostavio 6 miliona njmackih maraka u privrednoj banci Sarajevo u cazinu
eeeeeeee da
tadejus tadejus 10:07 09.10.2013

Re: dve stvari

blogovatelj
tacan podatak je da je drzavnih sluzbenika oko 250 hiljadajel to puno, malo?To je previše.Svaka država koja je finansijski funkcionalna danas ima oko 2% državnih upošljenika.Tu ne mislim na EPS, Kolubare i sl. jer bi oni po logici stvari morali da zarade svoj novac. Mislim na opštinske službenike, profesore, lekare...Ako Srbija ima 7.500.000 stanovnika, znači da bi normalan broj bio 150.000.


ne mozes bas tako linearno da poredis
pitanje je sta koja drzava obezbjedjuje iz zajednicke kase
mi u nekim oblastima sigurno imamo tetkica koje sjede I vataju prasinu
ali su nam recimo razredi u skoli I preko 30 djaka a vrabac na grani znada se rad sa djecom ne treba organizovati u grupi od preko 15ak
o vrticima da ne govorimo
ne moze nista preko koljena
da ih je puno, puno je, ali dajte ljudi mante se lineranih rjesenja
maksa83 maksa83 10:07 09.10.2013

Re: dve stvari

al ne moze sve preko noci

Upravo. Pa ti i ja se mahom sve slažemo, ne znam što se svađaš.
nemoj da me tjeras I jednacine da ti lijepim

Nisam tražio jednačine, nego ono što iz njih izađe. Al' ok, to je konsalting koji se plaća, pa evo dižem ruke.

Uzgred, ko stvarno misli o budžetu više ne koristi Matlab nego R.
tadejus tadejus 10:10 09.10.2013

Re: dve stvari

niccolo
bas me razocarava sto se povlacite iz raspraveUtisak ti je pogrešan. Uostalom, rasprava ni ne postoji da bi se neko iz iste povukao, barem što se mene tiče. Ne postoji jer nit mi je sasvim jasno šta ti zastupaš, niti se ja protivim tome što zastupaš - pogledaj sve moje komentare, nigde nisam rekao da sam protiv mera Vlade.


e ako I dalje nije jasno da ja zastupam ideju da se deficit budzeta mora smanjivati sa sadasnjih 6 na bar 3 ali preko 2-3 godine...
ne znam sta je onda jasno
a autor ovog blog a je smatrao da treba sa 6 na 0 I to odmah...
pa nesto nabacih zasto to bas I nije dobra ideja

a ti si juce, prekjuce zastupao ideju da su kamatne stope visoke jer banke nemaju para
pa ti ja rekoh da je jasan dokaz da to nije tacno cinjenica da trenutno kod centralne banke drze 100 milijardi dinara u repo operacijama... umjesto da povlace pare od iste te centralne banke...
pa ti nista na to ne rece
I tu rasprava umrede tako reci
maksa83 maksa83 10:12 09.10.2013

Re: dve stvari

a citao si taleba?
so predictable

Sa kojom verovatnoćom si ovo predvidela, il' da ne pitam?
pa cuj ocekivana je reakcija da se nakon krize koju prezivjesmo citava profesija stavi na stub srama

Profesija se olupala, ali je ruku na srce nisu olupali sami ekonomisti - oni retko znaju dovoljno matematike da naprave takav lom, nego šefovi-ekonomisti koji su šefovali nuklearnim fizičarima. ; )

Postoje limiti modeliranja, to Taleb hoće da kaže. Gledanje unapred sa neadekvatnim modelima je recept za sunovrat u rupu koju nisi video ispred sebe pošto je nema u modelu. Ko ne veruje nek' pogleda unazad.
tadejus tadejus 10:12 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
al ne moze sve preko nociUpravo. Pa ti i ja se mahom sve slažemo, ne znam što se svađaš.
nemoj da me tjeras I jednacine da ti lijepimNisam tražio jednačine, nego ono što iz njih izađe. Al' ok, to je konsalting koji se plaća, pa evo dižem ruke.Uzgred, ko stvarno misli o budžetu više ne koristi Matlab nego R.


r se koristi za empiriju
tu ti optimizacija ne treba
za optimizaciju se apsolutno koristi matlab
sorry to disappoint you
niccolo niccolo 10:15 09.10.2013

Re: dve stvari

pa ti nista na to ne rece

Zato što to onda nisi rekla tako artikulisano kao sada. A i mislio sam da si se time u stvari složila sa mojom tvrdnjom da država mažnjava novac privredi
maksa83 maksa83 10:16 09.10.2013

Re: dve stvari

r se koristi za empiriju
tu ti optimizacija ne treba
za optimizaciju se apsolutno koristi matlab
sorry to disappoint you

Mićo, mušterije firmi za koje radim poslednjih 15+ godina u raznim oblicima vrte desetine milijardi kojima ti verovatno nećeš prići u svom životnom veku, i sticajem okolnosti jako dobro znam šta koriste i šta traže.
tadejus tadejus 10:18 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
a citao si taleba?so predictableSa kojom verovatnoćom si ovo predvidela, il' da ne pitam?
pa cuj ocekivana je reakcija da se nakon krize koju prezivjesmo citava profesija stavi na stub sramaProfesija se olupala, ali je ruku na srce nisu olupali sami ekonomisti - oni retko znaju dovoljno matematike da naprave takav lom, nego šefovi-ekonomisti koji su šefovali nuklearnim fizičarima. ; )Postoje limiti modeliranja, to Taleb hoće da kaže. Gledanje unapred sa neadekvatnim modelima je recept za sunovrat u rupu koju nisi video ispred sebe pošto je nema u modelu. Ko ne veruje nek' pogleda unazad.


pa evo vidis sta se svadjamo
nije problem sta je taleb nasao za pogresno u gausovoj krivoj
nego kako je to masa protumacila
nije rjesenje u tome da kazemo u jbt. pa ta gausova kriva nije predvidjela da ce cunami da udari bas juce, ma da je ukinemo
rjesenje je da vidis da nije dovoljno samo da gledas gausovu krivu
nije dovoljno da citas samo financial times, ili economist, ili Bloomberg, a ni samo da pratis JMP I AER, moras malo I da se posvadjas na blogu
dobro de
ima taj citat, svak ga metne na pocetku rada koji koristi neki model
otrcao se
all models are wrong, some are usefull
pa otrcao se jeste
al je brate istina
jer ako krenes od te pretpostavke all models are wrong I tu stavis tacku
dodjes u ovu ovde raspravu da vise ne znas ko sta zastupa I zasto, I koji su mu argumenti
tadejus tadejus 10:19 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
r se koristi za empirijutu ti optimizacija ne trebaza optimizaciju se apsolutno koristi matlabsorry to disappoint youMićo, mušterije firmi za koje radim poslednjih 15+ godina u raznim oblicima vrte desetine milijardi kojima ti verovatno nećeš prići u svom životnom veku, i sticajem okolnosti jako dobro znam šta koriste i šta traže.


dobro de
sigurno si u pravu
dojavicu to ovima sto se otimaju za te laznjake nobele iz ekonomije
da se tehnicki unaprijede
maksa83 maksa83 10:21 09.10.2013

Re: dve stvari

dojavicu to ovima sto se otimaju za te laznjake nobele iz ekonomije
da se tehnicki unaprijede

Šta god, samo nek' ne prave i ne menadžuju sopstvene fondove.

Nikad ne ispadne dobro.

kukusigameni kukusigameni 10:29 09.10.2013

Re: dve stvari

Meni onako, puno srce što ste se vi ispričali.
pedjalon pedjalon 12:34 09.10.2013

Re: dve stvari

maksa83
Prva - da se zajebavam, ja bih preimenovao blog u "Noć Tupih Noževa" u skladu sa ovim.

Druga - zašto je ovo loš korak, i koji je to fundamentalno bolji korak? (koraci?)

Da pojednostavimo stvari, "matematičko rešenje" (koje bi verovatno zadovoljilo ove što viču "buuuu prevara" ) bi bilo srezati penzije i plate u javnom sektoru na otpr. 40% trenutnih. To se, naravno, neće desiti, pošto onda ti ljudi ne bi imali od čega da žive, a i možda bi i malo izašli na ulicu pa obijali radnje u po bela dana, ko ne crkne od gladi.

Tj. može opet neko da mi objasni od vas što vičete "buuuu", šta je tačno pogrešno u popisivanju budžetskih korisnika? Meni je to vrlo bitan korak.

Usput da objasni koliki balvan treba da budeš da upravljaš zemljom, koliko - osam godina? - a da ti taj podatak nije dostupan na tri klika mišem, sa npr. marginom greške od 2% (ako baš mora, a ne mora, izmislio Švabo računar još 1937.). Meni je to, pored nesposobnosti da se sastavi izveštaj o budžetu, najbolji indikator kakvi su pajaci bili Dinkić i Cvetković zajedno sa onima koji su ih tu postavili i držali.


Makso ne diraj mi Dinkića, danas je i tako istraumiran, bio na informativnom razgovoru, u svojstvu građanina, svedoka, da kako?
A nisam siguran da je uspeo, još uvek, da kupi ONE šoljice za kafu. (Pa mor'o da pozamljuje od komšijke kad mu došli gosti.)
blogovatelj blogovatelj 17:08 09.10.2013

Re: dve stvari

I preko 30 djaka a vrabac na grani znada se rad sa djecom ne treba organizovati u grupi od preko 15ak


Ja juče na najuticajnijem kanadskom radiju slušao o najnovijim istraživanjima koja pokazuju upravo suprotno. Kada u odeljenju ima manje od 15 učenika nema konkurencije i rezultati dece su slabiji u poređenju sa rezultatima dece tamo gde ih ima po više od 20 u odeljenju.

da ih je puno, puno je, ali dajte ljudi mante se lineranih rjesenja


Divna ti argumentacija, biće da si ti državni upošljenik, pa se sad klima pozicija.
Ja ti iznesem podatke o broju zaposlenih u državnoj službi, ti mi odgovaraš o broju učenika u odeljenju.
Sad sam ti odgovorio o broju učenika u odeljenju, čekam da vidim šta će biti sledeće.
A detetu od osam godina može sasvim fino da se objasni da kad para nema, treba da se stegne kaiš. Tebi izgleda ne može.
I onda izbaciš frazu o linearnim rešenjima. Pa kakva treba da budu rešenja? Trigonometrijska? Logaritamska?
rinocerosa rinocerosa 13:13 09.10.2013

...

Jao tadejus!
freehand freehand 15:59 09.10.2013

STvarno,m gde je Radulović?

Knežević: A privreda?
Izvor: Tanjug

Beograd -- Potpredsednik Asocijacije malih i srednjih preduzeća Milan Knežević kaže da su mere vlade iznuđene i recesivnog karaktera, i da će dodatno otežati poslovanje.


KLIK

Mislim, ovo samo za ljubitelje gospodina Kneževića, a bilo ih je. Do danas.
abraham_linkoln abraham_linkoln 16:15 09.10.2013

nisam odavle

gospodine popoviću,

pročitao "preporučeni" tekst i izgleda da sam debil ali većinu nikako ne mogu da shvatim
Nune Popović Nune Popović 17:52 09.10.2013

Re: nisam odavle

pročitao "preporučeni" tekst i izgleda da sam debil ali većinu nikako ne mogu da shvatim


Verujem
quake quake 17:32 09.10.2013

štedi...štedi... al ne vredi...

…život brzo teče…nekog troši…a neko ga troši nemilice…i desi se baš da ti zatreba jedno sidro…da se zaustaviš u moru ovih promena…a znam da ima jedan dobar majstor…pamte ga još iz doba rimljana i kelta...što je pravio sidra za drvene lađe…kažu živu tu kod stare škole…i gde je ta škola kad ni sela više nema…gradovi ih pojeli…ima neka zgrada…oronula, napuštena, skrhana…jadna lica i naličja…ne daje znake života…okovana mrežama…paukova samotnjaka…te tanke…ali moćne lance razapeli…i ne možeš joj prići…čak i pogled mi vešto uhvate u te mreže…ne…nečuje se graja dece…al se osećaju tragovi života…kao žigovi na srcu…osećaju se…to boli…i ja se pitam…čemu sada ono sidro…i taj stari majstor…kada nema više onog sela…niti škole…niti dece…čemu sada ono sidro…kad je lađa odveć stara…kad tonemo…sve dublje i dublje…
quake quake 17:35 09.10.2013

štedi...štedi...al ne vredi...

…život brzo teče…nekog troši…a neko ga troši nemilice…i desi se baš da ti zatreba jedno sidro…da se zaustaviš u moru ovih promena…a znam da ima jedan dobar majstor…pamte ga još iz doba rimljana i kelta...što je pravio sidra za drvene lađe…kažu živu tu kod stare škole…i gde je ta škola kad ni sela više nema…gradovi ih pojeli…ima neka zgrada…oronula, napuštena, skrhana…jadna lica i naličja…ne daje znake života…okovana mrežama…paukova samotnjaka…te tanke…ali moćne lance razapeli…i ne možeš joj prići…čak i pogled mi vešto uhvate u te mreže…ne…nečuje se graja dece…al se osećaju tragovi života…kao žigovi na srcu…osećaju se…to boli…i ja se pitam…čemu sada ono sidro…i taj stari majstor…kada nema više onog sela…niti škole…niti dece…čemu sada ono sidro…kad je lađa odveć stara…kad tonemo…sve dublje i dublje…
bladerunner92 bladerunner92 19:44 09.10.2013

prilicno

ti je povrsan ovaj blog
cak i da nista ne znas o ekonomiji znas o nastojanjima politicara do sada
jel ti se ucinilo da je neko pokazao mmakar dobru volju da krene u prebrojavanje zaposlenih na drzavnim jaslama (a rade to evo ja ti kazem kao neko ko je na drzavnim jaslama...)
svako putovanje pocinje prvim korakom--glupo i otrcano zvuci znam al tako je
ajde da im damo sansu
i mislim da najveci udeo u rashodima koliko je meni poznato cine socijalna davanja od cega najvise penzije koej su 2008 ili 9 ne secam se suludo povecanje u trenutku kad su se smanjili neki prihodi u budzetu
naci cu tabelu
i uputstvo za pripremu budzeta za ovu godinu godinu svuda poziva na stednju a sledeca godina se planira sa umanjenjem i od 15% u odnosu na ovu sto se ne secam se radilo proteklih godina (ne mogu da tvrdim)
freehand freehand 20:32 09.10.2013

Re: prilicno

i mislim da najveci udeo u rashodima koliko je meni poznato cine socijalna davanja od cega najvise penzije koej su 2008 ili 9 ne secam se suludo povecanje u trenutku kad su se smanjili neki prihodi u budzetu

Kojim rečima saopštiti nekom ko raspravlja o politici i ekonomiji da penzije nisu socijalno davanje?
bladerunner92 bladerunner92 21:14 09.10.2013

Re: prilicno

pa najobicnijim recima
u pravu si
mislila sam da budzet najvise opteresuje u delu javnih rashoda kategorija - socijalna davanja i transferi (iz budzeta za pio)ali tu si ti da pecas greske
a ja sam bolesna i mrzi me da se objasnjavam a nisam ni dosla na takmicenje, mozda potpuno gresim
freehand freehand 21:45 09.10.2013

Re: prilicno

bladerunner92
pa najobicnijim recima
u pravu si
mislila sam da budzet najvise opteresuje u delu javnih rashoda kategorija - socijalna davanja i transferi (iz budzeta za pio)ali tu si ti da pecas greske
a ja sam bolesna i mrzi me da se objasnjavam a nisam ni dosla na takmicenje, mozda potpuno gresim

I ovo već postaje opšte mesto... Niti se takmičim niti lovim greške.
Ovo što si napisala je velika a često korištena demagoška i populistička poštapalica omiljena u jednom delu političkog miljea, kad u nekom momentu treba suprotstaviti kategorije stanovništva.
Ja mislim da je nedopustivo koristiti je.
Ako si pogrešila - to si mogla u jednoj rečenici da kažeš, bez prenemaganja i traženja krivca u nekom ko je na grešku ukazao.
tadejus tadejus 07:21 10.10.2013

Re: prilicno

freehand

bladerunner92pa najobicnijim recimau pravu simislila sam da budzet najvise opteresuje u delu javnih rashoda kategorija - socijalna davanja i transferi (iz budzeta za pio)ali tu si ti da pecas greskea ja sam bolesna i mrzi me da se objasnjavam a nisam ni dosla na takmicenje, mozda potpuno gresimI ovo već postaje opšte mesto... Niti se takmičim niti lovim greške. Ovo što si napisala je velika a često korištena demagoška i populistička poštapalica omiljena u jednom delu političkog miljea, kad u nekom momentu treba suprotstaviti kategorije stanovništva. Ja mislim da je nedopustivo koristiti je.Ako si pogrešila - to si mogla u jednoj rečenici da kažeš, bez prenemaganja i traženja krivca u nekom ko je na grešku ukazao.


dobro de
sta si opleo po zeni, vidis da kaze da je bolesna
a nije toliko ni omasila istinu
nije to samo demagogija nazalost
ako je manje od 20% penzionera istu steklo punim radnim stazom... onda to ocito I jeste socijalna kategorija
moja baba npr. je u zivotu radila cijelih 11 godina I ima takozvanu prvoboracku penziju koja je otprilike visine 75% penzije moje majke koja je radila citav zivotni vijek I to oko 2/3 istog na rukovodecim polozajima kao fakin elektro inzenjer
broj penzionisanih sa 30 I kojom godisnom da ne spominje
pa jbt. juce neki daca sportista na budjenju b92 izjavi kako on siroma ima penziju od fakin 117 hiljada
mada istina to vec socijalna kategorija I nije, to je valjda neka boki taki, al bi volo da sam mlad, sta li, politika
ili je I to populizam
te nase penzije sa pojmom steceno pravo ocito bas I nemju puno dodirnih tacaka
I bolno nam treba revizija svih socijalnih davanja, ukljucujuci tu I ta stecena
eno braca rvati su se poduzeli tog posla pa je nadati se da ce neko I ovde toga da se sjeti
freehand freehand 08:02 10.10.2013

Re: prilicno

pa jbt. juce neki daca sportista na budjenju b92 izjavi kako on siroma ima penziju od fakin 117 hiljada
mada istina to vec socijalna kategorija I nije, to je valjda neka boki taki, al bi volo da sam mlad, sta li, politika
ili je I to populizam
te nase penzije sa pojmom steceno pravo ocito bas I nemju puno dodirnih tacaka
I bolno nam treba revizija svih socijalnih davanja, ukljucujuci tu I ta stecena
eno braca rvati su se poduzeli tog posla pa je nadati se da ce neko I ovde toga da se sjeti

Ostaje još da predložiš konzistentan i primenljiv model da ovo što je napisano pretočiš u jasan i primenljiv zakonski predlog koji može da prođe skupštinsku proceduru, i onda svakodnevnu praksu.
bladerunner92 bladerunner92 08:16 10.10.2013

Re: prilicno

Dobro jutro free
evo od jutros sam progledala, disem bolje, cujem bolje

da ne ulazimo u price da li je prica o penzijama demagogija ili ne poenta koju sam htela da istaknem je da treba dozvoliti ovim reformama da krenu.Ovih 600.000 koje neko pominje nisu samo zaposleni tu su i izabrana, postavljena i angazovana lica i jos ko zna koliko njih koji po raznim osnovama primaju neku platu iz budzeta.Ovo je prvi korak i mislim da je dobar.Ne mislim da malo oporezuju (ne pricam ovo zbog sebe) nego prosto u vreme krize mislim da ne treba smanjivati javnu odnosno licnu potrosnju i praviti jos vise socijalnih slucajeva to povlaci za sobom ceo lanac. Mozda ce sledeci korak biti otpustanja sa cim se potpuno slazem jer ima puno npr agencija ciji delokrug rada se duplira sa radom neke direkcije,uprave, javnog preduzeca ili ministarstva sto svi znamo.Mislim samo od onoga sto ja znam da treba da postoji mnogo veca kontrola trosenja kod indirektnih budzetskih korisnika (mada ce sad kad budu pravili predloge finansijskih planova morati da se stisnu u skladu sa uputtstvom), pa pitanje subvencija pa pitanje transfera za Kosovo(koliko sam videla u uputstvu traze da se dostavi za Kosovo ko koliko po kom osnovu prima platu i gde ide sve novac...)
vidim da se planiraju u najvecem iznosu subvencije za poljoprivredu sto ce se nadam se i sprovesti jer nam je izvoz mnogo bitan, mada se dosta planira i za zeleznicu (a to ne razumem al dobro)...
uglavnom ne mogu da tvrdim za prethodnih par godina jer nisam radila bila sam na porodiljskom i odrzavanju ali koliko se secam pre toga predlozi su se radili odnosno uputstva su trazila da se budzet uvecava makar za projektovanu stopu inflacije i neka dodatna sredstva uz doooobro obrazlozenje, ne secam se da se pozivalo na stednju a kamoli da se planiralo da bude i manji (ali ne mogu da tvrdim jednostavno se ne secam)
na kraju bitno je samo da su poceli zaista nesto da rade ,moram da priznam da sam tek sad odlucila da dam sansu vucicu ali sam odlucila da mu je dam.Sad vrlo verovatno da to rade i zato sto smo zaista u mnooogo losem stanju pa se nema izbora ali pozdravljam to odgovorno ponasanje koje nije populisticko, najzad da neko radi ono sto se mora i treba a ne ono sto bi njegovi glasaci ili stranka voleli da radi.

tadejus hvala
tadejus tadejus 08:23 10.10.2013

Re: prilicno

freehand
još da predložiš konzistentan i primenljiv model da ovo što je napisano pretočiš u jasan i primenljiv zakonski predlog koji može da prođe skupštinsku proceduru, i onda svakodnevnu praksu.


pa tu uopste nije potreban zakonski predlog
samo reforma primjene postojecih zakona o porezima I socijalnim davanjima
radila bi se u okviru poreske uprave
a hrvati bi bili ocigledni korisni savjetnici
trebalo bi uraditi centralizaciju podataka po jmbg-ovima svih placanja od I prema gradjanima
onda bi sporne slucajeve (penzionere od 32 godine I slicne) mogao da revidiras
a mogao bi I da predlazes izmjene propisa tamo gdje (na osnovu podataka) vidis da za tim ima potrebe (ako bi se recimo ispostavilo da neka domacinstva naplacuju visestruke oblike socijalnih davanja a pri tom placaju visoke poreze na imovinu, recimo)
ali nista bez podataka
sakupi podatke I sve ce ti se samo kasti
freehand freehand 10:08 10.10.2013

Re: prilicno

tadejus
freehand
još da predložiš konzistentan i primenljiv model da ovo što je napisano pretočiš u jasan i primenljiv zakonski predlog koji može da prođe skupštinsku proceduru, i onda svakodnevnu praksu.


pa tu uopste nije potreban zakonski predlog
samo reforma primjene postojecih zakona o porezima I socijalnim davanjima
radila bi se u okviru poreske uprave
a hrvati bi bili ocigledni korisni savjetnici
trebalo bi uraditi centralizaciju podataka po jmbg-ovima svih placanja od I prema gradjanima
onda bi sporne slucajeve (penzionere od 32 godine I slicne) mogao da revidiras
a mogao bi I da predlazes izmjene propisa tamo gdje (na osnovu podataka) vidis da za tim ima potrebe (ako bi se recimo ispostavilo da neka domacinstva naplacuju visestruke oblike socijalnih davanja a pri tom placaju visoke poreze na imovinu, recimo)
ali nista bez podataka
sakupi podatke I sve ce ti se samo kasti

I sve se slažemo, sa tim što ti govoriš o ispravljanju očiglednih anomalija i zloupotreba, a ne o tome da li su penzije socijalno davanje, na šta sam ja reagovao a ti se nadovezala.
Na ostalo apsolutno nemam primedbu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana