Društvo

O deci i profesorima

Dejan Tiago Stanković RSS / 11.07.2013. u 13:59

Profesorka Rajna svojoj deci: "Učite učenike da vole svoju zemlju. Često se može čuti kako profesori svojim najboljim učenicima savetuju da što pre odu odavde. Počelo je da se podrazumeva da je najbolji uspeh u školi sigurna propusnica za odlazak iz Srbije. Hajde da preokrenemo perspektivu! Ukažite najboljim učenicima na to da treba da ostanu u Srbiji jer će joj, kao najbolji, pomoći da se oporavi i postane bolje mesto za život. Ne dozvolite im da odu i da prepuste zemlju svakojakom ološu!"

Ja svojoj: "The wolrd is your oyster! Da je Tesla ostao u Smiljanu, sigurno bi doprineo razvoju svog sela. Ovako je doprineo čovečanstvu a možda je bio i srećan, na svoj način, a sreća je naš životni cilj. Idite gde želite, a ostanite gde ste ako vam je ovde bolje. Samo nemojte biti lenji niti dogmatični."

Profesorka Rajna svojoj deci: „Krenite u rat protiv svih starleta, sponzoruša, pevačica, manekenki, tajkuna, biznismena i pobedite ih."

Ja svojoj: „Gledajte svoja posla i ponašajte se po najvišim moralnim standardima koje vam prilika dopušta. Poštujte sopstveni i tuđi život, slobodu i pravo na samoopredeljenje u potrazi za srećom.

Profesorka Rajna svojoj deci: Ako mene pitate, na listi vrhunskih zanimanja nalaze se sledeća: profesor, lekar, advokat, sudija, inženjeri, još jednom, profesor. Ako pitate sve roditelje ovog sveta čime bi želeli da se njihova deca bave, odgovoriće vam na isti način."

Ja svojoj: „Ako mene pitate, svaki posao koji radiš s ljubavlju i koji te ispunjava dobar je. Ako počnete jedan, pa vam se ne dopadne, lako će se to promeniti. XXI je vek. Ali, zašto bi mene, kao roditelja, neko uopšte pitao o tome koji će ga posao učiniti srećnim? To nije zadatak roditelja, zadatak roditelja je da vas podrži u vašim odlukama, ne da ih donosi umesto vas.

Profesorka Rajna mladim profesorima: Ponosite se svojim zanimanjem koje se može steći samo upornim, vrednim radom, odricanjem, nespavanjem i višegodišnjim samosavladavanjem i samoodricanjem. Ne dozvolite da vam bahati, hvalisavi i samouvereni vlasnici raznoraznih restorana, firmi, privatnih aviona, luksuznih stanova drže lekcije o uspehu, jer VI STE PROFESORI, a oni su samo vlasnici kvadratnih metara!"

Ja profesorima: „Ponosite se svojim zanimanjem jer je to posao vrhunske odgovornosti. Vama drugi poveravaju ono najvrednije što imaju: svoju decu. I još nešto, veoma važno: ako ne volite decu, a vi tražite drugi posao."

Profesorka Rajna mladim profesorima:
"Volite svoje učenike. Upoznajte ih sa onim plemenitim što nose u sebi, a čega često nisu svesni. Izvucite ono najbolje iz njih. Podignite im ugled u njihovim sopstvenim očima. Nipošto im ne poklanjajte ocene, ali im stalno omogućavajte da poprave ocene koje imaju. Prepoznajte i poštujte njihov trud. Pokažite im da mogu biti uspešni ako rade. Ne ubijajte im volju.
Profesorski autoritet ne stiče se preteranom strogošću i samovoljom, već pravednošću i nedvosmislenim dogovorom kojeg obe strane treba da se pridržavaju. Hvalite najbolje jer ćete time inspirisati i ostale da se potrude i ponekad budu najbolji. Pružajte šansu mnogima da ponekad budu najbolji."

Ako mene pitate, u dva poslednja pasusa svaka joj je ka' u Njegoša. Oni sugerišu da je profesorka Rajna, u biti, jedna pozitivna ličnost i dobar pedagog, samo je malo ponela emocija. 



Komentari (278)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nim_opet nim_opet 14:04 11.07.2013

E vala

G. Dejane Tiago Stankovicu, svaka Vam je na mestu. Vec me nekoliko dana iritira taj govor sa sve nipodastavanjem nekih drugih profesija itd, ali ne dovoljno da bih napisao nesto smisleno. Hvala na pisanju, a posebno hvala na ovome : "Idite gde želite, a ostanite gde ste ako vam je ovde bolje. Samo nemojte biti lenji niti dogmatični."
godec godec 14:06 11.07.2013

Ponesena

Obično se ne slažem sa tvojim stavovima ali ovde to nije slučaj. Čim sam pročitao njen govor pomislio sam nešto slično ovome što si napisao ovde.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 14:07 11.07.2013

Re: Ponesena

Dragi godec, meni je drago da se makar u nečemu slažemo. to je dobar početak.
tyson tyson 14:29 11.07.2013

Ipak


Ha, moraš ipak njen nastp da staviš u kontekst, to je motivacioni govor u datom trenutku, vrlo ciljanoj grupi, i to već praktično odraslim ljudima, a ne set uputstava roditeljima kako da vaspitaju svoju sitnu decu


Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 14:33 11.07.2013

Re: Ipak

lakše je motivisati kada definišeš neprijatelja i pozoveš u rat protiv nečega. teže je biti afirmativan. ali kome su šta krive mučene manekenke?
buba_truba buba_truba 14:42 11.07.2013

Re: Ipak

tyson

Ha, moraš ipak njen nastp da staviš u kontekst, to je motivacioni govor u datom trenutku, vrlo ciljanoj grupi, i to već praktično odraslim ljudima, a ne set uputstava roditeljima kako da vaspitaju svoju sitnu decu


sima2000 sima2000 14:42 11.07.2013

Re: Ipak

lakše je motivisati kada definišeš neprijatelja i pozoveš u rat protiv nečega. teže je biti afirmativan. ali kome su šta krive mučene manekenke?


Nije profesorka digla glas protiv manekenki nego protiv kulta novca. Protiv vladajućeg mišljenja da vredi samo ono što je skupo, a da su jeftine stvari bezvredne.
Atomski mrav Atomski mrav 14:56 11.07.2013

Re: Ipak

ali kome su šta krive mučene manekenke?


Čehov - Putnik prve klase <<< Link
bladerunner92 bladerunner92 14:32 11.07.2013

Razdrmavanje

Upravo sam malopre ponovo procitala ono sto je "razdrmalo Srbiju" (bila naslovna strana sa tim textom u Blicu) i pomislila -- prvo -ako je ovo razdrmalo Srbiju - a to je poziv doticne profesorke (buducim i sadasnjim profesorima) da rade svoj poso odgovorno kako treba, znaci nas razdrmava poziv na normalnost--onda smo u gorem stanju nego sto sam mislila i drugo -- da je ovo osoba rigidnih , zastarelih shvatanja i razmisljanja da ne kazem zatucana.Ovo cu odmah da pojasnim -- moj sin koji ima nepune dve godine verovatno nikad nece saznati ili upotrebiti telefon sa zicom, video rekorder sa video kasetama ili papirnu mapu, vremena se menjaju ,tehnologija napreduje i --samo jedan primer--u eri interneta i kompjutera koje sigurno i sama profesorka koristi reci ovako nesto

da i ne govorim o art direktorima, biznis konsultantima, bek-ofis administratorima, velnes konsultantima, ivent koordinatorima, kopi-print operaterima, marketing konsultantima, ofis-asistentima, portfolio-menadžerima, produkt dizajnerima.Iza zvučnih naziva zanimanja najčešće se kriju foliranti koji misle da se ugled može steći preko noći, kriju se oni koji nisu imali izdržaj da završe fakultet koji su započeli, oni koji menjaju zanimanja i profesije kao prljave čarape.


pokazuje takvu zatucanost i neupucenost a na kraju i beozbrazluk (jer sta je kritikovanje i vredjanje necega ili nekoga o kome/cemu ne znas nista do bezobrazluk) da se ja i dalje cudim sta je tu pokrenulo javnost i sta je gore : da li poziv na normalnost, zatucanost ove profesorke ili to sto nas na normalnost poziva ovako zatucana profesorka ???
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 14:36 11.07.2013

Re: Razdrmavanje

kao da su profesori samuraji. džedaji koji se bore protiv zla. a zlo ima imena na bastardizovanom engleskom. menadžer, pi-ar...
međutim ovaj govor je baš dokaz da takvi ljudi treba da postoje. da je konsultovala PiAra ili Konsutanta, ne bi joj govor bio ovakav, već bolji. ne znaju ni profesori baš sve.
buba_truba buba_truba 14:47 11.07.2013

Re: Razdrmavanje

bladerunner92
da i ne govorim o art direktorima, biznis konsultantima, bek-ofis administratorima, velnes konsultantima, ivent koordinatorima, kopi-print operaterima, marketing konsultantima, ofis-asistentima, portfolio-menadžerima, produkt dizajnerima.Iza zvučnih naziva zanimanja najčešće se kriju foliranti koji misle da se ugled može steći preko noći, kriju se oni koji nisu imali izdržaj da završe fakultet koji su započeli, oni koji menjaju zanimanja i profesije kao prljave čarape.


pokazuje takvu zatucanost i neupucenost a na kraju i beozbrazluk (jer sta je kritikovanje i vredjanje necega ili nekoga o kome/cemu ne znas nista do bezobrazluk) da se ja i dalje cudim sta je tu pokrenulo javnost i sta je gore : da li poziv na normalnost, zatucanost ove profesorke ili to sto nas na normalnost poziva ovako zatucana profesorka ???

Ovo sam razumela sasvim drugačije - kao kritiku "zvučnih naziva zanimanja", a ne samih zanimanja... ipak je ona profesorka srpskog jezika.
nurudin nurudin 15:03 11.07.2013

Re: Razdrmavanje

zastarelih shvatanja i razmisljanja da ne kazem zatucana.Ovo cu odmah da pojasnim -- moj sin koji ima nepune dve godine verovatno nikad nece saznati ili upotrebiti telefon sa zicom, video rekorder sa video kasetama ili papirnu mapu, vremena se menjaju ,tehnologija napreduje i --samo jedan primer--u eri interneta i kompjutera koje sigurno i sama profesorka koristi reci ovako nesto


А јесте ли чули Ви за метафору?
prapra prapra 16:27 11.07.2013

Re: Razdrmavanje

bladerunner92


da i ne govorim o art direktorima, biznis konsultantima, bek-ofis administratorima, velnes konsultantima, ivent koordinatorima, kopi-print operaterima, marketing konsultantima, ofis-asistentima, portfolio-menadžerima, produkt dizajnerima.Iza zvučnih naziva zanimanja najčešće se kriju foliranti koji misle da se ugled može steći preko noći, kriju se oni koji nisu imali izdržaj da završe fakultet koji su započeli, oni koji menjaju zanimanja i profesije kao prljave čarape.


pokazuje takvu zatucanost i neupucenost a na kraju i beozbrazluk (jer sta je kritikovanje i vredjanje necega ili nekoga o kome/cemu ne znas nista do bezobrazluk) da se ja i dalje cudim sta je tu pokrenulo javnost i sta je gore : da li poziv na normalnost, zatucanost ove profesorke ili to sto nas na normalnost poziva ovako zatucana profesorka ???


Je li i Dežulović zatucan i neupućen?

Stručnjaci to danas zovu branding. To kad na after work partyju, najčešće poslije ležernije nouveau cusine u nekoj trendovskoj fancy enoteci, corporate manager naloži svom najboljem head hunteru da na team buildingu izabere nekoliko mladih advertisera, copyrightera, marketing freakova, opinion makera i trendsettera, koji će nakon streaminga na creative meetingu među sobom odabrati team managera, i na višednevnom brain stormingu, ako treba i preko online-konferencije, tek uz kratke coffee breakove i lagani finger food, od nekog imena napraviti takav autentični trade mark, da će ga nakon market researcha pomno istraženi target population na zasićenom commercial marketu lako prepoznati među tisućama brandova na coverima, billboardovima i raznim spamovima downloadiranim sa maila - slikovitije rečeno, dovesti ga iz green rooma ravno na main stage. Ukratko - stvoriti novi brand koji će svi prepoznati i razumjeti.
Davie Davie 16:40 11.07.2013

Re: Razdrmavanje

Upravo sam malopre ponovo procitala ono sto je "razdrmalo Srbiju" (bila naslovna strana sa tim textom u Blicu) i pomislila -- prvo -ako je ovo razdrmalo Srbiju

Problem je sto ljudi zutilo koje se odaziva na ime Blic ozbiljno shvataju, nezasluzeno mu dajuci neku tezinu u odnosu na prokazeni Kurir. Prvi su nezvanicno glasilo kako sad vole da kazu, najvece opozicione strnake a drugi vladajuce stranke. I jedni i drugi tracare, dizu tiraz preko licitiranja broja posetilaca po koncertima na Uscu, izvestavaju skoro trenutacno sta je koja straleta ili politarcic twitovao... to vam je turbo-novinarstvo nebeske drzave. Stoga, toliko potenciranje govora profesorke njenim apsolventima vidim kao jos jednu od sve prozimajucih iskljucivosti koje nam se svakodnevno serviraju, il' prva il' druga Srbija, il' Srbljanovicka il' Jeremic, il' zvezda il' grobari ( hehe)...
appendix appendix 16:42 11.07.2013

Re: Razdrmavanje

ne znaju ni profesori baš sve.

Naravno da ne znaju. Evo jedan profesor sa Univerziteta u Kragujevcu nije znao svrhu Njuz.neta, tako da je u udžbeniku citiran deo satiričnog teksta "Kompanija Fejsbuk zabranila svojim zaposlenima korišćenje Fejsbuka na poslu", a Njuz.net je u fusnoti naveden kao relevantan izvor.

bladerunner92 bladerunner92 21:57 11.07.2013

Re: Razdrmavanje

nurudin

ja jesam ali bih volela da mi je objasnite ovde, verovatno je toliko ocigledna ali je ja eto iz nekog razloga ne vidim?
bladerunner92 bladerunner92 22:37 11.07.2013

Re: Razdrmavanje

buba_truba
Ovo sam razumela sasvim drugačije - kao kritiku "zvučnih naziva zanimanja", a ne samih zanimanja... ipak je ona profesorka srpskog jezika.

Znas meni se nekako cini da, da je profesorka pretendovala da zapravo kritikuje zvucne nazive zanimanja (??) koriscenje engleskih reci ili zvucnih engleskih reci u govoru ne bi ta kritika sadrzala i ovo

da se ugled može steći preko noći, kriju se oni koji nisu imali izdržaj da završe fakultet koji su započeli, oni koji menjaju zanimanja i profesije kao prljave čarape.


kakve veze kritika koricenja engleskih ZVUCNIH reci u govoru ima sa ugledom ili prljavim carapama?

Da je profesorka pretendovala da kritikuje koriscenje "zvucnih naziva zanimanja" ili stranih ZVUCNIIH reci u govoru kao profesor jezika, zar nije verovatnije da bi rekla

da i ne govorim o art direktorima, biznis konsultantima, bek-ofis administratorima, velnes konsultantima, ivent koordinatorima, kopi-print operaterima, marketing konsultantima, ofis-asistentima, portfolio-menadžerima, produkt dizajnerima.
pa u nastavku --KORISCENJE OVIH ZVUCNIH NAZIVA bla bla , pa bi verovatnije objasnila iz kog raazloga to mozda nije dobro za na primer razvoj srpskog jezika (lupam )ili bilo sta drugo.
A ako je profesorka kao profesorka srpskog jezika sa takvim ugledom,u govoru kojim ispraca jednu generaciju htela da "kritikuje zvučne nazive zanimanja"(sto je malo verovatno zar ne mislis) a u to umesala ugled, foliranje i prljave carape onda ja odmah prvo moram da se zapitam da li ona opravdano nosi takav ugled jer je onda skroz omanula, odnosno sumnjam da su deca shvatila ovo kao kritiku koriscenja stranih ZVUCNIH reci pre mi se nekako cini da su shvatili da ne bi trebalo da upisuju npr elektoriniku ili sta vec pa postanu samo tamo neki foliranti web dizajneri ili programeri i imaju zanimanje "zvucnog naziva", odnosno posto se ovde radi o svrsenim studentima , ovo su pre mogli da shvate kao poziv da sutradan kad promole svoje PROFESORSKE nosice u zivot , sve one koji su art direktori, web dizajneri, programeri i slicno, smatraju manje vrednim od njih samih.
Mislim wtf ja (koja obozava da koristi strane ZVUCNE reci) pokusavam da objasnim? Profesorka je nedvosmisleno kritikovala ljude i zanimanja o kojima nista ne zna.
I da,dirnuta sam sto se (nenormalna)Srbijica zatresla nad tako jednim nadahnutim govorom iz srca koji samo sto ne pozove na stigmatizaciju art direktora, web dizajnera, back office administratora (bez kojih doticna profesorka ni platu ne bi mogla da primi ili izvadi izvod iz maticne knjige rodjenih) i slicnih, odnosno razlicitih.

AVE CAESAR MORITURI TE SALUTANT!
nsarski nsarski 23:45 11.07.2013

Re: Razdrmavanje

bez kojih doticna profesorka ni platu ne bi mogla da primi ili izvadi izvod iz maticne knjige rodjenih


A kako su ljudi ranije dobijali plate i vadili izvode iz maticnih knjiga, u vreme kad ove reci nisu postojale, a doticni izdavaci papira se zvali "ćate" ili mastiljari? Administrator je, valjda, "ćata s kompjuterom".
bladerunner92 bladerunner92 00:03 12.07.2013

Re: Razdrmavanje

nsarski

Ovde se uopste ne radi o recima.To sam pokusala da objasnim
nekad su postojale cate DANAS postoje administratori a SUTRA ce da postoje kvinglonski administrator- doktori s dve glave(potpuno lupam)
ali ova bi da se zadrzimo na catama ocigledno a da streljamo ove kvinglonce iako ce vreme da nam trazi kvinglonce a sve uvijeno i prikriveno visoko moralnim i etickim idejama i nacelima i brigom za decu i naciju.
yeahright!

edit: cak i da nije tako upotreba "carapa" i "foliranata" i sl u kontekstu u kome je ona to upotrebila,u motivacionom govoru jedne profesorke koja je SAMO htela da nadahne svoje studente, buduce PROFESORE, je meni malo degutantna
freehand freehand 00:06 12.07.2013

Re: Razdrmavanje

(potpuno lupam)

yeahright!

bladerunner92 bladerunner92 00:10 12.07.2013

Re: Razdrmavanje

freehand

a sto se sad ti javljas?
nsarski nsarski 00:51 12.07.2013

Re: Razdrmavanje

Ovde se uopste ne radi o recima.To sam pokusala da objasnim
nekad su postojale cate DANAS postoje administratori a SUTRA ce da postoje kvinglonski administrator- doktori s dve glave(potpuno lupam)
ali ova bi da se zadrzimo na catama ocigledno a da streljamo ove kvinglonce iako ce vreme da nam trazi kvinglonce a sve uvijeno i prikriveno visoko moralnim i etickim idejama i nacelima i brigom za decu i naciju.
yeahright!

OK, probacu da ozbiljno shvatim tvoje reci.
Ne znam za "kvinglonce" (stagod to bilo), ali jos od Dositeja je prosvetiteljstvo kod nas postepeno usvajano kao vazan stozer ozbiljnog drustva. I s pravom. Tadasnja Evropa je napredovala, a mi smo tovili svinje za razanj i pekli rakiju (sto je sasvim OK, ali ne moze da bude sve sto je jednom drustvu potrebno). Gledala si, nadam se, TV seriju "Sesir profesora Vujica". Jaste malo romantizirano i pomalo "ljiga", ali tesko je prodati ideju bez idealizacije.
Govor ove zene je napisan u tom smislu, rekao bih. Ona se jeste obrusila na nova zanimanja, i istakla ona koja koriste "opstem dobru" (mada ja u tu kategoriju advokate ne bih ukljucio) - pekar, lekar, apotekar, itajrad. I medju profesorima, i medju lekarima, i inzenjerima, ima kukolja, kao i svugde, kao i medju menadjerima i konsalting majstorima. Ali kad se obracas tek diplomiranim studentima, malo idealizacije nije na odmet. To ce im dati krila koja ce im, i onako, otpasti kasnije. Nije lose reci profesorima da je njihovo zanimanje "poziv" a ne posao, ili da je vokacija lekara plemenita i humana jer pomazu ljudima, kolikogod se sve to u praksi kasnije profanisalo i perverzno promenilo.
Ako te zanima, pogledaj govore koji su se ovog proleca drzali svrsenim studentima po raznim univerzitetima u USA. Na Harvardu su, cak, angazovali Opru Vinfri Oprah Winfrey Harvard Commencment Speech 2013 s osnovnom temom "Ja znam da vi znate istinu". Ako to nije ljiga, ja onda ne znam sta ta rec znaci.
PR, baby, PR.
bladerunner92 bladerunner92 08:54 12.07.2013

Re: Razdrmavanje

nsarski



ok , probacu da shvatim da nisam bila dovoljno jasna ni gore pa i da je problem u "kvingloncima"(mislim da su bili ovako neki slicni u Vodicu kroz svemir za autostopere), mogla sam da ih krstim i deda mrazoovi potpuno je sve jedno.Zaista mi je neverovatno da su ljudi shvatili ovo kao metaforu ili kao kritiku "zvucnih naziva zanimanja" kako je objasnila Buba Truba.Kritika zvucnih naziva zanimanja sadrzala bi kritku KORISCENJA ili PRETERANE UPOTREBE stranih reci u srpskom jeziku, ovde toga nije bilo.Ovde je postojala kritika ljudi i zanimanja sa zvucnim nazivom (sta god to znacilo) jer zasto bi se inace profesorka osvrnula na neciju "izdrzajnost"da zavrsi fakultet ili na neciju osobinu da menja zanimanjnja ko prljave carape.Da li bi kritika "zvucnih naziva zanimanja" sadrzala kritiku ljudskih osobina da je zaista kritika "zvucnih naziva zanimanja".
Oprin govor ne mogu da saslusam (potrazicu da li ima negde napisan)iz prostog razloga sto je na mestu na kome radim neko "zvucnog naziva zanimanja" , verovatno sistem administrator(ili ko vec) ukinuo mogucnost gledanja you tuba i uopste klipova ili cega vec

Motivacioni govor koji u sebi sadrzi poziv da vise vrednujes sebe od drugih, odnosno koji poziva na nepostovanje i nevrednovanje razlicitih od tebe ili onih o kojima zapravo nista i ne znas?Ima raznoraznih kroz istoriju koji su drzali takve govore
Metaforu verovatno nisam uspela da vidim od ovolikih uvreda a sve od nekog ko pretenduje da bude uzor i model koji je visoko etican i moralan (al mu se tako eto omakne malo vredjanja i nipodostavanja).
Motivacioni govor moze da se odrzi i da podigne i bez uvreda
a znas sta je najgore od svega
sto nisam ni primetila "dobar" deo govora od ovog loseg.Kako god ovo je los PR , los
grmfrm grmfrm 09:49 12.07.2013

Re: Razdrmavanje

ok , probacu da shvatim da nisam bila dovoljno jasna ni gore pa i da je problem u "kvingloncima"(mislim da su bili ovako neki slicni u Vodicu kroz svemir za autostopere), mogla sam da ih krstim i deda mrazoovi potpuno je sve jedno.Zaista mi je neverovatno da su ljudi shvatili ovo kao metaforu ili kao kritiku "zvucnih naziva zanimanja" kako je objasnila Buba Truba.Kritika zvucnih naziva zanimanja sadrzala bi kritku KORISCENJA ili PRETERANE UPOTREBE stranih reci u srpskom jeziku, ovde toga nije bilo.Ovde je postojala kritika ljudi i zanimanja sa zvucnim nazivom (sta god to znacilo) jer zasto bi se inace profesorka osvrnula na neciju "izdrzajnost"da zavrsi fakultet ili na neciju osobinu da menja zanimanjnja ko prljave carape.Da li bi kritika "zvucnih naziva zanimanja" sadrzala kritiku ljudskih osobina da je zaista kritika "zvucnih naziva zanimanja".
Oprin govor ne mogu da saslusam (potrazicu da li ima negde napisan)iz prostog razloga sto je na mestu na kome radim neko "zvucnog naziva zanimanja" , verovatno sistem administrator(ili ko vec) ukinuo mogucnost gledanja you tuba i uopste klipova ili cega vec


Mislim da si ovo previse bukvalno shvatila.
Pre bi se reklo da je profesorka mislila na mentalitet koji jeste naopkako sirom prihvacen, gde nekome nije bitno sta radi i kako, vec kako mu se zanimanje zove sto je potpuni kretenizam.
Znaci nije ona kritikovala zanimanja vec mentalni sklop takvih skorojevica. I to je big difference.
bladerunner92 bladerunner92 10:12 12.07.2013

Re: Razdrmavanje

grmfrm


prihvatam da razmislim o tome
ponovo cu da procitam govor iako sam ga citala vec par puta i nije mi se dopao ni jednom
mozda si ti i u pravu ali sve je onda to trebalo drugacije reci sto , sigurna sam, jednom takvom profesoru srpskog jezika i knjizevnosti ne bi bio problem.A mozda samo ja sve to ne razumem jer nisam PROFESOR...

edit: i nisam ja ovo ovako shvatila. ja sam samo objasnjavala kako ja shvatam ono sto je buba truba shvatila a za sta je dobila 20 i kusur preporuka
Lord Greystock Lord Greystock 14:57 12.07.2013

Re: Razdrmavanje

bladerunner92

Oprin govor ne mogu da saslusam (potrazicu da li ima negde napisan)iz prostog razloga sto je na mestu na kome radim neko "zvucnog naziva zanimanja" , verovatno sistem administrator(ili ko vec) ukinuo mogucnost gledanja you tuba i uopste klipova ili cega vec

A nije ti blokirao pristup blogu? Loše radi.
Šala

I ja sam jedan od tih sa "zvučnim zanimanjem" mada sam završio tehnički fakultet - dakle inžinjer. Dal sam onda dopustio sebi degradaciju... A stalno se usavršavam, učim, polažem ispite, pišem radove... za razliku od velike većine "profesora" koji od kraja faksa nisu prstom mrdnuli po tom pitanju. Što se vidi po njihovim rezultatima. Na žalost.
Neki od nas sa tim "zvučnim zanimanjima" svojim činjenjem pomažemo da kompanije povećaju profit, da daju ljudima zaradu. Ako ne radimo dobro - niko nas neće angažovati.
Voleo bi da je profesorka navela jednu merljivu oblast gde su se ti profesori pozitivno istakli. Recimo oni PISA testovi.
Jadno od nekog ko sebe smatra za neku (intelektualnu?) elitu.

Svakako se slažem sa tvojim mišljenjem!
bladerunner92 bladerunner92 21:45 12.07.2013

Re: Razdrmavanje

Lord Greystock
A nije ti blokirao pristup blogu?


brisi ovo
odmah!
sima2000 sima2000 14:37 11.07.2013

hm..

Konačno si me naterao da pročitam profesorkin govor i mislim da grešiš.
Nisu sva zanimanja ista - neki poslovi donose 500 evra mesečno, a neki 500 evra u minuti. Ako je cena u novcu merilo svih vrednosti onda profesor srpskog u srednjoj školi može pasti u iskušenje da sebe i svoj rad obezvredi (kao što je okolina većinski podlegla tom iskušenju). Jeste profesorku ponela emocija, ali sa debelim opravdanjem i sa jasnim i svetlim ciljem.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 14:40 11.07.2013

Re: hm..

čovek ima tri fundamentalna prava.
SAMO TRI!
1. na život
2. na slobodu
3. na samoopredeljenje u izboru puta ka ličnoj sreći.

nije svakome sreća u parama. inače, gospođa je delimično u pravu, samo je mnogo dogmatična.
princi princi 14:46 11.07.2013

Re: hm..

inače, gospođa je delimično u pravu

Ali pazi kad me uopšte ne iznenađuje ovaj "ubio-si-pogrešnog-čoveka" trenutak.
Govor inače užasno smrdi na Dveri/DSS. Ako bih mogao da napravim profil ove osobe, rekao bih da se radi o gospođi koja živi u ulici Kralijce Natalije i ponosna je što se godinama zalagala da se ime ulice promeni; smetaju joj pederi u komšiluku i misli da bi ih trebalo izmesiti; najbolje prijateljice su joj koleginice profesorice srpskog jezika i književnosti i eventualno francuskog; obožava da ide u pozorište i to voli svakodnevno da pominje.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 14:52 11.07.2013

Re: hm..

nisam ja ovde nikoga ubijao. samo govorim o tome, kako je neko gore ispravno primetio, kakvo je to ludilo kad nas pameti prizivaju ogorčeni, emocijom poneseni, zastareli, dogmatski ljudi. a nešto mi miriše da je gospođa kompleksnija osoba od toga i da voli svoj posao i decu koju podučava.

inače, otkud ti ideja da u ulici Kraljice Natalije ima pedera?
lidiaz lidiaz 14:53 11.07.2013

Re: hm..

inače, otkud ti ideja da u ulici Kraljice Natalije ima pedera?

Dobili su zgradu za svoj centar
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 14:55 11.07.2013

Re: hm..

U ruskom domu? Zakup na 100 godina?
lidiaz lidiaz 14:56 11.07.2013

Re: hm..

Ovde se slazem sa Simom.
Danas je najbitnije da ime profesije zvuci. Tako da su svi menadzeri ili pi-r-ovi. Bez te titule su niko i nista.
Upotreba engleskih reci je posebna prica jer biznis adminitrator zvuci nekako jace od poslovnog sekretara
lidiaz lidiaz 14:58 11.07.2013

Re: hm..

Dejan Tiago Stanković
U ruskom domu? Zakup na 100 godina?

Ne, neku drugu, preko puta Matenaticke.

Sta fali ruskom domu, Rusija je prestonica kulture. Pre no sto me napadnes, vecina Rusa koje znam vole ono sto se smatra klasicnom kulturom, pozoriste, balet, klasicnu muziku.
U Izraelu je sa njihovim dolaskom skocila posecenost.
I to nisu samo obrazovani Rusi, obican narod
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 15:00 11.07.2013

Re: hm..

u rusiji je parada zabranjuena na 100 godina. a protiv Rusa ništa nemam, protiv Rusije imam. Daleko joj lepa kuća.
nurudin nurudin 15:10 11.07.2013

Re: hm..

Dejan Tiago Stanković
čovek ima tri fundamentalna prava.
SAMO TRI!
1. na život
2. na slobodu
3. na samoopredeljenje u izboru puta ka ličnoj sreći.

nije svakome sreća u parama. inače, gospođa je delimično u pravu, samo je mnogo dogmatična.


Управо је професорка сва три фундаментана људска права апострофирала. Проблем је што је њен говор од стране неких људи буквално схваћен.
Тиресија у Христићевим Чистим рукама каже, поводом приче о Едипу, (парафразирам): Хвала вам, богови, што је ова прича пала у руке филозофа, јер би у рукама обичног човеке постала једна банална прича.

П. С. Синоћ написах блог о реакцијама на професоркин говор, међутим, нестао ми интернет, па самим тим и блог...
godec godec 15:12 11.07.2013

Re: hm..

Dejan Tiago Stanković
kakvo je to ludilo kad nas pameti prizivaju ogorčeni, emocijom poneseni, zastareli, dogmatski ljudi...


Preteruješ. Taman sam te pohvalio. U nekoliko reči si neargumentovano preterano kritikovao sve. I društvo (ludilo) i "nas" (bez pameti, a pošto si ti izneo ovo zapažanje suptilno si se distancirao i od "nas bez pameti" i od ludila) i neumerenu i nepristojnu kritiku ličnosti profesorke.

Koliko god da je ona pogrešila u pojedinim delovima teksta koji je napisala većina ljudi ipak očigledno prepoznaje njene motive i emocije koje su u suštini pozitivne i plemenite. Što se ne bi moglo reći za tvoj post i pojedine komentare. Tendenciozno ponavljaš u svom postu: "Profesorka Rajna svojoj deci"

Profesorka se obratila studentima. Ne deci. Dovodiš u zabludu čitaoce kako bi diskreditovao profesorku.
Davie Davie 16:42 11.07.2013

Re: hm..

Upotreba engleskih reci je posebna prica jer biznis adminitrator zvuci nekako jace od poslovnog sekretara


Tako da danas u Srbiji spoljnjeg radnika kulturnije zovu ekstreni hard disk...
lidiaz lidiaz 17:00 11.07.2013

Re: hm..

Davie
Upotreba engleskih reci je posebna prica jer biznis adminitrator zvuci nekako jace od poslovnog sekretara


Tako da danas u Srbiji spoljnjeg radnika kulturnije zovu ekstreni hard disk...



grmfrm grmfrm 17:22 11.07.2013

Re: hm..

u rusiji je parada zabranjuena na 100 godina


I ovo je merilo cega?
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 17:50 11.07.2013

Re: hm..

kakvo je to ludilo kad nas pameti prizivaju ogorčeni, emocijom poneseni, zastareli, dogmatski ljudi. a nešto mi miriše da je gospođa kompleksnija osoba od toga i da voli svoj posao i decu koju podučava.


ajde da je prizivanje pameti,
nego se tu o nadahnuću radi...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:33 11.07.2013

Re: hm..

Ја помало не разумем сву ову гужву око говора РДа. Цео њен говор има призвук и тон говорa наивног сеоског уче, дакле неког ко нема баш најбољу копчу са својим временом и својом цивилизацијом.
AlexDunja AlexDunja 18:36 11.07.2013

Re: hm..

Ја помало не разумем сву ову гужву око говора РДа.


moje dete danas reče: kakvih ima na katedri za srpski,
ovo je prilično politički korektno
Jukie Jukie 21:23 11.07.2013

Re: hm..

sima2000
Konačno si me naterao da pročitam profesorkin govor i mislim da grešiš.Nisu sva zanimanja ista - neki poslovi donose 500 evra mesečno, a neki 500 evra u minuti. Ako je cena u novcu merilo svih vrednosti onda profesor srpskog u srednjoj školi može pasti u iskušenje da sebe i svoj rad obezvredi .

Svaki maturant zna da je nastavnička plata najmanja plata srednje klase, tako da u nastavnike (i/ili biologe) idu oni koji moraju jer je to njihova sudbina i definišuća osobina njihove ličnosti.

Inače tabela (mislim da ju je Rubi Pejn smišljala?) gde su upoređuju klase ima desetak redova (najzabavniji mi je "kako se svađaju pripadnici koje klase" - sirotinja se svađa tučom i vriskom, srednja klasa se svađa pričom tj. izazivanjem krivice, viša klasa se svađa tužbama i tihom ekskluzijom iz društvene grupe) a jedan je "kako pripadnici koje klase definišu pripadnost klasama". Sirotinja definiše klasu preko količine zarađenog novca, srednja klasa preko postignuća (npr. obrazovanja), viša klasa kao skup društvenih normi koje poštuju. Tako da nastavnici, koji pripadaju srednjoj klasi, ne bi trebalo da uspeh definišu preko novca nego preko zarađene pozicije.
maksa83 maksa83 21:27 11.07.2013

Re: hm..

Tako da nastavnici, koji pripadaju srednjoj klasi, ne bi trebalo da uspeh definišu preko novca nego preko zarađene pozicije.

To je naopako. Nastavnici bi morali da definišu uspeh kroz kvalitet njihovog - d' izvini Profesorka - autputa. Koliko si dobro naučio decu to tvoje. Za to si, zaboga, plaćen.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:38 11.07.2013

Re: hm..

To je naopako. Nastavnici bi morali da definišu uspeh kroz kvalitet njihovog - d' izvini Profesorka - autputa. Koliko si dobro naučio decu to tvoje. Za to si, zaboga, plaćen.

Tačno tako.
Ona sila funkcionalno nepismenih je kroz škole prošla...(da se razumemo, ne pričam samo o Srbiji, nego i o Sloveniji, gde je taj procenat veći od 70)

Edit:
Setih se, kad su nam se deca u gimnaziju jednu ovdašnju upisivala, jedna od glavnih stvari kojom se dotična pohvalila je ocenjivanje nastavnika od strane učenika i da se onda na osnovu toga...blablabla...
Negde u trećoj godini priupita Žmu direktorku da li to ocenjivanje još uvek važi:

- Da, naravno.
- Možete li nam pokazati ocene.
- Ne.
- Zašto?
- To su ocene za internu upotrebu.
- Ali mi smo interni, u vašoj školi smo.
- To je samo za nastavnički kolektiv.
nicknaylor nicknaylor 21:54 11.07.2013

Re: hm..

maksa83
Tako da nastavnici, koji pripadaju srednjoj klasi, ne bi trebalo da uspeh definišu preko novca nego preko zarađene pozicije.

To je naopako. Nastavnici bi morali da definišu uspeh kroz kvalitet njihovog - d' izvini Profesorka - autputa. Koliko si dobro naučio decu to tvoje. Za to si, zaboga, plaćen.


Da li se slazes da je za autput dakle usvajanje predavanog materijala najbitnija motivacija studenata? Ukoliko se slazes onda molim odgovor na sledece pitanje. Ako se ne slazes, kad budem imao vremena iskopacu studiju koja je radjena negde u Kaliforniji gde je pokazano da je efikasnost nastavnika mnogo manje bitna od motivacije dece.

Dakle ako se slazemo to oko motivacije, ko je odgovoran za to ? Nastavnici, sama deca, roditelji, drzava ?

Da li moze da se ocekuje da dete skace kao majmun do 7. godine i da onda carobnim stapicem neko ga pretvori u djaka koji je spreman da usvoji. Najlakse je delegirati odgovnorst na nekog drugog i reci pa to je tvoj posao.

Da li onda seceras moze da krka cokoladu svaki dan i da ide kod doktora i kaze pa to je vas posao ja cu da radim sta hocu..

Pipave su to vode..
jesen92 jesen92 00:37 12.07.2013

Re: hm..

nije svakome sreća u parama. inače, gospođa je delimično u pravu, samo je mnogo dogmatična.
nije svakome ali nekome jeste pa i taj neko ima pravo da zaradjuje pare i da se ne stidi (pod predpostavkom da ne krade)...profesorka je bila vrlo inspirsana onim zadacima sa male mature koji su se pojavili u javnosti pre mature i to mi je jasno posto smatram da je to zaista katastrofa za nase drustvo...medjutim, govor joj je malo vanvremenski tj u neskladu sa danasnjicom..ima zaista "cudnih naziva radnih mesta" i o tome kao jezicar moze da kaze sta misli ali nema pravo da omalovazava neka nova zanimanja i da sve strpa u jedan kos u kome su neznalice, neradnici i lopovi, jednom recju bezveznjaci koji imaju pare i kvadratne metre...nista nije samo crno ili belo, uglavnom je sareno...
freehand freehand 00:54 12.07.2013

Re: hm..

.ima zaista "cudnih naziva radnih mesta" i o tome kao jezicar moze da kaze sta misli ali nema pravo da omalovazava neka nova zanimanja i da sve strpa u jedan kos u kome su neznalice, neradnici i lopovi, jednom recju bezveznjaci koji imaju pare i kvadratne metre...nista nije samo crno ili belo, uglavnom je sareno.

Na jednom mestu u nekoj od svojih knjiga Efraim Kišon se smeje izuzetnoj sklonosti Bečlija da se međusobno oslovljavaju zvučnim titulama.
Stanislav Lem, pak, u "Zvezdanim dnevnicima Ijona Tihog" govori o čitavoj planeti na kojoj je to deo neizostavnog komunikacijskog folklora.
No rekao bih da je u ovom slučaju po sredi sasvim nešto drugo: težnja da se kojekako stečenim diplomama i šupljim a zvečećim i besmislenim zvanjima i titulama pokrije ispraznost, neznanje, pokondirenost, opšta nekompetencija i intelektualna impotencija. U nas tako čćesto zasenjivanje prostote.
I rekao bih da ova gospoja svojim mladim kolegama upravo na to pokazuje kao preteći mentalni ambis.

A to da je na kraj srca neko ko i advokate ubraja među najčasnija zanimanja - zaista nije u redu tvrditi.
maksa83 maksa83 06:06 12.07.2013

Re: hm..

Dakle ako se slazemo to oko motivacije, ko je odgovoran za to ? Nastavnici, sama deca, roditelji, drzava ?

Nastavnici, pre svega. Svaki posao je lak - u idealnom svetu koji ne postoji.

Za kvalitet i motivaciju nastavnika u državnim školama odgovorna je isključivo država.

milisav68 milisav68 07:25 12.07.2013

Re: hm..

jesen92
ima zaista "cudnih naziva radnih mesta" i o tome kao jezicar moze da kaze sta misli ali nema pravo da omalovazava neka nova zanimanja i da sve strpa u jedan kos u kome su neznalice, neradnici i lopovi, jednom recju bezveznjaci koji imaju pare i kvadratne metre...nista nije samo crno ili belo, uglavnom je sareno...

Jeste sve šareno kad se pogleda način zarade (legalno/nelegalno) i ponašanja, medjutim kad se pogleda uticaj na društvo, onda u prvi plan izbijaju oni koje je profesorka pomenula.

Jednostavno, takav je sistem napravljen, da ako hoćeš da se "umešaš", moraš da ugaziš u blato (čast izuzecima).

I nije to samo u Srbiji, već u svim zemljama ex-SFRJ (verovatno i u još nekim, ali mi je ovo "lakše" da pratim).
mariopan mariopan 19:27 12.07.2013

Re: hm..

AlexDunja
Ја помало не разумем сву ову гужву око говора РДа.


moje dete danas reče: kakvih ima na katedri za srpski,
ovo je prilično politički korektno

Случајно сам кликнула обавести модератора, извињавам се.
cult cult 15:34 11.07.2013

Kakva internet eksplozija

Da nije onog pljuvanja po tudjim zanimanjima, ocenio bih to odličnim motivacionim govorom. Ponižavati sve koji nisu lekar, inženjer, profesor...uključujući i one od čijeg rada, na kraju krajeva, dobijaš platu, prilično je gadno, neumesno i nimalo prosvetiteljski.

Može se motivisati i bez ponižavanja drugih. Ma koliko bili manje pametni i uspešni od nastavnika srpskog jezika.
buba_truba buba_truba 16:08 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

cult
Da nije onog pljuvanja po tudjim zanimanjima, ocenio bih to odličnim motivacionim govorom. Ponižavati sve koji nisu lekar, inženjer, profesor...

Pljuvanje, ponižavanje - pretera ga, bre.
Rekla je „Ako mene pitate, na listi vrhunskih zanimanja nalaze se sledeća: profesor, lekar, advokat, sudija, inženjeri, još jednom, profesor. Ako pitate sve roditelje ovog sveta čime bi želeli da se njihova deca bave, odgovoriće vam na isti način."
Pretpostavka je da je njima važan kako njen, tako i stav njihovih roditelja, pa je tim mladim ljudima koji su već odabrali zanimanje i iškolovali se, htela malko da "podigne repiće", da ih osokoli... po meni, opet samo motivacioni razlog. Možda bi to neko umeo i bolje da sroči, ali meni se u celoj priči upravo dopadaju spontanost i emotivnost sa kojima je nastupila.
'eb'ga, svemu se svetu ne može ugoditi.
cult cult 16:33 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

JER PROFESORKA: ...da i ne govorim o art direktorima, biznis konsultantima, bek-ofis administratorima, velnes konsultantima, ivent koordinatorima, kopi-print operaterima, marketing konsultantima, ofis-asistentima, portfolio-menadžerima, produkt dizajnerima.

Iza zvučnih naziva zanimanja najčešće se kriju foliranti koji misle da se ugled može steći preko noći, kriju se oni koji nisu imali izdržaj da završe fakultet koji su započeli, oni koji menjaju zanimanja i profesije kao prljave čarape.


Ovo je u svojoj postavci gotovo odvratno.
Da ne govorimo o tome da očigledno ne zna koje se nauke kriju iza nekih od upotrebljenih termina.


JER PROFESORKA: ...Ponosite se svojim zanimanjem koje se može steći samo upornim, vrednim radom, odricanjem, nespavanjem i višegodišnjim samosavladavanjem i samoodricanjem. Ne dozvolite da vam bahati, hvalisavi i samouvereni vlasnici raznoraznih restorana, firmi, privatnih aviona, luksuznih stanova drže lekcije o uspehu, jer VI STE PROFESORI, a oni su samo vlasnici kvadratnih metara!


Nek neko poruči profesorki da se do "raznih firmi" i "samo vlasnika kvadrata" dolazi vrlo, vrlo vrednim radom, odricanjem, nespavanjem, upornim, višegodišnjim samosavladavanjem i samoodricanjem. I da vlasništvo nad kvadratima ne podrazumeva ni bahatost, ni hvalisavost, ni "samouverenost".
Kod "nespavanja" bih dodao i da JER PROFESORKA može mirno da spava kad ode kući s posla, dok ovi "samo vlasnici kvadrata" ne mogu sebi da priušte takvo zadovoljstvo.
bolid1 bolid1 16:35 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

vrlo, vrlo vrednim radom, odricanjem, nespavanjem, upornim, višegodišnjim samosavladavanjem i samoodricanjem. I da vlasništvo nad kvadratima ne podrazumeva ni bahatost, ni hvalisavost, ni "samouverenost".


Cult, slozili smo se na keca, ali u zemlji Srbiji to nije pravilo, vec izuzetak...to je problem i to je ono sto je ona pokusala da kaze...bar sam ja tako shvatio ili tako hteo da shvatim.
freehand freehand 16:37 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Kod "nespavanja" bih dodao i da JER PROFESORKA može mirno da spava kad ode kući s posla, dok ovi "samo vlasnici kvadrata" ne mogu sebi da priušte takvo zadovoljstvo.

Sve mi se nešto čini da JER PROFESORKA i ti ne mislite na iste vlasnike kvadrata.
I da bih, mada se sa oboma slažem, rekao da je ona, čisto statistički, malo više u pravu.
cult cult 16:40 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Cult, slozili smo se na keca, ali u zemlji Srbiji to nije pravilo, vec izuzetak...to je problem i to je ono sto je ona pokusala da kaze...bar sam ja tako shvatio ili tako hteo da shvatim.


Moram ti reći da se ne slažem.
Jer sam ja u tom strašnom svetu "samo vlasnika kvadrata" nekih 17 godina.
I da uglavnom srećem te izuzetke od pravila.
Samo što se o tim izuzecima ne piše po novinama, ne izazivaju pozornost, pa je slika drugačija.
bolid1 bolid1 16:55 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

cult

Samo što se o tim izuzecima ne piše po novinama, ne izazivaju pozornost, pa je slika drugačija.


Fair enough...ne znam, zeznuta je prica, hocu da verujem u njene dobre namere pa i ovo podvodim pod trapavu formulaciju, tj. da je ona pricala o onom "vidljivom" delu.
cult cult 16:59 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

hocu da verujem u njene dobre namere pa i ovo podvodim pod trapavu formulaciju, tj. da je ona pricala o onom "vidljivom" delu.


jbg, previše pasusa se odnosi na pljuvanje po svima koji nisu profesori, lekari, inženjeri...
Evo, i završnog:

Vaša moć je ogromna i vaš zadatak je od strateškog značaja. U tome je razlika između vas i raznoraznih menadžera, konsultanata, koordinatora, administratora, operatera, bogatih vlasnika lokala i ostalih eksperata za prodavanje magle. U njihovim rukama su projekti, lokali, avioni i kamioni, a u vašim rukama je budućnost ove zemlje.


Verujem ja u njene dobre namere, ali ovo je baš ružno i nemoralno, jbg.
cult cult 17:09 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Ne dozvolite da vam bahati, hvalisavi i samouvereni vlasnici


Jebote, pa ceo njen govor je pun bahatosti, hvalisavosti i sumnjive samouverenosti.

Sad kad zaista obratih pažnju na tekst, a ne na vatru koja ga nosi i površni prvi opšti utisak, tekst je, ukratko, ogavan.
predatortz predatortz 18:30 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

cult
Ne dozvolite da vam bahati, hvalisavi i samouvereni vlasnici


Jebote, pa ceo njen govor je pun bahatosti, hvalisavosti i sumnjive samouverenosti.

Sad kad zaista obratih pažnju na tekst, a ne na vatru koja ga nosi i površni prvi opšti utisak, tekst je, ukratko, ogavan.


Profesorkin tekst sam doživeo kao ona pumpanja u vojsci. Ono vi ste elita,ostali vam nisu ni do kolena...

Rekao sam već, odrastao sam na profesorskom 'lebu. Pola porodice mi radi u prosveti. Časno ljudi predaju to što predaju, žive skromno, slažem se da su malo plaćeni. Slažem se i sa tim da odnos države prema njihovoj profesiji nije najkorektniji.
Nije mi jasna jedna stvar:

Zbog čega profesorka devalvira svoju profesiju, dajući profesorima ulogu jurišnika u ratu protiv starleta,manekenki i pevaljki?
Zašto profesorka poziva na krstaški rat, tražeći pobedu ?

Nije li to mešanje baba i žaba? Kao što mje mešanje baba i žaba poređenje profesorske sa drugim profesijama.

Lepo reče Kalt, može se 'pumpati mlada krv' i bez vređanja drugih.

A sad o kvadratima...
Treba li da se stidim što sam svojim radom postao suvlasnik u firmi? Jbga profesorka, imam i fakultet... Ako ne umem da radim to što radim, tržište će me kazniti. Biću izbačen iz igre.

Ko će kazniti one profesore koji loše rade svoj posao?
Niko! Oni će, do penzije, kažnjavati našu decu...
cult cult 19:00 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Ono vi ste elita,ostali vam nisu ni do kolena...


Tiću, jbt. Zamisli da procuri neki motivacioni govor za hirurge.
4krofnica 4krofnica 19:50 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija


dajući profeorima ulogu jurišnika u ratu protiv starleta,manekenki i pevaljki


punch line: profesori su izgurali generacije Starleta & co.

'prešlicavanje' me podseti juče na jednu pesmu koja je preradjen tekst novinarke koja piše za 'Chicago Tribune' (Kurt Vonnegut je pogrešno smatran za autora) Mary Schmich, koji je napisala kao govor koji bi pročitala studentima.

<Advice, like youth, probably just wasted on the young>

dobar:)

kick68 kick68 20:09 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija


A sad o kvadratima...
Treba li da se stidim što sam svojim radom postao suvlasnik u firmi? Jbga profesorka, imam i fakultet... Ako ne umem da radim to što radim, tržište će me kazniti. Biću izbačen iz igre.


Znas kako se kaze: Those who can, do; those who can't, teach; those who can't teach, teach gym:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:31 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Ako mene pitate, na listi vrhunskih zanimanja nalaze se sledeća: profesor, lekar, advokat, sudija, inženjeri, još jednom, profesor. Ako pitate sve roditelje ovog sveta čime bi želeli da se njihova deca bave, odgovoriće vam na isti način."


Ako mene pitate, ne vrhunska zanimanja, već zanimanja koja bi trebalo da budu jako značajna svakom društvu su:

1. učitelj
2. lekar
3. sudija

Kao roditelj nikada nisam poželela da moje dete studira išta od gore navedenog, želela sam i želim da studiraju ono što njih zanima.
Zanimljivo je da na listi, tvrdo konzervativno, nema zanimanja iz oblasti kulture. To nisu vrhunska zanimanja? Čemu će profesori srpskog učiti studente ako nema pisaca i pesnika? Čemu će profesori umetnosti učiti studente bez slikara, vajara, dizajnera? Profesori muzike bez kompozitora?..
tsunade tsunade 20:53 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Nek neko poruči profesorki da se do "raznih firmi" i "samo vlasnika kvadrata" dolazi vrlo, vrlo vrednim radom, odricanjem, nespavanjem, upornim, višegodišnjim samosavladavanjem i samoodricanjem. I da vlasništvo nad kvadratima ne podrazumeva ni bahatost, ni hvalisavost, ni "samouverenost".
Kod "nespavanja" bih dodao i da JER PROFESORKA može mirno da spava kad ode kući s posla, dok ovi "samo vlasnici kvadrata" ne mogu sebi da priušte takvo zadovoljstvo.


da. izgibosmo, culte, borbe ne videsmo, kod ove profesorke.
tsunade tsunade 21:27 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Jebote, pa ceo njen govor je pun bahatosti, hvalisavosti i sumnjive samouverenosti.

tekst je, ukratko, ogavan.


profesorka je pravi izdanak ove naše srbijice. ne razume svet u kojem živi. pa iako ga ne razume, voli da ga tumači. e tu nastaje ršum.

zapitala sam se na primer koliko su tek autori softvera bezvredni jadnici. njihovo tobož zanimanje ne može ni da se prevede na profesorkin, srpski jezik.
lidiaz lidiaz 21:43 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

zapitala sam se na primer koliko su tek autori softvera bezvredni jadnici. njihovo tobož zanimanje ne može ni da se prevede na profesorkin, srpski jezik.

Autori softwera su programeri, i, u neku ruku, spadaju u klasu inzinjera.
Tako da moze da se prevede. Sve moze da se prevede ako ima dobre volje da se prevede.
Kao sto sve moze da se kaze i na mesavini srpskog i engleskog, ili nekog drugog stranog jezika. Serglish, kako ga zovu ovde, a kojim se sluze srpska deca odrasla u inostranstvu i pokondirene tikve.

Inzinjer je prilicno siroka kategorija.
cult cult 21:47 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

sve moze da se prevede ako ima dobre volje da se prevede.


a bek ofis menadžer?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:54 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

a bek ofis menadžer

Bek stejdž menadžer.
lidiaz lidiaz 21:58 11.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

cult
sve moze da se prevede ako ima dobre volje da se prevede.


a bek ofis menadžer?


Upravnik odeljenja (sluzbe) za podrsku.

Ajmo dalje, ja cu da nadjem opis zanimanja i da prevedem

Neka od tih zanimanja postojala su i pre uvodjenja engleskih naziva, samo sto je sad sramota tako se zvati. Mislim da je ona i na to ciljala kad je nabrojala te profesije.
Nije slucajno sto je nabrojala samo ove na engleskom
blogovatelj blogovatelj 01:27 12.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Znas kako se kaze: Those who can, do; those who can't, teach; those who can't teach, teach gym:)


Inženjeri u proizvodnji mnogo rade, malo znaju.
Inženjeri u prosveti mnogo znaju, malo rade.
Inženjeri koji smišljaju standarde, nit šta znaju, nit šta rade.

Reče moj profesor programiranja Danilo Obradović.
Atomski mrav Atomski mrav 08:38 12.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Inženjeri u proizvodnji mnogo rade, malo znaju.
Inženjeri u prosveti mnogo znaju, malo rade.
Inženjeri koji smišljaju standarde, nit šta znaju, nit šta rade.

Reče moj profesor programiranja Danilo Obradović.


Inženjeri koji rade u održavanju mnogo psuju - majku, sestre, bogove razne..

Reče njegov nekadašnji asistent, Branko Perišić. I bio je u pravu...
Sepulturero Sepulturero 10:33 12.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija



Nek neko poruči profesorki da se do "raznih firmi" i "samo vlasnika kvadrata" dolazi vrlo, vrlo vrednim radom, odricanjem, nespavanjem, upornim, višegodišnjim samosavladavanjem i samoodricanjem. I da vlasništvo nad kvadratima ne podrazumeva ni bahatost, ni hvalisavost, ni "samouverenost".
Kod "nespavanja" bih dodao i da JER PROFESORKA može mirno da spava kad ode kući s posla, dok ovi "samo vlasnici kvadrata" ne mogu sebi da priušte takvo zadovoljstvo.

Наравно да не могу ако је вероватно да их ујутро чека нека бомба подметнута под
БееМве. Али претпостављам да је коментар саркастичан...
cult cult 12:07 12.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Наравно да не могу ако је вероватно да их ујутро чека нека бомба подметнута под
БееМве.


Evo, za ove koji zamišljaju da su stotine hiljada preduzetnika, vlasnika mikro i srednjih preduzeća u Srbiji sve odreda kriminalci sa bemveima i pripadajućim bombama pod njima, odvratne gazde koji kinje radnike dok leže na svojim pljačkom zaradjenim milionima evra i srču koktele na parkiranim savskim jahtama tekst Amitza Dulnikera sa kojim se btw ne slažem po milion pitanja:

"Ajnštajn je rekao “Nije intelekt ono što čini čoveka, već karakter”.
Međutim, mi i dalje živimo u vremenu kada se veruje da čoveka velikim ne čini, ni karakter, ni intelekt, već zvanje. Zvanje koje možete kupiti na univerzitetskoj crnoj pijaci.

Govor profesorke Dragićević me je podsetio na tu činjenicu i zbog toga hoću da vam ispričam jednu priču.

Imam prijatelja još iz detinjstva, neću mu pominjati pravo ime, nego ću ga zvati onako kako ga mi između sebe zovemo, Zeka.
Zeka je nakon završene osnovne škole upisao srednju mašinsku, MOC, dole u Rakovici. Smer za automehaničara, treći stepen. Čovek je od malih nogu obožavao automobile i ništa ga drugo nije zanimalo u životu.

Nekoliko godina je mlađi od mene, pa sam još tokom njegovog pohađanja srednje škole imao običaj da doteram auto ispred njegove zgrade, da „on to malo pogleda“, jer se i bez završene srednje škole prilično dobro razumeo u problematiku automehanike. U to vreme sam imao nekog BMW-a kojeg sam polovnog pazario za sitne pare u Nemačkoj, pa je bavljenje tim BMW-om bilo pravo osveženje za njegovo majstorsko iskustvo, jer su se u našem getu tokom devedesetih među običnim svetom uglavnom vozili “kečevi”, “jugići” i “vardže”.
Tih godina kada je tek počinjao sa radom, dok je još učio, Zeka je drugarima besplatno menjao svećice, ulje i tako te sitne stvari, koje bi svaki drugi majstor pristojno naplatio. Svima je bilo dobro, on je imao svoju praksu, a mi besplatno održavanje automobila.

Sve se to u početku, odvijalo pod vedrim nebom, na razvaljenom košarkaškom igralištu, tačno ispred ulaza u njegovu zgradu, međutim, kako je Zeka počeo da radi ozbiljnije popravke tako je počeo od toga i da zarađuje, pa je još tokom školovanja uspeo da iznajmi jednu garažu u zgradi pored svoje i u njoj je počeo da „otvara motore“. Nije bio punoletan, nije imao vozačku dozvolu, ali je razumeo automobile bolje od 99% vozača na svetu.

Zeka je iz jako dobre porodice, pa je i sam vredan, radan i pošten. Otac mu je penzionisano vojno lice. Bio je u Krajini za vreme Oluje i duboko se razočarao u život nakon Miloševićeve izdaje 1995. godine, pa je nekako izgubio veru i volju da čini nešto od svog života. Majka koja je bila stub porodice je umrla sredinom devedesetih, pa je Zeka, iako najmlađi, preuzeo tu ulogu na sebe. Brat je nakon majčine smrti potonuo u neki svoj svet i tako je praktično sve palo na tog mog preduzimljivog prijatelja.
U međuvremenu se iselio iz te garaže u svojoj zgradi i napravio pristojan servis u okolini Beograda sa kojim je počeo lepo da zarađuje.

Gadne su bile te “devedesete” za sve i svakog, naročito za nekog ko je pokušavao da radi nešto normalno i pošteno. Moja i njegova generacija je polako posustajala, jedan po jedan, su odustajali od “pravih vrednosti” i tražili lakši put, ali Zeka ni jednog trenuka nije krenuo nijednom stranputicom od ponuđenih.
Iako je naša rodna Banjica neka vrsta geta, geta koji ima svoju automafiju, doduše, ne tako uspešnu kao recimo Šabac ili Surčin, Zeka nikada nije imao veze sa njom. Jednostavno, iako se svi mi manje više poznajemo iz kraja, odrasli smo zajedno sa ljudima koji su otišli tom stranputicom, on čak nije želeo ni da sedne u neki od tih automobila, a kamoli da radi nešto više od toga.
Do kraja devedesetih uspeo je da uštedi dovoljno novca i da kupi ovde na Banjici neki plac, na kojem je nekoliko godina kasnije sazidao ogroman auto-servis.
U ovom delu grada to je najveći servis tog tipa. Naravno, ništa preko noći, već, deo po deo, metar po metar, mašinu po mašinu.

Sada ima 35 godina. Oženjen je i ima decu. Vozi najnovijeg Audija, ima desetak zaposlenih i ogroman servis opremljen najmodernijom opremom. Sve, ama baš sve je uradio pošteno svojim rukama. Od prve zamene svećica, do postavljanja pločica u servisu. Kad god potražim opravdanje u društvu u kojem živimo za neki svoj neuspeh, setim se njega i obavezno progutam knedlu. On je valjda taj izuzetak koji čini pravilo.

Međutim nije PROFESOR!

Sa druge strane, dugogodišnje iskustvo i jebavanje po različitim medijskim redakcijama me je naučilo da su novinari sa završenim novinarstvom na državnom FPN-u potpuno neuoptrebljivi. Da su suženi, preplašeni, preopširni u izrazu, detaljni bez mogućnosti da sklope celu sliku, nesposobni da stiču nova znanja. To iskustvo me je naučilo da kao urednik više imam koristi od jednog svršenog studenta FMK-a nego od pet novinara sa FPN-a, jer je taj jedan željan znanja, a ne zvanja.
Nisu FPN-ovci izuzetak, sa Pravnog izlaze svršeni pravnici koji ne znaju da napišu tužbu, diplomirani ekonomisti ne znaju šta je potrebno da se registruje firma. Sveže diplomirani psiholozi imaju potrebu za ozbiljnom psihoterapijom.

Koliko je profesionalni kvalitet srpskih studenata zabrinjavajuć govori i situacija od juče. Direktor u jednoj velikoj domaćoj medijskoj kući, malo pre ponoći me zove i pita, da li poznajem nekog dobrog marketing stručnjaka. Tri meseca sa tri oglasa ne mogu da nađu odgovarajućeg čoveka. Kaže već očajan „Da li ti veruješ da od 15 ljudi koliko je bilo na razgovoru samo troje zna koji „browser“ koristi kad „surfuje“ po internetu, a svi su diplomirali na nekom fakultetu. Ej, ne znaju kojim brauzerom idu na internet čoveče.“
Nepoznavanje rada na računaru se smatra funkcionalnom nepismenošću u 21. veku.

Srpski fakulteti su kaljuga našeg društva u koju ne sme da se dira, jer su tamo, pobogu intelektualci, profesori, krem de la krem naše intelektualne elite. Elite u društvu koje je poraženo na svim poljima,koje bedno i duhovno i materijalno. Srpski fakulteti su uglavnom izvor korupcije, raznih zloupotreba, ekstremnog nacionalizma, prostitucije, nepotizma i uopšte negativne selekcije. Studenti izlaze sa diplomom sa kojom ne znaju šta će, bez znanja o najosnovnijim stvarima iz oblasti za koju su se školovali.

Bilo bi jako lepo da razumete da ovo društvo nisu upropastili automehaničari, frizeri i starlete PROFESORKO Dragićević, nego pravnici, kao što je bio Milošević na primer, ili doktori nauka kao što su Koštunica, Šešelj, diplomirani ekonomisti poput Miroslava Miškovića, Bože Đelića, Ace Vlahovića, Mirka Marjanovića, doktori politikologije poput Žarka Obradovića, profesori poput Mirjane Marković, psiholozi poput Tadića, inžinjeri poput Đilasa, klinički pshijatri poput Radovana Karadžića …
Nisu starlete i menadžeri rekli „Svi Srbi u jednoj državi“, nego najškolovaniji među nama, razni PROFESORI, doktori nauka i slični.

Vi ste ti, kojoj je bio posao da nauči ovu naciju da razlikuje „Jer ili Je l“, ne ja, ne, Zeka, ne, Soraja, nego Vi i Vaše kolege. Vi imate jebarnike po fakultetima, vi dajte kadrove za najviše državne pozicije. VI PROFESORI ste napravili privatne fakultete i na njima predajte za velike pare. Na šta se vi zapravo žalite? Na to, što je prosečnoj srednjoškolki u Srbiji lakše da se jebe sa nekom “lobanjom” u separeu “Džimisa” nego da nauči da se “ne mogu” piše odvojeno. Ko je kriv za to?

Vi PROFESORI ste ti koji je trebalo da osposobite ovo društvo za 21. vek, a vi niste razumeli vreme i mesto u kojem živite, ni pre trideset, ni pre dvadeset, ni pre pet godina, a bogami ni danas ga ne razumete.
Nemojte biti tako arogantni, jer se ti menadžerčići, starlete koje prezirete, samo, kako znaju i umeju, bore za vazduh u društvu u kojem su upravo PROFESORI zakazali, jer ih nisu naučili nikakvoj upotrebljivoj veštini u 21. veku.

Zeka koji je sve svoje u životu pošteno sam stekao i napravio, koji ne sme sebi da dozvoli da loše popravi ležaj na poluosovini jer neko može da strada zbog toga, koji plaća poreze, dadžbine, državne rekete, svaki dan već dvadeset godina drži ljudske živote u rukama, skroman je i normalan.
Vi ste gospođo Dragićević profesor na Filološkom fakultetu u Beogradu, imamo najnepismeniju naciju u Evropi, a Vi ste nadobudni ste kao da ste u najmanju ruku profesor na Oksfordu."



Read more http://amitzdulniker.com/2013/07/12/vi-ste-profesori-krivi-za-raspad-ovog-drustva/
bladerunner92 bladerunner92 12:47 12.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Bilo bi jako lepo da razumete da ovo društvo nisu upropastili automehaničari, frizeri i starlete PROFESORKO Dragićević, nego pravnici, kao što je bio Milošević na primer, ili doktori nauka kao što su Koštunica, Šešelj, diplomirani ekonomisti poput Miroslava Miškovića, Bože Đelića, Ace Vlahovića, Mirka Marjanovića, doktori politikologije poput Žarka Obradovića, profesori poput Mirjane Marković, psiholozi poput Tadića, inžinjeri poput Đilasa, klinički pshijatri poput Radovana Karadžića …


a za sve njih je karakteristicno da nisu razumeli vreme u kojem zive, pojave i promene koje nailaze u drustvu i tadasnjoj drzavi (i prvoj i drugoj i svim ostalim )ali su imali "dobru volju" i ideju da se razracunaju sa njima bas ko i profesorka...
sokodbuba sokodbuba 12:58 12.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija


''Raznorazni nepismeni i polupismeni ljudi DANAS SEBE OLAKO MOGU NAZVATI nekakvim pi-arovima ili menadžerima, neobrazovane voditeljke sebe zovu novinarkama, a folk-pevačice umetnicama, da i ne govorim o art direktorima, biznis konsultantima...''

Zeka koji je sve svoje u životu pošteno sam stekao i napravio, koji ne sme sebi da dozvoli da loše popravi ležaj na poluosovini jer neko može da strada zbog toga, koji plaća poreze, dadžbine, državne rekete, svaki dan već dvadeset godina drži ljudske živote u rukama, skroman je i normalan.


Zeka nije tip čoveka koji je pomenut kao primer osobe koja je preuzela ulogu vaspitača nacije ili propovedača ekonomskih teorija. Zar nisu ulogu profesorki srpskog i svih predmeta preuzele striptizete i prostitutke, a ulogu Zeke i ostalih vrednih i pametnih ljudi iz bilo koje oblasti, pa i biznisa, neki koji nikakve praktične rezultate u svom radu nemaju, jedino imaju uspeha u plasiranju i realizaciji obmana i pustošenja resursa i ekonomskog sistema, a od čega veoma lepo i nenarušenog ugleda žive?

Uspećete u tome samo ako mnogo znate, ako volite ono što radite i ako ste posvećeni.

Učenici to mogu da prepoznaju, i to nepogrešivo. Ne obazirite se na činjenicu da se neke vaše kolege ne pripremaju za časove, da mnogi ništa ne rade, a primaju platu, ne obazirite se na trulež oko sebe i ne predajte mu se!


U čemu je problem iskrivljavanja ili nerazumevanja smisla njenog govora?
Pozvala je profesore da budu profesori, a ne kradljivci vrlina, naglašavajući da će se stalno sretati sa ljudima, pa i profesorima koji oduzimaju dostojanstvo sebi, svojoj profesiji i društvu, tako što se ponašaju kao šljam, a ne profesori. Lekar prestaje da bude lekar onog trenutka kada traži i uzima mito od bolesnog čoveka i postaje štetočina i masovni ubica, tako isto i profesor prestaje da bude profesor kada koristi masku profesije profesora da bi radio nešto suprotno od toga i tako dalje u svim zanimanjima koja utiču najviše na dugoročnu dobrobit zemlje.





nurudin nurudin 13:06 12.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

Imam prijatelja još iz detinjstva, neću mu pominjati pravo ime, nego ću ga zvati onako kako ga mi između sebe zovemo, Zeka.
Zeka je nakon završene osnovne škole upisao srednju mašinsku, MOC, dole u Rakovici. Smer za automehaničara, treći stepen. Čovek je od malih nogu obožavao automobile i ništa ga drugo nije zanimalo u životu.


Zeka koji je sve svoje u životu pošteno sam stekao i napravio, koji ne sme sebi da dozvoli da loše popravi ležaj na poluosovini jer neko može da strada zbog toga, koji plaća poreze, dadžbine, državne rekete, svaki dan već dvadeset godina drži ljudske živote u rukama, skroman je i normalan.



О Зеки она и говори; Зеки је посвећен читав професоркин говор, о дужности и обавези професора да васпитају и образују много баш таквих Зека...
То је поента! Све остало је пуко учитавање.

Buregdzya Buregdzya 13:36 12.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

E pretera ga baš: fakultet nije mesto sticanja praktičnih, poslovnih, primenjenih znanja da bi neko postao "menadžer za to i to", "pisac tužbi za to i to", "novinar o toj i toj temi".

Na univerzitetu se uče osnovne teme neke naučne grane. A prilika za konkretna primenjena znanja se stiću u praksi, na poslu. Znači svaka čast Zeki za svoj uspeh i trud ali to nikako ne podupire tvoju tezu o slabosti fakulteta jer je to neka druga tema.
bladerunner92 bladerunner92 13:50 12.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

nurudin


nema potrebe za ucvitavanjem posle ovako neceg

... da i ne govorim o art direktorima, biznis konsultantima, bek-ofis administratorima, velnes konsultantima, ivent koordinatorima, kopi-print operaterima, marketing konsultantima, ofis-asistentima, portfolio-menadžerima, produkt dizajnerima.

Iza zvučnih naziva zanimanja najčešće se kriju foliranti koji misle da se ugled može steći preko noći, kriju se oni koji nisu imali izdržaj da završe fakultet koji su započeli, oni koji menjaju zanimanja i profesije kao prljave čarape. Nemojte zaboraviti da se profesorom, lekarom ili sudijom niko ne može samoprozvati.


ocekivala bih da univerzitetski profesori pozivaju na razumevanje ljudi i pojava ,na prestanak osude razlicitosti, da ukazuju mladima da imaju izbor i da ne treba da dele ljude po zanimanjima, zvucnim imenima zanimanja (sta li ovo znaci uopste), boji koze,nacionalnosti, prema tome koju muziku slusaju ili da li zaradjuju tako sto su kafanske pevaljke a ne umetnice.Ja ovde vidim samo poziv da vise vrednujes sebe od drugih, odnosno poziv na nepostovanje i nevrednovanje razlicitih od tebe ili onih o kojima zapravo nista i ne znas. Kao sto rekoh neko ko pretenduje da bude uzor i model koji je visoko etican i moralan ne moze sebi da dozvoli ovakvo vredjanje i nipodostavanje ljudi, pojava, zanimanja cega god.
Ovaj deo je zapravo deo koji je podelio javnost i s razlogom. I potpuno je suvisan.
Inace Nurudine ja mislim da ti treba da imas autorsku opciju i pises na glavnoj strani bloga

nurudin nurudin 13:51 12.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

E pretera ga baš: fakultet nije mesto sticanja praktičnih, poslovnih, primenjenih znanja da bi neko postao "menadžer za to i to", "pisac tužbi za to i to", "novinar o toj i toj temi".





Na univerzitetu se uče osnovne teme neke naučne grane. A prilika za konkretna primenjena znanja se stiću u praksi, na poslu.





Znači svaka čast Zeki za svoj uspeh i trud ali to nikako ne podupire tvoju tezu o slabosti fakulteta jer je to neka druga tema.


Buregdzya Buregdzya 08:55 15.07.2013

Re: Kakva internet eksplozija

tasadebeli tasadebeli 15:39 11.07.2013

Говор будућим професорима

Шта бих ја уопште и могао да вам поручим кад ви ионако све знате. Лепо су вас родитељи још одмалена васпитали да сте ви центар света. Ви сте најбркатији, најјачи, најпаметнији... Ма, једном речју, ви сте центар света. Сви други људи, све то што видите око вас, постоји само због вас, да бисте у томе уживали. Зато нико ништа и не сме да вам каже јер сте ви посисали сву памет овог света и врхунски сте стручњаци већ у својој 22. години.

Дакле, поручите својим будућим ученицима, још боље, ставите им одмах јасно до знања, да у свом животу треба искључиво да се руководе култом новца. То је божанство којем сви ви и ваши ученици треба да се клањате. Због тога постаните одмах корумпирани професори јер је много важније узети што више пара него изграђивати стрпљиво систем вредности у дечјим главама. То је испразна прича. Угледајте се на фолиранте и шибицаре, на оне који читавог живота ништа не раде конкретно, већ непрекидно смишљају како да у најкраћем временском року, без икаквог труда, узму што више пара и да, при томе, направе што више људи будалама.

Немојте своје ученике васпитавати тако да буду одговорни према другим људима. Шта ће им то у животу. И ви и ваши будући ученици треба да угађате искључиво својој гузи. А колико ћете при томе оставити унесрећених људи у свом животу, шта вас се тиче. Важно је да је само вашој гузи добро.

Немојте бити одговорни чак ни према својој деци једног дана. Па шта ако сте их направили? Ко их шиша! Неће тамо нека мала пекмезица да вам одузима од живота када кренете да јурцате около у потрази за насладама јер, то вам већ рекох, угађајте само својој гузи.

Идите сад у школе, понашајте се овако како сам вам рекао, ставите то јасно на знање и својим ученицима и њиховим родитељима и будите доследно егоцентрични у свакој ситуацији. Сигуран сам да ћете оставити дубоки траг за собом. Шта вас брига за неког тамо клињу који у вас гледа очима пуним наде и који у вама види можда једини ослонац пошто су га и мама и тата запустили јер се такође руководе оваквом животном филозофијом о којој вам овде причам. Ко шиша тог клињу! Нека цмиздрека, нека буде повређен јер, не заборавите то никада, ви сте центар света и све треба да се врти око вас ваших потреба без обзира колико је дечјих суза проливено због тога.

Наздравље вам био врли нови свет који ћете тако створити!


Може?


EDIT: Једино поуздано знање које сам стекао за ових мојих педесет (скоро) година живота јесте да људи баш и не воле када им се истина каже у лице. Некако је свима лакше да живе у својим малим шареним лажама од живота... ЛИНК (Дата је и анкета на дну чланка за оне који би да се опредељују.)
nurudin nurudin 16:04 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

Може?


buba_truba buba_truba 16:09 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

tasadebeli
Може?

Ne može, pao si. Vidimo se u avgustu.
nurudin nurudin 16:25 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

EDIT: Једино поуздано знање које сам стекао за ових мојих педесет (скоро) година живота јесте да људи баш и не воле када им се истина каже у лице. Некако је свима лакше да живе у својим малим шареним лажама од живота... ЛИНК (Дата је и анкета на дну чланка за оне који би да се опредељују.)


Баш тако, Тасо.

Ево шта каже Ж. Требјешанин:


Psiholog Žarko Trebješanin smatra da je govor upozoravajući i da njegove poruke pre svega imaju nameru da ohrabre buduće prosvetne radnike, kojima je i namenjen, i učvrsti ih u osećanju da imaju misiju i da im neće i biti lako da se bore za istinske vrednosti.

Međutim, ljudi su se, izgleda, nekako saživeli sa moralnim krahom, pa im zvuči disonantno svaki takav glas razuma, rekao je Trebješanin Tanjugu, navodeći da ne razume ocenu u pojedinim komentarima da je govor zapravo kultur-snobizam.

"Ja ne razumem šta znači kultur-snobizam", rekao je Trebješanin zabrinut što se, kako kaže, i ljudi koji bi trebalo da se bave duhom, u stvari bave sitnim vrednostima, bez kritičkog odnosa prema primitivizmu.

Ako neko ima nešto protiv ovih poruka, onda to zbilja govori da su i te kako urušene prave vrednosti, rekao je prof. Trebješanin i naveo da je govor njegove koleginice lep i dostojan antičke retorike.
bolid1 bolid1 16:28 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима


Може?


Moze, uz stihove: Stikle na noge, noge u kola i tetovaza na ledja gola...

Za moj ukus nije preterala ni malo, od nekih profesora iz gimnazije i sa faksa najmanje pamtim gradivo, pamtim samo lekcije o tome kako da budemo ljudi.

nim_opet nim_opet 16:54 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

Ako neko ima nešto protiv ovih poruka, onda to zbilja govori da su i te kako urušene prave vrednosti, rekao je prof. Trebješanin


Odnosno - ako nisi sa nama, protiv nas si, a profesorka je alfa i omega "pravih vrednosti", te se njena nepogresivost ne moze dovoditi u pitanje. Pa lepo.

Samo cu da primetim, da se od profesija koje profesorka smatra vrednim, vecina finansira iz budzeta u drzavi Srbiji (lekari, vecinom, profesori, velikom vecinom, sudije 100%) - ko treba da puni taj budzet? Iz cijeg poreza treba da im se isplacuju plate?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:05 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

nurudin
Ево шта каже Ж. Требјешанин: govor njegove koleginice lep i dostojan antičke retorike.

Nit je Trebješanin neko ko ima eksluzivno pravo na ocenu, nit je taj govor dostojan antičke retorike. Biće da isti malo zna o antičkoj retorici, a i govorništvu uopšte.

Reč je o prigodnom govoru kakvih ima na stotine, a koji je uz to dug i dosadan.

Gotovo sam siguran da su slavljenice i slavljenici, buduči nastavnici, jedva čekali da se govor završi, te da su se u međuvremenu pipkali ispod stolova.
grmfrm grmfrm 17:11 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

Odnosno - ako nisi sa nama, protiv nas si, a profesorka je alfa i omega "pravih vrednosti", te se njena nepogresivost ne moze dovoditi u pitanje. Pa lepo.

Samo cu da primetim, da se od profesija koje profesorka smatra vrednim, vecina finansira iz budzeta u drzavi Srbiji (lekari, vecinom, profesori, velikom vecinom, sudije 100%) - ko treba da puni taj budzet? Iz cijeg poreza treba da im se isplacuju plate?


Pa ja ipak nemam osecaj da je profesorka htela da omalovazi ostala zanimanja.
Mozda ipak neki previse k srcu uzimaju njen govor koji je ipak nesto licno od nje njenim studentima.
prapra prapra 17:40 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

nim_opet

Samo cu da primetim, da se od profesija koje profesorka smatra vrednim, vecina finansira iz budzeta u drzavi Srbiji (lekari, vecinom, profesori, velikom vecinom, sudije 100%) - ko treba da puni taj budzet? Iz cijeg poreza treba da im se isplacuju plate?


Tu smo dakle. Jebeš obrazovanje. Jebeš sudije. Kome to danas treba.
nim_opet nim_opet 17:45 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима



Tu smo dakle. Jebeš obrazovanje. Jebeš sudije. Kome to danas treba.


Ne razumem komentar? Ako zaista ne verujes da je potrebno imati i ne-lekare, ne-inzerenje, ne-profesore i ne-sudije, onda je to neophodno vrlo uzak pogled na svet. Ako mislis da je u redu pretpostavljati jedne drugima, to je ok, svako ima neki svoj vrednosni sistem, pa ja recimo predpostavljam lekare sudijama jer sta znam, lece ljude, ali jedna je stvar imati vrednosni sistem, a druga promovisati ljudima kako su ostala zanimanja nedostojna publike itd.
prapra prapra 17:55 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

nim_opet


Tu smo dakle. Jebeš obrazovanje. Jebeš sudije. Kome to danas treba.


Ne razumem komentar? Ako zaista ne verujes da je potrebno imati i ne-lekare, ne-inzerenje, ne-profesore i ne-sudije, onda je to neophodno vrlo uzak pogled na svet. Ako mislis da je u redu pretpostavljati jedne drugima, to je ok, svako ima neki svoj vrednosni sistem, pa ja recimo predpostavljam lekare sudijama jer sta znam, lece ljude, ali jedna je stvar imati vrednosni sistem, a druga promovisati ljudima kako su ostala zanimanja nedostojna publike itd.

Pa kako da ti kažem, odluči se šta hoćeš. Ti u prethodnom postu kritikuješ temelje zdravog društva jer ih, zamisli užasa, država finansira. Mošda bi sudije trebao neki privatnik da finansira?
cult cult 18:00 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

Ti u prethodnom postu kritikuješ temelje zdravog društva jer ih, zamisli užasa, država finansira.


Ne finansira ih država, već ovi što ih je ispljuvala jer su im životi i profesije manje vredni, manje su moralni, manje pametni i manje uspešni od jedne nastavnice srpskog jezika. Finansira i tu državu i tu nastavnicu.
Tako da bih ja te tvoje temelje zdravog društva malo proširio.
Ali...to sam ja. Nisam profesor.
prapra prapra 18:03 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

cult
Ti u prethodnom postu kritikuješ temelje zdravog društva jer ih, zamisli užasa, država finansira.


Ne finansira ih država, već ovi što ih je ispljuvala jer su im životi i profesije manje vredni, manje su moralni, manje pametni i manje uspešni od jedne nastavnice srpskog jezika. Finansira i tu državu i tu nastavnicu.
Tako da bih ja te tvoje temelje zdravog društva malo proširio.
Ali...to sam ja. Nisam profesor.


A šta su temelji uredjene države?
cult cult 18:14 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

jaka ekonomija, prijatelju.
To ti je osnov osnova svakog uredjenog društva.
Bez toga nema srećne države.
Iz takvog temelja ide sve ostalo.
Niko ovde nije rekao da ne treba sudija, lekara, profesora.
Ali od univerzitetske profesorke očekuješ malo širi duh, više razumevanja društvenih procesa i jače moralne postulate od ovog odvratnog pljuvanja po onima koji joj obezbedjuju relativno udoban profesorski život.

A da...pare se u tim profesorskim krugovima preziru, zaboravih.
Kad plata dolazi svakog prvog u mesecu decenijama, onako, jednostavno izraste na tekućem računu, onda se javlja prezir prema onima koji "samo pare jure".
prapra prapra 18:17 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

cult
jaka ekonomija, prijatelju.
To ti je osnov osnova svakog uredjenog društva.
Bez toga nema srećne države.
Iz takvog temelja ide sve ostalo.
Niko ovde nije rekao da ne treba sudija, lekara, profesora.
Ali od univerzitetske profesorke očekuješ malo širi duh, više razumevanja društvenih procesa i jače moralne postulate od ovog odvratnog pljuvanja po onima koji joj obezbedjuju relativno udoban profesorski život.

A da...pare se u tim profesorskim krugovima preziru, zaboravih.
Kad plata dolazi svakog prvog u mesecu decenijama, onako, jednostavno izraste na tekućem računu, onda se javlja prezir prema onima koji "samo pare jure".

A kako funkcioniše ekonomija u društvu neznanja, pravne nesigurnosti i bolesnog gradjanstva? Pada s neba?
cult cult 18:26 11.07.2013

Re: Говор будућим професорима

ti izmisliš da je neko nešto rekao, pa se s tim raspravljaš.
Za razliku od JER PROFESORKE, ja ne mislim da je njena profesija manje vredna i nepotrebna. Kao ni profesija sudije, lekara ili inženjera.

Još jednom: niko ne tvrdi da profesori, lekari i inženjeri nisu potrebni jednom društvu. Samo ukazujem da su temelji malo širi od tih u profesorkinom tužnom ličnom univerzumu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana