na vukajliji ima raznih definicija (u kombinaciji sa neizbežnim suverenitetom)
meni je najdraža:"to je nešto što imajuskoro sve članice ujedinjenih nacija". teritorijalni integritet je neretko izgovor za mnoge (neko bi rekao "muške") igre. u suštini, nisu muške, samo su glupe.
ali poslednjih dana se priča o teritorijalnom integritetu najviše vrti u čačku oko jednog parking mesta
pretpostavljam da ste bar delimično upoznati sa "tihim štrajkom čačanskih saobraćajaca" koji je započeo kao solidarnost kolegi koji je pokušao da ukloni nepropisno parkiranu maricu.
priča je veoma interesantna sa više aspekata. krenućemo od "teritorijalnog integriteta"
sukob je nastao jer je marica, koja nije u intervenciji "nepropisno" parkirana ispred zgrade policije u čačku. to nepropisno znači da je marica parkirana na mesto "rezervisano" za upravu saobraćajne policije a već neko vreme u čačku traje sukob između "načelnika saobraćajne policije i načelnika policijske uprave". u svakom slučaju, jedni policajci se igraju "teritorijalnih igara" i na mesto koje im "ne pripada" parkiraju maricu a drugi policajci nastavljaju sa "odbranom teritorijalnog integriteta" pa tu maricu pokušavaju i paukom da pomere
problem: marica ni na koji način ne ugrožava saobraćaj već samo "iritira" zauzimanjem teritorije. bezobrazluk je svakako što se paukom odnose automobili sa takvih mesta, dovoljno bi bilo napisati kaznu, a koliko ima osnova u nekom zakonu takva uzurpacija imovine posebno je pitanje
policajac koji je "pristupio zadatku odbrane teritorijalnog integriteta" je nekoliko dana posle toga postao simbol otpora čačačnskih saobraćajaca. naime, on je "tiho" kažnjen premeštajem u gornji milanovac (a država se oduvek igrala tako sa svojim neposlušnim službenicima - slanjem na službovanje u raznorazne nedođije) a kolege saobraćajci su stupili u "tihi" štrajk - prestali su da pišu lazne
problem: taj tihi štrajk podrazumeva da se kazne ne pišu i za najteže prekršaje i ugrožavanje saobraćajne bezbednosti - čak se ni za vožnju pod uticajem alkohola nisu pisane kazne. to pokazuje da je saobraćajna policija (bar u čačku) shvatila svoju dužnost kao nekog ko je tu da obezbeđuje neke prihode nekome (naplaćivanjem kazni) a ne bezbedne uslove za vožnju. zaustaviti nekog pod uticajem lakohola i pustiti ga da nastavi dalje vožnju nesankcionisanog iz razloga nekog "štrajka" predstavlja, po meni, vrhunski stepen licemerja i nerazumevanja svoje uloge u društvu.
ova teritorijalna bitka je zakomplikovana i vezama jednog od sukobljenih sa veljovićem (ili kako se već zove glavni policajac u zemlji - stvarno nemam nameru da mu pamtim ime a vidim i da je ivica imao šta da kaže na temu (ukratko - "nije to ništa i brzo će se rešiti")
u toj igri plavaca sa belim oprtačima i ove druge podvrste jedini koji nemaju svog zastupnika, po običaju, su oni koji ih finansiraju. dok oni igraju svoje teritorijalne igre, o bezbednosti u saobraćaju niko ne brine, a način na koji se pristupilo "odbrani teritorijalnog integriteta" budi sumnju da je te brige ikada i bilo
i za kraj, ako u prethodnom delu teksta nisam bio dovoljno patetičan da podsetim da je u srbiji prošle godine u saobraćajnim nesrećama poginulo preko 700 ljudi.