Astronomija| Budućnost

Tragična hronika ili srpski puk u raljama života

mikele9 RSS / 05.01.2021. u 18:26

Od Stefana Nemanje pa do danas, Srbi se nalaze u raljama života. A možda i od ranije. Život sam po sebi nema nikakve ralje/čeljusti, serbski puk ih sam stvara. Od pamtiveka je, ako ne voleo, podrazumevao je da bude podjarmljen, da neko njime vlada. I sem raritetnih izuzetaka, Srbima su vladali tirani, nikogovići, lopovi, uništavači svega što je bilo iole dobro i pošteno. Nikada mi neće biti jasno zašto su Srbi skoro uvek birali ništarije da ih vode u tz svetlu budućnost! Ruku na srce, pored izvanrednih osobina i potencijala srpskog naroda, Srbi su širom otvorenog srca, pristajali da budu deo stada, krda. I živa je istina da se ni međusobno nisu, čak i porodično, odnosili fer jedni prema drugima. Oduvek je podmetanje nogu, bio jedan od omiljenih sportova serbskog naroda. Uvek su gledali preko plota, u tuđe dvorište, tuđ život, ne obazirući se na sopstveni. To je najverovatnije, odnosno, uzrok koji je za posledicu imao i ima ono u čemu živimo.

Nije ništa čudno što mi na pamet padoše scene iz filma Rajka Grlića Štefica Cvek u raljama života. Kao prvo, Mira Furlan Šteficina prijateljica, ma kako brljiva, iskreno brine o njoj i njenom životu. Drugo, nikada neću zaboraviti reči Radka Poliča koji brine o papagaju kojeg ostavljaju Štefici: I ne pozabite na korenček! Znači briga o drugima, čak i o životinjama. Naravno da ima i toga, empatije, voljenja drugih, bliskih ili prijateljica i priijatelja, raznoraznih kućnih ljubimaca ali to mu kod nas dođe kao kap vode u okeanu. Što smo više u raljama života koji smo sami odabrali i načinili, uz totalno uništenje obrazovnog sistema i kulture, to je sve više zlobe, pakosti, mržnje... što je narod neobrazovaniji, lakše se njim vlada. Uz dodatak, ne manje važan, da su svi mediji u rukama vlasti. Neobrazovan puk veruje svemu što čuje iz magične kutije ili kojekakvih informera, pa zato ne čudi što na izborima glasaju za koga već glasaju. Sećam se ne tako davnih vremena kada su Miloševića branili penzionerke i penzioneri kojima je sramno pokrao penzije. Isto se i sada dešava, ništa se nije promenilo.

Panta rei iliti sve teče sve se menja, reče Heraklit. Hm! U zemlji u kojoj živim, ništa se ne menja osim glavara. A i oni su slični jedan drugome kao da su prekopirani. Svake sekunde daju obećanja koja su: Obećanja ludom radovanja! Nafatirani i oni i njihovi najbliži, počaste penzionere sa po 5.000, 00 dinara od njihovih, penzionerskih para i zadovoljno trljaju ruke. Ralje života koje je srpski narod na izborima izglasao, sve se više i jače stežu ali ko za to mari! Većina koja bi da izađe iz ralja, da ih se zauvek otarasi, ne poduzimajući ništa, mudruje po društvenim mrežama, dupetom ne mrdajući! Opozicija! Šta je to?

Šta nas očekuje u Novoj 2021 godini? Biće bolje, biće najbolje, biće bolje od najboljeg i još bolje! Procvetaće 1000 cvetova, ruže, gladiole, perunike, jagličci, visibabe, posebno ove poslednje. Visiće babe, dede ali i svi ostali bez obzira na godine. Što nas dovodi do toga da ćemo svi izvisiti. Hebi ga, imali smo skroz naskroz demokratske izbore i to nam sleduje.



Komentari (432)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 18:49 05.01.2021

Nije da je baš kap vode

Nije ništa čudno što mi na pamet padoše scene iz filma Rajka Grlića Štefica Cvek u raljama života. Kao prvo, Mira Furlan Šteficina prijateljica, ma kako brljiva, iskreno brine o njoj i njenom životu. Drugo, nikada neću zaboraviti reči Radka Poliča koji brine o papagaju kojeg ostavljaju Štefici: I ne pozabite na korenček! Znači briga o drugima, čak i o životinjama. Naravno da ima i toga, empatije, voljenja drugih, bliskih ili prijateljica i priijatelja, raznoraznih kućnih ljubimaca ali to mu kod nas dođe kao kap vode u okeanu.


Kad si se već setio Štefice - pa i naši brinu Mikele o drugima nije da nije.

Ima korenčeka raznijeh



Šta nas očekuje u Novoj 2021 godini?


Čeka nas 31.12.2021 god. doček 2022 god. Između ostalog. Šta ćeš više.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:02 05.01.2021

Uobičajeno mišljene...

... poštovani blogokolega mikele9, ali itekako i uobičajeno pogrešno sagledavanje nas Srba i kao građana i kao nacije. Gotovo da nema rečenice u kojoj totalno ne grešiš.

Ne,poštovani mikele9, nismo mi Srbi najgluplji narod. Mi samo nevoljni učesnici i žrtve kako naših mnogobrojnih okupatora, tako i nazovi demokratije, a u kojj nam i prvi i drugi isisavaju i snagu i razum.

Da bi se demokratija razvila i pokazala svoje prednosti kao društvenu sistem potrebni su vekovi. Da li smo ih mi u Srbiji imali?
Nismo.
Zašto onda osuđivati nevine srpske građane koji se u ovom novom dobu demokratije ne snalaze najbolje i biraju one koji im najveiše obećavaju i, sledstveno tome, najviše lažu?

Koliko je Engleskoj (ili SAD) trebalo vremena da razvije i ustoliči vlast građana? Magna carta libertatum nastala je na obali Temze 1215. g. A, ipak, i oni tako iskusni, ponekad pogreše.

Srbija je šest vekva kasnije postala kneževina, a tek početkom XX veka parlamentarna monarhija.

Hoću da kažem, poštovani mikele9, da kako postoje prirodni zakoni, isto tako postoje i društvene zakonitosti.Sve ide svojim tokom, da nije tako vasiona bi se urušila. Doćiće vreme kada će se i u Srbiji na izborima birati najbolji i najpošteniji. Naravno, zato se sami moramo izboriti. Ništa nam neće pasti s neba kao božji dar.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:09 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Vojislav Stojković

Doćiće vreme kada će se i u Srbiji na izborima birati najbolji i najpošteniji.

Skoro sam napisao kako neki licitiraju sa potrebom više stotina godina iskustva u sijanju i njegovanju običnog travnjaka ali misle da se efikasna parlamentarna demokratija može uvesti preko noći.
Međutim, svjedočimo kako i u društvima koja imaju tradiciju u parlamentarnoj demokrtaiji, puno dužu nego balkanske države, ne budu uvijek izabrani najboli i najpošteniji.


angie01 angie01 20:32 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Nije ovde problem u demokratiji, pardon-"demokratiji",...nego u nepostojanju bazicne brige za zemlju i njene gradjane, pa se Srbija u 20 veku kotira kao jedna od najsiromasnijih u Evropi, sa najvecim socijalnim razlikama- a zna se sta to tacno znaci i kako je do toga doslo, s obzirom naokolnosti od devedesetih naovamo,...nema institucija sistema, vladavine prava, unisteni su skolstvo, zdravstvo i kultura, unistavaju se reke, izvorista, sume, zagadjuje vazduh, dovodi se prljava tehnologija drugih zemalja, deponuje opasna otpad,...vecinski se lose zivi, pa zato svake godine ceo jedan grad ode iz zemlje,...ti ljudi kada se tamo negde snadju i izrode decu, nece se vratiti, jer ce njihovoj deci ta druga zemlja biti domovina...sto za Srbiju znaci neobnavljanje novih snaga.


danasnja Srbija u jednoj slici,

gvozden1 gvozden1 21:10 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

puno dužu nego balkanske države,

Koje balkanske države misliš?
Nadam se da ne misliš na ove države od preključe, Hrvatsku i slične.

Srbija nema državnost dugu kao Engleska ali poniženje je za nju da se strpa u grupu u kojoj su državice čijeg se nastanka seća 80 posto njenih stanovnika.

Isto toliko je pigrešno i ovo što Mikele radi

Ne sviđa ti se trenutna vlast, trenutno stanje, i ti ispljuješ ceo narod, i ne samo narod, nego celokupnu mu istoriju, biće, sve što se ikad zvalo srpskim.
I to onako, opušteno, čak i bez pokušaja da se to bilo čime pokaže dokaže, objasni.


A sve je to posledica komunizma.
Samo komunista u svesti može tako nastupati i razmišljati.

I nema Srbiji boljitka bez jedne od dve stvari, ili da pomru generacije koje su se oduševljavali komunizmom, dakle antisrpstvom, ili da Srbija jednom definitivno raskrsti, istinski raskrsti sa tom ideoligijom.

Ne na način da "izjednači prava pripadnika ravnogorskog pokreta" (tako nešto nije ni postojalo) sa pristalicama partijske paravojske, bande, nego da stvari nazove pravim imenima, a to je da su postojale pristalice države i pristalice bande, i da Srbija nastavlja kontinuitet države a ne bande.

E tad će Srbiji krenuti.
dolazel dolazel 21:19 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Da bi se demokratija razvila i pokazala svoje prednosti kao društvenu sistem potrebni su vekovi.

Juzna Koreja, Japan, Nemacka, Ceska, Poljska i Madjarska (uz duzi izlet u komunizam), Finska, Spanija, Italija, Irska, Juzna Afrika, Izrael i Grcka su zemlje gde demokratija postoji manje od 100 godina i gde se demokratska tradicija relativno brzo primila pa cak i opstala uprkos povremenoj vladavini drugih sistema.
Jedan stanovnik Japana koji je izucavao nasu vinarsku industriju je lepo opisao srz problema na Balkanu " Srbi znaju sve o vinima, samo sto ne primenjuju nista od toga"
dolazel dolazel 21:35 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

I nema Srbiji boljitka bez jedne od dve stvari, ili da pomru generacije koje su se oduševljavali komunizmom, dakle antisrpstvom, ili da Srbija jednom definitivno raskrsti, istinski raskrsti sa tom ideoligijom.


Bravo za komentar!!! Ja bih samo dodao da je komunizam najvise antiljudski sistem kao sto se i pokazao u svim drzavama u kojima je na nesrecu vladao.
gvozden1 gvozden1 21:44 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Ja bih samo dodao da je komunizam najvise antiljudski sistem kao sto se i pokazao u svim drzavama u kojima je na nesrecu vladao.

Gledam ove generacije rođene posle, hajd recimo devedesete, ima tu već ozbiljnih zrelih ljudi, retki su oni koji o komunizmu misle dobro.
Ili ih ne interesuje ili ga doživljavaju kao zlo.

To daje nadu.
Još kad nestane ovih, nas, nostalgičara za vremenom diktature i neslobode, da te nove generacije ne trujemo lažima o sjaju tog vremena, stvari će se popravljati.

Dug proces, mogli smo to da prekratimo pre trideset godina, ali udba instalira Draškovića, Šešelja, razbuca Guberinu, razbuca DS... sad nam izgleda ostaje samo da čekamo.
zemljanin zemljanin 21:53 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

... da, da, uvek je sistem kriv, gde bi krivac mogao biti ja ili ti/mi/vi/oni ... kao da je taj sistem nadnaravni, vanzemaljski entitet ... pa svi ste vi sistem, samo vise volite da kukate pa onda ste kao odradili deo koji je do vas u 'odbrani poretka i sloboda' ... roze 'ocale
solo solo 21:54 05.01.2021

Re: Ecoutez les Serbes!.

To daje nadu.
Još kad nestane ovih, nas, nostalgičara za vremenom diktature i neslobode, da te nove generacije ne trujemo lažima o sjaju tog vremena, stvari će se popravljati.

Dug proces, mogli smo to da prekratimo pre trideset godina, ali udba instalira Draškovića, Šešelja, razbuca Guberinu, razbuca DS... sad nam izgleda ostaje samo da čekamo.



Ne razbijaj glavu. Sve objasnio čovek davno (pre komunista 1928g). Pa još i napisao.



gvozden1 gvozden1 22:04 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...


Ne razbijaj glavu. Sve objasnio čovek davno (pre komunista 1928g). Pa još i napisao.

Razmisli o ovome

"Mеђутим, нећете имати то огледало у рукама док сам ја у животу. Наћи ћете га у мојим списима и чинићете с њим што год будете хтели. Или ћете га прочитати, замислити се над његовим садржајем и из тога извући корист, или ћете га, пак, презрети, па ће онда она истинска српска душа, душа ваших хајдука и јунака ратова за ослобођење, нестати са ваших простора."

Čitamo ga i razmišljamo o njemu.
Nismo ga prezreli.

Suditi po tome, ima nade.
solo solo 22:10 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Čitamo ga i razmišljamo o njemu.
Nismo ga prezreli.


Gledam ove generacije rođene posle, hajd recimo devedesete, ima tu već ozbiljnih zrelih ljudi, retki su oni koji o komunizmu misle dobro.
Ili ih ne interesuje ili ga doživljavaju kao zlo.


Da li su ga pročitali?

To što ti i ostali zovete pogrešno komunizmom što nema veze sa istim se samo nakalemilo i dobro rodilo na plodnom tlu te slike u ogledalu.
Nije do diktature i partizana. Biće da je dublje.

A nade uvek ima i poslednja umire - fakat.
solo solo 22:24 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Dug proces, mogli smo to da prekratimo pre trideset godina, ali udba instalira Draškovića, Šešelja, razbuca Guberinu, razbuca DS...


Kako uspeše tako lahko da instaliraju. Šta je sa ,,vašim državnim,, bezbedonosnim i ostalim strukturama. Taj pojam ,,bandi,, je vrlo fleksibilan u zavisnosti ko procenjuje.
Biće da nije tu patka.
milisav68 milisav68 22:32 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1
Srbija nema državnost dugu kao Engleska ali poniženje je za nju da se strpa u grupu u kojoj su državice čijeg se nastanka seća 80 posto njenih stanovnika.

Dok ne poruše spomenike.




Galipoljski Srbi

Prezimena preživela Turke, al komuniste nisu.
gvozden1 gvozden1 22:42 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Biće da je dublje.

Pa ne bih rekao.

Ovo što je domaćin ispisao veze blage sa istinom nema, ne može se dokazati da su Srbi tražili da budu podjarmljeni.
Može se to napisati, evo domaćin je napisao i nikom ništa.
Ali to nije tačno, naravno.

Nesporno je upravo suprotno, da su se Srbi suprotstavljaju podjarmljivanju, i tuđinima i svojima. Da ne navodim primere, svi ih znamo.

Nesporno je i da čak ova Srbija, mi sadašnji, na izborima menjamo vlasti, ne tako retko.

Sloba je vladao desetak godina, Veliki Sloba, pa izgubio, Koštunica je takođe slavljen kao mesija jedno vreme, podrška preko 70 posto, pa izgubio, Tadić, i on je kao bio popularan, izgubio.
Svi na izborima.
Što ne bi i Vučić?
Ne što ne bi, izgubiće, to kaže iskustvo, statistika.
Neće Srbi jaram.

A šta je problem sa komunizmom?
To što nam smeta da definišemo pravac, da se naslonimo na same sebe, svoju prošlost, svoju tradiciju, iskustvo, svoju državu.
Na Karađorđa, Miloša, pa i kralja Aleksandra, na Dražu.

To je kontinuitet Srba koji neće jaram, a komunisti su po definiciji za jaram a ne za slobodu, i zato treba s tim jasno raskrstiti i zauzeti jasan odnos prema tome.


Ovako imamo situaciju da onaj ko hvali komunističko vreme, dakle hvali jaram, istovremeno drugima zamera podjarmljivost.

Šizofreno zar ne?

gvozden1 gvozden1 22:59 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...


Prezimena preživela Turke, al komuniste nisu

Uh, to sa makedonijom je komplikovano.
Tačno je to da su komunisti brisali ić i dodavali ski, ov i te sufikse, (Lazar Koliševski je bio Koljašević).
Njihova, komunistička, Srbija je bila predkumanovska Srbija, to im je bio cilj, da ponište oba balkanska i prvi svetski rat, jer su oni Srbiju smatrali svojim neprijateljem, a srpske neprijatelje svojim prijateljima.
Otud i to brisanje ić.

Ali i makedonsko srpstvo je upitno.
gvozden1 gvozden1 23:09 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Kako uspeše tako lahko da instaliraju. Šta je sa ,,vašim državnim,, bezbedonosnim i ostalim strukturama.

Ovo naknadno videh.

Kako uspeše, gde su bili naši?

Pa pobijeni jbt.

Jesi li ti čuo koliko su komunisti pobili posle "oslobođenja"?

Pa pitaš gde su bili.
maliperica maliperica 23:12 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

A šta je problem sa komunizmom?

Твоја теза би била одржива , ако би прихватио као истинит исказ да је Гвозден ђубре, зато што је у пар прилика изнео тврдње које су се показале неодрживим.

Са једне стране комуна , са друге сеоска општина .
За почетак.






solo solo 23:14 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Kako uspeše, gde su bili naši?

Pa pobijeni jbt.

Jesi li ti čuo koliko su komunisti pobili posle "oslobođenja"?

Pa pitaš gde su bili.


Baš svi.

Nego jel bilo Srba među tim ,,tvojim,, komunistima?
dolazel dolazel 23:15 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

pa zato svake godine ceo jedan grad ode iz zemlje


Mislim da ce se tek za 10 godina videti prava razmera katastrofe nastale strahovitim odlivom stanovnistva (najvise mladih ljudi).


[url=http://balkaninsight.com/2019/10/24/too-late-to-halt-serbias-demographic-disaster/][/url]
gvozden1 gvozden1 23:19 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...


Nego jel bilo Srba među tim ,,tvojim,, komunistima?

Šta zoveš Srbinom?
Rođenih u srpskim porodicama je bilo, Srba po opredeljenju, teško.
gvozden1 gvozden1 23:20 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...


Твоја теза би била одржива , ако би прихватио као истинит исказ да је Гвозден ђубре, зато што је у пар прилика изнео тврдње које су се показале неодрживим.

Са једне стране комуна , са друге сеоска општина .
За почетак.

Za nastavak, ajd prevedi.
solo solo 23:30 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Rođenih u srpskim porodicama je bilo, Srba po opredeljenju, teško.


Eto to je ono ,,dublje,, što ti ne bi rekao. Izgleda ovih iz ,,srpskih porodica,, bilo više il' bejahu uspešniji. Kako god sve počinje i završava u porodici.

,,Ko ti izvadi oko?
Brat.
A, zato je tako duboko,,
gvozden1 gvozden1 23:32 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...


Eto to je ono ,,dublje,, što ti ne bi rekao. Izgleda ovih iz ,,srpskih porodica,, bilo više il' bejahu uspešniji. Kako god sve počinje i završava u porodici.

A ne.

Tog ološa je bilo izrazito malo u Srbiji.
Po njihovoj snazi ne bi Srbiju ni primirisali.

Staljin ih je ovde instalirao.
maliperica maliperica 23:38 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1

Твоја теза би била одржива , ако би прихватио као истинит исказ да је Гвозден ђубре, зато што је у пар прилика изнео тврдње које су се показале неодрживим.

Са једне стране комуна , са друге сеоска општина .
За почетак.

Za nastavak, ajd prevedi.


Идеја комунизма у својој бити јесте револуционарна идеја.
Заснива се на одсуству асиметричне моћи.
И тежњи ка.
Левичар не може бити онај ко је на другог страни спектра и заговара супротну идеју.
Живот Срба у сеоским општинама је био живот у комунама.

нама је је та идеја блиска.
Као и свим другим ненасилим и неагресивим заједницама.
Светозар Марковић је писао о томе - о самоуправи .
Продата нам је наметнута и первертирана идеја котролисано спроведена спољним утицајима, али то никако не значи да све ен блок треба одбацити.






solo solo 23:39 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

A ne.

Tog ološa je bilo izrazito malo u Srbiji.
Po njihovoj snazi ne bi Srbiju ni primirisali.

Staljin ih je ovde instalirao.



Kojih je danas više, instaliranih.
gvozden1 gvozden1 23:55 05.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...


Идеја комунизма у својој бити јесте револуционарна идеја.
Заснива се на одсуству асиметричне моћи.
И тежњи ка.
Левичар не може бити онај ко је на другог страни спектра и заговара супротну идеју.
Живот Срба у сеоским општинама је био живот у комунама.


Malčice je drukčije u praksi :)

Život Srba u seoskim opštinama (na šta li se ovo tačno odnosi?) sigurno nije podrazumevao ono što komunizam podrazumeva, otimanje tuđeg, ubijanje neistomišljenika, zavođenje terora i silom nametanje svoje volje.

kamilo_emericki kamilo_emericki 00:02 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1


Koje balkanske države misliš?
Nadam se da ne misliš na ove države od preključe, Hrvatsku i slične.

Mislim na države koje su nastale raspadom SFRJ.
Slovenija i Hrvatska su, punopravnim članstvom u EU, dobili potvrdu od demokratskog svijeta da su demokratske države.
Ostale države nastale raspadom SFRJ, ako hoće da budu članice EU moraće, takođe, tražiti tu potvrdu a u komisiji na ispitu pored ostalih biće Slovenija i Hrvatska.
gvozden1 gvozden1 00:06 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...


Mislim na države koje su nastale raspadom SFRJ.

Pa ih sve stavi u istu grupu u kontekstu trajanja državnosti, i Srbiju sa dvesta godina i Hrvatsku od juče, samo da bi ih izjedančio:)

I to ti nije dosta, sad još stavlja Hrvatsku ispred.

Uvuci se još dublje, možda ti bude lepše.
maliperica maliperica 00:06 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1

Идеја комунизма у својој бити јесте револуционарна идеја.
Заснива се на одсуству асиметричне моћи.
И тежњи ка.
Левичар не може бити онај ко је на другог страни спектра и заговара супротну идеју.
Живот Срба у сеоским општинама је био живот у комунама.


Malčice je drukčije u praksi :)

Život Srba u seoskim opštinama (na šta li se ovo tačno odnosi?) sigurno nije podrazumevao ono što komunizam podrazumeva, otimanje tuđeg, ubijanje neistomišljenika, zavođenje terora i silom nametanje svoje volje.



Управо.

Треба раздвојити идеју од критике режима и политике .

Теорију од политичке праксе једног времена.
Ти наступаш са позиција критике реал-социјализма.
Једне епохе и једног времена, једне политике.

Па и у том случају може се говорити о заблудама, грешкама девијацијама, а не , понављам , одацивати све ен генерал .
То никуда не води.

Свет у промену може повести само идеја самоуправе, пост / анархистичка варијанта социјализма / комунизма.
ништа друго.
То је једина алтернатива тоталитаризму у настајању.

не креши крила.

gvozden1 gvozden1 00:10 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Теорију од политичке праксе једног времена.
Ти наступаш са позиција критике реал-социјализма.
Једне епохе и једног времена, једне политике

Da, to je jasno.

Komunizam se samo na taj način ostvario, drugi, humaniji, nije, do sada, ljudska vrsta upoznala.

Da li će nekad, ne znam, teško.
Praksa je mnogo iskompromitovala teoriju.

maliperica maliperica 00:19 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1

Praksa je mnogo iskompromitovala teoriju.


Да, много али не и потпуно.
Ту је нада.
Али , пази, да се боље разумемо .
Капитализам са својом идеологијом и марксизам /реал социјализам су блиске политичке опције које се подупиру.
Зато је комунизам и продат нама на Истоку у марксистичкој варијанти.

Пост анархистичка идеја и традиција су нешто сасвим друго.
Врата за будућност.
Да би уопште и постојала.
Та традиција треба да се ревалоризује.


milisav68 milisav68 00:21 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1
Uh, to sa makedonijom je komplikovano.

I jeste i nije.

Imao si "ničiju zemlju" oko koje su borili Bugari, Grci, Albanci i mi (pre toga Turci), i gde jednim udarcem, stvaranjem savremene makedonske nacije, dobiješ mnogo - oslabiš Srbiju, a zadržiš teritoriju.

Otud i ta nasilno menjana prezimena, što na -ski, što na -ev (od strane Bugara).

Problem je što se u to prelomno vreme popisivalo samo po veroispovesti, pa se ne zna koliko je koga tu bilo.

Nešto slično su uradili Englezi i Italijani sa stvaranjem Albanije.

Sve velike sile su se borile da imaju što veći uticaj na Balkanu, i kao epilog svega toga imamo i američku vojnu bazu-protektorat - Kosovo.
gvozden1 gvozden1 00:51 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Imao si "ničiju zemlju" oko koje su borili Bugari, Grci, Albanci i mi (pre toga Turci), i

Problem je, ustvari, bio sa stanovništvom.

Neizgrađen nacionalni identitet, kolebanja između Srba i Bugara najviše.
Grci iznad Ohrida pa taj pravac nisu išli, ali mi i Bugari smo se klali. Turci gurali Arbanase, zvanična imperija, a oni koji su otkazali poslušnost zvaničnoj državi pljačkali za svoj račun.
Haos opšti.

Stanovništvo najčešće sebe smatralo onim što im pop ili učitelj kaže da su. Ako je pop Srbin većina njegove parohije se smatra Srbima, i obratno.
Bugarska krene prva sa egzarhatom, nekanonski, vaseljenska patrijaršija je ne prizna, ali SPC ne ode na taj sabor, što Bugari iskoriste za propagandu kod naroda da je SPC priznaje i da se slaže sa tim da su to sve Bugari.

Ogroman uspeh tu postigne, mnogo ljudi poveruje i prihvati.

Oni koji nisu doživljavaju ogroman teror, ubistva, paljenje, silovanja...
Srbija preko svojih konzula (Nušić je jedan od) shvati da nešto mora da radi.
I krene da šalje četnike.
Voja Tankosić napravi čudo tamo.

Ali stanovništvo i dalje heterogenog doživljaja svog identiteta.

Još se to nije izdiferenciralo, evo Bugari i sad insistiraju na politici sa kraja devetnaestog veka, osim u smislu da su komunisti uspeli da Srbe onemoguće da i oni brane svoje interese dole.

kamilo_emericki kamilo_emericki 01:00 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1

Mislim na države koje su nastale raspadom SFRJ.

Pa ih sve stavi u istu grupu u kontekstu trajanja državnosti, i Srbiju sa dvesta godina i Hrvatsku od juče, samo da bi ih izjedančio:)

I to ti nije dosta, sad još stavlja Hrvatsku ispred.

Uvuci se još dublje, možda ti bude lepše.

Ne pratiš dobro fabulu radnje.
O demokratiji, šta god to bilo, i kvalitetu izabranih se priča, ne o dužini državnosti.

Šta nije tačno od onog što sam ja napisao?



gvozden1 gvozden1 10:04 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Ne pratiš dobro fabulu radnje.
O demokratiji, šta god to bilo, i kvalitetu izabranih se priča, ne o dužini državnosti.

Šta nije tačno od onog što sam ja napisao?

Pa to, dužina državnosti i demokratskih institucija u njoj.

Svrstati u istu grupu Srbiju sa ostalima može samo onaj ko se dodvorava Hrvatima i ostalim, ili onaj ko pojma o istoriji srpske demokratije nema.

Ti mi ličiš na dva u jedan po tom pitanju.

E sad, ja mogu da ti navodim argumente, koje su to srpske skupštine postojale, kad, šta su im bile nadležnosti i šta realni efekti, mogu da ti pričam o pravu glasa u Srbiji koje je praktično bilo opšte još u devetnaestom veku (kad je tamo kod vas još vladao feudalizam) ali sve mi se čini da to ne bi imalo smisla.

Ti istoriju demokratskih institucija u Srbiji ne znaš, kao ni Mikele, a i ne interesuje te to.

Ti prosto navijaš, protiv Srba a za Hrvate.
A navijači ko navijači, napaljena masa koja ne razmišlja.
milisav68 milisav68 11:18 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1
Imao si "ničiju zemlju" oko koje su borili Bugari, Grci, Albanci i mi (pre toga Turci), i

Problem je, ustvari, bio sa stanovništvom.

Pa da, to sam mislio, a nisam napisao.

Bila je "ničija zemlja" sa stanovništvom koje zbog istorijskih prilika nije bilo homogeno već rastrzano, što su komunisti iskoristili da stvore novu/savremenu naciju, najviše na uštrb Srba i Srbije.
oš se to nije izdiferenciralo, evo Bugari i sad insistiraju na politici sa kraja devetnaestog veka, osim u smislu da su komunisti uspeli da Srbe onemoguće da i oni brane svoje interese dole.

To je sve za unutrašnju upotrebu.

Ionako sve to više nema veze, pošto velike korporacije upravljaju ovim delom sveta, pa će glavna tema da bude ko je za Pepsi, a ko za Koka-Kolu.
gvozden1 gvozden1 11:26 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...


Ionako sve to više nema veze, pošto velike korporacije upravljaju ovim delom sveta, pa će glavna tema da bude ko je za Pepsi, a ko za Koka-Kolu.

Ko će ga znati?
Ipak se nije desio kraj istorije, pa i ovo sad može da se promeni.

Trenutno liči na to, ali ne slabi ni nacionalni osećaj kod naroda svih naroda.

Još ćemo se nagledati promena, svi su izgledi.

Makedonci su zanimnjiv fenomen, neku posebnost jesu ostvarili, ali i istorija i kultura, jezik, ipak nisu dovoljno različiti i posebni od drugih.

Traže oni uporište samosvojnosti, ali nemaju nešto baš čvrsto pa nekad ispadnu smešni, kao kad pokušavaju da se oslone na Aleksandra Makedonskog.

Videćemo, nek im je sa srećom.
milisav68 milisav68 12:23 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1

Ipak se nije desio kraj istorije, pa i ovo sad može da se promeni.

Naravno, sve imperije imaju svoj vek trajanja.
Videćemo, nek im je sa srećom.

Trebaće im.

Nego vidi ovu tragiku "najgorih na svjet".

gvozden1 gvozden1 12:29 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Rumuni jbt!
Svaka čast.

Ima iznenađenja, ima.
milisav68 milisav68 12:42 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1
Rumuni jbt!
Svaka čast.

Ima iznenađenja, ima.

Da, tako je to kad se država previše ne upliće (mislim na Rumuniju).

Njihovi političari nisu pravili velike monopolske internet provajdere, pa je velika konkurencija učinila svoje.

Jedina mana takvog "neuređenog" sistema je što imaju kablove na sve strane,a vrlo malo ide pod zemlju, za razliku od EU standarda gde je skoro sve pod zemljom, pa je to ta razlika u brzini.


solo solo 13:45 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Ko će ga znati?
Ipak se nije desio kraj istorije, pa i ovo sad može da se promeni.

Trenutno liči na to, ali ne slabi ni nacionalni osećaj kod naroda svih naroda.

Još ćemo se nagledati promena, svi su izgledi.


Možeš ti da bojiš,prebojavaš i prebrojavaš kolko oćeš zabavljajući se sitnošićarijskom pričom.

Ljudi/građani se na ovim srpskim prostorima dele na istinske rodoljube koji vole zemlju u kojoj žive i spremni su da izginu čuvajući svoj kućni prag i svoje sugrađane i one druge koji to nisu.

Sve drugo je nedobronamerno jeftino politikanstvo i magla u maloprodaji.
gedza.73 gedza.73 14:00 06.01.2021

Re: Ecoutez les Serbes!.

solo
Sve objasnio čovek davno (pre komunista 1928g).

Predlažem da se malo čita i Kanic. Kako je prijatno iznenađen napretkom Knjaževca nakon srpsko-turskog rata, kako se brzo oporavio i drastično promenio, da se nada kako će još lepše da izgleda nakon realizovanja plana regulacije koji je izradio zaječarski inženjer Mata Dinić 1889. Da u Paraćinu u istom periodu 170 učenika niže gimnazije uči osam profesora koji su obrazovanje stekli u Beču, Lajpcigu i Gracu i da se broj poreskih glava u gradu Paraćinu za 15 godina udvostručio.

U istom gradu 1889. u fabrici sukna braće Minh je poštovana zakonska zabrana da žene rade noću i nedeljom.

Da je Negotin kaldrmisan, uređen, dućani sanbdeveni robom iz Austrougarske i Nemačke, da su krajinska vina poznata do Francuske i da su, poptuno suprotno jednom od komentara da svako gleda samo sebe ili preko plota, osnovali 1888. godine Vinogradarsko društvo sa 2000 akcijja sa po pedeset dinara na čije čelo su izabrali gospodina Fricmana (što opet demantuje da su Srbi nacionalisti i biraju najgore) i kupili 20 hetara za eksperimentalni rad (uvezeni američki čokoti)

Smederevska Zadruga za štednju i samopomoć (čak je Bugarska kroz komunizam sačuvala nešto slično pa pravosuđe ima neku vrstu svoje banke kojom kreditira svoje zaposlene a Srbija nakon rata nije)

Mi se tek danas vraćamo na zadrugarstvo Srbije s kraja XIX veka.
Kako Filip Kanic vidi rađanje srednje kalse
Svaki dan putovanja pokazivao mi je sve jasnije da je u nekada zaostalo zemlji izvršen u toku poslednjih 25 godina značajan preobražaj.
S naprekom poljoporivrede, sa školama i železnicom, porasli su kod mlade generacije, ne samo u gradovima već i u selima, zahtevi za većim standardom što je sada znatno odudaralo od ranije spartanske jednostavnosti
Filip Kanic

a kako uzgajanje demmokratskog travnjaka kad opisuje izbore na trgu u jednom selu iznenađen stepenom demokratije.
Za kraj dva opisa. 'Pogrešno' izabrane vođe.

O Karađorđu po Vuku iz Rankeove Srpske revolucije
Ko bi ga video u Topoli smatrao bi ga seljakom. Krčio je šumu sa momcima, navodio vodu na vodenicu, posle bi sa njima hvatao ribu u Jasenici.
Orao je i kopao, svoj ruski orden pokvario je stavljajući obruč na neko bure

I pošto su praznični dani reči Miloša Obrenovića
Дај Боже да српски народ у здрављу и весељу проведе сутрашњи Божић!
А ми, који овај светли празник славимо данас слободни и срећни сетимо се своје браће која га још стењући под турским јармом не могу провести у радости
Милош Обреновић


Jes' da nisu Henri VIII ili Luj XIV ali nemamo se razloga stideti (niti preterano ponositi) samo naši preci zaslužuju poštovanje jer su u teškim vremenima ipak od Srbije napravili državu (novija istorija) kad su države tek nastajale.

p.s.
Ovo 'ponositi' sam mislio u kontekstu 'mi najjunačniji, najhrabriji, najnepokoreniji' a ne kako ne treba da se ponosimo precima i državom koju su oni stvorili.








mikele9 mikele9 14:29 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Ne,poštovani mikele9, nismo mi Srbi najgluplji narod. Mi samo nevoljni učesnici i žrtve kako naših mnogobrojnih okupatora, tako i nazovi demokratije, a u kojj nam i prvi i drugi isisavaju i snagu i razum.

Poštovani Vojislave, ja nigde nisam rekao da smo kao narod glupi! Napisao sam: Ruku na srce, pored izvanrednih osobina i potencijala srpskog naroda...
Ostalo što ste napisali je istina koju samo potvrđujete.
mariopan mariopan 15:01 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Hoću da kažem, poštovani mikele9, da kako postoje prirodni zakoni, isto tako postoje i društvene zakonitosti.Sve ide svojim tokom, da nije tako vasiona bi se urušila. Doćiće vreme kada će se i u Srbiji na izborima birati najbolji i najpošteniji. Naravno, zato se sami moramo izboriti. Ništa nam neće pasti s neba kao božji dar.

Jednom sam davno i ja nešto slično napisala, da se ne može preskočiti i preko prirodnog reda i na silu "uvoditi" u narod ono što mu nije svojstveno, što on nije odživeo, shvatio i usvojio, a za to je potrebno vreme. Koliko, videćemo. Nadam se da brzo učimo jer nemamo vekove pred nama, nestaćemo i kao narod (iseljavanjem negativnim prirastom stanovnika) i geografski, kao država. Štrpni tamo štrpni ovamo i neće nas biti.

A šteta bi bila jer jesmo lepi, pametni i trpeljivi.....
solo solo 15:29 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

A šteta bi bila jer jesmo lepi, pametni i trpeljivi....









kamilo_emericki kamilo_emericki 15:36 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1


Ti prosto navijaš, protiv Srba a za Hrvate.
A navijači ko navijači, napaljena masa koja ne razmišlja.

I to ti nije dosta, sad još stavlja Hrvatsku ispred.

Uvuci se još dublje, možda ti bude lepše.

Ovo si napisao kao reakciju na moje riječi:
Međutim, svjedočimo kako i u društvima koja imaju tradiciju u parlamentarnoj demokrtaiji, puno dužu nego balkanske države, ne budu uvijek izabrani najboli i najpošteniji.
i

Mislim na države koje su nastale raspadom SFRJ.
Slovenija i Hrvatska su, punopravnim članstvom u EU, dobili potvrdu od demokratskog svijeta da su demokratske države.
Ostale države nastale raspadom SFRJ, ako hoće da budu članice EU moraće, takođe, tražiti tu potvrdu a u komisiji na ispitu pored ostalih biće Slovenija i Hrvatska.

U kojoj rečenici sam stavio Hrvatsku ispred Srbije? Kako se to ja uvlačim i kome sa ovim što sam napisao?
Pa nisam ja prvi i jedini priznao Sloveniju i Hrvatsku kao države. Priznao ih sav sviet uključujući i Srbiju.
Nisam im ja dao tapiju da su demokratske i da imaju politički i pravni sistem podudaran sa vrijednostima demokratskih država. Dale su im tapiju same zapadne države u koje tako čeznutljivo gledate.
Nisam ja izmislio pravilo da su sve članice EU ravnopravne u davanju mišljenja o demokratskim kvalitetima država-kandidata, što će Srbija biti jednog dana.
Dobro, ja sam ljevičar pa me učili ljevičarskoj komunikaciji.
Znači, saslušati sagovornika, čuti i pokušati razumjeti sagovornika, ako treba postaviti dodatno pitanje pa onda odgovoriti sagovorniku.
Ti imaš drugačiji način komunikacije, možda ćemo se razumjeti jedan dan.


mariopan mariopan 16:00 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Solo

Ovo bih još dopunila i sa "talentovani" jer sam skoro gledala fotografije na mom tabletu i tu slike sa poslednje Mikeleove izložbe na kojoj sam bila, 2018. (posle toga nisam išla na izložbe) i vidim i nas (publiku) a vidim i Mikeleove slike, prelepe. I setim se koliko imamo talentovanih ljudi, glumaca, pisaca, slikara...sve imamo kao svet. Nismo mi ni tako loši kako o sebi mislimo, to jest kako nas ubeđuju da bi trebalo o sebi da mislimo.
solo solo 16:10 06.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Nismo mi ni tako loši kako o sebi mislimo, to jest kako nas ubeđuju da bi trebalo o sebi da mislimo.


Naravno da nismo.



haklberi_tom haklberi_tom 08:45 07.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

gvozden1
puno dužu nego balkanske države,

Koje balkanske države misliš?
Nadam se da ne misliš na ove države od preključe, Hrvatsku i slične.

Srbija nema državnost dugu kao Engleska ali poniženje je za nju da se strpa u grupu u kojoj su državice čijeg se nastanka seća 80 posto njenih stanovnika.

Isto toliko je pigrešno i ovo što Mikele radi

Ne sviđa ti se trenutna vlast, trenutno stanje, i ti ispljuješ ceo narod, i ne samo narod, nego celokupnu mu istoriju, biće, sve što se ikad zvalo srpskim.
I to onako, opušteno, čak i bez pokušaja da se to bilo čime pokaže dokaže, objasni.


A sve je to posledica komunizma.
Samo komunista u svesti može tako nastupati i razmišljati.

I nema Srbiji boljitka bez jedne od dve stvari, ili da pomru generacije koje su se oduševljavali komunizmom, dakle antisrpstvom, ili da Srbija jednom definitivno raskrsti, istinski raskrsti sa tom ideoligijom.

Ne na način da "izjednači prava pripadnika ravnogorskog pokreta" (tako nešto nije ni postojalo) sa pristalicama partijske paravojske, bande, nego da stvari nazove pravim imenima, a to je da su postojale pristalice države i pristalice bande, i da Srbija nastavlja kontinuitet države a ne bande.

E tad će Srbiji krenuti.

Mudro zboriš čoveče!
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:00 09.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

Dobro, ja sam ljevičar pa me učili ljevičarskoj komunikaciji.


nisi ti nikakav ljevicar nego najobicniji komunjara.

koji je zapalio u francusku prvom prilikom iz njegove ljevicarske titoslavije.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:19 09.01.2021

Re: Uobičajeno mišljene...

dragosevacsutra
Dobro, ja sam ljevičar pa me učili ljevičarskoj komunikaciji.


nisi ti nikakav ljevicar nego najobicniji komunjara.

koji je zapalio u francusku prvom prilikom iz njegove ljevicarske titoslavije.


Da li si ovo uspio smisliti ti sam? Ili ti je morao još neko pomagati?

Da dodam, za tebe i tvoje društvo.

Nije mi padalo na pamet da na duže vrijeme napuštam "Titoslaviju", svoj rodni grad i dom.
Svoj zavičaj, grad, dom sam napustio kad su oni koji dijele iste vrijednosti kao ti i prijatelji ti počeli da uređuju život na prostoru "Titoslavije". Napustio sam sve i otišao iz jednog od parčića "Titoslavije", 15 godina nakon njezine nasilne smrti.
I nisam samo ja to uradio. Milion i više ljudi je nasilno pomaknuto iz njihovih domova
Više od stotinu hiljada mrtvih.
Sve da se uništi "Titoslavija". Možete biti zadovoljni sa rezultatom, svi, od Vardara pa do Triglva, uradili ste ono što vam je bila želja
gvozden1 gvozden1 19:28 05.01.2021

Cccccc

Budibogsnama
amika amika 20:42 05.01.2021

podrazumevao je da bude podjarmljen???

Od Stefana Nemanje pa do danas, Srbi se nalaze u raljama života. A možda i od ranije. Život sam po sebi nema nikakve ralje/čeljusti, serbski puk ih sam stvara. Od pamtiveka je, ako ne voleo, podrazumevao je da bude podjarmljen, da neko njime vlada.


Много раније од Немање.Србима су манипулисали и користили њихову жељу да живе на земљи коју су населили или присвојили.Само кратак подсетник:
Први историји познати српски жупани: Вишеслав (из друге половине 8. века), па после њега Радослав, Просигој, Властимир, Мутимир, Првослав, Петар Гојниковић, Павле Брановић, Захарије Првослављевић, Часлав Клонимировића (934 – 942/3). Затим жупан Јован Владимир, Самуилов зет, из 1.000. године, убијен 1016. и проглашен за светитеља, велики жупан Војислав, први краљ Михаило, затим Константин Бодин... Немања и Немањићи су тада били далека и непозната будућност, као што су сада предалека прошлост.
Жупане су постављали Византинци, а смењивали их, уз пустошење земље, Бугари (цар Симеон). Како је то изгледало показује пример жупана Часлава који је успео да побегне из бугарског заробљеништва и да се врати у Србију. Поред четворице пријатеља који су дошли са њим могао је окупи само педесетак људи а у Србији није било ни жена ни деце - становништво су преселили Бугари или је побегло у околне земље. Византинци су тај народ вратили, а Бугари то нису ометали јер су и једним и другим Срби били потребни као брана од угарске најезде; у боју са њима Часлав је и погинуо.




Черевићан Черевићан 21:39 05.01.2021

биће 'нако

kako nam sleduje

Судба нам (гле је) цурка међ' прстима
кумовања споља немо'ш се одјепсти,
избор је невелик ........у нашој неслози
покушаји промена из ње ће се црпсти
solo solo 13:26 06.01.2021

Re: valja se veselo



H.v.Karajan i bečka filharmonija samo za naše uši



09.01.2021

Jedan dan nije stajao opet su ga skinuli sa Youtuba ko Trampa sa Twitera.

Žulja ih,joj kako ih žulja - živela sloboda

Ima još pesama -ŽIVELA SRBIJA !



mariopan mariopan 15:21 06.01.2021

Re: valja se veselo

solo


H.V.Karajan i bečka filharmonija samo za naše uši



A kako H. V. Karajan uživa!
Prelepo.
U sred one buke, u pozadini jasno čujem pikolo flautu kako svira srbijansko kolce....ko ne veruje neka presluša.
gvozden1 gvozden1 15:25 06.01.2021

Re: valja se veselo

Aha, načekaćemo se mi da u Beču sviraju Marš na Drinu.

Ovo je razjašnjeno, dobra montaža.
Bila je i jedna gde AC/DC sviraju Jeremija pali topa.

Ne ovako uspešna ali dobra.
mariopan mariopan 15:46 06.01.2021

Re: valja se veselo

gvozden1
Aha, načekaćemo se mi da u Beču sviraju Marš na Drinu.

Ovo je razjašnjeno, dobra montaža.
Bila je i jedna gde AC/DC sviraju Jeremija pali topa.

Ne ovako uspešna ali dobra.

Dobro bre Gvozdene

Uživam, prelepo sviraju, pa suze samo što ne kapnu a ti mene TRAS, nije Beč! Pa jel' to lepo?

I to na Badnje veče!

Evo sad koristim priliku da vam svima korinđam:

Ja sam mali korinđaš
Daj gazda šta imaš
Vina rakije, eto Božić kod kapije
Ako nećeš ništa dati
Ja ću Božić oterati.

Čestitam vam Badnje veče i nastupajuće Božićne praznike. Živi i zdravi bili narode.
gvozden1 gvozden1 15:50 06.01.2021

Re: valja se veselo

Pa jel' to lepo

Jeste :)

Istina, istina, i samo istina.

Sviraju tamo marš, ali onaj uz koji su Bečlije napadali Srbe, ne ovaj.

Zbog ovoga se ljute i kad su u UN svira, a zamisli Beč.

Zablude mogu da budu opasne.

Srećno i tebi :)
solo solo 15:54 06.01.2021

Re: valja se veselo

Istina, istina, i samo istina.



solo solo 15:56 06.01.2021

Re: valja se veselo

Sviraju tamo marš, ali onaj uz koji su Bečlije napadali Srbe, ne ovaj.


Al' zato ovde sviraju što je nama 'urcu ćeif (da proste dame)

Može nam se. Pa još najskuplju ej
gvozden1 gvozden1 16:00 06.01.2021

Re: valja se veselo

O čemu pričaš Solo?
Ništa te ne razumem.
Omašio si sa klipom ali bože moj, nisi jedini.
Mnogi su se na to upecali.

Ali šta sad pričaš, ko šta ovde svira?
mariopan mariopan 16:03 06.01.2021

Re: valja se veselo

Srećno i tebi :)


Hvala.
I tebi srećno.
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:16 06.01.2021

Re: valja se veselo

solo


H.v.Karajan i bečka filharmonija samo za naše uši

solo solo 16:33 06.01.2021

Re: valja se veselo

kamilo_emericki


Vrh, Tomy ajdemi Jones.
mariopan mariopan 16:41 06.01.2021

Re: valja se veselo

solo
kamilo_emericki


Vrh, Tomy ajdemi Jones.

A jesi čuo kako dobro govori srpski? Perfektno! Da ga ceo svet razume!
solo solo 16:57 06.01.2021

Re: valja se veselo

A jesi čuo kako dobro govori srpski? Perfektno! Da ga ceo svet razume!


Ma čovek intelektualna gromada.

Nego usrasmo Mikeleu temu - jbg Mikele kad si nas žacno u emociju, kardio brate.

Sve je kriv onaj Iron Man što mi razočarava Mery sa Karajanom.

Mary ako je za utehu večeras cicvara.

mariopan mariopan 17:26 06.01.2021

Re: valja se veselo

solo
A jesi čuo kako dobro govori srpski? Perfektno! Da ga ceo svet razume!


Ma čovek intelektualna gromada.

Nego usrasmo Mikeleu temu - jbg Mikele kad si nas žacno u emociju, kardio brate.

Sve je kriv onaj Iron Man što mi razočarava Mery sa Karajanom.

Mary ako je za utehu večeras cicvara.




Ne može ali hvala, to sutra može, danas "suve smokve i orasi mi smo diko siromasi".....ustvari večeras je strogi post. Od sutra ujutru može cicvara.
solo solo 17:26 06.01.2021

Re: valja se veselo

Omašio si sa klipom ali bože moj, nisi jedini.
Mnogi su se na to upecali.


Nemoj meni o udicama - pecam ceo život

Batice tu sjajnu montažu već duže vreme skidaju uporno sa You Tubeta ali se ponovo vraća. Otkuda ti uopšte ideja da sam se ,,upecao,, (uzgred postavljao sam je na blogu u više navrata) Sama činjenica da je skidaju i da ih žulja je dovoljna motivacija da ih podsetimo ,,na svirku,,

Zar nije genijalna ideja da u srcu Austrougarske Karajan za novogodišnji koncert piči Marš na Drinu? I pritom Mariopan ispuni pozitivnim vibracijama. Mary samo da znaš da se uvek iznova oduševim kad gledam ovu montažu a bogami i naježim. Karajan je tako ,,sladak,, dok bečka publika udara takt na ,,Drinu,,

Vrhunska zajebancija tako tipična za nekada potpuno iracionalan prkos nas ovako malih. Zašto misliš da uvek nešto treba da ima baš visoko intelektualni smisao. Eto može nam se pa šta košta.
A ti kako ti volja. Uživamo i bez tebe.
solo solo 17:28 06.01.2021

Re: valja se veselo

Ne može ali hvala, to sutra može, danas "suve smokve i orasi mi smo diko siromasi".....ustvari večeras je strogi post. Od sutra ujutru može cicvara.


Poštujemo!

Znaš da su ,,komunjare,, uvek imale tu dozu fleksibilnosti i tolerancije
Širinu mora Panonskoga.

p.s. ovo je trenutak da se Čarli javi a boga mi i Taske debeluhi onako bočno i poširoko.
mariopan mariopan 17:32 06.01.2021

Re: valja se veselo

Zar nije genijalna ideja da u srcu Austrougarske Karajan za novogodišnji koncert piči Marš na Drinu? I pritom Mariopan ispuni pozitivnim vibracijama. Mary samo da znaš da se uvek iznova oduševim kad gledam ovu montažu a bogami i naježim. Karajan je tako ,,sladak,, dok bečka publika udara takt na ,,Drinu,,

...i prolama se onakav aplauz...još malo pa ovacije.

Meni je uvek lepo kada čujem "Marš na Drinu", to mi je draga melodija, kao i ono "Tamo daleko" i nije mi bitno ko peva ili svira, da li je montaža, samo neka pevaju ili sviraju, štagod.
mariopan mariopan 17:33 06.01.2021

Re: valja se veselo

. Eto može nam se pa šta košta.

Ovo je suština.
solo solo 17:34 06.01.2021

Re: valja se veselo

nije mi bitno ko peva ili svira, da li je montaža, samo neka pevaju ili sviraju, štagod.


gvozden1 gvozden1 18:43 06.01.2021

Re: valja se veselo


Meni je uvek lepo kada čujem "Marš na Drinu", to mi je draga melodija, kao i ono "Tamo daleko"

A ovo

Српска ми труба затруби
У това село Дреново.
Спрем’те се спрем’те четници,
Силна ће борба да буде.

Од напред иде пред четом
Јован Бабунски војвода,
За њиме иде пред четом
Васил Велешки Војвода.

Извика Јован Бабунски:
Држте га село оздола,
Држте га село оздола,
Тува је Стеван Димитров.

Извика Јован Бабунски:
„Предај, се предај Стеване!”
„Не се предајем, Јоване,
Аз сам б’лгарски војвода!”

Извика Васил Велешки:
Фрљајте бомбе четници.
Поче им кућа да гори,
Из куће Стеван говори:

„Пуштај ме, пуштај, Јоване,
Чета ће да ми изгоре.”
Српска ми труба трубаше,
Дреново село гореше
mariopan mariopan 19:07 06.01.2021

Re: valja se veselo

Šta drugo da mislim, to je naša istorija, samo mi nije "pevljiva", nekako mi ne leži melodija, starinska je, preko sto godina stara.

Mislim da u Nišu postoji ulica Jovana Babunskog, trebalo bi da bolje poznajemo svoju istoriju jer znam za ulicu ali dugo nisam znala da je to vojvoda koji je učestvovao u toj bici. Kasnije je nastala i pesma.
gvozden1 gvozden1 19:18 06.01.2021

Re: valja se veselo

ali dugo nisam znala da je to vojvoda koji je učestvovao u toj bici.

Kako smo mogli i da znamo kad je bilo zabranjeno da znamo.

Sve što je mirisalo na srpsko bilo zabranjeno.
I vojvoda Sinđelić im smetao, bio opasan za njih.
Moglo samo o ljubičicama belim da se peva.
Ne moglo, moralo.

Inače (šta li nam je sa Maksom?) ta pesma je prva pesma na srpskom jeziku snimljena u pratnji električne gitare.
mariopan mariopan 19:30 06.01.2021

Re: valja se veselo

gvozden1
ali dugo nisam znala da je to vojvoda koji je učestvovao u toj bici.

Kako smo mogli i da znamo kad je bilo zabranjeno da znamo.

Sve što je mirisalo na srpsko bilo zabranjeno.
I vojvoda Sinđelić im smetao, bio opasan za njih.
Moglo samo o ljubičicama belim da se peva.
Ne moglo, moralo.

Inače (šta li nam je sa Maksom?) ta pesma je prva pesma na srpskom jeziku snimljena u pratnji električne gitare.

Maksa se sigurno negde lepo provodi. A kad pomenem Niš i Bugare uvek se setim Draguljčeta.:(

Nije smelo da se peva ali je moj Žmu zainat uvek radio kontra direktivi, pevao i to na sav glas, na užas tatka mu komuniste i tetaka, obavezno za neku gozbu ili veselje, da ga čuje što više pogtencijalnih tužibaba, takav je bio. Da si video kolutanje očima i razbežavanje kad naruči tu pesmu a cigani krenu da sviraju.....Tako sam i čula tu pesmu, inače odrasla, udala se a nikad je do tada nisam čula.
solo solo 19:33 06.01.2021

Re: valja se veselo

Kako smo mogli i da znamo kad je bilo zabranjeno da znamo.

Sve što je mirisalo na srpsko bilo zabranjeno.


Za one bez ,,belih bubrega,,

Pevalo se i te kako - ko je smeo.

Kao i danas. Većina ćuti i ne talasa. Ali ne svi. Uvek je bilo pitanje broja i muda

Autocenzura izgleda srpski izum.
Ali ne svih.
gvozden1 gvozden1 19:39 06.01.2021

Re: valja se veselo

Pevalo se i te kako - ko je smeo

Ma super je to vreme kad peva samo ko sme.

I naravno, nije kriv onaj što je zabranjivao nego onaj što nije smeo.

Teško je ne zapitati se na šta su sve ljudi spremni, na kakve logičke vratolomije, samo da ne bi priznali jednostavnu stvar, da su komunisti zlo.
solo solo 19:43 06.01.2021

Re: valja se veselo

Teško je ne zapitati se na šta su sve ljudi spremni, na kakve logičke vratolomije, samo da ne bi priznali jednostavnu stvar, da su komunisti zlo.


Imitacija komunista možda i jesu zlo ali muda su biološka i civilizacijska tekovina koja je neophodna za prvo i osnovno pravilo prirode zakona samoodržanja.

,,Kad velike kere jebu male kere gledu,,
solo solo 19:48 06.01.2021

Re: valja se veselo


To što su vas Austrougarin i škvadra zajebali pa vas ubedili da imaju muda je samo zato što su izgleda ipak imali malo veća muda ili su bili bolji šibicari.

Jbg što ih niste proverili.
gvozden1 gvozden1 19:48 06.01.2021

Re: valja se veselo

ali muda su biološka i civilizacijska tekovina koja je neophodna za prvo i osnovno pravilo prirode zakona samoodržanja.

A kakva je država u kojoj ista trebaju da bi se pevalo?

I što ih ti nemaš da kažeš naglas ono što se dosta jasno vidi iz ovoga što pišeš, da su ti komunisti i komunizam dragi?

gvozden1 gvozden1 19:50 06.01.2021

Re: valja se veselo

bili bolji šibicari.

Šibicari u podmukle ubice.

Al dođe i njima kraj.
solo solo 20:15 06.01.2021

Re: valja se veselo

Al dođe i njima kraj.


Vidim ubiše se od kuknjave na blogu. Oni i nisu na blogu. Deca i unuci su im na naslovnim stranama i okruglim stolovima nacionalnih frekvencija još uvek.

I što ih ti nemaš da kažeš naglas ono što se dosta jasno vidi iz ovoga što pišeš, da su ti komunisti i komunizam dragi?


Loše vidiš. No to me uopšte ne dotiče.

I kakav crni komunizam - niđe veze. Samo interesne grupe sektaški organizovane kao i svugde. Ali ako tako zvučiš sam sebi ljepše da ti ne kvarim ugođaj.
Bar ne večeras iz poštovanja prema verujućima.
gvozden1 gvozden1 20:20 06.01.2021

Re: valja se veselo

I kakav crni komunizam - niđe veze. Samo interesne grupe sektaški organizovane kao i svugde

Eto, nije komunizam, komunizam je dobra stvar, ono što je zabranjivao da se peva, to nije komunizam, to su interesne grupe.

A ni one nisu ništa lošije od drugih jer to je kao i svugde.

:)

Nemaš ih jbg.

Nemanje je teško sakriti.
haklberi_tom haklberi_tom 20:34 06.01.2021

Re: valja se veselo

solo
A jesi čuo kako dobro govori srpski? Perfektno! Da ga ceo svet razume!


Ma čovek intelektualna gromada.

Nego usrasmo Mikeleu temu - jbg Mikele kad si nas žacno u emociju, kardio brate.

Sve je kriv onaj Iron Man što mi razočarava Mery sa Karajanom.

Mary ako je za utehu večeras cicvara.


Nema are do popare!
solo solo 20:36 06.01.2021

Re: valja se veselo

Eto, nije komunizam, komunizam je dobra stvar, ono što je zabranjivao da se peva, to nije komunizam, to su interesne grupe.


Što je najcrnje zabranjivao ti Aca Ranković uvlačeći se Kumrovčaninu u buljsona ali čemu sad to? Broz mi je jasan ali šta je sa Rankovićima. To je onaj deo porodice koji si gore pomenuo. Jel to bio Brozov problem i tih ,,nazovi komunista,,?

To su već izblajhane priče. Znamo, ispričano,prepričano,dosadno. Ringešpil.
Nisam siguran i koji je meni qrac ali prosto ako ova tvoja tirada ostane bez reakcije imam utisak da ćeš biti ubeđen da si u pravu. Još grđe ako ti neko još i poveruje (osim ovih koji ti već veruju.)

Ende. Što se mene tiče.
solo solo 20:38 06.01.2021

Re: valja se veselo

Nema are do popare!


De si Mačak stari lafe. Već sam se zabrinuo. Sad je sve ok.
haklberi_tom haklberi_tom 20:39 06.01.2021

Re: valja se veselo

gvozden1
ali dugo nisam znala da je to vojvoda koji je učestvovao u toj bici.

Kako smo mogli i da znamo kad je bilo zabranjeno da znamo.

Sve što je mirisalo na srpsko bilo zabranjeno.
I vojvoda Sinđelić im smetao, bio opasan za njih.
Moglo samo o ljubičicama belim da se peva.
Ne moglo, moralo.

Inače (šta li nam je sa Maksom?) ta pesma je prva pesma na srpskom jeziku snimljena u pratnji električne gitare.

Maksa sigurno dovršava onu klupu što je započeo jesenas.

gvozden1 gvozden1 20:55 06.01.2021

Re: valja se veselo


Maksa sigurno dovršava onu klupu što je započeo jesenas

Pa dobro, velika klupa :)

Setih ga se zbog spremte se spremte.
On je provalio to za električnu gitaru.
zilikaka zilikaka 22:04 06.01.2021

Re: valja se veselo

Evo sad koristim priliku da vam svima korinđam:

Ja sam mali korinđaš
Daj gazda šta imaš
Vina rakije, eto Božić kod kapije
Ako nećeš ništa dati
Ja ću Božić oterati.


Onda, zna se red.


kamilo_emericki kamilo_emericki 22:07 06.01.2021

Re: valja se veselo

mariopan
solo
kamilo_emericki


Vrh, Tomy ajdemi Jones.

A jesi čuo kako dobro govori srpski? Perfektno! Da ga ceo svet razume!

A tek Bono, mali naglasak, baš kako treba. A i publika mu sretna i nasmijana.

zilikaka zilikaka 22:07 06.01.2021

Re: valja se veselo

Nego, ovde kod mene inače ima malo dece i retko ko dolazi da korinđa. Ove godine niko.:(
A kod tebe?
pecaros pecaros 05:19 07.01.2021

Re: valja se veselo

gvozden1

Sve što je mirisalo na srpsko bilo zabranjeno.
I vojvoda Sinđelić im smetao, bio opasan za njih.


Samo za društvo iz ćoška, splet zabranjenih pesama.


mariopan mariopan 09:20 07.01.2021

Re: valja se veselo

zilikaka
Evo sad koristim priliku da vam svima korinđam:

Ja sam mali korinđaš
Daj gazda šta imaš
Vina rakije, eto Božić kod kapije
Ako nećeš ništa dati
Ja ću Božić oterati.


Onda, zna se red.



Hvala, super si spremila poklone za korinđaše, puna korpa. Meni jedna čokoladica.
Srećan Božić.
mariopan mariopan 09:38 07.01.2021

Re: valja se veselo

zilikaka
Nego, ovde kod mene inače ima malo dece i retko ko dolazi da korinđa. Ove godine niko.:(
A kod tebe?

Kod mene samo deca iz najbližeg komšiluka, par kuća koje imaju decu školskog uzrasta. Dece je malo a ne korinđaša. U celoj ulici imamo oko desetoro dece školskog uzrasta i jednu bebu, kuća do mene, znači nema ko da korinđa. Ulica u kojoj je svaka kuća imala po dvoje dece sada je ulica penzionera.

Moja deca su mi korinđala preko žice, i setili se kako su u buljucima išli po komšiluku, i kako je Taja sedeo kao gazda kuće i čekao da svi odrecituju pesmice a onda delio poklone, pa kad nestanu čokoladice, jabuke i mandarine delio i sitne novčanice, da kupe sami, i kako su oni najmlađi bili slatki kad recituju a ne mogu da izgovore....tada je ova ulica vrvela od dece.
A sad se ta deca (45+) dopisuju preko interneta i korinđaju preko skajpa, a njihova deca, ako ih imaju, nemaju pojma šta je to.
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:12 07.01.2021

Re: valja se veselo

pecaros
gvozden1

Sve što je mirisalo na srpsko bilo zabranjeno.
I vojvoda Sinđelić im smetao, bio opasan za njih.


Samo za društvo iz ćoška, splet zabranjenih pesama.



Molim te da, ako je moguće, napišeš ko je izdao te ploče, kad i da li se mogu negdje kupiti.
Hvala.

zilikaka zilikaka 11:31 07.01.2021

Re: valja se veselo

Samo za društvo iz ćoška, splet zabranjenih pesama.

Ja se odlično sećam da je jedno vreme uz Rubinov vinjak mogla da se dobije ona tanka ploča. Na jednoj strani bio Marš na Drinu, to sigurno, a mislim da je na drugoj strani bilo Tamo daleko.
pecaros pecaros 12:27 07.01.2021

Re: valja se veselo

kamilo_emericki

Molim te da, ako je moguće, napišeš ko je izdao te ploče, kad i da li se mogu negdje kupiti.
Hvala.


Sve ove ploče su izdate šezdesetih godina. Na zelenoj i piše da je "namenjena proslavi jubileja 50 godišnjice proboja solunskog fronta".

Na sajtu Kupindo se lako nađu ove tiražnije, za ostale treba više upornosti. Treba obratiti pažnju na opis, ploče iz tog perioda su često u lošem stanju.

LINK1
LINK2
LINK3
LINK4
LINK5

"Pesme vojnika sa solunskog fronta" i Ljubivoja Vidosavljevića je izdao PGP.
Ansambl Urošević - Jugoton
Cune Gojković - Šumadija Batočina
Jubilarna - Diskos Aleksandrovac

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana