Gost autor

Галерије

zilikaka RSS / 30.12.2020. u 18:04

Гост аутор: nikvet pn

Сви наши људи на раду напољу имају некако исту жељу. У родном селу потруде се да саграде здање велико и моћно себи за дику и удобну старост. У томе се још и такмиче међусобно. У Источној Србији нарочито. А благога појма немају да их је један њихов земљак одавно недостижно надмашио.

Елем, иста је прича, типска; мајка сирота надничарка, оца нигде, дечко расте и увиди каква га сиротиња за века чека. Онда преломи па јој каже: Мајко, овде мени леба нема, одох ја на запад да потражим боље. Иди сине, нек те срећа прати.

И синко оде, курчевит и спреман на све. Какве је све муке имао па пребродио остаће тајна али резултат никако није тајна него напротив, историјски записана истина. Постао је, ни мање ни више него - римски император!

Ух. Моћно, јелда. Није баш скроз моћно како на први поглед изгледа. Имао још тројицу колега, такав им био договор да се мењају на трону сваке четврте године и то се звало тетрархија. Али то и није тако важно је ли фул или фртаљ, император је свакако император, врховни господар свег познатог света у то доба. Неслућено високо достигнуће за свакога анекмоли за малога Галерија, сироте Ромуле синчића из забитог Шаркамена у Мезији Супериор!

Елем, као и сваки гастарбајтер пожелео је да у завичају направи себи достојно здање. Родно село је било први избор али саветници су га одговорили. Сасвим исправно. Тамо је глуво и глупо, много боље би било пар села даље тамо где су топли извори. Тако је и било, император је ту и подигао омању викендицу, отад знану као Felix Romuliana, по мајци.

И сад ето после седамнаест векова преостало је од тога сасвим довољно да се човек на том месту зачуди и замисли. Има ту свачега, између осталог ено и џакузи у мозаику, а изван њега спољна ложишта укруг, да не седе робови џабе.

У тој глувој планини подно Ртња, снег наоколо, није тешко замислити у топлом купатилу императора Галерија чврстога плећатог тела ишараног ожиљцима. Није тешко замислити ни његово друштво у уживању. Не женско друштво, то је десерт него мушко друштво, моћне људе, најмоћније у империји. Свита дворска која свакога владара прати. И сад, замислимо, ето тако седе сви у џакузију и топлих гузица опуштено чаврљају о лепом доручку јутрос и избору вина по вечери. Онда креће сцена: неуобичајено ненадано тихо улази ордонанс, шеф кабинета, какогод се то тада звало; забринут, озбиљан. Свакако доноси некакве breaking news па гледа како то учтиво да изведе. Говори, каже император. Ваша Висости, стигао је гласник и донео вести из Британије. Пауза. Настави, да чујемо сви, каже Галерије. Па ево, јављају да су на северу дивља племена напала једну нашу легију... И? Није добро, Ваша Висости... Хвала шефусе, иди сад.

Окрене се Галерије друштву у топлом купатилу и пита: И шта сада господо моја драга? После кратке паузе први рече сенатор: Па да, шта се отуда доброга могло очекивати? Није ваш славни претходник Хадријан онолики зид забадава саградио. Правилно, да се од дивљине огради и опет ето насрћу... Други сенатор: Бесрамна фукара шкотска удара на темеље цивилизације, уместо да се покори па уздигне они руше и пале, фуј!... Првосвештеник: То богова нема, то је дивља планинска стока, Шкотланђани нису људи; ови шашави хришћани за њих су цвеће. Начелник Генералштаба: Ваша Висости, ту нема милости. Ако допуштате, тај олош треба казнити и истребити. Само наредите и покрећем наше славне легије.

Е сада ако погледамо читаву ствар кроз временске и ванвременске наочаре отварају се свакојака питања. Шта се ту уствари десило? Тамо негде на далекој граници империје домороцима дојадило да их царска војска свако мало терорише и дисциплинује па решили да узврате. Направе план који им зачудо успе. Умлатили су ту римску граничну јединицу па весело попалили-попљачкали наоколо и - живот је леп. Нема више надмених туђина да им седе за вратом.

 

Ех кад би тако било... Римски гувернер провинције Британија морао је да напише извештај, ружан-тужан али то му је дужност. Извештај крене коњем, ништа факс-мејл-вибер. На каналу чека да се море смири па лађом до Галије. Терај тако данима, недељама, месецима и најзад пређe Алпе. Али ту упс, стој, не иди у Рим него скрени лево, император је на викендици у Mаesia Superior. Добро, вози Мишко. Док је вест стигла до џакузија прошло је ваљда година дана, историчари знају прецизније.

И најзад одлука је донешена, император је климнуо главом и предао ствар војсци на извршење. Генерал је истим путем сакупио легију по легију и пред Каналом врло озбиљну силу саставио. Ту је прошло још годину дана, стигла је следећа зима и пауза. На пролеће у Британији придружиле се и тамошње легије па сва та сила оде у Шкотску да те дивљаке научи памети. (Предводио их је Константин из Ниш, е баш тај).

 

И шта уствари хоћу да кажем? Неке ствари у том комаду - Империја узвраћа ударац - не мењају се миленијумима. Мењају се само глумци, сцена и реквизити. То што је од акције до реакције у Шкотској прошло пар година није ни битно, исход се знао и пре почетка. Том пригодом нуклеарно коферче са црвеним дугметом нашло се на тлу наше данашње Србије у источним планинама испод Ртња па зговнило тамо неке гнусне шкотске варваре. У том моменту ту се налазио апсолутни епицентар света. Баш у том римском купатилу, ено га и данас. Али после седамнаест векова види врага, десило се нешто мало сасвим обрнуто. Можда раздужење? Коло среће уоколи вртећи се не пристаје...

Него... Ситна смо ми зрна песка на божјој плажи.



Komentari (108)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 18:09 30.12.2020

Ево ја прва

Част ми је и задовољство што могу да угостим колегу који је успео да напише књигу али никако да објави пост.
Надам се да ће му после овог и блогови прећи у навику.
gavros gavros 19:48 30.12.2020

Re: Ево ја прва

Bravo! Kako se knjiga zove?
zilikaka zilikaka 20:43 30.12.2020

Re: Ево ја прва

gavros
Bravo! Kako se knjiga zove?

Domaći pseći kuvar

A svojevremeno sam imača čast da je i ovde predstavim LINK
mentol mentol 09:15 31.12.2020

Re: Ево ја прва


Бесрамна фукара шкотска удара на темеље цивилизације...


Onda je vreme je da i Srbi, ako su već savremeni Škoti, počnu da nose suknje
upload image
... da nas lakše j... "naši zapadni prijatelji"
nask nask 19:03 30.12.2020

Urovica

здање велико и моћно

Palais Franc & Carole.



Kažu lokalni da je kuća korišćena samo jednom, kada su ženili sina. Ono desno je sala, ona vrata na ulazu u salu (desno) su 4 metra visoka tako da može sa kamiončetom unutra. Celo selo sablasno prazno tj. sve te kućerine zamandaljene. Inače da bi se stekao utisak kolika je to kuća, 30 metara široka, merio.

I niđe Škotova.
zilikaka zilikaka 20:44 30.12.2020

Re: Urovica

Celo selo sablasno prazno tj. sve te kućerine zamandaljene. Inače da bi se stekao utisak kolika je to kuća, 30 metara široka, merio.

I niđe Škotova.


Možda baš zato?
niccolo niccolo 20:11 30.12.2020

Da, da

из забитог Шаркамена

starno bi bilo lepo da se uredi i taj lokalitet kod Šarkamena, Felix Romuliana je odlično sređena...
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:25 30.12.2020

Re: Da, da

Da odma ustanovimo nešto: taj Konstantin, jel on bio Srbin, ili Albanac? Ili, nedajbože, Bugarin?
Черевићан Черевићан 21:46 30.12.2020

трагом Галерија

или, преко Алпи па лево

том Србијом шпарто сам ........теренац
нагледо се куућа....... Балконија разних,
мат'ријала у њих .........скупих угруваних
нигде људи, птица,а дворишта празних

кичераја...што каз'ли до јаја
( притом треба искрен бити
укуси су ..посве различити )
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:01 30.12.2020

Rimski imperatori iz našeg sokaka

Malo je poznato da je čak 17 rimskih imperatora rođeno na području današnje Srbije. KLIK.

Ništa čudno za one koji znaju da i Bog je Srbin bio dok je stvaro svet.

Edit: Naši Dart (bigl) i Feđa (beli mali šnaucer) su oduševljeni tvojim jelovnikom i koriste priliku da te pozdrave.



angie01 angie01 22:35 30.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Dart (bigl) i Feđa (beli mali šnaucer) su oduševljeni tvojim jelovnikom i koriste priliku da te pozdrave.




nikvet, odlicna ideja za knjigu- toliki kuvari postase bestseleri, sto bi drugacije bilo sa ovim za kuce...koliko sam shvatila, jos je pristup okrenut zdravlju,...sto znaci da je stivo duplo korisno.
nikvet pn nikvet pn 22:40 30.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Otpozdrav četvoronožnim hedonistima, znaju i oni da snaga i zdravlje na usta ulaze.

Nego istorija ovde rođenih imperatora me zaintrigirala. Vek i kusur klali se sremski klan i timočki klan i na kraju Nišlije (Bugari?) da profitiraju?
zilikaka zilikaka 23:05 30.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

nikvet, odlicna ideja za knjigu- toliki kuvari postase bestseleri, sto bi drugacije bilo sa ovim za kuce...koliko sam shvatila, jos je pristup okrenut zdravlju,...sto znaci da je stivo duplo korisno.


E, al ja sam tražeći link na njegovu knjigu pronašla da je Maja Volk objavila slično.
Ne znam baš šta nju kvalifikuje da savetuje o ishrani pasa al verujem da će imati iza leđa dobru reklamu i vrlo uspešnu prodaju.
I tako danas baš i nije važno da nešto znaš, nego da druge ubediš da si prava osoba za to nešto.
gvozden1 gvozden1 23:14 30.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka


klali se sremski klan i timočki klan i na kraju Nišlije (Bugari?) da profitiraju


Srbijanci :)
pecaros pecaros 23:42 30.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Moje kuce jedu sve. Kada kažem sve, to znači - sve čega se dokopaju - cipele, košulje, veslo za čamac...
Ova nazad je rase kontra-dalmatiner (bele tufnice na crnoj podlozi).






Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:08 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Što se tiče vesla mislim da je to u redu, a za ostalo konsultovati:


angie01 angie01 00:10 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

I tako danas baš i nije važno da nešto znaš, nego da druge ubediš da si prava osoba za to nešto.


za svaki proizvod je potrebna reklama- i najbolji ostane u zapecku ako nema dobar marketing, ...trebalo bi napraviti mali e- flajer, gde u tekstu treba napomenuti da je autor knjige doca za kuce, tj da je kuvar pisala struka:). pa svi poznanici da ga kace na instagrame, fejsbukove, tvitete,...probati da se dogovori prodaja u prodavnicama hrane za kucne ljubimce, ( narocito ako se u receptima koriste i sastojci koji se tu prodaju), jer tu ulaze svi koji imaju kucice,...i sl.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:18 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

nikvet pn
Otpozdrav četvoronožnim hedonistima, znaju i oni da snaga i zdravlje na usta ulaze.


Dart (bigl) je svojevrsni lakmus-papir za zdravu ishranu čitave porodice. Ne bi taj pojeo parče salame, čajne kobasice i slične proizvode, pa makar crko od gladi, dočim domaće čvarke, tunu Rio mare i kuvano meso, itekako jede.

Inače, fotografija sa tortom za kuce je sa prvog Feđinog (mali beli šnaucer) rođendana. Obojica su za tu priliku imali svečanu odeću.


pecaros pecaros 00:22 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Vojislav Stojković
Što se tiče vesla mislim da je to u redu, a za ostalo konsultovati:




Misliš da je kuvana cipela ukusnija?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:31 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

pecaros
Misliš da je kuvana cipela ukusnija?

Naravno.
pecaros pecaros 04:41 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Strast za uništavanjem stvari je kod pasa, pretpostavljam, podjednako jaka kao strast za jelom, mada nemaju veze jedno s drugim. Barem je tako kod mojih. Naravno da ne jedu cipele, nego uživaju da maznu nešto sa ograđene terase, kada neoprezno ostavim ili vetar nanese blizu ograde.

Inače, pretežno ih hranim relativno kvalitetnom industrijskom hranom, trenutno je to Josera. Po ne baš preterano izraženoj halapljivosti kada s njima podelim na ravne časti, recimo, tri sveže pečene pljeskavice, rekao bih da im hrana nije najznačajnija stavka u životu. Čak se i komadu hleba više obraduju. Ili onim kupovnim andrmoljama za čišćenje zuba.

Ono u čemu zaista uživaju je poveliko dvorište u kojem mogu da, kad požele, razviju punu brzinu, što mi dosta često prezentuju tako što se, kao, međusobno pomakljaju. Tu nastaje ozbiljna frka, sve pršti od snage, iznenadnih manevara i kotrljanja po zemlji. Iako se ova krupnija očigledno obuzdava, stvar se obično završi uzmakom slabijeg, uz bolni cijuk. Do prve sledeće prilike.

Verujem da je prosečnoj keri, takođe, značajna sloboda izražavanja. Da noću laje na zvezde, a danju zavijanjem isprati svaku sirenu hitne pomoći.

A po večito blatnjavom nosu ove krupnije (pogledati sliku) se može zaključiti da je i kopanje tranšeja po dvorištu jako zanimljiva zabava.
mentol mentol 09:19 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

pecaros
Strast za uništavanjem stvari je kod pasa...

url image
nikvet pn nikvet pn 09:43 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

pecaros

Strast za uništavanjem stvari je kod pasa, pretpostavljam, podjednako jaka kao strast za jelom, mada nemaju veze jedno s drugim


Па, хм, и јесу и нису повезани. Штене има муку промене зуба и тежак свраб тим поводом, зато је од три и по до шест месеци старости то несносно и њему и нама. Али прође. Ако старији пас уништава то је нешто друго, то се зове алотриофагија, ненормалан апетит и отвара проблеме. Узрок је најчешће нетачна дефицијентна исхрана. Он сирома нуме да каже: Дај газда мало соли-салате-коске него јурне у штету и пропаст.

Докторе, моме ретриверу излази змија из чмара, брзо дођи!!! Није била змија, наравно, него уже за веш од пет и по метара. Појео јадник уже цело и пола веша, штипаљке срећом није. Промените му људи јеловник, баталите готову окрените на домаћу храну; проблем решен.
milisav68 milisav68 10:43 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

probati da se dogovori prodaja u prodavnicama hrane za kucne ljubimce, ( narocito ako se u receptima koriste i sastojci koji se tu prodaju),



Knjiga je antireklama za prodavnice hrane za kućne ljubimce.

Inače (nekako paralelno u vremenu sam dobio štene i knjigu), moj lokalni veterinar mi je rekao - da su granule dobre, jeli bi ih i ljudi.

Doduše, ogradio se da dok rastu, nije loše ubaciti malo određene - kao suplemnte.

Kiki na straži.



I Laki tokom školovanja za alarmni sistem.

milisav68 milisav68 11:01 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Докторе, моме ретриверу излази змија из чмара, брзо дођи!!!



Ova moja voli povremeno da pojede koren Pirevine (ili neke druge trave/korova), pa joj posle "čupamo" iz dupeta.

Očigledno joj nešto fali u ishrani, ali ne mogu da ukapiram šta, pošto sve jede (osim belog šećera).

Sinoć smo zajedno jeli - pečeni dulek.

E, a za onaj "recept" za stomačne probleme (smoki i jogurt) - počeli po komšiluku da me zovu doktor.
angie01 angie01 13:04 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka


Knjiga je antireklama za prodavnice hrane za kućne ljubimce.


ogradila sam se u smislu, da ne znam da li recepti u knjizi sadrze i hranu iz ponude u tim prodavnicama- ako da, super, to je dupla reklama, ako ne, takve prodavnize su svakako mesta za prodaj takve literature-za procenat, kao onaj sto se daje u knizarama,...oni koji kupuju gotovu hranu, sigurno to nece prestati jer ce neke obroke spremiti po preporucenim receptima,...znam vise primera ljudi koji svojim ljubimcima nesto spremaju, a nesto kupuju gotovo- verijem da tako radi vecina.

takodje znam da dosta ljudi u takvim prodavnicama kupuje poklone za kucne ljubimce svojih prijatelja-sve one kerefeke za glodanje, zasladjivanje....verujem da je takva knjiga i odlican poklon za gazde/prijatelje.

inace, Kiki & Laki su preslatki.
pecaros pecaros 13:25 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

nikvet pn
Ако старији пас уништава то је нешто друго, то се зове алотриофагија, ненормалан апетит и отвара проблеме. Узрок је најчешће нетачна дефицијентна исхрана. Он сирома нуме да каже: Дај газда мало соли-салате-коске него јурне у штету и пропаст.


Pa, sad... ne tvrdim da im je ishrana savršeno izbalansirana, ali sasvim sigurno nije u pitanju nenormalan apetit ili bilo kakav strašni deficit. Dobiju uvek toliko da i ostane u posudi kad se najedu.

Ali, Jutjub je prepun "guilty dog" klipova, kerova koji iz zabave razvale nešto. Hoću da kažem - ni moje kere nisu bukvalno pojele cipelu, siguran sam da su ostaci još uvek negde u dvorištu. Ako bih sad na njima isprobao sve recepte iz knjige, garantujem da opet ne bi preživela cipela (bile su i jedne sandale) ako bi se našla na zgodnom mestu.


milisav68 milisav68 14:36 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

znam vise primera ljudi koji svojim ljubimcima nesto spremaju, a nesto kupuju gotovo- verijem da tako radi vecina.

Ma ne, ne sprema se ništa posebno, jednostavno im se da ono što ostane od klope.E sad, najbolja situacija je kad je višečlana porodica, pa još da ima dece, tu uvek ostaje...

Nama niko ne veruje kada im to kažemo, svi misle da lažemo, jer im je dlaka i izgled uopšte odličan.

Jesenas smo brali grožđe sa vinjage (ispod koje sedimo leti), i sad otpadne po koje puce, oni su to čistili ko metlom, pa kad je krenulo vrenje...bila smejurija - pijani kučići.
takodje znam da dosta ljudi u takvim prodavnicama kupuje poklone za kucne ljubimce svojih prijatelja-sve one kerefeke za glodanje,

To je već nešto drugo, zamena za koske.
Kiki & Laki su preslatki.


st.jepan st.jepan 14:56 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

"guilty dog"

OVO je "quilty dog"!
Kliknite, nećete požaliti.
Ja vriiiištao!
angie01 angie01 16:08 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

"quilty dog"!


kakav medenjak:)))
zilikaka zilikaka 19:08 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka


Jesenas smo brali grožđe sa vinjage (ispod koje sedimo leti), i sad otpadne po koje puce, oni su to čistili ko metlom, pa kad je krenulo vrenje...bila smejurija - pijani kučići

Šta to, mi negde na drugu godinu kupimo 350-400 kila grožđa i muljamo za rakiju. To bude ispod najlona i probamo da ne rasopamo al dole svakako što padne što procuri onoliko. Poslednjih godina kad to radimo malun napast - terijarku obavezno il zatvorimo i vežemo, jer inače počisti sve al apsolutno sve dole i uredno očiže. Jedne godine bilo da joj pozli, pa ode i to izbaci, a onda sve iz početka, uključujući i ono što je izdacijla.

Još nismo našli šta ne jede, čak i puževe, jedino sa svežim pečurkama slabije stoji.
Obožava ukućane ali će garant svakog prodati za zalogaj bilo čega. Može i suva leba.

Ovaj veliki kontra. U svemu.


...Moram da se izvinim autoru što nastavljam trol al šta da mu radim, taki mu poso. Svi mi volimo da pričamo o kučićima a kud ćeš lepše prilike nego kod veterinara u gostima.
nsarski nsarski 23:21 31.12.2020

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Svi mi volimo da pričamo o kučićima a kud ćeš lepše prilike nego kod veterinara u gostima.


E, jbg! Nisam mislio, ali reko', 'ajde Nova godina je, može kučeći witz.

Veterinarska ambulanta, kučići čekaju na pregled. Dva kera razgovaraju, pa prvi ovom drugom priča kako je stao na staklo, isekao se, pa došao da ga zakrpe. I pita drugog: "a zašto si ti došao?"

Drugi: Pa, jutros ležim na podu u hodniku, a moja gazdarica, onako mlada, jedra, tek se probudila, ode da se tušira i nije zatvorila vrata od kupatila. Izađe ona ispod tuša, pa se pred ogledalom namešta, pa se gleda, pa se guzi...a ja, brate, nisam izdržao pa skočim na nju...i...i eto, dovela me ovde.

Prvi: Auuu, nesrećo, dovela te da te kastriraju?!

Drugi: Ma, jok. Samo da mi potkrešu nokte.

Aj' živeli!
nikvet pn nikvet pn 01:30 01.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Davno tamo neko selo tražilo doktora za seosku ambulantu i nikako da nađe. Najzad stiže pismo izdaleka javlja se kandidat, mlad, tek odstažirao. Oni presrećni. Dođe doktor pa se malo iznenadi, sav narod tu je, kako bi se sad politkorektno reklo, dosta tamnijega tena. Ali selo blista, domaćini bogati pošteni, uslovi odlični. Krene praksu fino, mlad, oran, lep. Snajke navalile sve kao nešto bolesne ali i to se smirilo pa sve lepo teklo.
Prođe godina i zovu ga domaćini na sastanak, istekao ugovor. Doktor dođe ali oni se nešto smrkli. Glavni mu kaže:
Sve je lepo i dobro ali imamo važno pitanje za tebe - zadnja tri meseca rađaju nam se mnogo bela deca, kako to?!
Aha, znam, odgovoriću ali prvo vi meni odgovorite, celu godinu se čudim. Sve ovce vam bele, i ovnovi isto ali svako stado ima ponešto jagnjadi crno, kako to?
Domaćini se ućute, zgledaju, počešu pa starešina kaže:
Ajde lepo mi da zaboravimo naše a ti da zaboraviš tvoje pitanje; evo ti novi ugovor i povišica, može? Može!



Srećna nova svima koliko nas ima!
pecaros pecaros 03:06 01.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

st.jepan
"guilty dog"

OVO je "quilty dog"!
Kliknite, nećete požaliti.
Ja vriiiištao!


Znaju, kurve, da su pogrešile. Kada uzmem u ruku stvar koju su urnisale, samo uvuku glavu među ramena, i tutanj. Da su negde u zatvorenom, imao bih i ja snimaka za Jutjub.

Edit: Eh, da... srećnu i tolerantniju novu, svim blogerima.
mariopan mariopan 10:35 02.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

pecaros
st.jepan
"guilty dog"

OVO je "quilty dog"!
Kliknite, nećete požaliti.
Ja vriiiištao!


Znaju, kurve, da su pogrešile. Kada uzmem u ruku stvar koju su urnisale, samo uvuku glavu među ramena, i tutanj. Da su negde u zatvorenom, imao bih i ja snimaka za Jutjub.

Edit: Eh, da... srećnu i tolerantniju novu, svim blogerima.

Ali znaju i da se uvrede, još kako.
Kada sam vezala Pile moje za kvaku od vrata, jer je razbucao toalet papir, ma samo okačila povodac koji je mogao da smakne kad god je hteo, on je sedeo uvređeno i ponekad gledao preko ramena na mene "jel vidiš koliko sam uvređen" i nije mrdao ni kad sam mu otkačila povodac, da me kazni. preslatki su i kad su nevaljali.
zilikaka zilikaka 11:04 02.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Ali znaju i da se uvrede, još kako.

Pa da, naša terijerka, kad je (par puta godišnje) vežemo zbog njene bezbednosti, sedne ko kip, okrene svima leđa i ne pomera se. Ne reaguje ni na šta sve dok to traje, a i posle još neko vreme.
mariopan mariopan 11:44 02.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

zilikaka
Ali znaju i da se uvrede, još kako.

Pa da, naša terijerka, kad je (par puta godišnje) vežemo zbog njene bezbednosti, sedne ko kip, okrene svima leđa i ne pomera se. Ne reaguje ni na šta sve dok to traje, a i posle još neko vreme.

Da, baš tako, ne mrda ni kad je slobodno kuče a mene srce boli od samog tog pogleda. Kreten i ja. znaju tačno kako da te dobiju na emocije. Dresiraju nas

Ps
U ovoj dosadi što prisilno sedimo kod kuće mnogo gledam veterinare na tv kako spasavaju životinje i stvarno su neverovatni, a onda gledam i na jutjubu one snimke kučića i mačića i male dece i vidim da se oni svi ponašaju bas kao mala deca, neviđeno slatki, maze, nestašni i dobri, naivni pametni svašta lepo vidim i uživam umesto da gledam vesti i da se sekiram. To mi je terapija za ova ružna vremena, to radi bolje od psihologa i bensedina.
mariopan mariopan 12:15 02.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Vojislav Stojković
nikvet pn
Otpozdrav četvoronožnim hedonistima, znaju i oni da snaga i zdravlje na usta ulaze.


Dart (bigl) je svojevrsni lakmus-papir za zdravu ishranu čitave porodice. Ne bi taj pojeo parče salame, čajne kobasice i slične proizvode, pa makar crko od gladi, dočim domaće čvarke, tunu Rio mare i kuvano meso, itekako jede.

Inače, fotografija sa tortom za kuce je sa prvog Feđinog (mali beli šnaucer) rođendana. Obojica su za tu priliku imali svečanu odeću.



Preslatki su.

Ja delim kuče sa sestrom, obe nas voli i ja bih rekla da mene voli više, iako je to njeno kuče. Odgajale smo ga zajedno jer sam poslednjih nekoliko godina praktično živela u Beogradu u njenom stanu i kuče nam je bilo zajedničko. Mali džek rasel, ludilo od kučeta. Kada sad dođem u Beograd on prvo optrči nekoliko ludackih krugova po stanu onda mi se baci u zagrljaj i nema sile da ga skine sa mene, da se izjem i uđem, spustim stvari....ništa dok njega ne pomazim da se zasiti. Sestra je malo ljubomorna ali trpi
U poslednje vreme ona ga je dovodila kod mene. Kuću poznaje, dvorištem je oduševljen jer to nema kod kuće, sve je lepo i raduje sa kao pre.....ali zanrinuto prati očima moju sestru da ne ode bez njega. To je radila ako mora da otputuje na duže, onda je mali kod mene. Znači ipak je voli više samo neće da mi kaže. :(
E, njemu sam kuvala sve obroke jer je na to navikao otkako je bio beba. Piletina, pirinač, šargarepa, paštrnak .. samo nismo pravile pseće torte.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:11 02.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Pored toga što su prelpi, džek raseli su jedna od najinteligentnijih rasa, (moje laičko mišljenje, a gost autor, kao expert, može to da potvrdi ili opovrgne), mene u svakom slučaju oduševljavaju gde god ih vidim. Već neko vreme razmišljam da uzmem sebi jednog bebca rasela, pa makar mi to bio posednji.

zilikaka zilikaka 22:43 02.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Nisam gost autor al mislim da znam njegov stav, da terijeri ne sslove za pametne.
To zato što ja imam terijerku koju onoliko pominjem, doduše seoska varijanta,nemački lovni, al koja jedino ne ume da govori.
Ja lično mislim da su oni kao namenske rase prilično potcenjeni. Kad im pružiš priliku da rastu uz puno pažnje, ne kao pomoćno sredstvo za lov, terijerski karakter sve uloži u neverovatnu odanost.
A inače, postajem nekako protivnik uzimanja pasa od uzgajivača.
To se pretvorilo u fabrikovanje primeraka sa što boljim estetskim osobinama a inteligenciju niko ne zarezuje.
S druge strane, nit je za radnog ovčara važno da li ima padnuto jedno uvo, nit za onog što traži drogu ima veze visina grebena. Isto i za kućnov psa, osim ako ti nije najoreče da komšijama pokazuješ medalje sa izložbi.
crossover crossover 03:18 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Vojislav Stojković
Pored toga što su prelpi, džek raseli su jedna od najinteligentnijih rasa


Јесу, ја сам имао џек расела. Изузетно је интелигентан, обожава да се игра и врло је активан пас, није за оне који воле да седе пред телевизором. Немој много да се обазиреш на то што причају о интелигенцији појединих раса, то често није тачно, пас ће бити онакав каквим га направиш. Осим што воле да се играју воле и да уче, и то доживљавају као игру, јако добро реагују на награду па можеш да га научиш буквално шта год пожелиш.

Мој најинтелигентнији пас је била једна мешанка коју сам узео са улице, а имао сам и расног полицијског вучјака. Знам да ће неко сад да каже да су пандури по дефиницији глупи али и то је стереотип. :) Далеко од тога да је био глуп, био је мало више оштар али и то се лако коригује ако знаш шта радиш.

Сада имам бигла за које сви причају да су глупи и тврдоглави, и врло не могу да се сложим са таквом тврдњом. Осим што је по занимању (неактивни) ловац, Чарли је и фотомодел, поред свих стандардних команди седи/лези/устани/чекај/донеси итд. зна да окрене профил који тражиш, лаје на команду, зна десетак безгласних команди, покретом руке (безгласне команде је знала већина мојих паса). Никакав посебан тренинг, све сам га научио постепено за неких месец дана, само награда. Временом и једно обично "браво" постане награда.

Углавном, моје искуство је да било који пас није глуп ако му газда није глуп. Сигурно нећеш погрешити ако узмеш џек расела, предиван карактер имају и често ће да те води у шетњу, што значи да осим повећане дозе окситоцина и благотворно утичу на здравље. :)
haklberi_tom haklberi_tom 09:47 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

crossover
Vojislav Stojković
Pored toga što su prelpi, džek raseli su jedna od najinteligentnijih rasa


Јесу, ја сам имао џек расела. Изузетно је интелигентан, обожава да се игра и врло је активан пас, није за оне који воле да седе пред телевизором. Немој много да се обазиреш на то што причају о интелигенцији појединих раса, то често није тачно, пас ће бити онакав каквим га направиш. Осим што воле да се играју воле и да уче, и то доживљавају као игру, јако добро реагују на награду па можеш да га научиш буквално шта год пожелиш.

Мој најинтелигентнији пас је била једна мешанка коју сам узео са улице, а имао сам и расног полицијског вучјака. Знам да ће неко сад да каже да су пандури по дефиницији глупи али и то је стереотип. :) Далеко од тога да је био глуп, био је мало више оштар али и то се лако коригује ако знаш шта радиш.

Сада имам бигла за које сви причају да су глупи и тврдоглави, и врло не могу да се сложим са таквом тврдњом. Осим што је по занимању (неактивни) ловац, Чарли је и фотомодел, поред свих стандардних команди седи/лези/устани/чекај/донеси итд. зна да окрене профил који тражиш, лаје на команду, зна десетак безгласних команди, покретом руке (безгласне команде је знала већина мојих паса). Никакав посебан тренинг, све сам га научио постепено за неких месец дана, само награда. Временом и једно обично "браво" постане награда.

Углавном, моје искуство је да било који пас није глуп ако му газда није глуп. Сигурно нећеш погрешити ако узмеш џек расела, предиван карактер имају и често ће да те води у шетњу, што значи да осим повећане дозе окситоцина и благотворно утичу на здравље. :)

Saglasan!
nikvet pn nikvet pn 10:16 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Теријери стварно јесу изузетна сорта.

До пре неку годину практично једини овде присутни били су НЛТ, немачки ловни. Није их красила интелигенција, чак ни уз највећи труд. Таман сам га научио командама, цврц, шушну миш он одлете да га среди. Али зато су на врху по храбрости, по истрајности и нарочито - по здрављу. То је напросто гвоздено.

Егзотични теријери су нешто сасвим друго, међу њима и џек расел. Стварно сјајан пас, бистар, привржен али и даље теријерског темперамента и храбрости. А богами и здравља.

Додатак:

Давно на селу дођем да средим вепра 300кг, домаћин звао комшије, око њега игра теријер жишка. Вепра везуј-вуци-притисни-обарај-држи; како то већ иде. Теријер се попео на гомилу стајског ђубрета и одједном крене сумануто да копа. Киша ђубрета пада тачно на нас а не сме да се пусти, разбиће нас вепар. Браним рану од прљања, журим, сви псују, домаћин урла; он се укопава вири само реп и - цију! - извуче пацовчину као мачка. Сав поносан доноси га газди пред ноге; браво мали, умивамо се и нико се не буни.
zilikaka zilikaka 10:48 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

НЛТ, немачки ловни. Није их красила интелигенција, чак ни уз највећи труд. Таман сам га научио командама, цврц, шушну миш он одлете да га среди.

E, sad najozbiljnije, da li se inteligencija psa meri samo stepenom prihvatanja komandi?
Znam ja da to jeste korisno ali imaš kerova koji su nekako svoji. Razume on šta ti hoćeš, jako dobro, al se pravi lud. Ova moja bukvalno glumi, a često i komunicira na svoj kereći način.
Recimo, počne da se stresa u sred leta jer je ukapirala da kad pomislimo da joj je zima ona ulazi unutra.
Ili isto tako (glavna borba je oko ulaženja u kuću, kad i koliko), sedne u kraj stepenica i na naredbu da izađe odatle počne da okreće glavu i blene gore, bukvalno kao dete kada hoće da ti pokaže da nešto ne želi da čuje. A baška što razume uzročno posledične stvari, pa nešto uradi sa namerom da bi izazvala reakciju velikog blente, i dok se on peca na bačenu udicu ona skida kajmak.
Znam da se ovo ne smatra dobrim osobinama za radnog psa ali kad je ljubimac to jeste bezazleno i krajnje simpatično.

nikvet pn nikvet pn 11:17 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka


zilikaka
da li se inteligencija psa meri samo stepenom prihvatanja komandi?


Их, па ни за нашу телегенцију још није метар направљен акамоли за кучећу
Општеприхваћено је послушност = интелигенција; наравно да није баш тако. Од послушних глупсона до симпа битанги кучећих који само што не говоре свега има, зато их и обожавамо
crossover crossover 12:49 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

zilikaka

E, sad najozbiljnije, da li se inteligencija psa meri samo stepenom prihvatanja komandi?
Znam ja da to jeste korisno ali imaš kerova koji su nekako svoji. Razume on šta ti hoćeš, jako dobro, al se pravi lud. Ova moja bukvalno glumi, a često i komunicira na svoj kereći način.
Recimo, počne da se stresa u sred leta jer je ukapirala da kad pomislimo da joj je zima ona ulazi unutra.
Ili isto tako (glavna borba je oko ulaženja u kuću, kad i koliko), sedne u kraj stepenica i na naredbu da izađe odatle počne da okreće glavu i blene gore, bukvalno kao dete kada hoće da ti pokaže da nešto ne želi da čuje. A baška što razume uzročno posledične stvari, pa nešto uradi sa namerom da bi izazvala reakciju velikog blente, i dok se on peca na bačenu udicu ona skida kajmak.


То раде сви пси, и то није ствар интелигенције него испитивање граница ауторитета и хијерархије (у чопору). Онај мој вучјак који је био скоро војнички послушан па је исто то радио, највише је волео кад неко ноћу иде у веце да му легне у кревет и прави се луд док не пробуде мене да му кажем "Блек, доле". Све их је он волео али из његове перспективе, главни пас у кући сам био ја, па онда он, па после њега сви остали. Тако је пробао и на улици да буде главни док га нисам провалио, знао је да га се сви плаше па док ходамо улицом приђе близу неком на шест сати док овај не одлепи од страха, онда маше репом и радује се. Тад је добро научио шта значи "к’нози". И према гостима је био такав, у кућу може да уђе свако али нема изласка док ја не отворим врата. Сва срећа да гости углавном нису знали да махање репом не значи увек радост, па су се плашили мање него што би требало. :)

Сви они воле да се праве блесави и да "не чују добро", нарочито кад хоће да искамче нешто, зато мора да се зна ко је главни у кући. Поготово кад имаш звер која може да буде много опасна.
zilikaka zilikaka 13:46 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Сви они воле да се праве блесави и да "не чују добро", нарочито кад хоће да искамче нешто, зато мора да се зна ко је главни у кући. Поготово кад имаш звер која може да буде много опасна.

Da, ima toga ali imam i "zver" koja je za druge nezgodna ali je vrlo poslušan. Mene nekako najviše sluša i taj ne glumi, ne komunicira...on hoće ili neće, (pa onda malo vikneš pa hoće)
I uopšte, nisu mi prvi psi ni jedan, al stvarno je ova mala po spektru ponašanja drugačija od ostalih.
Ume da proceni sve i prilagodi se potpuno. Običan dvorišni ker kojeg bih smela da povedem bilo gde i da znam da će biti ok. Zezamo se da je rođena za diplomatiju.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:53 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Ovde moram da ponovim priču o jednoj predivnoj maladoj dobermanki. Upoznao sam je, kao i većinu drugih iz onog vremena, družeći se sa ljubimcima i njihovim vlasnicima (izbegavam reč: keretari i kučkari). Elem, njen vlasnik, tada mladić, bio je veoma pažljiv, a ona, dobermanka, vrlo poslušna, bacao je lopticu, a ona pretrčavala kilometre i svaki put, za razliku od većine drugih, stavljala lopticu pred njegove noge da je ponovo baci. Znam da je učestvovala i na takmičenjima u svojoj kategoriji.
I onda, odjednom, nigde ni dobermanke ni njenog vlasnika. Sreo sam ga posle nekoliko meseci i pitam šta se desilo.
Ispriča mi da se oženio i da su dobili bebu. Dobermanka je bila ljubomorna, prihvatljivo, ali samo dok je on u kući. Kada ode na posao ona legne ispred vrata sobe u kojoj je beba i nedozvoljava majci da uđe, iskezi očnjake i preteči reži. Supruga ga zove na posao da hitno dođe kući, beba plače, ona mora da je podoji, ali dobermanka ne dozvoljava. Čim on stigne kuči, sve je OK - istog trena dobermanka (mislim da se zvala Ela, ali nisam siguran) odlazi na svoje mesto u hodniku i nema više problema. Nikakva obuka, ni kazne, nisu pomogle. Iz dana u dan bilo je isto. Na kraju, kaže, morao sam da je poklonim... i to u drugi grad. Jer, da je ostala ovde u gradu, ubeđen je, ona bi našla put da se vrati i čuva "našu" bebu od svih, pa i od moje žene.

Imaju li životinje dušu, staro je filozofsko pitanje. Religije odgovaraju negativno. Ali, naravno, da imaju dušu ... itekako je imaju.
mariopan mariopan 14:51 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

crossover
zilikaka

E, sad najozbiljnije, da li se inteligencija psa meri samo stepenom prihvatanja komandi?
Znam ja da to jeste korisno ali imaš kerova koji su nekako svoji. Razume on šta ti hoćeš, jako dobro, al se pravi lud. Ova moja bukvalno glumi, a često i komunicira na svoj kereći način.
Recimo, počne da se stresa u sred leta jer je ukapirala da kad pomislimo da joj je zima ona ulazi unutra.
Ili isto tako (glavna borba je oko ulaženja u kuću, kad i koliko), sedne u kraj stepenica i na naredbu da izađe odatle počne da okreće glavu i blene gore, bukvalno kao dete kada hoće da ti pokaže da nešto ne želi da čuje. A baška što razume uzročno posledične stvari, pa nešto uradi sa namerom da bi izazvala reakciju velikog blente, i dok se on peca na bačenu udicu ona skida kajmak.


То раде сви пси, и то није ствар интелигенције него испитивање граница ауторитета и хијерархије (у чопору). Онај мој вучјак који је био скоро војнички послушан па је исто то радио, највише је волео кад неко ноћу иде у веце да му легне у кревет и прави се луд док не пробуде мене да му кажем "Блек, доле". Све их је он волео али из његове перспективе, главни пас у кући сам био ја, па онда он, па после њега сви остали. Тако је пробао и на улици да буде главни док га нисам провалио, знао је да га се сви плаше па док ходамо улицом приђе близу неком на шест сати док овај не одлепи од страха, онда маше репом и радује се. Тад је добро научио шта значи "к’нози". И према гостима је био такав, у кућу може да уђе свако али нема изласка док ја не отворим врата. Сва срећа да гости углавном нису знали да махање репом не значи увек радост, па су се плашили мање него што би требало. :)

Сви они воле да се праве блесави и да "не чују добро", нарочито кад хоће да искамче нешто, зато мора да се зна ко је главни у кући. Поготово кад имаш звер која може да буде много опасна.

Kod mene je nekih 7-8 godina bio sestrin pas koga je spasla sa ulice u Beogradu, nemački ovčar ili bar uspešan primerak mešanca koji je na to ličio. Bio je njen šest sedam godina dok nije ustanovila da ne može da ga ostavi ni kod koga osim kod mene a treba da otputuje na duže...i tako je Bleki dosao i ostao do kraja života kod mene. Osedeo, ogluveo i na kraju uginuo od starosti.

Imala sam običaj da ga pustim u kuću ako je nevreme jer se ludački plašio grmljavine. Iako je u garaži imao apartman koji bi poželeli psi njegove veličine opet je taj strah bio dovoljan da ga ne ostavim napolju.

Pustim ga u kuću, stavim mu prostirku u kupatilo ili predsoblje ali ostavim vrata moje sobe otvorena da zna da sam tu i da nije sam. U gluvo doba noći kad je krenulo da gruva napolju odjednom se na mene sručila izbezumljena životinja koja je pokušavala sa mi se zavuče ispod pokrivača, umalo me srčko nije strefio dok nisam ukapirala da je to Bleki. "Strašan pas"!
zilikaka zilikaka 15:11 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Da, oni se standardno plaše grmljavine i pucanja. Ovo vreme petardi im je jatastrofa. I opet ja, ALI moja terijerka se pucanha ne plaši. Kontra, trči da vidi šta je (peva oj Vojvodo Sindjeliću)
Nije se plašila ni grmlhavine, nego hednom stvarno odvalilo odmah pored, verovatno u susednu kuću, i od tad joj frka pa oboje teaže da se skline u zidani objekat.
mariopan mariopan 16:59 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

zilikaka
Da, oni se standardno plaše grmljavine i pucanja. Ovo vreme petardi im je jatastrofa. I opet ja, ALI moja terijerka se pucanha ne plaši. Kontra, trči da vidi šta je (peva oj Vojvodo Sindjeliću)
Nije se plašila ni grmlhavine, nego hednom stvarno odvalilo odmah pored, verovatno u susednu kuću, i od tad joj frka pa oboje teaže da se skline u zidani objekat.


zilikaka zilikaka 17:47 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Inače, za informaciju drugima, kod nas upravo grmi, seva i lije ko u sred leta.
alselone alselone 18:01 03.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

zilikaka
Inače, za informaciju drugima, kod nas upravo grmi, seva i lije ko u sred leta.


Ima ove godine da ložimo u julu, ne samo u junu kao prethodnih godina.
Atomski mrav Atomski mrav 15:50 05.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

Дај газда мало соли-салате-коске него јурне у штету и пропаст.


Moja tašta se izuzetno ponosi supom koju pravi (i to s pravom), te uvek naglasi da njen avlijaner prvo pojede supu kad mu odnese hranu (isključivo ostatke od ručka). Ja sam tvrdio da je to zato što supu ne može da zakopa za kasnije pa mora da je pojede odmah, za razliku od kostiju. Ali, izgleda da psi jednostavno znaju šta valja.
Atomski mrav Atomski mrav 15:55 05.01.2021

Re: Rimski imperatori iz našeg sokaka

može kučeći witz.


Da kompletiramo zoofilske viceve:

Raščulo se po selu da Mujo zna životinjski jezik. Haso nije verovao u to, pa odluči da istestira Muju i pozove ga kod sebe kući. Čim je Mujo ušao u dvorište, zalaje pas a Haso upita Muju:
- Šta kaže, bolan?
- Žali se da si sinoć doš'o p'jan kući i da si ga šutn'o krvnički k'o da nije tvoj.
Utom zarže konj iz štale. Haso odmah upita Muju:
- A šta on kaže?
- I on se žali. Veli, sinoć si bio p'jan a jutros mamuran pa si zaboravio da ga nahraniš.
Haso sav začuđen, kad odjednom zamekeće koza a Haso panično povika:
- Ma, ne slušaj je, bolan! Laže kurva!

pecaros pecaros 22:07 30.12.2020

...

Док је вест стигла до џакузија прошло је ваљда година дана, историчари знају прецизније.


Nisam istoričar, ali me baš zainteresovalo. Dakle - najviše mesec i po dana. Rimljani ne bi bili to što su bili, da nisu organizovali brzu poštu.


Gaius Caesar, grandson of Augustus, died on February 21, AD 4, in Limyra, which is on the coast of Lycia. The news of death is found on an inscription dated April 2 at Pisa. The amount of time that the message took to arrive at Pisa is not less than thirty-six days. Since a voyage by sea would be too dangerous at this time of year, the message was sent over land, a distance of about 1,345 miles (2,165 km). This confirms the calculation of an average rate of about fifty km per day.


LINK
zilikaka zilikaka 22:59 30.12.2020

Re: ...

Rimljani ne bi bili to što su bili, da nisu organizovali brzu poštu.

Ne bi me čudilo da uskoro osvane da recimo DHL baš vodi poreklo iz tog vremena.
vcucko vcucko 23:00 30.12.2020

Re: ...

pecaros
Док је вест стигла до џакузија прошло је ваљда година дана, историчари знају прецизније.


Nisam istoričar, ali me baš zainteresovalo. Dakle - najviše mesec i po dana. Rimljani ne bi bili to što su bili, da nisu organizovali brzu poštu.

This confirms the calculation of an average rate of about fifty km per day.



Da bre, koliko je trebalo brodu preko kanala pa onda koliko konjima treba do Zaječara. I to su verovatno putovali konstantno, sa zamenom konja u usputnim postajama/garnizonima. Pitanje je da li su glasnici i spavali sem na konju (nije mala stvar nositi važne vesti za imperatora, ko te pita da li si umoran).

Kakva bre godina i po...
gvozden1 gvozden1 23:07 30.12.2020

Re: ...

. I to su verovatno putovali konstantno, sa zamenom konja u usputnim

I glasnika, verovatno.

Doduše, prota Mateja je tako putovao u Petrograd, a ni on nije blizu.
nikvet pn nikvet pn 09:22 31.12.2020

Re: ...

vcucko

This confirms the calculation of an average rate of about fifty km per day.


Pitanje je da li su glasnici i spavali sem na konju (nije mala stvar nositi važne vesti za imperatora, ko te pita da li si umoran).

Kakva bre godina i po...


Старе записе и процене треба примити са резервом. Има ту неких лимита.

Коњ ноћу види колико и ми, дакле слабо, за разлику од предатора који су ту шест пута боље обдарени. Коњ се боји ноћи, то му је слаба тачка; зато и спава стојећи полуотворених очију, у крду, са слухом и њухом радарски подигнутим. У бекство-кас-галоп нема шансе да га натера ни чопор вукова акамоли нервозни гласник. Преостаје само ритање. Кишна ноћ, шума, блатњав друм, разбојници? Не, хвала.

(Недостајеш Драгољубе да ме допуниш или демантујеш)

Дакле преостаје дневна тура. Под најбољим условима 80-100км на дан забележено је веродостојно код арапских коња на Блиском Истоку; по Европи ондашњој и трећина од тога је пуна капа. Уз несумњиво најбољу организацију брже од тога ни Златној хорди није успело.
nikvet pn nikvet pn 09:30 31.12.2020

Re: ...

Књаз Милош је у те сврхе брзе поште узео Татаре. Неписмени, не знају српски, добри јахачи - дакле одани. Бигбоса Татар-Богдана по завршеној дугогодишњој служби задовољни коџа-Милош наградио је воденицом, концесијом за удобну пензију. Ено је очувана и данас у Параћину али као кафић-кафана над реком; има и даље воденичне карактеристике.
zilikaka zilikaka 10:56 01.01.2021

Re: ...

Коњ ноћу види колико и ми, дакле слабо, за разлику од предатора који су ту шест пута боље обдарени. Коњ се боји ноћи, то му је слаба тачка; зато и спава стојећи полуотворених очију, у крду, са слухом и њухом радарски подигнутим

Vidiš, ovo je interesantno i logično, nego kad nemaš kontakta sa konjima, bar ne onim pravim.
Jedino mi se ne uklapa to što kažeš da predatori bolje vide noću. Po nekoj logici kerovi bi trebalo da imaju tu zaostavštinu od predaka, al ja primetila da im je čulo vida u odnosu na sva druga najmanje pouzdano.
Dovoljno da se pojaviš u odelu druge forme (recimo kabanica , radno odelo) i da budeš desetak metara udaljen, to ih totalno zbuni. Očigledno ne znaju s kim imaju posla. Ovaj veliki podigne uši i signalizira oprez, mala (ko i svaki lovac) malo zadigne prednju nogu, i namesti se u položaj za brzi start.
Tek kad se oglasiš opusti se usijana atmosfera.
nikvet pn nikvet pn 13:12 01.01.2021

Re: ...

zilikaka
kerovi bi trebalo da imaju tu zaostavštinu od predaka, al ja primetila da im je čulo vida u odnosu na sva druga najmanje pouzdano.


Ето псине а замисли овцу шест пута ћоравију. Кокошка је тек тилт. Стари ветеринари имали су муку код ноћних интервенција под свећом или батеријом, очас те звекне ненадани бекенд-форхенд; биљоједи сироти не виде ноћу ништа.

Њихово око само покрет хвата.

Снимала ББЦ екипа Бушмане у Калахарију па увече око ватре приредили им домаћини газелин плес. Нешто скакућу око ватре, па одскоче и тако, више безвезе него атрактивно. Ајде сабајле у лов баш на газеле и оставе екипу на некој чуки да им трапавци не покваре. Није зезање да им приђеш најдаље 30 метара па удри копље-стрелу. Сниматељ све лепо покрио али зезао га зум покаткад. На том мутном делу снимка видело се да никакве разлике нема између газела и прилазећих ловаца наоколо, исто се гуркају, чупкају; покрети идентични и паф, ручак!

Ми синоћ мислили почашћени древном церемонијом а они у ствари тренирали набавку!

zilikaka zilikaka 13:53 01.01.2021

Re: ...

Ми синоћ мислили почашћени древном церемонијом а они у ствари тренирали набавку!

To za gas, što je poranio da odvrne ventil, il nešto druho?
gedza.73 gedza.73 23:26 30.12.2020

Nikvet

И шта уствари хоћу да кажем?

Da ako ti veterina dosadi možeš da budeš odličan pisac.
Неке ствари у том комаду - Империја узвраћа ударац - не мењају се миленијумима.

Kažu da SAD imaju dosta sličnosti sa Rimskom imperijom.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:41 30.12.2020

Re: Nikvet

Sve imperije su slične, naročito u onom delu da na kraju propadnu.
gedza.73 gedza.73 11:30 02.01.2021

Re: Nikvet

Vojislav Stojković
Sve imperije su slične, naročito u onom delu da na kraju propadnu.


Naravno. Kao što neke varvare imperije napadnu pre ili kasnije. Ovo 'pre' ili 'kasnije' pravi ogromnu razliku.
Jedan deda iz moje familije od rane mladosti čeka da propadne imperija SAD.
Po svemu sudeći neće živ to da dočeka. Doduše život je proživeo u siromaštvu, oskudici i ubeđenju da mu je srce na pravoj strani.

Možda je Paton pomalo 'specifičan' ali dobra mu je izreka

cmix909 cmix909 15:35 31.12.2020

Ukiyo-e

Pre nego sto se skrene sa teme preporucicu kod nas malo poznate galerije Hara Shobo i Shukado, jer kod njih i ubogi siromah/crkveni mis moze da kupi dela velikih svetskih majstora i dobije sertifikat o autenticnosti kome se veruje. Naravno, cene zavise od umetnicke vrednosti, imena autora (Hokusai i Hiroshige su iznad ostalih), ocuvanosti i broja sacuvanih primeraka. Ko zna koliko ih nije prezivelo pozare, zemljotrese i bombe raznih vrsta.
zilikaka zilikaka 22:47 31.12.2020

Da prosti gost domaćin

al evo dva dana ne mogu da se otmem utisku da smo ko u ratu, i to spram banalnih strari.
Crkne nam pre neki dan mašina za sudove.
Pustila vodu ispod a kad smo otvorili ona puna neke štroke koja ne potiče od sudova, nema šansi.
Uredno služila 12-13 godina, nikad ništa i sad bi ovo možda moglo da se reši nego zablokiro onaj akvastop, garant jer ima još vode dole, i mi krenuli u razmišljanku.
sami da otvaramo, nismo nikad, ima tu gomila dihtunga i čuda...
Zovemo servis, ne izlazi niko po kućama nego da donesemo pa da platimo kad bude gotovo, za 2-3 nedelje jer malo njih uopšte i radi, a procena popravke od 20 do 120 evra. Videli bi kad bude gotovo.
Padne odluka da je ova odslužila svoje i krenemo u kupovinu druge, i tu počinje glavni cirkus.
Internet prodaja ne radi. Moraš da odeš u radnju. Ono što nađeš na sajtu odmah shvatiš da ima po jedna recimo u Šapcu, Kraljevu, Rumi...
Ima neka opcija da probaš da ti pošalju brzom poštom ali samo ako imaju fabrički zapakovanu i ako hoće. Baška što nigde ne možeš da pronađeš broj telefona posebnih prodavnica, nego preko centrale, pa kad ti odgovore.

Onda odemo ovde u radnju, hajde da vidimo šta se može i shvatimo da se bukvalno uzima šta se gde zateklo, po sistemu poljubi il ostavi.
I tako prelomimo ono što uopšte i nije bila opcija, jer rekoše da nemaju pojma kada se očekuje novi uvoz.
Ona je takva nekakva al uputstvo za nju fenomenalno. U knjizi na 34 jezika piše da ne stavljaš kesu na glavu i ne pereš mačku u mašini, a objašnjenje mogućnosti, komandi, tehničke karakteristike, montaža, sve zbutano na dva lista pa ti tumači. Čak nema ni ono o uobičajenim greškama.

eto, ko bi reko da je i tu sve otišlo nizbrdo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:12 01.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

Uredno služila 12-13 godina, nikad ništa i sad bi ovo možda moglo da se reši nego zablokiro onaj akvastop, garant jer ima još vode dole, i mi krenuli u razmišljanku.
sami da otvaramo, nismo nikad, ima tu gomila dihtunga i čuda...


Ma ja bih to otvorio, what can possibly go wrong with that?!

Ta štroka je od sudova, od čega bi inače bila, skupi se tu vremenom sranja pogotovu ako nikad nisi uzela i očistila filter za prljavu vodu kako treba, a verovatno nisi, mislim, ko još to radi?

Nego, moju kevu prevarili mangupi na onoj prezentaciji razne bofl robe po komšiluku, uvalili joj neki filter za vodu (nije bio jeftin, uopšte, ali svejedno je sranje čim se prodaje po tim kućnim prezentacijama i piramidalnim šemama). Ja sam joj rekao da to odma baci, da uopšte ne ugrađuje, ali me ne posluša, nego je pustila u kuću "majstora" da joj to instalira. Ovaj jadnik se mučio, jer tu ima i protočni bojler, i mašina za sudove, dakle viša matematika za ovog mamlaza, kako god da poveže negde nešto curi, usput je uspeo da bušilicom probuši kevi onaj dispenser za deterdžent za ručno pranje sudova, ali nema veze kome to još treba, uglavnom ovaj na kraju optuži našu vodoinstalaciju, da je odvodna cev zapušena pa zato curi. I ode. Onda se keva požali kod direktora te firme i ovaj pošalje tog majstora ponovo, ovog puta opremljenog sa sajlom. On je to onda nešto vrteo, nije izvteo ništa jer cev naravno nije bila zapušena inače bi i kod nas i kod komšije u susednom stanu već bila poplava, sklopio je sve nekako jedva i otišao. Keva uveče opere sudove u lavabou, na ruke, i oklizne se na baru ispod ormana, zamalo da se polomi pred svoj 71. rođendan, i usred korone. Zvala ona ponovo majstorovog direktora, ovaj je bio na sastanku, pa posle opet na sastanku, i taman kad je hteo da se javi morao je da ide na službeni put. Onda se ipak javio sa službenog puta, i rekao mojoj kevi da je problem u vodoinstalaciji i posavetovao je da zove vodoinstalatera.

Onda se moj ćale latio posla, i to rešio van garantnog roka, više ne curi, a da li filter radi to je krajnje neizvesno.




zilikaka zilikaka 09:57 01.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

Ta štroka je od sudova, od čega bi inače bila, skupi se tu vremenom sranja pogotovu ako nikad nisi uzela i očistila filter za prljavu vodu kako treba, a verovatno nisi, mislim, ko još to radi?

Onaj filter koji je dostupan i za to predviđen - naravno da čistim redovno. Sve drugo zahteva rastavljanje mašine.
E, to rastavljanje je podrazumevalo dodatni problem. Naime, pošto na kraju creva imala onaj EM ventil koji ne prolazi kroz rupu ćošku radne ploče, svako pomeranje zahteva da se prvo skine to čudo (vodu skineš na šelnu al kablove moraš da sečeš pa posle spajaš).
Dakle, posle puštanja vode pod sebe, da prostiš, taj ventil je blokiro i ne da joj da uzme novu dok se problem ne reši. I to je bio glavni kvar.
Našla sam ja da je to vezano sa plovkom dole, pa on bukvalno zapliva i pošalje signal ovom gore da zatvori i tako stoji sve dok se plovak ne reši, al rekoh da to traži silno rastavljanje, skidanje dihtunga koji već imaju godina...i posle lako može da ispadne da joj puštanje pređe u naviku, što baš nije praktično, moraš priznati.

A spram štroke, to se nikad pre nije pojavilo a tad je bila preplavljena. Posle smo uredno loncem dole sipali vodu, pa puštali pumpu da izbaci, a na filteru hvatali kolko se može, pa tako iz više puta, da je nateramo da izbaci to kolko se može.

Nego, zaista, ima li još neki filter (osim onog dole, podrazumevajućeg) koji se može čistiti?

...tačno sam znala da će se neko upecati da lepo razmenimo mišljenje.
milisav68 milisav68 17:13 01.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

zilikaka
Nego, zaista, ima li još neki filter (osim onog dole, podrazumevajućeg) koji se može čistiti?

Ne verujem, voda najčešće curi oko gumica na motoru i pumpi, a mašina verovatno ima tzv Watersafe sistem (u slučaju prelivanja ili curenja zaustavlja dotok vode), tako da, prvo pogledaj odakle curi voda.
zilikaka zilikaka 19:35 01.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

a mašina verovatno ima tzv Watersafe sistem (u slučaju prelivanja ili curenja zaustavlja dotok vode), tako da, prvo pogledaj odakle curi voda.

Pa rekoh da ima EM ventil poznatiji kao akvastop zbog kojeg ne nije mogla da se izmakne tek tako. I znala da treba da tražim(o) odakle i zašto curi, al smo s obzirom na kilometražu odustali od svega.
gvozden1 gvozden1 19:59 01.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

U knjizi na 34 jezika piše da ne stavljaš kesu na glavu i ne pereš mačku u mašini,

Vidiš valjda da sam te druknuo :)

Al nisam to hteo,

Kupim običan regulator pritiska vode u instalaciji, da ne curka ventil na bojleru (neki ludački pritisak u selu) izvučem papir iz kutije da pročitam karakteristike, kad to, knjiga jbt, sto jezika.

I pominje neku struju, neka uzemnjenja, ovo ono.
A nema struje, opruga i membrana rade posao, čista mehanika.

Na drugom tabaku, isto na sto jezika, piše o tom reduciru.

Čemu služi i što su pisali ono o struji pojma nemam, a nisam imao živaca ni da čitam.
milisav68 milisav68 20:26 01.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

zilikaka
al smo s obzirom na kilometražu odustali od svega.

Ma kilometraža je manji problem, pošto obično stradaju samo te gumice, nego je muka da se nađu.

milisav68 milisav68 20:31 01.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

Čemu služi i što su pisali ono o struji pojma nemam,

Zbog moguće tužbe, pošto u normalnim zemljama pravosuđe radi normalno svoj posao, pa se proizvođači tužakaju za sve i svašta (i što ima i što nema smisla, i onda se štampa takvo uputstvo za upotrebu, da bi predupredili sve moguće tužbe i smanjili trošak na advokate.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:10 03.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

Nego, zaista, ima li još neki filter (osim onog dole, podrazumevajućeg) koji se može čistiti?


Nema, nego ni taj jedan filter koji ima ljudi ne čiste redovno, niti svakih x puta poteraju praznu mašinu bez sudova samo sa deterdžentom da opere sve iza tog filtra što se godinama taloži.

Nisam razumeo za taj safety ventil, kod mene to sve stoji na mašini, to je njen sastavni deo, a do nje vodi crevo za vodu i za odvod. Nema nikakavih kablova da se seku, a ta oba creva je trebalo da ti ostave dovoljno dugačka da možeš da izvučeš mašinu ispod kuhinjske površine i da ih odvrneš (obavezno teflon traka kad ih vraćaš). Usput, ovo možda znaš, ono crevo za odvod prljave vode mora da bude dovoljno dugačko da se oformi obruto-U sifon ispod sudopere, da ti se ne bi voda iz lavaboa, ako se ovaj zapuši ispod, prelila nazad u mašinu i napravila poplavu. To kod moje keve nisu uradili, a ni na mojoj staroj mašini ovde prethodni vlasnik nije, no me je na to upozorio građevinski inspektor kad sam kupovao kuću, pa sam ispravio.

Inače, svaki Srbin (i slučajni kao ja) se boji od tih dihtunga, ali to stvarno ne bi trebalo da je toliki problem, imaju ih majstori koji popravljaju mašine i ako nisu baksuzi valjda bi ti prodali par komada. To je potrošni materijal i manjeviše standardnog oblika i veličina za sve mašine (sem ako opet nisi baksuz).

No, nema veze, mislim da nisi pogrešila što si nabavila novu mašinu, tih 13 godina rada je dosta, a vrujem da se u tvojoj domaćinskoj kući korstila svaki dan po nekolik puta, nadam se samo da je ta nova bar isto toliko dobra i da će ti bar isto toliko trajati bez servisiranja.
zilikaka zilikaka 19:35 03.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

Nisam razumeo za taj safety ventil, kod mene to sve stoji na mašini, to je njen sastavni deo

Pa nije, neke imaju posebno, na samom spoju sa vodom. Evo ti slika
U crevu pored vode imaš kabl koji provodi signal sa prekidača - plovka koji je naravno u donjem delu, pa kad dole iz bilo kog razloga dospe voda on momentalno prekida dovod nove, a ti posle rešavaj problem kako znaš.
Ova nova nema to, niža je klasa al rekoh da nismo bili u prilici da biramo nego da uzmemo šta ima na lageru, a izbor bio skoro nikakav.
Mada, iskreno, svaku koju smo pogledali nije ni blizu ovoj bivšoj jer se sad sve pravi da bude jeftino. Prskalice sve kao da sam ih sama pravila, kod boša čak dole plastika...a pošto se meni desilo da ulubim metal kod bivše (ispustila nešto), plastika bi garant pukla.
Kako giod, kao i za sve drugo, tehnika se više ne pravi da traje mnogo duže od garantnog roka osim ako ne misliš da je ekstremno mnogo platiš. A ja ne mislim.
Baška što te za neke firme zezaju sa servisiranjem, nema kod nas nego moraš da nosiš u Beograd il Novi Sad, što je tek ludilo.
haklberi_tom haklberi_tom 21:01 03.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

srdjan.pajic

...

Inače, svaki Srbin (i slučajni kao ja) se boji od tih dihtunga, ali to stvarno ne bi trebalo da je toliki problem, imaju ih majstori koji popravljaju mašine i ako nisu baksuzi valjda bi ti prodali par komada. To je potrošni materijal i manjeviše standardnog oblika i veličina za sve mašine (sem ako opet nisi baksuz).
...

Nemoj da se stidiš što si Srbin!
Da je lako, nije!
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:44 04.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

Pa nije, neke imaju posebno, na samom spoju sa vodom. Evo ti slika


Ne radi slika, ali mogu da zamislim. Meni su kroz domaćinstvo do sada prošle čini mi se ukupno četiri, ili pet mašina (i samo sam jednu čerupao, zapušila se pumpa prošlo neko sranje mimo filtra), ako ne računam ovu što ima moja keva u Mirjevu, Gorenje, i sve su imale taj ventil na mašini, a i da nije, sumanuto mi je da moraš da sečeš kablove, pre će biti da imaš neke konektore, ili buksne, ili kako se to već kod vas zove, da kablove otkačiš zajedno sa crevom.

Ne znam to za nove mašine (možda kod vas prodaju jeftinija i lošija sranja shodno platežnoj moći), naša svaka nova je bila dosta bolja od one stare (jer smo imali više para na raspolaganju) i uglavnom smo se selili pre nego što nam ona crkne, a ova zadnja, Bošova, radi kao sat (na onoj prethodnoj se polomio tray za sudove, bila je stara bar 15 godina, ja sam to krpio nekoliko puta i na kraju sam rekao aukurac, i kupio novu mašinu).

Ja se tu dosta oslanjam na Consumer Report (novine, pretplaćen već 20 godina), do sad me još nijednom nisu zajebali, oni kad kažu da je nešto dobro, onda je dobro.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:44 04.01.2021

Re: Da prosti gost domaćin

Nemoj da se stidiš što si Srbin!
Da je lako, nije!


Bilo bi mi malo lakše da me i ti ovde ne zaskačeš i smaraš.
mariopan mariopan 12:01 02.01.2021

...

Ne znam u čemu je tačno problem sa mašinom (nisam čitala sve komentare) ali da dodam na temu:
Kada sam renovirala kuhinju i majstori krenuli da vrate masinu za sudove na mesto ona je vraćala vodu nazad, (nije se izlivala napolje iz mašine) ali je bilo vode u onom donjem delu. Ponovo je izmaknu i nađu u odvodu skamenjene bele grudve, dosta masivne da su verovatno one smetale da masina lepo izbaci vodu i radi dalje. Kada su to povadili napolje masina evo dve tri godine radi kako treba. To sve je bilo u cevki koja odvodi vodu iz mašine do sifona i bilo je belo, skamenjeno, nije bilo gadno ni prljavo samo kameno, to nijedan rastvarač ne bi mogao da rastvori, znaci ručno mora da se vadi. Nisam znala da to može da se stvori od vode, verovatno, i kalcijuma pa onda puta 15 godina koliko je stara masina....verovatno je tako nastalo.

Ako vam se desi nesto slično da znate gde da pogledate?
Ribozom Ribozom 23:30 04.01.2021

Re: ...

bilo je belo, skamenjeno, nije bilo gadno ni prljavo samo kameno, to nijedan rastvarač ne bi mogao da rastvori, znaci ručno mora da se vadi


Pa kakvu vodu imate, ne bi me cudilo da ja nastao kriptonit, supermena njime da ubijes
gedza.73 gedza.73 12:34 02.01.2021

Nikvet

pogledaj na šta sam naišao



nikvet pn nikvet pn 12:46 02.01.2021

Re: Nikvet

zilikaka zilikaka 14:11 02.01.2021

Re: Nikvet

Živo me zanima da li je ovo original ili replika.
Pitam zbog lepog običaja da se spomenici uklanjaju i postavljaju kako koja vlast dodje.
nikvet pn nikvet pn 14:32 02.01.2021

Re: Nikvet

Споменик у центру Параћина је постављен на десетогодишњицу пробоја 1928. (хвала Геџо)
Оригинал како је постављен тако стоји и данас. Постамент је од црвеног камена са Грзе (као и црква св.Марка у Београду).

kako koja vlast dodje


За време окупације Бугарима је свакако падало на памет али управник вароши им је био мудри Шваба Фон Паулус, Теокаревићев сарадник. Потом комунисти нису ни покушавали, превеликом ценом тај споменик је плаћен.

Јесенас 15.09.2020 на 102-годишњицу пробоја Солунског фронта:

gedza.73 gedza.73 15:22 02.01.2021

Re: Nikvet

Živo me zanima da li je ovo original ili replika.
Pitam zbog lepog običaja da se spomenici uklanjaju i postavljaju kako koja vlast dodje.

U Kragujevcu su spomeniku odsekli ruku sa krunom i stavili lovorov venac.



Četiri grupe u podnožju spomenika predstavljaju četiri epohe borbe za slobodu Srbije. Prvi i drugi srpski ustanak, balkanske ratove i I svetski rat.

Tek devedesetih je vraćen originalni izgled spomenika. Moram po ko zna koji put da kažem kako je sramota kako igzleda taj centralni deo Kragujevca. Centar, pešačka zona u kojoj je kragujevačka Gimnazija (na mestu konaka knjeginje Ljubice

koji je izgoreo) * u kojoj su se školovali neki od najpoznatijih ljudi Srbije, knjaževsko-srpski teatar, Amidžin konak, gradska tržnica (ove godine 'stručnjaci' da uruše zid na tržnici prilikom izgradnje podzemne garaže) u normalnijim državama koje cene svoju tradiciju taj deo je skoro pa ruglo.

inače tržnicu je uradio Rus Georgij Kovaljevski (stepenište na Kalemegdanu) koji je još dvadesetih godina prošlog veka uradio urbanistički plan za taj deo Beograda. Ujedno je sa drugim poznatim arhitektama tog vremena zaslužan za izgled vatrogasnog doma u Kragujevcu koji je zadužbina porodice Rajković.

Još malo pa taj dom puni sto godina a vatrogasci se danas, nakon širenja grada, nalaze u samom centru. Umesto da dom, s obzirom na poziciju u centru grada, bude pretvoren u neku vrstu muzeja, biblioteke, izložbenog prostora, da čini celinu sa istorijskom jezgrom (topolivnica i VTZ) i nakon veka postojanja, s obzirom na lošu saobraćajnu infrastrukturu, nije izmešten na neku od drugih lokacija kako bi vatrogasci brže intervenisali.



Kovaljevski je projektovao i studentski dom 'Ivo Lola Ribar' kome je samo prekrečena tabla jer se dom u stvari zvao kralj Aleksandar I ali je opšte poznato da se u kraljevini tamnici naroda ljudi nisu školovali, da su bili nepismeni i da su studentski domovi izgrađeni tek nakon oslobođenja od mrske tiranije.
gedza.73 gedza.73 15:54 02.01.2021

Re: Nikvet

Izvini Nikvet što ti kvarim odličan blog samo dve fotografije da postavim.
Studentski dom Bg

A ovo je Karađorđev dom u Rači Kragujevačkoj koji je trebao da bude prosvetno sedište Šumadije ali je bio dom namenjen smeštaju siročadi Dunavske banovine (šalter za žalbe i prigovore nam je bio u Novom Sadu )



Danas je taj dom ruina mada i dalje uprkos propadanju spolja izgleda prelepo.



dobro tri.


gvozden1 gvozden1 17:48 02.01.2021

Re: Nikvet

dobro tri.

Ajd i četvrtu
Kragujevac je u pitanju

gvozden1 gvozden1 18:08 02.01.2021

Re: Nikvet

Потом комунисти нису ни покушавали, превеликом ценом тај споменик је плаћен.

Uh, baš su se oni na to obazirali, porušili su oni mnogo.
Ko zna što im je taj promakao.

Zanimnjivo je što je ostavljen spomenik vojvodi Vuku, četničkom vojvodi sa sve četničkim obeležjima, mrtvačka glava sa ukrštenim puškama i dvoglavi orao, u sred Beograda.

Ali s obzirom na to da je on bio Apisov čovek, a da su komunisti simpatisali Crnu Ruku, a i ovi njih ispostavi će se, biće da je tu negde razlog.
alselone alselone 18:22 02.01.2021

Re: Nikvet

Hvala na prilozima momci. Uživanje mi je bilo čitati i gledati.
alselone alselone 19:08 02.01.2021

Re: Nikvet

Saveznička razglednica iz perioda Prvog svetskog rata.

mentol mentol 00:16 03.01.2021

Re: Nikvet

gedza.73 gedza.73 21:44 03.01.2021

Re: Nikvet

Nisam video do sad ni Alsovu ni Gvozdenovu.

Evo još jedna (za sad)


Dr Katherine Stewart MacPhail of the Scottish Women's Hospital and a British officer dancing the Kolo (the Serbian National Dance) at a Serbian Slava or regimental festival at Salonika in 1916




srdjan.pajic srdjan.pajic 20:12 04.01.2021

Re: Nikvet

nikvet pn


I, jebote, niko da uzme da popravi ovaj slupani stepenik na spomeniku koji će još više da propadne. A sve neke patriote, do mojega, ponosne na slavnu prošlost.
gedza.73 gedza.73 23:30 04.01.2021

Re: Nikvet

srdjan.pajic
jebote, niko da uzme da popravi ovaj slupani stepenik na spomeniku koji će još više da propadne. A sve neke patriote, do mojega, ponosne na slavnu prošlost.

kako to misliš da 'neko' izvede? Skine ploču sa zadnje strane šrafcigerom pa superlepkom prekrpi ovu sa prednje?

I tvoje inđinjersko oko maši ono što je bitnije. Grafit u prvom planu koja je neka budalčina naškrabala. Tako su slično nagrdili spomenik 1300 kaplara u Užicu



Jer roditelji nisu naučili decu zdravom patriotizmu i pravim vrednostima. Kod mene u selu je spomenik komšijama koje su izginuli u I svetskom ratu čist i uredan, niko nije razbio grb sa četiri ocila, šahovnicom i polumesecom, svake godine se održi parastos (mada su ove tvoje tužibabe nekad i za to znale da prozivaju i tužakaju ljude)




srdjan.pajic srdjan.pajic 06:54 05.01.2021

Re: Nikvet


Jer roditelji nisu naučili decu zdravom patriotizmu i pravim vrednostima. Kod mene u selu je spomenik komšijama koje su izginuli u I svetskom ratu čist i uredan,



. Znači tvoje je selo u krugu dvojke, a ovi nikvetovi seljberi šaraju spomenike i lome stepeništa.

Grafit može da naškraba svaka budala pod okriljem noći, a ovaj propali strepenik pokazuje dugoročnu nebrigu nad kulturnim dobrom. Zato, miki, ako si toliko napaljen na 'prave vrednosti i zdrav patriotizam', napravi akciju da se to sredi, po uzoru na ove Zilikine sugrađane kojima je smetao smrad iz kafilerije. Jebote, ako ja moram da ukazujem na taj nemar i štetu, i razrađujem detalje kako da se to sredi, onda izeš sve.
nikvet pn nikvet pn 09:22 05.01.2021

Re: Nikvet

Па добро бре Пајићу, уместо да те облије осећај српскога поноса ти загледаш споменик ко тетке с трајнама новог зета у фамилији. Бар четири пута дневно туда прођем па нисам запазио а ти из Колорадета јеси.

Ево малопре гледам, тачно је, фали парче и није оправљено. Може то Жика каменорезац из Мутнице Доње до подне да среди али не сме него мора Завод а ту иде папирологија тртемрте. А откуд оштећење? Кажу на парастосу официр (онај са заставом) газио стројеви па одбио ћоше, или кад је саставио цокулама. Српски официр кад салутира на Боже правде то фијукне рука кроз ваздух а јато голубова пр'не градски трг усере мисле кобац. Није ко они титини у јенеа кад салутирали на Хеј Словени ко кад махнеш рибама преко улице. Или газили стројеви ко јадранкама по плажи; није тако бре Пајићу, то је озбиљна војска била, победничка од Једрена до Клагенфурта. Није ни, далекобило, ко ови твоји у Авганистану што их плаћаш да бране принос мака од сељака.

Ама има у теби срца српскога јуначкога, немој да се стидиш нити кријеш.
gedza.73 gedza.73 12:19 05.01.2021

Re: Nikvet

Znači tvoje je selo u krugu dvojke

Ne, nego da su u selu osim par komunističkih kuća većina ljudi bili časni i pošteni.
A nikvetovi 'seljoberi' zaslužuju poštovanje (izgleda da gore nisi razumeo Nikvetov komentar) jer su nakon rata pored agresivne propagande i komunističkog nasilja u ogromnom broju bojkotovali prve posleratne izbore ili glasali protiv komunista (ćorava kutija) pa je Tiito jedva uz krađu nakrpio nekih 35 posto.

Zato, miki, ako si toliko napaljen na 'prave vrednosti i zdrav patriotizam', napravi akciju da se to sredi, po uzoru na ove Zilikine sugrađane kojima je smetao smrad iz kafilerije

Naravno da jesmo. Konačno smo uspeli da podignemo nekoliko spomenika srpskim četnicima, borcima za Srbiju, neke smo očistili i raskrčili, neka lokacije znamenitih predratnih ljudi i događaja obnovili i promovisali... Negde smo omanuli baš zbog ovog što Nikvet kaže u vezi Zavoda

Ponegde ima uslovnih, nevoljnih komuno-refleksa pa se još uvek vućaju i bune ali iskren da budem otanjilo i to pošto je tranzicija od besplatne ja'njetine ka besplatnim sendvičima uslovljena evropskom Plišanom revolucijom dosta smanjila broj kriminalnih jataka kojima je životna maskima bila 'dobio sam, dali su mi' pa se uglavnom svodi na ponekog tvog sps-ovca ili vulinovca koji još briskaju masovno reprodukovane spomenike u osamdesetim partizankima Mari koje su od koza okupirale Vračare i Terazije ili novootkriveni 'Spomenički putevi NOB-a' po Šumadiji

Nego lako je tebi da nas podjebavaš kad u novoj Rodini slobodno svakog 25.maja povedeš akciju, obriješ se u ranu zoru ispod kože po JNA pe-esu, na glavu staviš titovku sa petokrakom obučeš belu košulju ispod adidas trenerke, na adidas trenerku zakačiš reprodukciju 'Sovjetski heroj rada', u jednu ruku umesto štafete poneseš Mister Propera a u drugu mesto pionirske marame truleks magičnu krpu pa ceo dan trljkaš i održavaš planinu Rašmor.

A kol'ko juče nekoliko decenija u prosperitetu i napretku po divljim favela naseljima (to se valjda zvala 'urbana' industrijalizacija i proleterizacija) se posle svake jače kiše išlo po ulicama uporedo sa govnima iz kanalizacije dok se po gradskim Bg jezgrima kenjalo u Dunav.

Ne dao bog da Presveta Greta sazna kako se niste pet decenija organizovali nego zagađivali ceo vodotok i ko zna koje sve boleštine vukli na đonovima ima da napravi neki ekološki Nirnberg i kao Vizental da vas juri po svetu.

Pogledaj ovaj svetao primer spskih domaćina iz Igrišta
U ovom selu je u to vreme bilo 12 kuća, a svi punoletni muškarci, ukupno njih 17 priključilo se pozivu za rat. Iz njega se vratilo samo trojica – kaže jedan od osnivača Udruženja „Gvozdeni puk Igrište“ Života Jevremonović.

“Rukom smo pisali pisma i slali državnim ustanovama i institucijama, raznim firmama i preduzećima, pojedincima, potomcima pripadnika Gvozdenog puka, a slali smo i sms poruke. Za osam meseci prikupili smo 30.000 evra”, kazao je Jevremović.




Jedino mogu dva krsta i velikosrpska četiri ocila da povrede tanana jugo-komunistička osećanja al' ipak je slogan za slobodu Srbije glasio
'Za kralja i otadžbinu'

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana