Burmo, otvori se

Jelena Milić RSS / 07.05.2008. u 19:01

Kažu da broj žrtava u Burmi može da dosegne i 50 000. Kako zamišljate 50 000? Ja ne umem drugačije nego kao pun Zvezdin kad se sedi.

v39665p0.jpg

Evo o šta sam sebe i vas, prilično konfuzno opomenuli me neki, prihvatam, al razumite me pliz, već tad je broj žrtava meni bio nepojmljiv ( kao da ima pojmljiv ) i reagovala sam iz stomaka verovatno više nego iz mozga, dakle evo šta sam se, izneđu ostalog, pitala: Da li je humanitarna UN ili nečija druga intervencija u Burmi sada mešanje u unutrašnje stvari ili ne? Ko odlučuje i kako kad je mešanje u unutrašnje stvari OK a kad ne? Šta činiti sa brutalnim  mjanmarskim režimom koji smatra da i dalje ima uslova za održavanje referenduma koji će, kako stvari stoje potvrditi njegovu vladavinu, jer je tako ustrojen, i tako će biti sproveden? Kad već vetrovi, zemljotresi, sars, sida, i drugo ne priznaju granice nacionalnih država, zašto bi zaštita ljudskih prava stala na granicama Srbije, Darfura, Kosova ili Mjanmara?  

Da li će se i sad javiti cinici da prvo na ovakvu vest kažu nešto o Lauri  Buš, ili  su sad bar u stanju da ozbiljnije razmote situaciju?

I ne vredi, opet ne mogu dase ne pitam ima li boga, a ako ga ima čemu ovo, a ako ga nema, ko onda sme...

 Evo vesti od malopre:

Broj poginulih premašio 50 hiljada?
t.gif 
Spašavanje povređenih u Burmi
Francuska je predložila da u situaciji u kojoj burmanske vlasti, uprkos velikom broju ugroženih stanovnika, odbijaju da omoguće pristup međunarodnim humanitarnim agencijama Savet bezbednosti interveniše i donese rezoluciju o otvaranju granica Burme.

Potez, navode analitičari, pokazuje sve veću nestrpljivost u međunarodnoj zajednici zbog nevoljnosti vlasti Burme da dozvoli međunarodnim humanitarnim radnicima da posle razornog ciklona uđu u zemlju.

Rezolucija SB

Šef francuske diplomatije Bernar Kušner izjavio je da bi SB UN mogao da donese rezoluciju kojom bi Burmu "naterao da otvori granice".

Britanski ambasador u Burmi Mark Kaning, u razgovoru za BBC, kaže da bi broj žrtava u ciklonu koji je u subotu pogodio Burmu mogao da se popne i na pedeset hiljada:

"Jasno je da je reč o ogromnoj katastrofi čije se razmere povećavaju iz sata u sat. Poslednji zvanični potaci govore o 50 hiljada poginulih i milion ljudi bez krova nad glavom. To su, međutim, tek privremene procene, jer je većina štete pričinjena u područjima koja su izuzetno teško dostupna", rekao je za BBC ambasador Kaning.

Sleteo jedan avion UN

Zvaničnici Ujedinjenih nacija u sredu su saopštili i da su vlasti u Burmi dozvolile da jedan transportni avion Svetske organizacije sleti u tu zemlju.

U letilici se, kako je navedeno, nalazi pomoć koja je neophodna preživelima u Burmi nakon udara razornog ciklona u subotu.

Portparol UN izjavio je da će u avionu, uz 25 tona pomoći, biti i mala ekipa stručnjaka za humanitarne operacije.

Prema ranijim procenama u ciklonu je poginulo više desetina hiljada ljudi, dok ih je najmanje pola miliona ostalo bez krova nad glavom.



Komentari (136)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:15 07.05.2008

Jelena,

ti kao neko ko je skoro stigao na Zemlju sa Marsa ?
Vojna hunta. Korupcija. Ravnodusnost. Cinizam. Elementarne nepogode. Svet u kome zivimo.
Jelena Milić Jelena Milić 19:16 07.05.2008

Re: Jelena,

a ti kao da si jos na marsu...pa samo sedis i posmatras...i nije bas tako...hunti je manje nego sto je bilo...zar ne...pa i zemljotres u pakistanu nije mnoge ostavo ravnodusnim...

izvini, mozda nisam za zez debatu ili cinizam...sorry
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:25 07.05.2008

O teodiceji, ali ozbiljno !?

izvini, mozda nisam za zez debatu ili cinizam...sorry

izvini ti ako ti se moj komentar ucinio kao zezanje. Mislio sam to ozbiljno.
Znas, nije mi jasno da li ti ozbiljno postavljas pitanje smisla stradanja u svetu u kome zivimo tako sto sada pises post o ovoj tragediji na Burmi. Ili ti ozbiljno zelis da na blogu preformulises pitanje smisla zla u svetu, sta li ?
Jelena Milić Jelena Milić 19:30 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

pa ima raznih vrsta stradanja...zar ne....

i jedno i drugo me muci, odavno, ....

no me muci i gde je srbija u mehanizmima pomoci, u svesti da se nesto mora uciniti, u odnosu na sve pacenike iz SAd i holivuda koji su *samo da bi jednom naftu tu busili? pomogli indoneziju npr....

ne mogu sad tacno da se setim kako ide ono, da li vas više boli da vama odseku pola prsta ili sto "tamo negde" strada xx xxx ljudi...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:33 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

no me muci i gde je srbija u mehanizmima pomoci,

Bas ovo na Burmi te je podsetilo na tu muku ?
Ne znam sta da ti kazem.
Popij nesto za umirenje. Potrajace.
Jelena Milić Jelena Milić 19:38 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

pa ni oni pozari prosle godine po grckoj me nisu ostavljali ravnodusnom...isli oni avioni, pa se posle ispostavilo

da se nesto napalcivalo nekom, nebitno...


ne ne treba mi bensedin za ovo, ne svidja mi se tvoj pristup, ako nista, nista drugo, moj doprinos nek bude da se pitamo neke stvari, mozda negde neki pritisak izvrsimo da se i u srbiji bude svesniji sveta oko sebe, da ne budemo ovoliko samocentricni...kakvim mi se nekad cinimo....

pitala sam se i prosli put, oko polanice, kako je vernici vide, jer sam ja smatrala da mje hriscanstvo blizu nekog internacionalizma a ne onako izolacionisticko
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:42 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

ti kao neko ko je skoro stigao na Zemlju sa Marsa ?
Vojna hunta. Korupcija. Ravnodusnost. Cinizam. Elementarne nepogode. Svet u kome zivimo.


Jelena Milić
a ti kao da si jos na marsu...pa samo sedis i posmatras...i nije bas tako...hunti je manje nego sto je bilo...zar ne...pa i zemljotres u pakistanu nije mnoge ostavo ravnodusnim...

izvini, mozda nisam za zez debatu ili cinizam...sorry


Bez cinizma, ali ovom planetom kao da vec vladaju Marsovci, ili da se, u naboljem slucaju, iskljucivo ocekuje pomoc iz svemira. Zaista je porazavajuca cinjenica da je ljudski rod zabrazdio u totalnu ravnodusnost prema bilo cemu sto ispred sebe ne sadrzi znakove za valutu, Euro, ili Dollar...nije vazno.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:43 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

ne svidja mi se tvoj pristup

Na sta mislis ?
Na to sto mi se ova tvoja pitanja (nacin na koji ih postavljas) u postu cine neozbiljna, mada je tema ozbiljna ?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:45 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

Zaista je porazavajuca cinjenica da je ljudski rod zabrazdio u totalnu ravnodusnost prema bilo cemu sto ispred sebe ne sadrzi znakove za valutu, Euro, ili Dollar...nije vazno.

Jos je porazavajuce kada se nad tim kao cudimo i svasta pitamo ?
Jelena Milić Jelena Milić 19:45 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

sta je i gde neozbiljno....meni se cini da si ti taj koji pokusavas da onezbiljis temu, ja ne....
Dolybell Dolybell 19:45 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

NEW DELHI, 6. maja (FENA/AFP) - Indijska meteorološka služba objavila je u utorak da je upozorila svog susjeda Mianmar 48 sati unaprijed o dolasku ciklona Nargis, u kojem su smrtno stradali i nestali deseci hiljada ljudi.
"Četrdeset osam sati prije nego što je Nargis pogodio Mianmar upozorili smo mijanmarske agencije o ciklonu, njegovoj gravitaciji i svim ostalim pitanjima vezanim za ciklon", izjavio je glasnogovornik odjela indijske meteorološke službe B. P. Yadav, državne službe koja pripada Svjetskoj meteorološkoj organizaciji (OMM).

"Naš rad sastoji se u tome da unaprijed upozorimo na nesreću i ponosni smo što smo dosta unaprijed upozorili. Bilo je dovoljno vremena da oni poduzmu mjere opreza, kao što je evakuacija", dodao je ovaj zvaničnik organizacije koja nadgleda razvoj ciklonskih oluja iznad Indijskog okeana, u Južnoj i Jugoistočnoj Aziji.

U ponedjeljak je Laura Bush, supruga američkog predsjednika Georgea W. Busha, optužila mijanmarski režim da nije upozorio stanovništvo o dolasku ciklona Nargis.

Više od 22.000 ljudi smrtno je stradalo u Mianmaru pri prolasku, prije četiri dana, ciklona Nargis, dok se 41.000 drugih smatra nestalima, objavila je u utorak državna televizija u novom bilansu.
Jelena Milić Jelena Milić 19:46 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

hvala vam na ovome i o tome sam citala danas, nisam smela jos da o tome formiram stav, ali je nagovestaj vec jeziv zar ne ....
Dolybell Dolybell 19:47 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?







Myanmar (formerly called Burma) is situated in south eastern Asia. It has borders with India, Bangladesh, China, Laos and Thailand and a 1,930 km coastline on the Andaman Sea and the Bay of Bengal. Most of Myanmar has a tropical, monsoon climate although the area around Mandalay is the so-called Dry Zone and Shan Plateau temperatures are moderate. The terrain is central lowlands surrounded by steep, rugged highlands.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:49 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

sta je i gde neozbiljno....

Tvoje cudjenje nad celom tom tragedijom i pitanja otkud zlo u svetu i zasto Srbija bolje ne pomogne stradale. Ta pitanja mi se cine neozbiljna.
Jelena Milić Jelena Milić 19:50 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

na cemu si ti?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:52 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

na cemu si ti?

Na stolici. Sad cu malo da se prosetam.
Cao.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 19:54 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

Ninoslav Randjelovic
sta je i gde neozbiljno....

Tvoje cudjenje nad celom tom tragedijom i pitanja otkud zlo u svetu i
zasto Srbija bolje ne pomogne stradale. Ta pitanja mi se cine
neozbiljna.

Uz izvinjenje sto se mesam u zabavnu raspravu, ali, naravno da je ovo potonje pitanje neozbiljno - pa vec deca iz obdanista znaju da Srbija nece pomoci stradale zato sto Mijanmar nije clanica-Saveta-bezbednosti-koja-se-dosledno-pridrzava-medjunarodnog-prava, niti ce to biti u skorije vreme.
Jelena Milić Jelena Milić 20:01 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

pa jelena,
dal zaista mislite da je ceo svet bas ogreazao u tume

vidite meni se nekako cini da u svom svom konzumerizmu i sl, zapad na ovakve stvari i brze i efketnije reaguje...

i na nivou drzava, i via medjunarodne org, i pojedinacno, ...pa dokle god je casnih izuetaka, da ne genralyizujemo, ..

mada, naravno, uvek moze vise...

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 21:03 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

Stomak mi se prevrnuo od Lore Bush i njene optuzbe o nepreduzimanju mera....Kako se usudjuju da zucnu? Nedeljama su ljudi upozoravali, pred "americku tragediju"-Katarinu sta moze da se desi ukoliko pukne brana i ukoliko se razlije Misisipi. Bili su bizi oko invazije tudje zemlje. Nema sta Bush da prica, vec ima da daju i kapom i sakom za sve ono lose sto rade po svetu. Prazna blebetala.
Jelena Milić Jelena Milić 21:16 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

http://www.america.gov/st/washfile-english/2007/May/20070524165115zjsredna0.2997553.html
apatrid apatrid 22:21 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

pa ima raznih vrsta stradanja...zar ne....


Izgleda da je tako. Postoji 50.000 mrtvih koje zloupotrebljavamo za pritisak na jednu huntu, a postoji i onih više od milion (i svakodnevno se povećava) u Iraku o kojima ne pišemo (gde, jel, nije hunta).
Zloupotreba se sastoji u neukusnom nabrajanju velikodušnosti koju neki zli ljudi neće da iskoriste iz čiste pakosti, pa jadni ljudi stradaju...
U svakom slučaju, jako mi je žao što sam ovo prinuđen da napišem, ali PC tugovanja me izvlače iz kože.
grrr
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 22:59 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

Jelena Milić
http://www.america.gov/st/washfile-english/2007/May/20070524165115zjsredna0.2997553.html


Htela sam da kazem da bi jedna super sila pored ucestvovanja u razlicitim "vojnim vezbama" po svetu, morala da bude i najveci poktretac rada Ujedinjenih Nacija.
Dolybell Dolybell 23:33 07.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

Htela sam da kazem da bi jedna super sila pored ucestvovanja u razlicitim "vojnim vezbama" po svetu, morala da bude i najveci poktretac rada Ujedinjenih Nacija.


Da li si mislila na USA ?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 02:43 08.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

Dolybell
Htela sam da kazem da bi jedna super sila pored ucestvovanja u razlicitim "vojnim vezbama" po svetu, morala da bude i najveci poktretac rada Ujedinjenih Nacija.


Da li si mislila na USA ?


Pa, super sila:)
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 02:50 08.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

Jelena Pavlović

Pa, super sila:)

Znaci Kina? (ovo ozbiljno, bez smajlija; cak bih rekao: nazalost)
Dolybell Dolybell 07:13 08.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

Pa, super sila:)


Nešto kasnije sam pisala o uticaju USA na UN.
Tako da ću sad samo reći da su UN na njihovoj teritoriji,
i da toga neće NIKADA da se odreknu..
Vračarac Vračarac 08:53 08.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

U svakom slučaju, jako mi je žao što sam ovo prinuđen da napišem, ali PC tugovanja me izvlače iz kože.

Na žalost u pravu ste, ali čini mi se da je to jedina mogućnost koju imamo sve dok vlada ili neka NVO ne organizuje bilko kakvu akciju skupljanja pomoći za te nesrećne ljude.
mayo1 mayo1 09:20 08.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

Podaci nisu najsvježiji, ali ipak pokazuju neke činjenice.

Osim USA, koje pokrivaju četvrtinu troškova, zanimljivo je vidjeti doprinos nekih drugih članica koje se vole nazivati "silama".




Jelena Milić Jelena Milić 10:05 08.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

i nije u pitanju samo tugovanje PC, vec i pokretanje nekih pitanja i diskusija o njima...

no ja se donekle slazem i sama sam o tome pislaa u prethodnom postu koliko nas on line kampanje i peticije u stvari 'kastriraju"...

no, u svakom slucaju ovo nije samo PC tugovanje....nije ni on line kampanja, vec razgovor na teme podstaknute i samom tragedijom u burmi...

no vrqcarac, u pravu ste, o tome sma pisala znikolicu, uzasno je bitno da nadlezni bar brzo uspostave mehanizme za pomoc....
Jelena Milić Jelena Milić 10:06 08.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

vrlo ilustrativno, hvala vam
49 41 49 41 14:21 08.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

mayo1
Podaci nisu najsvježiji, ali ipak pokazuju neke činjenice.Osim USA, koje pokrivaju četvrtinu troškova, zanimljivo je vidjeti doprinos nekih drugih članica koje se vole nazivati "silama".

Lepo izgleda! Ali mnoge zemlje; kao SAD sa najvecim procentom ucesca, ne placaju doprinos godinama.
Secam se dobro; kad se digla frka u UN da nateraju SAD da plate doprinos koji nije bio placen (cini mi se?) pet godina.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 19:24 07.05.2008

Da vidimo hoce li...

...srpska vlada eventualno da se seti da uputi neku pomoc, makar simbolicnu. Ili ce se ponoviti legendarni cunami u Indoneziji u kome je stradalo 250 hiljada ljudi, najvecim delom u Indoneziji, a mi se pravili blesavi, slavili Novu godinu, a tek negde pedesetog dana se setili da posaljemo neku simbolicnu pomoc (cela zemlja, sa sve telekomovim sms-ovima, tajkunima i kompanijom, manje od jedne holivudske zvezde), verovatno tek kad je neki Veliki Um seo i izracunao da bi ta Indonezija (koja je prethodno od strane zaverologa i drugih patologa proglasavana za zemlju mudzahedina) mogla jednom biti clanica Saveta bezbednosti... A sad licemerno slavimo i velicamo "dosledni stav Indonezije" u SB.
Jelena Milić Jelena Milić 19:25 07.05.2008

Re: Da vidimo hoce li...

da...

Dolybell Dolybell 19:58 07.05.2008

Re: Da vidimo hoce li...

Jelena Milić
da...


Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 00:15 08.05.2008

Re: Da vidimo hoce li...

...srpska vlada eventualno da se seti da uputi neku pomoc, makar simbolicnu.

Ma tehnička vlada se ne bi usudila da donese bilo koju odluku koja bi pored tehničkog mogla da ima nekakav naglašeno simbolički ili ideološki karakter. Naravno, osim ukoliko se ne radi o potvrđivanju odluke o nekakvoj kupo-prodaji.

Dakle, pokloni - jok. Solidarnost - jok. Međunarodna saradnja - jok.

Doduše, nova (SRS-DSS) vlada im možda pošalje paket ćebića, da bi domaćim Judama i nevernim Tomama pokazala da u svetu ima i takvih zemalja koje zavise od naše velikodušne, junačke, humanitarne pomoći.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 00:51 08.05.2008

Re: Da vidimo hoce li...

Srecko Sekeljic

Doduše, nova (SRS-DSS) vlada im možda pošalje paket ćebića, da bi
domaćim Judama i nevernim Tomama pokazala da u svetu ima i takvih
zemalja koje zavise od naše velikodušne, junačke, humanitarne pomoći.

Ako uspeju da nadju na globusu/karti gde je taj Mianmar. Mislim da ce morati da angazuju sva tri-cetiri svoja Velika Eksperta i da ih ekstra-plate da bi im podneli geografski elaborat na temu polozaja Mianmara na planeti. Ne dao Bog da se napravi neko istrazivanje koliko bi njihovih kandidata za poslanike i ministre znalo da pogodi cak i pravi kontinent; za ministra Loncara velikog srpskog prosvetara, sam, recimo, licno siguran da ne bi bio u stanju.
suzi quatro suzi quatro 19:26 07.05.2008

Burma

1989. su ime Burma promjenili u Mianmar
Jelena Milić Jelena Milić 19:32 07.05.2008

Re: Burma

mjanmar da budemo precizni, kad vam je vec toliko stalo, obratite paznju

http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9C%D1%98%D0%B0%D0%BD%D0%BC%D0%B0%D1%80


toliko znam hvala. kao i ko je u stvari promenio, no nebitno, skinula sam vest sa bbc a ako ste upuceni znate da britanci.... a i burma se lakse menja kroz padeze.

no, tema posta je nesto sasvim drugo.
Unfuckable Unfuckable 19:34 07.05.2008

sjajno pitanje.....

I ne vredi, opet ne mogu da se ne pitam ima li boga,


ako i postoji, gospon bog trenutno ima važnija posla....pravi grbavu decu u susednom okrugu - reče neko u nekom filmu....

ajd' sad malo (ne)ozbiljnije :
sećam se neke polupriče kada je bio Zlatotres u CG pa je tadašnji baćuška, Brežnjev - recimo - ponudio Jožeku "vazdušni most" - da humanitarni avioni sleću na svakih 15 minuta.....na Tivat valjda (jadnici !)...
Jožek 'ladno odbio. (Sabrao valjda dva i dva) Mnogo mu se velikodušno to učinilo.....

...setimo se Černobila, pa ako treba i Kurska - totalitarci će radije "sedeti" na informacijama (danas već malo teže, jelte....) i žrtvovati još svog naroda - nego dopustiti "strano uplitanje" (Pride - In The Name of Death)
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 00:53 08.05.2008

Re: sjajno pitanje.....

Unfuckable
I ne vredi, opet ne mogu da se ne pitam ima li boga,


ako i postoji, gospon bog trenutno ima važnija posla....pravi grbavu decu u susednom okrugu - reče neko u nekom filmu....

ajd' sad malo (ne)ozbiljnije :
sećam se neke polupriče kada je bio Zlatotres u CG pa je tadašnji
baćuška, Brežnjev - recimo - ponudio Jožeku "vazdušni most" - da
humanitarni avioni sleću na svakih 15 minuta.....na Tivat valjda
(jadnici !)...
Jožek 'ladno odbio. (Sabrao valjda dva i dva) Mnogo mu se velikodušno to učinilo.....

...setimo se Černobila, pa ako treba i Kurska - totalitarci će radije
"sedeti" na informacijama (danas već malo teže, jelte....) i žrtvovati
još svog naroda - nego dopustiti "strano uplitanje" (Pride - In The Name of Death)

Svaka cast Unfuck, svaka rec na mestu.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:34 07.05.2008

Nisko drzite Srbiju

zašto bi zaštita ljudskih prava stala na granicama Srbije, Darfura, Kosova ili Mjanmara?

Da li stvarno mislite da smo na toj razini, sto bi rekli Hrvati, u drustvu Darfura, Kosova i Mianmara? Ili je to vasa "pesnicka sloboda" izrazavanja, da to kazete tek onako?
Slazem se sa vama da je to sto se dogodilo u Mianmaru strasna tragedija - predvidja se da ce se broj zrtava popeti cak na preko sto hiljada.
Pitanje koje ovom prilikom pokrecete je veoma aktuelno
Da li je humanitarna UN ili nečija druga intervencija u Burmi sada mešanje u unutrašnje stvari ili ne?

Ljudski je postaviti to pitanje - ali znamo da svet nije pravljen po jednom kalupu, da se pod "zastitom ljudskih prava" moze proturiti sve i svasta, odnosno da se time daju odresene ruke silnima da rade sta hoce i kada hoce i pod svakakvim pretekstom.
Zar ovu tragediju, nicim izazvanu a ponajmanje od vojne hunte, treba iskoristiti za obracun sa njom? Da se razumemo, ja sam protiv hunte, ali neka se to radi na nekakav regularan nacin, a ne na silu i pod nekim slicnim izgovorom kao sto je bio "Milosrdni andjeo".
Nikada ceo svet nece biti jedna drzava, odnosno nikada standardi koje namece jedna strana (u ovom slucaju Zapad, odnosno SAD) makoliko nama izgledali demokratski, nece biti svuda vazeci. Zar nije bolje da "cveta hiljadu ruza", kako to kazu Kinezi, da ima razlicitosti... Ali, slazem se, treba tome aspirarati.
Priznajem da nisam do kraja procitao vas tekst, sada cu nastaviti i s interesovanjem pratiti vase licne stavove po ovom pitanju.
Jelena Milić Jelena Milić 19:42 07.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

prosli put vam vec nisam odgovarala jer vas ton postaje prilicno iritrajuci...a i iznostie netacnosti ili svesno lose konstrukcije i pretpostavke

i sad samo da vam "objasnim" jer mi stalno pogresno ucitavate

mislila sma na srbiju sa kosovom i dilemu koju je medjunarodna zajednica imala 1999 jer se radilo u unutrasnjem sukobu, mada po izmanama i dopunama zenevske konvencije iz 1974...da vam ne duzim dalje jer vas ocito je ozbiljna debata ne zanima...
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 19:43 07.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

vladimir petrovic

Zar ovu tragediju, nicim izazvanu a ponajmanje od vojne hunte,

Niko je ne optuzuje. (I cemu sluzi ono "ponajmanje"? Znaci li to da mislite da postoje neki svesni izazivaci?) Samo sto je problem sto su totalitarni sistemi izgleda potpuno nesposobni da sa katastrofama velikih razmera, bilo prirodnim bilo antropogenim, izadju na kraj. Primer reakcije pok. sssr-a na katastrofu u Chernobilju je najplasticniji -- i zbog onoga sto su oni tada radili se hiljade dece i dan-danas radja sa leukemijom i gomilom drugih poremecaja, posto im je reakcija bila slaba, neefikasna, isla na zataskavanje, a ne ozbiljno resavanje problema.

vladimir petrovic

Nikada ceo svet nece biti jedna drzava,

I onda ce ljudi nestati sa planete, jer dok se jedni trude da obuzdaju globalno zagrevanje (EU), drugi (Kina, SAD) fuckaju na to, a onda cemo zbog odsustva jedinstva lako prokockati svu buducnost. Pa ce se nalaziti fosilni ostaci coveka za stotinu miliona godina, kao sto danas nalazimo dinosaure, zato sto su neki hteli da "cveta hiljadu cvetova". Uzgred, ako treba da bude sto vise drzava, ja sam prvi da moj grad proglasi nezavisnost od ostatka Srbije; jel' biste priznali to, g. Petrovicu? Nek i u Srbiji "cveta hiljadu cvetova", sto samo u Aziji?

(Da i ne pominjemo druge katastrofe, poput sudara Zemlje sa asteroidima, supervulkanizma, itd. kojima se mozemo suprotstaviti samo svi zajedno - ili svi izumiremo, a koje su daleko ozbiljnije nego sto to ljudi uskih vidika bilo u Srbij ili u svetu percipiraju...)

Dolybell Dolybell 20:23 07.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

I onda ce ljudi nestati sa planete, jer dok se jedni trude da obuzdaju globalno zagrevanje (EU), drugi (Kina, SAD) fuckaju na to, a onda cemo zbog odsustva jedinstva lako prokockati svu buducnost. Pa ce se nalaziti fosilni ostaci coveka za stotinu miliona godina, kao sto danas nalazimo dinosaure, zato sto su neki hteli da "cveta hiljadu cvetova".


Ko će da nađe fosilne ostatke čoveka kad ljudi nestanu sa planete ?

Još nismo našli fosilne ostatke polu-čoveka iz
evolutivnog lanca - tzv. karika koja nedostaje....
a imamo sve šanse da čoveka priroda (ili se on sam) eliminiše
sa ove planete u cilju opstanka prirode na Zemlji.
Eliminisane su i pra-životinje, čije ostatke nalazimo,
zašto bi čovek bio privilegovan - i opstao da bi tu
istu planeticu majčicu (gordanac) uništio a time i sebe ...
Priroda je jača od čoveka i tako treba i da ostane.
Dolybell Dolybell 20:28 07.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

a ne na silu i pod nekim slicnim izgovorom kao sto je bio "Milosrdni andjeo".


Molila bih vas da termin "milosrdni anđeo" ne koristite, jer je dokazano da je to
naša izmišljotina i da je niko , sem nas tako nije nazivao.
DeMarti DeMarti 22:35 07.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

I onda ce ljudi nestati sa planete,

E, ali ce se za nase fosile moci reci koje su nacionalnosti, malo li je? :)))))))))))))))))
Dolybell Dolybell 23:35 07.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

E, ali ce se za nase fosile moci reci koje su nacionalnosti, malo li je? :)))))))))))))))))


KO bi to rekao ? Vanzemaljci ? Šta će oni na uništenoj planeti ?
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 00:41 08.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

Dolybell

Ko će da nađe fosilne ostatke čoveka kad ljudi nestanu sa planete ?

Još nismo našli fosilne ostatke polu-čoveka iz
evolutivnog lanca - tzv. karika koja nedostaje....
a imamo sve šanse da čoveka priroda (ili se on sam) eliminiše
sa ove planete u cilju opstanka prirode na Zemlji.
Eliminisane su i pra-životinje, čije ostatke nalazimo,
zašto bi čovek bio privilegovan - i opstao da bi tu
istu planeticu majčicu (gordanac) uništio a time i sebe ...
Priroda je jača od čoveka i tako treba i da ostane.

Teska pitanja ovde pokrecete, Dolybell, ali vazna. Mada je to sigurno trol (te se dragoj domacici izvinjavam), hajde da probam da Vam odgovorim. Najpre, to sto ce ljudi nestati ne znaci da ce se time evolucija zavrsiti, kako na Zemlji, tako i na drugim planetama u Galaksiji. Dakle, za 100 miliona godina, bice dovoljno vremena da se pojavi novi, nezavisni oblik razumnog zivota na zemlji (ne mislite valjda da su ljudi jedini koji mogu biti inteligentni?), kao i da Zemlju poseti neka vanzemaljska civilizacija, koja bi onda nasla fosilne ostatke coveka, pa mozda i njegove civilizacije (recimo satelite u stabilnim orbitama, na samoj planeti bi erozija verovatno sve unistila za tako dugacko vreme).

Drugo, ne slazem se sa Vama niti da je priroda (u smislu Zemljine biosfere, ne u smislu svemira uopsteno) jaca od coveka, niti da to treba tako da ostane. Naprotiv, covek ima jedinstvenu priliku da spase ne samo sebe, vec i, recimo, druge zivotinjske i biljne vrste koje bi takodje bile osudjene na propast u nekoj globalnoj katastrofi koju *jedino* covek moze spreciti razvitkom svoje tehnologije. Kao transhumanista (imate jedan neskroman tekst o tome kod mene na blogu), smatram da je covekova duznost da se ponasa kao poslovicni "dobri pastir" prema ostatku biosfere i da treba sto pre da odgovorno preuzme tu ulogu koju mu je sama evolucija dodelila. Ali, kao sto rekoh, teska su to i slozena pitanja, da ne smaramo u detalje...
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 00:42 08.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

Dolybell
E, ali ce se za nase fosile moci reci koje su nacionalnosti, malo li je? :)))))))))))))))))


KO bi to rekao ? Vanzemaljci ? Šta će oni na uništenoj planeti ?

Pa ne znaci globalna katastrofa da ce planeta biti unistena u potpunosti. Bilo je mnogo masovnih izumiranja i katastrofa u istoriji Zemlje, pa eto nje i dalje ne-unistene...
angie angie 00:43 08.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

da treba sto pre da odgovorno preuzme tu ulogu koju mu je sama evolucija dodelila.


samo shto toga nije svestan!
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 00:54 08.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

angie

samo shto toga nije svestan!

Pa neki jesu (od Sokrata, otprilike, on je prvi o tome govorio), ali treba izgleda jos da se radi dosta da bi to postalo opste...
Dolybell Dolybell 07:20 08.05.2008

Re: Nisko drzite Srbiju

smatram da je covekova duznost da se ponasa kao poslovicni "dobri pastir" prema ostatku biosfere i da treba sto pre da odgovorno preuzme tu ulogu koju mu je sama evolucija dodelila. Ali, kao sto rekoh, teska su to i slozena pitanja, da ne smaramo u detalje...


Lepo je to što tako smatrate, ali čovek, kao evolutivni
proizvod (?), nije ta pojava koja može da sačuva prirodu.
(Evolucija je logična do pojave čoveka - posle nije).
Ali, što rekoste troll......gazdarice oprostite na trolisanju
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:41 07.05.2008

Cestitka za ilustraciju

Jelena, malo pre sam zaboravio da vam cestitam na odlicno izabranoj slici Edvarda Munka (Krik) da ilustruje vasu saosecajnost sa zrtvama u Mianmaru. Stvarno me je to dirnulo, pogodili ste pravu stvar. Hvala.
mariopan mariopan 19:50 07.05.2008

Re: Cestitka za ilustraciju

I ja mislim da je slika zapravo pravi krik, ono sto ni ja ne mogu da zamilsim je broj zrtava.....nezamisliv.Jeziv.Samo neka se pomoc prezivelima uputi odmah a ne da se ceka jer ce taj broj zrtava samo da poraste.Preporuka za temu posebno za ilustraciju, uzas koji izbija iz slike sve govori.
Jelena Milić Jelena Milić 19:54 07.05.2008

Re: Cestitka za ilustraciju

da em su sirotinja ionako, em ovo to je katastrofa na kub
Dolybell Dolybell 20:07 07.05.2008

Re: Cestitka za ilustraciju

Jelena Milić
da em su sirotinja ionako, em ovo to je katastrofa na kub


Prvi avion sa humanitarnom pomoći
49 41 49 41 03:05 08.05.2008

Re: Cestitka za ilustraciju

Dolybell

Jelena Milićda em su sirotinja ionako, em ovo to je katastrofa na kub Prvi avion sa humanitarnom pomoći

Zaboravili ste na katastrofalni zemljotres u Kobe-u , Japan. Nazalost, i oni razvijena zemlja su primili vrlo nerado svu ponucenu opremu i spasilacke ekipe; koje su se sjurile sirom sveta.
Japanci su se u tim kriticnim trenucima drzali vrlo nadmeno i ponasali vrlo osorno prema "dosljacima" koji su dosli sa najsavremenijom opremom, uvezbanim timovima i psima tragacima.
Nikad mi nece biti jasno takvo ponasanje icije vlade ili organizacija.
Dolybell Dolybell 07:26 08.05.2008

Re: Cestitka za ilustraciju

Nikad mi nece biti jasno takvo ponasanje icije vlade ili organizacija.


Sad bi se tu dalo nešto i dodati, u smislu razumevanja..
ne dolaze uvak samo dobronamerni spasioci, jer
ljudi su ipak - samo ljudi, u formi spasilaca,
može doći ko god hoće...nije baš sve tako jednostavno.
Da ne pominjem marodere, kojih ima u svim narodima i
nacijama, samo im još trebaju stranci...ne znam,
pokušavam da razumem i skepsu prema takvom
vidu pomoći sa svih strana...a ne znam dovoljno..
Filip2412 Filip2412 20:01 07.05.2008

mesanje

Ko odlučuje i kako kad je mešanje u unutrašnje stvari OK a kad ne?

stvar je prosta
Uopste nije problem mesanje u tudje stvari kao takvo, problem je kad se umesaju pa naprave tesko njesra tamo gde je bio kakav takav mir - kao u Iraku, ili kada se umesaju da razrese konflikt pa se u toku njihove intervencije desi najveci istorijski konflikt i masovno ubijanje - kao izmedju Srba i Albanaca na Kosovu. Ili recimo kada ruse mostove na Dunavu da bi pomogli proteranim Albancima sa Kosova...

To je ovako, moja kritika NATO-u koja je naravno besmislena jer na kraju vazi samo jedno:

Mesanje u unutrasnje stvari je OK kada si jaci, kada si slabiji... sto kaze Gojko Sisa iz Munje: Sto se kacis kad si slabiji?!

Inace, kad se jednom opametimo u udjemo u NATO mocicemo da kritikujemo svecku politiku velikih sila iz druge perspektive i bice mnogo udobnije.
Dolybell Dolybell 20:11 07.05.2008

Re: mesanje

To je ovako, moja kritika NATO-u koja je naravno besmislena jer na kraju vazi samo jedno:


Bejahu li Rusi u Avganistanu , il' sam to pobrkala ?
Atomski mrav Atomski mrav 13:23 08.05.2008

Re: mesanje

Inace, kad se jednom opametimo u udjemo u NATO mocicemo da kritikujemo svecku politiku velikih sila iz druge perspektive i bice mnogo udobnije.

Mislim da si pogodio poentu ova dva posta nase cenjene Jelene...
Jelena Milić Jelena Milić 13:53 08.05.2008

Re: mesanje

podcenjujes me atomski,
ja nemam problem da direktno pricam o koristi od ulaska u nato...

ovo je pre post o drugim temama i dilemama....

to sto je i pre bilo nesreca meninista ne znaci i ne moze da me spreci da me i ova cudi, da se pitam zasto cemu, ako ima nekog ko regulise..gleda...

Atomski mrav Atomski mrav 15:08 08.05.2008

Re: mesanje

Ah, to su onda metafizicke teme i dileme... sorry. Pomesala si sve i svasta pa je tesko razluciti...
Zeks Zeks 20:03 07.05.2008

Mislite li da je ogroman broj poginulih

u toj razorenoj i siromasnoj zemlji,dovoljan razlog za stranu intervenciju i mozda gradjanski rat koji bi pobio jos mnogo ljudi?
Dolybell Dolybell 20:09 07.05.2008

Re: Mislite li da je ogroman broj poginuli

Zeks
u toj razorenoj i siromasnoj zemlji,dovoljan razlog za stranu intervenciju i mozda gradjanski rat koji bi pobio jos mnogo ljudi?


Svjetski program hrane UN-a saopćio je da je međunarodna pomoć počela pristizati, dok je 800 tona hrane došlo do skoro milion ljudi koji su ostali bez doma usljed ciklona. Zabrinutost raste zbog nestašica hrane, vode i odgovarajućeg smještaja u regiji delte i u susjednom Yangonu, gdje živi skoro četvrttina od 57 miliona stanovnkika Mijanmara, kao i od širenja bolesti u zemlji s jednim of najgorih sistema zdravstvene zaštite u svijetu.

"Najviše strahujemo od mogućnosti da bi period nakon katastrofe mogao biti smrtonosniji nego sama oluja", izjavila je Caryl Stern, predsjednica UNICEF-a u Sjedinjenim Državama.
Dolybell Dolybell 20:13 07.05.2008

Re: Mislite li da je ogroman broj poginuli

u toj razorenoj i siromasnoj zemlji,dovoljan razlog za stranu intervenciju i mozda gradjanski rat koji bi pobio jos mnogo ljudi?


Sad bi to bilo apsurdno i nemoguće..

U bivšoj prijestonici Yangonu vojnici iz represivnog vojnog režima izašli su na ulice u velikom broju prvi put otkako je ciklon "Nargis" pogodio zemlju tokom vikenda te pomagali u čišćenju ruševina. Budistički monasi i katoličke sestre nudili su sjekire i mačete kako bi se uklonila oborena stabla, nekada ponos grada, javio je AP.

Ipak, priobalna područja delte, najteže pogođena snažnim vjetrovima i plimnim valom, bila su izvan domašaja humanitarnih radnika, izolirana poplavama i štetama na cestama.

Zeks Zeks 20:15 07.05.2008

Gledam dnevnik,citam agencijske vesti...

Sta ce mi "tudje" izjave na blogu!
Jelena Milić Jelena Milić 20:39 07.05.2008

Re: Gledam dnevnik,citam agencijske vesti...

da diskutujete o izazovima, dilemam, ako ih imate, ako ne, go ahead, niko vas zaista ne tera ni da citate, a kamo li da komentarisete
Zeks Zeks 20:41 07.05.2008

A Vi

ako nemate dileme ,zasto mi ne odgovorite na pitanje?
Dolybell Dolybell 20:52 07.05.2008

Re: Gledam dnevnik,citam agencijske vesti.

Sta ce mi "tudje" izjave na blogu!


Napišite vi neku svoju izjavu u na temu katastrofe koja je zadesila Myanmar.
Tako da neće bit samo tuđih izjava...
Zeks Zeks 20:59 07.05.2008

Ovo nije pitanje vec Vas odgovor

Kad već vetrovi, zemljotresi, sars, sida, i drugo ne priznaju granice nacionalnih država, zašto bi zaštita ljudskih prava stala na granicama Srbije, Darfura, Kosova ili Mjanmara?

Cini mi se da prizivate rat u drzavi u kojoj je prekjuce poginulo 50000 ljudi!
Sve u ime ljudskih prava!
Jelena Milić Jelena Milić 21:00 07.05.2008

Re: Ovo nije pitanje vec Vas odgovor

postedite me-nas svoje nekonstruktivne zluradosti i pogresnih konstrukcija
Zeks Zeks 21:04 07.05.2008

Draga Dolybell

Ja ne pisem na VIP blogu.Ja pitam i komentarisem.Diskutujem.Preispitujem i sebe i druge....
Iz toga moze mozda i nesto pametno da se izrodi...
Zeks Zeks 21:10 07.05.2008

Ja Vas samo pitam....

postedite me-nas svoje nekonstruktivne zluradosti i pogresnih konstrukcija


Vi ste napisali tekst i otvorili diskusiju....

I pokrenuli mnogo pitanja...

Niste valjda posle ovakve teme,50000 poginulih, ocekivali izjave saucesca i prigodne slicice...

A tema je odlicna!
Dolybell Dolybell 23:39 07.05.2008

Re: Draga Dolybell

Ja ne pisem na VIP blogu.Ja pitam i komentarisem.Diskutujem.Preispitujem i sebe i druge....
Iz toga moze mozda i nesto pametno da se izrodi...


Nisam mislila da vi napišete neki svoj tekst kao temu,
već zapravo možete slično učiniti u okviru i ovog bloga.
To je približno isto, a i ne traži od vas da vodite temu...
Dolybell Dolybell 23:42 07.05.2008

Re: Ovo nije pitanje vec Vas odgovor

Cini mi se da prizivate rat u drzavi u kojoj je prekjuce poginulo 50000 ljudi!
Sve u ime ljudskih prava!


Kad bi to i bilo tako ( a, naravno nema sa tim veze) koja je moć
Jelnina da se to i ostvari ? Meni je ta konstatacija - smešna.
Zeks Zeks 10:01 08.05.2008

Jelena Milic pise na VIP Blogu..

Da li reci mogu biti mocne?
Mogu! Svi smo svedoci koliko para politicke stranke daju za predizborne,propagandne poruke...
Poruke bezbroj puta ponovljene,utiskuju se u svest ljudi ...Politicki marketing!

A kako Jelena Milic reaguje na vest o katastrofi:

reagovala sam iz stomaka verovatno više nego iz mozga,
ivana23 ivana23 20:07 07.05.2008

Burma...

... odobrila vazdušno dostavljanje humanitarne pomoći UN žrtvama ciklona.


VOA


Ivan Marović Ivan Marović 20:18 07.05.2008

Strašno!

Mi otkazali trening. Kakva borba protiv hunte u ovom trenutku. Bedak :(
Jelena Milić Jelena Milić 20:55 07.05.2008

Re: Strašno!

i ameri imaju dusu
Ivan Marović Ivan Marović 01:05 08.05.2008

Re: Strašno!

Nisu Ameri, ovo je bila srpsko-burmanska inicijativa, sve je bilo organizovano za kraj maja, ali ovo remeti sve planove.
Jelena Milić Jelena Milić 05:51 08.05.2008

Re: Strašno!

srpsko-burmanska !

i love this game.

siri dalje nenasilje!

angie angie 20:33 07.05.2008

o Boze,

josh kad na sirotinju, jad i bedu,...strashno!
Mozaik Mozaik 20:44 07.05.2008

Odlican post

Nedavno sam se smucala po tom delu sveta, pa su mi neki prijatelji objasnjavali problem Burme, tj. Mjanmar-a. Pokusacu da napisem u par recenica, kao svoj prilog odlicnom Jeleninom postu, a svaki konstruktivan komentar je dobrodosao.

Jedan moj kolega, koji je ziveo vise od 2 godine u toj zemlji, mi opisa Burmu kao zemlju koja ima tzv. jugoslovenski problem. Nekoliko naroda zivi zajedno, a svaki od njih bi trebalo da napravi sopstvenu drzavu (nisam imala nikakvu nameru da se upustam u bilo kakvu raspravu sa njim i povlacim slicne paralele). Brutalna vojna hunta. Neopisiva beda stanovnistva. Budizam. E, na tom mestu covek zastane i rece: znas, ovo sto se desava ovih dana je nesto potpuno neverovatno (to je bilo u oktobru u jeku demonstracija budistickih svestenika).

Budizam nije religija koja na bilo koji nacin podstice coveka na pobunu, a to nikako ne prilici budistickim svestenicima. Imaj u vidu da je nacionalna deviza te zemlje: Sreca se nalazi u harmonizovano disciplinovanom zivotu. Dakle, pravljenje haosa ne dolazi u obzir. A ako budisticki svestenici izlaze na ulice, to znaci da se stiglo do dna...
Ko odlučuje i kako kad je mešanje u unutrašnje stvari OK a kad ne?

Nekako mi se cini da bi odgovor na to pitanje trebalo da bude UN i takodje mi se cini da je ta organizacija do sada morala nesto da uradi u Burmi i to mnogo pre nego sto su budisticki svestenici poceli da izlaze na ulice. Koliko ja znam, njihov angazman u toj zemlji je veoma skroman, takoreci ravan nuli (i ovde se ocekuje konstruktivan komentar ostalih blogera, mozda nemam dobre izvore informacija).



Jelena Milić Jelena Milić 20:53 07.05.2008

Re: Odlican post

hvala, zaista
jasnaz jasnaz 20:45 07.05.2008

!

Ne volim ono : trenutno postoji samo 1 tema – uvek je nekome nešto drugo teže ili važnije – ALI ove brojke + informacija da se NE DOZVOLJAVA ulazak pomoći , ZBOG ……. Zabeležiti među trenutke koji ubijaju smisao :

zar je ČOVEK toliko malo važan !?



Jelena , hvala za zapitanost .
Jelena Milić Jelena Milić 20:54 07.05.2008

Re: !

hvala
Dolybell Dolybell 07:34 08.05.2008

Re: !

zar je ČOVEK toliko malo važan !?


Da, to je tačno, samo su vlastodršci važni,
a "masa" je što bi Njegoš rekao:
"Pučína je stoka jedna grdna
dobre duše kad joj rebra puču.."
Dolybell Dolybell 20:48 07.05.2008

Vest od 7. maja

7.5.2008. (11:51)
UN: "VELIKA KATASTROFA" U MIJANMARU

BANGKOK, 7. maja (FENA) - Zvaničnici Ujedinjenih nacija u srijedu su mijanmarsku deltu Irrawaddy pogođenu olujom ocijenili "područjem velike katastrofe", dok su tijela plutala nabujalim vodama a golemi logistički izazovi ometali napore na dostavi pomoći.

Međunarodna pomoć počela je pristizati u tu zemlju jugoistočne Azije, ali je veći dio delte Irrawaddy, gdje je većina žrtava ciklona poginula, ostao odsječen od svijeta.

"Zapravo je cijeli donji dio delte pod vodom", izjavio je Richard Horsey, glasnogovornik UN-ovog Ureda za koordinaciju humanitarne pomoći sa sjedištem u Bangoku.

On je prognozirao da bi brojka žrtava mogla porasti "dramatično" od posljednje cifre koju su u utorak saopćili mijanmarski zvaničnici, javio je AP.

Humanitarni radnici bili su danas dijelili osnovnu pomoć u regiji, tablete za prečišćavanje vode, mreže protiv komaraca, plastične folije i osnovne medicinske potrepštine. U teško poplavljena područja, međutim, može se stići samo čamcima, kazao je.

"Timovi javljaju o tijelima koja plutaju vodom. To je golemi, golemi problem samo za dostavljanje ove pomoći. To je velika, velika katastrofa s kojom se suočavamo", izjavio je Horsey.

Uz skoro milion ljudi koji su ostali bez doma nakon što je ciklon "Nargis" pogodio zemlju tokom vikenda, međunarodna zajednica se bori da uruči pomoć zemlji kojom vlada vojska, a koja obično nastoji uskratiti pristup stranim zvaničnicima i ograničiti njihov ulazak u unutrašnjost zemlje.

Državna televizija u srijedu je navela izjavu zvaničnika iz Yangona generala Tha Ayeja koji uvjerava ljude da se situacija "vraća u normalu" u određenim područjima pokrajine Karen pogođenim ciklonom.

On je prikazan na televiziji kako se zahvaljuje dobrovoljcima i obilazi selo Naungbo, u bluizini Yangona, gdje je lokalno stanovništvo uklanjalo oboreno drveće kako bi očistilo puteve.

(Fena) fi
Mozaik Mozaik 22:10 07.05.2008

UN


Nesto me vuce da napisem jos jedan komentar.

Cini mi se da je jedno od pitanja koja postavlja ovaj blog i sta radi UN. Ogromna organizacija (neopisano skupa!). Inertan mehanizam. U tu inerciju sam se licno uverila. Imala sam priliku da radim godinu ipo dana za jednu od agencija UN-a. Od tada, o UN-u nemam visoko misljenje, iako sam svesna da videti jednu agenciju ne znaci upoznati celu organizaciju.

Jedna ideja mi je upala nedavno u oci.

Francuski ekonomista Jacques Attali predlaze formiranje svetske vlade. Po njemu, to je korak ka demokratizaciji planete, a demokratizacija je neophodna kako bi se izbegli ratovi (beda, glad,...) i klimatske katastrofe. Vise o tome za one koji razumeju francuski ovde. Kako je moguce da on nije prepoznao UN kao organizaciju koja bi trebalo da se bavi tom prolematikom?
Dolybell Dolybell 00:06 08.05.2008

Re: UN

Kako je moguce da on nije prepoznao UN kao organizaciju koja bi trebalo da se bavi tom prolematikom?


Kako je moguće da UN koju većinom finansira USA, može
da pretenduje na Svetsku Vladu, a to Jacques Attali vrlo dobro zna.

Pre nekoliko godina, kada je USA dugovala svoju kvotu UN, umalo se nije
dogodilo, a postavljalo se kao pitanje, da se UN vrate u Ženevu, da je čak
postao problematičan i sam opstanak UN.
(Mislim da je tada upravo kao Gen sekretar došao Kofi A. Annan. (1997- 2006))
Amerikanci su svoj udeo uplatili, naravno, ne želeći da im UN "ispadnu iz ruku"
i plus toga i odu sa njihove teritorije, što oni neće nikad dozvoliti.
Tako da Svetska Vlada u vidu UN praktično već postoji - pod kapom USA..
Teško je uopšte zamisliti formiranje neke druge organizacije, koja
bi činila tu Svetsku Vladu, a da glavnu reč ne vodi najveći kapital i USA.,
što bi bilo isto, samo bi troškovi bili duplirani. To je već utopija.

Koristim priliku da vas podsetim na jednog od bivših Gen. sekretara UN :
U Thant (Myanmar) - Term of Office: 1961-1971
49 41 49 41 03:19 08.05.2008

Re: UN

Koristim priliku da vas podsetim na jednog od bivših Gen. sekretara UN :
U Thant (Myanmar) - Term of Office: 1961-1971

U Thant; nakon napustanja U.N. na mestu Gen. sekretara je proveo punih 12 godina u potpunoj izolaciji; licnom odlukom.

Verovatno je imao jak razlog.
apatrid apatrid 10:24 08.05.2008

Re: O teodiceji, ali ozbiljno !?

Osim USA, koje pokrivaju četvrtinu troškova, zanimljivo je vidjeti doprinos nekih drugih članica koje se vole nazivati "silama".


Koliki je dug U$A prema UN, da li Vam je poznato?
Dolybell Dolybell 22:44 07.05.2008

Baš tužno ....tužno

Šef francuske diplomatije Bernar Kušner izjavio je da bi SB UN mogao da donese rezoluciju kojom bi Burmu "naterao da otvori granice".


Kad se to bude dogodilo , ako se dogodi....too late
too late
angie angie 23:27 07.05.2008

Re: Baš tužno ....tužno

kako zamishljam 50 000, pa kao da nestane jedan grad, al nije obrisan gumicom, nego se seo uzas vidi.
Palilula Palilula 23:50 07.05.2008

Re: Baš tužno ....tužno

u americkim vestima je malopre objavljeno da mozda ima cak i 100,000 zrtava.
Dolybell Dolybell 00:17 08.05.2008

Re: Baš tužno ....tužno

u americkim vestima je malopre objavljeno da mozda ima cak i 100,000 zrtava.


Lično mislim, da se zapravo tačan broj ljudi koji su živeli
na tim prostorima, ni ne zna - tako da se ni broj žrtava neće saznati,
sve će ostati u predpostavkama...a katastrofa je i bez ciklona već postojala,
sada je samo tragedija strahovito povećana jer je u stvari nebrojeno ljudi
izginulo i nestalo ( što je isto)....prave dimenzije katastrofe su još uvek
nepoznate....
Naši bi mogli bar pijaću vodu da im ekspeduju pod hitno,
kad vidim koliko raznih ima po rafovima "Maxija" - to bilo
najjednostavnije - a najbitnije za njih!

Da li je naša "tehnička vlada" u ovoj euforiji od izbora,
uopšte i čula za tragediju u Myanmaru ?
angie angie 00:23 08.05.2008

Re: Baš tužno ....tužno

Dok sam zivela na Tajlandu moja kuvarica je bila iz Burme, zvala se Suni, lepa crnokosa zena, sa onim sjajnim uzarenim ochima. Brza i spretna, sve me je razumela, mislim sushtinski, za razliku od Tajaca. Zashto sad to pominjem, zato shto chesto ljudi, kada je neshto daleko ne dozivljavaju da je to neshto shto treba da ih se tiche, a nesreca je uvek ista, velika i strashna i treba pomoci...mnogo sam tuzna.
angie angie 00:24 08.05.2008

Re: Baš tužno ....tužno

to za vodu sam i ja pomislila.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 00:58 08.05.2008

Re: Baš tužno ....tužno

Dolybell

Da li je naša "tehnička vlada" u ovoj euforiji od izbora,
uopšte i čula za tragediju u Myanmaru ?

Pa naravno da nije, sto postavljate retoricka pitanja? Kad nisu u "mirno doba" najdivljijeg kustu, pardon, kostunicinog jahanja primetili cunami, kako ce sad? Pa moraju da pridrzavaju, pardon, podrzavaju Srbiju i u celini i u svakoj opstini ponaosob. To Vam je tezak posao za Atlase nase politike, oni kao u grckom mitu pridrzavaju nebo da nam se ne sruci svima na glavu, tezak je to posao, pridrzavanje/podrzavanje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana