Društvo| Ekonomija

ZELENA TRAVA

G.Cross RSS / 13.08.2019. u 13:21

 

1555175279-6916.jpg&width=1200

 

Dobih jutros poruku od jedne blogokoleginice i pita me da li sam video vest da Srbija ima srazmerno najviše stranih investicija na svetu i šta ja mislim o tome.

Nisam ništa znao pa pogledah vesti i zaista: Srbija je prva u svetu u 2018 po Greenfield FDI Indexu.

Srbija je bila prva u tom Indexu i 2016. godine.
U 2017. godini prvi je bio Mozambik.

Sad , dobro je biti prvi u bilo čemu,  kamoli u jednom ekonomskom pokazatelju.

Srbija jeste atraktivna za nova ulaganja jer ima jeftinu radnu snagu, geografski je u Evropi a nije u EU, ima relativno dobru infrastrukturu i pristupni ugovor sa EU.

Treba razumeti nekoliko stvari.

Greenfield FDI Index meri NAJAVLJENE greenfield Investicije u poredenju sa GDP.

Vucic u svom Instagram postu govori o poredenju sa brojem stanovnika sto nije tacno.

Takodje , Greenfield FDI je deo Foreign Direct Investments , vazan deo , ali samo deo.

 

Da bi se izbegao bias pro i contra najbolje bi bilo uzeti listu NAJAVLJENIH Greenfield investicija iz 2016. kada je Srbija takodje bila prva u svetu po ovom pokazatelju pa videti koje su od tih NAJAVLJENIH investicija zaista izvedene a koje nisu.
Ja tu listu nisam mogao da nadjem na Internetu.

 



Komentari (24)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 13:53 13.08.2019

Da ne bude misterija ko je

Mene odjutros probudila histerija u medijima. Otvoriš oči, kad ono udarna vest i Vučić tim povodom daje intervju.
Ova objava mu čučnula kao prilika da poentira i da nam kaže koliko nam je zapravo dobro.
Naravno, odmah je pomenuo i drumove koji su njega celog veka čekali da ih izgradi i otvori.

I zbog svega ovog mislim da je potrebno samo izneti proste činjenice


loader loader 14:31 13.08.2019

Re: Da ne bude misterija ko je

Ova objava mu čučnula kao prilika da poentira i da nam kaže koliko nam je zapravo dobro.

Da, što reče naš domaćin, to je jedan ekonomski pokazatelj. Od hiljadu. Većinom nespomenutih.
To je jedna od tipičnih tehnika obmane ovog xxx režima.


xxx ne znači ono bezobrazno, već je, u ovom slučaju, iskaz toga da je ovakvom režimu teško naći adekvatan, a relativno kratak opis.





zilikaka zilikaka 16:09 13.08.2019

Re: Da ne bude misterija ko je

Da, što reče naš domaćin, to je jedan ekonomski pokazatelj. Od hiljadu. Većinom nespomenutih.
To je jedna od tipičnih tehnika obmane ovog xxx režima.

Pošto se ja u ekonomiju ne doznajem, pokušala sam da bez mnogo truda pronađem kako se izračunava taj FDI indeks i našla da ima toga poprilično ali nigde da piše čisto formula.
Onda nekom seljačnom logikom računam da to mora biri razlomak gde je gore zbir nekih iznosa koje je su svi razni rekli da bi možda uložili, a dole, e TOG se upravo bojim, ide naš GDP. Ako sam za ovo dole u pravu, onda taj FDI koliko god pokazuje nečiju raspoloženost da donese novce, još više pokazuje koliko su tebi ti novci veliki jer si zapravo teška sirotinja.

To zbog proste činjenice (ako ima ko osnovački račun nije savladao) da što manjim brojem deliš, dobijaš veći rezultat.

Dakle, ovo moje sve samo na osnovu informisanja u protrku i nešto iskustva sa ekonomistima, koji uglavnom sve nešto dele s nečim, pa to bude neki nov pokazatelj.
loader loader 16:11 13.08.2019

Re: Da ne bude misterija ko je

ali nigde da piše čisto formula.


U to se i naši opsenari uzdaju

sa ekonomistima, koji uglavnom sve nešto dele s nečim, pa to bude neki nov pokazatelj.

Da. Baš tako.
A onda se nije loše družiti sa stanjem novčanika, frižidera... I isto to pitati najveći mogući krug poznanika ... Neki imaju, ali velika većina slabo stoji sa količinama materijala u novčaniku i frižideru. Hm.

zilikaka zilikaka 16:12 13.08.2019

Re: Da ne bude misterija ko je

U to se i naši opsenari uzdaju


Pa zato sam i molila da se objasni nama sa jeftinijim kartama.
G.Cross G.Cross 16:17 13.08.2019

Re: Da ne bude misterija ko je

zilikaka
U to se i naši opsenari uzdaju


Pa zato sam i molila da se objasni nama sa jeftinijim kartama.



Kvaka je u tome sta u stvari znaci "najavljena investicija". I ko je najavljujde i kako i zasto.

Da su lepo napisali " potpisani ugovori" sve bi bilo jasnije.

zilikaka zilikaka 16:26 13.08.2019

Re: Da ne bude misterija ko je

Da. Baš tako.
A onda se nije loše družiti sa stanjem novčanika, frižidera... I isto to pitati najveći mogući krug poznanika ... Neki imaju, ali velika većina slabo stoji sa količinama materijala u novčaniku i frižideru. Hm.


Pa ako je tako, onda bi taj pokazatelj mnogo ličio na sledeće:
Imaš jednu solidno stojeću kuću i drugu gde za leba nemaju. I izađu komšije i pričaju o trećem komšiji, koji nožda dođe ove godine na odmor, a kad dođe, on starom komšiluku donese poklone i deci da po neki dinar.
Ovaj solidno stojeći to gleda kao dnevnu informaciju za popričati sa komšijom, a ovaj drugi nesretnik, kog kojeg su gladni u kući, već te potencijalne novce ukalkulisao i odneo vest kući da se deca raduju jer će možda jesti kifle.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:10 13.08.2019

Re: Da ne bude misterija ko je

Onda nekom seljačnom ligikom računam

Numeš ti to, ne komplikujemo mi ništa sa razlomcima.
Ja sam tom logikom računao i ovako sračunao: pojma nemam kako se to izračunava al sam siguran u dve stvari, prvo, da je to tačno, ne bi smeli baš toliko da lažu, a drugo da to i nije nešto bitno kao što zvuči.
I evo, kad Cross objasni ispostavi se da seljčka logika dobro radi.
zilikaka zilikaka 17:15 13.08.2019

Re: Da ne bude misterija ko je

Numeš ti to, ne komplikujemo mi ništa sa razlomcima.

Koji ste to sad pa "vi"?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:18 13.08.2019

Re: Da ne bude misterija ko je

zilikaka
Numeš ti to, ne komplikujemo mi ništa sa razlomcima.

Koji ste to sad pa "vi"?

Oni čiju si logiku htela da iskopiraš, kao da je to tako lako:)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:18 14.08.2019

Re: Da ne bude misterija ko je

loader


xxx ne znači ono bezobrazno, već je, u ovom slučaju, iskaz toga da je ovakvom režimu teško naći adekvatan, a relativno kratak opis.


Мефалеси, арап. Ме'блус, срп. муфљузи.

PS. Izrael takođe bogznakako hvali vučka da sprovodi uspešno pristupne reforme EU, i šalje mu razvojni kapital. Btw, sreo sam u Jerusalimu, na ulici, Mirovića sa izraelskim i EU ministrom poljoprivrede.
st.jepan st.jepan 15:22 13.08.2019

...

Ja tu listu nisam mogao da nadjem na Internetu.

Javlja mi se da ni ne postoji.

Sad bih ja ovde jedan oštar i nadasve pronicljiv komentar, od kojeg bi se svi vrlo postideli i potresli, al' nažalost ne mogu - o ekonomiji ne znam niš'.

Na primer, ne znam šta je investicija. Odnosno, mislio sam da znam, podrazumevao sam da su to neki novci koje investitor ovde donese-unese i s tim novcima ovde gradi, ovde kupuje ili ovamo dovlači, plaća naše radnike... Ali sve više uviđam da sam bio u laičkoj zabludi, da tome nije uvek tako, tj da samo iznimno jeste tako.

Evo, Beograd na vodi... Nije li Vučić mesecima sve nas koji su BNV nebulozu nazivali nebulozom, istrajno postiđivao i razoružvao posprdnim pitanjem "a imate li vi gospodo te tri milijarde evra koje će da investira Arap?"

Kad sam to čuo, skroz sam spustio gard:
Bok'te, pa to je velika lova, to se ne odbija! Neka ga onda, sokola, nek ziđe šta hoće gde hoće.

Ubrzo, međutim, ispostavilo se da nikakvu lovu on ne donosi, da mu ne pada na pamet ni kintu da reskira i da će da gradi samo ono što unapred proda. A jedino u slučaju da baš sve proda i sve izgradi, sve će to zajedno, za jedno tridesetak godina, vredeti toliko koliko je rečeno da će iznositi investicija.
Eto, skroz me je (glede značenja reči investicija) neukog zbunio.

Da li su dakle u taj fantastičan skor ušle i te možebitne tri milijarde?
loader loader 16:06 13.08.2019

Re: ...

Javlja mi se da ni ne postoji.






Evo, Beograd na vodi. Nije li Vučić mesecima sve nas koji su BNV nebulozu nazivali nebulozom, istrajno postiđivao i razoružvao posprdnim pitanjem "a imate li vi gospodo te tri milijarde evra koje će Arap da investira?"

Kad sam to čuo, skroz sam spustio gard:


STvarno nezgodan izazov. No, vodilja u mraku je činjenica da taj uvek ne govori istinu. Stoga je BNV odbačen kao ozbiljno iskušenje. Uprkos svim odbranama N. Krstića. Ipak je on kao peglač manje uticajan od osobina maločas pomenutog maketara.

G.Cross G.Cross 16:08 13.08.2019

Re: ...

Da li su dakle u taj fantastičan skor ušle i te možebitne tri milijarde?


2016 Greenfield "Announced" investicije u Srbiji su bile 113 miliona dolara, a u 2018. 273 miliona dolara.

Problem je kako prevesti "announced" a da ne zvuci cudno :)

https://unctad.org/en/Pages/DIAE/World%20Investment%20Report/Annex-Tables.aspx


Automotive components, food and tobacco, textiles and real estate are Serbia’s leading FDI sectors, and combined they accounted for more than half (54%) of total inbound FDI projects in 2018.

2016. -Electronic components and automotive components were the country’s most important sectors for greenfield FDI, followed by real estate and textiles.

Real Estate je dakle uracunat ali se ne vidi koji.
angie01 angie01 17:35 13.08.2019

Re: ...

Ubrzo, međutim, ispostavilo se da nikakvu lovu on ne donosi, da mu ne pada na pamet ni kintu da reskira i da će da gradi samo ono što unapred proda


...prica se po gradu, da je BNW projekat karica.
st.jepan st.jepan 18:45 13.08.2019

Re: ...

angie01
Ubrzo, međutim, ispostavilo se da nikakvu lovu on ne donosi, da mu ne pada na pamet ni kintu da reskira i da će da gradi samo ono što unapred proda


...prica se po gradu, da je BNW projekat karica.


Ne verujem.
Fratelli Cari imaju druge ideje.
Na primer ideju da će, kad do njihovog Makiškog poljančet stigne metro, ljudi pohrliti da pazare stanove baš tamo, u najudaljenijoj tački grada, jer će im to omogučiti da se najduže od svih vozikaju metroom, a od vozikanja metovom, zna se, veće sreće neima.

angie01 angie01 19:11 13.08.2019

Re: ...

Ne verujem.


ne mogu da tvrdim, al sam cula vise puta, a sa raznih strana.


Fratelli Cari imaju druge ideje.


verujem da imaju vise ideja.
zilikaka zilikaka 10:15 14.08.2019

Re: ...

Fratelli Cari imaju druge ideje.

verujem da imaju vise ideja.

Verujem i ja. Kao i to da im nekakvi propusi nisu nikakva smetnja da bilo koju od ideja realizuju.
Jednostavno, oni svakako spadaju u ekipu koja Srbiju smatra svojim spahilukom, i to ne bez osnova.


st.jepan st.jepan 10:47 14.08.2019

Re: ...

zilikaka
Fratelli Cari imaju druge ideje.

verujem da imaju vise ideja.

Verujem i ja. Kao i to da im nekakvi propusi nisu nikakva smetnja da bilo koju od ideja realizuju.
Jednostavno, oni svakako spadaju u ekipu koja Srbiju smatra svojim spahilukom, i to ne bez osnova.

Aaaaa, ne!
Fratelli Cari nikad ne krše propise, taman posla!
Nego ako im smetaju, oni naruče promenu propisa, tako da su im propisi uvek potaman.
Na primer, to naselje u Makišu...
Samo zbog nekih glupih propisa o nužnoj površini vodoizvorišta, nije bilo moguće, al gle, očas su ti glupi propisi promenjeni, i to tako da sve bude usklađeno s njihovim biznis-planom.
zilikaka zilikaka 11:43 14.08.2019

Re: ...

Fratelli Cari nikad ne krše propise, taman posla!
Nego ako im smetaju, oni naruče promenu propisa, tako da su im propisi uvek potaman.

Pa to ti pričam!
Naravno i da se ta korekcija desi da nikako ne možeš da dokažeš njihovu umešanost, nego da jednostavno sve pripišeš dobrom osećaju za biznis.
Kao svojevreneno kad su imali i banku pa davali onolike kamate...

Još se sećam svoje pokojne tetke koja je požurila da proda ono nešto malo uštedjenih maraka i da oroči štednju kod Karića.
Nije bilo sile da je odvratiš.
...posle je samo komentarisala "evo ih ovi što me pokradoše", mada, pare je dobila do u sitan dinar i na vreme, nisu oni ko oni drugi.
Jedino što moja sirota tetka nije mogla da sanja onoliku nadolazeću inflaciju, a braća eto bila vizionari pa predvideli....

Bili Piton Bili Piton 21:41 14.08.2019

Re: ...

st.jepan
nek ziđe šta hoće gde hoće.


Izvini Stjepko ali ovo je baš neozbiljno.
angie01 angie01 17:34 13.08.2019

,

loader loader 22:37 13.08.2019

Re: ,

angie01

Черевићан Черевићан 11:16 14.08.2019

бежурке

to je jedan ekonomski pokazatelj. Od hiljadu.

нем'ош ни све одједаред
поменути ........они биће ,
нација смо посве млада
к'о доживи их..... видиће

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana