Politika umetnosti

Nebojša Milikić RSS / 24.02.2008. u 19:18

   Dobar dan,

imali smo u komentarima mog prvog posta nekoliko primedbi u vezi umetnosti sa nasilno zatvorene ali očigledno u javnosti prisutne izložbe "Odstupanje". Možemo ih sažeti na sledeći način:

- radovi nisu dovoljno kvalitetni. Po nekim komentarima, možda i već time što autori dolaze sa Kosova. Nasuprot tome, ima tvrdnji da su zanimljivi samo zato što su sa Kosova a da u stvari nisu kvalitetni.

- radovi nisu čitljivi, razumljivi ili zanimljivi za svakog, što je i nekakva opšta situacija u savremenoj umetnosti. Ova primedba za sobom povlači i pitanje ko, kako i gde ima pravo da kreira i konzumira umetnost.

- umetnička praksa treba da poštuje neki, okolnostima prilagođeni tajming kada je u pitanju nastanak i izlaganje umetničkog rada, bilo da namerno ili nenamerno reflektuje te okolnosti.

Utvrdili smo takođe, da slabo znamo da je umetnost vrlo ozbiljno upletena u politiku i ideologiju iako, kao što smo mogli pročitati u jednom od komentara, umetnost i politika deluju u istom polju, polju reprezentacije. Dovoljan dokaz za tu vezu, posebno važan za našu nastavu i naš rad je činjenica da pop-artistički portret Adema Jašarija na izložbi “Odstupanje” nije privukao aktiviste Obraza samo zbog njihove ikonofilije (Jašarijev lik i delo slični su imidžu hajduka i komitsko-četničkih vojvoda) već iz razloga što je tragičan ali i katarzičan kraj Jašarija i njegove porodice, postao simbol volje i prava kosovskih Albanaca na političku emancipaciju od srpske države ili bilo koje ili čije emancipacije od bilo koje loše državne politike. To pravo se dakle ovde brani. Ova kratka rečenica može se pročitati i razumeti na dva načina i to je dobro jer nam pomaže da shvatimo osnovnu nepoznanicu – mi ni ne znamo da li to pravo ovde uopšte postoji (da bi se branilo) ili još ne postoji (a država se brani od pokušaja da se uspostavi).

Jasno je da su u komentarima na prvi post detektovani važni parametri razumevanja svakog umetničkog rada, vrlo važni za dodatno-dopunsku nastavu u kojoj učestvujemo. Razmatraćemo i nadalje složene međuodnose i funkcije kvaliteta, čitljivosti, stvaralačkih intencija i ingerencija, familijarnosti i tajminga umetničke prakse. Pokušaćemo to sada na primeru rada koji je komentarisan na blogovima Gorana Markovića i Milice Tomić, a to je tabla sa natpisom "Ćošak Salvadora Dalija" koju je na uglu dveju ulica u Beogradu postavila grupa "Ilegalni poslastičari". Težiću da ovaj rad smestim u delimično postojeće a delimično konstruisano referentno okruženje, u kome se njegov koncept i sadržaj odslikavaju upravo u parametrima i funkcijama kvaliteta, razumljivosti i tajminga. U nizanju referenci i asocijacija, možemo detektovati koliko svi navedeni parametri mogu i moraju biti važni u društvu koje istovremeno krije i otkriva svoju politiku i ekonomiju kroz niz mera kao što je promena imena ulica, vlasnika preduzeća i radnji i pripadajuće, često i vandalske mere disciplinovanja političkog i policijskog aparata i javne sfere.   

Najlakše je možda da počnemo od nečeg već na prvi pogled sličnog. Rad je iz istog "registra" kao i onaj koji je Milica predstavila u postu Pet lakih komada: "Bulevar AVNOJ-a", autora Miloša Čvorovića. Milica je na rekao bih dosta uzdržan način opisala ovaj rad. Prilikom jednog razgovora o toj akciji izneta je teza da rad nastaje u situaciji u kojoj Demokratska stranka i DSS, odlukom nadležne komisije da promeni ime Bulevar AVNOJ-a u Bulevar Zorana Đinđića, praktikuje institucionalni vandalizam, a da SRS na taj vandalizam odgovara svojim, partijskim vandalizmom. Rad Bulevar AVNOJ-a, ne samo da se opire ovim dvema vandalskim strategijama, već detektuje i ometa njihov zajednički cilj: potiskivanje i brisanje sećanja javnosti na antifašističku borbu. Gradske vlasti u ovom slučaju potiskuju i brišu antifašističku tradiciju kroz apologetsko poturanje "tranzicijske tradicije" a radikali brišu i tranzicijsku i antifašističku tradiciju kroz reafirmaciju bratoubilačkog rata, rata za svojinu nad teritorijama kao uvoda u tranziciju, koja nas po mnogim kulturnim, političkim i ekonomskim parametrima vraća pedeset do sto godina unazad. Za taj manevar unazad ni ne beše boljeg stratega od Mladića, koji je postao i polit-kultur ikona ovdašnje tranzicije - za svega par godina od visokog oficira JNA pretvara se u srpskog đenerala. U tom smislu, jasno je da je cena i uslov tranzicije u ex-Jugoslaviji bio bratoubilački rat tj. da je cena anti-antifašističkog i anti-SFRJ flertovanja srpske demokratske političke elite devedesetih ispostavljena kroz račun koji je napravio Mladić. Rad Bulevar AVNOJ-a zato omogućava distancu od ovako prepletenih tranzicijskih politika i posledično prepoznavanje, priznavanje i afirmisanje antifašističkog nasleđa, koje ne samo da ne sme biti zaboravljeno već, i zbog same činjenice da je fašizam nusprodukt kapitalizma, mora biti nanovo animirano. Prvo u umetnosti, a onda, ako bude volje i pameti i u ekonomiji i politici.

Ako tako razumemo ovaj rad, naći ćemo se, možda i sasvim nenamerno, kao neki slučajno probuđeni romantičari, na politički slabo naseljenom polju, onom koje shvata neophodnost univerzalne političke emancipacije, što automatski znači i ekonomske emancipacije samog ljudskog rada, kao univerzalne kategorije svakog stvaralaštva. Nije loše da se kao prvi u redu za emancipaciju nađu kulturni i umetnički rad jer oni te neophodnosti podrazumevaju, regenerišu i predstavljaju. Misliti i stvarati oslobođenje od fašizma u procepima legalnosti i legitimnosti tranzicionog kapitalizma, nacionalne kulture i nacionalne države kao trabanata tog kapitalizma i potrošačke kulture kao masovnog sedativa tj. opijuma za narod? Da, tako nešto. Jeste, naporno je, pa ne mislite valjda da ćemo se provući bez savladavanja principijelnih tehničkih i tematskih kategorija slikarstva – podloge i pejzaža?

E sad... e sad... e sad... uživimo se malo u taj pejsaž. U odnosu na rad Bulevar AVNOJ-a, Ilegalni poslastičari kao da kažu: mi smo na podjednakom rastojanju od dve postojeće politike u preimenovanju ulica (demokratske i radikalne). Problem sa ovim pozicioniranjem u sredini je što lako upadate u domen i jedne i druge strane, kao što ćošak podjednako pripada obema ulicama koje ga čine. Možete hodati jednom ulicom i biti na distanci od druge i obrnuto ali ne možete hodati ćoškom osim ako autori zabadanjem table ne sugerišu da je u pitanju ćorsokak dužine 50cm. Ako ste možda protiv svih preimenovanja (kao što govori jedan drugi rad Ilegalnih poslastičara, onaj sa gomilom imena na tablama) tj. i onog koje je usledilo posle Drugog svetskog rata, opet ste za anti-antifašističku tradiciju. Ako ste Ilegalni poslastičar i za ono ste preimenovanje posle Drugog svetskog rata a protiv ovog današnjeg, onda se ne biste zadovoljili imenovanjem ćoškova. Ako ste i za posleratno i za ovo današnje preimenovanje onda ste u problemu jer imate manjak ulica i zaista vam ostaju samo ćoškovi. Taj politički ćorsokak beogradskog šarma bi na kraju krajeva bio i neki povoljan ishod i posredna edukativna poruka ovog rada.

Druga važna stvar, koju je pohvalio Goran, a uspešno kritikovala Milica je latentna beogradizacija i urbanošarmizacija kulturnog i umetničkog stvaralaštva. Kao, to je neki samo nama svojstven flavour, zbog kog na kraju krajeva, vredi "ostati i boriti se". Ovo je vrlo problematičan pristup stvaralaštvu, koji osim politički prilično konzervativne i diskriminatorske afirmacije tzv. urbanog duha, premešta učinak umetničkog rada u polje zabave ili bolje rečeno zajebancije za posvećene.

Možemo se setiti još dva srodna projekta urbanog šarma, na koji nas podseća "Ćošak Salvadora Dalija" u ovakvom formatu (videti Milicin post Muke s umetnošću, strana 2), sa autorima ponosno uslikanim ispred svog dela.

Jedan je foto-akcija grupe građana za neformalni biznis sa Voždovca, koji dolaze ispred kuće šefa suparničkog ganga sa Zvezdare, slikaju se i puštaju fotku u novine, u javnu raspravu. Ova akcija imala je i odjek u medijima, upravo kao šarmantna, duhovita, ali u svom "narrowcasting" dometu i izazivajuća i upozoravajuća. Otprilike je to bila bačena rukavica konkurentu, sa kodiranom poslovnom informacijom. Kao i ovaj uradak, Ilegalni se šifrirano obraćaju i onima koji daju imena ulicama. Oni na neki način uzimaju reč u javnom raspravljanju o promeni imena ulica, zauzimajući neutralnu, "boli me ćoše", dakle pravu Dalijevsku poziciju, baš na idealnom preseku tih smarajućih rasprava i, zabadaju se bukvalno u centar pažnje nadležnih i prolaznika sa porukom koja na kraju krajeva ima sličan sadržaj kao i poruka one biznis-foto-akcije - bolje neka situacija na tržištu ostane kakva jeste. Ta poruka je izgleda odlično shvaćena od opštinskih vlasti a biće verovatno i od gradskih, jer u poplavi zločinačkih preimenovanja (vidi npr. post od Zeke Novi Sad – Noć kame, tužna godišnjica) dobro će doći jedno šarmantno, neutralno i nadrealno, koje bi posvedočilo da je to sve ustvari jedno veliko zezanje.

Sledeći projekat urbanog šarma koji prispeva iz sećanja je onaj "Prva beogradska barikada", organizovan od strane Radija B92, nakon pojave sasvim neurbanih barikada po srpskim krajinama u Hrvatskoj. I taj rad je upao u zamku ironizacije jedne vrlo neuralgične tematike, koja je takođe završila u obručima radikalnih i demokratsko-demografskih politika. Tim radom, kao i sasvim nekompleksnom kulturno-umetničkom politikom kuće B92, možemo posebno da se pozabavimo drugom prilikom ali, u najmanju ruku možemo reći da je tada nekakva beogradska barikada delovala upravo - nadrealno. Svoj politički šmek ova akcija crpla je neposredno iz sada već evergreen repertoara sa jednog od najvažnijih ex-yu poprišta kulturno-umetničke borbe 'gradske raje' protiv 'papana', dakle Sarajeva. Top Lista Nadrealista prednjačila je u šarmantnom plasiranju krivice za narastajuće kulturne i političke probleme društva na pripadnike nedovoljno urbanih - primitivnih slojeva stanovništva. Mada je u produkciji te scene iz osamdesetih bilo i otvorenih simpatija za Pišonje i Žuge, rat je zaoštrio ovaj prikriveni klasni sukob do razmera građanskog rata i u kulturi. Nedavno uskrsnuće prežvakanog sarajevskog šarma na TV B92, sa koncepcijski često rasističkim, režijski vrlo lošim ali zato zaista bedno odigranim skečevima o turbo-folk retorici, estetici i krivici, obavezuju nas da ovoj temi posvetimo punu pažnju u dodatno-dopunskoj nastavi.

Projekat koji među poslednjima i na posebno nepredvidiv način iskrsava iz sećanja vodi nas ispod nadrealnosti imena Ilegalnih poslastičara. Obratimo pažnju na jedan deo rada Jelene Miletić, urađenog za projekat Javna Tajna, koji sam koordinirao u nekoliko gradova Srbije 2003. godine (http://www.rex.b92.net/javnatajna/bor_izlozba.html). Ako samo ovlaš pomislimo ko bi u vreme osnivanja i rada ove autorske grupe zaista bili ilegalni poslastičari, to jest čiju ilegalu bi da legalizuju ovi autori, to bi bili vlasnici mnogih ovdašnjih poslastičarnica i pekara, Albanci i Goranci, koji su, posebno nakon 1999. godine primorani ili da se isele iz Srbije ili da rade u ilegali. Ako ne verujete - pogledate firme iznad njihovih radnji - teško da ćete videti imena vlasnika. E, sad, moguće je da grupa autora ovo uopšte nije imala u vidu, sluhu ili ukusu, ali ako govorimo o kvalitetu, čitljivosti i pristupačnosti rada grupe, i ovo je svakako jedna od meandrirajućih opcija. Ispalo je da su oni legalizovali, obnarodovali ilegalnost poslastičarstva, i zaista, ako čujemo komentare na njihov rad: šarmantno, slatko, baš simpa, vrlo beogradski, javlja se jedna infantilna a opšte prisutna želja za 'zaslađivanjem' stvarnosti. Ovo sam stvarno nategao do bljutavosti. Ali samo na tren to jest natreen, jer ovo veštačko natezanje i zaslađivanje neće mnogo škoditi našoj nastavi, koja upravo treba da otkrije i slabosti takvih natezanja. Izaći ću napokon i sa svojom tezom, a ta je da ovaj rad zahteva razumevanje imena autorske grupe kao "Legalni poslastičari".

Moramo još pomenuti i onaj poznati rad sa spomenikom Brus Liju u Mostaru. Ja u njemu vidim i jednu žal za nedostatkom univerzalnih, narodnih heroja tokom poslednjeg rata. Brus Li, kao heroj svih nacija i vera popunjava u BiH nenadoknadivo a ispražnjeno mesto narodnih heroja drugog svetskog rata. Ono što je zaista divno kod Brusa je što on nije obožavan kao glumac, već kao lik koji je igrao u filmovima, poput Sandokana ili Kasandre. Svejedno, za razliku od Brusa, Salvador Dali je fensi vrač elite, segregacijski estetizator snova truleće aristokratije, koji energiju dadaističkog reza zamazuje i guši pukom perfektnom slikarskom tehnikom i tematikom a kompleksan, i uz to već otkriven i podrobno istražen svet snova i fantazija srozava na nivo magične fiksacije i rituala, ma fašista bre, ali barem fašista – kukavica, to je već neka refleksija, neko dostignuće, naravno, i za snobovski lik Dalija, i za njega lično. On uz to falsifikuje i poriče temporalnost i spacijalnost, to jest “intrarealnost” snova i fantazija, oduzimajući im upravo ono što je najvažnije – značaj za običan život, unutar običnog vremena i prostora. Ma, vanilla-ice iliti sisa jedna. E, tako, kod veštačkog zaslađivača nije na odmet ni malo veštačkog ogorčenja.

Ceo ovaj ogled nam je potreban da bi se prvo uspaničili a odmah potom malodušno zabrinuli. Kako napraviti rad o prepoznavanju, priznavanju i afirmaciji naše inicijative, koji je dovoljno kvalitetan, pristupačan za većinu publike i može da proradi u okviru teme koja je za svakog građanina i svaku građanku podjednako važna, mada ne moraju imati i isto mišljenje o njoj? Rad koji će izdržati i ovakve tendenciozne pretrage kroz asocijacije i refleksije u kulturi i politici svog vremena. Upravo na slučaju poslastičara sa ćoška, čiji se radovi i samo ime grupe tako lako prelivaju u neplaniranim bojama i registrima vidimo recimo i to da je dremanje u procepu legalno-ilegalno, npr. po pitanju priznanja nezavisnosti Kosova, potpuno nemoguće. Ili ste, kao umetnik ili umetnica, na strani legalista koju u ovom trenutku čine Kosturica, Tači, Nikolić, Sejdiju, Tadić, Riker, Ivanović, Basesku, Blunt, Rasim, Eu, Rusija, USA i Huliganska Legitimna Oblast, ili ste na strani slobode i nezavisnosti Kosova i Srbije, koja je, naravno, u slatkoj ilegali. (Pošto sam kritikovan zbog upotrebe termina huligan, koji je sam po sebi policijski i represivan, mogu recimo da promenim ime HLO oblasti u Oblast Udruženja Nepotrošača, time se obuhvataju oni koji uopšte nemaju novac te i ne mogu da troše i oni koji imaju ali ne plaćaju na teritoriji svoje oblasti). I da, pitate se, ko je sad ovaj Blunt? To je novi britanski ambasador u Prištini, koji je odmah, pri akreditacionom krštenju, dao najmizernije moguće obrazloženje svoje verzije legalizma u obliku legitimizma: "ne možete ne dati nezavisnot državi u kojoj muslimani čine 90 procenata stanovništva". Naravno, ovo ne važi za Irak i Afganistan, kao što ljudska prava ne važe za feudalne saveznike Amera u zalivu. Kod kosovskih Albanaca imamo inače onu verziju islama koja je slična upravo anglikanskoj verziji hrišćanstva, dakle nedogmatičnom i sekularizovanom praktikovanju religije. Eto, takav ekspert je došao za ambasadora, pa vi vidite kakvi su ostali stake-holders i od kakve je to ogromne brige za njegovu zemlju. Naravno da će britanska ambasada na Kosovu odmah da pokrene projekte iz multikulturalnosti tj. kulturne politike globalnog kapitala. I naravno da će gomila umetnika i umetnica da se zaleti da učestvuje (naravno i ja), sve zaboravljajući da je za zemlje EU pitanje nezavisnosti Kosova pitanje kontrole imigracionih i kriminogenih potencijala Kosova, dakle još jedna fortifikacija u tvrđavi Evropa. Ako uz to postoji ta polit-profiterska dekoracija, da je to izlaženje u susret muslimanskim vernicima, dok se u stvarnosti vodi hladni krstaški rat protiv depriviranih svetskih masa, od kojih su mnoge islamske veroispovesti, još bolje! Kladim se da će ovaj kulturni pristup politici, prvom od prilika kojih u tranzicijskom obespravljivanju masa ima na stotine, možda i dovesti do razvoja religiozno fundiranih pokreta na Kosovu. I da, naravno da Ameri ovo isto rade pretežno da bi bacili pesak u oči svojim probranim metama u islamskom svetu. Mada je, opet na nekom kulturnom planu, paralela sa ratom za Američku nezavisnost vrlo dobrodošla Kosovu. A Rusi? Pa jeftinije im je da već ovde izvedu vežbu odvraćanja Čečenije od nezavisnosti nego da se tamo bakću sa beskrajnim građancem. I sve što im odavde zatreba dobiće po reketaškoj ceni. I svetiće se i iriti tamo gde malo ili ništa ne košta za opkoljavanje antiraketnim štitovima, nato banana republikama i ljudskim pravima. U tom obračunu imperija, transnacionalno bombardujuće NATO imperije i bratske carske “Nemojtemolimovasvišedanasbranite!!!” federacije, mi se prijavljujemo za piona. Gle, nema nikog više na našoj strani, jer kraljevi, kraljice, topovi, lovci, konjine, svi su tu, a samo dva piona, jedan crni i jedan beli. To znači, da smo samo mi ostali, jedni jedini, sami na celom svetu koji, uz kosovske Albance, zaista imaju taj politički interes i imperativ da Kosovo bude nezavisno. I taj da u igru za početak uđu svi pioni, da bi, kao regionalna i svetska većina, promenili i pravila igre. Ti pioni, ova dva, oni moraju da igraju po svom - kao radnička klasa Srbije i Kosova a ovi pioni što treba da uđu - to je radnička klasa svih zemalja - pa i ona koja služi u soldateskama KFOR-a. Ma više nas je ustvari. Ko nam da glas, ali ne da glasamo, nego da politički govorimo, taj/ta ili ti je ili su savremeni umetnik/umetnica/umetnici u koordinatama koje su jedine relevantne za savremenu umetnost – internacionalnim i univerzalnim. Kažem vam, ništa bez dobro urađene podloge i studiranja odnosa masa u pejzažu.

Da rekapituliramo, problemi sa nazivom/naslovom i prepoznavanjem tematike, sa čitljivošću umetničkog rada i sa univerzalnošću prava na razmišljanje i stvaranje, koji su se nametnuli u komentarima nakon prvog posta a ovde ih ambiciozno uveličavam ovako dugačkim tekstom, biće u našoj dodatno-dopunskoj nastavi od najvećeg značaja. Raščistimo sledeće: kao umetnici i umetnice ne smemo upasti u zamku režimskih politika - oportunističkog vezivanja ili odvezivanja od interesa tranzicijskih i šovinističkih elita Srbije i Kosova, dobronamerno-hohštaplerskih usluga EU, SAD i Rusije, mada ne možemo prenebregnuti da to može biti vrlo korisno i nekorisno tj. nezaobilazno u smislu stanja na terenu i u atmosferi. Ne smemo našim radom poručiti npr. da je "to" ustvari ekonomski profit za Srbiju, ne samo zbog toga što je to zaista trećerazedni princip i tu nema nikakve političke ni umetničke produkcije, već zbog toga što je takva izjava samo nastavak izolacionističke ekonomske i kulturne politike prema Kosovu i Albancima. Moramo za početak naći lične (nikako privatne :), etičke i političke razloge, koji nas čine emancipovanim od tako čarobnih, i svima nama srcu i duši priraslih interesa i kriterijuma nacionalističkog i kapitalističkog sveta - u njemu ionako nema pravednog rešenja ni za šta pa ni za Kosovo. Da se razumemo, mi, radi preživljavanja, možemo i moramo participirati u tom svetu, kao i neki zatvorenici/zatvorenice u sistemu logora. I moramo “ispoštovati” njegova dostignuća i iskustva da bi postepeno stvorili sistem razmišljanja i rada u kome je izlazak iz logora moguća opcija - nezavisnost i sloboda Kosova, dobro i jedino prihvatljivo i stvarno rešenje za nas kao građane nezavisne i slobodne Srbije. To jest, prihvatamo parolu države i nemiroljubivih masa “Kosovo je Srbija”, priznajući da obe jesu ili treba da budu slobodne i samostalne države. Mislim, ako uopšte hoćemo i umemo i sami da budemo slobodna i samostalna država. Ako nećemo, postaćemo plen okupacije, bilo unutrašnje ili spoljašnje. Postoji kategorija ekonomsko-političke delatnosti, koja na fenomenalno nemilosrdan način aktuelizuje ili neutralizuje politiku umetnosti a to je umetničko tržište. Ako puknemo na tom tržištu, tržištu ideja, niko nam neće biti kriv.

NAPOMENA: preporucujem da na prve dve strane citate samo komentare od Dusana Maljkovica, Milice Tomic, Marka Ristica, b.stojanovica i vucka, ostalo su uglavnom trolovi, koji medjutim nisu nezanimljivi jer ocigledno imaju i neki svoj kreativni pristup ovom postu...




Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jeremija Jeremija 20:27 24.02.2008

ako hoćeš

da komentarišemo - skrati malo, a ako nećeš, nikom ništa.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 22:23 24.02.2008

Re: ako hoćeš

Jeremija
da komentarišemo - skrati malo, a ako nećeš, nikom ništa.


Jeremija znam da je heavy, ali ne možemo baš uvek da se prilagođavamo standardima fast-mood civilizacije, naročito ako nećemo da na kraju svi skapavamo kojegde po Cvjećarnicama... nit sam ja to sastavio za par minuta, nit očekujem od bilo koga da pročita za manje od par dana... pa i ako pročitate za 15 dana i to je mnogo manje vremena nego što je potrebno da se započne neki ozbiljan umetnički rad, razumi, moramo da uložimo ponešto, vreme, koncentraciju, disciplinu... pokušavam da udarim podlogu, pa neću valjda tu da se stiskam za materijal?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:05 24.02.2008

savet/molba

opali cesto koji enter pa da citamo. ajd pliz, zanima me tema
fala.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 22:26 24.02.2008

Re: savet/molba

BebaOdLonchara
opali cesto koji enter pa da citamo. ajd pliz, zanima me tema
fala.


u tekstu koji sam proverio bilo je puno "entera" tj. puno novih redova... nije mi jasno kako je to nestalo...
gordanac gordanac 22:34 24.02.2008

Re: savet/molba

u tekstu koji sam proverio bilo je puno "entera" tj. puno novih redova... nije mi jasno kako je to nestalo...

Pogrešili ste pri upotrebi ikonice za "word", samo treba "click" na nju u editoru, ne treba copy/paste, možete ponovo na "izmeni tekst". Ovako editor "ne prepoznaje word", pa je tekst iz "worda" nepregledan, deluje nepovezano i nečitljivo.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 23:03 24.02.2008

Re: savet/molba

gordanac
u tekstu koji sam proverio bilo je puno "entera" tj. puno novih redova... nije mi jasno kako je to nestalo...
Pogrešili ste pri upotrebi ikonice za "word", samo treba "click" na nju u editoru, ne treba copy/paste, možete ponovo na "izmeni tekst". Ovako editor "ne prepoznaje word", pa je tekst iz "worda" nepregledan, deluje nepovezano i nečitljivo.


Šta reći, uradio sam to par puta i onda ukapirao da ovaj (valjda neki CMS) program na blogu jednostavno ne prepoznaje ili ne priznaje postojeću interpunkciju u mom tekstu, što najverovatnije znači da ne priznaje da postoje i drugi programi osim Microsoft-ovih. Moj tekst je napisan u Open Office-u i možda ga editor ne prepoznaje u potpunosti iako je doc format... a možda sam ja malo smotan...
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 00:30 25.02.2008

Re: savet/molba

Nebojša Milikić

a možda sam ja malo smotan...


nisi Nebojša, nego Bil Gejts nije još dovoljno zaradio, pa neće da prihvati da se interpunkcija iz tekstova napisanih u Open Office-u, dakle, u slobodnom softveru, iščitava u njegovim programima... sad, kad si prepravio tekst u Word-u za šta ti je trebalo skoro sat vremena, imaćeš prelom koji si imao još pre tri sata, ali ne u okvirima Microsoft bon-tona... seljaku...
Milica Tomić Milica Tomić 13:07 26.02.2008

Re: savet/molba

Nebojša Milikić
Nebojša Milikić

a možda sam ja malo smotan...

nisi Nebojša, nego Bil Gejts nije još dovoljno zaradio, pa neće da prihvati da se interpunkcija iz tekstova napisanih u Open Office-u, dakle, u slobodnom softveru, iščitava u njegovim programima... sad, kad si prepravio tekst u Word-u za šta ti je trebalo skoro sat vremena, imaćeš prelom koji si imao još pre tri sata, ali ne u okvirima Microsoft bon-tona... seljaku...




Nebojsa, jel' se ti to sam sebi obracas?:)))
Milica Tomić Milica Tomić 22:08 24.02.2008

Nebojsa

Mozda ne bi bilo lose da podelis na nekoliko postova?
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:12 24.02.2008

Re: Nebojsa

Nadam se da misliš na pasuse, ne postove. Da ne upadamo u onaj stereotip -- predugačko je, ko će to da čita? -- koji kao krajnju konsekvencu ima smanjeni opseg promišljanja određenih tema i njihovu redukciju na prihvatanje samo "dajgest-filozofije".
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 22:27 24.02.2008

Re: Nebojsa

Milica Tomić
Mozda ne bi bilo lose da podelis na nekoliko postova?


mislio sam o tome, ali politika mora da bude "celovita" : ))
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 22:39 24.02.2008

Re: Nebojsa

Dušan Maljković
Nadam se da misliš na pasuse, ne postove. Da ne upadamo u onaj stereotip -- predugačko je, ko će to da čita? -- koji kao krajnju konsekvencu ima smanjeni opseg promišljanja određenih tema i njihovu redukciju na prihvatanje samo "dajgest-filozofije".



Dušane, iskreno govoreći i ja sam odustao od tvog posta pre neki dan jer je bio preopširan, pravi referat : ) a opet, pročitalo ga je dosta ljudi... ovo je situacija kokoške i jajeta, da li smo postali površni zbog medija ili je medij postao površan zbog naše površnosti - ko bi ga znao... ali granice medija se uvek mogu širiti, videćemo koliko je to lako...
Milica Tomić Milica Tomić 22:40 24.02.2008

Re: Nebojsa

Dušan Maljković
Nadam se da misliš na pasuse, ne postove. Da ne upadamo u onaj stereotip -- predugačko je, ko će to da čita? -- koji kao krajnju konsekvencu ima smanjeni opseg promišljanja određenih tema i njihovu redukciju na prihvatanje samo "dajgest-filozofije".


mozda ne bi napisao ovaj nadobudni komentar, da sam dodala: )
ali izvini, zaboravih
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:47 24.02.2008

Re: Nebojsa

Hajde Nebojša nije moj tekst nigde pobegao -- ima šanse, ima, ima! :)

Elem, postoji jedna predrasuda koja uzima maha (alias interpelativna je) a to je da "net forma" ne trpi duge tekstove. Možda je to u vezi sa čitanjem sa ekrana, koje nije uvek najzgodnije zbog većeg zamora oka u odnosu na papir, ali sa pojavom TFT ekrana mislim da se taj argument smanjuje. Mada mislim da je generalno reč o drugom fenomenu, a to je ubrzanje i smanjenje obima učenja koje se uglavnom i svodi na čitanje (i veća konzumacija vizuelnih sadržaja pop-kulture) -- pogledajmo samo projekat Bolonje i dosta toga biće jasno. S druge strane, na netu uglavnom nismo previše ograničeni prostorom (kao u papirnim medijima) pa možemo da "širimo" priču i to je ono što mi se u ovom mediju dopada.

P.S. Praktikujem jedan recept: nikada ne gledam koliki je tekst, jer to može da obeshrabri -- prosto krenem, pa ako me zanima nastavim, ako ne -- odustanem...
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:49 24.02.2008

Re: Nebojsa

Milica Tomić

mozda ne bi napisao ovaj nadobudni komentar, da sam dodala: )ali izvini, zaboravih


Milice, pa nećemo sada da se zavadimo oko trivijalnih stvari... :)

Naklon i poljubac.
Milica Tomić Milica Tomić 23:08 24.02.2008

Re: Nebojsa

mislio sam o tome, ali politika mora da bude "celovita" : ))


jeste u pitanju jedna politika, politika emancipacije.
politika emacipacije u umetnosti i emancipacija umetnosti.
medjutim toliko si primera naveo, toliko tema otvorio, da ne znam kud bih pre.
nekoliko postova bi bilo sjajno, ne bih morala da te sada pitam o cemu si se nadao da ce se najvise diskutovati, a da to nije duzina teksta, programi i slicice:))

ovako komponovan post ima smisla jedino ako se dogovorimo da nastavimo diskusiju, i kad ti post ode sa naslovne.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 23:09 24.02.2008

Re: Nebojsa

Dušan Maljković
Hajde Nebojša nije moj tekst nigde pobegao -- ima šanse, ima, ima! :)

S druge strane, na netu uglavnom nismo previše ograničeni prostorom (kao u papirnim medijima) pa možemo da "širimo" priču i to je ono što mi se u ovom mediju dopada.

P.S. Praktikujem jedan recept: nikada ne gledam koliki je tekst, jer to može da obeshrabri -- prosto krenem, pa ako me zanima nastavim, ako ne -- odustanem...


isto kao buvljak... prodaješ stvari, prodaješ, prodaješ, i onda ih samo ostaviš i odeš... sutra dođeš, prikupiš ih malo iz prašine i nastaviš da prodaješ... ja mislim da bi Wall Street krahirao kad bi samo čuli za tu gnusnu logiku poslovanja...
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 23:18 24.02.2008

Re: Nebojsa

Milica Tomić
mislio sam o tome, ali politika mora da bude "celovita" : ))

jeste u pitanju jedna politika, politika emancipacije.
politika emacipacije u umetnosti i emancipacija umetnosti.
medjutim toliko si primera naveo, toliko tema otvorio, da ne znam kud bih pre.
nekoliko postova bi bilo sjajno, ne bih morala da te sada pitam o cemu si se nadao da ce se najvise diskutovati, a da to nije duzina teksta, programi i slicice:))

ovako komponovan post ima smisla jedino ako se dogovorimo da nastavimo diskusiju, i kad ti post ode sa naslovne.


Milice, sve si u pravu, a ja i dalje samo u jednom... neki prag interesovanja i motivacije moramo pretpostaviti, pa ne možemo da hranimo ljude mislima kao bebe, kašičicom... nisam ni za kakvu hijerarhiju ali orijentacije mora biti... sad, nisam ja kriv za broj strana sveta...
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:08 24.02.2008

Preporuka

Zbog promocije Čvorovića, kritike kultur-rasizma i dobro primerno potkrepljenog odnosa politika-umetnost.

Malo proreda i vizuelnog materijala (u vezi sa tekstom) bilo bi pravo osveženje -- olakšalo bi čitanost i popularisalo blog.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 22:42 24.02.2008

Re: Preporuka

Dušan Maljković
Zbog promocije Čvorovića, kritike kultur-rasizma i dobro primerno potkrepljenog odnosa politika-umetnost.

Malo proreda i vizuelnog materijala (u vezi sa tekstom) bilo bi pravo osveženje -- olakšalo bi čitanost i popularisalo blog.


hvala, razmišljao sam o ubacivanju vizuelnog materijala, ali zamisli koliko bi tek onda sve bilo opširno...
Jaril Jaril 22:47 24.02.2008

Питање

Ево, признајем да сам глуп у друштву, али...

Где је овде уметност? Било какав говор о уметничком?

А посебно збуњује наслов јер "политика уметности" не постоји.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 23:41 24.02.2008

Re: Питање

Jaril
Ево, признајем да сам глуп у друштву, али...

Где је овде уметност? Било какав говор о уметничком?

А посебно збуњује наслов јер "политика уметности" не постоји.


priznanje - ludom radovanje... kakva su ovo pitanja crni Jarile_!_! Morao sam da izmislim novi interpunkcijski znak - znak zaprepašćenja. Sad, kad vidiš da hoću da se družim, budi drug i pročitaj još jednom tekst pa da razgovaramo...
Jaril Jaril 23:53 24.02.2008

Re: Питање

Sad, kad vidiš da hoću da se družim, budi drug i pročitaj još jednom tekst pa da razgovaramo...
OК. Читам сутра још једном, али ако опет не нађем уметност, држ'се добро ))
vucko vucko 00:09 25.02.2008

Re: Питање

Где је овде уметност?

Pa možda u veličini teksta i formatizaciji - čovek nikad ne zna iz koje kutije će da iskoči pajac kod ovih "konceptualnih" :)
gordanac gordanac 00:22 25.02.2008

:))

Где је овде уметност?
Pa možda u veličini teksta i formatizaciji - čovek nikad ne zna iz koje kutije će da iskoči pajac kod ovih "konceptualnih" :)


idi, bre, Čubaka! :))
dođe mi da tražim fotku za ovu tvoju analizu

vucko vucko 00:30 25.02.2008

Re: :))

idi, bre, Čubaka! :))
dođe mi da tražim fotku za ovu tvoju analizu

Ma da, odmah smisle nešto tipa: pobuna protiv minimalnog perioda koncentracije i vizuelnog perfekcionizma nas "djece sa kolodvora ZOO" računarske obrade teksta, hiperteksta, google search-eva, umetnosti upotrebe perifernog vida i ostalih pošasti modernog doba.

Odmah slede tapete "Bulevar Johana Gutenberga", "pokaj se, kraj sveta je blizu" i slično...
nsarski nsarski 00:36 25.02.2008

Re: :))

Ma da, odmah smisle nešto tipa: pobuna protiv minimalnog perioda koncentracije i vizuelnog perfekcionizma nas "djece sa kolodvora ZOO" računarske obrade teksta, hiperteksta, google search-eva, umetnosti upotrebe perifernog vida i ostalih pošasti modernog doba.

Chupakabra, navuci ces dijalekticku mrz, a mozda ce te optuziti da si Bil Gejts glavom i bradom. A sada mi kazi: koliko Gejtsa moze da podnese ljudski organizam? Pa ti vidi.
gordanac gordanac 00:39 25.02.2008

Re: :))

koliko Gejtsa moze da podnese ljudski organizam?

Zavisi kako je instaliran.
nsarski nsarski 00:43 25.02.2008

Re: :))

Zavisi kako je instaliran.

Ima Bulgakovljeva pripovetka "Koliko Bauhausa moze da podnese ljuski organizam", o jednom koji je citao enciklopediju Bauhaus od pocetka do kraja abecednim redom. Ali, kad je stigao do Abdula ibn Muse, arapskog matematicara, ucinilo mu se da ga je sreo na ulici, i sve mu se u glavi pomutilo...:)))) Instalacija je instalacija, sale nema.
vucko vucko 00:43 25.02.2008

Re: :))

Gejtsa moze da podnese ljudski organizam?




Pa u principu verovatno zavisi od apetita, načina pripreme, priloga, izbora odgovarajućeg vina... iako ja preferiram junetinu (medium to medum rare), moram da priznam, ali to je već stvar ukusa, rekao bih...
gordanac gordanac 00:51 25.02.2008

Re: :))

Ima Bulgakovljeva pripovetka...

Bila sam mu u kući, pipnula zidove i nameštaj i stepenice i sve...
Jel mi se to računa kao kvalifikacija za dalje razmatranje, čak i ako ne mogu da se setim pripovetke baš odmah i baš sve?
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 00:52 25.02.2008

Re: :))

vucko
Gejtsa moze da podnese ljudski organizam?



Pa u principu verovatno zavisi od apetita, načina pripreme, priloga, izbora odgovarajućeg vina... iako ja preferiram junetinu (medium to medum rare), moram da priznam, ali to je već stvar ukusa, rekao bih...


alo... bez domunđavanja molim... nsarski, na spavanje, buncate!
nsarski nsarski 00:53 25.02.2008

Re: :))

Jel mi se to računa kao kvalifikacija za dalje razmatranje, čak i ako ne mogu da se setim pripovetke baš odmah i baš sve?

"Apsolutno, to je fakat", da ti kazem kako je odgovarao Bulgakovljev junak na pitanje njegove drugarice "da li me volis?".:)))))
nsarski nsarski 00:55 25.02.2008

Re: :))

nsarski, na spavanje, buncate!

Haha, jel ovo jos jedna instalacija, ili obicno nevaspitanje? (Ovde je 18:00, izmedju ostalog).
vucko vucko 00:58 25.02.2008

Re: :))

Haha, jel ovo jos jedna instalacija, ili obicno nevaspitanje? (Ovde je 18:00, izmedju ostalog).

Meni više liči na neiskustvo u ovoj jednodimenzionalnoj komunikaciji - rečenici fali smajli na kraju da bi bila kompletna...
gordanac gordanac 00:59 25.02.2008

Re: :))

Dakle - Bulgakov.
"Njegova drama „Beg“ skinuta je sa scene jer je Staljin imao nepovoljno mišljenje o njoj, a već skinuta sa scene „Dani Turbinovih“, zahvaljujući Staljinu vraćena na scenu."
Deinstaliran, pa instaliran.
I još:
Woland: "Rukopisi ne gore...!"
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 01:00 25.02.2008

Re: :))

nsarski
nsarski, na spavanje, buncate!
Haha, jel ovo jos jedna instalacija, ili obicno nevaspitanje? (Ovde je 18:00, izmedju ostalog).


nsarski... ako ovako buncate vec u 18h...
vucko vucko 01:01 25.02.2008

Producers

"Njegova drama „Beg“ skinuta je sa scene jer je Staljin imao nepovoljno mišljenje o njoj, a već skinuta sa scene „Dani Turbinovih“, zahvaljujući Staljinu vraćena na scenu."

Nije bilo šeme da bude neuspešan, kad je imao tako moćnog producenta
gordanac gordanac 01:01 25.02.2008

Re: :))

Meni više liči na neiskustvo u ovoj jednodimenzionalnoj komunikaciji....

:)))))
Čubaka, kako bre jednodimenzionalno?!
Milica Tomić Milica Tomić 01:02 25.02.2008

Re: :))

nsarski
nsarski, na spavanje, buncate!
Haha, jel ovo jos jedna instalacija, ili obicno nevaspitanje? (Ovde je 18:00, izmedju ostalog).


onda vam je krajnje vreme za poslepodnevni san!
gordanac gordanac 01:03 25.02.2008

Re: :))

nsarski... ako ovako buncate vec u 18h...

Grešite, sinko, jako grešite...
Bunca malarija
To je Majakovski...
A nsarski je došao u šest, kako je i obećao, o Bulgakovu se radi, Kijev, ne Moskva
Marija je bila u četiri...
vucko vucko 01:05 25.02.2008

A nije ni o Dekartu ni o Hilbertu ni o...


:)))))
Čubaka, kako bre jednodimenzionalno?!

Pa ono - ne vide se grčevi na licu, zatezanje mišića oko očiju, ne čuju se promene u boji glasa, ne oseća se kako sagovorniku smrdi znoj... i tako te lepote direktne komunikacije...
nsarski nsarski 01:05 25.02.2008

Re: :))

gordanac
Dakle - Bulgakov.
"Njegova drama „Beg“ skinuta je sa scene jer je Staljin imao nepovoljno mišljenje o njoj, a već skinuta sa scene „Dani Turbinovih“, zahvaljujući Staljinu vraćena na scenu."
Deinstaliran, pa instaliran.
I još:
Woland: "Rukopisi ne gore...!"

I jos, na kraju izdanje "Bele Garde" koje ja imam, postoji pismo koji je M.A. Bulgakov uputio Staljinu, i Staljinov poziv njemu. Istorijska vrednost! Ja mogu ovako satima, trust me, kad je Bulgakov u pitanju. Bice prilike, nadam se:))
gordanac gordanac 01:08 25.02.2008

Re: A nije ni o Dekartu ni o Hilbertu ni o

Pa ono - ne vide se grčevi na licu, zatezanje mišića oko očiju, ne čuju se promene u boji glasa, ne oseća se kako sagovorniku smrdi znoj... i tako te lepote direktne komunikacije...

Znači - tačka ? Samo X ? Ništa od višedimenzionalnog pristupa? Ono - X,Y,Z,t ?
nsarski nsarski 01:09 25.02.2008

Re: :))

OK, instalateri, da se razjasnimo: od sada vam odgovaram samo za lovu.
Kul kes, nista simpatije za svetsku situLaciju.. Zaradu prilazem fondaciji za borbu protiv diletantizma i prodavanja magle.
Izvolite, pitajte, ja i sada drzim cas! :)))))))))))))))))
gordanac gordanac 01:13 25.02.2008

Re: :))

Ja mogu ovako satima, trust me, kad je Bulgakov u pitanju.

Go ahead, shoot. You`ll be doing me a favor :))
Napamet dijalozi. Maestro.
nsarski nsarski 01:13 25.02.2008

Re: Producers

Nije bilo šeme da bude neuspešan, kad je imao tako moćnog producenta

To mu je drug Koba i rekao na njegovu primedbu da su mu sve molbe odbijene: "Pokusajte jos jednom, mislim da ce te ovog puta uspeti". Haaaaaaahaha:))))
Kazezoze Kazezoze 01:14 25.02.2008

Re: :))

instalateri,

)))
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 01:16 25.02.2008

Re: :))

nsarski
OK, instalateri, da se razjasnimo: od sada vam odgovaram samo za lovu.
Kul kes, nista simpatije za svetsku situLaciju.. Zaradu prilazem fondaciji za borbu protiv diletantizma i prodavanja magle.
Izvolite, pitajte, ja i sada drzim cas! :)))))))))))))))))


ok, a koliko košta da se ne javljate u vreme popodnevnog odmora?
vucko vucko 01:19 25.02.2008

Re: A nije ni o Dekartu ni o Hilbertu ni o

Znači - tačka ? Samo X ? Ništa od višedimenzionalnog pristupa? Ono - X,Y,Z,t ?

Pa dobro, behu neki violinisti u svoje vreme, koji su umeli ponešto da odsviraju i samo na jednoj žici, zar ne...
gordanac gordanac 01:20 25.02.2008

Re: :))

ok, a koliko košta da se ne javljate u vreme popodnevnog odmora?

Oh, moraće licitacija pošto sam ja, posle najave o Bulgakovu, zainteresovana DA SE JAVLJA.
So?
Vaša prva ponuda?
nsarski nsarski 01:21 25.02.2008

Re: :))

o ahead, shoot. You`ll be doing me a favor

U deset sati uvece, pred Svetu Nedelju, najzad se smirio nas prokleti hodnik.
Seo sam da citam. Tven. Blazeni cas, svetlost.
U deset sati i petnaest minuta u nasem hodniku je zakukurikao petao. Petao?
Nije to nista. Prvo i prvo, Moskva nije Berlin, a drugo, u stanu babe Pavlovne koja je pravila vodku, sest meseci je zivelo i tovilo se prase. Rekao sam zeni:
-Zar su te zveri i pevca napile?

Iz pripovetke "Samogonsko Jezero" (Smehac, 1923), sve iz glave:))))
Milica Tomić Milica Tomić 01:25 25.02.2008

Re: Producers


To mu je drug Koba i rekao na njegovu primedbu da su mu sve molbe odbijene: "Pokusajte jos jednom, mislim da ce te ovog puta uspeti". Haaaaaaahaha:))))

*novo 

Nsarski ja ne vasem mestu ne bih gubila vreme i lomila mozak oko "instalacija". Imate mnogo vazniji zadatak, sve oci su uprte u vas: ČEKAMO VAS IZBOR UMETNOSTI SA KOSOVA!!!
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 01:25 25.02.2008

Re: :))

nsarski
o ahead, shoot. You`ll be doing me a favor
U deset sati uvece, pred Svetu Nedelju, najzad se smirio nas prokleti hodnik.
Seo sam da citam. Tven. Blazeni cas, svetlost.
U deset sati i petnaest minuta u nasem hodniku je zakukurikao petao. Petao?
Nije to nista. Prvo i prvo, Moskva nije Berlin, a drugo, u stanu babe Pavlovne koja je pravila vodku, sest meseci je zivelo i tovilo se prase. Rekao sam zeni:
-Zar su te zveri i pevca napile?

Iz pripovetke "Samogonsko Jezero" (Smehac, 1923), sve iz glave:))))


nsarski, sada i halucinirate! Pa niste valjda napamet naucili izdavaca i godinu aman!!!
nsarski nsarski 01:26 25.02.2008

Re: :))

ok, a koliko košta da se ne javljate u vreme popodnevnog odmora?

Sto rece Shaw: if you have to ask for the price - you can not afford it.
nsarski nsarski 01:27 25.02.2008

Re: :))

nsarski, sada i halucinirate! Pa niste valjda napamet naucili izdavaca i godinu aman!!!

No, I just happen to know my Bulgakov, dearest friend.
nsarski nsarski 01:29 25.02.2008

Re: Producers

ČEKAMO VAS IZBOR UMETNOSTI SA KOSOVA!!!

Ja sam vec rekao da ce to morati da saceka moj povratak. Vi ljudi slusate samo sebe?
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 01:29 25.02.2008

Re: :))

gordanac
ok, a koliko košta da se ne javljate u vreme popodnevnog odmora?
Oh, moraće licitacija pošto sam ja, posle najave o Bulgakovu, zainteresovana DA SE JAVLJA.
So?
Vaša prva ponuda?


tiše Gordanac, to je uspavanka...
gordanac gordanac 01:29 25.02.2008

Re: :))

...Bogovi, bogovi moji!
Kako je žalosna večernja zemlja!
Kako su tajanstvene magle iznad močvara!
Ko je lutao kroz te magle, ko je mnogo patio pre smrti, ko je leteo nad zemljom noseći na sebi pretežak teret, taj to zna
To zna umoran čovek...
angie angie 01:30 25.02.2008

Re: :))

gordanac
ok, a koliko košta da se ne javljate u vreme popodnevnog odmora?Oh, moraće licitacija pošto sam ja, posle najave o Bulgakovu, zainteresovana DA SE JAVLJA.So?Vaša prva ponuda?


Stvarno vas ne razumem, zar nije dovoljno da napishete blog o Bulgakovu, evo i meni bi se dopalo.
Ovo shto se ovde deshava uposhte nije razmena mishljenja, vec prilichno netrpeljiva diverzija, koju ne verujem da bi bilo ko od vas tolerisao na svom blogu.

Da ne pominjem sada obrazovanje i statuse koje diverzanti poseduju, uz sve simpatije prema istima, veoma sam razocharana potrebom da se neke stvari reshavaju na ovaj nachin.
vucko vucko 01:31 25.02.2008

Šešir letnji, maskirni...

Hm... ovde počinje da bude vruće... moram do svlačionice da promenim garderobu...
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 01:31 25.02.2008

Re: :))

nsarski
nsarski, sada i halucinirate! Pa niste valjda napamet naucili izdavaca i godinu aman!!!
No, I just happen to know my Bulgakov, dearest friend.


znate se sa Bulgakovom? Šta se dešava sa njim?
Milica Tomić Milica Tomić 01:32 25.02.2008

Re: Producers

Ja sam vec rekao da ce to morati da saceka moj povratak. Vi ljudi slusate samo sebe?

*novo 


Povratak gde? Nemojte me plasiti!
gordanac gordanac 01:32 25.02.2008

Re: :))

tiše Gordanac, to je uspavanka...

Da biste mogli plaćati u snovima, umesto u kešu - morali bi pokazati da ih imate. Mislim - snove.
Snove, prave snove, a ne tlapnje, rekao bi Krleža.
Vi se kanda povlačite sa licitacije?
nsarski nsarski 01:33 25.02.2008

Re: :))

C'mon angie, ti kao ne razumes trol?
nsarski nsarski 01:34 25.02.2008

Re: Producers

Povratak gde?

Pa, u Bg. Valjda se sme. Primate li?
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 01:38 25.02.2008

Re: :))

gordanac
tiše Gordanac, to je uspavanka...
Da biste mogli plaćati u snovima, umesto u kešu - morali bi pokazati da ih imate. Mislim - snove.
Snove, prave snove, a ne tlapnje, rekao bi Krleža.
Vi se kanda povlačite sa licitacije?


psst
vucko vucko 01:38 25.02.2008

Čekajući NSarskog

Pa, u Bg. Valjda se sme. Primate li?

NSarski, taj povratak me podseća na jednu popularnu dramu u dva čina - pričamo o tome evo već godinu ipo :)
angie angie 01:39 25.02.2008

Re: :))

nsarski
C'mon angie, ti kao ne razumes trol?


dirist darling:))) ti znash da volim trolovanje, al ovo nije nikakv fan-shto bi trebalo da je osnovan ideja onog ok trola, onaj destruktivni je zabranjen, a i neprijatno mi je kada otkrivam neshto shto mi se ne dopada kod ljudi koji su mi dragi.
Milica Tomić Milica Tomić 01:40 25.02.2008

Re: Producers

Pa, u Bg. Valjda se sme. Primate li?

*novo 


Zasto morate da se vratite u Bgd da bi napravili izlozbu Umetnosti sa Kosova? Nikako ne vidim vezu?
nsarski nsarski 01:41 25.02.2008

Re: Čekajući NSarskog

NSarski, taj povratak me podseća na jednu popularnu dramu u dva čina - pričamo o tome evo već godinu ipo :)

Pa, ja sam i tada rekao da se vracam za godinu i po:))) Konkretno, prosle gopdine sam dao otkaz (necu vise da sluzim imperijalizmu) i od 1. jula o.g. vise nisam ovde zaposlen (nema vise plate). Trenutno sam obuzet prodajom kuce. Cim to izvedem instaliram se nazad u Bg:))
angie angie 01:41 25.02.2008

Re: Šešir letnji, maskirni...

vuchko, ako se presvlachish zbog mene, onda ti nije dobar izbor to sa shlemom!:)
gordanac gordanac 01:46 25.02.2008

Re: :))

psst

:)))))
zaboravili ste sličicu sa prstom (kažiprstom) koji se lagano pomera levo-desno
a i ne vičem
a i možete da brišete šta god mislite da je troll :))))
ja sam vam iskreno zahvalna na ovoj šansi za dobru troll-zabavu na vašem postu
a čak nije ni troll
Bulgakov niotkuda - pa kud ćete lepše teme za "Politiku umetnosti"!


vucko vucko 01:47 25.02.2008

Re: Šešir letnji, maskirni...

vuchko, ako se presvlachish zbog mene, onda ti nije dobar izbor to sa shlemom!:)

Ma jok, ti si uskočila dok sam ja stavljao šešir - nego je neko kanda greškom stavio klima-uređaj na 35 stepeni, a to čovek ne primeti odmah, nego tek kad oseti da se preznojava...
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 01:49 25.02.2008

Re: :))

gordanac
psst

Bulgakov nioutkuda - pa kud ćete lepše teme za "Politiku umetnosti"!




ako učesnici tako kažu - ja prihvatam...
Milica Tomić Milica Tomić 01:59 25.02.2008

Re: :))


Stvarno vas ne razumem, zar nije dovoljno da napishete blog o Bulgakovu, evo i meni bi se dopalo.
Ovo shto se ovde deshava uposhte nije razmena mishljenja, vec prilichno netrpeljiva diverzija, koju ne verujem da bi bilo ko od vas tolerisao na svom blogu.

Da ne pominjem sada obrazovanje i statuse koje diverzanti poseduju, uz sve simpatije prema istima, veoma sam razocharana potrebom da se neke stvari reshavaju na ovaj nachin.


ja mislim da je ovaj tip "histericne" reakcije odgovor na neku vrstu nelagode koju osecaju izvesni blogeri, jer ocigledno ili ne zele da se upuste u citanje, ili nemaju kljuc za razumevanje teksta - a opet s druge strane nesto ih privlaci, i uporno izlaze i komentarisu, i "prete" da nikad vise....

na kraju njihovi komentari zaista ometaju i zaista deluju kao diverzija... mada sumnjam da im je to namera

novi autori na blogu cesto se vise bave njima nego komentatorima koji razvijaju diskusiju.
gordanac gordanac 01:59 25.02.2008

Re: :))

ako učesnici tako kažu - ja prihvatam..

That`s the spirit! :)
Ipak je čovek napisao najlepšu ljubavnu priču - ever.
Maestro (Majstor) i Margarita - samo od njihovih imena bi se mogla napraviti nezaboravna izložba.
nsarski nsarski 02:07 25.02.2008

Re: :))

Ipak je čovek napisao najlepšu ljubavnu priču - ever.

Sigurno. Najlepsu ever.
Izvin'te, rikn'o mi comp (ventilator mi omanjuje, moracu da menjam), pa nisam mogao odmah da se javim. Sada pocinje prenos Oskara, pisemo se ujutru. Over and out.
Milica Tomić Milica Tomić 02:14 25.02.2008

Re: :))

That`s the spirit! :)
Ipak je čovek napisao najlepšu ljubavnu priču - ever.
Maestro (Majstor) i Margarita - samo od njihovih imena bi se mogla napraviti nezaboravna izložba.

Draga Gordanac, hvala na prevodu. Bas ste obrazovani!
Izgleda da vam komunizam izaziva paniku. Djavo medju blogerima. Ako se ne varam vi ste ucestvovali u skidanju zvezde sa skupstine grada, zar vas to nije na duze smirilo?
vucko vucko 02:41 25.02.2008

Vaš Marks

Izgleda da vam komunizam izaziva paniku.

Goco, odmah da priznaš da li si partizanka ili četnica (jel ovako bude ženski rod od "četnik"? ili možda "četnikinja"? znam da si osetljiva na rodno neosetljiv jezik) - bez toga je ova rasprava zaista besmislena

Inače - pošto sam ja započeo ovaj vašar, mislim da je red da se izvinim za uflekane stonjake i razbijene čaše: imali smo sjajnu, plemenitu ideju ideju - ono kao - vlast radničke klase, samoupravljanje i to - samo što je čovekova priroda nesavršena... proleteri svih zemalja, izvinite.
gordanac gordanac 02:43 25.02.2008

Re: :))

:))))
Draga Gordanac, hvala na prevodu. Bas ste obrazovani!
Izgleda da vam komunizam izaziva paniku. Djavo medju blogerima. Ako se ne varam vi ste ucestvovali u skidanju zvezde sa skupstine grada, zar vas to nije na duze smirilo?


E. Milice Tomić, od svih pogrešnih ocena i procena o ljudima - ova o meni vam je najpogrešnija! :))))
Ako.
A napisala sam Majstor zato što je tako prevedeno, ali ja tu knjigu zovem "Maestro i Margarita", da ne bude nesporazuma.
Razumela sam da vas ljute moji komentari i da nisam dobrodošla. Poštujem.
Jaril Jaril 03:27 25.02.2008

Re: Питање

čovek nikad ne zna iz koje kutije će da iskoči pajac kod ovih "konceptualnih" :)
Концептуално се још увек рачуна у уметност??? Аууууууу у кооом свеееету јааааа!!! живиииииим. :))))))
igipop igipop 06:24 25.02.2008

Re: :))

Obrazovanje i status za neke stvari ocito nisu dovoljni a neka ponasanja su uvreda i negacija obrazovanja.

Neko negde nekad rece da su samo glupi ljudi zli.

b. stojanovic b. stojanovic 11:53 25.02.2008

Re: Vaš Marks

nače - pošto sam ja započeo ovaj vašar, mislim da je red da se izvinim za uflekane stonjake i razbijene čaše: imali smo sjajnu, plemenitu ideju ideju - ono kao - vlast radničke klase, samoupravljanje i to - samo što je čovekova priroda nesavršena... proleteri svih zemalja, izvinite.


Na jednom drugom mestu ste jako disciplinovano i odgovorno raspravljali o radu Ilegalnih poslasticara. Sada ste dobili od Nebojse jako dobar podsticaj da taj razgovor nastavite. Medjutim vi ste izabrali da opstruirate razgovor. Zelim da vas podsetim da ste nakon tog razgovora napisali tekst o izlozbi Odstupanje, ocigledno protiv svoje volje ili upravo zato sto ste imali kvalitetnu podrsku u razgovoru o toj izlozbi. Mozete li da objasnite zasto ste resili da sada opstruirate razgovor za koji ste pre izvesnog vremena bili zainteresovani. Sta se u medjuvremenu desilo? Da li je na vas uticala antikomunisticka blog grupacija, nsarski, gordanac,nestorijanac, ninislav randjelovic... koja od pocetka na svaki pomen Marksa, emancipacije, proletera, politike pocinje da troluje. Da li ste vi njihov "korisni trol idiot" ili su oni vas ili se uzajmno indukujete?
Milica Tomić Milica Tomić 14:22 25.02.2008

Re: Vaš Marks

Zelim da vas podsetim da ste nakon tog razgovora napisali tekst o izlozbi Odstupanje, ocigledno protiv svoje volje ili upravo zato sto ste imali kvalitetnu podrsku u razgovoru o toj izlozbi.


optuzba nije na mestu:
jer, u pitanju je Nikson, a ne Vucko:)
vucko vucko 14:25 25.02.2008

Graffiti

Na jednom drugom mestu ste jako disciplinovano i odgovorno raspravljali o radu Ilegalnih poslasticara. Sada ste dobili od Nebojse jako dobar podsticaj da taj razgovor nastavite. Medjutim vi ste izabrali da opstruirate razgovor. Zelim da vas podsetim da ste nakon tog razgovora napisali tekst o izlozbi Odstupanje, ocigledno protiv svoje volje ili upravo zato sto ste imali kvalitetnu podrsku u razgovoru o toj izlozbi. Mozete li da objasnite zasto ste resili da sada opstruirate razgovor za koji ste pre izvesnog vremena bili zainteresovani. Sta se u medjuvremenu desilo? Da li je na vas uticala antikomunisticka blog grupacija, nsarski, gordanac,nestorijanac, ninislav randjelovic... koja od pocetka na svaki pomen Marksa, emancipacije, proletera, politike pocinje da troluje. Da li ste vi njihov "korisni trol idiot" ili su oni vas ili se uzajmno indukujete?


Ehm... prvo u vezi Nebojšinog rada: iako ga nije bilo lako pročitati u vreme kad sam to radio, stvar mi je svakako bila interesantna - takoreći neka vrsta manifesta levo orijentisanog umetnika u trenutnom mraku vulgarnosti klero-nacionalizma. Ali, nešto zbog napornog formata, nešto zbog činjenice da mi je struka malo podaleko od ovoga čime se tekst bavi, a dobar deo informacija o temama koje su nabrojane sam pročitao ovde na blogu, nekako nisam bio odmah raspoložen za komentare samog teksta.

U tom smislu mi je Jarilov komentar privukao pažnju - čovek se pitao šta je od ovoga umetnost, pa sam ponudio jedno "moguće rešenje" - naravno u šali. Onda je tu uskočila i Goca, koja, koliko znam, kao i ja, prvenstveno konzument umetnosti i krenuli smo u laki trol - omiljenu zabavu ovde na blogu (nema još nigde četnika i partizana). Ono što, na žalost, nisam primetio je da je Nenad (nsarski) ušao u priču sa nekom negativnom energijom prema "stručnim kontributorima" ove teme iz prošle epizode (kod Milice na blogu), pa se onda naše lako zezanje pretvorilo u neprijatnost, što je primetila i angie. Na kraju je, čini mi se, i Milici popustilo strpljenje, pa je napravila komentar (u vezi gradske skupštine) na koji sam odreagovao, a na koji ste se vi nadovezali.

E sad deo o četnicima i partizanima. Da se razumemo - ja nemam nikakvo ni četničko ni partizansko poreklo, pa da sad branim porodične tekovine. Stari sistem me nije oštetio, kao možda neke ovde, pa da sam kivan na njega. Moram, do duše, da priznam da nikad nisam voleo u školi takmičenja Tito-Revolucija-Mir, to mi je bila grozna sholastika i farsa, a nerviralo me je i to što su takmičari u toj neobičnoj disciplini uvek imali primetno bolji tretman nego mi, siroti miševi, koji smo se takmičili u matematici i fizici (eto i malo trauma iz detinjstva, čisto da ne bude potpuno dosadno). Tako da sam na prejaku upotrebu te vrste ikonografije oduvek reagovao blagom ironijom - loša navika iz komunističkog detinjstva, šta da kažem. Za razliku od toga, osećam priličnu mučninu od ovog tekućeg (tj. dve decenije trajućeg) izolacionizma i "niko nema što mi imademo" mentalnog sklopa (da ne pominjem nasilje i zločine koji su iz toga proistekli, kao i veličanje raznih mračnih likova iz onog i ovog rata), pa mi je u tom smislu prijatno da se družim sa "sunarodnicima" na mestima gde se ne planiraju krstaški ratovi i gde se ljudi zovu ljudima, nezavisno od geografskog porekla... uglavnom.

Znači, ako se autoru ne sviđa što sam na njegovu trijumfalnu kapiju docrtao cvetić... govancetom... - nek briše sve ovo - i onako je malo otišlo na pogrešnu stranu. Samo da ne idemo toliko daleko da prepoznajemo antikomunističke zavere u lakom večernjem zezanju. I mi zanatlije imamo, valjda, pravo na poneku malecku "instalaciju" - pa makar trajala samo od sumraka do svitanja. Ostalo su sitne ljudske slabosti, na koje najveće pravo da baci kamen ima... znate već.

E da - na poslednje pitanje je odgovor: mi se uzajamno indukujemo. Nekad ispadne super, a nekad baš i nije nešto. Primamo i nove članove. Uslov je da disciplinovano i odgovorno raspolažu ozbiljnošću :)
vucko vucko 14:32 25.02.2008

Zadovoljan malim...

optuzba nije na mestu:
jer, u pitanju je Nikson, a ne Vucko:)

Da, Vučko je lenčuga, bio je zadovoljan i svojom subverzivno-rovarećom aktivnošću kod Milice na blogu...
nsarski nsarski 14:49 25.02.2008

Re: Graffiti

nisam primetio je da je Nenad (nsarski) ušao u priču sa nekom negativnom energijom prema "stručnim kontributorima" ove teme iz prošle epizode (kod Milice na blogu), pa se onda naše lako zezanje pretvorilo u neprijatnost,

Chupacabra, ovo nije bas najtacnije. Naime, ja prema instalaterima gajim velike simpatije, i zaista se radujem njihovim tekstovima. Eto, najiskrenije.
Sto se komunizma/anti-komunizma tice, ja kao i ti, nisam nikad bio ni jedno ni drugo, niti sam od njih imao neke posebne stete u zivotu. Oni su meni prosto zanimljivi, kao, na primer, alhemicari u XXI veku. Jos je veca zabava sto sam ovde od njih saznao da svet obiluje fasistima (nacistima) - manje vise svako je za to proglasen. Pa to je, covece, zabavno - ko nije instalater, taj je fasista! I reci sada ti meni da svet nije prost, i da zivot nije lep:)))
I ovo malo trola u kasne sate, pa nije ni to toliki greh majkovicu. Ukratko, ja ne vidim nikakvog razloga za ljutnju. Naprotiv, druzimo se svi lepo i dalje:)
b. stojanovic b. stojanovic 15:26 25.02.2008

Re: Graffiti

E sad deo o četnicima i partizanima. Da se razumemo - ja nemam nikakvo ni četničko ni partizansko poreklo, pa da sad branim porodične tekovine. Stari sistem me nije oštetio, kao možda neke ovde, pa da sam kivan na njega. Moram, do duše, da priznam da nikad nisam voleo u školi takmičenja Tito-Revolucija-Mir, to mi je bila grozna sholastika i farsa, a nerviralo me je i to što su takmičari u toj neobičnoj disciplini uvek imali primetno bolji tretman nego mi, siroti miševi, koji smo se takmičili u matematici i fizici (eto i malo trauma iz detinjstva, čisto da ne bude potpuno dosadno). Tako da sam na prejaku upotrebu te vrste ikonografije oduvek reagovao blagom ironijom - loša navika iz komunističkog detinjstva, šta da kažem. Za razliku od toga, osećam priličnu mučninu od ovog tekućeg (tj. dve decenije trajućeg) izolacionizma i "niko nema što mi imademo" mentalnog sklopa (da ne pominjem nasilje i zločine koji su iz toga proistekli, kao i veličanje raznih mračnih likova iz onog i ovog rata), pa mi je u tom smislu prijatno da se družim sa "sunarodnicima" na mestima gde se ne planiraju krstaški ratovi i gde se ljudi zovu ljudima, nezavisno od geografskog porekla... uglavnom.


Najpre , da se izvinim sto sam vas pomesao sa Niksonom!!

Ako je sve laka zabava , zasto ste ozbiljno trolovali? Ismevali ste autora ? Podsticali opstrukciju razgovora i to sa ljudima koji upravo na blogu sire stimung onog cega se gadite i sto ste nazvali " niko nema sto mi imademo" . Vase verovanje je : da se ideologije nasledjuju , a posto vama niko nije ni cetnik ni partizan , eto vi ste izvan tog spora. Medjutim ovde se ne radi o nasledjivanju ideologije , nego nasledjivanju resentimana , cetnickog resentimana koji divlja dvadeset godina i koga se vi toboze gadite , ali eto u lakoj zabavi opstruitace nesto sto vama lici na komunizam ili indukovati Gordanca koja svojim trlom porucuje " A sta cemo sta zrtvama staljinistickog terora" imputirajuci nebojsi staljinizam. Lepo je da ste vi liberali i da se gadite i levog i desnog, niko vam ne brani ali agresivni trol govori da niste bas na sredini nego da vam je srce na desnoj sredini. Zato nemojte svoju opstrukciju da minimizujete . Da salimo se- ali kad bi se zezali!
vucko vucko 16:06 25.02.2008

...and thanks for all the fish

Najpre , da se izvinim sto sam vas pomesao sa Niksonom!!

Ne brinite za ovo, dešava se često ovde, teško je popamtiti sve...
Ako je sve laka zabava , zasto ste ozbiljno trolovali? Ismevali ste autora ? Podsticali opstrukciju razgovora i to sa ljudima koji upravo na blogu sire stimung onog cega se gadite i sto ste nazvali " niko nema sto mi imademo" . Vase verovanje je : da se ideologije nasledjuju , a posto vama niko nije ni cetnik ni partizan , eto vi ste izvan tog spora. Medjutim ovde se ne radi o nasledjivanju ideologije , nego nasledjivanju resentimana , cetnickog resentimana koji divlja dvadeset godina i koga se vi toboze gadite , ali eto u lakoj zabavi opstruitace nesto sto vama lici na komunizam ili indukovati Gordanca koja svojim trlom porucuje " A sta cemo sta zrtvama staljinistickog terora" imputirajuci nebojsi staljinizam. Lepo je da ste vi liberali i da se gadite i levog i desnog, niko vam ne brani ali agresivni trol govori da niste bas na sredini nego da vam je srce na desnoj sredini. Zato nemojte svoju opstrukciju da minimizujete . Da salimo se- ali kad bi se zezali!

Pa ovaj... izvinjavam se što sam - ako razumem vašu percepciju efekta mog malog noćnog trola - opstruirao Nebojšin rad... ali moram da vam kažem da je moja prva asocijacija na ovu vašu reakciju - Maslovljev čekić. Zahvaljujem vam se i na kardiološkom pregledu, iako obično dobijam drugačije dijagnoze.

Sve u svemu, ko neće da se druži, ne teramo ga. Vidim da imate mnogo ozbiljnijih poslova, pa ne bih da vam smetam (više) u tome.
Milica Tomić Milica Tomić 19:21 25.02.2008

Re: :))

E. Milice Tomić, od svih pogrešnih ocena i procena o ljudima - ova o meni vam je najpogrešnija! :))))
Ako.


E Gordana Čomić, ne znam na sta se odnosi kriva procena:))) :
na obrazovanje?
da vam komunizam izaziva paniku?
skidanje zvezde?

Ne ljute mene vasi komentari. Hocu samo da vam stavim do znanja da sam primetila vase ucestvovanje na odredjenim blogovima na kojima s jedne strane ignorisete postove, a veoma ste aktivni u podrzavanju trolovanja, ismejavanju autora i teksta i u opstrukciji diskusije. Razumem da je to ponekad zabavno i da vam pricinjava zadovoljstvo, ali se onda nemojte uvredjeno povlaciti kada i neko drugi, npr. ja sebi prustim malo zabave.

Mene na primer zaista zanima da li vam ovaj Nebojsin tekst izaziva jedino podsmeh i zelju za zaebanc. ili proizvodi jos neki efekat?




Milica Tomić Milica Tomić 19:29 25.02.2008

Re: Graffiti

Chupacabra, ovo nije bas najtacnije. Naime, ja prema instalaterima gajim velike simpatije, i zaista se radujem njihovim tekstovima. Eto, najiskrenije.


hahaha nsarski, hahaha kako ste duhoviti. kako ste se samo toga setili. da vas nema ne bih znala sta je dobra sala!
ovi "radikalni levicari", "instalateri" mnogo su ozbiljni i komplikovani, i da vi i vase veselo drustvance niste sinoc uneli malo ŽIVINE, sta bih ja.

Znate na koga me podsecate. Na stanara(Petar Bozovic) iz filma "deja vu", koji na vrlo slican nacin ismeva glavnog junaka. On je jednako sarmantan i duhovit kao vi.
Milica Tomić Milica Tomić 19:48 25.02.2008

Re: Graffiti

Znači, ako se autoru ne sviđa što sam na njegovu trijumfalnu kapiju docrtao cvetić... govancetom... - nek briše sve ovo - i onako je malo otišlo na pogrešnu stranu. Samo da ne idemo toliko daleko da prepoznajemo antikomunističke zavere u lakom večernjem zezanju. I mi zanatlije imamo, valjda, pravo na poneku malecku "instalaciju" - pa makar trajala samo od sumraka do svitanja. Ostalo su sitne ljudske slabosti, na koje najveće pravo da baci kamen ima... znate već.


Vucko je moj omiljeni lik od kako je na mom poslednjem blogu, uz svo "šaljakanje" dosao do najproduktivnije teze. Izmedju ostalog, mislim da je diskusija sa njim je i inspirisala Nebojsu za pojedine delove teksta i proslog, a i ovog bloga.
Pa ne moze covek uvek da ostane na nivou zadatka.
Nadam se Vucko, da te nisam sada izblamirala pred drustvom:)))


Marko Ristic Marko Ristic 20:09 25.02.2008

Re: :))

E Gordana Čomić, ne znam na sta se odnosi kriva procena:))) :
na obrazovanje?
da vam komunizam izaziva paniku?
skidanje zvezde?


Milice,

Stvarno ste preterali! Pa, Gordana Comic je visoki funkcioner partije koja je clan Socijalisticke internacionale, dakle, Gordana Comic je autenticni levicar, socijalista.... Kako ste mogli da dovedete u vezu ovu levicarsku partiju sa istorijskim revizionizmom, rusenjem obelezja NOB-a ili sa rehabilitacijom snaga porazenih u II svetskom ratu?

Mozda sam bio suvise mlad u vreme dogadjaja o kome Vi govorite.

Da li Vi hocete da kazete da smo mi, koji smo glasali za Borisa Tadica, kao politicara socijalistickih ubedjenja, bili obmanuti? Ili hocete da kazete da Gordana Comic radi o glavi svog (i naseg) predsednika?
vucko vucko 21:06 25.02.2008

Re: Graffiti

Nadam se Vucko, da te nisam sada izblamirala pred drustvom:)))

Ni slučajno, moje društvo je cool :)
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 11:50 26.02.2008

Re: :))

vucko
pobuna protiv minimalnog perioda koncentracije i vizuelnog perfekcionizma nas "djece sa kolodvora ZOO" računarske obrade teksta, hiperteksta, google search-eva, umetnosti upotrebe perifernog vida i ostalih pošasti modernog doba.

Odmah slede tapete "Bulevar Johana Gutenberga", "pokaj se, kraj sveta je blizu" i slično...


Vucko,
hvala na interesovanju, tačno je da se kapitalizam obraća svojim siročićima - "djeci sa kolodvora ZOO" spasitelnim jezikom hrišćanstva. Problem je što su oni spas već pronašli u heroinu, jednom od najkurentnijih i poslovno najakumulativnijih artikala kolonijalnih ekonomskih politika. Činjenica da najveći deo današnje proizvodnje spasa za decu evropskih i američkih kolodvora stiže iz Afganistana je valjda dovoljan dokaz. I da, tačno je da je Gutenbergova revolucija uspela zahvaljujući interesovanju za što više primeraka Biblije. Imamo problem, kao i na ovom blogu, da je tehnološki napredak uvek dostupniji konzervativnim nego revolucionarnim idejama. Zato je Indymedia pokret takoće jedna vrsta kolektivnog umetničkog dela, kao i Open Source softweri.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 11:56 26.02.2008

Re: :))

gordanac
koliko Gejtsa moze da podnese ljudski organizam?
Zavisi kako je instaliran.


Vrlo dobra primedba Gordanac. U našoj domovini isti se instalira u prosečni ljudski organizam još dok je ovaj u svom dečijem formatu, dakle u osnovnim školama. Dakle, ova država je podanički dopustila da se indoktrinacija kapitalističkom produkcijom i tržišnom politikom odvija u onoj fazi kada deo ljudskog organizma koji pripada glavi i nervnom sistemu ne može ni imati svest o tome. Naravno, kao kontrateža kabinetima sa računarima i Windows-om, uvedena je i veronauka. Mislim kontrateža u smislu vesla sa druge strane čamca.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 12:00 26.02.2008

Re: :))

nsarski
Zavisi kako je instaliran.
Ima Bulgakovljeva pripovetka "Koliko Bauhausa moze da podnese ljuski organizam", o jednom koji je citao enciklopediju Bauhaus od pocetka do kraja abecednim redom. Ali, kad je stigao do Abdula ibn Muse, arapskog matematicara, ucinilo mu se da ga je sreo na ulici, i sve mu se u glavi pomutilo...:)))) Instalacija je instalacija, sale nema.



ovako Nsarski, krajnje je vreme da budeš poslat u magareću klupu. Ali i za taj dobronamerni premeštaj, moraćeš da budeš prisutan. Ukratko, banovaću te na jedan specijalno vaspitni način ako se ne uključiš u diskusiju na pristojnom nivou.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 12:03 26.02.2008

Re: :))

vucko
Gejtsa moze da podnese ljudski organizam?

Pa u principu verovatno zavisi od apetita, načina pripreme, priloga, izbora odgovarajućeg vina... iako ja preferiram junetinu (medium to medum rare), moram da priznam, ali to je već stvar ukusa, rekao bih...


Vucko,
hoćeš li da pojedeš Gejtsa kao neprijatelja kojeg ceniš tj. da bi postao kao on ili zbog pukog preživljavanja u diskusiji?
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 12:08 26.02.2008

Re: :))

gordanac
Ima Bulgakovljeva pripovetka...
Bila sam mu u kući, pipnula zidove i nameštaj i stepenice i sve...
Jel mi se to računa kao kvalifikacija za dalje razmatranje, čak i ako ne mogu da se setim pripovetke baš odmah i baš sve?


Gordanac, turizam je jedna od najlošijih metoda da se nešto shvati, dovoljna je možda za opažanje ili čak upoznavanje ali za shvatanje - ne! Ako si upražnjavala hodočašće, što se naslućuje iz pipanja "nameštaja, stepenica i svega" onda je jasno da ti Bulgakovljev rad doživljavaš na jedan vrlo nehrišćanski način te da zato teško možeš da shvatiš i konzervativnost njegove, u zanatskom smislu zaista solidne literature...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana