Društvo| Život

Dnevnik uvreda u četiri dana

Biljana 77 RSS / 21.12.2010. u 19:48

Sve češće razgovaram sama sa sobom, svađam se sa imaginarnim sagovornicima sa kojima (na sreću verovatno)  nemam prilike da se sretem. U tim razgovorima ponekadmi se oči napune suzama, iz besa ili od tuge, što je sve tako kako je i što nema odgovora, ni rešenja. Vadim se na vetar, hladno vreme, upala mi kosa... Pitanje je vremena kada će ljudi na ulici početi da me posmatraju ispod oka i da me možda isprate komentarom: Šteta, mlada žena, a ...

 

 

Subota – Još jedna radna subota. Minus. Vetar. Svih ovih dana, otkako je zaledilo na Zelenom vencu su dve –tri mame i jedan tata sa majušnim bebama. Prose. Neko ih je svesno i namerno tu doveo, ostavio. I negde u svom udobnom i toplom domu čeka da donesu zaradu. Ili.. Sećate se priče od letos, Guča, polugole devojčice, organizovano prosjačnje, ko ne donese hiljadarku dnevno.. svako čudo za tri dana.. Jeste li čuli da je iko uhapšen u Srbiji zbog organizovanja prosjačenja? Ne... to nije dovoljno zvučna mafija. Organizovano prosjačenje  uključuje trgovinu ljudima, fizičko i psihičko zlostavljanje, lišavanje slobode i ko zna šta sve još. U najvećem broju slučajeva  u pitanju su deca. Da li je moguće da to nikoga ne zanima?   Oni koje prose dvostruke su žrtve, onih koji su njihovi vlasnici u bukvalnom smislu te reči i nas, građana, koji ne znamo šta bismo.. Neko se mršti, neko psuje, neko ih ćušne, neko im da sitan dinar i grize se što pomaže nekom ološu da se bogati na njihovom jadu, neko im ne da baš zato, pa se grize što im nije dao i sakriva pogled i od sebe samog...  Nedavno su vlasti, povodom otvaranja, čini mi se još jednog Svratišta, na Novom Beogradu, apelovale na građane da ne daju milostinju jer tako potpomažu kriminalce koji iza svega stoje.. Alo bre, šta apelujete, što ne uhapsite nekog? Ja da ne dam i posle ceo put se grizem što će možda da ga prebiju ili ko zna šta što nije skupio dovoljno... Alo!

 

 

Nedelja - Svaki put kada na TV-u vidim bilo šta što nije film, prenos nekog sportskog dešavanja, poneka serija (nije Gumuš, kakvoimemajkomila, šta god da je to), setim se zašto ne gledam TV. Oduvek sam mrzela kvazi zabavne, ad hominem duhovitosti pa mi Veče sa Ivanom Ivanovićem zvuči jednako zabavno kao i veče sa Slavujkom Borisom Bizetićem ... Gledanje u veš mašinu se nameće kao mnogo interesantnije... Ali, đavo ne spava.. i tako..najaviše goste Vladu Georgijeva i Vanju Grbića, pa reko’ da pogledam (reprizu).  Vrlo nacionalno osvešćeni Ivan Ivanović zaradovao se na početku emisije smrti Ričarda Holbruka. Publika je malo oćutala pa aplaudirala – verovatno se upalila ona lampica sa natpisom. Ono što je usledilo.. pošalica na račun toga da je ovaj umro od srca (nismo znali da ima, ha, ha, ha, ha) dobija nastavak u pošalici da se eto mogao obratiti Tačiju da mu dobavi novo ispod cene ili tako nešto. Sve i da im puštaju elektro-šokove kroz stolice ne znam čemu su se oni nesrećnici u studiju smejali. Ljudima koji su možda stradali kao žrtve trgovine organima? Da li je ova pošalica smešna ljudima koji čekaju da subina nestalih već jednom rasplete, pa makar i sa ovim užasnim saznanjem? Sram te bilo! Sram vas bilo!

 

Ponedeljak – Čekam bus. I oni isto. Troje romske dece sa školskim torbama. Idu u školu ili se iz nje vraćaju. Nešto živahno pričaju. Iz busa izlazi u neizmerno velikom i još neizmernije prljavom džemperu... Ima potpuno beli pramen na sred čela. Znamo se iz buseva u kojim prosi već odavno. Dete, toliko ogrubelo da ne znam je li dečak ili devojčica. Oni ulaze u taj bus. Sreću se na vratima. Poglede koji su razmenili nemoguće je rečima opisati. Jebem ti život. I Srbiju. I dekadu Roma i sve što u njoj nismo i nećemo uraditi.

 

Utorak – Novine. Palma daje 3000 evra i bla-bla-bla... Divno, krasno.. Oni koji se posle 5 godina razvedu a nisu dobili dete u međuvremenu moraju da vrate novac ili da dokažu da nisu dobili decu iz zdravstvenih razloga. Kakvo ponižavanje u najavi... Koliko ljudi poznajte koji su na dete čekali duže od toga? Koliko onih koji dece nemaju, a ne postoji pouzdan medicinski razlog zašto je to tako? Koliko onih koji su se baš iz tog razloga rastali? Odakle ovaj čovek crpe ove ideje? Pri tom, supružnici ne smeju imati decu iz vanbračnih zajednica pre stupanja u ovaj brak. Jer to su kopilad, a ne deca.  Prostačina jedna nadobudna... mora da je sam smišljao uslove.


 

Ja se ispričah sama sa sobom. Valjda nećete da mislite da sam luda..



Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 20:01 21.12.2010

...

Ako ti je lakse, kao da si sa mnom razgovarala. Ili nas mozda ima dvoje ludih? Prijavljivanje je u toku.
Dakle 2.

EDIT. Mada, prvi!
Biljana 77 Biljana 77 21:04 21.12.2010

Re: ...

Ako ti je lakse

Malo.
antioksidant antioksidant 20:01 21.12.2010

.

Alo bre, šta apelujete, što ne uhapsite nekog?
e sad, mnogo trazis...

a ovo oko ivana ivanovića, razumem te ali... seti se: "mama, ova tegla nema dno"

edit: i da - ja nikad nisam pomislio "šteta, mlada žena"

....
Biljana 77 Biljana 77 21:06 21.12.2010

Re: .

a ovo oko ivana ivanovića, razumem te ali... seti se: "mama, ova tegla nema dno"

Jedno je pričati vic u svoja četri zida (c. by Đilas), tu je svako sa svojom savešću i svešću o kome i kome priča, ali javni nastup...
antioksidant antioksidant 22:05 21.12.2010

Re: .

ali javni nastup...
uf.. sloboda govora u 4 zida?
(imati nedostatak obzira ipak spada u slobodu govora - ma koliko gnusno zvucao vic ako ne poziva na nasilje...)
Biljana 77 Biljana 77 22:26 21.12.2010

Re: .

imati nedostatak obzira ipak spada u slobodu govora - ma koliko gnusno zvucao vic ako ne poziva na nasilje...

Nije vic. Ovde se radi o veoma konkretnom slučaju.
jedan.kub jedan.kub 23:10 21.12.2010

Re: .

Nisi jedina. Kad sam ljuta govorim glasno sama sa sobom naravno u kući.
Čudo jedno koliko se namnožilo bezdušnih Srba.

Pre nekoliko godina, a možda i više srela sam jednu očajnu ženu, koja je molila prolaznike da joj daju novac ili kupe hleb za decu. Ostala bez posla kao i mnogi drugi, struju isključili deca osnovci, treba da uče u mraku. Bio je novembar, malo prolaznika i niko ni da je sasluša i smiluje se. Kaže da nema pravo na socijalnu pomoć Pretpostavljam da je udata a onaj koji treba da vodi brigu o porodici, valjda zapio platu. Nisam mogla da je posavetujem šta u tom slučaju da radi.
Danas postoje sigurne kuće za zlostavljane i prihvatilišta za decu ulice, a šta sa ovima? Kako njima pomoći? To je što se tiče subote.

A što se tiče nedelje: odavno mi nisu smešne humorističke emisije ni domaće ni strane, izbegavam i sve ostale govorne emiije. Rađe slučam muziku kao terapiju.
Nisam uopšte čitala Palminu ponudu. Preporuka
Biljana 77 Biljana 77 23:22 21.12.2010

Re: .

Čudo jedno koliko se namnožilo bezdušnih

Moja komšinca Jasmina ode da počisti pumpu da joj daju neki dinar. Oni joj daju sto dinara. To je jedva za litar mleka. Ona ima dvoje dece.
mecabg mecabg 20:05 21.12.2010

Duhovitost

Ivan Ivanović dobije tekst koji ispriča,
publika naredjenje da se smeje i aplaudira,
a gledaoci, šta će,
ako im je daljinski daleko od fotelje,
sede i trpe
Biljana 77 Biljana 77 21:07 21.12.2010

Re: Duhovitost

ako im je daljinski daleko od fotelje

Ili ga dete zaturi negde...
jednatanja jednatanja 20:15 21.12.2010

nisi luda

obija nastavak u pošalici da se eto mogao obratiti Tačiju da mu dobavi novo ispod cene ili tako nešto.


katastrofa!!

Probaj ipak da ne shvataš previše lično...Nemačka TV je poslala neke reportere u rimsku podzemnu železnicu, tamo vrvi od Roma (ne znam iz koje zemlje) tj. majki koje sa bebom u kenguru kradu novčanike, prose, itd. Reporteri su snimali skrivenom kamerom ceo dan i bebice nijedanput nisu zaplakale ili vrisnule, navodno im daju neku hemikaliju-lek da ih ućutkaju da bi "majke" mogle da se bave poslom. Dežurna policija u podzemnoj sležu ramenima, kažu svesni su situacije ali....Hoću da kažem, ima sirotinje, mizerije i kriminala svugde. Nije izgovor. Više od države bi mogli da pomognu i imućni Srbi, tu je Tadić bio u pravu kad ih je "opomenuo". Zuckenberg je zaveštao pola svog bogatstva u dobrotvorne svrhe, mogao bi i Mišković, et al.
mariopan mariopan 20:34 21.12.2010

Re: nisi luda

Pri tom, supružnici ne smeju imati decu iz vanbračnih zajednica pre stupanja u ovaj brak. Jer to su kopilad, a ne deca.  Prostačina jedna nadobudna... mora da je sam smišljao uslove.

Aaaah, pa to je neviđeno, bljak.

Ne mogu da podnesem još uvreda, mislim da mi je prag tolerancije opasno spušten.

Šta činiti?
Mi ne možemo mnogo, tako si lepo opisala onaj osećaj kada daš ili ne daš...morala bi država da radi, da hapsi one koji zarađuju na deci i nesrećnicima koji prose, a na drugoj strani da pomaže nevoljnicima, ali ona ih fabrikuje i sve ih je više, prosto se davimo u nevoljama i uvredama.

Skoro sam devojčici od oko dvanaestak godina, koja se muvala između grobova dala papirnu novčanicu da kupi sebi nešto da pojede, ( dade joj još toliko jedan gospodin posle mene, imaće ceo ručak za porodicu)....... ona nije tražila novac, pitala me je da li sam nešto od hrane donela na grob, da ostavim, to ponekad rade ljudi "za dušu" i kao valja se, a ja donela samo cveće. Kao da me je udarila u stomak, tako me je zabolelo... Ona u smrznutim rukama drži samo dve jabuke. Celim putem sam se kajala što joj nisam dala i moje rukavice, imam ja kod kuće druge ali se nisam setila , i preslišavam se koliko šalova i kapa imam koje ne nosim i da li imam neku jaknu - duša mi ostade tamo.
Sledeći put odem, sve ponesem, a nje nema. A hladno, srce da ti se smrzne.
Biljana 77 Biljana 77 21:10 21.12.2010

Re: nisi luda

Probaj ipak da ne shvataš previše lično.

Ne shvatam lično, samo se čudim da niko (vlast) to ne shvata ni najmanje ozbiljno.

navodno im daju neku hemikaliju-lek da ih ućutkaju da bi "majke" mogle da se bave poslom

Kod nas je uobičajno da ih navuku na lepak - ne žale se na zimu i glad. Taj užas nikog ne zanima.

Kao da me je udarila u stomak, tako me je zabolelo

Baš tako.
builderka builderka 21:13 21.12.2010

.

Prostačina jedna nadobudna... mora da je sam smišljao uslove.


ovo je potpuno logičan sled događaja.
mene jedino iznenađuje da nije tražio da mu daju prvorođeno dete!

mada, i sitna slova treba čitati.
Biljana 77 Biljana 77 21:14 21.12.2010

Re: .

mene jedino iznenađuje da nije tražio da mu daju prvorođeno dete

Ili pravo prve bračne noći.. sasvim u skladu sa feudalizmom koji sprovodi.
builderka builderka 21:30 21.12.2010

Re: .

ma da.
ali, veruj da 90% lokalnog stanovništva njegovu ponudu ne shvata kao uvredu, već sasvim suprotno. tako da, nem'pojma - svakome prema zasluzi valjda.
Biljana 77 Biljana 77 21:36 21.12.2010

Re: .

veruj da 90% lokalnog stanovništva njegovu ponudu ne shvata kao uvredu, već sasvim suprotno

Verujem, dok, ne daj bože, ne dođu u situaciju da iz razloga veoma lične, privatne i nemerljive nesreće moraju da podnose dokaze.
veronika_kojen veronika_kojen 21:42 21.12.2010

Re: .

Čekajte, nisam shvatila, uzimanje te tri hiljade nije obavezno ako su muškarci stariji od 38 godina ili jeste? Hoću reći, je li to pravo ili je obaveza za sve starije od 38 godina?
Biljana 77 Biljana 77 21:55 21.12.2010

Re: .

Hoću reći, je li to pravo ili je obaveza za sve starije od 38 godina?

Koliko sam shvatila, to je ponuda, pa ko hoće, prijavi se.
veronika_kojen veronika_kojen 22:36 21.12.2010

Re: .

Hm.

Desila mi se slična reakcija kao i vama kad sam pročitala vest, ali setih se da u suštini sve države sprovode ovaj program, mada ne toliko eksplicitno i pompezno kao Palma (gradjani, ergo, rasplodne junice i volovi). Recimo, penzije koje dobijaju mame u Nemačkoj (neka me neko ispravi ako sam pogrešno čula) su dobar primer. Niko vas ne tera da budete rasplodna junica, ali ako vi to želite ili ni za šta drugo do toga niste sposobni i to vam je jedina svrha u životu, imate na to pravo.

Ljudsko dostojanstvo nema cenu sem ukoliko ta cena nije život sam. Ja da živim u Jagodini u boljim uslovima, ovakav sraman dokument ne bih potpisivala (oni koji su moralni će proći kraj ovog dokumenta kao pored groba i neće ga ni komentarisati, makar im Palma lično kucao na vrata,a oni koji nisu...ne mogu se naterati bičem da budu moralni), ali ne znam koliko bih držala do tih istih principa da nemam hleba da jedem.Mislim da ne bih nazvala Palmu prostačinom koliko manipulantom, ali kako bismo onda nazvali sve ostale političare koji se razbacuju pričama o povećanju nataliteta kad će ovom stopom Srba nestati kroz par stotina godina?

Nagnaste me na razmišljanje.

Preporuka.
Biljana 77 Biljana 77 22:46 21.12.2010

Re: .

Ne radi se o tome, već o prostoj diskriminaciji - iz programa su izuzeti oni koji imaju vanbračnu decu pa makar im to i bio prvi brak. Doprinos natalitetu ne bi trebalo da poznaje ovu razliku. A ideja da će neko morati da podnosi medicinsku dokumetaciju zašto nije dobio decu (a hteo je) mi je prosto ponižavajuća.

Ovde smo na ti.
veronika_kojen veronika_kojen 23:06 21.12.2010

Re: .

Ovde smo na ti




Mislila sam na sve ljude, ne samo na autorku. Ovi komentari su me nagnali na razmišljanje, ali da se vratim na temu.Potrebna je šira slika da bi se shvatio kontekst ove ponižavajuće odluke, sic navešću primer.

Devojka koja radi na kasi u Mekdonaldsu će zaradjivati bedno, ali je moralna. Devojka koja će zaradjivati daleko više mešanjem zadnjice na splavovima je, jednostavno, nemoralna. Postoje žene koje nemaju bogomdanu istesanu figuru i biće sprečene da čine nemoral jer nemaju grudi ili su punačke. To jeste diskriminacija za one žene koje već odluče da će biti nemoralne, ali ne i u odnosu na one vrednije i poštene devojke.

(namerno sam izabrala ovaj primer jer je isto objektifikacija u pitanju)

Opet, ponavljam, postoje i oni koji toliko teško žive, i u tom slučaju nikakva podela na moralne/nemoralne nije važna,važno je samo preživeti...
builderka builderka 23:37 21.12.2010

Re: .

Devojka koja će zaradjivati daleko više mešanjem zadnjice na splavovima je, jednostavno, nemoralna.

ako neko svesno izabere ono čime će zarađivati za život, to ne krije i snosi sve posledice ( i beneficije) svog izbora - šta je tu tačno nemoralno?

To jeste diskriminacija za one žene koje već odluče da će biti nemoralne, ali ne i u odnosu na one vrednije i poštene devojke.

postoje pametni ljudi i oni manje pametni - samim tim svi fakulteti su žešće diskriminatorske ustanove!!

podvučeni pojam je rastegljiv do u neprepoznatljivost.
veronika_kojen veronika_kojen 23:47 21.12.2010

Re: .

Kako mi pao ovaj vaš post,kao kec na jedanaest. Dakle:

šta je tu tačno nemoralno?


Ako mešanje zadnjicom na splavu nije nemoralno prema vama, ok(moral je ekstenzivna kategorija). Ali vodeći se ovom logikom...


ako neko svesno izabere ono čime će zarađivati za život, to ne krije i snosi sve posledice ( i benificije) svog izbora - šta je tu tačno nemoralno?


...nećete smeti ni da napadnete Palmu zato što plaća žene da budu kobile za radjanje ždrebaca. Dakle,Palma nije ništa nemoralniji od čoveka koji nudi devojci da vitla oko šipke.

postoje pametni ljudi i oni manje pametni - samim tim svi fakulteti su žešće diskriminatorske ustanove!!


Ne i kod nas. Kod nas su fakulteti organizacije u rangu Crvenog krsta koji zbrinjavaju sve od maloumnih do onih koji bi zaista učili.
builderka builderka 00:10 22.12.2010

Re: .

Ako mešanje zadnjicom na splavu nije nemoralno prema vama

ja ne kažem da jeste, niti da nije. pitam šta je tu tačno nemoralno? jer ja ne posmatram stvari na taj način, pa mi možda pomogne u širenju vidika.

Dakle,Palma nije ništa nemoralniji od čoveka koji nudi devojci da vitla oko šipke. Da li mislite da Palmu vredi braniti i pored ovog sramnog predloga?

nije bilo govora o moralu čoveka koji koji nudi novac devojci (malo mi je teško da sada to povežem sa moralom ili nemoralom, ako sutra smislim nešto pametno, javim ti), već o njoj samoj.

lično ne mogu da zamislim situaciju u kojoj bi mi se javio poriv da branim palmu. ima nas koji se sećamo i prošlosti njegove (kao da nam sadašnjost nije dovoljna).
veronika_kojen veronika_kojen 00:27 22.12.2010

Re: .

Napisali ste ovo...


mene jedino iznenađuje da nije tražio da mu daju prvorođeno dete!


...što je argumentum ad hominem. Napali ste Palmu kao individuuma.Ako svaki pojedinac kao što vi kažete...

ako neko svesno izabere ono čime će zarađivati za život, to ne krije i snosi sve posledice ( i benificije) svog izbora - šta je tu tačno nemoralno?


...zašto onda napadate Palmu ovako?

mene jedino iznenađuje da nije tražio da mu daju prvorođeno dete!


On je svesno doneo ovu odluku,legalna je,a pritom snosi sve posledice i beneficije toga.

I na kraju,imate li moralno pravo da napadate Palmu ako ne vidite ništa nemoralno u ovome?
veronika_kojen veronika_kojen 00:43 22.12.2010

Re: .

ako sutra smislim nešto pametno, javim ti


Oprostite, ne videh ovo...Zanimljiva rasprava,drago da ste je pokrenuli, u svakom slučaju...
builderka builderka 00:56 22.12.2010

Re: .

palma UTIČE NA ŽIVOTE DRUGIH!!
ima tu moć.

ja moral povezujem sa delima koja recimo mogu da nanesu zlo drugoj osobi. prevara, manipulisanje - možda nisu svi slučajevi zakonom regulisani ali je pitanje da li su moralni.

devojka koja vrti sopstvenom guzicom na splavu nikome ne nanosi zlo. osim možda sebi i nekom dekici sa slabim srcem, možda.

I na kraju,imate li moralno pravo da napadate Palmu ako ne vidite ništa nemoralno u ovome?

da li imam pravo da napadam političkog manipulatora sa problematičnom prošlošću ako ne vidim nemoral u vrtenju guzicom, sopstvenom? da, imam!!!


to što se nama lično nešto ne sviđa ne mora automatski da znači i da je nemoralno, pogrešno, satanistički, juju i pupu....

ja bih ovde završila.
osim ako ne daš neki konkretan odgovor šta je tu tačno nemoralno i zašto, pa ti kažem da li se slažem ili ne.
pozdrav.
Biljana 77 Biljana 77 01:03 22.12.2010

Da okončamo ovo

(ne)moralno natezanje. Licemerno je uslovljavati novčanu pomoć ljudima time što imaju/nemaju vanbračnu decu, a propovedati borbu za natalitet jer ispada da su jedna deca jednakija od drugih. Licmerno je nuditi ljdima koji stupaju u brak novčanu pomoć koju će morati da vrate ako se raziđu i ne dobiju decu u propisanom roku.
veronika_kojen veronika_kojen 01:12 22.12.2010

Re: .

palma UTIČE NA ŽIVOTE DRUGIH!!


Ko to spori?Pričala sam o moralu i nemoralu,ne o Palminom domenu delovanja...

osim ako ne daš neki konkretan odgovor šta je tu tačno nemoralno i zašto,


Očigledno niste pročitali moje postove mada odgovarate na njih.Rekla sam...

oni koji su moralni će proći kraj ovog dokumenta kao pored groba i neće ga ni komentarisati, makar im Palma lično kucao na vrata,a oni koji nisu...ne mogu se naterati bičem da budu moralni


Pročitajte ovo boldovano ako vam je teško pročitati sve.

I vi onda pitate...


da li imam pravo da napadam političkog manipulatora


i kažete...

ako neko svesno izabere ono čime će zarađivati za život, to ne krije i snosi sve posledice ( i benificije) svog izbora - šta je tu tačno nemoralno?


Ne,nemate pravo da ga napadate.Bolje redefinišite ovo ako želite da napadate Palmu,a smatrate da je ovo što čini pogrešno.
builderka builderka 01:17 22.12.2010

Re: .

e, izvini. neću više nikad!

veronika_kojen veronika_kojen 01:18 22.12.2010

Re: Da okončamo ovo

Biljana 77
(ne)moralno natezanje. Licemerno je uslovljavati novčanu pomoć ljudima time što imaju/nemaju vanbračnu decu, a propovedati borbu za natalitet jer ispada da su jedna deca jednakija od drugih. Licmerno je nuditi ljdima koji stupaju u brak novčanu pomoć koju će morati da vrate ako se raziđu i ne dobiju decu u propisanom roku.


Da. Mada,politika je licemerna uopšte,a ni ti ljudi koji prihvate ovakvu ponudu nisu čisti...
veronika_kojen veronika_kojen 01:21 22.12.2010

Re: Da okončamo ovo

builderka
e, izvini. neću više nikad!





Ne nikad.

Samo nemojte argumentima ad hominem. Bolje ciljajte na njegovu politiku,i sve bude ok.
natasavb natasavb 01:35 22.12.2010

Re: Da okončamo ovo

(ne)moralno natezanje. Licemerno je uslovljavati novčanu pomoć ljudima time što imaju/nemaju vanbračnu decu, a propovedati borbu za natalitet jer ispada da su jedna deca jednakija od drugih.

Ne mislim da to ima veze sa tim jesu li deca bracna ili vanbracna, vec koliko sam shvatila ( a moram priznati da mi teze ide kad je u pitanju Palmina logika)
pomoc mogu da dobiju samo oni koji nemaju decu i nisu bili u braku. Vanbracna su naglasena samo da neko ne pomsili valjda da se racunaju samo ona u braku.
Opet kazem sa Palminom logikom, a i resavanjem problema imam problema.
Toliko da sam pocela da se kad sam procitala.

A sto se tice pricanja sa sobom i svadjanja sa imaginarnim sagovornicima, dobro dosla u klub.
veronika_kojen veronika_kojen 01:40 22.12.2010

Re: Da okončamo ovo

pomoc mogu da dobiju samo oni koji nemaju decu i nisu bili u braku


Ovo je već dobra kritika,mada mislim da je to finansijsko ograničenje(kako isfinansirati sve ljude koji stupe u brak sa 3000 evra?Nije ni Palma toliko naivan da uludo baca velike pare...zamislite koliko žirafa se može kupiti tim)
natasavb natasavb 01:52 22.12.2010

Re: Da okončamo ovo

veronika_kojen
pomoc mogu da dobiju samo oni koji nemaju decu i nisu bili u braku


Ovo je već dobra kritika,mada mislim da je to finansijsko ograničenje(kako isfinansirati sve ljude koji stupe u brak sa 3000 evra?Nije ni Palma toliko naivan da uludo baca velike pare...zamislite koliko žirafa se može kupiti tim)

Pa ima valjda i neki uslov da su stariji od 38 godina,a sto bas 38 to mi tek nije jasno.

Otvaras li ti bre linkove?
veronika_kojen veronika_kojen 02:00 22.12.2010

Re: Da okončamo ovo

Ne.

Linkovi i ja smo zakleti neprijatelji, nesto kao Drago i teorija evolucije

Nego,zaista,napisala sam već o tom uslovu...

veronika_kojen
Čekajte, nisam shvatila, uzimanje te tri hiljade nije obavezno ako su muškarci stariji od 38 godina ili jeste? Hoću reći, je li to pravo ili je obaveza za sve starije od 38 godina?


Mislim samo da je hteo dodatno da ograniči broj nesrećnika kojima bi slučajno zapale pare...
biba77 biba77 02:48 22.12.2010

Re: .

veronika_kojen
Ovde smo na ti




Mislila sam na sve ljude, ne samo na autorku. Ovi komentari su me nagnali na razmišljanje, ali da se vratim na temu.Potrebna je šira slika da bi se shvatio kontekst ove ponižavajuće odluke, sic navešću primer.

Devojka koja radi na kasi u Mekdonaldsu će zaradjivati bedno, ali je moralna. Devojka koja će zaradjivati daleko više mešanjem zadnjice na splavovima je, jednostavno, nemoralna. Postoje žene koje nemaju bogomdanu istesanu figuru i biće sprečene da čine nemoral jer nemaju grudi ili su punačke. To jeste diskriminacija za one žene koje već odluče da će biti nemoralne, ali ne i u odnosu na one vrednije i poštene devojke.

(namerno sam izabrala ovaj primer jer je isto objektifikacija u pitanju)

Opet, ponavljam, postoje i oni koji toliko teško žive, i u tom slučaju nikakva podela na moralne/nemoralne nije važna,važno je samo preživeti...

veronika_kojen
Ovde smo na ti




Mislila sam na sve ljude, ne samo na autorku. Ovi komentari su me nagnali na razmišljanje, ali da se vratim na temu.Potrebna je šira slika da bi se shvatio kontekst ove ponižavajuće odluke, sic navešću primer.

Devojka koja radi na kasi u Mekdonaldsu će zaradjivati bedno, ali je moralna. Devojka koja će zaradjivati daleko više mešanjem zadnjice na splavovima je, jednostavno, nemoralna. Postoje žene koje nemaju bogomdanu istesanu figuru i biće sprečene da čine nemoral jer nemaju grudi ili su punačke. To jeste diskriminacija za one žene koje već odluče da će biti nemoralne, ali ne i u odnosu na one vrednije i poštene devojke.

(namerno sam izabrala ovaj primer jer je isto objektifikacija u pitanju)

Opet, ponavljam, postoje i oni koji toliko teško žive, i u tom slučaju nikakva podela na moralne/nemoralne nije važna,važno je samo preživeti...

veronika_kojen
Ovde smo na ti




Mislila sam na sve ljude, ne samo na autorku. Ovi komentari su me nagnali na razmišljanje, ali da se vratim na temu.Potrebna je šira slika da bi se shvatio kontekst ove ponižavajuće odluke, sic navešću primer.

Devojka koja radi na kasi u Mekdonaldsu će zaradjivati bedno, ali je moralna. Devojka koja će zaradjivati daleko više mešanjem zadnjice na splavovima je, jednostavno, nemoralna. Postoje žene koje nemaju bogomdanu istesanu figuru i biće sprečene da čine nemoral jer nemaju grudi ili su punačke. To jeste diskriminacija za one žene koje već odluče da će biti nemoralne, ali ne i u odnosu na one vrednije i poštene devojke.

(namerno sam izabrala ovaj primer jer je isto objektifikacija u pitanju)

Opet, ponavljam, postoje i oni koji toliko teško žive, i u tom slučaju nikakva podela na moralne/nemoralne nije važna,važno je samo preživeti...

veronika_kojen
Ovde smo na ti




Mislila sam na sve ljude, ne samo na autorku. Ovi komentari su me nagnali na razmišljanje, ali da se vratim na temu.Potrebna je šira slika da bi se shvatio kontekst ove ponižavajuće odluke, sic navešću primer.

Devojka koja radi na kasi u Mekdonaldsu će zaradjivati bedno, ali je moralna. Devojka koja će zaradjivati daleko više mešanjem zadnjice na splavovima je, jednostavno, nemoralna. Postoje žene koje nemaju bogomdanu istesanu figuru i biće sprečene da čine nemoral jer nemaju grudi ili su punačke. To jeste diskriminacija za one žene koje već odluče da će biti nemoralne, ali ne i u odnosu na one vrednije i poštene devojke.

(namerno sam izabrala ovaj primer jer je isto objektifikacija u pitanju)

Opet, ponavljam, postoje i oni koji toliko teško žive, i u tom slučaju nikakva podela na moralne/nemoralne nije važna,važno je samo preživeti...

Nista mi nije jasno ovde!!!! Sta je tebi moral i nemoral,,, vrednije i poštene devojke,,,,sama praviš odvratnu diskriminaciju,,,odakle ti ideja da one zaradjuju (DALEKO)više? Lično sam devedestih vozila redovno dve devojke na šipku u BUS da djuskaju, jedna je bila mlada keva (najstvarnije mlada keva), ničeg tu nemoralnog nije bilo bilo, osim sistema,,, baš me boli ova tvooja izjava,,,tako je paušalna,,, lako je biti moralista i reći ovo je MORALNO ovo NIJE,,,,blablabla,,,, Bilji hvala za odličan tekst,,,, ah i mcDonald,,, i njega sam lično prošla,,, i ne sećam se šta je tu tako moralno bilo,,
u zdravlje!
Bilji najsrdačniji pozdravi
ivankagrump ivankagrump 03:54 22.12.2010

Re: .

Postovana veronika_kojen,

imate li Vi pravo da odgovorite na nekoliko puta postavljeno pitanje u vezi sa Vasom izjavom da je nemoralna ona devojka koja za zivot zaradjuje plesuci u nocnom klubu odevena u oskudne krpice? Vidim da nikako ne odgovarate na to pitanje pa reko', mozda Vam je neko uskratio to pravo, da se pobunimo svi zajedno ne bi li Vam ga vratili
bene_geserit bene_geserit 08:01 22.12.2010

Re: Da okončamo ovo

Biljana 77
(ne)moralno natezanje. Licemerno je uslovljavati novčanu pomoć ljudima time što imaju/nemaju vanbračnu decu, a propovedati borbu za natalitet jer ispada da su jedna deca jednakija od drugih. Licmerno je nuditi ljdima koji stupaju u brak novčanu pomoć koju će morati da vrate ako se raziđu i ne dobiju decu u propisanom roku.

Na stranu to kakav je Palma i njegova proslost (i sadasnjost i ceo koncept malog valstodrsca i sto kao da daje pare iz sopstvenog dzepa i jos mnogo toga), ali ja ne vidim sta je to toliko lose u njegovoj "ponudi" za matore nezenje/devojke. Jedino sto postoji je nikakva ponuda i ta Palmina (neobavezujuca) tako da zapocetak ne moze da bude gore nego bez nje. Posto je cilj ponude poboljsanje nataliteta, potpuno je razumno da pare moraju da se vrate u slucaju da dece nema (osim iz objektivnih razloga) jer bi inace bilo suvise zloupotreba. Takodje uslovljavanje pomoci time da ljudi vec nemaju decu (vanbracnu ili bracnu) je takodje sa ciljem da se izbegnu zloupotrebe (sva su deca jednaka u ovoj ponudi, nemate prava na 3000 ako imate bilo kakvo dete; samo je prethodna vanbracna zajednica bez dece u prednosti nad bracnom zajednicom bez dece jer samo u prvom slucaju ste kvalifikovani za 3000 eura). Cudi me da nema gornje granice godina posto plodnost drasticno opada posle nekih godina, tako da tu takodje ima prostora za zloupotrebe. Takodje, fiktivni brak u kome jedan od partnera zna da vec ima medicinske razloge da ne moze da ima decu je takodje moguc.

Mogli biste da formulisete ponudu (ili da objasnite zasto nikakva ponuda ne treba da postoji) onako kako bi trebala da bude a da ne bude uvredljiva za vas i da nam objasnite kako izbeci zloupotrebe u toj vasoj formulaciji.
Ovo je Srbija, ljudi su utrenirani da zloupotrebljavaju ponude drzave, tako da me ne cudi sto je predlog zakona ovakav. Da li je uvredljiva ... pa kako se uzme. Kada pristanes da uzmes tih 3000 eura pristao si na to da vise nije samo tvoja privatna stvar da li imas decu ili ne.
veronika_kojen veronika_kojen 08:06 22.12.2010

Re: .

Bibo, Ivanka, rekoh:

Ako mešanje zadnjicom na splavu nije nemoralno prema vama, ok(moral je ekstenzivna kategorija).


Naglasila sam da je moral ekstenzivna kategorija, te je svako ponaosob odredjuje (pored društva). Ja jednostavno mislim da eksploatacija svoga tela radi zarade nije moralna jer vodi daljoj objektifikaciji žena. Ta rasprava se vodi u feminističkim kritikama poslednjih stotinu godina i mislim da će se voditi još dugo. Mogu vam poslati nazive par knjiga na pp ako biste želeli da bolje razumete ove kritike i moje stanovište...

Ali ako vi smatrate da je taj način zarade moralan, ok. Rekoh, moral je labava rabota.
veronika_kojen veronika_kojen 08:11 22.12.2010

Re: .

bene_geserit


Preporuka kao vrata

Htela sam samo reći da je ta ponuda do onih koji prihvate, ne do Palme, ali upadoh u raspravu da li je mešanje guza moralno
veronika_kojen veronika_kojen 08:12 22.12.2010

...

.
Biljana 77 Biljana 77 13:57 22.12.2010

Re: Da okončamo ovo

Takodje uslovljavanje pomoci time da ljudi vec nemaju decu (vanbracnu ili bracnu) je takodje sa ciljem da se izbegnu zloupotrebe

Zašto? Je l' postajanje vanbračne dece nekog od supružnika ne neki način utiče na smanjenje nataliteta? U kom smislu bi to mogla biti zloupotreba? Ljudi stupaju u brak, pa stupaju... Ne razumem uopšte potrebu za ovim ograničenjem. Ako imate ideju na koji način postojenje vanbračnog deteta može dovesti do zloupotrebe, volela bih da vidim.
tyson tyson 15:04 22.12.2010

Re: .

(gradjani, ergo, rasplodne junice i volovi)

Bikovi, a ne volovi.

Da su u pitanju volovi morali bi supružnici da vrate kintu palmi posle 5 godina.



scabies scabies 22:40 25.12.2010

Re: Da okončamo ovo

ali ja ne vidim sta je to toliko lose u njegovoj "ponudi" za matore nezenje/devojke. Jedino sto postoji je nikakva ponuda i ta Palmina (neobavezujuca) tako da zapocetak ne moze da bude gore nego bez nje.
Hm, doobro, da krenemo ovako... Da li misliš da postoji nešto što sprečava osobu 38+ godina da stupi u brak ako ima sa kim? Misliš da nekoga sprečava nemanje 3000eur? Ne bih rekla. Ili bar ja sada ne vidim da to može biti prepreka nekome, ako mu već otkucava biološki sat, a pri tome ima osobu sa kojom želi da osnuje porodicu i provede ostatak života.
Šta iz toga ja zaključujem? Da će novac odlično doći onima koji su već planirali da stupe u brak, a ispunjavaju uslove. U tom slučaju, Palma nikog nije stimulisao, i novac je čist trošak za opštinski budžet. Dakle, sa stanovišta opštine - glup potez.
A onda dolazimo do onoga što može biti sporno. A to je slučaj ljudi koji su dovoljno očajni, sa jedne strane, a sa druge - karaktera "na sve spremni", koji će ovo iskoristiti da se domognu sume od 3000 eura. Domišljat je ovo narod, sklapaće se brakovi na papiru, uzeće se pare, a za medicinske dokaze o sterilitetu će se već nekako pobrinuti... Sa stanovišta opštine ponovo - glup potez. Sa civilizacijskog i ljudkog - očajno glup potez.

I, da, ova priča sa Palmom me neodoljivo podseća na onaj blog sa 21 detetom od pre par meseci.
nestor92 nestor92 21:22 21.12.2010

Glupi ljudi

Koliko ljudi poznajte koji su na dete čekali duže od toga? Koliko onih koji dece nemaju, a ne postoji pouzdan medicinski razlog zašto je to tako? Koliko onih koji su se baš iz tog razloga rastali?


mikimedic mikimedic 22:52 21.12.2010

no comment


koliko god se neslagali o eu, ovde potpisujem svaku.

i zato te gotivim, sto si bas takva.

Biljana 77 Biljana 77 22:59 21.12.2010

Re: no comment

koliko god se neslagali o eu, ovde potpisujem svaku

Kad bismo se svi slagali oko svega bili bismo fikusi verovatno... A i moderatorke bi ostale bez posla.
mariopan mariopan 23:25 21.12.2010

Re: no comment

Biljana 77
koliko god se neslagali o eu, ovde potpisujem svaku

Kad bismo se svi slagali oko svega bili bismo fikusi verovatno... A i moderatorke bi ostale bez posla.

AlexDunja AlexDunja 23:05 21.12.2010

...

poraz za porazom,
ja dodajem svoj, za danas

i ne samo za danas.
Biljana 77 Biljana 77 23:17 21.12.2010

Re: ...

To je ono najgore, vređa inteligenciju ili očekuje da svi imamo amneziju.
veronika_kojen veronika_kojen 23:28 21.12.2010

Šou Ivana Ivanovića

Veče sa Ivanom Ivanovićem


Drago mi je da je neko spomenuo ovo, pomislih već da sam šenula. Svi o tome pričaju, svima je smešno, i niko ne vidi ništa sporno ni u jednoj šovinističkoj, homofobičnoj doskočici (Hrvati su glupi,ha,ha,Tadić je peder,he,he,Čeda se bode,hi,hi...vrlo istančan humor, zaista...koji idiot se ovome smeje,pitam se?). Osećam se kao kakva braniteljka ljuCkih prava dok protestujem u krugu porodice(a nije lep osećaj,bogami)
8c_competizione 8c_competizione 11:08 22.12.2010

Re: Šou Ivana Ivanovića

Jel neko primetio da je Ivanu retorika veoma slicna onoj upotrebljavanoj u "zlatna vremena " RTSa, Kurira, DBa, dSSa, napada na Djindjica ....

SVe su to isti tvorci!
mlekac mlekac 23:41 21.12.2010

TV?

Od malih nogu treba uciti decu koji je program bolji:


Pa jos kad ima i predpranje!!!

Salu na stranu, odavno zaobilazim doticnu spravu u sirokom luku - ionako filmove i serije koji bi me zanimali mogu da nadjem i na NET-u.

Da nije sportskih prenosa, verovatno se ne bih secala ni gde mi je daljinac. (Mada ga i ovako stalno gubim)

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:43 21.12.2010

Ivan Ivanović

Već drugi put na blogu b92 piše se o tom Ivanu Ivanoviću.
Nikad ga video, nikad čuo.
Ko je on i zašto je značajan da bi se o njemu pisalo i pričalo?


Edit: A što se tiče razgovora sa sobom, moje iskustvo govori da je tu reč o bliskim susretima nulte vrste.
Biljana 77 Biljana 77 01:04 22.12.2010

Re: Ivan Ivanović

Ko je on i zašto je značajan da bi se o njemu pisalo i pričalo?

Zato što ima jako gledanu emisuju u kojoj prolaze ovakve stvari. Uvredljive. Strašne. Pod plaštom duhovitosti.
natasavb natasavb 01:36 22.12.2010

Re: Ivan Ivanović

Nikad ga video, nikad čuo.


Nista nisi propustio veruj mi.
miloradkakmar miloradkakmar 11:22 22.12.2010

Re: Ivan Ivanović

Vojislav Stojković
Već drugi put na blogu b92 piše se o tom Ivanu Ivanoviću.
Nikad ga video, nikad čuo.
Ko je on i zašto je značajan da bi se o njemu pisalo i pričalo?

Htedoh nešto slično da napišem.
Ja kad čujem boju glasa odmah znam ko je kakav, tako da kada daljinskim špartam po TV-u zaustavljam se na malo mesta. O dotičnom galamdžiji nema smisla trošiti reči, kao ni o Palminom projektu.
Država je kriva što dopušta takve bedastoće.
bocvena bocvena 11:38 22.12.2010

Re: Ivan Ivanović

Meni ovaj Ivan Ivanović uopšte ne liči na onog finog,duhovitog i pristojnog voditelja kviza Keš taksi. Ko da nije isti čovek!
4krofnica 4krofnica 12:20 22.12.2010

Re: Ivan Ivanović

kviza Keš taksi


to je taj!! auh koliko sam ja neobavestena.
inace nisam znala ni za taj K. taksi dok me nisu startovali na ulici. ja ih saslusala, nemam pojma o cemu se radi, mislila sam da su se vozac i putnici kladili nesto, pa pitaju za pomoc. eee krofnice, nemas bre pojma. jos mu govorim (tom Ivanu) da se pomeri jer je jedan auto iza njega i nemoze da prodje od njega. taj auto sa kamermanom i toncem, da. hah

i ako se pitate, znala sam odgovor usrecila sam tri klinke sa mega sopingom u Delta sitiju.
natasavb natasavb 12:22 22.12.2010

Re: Ivan Ivanović

bocvena
Meni ovaj Ivan Ivanović uopšte ne liči na onog finog,duhovitog i pristojnog voditelja kviza Keš taksi. Ko da nije isti čovek!


Nisam gledala Kes taksi, tako da ne mogu da napravim poredjenje, ali ova emisija ide u udarnom terminu i verovatno se bori za rejting. Ono sto je porazavajuce je da ga takve sale podizu i da je to ono sto se trazi.
bocvena bocvena 12:51 22.12.2010

Re: Ivan Ivanović

4krofnica

Mora da se smrtno uvredio što nikad nisi čula za njega i njegovu emisiju:)
Inače, kviz je bio skroz simpatičan, a on prilično uglađen, nikad neprijatan prema onima što ništa ne znaju. Niti se bekeljio niti preterivao, a i pitanja su bila normalna, da svi nešto osvoje.
Nemam strpljenja za tok šou u srpskoj varijanti jer me, u 90 posto slučajeva, uopšte ne interesuju gosti.
Kad god kreneš da podilaziš publici zbog rejtinga (čuveno - šta narod traži), pozdravi se sa pristojnošću i kulturom. Primer da može i drugačije je Fajront republika. Onaj Čipsi neverovatno laHko komunicira sa gostima. Neki su mi posle njegove emisije bili mnogo simpatičniji (obično je obrnuto). A ni on mi nije bio simpatičan, mislila sam da je neki ljakse.

Eto kako izgled vara...a ja puna predrasuda:)))))
mariopan mariopan 12:55 22.12.2010

Re: Ivan Ivanović

Vojislav Stojković
Već drugi put na blogu b92 piše se o tom Ivanu Ivanoviću.
Nikad ga video, nikad čuo.
Ko je on i zašto je značajan da bi se o njemu pisalo i pričalo?


Edit: A što se tiče razgovora sa sobom, moje iskustvo govori da je tu reč o bliskim susretima nulte vrste.

I ja pojma nemam iz istih ralozga, hvala što si pitao.
aleksandarz92 aleksandarz92 00:55 22.12.2010

utorak

Ovo mi je dato (predsednik mesnog/opštinskog/nekakvog odbora) da prekucam i odštampam u više primeraka pred prošle izbore. Uz mnogo truda, uspeo sam da zadržim sve pravopisne greške. Neznam čak ni da li je ovo lepljeno/deljeno negde, ali me ne bi čudilo da jeste.

ПРОГРАМ : - ЈЕДИНСТВЕНЕ СРБИЈЕ – Драгана Марковића – Палме.
ЗА НАШУ СРЕДИНУ У КОЈОЈ ЖИВИМО –

П О Ш Т О В А Н И - ГЛАСАЈ БРОЈ

Потребно је да се бира власт, са успешним идејама.
Време је да гласамо за чланове – Јединствена Србија
који имају идеју за бољи животни стандард.
Запослени, динамични и радни људи желе да раде и
Зараде, а не да живе у страху дали ће остати без посла.
У будуће ни један запослени несме остати без посла.
Оснивати нова предузећа запошљавати заинтересоване за рад.
Јавни радови на територији општине првенствено уступати
Заинтересованим фирмама и извођачима радова из СВОЈЕ општине.
ПОЗНАТО је да у општинском буџету има новца, потребно је наменски
И домаћински распоредити, по узорку Јагодине и Јединствене Србије.
У програму-Јединствене Србије је: да се оснивају ЗАДРУГЕ, КЛУБОВИ и ВРТИЋИ.
Основати фонд четврто дете, и исплаћивати из општинског буџета ( по 200, еу)
Месечно до пунолетства , а за свако рођено дете исплаћивати по 200,еу.
Уједначити породиљска одсуства запослене жене и домаћице.
У вртић уписати свако дете од навршене три године живота,(бесплатно).
Изгласано поверење – ЈЕДИНСТВЕНЕ СРБИЈЕ – обезбеди ће бесплатан
превоз на територији наше општине и то: особама са навршених 65 година живота и
ученицима у школу,у свим месним заједницама обезбедиће медицинску помоћ и лекове
Кредите за пољопривреду одобравати на више годишњи период,
отплате кредита тј, грес период отпочети пар година касније.
Наплату пореза ОД ПОЉОПРИВРЕДНИКА НА КРАЈУ КАЛЕНДАРСКЕ ГОДИНЕ.
Познато да у нашој општини постоји комунални проблеми и то: путева, водо снабдевања, дивљих депонија, неисправних канализација отпадних и кишних вода.
Изградити путеве, вертикалну и хоризонталну сигнализацију, у селу и граду.
У граду изградити светлосну сигнализацију, паркиралишта и гаража.
СТРАНКА ЈЕДИНСТВЕНА СРБИЈА организује обиласке Сајма за Пољопривреду
У Новом Саду, Сабор у Гучу, Левач и ЕКСКУРЗИЈЕ по договору.
Странка Јединствена Србија-указује на домаћински пут, поштовање и сарадњу
Са свим народом и народностима који живе у Србију, по угледу у Јагодини.
ФУДБАЛСКИ општински савез – реорганизовати и то: стручне запослити у радни
Однос а трошкове судија плаћати из општинског буџета, на име личног дохотка.
Чланови- ЈЕДИНСТВЕНЕ СРБИЈЕ – ИМАЈУ ПРАВО НА СТРАНАЧКУ ПОМОЋ.
ЈЕДИНСТВЕНА СРБИЈА Помаже сеоске фудбалске клубове и друге спортске
активности. Помаже породицама са више деце и то: школским прибором за
целу школску годину и њихове старатеље или родитеље материјално.
Јединствена Србија – Драган Марковић – Палма – поштује обећано.

СРДАЧАН ПОЗДРАВ Јединствена Србија – Драган Марковић – Палма.

Mislim da sam već jednom ovo kačio, ali valjda ne smeta da se ponovi.
Biljana 77 Biljana 77 01:07 22.12.2010

Re: utorak

Uspela sam da prežvaćem drugarstvo sa Arkanom, i Betovena i što je polupismen, ali da se pod velom brige za srpstvo vaskoliko proguravaju ovakve stvari ... ispada da su ljudi sa vanbračnom decom kao i oni koji ih ne dobiju u roku od pet godina građani drugog reda, nedostojni...
mlekac mlekac 02:09 22.12.2010

Re: utorak

Biljana 77
Uspela sam da prežvaćem drugarstvo sa Arkanom, i Betovena i što je polupismen, ali da se pod velom brige za srpstvo vaskoliko proguravaju ovakve stvari ... ispada da su ljudi sa vanbračnom decom kao i oni koji ih ne dobiju u roku od pet godina građani drugog reda, nedostojni...


Cek, cek, Biljo, ima tu DVE zackoljice. Prvo, po nasem zakonu o porodici deca su ravnopravna, bez obzira da li su rodjena u zvanicnom braku ili ne. A drugo, vanbracno dete ciji roditelji stupe u brak nakon njegovog rodjenja automatski postaje bracno zakljucenjem braka roditelja ! Ovo znam zato sto je nas Prestolonaslednik rodjen PRE nego sto smo potpisali papir, i onda, kad sam prvi put, ne secam se vise zasto, otisla da mu izvadim krstenicu posle naseg potpisivanja papira, teta maticarka me je obavestila o ovome...

E, sad, ispada da je Palma iznad vazecih zakona, ili su isti u medjuvremenu promenjeni????
bene_geserit bene_geserit 08:21 22.12.2010

Re: utorak

Biljana 77
Uspela sam da prežvaćem drugarstvo sa Arkanom, i Betovena i što je polupismen, ali da se pod velom brige za srpstvo vaskoliko proguravaju ovakve stvari ... ispada da su ljudi sa vanbračnom decom kao i oni koji ih ne dobiju u roku od pet godina građani drugog reda, nedostojni...

Jel' tebi problem sam odluka opstine Jagodine ili ``briga`` za vaskoliko srpstvo, drugarstvo sa Arkanom, polupismenost, Betoven (???? ja sam definitivno neobavesten)?
Recimo da se skoncentrisemo na samu odluku i sta je problem sa njom.

``Gradjani drugog reda, nedostojni`` tj. oni koji nemaju pravo na pomoc od 3000 eura su svi koji imaju bilo kakvu decu vanbracnu ili bracnu, bilo ko ko je bio ranije u braku i svi koji zasnivaju prvi brak a mladji su od 38 godina. Cilj odluke je (kako je ja shvatam) motivisati ljude da ne ostanu bez potomstva kada udju u godine i vec su naviknuti da zive sami, nego ih malo pogurati da se ipak odluce na porodicni zivot.
Da li je odluka opstine Jagodina losa? Pa svakako je bolja nego nikakva finansijska motivacija. I naravno da bi mogla da bude daleko bolja.

Nego da cujemo kako bi ti formulisala odluku, a da ispuni svrhu (a da minimizuje mogucnosti zloupotrebe), ili da ima nekakvu drugaciju svrhu ali sa slicnim budzetom.
8c_competizione 8c_competizione 11:04 22.12.2010

Re: utorak

Hm, a sto ne bi moglo da se pomogne ljudima koji dobiju decu, a spadaju u donji ekonomski sloj drustva, ne vezano da li su udati/ozenjeni?

Sta cemo sa ljudima koji zdravstveno ne mogu da dobiju decu?

Sta cemo sa albanskom populacijom kod koje je Über-natalitet u stvari problem?
Biljana 77 Biljana 77 13:40 22.12.2010

Re: utorak

Jel' tebi problem sam odluka opstine Jagodine ili ``briga`` za vaskoliko srpstvo, drugarstvo sa Arkanom, polupismenost, Betoven (???? ja sam definitivno neobavesten)?
Recimo da se skoncentrisemo na samu odluku i sta je problem sa njom.


Citirao si deo iz odgvora na komentar drugom blogeru, a ne iz tektsa. Problem je sve navedeno, a sa samom odlukom problem što diskriminiše ljude koji bi zasnovali prvi brak a već imaju vanbračnu decu (misliš li da nema majki koje su decu ostavile po domovima jer nisu imale šta da jedu i koje bi možda želele da mogu da im budu majke). Ne vidim NIJEDAN smislen i opravadan razlog za ovu vrstu diskriminacije. Meni je to duboko licemerno i uvredljvo. Kome nije, opet lepo, objasnili smo se.

Problem je i ovo:
Koliko ljudi poznajte koji su na dete čekali duže od toga? Koliko onih koji dece nemaju, a ne postoji pouzdan medicinski razlog zašto je to tako? Koliko onih koji su se baš iz tog razloga rastali?
Dakle da nacrtam - postoje ljudi koji ne dobiju decu jako dugo vremena, a da dijagnoza nije konačna u smsilu da nikada neće moći da dobiju decu, postoje i oni koji se iz tih razloga rastanu u nadi da će sa nekim drugim decu dobiti. Pretpostavimo nevinost, tj. da ljud stupaju u brak sa namerom da u njemu i ostanu i da dobiju decu, a ne da zajebi državu. Ukoliko im to ne uspe dužni su Palmi dokazati zašto. Meni je to duboko odvratno i uvredljvo. Kome nije, opet lepo, objasnili smo se.
Biljana 77 Biljana 77 14:06 22.12.2010

O ciljevima

Cilj odluke je (kako je ja shvatam) motivisati ljude da ne ostanu bez potomstva kada udju u godine i vec su naviknuti da zive sami, nego ih malo pogurati da se ipak odluce na porodicni zivot.

Na žalost, stupanje u brak u ruralnoj sredini sa momcima starijim od 38 godina obično je u stvari ugovorena i često plaćena zajednica sa devojkom iz albanskih planina ili iz neke slovenske sirotinje. Da se razumemo, nemam nikakav problem sa nacionalnim, ni socijalnim poreklom već sa činjenicom da se iz interesa sklapa ugovoren brak između ljudi koji se nikada nisu videli, nemaju nikakvu emociju jedno prema drugom i uglavnom ne razumeju jedno drugo ni reč. Tako da mi ovih 3000 evra deluje kao neka "legalizacija" već postojećeg običaja.
natasavb natasavb 14:19 22.12.2010

Re: O ciljevima

Biljana 77
Cilj odluke je (kako je ja shvatam) motivisati ljude da ne ostanu bez potomstva kada udju u godine i vec su naviknuti da zive sami, nego ih malo pogurati da se ipak odluce na porodicni zivot.

Na žalost, stupanje u brak u ruralnoj sredini sa momcima starijim od 38 godina obično je u stvari ugovorena i često plaćena zajednica sa devojkom iz albanskih planina ili iz neke slovenske sirotinje. Da se razumemo, nemam nikakav problem sa nacionalnim, ni socijalnim poreklom već sa činjenicom da se iz interesa sklapa ugovoren brak između ljudi koji se nikada nisu videli, nemaju nikakvu emociju jedno prema drugom i uglavnom ne razumeju jedno drugo ni reč. Tako da mi ovih 3000 evra deluje kao neka "legalizacija" već postojećeg običaja.


Ili kao pomoc onima koji nemaju para da i oni kupe sebi zenu. Bljuh.

A na susednom blogu pricamo o hipokriziji americkog drustva...
bene_geserit bene_geserit 02:16 24.12.2010

Re: utorak

Biljana 77
... a sa samom odlukom problem što diskriminiše ljude koji bi zasnovali prvi brak a već imaju vanbračnu decu (misliš li da nema majki koje su decu ostavile po domovima jer nisu imale šta da jedu i koje bi možda želele da mogu da im budu majke). Ne vidim NIJEDAN smislen i opravdan razlog za ovu vrstu diskriminacije.

Pa kada bi i oni sa vanbracnom decom bili kandidati za pomoc, to bi povecalo mogucnost zloupotrebe jako puno. Recimo par koji zivi u vanbracnoj zajednici se dogovori sa drugim parom koji isto zivi u vanbracnoj zajednici (i recimo oba para imaju decu) da se ukrste i formalno vencaju. Ili ne mora cak ni to, ako se vencas sa zenom sa kojom si u vanbracnoj zajednici opet bi imao pravo na pomoc.
Biljana 77
... Dakle da nacrtam - postoje ljudi koji ne dobiju decu jako dugo vremena, a da dijagnoza nije konačna u smsilu da nikada neće moći da dobiju decu, postoje i oni koji se iz tih razloga rastanu u nadi da će sa nekim drugim decu dobiti. Pretpostavimo nevinost, tj. da ljudi stupaju u brak sa namerom da u njemu i ostanu i da dobiju decu, a ne da zajebi državu. Ukoliko im to ne uspe dužni su Palmi dokazati zašto.

Ljudi vrlo cesto sklapaju brak iz ekonomskih razloga. Zakonodavac ne treba da pretpostavlja ni nevinost ni krivicu, ali treba da se zastiti od moguce zloupotrebe koja bi jako opteretila budzet opstine. Ovakva pomoc nije moguca a da se potpuno sacuva privatnost onoga ko za nju konkurise. Te 3000 imaju svoju cenu na koju onaj ko ih primi mora da bude spreman.
8c_competizione
Hm, a sto ne bi moglo da se pomogne ljudima koji dobiju decu, a spadaju u donji ekonomski sloj drustva, ne vezano da li su udati/ozenjeni?
... Sta cemo sa albanskom populacijom kod koje je Über-natalitet u stvari problem?

Socijalna pomoc i deciji dodaci su u ingerenciji drzave a ne opstine. da bi pomoc trebala da bude veca, naravno. Da li bi opstina mogla tu da pomogne, ne znam, zavisi od toga koliko je to opterecenje za budzet.
Sto se tice delova populacije sa vec velikim natalitetom, pa nije samo poenta da dobijes dete nego i da ga odgajis (posvetis dovoljno vremena i novca detetu dok ne odraste). Oni koji vec imaju dosta dece i dobiju ih jos kao mladi svakako nisu ciljna grupa ove pomoci.

Moram da priznam da sam vise ocekivao od ove diskusije - nema niti jednog predloga kako bi ta pomoc opstine trebala da bude a da se uklopi u slican budzet, zastiti od zloupotreba i ostvari neki cilj. Samo nekog smesnog kukanja tipa kako je odluka uvredljiva. Pa hajde formulisi je ti da ne bude uvredljiva, a da zastiti budzet opstine od zloupotrebe. Ì molim vas bez generalizacija tipa ``treba pomoci svima koji imaju decu, bla, bla ...``. Ova odluka ima odredjeni budzet (jako ogranicen) i odredjeni cilj (sa kojim mozete da se slazete ili ne). Jedina smislena kritika do sada se odnosi na cilj odluke (smatra se da ce da se poveca ``kupovinu`` nevesti iz siromasnih krajeva). Na samu formu odluke, kritike su neutemeljene - autor bloga nije objasnio kako bi se budzet opstine zastitio od zloupotrebe odluke bez ovakve forme.
Biljana 77 Biljana 77 09:40 24.12.2010

Re: utorak

Te 3000 imaju svoju cenu na koju onaj ko ih primi mora da bude spreman.

Da. I kao što rekoh očigledno nam se mišljenje o toj ceni razlikuje.

Na samu formu odluke, kritike su neutemeljene - autor bloga nije objasnio kako bi se budzet opstine zastitio od zloupotrebe odluke bez ovakve forme.


I kao što rekoh, mislim da je ovo samo vid legalizacije ugovorenih i plaćenih brakova tako da nemam nikakvu ideju kako bih takvu odluku opravdala, utemeljila, niti bih je podržala. Ovde se radi o seoskim domaćinstvima uglavnom tako da bi umesto jednokratne novčane pomoći (koji mogu da propiju i da sutra nemaju da vrate pa da se ganjaju po sudovima do besvesti) moglo domaćinstvo da se oslobodi poreza (tj. da ga Palma plati), da se daju beneficije i pomoć za uzgoj i plasman određenih kultura ili stoke. Ima načina. Ovo je još jedan marketinški potez - Palma daje 3000 evra, kako to dobro zvuči.
8c_competizione 8c_competizione 10:17 22.12.2010

Potpisujem dnevnik uvreda

Nedostatak ukusa, takta, osnovnog kucnog vaspitanja, huliganstvo, kvazi posvecenost religiji uz svako preterivanje na slavama i ostalim verskim obredima, netrpeljivost, kitsch, osecaja za dobro i pravo loshe ....

Bitno je da Srbijashume troshe pola miliona na nove Audi-je (kanda se nisu mogli voziti u duplo jeftinijim npr Opel Insignijama koje su podjednako luksuzne)!

Bitno je da Palma ima pravo glasa i, sto je jos najgore, predstavlja javnu licnost Srbije!

Bitno je da Dinkic sa njim ispija shampanjac!

Bitno je da Djilas krivi pedere zbog nereda u Bgd-u pocetkom oktobra!

Bitno je da Tadic kohabitira i sa crnim djavolom samo da mu se fotelja ne uzdrma.

Bitno je da je Jeremic sklonjen jer je opasan protiv-kandidat.

Bitno je da Dacic pomaze u snimanju novog filma Ralph-a Fines-a (mozda je i neka epizodna uloga obecana, ko zna?) a da se ne radi na razbijanju prosjacke mafije. Ma ne radi se ni na razbijanju drzavne mafije. Sve je to ista mafija.
bocvena bocvena 10:28 22.12.2010

Jeste, luda si:)

Kamo sreće da se svi porazgovaramo sami sa sobom, povadimo trunje iz svojih očiju, počistimo ispred svoje kuće i odnesemo kolače komšinici.

Onda nam Palme i Ivanovići ništa ne mogu.

(jbt, svesna sam koliko ovo naivno zvuči, ali ja nemam drugo rešenje)
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 16:10 22.12.2010

moram

da smislim blog u blogu
pa ću se javim.
Biljana 77 Biljana 77 16:11 22.12.2010

Re: moram

snezana mihajlovic
da smislim blog u blogu
pa ću se javim.

baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 22:49 23.12.2010

...

Ja se javljam iz ćoška.. Nisi pričala sama sa sobom, ne, to si pričala sa mnom, ja sam bila tu negde i klimala sam glavom..

A kad nas zbog ovakvih i sličnih "bem ti život" samasasobompričam monologa zatvore negde na sigurno, evo, nudim da budemo cimerke..

Bem ti život.

Djina
scabies scabies 14:56 25.12.2010

odlican blog

preporuka
Biljana 77 Biljana 77 11:48 26.12.2010

Re: odlican blog

preporuka

Čekala sam da legne da budem sigurna.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana