''Tajni dosije Josip Broz'' - zašto s(mo)u ga voleli?

omega68 RSS / 11.02.2009. u 01:45
milosib92  00:22 10.02.2009
Postavi meni dete pitanje prekjuče i žena i ja se nađosmo na grdnim mukama. Te bio je velika istorijska ličnost, a takvi uvek imaju i dobre i loše strane i sve tako u tom stilu, ko pile u kučinu, a sve da bih deci pružio relevantne podatke. Na kraju žena kaže pretežno pozitivan, a ja pretežno negativan i eto.
medjutim92  10:28 10.02.2009
neko ko se ne seca tog vremena iz objektivnih razloga vezanih za kalendar stvarno nema gde da vidi ozbiljnu pricu o drugovima.
                              Zbog ovih mojih blogodrugara , rešio sam da postavim ovakvu temu  koja inače nije u vrhu mojih interesovanja...odavno. Dakle:
Josip Broz je rođen u siromašnoj zlatarskoj porodici u Kumrovcu, ups nije to , to je iz druge bajke... Da vidimo šta kaže Momčilo Jokić - učesnik Barskog kongresa koji je robijao osam godina zato što je znao zapanjujuću istinu o identitetu Josipa Broza.To je priča o najmisterioznijem čoveku dvadesetog veka i o našoj sudbini koja je njegovom vladavinom pripremljena.
Ko je bio tito?

Nikad nećemo saznati
Ko je bio Tito?

I poslijee 27 godina od kada je preminuo Tito i dalje je velika dilema ko je on zapravo bio. Zvanicna biografija je poslije njegove smrti mnogo puta osporavana. Prica o covjeku koji je Jugoslavijom vladao tri i po decenije, koji je bio poliglota, macevalac, pijanista... i jedna od najvaznijih licnosti svog vremena ostaje misterija na koju je nakalemljena biografija Josipa Broza.

Momcilo Jokic, knjizevnik koji se vec tri i po decenije bavi Titom, u razgovoru za „Blic nedelje” podsjeca na neke detalje do kojih je dosao tokom istrazivanja.
- Pravi Josip Broz bio je Hrvat rodjen u Becu i umro je 1913. godine, a njegov identitet preuzeo je visestruki agent-obavljestajac Josip Ambroz, alijas Tito. On je rodjen iz velike ljubavi poljske grofice i upravnika njenog imanja Franca Ambroza, a kako bi se spasla aristokratska cast, vanbracno djete prihvatila je jedna porodica, a izdrzavao ga je njegov otac - prica Jokic.
Sin industrijalca
Druga varijanta Titovog porjekla govori da je on vanbracno djete majke Marije i izvesnog Samuela Majera, poljskog Jevrejina i uspjesnog industrijalca iz Beca, kod koga je Marija povremeno radila. Tvrdnju o jevrejskim, a ne hrvatskim korjenima iznio je i Titov licni ljekar, prof. dr Aleksandar Matunovic u svojoj knjizi „Jovanka Broz - Titova suvladarka”, koja je nedavno objavljena u Beogradu, ali on za takvu tvrdnju ne iznosi nikakve dokaze. A da je marsalovo porjeklo zaista pod znakom pitanja, pokazali su i nasi susjedi Hrvati, Titovi sunarodnici koji, doduse nezvanicno, takodje sumnjaju u vjerodostojnost zvanicnih biografskih podataka.
Mnoga su djela napisana baveci se ovom tematikom, a na internetu mogu se pronaci zbirke dokaza da je „najveci jugoslovenski sin” zapravo bio visestruki agent s mrezom saradnika sirom svjeta. Pominje se da je od 1934. godine bio spijun britanske obavjestajne sluzbe, zatim ruske NKVD, njemacke ABVER, a pripisuje mu se i funkcija obavjestajnog podnarednika Austrougarskog carstva.
U austrougarskoj vojnoj obavjestajnoj skoli u Pecuju, gdje se, navodno, skolovao zajedno s Krlezom, Tito uzima identitet Josipa Broza, inace Hrvata, sto mu je kao obavjestajcu bila karta za prohodnost u sve slovenske zemlje. Identitet je promjenio iz nuzde, jer je, navodno, kod Novog Sada uhapsen zbog silovanja, pa je da bi izbjegao robiju prihvatio promjenu identiteta i druge aktivnosti koje uz to idu.
- Kako je pravi Josip Broz rodjen u Becu, a Ambroz, odnosno Tito, u Poljskoj, to znaci da je i Kumrovac potpuno izmisljen segment Titove biografije - kaze Jokic.
I sam Tito kao da je izbjegavao da ode u Kumrovac, zvancno mjesto svog rodjenja.Prvi put ga je posjetio mnogo godina po zavrsetku Drugog svjetskog rata. Na grobove svojih navodnih roditelja ili familije nikada nije otišao.
Brat ga nije poznao
Za sumnju o porjeklu iz Kumrovca saznali smo nakon njegove smrti iz njemu bliskih krugova (general Djuric) koji su tvrdili da je pedesetih godina iz Budimpeste doveden rodjeni brat Josipa Broza, inace zeljeznicar iz Madjarske, kako bi se poslije dugog vremena ponovo sreli. Taj susret bio je svojevsrni fijasko jer je Titov navodni brat rekao da taj covjek nikako ne moze biti Josip Broz, jer Broz nije imao kaziprst na jednoj ruci.
Njemci su tokom rata u Zagrebu objavili potjernice za Josipom Brozom, na kojima je kao licni nedostatak prikazana njegova ruka bez kaziprsta.
Mnogi su se zato pitali kako bi jedan metalostrugar iz Zagorja mogao da svira klavir, pa jos bez kaziprsta, da bude macevalac... Pera Simic, novinar „Vecernjih novosti”, inace veliki poznavalac Titovog lika, takodje se slaze sa teorijama o promjeni identiteta, ali smatra da one ipak nisu primarne.
- Postojali su prelomni momenti kada je Tito mogao biti razotkriven. Svi su krvavo uguseni, a da se o tome nista nije znalo. Pod sumnjivim okolnostima hapsio je i likvidirao svakoga ko je predstavljao prijetnju. U bombaskom protestu 1928. godine radi se o jednoj osobi, a da li je pre toga postojala druga, ostaje misterija - kaže Simic.
Slican primjer navodi i Momcilo Jokic. On tvrdi da su neki oficiri Vermahta koji su zarobljeni pred kraj Drugog svjetskog rata streljani samo zato sto su znali Tita jos iz skole u Pecuju, kao i sve njegove grjehe. Hvaleci se time, oficiri su zatrazili da se Tito kontaktira, nadajuci se dobrom tretmanu, a kada mu je to javljeno, marsal je kratko i jasno rekao „streljajte ih”.
Pobijeni svedoci
- Po istom principu eliminisani su gotovo svi svjedoci njegovog pravog identiteta. Neki su likvidirani, drugi poslati na Goli otok gde ih je kasnije sacekala ista sudbina - prica Jokic.
U jednoj od najjacih obavjestajnih agencija CIA postoje citavi tomovi dokumenata o Titu, a zahtjevi da se oni pregledaju pristizu sa svih strana svjeta. Posebnu misteriju predstavlja i crni kofer sa kojim je marsal umro, i od koga se nije odvajao. Tu je navodno trebalo izmedju ostalih vaznih dokumenata da bude i dokaz o njegovom porjeklu.
- Cinjenica da je najsimptomaticniji trag koji bi mogao da rjesi misteriju Brozovog identiteta potpuno izmjenjen govori u prilog sumnjama. U Tuheljskoj zupaniji, gdje su navedeni svi njegovi preci, poslije smrti unjete su velike izmjene, toliko ozbiljne, da dokument sada uopste nije validan. Razlog koji su krivotvorci naveli je toliko banalan da se granici sa gluposcu. Navodno je u dokumentu stajalo da je rodjen 7. maja, pa je to kao prepravljeno na 25. maj kako bi se uskladio dobar datum za proslavu Brozovog rodjendana?! Usput su valjda promjenjene i ostale cinjenice - kaze Pera Simic.
Prema zvanicnim podacima, Josip Broz je rodjen 7. maja 1892. godine u Kumrovcu u Hrvatskoj. Otac mu je bio siromasni seljak Franja Broz, a majka Marija iz Slovenije. Umro je 4. maja 1980. godine, a od tada svake godine u Kuci cvjeca u Beogradu, gdje je i sahranjen, okupljaju se postovaoci iz svih bivsih SFRJ republika kako bi obiljezili godisnjicu.

 
 
 
 
 
 
Tajni dosije Josipa Broza Tita otkriva do sada nepoznate detalje iz istorije


Tito-istina.jpgŠpijunske igre doživotnog predsednika

Zahvaljujući tome što je radio za Nemce, zahvaljujući tome što se sreo s Hitlerom u Pečuju, on neće biti likvidiran na Drvaru, u operaciji "Konjički skok" koja je imala za cilj uništenje komunističkih kadrova s naznakom "ne ubiti Tita".


Momčilo Jokić, autor knjige "Tajni dosije Josipa Broza", u razgovora za "Geopolitiku" otkriva nove nepoznate detalje iz Titove biografije. Najveća laž je da je u Drvaru "Šesta lička spasla maršala". Nemci su pustili Broza da izađe iz obruča. Cilj nemačke operacije "Konjički skok" je bilo uništenje Vojne škole pri Vrhovnom štabu i Centralni komitet SKOJ-a. I Nemci su u tome praktično uspeli. Ono što su naši stalno sakrivali je da je 70 dsto svih kadrovskih potencijala Vrhovnog štaba i skoro ceo Centralni komitet SKOJ-a bio je praktično likvidiran, izuzev pet, šest ljudi. Broz je organizovao likvidaciju Lole Ribara i Žikice Jovanovića Španca, a Nemcima odao Mustafu Golubića.

Brozu je mnogo pomogao Vladimir Velebit, diplomata, kome je Engleska priznala čin generala, posle rata pomoćnik ministra inostranih poslova. U toku Drugog svetskog rata učesnik martovskih pregovora partizana s Nemcima, zajedno s Kočom Popopivćem i Dapčevićem i Đilasem - ističe u razgovoru za "Geopolitiku" Momčilo Joković. O pregovorima partizana i Nemaca dugo se ćutalo u našoj javnosti?

- O martovskim pregovorima ja sam prvi pisao. Svi su se rogušili, protestovali, da je to nemoguće, odakle meni svi ti podaci. Drugo, taj Velebit će uključiti gospodina budućeg crvenog faraona Jugoslavije da radi za englesku obaveštajnu službu. Zanimljivo je da je Vladimir Velebit bio šef obezbeđenja za poletanje onog aviona s kojim je Lola Ribar trebalo da ide u vojnu misiju u Kairo. On je odgovoran za Lolinu smrt. Lola je preživeo tzv. bombardovanje, o tome su svi ćutali. Inače, pilot tog partizanskog aviona bio je musliman, ustaša, koji je pobegao, navodno, u partizansku jedinicu

Lola je preživeo prvo bombardovanje na Glamočkom polju?

- Da, da, preživeo je, bio je samo ranjen, tu su ga dokusurili. Mora se reći da je Lola bio živa legenda ondašnje mladosti, borbene, revolucionarne, iz izuzetne porodice. Ali, moram reći da je to isto ipak bila masonska porodica.

Kako dolazi Broz na čelo partije?

- Vidite, tu sad postoji jedna zanimljiva stvar koju niko nije hteo da objasni. Prvi sam u svetu objasnio da je 1937. godine održan Barselonski kongres interbrigadista komunista Balkana. U tom međuvremenu najpopularnija ličnost komunističkog pokreta Kraljevine Jugoslavije bio je Petko Miletić, koji se tada nalazio u kaznioni u Sremskoj Mitrovici. Jedini čovek koga su svi voleli i obožavali i koga su predlagali da bude generalni sekretar KPJ posle hapšenja Nižinskog tj. Gorkića. Hapšenje Gorkića namestio je Josip Broz koji je u tom trenutku bio u Parizu blagajnik Centralnog komiteta. Znači, on će podmetnuti Gorkiću. Probijena je linija i znalo se da u CK KPJ postoji engleski špijun. Taj špijun je glavom i bradom bio Josip Broz.

Da li je to Kominterna znala?

-I Rusi su već saznali da nešto u Parizu nije u redu. Međutim, Broz je preko Mrazovica imao dobru vezu s Moskvom. Preko Mrazovica, koga su zvali Aleksandar, dostavili su Manuilskom, sekretaru Kominterne, koji se bavio kadrovima i koji je inače imao dve slabosti alkohol i žene - negativan izveštaj o Gorkiću da je on taj koga Kominterna traži. Na 18 stranica Vladimir Velebit napisaće i pomoći Brozu da napišu tajno negativni izveštaj, na osnovu koga će Gorkića pozvati da dođe u Moskvu na raport. Posle tog raporta Gorkić se nije vratio. Međutim, za vreme građanskog rata u Španiji, znači te iste godine (Broz će boraviti tri puta u Španiji tajno), tamo će se u njega zaljubiti La Pasionarija, sekretar KP Španije. Rodiće se ljubav na prvi pogled. Ono što je mene posebno interesovalo je Barselonski kongres komunista brigadista 1937. godine održan u avgustu koji je osporio predlog da Tito bude izabran za sekretara partije. Jer, Tito se sam nametao za sekretara partije i kongres je izglasao poverenje i dao predlog da to bude Petko Miletić, robijaš u Sremskoj Mitrovici. Svi kadrovi Srbi i Hrvati koji su tada glasali protiv Broza biće na enigmatičan način likvidirani, neki još dok borave u Španiji, a kasnije drugi dokusureni za vreme NOR. Među njima je Blagoje Parović, koga će ubiti Lajko Begović po naredbi Josipa Broza, zatim biće ubijani sukcesivno i svi drugi. I ubistvo čak i Marka Oreškovića je u vezi s tim, kao i ubistvo Pavlovića Čička legendarnog komuniste istočne Srbije i Prokuplja.

A Žikica Jovanović Španac?

- Žikica isto. Zbog toga što se zamerio Brozu Žikica je osuđen i ubistvo Žikičino trebalo je da izvede Jovanović Bradonja i to na predlog partijskog sekretara u tom delu Srbije. Taj čovek je bio Tanasije Mladenović. Ja se posle "divim" našim istoričarima koji tvrde da su neki navodno bili velike demokrate i veliki humanisti. Ne može se biti humanista krvavih ruku do lakata. Hoćete da kažete da je Tanasije Mladenović dao... - Da. Dao je saglasnost za ubistvo Žikice Jovanovića. Ko je izvršio ubistvo? - Bradonja je odbio da izvrši ubistvo. To Broz nikada Bradonji nije hteo da oprosti. I našao se ipak neko da ga ubije, našao se neko iz okoline, da ne kažem najbliže okoline, Tanasije je dao saglasnost, iako je sumnja išla prema Bradonji, a kasnije se proverom ispostavilo da nije. Ja sam imao prilike da se sretnem s tim čovekom koji je bio izuzetno hrabar. I tako je likvidirana čitava grupa kadrova, da naglasim - komunista idealista, nisu to bili komunisti slepci, nego oni koji su gajili ideale da stvaraju novi svet, novo društvo, svet socijalne pravde, humanosti, poverenja, poštenja, jedan svet u kome neće biti poniženih, ni uvređenih, ni zločina, ni patnje. Jedan san o utopiji, i oni su svi platili glavom.

Tako da su pravi kadrovi svi srpski, crnogorski, dalmatinski (i to se mora reći da je Dalmacija imala izuzetno dobre kadrove) svi su platili glavom. Svi koji su na putu napredovanja budućeg faraona Josipa Broza predstavljali smetnju, oni su likvidirani. Ali, ono što je ovaj veliki čudesni igrač, nenadmašni igrač, pravi pelivan svetske politike i pravi satana zločina uspevao uvek da angažuje druge ubice i da uvek on ostane sa strane, kao neki veliki otac, kao veliki majstor, koji drži lekcije svima. U toku rata on je uspeo da Engleze okrene protiv četnika - Evo, ja vam mogu reći da je za vreme konferencije na Jalti gospodin Idn, ministar inostranih poslova Engleske, bio protiv priznavanja Broza i pokreta. Pošto je Broz 1934. godine počeo da radi i za NKVD vi znate ko ga je uveo. To je čuveni zagrebački, da ne kažem svetski velemajstor general Krajačić, on ga je uveo, tako da on 1934. god. počinje da radi za NKVD. Zahvaljujući toj preporuci, on će stvoriti specijalno odeljenje, paukovu mrežu, koja neće raditi za Kominternu nego kao višestruki obaveštajac radiće i za Engleze. Oženivši se gospođom Zdenkom Haš, u Sloveniji, Mariborčankom, kćerkom uglednog advokata, on će početi da radi i za nemačku obaveštajnu službu.


Kako je to moguće? Kako je Broz uspevao da radi za više obaveštajnih službi?

- To uspevaju samo ljudi koji u sebi imaju posebni kod i on je tu u tim tzv. tamnim lavirintima bio suvereni gospodar. Zahvaljujući tome što je radio za Nemce, zahvaljujući tome što se sreo s Hitlerom u Pečuju, on neće biti likvidiran na Drvaru, u operaciji "Konjički skok" koja je imala za cilj uništenje komunističkih kadrova s naznakom "ne ubiti Tita".

Geopolitika

15.2.2007.


  
 
 Ja ne znam u šta više da verujem.Znam samo da jeste program KPJ bio da se uništi Kraljevina Jugoslavija, kao brana Sovjetskom Savezu.To je činjenica.Takođe je i činjenica da smo bili žrtve velikih koji su krojili igru u stilu naboljih špijunsko- kriminalističkih filmova.
Istorija je , kažu , učiteljica života.Šta smo naučili?
P.S.Tekst je posvećen mojim dragim prijateljima koji ne mogu da mi se jave.Znate svi koji su...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Atačmenti



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dr M Dr M 02:17 11.02.2009

Da Vincijev kod

Da Vincijev kod, na domaci nacin.:))
Meni je tu previse stranih obavestajnih sluzbi. Zbilja deluje fantasticno.
Poreklo mi nije vazno, delovanje jeste.
sybil sybil 02:20 11.02.2009

pusti se spektakularnih teorija o poreklu

Za sumnju o porjeklu iz Kumrovca saznali smo nakon njegove smrti iz njemu bliskih krugova (general Djuric) koji su tvrdili da je pedesetih godina iz Budimpeste doveden rodjeni brat Josipa Broza, inace zeljeznicar iz Madjarske, kako bi se poslije dugog vremena ponovo sreli. Taj susret bio je svojevsrni fijasko jer je Titov navodni brat rekao da taj covjek nikako ne moze biti Josip Broz, jer Broz nije imao kaziprst na jednoj ruci.


znam jednog knjizevnika koji je pokusavao da zaradi pare na opisima seksualnog zivota druga tita...a imao je puno zena, pa sad tu moze da se pusti masti na volju.

tito je u istoriju usao kao drzavnik, za razliku od nekih njegovih "naslednika" koje ce istorija pamtiti kao kriminalce.
topcat topcat 03:14 11.02.2009

Sve je to ok...

spijuni, sluzbe, porjeklo...ovo...ono...

Ali kako je djecak sa Sutle, bravar iz siromasne kuce sa slamnatim krovom svirao klavir...to mi nikako ne ide u glavu.
A navodno da je tom "originalnom" nedostajao i pokoji prst.
bauer. bauer. 03:14 11.02.2009

...

Ej bre, pa Tile ispade veća faca od Korto Maltezea :)) Nisam ga voleo, osim kad bi nas isterali iz škole na ulice, da dočekamo njega i Čaušeska. Opet, u neku ruku sam mu zahvalan što ipak nismo živeli sa one strane gvozdene zavese svih tih godina. Uglavnom, drago mi je da su ta vremena prošla, i pored žala za mladošću i nekih lepih stvari koje su mi se tada dešavale.
trener92 trener92 04:02 11.02.2009

Re: ...

bauer. bauer. 04:39 11.02.2009

Re: ...

marco_de.manccini marco_de.manccini 04:54 11.02.2009

кад је доста?

Ja ne znam u šta više da verujem

Да ти одмах кажем, и ја не знам ко је Тито и чему да верујем, али кад видим реченицу типа
"Prvi sam u svetu objasnio da je 1937. godine održan Barselonski kongres interbrigadista komunista Balkana."
знам да треба да престанем да читам.
bauer. bauer. 05:13 11.02.2009

Re: кад је доста?

"Prvi sam u svetu objasnio da je 1937. godine održan Barselonski kongres interbrigadista komunista Balkana."

Pa što te to čudi, to je kao i crveni univerziteti... u jeku španskog građanskog rata, balkanska ćelija interbrigadista održava kongres...

marco_de.manccini marco_de.manccini 05:47 11.02.2009

Re: кад је доста?

Ах добар је и онај конгрес где кажу "what have the romans ever done for us"

Него мени је скоро свака реч у тој реченици бисер. Човек је први на свету објаснио да је 1937 одржан конгрес тамо нечега што не умем да поновим. Не знам одакле бих почео анализу овакве реченице. Зато се, као што рекох, обично зауставим на таквом месту и прескочим остатак.
bauer. bauer. 05:59 11.02.2009

Re: кад је доста?

Ах добар је и онај конгрес где кажу "what have the romans ever done for us"

Moj omiljeni :))
antioksidant antioksidant 14:33 11.02.2009

Re: кад је доста?

Зато се, као што рекох, обично зауставим на таквом месту и прескочим остатак.

nemoj otkrivati taktiku. sledeci put ce ovakve recenice stavljati na kraj teksta pa vise neces imati zastitu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:54 11.02.2009

Re: кад је доста?

Има још боља тактика. Не ставе такве реченице уопште.
antioksidant antioksidant 14:55 11.02.2009

Re: кад је доста?

Има још боља тактика. Не ставе такве реченице уопште

to je vec zadiranje u sustinu teksta. mislio sam da se bavimo formom
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:03 11.02.2009

Re: кад је доста?

Мислим да је суштина текста да је омега хтео да нам улепша дан.
Budimac Budimac 15:10 11.02.2009

Re: кад је доста?

marco_de.manccini
Ja ne znam u šta više da verujem

Да ти одмах кажем, и ја не знам ко је Тито и чему да верујем, али кад видим реченицу типа
"Prvi sam u svetu objasnio da je 1937. godine održan Barselonski kongres interbrigadista komunista Balkana."
знам да треба да престанем да читам.

Da ne govorimo o kvalifikaciji "crveni faraon", koja ga umomentu diskredituje kao ozbiljnog istoričara. Jednostavno, to istoričar koji imalo drži do istorije kao naučne discipline (i sebe) ne bi izgovorio. Da se razumemo, ne ulazim u to koliko je ta kvalifikacija primenjiva, samo kažem da samo glup i ostrašćen istoričar može da koristi tako bedaste analogije. Bio bi (veliko) možda ubedljiviji bez njih.
omega68 omega68 17:00 11.02.2009

Re: кад је доста?

али кад видим реченицу типа
"Prvi sam u svetu objasnio da je 1937. godine održan Barselonski kongres interbrigadista komunista Balkana."
знам да треба да престанем да читам.

Pa jes' , ovaj Jokić baš nije imao veze sa ''naučnim prilazom stvari'', 'ajde evo ga još jedan link:
Ne znam šta da mislim - još kad sam video i ovo?
libkonz libkonz 17:12 11.02.2009

Re: кад је доста?

Tito će uvek biti neiscrpna tema analiza. Dopada mi se što si ovaj tekst objavio onda kada je izašao blog o Kardelju. Valjda će neko napisati nešto i o Rankoviću, da dobijemo trilogiju.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:23 11.02.2009

Re: кад је доста?

Не ради се о научном прилазу. Људи треба да се баве и писањем и популаризовањем ствари из разних углова. Али нека трунка разума мора остати.

Да је Тито био сумњив тип то је сасвим јасно. Биће разних открића сигурно, али и "открића". Треба се снаћи у свему томе.

Иначе, има један руски математичар који се обогатио писањем неке своје верзије светске историје. Он каже да нико нема појма и да је историја много краћа него што мислимо и да су Наполеон и Карло Велики уствари један те исти човек, или тако неке ствари тог типа.
nsarski nsarski 17:30 11.02.2009

Re: кад је доста?

Иначе, има један руски математичар који се обогатио писањем неке своје верзије светске историје

Anatolij Timofeevich Fomenko
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:18 11.02.2009

Re: кад је доста?

Е, е, тај.

Нисам читао детаље, али највероватније код њега пише и да су Иво Лола, Тито, и Владимир Велебит један исти човек.
antioksidant antioksidant 20:14 11.02.2009

Re: кад је доста?

код њега пише и да су Иво Лола, Тито, и Владимир Велебит један исти човек.

ista zena
omega68 omega68 20:40 11.02.2009

Re: кад је доста?

Dopada mi se što si ovaj tekst objavio onda kada je izašao blog o Kardelju. Valjda će neko napisati nešto i o Rankoviću, da dobijemo trilogiju.

Dragi lib, ovo je bio moj odgovor na veličanja Kardelja od strane nekoh blogera na dotičnom blogu.Hteo sam da osvetlim, onima koji možda ne znaju, ko je bila ta družina i njihov predvodnik.O Rankoviću, nadam se, već će neko da napiše...ima ih obožavalaca koliko hoćeš.(Inače, Kardelj je shebao Rankovića). Nisam dete komunističkih funkcionera, osim na more nisam putovao po Evropi niti su putovali svi kako se to sada predstavlja.
Za decu komunizma:

libkonz libkonz 20:59 11.02.2009

Re: кад је доста?

Ovo je insert koji i ja mnogo volim, jer stvari jesu takve. I sve su to Titovi, Kardeljevi i Rankovićevi naslednici. Zanemariću ovaj put pitanje zašto je do rata moralo doći. Voleo bih da mi neko jednoga dana objasni kako to da smo ratovali sa Hrvatskom, a vojska Republike Srpske je spasila hrvatsku vojsku u Bosni za vreme muslimanske ofanzive 92. godine? Kako to da je rat u Bosni trajao toliko dugo? Kako to da se situacija sa Kosovom odvijala u etapama, a da su svi ćutali, a znali su da rezultat može biti samo jedan? Kako to da nije potpisan plan Z4, a svi su znali koje su njegove posledice? I na kraju meni najzanimljivije : kako to da su se Milošević i Tuđman nalazili na pregovorima i bili na TI?
omega68 omega68 23:26 11.02.2009

Re: кад је доста?

Da ne govorimo o kvalifikaciji "crveni faraon", koja ga umomentu diskredituje kao ozbiljnog istoričara. Jednostavno, to istoričar koji imalo drži do istorije kao naučne discipline (i sebe) ne bi izgovorio. Da se razumemo, ne ulazim u to koliko je ta kvalifikacija primenjiva, samo kažem da samo glup i ostrašćen istoričar može da koristi tako bedaste analogije. Bio bi (veliko) možda ubedljiviji bez njih.

Ovo ništa nije moje, samo pokušavam da pomognem
TITO KAO FEUDALAC
MEĐU dokumentima koja su o doživotnom predsedniku bivše Jugoslavije decenijama čuvana u bivšem Staljinovom arhivu u Moskvi nalazi se popis "Titovih poseda".
- Tito poseduje ogromno bogatstvo - kaže se u uvodu ovog poverljivog dokumenta, nastalog neposredno posle Drugog svetskog rata. - Na raspolaganju ima 22 poseda: "Kraljevski dvorac na Dedinju, raskošna vila u Rumunskoj ulici u Beogradu, celo ostrvo Brioni na Jadranskom moru sa dvorcima, plažama, zverinjacima, flotilom plovila za razonodu."
Na raspolaganju mu je, dodaje se, "nekoliko raskošnih vila na obali Jadranskog mora, na Brdu u Sloveniji, na Plitvicama u Hrvatskoj", ali i "ogromno imanje sa kućama za odmor i podzemnim vojnim bazama u Han Pijesku - pravo feudalno imanje".
Na spisku se zatim navode "imanja u Belju, Iloku, Bačkoj, imanje u Zemunu, vinogradi i vinski podrumi u Vršcu".
Na kraju dokumenta se tvrdi da "Tito ima u posedu zemlju koja predstavlja jedan odsto teritorije Jugoslavije - 250.000 hektara (pašnjaci, šume, vinogradi, plaže, imanja)".

A evo i link
ivana23 ivana23 23:45 11.02.2009

Re: кад је доста?

omega68
Na kraju dokumenta se tvrdi da "Tito ima u posedu zemlju koja predstavlja jedan odsto teritorije Jugoslavije - 250.000 hektara (pašnjaci, šume, vinogradi, plaže, imanja)".A evo i link

nsarski nsarski 23:56 11.02.2009

Re: кад је доста?

ivana23
omega68
Na kraju dokumenta se tvrdi da "Tito ima u posedu zemlju koja predstavlja jedan odsto teritorije Jugoslavije - 250.000 hektara (pašnjaci, šume, vinogradi, plaže, imanja)".A evo i link


Mozda se u tom Han Pijesku sada krije Ratko? Na tudjoj teritoriji, niko mu nista ne moze. E, Tito, Tito, i posle smrti si maher!
ivana23 ivana23 00:11 12.02.2009

Re: кад је доста?

nsarski
Mozda se u tom Han Pijesku sada krije Ratko? Na tudjoj teritoriji, niko mu nista ne moze. E, Tito, Tito, i posle smrti si maher!

Han pijesak je zaista velika podzemna vojna baza koja je trebalo da sluzi u slucaju rata kao komandni centar.
Od zavrsetka rata ('95.g.) i dolaska I/SFOR-a, stalno je pod prismotrom, bas zbog razloga koji si naveo.
Juce su bas pretresali kuce nekih rodjaka R.M. po BiH.
Ni od korova...
dunja73 dunja73 02:28 12.02.2009

Re: кад је доста?

Juce su bas pretresali kuce nekih rodjaka R.M. po BiH.
Ni od korova...


Ma sta ce po ovom snegu da se " zavlaci " po Romaniji ,pusti samo kosu ,bradu i brkove i niko ga nece ni prepoznati...

@ Omega ,

Naravno da je to Tito sve imao ,ali posle njegove smrti sve je ostalo drzavi
..
Ja se secam ranije izjava nekog "starog " borca koji je " navodno " znao Tita iz Spanije jos , kvazi kasnije kad ga je sreo ,posle drugog sv rata ,to nije bio taj Tito koga je on pre istog upoznao...

Pa je bilo jos tu ranije "zivih svedoka " mada ti ljudi odavno nisu medju zivima , koji su navodno tvrdili da to nije "on" .

Da ,pa neka grofica je davala kvazi izjave , kako je spavala sa njim pa ju je on "opljackao" pokupio joj neki nakit ....

Sve je moguce ..Jedino ne bih poverovala da su ga "sa druge planete" ubacili ...


Strmoglavi badža Strmoglavi badža 09:16 11.02.2009

Teorije zavere, manije gonjenja, kompleksi


Ne znam tačno od čega pate autori takvih priča ili jednostavno hoće da zarade nešto?

Postoje Brozove slike iz 20-ih, 30-ih godina prošlog veka pa naovamo i sličnost sa Titom je očigledna.
Nije tačno da ga ljudi iz njegovog kraja i rodbina nisu prepoznali.
Da je bio cvećka ne bi se održao toliko na vlasti, to je jasno, ali da je bio preteča Jamesa Bonda je smešno.
Nemci nisu pregovarali sa partizanima jer je to bilo striktno Hitlerovo naredjenje da se sa banditima ne pregovara.
Kao što ni danas mnoge, skoro sve zemlje ne pregovaraju sa teroristima.
Taj Matunović je bio Titov lični lekar, koji je napisao knjigu, pa čak i dve o svom pacijentu.
To dovovljno govori o njemu i njegovoj eticti. O njegovim pričama gde ga svako malo Tito pita za mišljenje reći ću
samo da je - tipično crnogorski, vojvoda i serdar wanna be situation.

U ovde citiranoj rečenici, anonimnog autora Momčila Jokića : ' Drugo, taj Velebit će uključiti gospodina budućeg crvenog faraona Jugoslavije da radi za englesku obaveštajnu službu. Zanimljivo je da je Vladimir Velebit bio šef obezbeđenja za poletanje onog aviona ...' sve puca od neskrivene 'objektivnosti' prema glavnom junaku njegove knjige. Smešno - na nivou Politike express, Novosti i Kurira...
Inače prvi pit čujem da postoji šef obezbedjenja za poletanje aviona, a tu funkciju odjednom ni manje ni više
obavlja čuveni komunista Vladimir Velebit...? Možda je i tačna ali mi je malko nesvarljiva...
Na kraj bih samo naglasio da nisam ni za ni protiv Tita, smatram da je imao i dobrih i loših osobina i dela,
jeste vladao diktatorski ali je i činjenica da je spasio zemlju od raspada kao i Staljinove omče.
Kada vidim kakvi likovi pljuju i izmišljaju priče o njemu dodje mi da ga branim. Hebi ga, odrastao sam u njegovo
vreme a posle sam video kako su sposobni ovi koji ga pljuju.
Stvar je jednostavna, kad neko gori i nesposobniji dolazi na mesto superiornijeg -
pokušava da ga lično diskredituje je ne može da nadmaši njegovo delo.
Sve vas i dalje 'voli' čika Sloba, Mirin neuspeli Tito.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 09:23 11.02.2009

Brinem se malo


prvo kupci propadaju kroz pod u bloku 70, pa sad opet nekakve (ne)naucno-fantasticne konstrukcije oko Tita. I mada teoretski postoji promil sanse da u ovim pricama ima traga istine, mislim da bi bilo bolje da se diskusije zapocinju sa bolje utemeljenim informacijama.

Nista licno, ali mislim da je definitivno vreme da se uvedu negativne preporuke
ivana23 ivana23 10:42 11.02.2009

Re: Brinem se malo

Dragan Pavlicevic
prvo kupci propadaju kroz pod u bloku 70, pa sad opet nekakve (ne)naucno-fantasticne konstrukcije oko Tita. I mada teoretski postoji promil sanse da u ovim pricama ima traga istine, mislim da bi bilo bolje da se diskusije zapocinju sa bolje utemeljenim informacijama.
Nista licno, ali mislim da je definitivno vreme da se uvedu negativne preporuke




* Izvini omega, nista licno.
debora debora 09:50 11.02.2009

Pitanja

Imala sam svega 7-8 godina kada je Tito umro i ne mogu da imam misljenje o njemu. Secam se samo shoka mojih roditelja kada se ekran na tv-u zacrneo i mama rekla "Umro je", pre nego sto je spiker procitao vest, a tata se cutke spremio i otisao na posao, sto je verovatno bio interni dogovor za tu situaciju.

Poznanik od poznanika naseg poznanika je stariji gospodin, diplomata, koji je pricao da je sa Titom razgovarao i onaj odgovarao na savrsenom francuskom i da je Tito svirao na klaviru vrlo lepo i uvezbano. Njegova teorija je, ipak, da je Tito bio Rus...

U svakom slucaju ima mnogo pitanja vezana za Tita kao osobu i kao drzavnika. Mozda cemo, jednom, saznati istinu.
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 11:04 11.02.2009

Re: Pitanja

debora
Imala sam svega 7-8 godina kada je Tito umro i ne mogu da imam misljenje o njemu. Secam se samo shoka mojih roditelja kada se ekran na tv-u zacrneo i mama rekla "Umro je", pre nego sto je spiker procitao vest, a tata se cutke spremio i otisao na posao, sto je verovatno bio interni dogovor za tu situaciju.Poznanik od poznanika naseg poznanika je stariji gospodin, diplomata, koji je pricao da je sa Titom razgovarao i onaj odgovarao na savrsenom francuskom i da je Tito svirao na klaviru vrlo lepo i uvezbano. Njegova teorija je, ipak, da je Tito bio Rus...U svakom slucaju ima mnogo pitanja vezana za Tita kao osobu i kao drzavnika. Mozda cemo, jednom, saznati istinu.


Isto sećanje imam i ja kada su javili na vestima - bila su organizovana dežurstva po firmama i ljudi su morali
odmah na sastanke. Ah, to je jedna od gluposti tog vremena, kao što su danas npr tim bildinzi i slično...
Nije tajna da je Tito bio neko vreme u Parizu, kao i da su mnogi nepismeni crnci pa i belci sjajni muzičari.
To koliko je on bio dobar poliglota i klavirista je relativna stvar, jel da?
Miloševič je jako dobro govorio engleski, a jel ga neko čuo da priča ruski?
Ergo, on je bio američki špijun. Mislim, to nije dovoljno za neku ozbiljnu tvrdnju.
pnbb pnbb 20:13 11.02.2009

Re: Pitanja

da je Tito svirao na klaviru vrlo lepo i uvezbano.

e posto vidim da su se svi uhvatili klavira, evo da i ja poput jokica otkrijem svetu jednu tajnu

naime, u to socijalisticko doba nije bilo puno klavir stimera, pa je i gospodin koji je ugadjao cedinu spravicu, radio jelte po kucama... jednom takvom posetom, po zavrsenom poslu, tile kao uzeo da isproba klavir, odsviravski nehajno nekog sopena.. stimer rece masala gosn pardon druze tito, to je zaista pefektno... eh svasta ti ja umijem, majkutibozju, odgovori joza...
prilikom kasnijeg jednog odlaska istim poslom kod titove unuke, majstor napomenu kako gosn deka jelte izuzetno svira .... aaaaa, jel ti ovo svirao, oita onuka, odviravski istu soantu?
jeste bas to, otkud znate?
kako da ne znam, pa samo to je i navezbao, da ume kad se ukaze prilika...

e matori je bio prevarajic samo takav...

bez obzira sto vam sve ovo verovatno zvuci kao cista imaginacija, smiranje dokonog skribomana, malo ste se zajebali, mislim za ono dokonog, jer radim ko pas, hocu reci sve je ovo cista istina, licno od prvog kosije rucnoga devera pastorak cuo od ujaka iz emigracije, ciji je kum , pogadjate, stimerov brat od tece
ivana23 ivana23 20:58 11.02.2009

Re: Pitanja

dunja73 dunja73 10:32 11.02.2009

Tito, veliko T




To su samo sve spekulacije , jos niko nije nista pouzdano dokazao . Ja sam imala priliku da nekad razgovaram sa jednom gospodjom koja je od Krapine i bas iz susednog Titovog sela , ona je se smejala na sve ovo...

Za mene je Tito " politicar nad politicarima " ..

A ovo da je radio sa Nemcima ...joj ...pa se izvukao iz Drvara.. Za koga li je radio Naser Oric ( niko i nista u odnosu na Tita ) kad se izvuce od tamo odakle se helikopterom izvukao?? I jos stotine njih ..Pa valjda je poznato da svaki Vodja ( svega i svacega) uvek prezivljava....

Tito je legenda!!
dunja73 dunja73 10:37 11.02.2009

Re: Tito, veliko T

Evo sta Sveti Sava misli o ovome....




constrictoria92 constrictoria92 11:42 11.02.2009

Ne znam

ko je bio, al' znam da mi familija pod njim nije procvetala...

Iskreno se nadam da će uskoro da zaživi Zakon o restituciji i da će da bude vraćeno ono što je oteto.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:26 11.02.2009

Kakav šit..

Kad to čovek čita i vidi koliko zavere tajnih centara, koliko službi, koliko saradničkih veza, sam se zaplete...
A potrebno je samo nekoliko stvari uporediti. Najpre, kad je čitava "zavera" tako fenomenalno izvedena, kako to da identitet čoveka bez prsta uzima čovek sa prstom...o)) Jebeš te službe kad su takvi amateri...Pa onda Nemci na Drvaru kažu, mi nismo spremili desant da uništimo Tita nego da ga "spasimo"..Od čega...o)) Pa onda su službe tako glupe da on radi za sve a one ne znaju...Pa onda Jovanka "suvladarka"..o)) Zamisli, takav tip mora deliti vlast sa ličkom seljankom koju su mu doveli da pre nego što jede ona proba hranu...o))
Evo ni Virtuelni Vaso se ne upusta u "razradu" ovih stupidarija iako su one po njegovom ukusu, ali su tako glupe da mu se ne blamira..o))
Pa onda je on tako prevejan i ne znam kakav pristao da mu iz Mađarske kad je bio najmoćniji dovedu brata, radnika na železnici da se sa njim sretne, e da bi ovaj išao nazad i pričao da on to nije "jer nema prsta"...
Pa koliko je taj radnik morao imati godina, ako je stariji od Tita, a biografija kaže da je on bio najmlađi, kad je Tito kraj rata dočekao sa 53 godine, brat došao više godina posle rata. Pa na "tim mađarskim železnicama" se radilo izgleda do 100-te godine. I kud baš da Tito dovodi brata iz zemlje gde je carovao Staljin i informbiro...
I zašto sve to, mislim koji je cilj...
Cela priča je obična KGB konstrukcija plasirana u vreme kad se KGB u ovu zemlju vratio na velika vrata. Tito je njih odavde izbacio naglavačke, pa ko vele hajde da sada obnovimo ponovo tu misteriju koju smo za njega pre smišljali, da nebi kome po uzoru na Tita padalo napamet da nas opet treba odavde izbaciti...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:31 11.02.2009

Uopšte me

ne zanima ni ko je zaista bio i da li je to bio on ili neko drugi. Nisam ga volela i ne volim ga. Jedino me plašila rečenica koju je u starosti ponavljao: "Ako umrem..."
maksa83 maksa83 21:39 11.02.2009

Re: Kakav šit..

Kad to čovek čita i vidi koliko zavere tajnih centara, koliko službi, koliko saradničkih veza, sam se zaplete...
A potrebno je samo nekoliko stvari uporediti.

Neko je uporedio.

Pazi, ovaj dokument koji sledi nije pravila neozbiljna firma (NSA), i nije na sajtu neozbiljne firme (nsa.gov).

(PDF ahead).

Is Yugoslav President Tito Really A Yugoslav?
crossover crossover 21:46 11.02.2009

Re: Kakav šit..

maksa83
Pazi, ovaj dokument koji sledi nije pravila neozbiljna firma, i nije na sajtu neozbiljne firme. (PDF ahead)
Is Yugoslav President Tito Really A Yugoslav?

Максо, то је измишљена фирма, чиста фикција. No Such Agency.
sybil sybil 15:42 11.02.2009

partizani

Otkuda podatak da su partizani saradjivali sa Nemcima. U Cercilovoj knjizi WWII pise da su se partizani junacki i bespostedno borili, a da je cetnicki pokret bio kolaboracionisticki. Upravo zbog toga sto su pruzili najveci otpor Nemcima partizani su i dosli na vlast uz podrsku i Rusa i Zapada, s tim sto je dogovor uticaja bio pedeset pedeset. ’48 rusi udaraju ultimatum, spajanje komunistickih partija sto je znacilo nasa aneksija u istocni blok. Tito kaze ono sto se u svim respektabilnim udzbenicima istorije oznacava kao istorijsko ne i krvavo se obracunava sa proruskom strujom u komunistickoj partiji. Da su ovi drugi pobedili bilo bi jos krvavijih obracuna, islo bi se u Sibir.
Mi se okrecemo Zapadu i dobijamo povlastice za razvoj vojske i ekonomije. Tako je nastala vrlo specificna drzava, prozapadna po nacinu zivota, ali bez politickih sloboda i sa komunistickom partijom. Tito je uspeo da od ruralne zemlje napravi srednje razvijenu, da bude potpuno besplatno, a kvalitetno skolovanje i zdravstvo, sto nigde u svetu nema. Takodje je svako mogao da spava u parku kada god hoce, bezbednost je bila odlicna uz nekorumpiranu policiju.
Zbog takvog nacina zivota koji se nece povoviti ni jednoj jedinoj generaciji Titovo vreme se cesto oznacava kao Periklovo doba na Balkanu. Ja sam bila dete u vreme Tita, ali sam obisla citavu Evropu i sire do svoje sedme godine. Zima-Jahorina, 1. maj Djula, leto Spanija, Dubrovnik, 29. nocembar Rim…kada pricam ovde u Americi o svom detinjstvu svi mi kazu-ti si bila izuzetno bogata. Ne, ja sam bila srednja, tako smo svi ziveli.

Vec cujem horske napade o prekom sudu, Golom Otoku I progonu politickih neistomisljnika. To je tacno, ali je I gore napisano takodje tacno.
nsarski nsarski 16:06 11.02.2009

Re: partizani

Otkuda podatak da su partizani saradjivali sa Nemcima. U Cercilovoj knjizi WWII pise da su se partizani junacki i bespostedno borili, a da je cetnicki pokret bio kolaboracionisticki. Upravo zbog toga sto su pruzili najveci otpor Nemcima partizani su i dosli na vlast uz podrsku i Rusa i Zapada, s tim sto je dogovor uticaja bio pedeset pedeset. ’48 rusi udaraju ultimatum, spajanje komunistickih partija sto je znacilo nasa aneksija u istocni blok. Tito kaze ono sto se u svim respektabilnim udzbenicima istorije oznacava kao istorijsko ne i krvavo se obracunava sa proruskom strujom u komunistickoj partiji. Da su ovi drugi pobedili bilo bi jos krvavijih obracuna, islo bi se u Sibir.
Mi se okrecemo Zapadu i dobijamo povlastice za razvoj vojske i ekonomije. Tako je nastala vrlo specificna drzava, prozapadna po nacinu zivota, ali bez politickih sloboda i sa komunistickom partijom. Tito je uspeo da od ruralne zemlje napravi srednje razvijenu, da bude potpuno besplatno, a kvalitetno skolovanje i zdravstvo, sto nigde u svetu nema. Takodje je svako mogao da spava u parku kada god hoce, bezbednost je bila odlicna uz nekorumpiranu policiju.
Zbog takvog nacina zivota koji se nece povoviti ni jednoj jedinoj generaciji Titovo vreme se cesto oznacava kao Periklovo doba na Balkanu. Ja sam bila dete u vreme Tita, ali sam obisla citavu Evropu i sire do svoje sedme godine. Zima-Jahorina, 1. maj Djula, leto Spanija, Dubrovnik, 29. nocembar Rim…kada pricam ovde u Americi o svom detinjstvu svi mi kazu-ti si bila izuzetno bogata. Ne, ja sam bila srednja, tako smo svi ziveli.


Ko drukcije kaze, taj klevece i laze!
ivana23 ivana23 19:31 11.02.2009

Re: partizani

nsarski
Ko drukcije kaze, taj klevece i laze!

omega68 omega68 23:42 11.02.2009

Re: partizani

Otkuda podatak da su partizani saradjivali sa Nemcima.

Pitaj neke ''liberalne pisce'' koji su pisali za ''Poglede'', možda oni znaju da ti kažu
Blade Runner Blade Runner 23:46 11.02.2009

Re: partizani

Ja sam bila dete u vreme Tita, ali sam obisla citavu Evropu i sire do svoje sedme godine. Zima-Jahorina, 1. maj Djula, leto Spanija, Dubrovnik, 29. nocembar Rim…kada pricam ovde u Americi o svom detinjstvu svi mi kazu-ti si bila izuzetno bogata. Ne, ja sam bila srednja, tako smo svi ziveli.

Bas svi? I ja sam bio dete u to doba pa se bas ne secam nesto takvog luksuza.
sybil sybil 00:31 12.02.2009

Re: partizani

omega68
Otkuda podatak da su partizani saradjivali sa Nemcima.Pitaj neke ''liberalne pisce'' koji su pisali za ''Poglede'', možda oni znaju da ti kažu

da li postoji nesto relevantnije od Cercilove knjige WWII?
bindu bindu 00:33 12.02.2009

Re: partizani

Blade Runner
Ja sam bila dete u vreme Tita, ali sam obisla citavu Evropu i sire do svoje sedme godine. Zima-Jahorina, 1. maj Djula, leto Spanija, Dubrovnik, 29. nocembar Rim…kada pricam ovde u Americi o svom detinjstvu svi mi kazu-ti si bila izuzetno bogata. Ne, ja sam bila srednja, tako smo svi ziveli.

Bas svi? I ja sam bio dete u to doba pa se bas ne secam nesto takvog luksuza.



da...to su ONI -sve na kredit.... koji jugoslavija jos uvek nije vratila posto je u medjuvremenu bankrotirala,- svi znamo kako.po ugledu na "bravara" tata tita, i radnickog marsala. (???)
sve sam svecki putnik .- ono- da ima sta da se prica gde su oni sve to bili...i radili.
zaboga.
imali smo tako neku prijateljicu ,cale joj bio neka komunisticka fora ...sve nesto u dplomatiji pa UN. pa nesvrcani itd
a ona kad prica samo o sebi. sta je kupila po inostranstvu, gde je sve bila i sta radila. i tako to.
a mi drugi ali stvarno nista.onako polu jadno-bedni- nigde bili i nista videli.uglavnom smo cutali i odlazili svojim putem..
sto neko rece ni banane jeli.
a sto je volela da laze. ono- da se napravi jos vecom u nasim ocima.to smo tek posle ukapirali.ta glad za materijalnim dobrima bez trunke duhovnosti i moralnih vrlina je tipican sindrom "jugoslavije" i njene propasti.
mislim,... zemlja koja nasilno predje iz feudalizma u socijalizam- komuniz, sta li vec je to bilo, ne moze drugacije da prodje.najtuznije je to sto njeni gradjani nista nisu naucili iz svega toga.
ivana23 ivana23 00:34 12.02.2009

Re: partizani

Blade Runner
Ja sam bila dete u vreme Tita, ali sam obisla citavu Evropu i sire do svoje sedme godine. Zima-Jahorina, 1. maj Djula, leto Spanija, Dubrovnik, 29. nocembar Rim…kada pricam ovde u Americi o svom detinjstvu svi mi kazu-ti si bila izuzetno bogata. Ne, ja sam bila srednja, tako smo svi ziveli.

Bas svi? I ja sam bio dete u to doba pa se bas ne secam nesto takvog luksuza.

Mozda ne bas svi, ali ogromna vecina.
omega68 omega68 00:41 12.02.2009

Re: partizani

da li postoji nesto relevantnije od Cercilove knjige WWII?

Ne razimem zašto je on relevantan?Pobednici pišu istoriju.Da li je to uvek tačna istorija?
Čerčil je žrtvovao , na pr., celu istočnu Evropu jer je Staljin zapretio da će da izađe iz rata i da ostavi Engleze na cedilu.Čerčil je tada bio očajan i prodao bi i majku samo da zadrži Ruse u ratu.Jel i to piše kod ''relevantnog'' u knjizi?
Bio feljton u ''Politici'' , ne znam koja beše knjiga u pitanju.Naravno i Rusi su žrtvovali Poljsku da bi imali što bolju situaciju kad uđu...Gledali su kako Poljaci ginu do poslednjeg i tek su onda krenuli u ''oslobađanje''.Da li to piše u ruskim knjigama o II sv. ratu?
nsarski nsarski 00:44 12.02.2009

Re: partizani

da li postoji nesto relevantnije od Cercilove knjige WWII?

Nista!
Evo, ja jedva cekam da izadju memoari Madlen Olbrajt da saznam pravu istinu o ratu u bivsoj Yu. Ona ce to najbolje znati - bila ocevidac, i nema sta da krije ili ukrasava.
sybil sybil 00:49 12.02.2009

Re: partizani

moji roditelji nisu bili funkcioneri, nego doktori i nisu me vaspitali da je materijalno bitno, upravo ta silna putovanja to i pokazuju, nismo stedeli i pravili 10 kuca da nas vidi celo selo kao tipicni Srbijanci. ja sam se lepo snasla i u Americi, nista me komunizam nije upropastio.
a sto se tice kredita, sve ozbiljne analize pokazuju da bi se mi lepo izvukli da je Ante Markovic uspeo, prema tome za slom 90-ih zna se koga treba prozivati.
bindu bindu 00:51 12.02.2009

Re: partizani

ivana23
Blade Runner
Ja sam bila dete u vreme Tita, ali sam obisla citavu Evropu i sire do svoje sedme godine. Zima-Jahorina, 1. maj Djula, leto Spanija, Dubrovnik, 29. nocembar Rim…kada pricam ovde u Americi o svom detinjstvu svi mi kazu-ti si bila izuzetno bogata. Ne, ja sam bila srednja, tako smo svi ziveli.

Bas svi? I ja sam bio dete u to doba pa se bas ne secam nesto takvog luksuza.

Mozda ne bas svi, ali ogromna vecina.



ogromna vecina? koliko je to...mozda 3%...mada mislim da je i to mnogo.
tebi ogromna vecina u glavi zato sto neznas ni sta je to, ni ko je to u manjini tj da su oni bili u vecini.kao i danas na kraju krajeva.samo danas je sloboda govora dosla do izrazaja pa nesto vise znamo o nama,a tada su ljudi ziveli u mraku kao i ti sada. ili se debelo foliras.

ivana23 ivana23 01:04 12.02.2009

Re: partizani

@ bindu

Ovako da ti kazem. Imala sam roditelje koji su me dobili u svojim poznijim godinama, tako da je moj tata otisao u penziju te godine kada sam zavrsila osnovnu skolu.
Tata nije bio ni prvoborac, ni clan SKJ, i imao je penziju koja se mogla smatrati prosecnom. Mama nije radila.
I od te tatine penzije skolovana sam (gimnazija, fakultet), placali smo sve dazbine (jos su inkasanti dolazili na vrata), normalno se hranili i oblacili.
Putovala sam dosta. Nisam odsedala u najskupljim hotelima, ali nisam ni jednom bila ni u kampu.
Aranzmani za inostranstvo su bili izuzetno povoljni. Zaista se moglo.
Namestaj, bela tehnika... sve je moglo da se kupi na kredit bez deviznih klauzula i zelenaskih kamata.

Bioskop, pozoriste, knjige... cene su bile skoro smesne.

Zaista nemam razlog da ti pricam neistine.

bindu bindu 01:08 12.02.2009

Re: partizani

sybil
moji roditelji nisu bili funkcioneri, nego doktori i nisu me vaspitali da je materijalno bitno, upravo ta silna putovanja to i pokazuju, nismo stedeli i pravili 10 kuca da nas vidi celo selo kao tipicni Srbijanci. ja sam se lepo snasla i u Americi, nista me komunizam nije upropastio.
a sto se tice kredita, sve ozbiljne analize pokazuju da bi se mi lepo izvukli da je Ante Markovic uspeo, prema tome za slom 90-ih zna se koga treba prozivati.


pa da, zato si u americi a ne u srbiji!
bindu bindu 01:15 12.02.2009

Re: partizani

ivana23
@ bindu

Ovako da ti kazem. Imala sam roditelje koji su me dobili u svojim poznijim godinama, tako da je moj tata otisao u penziju te godine kada sam zavrsila osnovnu skolu.
Tata nije bio ni prvoborac, ni clan SKJ, i imao je penziju koja se mogla smatrati prosecnom. Mama nije radila.
I od te tatine penzije skolovana sam (gimnazija, fakultet), placali smo sve dazbine (jos su inkasanti dolazili na vrata), normalno se hranili i oblacili.
Putovala sam dosta. Nisam odsedala u najskupljim hotelima, ali nisam ni jednom bila ni u kampu.
Aranzmani za inostranstvo su bili izuzetno povoljni. Zaista se moglo.
Namestaj, bela tehnika... sve je moglo da se kupi na kredit bez deviznih klauzula i zelenaskih kamata.

Bioskop, pozoriste, knjige... cene su bile skoro smesne.

Zaista nemam razlog da ti pricam neistine.


ma sta se ti meni pravdas ovde.ja tvrdim da je tvoja prica manjine.vecina ljudi nije ni to imala a ako je imala sve je bilo na kredit.kapiras kredit...o tome pricamo, koji jugoslavija nikada nije vratila svetskoj banci i zato se izmedju ostalog raspala. zbog love kapiras sve zbog love.
secam se kad sam bila mala moj deda pricao kako su prtizani lozili seljake, kako ce kad oni pobede sve biti za dzabe,a ovi im sve poverovali.tako su i pobedili izmedju ostalog.sve to meni izgleda kao cista "boljsevicko-masonska" zajebancija.
ajde bogati tamo na blogu o kardelju je dosta ovoga prezvakano.
na kraju negleda se kako je to sve bilo(uzrok) nego rezultat tj (posledica)toga sto je bilo.
.
bindu bindu 01:47 12.02.2009

Re: partizani

nsarski
da li postoji nesto relevantnije od Cercilove knjige WWII?

Nista!
Evo, ja jedva cekam da izadju memoari Madlen Olbrajt da saznam pravu istinu o ratu u bivsoj Yu. Ona ce to najbolje znati - bila ocevidac, i nema sta da krije ili ukrasava.



ko ceka taj i doceka

u medj. vrem. mzda ti ona nesto pojasni ;
ili on;

tigrks tigrks 02:19 12.02.2009

Re: partizani

Blade RunnerJa sam bila dete u vreme Tita, ali sam obisla citavu Evropu i sire do svoje sedme godine. Zima-Jahorina, 1. maj Djula, leto Spanija, Dubrovnik, 29. nocembar Rim…kada pricam ovde u Americi o svom detinjstvu svi mi kazu-ti si bila izuzetno bogata. Ne, ja sam bila srednja, tako smo svi ziveli.
Bas svi?
I ja sam bio dete u to doba pa se bas ne secam nesto takvog luksuza.

Mozda ne bas svi, ali ogromna vecina.

Rodjen sam 1955.
Ovakve turističke atrakcije, je u onoj Jugoslaviji, moglo da priušti sebi samo 5-10%, a to su oni koji su vladali.
Izjave tipa
ja sam bila srednja, tako smo svi ziveli

su nebulozne.
sybil sybil 04:31 12.02.2009

Re: partizani

moji su bili sloj obrazovanih, a takvi su u vreme Tita dobro ziveli i uvek su mi govorili sa razlogom: "uci, ziveces bolje".
natasavb natasavb 09:08 12.02.2009

Re: partizani

moji su bili sloj obrazovanih, a takvi su u vreme Tita dobro ziveli

da, ali samo ako su bili i politicki podobni. sad ispade da niko nije bio clan KPJ, a dobro svi znamo da 99% zaposlenih jeste. mada danas skoro svi to poricu.
ni to nije nista novo. u ono vreme bilo moderno nesto drugo. secam se price moje bake, kada su bili oni redovi za ulje , kafu i ostalo,koji su se delili na neke tackice. stoje u redu, a svako malo pojavi se neki borac , pa preko reda. gleda ih baka i kaze:" e da je tito imao ovoliko boraca '41. ne bi on 4 godine ratovao". e sad opet doslo neko drugo vreme u kome ispada da niko nije bio ni clan , niti je imao bilo kakve veze sa partizanima.
ja sam bila mala kad je tito umro, ali se secam da su svi mnogo zalili. posle su krenule te price, ko je bio, da li je uopste sahranjen u beloj kuci ....nadam se da cemo nekada saznati istinu. red bi bio da znamo sta nam se desavalo tih godina.
i samo jos nesto. moj pokojni svekar koji je bio partizan, je kazu uvek pricao, da niko od njih do '43. nije bio cuo za tita. krcun je bio glavni.
blackbox92 blackbox92 11:05 12.02.2009

Re: partizani

sybil
omega68
Otkuda podatak da su partizani saradjivali sa Nemcima.Pitaj neke ''liberalne pisce'' koji su pisali za ''Poglede'', možda oni znaju da ti kažu

da li postoji nesto relevantnije od Cercilove knjige WWII?

Postoje knjige Veselina Djuretića, dnevnici naknadno objavljeni Titovih konjušara, pekara, lekara i svih onih koji su operisani od stida, sramote, laži naknadno pisali kako je naci-fašističkoj desnici odgovaralo.Demontiranje SFRJ počelo je iz redakcije "Odjeci i reagovanja" gde su formirani timovi za pisanaj pisama čitalaca pa reagovanja na na sopstvena pisma.
A taj Pera Simić, što to ne napisa dok je taj Broz bio živ, ako je to istina, pa bi ostao zapamćen kao neko ko je stradao zbog iznošenja istine, ovako će ostati zapamćen kao lažov.
Neverovatno da takvi umovi koji sve znaju, svaku pojedinost od boravka starih Slovena negde u prapostojbini, pa šta je jeo i kako vladao Gojnik, zbog čega su se svađali Milutin i Dragutin, s kim je spavala Draga Mašin, pa znaju tačno gde je sve taj Broz zajebo Srbe, a onda nemaju pojma ko je on, tvrdeći da nije Hrvat i srbomrzac već Jevrejin, Poljak, pa opet srbomrzac.
I konačno, kavi smo mi to Srbi ljudi kada je sa nama vladao neko za koga ne znamo ko je, odakle je.
Kakav smo to narod kad su svi koji su najglasnije jecali kad je umro i gurali se da budu tako slikani, isti ti sada govore kako ga uopšte nisu voleli tj, kako su ga mrzeli.
A ko zna, kakav mangup bio, možda je on u stvari prerušeni Draža????
omega68 omega68 15:52 12.02.2009

Re: partizani

blackbox92
sybil
omega68
Otkuda podatak da su partizani saradjivali sa Nemcima.Pitaj neke ''liberalne pisce'' koji su pisali za ''Poglede'', možda oni znaju da ti kažu

da li postoji nesto relevantnije od Cercilove knjige WWII?

Postoje knjige Veselina Djuretića, dnevnici naknadno objavljeni Titovih konjušara, pekara, lekara i svih onih koji su operisani od stida, sramote, laži naknadno pisali kako je naci-fašističkoj desnici odgovaralo.Demontiranje SFRJ počelo je iz redakcije "Odjeci i reagovanja" gde su formirani timovi za pisanaj pisama čitalaca pa reagovanja na na sopstvena pisma.
A taj Pera Simić, što to ne napisa dok je taj Broz bio živ, ako je to istina, pa bi ostao zapamćen kao neko ko je stradao zbog iznošenja istine, ovako će ostati zapamćen kao lažov.
Neverovatno da takvi umovi koji sve znaju, svaku pojedinost od boravka starih Slovena negde u prapostojbini, pa šta je jeo i kako vladao Gojnik, zbog čega su se svađali Milutin i Dragutin, s kim je spavala Draga Mašin, pa znaju tačno gde je sve taj Broz zajebo Srbe, a onda nemaju pojma ko je on, tvrdeći da nije Hrvat i srbomrzac već Jevrejin, Poljak, pa opet srbomrzac.
I konačno, kavi smo mi to Srbi ljudi kada je sa nama vladao neko za koga ne znamo ko je, odakle je.
Kakav smo to narod kad su svi koji su najglasnije jecali kad je umro i gurali se da budu tako slikani, isti ti sada govore kako ga uopšte nisu voleli tj, kako su ga mrzeli.
A ko zna, kakav mangup bio, možda je on u stvari prerušeni Draža????

Evo , možda bi ti bilo korisno da pogledaš šta su pisali Nemci o ratu u Jugoslaviji ;
RATNI DNEVNIK VRHOVNE KOMANDE VERMAHTA ( važno je raspršiti zablude , kad god)
bindu bindu 18:01 12.02.2009

Re: partizani

sybil
moji su bili sloj obrazovanih, a takvi su u vreme Tita dobro ziveli i uvek su mi govorili sa razlogom: "uci, ziveces bolje".


ova rec s-loj sve govori o onome sta zelim da kazem; o uzrocima i posledicama raspada jugoslavije.
ta glupava alavost i nadmenost je kostala zivote mnogo ljudi.a tito je bas bio alav, "greedy fk"
to mu se mora priznaty.
i na to samo mogu da dodam; "I rest my case."


jedina dobra stvar od te revolucije, sto se verovatno ne bih ni rodila da nije bilo tih okolnosti.
ail to je sasvim druga prica; slicna onoj o dr. zhivagu.


pnbb pnbb 19:49 12.02.2009

Re: partizani

a tito je bas bio alav, "gready,"
to mu se mora priznaty.
i na to samo mogu da dodam; "I rest my case."


pre no sto restujes kejs, provezbaj speling
bindu bindu 20:55 12.02.2009

Re: partizani

pnbb
a tito je bas bio alav, "greedy,"
to mu se mora priznaty.
i na to samo mogu da dodam; "I rest my case."


pre no sto restujes kejs, provezbaj speling




evo ja priznajem da lose spelujem, i sto se toga tice tu mi nema pomoci.

aj sad ti priznaj sta ti jos smeta osim spelovanja sobzirom da si me dobro razumeo.
.
hoces da kazes da tito nije bio greedy?

ej da neko umisli i da se stavi na celo nekih nessvrstanih...koji egomanijak.
da on daje i dariva one koji su "satro" jos bedniji,tamo po juznoj aziji, africi ili juznoj americi. pa to je van svake pameti...
covek iz takvih prilika koje su uslovljavale ww2 nemoze da izadje zdrav.
i ne samo on.-svi oko njega.
a narod su zarazili, smrtno.
sve ovo sto se dogodilo nakon njegove smrti samo je dokaz toga.


ps
What does the phrase "rest one's case" mean?
Apart from the legal/court meaning, in everyday speech if two people have opposing points of view and one of them says something which appears to prove the other one's assertion, the hearer may say "I rest my case!". It means that there is no point in continuing to argue, since the first person's "case" has just been "proved" by a remark from the second person. Sometimes you will hear "The prosecution rests" or "The defense rests."


pnbb pnbb 21:41 12.02.2009

Re: partizani

aj sad ti priznaj sta ti jos smeta osim spelovanja

u slucaju da pitanje nij e retoricko, sto je medjutim kontra ps-a gde se iskljucuje dalji dijalog, evo da kazem da mi smeta kad neko koristi strane fraze u govoru ili pisanju... ne mislim na strane reci koje su u opstoj upotrebi, nego na fraze cije je jedina svrha pojavljivanja na stranom jeziku bas ta, da se kazu stranim recima...

sto se tice polepe, ne znam, slabo sam znao coveka, retko smo se vidjali jos redje razgovarali... pohlepa za moci je , ukoliko se takav nagon naziva pohlepom, je evidentna... sticanje materijalnih dobara - tja, koliko je to potrebno dozivotnom vladaru ... . svemu ima pristupa, tu ne mora da razmislja, drzava sve placa.. ziveo je u raaskosi , nema dvojbe, ali daleko od rskosi u kojoj zive razni seici, sultani sa bliskog i srednjeg istoka, te arapskog poluostrva...

da li je njegova zelja za uticajem na svetskom nivo dovela do krvavog raspada, ne znam... moglo bi se pisati za jednako kao i protiv, ali to bi bila samo misaona gimnastika, lisena bilo kakvih solidnijih dokaza osim onih oskudnih istorijskih, sto smo ih pohranili u sopstveno vrljivo secanje te ih po potreebi izvlacimo i modelujemo ne bi li pasovali uz teoriju koju trenutno zastupamo...
bindu bindu 22:47 12.02.2009

Re: partizani

pnbb
aj sad ti priznaj sta ti jos smeta osim spelovanja

u slucaju da pitanje nij e retoricko, sto je medjutim kontra ps-a gde se iskljucuje dalji dijalog, evo da kazem da mi smeta kad neko koristi strane fraze u govoru ili pisanju... ne mislim na strane reci koje su u opstoj upotrebi, nego na fraze cije je jedina svrha pojavljivanja na stranom jeziku bas ta, da se kazu stranim recima...

sto se tice polepe, ne znam, slabo sam znao coveka, retko smo se vidjali jos redje razgovarali... pohlepa za moci je , ukoliko se takav nagon naziva pohlepom, je evidentna... sticanje materijalnih dobara - tja, koliko je to potrebno dozivotnom vladaru ... . svemu ima pristupa, tu ne mora da razmislja, drzava sve placa.. ziveo je u raaskosi , nema dvojbe, ali daleko od rskosi u kojoj zive razni seici, sultani sa bliskog i srednjeg istoka, te arapskog poluostrva...

da li je njegova zelja za uticajem na svetskom nivo dovela do krvavog raspada, ne znam... moglo bi se pisati za jednako kao i protiv, ali to bi bila samo misaona gimnastika, lisena bilo kakvih solidnijih dokaza osim onih oskudnih istorijskih, sto smo ih pohranili u sopstveno vrljivo secanje te ih po potreebi izvlacimo i modelujemo ne bi li pasovali uz teoriju koju trenutno zastupamo...



zao mi je, ali ja vec skoro 30 godina zivim van te zemlje (skoropola mog zivota) pa ne znam dobro ni engleski ni srpski, na zalost i moju i onih koji moraju da me trpe.kad bih znala da kazem I rest my case na srpskom a da ima isto znacenje to bih onda tako koristila. i uopsteno ps ne iskljucuje dalje.sam si ga ubacio izmedju redova, pa reko da se nadovezom radi jasnoce/nita vise.

- tja, koliko je to potrebno dozivotnom vladaru pa eto ova recenica dokazuje moje tvrdnje.kao prvo gde neko stvarno hoce da bude dozivotni predsednik osim da nije neki monarh ai oni danas tu nesto figuriraju po negde.
ej a posle se uselio ni manje ni vise nego u necije dvore.sto sebi nije izgradio sve novo -za novi poredak?
kad se izanalizira sve, danas meni to ne izgleda normano.

da se taj raspad yugoslavije nije desio onako krvavo jos bi mi i bilo ok da ga posmatram u nekom normalnijem istoriskom kontextu.ovako ne mogu.cela njegova uloga od pocetka dolaska na politicku scenu na balkanu je imala znacaj samo za vreme njegovog zivota.sta je on na kraju nama ostavio u nasledstvo a da to vec nismo imali?
na kraju ispada da ta cela yugoslavija je postojala samo zbog njega samog.pa ako to nije pohlepa -onda ne znam sta je.

sybil sybil 12:14 13.02.2009

Re: partizani

da, ali samo ako su bili i politicki podobni. sad ispade da niko nije bio clan KPJ, a dobro svi znamo da 99% zaposlenih jeste. mada danas skoro svi to poricu.

ja ne poricem. moji su bili u skj. za bilo kakav napredak u drustvu, preduslov je bio skj. takodje ne krijem da su skoro celu ocevu familiju pobili nemci, a majcinu cetnici. oni su se skolovali od stipendije koja se zvala "deca palih boraca".
ja sam mislila da su price partizanke, ali nisu, postojali su svedoci da je moj deda uzvikivao ziveo tito zivela partija pre nego sto je streljan.
pnbb pnbb 14:34 13.02.2009

Re: partizani

zao mi je, ali ja vec skoro 30 godina zivim van te zemlje (skoropola mog zivota) pa ne znam dobro ni engleski ni srpski, na zalost i moju i onih koji moraju da me trpe.


eto da sam pazljivije citao to bih sigurno primetio... izvinjavam se, nesto sam utripovao da si neka od ovih nabedjenih anglofila iz bg...

sad bas da je postala-opstala juga samo zbog njega, to je sumnjivo.. mislim kad je nastala nije jos on bio u prici, bar ne na nacin na koji je bio posle.... posle rata nesto ne verujem da je bilo nekih separatistickih teznji.. valjda su dosle 70 tih? a sigurno su bile prisutne i u vreme monarhije... ali i monarhisti posle rata, zar nisu i oni bili za kraljevinu jugoslaviju , a ne srbiju i ostali kud koji?
naravno ukoliko poistovecujes tita s komunistickom vladavinom razumem mrznju
jedno je sigurno, bio je apsolutista.. nema naravno pojma koliko je ta njegova zelja za apsolutnom vlascu zapravo nam pomogla u zajebano vreme posle rata... mad anesto sumnjam da bi se sam kurobecao bez podrske engleza... ali izmedju 2 zla - detinjstava s titom i detinjstva u varsavskom lageru, nemam dvojbe..

sta je ostavio u nasledstvo - pa dugove...
mada kad citam u danasu onaj feljton , o finansijskoj situaciji tridesetih, vidim da nisu ni tad cvetale ruze.. kao sto neki pricaju, bili smo nesto pre rata, a onda su dosli komunisti i sve upropastili... bili smo go k.... ako izuzmemo ono malo preduzimaca sto je vuklo napred..
vlstankovic vlstankovic 09:33 15.02.2009

Re: partizani

Ljudi svako ima svoju sudbinu i svoje neostvarene želje i loše pamćenje kao i lepe periode.Pozdrav.
radojicic92 radojicic92 21:01 11.02.2009

...

najbolja mu je faza kad se posle Rusa okrenuo Mexicu



hit Tek onako
milosib92 milosib92 00:37 12.02.2009

Sada tek videh, a

moram na spavanje. Sutra čitam i javljam se. Pozdrav i preporuka.
crossover crossover 01:44 12.02.2009

ЈБТ и пудлице

Броз се на седници државног врха бори са пудлицом, говори разграничењу са Италијом, о Кисинџеру и Блиском истоку, о ирачкој нафти... Снимак је био цензурисан.

bauer. bauer. 02:33 12.02.2009

Re: ЈБТ и пудлице

Броз се на седници државног врха бори са пудлицом, говори разграничењу са Италијом, о Кисинџеру и Блиском истоку, о ирачкој нафти...

Hej Sloveni, Trst je naš!

Kad se pgledaju ovakvi snimci, neverovatno je kako su naši matorci mogli ovo da trpe. Sa druge strane, bili smo građevinska sila u ta vremena, bez svake sumnje.
dunja73 dunja73 03:51 12.02.2009

Re: ЈБТ и пудлице

Hej Sloveni, Trst je naš!

Kad se pgledaju ovakvi snimci, neverovatno je kako su naši matorci mogli ovo da trpe. Sa druge strane, bili smo građevinska sila u ta vremena, bez svake sumnje.
*novo


Sto kako su mogli ? Lako je to sad reci ovom vremenu ... Pogledaj kakvi su bili ostali i kakav nam je narod bio posle drugog sv rata ..Njegov govor mene uopste ne cudi ,kao i svaki polu -obrazovani Zagorac kad nauci ( pokusa) da govori srpski ...A ovde je vec i mator ,pa prebacuje...

Okupiti sve te narode i drzati to sve pod kontrolom 50 godina , nije bas za pocenjivanje....

A gradjevinska sila ,je tih godina bila manje- vise svaka evropska drzava , tih godina je sve krenulo napred ,ne u Jugi vec svuda ,samo su neki gradili sa svojim novcem ,a neki na "kredu"
bauer. bauer. 04:14 12.02.2009

Re: ЈБТ и пудлице

A gradjevinska sila ,je tih godina bila manje- vise svaka evropska drzava , tih godina je sve krenulo napred ,ne u Jugi vec svuda ,samo su neki gradili sa svojim novcem ,a neki na "kredu"

Hteo sam da kažem da smo bili svetska građevinska sila. Izgradili smo mnoštvo impozantnih građevinskih objekata nesvrstanim prijateljima, od brana, puteva i mostova, preko kongresnih centara, do bunkera...

Okupiti sve te narode i drzati to sve pod kontrolom 50 godina , nije bas za pocenjivanje....

Ovo je ono što mene brine. To je mogao da izvede samo režim čvrste ruke. A to nikad na dobro nije izašlo.
dunja73 dunja73 09:59 12.02.2009

rezim

Hteo sam da kažem da smo bili svetska građevinska sila. Izgradili smo mnoštvo impozantnih građevinskih objekata nesvrstanim prijateljima, od brana, puteva i mostova, preko kongresnih centara, do bunkera...



Ako su ,nisu radili "dzaba" sad rade mnogo gore stvari ,za manji novac ..nasi skolovani ljudi i zanatlije su bili na "ceni " i to visokoj ..Takve poslve koje su Jugo firme radile ,valjalo je i "pogoditi" i dobiti na strani ..Biti jugosloven u "ono vreme" je znacilo - svuda dobrodosao ..

Pa ne bih se slozila da je bio "rezim cvrste ruke" ,od kuda onoliki nacionalizam 90-ih ,od kuda onoliki cetnici i ustase ?... U drzavama gde je "rezim" nema toga ..
purenjak purenjak 15:38 12.02.2009

awd

Negde sam procitao sadrzaj Titovog kofera tj akttasne.Vrlo zanimljivo.Naime,to je objavio njegov lekar odmah posle smrti J.B.Tita.Tu je bilo svega...od umrlice Josipa Broza do vencanog lista sa Jovankom.Kao i slika njegove prave zene sa kojom je se ozenio negde oko 1933-1934 god.Naravno da je to sakriveno.NJegova cuvena recenica tom istom doktoru recena pred 10 svedoka"Vi mislite da znate ko sam ja??Sta sam?Ja cu vam reci.Ja sam Faust.Faust svih Fausta.Ja sam najveci." dovoljna je da se o njegovom poreklu i zivotu pridje na drugi nacin i sa druge strane.
mixailo92 mixailo92 16:06 12.02.2009

Moj komentar oko identiteta

Vidim da je veliki broj ljudi i dan danas zainteresovan za Titov identitet. S obzirom da je nauka dovoljno napredovala najlakši i najpouzdaniji način za razrešavanje misterija je da se uradi DNK analiza posmrtnih ostataka sahranjenih u Kući cveća, uporedi se sa DNK njegovog sina, koji je skoro bio uhapšen zbog saobraćajke koju je izazvao pre desetak godina, i na kraju se uporedi sa DNK posmrtnih ostataka njegovih roditelja koji su sahranjeni u Kumrovecu.

Na taj način će se utvrditi da li je Tito stvarno sahranjen u Kući cveća ili su ga odneli vanzemaljci i da li su ti ljudi sahranjeni u Kumrovecu njegovi roditelji i rođaci.

Još ostaje da se nađe neko ko je stvarno zainteresovan da to ispitivanje pokrene i finansira i da se dobiju dozvole od nadležnih institucija.
sybil sybil 12:19 13.02.2009

Re: Moj komentar oko identiteta

mixailo92
Vidim da je veliki broj ljudi i dan danas zainteresovan za Titov identitet. S obzirom da je nauka dovoljno napredovala najlakši i najpouzdaniji način za razrešavanje misterija je da se uradi DNK analiza posmrtnih ostataka sahranjenih u Kući cveća, uporedi se sa DNK njegovog sina, koji je skoro bio uhapšen zbog saobraćajke koju je izazvao pre desetak godina, i na kraju se uporedi sa DNK posmrtnih ostataka njegovih roditelja koji su sahranjeni u Kumrovecu.Na taj način će se utvrditi da li je Tito stvarno sahranjen u Kući cveća ili su ga odneli vanzemaljci i da li su ti ljudi sahranjeni u Kumrovecu njegovi roditelji i rođaci.Još ostaje da se nađe neko ko je stvarno zainteresovan da to ispitivanje pokrene i finansira i da se dobiju dozvole od nadležnih institucija.

to su teorije zavere. ja sam ovde u americi pricala sa jednim gospodinom i njegovom zenom, istoricari u penziji. oni znaju ko je bio tito, pitali su me samo zasto marsal i kazu-visoko kotirana politicka licnost u svetskoj istoriji.
miloradkakmar miloradkakmar 19:32 12.02.2009

Можда је морао да буде Тито


Размишљао сам да ли да се јавим ил' да ћутим. Ипак, морам рећи пар речи.
Овим написом и оним шта садржи ништа није ново речено, ископано, сензационално.
Тито је био светски политичар , створио " трећи свет ", балансирао између два војна пакта или силе, позајмљивао пара по свету како би , бар већину од 22 милиона људи држао у миру и сигурности , својом појавом и говорима, иако није био речит , анимирао масе... У његово време нисам био оптерећен политиком , чак ни СКЈ. Шта је радио неситомишљеницима , мало се у оно време знало- изузев Голог отока , па зар савремени властодршци другачије поступају према својим опонентима !?
Могао си да да се крећеш по целој Југославији, Европи , свету. На море се одлазило редовно. Редовно су добијане и плате. Жена и ја са децом ,са две плате , 1-ог у месецу одемо 2о дана на море и 1о на планину , вратимо се кући где нас чекају две нове плате. Знам да је идеално и да није могло довека, али је тако било.
Многи данас који су певали , писали о Титу ,клели се у њега ,у џеповима истицали партијске књижице да се виде- одричу се онога што су тада радили . Не могу они тога да се одрекну , то ће увек бити део њих , ма како сада имали политичко мишљење и убеђење.
Можда је морало тако да буде .Можда је морао да буде Тито.
omega68 omega68 21:10 12.02.2009

Re: Можда је морао да буде Тито

miloradkakmar

Размишљао сам да ли да се јавим ил' да ћутим. Ипак, морам рећи пар речи.
Овим написом и оним шта садржи ништа није ново речено, ископано, сензационално.
Тито је био светски политичар , створио " трећи свет ", балансирао између два војна пакта или силе, позајмљивао пара по свету како би , бар већину од 22 милиона људи држао у миру и сигурности , својом појавом и говорима, иако није био речит , анимирао масе... У његово време нисам био оптерећен политиком , чак ни СКЈ. Шта је радио неситомишљеницима , мало се у оно време знало- изузев Голог отока , па зар савремени властодршци другачије поступају према својим опонентима !?
Могао си да да се крећеш по целој Југославији, Европи , свету. На море се одлазило редовно. Редовно су добијане и плате. Жена и ја са децом ,са две плате , 1-ог у месецу одемо 2о дана на море и 1о на планину , вратимо се кући где нас чекају две нове плате. Знам да је идеално и да није могло довека, али је тако било.
Многи данас који су певали , писали о Титу ,клели се у њега ,у џеповима истицали партијске књижице да се виде- одричу се онога што су тада радили . Не могу они тога да се одрекну , то ће увек бити део њих , ма како сада имали политичко мишљење и убеђење.
Можда је морало тако да буде .Можда је морао да буде Тито.

Ja zaista nisam imao nameru da nešto menjam istoriju ili da optužujem ljude što im je bilo lep život i što su uživali.Ja sam takođe zakačio deo takvog života.Tu nema ničeg spornog.
Ideja je bila da, za neke koji to nisu znali, objasnimo zajedno ko je vladao nama.Da li smo spremni da ponovo, zarad dobrog života na pr., prihvatimo stranca o kome ne znamo ništa i koji posle svoje smrti ostavi pustoš za narednih 50 godina.Znam da je vreme bilo takvo da nije moglo drugačije, ali pitanje je šta bismo danas uradili.Uvek su nam bili bolji stranci, za svakog koga poznajemo nađemo milion mana.Ima li takav narod budućnost?
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:33 12.02.2009

Re: Можда је морао да буде Тито

Ma omega, super ti je tema, ne izvinjavaj se. Tito je bio mutan tip, to stoji. Jugoslavija je bila interesantna drzhava. I to stoji.

Ima onaj argument koji kazhe "da nije bilo Tita ja se verovatno ne bih shkolovao, ma ne bi ni postojao, moji roditelji se ne bi ni sreli" koji je primenjljiv i u mom sluchaju. Ali to je besmislen nachin razmishljanja.

Ne zna se shta bi bilo, ali svakako treba saznati shta je bilo.
miloradkakmar miloradkakmar 19:56 14.02.2009

Re: Можда је морао да буде Тито

omega68
miloradkakmar

Размишљао сам да ли да се јавим ил' да ћутим. Ипак, морам рећи пар речи.
Овим написом и оним шта садржи ништа није ново речено, ископано, сензационално.
Тито је био светски политичар , створио " трећи свет ", балансирао између два војна пакта или силе, позајмљивао пара по свету како би , бар већину од 22 милиона људи држао у миру и сигурности , својом појавом и говорима, иако није био речит , анимирао масе... У његово време нисам био оптерећен политиком , чак ни СКЈ. Шта је радио неситомишљеницима , мало се у оно време знало- изузев Голог отока , па зар савремени властодршци другачије поступају према својим опонентима !?
Могао си да да се крећеш по целој Југославији, Европи , свету. На море се одлазило редовно. Редовно су добијане и плате. Жена и ја са децом ,са две плате , 1-ог у месецу одемо 2о дана на море и 1о на планину , вратимо се кући где нас чекају две нове плате. Знам да је идеално и да није могло довека, али је тако било.
Многи данас који су певали , писали о Титу ,клели се у њега ,у џеповима истицали партијске књижице да се виде- одричу се онога што су тада радили . Не могу они тога да се одрекну , то ће увек бити део њих , ма како сада имали политичко мишљење и убеђење.
Можда је морало тако да буде .Можда је морао да буде Тито.

Ja zaista nisam imao nameru da nešto menjam istoriju ili da optužujem ljude što im je bilo lep život i što su uživali.Ja sam takođe zakačio deo takvog života.Tu nema ničeg spornog.
Ideja je bila da, za neke koji to nisu znali, objasnimo zajedno ko je vladao nama.Da li smo spremni da ponovo, zarad dobrog života na pr., prihvatimo stranca o kome ne znamo ništa i koji posle svoje smrti ostavi pustoš za narednih 50 godina.Znam da je vreme bilo takvo da nije moglo drugačije, ali pitanje je šta bismo danas uradili.Uvek su nam bili bolji stranci, za svakog koga poznajemo nađemo milion mana.Ima li takav narod budućnost?


Не замерм ти ја на намери и ја бих волео да знам истину. Тексту сам дао препоруку.
Ипак, понављам, овим написом и оним шта садржи ништа није ново речено, ископано, сензационално. Сећам се да је након Титове смрти говорено да ће се све сазнати за 5о година када буду доступна документа похрањена негде у Великој Британији. Можда нешто из тога цури , па неко то, ближи блиским изворима ,користи и пласира у јавности. Сумње постоје , али нема веродостојних доказа. Наравно , ако се о томе не говори, тек онда се неће ништа разјаснити и сазнати.
О сличном одразу на нашу савременост , не бих овом приликом.
omega68 omega68 20:21 14.02.2009

Re: Можда је морао да буде Тито

Сећам се да је након Титове смрти говорено да ће се све сазнати за 5о година када буду доступна документа похрањена негде у Великој Британији. Можда нешто из тога цури , па неко то, ближи блиским изворима ,користи и пласира у јавности. Сумње постоје , али нема веродостојних доказа. Наравно , ако се о томе не говори, тек онда се неће ништа разјаснити и сазнати.
О сличном одразу на нашу савременост , не бих овом приликом.

Jedan moj kolega tvrdi da nikad do kraja neće ni da se obznani jer je Tito isuviše upleten u , čak , svetske prevare i misterije.Drugim rečima, mnogo bi istorijskih veličina i ''istina'' palo u vodu
bindu bindu 04:15 13.02.2009

dharma wheel




da zakljucim sa ovom temom.
mene kao studenta budizma -koji se bazira na spoznaji; posledica i uzrocnika ljudskih sudbina i istorije, fascinira to-da i pored kulturne i znanstvene zaostavstine, postoji nesvesnost i nebriga tj.neodgovornost prema uzrocnim posledicama, koje ljudi kao pustos ostavljaju za sobom.
takva ucenja se uzimaju da bi ljudi na vreme shvatili posledice svojih svojih delanja tj svoje egsistencije , kako na kratko tako i na duze vremenske periode i imali snagu i moc da sprece tj okrenu "tocak sudbine" ili dharma wheel kako se jos zove, sve za korist covecanstva i to na prirodan nacin; sa svim vrlinama i postovanjem prema ljudskom zivotu.-dharma wheel, je u budizmu veoma vazna doktrina. to je bas ta doktrina uzrocnika (rodjenje) i posledica (umiranje)-prirodno a ne nasilno.to nam omogucava tkz. ucenje dharme.

komunisti su iskoristili bas tu tehniku- okretanja tocka sudine -koju su nazvali ;r-evol-ucija, za svoju korist i svojih sledbenika koji su im pomogli da dodju na vlast, a na stetu ogromnog br.ljudi.-i usporavanja nekog prirodnijeg evoluitivnog procesa celokupnog covecanstva. u suprotnom , normalno da ne bi nikada ni dosli na vlast.
i zato kazem boljsevicko masonska zajebancija. masonima jeoduvaek bila poznata ova budisticka doktrina. prevodi budistickih ucenja na zapodu postoje oko 400 godina. takva tradicija kao znanost je postojala i u starom egiptu. tako da ne, nista nije moralo da bude kako je bilo. sve je to poslo putem kojim nije trebalo da podje. definitivno.zasto? pa po nekoj logici sta je normano a sta ne. i da ne mistifikujemo takva pitanja vise, i da se svi slozimo da je logika -nauka.
a i zato sto je vec postojao put kojim je trebalo da se ide. postojala je dharma ili ucenje koja je sluzi coveku i individualno da se snadje na zivotnom putu. takvo znanje je namenjeno svakom coveku na planeti. to je bilo i jeste "covekovo pravo" samim njegovim rodjenjem.

i zato kazemu kontextu istoriskih dogadjaja mislim da darvinova teorija o evoluciji i spenserova "Survival of the fittest" ili tautologija kako neki vole da to zovu, je i bila esencionalna - backbone marxsisticke i komunisticke filozofije.takva ideologija je bila je pogubna za stotine miliona ljudi na planeti.
na pitanje ;da li je sve tako mozda i trebalo da bude, moj odgovor je ne. i apsolutno ne. sa znanjem koje je covecanstvo nasledilo.definitino ne.
po mom shvatanju tautologija samo oprvdava "otimacinu" onih agresivnijih- koji su po pravilu primitivniji , kako jneko rece, tako da su losi za geneticko mutiranje i samim tim se dovodi u pitanje opstanak vrste. "Survival of the fittest" moze da objasni evoluciju u zivotinjskom svetu ali ne i kod coveka

dharma wheel


p.s. koga zanima ovo sto sam pisala...sorry, ali text je nekoliko puta editovan.(ha-ha-ha-os)_
kao prvo htela sam da napisem nekoliko recenica kao zakljucak nekih stvari o kojima razmisljam.
posle se to sve malo vise iskomplikovalo tako da sada, meni je jasno sta sam htela da kazem.
a oni koji mozda ovo citaju, bas i nisam vise sigurna.
ali ajde neka ostane ovako.
omega68 omega68 20:17 14.02.2009

Re: dharma wheel

bindu



da zakljucim sa ovom temom.
mene kao studenta budizma -koji se bazira na spoznaji; posledica i uzrocnika ljudskih sudbina i istorije, fascinira to-da i pored kulturne i znanstvene zaostavstine, postoji nesvesnost i nebriga tj.neodgovornost prema uzrocnim posledicama, koje ljudi kao pustos ostavljaju za sobom.
takva ucenja se uzimaju da bi ljudi na vreme shvatili posledice svojih svojih delanja tj svoje egsistencije , kako na kratko tako i na duze vremenske periode i imali snagu i moc da sprece tj okrenu "tocak sudbine" ili dharma wheel kako se jos zove, sve za korist covecanstva i to na prirodan nacin; sa svim vrlinama i postovanjem prema ljudskom zivotu.-dharma wheel, je u budizmu veoma vazna doktrina. to je bas ta doktrina uzrocnika (rodjenje) i posledica (umiranje)-prirodno a ne nasilno.to nam omogucava tkz. ucenje dharme.

komunisti su iskoristili bas tu tehniku- okretanja tocka sudine -koju su nazvali ;r-evol-ucija, za svoju korist i svojih sledbenika koji su im pomogli da dodju na vlast, a na stetu ogromnog br.ljudi.-i usporavanja nekog prirodnijeg evoluitivnog procesa celokupnog covecanstva. u suprotnom , normalno da ne bi nikada ni dosli na vlast.
i zato kazem boljsevicko masonska zajebancija. masonima jeoduvaek bila poznata ova budisticka doktrina. prevodi budistickih ucenja na zapodu postoje oko 400 godina. takva tradicija kao znanost je postojala i u starom egiptu. tako da ne, nista nije moralo da bude kako je bilo. sve je to poslo putem kojim nije trebalo da podje. definitivno.zasto? pa po nekoj logici sta je normano a sta ne. i da ne mistifikujemo takva pitanja vise, i da se svi slozimo da je logika -nauka.
a i zato sto je vec postojao put kojim je trebalo da se ide. postojala je dharma ili ucenje koja je sluzi coveku i individualno da se snadje na zivotnom putu. takvo znanje je namenjeno svakom coveku na planeti. to je bilo i jeste "covekovo pravo" samim njegovim rodjenjem.

i zato kazemu kontextu istoriskih dogadjaja mislim da darvinova teorija o evoluciji i spenserova "Survival of the fittest" ili tautologija kako neki vole da to zovu, je i bila esencionalna - backbone marxsisticke i komunisticke filozofije.takva ideologija je bila je pogubna za stotine miliona ljudi na planeti.
na pitanje ;da li je sve tako mozda i trebalo da bude, moj odgovor je ne. i apsolutno ne. sa znanjem koje je covecanstvo nasledilo.definitino ne.
po mom shvatanju tautologija samo oprvdava "otimacinu" onih agresivnijih- koji su po pravilu primitivniji , kako jneko rece, tako da su losi za geneticko mutiranje i samim tim se dovodi u pitanje opstanak vrste. "Survival of the fittest" moze da objasni evoluciju u zivotinjskom svetu ali ne i kod coveka

dharma wheel


p.s. koga zanima ovo sto sam pisala...sorry, ali text je nekoliko puta editovan.(ha-ha-ha-os)_
kao prvo htela sam da napisem nekoliko recenica kao zakljucak nekih stvari o kojima razmisljam.
posle se to sve malo vise iskomplikovalo tako da sada, meni je jasno sta sam htela da kazem.
a oni koji mozda ovo citaju, bas i nisam vise sigurna.
ali ajde neka ostane ovako.

Baš mi drago što si baš ovde to objasnila, mislim da mi je jasno
vlstankovic vlstankovic 09:13 15.02.2009

Tito

Bez sumlje vrstan političar za sebe i svoj narod.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:47 15.02.2009

Re: Tito

али овде је уптраво питање који је његов народ?
hajkula1 hajkula1 01:07 16.02.2009

o putovanjima

Rodjena sam u ,,Titovoj,, Jugoslaviji.
Putovala sam cesto. Bez maltretiranja za vize, nisu mi bila potrebne. Nisu svi putovali jer ih nije zanimalo. Ko je imao zelju mogao je za malo para. Bez viza!
Dunulo bi mi da sa drugaricom nocnim vozom odem u Bec. Ponesemo sendvice i po dve flase Knjaz Milosa. Dan provedemo u zujanju da bi popodne krenule kuci. Ucenici i studenti su imali razno-razne popuste. Ili se nas cetvoro skupi, podelimo troskove benzina... da nam doope vidi put.
Zasto nisu putovali mnogi moji prijatelji i vrsnjaci? Njihove porodice su finansijski mnogo bolje stajale nego moja porodica a govorili su da nema para za putovanja, imali su druge prioritete ili su se plasili da ih puste na put.
Moji u zivotu nisu imali kredit. Sa malo para moglo se dosta. Prvi u kraju smo kupili TV. Ali TV u boji su imali mnogi pre nas. Pa sta? Zanimalo me nesto drugo. Namestaj nismo menjali, bio je upotrebljiv i predratni. Menjao se mebl. Kupio bi se materijal jednog meseca nesto, drugog nesto. Komsija tapetar bi obnovio lezaje i ostalo ili za dz ili sa velikim popustom jer se kod nas u dvoristu spremala zimnica za ceo komsiluk, baka bila vesta i imala sjajne recepte.
Ko nije putovao u inostranstvo?
Jedan primer
Moji prijatelji, cetvoro dece, tata gradjevinski radnik, mama domacica, povremeno bi radila, podstanari i gradili kucu u kraju. Dok nisu zavrsili kucu, P+2+ potkorvlje! sto je doduse trajalo nesto vise od 10 godina. Taman su poceli da putuju, kad vize... Imali su nizak prosek-po-clanu-porodice pa su isli preko skole na zimovanja i letovanja za dz. (Kao i ja.) Njihovi su gradili kucu, bili podstanari, mi smo ziveli u svom sasvim obicnom da ne kazem skromnom stanu, nista posebno. Troje su isli u muzicku skolu, cetvrto, moja skolska i ja na sport i raznorazne sekcije i klubove u skoli i Domu pionira. Svo cetvoro su deo raspusta provodili kod jednih bake i deke na selu a drugi deo kod drugih (par puta sa njima i ja). Posto nisam imala zadovoljstvo seoskog turizma (zbog cega sam pricala da cu se udati za seljaka, da moja deca imaju selo!) i posto sam ulivala poverenje, imala sam izbor da putujem gde pozelim.

Kako danas zive slicne porodice? Da ne pominjem lecenje, zubara... Danas ta moja skolska ne moze da dobije vizu da ode kod brata u Nemacku a njene cerke dobijaju. Alo! (Ona putuje na Tajland, u Tunis, Tursku...) Da moze bez viza, ja bih sa skolskom i njenim cerkama u auto pa via Nemacka, za dz!

Naravno, prizivam nacionalizaciju i zaplenu imovine nelegalno stecene. Ko se to enormno obogatio u medjuvremenu a da je placao poreze, carine, pune plate radnicima i doprinose na njih? Kapitalisti u Srbiji . Naravno, neradnicima otkaz, nesposobnima promena radnog mesta a lopovi u zatvor.

I da, verujem dedi na rec, pravi Josip Broz Tito nije imao veci deo kaziprsta. Cak je pominjana fotografija na kojoj se to vidi. Ali ma ko da je bio, bolji je od vecine danas.

omega68 omega68 14:46 16.02.2009

Re: o putovanjima

Ali ma ko da je bio, bolji je od vecine danas.

To i jeste problem.Sve ove danas je stvorio - ON

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana