Ludilo kao priča bez kraja ili glupost je neuništiva

Miloš Šaranović RSS / 23.07.2007. u 20:26

O utakmici Zrinjski – Partizan, igranoj prethodnog četvrtka u Mostaru, rečeno je dosta.

Aspekt jedan, sportski, lak za analizu, Partizan je za Zrinjski preozbiljna evropska ekipa i rezultat (najubedljivija Partizanova pobeda na gostovanjima u evropskim kupovima u istoriji) je sasvim realan odnos snaga.

Priča dva, geografsko-meteorološka, recimo... Mostar je pakao, kraj sveta, 46 u (nepostojećem) hladu, toliko je teško da bi turistima koji ga u solidnom broju posećuju bilo sasvim umesno vratiti deo novca.

Treći segment priče je sasvim lična ali, bojim se i prilično realna, slika Mostara kao jednog od simbola dugogodišnjeg suživota, višegodišnjeg rata i opet višegodišnjih pokušaja da se normalan život uspostavi ponovo.

Tri etničke grupe, uz izvinjenje malobrojinijima i onima koji se ne prepoznaju u opisu Svojih, funkcionišu po istom principu – mržnja, itekakva, netolarancija, vrhunska, loša sećanja, odsustvo želje da se krene napred... Zlo.

Ilustracija prva, Istočni Mostar, bošnjački uslovno rečeno, konobar, pristojan, lucidan, povremeno duhovit, kaže da je "nekada samo Tito imao obezbeđenje, sada svaki hajvan koji je predsjednik mjesne zajednice ide sa tjelohraniteljima", priča da mu je "stara ostala bez posla u nekakvom pamučnom kombinatu. Kupio Švajcarac, prodo, ostali radnici na ulici", tvrdi da je "nekada sve bilo normalnije, ljudi su bili ljudi, nisu se prebrojavali", kaže da ne razume mržnju, "neće valjda dovijeka", a ispraća nas rečenicom "Razbijte Ustaše, dajte im pet ako bude moglo..."

Slika druga, stadion pod Bijelim Brijegom, nema press centra, nekakva kafana sa slikama iz "svijetle povijesti Zrinjskog". Klub osnovan 1905, fuzionisan 1917. sa Hrvatskim športskim klubom, sada je, logično, HŠK Zrinjski, zbog postavke dela muzeja u kojoj dominiraju crne uniforme zabranjen posle onog rata. Posle ovog, u Mostaru, daleko bilo, nedovršenog, obnovljen i sada je ponos hrvatskog Mostara. Kažu ljudi iz uprave kluba da "ne vjeruju da će bit probelma, kršćani smo"... Ne vole Velež ni komšije, kažu da je prošle godine kada je Brazil pobedio Hrvatsku "skoro novi rat počeo jer su oni navijali za Brazil, a mi ovu Bosnu ne priznajemo"... Prate hrvatsku ligu, kažu da je neviđeno jaka, strašni klubovi, na blago ironično pitanje što to ne pokazuju u Evropi, kažu "ma pusti Evropu, koga to zanima".

Pogled treći, navijači Partizana stigli iz Srbije, Crne Gore i Republike Srpske, nacionalno svesni, u Nevesinju se "pripremili" za kraj puta, otvorili boravak na stadionu tučom sa obezbeđenjem, podsetili navijače Zrinjskog na početak devedesetih kada su plamteći predmeti padali na njihove glave, ruku na srce, neko ih je drugi slao, pa se uhvatili u koštac sa domaćim navijačima...

"Ubij Srbina", "Ubij, zakolji, da Hrvat ne postoji", "Srbe na vrbe", "Oj ustaše, neka, neka, Ovčara vas opet čeka", pa "Kosovo republika", pa "Pičke četničke/ustaške", pa baklje, kamenje, flaše, jedni na druge, i jedni i drugi na policiju, jakih sat i kusur rata na tribinama, apeli igrača, sudija, delegata, nekako se završilo...

Partizan poveo sa 5:1, domaći navijači krenuli sa stadiona, Grobari se dosetili slogana "Nož, žica, Srebrenica"... I tu je vrhunac ludila, kraj razuma, domaći navijači, delom krvavih glava i mahom zakrvavljenih očiju, puni mržnje prema gostima stali i odgovorili (mlakim) aplauzom!?

Normalno, muka i agonija treće strane su zajedničko dobro, konsenzus postoji, možemo mi da se koljemo, ubijamo i mrzimo, ali je lepo setiti se da je neko treći stradao...

Ta reakcija mi je jači utisak od svog ostatka apsurda, bosanske štampe koja je teško opisala ceo događaj, 'dočeka heroja' u Nevesinju te noći, velike tuče navijača Zrinjskog sa policijom satima posle odlaska gostujućih navijača, slavlja navijača Veleža...

Opasno je ovo ludilo naše, zajedničko, beskrajno, bojim se. Još se nadam da grešim, ali kraja, čini mi se, nema.



Komentari (28)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

MMMila MMMila 20:50 23.07.2007

A posle neko predlozi:

JADRANSKU FUDBALSKU LIGU! Koja glupost! Ne zbog fudbala, naravno! Mada bi i sa te strane mogli da raspravljamo (koliko je jos ekipa nivoa Zvezde, Partizana, Vojvodine, Dinama...)

Broj gledalaca na tribinama (koliko god ih malo bilo) na fudbalskim stadionima prelazi "kriticnu masu" koja se bilo kako da kontrolisati! A mi jos nismo zreli za samokontrolu!
M a R k O M a R k O 23:32 23.07.2007

Re: A posle neko predlozi:


A zashto da ne Jadranska liga? Prvo ljudi su se vishe smorili i od derbija, mislim da se igra 4 ili 5 x godishnje po novom sistemu. Drugo ako si ishla na derbije a pretpostavljam da jesi onda verovatno znash shta se ovde sve deshava pre, za vreme i posle utakmice. Znachi mrznja postoji e sad da li su to "ustashke", "balijske", "grobarske", "ciganske" p...e (izvinjavam se svima) to nije bitno bitno je da su p...e. Ipak su takvi manjina, mislim na one koji su spremni i na tuchu,divljanje i sve shto ide uz to. Trece, zashto zbog takvih "navijacha" uskratiti pravo vecini da gleda kvalitetniji fudbal i klubove iz bishe Yu? Izrachunaj koiko ti treba policije (koja i ovako nishta pametno ne radi) ili onih nindza kornjacha, pratnja chim predju granicu, sve do hotela, posle do stadiona i sve isto u kontra smeru. Znam da bi u pochetku sigurno bilo buke oko toga ali posle 1 sezone to bi postala normalna stvar. Ako policija hoce ozbiljno da radi svoj posao garantujem da sve ovo moze da se organizuje i bude na ok nivou. Ponavljam josh jednom isti je to stepen mrznje na relaciji "navijacha" npr. Zvezda-Partizan, Zvezda-Hajduk, Partizan-Hajduk... Plashim se da ako i dalje budemo igrali u ovim nashim "super" ligama nikada necemo uci u onu pravu ligu! Jednostavno bez jakih utakmica i punih stadiona nash fudbal postaje tj. jeste veoma dosadan. Cele godine chekash jednu utakmicu koja je bitna, popushish i palish gajbi obeshena nosa. DOKLE...?! :(
MMMila MMMila 07:18 24.07.2007

Re: Ajd' da odgovorim...

E pa evo ovako! Jadranska liga (znaci, bivse Ju zemlje) bi bila, po kvalitetu, ne mnogo bolja od nase Super lige. Svedoci smo toga i u kosarci. Naravno da bi morala da bude napravljena po nekoj proporcionalnosti (ucesca u preduzecu pa zvalo se ono Sidro ili nekako drugacije) sto znaci da bi uvek imali neke timove, ali ne uvek i kvalitetne. U prilog tome, pogledajte ko je sve iz okruzenja igrao Intertoto kup i ko igra kvalifikacije za UEFA Kup i Ligu sampiona.

Takmicenje bi moralo da bude UEFA takmicenje (drugacije ne dolazi u obzir) a posto bi se desavali razni izgredi (nacionalisticki i drugi - kriticna masa, rekog gore) STALNO bi svi (ili vecina) bili kaznjeni, sto znaci da ne bi imalo ni finansijskog efekta.

Regionalne lige UEFA ne tolerise , sem nekog takmicenja u Skandinavskim zemljama, gde je uostalom i kalendar takmicenja apsolutno drugaciji nego kod nas.

Bilo je predloga o regionalnoj ligi (na nivou odredjenih klubova) u kojoj bi ucestvovali Olimpijakos, PAOK (Grcka), Galatasaraj, Steaua (Rumunija), Zvezda... sto je vec druga prica kada je kvalitet fudbala u pitanju, sto mislim da treba da bude presudno.

S druge strane recimo Hrvati (predsednik saveza im Markovic) su "pregovarali" sa Austrijancima, Madjarima, Slovencima pa je cak gospodin spomenuo i Italijane (praveci racun bez krcmara).

Eto, cinjenica zbog kojih sam ja protiv Jadranske lige, a za regionalnu druge vrste!
MMMila MMMila 09:40 24.07.2007

Re: Ajd' da odgovorim i dodam...

Mozda i ovo pomogne... u razmatranju regionalizacije u fudbalu!
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 21:02 23.07.2007

Ludilo...

... ali lici i na "Besnilo". Tek kad ovakve morone budu cekale marice na granici (izlasku iz stadiona, na kucnom pragu, stagod...) vratice se i fudbal .... do tada mozemo i da ne idemo na evropska takmicenja... po prvi put, posle duge istorije, po meni, nepravednih kaznjavanja (neigranje na domacem terenu, izbacivanje reprezentacije sa EP 1992, femkanje engleskih klubova da dodju ovde i igraju posle 5. oktobra itd) ne bih se uopste bunio ako zabrane, ne samo Partizanu (posto tesko da spadam u to "mi" vec i svim nasim klubovima da igraju u Evropi dok se ne nauce pameti...
Teen Teen 21:52 23.07.2007

Re: Ludilo...

Dejan Nikolic
... ali lici i na "Besnilo". Tek kad ovakve morone budu cekale marice na granici (izlasku iz stadiona, na kucnom pragu, stagod...) vratice se i fudbal .... do tada mozemo i da ne idemo na evropska takmicenja... po prvi put, posle duge istorije, po meni, nepravednih kaznjavanja (neigranje na domacem terenu, izbacivanje reprezentacije sa EP 1992, femkanje engleskih klubova da dodju ovde i igraju posle 5. oktobra itd) ne bih se uopste bunio ako zabrane, ne samo Partizanu (posto tesko da spadam u to "mi" vec i svim nasim klubovima da igraju u Evropi dok se ne nauce pameti...

Ja bih bas voleo da uzivo gledam one fajtove iz filma "ID" , ali postene fajtove izmedju murije i navijaca . To je bre sport!!!!! :)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:26 23.07.2007

Miloše...

Dobra analiza stanja, jako slična onom Andrićevom opisu kad ludilo zahvati čaršiju, iz "Travničke hronike".
No, bilo je, samo pre tri četiri godine nezamislivo da jedan klub iz Srbije odigra utakmicu pod "Bijelim bregom" i da ga doprati hiljadu navijača koji onda ratuju po Mostaru što sa protivničkim navijačima, što sa policijom.
Mene ne brinu slike iz klupskih prostorija Zrinjskog. Ne brine me ni to što se baš ne podnose Zrinjski i Velež. Mene brine ponašanje naših navijača i jedna mukla tišina, pa čak i huškanje da to tako treba i podgrevanje potpuno promašenih koncepcija. Tako se, neznam u kojim novinama, opisuje ta situacija kao "junačko" delo grobara, nekakvo čestitanje, pa "srećne vam rane junaci"...pa, najgore od najgoreg, kao podvig.
No, ako sportski razmišljamo, fudbal bez regionalne lige, ovde će postajati sve gori. I ta liga je budučnost, šta god ko mislio. Bez obzira na "šuplje glave" pripremane u Nevesinju...i na svu šizofreniju pocepanog Mostara...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:59 23.07.2007

Re: Miloše...

...
gaus gaus 23:24 23.07.2007

Re: Miloše...

Mene ne brinu slike iz klupskih prostorija Zrinjskog.

Zbog cega vas ne brinu te slike? Zar nije i to deo problema? Slazem se da su huligani koji se predstavljaju kao navijaci Partizana deo problema, ali zar je resenje u ignorisanju divljastva drugih? Ako zelite ZAJEDNICKu ligu, i problemi postaju ZAJEDNICKI.

No, ako sportski razmišljamo, fudbal bez regionalne lige, ovde će postajati sve gori. I ta liga je budučnost, šta god ko mislio. Bez obzira na "šuplje glave" pripremane u Nevesinju...i na svu šizofreniju pocepanog Mostara...

Zar je fudbal vazniji od bezbednosti i, u krajnjem slucaju, necijeg zivota? Fudbal je specifican, to nije kosarka koja okuplja ne vise od 5-8 hiljada ljudi. Ovde su u pitanju desetine hiljada ljudi koji mec posmatraju u kontekstu bitke i, u skladu s tim, spremni su da uzmu ucesca ne zalezi da u toj borbi daju zivote drugih...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:45 24.07.2007

Re: Miloše...

gaus
Mene ne brinu slike iz klupskih prostorija Zrinjskog.

Zbog cega vas ne brinu te slike? Zar nije i to deo problema? Slazem se da su huligani koji se predstavljaju kao navijaci Partizana deo problema, ali zar je resenje u ignorisanju divljastva drugih? Ako zelite ZAJEDNICKu ligu, i problemi postaju ZAJEDNICKI.

No, ako sportski razmišljamo, fudbal bez regionalne lige, ovde će postajati sve gori. I ta liga je budučnost, šta god ko mislio. Bez obzira na "šuplje glave" pripremane u Nevesinju...i na svu šizofreniju pocepanog Mostara...

Zar je fudbal vazniji od bezbednosti i, u krajnjem slucaju, necijeg zivota? Fudbal je specifican, to nije kosarka koja okuplja ne vise od 5-8 hiljada ljudi. Ovde su u pitanju desetine hiljada ljudi koji mec posmatraju u kontekstu bitke i, u skladu s tim, spremni su da uzmu ucesca ne zalezi da u toj borbi daju zivote drugih...

Nije mi drago što te slike tamo postoje, ali svako svoju kuću uređuje po svojoj meri. To bi trebao biti problem toga čija je kuća. Ako stvar ne izlazi iz "kuće" meni ne smeta. A i da mi smeta šta i kako to mogu promeniti. Sigurno ne tako što ću saopštiti koje slike on treba da drži na zidu.
Nešto je drugo ovde problem. Ako prihvatimo jedni druge na nekoj normalnoj osnovi, na razlikama koje su prihvatljive i ako ne kreiramo javnost koja će prema tom drugom biti neprijateljska, svi su uslovi da bar možemo normalno igrati fudbalsku ligu. Ako možemo usklađivati udžbenike istorije, zašto ne bi mogli imati na istom stadionu po nekoliko hilčjada ljudi koji navijaju za različite klubove, a da ničija glava ne bude razbijena.
gaus gaus 01:22 24.07.2007

Re: Miloše...

Nije mi drago što te slike tamo postoje, ali svako svoju kuću uređuje po svojoj meri.

Ako je liga zajednicka, onda je i kuca zajednicka - znaci uvodimo pravila koja vaze za sve podjednako.
zašto ne bi mogli imati na istom stadionu po nekoliko hilčjada ljudi koji navijaju za različite klubove, a da ničija glava ne bude razbijena.

Da li ste vi ikada bili na fudbalskoj utakmici? Verujem da ste culi za miroljubivu grupu ribara koji, u pauzama bacanja udice, navijaju za stanoviti nogometni klub 'Ajduk, a odazivaju se na ime "Torcida"? Ili mozda za hladnu i nezainteresovanu skupinu porodicnih ljudi koji nemo posmatraju utakmice svojih ljubimaca u crveno-belim dresovima, prekidajuci pozorisnu atmosferu tek ponekim aplauzom - tzv "Delije"? E sad, kad bi nekoliko desetina hiljada - recimo 30.000 - pijanih i ludih manijaka koji se mrze i ne prezaju od nasilja doslo na stadion i posmatralo utakmicu sa mnom i mojom cerkom od cetiri godine, sta bi mi predlozili u cilju kreiranja javnosti?
Doctor Wu Doctor Wu 06:18 24.07.2007

Re: Miloše...

Ako prihvatimo jedni druge na nekoj normalnoj osnovi, na razlikama koje su prihvatljive i ako ne kreiramo javnost koja će prema tom drugom biti neprijateljska, svi su uslovi da bar možemo normalno igrati fudbalsku ligu. Ako možemo usklađivati udžbenike istorije, zašto ne bi mogli imati na istom stadionu po nekoliko hilčjada ljudi koji navijaju za različite klubove, a da ničija glava ne bude razbijena.

Da, kao sto je Knin bio pun navijaca Dinama i Hajduka, a Duvno Zvezde i Partizana, :). Pa, ljudi su se delili i u onoj Jugoslaviji, gde se jednakost usadjival korbacem.

U svakoj populaciji, pa i onoj navijaca postoji jedno 10% ljudi koji pribegavaju nasilnim sredstvima (to je, izgleda, antropoloski fakat i nema nikakve veze sa Srbima/Hrvatima/Muslimanima). Zbog njih (treba da) postoji policija i tako je svuda u svetu. I na stadionima West Hama i Leedsa se nedeljom pevaju rasisticke pesme, kao sto i navijaci Lacija pevaju pesme u slavu Musolinija (a i Arkana, s vremena na vreme, :)).

Problem je sto se kod nas tih 10% ne predstavljaju kao marginalci nego kao mainstream tj veci je problem to sto je celo Nevesinje docekalo 'oslobodioce' (ne sumnjam da je slicno bilo i u zapadnom Mostaru) i sto su se mediji s obe strane potrudili da drugu stranu predstave kao iskljucive krivce (sto je socioloski problem) nego to sto su se dve bande potukle na stadionu (sto je policijski problem).

Jadranska liga moze u Srbiji i Hrvatskoj (gde mi se cini da policija ima dovoljno snage da se izbori sa huliganima) ali ne i u Bosni: kilava zemlja, kilava policija.
ljiljaO ljiljaO 07:39 24.07.2007

Re: Miloše...

Slike iz prostorija Zrinjskog i majice s Mladicevim likom to mu, bar meni tako izgleda, dodje na isto.
Cinjnica je da bi se, po pokretanju neke Jadranske lige, posle nekog vremena bas kao i u kosarci strasti malo primirile. Ali je problem sta do tada. To bi bilo svesno izlaganje riziku jednog veceg broja ljudi.
Zamenik gen. sec Partizana je inace juce izjavio (procitala u nekim domacim novinama) kako su Partizanovi navijaci bili izprovocirani, ma sta to znacilo. Uvek neko moze da se smatra isprovociranm, Lako je naci razlog. Navijaci su u "gomili" i tu se gubi samokontrola.
Dalje, ma koliko ovo ruzno zvucalo. Jedan broj navijaca iz recimo RS dosao je na utakmicu u Mostar kako bi radili i vikali ono sto su radili i vikali. Oni su to shvatili kao priliku da "nekaznjeno" izraze svoje politicko misljenje. To ne smeju u "normalnim" okolnostima, ali utakmica je uvek prilika da kao pripadnik gomile ne budes izlozen odgovornosti kao poojedinac.
Pa i na EP za mlade oni "rasisti" su uglavnom imali pasos EU jer tamo vec dugo zive. Znaci za njihovo ponasanje je odgovorna EU jer ih ona "vaspitava".
mcvetkovic mcvetkovic 12:38 24.07.2007

Re: Miloše...

Drago Kovacevic:
Nije mi drago što te slike tamo postoje, ali svako svoju kuću uređuje po svojoj meri. To bi trebao biti problem toga čija je kuća. Ako stvar ne izlazi iz "kuće" meni ne smeta. A i da mi smeta šta i kako to mogu promeniti. Sigurno ne tako što ću saopštiti koje slike on treba da drži na zidu.
Nešto je drugo ovde problem. Ako prihvatimo jedni druge na nekoj normalnoj osnovi, na razlikama koje su prihvatljive i ako ne kreiramo javnost koja će prema tom drugom biti neprijateljska, svi su uslovi da bar možemo normalno igrati fudbalsku ligu. Ako možemo usklađivati udžbenike istorije, zašto ne bi mogli imati na istom stadionu po nekoliko hilčjada ljudi koji navijaju za različite klubove, a da ničija glava ne bude razbijena.


Sve sto je u tvojoj kuci nosis sa sobom kad god izadjes iz nje. I dobro i lose. Ukoliko mozda nije dovoljno jasno - ako u kuci imas Hitlerovu sliku to znaci da si nacista, cak i ukoliko tu sliku ne nosis sa sobom kad izlazis iz kuce. I to naravno ne vazi samo za Hitlerovu sliku, nego i za sliku Pavelica, Milosevica, Mladica, i da ne nabrajam vise. Mi jedni druge moramo da prihvatimo po nekoj drugoj osnovi. Ali da li ta osnova treba da bude tolerisanje tudjeg naci(onali)zma? I sta bi rekao da recimo Partizan u svojim prostorijama ima slike Mladica i Karadzica? Da je sve u redu, dok god to "ne izlazi iz njihove kuce"?
Mirko Kontic Mirko Kontic 00:36 24.07.2007

Nema

nama mira
s njima ni s njima s nama.
Trica Trica 05:06 24.07.2007

More,

teška je to stoka. Svi ti "ultrasi", "hools" i ostali neiživljeni debili. Volim fudbal, pratim ga odmalena, a to je nekih 30 godina, ali ovakvo divljanje me ostavlja bez reči. "Nož, žica...", "Srbe na vrbe", "Ubij, zakolji da Hrvat/Srbin ne postoji", "Zašto ćutite, pič.ke ustaške?", "Rat-ko Mla-dić" ,"O-luuuu-ja"... Bože, koliko materijala za barem desetak ozbiljnih psiho-socio-antropoloških analiza.
Mada, mislim da nama ni jedna masovna dijaliza ne bi pomogla. Žao bi mi bilo da JSD (jesu li još uvek "J"?) Partizan popije bananu od UEFE, ali, kad sve izvagam, mislim da bi nam to, na kraju, dobro došlo! Ozbiljno. Pa, neka plačemo i kukamo prvih mesec dana, kako samo nas, je l' te, UEFA mrzi (naravno, niko se neće setiti ništa da napiše o Legiji ili PSV; ništa o drugim klubovima i reprezentacijama koji su platili ohoho debele kazne zbog idiotluka svojih "navijača"... a onda će, barem neki od naših vrlih patriota, sesti pred ogledalo, počešati se po... hmmm... temenu i eventualno skapirati da smo ipak MI usrali motku. I to debelo. I da toj glupoj, apriornoj naci-šovinističkoj mržnji stvarno nema mesta u sportu. Ma koliko nam to sad izgledalo neobjašnjivo.... ili, kao nekakva anti-srpska urota (nakon već poznatih istorijskih urota od strane Vatikana, Washingtona, Moskve, Teherana, Zagreba, Sarajeva, Prištine, Aljaske ...), na kraju ćemo ipak nešto naučiti. Ili ćemo, barem, imati razlog više da se preispitamo, priupitamo, iz(kan)analiziramo...
Ne očekujem nikakav ekspresno-spektakularni pomak napred, ali, mic po mic, jedna po jedna kazna... počećemo i mi da koristimo mozak. Imamo ga, toliko mogu da garantujem. I to je već "priceless", dok za sve ostalo postoji VISA kartica.
Velimir Jeremić Velimir Jeremić 10:06 24.07.2007

Re: More,

Rešenje definitivno mora doći tek nakon saglasja volja onih koji o tome odlučuju (političari, Savezi, vlasnička struktura u klubovima, sudije i sudijska organizacija, menadžeri , vođe navijača i dekrimnalizacija navijačkih grupa itd), nakon toga LUSTRACIJA SVIH UKLJUČENIH U PROCES) privatizacija i konačna svojinska definicija sportskih klubova i striktna primena zakona o sprečavanju nasilja na sportskim priredbama. Mada, možda ipak najpre lustrirati sve učesnike i razmisliti o tome da uglavnom u svim zemljama u okruženju nastaju incidenti uvek i svuda gde postoje dva različita entiteta (dva različita mišljenja, dva odeljenja u školi, stanari u dve susedne zgrade). Razmisliti zbog čega niko ne navija za svoj tim, već navija protiv protivničkog tima?
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:20 24.07.2007

Strašno.

A pored Travničke hronike, ima i mnogo lep i sažet opis, u istog pisca, u Gospođici. Kada ga pročitaš, vidiš da se ili istorija ponavlja ili vreme stoji.
Jel ' beše ono Ajnštaj rekao da i svemir ima granice, samo je ljudska glupost neograničena.
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 12:28 24.07.2007

Re: Strašno.

Cini mi se da ide ovako : Samo dve stvari su bezgranicne, svemir i ljudska glupost. Samo za svemir nisam bas siguran :)
MMMila MMMila 13:47 24.07.2007

Re: Strašno.

ma ako vec pricate o Ajnastajnu, da ipak to nije da je brzina svetlosti u vakuumu (rekli bismo svemiru) apsolutna:) Ali nema veze... onaj drugi deo s ljudskom gluposcu je sasvim sigurno tacan:)
:)
gaus gaus 14:37 24.07.2007

Re: Strašno.

da ipak to nije da je brzina svetlosti u vakuumu (rekli bismo svemiru) apsolutna

Za koji ti klub navijas? Kladim se da je u pitanju Partizan...
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:33 24.07.2007

Tako je, Dejane.

Hvala :)
MMMila MMMila 19:58 24.07.2007

Re:Za Gausa!

Eh, eh...pitas sportsku novinarku koja radi FUDBAL za Engleze za koga navija... Pa imas li ti srca!!!!

A opet, licno smatram da novinar ipak mora da navija, jer onda znaci da voli fudbal!

:)
gaus gaus 21:18 24.07.2007

Re: Re:Za Gausa!

MMMila
Eh, eh...pitas sportsku novinarku koja radi FUDBAL za Engleze za koga navija... Pa imas li ti srca!!!! A opet, licno smatram da novinar ipak mora da navija, jer onda znaci da voli fudbal!:)

Ma lepo je sto ti volis fudbal, volim ga i ja pa ne izmisljam nove teorije u fizici:
da je brzina svetlosti u vakuumu (rekli bismo svemiru) APSOLUTNA
- ovo ti je bilo fenomenalno...
Pa kako ti, kao sportski novinar, kometarises pad Robbie Fowler-a? Ode covek u Cardiff. A bio je silan dasa...
MMMila MMMila 10:41 25.07.2007

Necu da zloupotrebljavam domacina!

Jao, kazes nisam bila precizna:) Kako li mi sse to omace...da, da brzina svetlosti je apsolutna a najveca u vakuumu, jel tako beshe! Ili me dr Dragomir Krpic nije dobro naucio, zalicu se (on me to prvi ucio....).

:)

Eh, Gause, a sto ti ne volis zene i to sportske novinarke???!!!! Da znas da pravish gresku! Skoro da i nema plavusha:)
gaus gaus 15:40 25.07.2007

Re: Necu da zloupotrebljavam domacina!

da, da brzina svetlosti je apsolutna a najveca u vakuumu, jel tako beshe!

Ej, pa ja sam te samo malo peckao, nema ljutis - brzina nije i ne moze biti apsolutna, bespredmetno je povezivat pojam apsolutnosti i pojam brzine. Inace, tacno je da svetlost (kao i druga elektromagnetska zracenja) imaju najvecu brzinu u vakuumu (cuvena konstanta c) - s tim da se svemir ipak ne moze uzeti kao savrseni vakuum...
Eh, Gause, a sto ti ne volis zene i to sportske novinarke???!!!!

Nothing could be further from the truth... sportske novinarke su mozda od svih zena, najblize muskom idealu: s njima mozes, osim uobicajenih musko-zenskih aktivnosti, da odes k'o covek na tekmu, da zajedno gledate soccer uz 'ladno pivo i semenke a i da se jos posle lepo isppricate na temu sporta - multitasking, bre!

I da, domacine izvini na ovom malom trolovanju, sve je to u cilju poboljsanja sportske kulture u Srba (if ya know whatta mean - nudge, nudge, say no more, say no more..).
MMMila MMMila 16:02 25.07.2007

Re: Necu da zloupotrebljavam domacina!

Samo ti ne rekoh...ne volim Liverpul:)

Uf, ide ti to s fizikom, ali i tebi fali malko preciznosti! Ono, brzina i brzina svetlosti su razliciti pojmovi, rekla bih:)

Sorry, kolega domacine! Idem ako treba u privatnu prepisku!

Nego, kako bi podneo kada bi taj idealni sadrug znao vise od tebe o fudbalu recimo:)
Pape Pape 16:27 24.07.2007

O "navijačima"

Poznavao sam nekoliko tzv vodja navijača iz kraja, tu negde samim pocetkom devedestih. Pokadkad odlazio na utakmice. Kod navijača, ili bolje “navijača”, postoji pravilo da je svaki slogan dozvoljen, merilo je samo kako što više uvrediti protivničku stranu. Pa ko smisli jači. Sasvim kao u starim bitkama, gde su obračuni počinjali razmenama uvreda i pokazivanjem zadnjica.
Što su se vremena promenila, i novi i strašniji slogani došli na dohvat ruke nije krivica “navijača”. Oni su i nekada i danas, i ovde i u naprimer Engleskoj, bili i ostali isti. Problematični, željni da daju sebi smisao pripadajući nekakvom pokretu, neprilagodjeni, siromašni, nasilni, budale, dripci, lenštine itd…
Tek kada se društvo vaspita, na red mogu da dodju takvi (budite sigurni da će se oni poslednji vaspitati, ali smena generacija je neizbežna i medju njima, na kraju hoće, onoliko koliko je “vaspitan” prosečan engleski huligan). No izbiti iz ruku tako moćne slogane je proces znatno dugotrajniji nego staviti ih u upotrebu. Najzad, hoće li se ikada društvo vaspitati…
Naravno, vremena kada je bilo moguće organizovati utakmicu dva ljuta protivnika bez prisustva znatnih policijskih snaga su prošla još početkom osamdesetih, svuda.

Za kraj kao ilustracija, evo jednog skandiranja koje se ranih devedesetih pevalo na Severu. Uz melodiju “Old McDonald had a farm”.

Grobar se ugušio, ijaa-ijaa-ooo
Jer je...

Iako nije sa previše stila, ipak je manje mučno od onog “ubij, zakolji…”, nije li. Koje je počelo ubrzo potom, i nikako da se prekine…

PS izvinjavam se navijačima Partizana zbog dotičnog citata

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana