Klemente, doviđenja, svako dobro, i šta onda?

Miloš Šaranović RSS / 25.11.2007. u 02:46

Na pamet mi ne pada da ulazim u polemiku sa nervoznim delom javnosti koji tvrdi da je Klemente odličan trener te da bi, zbog toga, valjalo da nastavi svoju misiju. Pripadam onom drugom delu, podjednako nervoznom, koji smatra da je to kakav je Klemente (bio) trener potpuno nebitno.

Baskijac je sedeo na klupi španske reprezentacije, deo je skoro večite tamošnje priče o slalomima kroz kvalifikacije i padovima u prvoj vožnji na svetskim ili evropskim prvenstvima... Trenirao je Atletik Bilbao, Espanjol, Betis, Tenerife, Olimpik iz Marseja, možda još nekoga, izvinjavam se što ne mogu da se setim, sa najvećim klubom Baskije osvojio je dva prvenstva i Kup, recimo, sredinom osamdesetih. Dovoljno da može da se kaže da je dobar trener. Nedovoljno da se objasni zbog čega bi trebalo da vodi reprezentaciju Srbije u kvalifikacijama za SP 2010.

Treneri imaju iza sebe rezultat ili ga nemaju, 'stvaraju igrače', 'postavljaju sistem igre' ili se na neki drugi fudbalski način izraze. I onda se kaže da su dobri i uspešni, relativno dobri i uspešni ili neuspešni.

Rezultata nema, jedna pobeda i pet remija u duelima sa Portugalijom, Poljskom i Finskom, pristojan učinak, još dva puta tri boda sa Azerbejdžancima, četiri u duelima sa Jermenima, po tri sa selekcijama Kazahstana i Belgije. Nije to malo, nije sramno, šest pobeda, šest nerešenih, dva poraza, treće mesto u grupi. Klemente nije doveden da bi bio solidan treći u grupi nego da bi reprezentacija Srbije igrala na EP 2008. godine i taj posao nije obavio.

Kaže i kažu da je podmladio tim. Lepo. Branislav Ivanović, Miloš Krasić, Antonio Rukavina, Vladimir Stojković, Boško Janković, Duško Tošić, Milan Smiljanić, Zoran Tošić... nije njih Klemente smislio nego imaju po 22 ili 23 godine, naigrali su se za mladu reprezentaciju i neki drugi ljudi su ih doveli do 'A' tima. Klemente ih je pozvao jer su se Milošević, Jevrić i Đorđević povukli, jer Ilić i Vukić muku muče u svojim klubovima, a sa Kežmanom su se neki (pre)uticajni ljudi posvađali. Nije Klemente vizionar i spasilac nego je sklopio reprezentaciju od igrača koje ima. Iste bi, uglavnom, zvao i svaki drugi trener.

Imamo sistem igre, imamo igru? Ne. Da sam trener ili da sam bio igrač upustio bi se u objašnjenje, ovkao je neumesno, samo sam se dovoljno fudbala nagledao da sam potpuno siguran da ono što je igrala reprezentacija Srbije u ovim kvalifikacijama nije bilo dovoljno dobro.

Dakle, Klemente nije zaslužio da ostane. Nije zaslužio ni 700.000 evra koje FSS teško zarađuje, ne mogu da kažem naših jer nisam nijedan od tih 700.000 zaradio, ali su mnogi s pravom ljuti. Voleo bih da znam i da neko zvanično kaže koliko su bili plaćeni Klementeovi prethodnici, koliko su plaćeni treneri ostalih selekcija, da postane jasno koliko je Klementeova plata velika.

Stvar koja me posebno nervira je njegova priča o 'našem mentalitetu'. Da ne ulazimo u to da li mentalitet naroda uopšte postoji ili smo ipak skup pojedinaca, ako mu se to čini kao nerešiv problem onda je kao ozbiljan pedesetogodišnjak morao da se raspita gde ide i da li hoće da mu takvi plate 700.000 evra. O tome da li je normalno da svrati desetak puta po tri ili pet dana u zemlju u kojoj prima platu da i ne polemišemo... Nije.

E, sada, Klemente je radio kako je radio, zaradio koliko je zaradio i mi smo tu gde jesmo. Slažem se da je glupo tvrditi da nas je Klemente udaljio od evropskog vrha kojem pripadamo jer nije tako. Mi nismo deo vrha, mi smo isto što i Hrvati, Bugari, Turci, Norvežani, Ukrajinci ili Rumuni. Prevedeno na nivo nacionalnih takmičenja, dobri drugoligaši, neredovni prvoligaši, polufinalisti Kupa jednom u dvadesetak godina, povremeni učesnici Kupa UEFA, svejedno. Ništa više od toga.

Krivi smo, dakle, i sami, što uporno verujemo u to da smo najbolji i da je sramota kada to ne može da se pokaže na terenu. Ne može da se pokaže jer tako nije. Nego, lako je sa krivicom onih koji fudbal vole, oni imaju pravo da veruju u ono što im se sviđa i u 'opisu posla' svakog navijača je gomila razočaranja... Prosto, tako je.

Postoji drugi problem, odgovornost. Klemente nije došao sam, sa puškom u ruci, i zauzeo mesto selektora. Razmišljalo se, tražio se pravi čovek i, očigledno, nije nađen. Zbog čega i pod kakvim okolnostima morao bi da odgovori predsednik Saveza, Terzić. Samo da kaže o čemu je razmišljao, šta je od Klementea tražio, sa kim se konsultovao i kako mu se čini ishod akcije.

Da kaže da je zadovoljan i objasni zbog čega ili da kaže da je pogrešio. I objasni šta je sledeći korak, koji su kriterijum iza izbor selektora i koji se cilj pred njega postavlja. A onda da javnost, struka i 'struka' sude, pričaju, ljute se, likuju ili ćute.

Da ne nagađamo...

Ima Srbija dosta problema, ne mislim da je fudbal najveći ili najvažniji ali sam siguran da je onih koje zanima, opasno zanima, mnogo više od onih koji racionalno postavljaju stvari i shvataju da je to samo igra ili, u ekstremnijim slučajevima, gubljenje vremena.

Kao jedan od onih koji prvo gledaju i čitaju rezultate kvalifikacija pa onda vremensku prognozu, kursnu listu, TV program ili sve 'ozbiljne' vesti voleo bih da u novi ciklus kvalifikacija krenemo sa 'otvorenim kartama'.

U svakoj drugoj varijanti već sada nismo uspeli.

 



Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 02:56 25.11.2007

Hm..

mislim da će Siniša biti još gore rešenje, onako instinktivno rečeno.
Isto tako - mislim da je Klemente ok rešenje - ali da je imao "knap" količinu utakmica pred sobom - bez mnogo mogućnosti za kikseve.
Ali mislim da je Terzić najgore rešenje.
Da ne obrazlažem. Opet - osećaj.
Tata Tata 05:25 25.11.2007

hm...

Mi nismo deo vrha, mi smo isto što i Hrvati, Bugari, Turci, Norvežani, Ukrajinci ili Rumuni.


Jel ti ovo ozbiljno?

Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 06:20 25.11.2007

Re: hm...

U cemu je problem tata? Milos je u pravu? Spadamo u grupu navedenih zemalja. Koliko se secam bilo je i evropskih prvenstava gde smo mi isli a ovi iz grupe nisu. Ne shvatam zasto su samo Hrvati u "bold"? Turci i Rumuni su se kvalifikovali.

Mene licno ne itneresuje sta Hrvati rade (strana zemlja kao svaka druga), niti pratim njihov fudbal medjutim gledao sam njihovu utakmicu protiv Engleza posto sam se nadao da ce Englezi da izgube. Sta me je odusevilo kod hrvatske momcadi? Sama cinjenica da njima ta utakmica nije znacila nista, a englezima je znacila sve i da oni uspeju onako da ih nadigraju i ponize. E toj je vec nesto novo za balkanske narode. Nije Engleska neka ekipa, ali Englezi su Englezi, pogotovu kad im gori pod nogama. To se videlo i po onom nepostojecem penalu za engleze. Da ne umanjim uspeh Hrvatske, Srbija bi sigurno izgubila od ovakve engleske i to u Beogradu.
I Hrvati imaju slabu ligu, pa opet napravise dobar tim. Razlog?? Mladi treneri sa petljom. Drugi razlog navijaci. Njihovi navijaci na utakmice nacinalne selekcije idu sa hrvatskim zastavama i hrvatskim dresovima. Nasi idu sa dresovima zvezde, partizana, lav pivo majice itd. id. O zastavama necu ni da govorim, od one stare sa petokrakom, pa preko miloseviceve bez petokrake do novije srpske zastave. Znaci Hrvati znaju ko su is ta su. Mi jos nismo sigurni. Zato kada neko kaze igrajte za narod i zemlju, nasi fudbaleri ne znaju o kojoj zamlji i kom narodu je rec.

Ja licno volim da vidim Mihajlovica ili Djukica na celu reprezentacije. Od svega toga, najvaznije je da Terzic i kompanija odu iz srpskog fudbala.

Nisam upucen, kakava je Terzicevba biografija??
Unfuckable Unfuckable 07:07 25.11.2007

Re: hm...

Njihovi navijaci na utakmice nacinalne selekcije idu sa hrvatskim zastavama i hrvatskim dresovima. Nasi idu sa dresovima zvezde, partizana, lav pivo majice itd. id. O zastavama necu ni da govorim, od one stare sa petokrakom, pa preko miloseviceve bez petokrake do novije srpske zastave. Znaci Hrvati znaju ko su is ta su. Mi jos nismo sigurni. Zato kada neko kaze igrajte za narod i zemlju, nasi fudbaleri ne znaju o kojoj zamlji i kom narodu je rec.



izlupetao si se najstrašnije ..pošto naši navijaći -...a i momčad imaju i himnu i zastavu i pripadnost... - za razliku od prethodnih vađenja kada kao nisu znali koja to jugoslavija ...i šta da rade s tim
Sada lepo piše. I lepo svira.
Al nešto fali, definitivno
I nije Klemente kriv za to
Općeprisutna malodušnost je kriva.
Sindrom košarkaške reprezentacije . " Ako ne uspemo - rastrgnuće nas...bolje da ne igramo"
Previsoki ciljevi.
Premalo strpljenja.
Jel su fudbaleri i njihov mentalitet krivi što protiv Finaca u Bg dođe 15 soma umesto punog stadiona - da ih pojedemo samo tako ?
Il Terzićev marketing ?
Bosko Bosko 08:17 25.11.2007

Re: hm...sam si odgovorio

Ne shvatam zasto su samo Hrvati u "bold"?


Pa mozda ce ti biti jasnije kad procitas sopstvene reci:

Sta me je odusevilo kod hrvatske momcadi? Sama cinjenica da njima ta utakmica nije znacila nista, a englezima je znacila sve i da oni uspeju onako da ih nadigraju i ponize. E toj je vec nesto novo za balkanske narode.
.........................
Da ne umanjim uspeh Hrvatske, Srbija bi sigurno izgubila od ovakve engleske i to u Beogradu.


Sad je, nadam se, bold jasniji. I zasto nismo isto sto Hrvati (mislim na fudbalsku reprezentaciju, da ne bude zabune^^)


OK, mozda je Milos pogresio i kad je Srbiju svrstao sa Rumunijom i Turskom. To s Bugarskom je vec blize cinjenicnom stanju.
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 10:13 25.11.2007

Re: hm...

Ja na primer ne gledam reprezentaciju, koja predstavlja fudbal sa ovih prostora, još od poraza od Holandije 2:1.
Sunce ti, ima skoro deset godina.

Uvek je bilo nekog kalkulisanja: "Ako ovi u gostima pobede, a ovi sa ovima igraju barem nerešeno, i još ako pobedimo Jersey, imamo neke šanse da idemo dalje."
"Eh, kako nam nema Malte, San Marina ili Farskih ostrva u grupi?"

Ako se ovako prolaze kvalifikacije, bolje da puknemo sada nego da se opet brukamo na prvenstvu.

Ej, ni englezi nisu prošli. Ako je za utehu.
Miloš Šaranović Miloš Šaranović 11:01 25.11.2007

Re: hm...

Sasvim ozbiljno.
Da zanemarimo Svetsku rang listu, Italijani, Nemci, Francuzi, Španci, Holanđani, Englezi, recimo Šveđani i Česi, su prva liga. Čak i Portugalci, jedva.
Bez dileme i bez obzira na trenutne rezultate, pričamo o pedesetak ili sedamdesetak godina fudbala na evropskom nivou, i Belgijanci su bliži toj grupi nego mi, Hrvati, Rumuni ili Bugari, imaju iza sebe više polufinala ili čak finala svetskih i evropskih...
Ozbiljno, dakle.
Bosko Bosko 11:19 25.11.2007

Re: hm...

Cekaj Miloes, o kojih "pedesetak ili sedamdesetak godina fudbala na evropskom nivou" je rec? Valjda je rec o reprezentaciji Srbije i Hrvatske nakon raspada Jugoslavije, a ne o vremenu zajednicke reprezentacije Jugoslavije. Kako sam shvatio ti se profesionalno bavis sportskim novinarskom, pa ne bi, valjda, trebalo da te podsecam da je Hrvatska 1998. godine bila treca na svetu, da se od sticanja nezavisnosti plasirala na svako svetsko prvenstvo. Dakle, i bez ovog trijumfa u kvalifikacijama za prvenstvo Evrope u kojim je osvojila prvo mesto, a Srbija trece, jasno je da je po rezultatima daleko ispred Srbije. Zaista mi nije jasno po kojim kriterijumima Srbija i Hrvatska mogu biti u istoj ravni? Ako iskljucimo patriotske, dakako.
Miloš Šaranović Miloš Šaranović 12:05 25.11.2007

Re: hm...

Uh, bre, što si tako uporan...
Kao sportskom novinaru mi je poznato da su Hrvati 1998. godine, kucam ti iz glave, u baražu dobili Ukrajinu, prethodno bili drugi iza, čini mi se, Danaca, dobili Jamajku i Japan, izgubili od Argentine, dobili Rumuniju, Nemačku i Holandiju, izgubili od Francuza, Tiram dao dva gola... branio Ladić, nazad Štimac, Bilić i Šimić, revolucionarno po bokovima Jarni i Stanić, između Asanović, Prosinečki, Boban, Jurčić, napred Vlaović i Šuker, možda Soldo, Tudor, ne sećam se ko je bio drugi golman, možda je bio Kozniku tamo, nije važno... sećam se dobro.
I sećam se kako su igrali u Engleskoj 1996, ali se sećam i nastupa 2002, 2004, 2006. i računam da je SFRJ nasleđe njihovo koliko i srpsko, nešto više nego bosansko, znatno više nego crnogorsko, makedonsko ili slovenačko... i gledam često njihove utakmice i opasno mi se svidelo kako su odigrali protiv Engleske i u Zagrebu i u Londonu...
I nisu ono što su Italijani, Nemci, Holanđani, Francuzi, Španci ili Englezi, kada se sve sabere, nisu.
Trenutno su jaki, biće dosta utakmica na kojima ću navijati za njih ali prosto nisu vrh evropskog fudbala, kao ni mi. Samo su na boljoj poziciji i na boljem putu.
Pozdrav, svakako.
Bosko Bosko 12:34 25.11.2007

Re: hm...

Uh, bre, što si tako uporan...


Ako smeta drugacije misljenje, cemu onda blogovanje?

Nisam rekao da je Hrvatska vrh Evrope. Samo se nisam slozio s tvojom konstatacijom da su Srbija i Hrvatska isto. Mi mozemo da se slazemo, ili ne slazemo. Da tvrdimo jedno, ili drugo. Rezultati jasno govore o tome gde je Srbija, a gde Hrvatska. Ako to mislis da je to isto, onda nista. Nemam nameru da se dalje raspravljam o necem sto je ocigledno.
Miloš Šaranović Miloš Šaranović 14:36 25.11.2007

Re: hm...

Ne smeta drugačije mišljenje, pobogu. Samo sam pokušao da objasnim na šta sam mislio kada sam pisao o tome da smo u 'grupi sa Hrvatima, Bugarima, Rumunima...'.

Nije važno, da ne mislim da je tvoje mišljenje i ono što pišeš smisleno ne bih se upuštao u prepisku.

Ovo "Uh, bre, što si tako uporan... " je bila samo šala.
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 17:09 25.11.2007

Re: hm...

Hvala na uvredi, ali nema veze. Svako pokazuje svoju pristojnost kako zna.
Elem, ja sam pricao o navijacima kako dolaze na utakmice. Ne na marakani, vec na gostovanjima. Pa samo pogledaj sarnolikost tih navijaca. O transparentima i slikama ratnih zlocinaca da ne govorim. Znaci ljudi nisu dosli da bodre reprezentaciju vec da promovisu svoje politicke stavove. Hrvati u Engleskoj su dosli da bodre svoj tim, a ne da iznose slike svojih zlocinaca.
Himna i zastava nista ne vrede, ako nemas naboj kad svira himna.


Slazem se sa ovim u vezi strpljenja i ciljeva. I naravno moram da se slozim da je Terzic i kompanija jedan od najvecih krivaca za sve ovo.

Na kraju da kazem da uopste nije tragedija sto se nismo plasirali na EU. Nismo zasluzili. Ne verujem da cemo da idemo ni na SP. Idem da gledam zivlacenje.
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 17:09 25.11.2007

Re: hm...

Moj odgovor iznad je za Unfuckable
Nadpalfi Nadpalfi 17:34 25.11.2007

Re: hm...

Ne zalost, sad nakon izvlacenja za SP, mogu samo da se slozim sa tobom-ne verujem da ce Srbija da se plasira. Francuska i Rumunija su prejake, a kako nasi poslovicno protiv slabijih ostavljaju bodove, ne verujem da se i sa gostovanja u Austriji moze sta izvuci.
Fratello Fratello 09:55 25.11.2007

Kapiram, ali...

Sharo,

moras da budes precizniji i odredjeniji. Od uopstenih prica nema vajde. Zasto, zbog cega, zbog koga... To su pitanja.
Ja odgovore znam. Verujem i ti. Nema potrebe da se pravimo blesavi. Mada smo mi Grobari navikli da to nije "nasa" reprezentacija. Tako, da niije ni potrebno trositi slova na nesto sto je oduvek blio sinonim za olosh svih boja. Crveno-belih pre svega....
Miloš Šaranović Miloš Šaranović 11:04 25.11.2007

Re: Kapiram, ali...

Nema šta, Matori, preciznije i određenije.
Klemente je doviđenja, pa onda onaj koji ga je doveo izađe i kaže zbog čega je tako ispalo... zašto, zbog čega i zbog koga, da ne nagađamo. Pa onda da se sudi.
Nije važno šta ti i ja mislimo, postoji jednostavan prncip odgovornosti.
Fratello Fratello 19:46 26.11.2007

Re: Kapiram, ali...

Miloš Šaranović
Nema šta, Matori, preciznije i određenije.
Klemente je doviđenja, pa onda onaj koji ga je doveo izađe i kaže zbog čega je tako ispalo... zašto, zbog čega i zbog koga, da ne nagađamo. Pa onda da se sudi.
Nije važno šta ti i ja mislimo, postoji jednostavan prncip odgovornosti.


Sharo, sve mi je jasno. Nema potrebe da objasnjavam da imamo bliske stavove :) Konkretno, ubedjen sam da je najveci problem naseg fudbala Fudbalski savez i cela ekipa koja se mota oko "lokala" na Terazijama. Pocev od onduliranog (kvazi) magistra pa sve do malih vojnika , uvlakacha i vacarosha poput Boleta, Grade, Cige, kurte&murte... Sve garnirano sa neizbeznim Bata Djorom (i Kosanom, jashta . I jednim klubom "vaskolikog" srpstva, chiji je uticaj na rad Saveza nemerljiv (uvek bio i ostao!).
U celoj toj prici nesrecni Klemente dodje kao kolaterarna steta.

ps Nije valjda da ce se konacno odigrati mech u Kuli )
Nadpalfi Nadpalfi 10:03 25.11.2007

koga za selektora?

Klemente sigurno nije za selektora Srbije. Nacionalnu selekciju treba da vodi domaci covjek, a ne stranac, upravo da ne bude vadjenja na "mentalitet" i sl. A da li je Mihajlovic pravi za to mjesto... Izuzetno sam ga volio kao igraca dok je igrao u Zvezdi, a i kasnije. Medjitim, njegova istorija crvenih kartona, pljuvanja, i ostalih nepodobstina nije bas preporuka za selektora. Srbiji treba selektor na klupi a ne ne tribinama.
A Srbija trenutno sigurno ne moze da bude u grupi sa Hrvatskom, Rumunijom i Turskom, ali samo zato sto trenutno nemamo dovoljno igraca na visokom nivou i sto skoro svi prvo gledaju licni, pa tek onda interes nacionalne selekcije, za razliku od clanova navedenih selekcija.
milstanyu milstanyu 12:10 25.11.2007

Tumbakovic

Ljubisu Tumbakovica za trenera!
Lun Lun 12:18 25.11.2007

Zamajavanje bez kraja

Pa zar je moguce, ljudi, da se chetrdeset godina zamajavate jednom te istom temom - jugoslovenskim, a potom srpskim fudbalom?!
Zar je moguce da josh ima toliko beznadeznih sluchajeva koji se zanose debilnom prichom o "evropskim Brazilcima" kojima, eto, ne ide u poslednje vreme?
I napokon, zar je moguce da i dalje problem vidite u jednom choveku, ovoga puta Klementeu?

Ja mislim da je chovek postigao sjajan uspeh, osvojivshi 24 boda (eeej!) (6, 6, 2) sa onim fudbalskim dunsterima koji, fakat, jesu ono najbolje shto imamo.

Da je pameti, kontinuiteta i tradicije na koje se svaka shusha poziva ovih dana, nedelja i godina, valjalo bi tog Klementea zadrzati, ako ni zbog chega drugog, a ono zato shto kao stranac nece biti u mogucnosti da chita imbecilne impresije srpskog sportskog novinarstva. Ukinuti mu prevodioca. Srpski fudbaleri ionako najbolje razumeju govor ruku.
Contractor Contractor 12:28 25.11.2007

...

Sve si lepo rekao. Zakljucak je prost- ako ovi iz saveza (ne bih da im daje neke prideve i nick-ove) ne odu nama je potpuno svejedno ko ce biti selektor. Oni jednostavno imaju previse utiacaja i na to ko je pozvan, i na to ko ce da igra, i na postavku igre. Sve dok nam fudbal budu vodili Terzici, Djorici i sl. nema nama srece.
Sto se tice Klementea jos prostija racunica. Dosao si da se plasiramo na EP. Jesi li se plasirao? Nisi. Dovidjenja. Nema teskih reci i pljuvanja. Rukujemo se kao ljudi, ispratimo te na aerodrom i kraj.
Podmladio reprezentaciju? O cemu mi pricamo? Podmladjivanje je trebalo da se izvrsi odmah posle SP-a, gde je trebalo zadrzati Stojkovica, Vidica i mozda jos jednog ili dva igraca. Ostatak iz mlade reprezentacije. A ne da ti igraju Krstajic, Dragutinovic, Duljaj, Stankovic... Pa Bane Ivanovic je dosao da igra kao posledica povrede Krstajica! I onda kaze neko "Klemente je podmladio tim". Nije to Klemente uradio nego sticaj okolnosti. Morao je.
Ja licno nemam nista protiv da se ne plasiramo ni na sledece SP. Ali ako se u predstojecem periodu uradi totalna reorganizacija. Znaci da na kraju tih kvalifikacija budemo treci npr, ali da se vidi da tih nekoliko poslednjih utakmica igramo fudbal, da se vidi napredak, da se vidi uigranost.I onda ans nece boleti glava za buducnost.

P.S. Na Asterixov komentar je tesko odgovoriti a ne uci u klupsku raspravu, a mislim da nije mesto za to.
Vladimirradojevic Vladimirradojevic 22:46 25.11.2007

Re: ...

daleko mu lepa kuća
asterix asterix 13:00 25.11.2007

G sHaranovicu

Vi praktikujete brisanje i komentara koji vam ne podilaze? ili samo onih koji vredjaju?
Jel vash otac bio Direktor Tanjuga 90-ih? Ako jeste, jasno mi je:))
Vlast je chudo.
Miloš Šaranović Miloš Šaranović 14:41 25.11.2007

Re: G sHaranovicu

Nije, otac mi nije bio direktor Tanjuga devedesetih. A ni taj Šaranović na koga misliš nije bio, čini mi se, direktor u Miloševićevo vreme. Nebitno, nećemo o očevima, kapiram da je neukusno.

Nisam znao kako da ti izbacim deo u kojem 'objašnjavaš' da su 'Grobari' iskompleksirana Tuđmanova deca... pa mi je bilo lakše da bacim ceo komentar, zaista bi bilo glupo da krenemo u prepucavanje da li su 'Cigani' proizvod Krcuna i Udbina filijala. Argumenti bi bili podjednako smešni.

Dakle, nema veze sa 'podilaženjem', bacio sam ga jer vređa.

A to da je vlast čudo tvrde mnogi, nemam pojma, nisam bio na vlasti ni ja ni neko moj, baš ne mogu da ti kažem ništa na tu temu. Ako si za vraćanje na temu 'Terzić, Klemente, fudbal u Srba', izvoli, nastavljamo gde smo stali.
asterix asterix 15:23 25.11.2007

Re: G sHaranovicu

Nisam bash tako rekao. Sad ovo shto si ti rekao je mnogo gore od onog shto si meni obrisao. Zajedno sa lepom kritikom koju sam vam izneo. Vazno je da nisi obrisao ovo shto me je i navelo da vas uputim na neke lekcije iz istorije:

Frutello
Mada smo mi Grobari navikli da to nije "nasa" reprezentacija. Tako, da niije ni potrebno trositi slova na nesto sto je oduvek blio sinonim za olosh svih boja. Crveno-belih pre svega....


Patriotski nema shta! Pitanje je koji je tvoj posao? Jer kako je krenulo uskoro necesh imati shta da komentarishesh a pritom si i sam u tome uchestvovao.
Miloš Šaranović Miloš Šaranović 16:11 25.11.2007

Re: G sHaranovicu

Patriotizam, možemo da polemišemo o tome i šta je i šta će u ovoj priči... Lekcije iz istorije, neka, hvala.

"Kako je krenulo, uskoro neću imati šta da komentarišem", kažeš, ko zna, možda si u pravu, nešto ću već raditi... Znaš nešto što ja ne znam?

"Sam u tome učestvovao", ne kapiram baš ali O.K.
asterix asterix 18:11 25.11.2007

Re: G sHaranovicu

To shto ne kapirash je jedna stavka, druga je shto tolerishesh- Da je reprezentacija Srbije sastavljena od olosha svih boja i kao takva nije vredna pomena. Usudjujesh se da sebe nazivash "sportskim komentatorom" a selektujesh prema svom sopstvenom nahodjenju i klupskom uverenju.

Lichno nisam zadovoljan timom i svima je to jasno faktom da se nismo kvalifikovali. Da neke stvari moraju da se menjaju, moraju i to zna svako. I u pristupu i u organizaciji, u komplet sistemu. Ako si struchnjak pomozi da se nadje reshenje konstruktivnim predlozima a ne kukanjem poput nekog semenkara na praznom stadionu.
Mozda Klemente nije bio dorastao nashem problemu, mozda je hteo da odmori selekciju izostankom na evropskom prvenstvu pred kvalifikacije za mnogo vaznije svetsko prvenstvo:))
Laudanum Laudanum 14:15 25.11.2007

Klemente - Mali Napoleon?!

Mislim da sam tako nekako citao po ovdasnjim kupusovim listovima, onomad kad ga je Terzic promovisao. Danas citam u Zurnalu naslov "Gotov je!" Kao za Slobixa pred peti... Od politikinog sportskog zabavnika i ne ocekujem bolje, ali "Gotov je"???
U redu, covek nije ispunio zadatak koji mu je onoliko placen i verovatno ga ceka raskid ugovora. I to je u redu. Koliko para, toliko muzike. Ali, da "Gotov Mali Napoleon" ispadne jedini krivac za sve ono sto je u nasem fudbalu uporno pogresno bilo radjeno, to bi trebalo malo teze da ide, da je manje pilece pameti po Srbiji.
I jos nesto... Sumnjam da bi nas protiv Kazahstana i ostalih tatara izvukao i Murinjo po onakvoj kaljugi po kojoj se nasi igraju fudbala. Dok ostali igraju fudbal.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:53 25.11.2007

Francuska, Rumunija, Austrija, Litvanija..

...Farska Ostrva. Mislim da će dobar selektor (ko god on bio, mada ne verujem da su to Siniša ili Kosan) pre svega izbiti iz glave fudbalerima Francusku i Rumuniju. Time se mogu stvoriti uslovi da se u duelu sa poslednje 3 selekcije osvoji maksimalnih 18 bodova. To treba da bude cilj narednih kvalifikacija i to se može smatrati za uspeh.
brule85 brule85 20:31 25.11.2007

Miljan Miljanic

Uporedjivati nas i Hrvate je u najmanju ruku neukusno. Ako se oni stavljaju u 2.evropsku ligu, onda smo mi neka treca. Mada je danasnji zreb mnogo toga pokazao, i ko je prva, ko druga, a ko treca liga. Ljudi nisu propustili skoro nijedno veliko takmicenje, bili su treci na svetu, i sigurno su po kvalitetu i rezultatima bar ispred tih prvoligasa Svedske i Ceske, koja ima to finale EURO 1996. Tacno je, jugoslovensko nasledje je zajednicko i nama i Hrvatima, samo uz jednu bitnu razliku. Oni su posle raspada SFRJ raskrstili sa tim YU-fudbalom, tako da Srbija (do skoro Jugoslavija) i Hrvatska idu razlicitim putevima. Tacnije, Srbija ide utabanom stazom Miljana Miljanica, sve u stilu "druze Stari, mi ti se kunemo, da sa tvoga puta ne skrenemo", igra fudbal davno zaboravljen u periodu s kraja 60-ih i pocetka 70-ih, a Hrvatska i ostatak sveta (mislim tu na "prvoligase", i dobar deo "drugoligasa" idu stazama koje je utabao Rinus Mihels, totalnog fudbala, ali se, naravno, trude da osavremene mnoge aspekte fudbalske igre. Cak, kod nas mogu da primetim i degradaciju tog fudbala s kraja 60-ih i pocetka 70-ih, jer su nekad kreatori igre bile velicine kao sto je Sekularac, klasicne desetke, a ovoj Srbiji je kreator igre muceni Nenad Kovacevic (ko li mu samo dade nadimak "Piksi", Boze dragi?!). Kod nas je potrebna demontaza celog sistema, a ne kozmeticke promene na mestu selektora, jer nisu krivci ni Klemente, ni Petkovic, ni Savicevic, ni svi velikomucenici koji su se izredjali na celu reprezentacije. Trebaju nam mladi ljudi, igraci koji su igrali moderan fudbal i koji imaju usadjeno u glavi moderno shvatanje fudbala i same organizacije. To su Djukic, Milosevic, Mihajlovic, ali svi relikti i njihivi paraziti moraju da se odstrane. Pogledajte samo Bilica u susedstvu i sve ce vam se samo kazati.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 18:44 26.11.2007

Re: Miljan Miljanic

Kod nas je potrebna demontaza celog sistema, a ne kozmeticke promene na mestu selektora, jer nisu krivci ni Klemente, ni Petkovic, ni Savicevic, ni svi velikomucenici koji su se izredjali na celu reprezentacije. Trebaju nam mladi ljudi, igraci koji su igrali moderan fudbal i koji imaju usadjeno u glavi moderno shvatanje fudbala i same organizacije. To su Djukic, Milosevic, Mihajlovic, ali svi relikti i njihivi paraziti moraju da se odstrane

Ovo bi otprilike moglo da zaključi temu.
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 22:20 25.11.2007

Pa da vidimo...

Znaci Klemente treba da ode? Kao profesionalac, posle neispunjenja obaveza iz ugovora treba na isteku istog da ode. Bez obzira sto se slazem da je trece mesto za osrednju ekipu poput nase u ovakvoj grupi sjajan rezultat i sto je sama cinjenica da je skoro do poslednje utakmice postojala sansa da se plasiramo upravo fantasticna.

Ali koga umesto njega? Postoje dva puta i jedna precica. O njoj na kraju. Prvi put je naci iskusnog domaceg a oprobanog trenera, koji ima rezultate iza sebe. Ko spada u tu kategoriju.... hmmm... pokusavam da se setim jednog uspesnog..... ne vredi. Tumbakovic, covek koji je sa svojim timom osvajio sve sto se da osvojiti u najmafijaskijem periodu ove drzave a prima petarde na svakoj utakmici kada izvede taj tim u Evropu... ne bih rekao.... Muslin, genije omiljen kod igraca i navijaca Zvezde.... verovatno bi naisao na bojkot crno belog dela planete.... a i super mu ide u Khimkiju koji je resio da odresi kasu.... sa naglaskom na Khimki (sta god to bilo) znaci nista od toga.... Stepanovic... who? trener Cukarickog i B nemackih timova pre 15-20 godina? U tu kategoriju stavio bih i Petka koji je opet digao glas... valjda ne moze da nadje angazman u Vijetnamu ili Kini ako nije u sred kvalifikacionog ciklusa reprezentacije.... Santrac... trebala bi nam njegova talija i prostodusnost... kako se covek bio zagrcnuo od radosti kad je video da smo dobili Madjarsku u barazu za 1998... ali to je moglo tako kad je tim bio pun zvezda kao tada... sada tesko da bi prosao na taliju...

Ako zanemarimo ono "domaci" iz opisa posla... Klemente spada upravo u ovu grupu. Dobri rezultati pre 100 godina a luzerski nastupi sa reprezentacijom Spanije... uvek malo falilo... kao i sa nama... valjda mentalitet, sta li. Ali koja je razlika izmedju njega i nabrojanih? Da li bi Klemente otisao u sred kvalifikacija jer je dobio neku tezgu? Ne znam, znam da je sav izlomljen dosao na posao vozivsi 2000 kilometara. Da li kad reprezentacija gubi izvlaci napadaca a ubacuje srednjake ili odbrambene? (Petko, Djoricevo cuveno 4-6-0 protiv Rusije) ... Ne, on uvodi treceg napadaca i to nas je izvlacilo i protiv Portugala i protiv Poljske... i to mi se svidja. I kad ih menja da li ih menja u 87. minutu ili u 57.? Da li pruza sansu mladim i u formi igracima samo na nebitnim utakmicama? Ovo je uglavnom skup osobina nasih trenera koje me izuzetno nerviraju kroz istoriju... Od Sestica protiv Hondurasa 1982. preko Prosineckog, Sukera i Savicevica 1990. pa do Kezmana 2000. ili Zigica 2006. Kod njih bi Runi zaigrao tek u svojoj 25.

Drugi put je hrvatski put. Neko poput Bilica. Novajlija koji nesto pokaze da li iz inata ili iz potrebe za dokazivanjem ili jednostavno zato sto je dobar. Imali smo i takve... Savicevic recimo... ne ponovilo se.... Samo jedan je koji odgovara tom opisu a to je Djukic. Da li je dobar saznacemo samo kad sedne na klupu. A sesce jednom ubedjen sam. Mihajlovic? Kako da znamo da on nije "uspesan asistent Manciniju" samo zato sto ovaj ima obicaj da voda svoje ortake i nabacuje im tezge jer voli da su mu u drustvu? Opet, saznacemo samo kad sedne, a sesce jednom.

Ima i precica. Da mafija i banda oko FSS-a barem malo pogledaju ovu zemlju, barem malo popljackanih i opranih para vrate udruzenju gradjana na kojem su se obogatili i skupe kintu za Gusa Hidinka. Zato sam se i nadao da ce Englezi proci. Ali eto... nista ni od toga. Mada, tesko da bi oni to uradili i da se to desilo tako da mi barem drago zbog Hrvata sto su ih razguzili u sred Vemblija.

I sta sad? Niko bolji od Klementea na vidiku a ovaj pak mora da ode.... ali mora li zaista? Kao profesionalac, mora da trpi posledice zbog neuspeha. Neka radi kvalidikacije i za SP ali za (mnoooogoooo) manju platu i rentiranu gajbu u Beogradu. Ako vec Gus ili Djukic nece...
jankovicf jankovicf 22:28 25.11.2007

BRAVO

Stvar koja me posebno nervira je njegova priča o 'našem mentalitetu'


Bravo care! Konacno jedan kvalitetan tekst na ovu temu! sto se tice "mentaliteta" to je obicno sranje (eng. load of crap) koje on plasira u javnost kao navodno opravdanje - kao on tu nista ne moze mi smo sami krivi. pa za sta je onda placen? a i inace sam u zadnje vreme postao alergican na izraze "srpski mentalitet", "srpski inat" i slicne gluposti...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:29 26.11.2007

bice bolje

samo da komentarisem nadpalfija, koji rece da nemamo sanse...Imamo, sanse i evo smem ovog casa da se opkladim da cemo biti u prve dve ekipe 7 grupe. To dakle ne garantuje prolaz u JAfriku zbog baraza... O ovom problemu treba prici iz nekoliko uglova... atmosfera, selektor, novinari...
Selektor: Licno nisam za smenu Klementea posto-poto, zato sto ne vidim kvalitetnije resenje... i sam Milos je rekao da bi i svi drugi zvali maltene iste igrace... Ako se radi cost-benefit analiza kroz funkciju novca onda mozemo da se slozimo da je Klemente skup... ali, on je ipak trener od renomea..uveo je klince u vatru u sad ce da ih razvije...Ako odlazi, onda sam za Miroslava Djukica... ima vec iskustva s mladima, ima izuzetan rezultat s mladima, ima reprezentativno iskustvo, ima iskustvo vrhunskih svetkih ekipa, ima stav i perspektivu... konacno, od g je napravio pitu s Partizanom...svi ostali, Stjepa, Miha, Tumba, LJupko, su lutke u rukama bata djore i bratije iz madere...

Atmosfera:Jedan od razloga nasih poraza je to sto ne verujemo u sebe a i kada verujemo onda se uvek neko nadje da nas iskompleksira. Tu treba da se ugledamo na Hrvate koji su atmosferu i veru u A tim podigli do maksimuma. Recimo kada su u ZG igrali HR i Rusija, taj jmec je bio kriminalan, bez prave sanse, jednom recju dosada kao i milion nasih utakmica s Marakane. Posle utakmice atmosfera u studiju HRT karnevalska; Prosnecki. Cira i Stimac hvale igru,kako s uih razbili ali su falili golovi... Sve je u tom stilu... A kada mi odigramo nereseno na marakani naslovi u novinama su skandalozni, odmah se jave Karasii, Djorici i slicni, pa uz velike nacionalisticke novinare (cast izuzecima) pocnu da pljuju...

novinari:dakle novinari su ti koji vise nego bilo ko kroji politiku nasih selektora, pocev od sanija do havija... zasto ovaj , a nije onaj, zasto ovako a ne onako., zasto s jednim napadacem na kazahstance a ne s 3 iako danas milion ekipa igra s jednim spicem i to ne znaci braniti se,etc.

treba da se ugledamo na hrvate pre svega jer su oni uspeli da predju rubikon i od prosecne fudb. nacij shvate da su postali vrhunska i da se takoponasaju i bez respekta idu na velike. To su uspeli posle Francuske 98,ali zar bas to mi sada ne bi trebalo da uradimo s klincima koji na poslednja 3 evropska prvenstva U21 bili vicesampioni, plufinalisti i vicesampioni-gde su pobedjivali upravu hrvatsku, belorusiju, svedsku, portugaliju, italiju, cesku, razvalili englesku s drugim timom... znaci imamo klince koji su amltene vladali fudbalskom evropom... E pa u to treba da ih ubedimo, u to da vrede i videcete kako ce da prodju rumuni i slicni... ALi s ovakvom depresijom, omalovazavanjem i pesimizmom nece biti nista... shvatite da prvi putposle Cileanaca imamo igrace koji nesto vrede...
i za kraj, samo poredjajte klubove u kojima igraju Srbi i timove u kjim igraju hrvati pa cete videti zapanjujuci podatak - da smo na papiru daleko ispred njih. Zasto smo u igri daleko iza, e to treba da mi sami sa sobom da resimo
Duule Duule 08:54 26.11.2007

:P

Ma super je ovo polemisanje. Malo se pominje ko je patriota a ko nije. Malo se vredjaju klupski navijaci. Malo se ispituje ko ti je bio tata i sta je on radio u svoje vreme. Malo se vredjamo i na licnom nivou.
Boze, flashback: RTS 90tih!!!
Jos samo malo da se pokoljemo i... eto nasoj deci zivot iz snova!
Ma "alo bre"...
Pricamo o sportu, o problemima, o resenjima...
Extra je i to sto ce iz ove rasprave da proistekne nevidjena filosofska skola, ali nece biti nikaga da je cuje!!!
(ko u ovome nije prepoznao sarkazam, neka se i ne trudi da mi odgovara)
stevan_jovetic_rules stevan_jovetic_rules 14:17 26.11.2007

svaka cast

svaka cast novinaru na analizi

uglavnom delim njegovo misljenje, jedino malo ovo za Hrvatsku bode oci, jer su ljudi ipak bolji od nas trenutno, ali u globalu novinar je u pravu i oko tog stava

najtragicnije je sto ovakve ozbiljnije analize i misljenja ljudi za koje se u javnosti zna da sto se kaze ''znaju znanje'', ostaju po strani i sto ce i u narednom ciklusu glavnu recu nasem fudbalu voditi isti ljudi bata Djora, cika Terza, AlKosan, Radmilo Ivancevic i ostali- ekipa koja nema ama bas nikakvih argumenata da iz ciklusa u ciklusa masakrira nesresni jugoslovenko-srpsko-crnogorsko-srpski fudbal

tuzno je ovih dana biti fudbalski navijac u Srbiji

roni roni 14:46 26.11.2007

Klemente

Dragi blogrri

Ne slazem se mozda sa vecinom da selektora Klementea treba promeniti. Razlog je u tome sto smo od njega posle SP trazili da podmladi ekipu. Covek to uradio. Za godinu dana sa podmladjenom ekipom ni jedna reprezentacija na sveti nije postigla uspeh. (Ako neko zna koja je to neka se javi).Od ovog igrackog kadra mi nemamo boljeSto se tice domaceg selektora mislim da takav za nas mentalitet ne postoji. Pogledajte sve velike reprezentacije (Rusija, Engleska, Poljska ) imaju strance i produzili ugovore sa njima do 2010 (osim Engleske) Tako se stvara tim od ciklusa do ciklusa. Italija je postala Svetski prvak i za novi ciklus dovela Donadonija. Tako se to radi , a ne kao mi svake godine novi selektor. Nas covek je podlozan raznim klupskim uticajima.Nas fudbal su ubili Miljan, Djora i njima slicni sa tkzv nasom skolom fudbala. To je glupost. Hrvati su osmi na listi Fifa samo zato sto nemaju takve demagoge a liga im je slabija od nase. Bili su treci na svetu iz istih razloga. Zato sam da klemente ili neki drugi Klemente ostane jer je dve godine proveo stvarajuci ekipu i jos dve godine da tu ekipu uoblici jer sigurno oni sada imaju iskustvio vise
stevan_jovetic_rules stevan_jovetic_rules 16:40 26.11.2007

Re: Klemente

roni
Dragi blogrriNe slazem se mozda sa vecinom da selektora Klementea treba promeniti. Razlog je u tome sto smo od njega posle SP trazili da podmladi ekipu. Covek to uradio.


Ja bih rekao da Klemente nije svesno podmladio reprezentaciju. Pre mi stoji konstatacija da su za njegovog mandata u reprezentaciju ubaceni mladi igraci. To nije bio deo plana. Tim je stihijski podmladjen jer mi jednostavno nemamo drugo resenje, pa bi tako i najveci laik u prvi tim ubacio Boska Jankovica i zahvalio se Predragu Djordjevicu. Posto Vukic i Sale Ilic ne igraju u svojim timovima, logicno je pronaci neka mladja resenja u veznom redu. Jedina izmena je odstranjivanje Gavrancica (ionako su tabloidi pricali da je placao da ga Petko zove u repku) i ubacivanje mladjeg, boljeg i perspektivnijeg Rukavine. U vecem broju utakmica ''stamena'' odbrana koja se proslavila na SP u Nemackoj je odigrala u istom sastavu, a njeno pripadanje proslosti najbolje se videlo u Belgiji kada Krstajic ''ni lasom'' nije mogao da uhvati Dembelea i Mirallasa.

po meni, glavni problem je psiha i nesposobnost i neznanje selektora da nam tom planu pripremi ekipu. Meni ova reprezentacija deluje po imenima mnogo bolje od one koja je otisla na SP u Nemackoj, ali ovi prethodni su imali selektora koji je umeo bar u kvalifikacijama da ih psihicki pripremi (ne volim Petka, ali za kvalifikacije mu treba skinuti kapu), a to se bar u ovom ciklusu dokazalo kao cini mi se kljucni detalj, a tu je selektor kriv. Ako moze da ostane neporazen na tri najjaca gostovanja, onda je morao da pobedi u Kazahstanu i Jermeniji i mi bi danas ovde pravili planove za odlazak na EP.
oort oort 15:33 26.11.2007

United

OK, imamo igrače koji komotno mogu da igraju sledećih 10 godina zajedno, i koji nisu otišli na EP zbog par poraza u utakmicama koje se dobijaju na iskustvo. Dobili smo na duže staze i nešto što svakome treba a mi slabo imamo - kreativca na sredini (Kuzmanović). Da se ne lažemo, celog ovog bloga ne bi ni bilo da smo te utakmice dobili i na EP otišli. I nikako mi nije jasno šta je to konkretno Klemente loše uradio? Nije poveo (crveno-)belog maga da skida čini protiv Kazahstana?
Nije bitno ko će biti selektor. Ali hajde kad već imamo dugoročnu reprezentaciju da uzmemo dugoročnog selektora - pa makar to bio i Petko što se na TV juče preporučivao dok mu se usta nisu osušila.
Fratello Fratello 19:53 26.11.2007

Re: United

oort
OK, imamo igrače koji komotno mogu da igraju sledećih 10 godina zajedno, i koji nisu otišli na EP zbog par poraza u utakmicama koje se dobijaju na iskustvo. Dobili smo na duže staze i nešto što svakome treba a mi slabo imamo - kreativca na sredini (Kuzmanović). Da se ne lažemo, celog ovog bloga ne bi ni bilo da smo te utakmice dobili i na EP otišli. I nikako mi nije jasno šta je to konkretno Klemente loše uradio? Nije poveo (crveno-)belog maga da skida čini protiv Kazahstana?
Nije bitno ko će biti selektor. Ali hajde kad već imamo dugoročnu reprezentaciju da uzmemo dugoročnog selektora - pa makar to bio i Petko što se na TV juče preporučivao dok mu se usta nisu osušila.


Treba obratiti paznju i na masovnu proizvodnju "cuvenih" zadnjih veznih igraca u poslednjih X godina. Prosto je neverovatno da je od raspada SFRJ - Srbija (SRJ, SCG) uspela da proizvede samo dva klasicna plejmejkera: Sasu Ilica i Zvonimira Vukica.
Bata Djora mora da je ponosan.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:45 26.11.2007

sram te bilo kosanoviću!

"Obaveza svakog trenera u inostranstvu jeste da oko sebe okuplja ljude i edukuje ih, a ne da nas, kao što je Klemente činio, razbija i omalovažava. Navikli smo, ipak, na te stvari, a izjave nekih članova njegovog stručnog štaba, koji, nažalost, nisu fudbalski autoriteti, nas uopšte ne diraju. Napisi po novinama, ipak, imaju najmanje veze sa našom odlukom", kazao je Kosanović.

Kosanović je, ističući da je to njegovo lično mišljenje o Klementeu, naveo da španski trener u Srbiju nije doneo ništa pozitivno.

Prema oceni doskorašnjeg trenera Crvene zvezde, Klemente nije uspeo da za dve godne napravi ni tim ni igru.

"Tim u završnici kvalifikacija, kada je još mogao da se izbori za plasman na Evropsko prvenstvo, nije bio psihološki spreman, što je takođe trenerov propust. To što su igrači za njegov ostanak verovatno znači da im prija atmosfera i rad sa Klementeom, ali bitan je rezultat, a ne ko je kome drag", naglasio je Kosanović.



bez želje da ulazim u raspravu oko baskijskog patuljka - ne volim terzića ali mislim da je patuljko oke -

ali! kako, bre, ovog kosanovića nije sramota da bilo kome upućuje bilo kakve kritike? posle one blamčine u solunu mene bi bio stid da izvirim ispod zemlje, a ovaj sramnjak se još javlja i nalazi za shodno da nekoga kritikuje?!

i evo, kao redstar fan, šta traže u ovom stručnom savetu samo zvezdini stručnjaci? gde su drugi: vošini, ofkini, đukić - čovek najofanzivniji trener u srbiji poslednjih godina?

uzgred, edit, mislim da ako već neko treba da nasledi mladu repku, onda je najlogičnije da to bude đukić, moj glas (naroda) za njega.
Tata Tata 20:07 26.11.2007

Re: sram te bilo kosanoviću!

Pa nek kaze neko onda da je Klemente bio u krivu glede naseg mentaliteta.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:32 26.11.2007

Re: sram te bilo kosanoviću!

pa ne znam, da ne protivurečim gazdi topika, ali očigledno da postoji neka razlika u timskom pristupu jedne, ofanzivne kroejšije, te nadasve anemične srbadije... a i zvezda u evropi je ista takva, jedino što partizan igra nešto nalik hrvatskom fudbalu...
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 21:28 26.11.2007

Re: sram te bilo kosanoviću!

Nemojte tako. Miša Kosanović je bio trener godine u Aziji 2004. a na Malti su mu nudili doživotni ugovor. Da nije bilo poslednje kratke epizode na klupi Zvezde, srpski bi fudbal ostao uskraćen za takav dragulj kakav je Bogdanović. A i Anđelkovića je takoreći promovisao u reprezentativca.
Contractor Contractor 12:16 28.11.2007

Re: sram te bilo kosanoviću!

Trinidad Tobagović
Nemojte tako. Miša Kosanović je bio trener godine u Aziji 2004. a na Malti su mu nudili doživotni ugovor. Da nije bilo poslednje kratke epizode na klupi Zvezde, srpski bi fudbal ostao uskraćen za takav dragulj kakav je Bogdanović. A i Anđelkovića je takoreći promovisao u reprezentativca.


Zaboravio si "ono dete Djordjevica", srednje ime- mama NIS Jugopetrol.
pistolj pistolj 20:09 26.11.2007

klemente

sta to, kod nas,nije mafija? fudbal?! pogledajte te fudbalere....strasno!!! sta reci? a sta tek reci za te ljude koji su oko fudbala? kako to funkcionise? evropa? Krkic za Srbiju? pa ljudi...da li smo ludi?
tenis tenis 22:13 26.11.2007

.....

Lep tekst, Miloše...

Klemente nije ispunio ocekivanja, ok, ali ako umesto njega na klupi treba da sedi neki alKosan ili Tumba (ovaj bar ne pije za razliku od ostalih), neka Bask ostane...
Jbt, pogledajte samo imena tih experata u tzv. Strucnom savetu. Da se najezis... Sada se prave pametni. Ne znam kako ih nije sramota da pricaju ovo sto pricaju. Sta su oni uradili? Placeni novinari takodje vode kampanju protiv Klementea, tekst na naslovnoj strani iz Zurnala "gotov si" ne zasluzuje komentar.
"Strucnjaci" su dakle ujedinjeni, treba angazovati nekog domaceg trenera njihovog profila.
Riba smrdi od glave, jedan Terzic i jedan revolucionar bata Djora (cuvena do sada neprevazidjena 4-6-0 formacija) imaju takve funkcije kakve imaju, sramotno.
Klementeu najvise zameram na neogranicenom poverenju nekim igracima. Pored Duljaja i Lole, nama je jedan neznalica Kovacevic bio najstandardniji igrac u kval. Tu je negde i Pantelic koji nije uspeo da postigne gol.
Voleo bih da novi selektor bude Dujkovic ali on ima ugovor sa Kinezima (cini mi se da vodi i olimpijsku i A reprezentaciju). Hm, mozda Katanec?

Takodje, potpuno se slazem sa konstatacijom da smo u drugoj ligi sa ovim reprezentacijama ukljucujuci i Hrvate.
Dizu ih ljudi u nebesa posle pobede nad raspalom Engleskom. Ok, pobedili su na Wembleyu, ali setite se kako su Englezi igrali u kval. Cak su i Makedonci igrali 0-0 tamo.
Englezi su bili veoma oslabljeni (pogledajte njihovih prvih 11), pod ogromnim pritiskom, a ponovo je njihov golman poklonio vodjstvo Hrvatima, kao i u Zagrebu.
Da li je neko gledao npr Hrvatska-Izrael? Ako ste gledali Srbija-Finska, to je to, utakmica na tom nivou, mucenje lopte, samo sto su ga Hrvati nekako zabili. Imali su oni jos takvih utakmica. Tako da nikako ne razumem ovo odusevljenje Hrvatima (nemam nista protiv njih ako neko to misli), nisu oni mnogo bolji od nas.

Milose, ajde iskreno, koga bi ti voleo za selektora i da ostavis svoju idealnu formaciju nase reprezentacije?
Takodje, zanima me tvoje misljenje o fudbalskim kvalitetima Nenada Kovacevica i da li zasluzuje da bude najstandardniji reprezentativac?
IvanO IvanO 01:26 27.11.2007

Bas odavno nisam komentarisao

Odlican tekst Milose!

Ne znam zasto se toliko bojimo da glasno kazemo da je fudbal strateski bitan ne samo za nas ljubitelje sporta vec i za drzavu. Trenutno zivim u Zapadnoj Evropi, na postdiplomskim studijama sam, i jedina dva sporta u koja se skoro svi razumeju i gde prate rezultate jesu fudbal i tenis. Narocito ako su u ptianju nacionalne selekcije i velika takmicenja. Tada se ukljucuju i oni koji ne prate sport. Dakle fudbal je bitan i to ne samo za nas koji prvo citamo sportske vesti vec za drzavu uopste. Dosta to utice na pozitivan imidz zemlje narocito ako zemlja uspeva da se u kontinuitetu kvalifikuje na velika takmicenja i tamo ostvari solidan rezutat. Uticalo bi i na nase samopouzdanje sasvim sigurno.
Sto se Klementea tice moram odmah da priznam svoju gresku. Podrzavao sam ga. Najpre sam osetio malo gorak ukus ustima kada sam procitao vest na B92, a par sekundi kasnije sam prelomio i pomsilio da je od svih kandidata mozda i najbolji i da ce nas odvesti na EP. Ipak sada vidim da nisam bio u pravu. On je mozda i najveci krivac za nas neuspeh iz razloga koje si dobro pobrojao, ali postoji jos nekoliko stvari koje moramo dodati :
1. Koliko para toliko i muzike : Za pare koje on dobija nismo mogli nikog boljeg da dovedemo, on po nekim izjavama zaradjuje 300 000 godisnje, ti tvdris da je u pitanju 700 000 ali ni jedan kvalitetan trener nije tako jeftin. Dik Advokat je placen 4 miliona po sezoni, Gus Hidink 5 M. Mozda bi dobro resenje bio Luis Van Gal ali pitanje je koja je njegova cena, a i njegova karijera poslednjih godina ide bas silaznom putanjom. Posle Barselone redja sve same neuspehe. U takvoj situaciji se postavilo pitanje da li ponuditi mesto nekom nasem mladom strucnjaku zeljnom dokazivanja sto bi bila hazarderska opcija koja nam se mogla debelo isplatiti ili obiti o glavu, ili nekom ko je u tom trenutku izgledao dovoljno dobar da nas odvede na EP. Terzic je verovatno mislio da je druga opcija sigurica koja bi mu donela i pokiticke poene i pogresio je. Neophodno je sada promeniti selektora i dovesti nekog mladog zeljnog da gradi internacionalno prepoznatljivu karijeru ili ponovo stranca. Ali tu mora da bude vise uslova ispunjeno pre svega da je u mogucnosti da direktno komunicira sa igracima (da zna makar engleski), da bude mnogo mnogo cesce u Srbiji, da razgovara sa igracima u toku sezone i psiholoski ih priprema, da se zaista ukljuci u rad saveza a ne samo nominalno u vidu jednog seminara itd. . Profil te licnosti treba da bude ili zvezda u usponu koja zeli da gradi svoju skoro savrsenu karijeru ili neko ko ima izvaredne rezultate. Obe opcije su jako skupe. Dokazan strucnjak dolazi da radi iskljucivo zbog novca (koji i nemamo) a mlad bi mozda dosao jer Srbija zaista izgleda perspektivno, pa bi mu uspeh doneo dobru reputaciju, dakle i sporski pored materijalnih motiva. Ne znam koliko su ove dve opcije realne.
2. Fudbalska organizacija je u potpunosti trula: Postoje taletnovani ljudi u Srbiji i talentovani treneri koji usmeravaju te ljude tako da oni postizu zapazene rezultate u mladjim kategorijama i to je jedina stvar koja valja. Sve ostalo deluje klimavo. Ne mozemo se lepo obuci, izgovarati demagoske fraze i sve to zaciniti jeftinim marketingom i misliti da ce rezutati doci sami od sebe. Za rezultate i zdravu seniorsku selekciju potrebne su reforme i potrebna je demontaza starog sitema koji je drznucu se da kazem bio ogrezao u kriminal, i uklanjanje ljudi iz tog sistema. Bulatovic je ubijen u klasicnoj profesionalnoj sacekusi, ubica nikada nije pronadjen. Sve su to znaci debele uvezanosti u organizovani kriminal bivseg rukovodstva jer ne odradjuju se profesinalna ubistva tek tako. A mnogi od tih ljudi i sada sede u FSS-u. Ove nazovi "strucnjake" necu ni da komentarisem. FSS mora da ima nesto sto bi licilo na advisory board koji bi pored domacih asova koji su jos uvek u svetskim tokovima imao i 2 ili 3 placena renomirana strana strucnjaka koji bi imali i ulogu strucnog i organizacionog savetnika, a i pomagala nam svojim kontaktima u inostranstvu. Potrebna je potpuna reorganizacija sistema.
3. Sami navijaci nisu pomogli svom timu: Cak i da razumem zasto nije bilo ljudi na mecu sa Poljskom, ne mogu nikako da opravdam navijace na utakmicama sa Belgijom a narocito Finskom koja je bila mozda i kljucni mec. Samo 7 000 prodatih karata je sramota za nas pre svega i ne vidim sta je savez tu mogao da uradi izuzev mozda da pusti slobodan ulaz ali ni tada ne verujem da bi bilo vise od 15 000. To bi ipak bile poluprazne tribine a to jako jako lose utice na motivaciju igraca. Jedino resenje koje vidim je da se za odredjene meceve reprezentacija izmesti iz Beograda. Ja jako volim Beograd i zelim jednog dana da zivim tu ali uprkos tome mislim da je Srbija previse centralizovana. Portugal npr. cak i kada nije imao dobre stadione igrao je utakmice van Lisabona i Porta. Srbija i njena vlada moraju da pokazu da zaista zele decentraliziaciju a jedan kroz nacina je i sport. Zbog toga mislim da drzava treba da se ukljuci na jedan ili drugi nacin i pomogne rekonstrukciju stadiona u Nisu i Novom Sadu makar minimalnim povecanjem kapaciteta i rekonstrukcijom prostorija tako da stadion ipunjava kriterijume UEFA/FIFA. U tom slucaju siguran sam da bi podrska bila daleko veca a motivacija igraca takodje.
4. Izvestavanje vezano za reprezentaciju je po mom skromnom misljenju lose: Pojedini mediji se ponasaju jako neodgovorno cas dizuci igrace do nezasluzenih visina da bi ih zatim isti ti mediji sahranjivali i sirili vrlo negativnu energiju. U tome su saucestvovali razni lobiji i razni "strucnjaci". Mediji svakako moraju da izvestavaju pa i da kritikuju ali granice odgovornosti moraju da se podignu a to ce se svakako odraziti pozitivno na kolicinu ekstrema i radikalnih izjava. Posledicno naravno to ce uticati na to da igraci igraju pod manjim pritiskom i da ne dobijaju stalno osecaj da nemaju podrsku u svojoj zemlji. Mislim da je neophodno da mediji (ne svi ali narocito par novina) mnogo umerenije izvestavaju narocito dok traje takmicarski ciklus. U zlu se ne pokudi u dobru se ne ponesi sto rece nas narod.
Ovo su ukratko moja vidjenja problema i pravci u kojim ih treba resavati. To naravno niti su jedini problemi niti su jedina resenja.
I za kraj da napomenem da sam ja mozda jedan od retkih kojima je ovo ispadanje sacuvalo novac jer sam preko UEFE dobio pravo da kupim karte da pratim Srbiju na EP ali posto se nisu kvalifikovali onda nisam morao da ih kupim. Ipak duboko sam razocaran zbog toga. Nadam se da vas nisam udavio svojim postom
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:09 27.11.2007

Re: Bas odavno nisam komentarisao

Sjajan i iscrpan post. Da ne komentarišem i ne citiram pojedine delove i stavke, suština je pogođena. Ali čista je utopija predlagati neke korake i reforme. Fudbal u Srbiji (a i sama Srbija kad smo već kod toga) funkcioniše po kabadahijskom principu lakat/noga u vrata/dupe u fotelju i ne mrdanje sa iste dok me ne odvoje pajserom. Primer za to je mnogo puta pominjani Đorić, čovek koji se nigde nije ozbiljno bavio trenerskim poslom a zadužen je za izdavanje trenerskih licenci
Red Devil Red Devil 10:22 27.11.2007

Miloshe, nisi u pravu

glede mnogo cega.
Prvo, mi nismo u istom kosu sa Turcima i Hrvatima, prvi su za klasu a drugi za dve klase ispred nas. Pogledaj spisak ucesnika EP i zreb za SP i ko je bio u kojem sesiru, sve ce ti biti jasno.
Drugo, Klemente je potpuno u pravu kada kritikuje nas mentalitet: razlog sto je to toliko pogodilo toliko ljudi moze biti samo jedan - sto je rekao istinu i pogodio sustinu: mi smo jedan malodusan i detinjast narod koji je svojoj reprezentaciji okrenuo ledja kada joj je podrska bila najpotrebnija, boljeg dokaza za to nema od cinjenice da je protiv Finske doslo 12,000 ljudi kada nam je pobeda bila neophodna a protiv Poljske, u trentuku kada smo jos uvek imali neke sanse, celih 300. Reprezentacije koju se oprostile od EP su u poslednjem kolu imale po 20,000 navijaca na tribinama.
Trece: plasman na EP nametnula je javnost koja ultimativno zahteva sportske uspehe da bi se sa njima identifikovala, koja navija za nase sportiste zbog svog alter ega, javnost sastavljena od pojediniaca koji uspeh zahtevaju od drugih mahom zbog toga sto ih nemaju u sopstvenim zivotima. To je cisto licemerje.
Cetvrto: kao sto i sam kazes skor koji je Klemente imao u kvalifikacijama nije los, doneo je trece mesto u mini-ligi od osam timova, trece mesto koje na zalost ne donosi ni medalju ni plasman na EP. Ali nije trebalo da donese ni toliki odijum javnosti. Boljih igraca od ovih nemamo, u tome se svi slazu, a najbolji trener u zemlji Miroslav Djukic je bez trunke sujete i samoljubivosti rekao da u ovom trentuku necemo naci ni boljeg selektora. Klemente nije imao drugog izbora nego da podmladi jedan potrosen tim a tvrdim da bi sa nekim domacim "strucnjakom" na celu bili peti a ne treci.
Slazem sa de igra nije bila sjajna ali nasa reprezentacija jednostavno pripada evropskom proseku jer ima puno ekipa koje su bolje od nas, tako da su ocekivanja da se sigurno plasiramo na neko veliko takmicenje nerealna. Grupa za SP 2010 je jos teza, tesko cemo i do baraza sve da dovucemo Murinja da nas vadi iz ove fudbalske i moralne zabokrecine.
defekt defekt 13:22 27.11.2007

podmladjivanje reprezentacije

nisi milose razumeo pricu o podmladjivanju reprezentacije ili si razumeo a izvrces je.
klemente jeste podmladio reprezentaciju, kazes podmladio bi je i svaki drugi trener. pa nije fora u tome sto bi je i drugi podmladili nego je fora da postoji neko nepisano pravilo (narocito za reprezentacije naseg kalibra) da se jedno prvenstvo zrtvuje zarad podmladjivanja, jer je nerealno ocekivati da mozemo o istom trosku i podmladiti tim i otici na prvenstvo. to znaci prica o podmladjivanju. to je odgovor na pitanje "zasto se nismo plasirali?". zato sto nismo na vreme podmladili reprezentaciju, penzioner savo milosevic je do juce bio standardni reprezentativac, cak i jedan zigic prosle godine na sp-u nije bio u prvih 11 nego je odigrao samo protiv slonaca i to jer je kezman bio pod suspenzijom.
onda nasa reprezentacija nema nijednog vrhunskog igraca, kao sto ukrajina ima sevscenka, portugal ronalda, obala slonovace drogbu... imamo mozda par dobrih igraca ali nam fali zvezda. realno i nemamo ekipu za evropsko ili svetsko prvenstvo.

kod nas selektorima vecito visi mac iznad glave. koga bi vi doveli? sigurno nece vrhunski trener doci da trenira nasu reprezentaciju. selektor poljske ima pet puta vecu platu od selektora srbije.
slazem se da klemente nije A klasa selektora, ali je jedno od boljih resenja koje sebi mozemo priustiti.
Miloš Šaranović Miloš Šaranović 13:37 27.11.2007

Re: podmladjivanje reprezentacije

Hajde da prihvatim da nisam razumeo pošto zaista nemam nameru da izvrćem...

Stojković na golu zamenio Jevrića, podmlađivanje? Recimo, meni sasvim logična smena na golu, Jevrić, ipak, ima 35.

Pozadi Rukavina, Vidić, Krstajić, Dragutinović, oni su 'startna postava', podmlađen je desni bek, u Nemačkoj igrali N. Đorđević, Duljaj, Basta bio povređen, Rukavina 23, druga opcija Marković 26. Stigao Rukavina na poziciju sa kojom se selektori muče od Mirkovića...

Ivanović i D. Tošić 'imali sreće' da se povrede Krstajić i Vidić i da Dragutinović dobije kaznu posle Portugalije...

Kovačević, Koroman, D. Stanković, Krasić, Janković, Kuzmanović, Duljaj, Z. Tošić... P. Đorđević se povukao, Saša Ilić i Vukić retko igraju, daleko su od forme, Ergić odustao sam. Nađ završio reprezentatinu karijeru na ružan način, podmlađivanje prinudno, zar ne? Kuzmanović čist ćar, Krasić i Janković dugo, dugo igrali za mladu selekciju, 'otvorila im se mesta'... Sasvim logično.

Ljuboja otišao kako je otišao, Milošević se povukao, Kežman u svađi sa onima koji odlučuju o 'reprezentativnom statusu', ostali Žigić i Pantelić, podmlađivanje se zove Jovanović i Lazović. Onako...

Dakle, šta je sporno?

Podmlađivanje je, kao što sam napisao i u prvom pokušaju, sastavljanje reprezentacije od igrača koje je Klemente imao i nešto što bi uradio i svaki drugi trener. Nikakvog vizionarstva, odlučnosti i velike akcije nije bilo.

Kažem da bi bilo dobro, lekovito i jedino ispravno da Terzić kaže šta je traženo od Klementea. Ako je cilj bio promeniti nešto po cenu da se ne kvalifikujemo za EP, sasvim u redu. Samo neka to neko kaže...
defekt defekt 13:56 27.11.2007

Re: podmladjivanje reprezentacije

opet se ne razumemo.
pa jeste logicno podmladjivanje, nikakvo vizionarstvo, blablabla....

da budem surovo precizan. podmladjivanje je alibi za neuspeh klemeneta a ne neki njegov dobar potez.
skoro svaki selektor bi isto to uradio, i skoro svaki selektor bi se proveo kao klemente. ne bi otisao na ep. da smo ranije podmladili reprezentaciju to bi bila druga prica. ovo prvenstvo je zrtvovano zarad podmladjivanja
Miloš Šaranović Miloš Šaranović 14:07 27.11.2007

Re: podmladjivanje reprezentacije

Da budem i ja surovo precizan:), to što ti tvrdiš da je "nerazumevanje ili izvrtanje činjenica" je isto što kažeš i sam.
Naravno da je alibi.
To piše i gore.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 16:23 28.11.2007

stručni odbor

Klemente više nije selektor. Ne kažem da je presudan bio stav "stručnog" odbora FSS ali sigurno je imao svoju težinu. Shodno tome, verovatno će i izbor novog selektora biti vođen njihovom preporukom da selektor bude domaći "stručnjak". Da li je Kosanović mislio na sebe kada je pričao o "privremenom, nebitnom rešenju, za prve prijateljske utakmice na proleće"? Trenutno je bez angažmana a potpredsednik je famoznog odbora. Ne verujem da je odbor toliiko lucidan da predloži kvalitetnijg "stručnjaka", u situaciji kada im je sam potpredsednik na raspolaganju. Neka proba Kosan još jednom, valjda će biti ono "treći put Bog pomaže"? Sad ozbiljno, pominju se 2 imena: Siniša Mihajlović i Ljubiša Tumbaković.
Najbolji izvođač slobodnih udaraca u istoriji kalča, čovek koji je reprezentativnu karijeru okončao crvenim kartonom zbog udaranja protivničkog igrača (0:3 protiv Finske, one kvalifikacije sa Azerbejdžanom) Inače jedan jako pitom i divan čovek koji sa svima fantastično sarađuje i pravi predivnu atmosferu. Problem za njega je što FS traži full time selektora- ni Klementeu nisu dozvolili da se angažuje u Atletik Bilbao. Osim toga, Miha je izjavio i kako ne želi da sarađuje sa portojućim garniturama u FS. To je veliki plus za njega u mojim očim u svakom slučaju. Sad koliko je on dobar trener, šta on ustvari radi u Interu, da li se samo šlepa uz Manćinija ili je stvarno nešto naučio- o tome ne mogu da diskutujem jer nisam upućen.
Drugi kandidat je još jedan "trener godine u Aziji". Ruku na srce, Tumbica je uvek igrao lep fudbal, igru kratkih pasova kakvu već dugo nemamo, ali je i začinio karijeru petardama u ozbiljnim mečevima. Takođe je odlazak iz našeg fudbala obeležio incidentom sa novinarom Kovinjalom. On mi deluje kao ozbiljniji kandidat, pogotovo jer je već pisalo o tome u žurnalu. Takođe bi mu lakše "stručnjaci" uticali na sastavljanje tima nego nezgodnom Mihajloviću.
Situacija je takva kakvu su glavešine FS samo mogle da požele- izvukli smo grupu u kojoj imamo male šanse i za baraž. Neuspeh je unapred očekivan i opravdan, pogotovo ako još budemo imali "mladog stručnjaka" tipa Tumbice na klupi. To stvara prostor za nemilosrdno reklamiranje talenata tipa Filipa Đođevića, Trišovića, Anđelkovića, Tutorića i ko zna kakvih sve još likova.
Ono što srpski fudbal trenutno ima vredno u struci može se nabrojati na prste jedne ruke: Antić, Bajević, Muslin, Dujković, Milutinović. Antić se više na bavi fudbalom. Bajević sa promenjivim uspehom vodi osrednjeg grčkog prvoligaša. Muslin već godinama radi na ivici otkaza, trenutno mu ide solidno u Himkiju(?) Dujković je veći deo karijere proveo kao pomoćni trener Zvezde, dalje je vodio sve same banana reprezentacije i ostvario jedan dobar rezultat (prošle godine u Nemačkoj) Trenutno je u Kini a tamo se uglavnom ide pred penziju. Milutinović je već odavno penzioner čovek. Čak su ga i Jamajčani provalili.
Došlo je teško vreme. Zvezda i Partizan igraju na krompirištu i krtičnjaku. Tereni se od snega čiste metlom i farbaju zelenom bojom da se sakrije oranica. Mame i tate kupuju deci mesto u prvom timu Zvezde. Menadžeri zakupljuju dres reprezentacije kao reklamni prostor.
Godfather Godfather 21:22 28.11.2007

Mateja

Ja samo hocu Kezmana da vidim nazad. Da nam njega nije bilo ne bi ni na ono nesrecno svetsko otisli. On je dao sve one golove, skoro svaki put je bilo 1-0 Kezman.
I kad cemo vec jednom prestati da gubimo bodove od Kazahstana i ostalih?!?!?! Tek onda treba da zamislimo evropsko ili svetsko prvenstvo. Mijatovicu i ostalima iz ekipe s kraja 90ih nisu tesko padala farska ostrva, luksembrug... i ostale "sile".
ogsen ogsen 02:47 29.11.2007

Lepo i pametno razmisljanje,nema sta !

Ali mislim dzaba nama sto smo se ovoliko raspisali kad to ne citaju ljudi koji su najodgovorniji za proizvedeno stanje.
Imam utisak da se u FSS radi po prncipu voluntarizma i po principu probacemo ako uspe, onda cemo da se sepurimo ,a ako puknemo onda cemo da nadjemo 1001 razlog da se vadimo. Gde je tu odgovornost?
Takodje mislim da nije sve ni u selektoru, vise je u atmosferi u reprenzetaciji i savezu. Ako u jednom strucnom savetu sede ljudi poput Kosanovica koji svoju strucnost nikad i nigde nisu dokazali, pored Djorica koji je tvorac nekih "revolucionarnih taktickih inovacija" u fudbalu. Pitam se dali ce nekog da kosta ovaj neuspeh koji je na zalost, jos jedan u nizu. Zasto toliko potenciram na atmosferu, pa zato sto ona presudno utice na volju igraca i zalaganje na terenu. Kako se oseca covek koji recimo, ima visemilionski ugovor u nekom stranom klubu, koji moze da ostvari sve beneficije iz tog ugovora samo ako je 100 % zdrav i spreman, a dodje da igra u reprenzentaciju i tu ga sacekaju sve mahinacije i marifetluci celnika koji vode i savez i reprezentaciju.On nece da igra iz navedenih razloga, a selektor, nebitno ko da je, da ima IQ tri Ajnstajna nemoze da smisli taktiku sa igracima koji su demotivisani za igru, pa zato mora poput Petkovica koji je jednom posle sestice protiv Argentine, izjavio da je pogresio sto nije postavio stistem 11-0.Ne moze selektor da natera da se neko bori ako on nece, nemoze da obuje kopacke i da trci za svu jedanaestoricu. Zato su nasi selektori prinudjeni da smisljaju najidiotskije taktike u istoriji fudbala. Takvo je stanje i u kosarci i u svim velikim i dobro placenim sportovima, a kakvo nije recimo u vaterpolu i odbojci, kao sportovima u kojima nije u opticaju veliki novac.Dokaz za to su rezultati mladih selekcija gde igraci jos uvek igraju iz cistog entuzijazma i jos uvek uspevaju da ih motivisu na ogoljeni patriotizam, dok te proverene "patriote" pune svoje dzepove iza njihovih ledja. Poznato je da tamo gde su velike pare tu je i mafija ( ubistvo Bulatovica to potvrdjuje ). Tu na scenu treba da stupi drzava i da rascisti to stanje, ali kako da ona reaguje kada mnoge konce u tim zakulisnim radnjam vuku ljudi iz vlasti ili ljudi koji su veoma bliski njoj. I to je jedno vrzino kolo i tesko da ima izlaz iz njega, ako ne postoji neka casna i cestita struja u svim segmentima drustva koja ce da prekine sve negativnosti koje su opasne i za samu drzavu,a ne samo za sport ili fudbal. Fudbal nam je samo odraz u ogledalu jednog stanja u kome se sveobuhvatno nalazimo, mi sami kao drustvo.
Uros_79bgd Uros_79bgd 13:53 29.11.2007

Dokle rasprava o pogrešnim stvarima!

Iščitah dosta komentara na ovu i slične teme, koje se tiču ''poslednjih'' neuspeha naša dva omiljena kolektivna sporta( čitaj basketa i fudbala). Sve u svemu opšte mesto bi izgledalo ovako. Posvađaše se ljudi u savezu (FSS i KSS) pa eto preneli negativnu energiju i na teren. To bi bilo ok da je u pitanju samo jedna od teza o krahu naših omiljenih sportova sa loptom. No, problem je što se to nameće kao kakva neprevazođana mudrost a veliki doprinos tome dali su i sportski novinari (Miloše izvini) koji umesto da rade svoj posao horski ponavljaju kako su za neuspehe krivi svi SEM SAMIH IGRAČA. Kao mali doprinos kolektivnoj amneziji dodao bih : verovatno se svi sećamo duela Kingsa i Lakersa te njihovog epiloga (Sacramento nije uspeo u nekoliko pokušaja da izbaci Lakerse iz plejofa). Ono što se ne zna ili ne želi da se zna jeste da su Kobi i Šek tih godina bili sve drugo ali ne i prijatelji. Pominje se da čak nisu ni govorili međusobno te da je Šek na insistiranje Kobija napustio LA. Međutim, to im nije smetalo da vladaju NBA ligom godinama. Setite se takođe argentinaca u basketu koji su jedno vreme sami finansirali coje pripreme i dresove pa uzeše silne medalje. Dakle, moci izađu na teren i rade ono što najbolje znaju a da pri tome nisu ni kumovi, ni najbolji drugari ni sl. Ovde se stvorila fama kako je atmosfera nešto najbitnije u kolektivnom sportu a kad tome dodate i mentalitet eto vam lažnog uzroka naših neuspeha. Ispade kao, Klemente ne zna naš mentalitet pa ga to sputavalo u poslu. Veliki novinari koji pišu po porudžbini uz nesebičnu pomoć raznih stručnjaka od fudbla i basketa napraviše nauku dok je stvar veoma prosta. Naime, fudbal je jednostavna igra 11 na 11 i dobija onaj ko da više golova. Da biste dali gol morate imati igrače koji to znaju da urade i tačka. Zar neko stvarno misli da Rajkard, Šuster ili Ferguson govore Mesiju, Ronaldinju, Robinju, Ronaldu....kako da igraju i da se raspituju šta pomenuti misle o svojim saigračima? Kad prevaziđemo te lažne dileme svi zajedno, možemo da se nadamo boljitku a sve dok su za neuspehe krive kuvarice po savezima, loši tereni, nesporazumi među trenerima (koji uzgred ne vode reprezentaciju) prolazićemo kao i do sada. Dakle pomirimo se sa sudbinom da nemamo igrače. Pogledajte jezgro fudbalske reprezentacije. U kojim klubovima igraju naši najboji igrači? Vidić, Stanković, Žigić i ko još igra u vrhunskom klubu? Čuo sam da su odnedavno Palermo, Sevilja, Lens, Šahtjor, Šalke....nemoj da se šalimo. Isto tako neki genijlaci guraju priču o Baboviću, Krasiću,Jankoviću kao budućim evropskim zvezdama. Daleko od toga da su loši igrači ali nisu ništa stariji od Fabregasa, Mesija, Ronalda. Sećali se još ko kako su igrali Mijat, Dejo, Piksi; Miha, Juga u njihovim godinama? Eto malo materijala za razmišljanje i da - Klemente ostani jer ako odeš dovešće još poslušnijeg.Poz
Uros_79bgd Uros_79bgd 14:35 29.11.2007

Dodatak

Zaboravio sam da istaknem još neke zablude o tome kako strašan tim imamo (u fudbalu naravno). Surfujući malo po netu našao sam podatak da se cena Luke Modrića kreće u rasponu od 20 - 45 milliona eura (više nego 22 igrača Partizana i Zvezde zajedno,bez Jovetića naravno). Zašto to pominjem? Zato što godinama slušamo priču kako naši veliki fudbalski majstori nemaju cenu na tržištu jer eto igraju u lošoj ligi, klubovi ne mogu da doguraju daleko u Evropi, reprezentacija nema rezultata itd. a oni kao neviđeni igrači nego im dušmani obaraju cenu. Ja bih da pitam te poznavaoce fudbala kada su Dinamo ili Hajduk napravili neki proboj u Evropi (ne računam ovu godinu), od kada je hrvatska liga uz rame sa engleskom i španskom, nije valjda da Modrić vredi toliko zato što su Hrvati 1998. bili 3. na SP? Nego da se mi pogledamo u oči (nije aluzija na politički slogan) i da priznamo da nemamo više igrača koji može da napravi višak, da gurne kroz noge, odigra petu, da bude prvi strelac Španije ili Italije. Imamo grupu prosečnih igrača (uz par izuzetaka) od koje su novinari napravili svetske velemajstore bez ikakvog osnova. E onda kada zasluženo ne odemo na veliko takmičenje onda su krivi treneri (jel zna neko nekog igrača koji bi svojim prisustvom promenio tužan rezultat koji smo napravili), navedeni se navodno ne trude dovoljno isl. Aman ljudi , NE ZNAMO. Reprezentacija nema kreatora igre, sa bočnim igračima koji umeju da centriraju muku mučimo (a rešenje se ne nazire).....igramo šablonski već desetak godina, bez ideje, vica, kreativnosti ali po novinarima - kradu nas sudije, nemamo sreće, loši tereni (kao da protivnici sa kojima igramo ne igraju na istim), nema publike da pruža podršku...kojih se sve gluposti neću naslušati!!!
Kad smo već kod trenera jer je to i tema, zna li neko zašto ti stratezi poput Ljupka, Kosana, Tumbe i drugih mogu da rade samo u Bugarskoj i Kini? Da nije zato što ne mogu da dobiju vizu za EU? A da nije možda zato što niko neće da plati ono što objektivno ne vredi? Ljupko bejaše prvak Evrope sa Zvezdom i šta bi posle, koji klub je vodio napolju -Espanjol (za one koji ne znaju i sa njim je 3 puta bio prvak Evrope). Ja predlažem njega kao rešenje jer ako je mogao sa Espanjolom da pokori Evropu moći se i sa ovim našim polufudbalerima. Srećno Ljupko!!!
IvanO IvanO 12:36 02.12.2007

Re: Dodatak

Moram se sloziti sa vecinom stvari koje si rekao ali ima par stvari sa kojima se ne slazem. Prvo mislim da se ne moze sve svaliti na igrace. Iz vise razloga, pre svega sto odlican trener moze da od prosecnog napravi dobar tim. Dakle ne zavisi od igraca. Lako je igrati kad imas zvezde onda zaista ne moras da im kazes sta da rade. Drugo naveo si cenu Luke Modrica. Slazem se sa diskusijom koja je sledila. Ali moram da te podsetim da je nas tim 8. po vrednosti (u smislu cene) u Evropi pa ako gledamo taj parametar mi zaista zasluzujemo da budemo na prvenstvu. Trece da ne analiziram sve igrace ponaosob ali mogu da kazem da imamo3-4 sjajna igraca u odbrani (ako uzmem u obzir Basu koji iz nepoznatih razloga nije pozvan a odbio je da igra za CG) , zatim 3 vrlo dobra igraca na sredini terena, mislim konkretno na Smiljanica, Kuzmanovica i Stankovica, koja bi uz adekvatnu taktiku mogla da igraju vrhunski fudbal i budu opasni po gol a i u isto vreme da se brzo transformisu iz odbrane u napad, 4 igrac(i) sredine su nam solidni i tu mislim da je najveci problem. I tu s apsolutno slazem sa tobom oko kreatora to je taj igrac koji nam fali. I u napadu imamo dva vrlo dobra igraca. Mislim i uz sve nedostatke takav sastav moze dosta da pruzi, i nadam se da ce to pokazati u narednim kvalifikacijama. Ali ipak mislim da je ogsen u svom postu lepo objasnio zasto dolazi do pada morala. Kad se na to doda prica o novinarima koju si izneo jasni su razlozi zasto igraci pruzaju manje nego sto mogu
Uros_79bgd Uros_79bgd 16:24 03.12.2007

Re: Dodatak

Slažem se sa tvojom konstatacijom oko značaja vrhunskog trenera ali evo primera koji potrkepljuje moju tezu iako se radi o drugom sportu. Mislim da se nećemo sporiti oko toga da je u košarci uticaj trenera na igru (može da pozove svaki napad) značajniji nego u fudbalu. E ako je to tako, priseti se naše košarkaške reprezentacije od 2002. i ko je vodio (Vujošević. Obradović, Šakota, Slavnić). Slavnić može biti sporan ali su ostali bez sumnje vrhunski treneri. Kakve rezultate smo imali i ko je kriv za to? Vratimo se na fudbal. Želeo sam da kažem da taktika ne može nadomestiti nedostatak kvaliteta. Problem naše reprezentacije nisu rezultati (sa najjačim reprezentacijama iz grupe smo imali dobra skor) već igra koja ne postoji već duže. Što se tiče Smiljanića, Kuzmanovičća i Stankovića - slažemo se potpuno u tome, uz opasku da takvih isuviše imamo na lageru (Kovačević, Duljaj). Prosto prezasićeni smo osrednjošću na većini pozicija a deficitarni tamo gde smo se složili. To u zbiru daje rezultat koji nam je isporučen (a lično mislim da smo dobro prošli).
ugly_kid ugly_kid 10:44 30.11.2007

Ko uopste igra taj fudbal?

Pozdrav svima, pogotovu tebi, Milose

Naravno, procitao sam ceo istorijat ove prepiske pre nego sto sam i sam uzeo nesto da napisem. Na zalost, koliko god ovo glupo zvucalo - svi ste u pravu (bar u nekom delu). Licno bih samo voleo da se mnogo manje gleda preko puta, u komsijsko dvoriste. Ja prosto NE MOGU da navijam za Hrvate, i to je to. Znam da je ovakav stav totalno aut na b92 blog-u, ali sta da radim. Za sve ostale mogu, za Hrvate ne mogu. Jedino mogu da ih ignorisem. Nadao sam se da ce Engleska da im uvali 5 komada, pa da imam za koga da navijam na EP. Medjutim, od mojih omiljenih timova (redom, Srbija, Engleska, Skotska) svi su me izneverili...no, da ne skrecem puno sa teme :

1) Klemente - nije Murinjo ili Venger (nije cak ni Leo Benhaker) ali je daleko i od Milovana Djorica. Slazem se da je prica o mentalitetu bezveze. Slazem se da nije mogao puno da uradi iz Spanije. Nekako mi se cini da je njegov rad u Srbiji bio samo tezga (i to oho-ho lepo placena) dok mu ne uleti nesto bolje. Medjutim, odgovorno tvrdim - za plasman na veliko takmicenje (EP, SP) NISU NEOPHODNI VRHUNSKI IGRACI - sasvim dovoljni su korektni, prosecni (u smislu evropskog kalibra) fudbaleri. A mi takve imamo. Da se razumemo - za neki rezultat na takvom prvenstvu su potrebni i vrhunski igraci, i jos sijaset stvari (organizacija, motivacija, sreca...), ali za kvalifikacije - nisu. I moze (uspesno, ne lepo) da se igra fudbal i bez probacivanja lopte kroz noge. Visak ? Pa evo ga Zigic - njega nikad ne cuva samo 1 igrac - dakle on pravi visak, samo ga mi ne koristimo (ja sam Grobar i voleo bih da igra Ilic, ali samo hocu da kazem da to ne moze biti opravdanje za losu igru). Danas se golovi daju bez igre, iz prekida, iz presinga, iz kikseva protivnika. I Brazilici sve manje probacuju loptu kroz noge, to se ne broji - pogledajte kako su odigrali prvenstvo juzne amerike. Suma sumarum - Xavier nije napravio igru, tu se slazem. Bilo je fascinantnih momenata (na primer, pritisak na Portugalce u BG, posle njihovog vodeceg gola) ali i jako losih, bledih, nikakvih utakmica (na primer, Finska u BG - mozda nase najgore izdanje, i mec koji nas je, IMHO izbacio sa EP).
Da li da ide? Iskreno, ne znam. Setih se Ivice Osima, i debakla u kvalifikacijama za EP 1988 (onih 1:4 na Marakani od Engleza) - nije smenjen, ostao je - usledila je 1990, setnja kroz kvalifikacije, (i tada su bili Francuzi) i 5. mesto na SP.

2) Naslednik - Djukic. Pa nek' ide zivot. I da ponudimo Moreiri srpsko drzavljanstvo. Salu na stranu, jesenas je Partizan bio nesto najblize modernom fudbalu, u zadnjih 6-7 godina u Srbiji. To ne znaci da bi reprezentacija igrala isti sistem igre (da ucutkam odmah potencijalne kriticare Partizanove odbrane ove jeseni) - jednostavno Djuka pravi tim i igru na osnovu igraca koje ima (omladinci su na EP igrali drugacije). On je mlad, inteligentan i hrabar. I bio je bolji igrac od Slavena Bilica :)

3) E a sad, da malo pojasnim naslov svog komentara...u pokusaju da obrazlozim odakle kriza fudbala u Srbiji...znaci, da nadjemo korene...dakle, bese letos neko omladinsko prvenstvo u basketu, kod nas u NS. I prenose to, uredno, ekipa sa EuroSporta...a tamo, dva Engleza, poznaju nase mlade kosarkase, Macvana i ekipu, bolje nego iko od nas...i Bog zna kako odusevljeni, lamentiraju zasto nema takve kosarke u Engleskoj...pa ce jedan od njih "Pa kad si poslednji put video decu da igraju basket?"...e sad ja Vas da pitam - igraju li deca, kod vas u kraju, fudbal? Onako kako smo ga mi igrali (ja imam 33 godine) kad smo bili mali? Zapravo, da preformulisem pitanje - ONOLIKO KOLIKO smo ga igrali, kad smo bili mali? Ne...sad su tu privatne skole fudbala, baloni, mamini i tatini projekti, treneri koji imaju valutnu klauzulu koliko ce koji od petlica da igra...negativna selekcija se iz 'A' tima reprezentacije preselila u petlice...a patriotizam, zvezde GRAND-a i 'junake sa asfalta' da i ne pominjem...
Red Devil Red Devil 23:58 01.12.2007

Re: Ko uopste igra taj fudbal?

Sve sto si rekao je tacno osim jedne bitne stavke: na EP ne idu prosecne reprezentacije, samo vrhunske, odlicne, i vrlo dobre, provuce se po neka dobra i solidna (Poljska, Turska). Prosecne, kao sto je nasa, ostaju kod kuce. U danasnjem fudbalu postoji mnogo vise filtera izmedju prosecnih i vrhunskih ekipa a odlucuju nijanse. U konacnom zbiru bod, dva, tri...
Boris98765 Boris98765 12:38 04.12.2007

Ko jos gleda fudbal?

Odgovor na sva nasa pitanja se nalazi na dohvat ruke. Ukljucite direktne prenose, recimo, nemacke druge lige i sve ce vam biti jasno. Stadioni su puni!!! A kada su stadioni puni, ima smisla i da se neko na njima rekalmira, pa da klub od te reklame zaradi, pa onda, da bi i sledece godine zaradio, ulozi u igrace (a dugorocno, najjeftinije je ulagati u skolu fudbala, kako to veliki klubovi i rade), pa oni klinci, koji taj isti fudbal gledaju i zele da ga igraju, igraju i treniraju. I tako se stvara rezultat na evropskom prvenstvu.
decembar decembar 18:07 08.12.2007

Ode Klemente,i šta sada?

Hoćemo li se radovati,Tumbi,Đori,Kosanoviću,Petku-Šestku,Saniju i ostalim ''stručnjacima'',našeg fudbala?
Po meni je Klemente svakako bolje rešenje od gore navedenih ,zbog toga sam bio da on ostane.Daleko od toga da ja branim Klementea,ali mislim da ćemo imati mnogo goreg selektora u kvalifikacijama za SP.

Pozdrav

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana