Genetski kod Homo politicusa

nsarski RSS / 16.09.2008. u 17:50

woodstock_hendrix_byAllanKoss_n2-use.jpg choir1.gif

Pre par dana, uz pompu i skromne svečanosti, ispraćen je Track Palin, sin guvernerke Aljaske, Sare Palin, da se pridruži američkoj vojsci u Iraku, u Dijali, najopasnijoj pokrajini te zemlje. U maloj crkvi u Fairbanksu odrzana je prigodna svečanost blagosiljanja nevelikog vojnog kontingenta, mali hor je skladno i lepo pevao, a Sara je održala govor i oprostila se od sina rečima: ‘'Odrekao se hokeja zbog ovoga i ja ga podržavam. Ja verujem u njegov cilj, i nadam se i molim da to bude vredan cilj.'' Mala ljudska zajednica je ispraćala jednog od svojih ponosnih sinova da se u vreloj pustinji bori za državne ciljeve koji su mnogo viši od običnog svakodnevnog ljudskog života na snegu i mrazu Aljaske.

Dostojanstvenu atmosferu ovog ispraćaja ukrašavao je, kao oreol, veliki pun Mesec visoko gore i njegov odbljesak na snežnim vrhovima okolnih planina. Po tim planinama Sara voli da ide u lov na polarne vukove avionom. Nekoliko malih Cesni krenu u poteru, isteraju vukove iz šume na čistinu i onda ih Sara, iz aviona koji se dovoljno nisko spusti, pokosi rafalom iz automatskog oružja. Ima nečeg vrtoglavo opčinjujućeg u ovoj ženi koja izgleda kao provincijska učiteljica, koja je skromna pred Bogom,  a Terminator pred neprijateljima. I mnogi su Sarom opčinjeni.

Drugi, opet, smatraju da je Sara, u srednjoj školi zvana Barakuda, brutalni manipulator osnovnim ljudskim osećanjima kao što su patriotizam, čast i vera, da je neosetljiva na stradanja drugih, i da je politički oportunista najgore vrste. I mnogi zato ne mogu da je podnesu. Njen sin je, kažu oni, u želji da je nadmaši, otišao u Irak, da iz vojnog helikoptera, iz vazduha kao i njegova majka, laserski navodjenim projektilima nemilosrdno ubija nevinu iračku decu i žene.

Ljudi koji dele istu planetu, žive pod istim suncem i dišu isti vazduh imaju drastično različita mišljenja o jednom te istom dogadjaju. Ova dva mišljenja, suprotstavljena u direktnom sudaru, odraz su političke orijentacije onih koji ta mišljenja zastupaju, ali ona mi služe da ilustrujem jedan opštiji problem o kome već dugo razmišljam.

Naime, zbog čega se ljudi, koji imaju odredjeno političko mišljenje (ideologiju), grčevito drže tog mišljenja (ideologije) i spremni su, zarad njega, da podnesu realne, životne žrtve? Tog jednog jedinog života koji imaju, kako je govorio Djindjić. Zašto im je do toga toliko stalo?

Nedavno sam uvideo da, prvo, pitanje nisam sebi dobro postavio  (‘'zbog čega'' je inherentna kontradikcija u njemu) i, drugo, da postoji nešto nalik na odgovor. Najkraće rečeno, u pitanju je genetika. Preciznije, u genetskom kodu homo sapiensa postoje geni koji donekle uslovljavaju političko ponašanje čoveka, homo politikusa, i ovaj blog je o tome. O genima i politici.

Dug je put od gena do politike, ali ja ću, rizikujući da suviše pojednostavim stvari, ipak pokušati da ga prevalim u tri koraka.

Prema savremenim političkim teorijama, u politički uredjenim društvima postoje, grubo rečeno, dva tipa političkih orijentacija. Da bi fiksirali terminologiju, ja ću ih zvati konzervativna i liberalna. U praksi se konzervativna orijentacija zove još i republikanska, desna, nacionalistička, rojalistička, itd., dok se liberalna zove socijalistička, demokratska, leva, progresivna, i  slično. Razume se, postoji još veliki broj drugih i/ili egzotičnih naziva za njih, ali to, za ono što dalje sledi, nije bitno. Postoje takodje i mnoge hibridne političke ideologije ali ni one nam sada nisu bitne. Po mom misljenju, termini konzervativan i liberalan dovoljno precizno odrazavaju dve osnovne koncepcije društva koje ovi izrazi opisuju. Osnovna razlika izmedju narečene dve koncepcije se sadrži u njihovom vidjenju odnosa izmedju pojedinca i šire ljudske zajednice u kojoj taj pojedinac postoji. Konzervativna politička ideja daje prednost interesima zajednice u odnosu na interese svakog pojedinačnog člana, dok liberalna u prvi plan ističe interes pojedinca u odnosu na zajednicu. Ovo je bio prvi korak.

Odnos izmedju pojedinca i zajednice se najbolje odrazava u ideji slobode. Svetac zaštitnik liberalne koncepcije slobode je Dz. S. Mill koji je, još pre 150 godina, insistirao da su pojedinačne slobode govora, izbora, protesta, i slično, osnovni preduslov za napredak društva kao celine. Staviše, da društvo ima pravo da sputava pojedinca samo ako ga time sprečava da nanosi štetu drugima. Otprilike u isto vreme, par decenija kasnije, svetac zaštitnik konzervativne ideje slobode, E. Durkheim, je promovisao stav da je društvo veće od proste sume njegovih delova, te da su društvene institucije, njegova hijerarhija, podela rada i širi društveni interes okvir unutar koga pojedinac može da izražava svoje slobode. Društvo opravdano može da sputava pojedinca, ako je to sputavanje u interesu šire društvene zajednice. Ovo je bio drugi korak.

Naše predstave o slobodi su u tesnoj vezi sa idejama o moralu. Hiljade i hiljade knjiga i rasprava je napisano na temu morala, od Aristotela do danas, ali ja se time neću sada baviti. Od trenutnog interesa su nova otkrića vezana za psihologiju odbojnosti i odvratnosti, a neposredno u vezi sa impulsnim reakcijama gadjenja, koja je, čini se genetski uslovljena. Još preciznije, postoje indikacije da su u čoveku evoluirala dva moralna sistema, da tako kažem. Jedan, koji je vezan za neposrednu, refleksnu reakciju, koji se još naziva i moralna intuicija, i drugi, više povezan sa jezikom i kognicijom, koji se naziva moralni sud.

J. Haidt je proučavao situacije kada se moralna intuicija sukobi sa moralnim sudom. Haidt je svojim studentima postavio sledeći problem. U nekoj siromašnoj porodici, na ivici gladi, dogodi se da njihovo kuče nesrecnim slučajem pogine. Majka uzme kuče, spremi ga, iseče, i skuva ga porodici za večeru. Da li je to dobro ili loše? U prvi mah, svi su odgovorili da je loše. To je bio glas moralne intuicije. Medjutim, pošto ni jednoj ljudskoj osobi nije nanesena šteta, naprotiv porodica je ublažila glad, zašto je onda loše? Odgovori su bili od ‘'kučeće meso nije zdravo ‘' do ‘'kuče je član porodice, a porodica se ne jede‘', a sve u pokušaju da se racionalizuje (objasni) početna spontana reakcija. Čovek je, izgleda, evoluirao tako da jedan sistem moralnosti štiti pojednica, dok drugi povezuje ljude u zajednicu (altruizmom, na primer). Elementarni izrazi ovih sistema se mogu naći u raznim tabuima, religioznim zabranama, i slično. I oba ova sistema su potrebna - prvi da zaštiti čoveka pojedinca, a drugi da zaštiti koheziju zajednice, bez koje pojedinac ne može da postoji. U prvu grupu spadaju spadaju pravila koja pojedinca štite od povreda i imaju veze sa recipročnim i fer odnosom prema njemu, dok se druga odnose na lojalnost grupi, poštovanje hijerarhije i autoriteta, i održanje moralne čistote i svetinja.   Kao da je maksima ''čini drugima '' upisana u naš genetski kod. Ovo je bio treći korak.

Da sumiram gore rečeno po ugledu na Sam Harris-a. (1) Genetske promene u mozgu su omogućile pojavu socijalnih emocija, moralne intuicije i jezika...(2) što je proizvelo kompleksno kooperativno ponašanje, držanje obećanja, brigu o ličnoj reputaciji, itd...(3) što je postalo osnova za kulturološke norme, zakone i društvene institucije čiji je cilj da zaštiti ovaj rastući sistem medjuljudske saradnje od sila koje bi ga mogle razbiti.

Tradicionalne ljudske zajednice su mahom (ali ne sve!) davale prednost koheziji - Haidt navodi primere iz Indije - gde je odnos prema starijima, prema običajima i prema zahtevima zajednice mnogo važniji od pojedinačnih ljudskih sloboda u izboru bračnog partnera, oblačenju, ponašanju, i slično. Ova tenzija postoji odvajkada (Grčke drame su prepune sličnih dilema) , jer je kohezija zajednice ključni faktor socijalnog prezivljavanja. Slične se situacije sreću u drugim kulturama i zajednicama, gde je životno važno da se zna ‘'ko kosi, a ko vodu nosi .‘' Heroizam, žrtvovanje zarad kolektiva, itd., je oduvek bio vrlina, od Ahila do današnjih dana, kada je Narodnim herojima lično Tito uručivao ordenje.

Gen za ovo, naravno, ne postoji, ali zato postoji mem, nosilac kulturološke prakse ili običaja koji se prenosi kroz generacije. Medjutim, i memi, kao i geni, evoluiraju. Najvećem broju ljudi na svetu bi danas bila potpuno neprihvatljiva i odbojna ideja da se, na primer, venčaju sa osobom koju nikad nisu srele (ta praksa, prearranged marriage, i danas postoji u Indiji i na mnogim drugim mestima) ili da drže robove koji im besplatno služe, što Starim Grcima, a ni Amerikancima do skora, nije bio nikakav problem. Medjutim, memi, ne iščezavaju, posebno ne oni koji su nastali kao izraz neke istinske genetske predodredjenosti, kao što je kolektivno ponašanje, genetski urodjeno čoveku. Ljudski kolektiv se vekovima obračunavao sa uljezima (strancima, emigrantima, dodjošima, izbeglicama), pederima, nevernicima, ludacima, narkomanima i piscima seksualno uzbudljivih romana, jer oni, navodno, ugrožavaju kolektiv. U američkoj politici je ovih godina pokrenuta velika kampanja za pravnu definiciju braka kao isključivo muško-ženske zajednice, čime bi, praktično, homoseksualni brakovi bili zabranjeni. Zagovornici ove ideje su tvrdili da bi postojanje homoseksualnih brakova ugrožavalo heteroseksualne. To je, po mom mišljenju, isto kao kad bih ja, na primer, tražio da se zabrani prodaja spanaća jer mi izazov ovog ukusnog povrća smanjuje želju da jedem čvarke. A konzumacija čvaraka je, kao što se zna, patriotska dužnost svakog dobrog Srbina.   

Nedavno su socijalni psiholozi objavili rezultate analize 50 godišnjih studija konzervativnih političkih glasača u radu pod naslovom Political conservatism as motivated social cognition. U njemu je pokazano da se konzervativna politička orijentacija korelira sa psiholoskim osobinama kao što su

  • Strah od agresije
  • Dogmatizam i netolerantnost prema nejasnoćama
  • Izbegavanje nesigurnosti
  • Potreba za kognitivnom celinom
  • Kontrola nasilja (terora).

Iz svega gore rečenog slede dve važne posledice: (1) Politička orijentacija nije samo racionalni izbor, kao što čovek, na primer, bira cipele, već se radi o uverenju, i (2) da politička orijentacija implicira i odredjene psihološke, karakterne crte homo politicusa.

Što se prve posledice tiče, treba napomenuti sledeće. Kad se radi o politici, onda ona, na nivou pojedinca, više liči na religiju nego na šoping. I to je zabluda koju mnogi, a ja ne prvom mestu, imaju. Ono pitanje od gore - zašto se ljudi toliko grčevito drže svog političkog mišljenja?- je kontradiktorno. Pitajući to ‘'zasto?'', ja unapred očekujem odgovor ‘'zato što...bla, bla, bla,...nekakav argument''. Medjutim, ako političko mišljenje nije stvar racionalnog izbora, već je ono uverenje, vera, onda nikakav ‘'argument'' tu ne može da se udene. Jedini mogući odgovor je ‘'zato što veruju''. Basta.

Druga posledica je još zanimljivija. Mnogi ljudi kažu da su u stanju da, posle kraćeg razgovora sa nekim koga su skoro upoznali, lako zaključe kakvi su politički stavovi te osobe. U svetlu onog gore psihološkog profila, verujem da je to sasvim moguće. U svakodnevnom životu, ljudi relativno brzo i lako procene kakva je neko osoba, tj., ličnost, a gornji rezultati nam kažu da su karakterne osobine u tesnoj vezi sa političkim uverenjima neke ličnosti. Budući da neke osobine ličnosti imaju genetsku komponentu, eto nama veze izmedju genetike i politike. Ali ovde se ta veza ne završava - naprotiv, tek počinje.

Prema najnovijim rezultatima politikologa iz Kalifornije, J. Fowler-a, genetika političkog ponašanja može mnogo ozbiljnije da se uspostavi. Proučavanjem ponašanja blizanaca, ustanovljeno je da politička privrženost partiji ima genetsku komponentu (videti The Heritability of Partisan Attachment - Naslednost partijske privrženosti). Naime, Fowler je svom timu postavio sledeće pitanje: ''zašto ljudi uopšte izlaze na glasanje?''.  Pored socijalnih uticaja, umreženosti, pritiska prijatelja i poznanika, izlaznost na glasanje ima i genetsku komponentu. Ovi rezultati su objavljeni Jula 2008. godine u radu pod naslovom  Two Genes Predict Voter Turnout .(Dva gena predvidjaju izlaznost na glasanje) U pitanju su geni koji kodiraju za serotonin (5HTT) i monoamine oksidaze (MOA). Ovaj rezultat je sasvim očekivan jer su ova dva gena implicirana u psihijatriji kod socijalizacije i kolektivnog ponašanja (uzgred, serotonin igra važnu ulogu kod pojave depresije). Ovo je tema o kojoj bi moglo naširoko da se piše, ali ovde prosto nemam više mesta. Postoji još nekoliko gena koji su uključeni u formiranje genetske komponente ličnosti, posebno oni koji kodiraju za dopaminske receptore DRD4 i DRD2 (ja sam o ovom prvom pisao ranije u blogu pod naslovom ‘'Candle in the wind''). Ovi rezultati još nisu objavljeni (treba da se pojave u časopisu Science uskoro pod naslovom, a Fowler je bio ljubazan da mi pošalje preprinte), ali, sudeći po popularnosti ovog pristupa, čini se da se polako radja nova nauka - Genopolitika.

Dakle, kako je moguće da ljudi mogu da imaju dva totalno suprotna mišljenja o jednoj te istoj stvari? To nam je, izgleda, u genima. Svi mi pevamo, ali svako na svoj nacin; sto je muzika za jednoga, to je galama za drugoga.



Komentari (210)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dolybell92 dolybell92 03:59 17.09.2008

Re: obrazovanje

S druge strane i Bus govori o tome da on donosi odluke kad ima gut feeling o njima. Ne cita, ne konsultuje nikoga. I to je katastrofalna ideja.


Ja mislim kad bi stvarno bilo tako - a protivno interesima
" of gut feeling" - skinuli bi ga k'o pticu....ništa on ne odlučuje SAM.
palilula92 palilula92 04:49 17.09.2008

Re: obrazovanje


Ja mislim kad bi stvarno bilo tako - a protivno interesima
" of gut feeling" - skinuli bi ga k'o pticu....ništa on ne odlučuje SAM.



Zamisli da se probudio jedno jutro sa GUT FEELING-om da treba da istrazuje i ulaze u nove izvore energije a ne u naftu, bilo bi belaja.
dragan7557 dragan7557 09:01 17.09.2008

Re: obrazovanje

Moguce da je to sasvim tacno. Jedino sto ja nisam liberal:) Bar ne u smislu koji taj termin ima u usa. S tacke gledista jednog Svedjanina, na primer, svi su americki politicari fasisti, ili njima bliski.

Ako postoji ratni zločin, onda su svi dosadašnji američki predsednici ratni zločinci.
Noam Čomski.

Može se postaviti i pitanje šta je McCain tražio u Nam-u. Ili a priori prihvatamo tezu da su "tepisi Napalm bombi"
demokratsko sredstvo ubeđivanja ???, a Vijetnam kao i ostala ratišta sveta dužnost zavođenja demokratije ognjem i mačem u novije vreme paket ("zabranjenim" bombama)???, dok je masovno trovanje stanovništva osiromašenim Uranijumom pravo sredstvo za deratizaciju ili dekontaminaciju tuđih anti demokratskih ubeđenja???

Sa mas psihološkim posledicama po stanovništvo Vijetnam sindrom i noviji Bosnian sindrom kao kolateralnim štetama Humanitarne Akcije širokih skala pobede vrle demokratije (demos-kratos = vladavina naroda) hiljade fizičkih invalida i stotine miliona psiho invalida spadaju naravno u planiranu cenu demokratije i kasnije kost benfit analize i istraživanja ???
dragan7557
o sveckom danu demokrackih Kolateracija
MeHiLow MeHiLow 10:51 17.09.2008

Re: obrazovanje

McCain je vrlo lepo vratio svojoj braci po muci i oruzju, Vijetnamskim veteranima, zalazuci se da se problem MIA vojnika stavi ad acta i ponovo uspostave veze s Vijetnamom.

Evo sta oni sami tj. jedna njihova organizacija ima da kaze o tome (malo duze, ali neosporno zanimljivo citanje za svakoga ko zeli da sazna malo vise o McCainu u Vijentamu, s daskom teorije zavere, mmmm). Tekst iz 1992.

http://www.usvetdsp.com/manchuan.htm



BTW, pozdrav i cestite nsarskom sto me naterao da se vratim iz jednogodisnje samonametnute izolacije od komentarisanja na blogu. Nije to bio samo ovaj tekst, vec sukcesija njegovih tekstova.


nsarski nsarski 10:56 17.09.2008

Re: obrazovanje

Welcome back Mike:)
Cela ta McCainova epizoda sa zarobljenistvom je prilicno mutna. Ima raznih prica da se nadje po netu.
I, uzgred, on se hvali (hvale ga) da je bio Top Gun, vozio lovca. On nikad nije seo u lovca i obucen je da vozi attack bombardere. Iskljucivo. To je i radio, bombardovao po Vijetnamu. Onaj Svdeski film koji sam linkovao je veoma poucan.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:48 16.09.2008

Кавез...

Наше личности су у кавезу наше генетике?
Kaлвиновска идеја предестинације замењена оном која за основу има генетику?
nsarski nsarski 20:58 16.09.2008

Re: Кавез...

Predrag Brajovic
Наше личности су у кавезу наше генетике?
Kaлвиновска идеја предестинације замењена оном која за основу има генетику?

:))))
Haha, ovo bi bila Vulgaris interpretacija cele price. Jako je malo nasih osobina koje su 100% odredjene genetikom - krvna grupa, boja koze, da imamo dva oka, pet prstiju, i takve stvari. Sve ostalo su manje vise predispozicije. Kad su u pitanju politicki stavovi, sklonost adikcijama, ili ljubav prema zivotinjama, genetika je samo nekakav naznacen okvir, nista vise. Osudjeni? To je kao kad bi rekao da je covek koji je genetski rodjen visok predestiniran da bude kosarkas. Cesto jeste, ali niko ga na to ne osudjuje. Moze da bude i odlican racunovodja:)
Thx for coming.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:16 16.09.2008

Re: Кавез...

nsarski

Thx for coming.


The pleasure was mine.
Нормално, нисам баш толики лудак (ваљда?) да коњу сатрем сва четири копита не бих ли га довео докле ја хоћу (то јест да мамузам идеју/истраживање док не липше баш на мом потоку), али иза свега некако ипак пузи могућност, због које помало зебем, да већ на рођењу детета, над колевком, упишемо га у бираче, и то под рубриком сигуран глас: "Овај ће бити либерал..."
bene_geserit bene_geserit 20:57 16.09.2008

ce se vredjamo?

Nenade, vi ste moj omiljeni autor i pisete zaista sjajne tekstove, ali sa ovim imam (mali) problem - pisan je iz pozicije nekoga ko je liberalne politicke orijentacije i u njemu ima dosta stvari koje su vam se "omakle" koje mogu biti uvredljive za nekog konzervativca.
npr.
nsarski
U njemu je pokazano da se konzervativna politička orijentacija korelira sa psiholoskim osobinama kao što su:
Strah od agresije
Dogmatizam i netolerantnost prema nejasnoćama
Izbegavanje nesigurnosti
Potreba za kognitivnom celinom
Kontrola nasilja (terora).

Da pogadjam:
- ovo istrazivanje je radio neko liberalnog politickog uverenja
- niste potrazili neko slicno istrazivanje koje povezuje psiholoske osobine sa liberalnom politickom orijentacijom, radjenom po mogustvu od strane nekog konzervativca (da vidimo kako uvrede izgledaju sa druge strane)

nsarski
Po tim planinama Sara voli da ide u lov na polarne vukove avionom. Nekoliko malih Cesni krenu u poteru, isteraju vukove iz šume na čistinu i onda ih Sara, iz aviona koji se dovoljno nisko spusti, pokosi rafalom iz automatskog oružja.

Ja sam konzervativne politicke orijentacije, ali mi je potpuno odvratno da neko lovi vukove oruzjem, a ako je jos isto automatsko, to poveca moju odvratnost za jos red velicine.
Molim vas da ne povezujete akcije doticne individue sa (njenom ili bilo cijom) konzervativnom politickom orijentacijom (ne znam da li je u pitanju nedostatak mozga ili sta; ne zanima me da li je takvo nesto OK za prosecnog glasaca Republikanske stranke, u sta veoma sumnjam, i da li kada si konzervativac u USA znaci da si baaaaas konzervativan, ali postoji i ostalih 90+% svetske teritorije i stanovnistva koji nisu USA)

nsarski
U praksi se konzervativna orijentacija zove još i republikanska, desna, nacionalistička, rojalistička, itd., dok se liberalna zove socijalistička, demokratska, leva, progresivna, i slično

U praksi je uvredljivo koristiti npr. "progresivno" za liberalnu orijentaciju jer je jedina svrha toga da deklarise konzervativnu orijentaciju kao regresivnu. To meni deluju kao recidivi socijalisticke terminologije (iz perspektive nekog ko je odrastao u socijalizmu, iz koga regresijom - ovde ne mislim na ratove, dodjosmo do ovoga u cemu zivimo danas; s' ovim ce jos mnogi i da se sloze )
nsarski nsarski 21:04 16.09.2008

Re: ce se vredjamo?

OK, fair enough:)
Omaklo mi se (a mozda su i neki geni u pitanju). Ja nisam konzervativne orijentacije i to je najprecizniji nacin da sebe definisem u tom smislu.

Sto se tice gornjih korelacija sa psiholoskim profilom, u pitanju je rad nekih ljudi sa Stanforda. Sada, broj liberalno orijentisanih profesora univerziteta stoji u odnosu 10:1 naspram konzervativno orijentisanih. Dakle, 10:1 da su u pitanju ljudi sasvim odredjenog profila. Moram jos da priznam da sam, citajuci misljenja konzervativne strane, mnogo naucio. Najlakse je biti dismissive, a ja se zaista trudim da to ne budem. Nekad se omakne:)
background noise background noise 21:36 16.09.2008

Pokusavam da se izrazim

ali ne vredi, posle onog o Cesnama i vukovima dugo cu ostati bez reci. Obuzima me bes.

Doktore pomozite
jeremija92 jeremija92 21:41 16.09.2008

homo geneticus

nsarski, sve je u čoveku, pojedincu, i u vrsti mu, ljudskoj, genetski predisponirano. Na ovaj ili onaj način.
Dakle, i politički stavovi.
Ono što genetika još nije pronašla, pronaćiće.

Međutim, čovekov razvoj nije determinisan njegovim genetskim kodom.
Na čovekov, karakter, stavove, uverenja, ponašanje... utiču mnogobrojni agensi socijalizacije, vaspitanje u porodici, obrazovanje u školi, okruženje ...Podjednake genetske predispozicije, čak ni kod jednojajčanih blizanaca, ne daju podjednake rezultate, često vrlo različite.

Pogubno bi bilo za ljudsku vrstu da je genetskim kodom sve određeno.

Da jeste, svi bi mi još uvek bili primati.
nsarski nsarski 21:47 16.09.2008

Re: homo geneticus

Međutim, čovekov razvoj nije determinisan njegovim genetskim kodom.

Naravno da nije. Ja sam to pokusao na svaki nacin da podvucem, ali slaba vajda. Ljudi se uzasavaju determinizma, ali se takodje uzasavaju haosa (slucajnosti). To ce Krugolina bolje znati:)))
Черевићан Черевићан 21:55 16.09.2008

неслухисти

читам . . . Svi mi pevamo, ali svako na svoj nacin; sto je muzika za jednoga, to je galama za drugoga.

па се присећам народне . . . тко пјева . . . зло немисли. стога ПЕВАЈМО, те притом имајмо на уму поруку из јеванђеља по Луки гл 6 стих 31 . .. . и како хоћете да вама чине људи, чините тако и ви њима.

г нсарски састаВам баш онако . . . усмеравајући на сконцентарцију умозгу па стога и вредан читања.што јес, јес.

crossover crossover 22:26 16.09.2008

Šmajserom na slona (ali ne republikanskog)

Po tim planinama Sara voli da ide u lov na polarne vukove avionom. Nekoliko malih Cesni krenu u poteru, isteraju vukove iz šume na čistinu i onda ih Sara, iz aviona koji se dovoljno nisko spusti, pokosi rafalom iz automatskog oružja.


Tako je i Brozov general, Arso Jovanović, prilikom jedne "misije mira", u Africi, na prigodnom safariju pobio neke nesrećne životinje šmajserom, verovatno se čovek plašio da mu ne uzvrate vatrom, šta li...

Kada sam gledao nominaciju Sare Palin i čuo njen govor, prva misao koja mi je pala na pamet je bila da siđem u podrum i proverim u kakvom stanju mi je sklonište.
Inner Party Inner Party 22:48 16.09.2008

Moje predrasude i moja pitanja:



Zasto konzervativci cesce i redovnije izlaze na izbore od liberala?!
Zasto su stariji ljudi cesce konzervativci, a mladi cesce (ponegde skoro ekskluzivno) liberali?!
Zasto su liberali blagi i benevolentni, dok su konzervativci strogi i skloni zabranama?!
Zasto su konzervativci u zadnjih nekoliko decenija toliko omrazeni u medijima, kulturi, obrazovnim ustanovama?!

...

nsarski nsarski 23:09 16.09.2008

Re: Moje predrasude i moja pitanja:

Zasto konzervativci cesce i redovnije izlaze na izbore od liberala?!
Zasto su stariji ljudi cesce konzervativci, a mladi cesce (ponegde skoro ekskluzivno) liberali?!
Zasto su liberali blagi i benevolentni, dok su konzervativci strogi i skloni zabranama?!
Zasto su konzervativci u zadnjih nekoliko decenija toliko omrazeni u medijima, kulturi, obrazovnim ustanovama?!

Pa, prema gore izlozenim teorijama odgovori su otprilike ovakvi.

Izbori su obaveza kolektiva. A obaveza kolektiva je vaznija od privatne lenjosti.
Stari ljudi, prirodno, najcesce strepe od promena. Konzervativan ima koren u konzervaciji, ocuvanju, a ne promenama.
Ne znam da su samo liberali blagi i benevolentni - takvih ima na svim stranama, liberali to nisu patentirali. Kao sto i grubih i netolerantnih ima na svim stranama, cak i na ovom blogu zakletih liberala. Ekstrem je ekstrem, bez obzira kako ga nazvali. (Sekspir je to lepse rekao - nesto o ruzi).
Pretpostavljam da je konzervativna ideja ''izasla iz mode''. Tome ima vise razloga - ali takva su vremena, znate:)))))
bene_geserit bene_geserit 23:27 16.09.2008

Re: Moje predrasude i moja pitanja:

Odgovori mogu biti i:
Inner Party
Zasto konzervativci cesce i redovnije izlaze na izbore od liberala?!

Potpuna neistina, koja se moze cuti samo od strane liberala. Svodi se na to da zelimo da je nasa politicka ideja prihvacenija i vise zastupljena nego sto pokazuju rezultati izbora, dakle moj glas vise vredi od glasa konzervativca.
Na nasoj politickoj sceni je bilo uocljiva slicna zabluda - da su apstinenti uglavnom potencijalni glasaci LDPa, DSa i sl. - i onda kada se % izaslih biraca povecao ispostavilo se da medju predjasnjim apstinentima ima slican % kao i medju redovnim glasacima.
Inner Party
Zasto su stariji ljudi cesce konzervativci, a mladi cesce (ponegde skoro ekskluzivno) liberali?!

Kako starimo, postajemo manje otvoreni (koliko god se trudili) za npr. novu muziku, nove ideje tj. dolazi do samokonzerviranja.
A i mladi, oce sve da probaju, a sa godinama dolazi i mudrost.
Inner Party
Zasto su konzervativci u zadnjih nekoliko decenija toliko omrazeni u medijima, kulturi, obrazovnim ustanovama?!...

Za umetnike zatvorenost za nove ideje je neka vrsta umetnicke smrti, tako da je prirodno stanje umetnika liberalno.
Za medije i ostalo, odgovor moze da bude: to se planski radi jer potenciranje individualnih sloboda na racun dobrobita kolektiva je fino za potrosacko drustvo, kao i za lakse manipulisanje ljudima.
dolybell92 dolybell92 04:09 17.09.2008

Re: Moje predrasude i moja pitanja:

"Ako čovek u mladosti nije radikalan - nema srca
ako u starosti nije konzervativan - nema razuma.
(Ž. Klemanso)
bene_geserit bene_geserit 06:35 17.09.2008

Re: Moje predrasude i moja pitanja:

dolybell92
"Ako čovek u mladosti nije radikalan - nema srca
ako u starosti nije konzervativan - nema razuma.
(Ž. Klemanso)

Medjutim, ono sto je karakteristicno za Srbiju danas je veliki broj ljudi koji su u mladosti bili konzervativni a u ozbiljnim godinama su na liberalnim pozicijama (da ne navodim primere iz nase politicke "elite"; dosta mojih poznanika je upravo ovako promenilo politicko opredeljenje).
Ovaj fenomen verovatno ima veze sa vezivanjem konzervativnog/liberalnog oprdeljenja iskljucivo za nacionalnu a ne i druge svere kod nas, i svim izgubljenim ratovima 199 i neke (imitiranje osvajaca).
dolybell92 dolybell92 13:54 17.09.2008

Re: Moje predrasude i moja pitanja:

Medjutim, ono sto je karakteristicno za Srbiju danas je veliki broj ljudi koji su u mladosti bili konzervativni a u ozbiljnim godinama su na liberalnim pozicijama (da ne navodim primere iz nase politicke "elite"; dosta mojih poznanika je upravo ovako promenilo politicko opredeljenje).


Nije mi baš jasno kako je to moguće, da su u mladosti vaši prijatelji bili
konzervativni ? Gde i kada su živeli - pre nego što su postali liberalni ?



bene_geserit bene_geserit 16:32 17.09.2008

Re: Moje predrasude i moja pitanja:

dolybell92
Nije mi baš jasno kako je to moguće, da su u mladosti vaši prijatelji bili konzervativni ? Gde i kada su živeli - pre nego što su postali liberalni ?

Ziveli su u Srbiji i u vreme nacionalne euforije (90-tih) bili konzervativnog politickog opredeljenja.
A onda su, posle izgubljenih ratova, u vreme globalisticke euforije, postali liberalnog opredeljenja.
Deluje mi da je % ljudi koji su se ovako transformisali ogroman (sa aspekta malog uzorka, tj. mojih poznanika).
Deluje mi da je u pitanju imitiranje osvajaca, ali mozda i gresim.
U svakom slucaju kod mene je bilo obrnuto, od liberalnog ka konzervativnom opredeljenju u poslednjih 10-tak godina, tj. korenspodira sa godinama ...
Željka Buturović Željka Buturović 20:37 17.09.2008

Re: Moje predrasude i moja pitanja:

Zasto su liberali blagi i benevolentni, dok su konzervativci strogi i skloni zabranama?!

ne znam odakle vam ta ideja. 'liberals' su itekako skloni zabranama, samo su to kul zabrane (pusenje, masna hrana, voznja SUV-a, lov, oruzje, visoke zgrade, nuklearna energija, "male" plate, govor mrznje i sl) koje podrzavaju face kao sto su matt damon i brad pitt, a ne lejmeri poput sarah palin.

Ziveli su u Srbiji i u vreme nacionalne euforije (90-tih) bili konzervativnog politickog opredeljenja. A onda su, posle izgubljenih ratova, u vreme globalisticke euforije, postali liberalnog opredeljenja...

a, da pogadjam, u vreme tita su bili zagovornici socijalistickog samoupravljanja i bratstva i jedinstva. misterija zaista, kako je "ideologija" ponekad fleksibilna.
ivana23 ivana23 23:11 16.09.2008

***

man ray loves me man ray loves me 23:33 16.09.2008

stewart joke

sarah palin doesn't need to know the bush doctrine - she is the bush doctrine. :)
Zekaan aan Oceaan Zekaan aan Oceaan 15:18 17.09.2008

Re: stewart joke

man ray loves me
sarah palin doesn't need to know the bush doctrine - she is the bush doctrine. :)


Video sam intervju, ne da nije znala sta je bushova doktrina, nego nije znala sta je doktrina.
palilula92 palilula92 16:15 17.09.2008

Re: stewart joke

Ona je sada na intenzivnom kursu, inteligentna je i sledeci intervju ce biti bolji. Bilo bi logicno da je kandidovana osoba upoznata sa poslom kojim treba da se bavi, pogotovo za mesto podprecednika zemlje, trebala bi da bude expert; kad ono medutim......
man ray loves me man ray loves me 20:00 17.09.2008

Re: stewart joke

nije znala sta je doktrina
in what respect, charlie?

inace, predvidjam da ce to biti druga najbolja recenica godine, odmah iza don't tase me bro.
Brooklyn Brooklyn 20:05 17.09.2008

Re: stewart joke

Bilo bi logicno da je kandidovana osoba upoznata sa poslom kojim treba da se bavi,

pa ona je sada predsednik aljaske. kako se covek, po tebi, upoznaje sa poslom podpredsednika USA?
Brooklyn Brooklyn 20:07 17.09.2008

Re: stewart joke

inace, predvidjam da ce to biti druga najbolja recenica godine, odmah iza don't tase me bro.

e to je recenica prosle godine, ne ove, ali je za sva vremena, sto se mene tice :)
man ray loves me man ray loves me 10:38 18.09.2008

Re: stewart joke

Mada i Salman (koga amerikanci uporno zovu salmon) Rushdie nije bio los na temu istog intervjua:
-Talk of an issue?! She couldn't talk of an issue to save her life.
man ray loves me man ray loves me 12:57 18.09.2008

Re: stewart joke

kako se covek, po tebi, upoznaje sa poslom podpredsednika USA?

jel mogu ja? pa, treba da izgubi predsednicke izbore zbog nekoliko baba na floridi, da trubi par godina o globalnom otopljavanju i nagoji se 50 kila... ni nobel ne steti... bolji "trofej" od jelenske glave na zidu shupe... :)))
ivana23 ivana23 23:47 16.09.2008

***

audrey92 audrey92 02:08 17.09.2008

o normalnima i nenormalnima

O prvom Sarajevskom Queer Festivalu i teskocama njegove organizacije Aleksandar Hemon pise sledece, a cini mi se da paradigma prati tvoju razliku izmedju konzervativnog i liberalnog u sferi ljudskih prava i sloboda:

(...) Fašizam uvijek ima dobronamjerno lice normalnosti, uvijek tvrdi da se brine za običnog čovjeka, a i običnu ženu i da brani normalne, tradicionalne vrijednosti na kojima se zasniva gorespomenuto zdravo društvo. Te normalne, zdrave vrijednosti uvijek su navodno očigledne i naizgled proizlaze iz svakodnevne životne prakse. O njima se ne može i nikad ne smije pregovarati - svi znaju i ne treba im posebno objašnjavati šta jest, a šta nije normalno. Normalnost i fašizam su ovdje, takorekuć, narodni običaji, ali za njihovo održavanje je uvijek potrebna ovakva ili onakva vrsta prisile - ideološke, državne, komšijske, porodične - za šta često dobro dođu nogati heteroseksualni dobrovoljci, kojima je drapanje nasumičnih žrtava u tramvaju ili rekreativno silovanje neizrecivo normalnije od dvojice muškaraca koji se drže za ruke. (...)
Na mladoj, krhkoj grbači 1. Queer Sarajevo Festivala tako se lome dva koncepta demokratije. S jedne strane je fašizoidna etnodemokratija, čija je osnovna i isključiva jedinica nacija i čije vođe i odani dobrovoljci na sebe uzimaju dužnost da definišu i odobre parametre normalnosti, iako su isti navodno očigledni. S druge strane je skoro utopijski koncept koji se zasniva na bezuslovnoj suverenosti svakog pojedinca, bez obzira na njegovu ili njenu rasu, etnicitet, spol i seksualnu orijentaciju, na garantovanim pravima i jednakosti građana koji nemaju apsolutno nikakve veze s proizvoljnim definicijama "normalnog" i "nenormalnog".
jasnaz jasnaz 09:12 17.09.2008

..... ne trebaju mi, Ali

Politička orijentacija nije samo racionalni izbor, kao što čovek, na primer, bira cipele, već se radi o uverenju.

biranje cipela racionalna radnja ?!
ne bih se složila.........
nsarski nsarski 10:35 17.09.2008

Re: ..... ne trebaju mi, Ali

biranje cipela racionalna radnja ?!
ne bih se složila.

:)))
Istina.
Kako kome - nekom racionalna, nekom nije.
yanjing yanjing 09:16 17.09.2008

oblik zivota pod imenom

Sarah Palin me vec danima jednostavno uzasava
to sto ide okolo i trabunja da je rat u Iraku Boziji zadatak je u mojim ocima svrstava rame uz rame sa ovim nasim lokalnim vudu vesticama
moze biti da sam genetski predisponirana za krajnju netoleranciju, ali i to stvorenje i ljudi koji je nalaze fascinantnom su zreli za lecenje.
nsarski nsarski 10:44 17.09.2008

Re: oblik zivota pod imenom

Uzgred, njen sin se tako zove zato sto se rodio leti kad je trajala sezona atletike. Sarah je obozavala atletiku (Track and Fielf), pa mu je dala ime Track. Nije lose, zamisli da se rodio u nekoj drugoj sezoni.
antioksidant antioksidant 10:53 17.09.2008

Re: oblik zivota pod imenom

Uzgred, njen sin se tako zove zato sto se rodio leti kad je trajala sezona atletike. Sarah je obozavala atletiku (Track and Fielf), pa mu je dala ime Track. Nije lose, zamisli da se rodio u nekoj drugoj sezoni.

inventivno

sta vidis na tv-u ti daj ime detetu

yanjing yanjing 11:50 17.09.2008

Re: oblik zivota pod imenom

Nije lose, zamisli da se rodio u nekoj drugoj sezoni.


Da, mogla je inspiraciju da povuce iz sezone lova, pa ga lepo sve u skladu sa omiljenim joj hobijem i rekvizitima nazove Mauser ili Winchester ili jednostavno i jasno Savage




nsarski nsarski 12:09 17.09.2008

Re: oblik zivota pod imenom

Da, mogla je inspiraciju da povuce iz sezone lova

Kada joj je bilo 13 godina prvi put je ubila velikog jelena (Moose).
yanjing yanjing 13:48 17.09.2008

Re: oblik zivota pod imenom

ma zena je cist horor - meni, naglasavam, posto kao treba da imamo razumevanja za ljude kojima su lov i vera u dedu sto sedi na oblaku i vuce konce svega temeljne zivotne vrednosti i zanimacije
ali ono, ona ce mozda postati potpredsednik najmocnije drzave na svetu, ako se nesto (sacuvaj Boze) desi Mekejnu (ne mogu da verujem da sam ovo izrekla ) ta zatucana baba ce zariti i paliti na svetskoj politickoj sceni - ono, bog mi je sinoc sapnuo da treba da napadnemo Iran...
u teoriji bi predsednici i potpredsednici trebali biti nesto tipa the best of the best, ovu ko da su iz neke mentalne kanalizacije izvukli ili u najmanju ruku teleportovali iz srednjeg veka. dno dna.

kreacionizam treba da se uci u skolama jer podstice zdravu!? debatu... bibliotekarku cemo otpustiti jer se ne slaze sa cenzurisanjem knjiga... vaspitno je decu vijati po zaledjenim sumama gde iz automata resetaju sve sto mrdne... ima petoro dece i protiv je gun control zakona... mesecima laze i cak i sopstvenoj porodici precutkuje da je trudna.. - ma cista katastrofa, da su trazili nesto gore, tesko bi nasli
i sad ovo predizborno sminkanje i poturanje da je ona neko ko razume obicnog working amerikanca, pa tako oni treba da je nagrade glasovima
kazem vec danima sam bez reci...
man ray loves me man ray loves me 20:40 17.09.2008

Re: oblik zivota pod imenom

zamisli da se rodio u nekoj drugoj sezoni

pa da se zove curling :)
i javelin nije lose ime...
mada su mi favorit jedan engleski par psihopata koji su nazvali blizance fish i chips.
ivana23 ivana23 11:48 17.09.2008

Genopolitika


Out of Beirut Out of Beirut 11:58 17.09.2008

Psiholoske osobine

Nsarski u pocetom tekstu: "Nedavno su socijalni psiholozi objavili rezultate analize 50 godišnjih studija konzervativnih političkih glasača u radu pod naslovom Political conservatism as motivated social cognition. U njemu je pokazano da se konzervativna politička orijentacija korelira sa psiholoskim osobinama kao što su

Strah od agresije
Dogmatizam i netolerantnost prema nejasnoćama
Izbegavanje nesigurnosti
Potreba za kognitivnom celinom
Kontrola nasilja (terora)."

Na linku te studije stoji ovaj spisak:

death anxiety (weighted mean r = .50);
system instability (.47);
dogmatism-intolerance of ambiguity (.34);
openness to experience (-.32);
uncertainty tolerance (-.27);
needs for order, structure, and closure (.26);
integrative complexity (-.20);
fear of threat and loss (.18);
and self-esteem (-.09).

Šta su system instability, i integrative complexity?
Da li je, i ako jeste, zasto je death anxiety = strah od agresije?
Zar nisu npr Dawkins, Dennett, i mozda svi filozofi, netolerantni prema nejasnocama?
I tako dalje :) pitanja se namecu sama od sebe.
nsarski nsarski 12:08 17.09.2008

Re: Psiholoske osobine

Ovo je link sa Berklija gde sam nasao to.

Direktan citat:
BERKELEY – Politically conservative agendas may range from supporting the Vietnam War to upholding traditional moral and religious values to opposing welfare. But are there consistent underlying motivations?

Four researchers who culled through 50 years of research literature about the psychology of conservatism report that at the core of political conservatism is the resistance to change and a tolerance for inequality, and that some of the common psychological factors linked to political conservatism include:

* Fear and aggression
* Dogmatism and intolerance of ambiguity
* Uncertainty avoidance
* Need for cognitive closure
* Terror management

"From our perspective, these psychological factors are capable of contributing to the adoption of conservative ideological contents, either independently or in combination," the researchers wrote in an article, "Political Conservatism as Motivated Social Cognition," recently published in the American Psychological Association's Psychological Bulletin.
dusanj92 dusanj92 19:29 18.09.2008

Re: Psiholoske osobine

Jedini problem je sto je Berkeley iako jedan od top 5 americkih univerziteta, zapravo leglo komunista. 110% su svi profesori opredeljeni kao liberali(hipi generacija iz sezdesetih) i smatraju da su Chavez, Castro i slicni veliki revolucionari i narodni heroji. Njihove analize i clanci su bezvredni jer su crveno obojeni. Specijalno njihove analize conzervativnih ideja i vrednosti mogu da se bace u vodu, jer ih oni analiziraju sa svojih pozicija koje su udaljene samo dva koraka od komunizma.

Takvi danas zagadjuju mlade americke umove "genestki" predodredjene na bunt, nezadovoljstvo sistemom, i idealistickim porebama za rajem na zemlji.

Cinjenica da je neko objavio nesto na internetu i ti upotrebio za svoju tezu, ne znaci da je to nesto i tacno ako ja ne dajem isti znacaj i tezinu pisanja koje proizilazi i Berkeley Univerziteta. Moje misljenje ne znaci da tebi taj clanak ne treba da se dopada. (ispade previse komplikovano)

nsarski nsarski 19:51 18.09.2008

Re: Psiholoske osobine

Ko ne voli Peoples Republic of Berkeley moze da se uclani u Campus Watch, organizaciju koju je osnovao Pipes, a sada je vodi David Horowitz.
Tu moze da denuncira komunisticke i liberalno orijentisane profesore i da bude placen $100 po prijavi, malo li je?

Ja sam naveo rezultate istrazivanja koji su objavljeni u renomiranim strucnim casopisima iz psihologije, politikologije i u Science-u. Sta ja o njima mislim, manje je bitno. Meni se ucinilo da je teza zanimljiva makar kao tema za razgovor.

Cinjenica da je neko objavio nesto na internetu i ti upotrebio za svoju tezu, ne znaci da je to nesto i tacno

Ja takvu stvar (o vezi interneta i tacnosti) nigde nisam implicirao, niti mi pada na pamet da to uradim. "Bilo na internetu" je isto kao reci "bilo u novinama" ili "bilo na TV". Jos je Marks rekao da novine lazu (dobro, on tada za internet nije znao).
dusanj92 dusanj92 03:17 19.09.2008

Re: Psiholoske osobine

Kolega, razumemo se totalno. Blog ti je dobar.
Ne zameri jer i ja moram po nesto da napisem.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 12:13 17.09.2008

pojedinac u zajednici

A, sta bi bilo to kada pojedinac zrtvuje sopstveni zivot (relativno cest moment u mnogim religijskim konceptima) da bi zajednica prezivela ili prevazisla neku kataklizmu/poteskocu/ ? Da li bi to mogao biti "cetvrti put" ili neki gen ?
nsarski nsarski 12:26 17.09.2008

Re: pojedinac u zajednici

Ninoslav Randjelovic
A, sta bi bilo to kada pojedinac zrtvuje sopstveni zivot (relativno cest moment u mnogim religijskim konceptima) da bi zajednica prezivela ili prevazisla neku kataklizmu/poteskocu/ ? Da li bi to mogao biti "cetvrti put" ili neki gen ?

Ne znam. Na tu temu ima mnogo spekulacija. Povrsno gledano, takva zrtva mekes no sense. Medjutim, slicno je i sa altruizmom. Postoji nekoliko modela samozrtvovanja, ukljucujuci i pojavu da je lisica u stanju sama sebi da odgrize sapu uhvacenu u zamku (gvozdje) kako bi pobegla.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 12:33 17.09.2008

Re: pojedinac u zajednici

ukljucujuci i pojavu da je lisica u stanju sama sebi da odgrize sapu uhvacenu u zamku (gvozdje) kako bi pobegla.

Ovakav slucaj bi zaista bilo tesko okarakterisati da "makes no sense", ali slucaj da lisica "namerno" stavlja sapu u zamku i sebe lisava zivota (ili sape) da bi ne znam sta i kako to spasilo ostale lisice iz njene neposredne zajednice lisica, e za ovo valja pronaci gen, ako ga ima. Lisicji, pa i coveciji !
Boris_Treci Boris_Treci 13:25 17.09.2008

Ja se uvek pitam

koliko sam glup, koliko idealista a koliko "preterano nacitan & pametan" (ljubi me majka) pa mi put kojim covecanstvo ide deluje svetlosnim miljama daleko od optimalnog?! Koliko je tesko postovati drugog (ne moras voleti), koliko je tesko shvatiti da ubijamo sami sebe i svoju decu ubijanjem planete, koliko je tesko shvatiti da je u obrazovanju kljuc, a ne u termo-nuklearnim balistickim raketama, ... ?

Ipak ce biti da sam glup...
nsarski nsarski 13:34 17.09.2008

Re: Ja se uvek pitam

Zakljucivanje je totalno logicno, medjutim, cini mi se da je osnovna pretpostavka sumnjiva. Naime, zasto bi pretpostavili da covecanstvo ide (hoce da ide) optimalnim putem za sebe? Istorija nam govori upravo suprotno.
To je isto kao poci od ideje da oni na vlasti zele sve najbolje svom narodu, a onda se cuditi zasto rade bas suprotno, gledajuci svoj licni interes.
Boris_Treci Boris_Treci 13:49 17.09.2008

Re: Ja se uvek pitam

nsarski
Zakljucivanje je totalno logicno, medjutim, cini mi se da je osnovna pretpostavka sumnjiva. Naime, zasto bi pretpostavili da covecanstvo ide (hoce da ide) optimalnim putem za sebe? Istorija nam govori upravo suprotno.
To je isto kao poci od ideje da oni na vlasti zele sve najbolje svom narodu, a onda se cuditi zasto rade bas suprotno, gledajuci svoj licni interes.


Pa od toga sam i ja posao...ne cudi mene da nam "oni gore" ne zele dobro (zapravo, briga ih za nas taman koliko da ne dignemo "kuke i motike" na njih)...cudim se "nama dole" (imagine the scena from Radovan III) - glupi smo, eto to me cudi...nikako da se to promeni. Doduse, glup sam i ja jer me to cudi, zar ne? Historia magistra vitae est, a na nikako da naucim...
Boris_Treci Boris_Treci 13:53 17.09.2008

Re: Ja se uvek pitam

i samo da dodam (vezano za povod ove price) - bio na Aljasci, i tamo je fenomenalno!!! Nije guvernerka (guvernerica, guvernera???) jos uvek pobila sve vukove...
dolybell92 dolybell92 14:24 17.09.2008

Re: Ja se uvek pitam

Zakljucivanje je totalno logicno, medjutim, cini mi se da je osnovna pretpostavka sumnjiva. Naime, zasto bi pretpostavili da covecanstvo ide (hoce da ide) optimalnim putem za sebe? Istorija nam govori upravo suprotno.

To je isto kao poci od ideje da oni na vlasti zele sve najbolje svom narodu, a onda se cuditi zasto rade bas suprotno, gledajuci svoj licni interes.


Čovečanstvo uopšte ne ide optimalnim putem za sebe.
Ono ne ide ni u jednom smeru, pogotovo ne smišljeno.

Homo homini lupus est.

Volja za moć.




ivana23 ivana23 14:41 17.09.2008

Re: Ja se uvek pitam

dolybell92
.Volja za moć.


adam weisphaut adam weisphaut 19:43 17.09.2008

Consistency is the hopgoblin...

You know
Doctor Wu Doctor Wu 21:06 17.09.2008

:)

Da bi fiksirali terminologiju, ja ću ih zvati konzervativna i liberalna. U praksi se konzervativna orijentacija zove još i republikanska, desna, nacionalistička, rojalistička, itd., dok se liberalna zove socijalistička, demokratska, leva, progresivna, i slično.

A kako bi nazvao dojučerašnje komuniste koji danas iz petnih žila brane sve američko (čak i ono što ni zdrav razum ne bi branio)? Da ne bude zabune, mislim na Drageca, mme Hague... Žestina uverenja im se nikako ne može osporiti, i stvarno ne verujem da je samo materijalna korist u pitanju...
nsarski nsarski 21:23 17.09.2008

Re: :)

Dottore, ovde smo dosli do vaznog putokaza. Pogledaj, na primer, onaj psiholoski profil konzervativnog homo politikusa gore. Rigidnost, odbojnost prema novom, cognitive closure, itd.
Muka se nalazi, naime, u rabljenim metaforama, posebno metaforama levo/desno. Oni (levi i desni) su, navodno, dva ekstrema, i to su nas ucili, direktno suprotstavljena. Pa su nam rekli da je Hitle bio ekstremna desnica, Staljin ekstremna levica - barem metaforicki.
Sada, zamisli da kazemo: republikanci su blizu Hitleru onoliko koliko su Demokrate blizu Staljinu. Jednostavno ne stoji. I Hitler i Staljin su homo politikusi istoga kova. Netolerantni prema neistomisljenicima, progone dodjose i strance (nekomuniste, Jevreje), ne podnose bilo kakav poremecaj u partijskoj hijerarhiji, ksenofobicni, itd. Oni su, dakle, isti. Kakve suprotnosti, pobogu. Isti, samo sto im je retorika drugacija. A reci su barem jeftine.
Tako da netolerancija, strah od promena, uskost gledanja, itd., te stavlja u grupu konzervativaca, bez obzira sto si ti sebe proglasio jogi-spasiocem duhovne brace sveta. Iskljucivost je iskljucivost, kakav god jos slag ti na vrh stavio.

Hocu da kazem, kao sto mi smeta ispravan partijski govor druga Veljka koji mora vise puta da pomene radnicku klasu i diktaturu proletarijata, Marksa, Lenjina i druga Genseka, tako mi smeta i politicki korektan nastup Ms Lydie koja u svojoj dobroj karmi ne moze da dozvoli da se za nekoga kaze invalid nego "special", i zove policiju ako u nemackom restoranu u jelovniku procita Zigeuner Schnitzel. Same shit, different asshole, if you will pardon my French.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:29 17.09.2008

Re: :)

Doctor Wu
A kako bi nazvao dojučerašnje komuniste koji danas iz petnih žila brane sve američko (čak i ono što ni zdrav razum ne bi branio)? Da ne bude zabune, mislim na Drageca, mme Hague... Žestina uverenja im se nikako ne može osporiti, i stvarno ne verujem da je samo materijalna korist u pitanju...


Ja bih rekao da postoji jedan tip ljudi koji su u stanju (ili osecaju potrebu?) da slepo slede neku ideju, coveka, partiju, politiku, veru, sektu ... ili nesto slicno. I ako, sticajem okolnosti, ostanu bez predmeta svog obozavanja, traze zamenu... posto im je to neophodno. Mene su recimo u 90-im fascinirali neki stari komunisti za koje je najveci deo zivota Tito bio maltene bozanstvo ... pa su ga onda zamenili Milosevicem (a za Tita poceli da tvrde da "nas je upropastio"

pozz
Budimac Budimac 22:33 17.09.2008

Re: :)

A kako bi nazvao dojučerašnje komuniste koji danas iz petnih žila brane sve američko...
...Žestina uverenja im se nikako ne može osporiti, i stvarno ne verujem da je samo materijalna korist u pitanju...

Ukratko, jednom zilot uvek zilot :))) Znam babe koje su bile vatrene SKOJ-evke, posle naravno komunisti, da bi danas bile vatrene adventistkinje...
Naravno Nsarski je to već lepše rekao :)
nsarski nsarski 22:39 17.09.2008

Re: :)

Ukratko, jednom zilot uvek zilot :)))

Bas tako, efendija Budimac!
U pitanju je mentalni sklop koji je karakteristican za tu vrstu homo politikusa. I to su oni psiholozi brzo uvideli. Taj zilotizam dolazi iz istog dela mozga, kakogod se na povrsini zvao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:48 17.09.2008

Re: :)

Virtuelni Vasilije

Ja bih rekao da postoji jedan tip ljudi koji su u stanju (ili osecaju potrebu?) da slepo slede neku ideju, coveka, partiju, politiku, veru, sektu ... ili nesto slicno. I ako, sticajem okolnosti, ostanu bez predmeta svog obozavanja, traze zamenu... posto im je to neophodno.
pozz


А просто ми ту често и пренебрегавамо најрудиментарнију вољу за влашћу... Наиме, нису ови страсни демократски конвертити (Савле->Павле) постали демократе по интимној сили свог тек ослобођеног бића, већ су пригрлили модерно идеолошко божанство као нове таљиге за своју каријеру. Једно време демократска власт у Београду била је препуна кадрова које су поникли из разних идеолошких комисија.

Другачије речено, то се може рећи цитатом једног мени драгог професора: "Што одњише Градски комитет, то мајка више не рађа!"

Да је уместо демократске идеологије надолазила нека друга, они би и њу једнако страсно пригрлили.
nsarski nsarski 23:27 17.09.2008

Re: :)

Другачије речено, то се може рећи цитатом једног мени драгог професора: "Што одњише Градски комитет, то мајка више не рађа!"

Dovoljno je setiti se da je Mira Markovic svoju partiju (ili sta je to vec bilo) zvala "levicom". Valjda da implicira kako su oni demokrate, sta li? Bilo je dirljivo kako se neko vreme "mrzela" sa Sekijem. Kao dva lopova koji se namere na istu pljacku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:44 17.09.2008

Re: :)

Нешто савременији пример те политичке конфузије за мене је ЛДП. Неким мојим познаницима, који су њени чланови, прилично сам озбиљно објашњавао да су они у заблуди спрам свог политичког исходишта, те да они припадају једној тврдој десници... У ствари, као поборници неолибералне идеологије они то и јесу, само нису вољни да признају.

На жалост, ја нисам довољно политички острашћен да истрајем у таквим расправама, тако да нисам успео нити кога да убедим а још мање преобратим ;-)
nsarski nsarski 23:52 17.09.2008

Re: :)

нисам успео нити кога да убедим а још мање преобратим ;-)

:)))))))))))))))))))
Haaahaaaaa,
Slab si mi ti misionar, Predraze! :))))

Ali, ozbiljnije. Definicija fanatika: to je osoba koja ostane utvrdjena i istrajava u svojim uverenjima, bez obzira koliko argumenata mu iznesete protiv tih uverenja. To je, po mom misljenju, karakterna osobina, a ne stav (o bilo cemu).

Najzad, evo tri ista saveta iz tri razlicita izvora:

"It is difficult to get a man to understand something
when his salary depends upon his not understanding it."
-- Upton Sinclair

It is possible to wake a man even from soundest sleep.
But no amount of effort can wake one who is pretending to sleep."
-- Old Tamil saying

The Bible itself says,
"There are none so blind as those who refuse to see"

Dakle, ili je (a) placen da nece, ili (2) se pretvara da nece, ili (3) jednostavno nece.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:18 18.09.2008

Re: :)

nsarski
Ali, ozbiljnije. Definicija fanatika: to je osoba koja ostane utvrdjena i istrajava u svojim uverenjima, bez obzira koliko argumenata mu iznesete protiv tih uverenja. To je, po mom misljenju, karakterna osobina, a ne stav (o bilo cemu).


Јах, вала... Много шта је карактерна особина, чак и мени драга литература.

Али да те упозорим: ми се већ неко време, ако ниси приметио, упуштамо у расправу малих разлика -- то му дође као нека притивтеза мржњи малих разлика -- те ће нас неко, са стране, с правом опљунути да се сердаримо и војводимо...

Шта је човек доли живинче, те, безбели, себи воли да угоди...

Је л' променило нешто, ил' Земља и даље није равна плоча, па ја морам на спавање, а твој вакат још није дош'о... (Не д'о Бог:))))

Остај ми у здрављу.
nsarski nsarski 00:22 18.09.2008

Re: :)


Imas pravo, ovo su besplodna vajkanja:)
е л' променило нешто, ил' Земља ни даље није равна плоча, па ја морам на спавање, а твој вакат још није дош'о... (Не д'о Бог:))))


Ovde jos sunce nije zaslo - sada je malo pre pola sedam uvece. Lep smiraj.
Out of Beirut Out of Beirut 02:13 18.09.2008

Re: :)

Virtuelni Vasilije

Ja bih rekao da postoji jedan tip ljudi koji su u stanju (ili osecaju potrebu?) da slepo slede neku ideju, coveka, partiju, politiku, veru, sektu ... ili nesto slicno. I ako, sticajem okolnosti, ostanu bez predmeta svog obozavanja, traze zamenu... posto im je to neophodno. Mene su recimo u 90-im fascinirali neki stari komunisti za koje je najveci deo zivota Tito bio maltene bozanstvo ... pa su ga onda zamenili Milosevicem (a za Tita poceli da tvrde da "nas je upropastio"pozz


Alternativa:

Ja bih rekao da postoje ljudi koji su u stanju da slede svoju zvezdu, idu putem svojih ambicija, i za razliku od ostalih, nemaju laznu skromnost.

Njihov predmet obozavanja jeste opste dobro koje se ostvaruje stavljanjem sebe u kontekstu kolektivnog zivota.

U kontrastu, ideja individualizma je uvek koristila kao tanki veo iza kojeg se krije egoizam (ili bolje reci egocentricnost).

By their fruits ye shall know them: Razmotriti uspon zemalja Dalekog Istoka danas, i uspon medjusobno izuzetno solidarnih Amera sredinom 20-og veka. (Danas takvi vise nisu. Bush je naprosto dosao prekasno.)

nsarski nsarski 02:50 18.09.2008

Re: :)

Hvala na komentaru.
Ipak, moracu da ga procitam vise nego jednom, da "prespavam na njemu", pa da onda eventualno nesto suvislo promrsim..

Samo jedno pitanje: Jel' egoizam stvar koja je dobra ili losa? (Ili egocentricnost, svejedno).
Doctor Wu Doctor Wu 07:32 18.09.2008

Re: :)

nsarski

Tako da netolerancija, strah od promena, uskost gledanja, itd., te stavlja u grupu konzervativaca, bez obzira sto si ti sebe proglasio jogi-spasiocem duhovne brace sveta. Iskljucivost je iskljucivost, kakav god jos slag ti na vrh stavio.

Ma da, pitanje je bilo više retoričko (otud smiley u naslovu poruke). I meni je jasno da su tu u glavnoj ulozi bistrina crno bele slike sveta, uverenost da si (uvek) na strani pravde, neupitanost o bilo čemu, u krajnjoj liniji ljubav prema moći a da su Tito/Clinton/Bush/Blair/zapad/komunizam/dodati po želji, samo pretekst za formiranje najvažnijeg- peace of mind i uklanjanje straha od neizvesnosti. Jedino nisam siguran u kojoj je meri to baš genetski predodređeno.
nsarski nsarski 09:20 18.09.2008

Re: :)

kojoj je meri to baš genetski predodređeno.

Ne znam da li je ''predodredjeno'' prava rec, jer ona implicira 100% genetsku determinisanost. Pre ce biti da je u pitanju maladaptacija.
Znas, to je kako kad je neko rodjen veliki i jak (genetika) pa moze u zivotu da bude sampion u dizanju tegova, na primer, ali moze da bude i lokalni siledzija koji terorise ceo komsiluk.
Slicno i sa iskljucivostima. Ja mislim da je u pitanju opsesivnost, koja moze da se "socijalizuje" na mnogo nacina = od benignih (ekstremni tvrdicluk, na primer) do prilicno opasnih verzija mesijanstva, recimo.
Doctor Wu Doctor Wu 09:56 18.09.2008

Re: :)

Znas, to je kako kad je neko rodjen veliki i jak (genetika) pa moze u zivotu da bude sampion u dizanju tegova, na primer, ali moze da bude i lokalni siledzija koji terorise ceo komsiluk.

Da, kao što može da ide po komšiluku i štiti nedužne klince od lokalnih baraba. Sve zavisi od tačke gledišta: za barabe je siledžija i napast, za klince ortak, . Osim ako i to nije stvar genetike.
nsarski nsarski 10:09 18.09.2008

Re: :)

Osim ako i to nije stvar genetike.

Navodno jeste. U sledecem smislu. Prema vazecim teorijama, postoje genetske komponente licnosti (temperament) i ima ih 4, i stecene (karakter), koji su odraz socijalizacije ovih genetskih. Na osnovu samo jedne tesko komponente tesko je steci celu sliku. Poremecaji licnosti su, zapravo, poremecaji adaptacije (socijalizacije) - ljudi se cudno ponasaju ili osecaju pa odu kod psihijatra.
Doctor Wu Doctor Wu 10:27 18.09.2008

Re: :)

pa odu kod psihijatra

Opa, pa ti napravi pun krug od nauke do pseudonauke, :))). Nešto slično tome sada priča i piše i Dawkins: on kaže da nema ničeg posebnog u genetskoj predodređenosti fenotipova i da ja adaptacija barem toliko, ako ne i važnija, koliko i genetska komponenta*. Drugim rečima, ako si genetska kukavica i čankolizac, sredina te može napraviti čovekom koji se ne boji da jasno i glasno kažeš svoje stavove. A i obratno. Uostalom, nije li to i rezonovanje iza onog 'ćuškanja' o kome si pisao u jednom od prošlih brojeva?

Eh, teorije su tu, samo je pitanje koja je prava. Ko će ga znati...

*mali edit: s tim što on sada pominje i slučajnu varijaciju kao bitan činilac. Kad nema Boga, dobar je i Slučaj, :).
nsarski nsarski 10:35 18.09.2008

Re: :)

Opa, pa ti napravi pun krug od nauke do pseudonauke, :)))

Ja nisam rekao da ove teorije stoje na bog zna kako cvrstim nogama:)))
Za sada je to jedino sto imamo (mada, ima tu novih stvari, nije bas sve tako prosto - epigenetske modifikacije, itd.), ali bolje je i to nego da se vratimo objasnjenjima kao sto je "balance of four humours" od pre 2000 godina.
naroz naroz 11:07 18.09.2008

Take the red pill

juce se postavili gore citiranog Haidt-a na Ted-u
ne znam da li je nauka ili ne ali mi se svidelo predavanje
a u direktnoj vezi je sa temom
svidelo mi se sto toliki broj liberala hoce da uzme crvenu pilulu....
Izgleda da je Obama bez sve te nauke skapirao o cemu se radi
dusanj92 dusanj92 03:13 19.09.2008

Bush

Setih se da imam ovu pesmu negde na kompjuteru pa da podelim sa vama. Autor nepoznat, sastavljeno negde krajem godine 2000 posle izbora. Srbi tradicionalno glasaju za republikance, bar starosedeoci i cetnici koji su dosli posle 1945. i svi koji su borili protiv komunizma. Ovi novi, izbeglice iz bosne i krajine odgajeni u komunizmu nalaze da su im blize ideje demokratske partije.

Од Аљаску па до Колорадо
радује се и старо и младо
игру , певу док заболи гуша ,
славу тријумф прецедника Буша .

Знаде добро цела Америка ,
да победу Буша прецедника
донесоше својим гласовима
милиони српских домаћина .

На Капитол -брдо истог дана
посред свога Бијелога стана
сабро Бушко сада Србадију
да са њиме иједу и пију .

Рече Бушко : "Нисам се покајо ,
добри моји Срби из Охајо ,
из Детроит и мали Чикаго
што сам с вама поступао благо .

Увек бејах ја на вашу страну
(проверите у српску кафану ),
четир лета вас сам подржаво
безброј пута Србију спасаво .

Браћо Срби , послушајте ово :
Сутра ћу ви ја врнем Косово ,
а и Босну , нека Мује виде ,
а уз њојзе и Крајину приде .

Сад навалте на мезе и пиће
служите се с ајвар и шкембиће
испијајте коле и кабезе
- па на своје радне обавезе !"
dusanj92 dusanj92 03:36 19.09.2008

Re: :)

Doktore, znasli ti da je jos Lenjin prvi poceo da upotrebljava naziv "progresivni", a to su u zadnje vreme poceli da sve vise koriste americki demokrati da bi izbegli rec "socijalisti".
rojalistička,
neznam odakle ti to jer ovde u Americi nikada niko se nije borio za kralja, vec 1776 protiv kralja Georga.

Inace republikanska stranka osnovana je 1854 u malom mestu Ripon, blizu(100km) ovde gde ja zivim u Wisconsinu, kao protivteza partiji Southern democrats, sa ciljem da se bori za ukidanje ropstva. Jedan od osnivaca bio je Abraham Linkoln. Dans vecina crnaca misli da je Linkoln bio demokrata zato sto su crnci demokratska glasacka masina i misle da im je svo dobro uvek dolazilo od demokrata.

Demokratska stranka je osmovana 1792 godine i prvo se zvala Democratic-Republican Party sto je kasnije skraceno samo na Democratic Party.

Politicka platforma se menjala tokom godina pa vecina katolika koji su uvek bili za demokrate sada je za republikance samo zbog problema oko abortusa. Cesto cujem da su razlike tolike da danas John F Kenedy nebi bio u demokratrskoj stranci nego u Republikanskoj.

Sve ovo ilustruje samo kako se ideje i ljudi menjaju, pa sa njima politicka platforma partija.

U pravu si da su Danasnji demokrati levica i samo su korak udaljeni od komunista. Najbolji primer ti je danas Obama. Evo mali video o ljudima koji su uticali na razvoj Obame. Pisac knjige kaze da je sve verodostojno i dokumentovano.
man ray loves me man ray loves me 09:55 19.09.2008

Re: :)

citiras bill o'reilley-ja.
nsarski nsarski 10:26 19.09.2008

Re: :)

U pravu si da su Danasnji demokrati levica i samo su korak udaljeni od komunista.

Mozda je to tacno, ali ja tako nesto nigde nisam rekao. Mislim da je neki nesporazum u pitanju.
dusanj92 dusanj92 23:57 19.09.2008

Re: :)

nije ovo bilo tebi namenjeno nego je doctor wu napisao
da su Danasnji demokrati levica


ostalo je moj dodatak jer to je logican nastavak levog puta.
fixxerus fixxerus 10:59 18.09.2008

genetiku ti ljuuubim:.




ja sam, svojix kolena svestan:
samo: dok ti ližem:
i pošto ti uživaš dugo i poolako:
ja šta ću:
prebiram po nekom svemirskom kusuru
i taaaakkooooo:
kao, sve nešto brojim:
imam jedno koleno: punokrvnoo:
drugo mi u potrazi za tvojom krestom
krvari često:
treće mi u večitoj koliziji sa smislom
ponekad kisne
ponekad ga šekspir ispod stola vata
ponekad mi visi ko kravata
ponekad me nanese u neki bordel
od države
gde plemići vrli
i gospoda
ne biraju dal im ulazi
anoda il katoda
i stalno se kao mole svom svecu
drža vi, šta li
i pred njom kleče
dok mozga im za ngo fali:
jer:
ne kleče oni pred njom
nego na njoj
jašu po njoj
pljuju
spiskove đavolje vade
pljačkaju menyje svoje zemlje
i od njih prave: jahaču čizmu visoku
da sakriju svoju glupost
koja se ne>>>da sakriti tvom lepom oku
pa te onda pitam
ko ti sruši koncentraciju
oćeš li danas moći
pooolaaako duušo
ne mogu nam zlotvori ništa:
lažem:
jer znaam:
da su njihova sranja
veeelika
i jaka
da im majka nije bila mlaka
da ix je jeballa i njih i oca
da je i njena baka
jeballa njenu majku i oca
da je i bakina baka baka
i tako sve do velikix prasaka
stvarao se plot
od odma trulih dasaka
sve saa rupama na pogrešnim mestima

ooOOOOOoOOOO
šta je dušššo
ipak ti doššllo

OOooAAAAXXXXX





ux: ljubim te u genetiku
dusanj92 dusanj92 19:12 18.09.2008

Objasni ti meni ovo

Ja mislim da vecini naroda treba vodja. To je suprotno religiji i Bibliji pa pravi vernici ne bi ni trebali da idu na glasanje, jer imaju samo jednog vodju a to je Bog. Cak ni drzavni zakoni nisu potrebni jer imamo 10 Bozjih zapovesti i Mojsijeve zakone. Politicke stranke samo mogu da nas zavade. Nema u politici nista dobro.

Ko se seca ili zna (ostali neka potraze i procitaju nesto) interesantan je Slucaj Jim Jones.
U tri reci:
Kao mlad u Indianopolisu bio je clan komunisticke stranke, u San Francisku bio aktivan u Demoktratskoj stranci i akcijama pomoci narodu. Odbacio je tradicionalnu crkvu i Bibliju i osnovao svoju vlastitu crkvu Peoples Temple. Vernici ga sledili slepo. Prodali sve i za njime u novi zivot u Jonestown. Na kraju Jones im dao otrov gde je njih oko 900 umrlo u masovnom samoubistvu.

Objasni ti meni njegove gene, pa onda sta je u genima sledbenika koji ne mogu da prepoznaju manijaka.

Sve je opisano puno puta pa je snimljeno i vise filmova
http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones
ivana23 ivana23 08:15 19.09.2008

Sarah Palin – zvijezda padalica

Svojom prostodušnom retorikom osvojila je simpatije mnogih diljem SAD-a. Tjedan dana kasnije sve je manje onih koji o njoj imaju pozitivno mišljenje, a sve više onih s negativnim.

...Prvobitno oduševljenje sve više zamjenjuje zabrinutost zbog nedostatka političkog iskustva Sarah Palin, kao i niza nepodudarnosti u njezinoj retorici i politici koju je vodila u dvjema guvernerskim godinama te u šest godina kao gradonačelnica gradića Wasille, sa 6000 stanovnika.

Hina|Net.hr -19.09.2008.
nsarski nsarski 11:02 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

evo jedna charmant info za ivana23:))
U Brazilu je zakonski dozvoljeno da politicki kandidati registruju svoje "politicko ime" i pod tim imenom se kandiduju na izborima. Trenutno ima 6 komaTa (i slovima sest) politicara koji nastupaju pod imenom Barak Obama.
Evo linka na tu vest Now for Brazil's Barack Obamas - all six of them. I lice, da vidis


Moram reci da mi se ideja jako dopada! Posto je u pitanju sou, onda neka bude do kraja! Oni su zemlja karnevala, oni to bolje znaju.

Zamisli da kod nas istupe kandidati Tito, Draza, Milosevic, Car Dusan i Nikola Pasic. To bi bilo nesto. A i narod bi znao za koga glasa:))) Stare ideje nikad ne umiru, samo ih sprovode drugi ljudi.
man ray loves me man ray loves me 11:08 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

fenomenalno! imali bismo tri seselja, a od toga par zena.
ivana23 ivana23 11:18 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

nsarski


Jutros je na TV B92 bio prilog o ovim kandidatima u Brazilu. U medjuvremenu broj je porastao, sad ih je 8. :))


At least eight candidates have chosen to be known as "Barack Obama" in the Oct. 5 elections.

By BRADLEY BROOKS, Associated Press Writer

edit: Moj kandidat bi bio knez Mihailo, ako bi samo nasi bili u konkurenciji...
nsarski nsarski 11:24 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

Pa toooo!
Zamisli sada da Tito i Majka Tereza u koaliciji sa manjom strankom Djordje Marjanovic pobede koaliciju N. Pasic, Gandi, Cercil. Koalicija Putin/Kisindzer izvisi. Narodno veselje!
ivana23 ivana23 11:38 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

Pokusavam, al' nikako mi ne uspeva da zamislim Majku Terezu u kozarackom kolu. :)))
nsarski nsarski 12:00 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

Zasto da ne, ako bi njen impersonator bila M. Markovic, ili Z. Brunclik?
man ray loves me man ray loves me 12:15 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

borka vucic :)
ivana23 ivana23 12:33 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

nsarski
Zasto da ne, ako bi njen impersonator bila M. Markovic, ili Z. Brunclik?


Pre bih mogla da je (MT) uputim na Vuka i Danicu Draskovic... Oni su bili prisutni i uhvatili se u kolo:

"Studentske demonstracije su odraz naših slabosti koje su se nagomilale i koje moramo otkloniti..."
Titove reči studenti su dočekali kao potvrdu ispravnosti svojih protesta i oduševljeno. Izašli su iz svojih aula i uhvatili se u Kozaračko kolo. Parole: "Mi smo Titovi, Tito je naš!" Pesma: "Druže Tito, ljubičice plava..."
Sutradan, 10. juna 1968. godine, najznačajniji svetski listovi su na prvim stranicama objavili da je Tito jedini državnik na svetu koji je dao za pravo pobunjenoj omladini. Eh, Josip Broz.

crossover crossover 15:57 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

Zamisli da kod nas istupe kandidati Tito, Draza, Milosevic, Car Dusan i Nikola Pasic. To bi bilo nesto. A i narod bi znao za koga glasa:)))


Nsarski, nemoj da im daješ ovakve ideje, molim te :)))
Ove domaće političke bitange bi takav marketing platili suvim zlatom, a onda bi smo hebali hedgehoga u leđa, kakav bi to pandemonium nastao. Pravo je čudo, da ovo do sada niko nije probao da sprovede u delo.
Mogli bi smo lako da završimo sa Hajduk Veljkom kao ministrom diplomatije ili Kraljević Markom, ministrom vojnim :)
Mada, kad malo bolje razmislim, mnogi naši političari već žive u ovom realmu.
nsarski nsarski 16:27 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

Mada, kad malo bolje razmislim, mnogi naši političari već žive u ovom realmu.

Pa, da, zato i kazem. Mogu da se igraju svetske politike do mile volje.
Milos Obilic ambasador u Turskoj. Marko Kraljevic, ministarstvo za puteve i putarine. N. Tesla direktor EPS, itd.
Budimac Budimac 16:38 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

Milos Obilic ambasador u Turskoj.

:)))) Ovde se otprilike tretira kao bombaš samoubica... :)
crossover crossover 17:17 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

Ovde se otprilike tretira kao bombaš samoubica... :)


Miloš Obilić - šahid :)))
Vidiš, to je zanimljivo, sećaju ga se?
Budimac Budimac 18:34 19.09.2008

Re: Sarah Palin – zvijezda padalica

Miloš Obilić - šahid :)))
Vidiš, to je zanimljivo, sećaju ga se?

Da, mada je to fusnota u istoriji kako je oni uče.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana