In memoriam

SLAVA NAVALJNOM!

Filip Mladenović RSS / 01.03.2024. u 13:48

Gledam građanke i građane Rusije, koji su uprkos svemu došli da odaju poslednju počast Alekseju Navaljnom.

Došli su zapravo da glasno i jasno kažu NE Putinovom režimu, ogrezlom u korupciji i nepotizmu, u zločinima pre svega prema vlastitom ruskom narodu.

Da aplauzima pozdrave jednu od nada slobode, mira, demokratije...

Da glasovima protesta pokažu celom svetu da je još uvek živa normalna, nadarena, slobodoljubiva Rusija! 

Da pokažu da se nisu sve Ruskinje i svi Rusi predali letargiji, pomirenju sa sudbinom, odsustvu vere...

Hoće li sloboda umeti da peva kao što je Navaljni pevao o njoj?! 

 

 



Komentari (823)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tessa1 tessa1 15:30 06.03.2024

Re: slava i preslava

Datum se primakao, vi kako hoćete. Milorad čeka pozitivan odgovor. :))


Tvit je od prije dva sata, ne pratim ga, navratim ovako ponekad da vidim šta se dešava kao sinoć, danas je već s razlogom.


gedza.73 gedza.73 15:30 06.03.2024

Re: slava i preslava


Njega jedino ako udari promaja ili klizav pod.

Izginuće filozofa I deo.
gedza.73 gedza.73 15:32 06.03.2024

Re: slava i preslava

angie01
ova zemlja je fantasticna u svakom smislu, sem u politici koju vodi, ovde zive divni ljudi, talentovani, zanimljivi, sposobni, ali su oni u negativnoj selekciji odbaceni,...mi naprosto ne znamo da postijemo ono sto imamo i da budemo zahvalni na
mogucnostima, nego smo sve to skenjali nekim destruktivnim, retrogradnim ideologijama, koje su nas potpuno devastirale.

jesmo na krv i na nož ali ovo zaslužuje da se izdvoji.
tessa1 tessa1 15:33 06.03.2024

Re: slava i preslava

Prije nekoliko dana je bio u Rusiji, i za razliku od manitog Vukana koji poziva ruskog amabasadora da maltene oduzme medalju jer je Dodik potpisnik deklaracije BiH o hapšenju Lavrova i Putina?, ovi u Moskvi to izgleda ne znaju dok im Vukan ne javi?, ponaša se normalnije..


Milorad je shvatio da od izolacije nema ništa, škole su svake godine praznije, ljudi odlaze, i na kraju, mislim da trasira put sinu nasljedniku ili drugačijem partijskom djelovanju.
maksa83 maksa83 15:38 06.03.2024

Re: slava i preslava

ne kažem tebi

Ne osećam se prozvano uopšte, ja mislim da je svako ko je ostao ovde a nije morao - glup, uključujući mene.
tessa1 tessa1 15:39 06.03.2024

Re: slava i preslava

Predator ume da izvuce iz sagovornika svasta.


Je li da, nadam se pozitivnom brojanju. :)


Na Netu je najveća pobjeda izbjeći podilaženje najnižim porivima i toxičnost, kao u izreci pobjediti sebe.
tessa1 tessa1 15:40 06.03.2024

Re: slava i preslava

kao u izreci pobjediti sebe.


Ili što je pametno Benedykt rekao prije neki dan, pobiti svoje idole. :)
gedza.73 gedza.73 15:42 06.03.2024

Re: slava i preslava

newimprovedtadejus
pa kupovali džins siromasi..

Priča moj otac kako je sredinom osamdesetih išao za Rusiju. Na određen broj kilometara kula kao lovačka čeka samo zatvorena u staklo.
- Vidiš dok prilaziš, a ne može brzo pošto je rupa na rupu, kako vojnik uzima slušalicu telefona da zove nekog. I to se ponavlja svaki put pored svakog punkta.

Poneo farmerice i da Rusu da ih proba. ne znam da li se neko seća ali su i naše majke probale na lakat obim struka.
- Uze Rus farmerke, zateže preko lakta i pobeže u šumu. Ukrade mi pantalone.
- Ajde ne kmeči za jedne farmerke, možda si čoveku promenio život, bio glavni baja u gradu neko vreme.
ne kažem tebi nego čitav tred otprilike jao ma ko god je otišao poludio, svi se plačući vratiše a realnost da kad pogledaš one slike sa mature po troje ih je ostalo gdje je bilo a ostali kud koji mili moji..

Ma aj to ko otišao, ko se vratio a ko ostao nego propaganda kako tamo mrtve od gladi lopatama po ulicama skupljaju i kolika inflacija gazi u odnosu na kupovnu moć jednog prosečnog Kineza. Realno jeste opao standard ali se većina gastarbajtera čudi našim cenama po prodavnicama. Onako od oka pošto je žena glavna a ja ili idem za njom i klimam glavom ili sedim ispred prodavnica na onim klupama gde sede i ostali tužni muškarci kaže kako je kod nas dosta toga skuplje a posebno hemija.
gedza.73 gedza.73 15:47 06.03.2024

Re: slava i preslava

maksa83
Ne osećam se prozvano uopšte, ja mislim da je svako ko je ostao ovde a nije morao - glup,

Ja se još kao nekako i vratio.


Priča lik koji se vratio iz Australije da kad su pošli odavde svi su bili srećni i veseli. Kad su rešili da se vrate
- Polećemo i gledamo grad. Plače žena, plaču deca a i ni meni nije bilo lako.
Zajebo sam se. Sve smo prodali dole. Ovde skoro ništa redovno kroz institucije bez veze ili para nismo mogli da završimo.
angie01 angie01 15:50 06.03.2024

Re: slava i preslava

jesmo na krv i na nož


ja sa tobom nisam na krv i noz-mogu da kazem sa moje strane-prestala sam da komunicram s tobom, jer sam te prvo i pored razlicitog misljenja uvazavala-bio si mi drag- jer si se pristojno ponasao, a kada si to prestao i prikljucio se grupi nasilnika i prihvatio njihove nacine obracuna sa neistomisljenicima, prestalo je svako uvazavanje...i tako ce da ostane, jer ti se nije omaklo jednom u nekoj sizolizi, nego si bas uzivao u toj bedastoci prilicno dugo, sa sve ususkanoscu u grupi, sto je posebno jadno, narocito ako je jos zena sa druge strane- svako ko to sebi moze da dozvoli, dovoljno se ruzno predstavio, da ne zasluzuje postovanje i to je sve...znaci, nikakva mrznja, krv/noz gluposti, samo nezainteresovanost.
gedza.73 gedza.73 15:58 06.03.2024

Re: slava i preslava

narocito ako je jos zena sa druge strane- svako ko to sebi moze da dozvoli, dovoljno se ruzno predstavio, da ne zasluzuje postovanje i to je sve.

To je krenulo od onog Dežulovićevog bloga. Mojoj sestri iz familije je deda bio Ciganin (njena majka je divna žena koja je očuvala dve male Prečanke ne razdvajajući ih od svog deteta nakon smrti njihovog oca sa kojim je bila u vezi) i mislim kako je neprimereno bilo koristiti onakav tekst kao bilo kakvu metaforu.

Tako da ovaj tvoj stav se može tumačiti dvosmerno.

ostaje da se potpuno slažem sa delom tvog komentara koji sam citirao.
angie01 angie01 16:08 06.03.2024

Re: slava i preslava

To je krenulo od onog Dežulovićevog bloga.


ovo nije istina.
ti si dug period, pre tog teksta, ucestvovao u nedolicnom progonu...sve jos uvek stoji, moze da se proveri.


i mislim kako je neprimereno bilo koristiti onakav tekst kao bilo kakvu metaforu.


ja sam ti to tada objasnila, pa sam glavni urednik novina u kojima se tekst pojavio, ne bi dozvolio stampanje da si ti u pravu, a i bogami, platili bi kaznu...to sto ti ne razumes sta je receno i pored objasnjenja, nije moj problem,...ja nisam ni nacoski nastrojena, a kamoli rasisticki, a nije ni Dezulovic.

i to bi bilo to.
gedza.73 gedza.73 16:13 06.03.2024

Re: slava i preslava

angie01
ucestvovao u nedolicnom progonu..

Nije bilo na taj način ranije. osim toga ni ti nisi bila cvećka u ophođenju sa drugim ženama na blogu. A i stalno si izigravala kao neku žrtvu. aj sad da ne širimo dalje i ostanemo na onom kako smo divni i zanimljivi. što kažeš
i to bi bilo to.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:14 06.03.2024

Re: slava i preslava

maksa83
ne kažem tebi

Ne osećam se prozvano uopšte, ja mislim da je svako ko je ostao ovde a nije morao - glup, uključujući mene.


dobro nije naravno ni to tako..
nije ni lako spakovati život i opa.. pa nije lako ni kofer za tri dana da spakuješ a ne čitav život..
traktati bi se dali napisati o građenju života u tuđini, nije lako, nije za svakog, pa onda nismo ni svi taj tip kog uvijek pomalo svrbe tabani (ja sam kao dijete bila taj tip)..
ja mogu misliti kako je teško nekome ko još uopšte nije takav a morao je da se pakuje.. žao mi je iskreno (čitam semper ide, pa ono je zaista monumentalno štivo, čudi me da ga ne hvale glasnije, nipošto propustiti)..
e šta tedoh..
nije tako..
i da se kladim kladila bih se da ćemo ipak nastaviti da se kako tako tucavo i mucavo približavamo toj Evropi i u narednim decenijama pa možda doživimo da odatle djeca ne sanjaju da bježe..
ja se nadam da hoćemo..
al fakat to neće ići lako ako ne možemo da se suočimo sa činjenicom da ipak zaostajemo i da bi nam pametno bilo iskopirati što više možemo pa nekako pogurati na bolje
maksa83 maksa83 16:31 06.03.2024

Re: slava i preslava

Priča moj otac kako je sredinom osamdesetih išao za Rusiju.


SFRJ je za Ruse u sovjetskom periodu bila faking Milano. (mogu da okačim Rusa koji priča o tome). Bila je veeelika fora otići u Jugoslaviju i doneti odande nešto "luksuzno", jugoslovenskog ili stranog porekla.
maksa83 maksa83 16:42 06.03.2024

Re: slava i preslava

dobro nije naravno ni to tako..

Ma nije tako nego mene čekala neka moča od piletine (2 bataka sa karabatacima i 8 krilaca u tepsiji, ispod njih oni špargla štapići, piletina premazana mojom supertajnom mešavinom istopljenog putera sa 5 supertajna začina (okej, so, biber, beli luk, kari, maaaalo meda) pa sam napisao ono u brzini svestan da će nekog da trigeruje jer jebiga život i moča ne čekaju nikoga.

Meni realno ovde nije bilo dovoljno loše (mada meni nije bilo loše ni za Slobinog vakta kada uporedim sa okolinom), ali da sam 2003. kada se desilo streljanje Đinđića mogao da predvidim i samo 30% od ovoga ovde sada svakako bih otišao, iako bi to bio skup stresan zahvat sa mogućim padom kvaliteta života. Kada deca krenu u školu to postaje mnogo veća zajebancija.

Kako god, nigde dobro ovo ne ide, neće biti bolje, biće samo gore.

Na kraju će biti kao u Rusiji, samo bez nafte i Ruskinja. Od toga smo daleko ~10 godina. Sve one emigracije u poslednjih 30+ godina sada stižu na naplatu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:49 06.03.2024

Re: slava i preslava

maksa83

Kako god, nigde dobro ovo ne ide, neće biti bolje, biće samo gore.

Na kraju će biti kao u Rusiji, samo bez nafte i Ruskinja. Od toga smo daleko ~10 godina. Sve one emigracije u poslednjih 30+ godina sada stižu na naplatu.


ja sam vječiti optimista i opet se nadam da će se ovo sranje u Ukrajini završiti tako da će i nas staviti na listu, reći utrpavaj još i njih da zaokružimo priču i vozi..
nadam se da i da bi to što narod sad laprda okrenulo 180 stepeni samo da neko oće da kaže zaokružuj i to je to..
a u crnom scenariu mislim da je onaj bata Crna knjiga Tripković solidno opisao stvar

maksa83 maksa83 16:58 06.03.2024

Re: slava i preslava

nadam se da i da bi to što narod sad laprda okrenulo 180 stepeni samo da neko oće da kaže zaokružuj i to je to..

Narod za 6 meseci možeš da nateraš da veruje da svetom vlada jedan redak narandžasti Flamingo i da se prehlada leči tako što svirneš kašiku cimeta u dupe, ili će bar da to da tvrdi mada možda i ne veruje. Dosta ti je pogled na SNS glasačko telo takvo kakvo jeste koje "sledi" stranku koja se "zalaže" za ulazak u EU. Dosta je da vidiš i kakve su gluposti ovdašnji SNS proponenti spremni rafalno da ispaljuju mrtvoozbiljni.
maksa83 maksa83 17:14 06.03.2024

Re: slava i preslava

aže kako je kod nas dosta toga skuplje a posebno hemija.

Hemija je skuplja i tvrdim - TVRDIM nije istog kvaliteta. Brend A za pranje Nečeg koji kupiš ovde nije istog kvaliteta/efikasnosti kao naoko identična stvar kupljena u (nekim zemljama, pošto su se i Hrvati žalili) EU. Ovo mi je potvrdio i drugar koji radi u Unileveru.

ili sedim ispred prodavnica na onim klupama gde sede i ostali tužni muškarci


Ja sam usvojio izreku "vedar i poletan kao krdo muževa ispred Zare".
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:24 06.03.2024

Re: slava i preslava

gedza.73
Onako od oka pošto je žena glavna a ja ili idem za njom i klimam glavom ili sedim ispred prodavnica na onim klupama gde sede i ostali tužni muškarci kaže kako je kod nas dosta toga skuplje a posebno hemija.


slabo ste vi te žene utrenirali da vam kažem.. mene je moj odučio od šopinga.. prvo sam malo protestovala al poslije je i meni bilo jasno da je to za moje dobro..
ja mu iz osvete povremeno nešto sjebem po kući..
juče sam recimo zafabravala neku šteštu na plafonu što mi ostavio majstor što ugrađivao alarm, e kako sam to radila tako sam oborila i razbila luster al se nisam dala zbuniti nego reko saću ja to da opravim8 dok muže ne dođe.. neće ni primjeti..
opravila sam ga..
napravio je kratak spoj i izbacio osigurač za rasvjetu na prizmelju..
osigurač su majtori ostavili u ugrađenom plakaru al ga nisu promjenili na moderni koji samo ponovo uključiš..
ne..
ostavili su tradicionalni azbestni..
pa da..
majstor je istina došao brzo i stvar opravio za svega 85 funti (mislim da nikad nisam vidjela manji račun majstora) a ja sam slagala da sam samo oborila luster.. nisam dirala grlo matere mi..
inače ko nije vidio kako izgleda grlo od sijalice kod Engleza ne zna što je živio, Englez u sve meće feder i vjeruje u mehaniku.. stvar je super.. al ja sam naravno metodom, jebeš uputvsto i redosljed, sigurno je ovako, zaboravila da ubacim spojku koja drži žice da se jelde ne dodrinu..
to naravno nisam priznala
angie01 angie01 17:58 06.03.2024

Re: slava i preslava

Nije bilo na taj način ranije. osim toga ni ti nisi bila cvećka u ophođenju sa drugim ženama na blogu. A i stalno si izigravala kao neku žrtvu


eto ti tvojih interpretacija, koje veze nemaju sa zivotom.

istupila sam sada, samo da kazem, da nema sa moje strane nikakve krvi i noza-kako si kvalifikovao- ni prema tebi, ni prema ikome drugom.

da ostanemo na tome, kao i do sada-ono, nista.
angie01 angie01 18:10 06.03.2024

Re: slava i preslava

Hemija je skuplja i tvrdim - TVRDIM nije istog kvaliteta.

sve je losijeg kvaliteta,...


Ja sam usvojio izreku "vedar i poletan kao krdo muževa ispred Zare".


...i Zara i H&M...nego, ko jos ide s muzevima u shoping...to je pocetni amaterizam,...tako da vam nista ne verujem oko tog cekanja...vise je realna izreka, koju nisam jos sastavila:)...a tice se unosenja i neprimetnog skladistenja "neophodnog" ulova...u stvari, to je vise vestina.
freehand freehand 18:52 06.03.2024

Re: slava i preslava

benedykt
freehand

Kako stoji sa izborima u Venecueli? I jel Gvaido još predsednik Venecuele, i umeš li da objasniš proces kojim je stigao na tu poziciju?

U Venecueli stvari generalno stoje jako loše po svim pitanjima, pa i po pitanju izbora. Imam kao neke prijatelje odande, upoznao pri tome još par njihovih drugara. Reč jednu lepu nisam čuo od njih, a baš sam se raspitivao tj tražio da mi objasne, o vlasti tamo kojoj je na čelu Maduro ili kako ga oni posprdno zovu Maburro (vrcava igra s’reči od španskog za magarac). Ne misle ništa preterano lepo ni kada je Gvaido u pitanju i to da razjasnimo. Evo opet će i tamo izbori, pa se već sprema teren na uobičajeni način, odnosno glavna oponentkinja ne može surprise-surprise da učestvuje na njima. Pri tome nekog disidenta pre par dana malko ubili u Čileu neki nepoznati ljudi, ili da budemo precizni našli ga mrtvog u koferu koji je bio zakopan pa preko zacementirano za svaki slučaj. U Karakasu, po njihovoj priči, ima besnih kola da ti je stati pa gledati a većinom ih voze oni koji su bliski sa vlašću na ovaj ili onaj način. Za to vreme običan narod bukvalno grca u bedi, država kupuje glasove sa nekom patria karticom, a inflacija i dalje tuče za medalju, doduše ne kao pre par godina kada je bio opšti raspad…

Imam ja dosta prijatelja u Srbiji i nikad veće gluposti o političkoj situaciji u Srbiji nisam čuo nego od njih.
Sem toga, nisam pitao kakva je situacija oko izbora u Venecueli.
Pitao sam kakva je to kolevka vrednosti EU koja sebi dozvoli da za predsednika suverene države prizna i proglasi čoveka koji ni na kakvim izborima nije ni učestvovao, kamoli kobajagi pobedio.
Dakle, ne znam da li si me razumeo u ovom ponovljenom pokušaju: nije reč o Venecueli, nego o EU.
A o Argentini i Čileu i ljudima u prtljažnicima... Aldo Moro nije bio ni Čileanac (Aljende) ni Argentinac (Peronov protivnik) da bi ga CIA dohvatila.
CIA - to je ono CIJA snajka fora pa se svi smejemo, jer Rusi-KGB-Putin.
gedza.73 gedza.73 18:54 06.03.2024

Re: slava i preslava

maksa83
Hemija je skuplja i tvrdim - TVRDIM nije istog kvaliteta.

Za gorivo sam poprilično siguran. žena kaže da na svaku kupovinu od četrdesetak eura kod nas bi dala oko šest pa i sedam hiljada. NJima parizer bio sa nižom cenom mnogo duže nego onaj naš jeftin. Čak je i ulje (zejtin) naš slagaću te dal beše dijamant bio za nekih dvaes, tries dinara jeftiniji.
Ja sam usvojio izreku "vedar i poletan kao krdo muževa ispred Zare".

Mnogo dobro izgledamo. Neko sa spuštenim ramenima, neko obešenih usana i obrva, neko naslonjen laktovima na kolena, neko na ogradi...
I svi smo u fazonu kao 'brale znam koja te muka muči... razumem i delim tvoj bol'

I ta Zara, H&M, Pull&Bear i šta ja znam su u periodima sniženja daleko jeftiniji nego ovde. Čini mi se je prošla priča kako je markirana garderoba u lancu prodavnica kod nas bila falš a skuplja nego originali.
Al jbg Breskvica-Ramonda ispadoše važnije od sopstvenog novčanika.
freehand freehand 18:57 06.03.2024

Re: slava i preslava

maksa83
I dalje su vrlo glasni sa 'IZGINIII'.




Pravi lider nikad ne kaže "Pogini!"
Pravi lider kaže: "FOLLOW ME!"




gedza.73 gedza.73 19:00 06.03.2024

Re: slava i preslava

newimprovedtadejus
slabo ste vi te žene utrenirali da vam kažem

Nismo mi njih utrenirali nego one nas dresirale.
napravio je kratak spoj i izbacio osigurač za rasvjetu na prizmelju..

Ima ona fora za električare. Dobar električar umire od alkohola a loš od struje.
Englez u sve meće feder i vjeruje u mehaniku

U fasungu ubacili feder? Zato i uvozite sve iz Evrope kad ni to ne znate da napravite kako treba.
ostavili su tradicionalni azbestni..

ovo i kod nas je pomalo retko da se vidi.
maksa83 maksa83 19:24 06.03.2024

Re: slava i preslava

Mnogo dobro izgledamo. Neko sa spuštenim ramenima, neko obešenih usana i obrva, neko naslonjen laktovima na kolena, neko na ogradi...
I svi smo u fazonu kao 'brale znam koja te muka muči... razumem i delim tvoj bol'

Malo šta napravi tako čvrst bonding između dva nepoznata muškarca kao kad se sretnu u toj situaciji. Da tu dođe vićKo i kaže tom krdu bez volje, nade i života u očima "POGINI" bilo bi "REEECI BRT GDE EVO IDEMO ODMAH JA NAPRED JA NAPRED".
maksa83 maksa83 19:29 06.03.2024

Re: slava i preslava

Pravi lider nikad ne kaže "Pogini!"
Pravi lider kaže: "FOLLOW ME!"

Ja bih za Borisom Džonsonom išao u bitku. Zamisli koji je to spektakl i na šta bi ta pogibija ličila, kakav Ahil Troja Monti Pajton kurac. Izađeš sa tim pred Pretke i pred vama je onda cela večnost da te oni zajebavaju + afterlife Boris Džonson sa rupom posred čela kome nije jasno kako je do toga došlo.

freehand freehand 19:32 06.03.2024

Re: slava i preslava

maksa83
Pravi lider nikad ne kaže "Pogini!"
Pravi lider kaže: "FOLLOW ME!"

Ja bih za Borisom Džonsonom išao u bitku. Zamisli koji je to spektakl i na šta bi ta pogibija ličila, kakav Ahil Troja Monti Pajton kurac. Izađeš sa tim pred Pretke i pred vama je onda cela večnost da te oni zajebavaju + Boris Džonson.


To ti kažem. A zamisli da Ković nije bio nikad ništa u Srbiji, kamoli predsednik vlade Njenog veličanstva.
I hoću da kažem da nije Srbija zatucana vukojebina i da je u pitanju trend.
E sad da se vratimo zdravomludilu: zamisli brt da Brnaba snimi ovakav tik tok...
gedza.73 gedza.73 19:34 06.03.2024

Re: slava i preslava

Da tu dođe vićKo i kaže tom krdu bez volje, nade i života u očima "POGINI" bilo bi "REEECI BRT GDE EVO IDEMO ODMAH JA NAPRED JA NAPRED".


Da, da, u fazonu 'ja sam već u ponoru, šta može gore od ovoga'

Samo da iskoristim komentar za jednu mnogo dobru fotku

Nikola Tesla looking out his Colorado Springs lab in 1899.
maksa83 maksa83 19:37 06.03.2024

Re: slava i preslava

E sad da se vratimo zdravomludilu: zamisli brt da Brnaba snimi ovakav tik tok...

Toma Mona.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:41 06.03.2024

Re: slava i preslava

maksa83
Pravi lider nikad ne kaže "Pogini!"
Pravi lider kaže: "FOLLOW ME!"

Ja bih za Borisom Džonsonom išao u bitku. Zamisli koji je to spektakl i na šta bi ta pogibija ličila, kakav Ahil Troja Monti Pajton kurac. Izađeš sa tim pred Pretke i pred vama je onda cela večnost da te oni zajebavaju + afterlife Boris Džonson sa rupom posred čela kome nije jasno kako je do toga došlo.



"I was not, at first, a promising recruit,” he said. “I failed something called the Empire Test, which involved safely cleaning, loading and firing a Lee-Enfield .303.

“I caused my platoon to spend a very wet and cold night in the open on Salisbury Plain, guarding what turned out to be the wrong pylon.”


freehand freehand 19:41 06.03.2024

Re: slava i preslava

maksa83
E sad da se vratimo zdravomludilu: zamisli brt da Brnaba snimi ovakav tik tok...

Toma Mona.
Napred a vulin mu se ankerisao odozadi.
A Đuka...
U stvari, zamisli sad ko vodi ovu državu ako ne postoji niko među njima a da nije burleska i ako te odmah ne zaboli stomak od smeha kad pomisliš da može biti na bilo kom odgovornom mestu igde ikad.
A pravo sranje nastupi kad shvatiš da on već jeste jedno od najviših muda u celom tom ekvilibrijumu.
jovilim_e jovilim_e 19:51 06.03.2024

Re: slava i preslava

Milan Novković
jovilim_e
Milan Novković
jovilim_e
predatortz
tessa1
Realno, gospoja i ja bi tamo bili na čistoj ekonomskoj šteti. Matori smo da postignemo sve ono što već ovde imamo i što nam se odavno podrazumeva.



Pa da, o tome se radi,

Podcjenjuješ i ponižavaš nekoliko hajde kažem društvenih skupina svih starosnih dobi, pa čak i one rođene u Srbiji koji su morali uzeti kredit u Srbiji za razliku do tebe došljaka?


Nikoga ja ne podcenjujem, verovatno ću uzeti kredit jer je vreme da kupim nov automobil. pa malo keš, malo i kredita bogami. Samo kažem da se i ovde može.
I sve više se može. Ko živi ovde zna i koliko dobar zanatlija može da zaradi u Srbiji danas. Da čekaš na njega kao na neurohirurga.

A vidi, mi koji smo "došli"... Pa majku mu, nismo mi u Sarajevu, Tuzli, Banjaluci, živeli na granama. Valjda smo nešto imali, majku mu! Pa se to proda, investrira.

Dok se kuća gradila, pet godina me more videlo nije. Letovao sam na mešalici. Vozio krš, krpio ga, štedeo svaki dinar...
Tako da nemam nikakvu potrebu da se pravdam ovim "iz odavde" odakle mi nešto, niti imam zazor da kažem da nešto imam.

Ja na moru nisam bio 35 godina.
To mi je seljana.


Numeš da plivaš, priznaj, ili umeš, al prsno i sa ramenima na suvom

Ovo sam rekao zbog strine, sad u večnim lovištima, nadrealno draga i dobra žena - pliva tako jednom i ćerka joj priđe iza leđa i potopi - zamalo nam se strina nije udavila.

Rođena tetka po ocu - pade nekako napred u Baškim Vodama, i ode joj lice pod vodu, lep pesak ispod, voda do kolena - da je nisu podigli udavila bi se ... a umela da pliva.

A sad jači geni, iako smo ja, sin i starija ćerka water-rats - ako uđemo u vodu ujutro izlazimo samo za klope, sladolede i uveče za odlazak kući, moja keva se toliko plašila vode, i ne bih ni znao, pošto je ona bila keeping-up-apperances žena, tipa ulazila u fist-fights ako treba da neko ne ukalja porodičnu ispoliranu tradiciju, da nije jednom rekla kako su u Lici bežali od ustaša i došli do nabujale Jadove - plitka i dalje i svi odoše ona ostala sama, i iako je znala šta je čeka od ustaša nije smela da korakne u vodu dok jedan drugar nije primetio da je nema, pa se vratio i preveo je.

A mimo vode bila (relativno) vratolomna, pričaju joj drugarice, popela se na svako drvo u okolini gde je živela kad je bila klinka.

Meni je teško zamisliti toliki strah od nečega, al verujem i poštujem da ljude ume da parališe.

Ma jok.
Plivam samo u bazenima.
Pre tih 35 godina bio u nekoj Španiji, hotel na obali mora.
U hotelu ogroman bazen sa svim skakalištima.
15 dana i nijednom se nisam okupao u moru.

Ma znam, ti si onaj u majici i sa tamnim naočarima što stoji zamišljen na ivici bazena

Ko moj zet - ume da pliva, ume i da zaroni bez da zapuši nos, ali samo i uvek je uspravan, jednom u dan dva možda se baci i unapred i ode pod vodu.

Scena, nači stoji tako na ivici dubokog dela bazena, a i visok je, kupaći, majica, tamne naočare, gledanje u daljinu.

Prilazi starija ćerka, žena mu, dubokom delu bazena i skače unazad na glavu - to je zavolela od prvog dana kad sam je naučio.

On stoji i razmišlja, samo stoji, šta god, ....

... ona izlazi, u velikom krugu mu prilazi s leša i tako ga naglo i brutalno gurne u vodu da ga meni bilo žao - moš misliti iznenađenje, jedino što on nikad nije ljut, tj uvek iskreno nasmejan, ... osim kad razmišlja na ivici bazena

Nači sad ozbiljno, ti ćeš uskoro deda da budeš, i nema više folirancije, moraš da naučiš da plivaš i budeš uzor unucima - ne samo da preživljavaš na površini vode.

Evo ti tizeri - moje ćerke pozdravljaju čika Emsija uz lepu sliku iznad vode što mami na plivanje (ova što je pomislila da na ovoj palmi ima banana je starija, mlađa isto odlično i pliva i roni, ali nije water rat i u ronjenju je prošla samo osnovnu sertifikaciju - starija još prvu pomoć i spašavanja drugih i master diver je) pa uzbudljivu sliku ispod vode - Fiji ovom prilikom.



U stvari te pozdravljamo oboje, ovo u prvom planu sa kamerom/blicem sam ja, ona je iza.





Milane, kako si zaključio da ne znam da plivam?
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:03 06.03.2024

Re: slava i preslava

čitam semper ide, pa ono je zaista monumentalno štivo, čudi me da ga ne hvale glasnije, nipošto propustiti)..

Па хвале га, Semper idem је одличан роман, имао је сјајан пријем, али је изашао пре двадесетак година, па ти је можда остао до сада испод радара.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:06 06.03.2024

Re: slava i preslava

Ja bih za Borisom Džonsonom išao u bitku.


dragosevacsutra dragosevacsutra 22:25 06.03.2024

Re: slava i preslava


Ako aludiraš na mene, grešiš šćeri... Grdno grešiš!
A i da sam želeo, nisam mogao. Sloba mi nije dao državljenstvo.

Dobio sam ga tek 2006. Hvala Koštunici, Đinđiću i ostalim!


pa ako ces iskreno ja se i dan danas kajem - sto nikad nisam glasao za slobu. a da ne pricam svoje samozadovoljno divljanje tolstojevom sestog oktobra nocu (kad je sve proslo naravno). eto, sad shoot...


Milan Novković Milan Novković 22:38 06.03.2024

Re: slava i preslava

jovilim_e
Milan Novković
jovilim_e
Milan Novković
jovilim_e
predatortz
tessa1
Realno, gospoja i ja bi tamo bili na čistoj ekonomskoj šteti. Matori smo da postignemo sve ono što već ovde imamo i što nam se odavno podrazumeva.



Pa da, o tome se radi,

Podcjenjuješ i ponižavaš nekoliko hajde kažem društvenih skupina svih starosnih dobi, pa čak i one rođene u Srbiji koji su morali uzeti kredit u Srbiji za razliku do tebe došljaka?


Nikoga ja ne podcenjujem, verovatno ću uzeti kredit jer je vreme da kupim nov automobil. pa malo keš, malo i kredita bogami. Samo kažem da se i ovde može.
I sve više se može. Ko živi ovde zna i koliko dobar zanatlija može da zaradi u Srbiji danas. Da čekaš na njega kao na neurohirurga.

A vidi, mi koji smo "došli"... Pa majku mu, nismo mi u Sarajevu, Tuzli, Banjaluci, živeli na granama. Valjda smo nešto imali, majku mu! Pa se to proda, investrira.

Dok se kuća gradila, pet godina me more videlo nije. Letovao sam na mešalici. Vozio krš, krpio ga, štedeo svaki dinar...
Tako da nemam nikakvu potrebu da se pravdam ovim "iz odavde" odakle mi nešto, niti imam zazor da kažem da nešto imam.

Ja na moru nisam bio 35 godina.
To mi je seljana.


Numeš da plivaš, priznaj, ili umeš, al prsno i sa ramenima na suvom

Ovo sam rekao zbog strine, sad u večnim lovištima, nadrealno draga i dobra žena - pliva tako jednom i ćerka joj priđe iza leđa i potopi - zamalo nam se strina nije udavila.

Rođena tetka po ocu - pade nekako napred u Baškim Vodama, i ode joj lice pod vodu, lep pesak ispod, voda do kolena - da je nisu podigli udavila bi se ... a umela da pliva.

A sad jači geni, iako smo ja, sin i starija ćerka water-rats - ako uđemo u vodu ujutro izlazimo samo za klope, sladolede i uveče za odlazak kući, moja keva se toliko plašila vode, i ne bih ni znao, pošto je ona bila keeping-up-apperances žena, tipa ulazila u fist-fights ako treba da neko ne ukalja porodičnu ispoliranu tradiciju, da nije jednom rekla kako su u Lici bežali od ustaša i došli do nabujale Jadove - plitka i dalje i svi odoše ona ostala sama, i iako je znala šta je čeka od ustaša nije smela da korakne u vodu dok jedan drugar nije primetio da je nema, pa se vratio i preveo je.

A mimo vode bila (relativno) vratolomna, pričaju joj drugarice, popela se na svako drvo u okolini gde je živela kad je bila klinka.

Meni je teško zamisliti toliki strah od nečega, al verujem i poštujem da ljude ume da parališe.

Ma jok.
Plivam samo u bazenima.
Pre tih 35 godina bio u nekoj Španiji, hotel na obali mora.
U hotelu ogroman bazen sa svim skakalištima.
15 dana i nijednom se nisam okupao u moru.

Ma znam, ti si onaj u majici i sa tamnim naočarima što stoji zamišljen na ivici bazena

Ko moj zet - ume da pliva, ume i da zaroni bez da zapuši nos, ali samo i uvek je uspravan, jednom u dan dva možda se baci i unapred i ode pod vodu.

Scena, nači stoji tako na ivici dubokog dela bazena, a i visok je, kupaći, majica, tamne naočare, gledanje u daljinu.

Prilazi starija ćerka, žena mu, dubokom delu bazena i skače unazad na glavu - to je zavolela od prvog dana kad sam je naučio.

On stoji i razmišlja, samo stoji, šta god, ....

... ona izlazi, u velikom krugu mu prilazi s leša i tako ga naglo i brutalno gurne u vodu da ga meni bilo žao - moš misliti iznenađenje, jedino što on nikad nije ljut, tj uvek iskreno nasmejan, ... osim kad razmišlja na ivici bazena

Nači sad ozbiljno, ti ćeš uskoro deda da budeš, i nema više folirancije, moraš da naučiš da plivaš i budeš uzor unucima - ne samo da preživljavaš na površini vode.

Evo ti tizeri - moje ćerke pozdravljaju čika Emsija uz lepu sliku iznad vode što mami na plivanje (ova što je pomislila da na ovoj palmi ima banana je starija, mlađa isto odlično i pliva i roni, ali nije water rat i u ronjenju je prošla samo osnovnu sertifikaciju - starija još prvu pomoć i spašavanja drugih i master diver je) pa uzbudljivu sliku ispod vode - Fiji ovom prilikom.



U stvari te pozdravljamo oboje, ovo u prvom planu sa kamerom/blicem sam ja, ona je iza.





Milane, kako si zaključio da ne znam da plivam?

Nisam ništa zaključio, samo te zezam (ali zet mi je nspiracija, to nisam izmislio
solo solo 22:39 06.03.2024

Re: slava i preslava

Na Netu je najveća pobjeda izbjeći podilaženje najnižim porivima i toxičnost, kao u izreci pobjediti sebe.


Samo još i da ti pođe za rukom.

Vježbaj.
Milan Novković Milan Novković 23:12 06.03.2024

Re: slava i preslava

principessa_etrusca
Ja bih za Borisom Džonsonom išao u bitku.



Ajd većina stranaca (do Ukrajine) nego ni većina Britanaca ne kapira koliko je on Bajden na kvadrat - na veliku sreću Bajden je neurodegenerisao, ovaj ne još uvek.

Da na blog o srpskoj političkoj garnituri počneš da daješ sve informativniji prilog o Borisu, prvo bi te napadali zašto relativizuješ srpsku nevolju, a posle desetog priloga bi te napadali zašto relativizuješ britansku nevolju Vučićem.

Max Hastings o njemu (za one koji ne znaju: reputable novinar i istoričar rata, zadužan za to da UK elita ne misli da su Srbi krivi za WW1, dao otkaz Tačerovkinoj ćerci (bila beskorisna) dok je Tačerovka bila na vlasti, o on urednik konzervativnih novina...

Nači 2011..

"...If the day ever comes that Boris Johnson becomes tenant of Downing Street, I shall be among those packing my bags for a new life in Buenos Aires or suchlike, because it means that Britain has abandoned its last pretensions to be a serious country.

I have known the mayor more than 20 years. He worked for me as EU correspondent of the Daily Telegraph and then as a columnist when I was the paper's editor, and I have seen plenty of him since. He is a magnificent journalist and showman. He proved himself the perfect maitre d' for the London Olympics. But few maitre d's are fit to cook the dinner.


Most politicians are ambitious and ruthless, but Boris is a gold medal egomaniac. I would not trust him with my wife nor – from painful experience – my wallet. It is unnecessary to take any moral view about his almost crazed infidelities, but it is hard to believe that any man so conspicuously incapable of controlling his own libido is fit to be trusted with controlling the country.

His chaotic public persona is not an act – he is, indeed, manically disorganised about everything except his own image management. He is also a far more ruthless, and frankly nastier, figure than the public appreciates.

When one of his many sexual affairs was exposed and much trumpeted in the headlines, he telephoned a friend of mine who was then running one of Britain's largest media organisations. "It's utterly disgraceful what your reporters are doing on-screen about my private life," spluttered Boris. "It's time you realised that I know all about your private life. If your organisation goes on reporting my affairs like this, you'll be reading all about yours in the Spectator [the magazine he then edited]."

My friend responded: "Stop a minute, Boris, and think about what you just said. There is a word for it, and it is not a pretty one – 'blackmail'." Johnson waffled away, muttering that he had never really meant it. But he is much given to making threats, bearing grudges and behaving with malice aforethought.


I would not take Boris's word about whether it is Monday or Tuesday. I feel a twinge of regret for speaking so harshly, because I am as susceptible as most of the British people to Johnson's brilliant, warm, funny public persona.

But this is not a man who aspires only to fill his familiar slot on the BBC's Have I Got News For You?. Forget all the denials – Boris yearns with a mad hunger to become prime minister. Some Tory MPs are so panicked by their current standing in the opinion polls that they have persuaded themselves that London's mayor is the future.

On the basis of what, some of us would ask. Boris bikes on London's streets? The peerless jokes and bonhomie and TV wizardry? Testimonials from ex-lovers who found him amusing in bed? A friend said to me not long ago: "When will you understand that the reason the young are potty about Boris is precisely because he is not serious, because he treats the whole business of politics as a bit of a lark." This is true.

But his lovability, or even bonkability, is not the point. One of our biggest problems as a society is that we have become obsessed by the X Factor culture. We no longer look for dignity, gravitas, decency or seriousness of purpose in our leaders in any field. We demand only stardust, a jolly turn in front of Simon Cowell or on Strictly Come Dancing.

I knew quite a few of the generation of British politicians who started their careers in 1945 – the likes of Roy Jenkins, Denis Healey, Edward Heath, Enoch Powell and Iain Macleod. The common denominator among them all, whatever their party, was that they entered politics passionately believing they could change things. They were serious people. It does not matter whether they were wrong or right – almost all of them had real beliefs.

Today most aspirant politicians of every party have not a personal conviction between them. They merely want to sit at the top table, enjoy power, bask in the red boxes and chauffeur-driven cars, then quit to get as rich as Tony Blair.

Boris Johnson was at the Tory conference on Tuesday for one purpose only – the exaltation of himself. This does not much matter when he is only mayor of London, but would make him a wretched prime minister. He is not a man to believe in, to trust or respect, save as a superlative exhibitionist. He is bereft of judgment, loyalty and discretion. Only in the star-crazed, frivolous Britain of the 21st century could such a man have risen so high, and he is utterly unfit to go higher still...
"

I ovo je iz 2011, kad je još bilo "fino", onda je krenuo polako bluz, pa je neko sve više odvrtao volume ...


maksa83 maksa83 23:27 06.03.2024

Re: slava i preslava

Da na blog o srpskoj političkoj garnituri počneš da daješ sve informativniji prilog o Borisu

Mislim da smo pokrivali ovde lik i delo Borisa Johnsona u nekoliko navrata. Kako je taj klaun dospeo tu gde je dospeo je velika misterija i britanska bruka (otpr. koliko je i bruka Amerike što mora da bira između ove dvojice). Kao BREXIT promoter posmatran je blagonaklono od strane ovdašnjeg tzv. patriotskog blogobloka.

Ova slika ga savršeno ilustruje:



(obratiti pažnju na levu ruku gde stoji)
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:33 06.03.2024

Re: slava i preslava

Ako jesam, onda sam bio baš-baš mnogo nadrkan!

Verovatno me iznervirao neki mudar potez Vođe, pa sam imao duhoklonuće.

Realno, gospoja i ja bi tamo bili na čistoj ekonomskoj šteti. Matori smo da postignemo sve ono što već ovde imamo i što nam se odavno podrazumeva.


ja cesto imam dilemu - tamo ili ovamo. jer ovaj stepen autisticnosti drustva u celini je sto sam matoriji sve teze podnosljiv. stoji i ovo sto komsija kaze - i to je ono sto me uzasava. opet, kad vratis film na period 2000. do 2012, tek sad vidis kakva muda za bubrege su se prodavala.

pa sad biraj - hoces divlji zapad ili autisticno drustvo...




dragosevacsutra dragosevacsutra 23:40 06.03.2024

Re: slava i preslava

Zašto? Zato što su otišli na Zapad. Zašto? Zato što je tamo između ostalog daleko bolje uređena njihova esnafska oblast.


i to sto kazes. ovde ima fiksni broj kako taksista tako i elektricara. pa dok jedan ne rikne, ne mere da se neki drugi bavi 'lektrikom.


pa ce uredno da ti naplati 150 franke jerbo je dosao da otkljuca ormaric u kome ce da pritisne dugme da ukljuci internet. jer samo on to sme da uradi, ti ne smes, nisi sertifikovan (a i nemas kluc od sanduceta). pritom ce te dvaput zajebati - jednom da se ne pojavi uopste a drugi put da zakasni 45 minuta.

jeste prica iz 2006. ali se ni do danas nista nije promenilo. i ti treba da si mu zahvalan i radostan sto je dosao i sto si mu dao franke, jerbo, eto to pomaze nasoj zajednickoj eknomiji...pa i standardu, ne?




Milan Novković Milan Novković 00:16 07.03.2024

Re: slava i preslava

maksa83
Da na blog o srpskoj političkoj garnituri počneš da daješ sve informativniji prilog o Borisu

Mislim da smo pokrivali ovde lik i delo Borisa Johnsona u nekoliko navrata. Kako je taj klaun dospeo tu gde je dospeo je velika misterija i britanska bruka (otpr. koliko je i bruka Amerike što mora da bira između ove dvojice). Kao BREXIT promoter posmatran je blagonaklono od strane ovdašnjeg tzv. patriotskog blogobloka.

Ova slika ga savršeno ilustruje:



(obratiti pažnju na levu ruku gde stoji)

Ovih dana imamo neki čudan nexus dobrih izjava na razne teme, od evolucije politike - ja čuo iz US i UK, ali skoro sigurno važi za većinu zaradnih država, do Joni Mitchell o monogamiji.

Imaju bitan presek, otud ih navodim, samo promocija, i kroz njenu izjavu, toliko dobru da je dajem niže celu, lako je pomisliti da je to super obrazac modernog zapada, individualnost kao super obrazac/gromobran, za kanalisanje svih naših sirovih energija, samo što su neke kreativne a neke ne.

Ona kaže, npr, kako juriš razne partnere nisi nešto kreativan, uvek vrtiš isti skup finti koje, ok, poboljšavaš, ali nije ti neka kreativnost i više zavodiš samog sebe kako vreme prolazi nego tamo neke partnerke.

A i Max Hastings je slično rekao gore osvrćući se na stare političare, pa Elon M danas osvrćući se na nove, i dosta njih baš ovih dana, čak i čovek koji je doveo Borisa na vlast, operativno, al on je i rekao da im je Boris samo bio Brexit vehicle (izgovaraš kao onaj policajac što tizerom raspaljuje po Robertu de Niru u Meet th Fockers, Parents, šta god - žena i ja smo već dosadni sa tim "vehickle".

Nači Joni Mitchell, ne ide nešto sa Borisom al ti si prvi počeo, priložio ga con guitarra acustica

"... I don’t know if I’ve learned anything yet! I did learn how to have a happy home, but I consider myself fortunate in that regard because I could’ve rolled right by it. Everybody has a superficial side and a deep side, but this culture doesn’t place much value on depth — we don’t have shamans or soothsayers, and depth isn’t encouraged or understood.

Surrounded by this shallow, glossy society we develop a shallow side, too, and we become attracted to fluff. That’s reflected in the fact that this culture sets up an addiction to romance based on insecurity — the uncertainty of whether or not you’re truly united with the object of your obsession is the rush people get hooked on. I’ve seen this pattern so much in myself and my friends and some people never get off that line.

“But along with developing my superficial side, I always nurtured a deeper longing, so even when I was falling into the trap of that other kind of love, I was hip to what I was doing. I recently read an article in Esquire magazine called ‘The End of Sex,’ that said something that struck me as very true. It said: “If you want endless repetition, see a lot of different people. If you want infinite variety, stay with one.” What happens when you date is you run all your best moves and tell all your best stories — and in a way, that routine is a method for falling in love with yourself over and over.

“You can’t do that with a longtime mate because he knows all that old material. With a long relationship, things die then are rekindled, and that shared process of rebirth deepens the love. It’s hard work, though, and a lot of people run at the first sign of trouble. You’re with this person, and suddenly you look like an asshole to them or they look like an asshole to you — it’s unpleasant, but if you can get through it you get closer and you learn a way of loving that’s different from the neurotic love enshrined in movies. It’s warmer and has more padding to it...
"

Kada sam ja došao u London, Feb 1992 (u UK Aug 1987) ti si svašta mogao da isčeprkaš iz ovako nečega i preslikaš na sve i svašta, i razne politike, iako sam ja te političare i onomad border-line mrzeo.

Toga više nema, lik ovde u knjizi 50 People Who Buggered up Britain na ovu temu stavlja na prvi pogled, i drugi, sasvim benignog lika, Alana Titchmarsha, simpa karakter, koji je, po autoru, prvi naglo zaokrenuo TV emisije o baštovanstvu na kult ličnosti, samog sebe.

I kako se onomad gledao Alana, sipa, i vidiš da je i drugima simpa, odjednom i ja (sorry, greškom navalio na drugo lice jednine) oću da budem tako simpatičan, i kako oko Alana sve manje vidim baštu a sve više njegov virtuozo u samopromovisanju krenem i ja da skidam tehike.

Pa je prošlo nekoliko decenija i Boris je samo na tu temu crni pojas deseti dan, kao što i Max kaže o njegovom zabarljačkom talentu, pa mu se zalomilo i da bude veliki podlac (ovo što je Max rekao nije ništa prema nekim drugim Borisovim savremenicima - liku je da te zajebe ko dobar dan, ili čaša vode - prvo sam mislio da je izmišljanje da je Tuckeru C tražio milion da pristane na intervjuisanje, ali je Taker to potvrdio u početku intervjua sa Lex Fridmanom ...

... i fora fore ... Boris stvarno misli da je bogom dani apex predator - šarlatan, ali ipak je, ...

... samo vehicle - ovaj što ga je doveo na vlast ga zove "trolley"

To je rekao i PCR (morao bi već da znaš alt-news lingo) kad su ga pitali za poedince što vladaju Amerikom - rekao nema, postoje interesne grupe, pojedinci su vehicles (dobro, on nije koristio ovu reč, al ja moram)

I to ovih dana jedan komentarisao za Vašington DC - kaže tamo je svaki pojedinac koji negde glasa vehicle - nećeš da budeš vehicle, nema para potrebnih da postaneš pojedinac koji može da glasa o nečemu bitnom.

I svaki taj pojedinac je pojedinac-individualac, fata svoju paricu i slično i zabole ga za sve ostalo.

I tako se u fatanju sudaraju pa zapad urušava.
freehand freehand 00:26 07.03.2024

Re: slava i preslava

Kao BREXIT promoter posmatran je blagonaklono od strane ovdašnjeg tzv. patriotskog blogobloka.

To je najveće čudo 21. veka: kako su preispoljni debili koje su onomad obožavale konzervativne budale danas postale idoli levih i modernih?
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:31 07.03.2024

Re: slava i preslava

sad nevezano za to, iz moje generacije otišlo je ja bih rekla minimum 70% djece da se ne vrati..



iz te divne sfrj? ma nije moguce...


vlad_aleksh vlad_aleksh 07:44 07.03.2024

Re: slava i preslava

Neues aus der Nachbarschaft
Otišli kao tinejdžeri odavde i sad tamo kao da robijaju dok ne završe srednju.


Kljuc neuspeha. Pomeri tinejdera iz jednog u drugi grad pa sve pada u vodu.

Migracije su planetarna pojava, manje to ima veze sa bežanjem koliko se svet otvorio.
Smatram da svaki mlad čovek treba negde da ode, da vidi, da se proba, pa da donese odluku.


Ali kad to postane tako masovno kao kod nas (14% je masovno) onda nesto debelo ne stima i nema samo veze sa globalnim promenama.

Posto si pomenuo mlade ljude koji treba da odu i vide druge zemlje i kulture evo jedan primer koristi od EU clanstva: danasnji studenti pre svega ali i srednjoskolci mogu da provedu po vise meseci u nekoj drugoj zemlji EU posto za to postoji citava infrastruktura. Odu, vide kako izgleda, upoznaju drugu zemlju i ljude, nauce novi jezik, obezbedjena im je institucijonalna podrska... I posle vecina vidis odluci da zivi u svojoj zemlji. Fino je tamo, ali je fino i kod kuce. A da bi to spoznali ne moraju da prolaze kroz naporne migrantske price.


Апсолутно се слажем са тобом.
Ево, на пример, мој покојни деда је имао иста таква лепа искуства.
Наиме, био је студент 1941. године када је отишао на студентску размену у Уједињену Европу.
Постојала је тада читава инфраструктура. Отишао је, видео је како изгледа, упознао је те неке друге земље, научио је неколико дијалеката немачког језика, имао је институционалну подршку.
И након ослобођења ипак је одлучио да се врати у своју земљу.
Љубазно се захвалио својим домаћинима речима - "Фино је овде код вас у логору, али фино је и код куће".
И никада више после тога није пролазио кроз напорне мигрантске приче.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:19 07.03.2024

Re: slava i preslava

principessa_etrusca
čitam semper ide, pa ono je zaista monumentalno štivo, čudi me da ga ne hvale glasnije, nipošto propustiti)..

Па хвале га, Semper idem је одличан роман, имао је сјајан пријем, али је изашао пре двадесетак година, па ти је можда остао до сада испод радара.


eto nisam znala, saznala tek prije možda par i onda dok nije dopao ruku..
zaista fenomenalan.. još nisam ni do pola došla a ni ovo do sada mislim da nikad neću zaboraviti..
još kako mi je muž iz tih krajeva dosta tih riječi je kao svekra da slušam.. baš se stresem dubinski.. svekar je ipak mlađi dosta pa je i njegova priča mnogo manje mračna..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:24 07.03.2024

Re: slava i preslava

Milan Novković

Da na blog o srpskoj političkoj garnituri počneš da daješ sve informativniji prilog o Borisu, prvo bi te napadali zašto relativizuješ srpsku nevolju, a posle desetog priloga bi te napadali zašto relativizuješ britansku nevolju Vučićem.


da ali zato što to jeste tako.. mora se valjda imati osjećak za kontekst..
a kontekst je takav da je garnitura na vlasti u Srbiji kudikamo štetnija po Srbiju no što je Boro po UK ali su Boru isprašli nakon koliko bješe mjeseci a ove evo nećemo moći ni nakon dve decenije..
pa majkumu..
i onda u taj kontekst uletati sa ma dobro je vama u Srbiji, znate kakve su u UK muke sa zubarima, ne pitajte..
pa jbg..
prosto nemate osjećaj ni ti ni princeza šta je i kako je u Srbiji sada..
previše davno ste otišli, nije vas ni okrzlo..
neke nas je okrzlo pa znamo..
a neki su u fazi skuvana žaba pa ne bi da slušaju o tome šta im se stvarno dešava
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:27 07.03.2024

Re: slava i preslava

dragosevacsutra
sad nevezano za to, iz moje generacije otišlo je ja bih rekla minimum 70% djece da se ne vrati..



iz te divne sfrj? ma nije moguce...



brate ti kad ga omašiš..
pa nisu iz sfrj odlazili 7 od 10.. možeš li se dosjetiti kad je odlazak bio toliki i zašto
freehand freehand 10:27 07.03.2024

Re: slava i preslava

prosto nemate osjećaj ni ti ni princeza šta je i kako je u Srbiji sada..
previše davno ste otišli, nije vas ni okrzlo..
neke nas je okrzlo pa znamo..
a neki su u fazi skuvana žaba pa ne bi da slušaju o tome šta im se stvarno dešava

Autoritet, jbt...
freehand freehand 10:32 07.03.2024

Re: slava i preslava

dragosevacsutra
sad nevezano za to, iz moje generacije otišlo je ja bih rekla minimum 70% djece da se ne vrati..



iz te divne sfrj? ma nije moguce...



Ne odgovorih tamo gore negde gde je počela priča o iseljavanju, ali bi u toj priči valjalo pogledati kakoizgleda nacionalni sastav južnoameričkih država, nekih afričkih država, Australije i Novog Zelanda, da ne pričamo tek o Severnoj Americi.
Nisu valjda svi ti ljudi tamo došli iz SFRJ? Nisu, naravno. A pojam "pečalba" nije vezan za Tita i socijalističku Jugoslaviju. Valja malo proguglati odakle oni gradovi od tri kuće u SAD sa srpskim imenima.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:35 07.03.2024

Re: slava i preslava

freehand
dragosevacsutra
sad nevezano za to, iz moje generacije otišlo je ja bih rekla minimum 70% djece da se ne vrati..



iz te divne sfrj? ma nije moguce...



Ne odgovorih tamo gore negde gde je počela priča o iseljavanju, ali bi u toj priči valjalo pogledati kakoizgleda nacionalni sastav južnoameričkih država, nekih afričkih država, Australije i Novog Zelanda, da ne pričamo tek o Severnoj Americi.
Nisu valjda svi ti ljudi tamo došli iz SFRJ? Nisu, naravno. A pojam "pečalba" nije vezan za Tita i socijalističku Jugoslaviju. Valja malo proguglati odakle oni gradovi od tri kuće u SAD sa srpskim imenima.


kod tebe brate nije ni skuvana žaba nego klasični štokholmski sindrom
freehand freehand 10:37 07.03.2024

Re: slava i preslava

newimprovedtadejus
freehand
dragosevacsutra
sad nevezano za to, iz moje generacije otišlo je ja bih rekla minimum 70% djece da se ne vrati..



iz te divne sfrj? ma nije moguce...



Ne odgovorih tamo gore negde gde je počela priča o iseljavanju, ali bi u toj priči valjalo pogledati kakoizgleda nacionalni sastav južnoameričkih država, nekih afričkih država, Australije i Novog Zelanda, da ne pričamo tek o Severnoj Americi.
Nisu valjda svi ti ljudi tamo došli iz SFRJ? Nisu, naravno. A pojam "pečalba" nije vezan za Tita i socijalističku Jugoslaviju. Valja malo proguglati odakle oni gradovi od tri kuće u SAD sa srpskim imenima.


kod tebe brate nije ni skuvana žaba nego klasični štokholmski sindrom

Šta reći... Ekspertska se ne poriče.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:39 07.03.2024

Re: slava i preslava

freehand

Šta reći... Ekspertska se ne poriče.

možeš ono sa tapacirungom i skučenim umom, ono je bilo vrh
freehand freehand 10:42 07.03.2024

Re: slava i preslava

newimprovedtadejus
freehand

Šta reći... Ekspertska se ne poriče.

možeš ono sa tapacirungom i skučenim umom, ono je bilo vrh

Mogu, nravno.
mada je to prilično blago za nekog ko sebi dozvoljava da iz nekog Londona drži predavanja svojim komšijama u Londonu o političkim prilikama u Srbiji ne propuštajući priliku da i ljudima u Srbiji skrene pažnju na svoje opservacije o njihovim prilikama.
Najcrnje je što oboje ljudi kojima se obraćaš kudikamo jasnije i pametnije promišljaju sve o čemu govore a da pri tome nisu pretenciozni kao našmrkano majmunče.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:43 07.03.2024

Re: slava i preslava

freehand
newimprovedtadejus
freehand

Šta reći... Ekspertska se ne poriče.

možeš ono sa tapacirungom i skučenim umom, ono je bilo vrh

pretenciozni kao našmrkano majmunče.


možeš ti to i značajno bolje, i uostalom, gdje je tu tapacirung?
freehand freehand 10:46 07.03.2024

Re: slava i preslava

newimprovedtadejus
freehand
newimprovedtadejus
freehand

Šta reći... Ekspertska se ne poriče.

možeš ono sa tapacirungom i skučenim umom, ono je bilo vrh

pretenciozni kao našmrkano majmunče.


možeš ti to i značajno bolje, i uostalom, gdje je tu tapacirung?

Ja uvek mogu bolje, al što reče Kanjoš Macedonović - više i bolje za više i bolje, a i ovo kakvo je mnogo je za koga je.

Tapacirung je tu, al da bi ga videla treba ti ili skener ili unutrašnje oko.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:00 07.03.2024

Re: slava i preslava

freehand

Ja uvek mogu bolje, al što reče Kanjoš Macedonović - više i bolje za više i bolje, a i ovo kakvo je mnogo je za koga je.

Tapacirung je tu, al da bi ga videla treba ti ili skener ili unutrašnje oko.


a, da dobro, pa ništa onda
jovilim_e jovilim_e 15:19 07.03.2024

Re: slava i preslava

Neues aus der Nachbarschaft
newimprovedtadejus
Neues aus der Nachbarschaft
ovaj prvi dio da (to da su ljudi oduvijek išli trubuhom za kruhom samo je to danas postalo daleko daleko lakše pa idu više nego ikad)..


Navodno za 20 godina otislo 14% stanovnistva. To da imas udruzenje filatelista pa da se zapitas sto ljudi beze i mora li nesto da se menja. Jok, mrzimo Zapad i uzdajmo se u Trumpa i Putina.


mislim da tu stvar ne bi mogao zaustaviti bez obzira šta da sad radiš..
ali možeš da promjeniš šta će se dešavati za 10 i 20 godina.. dal će se vratiti samo ko mora ili ćeš uspjeti da preokreneš društvo u ono u kom ljudi žele da žive a ne iz kog bježe..
Slovencima smo se posrećili mi, oni su jedina istočno evropska država sa porastom stanovništva.. ali Poljaci su recimo već uspjeli da preokrenu i masovno se vraćaju..
vjerujem da će i Rumuni pa čak i famozni Bugari..
mi ćemo kanda za 20 godina da nađemo novo opravdanje zašto bolje ne može i ne treba


Da, ovo sada ne moze da se zaustavi. A u buducnosti bez neke normalizacije zemlje kroz ulazak u EU i integracija u nazovimo ga zapadni svet nema sanse. Ako nastave da razvlace sa EU pregovorima ili ih prekinu onda posle Vucica dolazi neki novi tupan istog kalibra sigurno. Nema tu mnogo prostora za igranje - ne mislim na visoku politiku nego na konkretnu uljudizaciju institucija i zemlje.


Nahbaršaftu!
Da li ti, zaista, veruješ da ulazak Srbije u EU zavisi od Vučića?
Ili bilo kojeg Srbina?
predatortz predatortz 15:33 07.03.2024

Re: slava i preslava

Nahbaršaftu!
Da li ti, zaista, veruješ da ulazak Srbije u EU zavisi od Vučića?
Ili bilo kojeg Srbina?


Eno, pitao sam kod Makse...

Zašto Makedonija nije u EU?

Izuzetno su koopertivni, promenili su ime jer su to od njih tražili, promenili ustav, ispunjavaju sve zahteve, ušli su u NATO...
Rade sve što se od njih traži! Prate EU politiku u pogledu Rusije.

I?

Kad će u EU?

freehand freehand 15:37 07.03.2024

Re: slava i preslava

predatortz
Nahbaršaftu!
Da li ti, zaista, veruješ da ulazak Srbije u EU zavisi od Vučića?
Ili bilo kojeg Srbina?


Eno, pitao sam kod Makse...

Zašto Makedonija nije u EU?

Izuzetno su koopertivni, promenili su ime jer su to od njih tražili, promenili ustav, ispunjavaju sve zahteve, ušli su u NATO...
Rade sve što se od njih traži! Prate EU politiku u pogledu Rusije.

I?

Kad će u EU?


Odmah posle Ukrajine. Pitaj sad kad će Jermenija.
jovilim_e jovilim_e 16:10 07.03.2024

Re: slava i preslava

freehand
newimprovedtadejus
freehand

Šta reći... Ekspertska se ne poriče.

možeš ono sa tapacirungom i skučenim umom, ono je bilo vrh

Mogu, nravno.
mada je to prilično blago za nekog ko sebi dozvoljava da iz nekog Londona drži predavanja svojim komšijama u Londonu o političkim prilikama u Srbiji ne propuštajući priliku da i ljudima u Srbiji skrene pažnju na svoje opservacije o njihovim prilikama.
Najcrnje je što oboje ljudi kojima se obraćaš kudikamo jasnije i pametnije promišljaju sve o čemu govore a da pri tome nisu pretenciozni kao našmrkano majmunče.

Možda se Tadejus zajebava?
Ipak!
Pa toliko da luparda teško može i nepismena osoba?
freehand freehand 16:19 07.03.2024

Re: slava i preslava

Možda se Tadejus zajebava?

Ne. Smisao za humor joj je jedino tragičnije od političkog znanja i procena. I prepoznaješ da se šali kad uhvatiš sebe da ridaš i udaraš glavom u zid.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:08 07.03.2024

Re: slava i preslava

brate ti kad ga omašiš..
pa nisu iz sfrj odlazili 7 od 10.. možeš li se dosjetiti kad je odlazak bio toliki i zašto


nemam pojma, ali meni se cini da je mira topic bila kraljica yugotoursa





freehand freehand 09:53 05.03.2024

Slavjanoserbsk, Ukrajina

Na spomeniku su predstavljeni Rus, Ukrajinac i Srbin. Natpis kaže da nema svetlijih veza od bratskih.

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:32 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

Na spomeniku su predstavljeni Rus, Ukrajinac i Srbin.


Србин лево, Рус десно и Козак са перчином у средини.
gedza.73 gedza.73 11:30 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

Na spomeniku su predstavljeni Rus, Ukrajinac i Srbin.

zanimljiva trivija da je general Ivan Horvat kome je
Božijom milošću Mi Jelisaveta Prva, Imperatorka i Samodržac Sveruski

dala Gramatu o naseljavanju bio poreklom Grk pa su se onda Srbi posvađali (mada je bilo i Bugara i Hrvata) da bi se deo pod Ševićem odvojio. Nakon neispunjavanja obećanja o naseljavanju većeg broja Srba 'projekat' je ugašen.
u istoj Gramati piše koji je to deo srpskog naroda
ljudi koji su do sad bili u službi i podanstvu Naše dobre prijateljice Njenog Veličansta Imperatorke Rimske, kraljice mađarsko-bohemske

Jedan od članova rukovodstva Mi koji je upućen u dešavanja po Ukrajini se žalio kako se potomci tih Srba bore na strani ukrajinskog naroda.
Natpis kaže da nema svetlijih veza od bratskih

jel piše na srpskom jeziku, odnosno Vukovom koji se vodi principom onog Švabe 'jedan glas, jedno slovo'?
Još jedna trivija (pored one da su se Rusi krstili sa dva prsta što je malo nepoznat običaj u braće Srba... njima je Sinod bi potčinjen Imperatoru... što jeste bilo tokom komunističkog perioda u Srba pa otud valjda tvoje poređenje 'braće')
Rusi su bili pagani. Što se posebno svidelo Vladimiru I (po Putinovoj istoriji tada Krim nije bio ruski nego su čak autohtoni 'Krimljani' ratovali protiv tadašnjih 'Rusa') koji je po običajima mogao imati, i imao je, mnogo žena.
krenu da gapreobraćaju prvo muslimani (braća Bugari).
mnogo mu se svidelo da po zakonu može imati puno žena ali ga štrecalo obrezivanje i posebno zabrana alkohola.
Jevreje je odbio pošto su na njegovo pitanje gde im je otadžbina odgovorili kako su razbacani svetom zbog grehova praotaca. 'zašto bi mi bili sa vama kada ste prezreni u bedi'

Papine poslanike je odbio jer niko nije bio rimski hrišćanin nego da su pojedinačno neki delovi ruskog naroda prelazili u paj sad grčku veru.

Pošalje on svoje izaslanike da vide kako konfesije izgledaju. Nakon nekog vremena vrate se i podnesu izveštaj.
Kod muslimana smo videli dosadno bogosluženje. u praznoj i ničim neukrašenoj džamiji vernici stoje tužni kao da su tu zalutali ili nešto izgubili... potop prisednu na zemlju, spuste brade naniže, dugo razmišljaju i onda odjednom, kao da su poludeli, ogledaju se na sve strane. Potom opet kao sumanuti veoma brzo se dižu sa zemlje i nekoliko minuta stoje zatvorenih očiju. Čoveku je teško da ih gleda jer svi pokreti koje čine u džamiji više priliče ljudima lišenim uma nego nromalnim

U Rimu, mada je službeni obred propisaniji, ipak nema takvog reda, tako umilnog pevanja i crkvenih ukrasa kao što smo kod Grka videli

U carigradu bili uvedeni u crkvu Svete Sofije ... velikolepni zlatni ukrasi, zlatni pribori, skupocena oprema i lepota koja priliči sveštenicima...

I tako Rusi postadoše grčki pravoslavci (u valjda Hersonu koji nije bio ruski) kao kad odeš da kupuješ telefon pa biraš dal bi samsung, šaomi ili ajfon.
Ono što ih je opredelilo je 'dodatna oprema' pošto 'sveštenici moraju imati skupocenu'.

međutim veći deo Rusa je ostao zadugo paganski. Ne vidim baš neku 'bratsku' vezu al ajde ako ti kažeš.





gedza.73 gedza.73 11:38 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

Козак са перчином у средини

još jedna trivija. Kozak je tatarska reč. najamnik obrijane glave ili konjanik gerilac. čak su i 'činovi' bili tatarski poput 'koševog atamana' pošto 'koš' bi bilo nešto poput okruga. Ataman isto.
Mi i Tatari braća rođena.
Mada ovom logikom smo u stvari braća sa Turcima.
Masovno naseljavanje Srba na prostoru današnje Turske počinje sredinom prve polovine 16. veka za vreme vladavine Sulejmana Veličanstvenog. To su bila prisilna naseljavanja srpskog stanovništva iz Beograda koji su naseljeni u okolinu Istanbula, kao i Srba iz Srema ili Pomoravlja koji su naseljeni u nekoliko naselja na severozapadu poluostrva Galipolje - Galipoljski Srbi.
predatortz predatortz 11:40 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

gedza.73
Козак са перчином у средини

još jedna trivija. Kozak je tatarska reč. najamnik obrijane glave ili konjanik gerilac. čak su i 'činovi' bili tatarski poput 'koševog atamana' pošto 'koš' bi bilo nešto poput okruga.
Mi i Tatari braća rođena.


To ti ga dođe kao voždove harambaše, buljubaše...
Nasleđe, jbga...
gedza.73 gedza.73 11:46 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

To ti ga dođe kao voždove harambaše, buljubaše...
Nasleđe, jbga...

ali za daleko kraći period dobijaš druge oficirske činove. U Rusiji je zadržan mogolski način državne uprave. Srbija uz sve mane, sve zaostatke, sva saplitanja i sve greške bila usmerena na drugu stranu. Iako je Sretenjski ustav kratko trajao tako nešto kod braće mongolskih Rusa je bilo nemoguće tokom dvadesetog veka. A ni danas.
Osim toga Karađorđe je i bio frajkor.
Фрајкори (њем. Freikorps — букв. „слободни корпуси”) биле су њемачке добровољачке јединице које су постојале од 18. до почетка 20. вијека, чији су се припадници ефикасно борили као плаћеници, без обзира на властиту националну припадност.

predatortz predatortz 11:51 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

Osim toga Karađorđe je i bio frajkor.


Sve znam. Ćito Dušana Baranina...
gedza.73 gedza.73 12:00 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

Sve znam.

Ima i jedna neproverena priča. Navodno je Karađorđe bio u službi nekog Turčina u Smederevskoj palanci. Nakon čuvenog ubistva Turčina tokom čuvanja svinja Karađorđe spremu ubijenog Turčina nosi kod bivšeg 'poslodavca' koji mu pomaže u bekstvu.
benedykt benedykt 12:16 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

predatortz
Osim toga Karađorđe je i bio frajkor.


Sve znam. Ćito Dušana Baranina...

Kad smo već kod Crnog Đorđija…
benedykt benedykt 15:26 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

gedza.73

Masovno naseljavanje Srba na prostoru današnje Turske počinje sredinom prve polovine 16. veka za vreme vladavine Sulejmana Veličanstvenog. To su bila prisilna naseljavanja srpskog stanovništva iz Beograda koji su naseljeni u okolinu Istanbula, kao i Srba iz Srema ili Pomoravlja koji su naseljeni u nekoliko naselja na severozapadu poluostrva Galipolje - Galipoljski Srbi.

Tako je, pa tako i danas najveća šuma odnosno najpoznatiji park u celom Istanbulu nosi naziv Beogradska šuma, pošto je svoj naziv dobila upravo po tim doseljenicima iz Srbije…
freehand freehand 15:56 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

Još jedna trivija (pored one da su se Rusi krstili sa dva prsta što je malo nepoznat običaj u braće Srba... njima je Sinod bi potčinjen Imperatoru... što jeste bilo tokom komunističkog perioda u Srba pa otud valjda tvoje poređenje 'braće')
Rusi su bili pagani. Što se posebno svidelo Vladimiru I (po Putinovoj istoriji tada Krim nije bio ruski nego su čak autohtoni 'Krimljani' ratovali protiv tadašnjih 'Rusa') koji je po običajima mogao imati, i imao je, mnogo žena.
krenu da gapreobraćaju prvo muslimani (braća Bugari).
mnogo mu se svidelo da po zakonu može imati puno žena ali ga štrecalo obrezivanje i posebno zabrana alkohola.
Jevreje je odbio pošto su na njegovo pitanje gde im je otadžbina odgovorili kako su razbacani svetom zbog grehova praotaca. 'zašto bi mi bili sa vama kada ste prezreni u bedi'

Papine poslanike je odbio jer niko nije bio rimski hrišćanin nego da su pojedinačno neki delovi ruskog naroda prelazili u paj sad grčku veru.

Pošalje on svoje izaslanike da vide kako konfesije izgledaju. Nakon nekog vremena vrate se i podnesu izveštaj.
Kod muslimana smo videli dosadno bogosluženje. u praznoj i ničim neukrašenoj džamiji vernici stoje tužni kao da su tu zalutali ili nešto izgubili... potop prisednu na zemlju, spuste brade naniže, dugo razmišljaju i onda odjednom, kao da su poludeli, ogledaju se na sve strane. Potom opet kao sumanuti veoma brzo se dižu sa zemlje i nekoliko minuta stoje zatvorenih očiju. Čoveku je teško da ih gleda jer svi pokreti koje čine u džamiji više priliče ljudima lišenim uma nego nromalnim

U Rimu, mada je službeni obred propisaniji, ipak nema takvog reda, tako umilnog pevanja i crkvenih ukrasa kao što smo kod Grka videli

U carigradu bili uvedeni u crkvu Svete Sofije ... velikolepni zlatni ukrasi, zlatni pribori, skupocena oprema i lepota koja priliči sveštenicima...

I tako Rusi postadoše grčki pravoslavci (u valjda Hersonu koji nije bio ruski) kao kad odeš da kupuješ telefon pa biraš dal bi samsung, šaomi ili ajfon.
Ono što ih je opredelilo je 'dodatna oprema' pošto 'sveštenici moraju imati skupocenu'.

međutim veći deo Rusa je ostao zadugo paganski. Ne vidim baš neku 'bratsku' vezu al ajde ako ti kažeš.

Jedno od najlošijih prepričavanja "Hazarskog rečnika" koje sam video.
OTo što čujemo da klepeće nisu kastanjete, to su koske nesrećnog Milorada Pavića...
A ono "ničim neukrašeno" je ipak vrhunac.
benedykt benedykt 16:19 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

gedza.73

pored one da su se Rusi krstili sa dva prsta što je malo nepoznat običaj u braće Srba...

Za vreme cara Alekseja, oca Petra Velikog, i patrijarha Nikona se izvršila crkvena reforma i između ostalog ukinulo da se krsti sa dva prsta i da se u crkvi baca na kolena. Dođe do raskola jer deo sveštenstva i naroda ne prihvata te strane novotarije, pa se podele na novoverce i na staroverce. Staroverci na saboru nekoliko godina posle budu proglašeni jereticima te počnu da ih proganjaju i ubijaju, pa masa njih pobegne u Sibir…
gedza.73 gedza.73 16:45 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

freehand
Jedno od najlošijih prepričavanja "Hazarskog rečnika" koje sam video.

Ooo naš Aki pročitao još jednu knjigu pored Fukoovog klatna. Bravo, Aki, bravo.
freehand
to su koske nesrećnog Milorada Pavića...

Da li ti je možda slučajno palo na pamet da je Pavić negde pročitao, na primer... šta ja znam... u knjizi koja je štampana 1772. godine? Glupo bi bilo da je obrnuto.
freehand
A ono "ničim neukrašeno" je ipak vrhunac.

Glava druga 'Pregled velikih sveruskih kneževa', strana 99.
Захарије Стефановић Орфелин (Вуковар, 1726 — Нови Сад, 19. јануар 1785) био је српски књижевник, публициста, историчар, бакрорезац, барокни просветитељ, гравер, калиграф, енолог и православни теолог.

Nauka u Rusiji nije bilo nikakavih, lepog ponašanja vrlo malo, a grubosti i svireposti, kako u međusobnim odnosima tako i prema tuđincima mnogo

Rusi su počeli da napuštaju svoju, azijatskim narodima urođenu prirodu i poprimili su blagu evropsku narav preobražavali su se iz neotesanih i surovih seljaka u kulturne i učene građane



gedza.73 gedza.73 16:54 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

benedykt
između ostalog ukinulo da se krsti sa dva prsta i da se u crkvi baca na kolena.

Al po članovima novoustanoviščije sekte Ztaljinisti zerBski smo braća. još kad bi našli u srpskoj istoriji kada su to Srbi unutar pravoslavlja tako ubijali jedni druge... u stvari jesu. Za vreme ruskog komunizma. Čudna podudarnost.

Ujedno da se nadovežem na prethodni komentar. Sličan stav o naravi iznosi Maksim Gorki (i on se poziva na engleski humor)
Я думаю, что русскому народу исключительно — так же исключительно, как англичанину чувство юмора — свойственно чувство особенной жестокости, хладнокровной и как бы испытывающей пределы человеческого терпения к боли

В русской жестокости чувствуется дьявольская изощренность, в ней есть нечто тонкое, изысканное.
benedykt benedykt 16:54 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

freehand

Jedno od najlošijih prepričavanja "Hazarskog rečnika" koje sam video.
OTo što čujemo da klepeće nisu kastanjete, to su koske nesrećnog Milorada Pavića...
A ono "ničim neukrašeno" je ipak vrhunac.

To iz Hazarskog rečnika je neka druga priča ako se ne varam, odnosno vezana za Hazare a ne za Ruse, mada zaista jako liče što mi do sada nije palo na pamet. U svakom slučaju, Nestorov letopis to malčice drugačije opisuje, ako mu je naravno za verovati. Naime, izaslanici su iz Kijeva išli posvuda ali su najviše bili oduševljeni sjajem Svete Sofije, skladnim pevanjem pevača u horu, odnosno liturgijom kojoj su tamo prisustvovali. Kada su se vratili, ispričaše knezu Vladimiru, zvanom Jarko Sunce, o svakoj veri a onda na kraju za ono što su videli u Konstatinopolju rekoše sledeće…
I dođosmo u Grke, i uvedoše nas tamo gde služe Bogu svojemu, i nismo znali da li smo na nebu ili na zemlji, nema na zemlji takvoga pogleda i lepote takve, i nismo pametni kako da o tome ispričamo, samo ovo znamo, onde Bog s ljudima prebiva, i služba je njihova lepša od onih u svim drugim zemljama. Jer ne možemo da zaboravimo tu lepotu, jer svaki čovjek, ako okusi slatko, neće kasnije gorko uzeti, tako i mi ne možemo ovde biti (u paganstvu)

Kada su to čuli okupljeni bojari, neki od njih onda rekoše…
Da je grčki zakon (vera) loš, ne bi ga baba tvoja, Olga, primila, koja je mudrija od svih ljudi.…

Naime, kako nam kaže Nestorov letopis i o tome, Vladimirova baba Olga je prva putovala u Konstantinopolj za vreme nama dobro znanog cara Konstantina VII Porfirogenita te se pokrstila u hrišćanstvo i uzela ime Helena…
jovilim_e jovilim_e 17:01 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

benedykt
gedza.73

Masovno naseljavanje Srba na prostoru današnje Turske počinje sredinom prve polovine 16. veka za vreme vladavine Sulejmana Veličanstvenog. To su bila prisilna naseljavanja srpskog stanovništva iz Beograda koji su naseljeni u okolinu Istanbula, kao i Srba iz Srema ili Pomoravlja koji su naseljeni u nekoliko naselja na severozapadu poluostrva Galipolje - Galipoljski Srbi.

Tako je, pa tako i danas najveća šuma odnosno najpoznatiji park u celom Istanbulu nosi naziv Beogradska šuma, pošto je svoj naziv dobila upravo po tim doseljenicima iz Srbije…

Eeee, da.
Znaju li ti naši, poreklom, u Istanbulu išta srpskog jezika?
jovilim_e jovilim_e 17:04 05.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

gedza.73
freehand
Jedno od najlošijih prepričavanja "Hazarskog rečnika" koje sam video.

Ooo naš Aki pročitao još jednu knjigu pored Fukoovog klatna. Bravo, Aki, bravo.
...


Ko je Aki?
emilia emilia 04:13 06.03.2024

Re:Feodosia in Crimea Ukraine

The Russian Intelligence Ship Sergey Kotov, Project 22160 has been destroyed and sinks to the bottom of the Black Sea after being successfully struck by several Ukrainian Magura V5 Naval Drones near the port of Feodosia in Crimea.
8:10 AM · Mar 5, 2024





Як топили “сєрґєя котова” ― відео знищення патрульного корабля чф рф



bene_geserit bene_geserit 05:07 06.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

Kozak je tatarska reč. najamnik obrijane glave ili konjanik gerilac.

Max Vasmer's etymological dictionary traces the name to the Old East Slavic word козакъ, kozak, a loanword from Cuman, in which cosac meant 'free man' but also 'conqueror'. The ethnonym Kazakh is from the same Turkic root.

turcizam, so what? svi jezici imaju pozajmice iz drugih

A Kozaci su 90+% istočni Sloveni.
I svakako nisu "Ukrajinci" pa još tamo negde 1753. ili koje već godine. Da bi neko bio Ukrajinac mora i sam da misli da je i da se proglasi za Ukrajinca a ne da ga razni posthumno proglašavaju za ono što nije bio.
gedza.73 gedza.73 07:10 06.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

turcizam, so what? svi jezici imaju pozajmice iz drugih

Samo je poznato kako je prvo zapisao Turčin. Ko zna gde je čuo. Čak pominju značenje 'usamljenik'.
A Kozaci su 90+% istočni Sloveni.
I svakako nisu "Ukrajinci"

Koji su bili 'presrećni' da njima vlada Moskovija? Mi smo dobili pre njih autokefalnost, Srbija je pre Moskovije postojala, pre Rusije bila carstvo da bi danas bili oduševljeni što sa njima delimo istu ideju komunizma ili slavenosrpski moglo bi se reči ruski (jedan od načina rusifikacije i kolonizacije pa da nije bilo ondašnjih 'rusofoba', 'domaćih izdajnika' i 'stranih plaćenika' sad bi ti i ja pisali na ruskom dok bi Putin 'ladno mogao tvrditi kako smo Rusi).
I svakako nisu "Ukrajinci" pa još tamo negde 1753. ili koje već godine

A nekih šessedamosam decenija kasnije Moskva zabranjuje štampanje Svetog pisma na ukrajinskom i apsi grupu ukrajinskih intelektualaca koji su se zalagali za stvaranje šest demokratskih, hrišćanskih i samostalnih država od kojih je jedna bila Srbija. Između ostalih optužbi Moskva im je sudila po tom osnovu, odnosno za ugrožavanje njenih imperijalističkih ciljeva.

I nije bila samo reč 'i ništa viššeee' pošto su prvi kozaci bili Tatari od kojih su kozaci preuzeli skoro sve. Ustrojstvo, ponašanje, sistem, kulturu... Kao da smo mi imali jedinice koje su kopirale janjičare (grubo rečeno... ataman-sultan-otac-Vođa...).

Ima nekoliko snimaka Beograda i Srbije malo pre I svetskog rata pa do početka II gde se vidi nestajanje 'pustog turskog' i evropeizacija. A mi danas nakon sto godina oćemo da se talibanizujemo i tatarizujemo.
benedykt benedykt 10:13 06.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

bene_geserit

A Kozaci su 90+% istočni Sloveni.
I svakako nisu "Ukrajinci" pa još tamo negde 1753. ili koje već godine. Da bi neko bio Ukrajinac mora i sam da misli da je i da se proglasi za Ukrajinca a ne da ga razni posthumno proglašavaju za ono što nije bio.

Bane, već nekoliko puta pominješ te Istočnih Slovene pa daj da to stavimo u pravi okvir, jer po tebi su oni skoro pa svugde i tamo gde ih je zaista bilo i tamo gde nije.

Elem, ovo je karta, iz ruskih izvora kao što vidiš, rasprostranjenosti Istočnih Slovena krajem VIII i početkom IX veka…


Ovo je karta današnje Evrope u tom nekom delu, ili je barem to bila do 2014. tj 2022…


Ovo je mapa Ruske Imperije sa akcentom na njen evropski deo…


A ovo je karta na kojoj se vidi kako je od Moskovije Ivana Groznog došlo do onoga što je bila Ruska Imperija na početku 20. veka…


Neki zaključci se sami nameću…
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:31 07.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

benedykt
bene_geserit

A Kozaci su 90+% istočni Sloveni.
I svakako nisu "Ukrajinci" pa još tamo negde 1753. ili koje već godine. Da bi neko bio Ukrajinac mora i sam da misli da je i da se proglasi za Ukrajinca a ne da ga razni posthumno proglašavaju za ono što nije bio.

Bane, već nekoliko puta pominješ te Istočnih Slovene pa daj da to stavimo u pravi okvir, jer po tebi su oni skoro pa svugde i tamo gde ih je zaista bilo i tamo gde nije.

Elem, ovo je karta, iz ruskih izvora kao što vidiš, rasprostranjenosti Istočnih Slovena krajem VIII i početkom IX veka…


Ovo je karta današnje Evrope u tom nekom delu, ili je barem to bila do 2014. tj 2022…


Ovo je mapa Ruske Imperije sa akcentom na njen evropski deo…


A ovo je karta na kojoj se vidi kako je od Moskovije Ivana Groznog došlo do onoga što je bila Ruska Imperija na početku 20. veka…


Neki zaključci se sami nameću…


На овим мапама недостаје барем једна територија - Аљаска.
Да не спомињемо војно-трговачке базе (тврђаве) на Хавајима и у Северној Америци од Аљаске, низ обалу јужно све до Сан Франциска. Дискутабилно је нама лаицима шта је све од поменутог потпадало под суверенитет и територијални интегритет Руског царства.
Има ли историчара у авиону?
Русија није само евроазијска држава, она је и северноамеричка.
bene_geserit bene_geserit 09:49 07.03.2024

Re: Slavjanoserbsk, Ukrajina

A ovo je karta na kojoj se vidi kako je od Moskovije Ivana Groznog došlo do onoga što je bila Ruska Imperija na početku 20. veka

Čekaj, a gde je Ukrajina na svim tim mapama?
freehand freehand 18:31 07.03.2024

Re: Re:Feodosia in Crimea Ukraine

emilia
The Russian Intelligence Ship Sergey Kotov, Project 22160 has been destroyed and sinks to the bottom of the Black Sea after being successfully struck by several Ukrainian Magura V5 Naval Drones near the port of Feodosia in Crimea.
8:10 AM · Mar 5, 2024





Як топили “сєрґєя котова” ― відео знищення патрульного корабля чф рф




I onda Zelenski potrči u Odesu da odlikuje ekipu koja je učestvovala u potapanju broda, i onda 15 minuta pošto je izašao iz tog hangara dođe Iskander i kaže: "Kuc-kuc, pogodi ko je?"
I sad više nema tih odlikovanih specijalaca i eksperata za pomorske dronove, uključujući nekolicinu Britanaca.
Uz to Rusi pokažu snimke na kojima jasno piše: "Zelenski, vidimo te svuda i uvek. Ne boj se ništa, nećemo te dirati, ko je lud da rizikuje da umesto tebe dođe neko intelkigentan i sposoban?"
gedza.73 gedza.73 20:49 07.03.2024

Re: Re:Feodosia in Crimea Ukraine

Uz to Rusi pokažu snimke na kojima jasno





emilia emilia 03:24 08.03.2024

Re: Re:Feodosia in Crimea Ukraine

freehand




Раз, два три, мальчики!

Plamene zore bude me iz sna
Fabrička jutra, dim iz dimnjaka
Pesma se ori, mladi radnici
Čelična jutra, hitam fabrici

Drugovi moji, radni, veseli
Bicikle voze, ponositi svi
Drugovi moji, radni, veseli
Pobede nove nosićemo mi (раз, два три)

Sunce već greje, vetar ćarlija (la-la-la-la)
Jutarnja rosa (la-la-la-la), zemlja mirisna (La-la-la-la)
Sunce već greje (la-la-la-la), a-a-a-a-a (la-la-la-la-la-la-la-la)
Bogata žetva (la-la-la-la), radujem se ja

Пополудний кружок, на которой я иду
Там уже будет моя девушка, девушка блондинка
Которую я люблю
Мы вместе будем ездить на кораблю (раз, два три)

Visoke peći (e-ja) potpaljujem ja (e-ja)
Ruda se topi (e-ja), nasmejan sam ja (e-ja)
Pesma se ori (e-ja), peva fabrika (e-ja)
Pesma se ori (e-ja), a-a-a-a-a, a


(Конец)
Milan Novković Milan Novković 22:54 05.03.2024

Re: Šta ćemo bez Viktorije?

jovilim_e
https://apnews.com/article/state-department-victoria-nuland-retiring-russia-ukraine-b06cfb9ca517f1a7f2e10ee7520e3086

Patićemo
emilia emilia 03:46 06.03.2024

14:44-17:27Cancelled, 18:31-21:17on board

solo solo 22:40 06.03.2024

Eto nama bilborda - stigo

emilia 03:46 06.03.2024
14:44-17:27Cancelled, 18:31-21:17on board



Pljuvačne žlezde (lat. glandulae salivatores s. oris) su deo digestivnog trakta, koji je pridodat usnoj duplji. U nju žlezde izlivaju produkt svoje sekrecije......


emilia emilia 05:58 07.03.2024

Mirko pazi NATO



emilia emilia 06:00 07.03.2024

Vlado pazi NATO

emilia emilia 06:10 07.03.2024

Rotflmao

Ka svom gnezdu leti oro ptica
Odbranila Kosovo Breskvica.
Srpskoj splavarskoj mučenici i velikopaćenici Breskvici, sa krilcima.


OVO PRERASTA U USTANAK! Glas diglo i MONAŠTVO! Dolaze na veliki miting u Beograd sa svih strana: Planira se totalna OPSADA grada!

Nakon što su fanovi Anđele Ignjatović Breskvice najavili skup podrške za 09. mart ispred zgrade RTS-a, jer ne mogu da se pomire s činjenicom da nas ona neće predstavljati na Evroviziji u Malmeu, žestoko su se pobunili i fanovi Teya Dore, pa su i oni zakazali svoj skup istog dana, u isto vreme i na istom mestu.

- Dana 02. marta "stručni RTS-ov žiri je učinio najveću krađu 21. veka, kad su pokrali Breskvicu i poslali tamo neku Teya Doru, umesto Breskvicu, koja je ocigledno bila favorit iz naroda. Naš glas se mora čuti - stojalo je u objavi na Tiktoku, koja je vrlo brzo postala viralna.

Kako saznajemo, za taj dan se od strane Breskvičinih fanova sprema haos u Beogradu. Tako su njeni fanovi svih uzrasta počeli da prave grupe na vajberu, a deca školskog uzrasta posle škole ostaju da prave planove za subotnji protest. Plan im je da ako se ne ponište rezultati glasanja, da blokiraju Beograd i glavne saobraćajnice, kao što su Slavija i most Gazela. Očekuje se i veliko broj organizovanih dolazaka u Beograd autobusima i automobilima iz svih krajeva Srbije.

Da je Breskvica pretrpela nepravdu smatra i veliki broj monaštva iz muških i ženskih manastira SPC. Oni su nju podržavali od trenutka kad je pesma "Gnezdo orlovo" puštena u javnost, a sad kad je donešena odluka da našu zemlju na Evroviziji predstavlja Teya Dora, mnogi od njih će i sami prisustvovati skupu podrške i uzneti molitve za Anđelu.


principessa_etrusca principessa_etrusca 07:22 07.03.2024

Re: Rotflmao

tessa1 tessa1 09:07 07.03.2024

Re: Rotflmao

Ko je ovaj čovjek? Bozanac? Čula sam samo jednu riječ ijekavsku, i vi bi mogli nekad malo napisati o kome se radi, o čemu priča, kratko sažeti, ne. :)


Teya Dora je bolja iako Breskvica tvrdi da je pokidala. Po-kida-la. :)


Breskvicu sam pustila prvih par sekundi, ona nema kvalitet u glasu da nam prenese priču sa vjenčićem na glavi, nema snagu u glasu da nam prenese prču o orlovim krilima, anđeoskim?

od mene bi dobila 0 poena, posebno za hrabost da presvlači narod sa tim bjelim vjenčićima jer je ambiciozna lutkica

Ako bi rekla da je pokidala, morala bih je podsjetiti da je radi utoke na plakatu njenim najvećim fanovima djeci zabranjena čak i u BL među Bozancima, što bi rekli s jedne strane Drine, Zrbijanci.


Numeri Ramonda koju sam poslušala samo do pola fale bubnjevi, oni što je imao Joksimović, nešto da se desi na pola, katarza


Teya je prirodno fina, i muzikalna je za razliku od Brezkvice. Reagovala je na kritiku zaboravih kako se zove pjevač iz CG i ja volim njegove pjesme, Vlado Georgiev (ukucam stih jedne na Google, neću da vam kažem koje:), žao joj što se Vladi ne sviđa, ona je njegov fan, išla je i na njegov koncert, pa bebica.. :))


Konstraktu ovakvu danas sa istim starim ali novim fazonom ste trebali izabrati za 2035, i poslati hologram.


Razumijem njen korak, ali to je korak za dvije-tri decenije nakon danas, za Konstraktu sutra ne postoji. :)


+


I da, zaboravih, da li je Filip vidio, Olena neće da sjedi kraj Julije na čajanci kod Bajdena? Zašto, zato što Olenin muže ne smatra da je Julijin muž bio na njegovoj strani? Ispostaviće se ono što mislim, Navaljni bi davno riješio ruski problem u Ukrajini, ne bi deceniju izigravao 007, svirao klavir, i pitao se što ga svi ljudi gledaju s visine, i naravno tako to počne: znači i da Rusiju gledaju s visine?


Zato što je Benedykt zatomio odgovorom da slovački premijer mrzi Ukrajince, pitanje da li su Džonson i Britanci uticali na Zelenskog da ne potpiše mirovni ugovor je i dalje otvoren..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana