Na današnji dan

ŽIVELA IX BEOGRADSKA GIMNAZIJA!

Filip Mladenović RSS / 31.08.2023. u 15:22

Renovirana IX BG GIMNAZIJA
Renovirana IX BG GIMNAZIJA
3. red klupa, u sredini
3. red klupa, u sredini
Zdanje IX beogradske gimnazije u Novom Beogradu mnogobrojnim emotivnim, intelektualnim i obrazovnim nitima je vezano za moj život i karijeru. U duhovnom smislu IX gimnazija je katedrala mojih egzistencijalnih izbora i epiloga!

Najpre zato što sam u toj zgradi završio prvi razred osnovne škole "Žikica Jovanović Španac" školske 1963/64 godine (nova zgrada te osnovne škole je završena tek naredne školske 1964/65 godine), zahvalan omiljenoj učiteljici Đurđici Milošević.

A zatim, što sam od 1971. do 1975. godine bio učenik te znamenite gimnazije. Profesorke i profesori IX beogradske gimnazije učili su nas i vaspitavali u kosmopolitskom, evropskom, jugoslovenskom duhu, onakvom čiji je simbol čuveni matematičar Mihailo Petrović Alas, kako danas glasi puno ime te prosvetiteljske ustanove.

Na moju veliku radost, posle 62 godine od osnivanja, IX beogradska gimnazija je potpuno rekonstruisana i dograđena sa 2 500 kvadratnih metara. Sada zauzima površinu od 6 669 m2, dok je čitav preostali prostor obnovljen i preobražen u moderne kabinete prema evropskim standardima.

Deveta gimnazija „Mihailo Petrović Alas" u Novom Beogradu, Bulevar Maršala Tolbuhina 41 (bivša Goce Delčeva 41)) osnovana je 30. juna 1961. godine na osnovu Odluke broj 01-8185/1-61 Narodnog odbora Opštine Novi Beograd, i od 1. septembra te godine počela je sa obrazovno-vaspitnim radom.

Odluku su potpisali tadašni predsednik Opštine Ljubinko Pantelić i Velimir Milošević, njen prvi direktor. Škola je smeštena u blizini Studentskog grada, u zgradi podignutoj za potrebe Osnovne škole „Žikica Jovanović - Španac".

Zgrada gimnazije, veličine 4 000 m2 izgrađena je 1951. godine u dvorištu veličine 11 150 m2. U to vreme ona je bila prva škola i zadugo jedina gimnazija u Novom Beogradu. U Odluci o osnivanju gimnazije uneseni su i njeni osnovni zadaci: „Proširiti i produbiti znanje prirodnih i društvenih nauka i opšte-tehničkog obrazovanja: negovati i podsticati lične sposobnosti i sklonosti učenika i pomagati im u izboru daljeg školovanja i poziva: doprinositi daljem intelektualnom, fizičkom, društvenom, moralnom i estetskom vaspitanju i usavršavanju učenika radi njihovog osposobljavanja za aktivan društveni rad, kao i za zdrav i kulturan život".

Te, 1961/62 školske godine gimnazija je primila u radni odnos 4, a naredne godine još 17 nastavnika. U prvi razred je upisala 186 učenika i razvrstala ih u 6 odeljenja, da bi već sledeće školske godine upisala u prvi i drugi razred 456 učenika. Iste školske godine gimnazija je otvorila i treći razred, jedno odeljenje društveno- jezičkog i dva odeljenja prirodno-matematičkog smera, upisavši 81 učenika. Škola je vremenom menjala nazive: 1963. upisana je u registar kao Gimnazija Novi Beograd, a 1965. kao Deveta beogradska gimnazija Novi Beograd. Gimnazija nije mogla da izbegne ni usmereno obrazovanje: od 1979. do 1984. godine bila je integrisana sa Obrazovnim centrom „Prvi maj". Tada je imala i polaznike "Večernje škole". Posle neuspele integracije, registrovana je 1984. kod Okružnog privrednog suda u Beogradu kao Radna organizacija matematičko-tehnička srednja škola „Mihailo Petrović Alas", a tri godine kasnije kod istog suda menja naziv u Matematička škola „Mihailo Petrović Alas". Sadašnji naziv - Deveta gimnazija „Mihailo Petrović Alas" - nosi od decembra 1990. godine.

Posle gotovo dve decenije od osnivanja ova uzorna škola dobila je ime velikog naučnika Mihaila Petrovića - Mike alasa, imanentno njenom profilu i ugledu među gimnazijama. Nije lako iz mnoštva nastavnika izdvojiti ličnost koja ima posebne zasluge za nivo nastave, razvoj gimnazije, njen ugled i visoko mesto među srpskim gimnazijama. Svi direktori (Velimir Milošević, Ljubomir Milošević, Vojislav Dedejić, Vukoman Smolović, Slobodanka Perović, Jovan Simić) i svaki profesor dao je svoj doprinos i utkao deo svoje ličnosti u život škole i negovanje njenog prestiža i uticaja. Pa ipak, kroz istoriju škole, tri ličnosti se same nameću: osnivač škole, profesor Velimir Milošević, koji je bio njen prvi direktor i strpljivo podizao nivo nastave i gradio ugled škole, dr Zoran Đinđić 70-tih godina učenik škole i prvi demokratski premijer i dr Milan Kovačević, profesor filozofije koji je izvršio presudan uticaj na usmerenja svog učenika Zorana Đinđića. Mnogi učenici IX beogradske gimnazije dostigli su izuzetne rezultate i položaje u oblasti nauke, umetnosti, kulture, politike i sporta.

                                                                           **********

Više od dve decenije škola nosi naziv Deveta gimnazija „Mihailo Petrović Alas" (1868-1943), rođenog u Beogradu u godini kada je ubijen jedan od najobrazovanijih srpskih vladara, njegov imenjak knez Mihailo Obrenović. Biografija Mihaila Petrovića je impresivna: posle završene Velike škole upisao je u Parizu čuvenu Višu normalnu školu (Ecole Normale Superieure), kada je francuska matematička škola bila na glasu, a završio je kao jedan od najboljih studenata u klasi, zahvaljujući darovitosti i nesvakidašnjoj radinosti. Smisao za naučni rad pokazao je već prvim studentskim radom, koji je profesor Emil Pikar uneo u udžbenik matematičke analize, Bibliju onovremenog matematičkog znanja i učinio ga poznatim i u najširim matematičkim krugovima.

Posle odbranjene doktorske disertacije na Sorboni Mihailo Petrović je izabran za profesora Velike škole (1894-1943), kasnije Beogradskog univerziteta (1905-1943). Nije neobično što je u vrtoglavnom profesorskom i naučnom usponu sa samo 31 godinom postao redovan član Srpske kraljevske akademije. Petrovićevim dolaskom na Veliku školu počinje razvoj naše matematičke nauke. Sa izvora velike francuske matematike s kraja XIX veka Mihailo Petrović je usvojio aksiom da samo nove ideje vode napretku nauke. Kao osnivač naše matematičke nauke, on je bio i učitelj mnogih naraštaja matematičara.
Mihailo Petrović je objavio oko 250 radova, neke i na francuskom jeziku, od kojih su 12 naučna dela, monografije, udžbenici. Naučni rad započeo je diferencijalnim jednačinama, a posthumno objavljeni njegov rad takođe je iz iste oblasti matematike - iz diferencijalnih jednačina. Ta oblast matematičke analize metoda je za neposredno ispitivanje i integraciju diferencijalnih jednačina i nesvodljivih transcendenata. Od mnogobrojnih dela teorijske i primenjene matematike, matematičke fizike i hemije, mehanike, geometrije i opšte fenomenologije, naročit značaj ima njegova teorija matematičkih spektara, koja je doživela praktičnu primenu u astronomskim, statističkim i drugim izučavanjima.
Mihailu Petroviću - Alasu matematika je bila osnovni smisao života: živog duha i neiscrpne energije i kreativnosti on je bio veliki globtroter i putopisac, kao i zaljubljenik u vodu.

Bavio se ribarstvom, otuda i njegov nadimak Alas. Godine 1882. postao je ribarski šegrt, 1888. ribarski kalfa, a 1895. položio je ispit za ribarskog majstora. Učestvovao je donošenju prvog „Zakona o slatkovodnom ribolovu" na jezerima i rekama Srbije 1898. godine.

Na međunarodnoj izložbi u Torinu 1911. dobio je zlatnu medalju za izložene eksponate iz ribarstva. Rekordan ulov je imao 1912. godine, kada je upecao soma od 120 kilograma.
Bio je ne samo ljubitelj, nego i dobar poznavalac ribarstva, pa je u tom svojstvu učestvovao u pregovorima za zaključenje konvencije o ribolovu sa Rumunijom, kao i u pregovorima o zaštiti ribolova na Savi, Dunavu i Drini sa Austrougarskom.
Bio je jedna od najpopularnijih ličnosti starog Beograda, poznat kao Mika Alas.
Svirao je violinu, 1896. godine osnovao je sviračko društvo pod nazivom „Suz".

Zavod za udžbenike mu se dostojno odužio izdavanjem njegovih sabranih dela u 15 tomova (Beograd, 1997-1999).

 



Komentari (327)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 18:38 31.08.2023

in illo tempore

присети на објекте .....где се школовасмо*
умеју нас на моменте .......у сету бацити,
кад се присетимо ко оно их беше похађао
као част нам дође .....то време*..... ценити
solo solo 22:53 31.08.2023

Au!


Fićo sine,zar i ti?

Ova corona stvarno ostavlja posledice.

Jbg.

Briso,sklanjo još uvek se čuju puške sa Ljubinog groba.



Nisi izdržo. Učlanio si se u ,,Anđeliste,,

Mashala.
solo solo 23:00 31.08.2023

Budi pošten pa reci do kraja


Što prećutkuješ?

После шест деценија потпуно је реконструисана Девета београдска гимназија „Михаило Петровић Алас” и дограђено је 2.500 квадратних метара. Тај објекат у Новом Београду сада заузима око 6.700 квадратних метара.

Школу је јуче обишао Александар Шапић, градоначелник Београда, и казао да му је задовољство што је на челу Градске управе која је финансирала реконструкцију школе која има посебну важност и традицију не само за Нови Београд, већ за читав град.


Neimari rade dok se vi zajebavate po blogu.

Filip Mladenović Filip Mladenović 23:46 31.08.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Renoviranje IX beogradske gimnazije platili su Beogradjanke i Beogradjani, kao poreski obveznici.

A radove su izvodili raznovrsni majstori, iz sledećih država: Kosovo, Turska, Iran, Irak, Avganistan, Pakistan... i naravno Srbija.
solo solo 23:49 31.08.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

A radove su izvodili raznovrsni majstori, iz sledećih država: Kosovo, Turska, Iran, Irak, Avganistan, Pakistan... i naravno Srbija.


Kosovo je za tebe država?

Renoviranje IX beogradske gimnazije platili su Beogradjanke i Beogradjani, kao poreski obveznici.


Naravno.

Gde su bili ti poreski obveznici u doba prethodnih ,,demokratskih,, vlada Zorana Đinđića,Koštunice,Tadića.

Filip Mladenović Filip Mladenović 23:57 31.08.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Angažovani radnici na renoviranju IX beogradske gimnazije imali su regularne pasoše i radne dozvole, bilo da su iz Kosova, Turske ili Pakistana.

Tako je i renoviranjem moja bivša gimnazija potvrdila svoj tradicionalni kosmopolitski, evropski i jugoslovenski duh!

Ne znam gde su Beogradjanke i Beogradjani, kao poreski obveznici, bili u vreme nabrojanih političara, ali dobro znam ko je finansirao renoviranje moje bivše gimnazije: moje sugradjanke i moji sugradjani!
solo solo 00:01 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Tako je i renoviranjem moja bivša gimnazija potvrdila svoj tradicionalni kosmopolitski, evropski i jugoslovenski duh!


Pa što si obriso moj komentar o toj Jugoslaviji i duhu joj?
solo solo 00:04 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Ne znam gde su Beogradjanke i Beogradjani, kao poreski obveznici, bili u vreme nabrojanih političara, ali dobro znam ko je finansirao renoviranje moje bivše gimnazije: moje sugradjanke i sugradjani!


Finansiro - ok.

Zašto misliš da nije bitno ko je organizovao i sproveo to renoviranje i da nisu vredni pomena?

Bez njih finansije su mrtvo slovo na papiru.

Finansija je bilo i u vreme ,,demokratski,, pomenutih vlada kao i poreskih obveznika.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:04 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Uvredljivi, vulgarni i necivilizovani komentari se brišu, jer tako nalaže besmrtni duh IX beogradske gimnazije!
solo solo 00:05 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Uvredljivi, vulgarni i necivilizovani komentari se brišu, jer tako nalaže besmrtni duh IX beogradske gimnazije!


Himna Jugoslavije i ,,živele sve gimnazije,, su tebi vulgarni komentari?
angie01 angie01 00:06 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Uvredljivi, vulgarni i necivilizovani komentari se brišu, jer tako nalaže besmrtni duh IX beogradske gimnazije!


pa gde ti je bio taj duh svih ovih godina, kada si ladno upravo takve komentare ostavljao.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:09 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

solo
Ne znam gde su Beogradjanke i Beogradjani, kao poreski obveznici, bili u vreme nabrojanih političara, ali dobro znam ko je finansirao renoviranje moje bivše gimnazije: moje sugradjanke i sugradjani!


Finansiro - ok.

Zašto misliš da nije bitno ko je organizovao i sproveo to renoviranje i da nisu vredni pomena?

Bez njih finansije su ništa.

Finansija je bilo i u vreme ,,demokratski,, pomenutih vlada kao i poreskih obveznika.



Na ceremoniji otvaranja renovirane IX beogradske gimnazije nije bilo ni ministarke prosvete, ni gradonačelnika Beograda, već kako se vidi na publikovanom snimku, mnoštvo gradjanki i gradjana-finansijera obnove.

Kada uzimate novac sa bankomata, da li se zahvaljujete gradu, banci, tehničkoj službi... što Vam omogućavaju da uzmete svoje zaradjene pare?
solo solo 00:10 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Angažovani radnici na renoviranju IX beogradske gimnazije imali su regularne pasoše i radne dozvole, bilo da su iz Kosova


Pa i na tarabi piše nešto pa nije to.

Tebi je ,,kosovski pasoš,, neki argument?

Pa i psi i mačke imaju pasoše.





Jel i ovo vulgarno?
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:11 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

angie01
Uvredljivi, vulgarni i necivilizovani komentari se brišu, jer tako nalaže besmrtni duh IX beogradske gimnazije!


pa gde ti je bio taj duh svih ovih godina, kada si ladno upravo takve komentare ostavljao.


Duh je bio u zdanju IX beogradske gimnazije, i evo opet je prisutan na ovom blogu!
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:14 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

solo
Angažovani radnici na renoviranju IX beogradske gimnazije imali su regularne pasoše i radne dozvole, bilo da su iz Kosova


Pa i na tarabi piše nešto pa nije to.

Tebi je kosovski pasoš neki argument.



Argument mi je rad i požrtvovanost svih tih radnika, iz toliko različitih država, tokom renoviranja IX beogradske gimnazije. Često sam ih obilazio, razgovarao sa njima, zahvaljivao se...
angie01 angie01 00:18 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Duh je bio u zdanju IX beogradske gimnazije, i evo opet je prisutan na ovom blogu!


slabo nesto funkcionise!
solo solo 00:19 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Na ceremoniji otvaranja renovirane IX beogradske gimnazije nije bilo ni ministarke prosvete, ni gradonačelnika Beograda, već kako se vidi na publikovanom snimku, mnoštvo gradjanki i gradjana-finansijera obnove.


Naravno,bili su na novim radnim zadacima. Ne dangube na proslavama.

Kada uzimate novac sa bankomata, da li se zahvaljujete gradu, banci, tehničkoj službi... što Vam omogućavaju da uzmete svoje zaradjene pare?


Odakle ćeš da uzmeš novac ako ti grad, banka, tehnička služba ne obezbede i postave taj bankomat?

Hoćeš li da ideš od jednog do drugog poreskog obveznika da uzimaš pare?
solo solo 00:21 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Uzalud.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:24 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Shvatite, vlast je samo servis gradjanki i gradjana. Ništa više!

Zar treba da se zahvaljujemo bankomatu što nam je isplatio naš zaradjeni novac?

Zar treba da se zahvaljujemo trenutnom režimu što je mrvicu našeg poreskog novca, umesto u izgradnju stadiona, preusmerio u renoviranje jedne ugledne i važne obrazovno-vaspitne institucije?
shmoo shmoo 00:26 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

solo

Što prećutkuješ?



Ништа он не прећуткује.

Ето, на пример:

Filip Mladenović

Mihailo Petrović Alas

Zavod za udžbenike mu se dostojno odužio izdavanjem njegovih sabranih dela u 15 tomova (Beograd, 1997-1999).



У мрачно доба Србије за време Милошевићеве диктатуре!

Па мало ли је?

Зато и покушавају да приватизују Завод за уџбенике све време после 5. октобра 2000.

solo solo 00:27 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Zar treba da se zahvaljujemo bankomatu što nam je isplatio naš zaradjeni novac?

Zar treba da se zahvaljujemo trenutnom režimu što je mrvicu našeg poreskog novca, umesto u izgradnju stadiona, preusmerio u renoviranje jedne ugledne i važne obrazovno-vaspitne institucije?


Ko govori o zahvaljivanju?

Rekao sam da ih nisi spomenuo kao recimo radnike neimare sa kosovskim pasošima - koje si spomenuo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:28 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Rad, vrednoća, požrtvovanost, odgovornost... su bili jedino važni pasoši svih angažovanih radnika iz toliko različitih država tokom obnove i proširenja IX beogradske gimnazije, za svega 12 meseci!!!
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:31 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

solo
Zar treba da se zahvaljujemo bankomatu što nam je isplatio naš zaradjeni novac?

Zar treba da se zahvaljujemo trenutnom režimu što je mrvicu našeg poreskog novca, umesto u izgradnju stadiona, preusmerio u renoviranje jedne ugledne i važne obrazovno-vaspitne institucije?


Ko govori o zahvaljivanju?

Rekao sam da ih nisi spomenuo kao recimo radnike neimare sa kosovskim pasošima.


Pa što bih spominjao bankomat? Zato što nam je naš zaradjeni novac, tj. deo tog novca u vidu plaćenih poreza, isplatio u formi renovirane IX beogradske gimnazije?
solo solo 00:32 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

У мрачно доба Србије за време Милошевићеве диктатуре!

Па мало ли је?

Зато и покушавају да приватизују Завод за уџбенике све време после 5. октобра 2000


Počeo je da briše a nije ranije.
Izgleda da im je baš dogorelo. Nervoza.

Inače za razliku od mnogih nikada nisam otvoreno vređao njegove stavove i narative.

Neću ni sada.

M'da izneti svoje mišljenje o tim stavovima nije uvreda.

Sa aspekta srpskog rodoljublja (kako ga ja doživljavam a boga mi i realnosti) filipovi narativi su antisrpski i izdajnički.
solo solo 00:34 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Pa što bih spominjao bankomat?


Pa radi preciznosti treba da spomeneš odakle si podigao novac.

Zar ja da ti objašnjavam preciznost istraživačkog novinarstva.

Čisto tehnička stvar.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:37 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

A gde se to izdaju potvrde o rodoljublju?

Da li postoji neka komisija, komitet, neko veće..., koje odlučuje: ti si Srbenda, a ti si antiSrbin? Ti si naš, a ti si izdajnik?

Manite se više ćorava posla i mlaćenja prazne, srpske slame!

solo solo 00:41 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Manite se više ćorava posla i mlaćenja prazne, srpske slame!


Zar srpska slama nije i tvoja slama?

Ako nije ja sam nešto pogrešno shvatio pa se unapred izvinjavam građanINu Filipu.

Učinilo mi se da si Srbin.

Da li postoji neka komisija, komitet, neko veće..., koje odlučuje:


Postoji.

Izvod iz matične knjige rođenih

Rubrika nacionalna pripadnost ( koju možeš da menjaš po potrebi)
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:44 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Kao učenik IX beogradske gimnazije vaspitan sam i obrazovan da budem kosmopolita, Evropejac, Jugosloven.

Eto zašto je i dan danas ta gimnazija medju najboljim u Beogradu i u Srbiji!
solo solo 00:50 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Kao učenik IX beogradske gimnazije vaspitan sam i obrazovan da budem kosmopolita, Evropejac, Jugosloven.


Poštujem.

Šta je sa nama koji smo isto išli u tu devetu gimnaziju a vaspitavani smo da prvo budemo rodoljubi,Srbi pa tek sve ostalo?

Da,mi smo bili društveni smer ti si očigledno bio prirodni.
shmoo shmoo 00:55 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

solo

Sa aspekta srpskog rodoljublja (kako ga ja doživljavam a boga mi i realnosti) filipovi narativi su antisrpski i izdajnički.



Ма то мање-више, није једини такав овде.

Огуглао сам на такве у Србији одавно па их и не узимам озбиљно.

(А и разумем да је ту лова у питању.)

Него мене његови наративи много подсећају на оне некадашње текстове Мире Марковић у Дуги или где већ оно беше...

Лептирићу, шаренићу,
'оди мени 'амо,
ево имам лепу ружу,
помириши само...






Filip Mladenović Filip Mladenović 01:04 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

U IX beogradskoj gimnaziji smo, izmedju ostalih, čitali i knjige Isidore Sekulić:

"Nacionalizam nije, kao što se obično misli, zagađivanje, mržnja na sve nenaše i pretnja pesnicom iz velike odvojenosti i otuđenosti. Evolutivni nacionalizam je vedro lice, otvorena pamet, otvoreno srce, nesebičnost, kultura u najlepšem obliku."
solo solo 01:09 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Evolutivni nacionalizam je vedro lice, otvorena pamet, otvoreno srce, nesebičnost, kultura u najlepšem obliku."


Naravno ali ne i prema otvorenom neprijateljstvu.

Onda to nije evolutivni nacionalizam nego izdaja nacionalnih interesa i kukavičluk.

Da li si u skorije vreme pokušao da odeš recimo u Prištinu i da vedrog lica,otvorenog srca,otvorene pameti,kulturno i u najlepšem obliku pokušaš da objasniš Šiptarima da je Kosovo srpska teritorija i da je njihova kvazi država sastavni deo države Srbije?
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:11 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Veliki umovi su kosmopolite, ili što je lepo primetila Isidora Sekulić u jednom od svojih eseja: "Ne može se biti nacionalan ako nisi internacionalan!"
solo solo 01:16 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Ne može se biti nacionalan ako nisi internacionalan!"


Ako si nacionalni izdajnik da li to podrazumeva i da si internacionalni izdajnik.
bene_geserit bene_geserit 04:30 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Zar treba da se zahvaljujemo bankomatu što nam je isplatio naš zaradjeni novac?

Zar treba da se zahvaljujemo trenutnom režimu što je mrvicu našeg poreskog novca, umesto u izgradnju stadiona, preusmerio u renoviranje jedne ugledne i važne obrazovno-vaspitne institucije?

Suma sumarum:
- nikako ne biti zahvalan SNS-u što ulaže u srpsko školstvo jer su to naše pare (s ovim se slažem)
- biti izuzetno zahvalan komunistima što su "nas odškolovali", to valjda nisu bile pare od poreza koji su naši roditelji plaćali ili šta li
Filip Mladenović Filip Mladenović 07:49 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Kao radnički sin ne mogu a da ne budem zahvalan Titovom režimu, koji mi je omogućio (obezbedio) besplatno školovanje od osnovne škole do magistrature, besplatnu zdravstvenu zaštitu i besplatna letovanja i zimovanja u radničkim i školskim odmaralištima na Jadranu i na YU planinama!
bene_geserit bene_geserit 08:20 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

ne mogu a da ne budem zahvalan Titovom režimu, koji mi je omogućio (obezbedio) besplatno školovanje od osnovne škole do magistrature), besplatnu zdravstvenu zaštitu i besplatna letovanja i zimovanja u radničkim i školskim odmaralištima na Jadranu i na YU planinama!

Really, a to nije bilo od naših para?
Zar treba da se zahvaljujemo bankomatu što nam je isplatio naš zaradjeni novac?
Mada ponešto i nisu bile naše pare, stiglo od Amera ...
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:45 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Titov režim je bio socijalno odgovorniji i pravedniji od potonjih režima.

Sada smo u čeljustima krupnog kapitala, pa je moderno ropstvo preovladalo, zbog što većih profita!
solo solo 09:07 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Kao radnički sin ne mogu a da ne budem zahvalan Titovom režimu, koji mi je omogućio


Tada je Brozov režim omogućio a ne poreski obveznici? Kako vetar duva.

Usaglasi se.

Nego eto i ja da se malo pozabavim ,,istraživačkim blogovanjem,,

Filip Mladenović, jugoslovenski novinar i književnik, osnovnu školu i IX gimnaziju završio je u Novom Beogradu. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, odsek Ekonomska politika i planiranje.

Magistrirao je na Fakultetu dramskih umetnosti - tema:

Alternativno pozorište u Jugoslaviji osamdesetih.
podnaslov - ima li alternativna podkultura vlastite autentične žanrove?


Bavi se novinarstvom. Samoizjašnjava se kao Jugoslovenski književnik


Da, neverovatan spoj i kontinuitet u profesionalnoj karijeri. Ekonomija,dramske umetnosti,novinarstvo pa književnik. Univerzalista.

Zašto me ništa ne čudi.

Kako god počela košarka.

Jebeš ovo dangubljenje.

Važno je da je gimnazija renovirana. Posle toliko godina.

Konačno.


Teško je sakriti ko je to odradio.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:14 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

I sve to zahvaljujući, pre svega, profesorkama i profesorima IX beogradske gimnazije.

SLAVA IM!
gedza.73 gedza.73 09:50 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Filip Mladenović
Kao radnički sin ne mogu a da ne budem zahvalan Titovom režimu, koji mi je omogućio (obezbedio) besplatno školovanje od osnovne škole do magistrature, besplatnu zdravstvenu zaštitu i besplatna letovanja i zimovanja u radničkim i školskim odmaralištima na Jadranu i na YU planinama!

Ovo svaki krezubi bot i sendvičar može da potpiše.
promoter promoter 10:20 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gedza.73
Filip Mladenović
Kao radnički sin ne mogu a da ne budem zahvalan Titovom režimu, koji mi je omogućio (obezbedio) besplatno školovanje od osnovne škole do magistrature, besplatnu zdravstvenu zaštitu i besplatna letovanja i zimovanja u radničkim i školskim odmaralištima na Jadranu i na YU planinama!

Ovo svaki krezubi bot i sendvičar može da potpiše.

Gedžo, vidim da ti poprilično poznaješ Italiju, pa da priupitam.
Kako ta Italija uspeva da bude sedma industrijska sila u svetu, a nije imala profesora Titu da im odškoluje radničku decu.
Kako to da Italijani imaju u svakom selu po nekoliko fabrika, a mi u Beogradu, gradu od cca 2 miliona stanovnika, nemamo niti jednu.
A, jebote, Italijani nisu imali profesora Titu koji im je podario sva znanja.
I poslednje pitanje - ima li u Italiji ovakvih budala koji zahvaljuju državi za svoje obrazovanje i radne uspehe?
A oni imaju, za razliku od ove naše bede, čemu i da zahvale.
solo solo 11:44 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Kako ta Italija uspeva da bude sedma industrijska sila u svetu, a nije imala profesora Titu da im odškoluje radničku decu.


Pa imali su Marlon Branda.



Kako to da Italijani imaju u svakom selu po nekoliko fabrika, a mi u Beogradu, gradu od cca 2 miliona stanovnika, nemamo niti jednu.


Pitaj 5 0ktobar

Bilo ih mnogo do 4 oktobra






Ovo vam je vaša borba dala za 1 dinar fabrika je pala.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:00 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gedza.73
Filip Mladenović
Kao radnički sin ne mogu a da ne budem zahvalan Titovom režimu, koji mi je omogućio (obezbedio) besplatno školovanje od osnovne škole do magistrature, besplatnu zdravstvenu zaštitu i besplatna letovanja i zimovanja u radničkim i školskim odmaralištima na Jadranu i na YU planinama!

Ovo svaki krezubi bot i sendvičar može da potpiše.


U Titovoj epohi nije bilo sendvičara, a zubarske usluge u Domovima zdravlja su bile besplatne.

A danas ne može ni da se zagrize sendvič, jer nema više besplatnih zubarskih usluga!
promoter promoter 13:06 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Filip Mladenović
gedza.73
Filip Mladenović
Kao radnički sin ne mogu a da ne budem zahvalan Titovom režimu, koji mi je omogućio (obezbedio) besplatno školovanje od osnovne škole do magistrature, besplatnu zdravstvenu zaštitu i besplatna letovanja i zimovanja u radničkim i školskim odmaralištima na Jadranu i na YU planinama!

Ovo svaki krezubi bot i sendvičar može da potpiše.


U Titovoj epohi nije bilo sendvičara, a zubarske usluge u Domovima zdravlja su bile besplatne.

A danas ne može ni da se zagrize sendvič, jer nema više besplatnih zubarskih usluga!

Sreća te je i sve manje budala koji glorifikuju doživotnog Faraona, trostrukog narodnog heroja, predsednika CK SKJ, Predsednika SFRJ, Vrhovnog komandanta oružanih snaga socijalistiučke federativne republike Jugoslavije.
Jebote, koliko neko treba da je konjina da se divi takvom diktatoru.
Pa toliko objedinjenih titula nemaju ni u Gvineji Bisao.
gedza.73 gedza.73 13:07 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

promoter
Kako ta Italija uspeva da bude sedma industrijska sila u svetu, a nije imala profesora Titu da im odškoluje radničku decu

Uz razliku jug-sever (Austrijanci, Švabe) i čuvenu scenu

imali su kakvu takvu demokratiju dok je kod nas bila diktatura. Oni su mogli da se razvijaju, kod nas zakonom bilo zabranjeno.
Što kaže jedan Italijan 'gde prođe komunizam tamo trava ne raste 50 godina'

gedza.73 gedza.73 13:14 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja


Filip Mladenović
U Titovoj epohi nije bilo sendvičara

Jok nije. Ogroman broj onih što su dobili stan su bili sendvičari a dobar deo njih je na red dolazio preko veze i na mufte.
zubarske usluge u Domovima zdravlja su bile besplatne.

Kažeš kao dipl. ekonomista kako stomatolozi i medicinske sestre nisu primali plate, da je stomatološka oprema pala sa neba?
Ti se hvališ svojom školom a mnogo škola po unutrašnjosti su bile izgrađene pre rata i komunisti čak nisu mogli da ih okreče i jedina vidljiva promena je bila što su o komunističkim crvenim slovima krezubi botovi kačili Titovu sliku od stiropoLa na zidove
A danas ne može ni da se zagrize sendvič, jer nema više besplatnih zubarskih usluga!

Radi pa zaradi.
gedza.73 gedza.73 13:22 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

solo
Bilo ih mnogo do 4 oktobra

Pa 'de su vam radnička samoupravna klaso? Što ih niste sačuvali? Vaše su bile, vi ste njima upravljali. Što ste čekali plate iz budežta? što niste napravili neku?

Promakla ti bitna stvar. Traktor iz pedesetih i nakon pet decenija je isti. Svaka šuša na selu zna da ugradi na ferguson hidraulični volan, prednju vuču i jači motor a taj čuveni razvojni IMT centar i sva ta silesija 'poštene' radničke intEligencije nije znala pedeset godina da unapredi satanističku licencu.

Filip Mladenović Filip Mladenović 13:26 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Ja činjenice, a Vi - antikomunizam.

Kako Vas, bre, više ne mrzi da mrzite?!

Pa Vi se sa komunizmom obračunavate na tipičan komunistički način! Kako to ne ukapirate već jednom?!
gedza.73 gedza.73 13:45 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Ja činjenice

Izvini koje činjenice? Kako je obrazovanje bilo besplatno kad su se školske knjige kupovale?
Pa Vi se sa komunizmom obračunavate na tipičan komunistički način!

A kom sam ja to komunisti uselio u dobijen od države stan frizerku iz Male Moštanice? Kom sam komunisti oteo njivu? Kom komunističkom novinaru zabranio rad i kog komunističkom intelektualca (pod uslovom da paradoks 'komunista- intelektualac' postoji u pravom životu) zbog javno iznešenog mišljenja strpao u zatvor?

To što ti za komunzam pričaš isto kao neki pripadnik višeg staleža Frankove diktature i moji komentari je samo običan razgovor dva blogera.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:37 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Samo 6 godina po okončanju II svetskog rata komunisti u Novom Beogradu grade velelepnu zgradu škole, u blizini Studentskog grada, namenski podignutog za besplatan smeštaj visokoškolaca.
Da bi 1961. ti komunisti osnovali IX beogradsku gimnaziju, jednu od najboljih i najprestižnijih srednjoškolskih ustanova.

Da ništa drugo nisu uradili i izgradili od 1945. do 1990, dakle za 45 godina vladavine,
ja im skidam kapu za moju gimnaziju i za Studentski grad!
promoter promoter 16:58 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Filip Mladenović
Samo 6 godina po okončanju II svetskog rata komunisti u Novom Beogradu grade velelepnu zgradu škole, u blizini Studentskog grada, namenski podignutog za besplatan smeštaj visokoškolaca.
Da bi 1961. ti komunisti osnovali IX beogradsku gimnaziju, jednu od najboljih i najprestižnijih srednjoškolskih ustanova.

Da ništa drugo nisu uradili i izgradili od 1945. do 1990, dakle za 45 godina vladavine,
ja im skidam kapu za moju gimnaziju i za Studentski grad!

Bogami, svaka im čast!
Jadni Englezi, Danci i Holanđani koji nisu imali tu sreću da imaju druga Titu.
Jebote, da li oni uopšte i imaju gimnazije i studentske gradove?
Ili njihovi studenti spavaju na ulici?
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:22 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Statistički podaci iz perioda vladavine Tita govore da je taj režim izdvajao iz budžeta (saveznog, republičkih, gradskih, opštinskih) više novca za kulturu i za obrazovanje nego što danas ulažu Srbija, Beograd, opštine...

U tome je YU verzija socijalizma bila bolja od ove današnje verzije predatorskog kapitalizma!
gedza.73 gedza.73 20:58 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Filip Mladenović
Da ništa drugo nisu uradili i izgradili od 1945. do 1990, dakle za 45 godina vladavine,
ja im skidam kapu za moju gimnaziju i za Studentski grad!

Potpuno razumem i pohvaljujem tvoj stav.
Za samo deset godina ove vlasti je izgrađeno / rekonstruisano toliko puteva, stanova, fabrika, bolnica, pruga, gradskih trgova... Kad je u istoriji Srbije ovoliko ljudi letovalo, ovoliko ljudi vozilo automobile i ovoliko ljudi koristilo internet?
Samo 6 godina po okončanju II svetskog rata komunisti u Novom Beogradu grade velelepnu zgradu škole, u blizini Studentskog grada

Mislim da si preskočio
Za sve one koji su radili na izgradnji Novog Beograda, Sajmište je ubrzo postalo centar društvenog života. Tamo se nalazio, na primer, „sindikalni dom“ u kome su održavana redovna partijska savetovanja i sednice Gradilišne konferencije SKOJ-a i Narodne omladine Novog Beograda. Organizovani su „analfabetski tečajevi“, sastanci muzičke, horske i dramske sekcije kao i razne kulturno-umetničke manifestacije, od plesnih, pozorišnih i filmskih predstava do koncerata Simfonijskog orkestra Radio Beograda.9
Jovan Bajford

Muzika i žurke na mestu logora. Saosećajno i sa pijetetom.
Po komunističkom planu stratište je trebalo biti sravnjeno kako ne bi 'uznemiravalo' Novobeograđane a da na njegovom mestu bude park za razonodu. Čisto da ne zaboraviš kome duguješ zahvalnost.

zaharaga zaharaga 22:31 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Filip Mladenović
Renoviranje IX beogradske gimnazije platili su Beogradjanke i Beogradjani, kao poreski obveznici.

A radove su izvodili raznovrsni majstori, iz sledećih država: Kosovo, Turska, Iran, Irak, Avganistan, Pakistan... i naravno Srbija.



Sve europajac do mojega... i naravno Dzej.

Salu na stranu, ta XI gimnazija izgleda da je bila jedna prilicno slaba skola, makar sudeci po ovom clanku.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:13 01.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Da, ta XI gimnazija, koju pominjete u svom komentaru, po kvalitetu i ostvarenim rezultatima je slabija od moje IX gimnazije!
solo solo 23:37 01.09.2023

Au Gedžo nije tebi lako

Pa 'de su vam radnička samoupravna klaso? Što ih niste sačuvali? Vaše su bile, vi ste njima upravljali. Što ste čekali plate iz budežta? što niste napravili neku?






zaharaga zaharaga 10:21 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Filip Mladenović
Da, ta XI gimnazija, koju pominjete u svom komentaru, po kvalitetu i ostvarenim rezultatima je slabija od moje IX gimnazije!


Pa to sam i mislio, ta Vasa skola, nek je i IX, neka je dosta slaba skola. Iz dobrih gimnazija dolaze daleko pismeniji djaci.
bene_geserit bene_geserit 10:31 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Statistički podaci iz perioda vladavine Tita govore da je taj režim izdvajao iz budžeta

A statistički podaci iz perioda vladavine SNS-a govore da se kriminal solidno smanjuje, stopa ubistava jako niska, GDP raste.
Ali što bi rekao satiričar odškolovan iz perioda vladavine Tita, "statistika naša dika, što poželiš to naslika".

A komunistiki režim je izdvajao za kulturu tipa Mirko i Slavko partizanski filmovi i za obrazovanje učimo svi marksizam, čitajmo Kardelja i gledajmo Titovu sliku na zidu. Da bilo je super ljudi u profesuri pa je, UPRKOS komunistima, to obrazovanje bilo polu podnošljivo.

A nestatistički podaci iz perioda vladavine Tita govore da je u tom sistemu najbolje bilo domarima, kafe kuvaricama, konobarima. Nigde se nisu više pitali, i ni u jednom sistemu neće više da se pitaju nego u tom. Tako da razumem što se tebi sistem sviđa.
Meni se više sviđa sistem u kom mogu da zaradim dobru platu i sam izaberem gde ću da odem na odmor i to platim, nego da se zajebavam sa svinjskim polutkama preko sindikata i radničkim odmaralištima.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:40 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Komunisti nekoliko godina po okončanju II svetskog rata osnivaju filmski festival u Puli, Dubrovačke letnje igre, Splitsko ljeto..., da bi tokom šezdesetih godina (15 do 20 godina posle II svetskog rata), izgradili Muzej savremene umetnosti na Ušću, osnovali prestižne svetske i YU festivale BITEF, FEST, BEMUS, STERIJINO POZORJE U NOVOM SADU, MESS U SARAJEVU...

Ah, te činjenice!!!
shmoo shmoo 13:01 02.09.2023

Све нам је сјебала ошишана ћирилица

Filip Mladenović

Ah, te činjenice!!!


Да, те чињенице, мајка му стара...

Исто као и она чињеница како је Крлежа још давне 1979. помињао босански језик Предрагу Матвејевићу.

Ма шта год то било под тим административним називом - босански/бошњачки језик.


solo solo 13:03 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

jedina vidljiva promena je bila što su o komunističkim crvenim slovima krezubi botovi kačili Titovu sliku od stiropoLa na zidove


Evo ti ga pa ga nakači.

Taj ti okrečio školu.


Provaljen si Gedživoje.

nikvet pn nikvet pn 13:58 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Filip Mladenović

Komunisti nekoliko godina po okončanju II svetskog rata


... у оквиру мегагига разбојничке пљачке свега приватног и јавног отимају многобројне легате остављене на ползу отечеству и укидају сва културна догађања из њих. Наравно, и све некретнине дароване Београдском Универзитету из којих се финансирао и растао. Немате прихода другови професори? Нема проблема, ево вама плате од државе али и политкомесара у Ректорату и факултетима. Аутономија Универзитета мачку о реп.

Немојмо даље Филипе, чега се паметан стиди...
promoter promoter 16:55 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Filip Mladenović
Komunisti nekoliko godina po okončanju II svetskog rata osnivaju filmski festival u Puli, Dubrovačke letnje igre, Splitsko ljeto..., da bi tokom šezdesetih godina (15 do 20 godina posle II svetskog rata), izgradili Muzej savremene umetnosti na Ušću, osnovali prestižne svetske i YU festivale BITEF, FEST, BEMUS, STERIJINO POZORJE U NOVOM SADU, MESS U SARAJEVU...

Ah, te činjenice!!!

Kolika neko danas treba da je budalčina pa da aformativno priča o komunistima?
Čudi me da te budale ne kažu da su komunisti narodu podarili i četiri godišnja doba.
angie01 angie01 17:53 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja



Нема проблема, ево вама плате од државе али и политкомесара у Ректорату и факултетима. Аутономија Универзитета мачку о реп.


prvo, komunizma nema vec 40 godina, restutucijom je imovina vracena spcu, zasto nije i Univerzitetu i ne samo to, autonomija je potpuno unistena,...i ne samo autonomija, unisten je sam pojam univerziteta.

drugo, marksisticka doktrina je podrzumevala zajednicku imovinu i socijalnu jednakost u odnosu na 90% siromasnih i 10% bogatih, od kojih su neki bogatstvo stekli vrlo sumnjivim nacinima, znaci, sama pojava komunista se desila kao posledica loseg zivota i mogucnosti vecinskog stanovnistva...sto je naprosto cinjenica.

u okviru drugog me zanima, kako to da se jos uvek prica o tom oduzimanju i fakat delenju drugima, a nikako o sadasnjem oduzimanju zajednicke imovine i delenju pojedincima, kako je moguce da Beogradjanka, Cava centar, Genex, razne druge znacajne gradjevine, mnoge industrije sa sve infrastrukturom, zemljista, obradive povrsine, zasticene zone,....dopisi, postanu preko noci privatno vlasnistvo za nikakve pare, koje nisu ulozene u nesto sto ce koristiti svima?

kako je moguce da se u periodu tranzicije ponovo osiromasi vecinsko stanovnistvo, pa je sada 84% gradjana siromasno, ili ispod praga opstanka, a onih preostalih 16 % se enormno obogatilo i to od zajednicke imovine,...kako to niko ne komentarise, nego i dalje o komunistima,...ko poslednjih 40 godina sprecava Srbiju da se uredi, uljudi i bude normalna demokratska zemlja u kojoj je vladavina prava bez alternative?

kako su sada ovi novobogatasi subvencionirani, dok se obican svet sve vise pritiska novim nametima, kao da se zivi u feudalnom drustvu,...i kako ti bogatasi ne ulazu deo para u bolnice, skole, domove ze beskucnike, decu bez roditelja,...ili sta god je potrebno,...gde su ti danasnji dobrocinitelji, brizne patriJote,...koliko sam upoznata, sve humanitarne akcije osmisljavaju i sprovode pojedinci, koji i nisu u nekim ne znam kakvim mogucnostima- ono, prakticno dele svoje.

i kakav je to kapitalizam, bez osnovne pratece konstrukcije, socijalnih programa, pravnih zastita, sindikata i sl.
gvozden1 gvozden1 18:25 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

sama pojava komunista se desila kao posledica loseg zivota i mogucnosti vecinskog stanovnistva...sto je naprosto cinjenica.


kako je moguce da se u periodu tranzicije ponovo osiromasi vecinsko stanovnistvo, pa je sada 84% gradjana siromasno, ili ispod praga opstanka, a onih preostalih 16 % se enormno obogatilo


Preko devedeset posto svetskog kapitala je u posedu jednocifrenog procenta ljudi.

Pa nema pojave komunizma.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:29 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Socijalizam, socijal-demokratija, sindikalizam, socijalna država... sve su to još uvek živi i delatni primeri borbe protiv alavog krupnog kapitala!
angie01 angie01 19:17 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja


Preko devedeset posto svetskog kapitala je u posedu jednocifrenog procenta ljudi.


ne znam da li je bas taj odnos, mrzime da trazim, kod nas je taj koji sam napisala,..al je problem u tome, sto u uredjenim zemljama prosecni stanovnik nije na ivici opstanka, nego vecinski ljudi zive prilicno dobro, oni koji nemaju su pokriveni programima. kapitalisticko uredjenje podrazumeva i odredjenu konstrukciju u sistemu, koja ovde ne postoji, ne postoji ni sistem kao takav.

ja licno sam protiv korporacijskog kapitalizam, jer je to novo robovlasnistvo, neka socijalna pravda i pravednija preraspodela bi morala da postoju u napredku civilizacije, a ovaj sadasnji trend je potpuna dehumanizacija...to se vec kroz istoriju pokazalo kao katasrofa, jer se lose zavrsava, nema balansa i ta manjina, koja zivi na grbaci vecine, se obicno organizuje da nasilno brani steceno,...bojim se da covecanstvo nije bas u smislu neke svesti daleko odmaklo, dapace.
gvozden1 gvozden1 19:23 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja


ne znam da li je bas taj odnos, mrzime da trazim, kod nas je taj koji sam napisala

To je još uvek daleko od odnosa na zapadu.
A trend nam je pozitivan, ako zapad uzimamo kao reper.
Uzimamo li ga?

I jedno potpitanje, kako to da se u Srbiji, četničkoj po svedočenju Milovana Đilasa, komunizma javio kao reakcija na nejednakost?



angie01 angie01 19:49 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

A trend nam je pozitivan, ako zapad uzimamo kao reper.


kako mislis pozitivan, kazem ti lepo, da u zapadnim uredjenim zemljama, prosecni gradjanin zivi pristojno, a oni koji su ugrozeni, su pokriveni programima,...ovde prosecni gradjanin jedva opstaje, a ugrozeni su predvidjeni za otklon...prosto ne postoji potrebna konstrukcija sistema, niti bilo kakav sistem...ono, oni i mi, cao zdravo.

nisam razumela pitanje, kakve veze imaju cetnici-koji su za vreme kraljevine bili vojska, a ne razulareni krvnici, kao za vreme rata-sa pojavom komunizma,...komunizam je revolucionarni pokret koji se pojavio zbog loseg zivota stanovnistva,...revolucije se uvek pojavljuju u takvim okolnostima, kada imas puno ugnjetenih...ustajte prezreni na svetu, svi suznji koje mori glad...,...mislim, ok sklonost ka monarhiji i prica kako je lepo imati kralja, al ne kapiram romansiranje tog perioda, koji je bio sve, samo ne romansa....u kome je narod ziveo tesko i lose.

ps- dodatak za prvi pasus,..ja samo kada uporedim, kako zive penzioneri po Nemackama, Svajcarskama, Kanadama i kako zive ovde,...kako izgleda osoba koja ovde ode u penziju i kako izgleda tamo-bukvalno se sve fizicki vidi- sta moze penzioner ovde i kako zivi i sta moze i kako zivi tamo.

nasi roditelji su imali kudikamo bolje penzionerske dane i mogucnosti u onom strasnom sistemu, nego sto imaju ovi danas,...ja kada vidim one jadne bakice po komsiluku, ne znam sta da kazem, sramota.
gvozden1 gvozden1 20:08 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

ovde prosecni gradjanin jedva opstaje,

Može neki dokaz za tvrdnju, a da nije u stilu, pa to je činjenica?

nisam razumela pitanje, kakve veze imaju cetnici-koji su za vreme kraljevine bili vojska, a ne razulareni krvnici, kao za vreme rata-sa pojavom komunizma,..

Četnici za vreme kraljevine nisu postojali.
Hrvatima se nije dopadao naziv pa su insistirali da se četnički odredi preimenuju u jurišne odrede.

A veza je ta da su ti četnici, oni Dražini, bili izrazito antikomunistički nastrojeni, i da su oni, takvi, imali ogromnu podršku u Srbiji.

Prokomunisti su bili otpad, bez imalo podrške u narodu, pa kako je onda komunizam posledica obespravljenosti?
komunizam je revolucionarni pokret koji se pojavio zbog loseg zivota stanovnistva


Stanovništvo u Srbiji je podržavalo antikomuniste, četnike.

Ne primećuješ paradoks svoje tvrdnje?

Uzgred, ničim potkrepljenje, tj iskonstruisane.








angie01 angie01 20:38 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Može neki dokaz za tvrdnju, a da nije u stilu, pa to je činjenica?


pa gde ti zivis?...da me tako neko pita iz Australije, imalo bi smisla, a podaci o tome kako se zivi u Srbiji, svakodnevno se pojavljuju u svim medijima- ako vec sam nemas uvid, ono zivis na nekom izdvojenom ostrvu, koji nema nikakvih dodira sa realnoscu.

kako su se zvali, nije uopste bitno, ja ne znam za ta preimenovanja,...no, ne znam sta hoces da kazes- da su draza i cetnici imali podrsku, a oni su bili protiv komunista, pa otkud onda podrska komunistima, kada je podrska bila vezana za cetnike, je l to,...pa ocigledno je bilo dovoljno tih, koji su podrzali komuniste,...isto kao sto je bilo mnogo onih, koji su za vereme rata, dobrano podrzavali partizane.
Prokomunisti su bili otpad, bez imalo podrške u narodu, pa kako je onda komunizam posledica obespravljenosti?


ovo je samo tvoja interpretacija...



Stanovništvo u Srbiji je podržavalo antikomuniste, četnike.

Ne primećuješ paradoks svoje tvrdnje?

Uzgred, ničim potkrepljenje, tj iskonstruisane.



cime ti potkrepljujes ove tvoje tvrdnje?

ja time, da su komunisti fakat postojali, da su se pojavili kao pokret otpora i da su ocigledno imali podrsku- u pocetku bili proganjani, zatvarani, ubijani,...ima sve da se procita, mrzi me da pisem, a ne razumem sta tacno negiras,...
gvozden1 gvozden1 21:29 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

,...pa ocigledno je bilo dovoljno tih, koji su podrzali komuniste,

Dovoljno nije isto što i dobrovoljno.
A dovoljno je koji procenat tačno, i da li je manjina dovoljno?
Većina je bila na antikomunističkoj strani, četničkoj, građanskoj.
Manjina koju predvode propale zanatlije i propali studenti?
Pričam o Leki i Krcunu, Miniću i ostalima?
Neobrazovani poltroni, a ambiciozni.

a podaci o tome kako se zivi u Srbiji, svakodnevno se pojavljuju u svim medijima-


N1:)
Možeš to da gledaš i veruješ šta se tu priča?


ovo je samo tvoja interpretacija...


Rekoh, Đilas je to, da je Srbija bila četnička, izgovorio.
Naravno ne samo on, ali njemu valjda veruješ.


da su se pojavili kao pokret otpora i da su ocigledno imali podrsku


U kojoj meri, u kom procentu?
angie01 angie01 22:01 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

pa rekoh, ti uvek dajes neke svoje interpretacije,...koliko je kojih bilo, nemam pojma, da l su ljudi bili neka ne znam kakva podrska cetnicima je u samom startu smesna konstatacija, pre rata je to bila vojska, znaci, mogla je da bude podrska klralju, a za vreme rata, s obzirom sta su radili, mogli su da imaju podrsku samo od nekih bolesnika.

koliko je ljudi u partizane otislo to isto pokazuje-pazi, u partizane, ne u komuniste.

ti slobodno misli kako hoces, ja tebe ne ubedjujem....ionako smo to vec 100 puta izvrteli.

svakako kraljevina nije bila neke zemlja u kojoj se zivelo divno i krasno,...niti ce se monarhija vratiti, iako jeste feudalizam...a ti mozes da zastupas sta god mislis da treba.

period pod komunistima je za Jugoslaviju bio period prosvetiteljstva u svakom smislu, a to pokazuju podaci o svemu sto se u nekoj drzavi broji,...i da je bilo pameti, sa takvim startnim pozicijama u svetu, koju je fakat Yu imala, trebalo je napredovati u neko uredjeno demokratsko drustvo, zajendo ili odvojeno, svejedno....prica o necemu pre sto i vise godina, je potpuno deplasirana...to je deo istorije i tamo treba da ostane.

trenutno zivis u mraku, a ti tupis o necemu sto je bilo pre ceo jedan vek, i to ne bas idealno.
bene_geserit bene_geserit 22:19 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

period pod komunistima je za Jugoslaviju bio period prosvetiteljstva u svakom smislu


gvozden1 gvozden1 22:27 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

, a za vreme rata, s obzirom sta su radili, mogli su da imaju podrsku samo od nekih bolesnika.

Šta su radili?

Šta je radio Draža, šta Kalabić, šta Račić?
Šta im je dokazano, a što kasnije nije poništeno?
A zločini i saradnja sa neprijateljem ne mogu biti poništeni.

Ove tvoje fraze ništa ne znače.
Komunizam prosvetiteljstvo!
A prosvetitelji abadžije i opančari!

Šta je bilo sa građanskim klasom, što oni nisu došli na vlast nego je bila uništena?


angie01 angie01 22:44 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

bene_geserit


sta je smesno,...od seljacke, nerazvijene zemlje, nepismenih i siromasnih ljudi, sa gomilom pretendenata na teritorije, postala je srednje razvijena zemlja, nesvrstana, nezavisna, priznata, obrazovanje, zdravstvo, razvijanje gradova, privrede, industrije,...strucnjaci rade po svetu, razvila se kultura, vise medjunarodnih festivala- film, muzika,... nase firme su gradile po svetu, bila je jaka tekstilna industrija, sve si bukvalno imao domace od bele tehnike do automobila,... najdnom nije problem ici na odmor, putovati,...zene dobijaju prava, rade, deca im idu u predskolske ustanove, sto je pre bilo nezamislivo, gradjani dobijaju stanove, kredite za gradnju, ...ozbiljna zemlja bila, a smej se koliko hoces.

svi ovde sa bloga ste rodjeni i odrasli u toj zemlji, skolovali se- ja ne znam u cemu je vas problem.
angie01 angie01 22:52 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

dobro huci, rekoh ti, necu da vrtim te tvoje krugove, odgovorila sam ti, ti misli kako hices...da tupim o cetnicima i kalabicu- necu.

cetnici su rat izgubili, bili su na pogresnoj strani i tu se ta prica zavrsava,...nit sam bila tada rodjena, nit ucestvovala, tako je bilo i ne znam sta smaras vise, pobednici su preuzeli vlast i toliko o tome.

ps-to sa gradjanskom klasom ti je specijalna glupst, je su se za vreme YU razvili gradovi i omogucilo svima da steknu univerzitetske diplome, da se obrazuju i kultivisu,...ti prvi ne bi ni priviro na fax, da nije bilo omoguceno svima u zemlji u kojoj si rodjen.

gvozden1 gvozden1 23:04 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

, gradjani dobijaju stanove, kredite za gradnju, ...

Dobijaju, ne zarađuju.
Kredite vraćaju u ratama visine pakla cigareta.

Industrija dotirana američkim parama, stopa rasta duga nezamisliva, tolika da bi dug danas bio izražen u hiljadama milijardi, da je nastavljeno da se tim tempom zadužuje.

Krađa na sve strane, od samoupravljanja do direktora, masovna lažna bolovanja, parola "ne može mene niko tako malo da plati koliko ja mogu malo da radim" je iz tog "zlatnog " vremena.


To je bila realnost, a ne ovo što ti pišeš, i te realnosti je neko svestan, neko nije.

Šta god ko mislio tada, to ga ne sprečava da naknadno shvati vreme i okolnosti u kojima je rastao.



bene_geserit bene_geserit 23:14 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

razvijanje gradova

Komunisti razvijaju gradove tako što od samodovoljnih seljaka na silu prave proleterijat, a arhitektura im je tek posebna priča, soc-realizam, ovaj naprdnjačka kineska-kič arhitektura je čudo za to komunističko "razvijanje gradova".
sve si bukvalno imao domace od bele tehnike do automobila

neodrživa privreda, firme nisu ulagale u razvoj, apsolutno nesposobne za tržišnu konkurenciju
zene dobijaju prava, rade, deca im idu u predskolske ustanove, sto je pre bilo nezamislivo

Što nema veze sa komunistima, već sa istorijskim periodom kad se to desilo u SVIM evropskim državama, komunjarskim ili ne.
svi ovde sa bloga ste rodjeni i odrasli u toj zemlji, skolovali se

na žalost rođeni u komunističkoj totalitarnoj zemlji i na žalost se u njoj školovali učeći marksizme i gledajući Titove slike na zidu i u čitankama.
od seljacke, nerazvijene zemlje, nepismenih i siromasnih ljudi, sa gomilom pretendenata na teritorije, postala je srednje razvijena zemlja

Istorijski trenutak je bio perfektan, biološki jaki (3-4 deteta po ženi), optimizam posle svetskih ratova, razvoj tehnologije. Ne postoji zemlja u Evropi koja se nije razvila, osim komunističkih brloga, gori od nas su bili samo veći komunistički brlozi.
gvozden1 gvozden1 23:17 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja


cetnici su rat izgubili, bili su na pogresnoj strani i tu se ta prica zavrsava

Pa neće biti.
Rehabilitacije se dešavaju, a rehabilitovani ne mogu biti zločinci i kolaboranti.

Dakle Kalabić nije zločinac i nije kolaborant.

To što komunistička duboka država to još ne uvažava nego snima serije po ustaljenom narativu, to je stvar UDBE koja još uvek nije demontirana.

Ali i ova država, kakva je takva je, ide napred.
I pored Vučićevog republikanstva, pored njegovog "prvo plati struju" Karađorđevićima, pored njegovog "da se ja pitam ne bih ukidao dan republike" sudovi ipak sude po osnovu dokaza, pa je valjevski uvažio dokaze porodice Kalabić, i rehabilitovao ga.

angie01 angie01 23:27 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Dobijaju, ne zarađuju.


kako to mislis, pa ti stanovi su iz fondova za izgradnju od njihovih zarada,


Kredite vraćaju u ratama visine pakla cigareta.


sta ti znas, ti si otplacivao takav kradit- evo ja nemam pojma.
To je bila realnost


realnost se vidi u brojkama i u onome kako je izgledao konkretan zivot- znaci, pre, za vreme i posle,..od svega je najblesavije, sto ne komentarises ovo posle- evo, 40 godina posle Tita, sta sada imas, kolika su zaduzenja sada, korumpiranost, otimacina, kriminalizacija, nasilje u svakom segmentu drustva,...i kako zive ljudi,...kakvo ti je sada zdravstvo, skolstvo,..sta god hoces,...


Šta god ko mislio tada, to ga ne sprečava da naknadno shvati vreme i okolnosti u kojima je rastao.


da nisu dosli komunisti- ja bih bila burzujka,..a o periodu odrastanja mislim isto sto i onda- mirno, sigurno, veselo,..mojih se skola rado secam, kao i ambijenta u kome smo imali bezbrizno detinjstvo- o politici sam pocela da razmisljam tek devedesetih, do tada nisam imala nikakave dodirne tacke.

s obzirom da sam zivela po svetu i istocno i zapadno, imam i to iskustvo i mogu da uporedim i u odnosu na to samo da ponovim ono sto sam vec rekla, da je bilo pameti da da smo se krajem osamdesetih presaltali u pozitivnom pravcu,..al eto nismo.

ono sto je meni potpuno suludo, to je ideoloska ostrascenost, sto je besmislica sama po sebi, dok ti je drustvo i okolnosti u kojima zivis, potpuni fijasko.

to moze da upucuje samo na dve stvari, ili da si nevidjeno glup, ili da imas neke koristi od toga.
angie01 angie01 23:31 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Pa neće biti.


sta nece biti- cetnici nisu igubili rat?....nisu bezali?..o sramnim rehabilitacijam necu uopste da se smaram,...ti obozavaj, ja necu....slobodno izlepi kucu sa posterima svojih idola.
angie01 angie01 23:41 02.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Komunisti razvijaju gradove tako što od samodovoljnih seljaka na silu prave proleterijat


ko je na silu postao proleter?

arhitektura je bila takva- imas i po gradovima zapadne Evrope slicne zgrade, ne znam gde si putaovao,..al je recimo u Njujorku bila grandiozna izlozba upravo Jugoslovenske arhitektura iz perioda komunizma.
Što nema veze sa komunistima


ma nije valjda,...pa taj isti komunizam nije bio isti u svim drzavama- kod nas je bio socijalizam i to prilicno labav- nisi smeo da pricas protiv vlasti i to je bilo to.
na žalost rođeni u komunističkoj totalitarnoj zemlji i na žalost se u njoj školovali učeći marksizme i gledajući Titove slike na zidu i u čitankama.


mni ovo super smesno svaki put kada se zalite- kome je ta slika smetala, pa niko nije ni primeciva, a marksizam si imao tek na faxu, niko te u skoli nije terao da ucis marksizam, ili ste vi svi iz nekih vukojebina, gde su bili neki likovi iz komiteja glavni, pa su vas postrojavali, evo ne znam- mene niko nije postrojavao, niti je taj marksizam bio nesto specijalno bitan, stavise, bio zahebansija od predmeta.


Istorijski trenutak je bio perfektan, biološki jaki (3-4 deteta po ženi), optimizam posle svetskih ratova, razvoj tehnologije. Ne postoji zemlja u Evropi koja se nije razvila, osim komunističkih brloga, gori od nas su bili samo veći komunistički brlozi.


evo, nemam pojma sta pricas- a samo treba da uzmes pocetnu tacku i vidis gde si stigao,...ti volis te statistike, pa lepo uporedi, kako je bilo pre, kako za vreme kako posle i to ti je to.

...zaboravio si da pomenes bol sa pionirskom maramom, sto je isto beskrajno komicno.
bene_geserit bene_geserit 00:24 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

a marksizam si imao tek na faxu

ajde bre ne lupaj
dva puta nisam bio vukovac u 1. i 2. srednje zbog trojke iz marksizma
ili ste vi svi iz nekih vukojebina, gde su bili neki likovi iz komiteja glavni, pa su vas postrojavali, evo ne znam- mene niko nije postrojavao

ti si izgleda bila među onima koji su postrojavali
pa posle moderatror
pa bi i sad rado, ali slabo ko sluša
magnus magnus 06:58 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

filmski festival u Puli,
jes kad im je Vespazijan napravio arenu a lenac pobaco više talijanskih građanki i građana , kulturnih i obrazovanih u fojbe ,nego što je izginulo fašista u Srebrenici mahom krkana i talibana
magnus magnus 07:03 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Socijalizam, socijal-demokratija, sindikalizam, socijalna država... sve su to još uvek živi i delatni primeri borbe protiv alavog krupnog kapitala!
i propada đe se gođ pojavi, vidi filipe ni Njemačka nije ono što je bila dok je Tito bio živ, a razlog je jebiga što ih je postbrantovski socijalizam uništio
magnus magnus 07:16 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

nasi roditelji su imali kudikamo bolje penzionerske dane i mogucnosti u onom strasnom sistemu, nego sto imaju ovi danas,...ja kada vidim one jadne bakice po komsiluku, ne znam sta da kazem, sramota.
pa kad je bilo malo penzića, tek boračka koja i od osamdesetih, prije nitko nije imao staža . sedamdesetih velika večina ljudi 60+godina (osim boraca) nije imala nikakva primanja nego su ih djeca izdržavala. a sadašnje stanje je posljedica filozofije "ide mi staž" kad se išlo dokoličarit da bi se poslje imalo peMzije ,penzije su mjera efikasnosti društva , bojim se da si ti protivnik svih mjera koje bi povečale efikasnost , nego vjeruješ u djeda mraza koji če ocvalim pionirima iz laponije donjet vreću novaca
magnus magnus 07:21 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Sada smo u čeljustima krupnog kapitala, pa je moderno ropstvo preovladalo, zbog što većih profita!
filipe , taj kapitalizam je finasirao režim gospodina broza za zajebanciju režima druga hruščova ... sve džabe što si dobio bilo je od trumanovih jaja i slično
magnus magnus 07:22 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Tako je i renoviranjem moja bivša gimnazija potvrdila svoj tradicionalni kosmopolitski, evropski i jugoslovenski duh!
nije li jugoslovenski duh bio "šovinistički" prema BRIGAMA
magnus magnus 07:24 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Filip Mladenović
Komunisti nekoliko godina po okončanju II svetskog rata osnivaju filmski festival u Puli, Dubrovačke letnje igre, Splitsko ljeto..., da bi tokom šezdesetih godina (15 do 20 godina posle II svetskog rata), izgradili Muzej savremene umetnosti na Ušću, osnovali prestižne svetske i YU festivale BITEF, FEST, BEMUS, STERIJINO POZORJE U NOVOM SADU, MESS U SARAJEVU...

Ah, te činjenice!!!

dobro filipe , šta je prosječni radnik u IMTu imo od bemusa i bitefa .
promoter promoter 08:01 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

bene_geserit

...
na žalost rođeni u komunističkoj totalitarnoj zemlji i na žalost se u njoj školovali učeći marksizme i gledajući Titove slike na zidu i u čitankama.
...

Sve im diraj osim druga Tite!
Išlo se na more - jebote!
Dok su ga Francuzi i Luksemburžani koji nisu imali Titu gledali na slikama.
Jebote!
Koliko iko danas treba da bude budaletina da, još uvek, veliča Faraona i njegov sistem?
I, zamisli, sa druge strane, mi, još uvek, sa tim budalama razgovaramo i ubeđujemo ih u nešto.
A oni još luđi, kao da su lično Titu sisali.
gedza.73 gedza.73 09:38 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

angie01
svi ovde sa bloga ste rodjeni i odrasli u toj zemlji, skolovali se- ja ne znam u cemu je vas problem.

Mnogi imaju decu koja su rođena u Miloševićevoj Srbiji, zahvaljujući Miloševiću rešili stambeno pitanje i zahvaljujući njegovoj partiji našli zaposlenje pa ne vidim razlog da ga mi ostali veličamo kao vi Tita.
kako je moguce da se u periodu tranzicije ponovo osiromasi vecinsko stanovnistvo, pa je sada 84% gradjana siromasno, ili ispod praga opstanka, a onih preostalih 16 % se enormno obogatilo i to od zajednicke imovine,...kako to niko ne komentarise, nego i dalje o komunistima

80 posto posednika krupnog kapitala vodi ili iz direktne ili indirektne veze sa komunistima.
odnosu na 90% siromasnih i 10% bogatih, od kojih su neki bogatstvo stekli vrlo sumnjivim nacinima,

Poput vlasnika stanova. Ogroman broj 'levičara' je nekretnine, koje su bile društveno vlasništvo, privatizovao po smešnim sumama. Dupli lopovluk. Na muljažu na listama a onda ispod cene.
Mantra kako se njima odbijalo od plate nema veze sa životom (svako u zatvoru tvrdi da je nevin) jer nisu svi kojima je odbijano od plate dobili stanove nego neki. Pa su ti 'neki' ondašnji botovi nastavili još da kradu od države
Ideja da stanari društvenih stanova treba da plaćaju 4% vrednosti stana da bi mogli da se održavaju postojeći i grade novi stanovi promovisana je u različitim predlozima počev od 1978. To je bilo sasvim uklopivo u principe jugoslovenskog tržišnog socijalizma. U praksi, prosek je bio oko 1%. Tim tempom bi trebalo oko trista godina da se pokriju troškovi izgradnje jednog stana, održavanje da i ne pominjemo.

Radnička klasa je pojela samu sebe u sistemu koji je ona napravila.

Na stranu socijalna nejednakost
Izgradnja i distribucija stanova u Jugoslaviji bila je donekle nesistematična. U najkrupnijim crtama obično se prikazuje preko nacionalizacije većeg dela stambenog fonda u periodu nakon 1945. godine i dominantne uloge nove socijalističke države u izvođenju velikih građevinskih projekata u posleratnom periodu ubrzane industrijalizacije i urbanizacije.

Umesto da doprinese formiranju besklasnog društva, društveni stambeni sektor je rađao nove socijalne nejednakosti. Naime, sistem nije bio u stanju da obezbedi dovoljno stanova za brojne Jugoslovene koji su se doseljavali u gradove

Dobijanje društvenih stanova postalo je pre nalik na privilegiju


gedza.73 gedza.73 09:52 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

angie01
period pod komunistima je za Jugoslaviju bio period prosvetiteljstva u svakom smislu

A onda na dokumentarac iz vremena 'prosvetiteljstva' u kome masa naroda priča da zbog bede, siromaštva, nedostupnosti socijalne zaštite mora da ode - pobegne u kapitalističke zemlje napišeš kako su to nepismeni ili slabo obrazovani. Otkud slabo obrazovani i sirotinja u 'prosvetiteljstvu'? 'jedite kolače ako nemate hleba' sindrom?
Kako reče jedan od tih ljudi iz doba komunizma
'Hvala socijalizmu što mi je pokazao put u kapitalizam'
sve si bukvalno imao domace od bele tehnike do automobila

pa se zato vukla kafa, deterdžent, farmerke i najlon čarape iz inostranstva.
film

Postavili za direktora (koga si hvalila) lopova i ubicu (sam izjavio).
najdnom nije problem ici na odmor, putovati,

Danas mnogo više ljudi putuje, mnogo više ljudi ide na odmor nego u komunizmu i srpski pasoš sa krunom ima bolje pozicije od sfrj pasoša (tada je za Grčku trebala viza što govori o ugledu 'države')
gedza.73 gedza.73 10:04 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Filip Mladenović
Socijalizam, socijal-demokratija, sindikalizam, socijalna država... sve su to još uvek živi i delatni primeri borbe protiv alavog krupnog kapitala!

Koliko se sećam ti si bio živi i delatni primer alavog krupnog kapitala kada si kao vlasnik stana napao jadne radnike i radnikinje iz Javnog preduzeća. Hteo si da im poput najgoreg samoživog kapitaliste uskratiš novac za plate kako bi preživeli.

Čak si zahtevao mogućnost da mimo državnih uposlenika biraš privatnu firmu koja bi obavila radove u tvojoj zgradi za manje pare.



Pravda za radnike i radnikinje JP!!! Oduzmite društvene stanove koji su privatizovani po kriminalnom zakonu i od njih napravite domove za smeštaj studenata iz provincije.

DOLE KAPITALISTI SA NOVOG BEOGRADA!!!


Filip Mladenović Filip Mladenović 10:12 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

magnus
Filip Mladenović
Komunisti nekoliko godina po okončanju II svetskog rata osnivaju filmski festival u Puli, Dubrovačke letnje igre, Splitsko ljeto..., da bi tokom šezdesetih godina (15 do 20 godina posle II svetskog rata), izgradili Muzej savremene umetnosti na Ušću, osnovali prestižne svetske i YU festivale BITEF, FEST, BEMUS, STERIJINO POZORJE U NOVOM SADU, MESS U SARAJEVU...

Ah, te činjenice!!!

dobro filipe , šta je prosječni radnik u IMTu imo od bemusa i bitefa .


U to vreme deljene su ulaznice za pozorišne predstave radicama i radnicima. Takodje, pojedini teatri su održavali svoje predstave u fabričkim halama.

A danas, glupirity TV programi van fabrika, a u fabrikama - pelene za odrasle radnice i radnike!
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:14 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gedza.73
Filip Mladenović
Socijalizam, socijal-demokratija, sindikalizam, socijalna država... sve su to još uvek živi i delatni primeri borbe protiv alavog krupnog kapitala!

Koliko se sećam ti si bio živi i delatni primer alavog krupnog kapitala kada si kao vlasnik stana napao jadne radnike i radnikinje iz Javnog preduzeća. Hteo si da im kao najgori samoživi kapitalista uskratiš novac za plate kako bi preživeli.

Čak si zahtevao mogućnost da mimo državnih uposlenika biraš privatnu firmu koja bi obavila radove u tvojoj zgradi za manje pare.



Pravda za radnike i radnikinje JP!!! Oduzmite društvene stanove koji su privatizovani po kriminalnom zakonu i od njih napravite domove za smeštaj studenata iz provincije.

DOLE KAPITALISTI SA NOVOG BEOGRADA!!!




Samo nemojte da spominjete JP "Gradsko stambeno" i način njihovog poslovanja!
Sa tzv. podizvođačima?!
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:18 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

magnus
Sada smo u čeljustima krupnog kapitala, pa je moderno ropstvo preovladalo, zbog što većih profita!
filipe , taj kapitalizam je finasirao režim gospodina broza za zajebanciju režima druga hruščova ... sve džabe što si dobio bilo je od trumanovih jaja i slično


Ako je to tačno, tokom proteklih 30 godina vladavine "demokratije" taj isti kapitalizam je stostruko naplatio to što je uložio u Titov režim tokom 45 godina (od 1945. do 1990.).

Naša istorija: od trumanovih jaja do ovih jajara!

Filip Mladenović Filip Mladenović 10:23 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

magnus
filmski festival u Puli,
jes kad im je Vespazijan napravio arenu a lenac pobaco više talijanskih građanki i građana , kulturnih i obrazovanih u fojbe ,nego što je izginulo fašista u Srebrenici mahom krkana i talibana


Filmski festival u Puli ove godine je proslavio 70 rođendan!
Nakon završenog 70. Pulskog filmskog festivala zbrajaju se brojke i prikupljaju dojmovi. Jubilarno izdanje Pule održalo se od 15. do 23. srpnja, a filmovi su prikazivani na pet lokacija – u Areni, Kinu Valli, Istarskom narodnom kazalištu, na Brijunima i Ambreli. Ukupno je na Festivalu bilo 33.612 gledatelja. Usporedbe radi, godinu ranije Pula se održavala na šest lokacija, a ukupan broj gledatelja bio je 22.518. Povećan je broj gledatelja za 11.094, a izraženo u postocima, rast iznosi 49 posto!

A što se tiče počinjenog genocida u Srebrenici, ratni zločinci su dobili zaslužene kazne, a na mestu stradanja je podignut dostojanstven memorijalni spomenik!
gedza.73 gedza.73 10:25 03.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Samo nemojte da spominjete JP "Gradsko stambeno" i način njihovog poslovanja!

I ti isto pominješ 'radničku kastu' u SFRJ. Osim toga ako svi poput tebe posmatraju svet oko sebe tržišno, traže kvalitet i prihvatljive cene, ne žele monopol javnih državnih preduzeća onda od komunističkog sistema koji hvališ neće ni dugmići d'ostanu. Na stranu što bi za onakav blog kojim rušiš radničko samoupravljanje zaglavio zatvor
Sa tzv. podizvođačima?!

Zanimljiva tema druže Filipe kad već pominjete. Naime u tom tvom komunizmu kada su postojale kategorije 'društveno-politički radnik' i moralno-politička spodoba' i kada se znalo ko se postavlja za direktora (dobijena diploma ili preko političke škole ili kursa u Prištini) direktor dođe da ugovori posao tako što njemu tutnu pare u džep kako bi robu u inostranstvo davao jeftinije.

Ili na primer velika, najveća, gigantska fabrika za nameštaj u kojoj su neki stekli penzije a mnogi i danas pate za njom nameštaj u duborezu namerno oštete (malo, jedva primetno) tokom istovara u svom stranom predstavništvu a onda sav taj 'oštećeni' nameštaj prebace u poseban magacin i prodaju a pare dele među sobom i tamo 'gde treba'.

Jel' se radnička klasa bunila dok je gledala predstave, izmišljala bolovanja (po statistikama u svakom trenutku u SFRJ je bilo milion ljudi na bolovanju a efektivno se radilo tri i po sata), grebala se za svinjske polutke i stanove?
NIje?
Kako su radili, tako su i prošli.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana