Budućnost| Društvo

Pitanje

zilikaka RSS / 26.09.2021. u 09:53

Paprika-Za-Ajvar-Domaca_slika_XL_121562357.jpg

 Nekako u ovo doba svake godine spremam jedinu,  nazovimo je zimnicom. Kupim papriku za ajvar i onda one veće očistim i strpam u zamzivač, da budu posle za punjenje, a sve druge isečem na sitno i opet zamrznem. 

Ta sorta paprike nekako  ima poseban ukus i u koje god jelo je ubaciš, baš bude kako treba.

Prošle godine sam malo promenila, spremila manje toga, i manje paketiće. Računala da najmlađi član odlazi, hraniće se, kako dolikuje studentu, u menzi, a za nas dvoje je dosta i pola svega toga. Naravno da je sve bilo drugačije. On nije imao ni jedan čas uživo, sedeo je kod kuće i pratio časove iz sobe,  uključujući grickalice i ko u bioskopu, a ja jedva nekako namakla gore pomenutu papriku.

 Evo sad opet isto spremam i baš nisam pametna šta da radim. 

Nije mi i šta će oni naučiti, nego kad bi nam bar nešto javili, da znam kako da pakujem papriku. 

 



Komentari (455)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 11:10 26.09.2021

Zimski semestar

Mi krećemo sve online bez ikakvog nagoveštaja da će se ići uživo. Realno, mislim da je mrka kapa od uživo predavanja do proleća.

Sada je loša situacija a tamo na zimu kad svi budu šmrcali pa se ne bude znalo od čega je, tek se onda neće kretati.
zilikaka zilikaka 11:18 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Mi krećemo sve online bez ikakvog nagoveštaja da će se ići uživo. Realno, mislim da je mrka kapa od uživo predavanja do proleća.


Znači, da spremim punu šaržu?

Razumem ja sve to nego danas shvatila koliko nas ovo sve duboko poremeti, do najsitnijih detalja pa mi puklo na banalnom primeru.
Ništa ne znaš pouzdano i ništa ne možeš da planiraš.

Ili je možda ovo božji čamac da je život nešto drugo, ne ono što smo mi smislili?

...uh, počinjem da filozofiram i ako nastavi mogu da uhvatim bankinu.
Zato bolje da se dohvatim dalje posla, dok je još lepo vreme.

alselone alselone 12:15 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Ništa ne znaš pouzdano i ništa ne možeš da planiraš.

Ja sam iskremo razočaran što se ponovo ide online. Ovo je katastrofa koja se valja iza brda.
mirelarado mirelarado 13:59 26.09.2021

Re: Zimski semestar

alselone
Ništa ne znaš pouzdano i ništa ne možeš da planiraš.

Ja sam iskremo razočaran što se ponovo ide online. Ovo je katastrofa koja se valja iza brda.


I ja. Ista je situacija i na mom faxu. Niko neće da drži časove uživo pri ovakvom katastrofalnom razvoju događaja.
alselone alselone 14:02 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Niko neće da drži časove uživo pri ovakvom katastrofalnom razvoju događaja.

Nas nisu ni pitali, a ja bih držao uživo. Preliminarni raspored je izašao sa učionicama, ali je već posle nedelju dana promenjen tako da je sve online.

Razumem zašto je tako i nema tu mnogo šta da se kaže osim da mi je žao i da sam ljut na državu, ljude, sudbinu i sveeeeeee.
maksa83 maksa83 16:17 26.09.2021

Re: Zimski semestar

I ja. Ista je situacija i na mom faxu. Niko neće da drži časove uživo pri ovakvom katastrofalnom razvoju događaja.

Rekoh već, moj stariji (2. srednje) od početka godine nije imao ni matematiku ni nemački pošto su profesori izbačeni iz stroja a zamene ne mogu da napabirče. Mlađem je prošle godine u OŠ nepostojeći virus odneo nastavnika Tehničkog.
alselone alselone 16:21 26.09.2021

Re: Zimski semestar

moj stariji (2. srednje) od početka godine nije imao ni matematiku ni nemački pošto su profesori izbačeni iz stroja a zamene ne mogu da napabirče.

NIsam video kada si ovo napisao. Pa ovo je bukvalno katastrofa danas, ne iza brda. Srednji vek, jbt.
zilikaka zilikaka 17:38 26.09.2021

Re: Zimski semestar

alselone
moj stariji (2. srednje) od početka godine nije imao ni matematiku ni nemački pošto su profesori izbačeni iz stroja a zamene ne mogu da napabirče.

NIsam video kada si ovo napisao. Pa ovo je bukvalno katastrofa danas, ne iza brda. Srednji vek, jbt.

Da, raspad sistema u punom obimu. Pazi, nemati matematiku čitavu godinu...
Mada ne mogu da verujem da nisu mogli da se snažu, da uzmu nekog apsolventa, tako se uvek radilo, nego su imali opravdan razlog da eto ne može. A kako su jadni položili razred, šta im piše u svedočanstvu iz tih predmeta?


Neki drugari kažu da stiču utisak kako klinci jedva da znaju u koji razred idu.
Za studentariju posebna priča, ko je prošle godine počeo, kao da je uzeo dopisnu školu, potpuno.
Nisu ni ovi pre njih umakli, imali samo jedan semestar predavanja, kolko da vide kako to bude na fakultetu.
Već smo i to komentarisali, za medicinu, oni koji su u vreme korone dospeli za kliničke predmete, po pravilu dobar deo vremena provodiš direktno na klinici, kako drugačije da te nauče.
Naravno da to poslednji godinu i po nije moglo, nit su radile bolnice, nit su studente spolje smeli da puste među bolesnike, te su verovatno siroti učili i polagali "negledačke".


gvozden1 gvozden1 18:08 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Pazi, nemati matematiku čitavu godinu...
Mada ne mogu da verujem da nisu mogli da se snažu, da uzmu nekog apsolventa, tako se uvek radilo, nego su imali opravdan razlog da eto ne može. A kako su jadni položili razred, šta im piše u svedočanstvu iz tih predmeta?

Od početka ove, ako sam dobro razumeo.

Nego, i Koluvija morao da pređe ne on lajn, kako li je njemu mučeniku.
maksa83 maksa83 18:12 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Da, raspad sistema u punom obimu. Pazi, nemati matematiku čitavu godinu...

Bio sam neprecizan - od početka ove školske godine, dakle od 1. septembra. Svejedno, to nije malo, a rešenje se ne nazire.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:42 26.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
Da, raspad sistema u punom obimu. Pazi, nemati matematiku čitavu godinu...

Bio sam neprecizan - od početka ove školske godine, dakle od 1. septembra. Svejedno, to nije malo, a rešenje se ne nazire.


Kod nas sve radi normalno od avgusta, čak i one vannastavne aktivnosti-sekcije, muzičke škole, bazeni za decu, obdaništa, sve je uživo. Glavna razlika je, koliko ja vidim, što je kod nas u kauntiju >80% komplet vackinisanih i ~83% polu. I što su se nastavnici po školama vakcinisali još tamo u martu aprilu, nisu sigli da ih slude antivekseri i online naučnici, pa do sada među njima nije bilo gubitaka, da kucnem u drvo. Nije svuda tako, po ovim trampolendijama je dosta slabija vakcinicija, i tamo je slično ko kod vas, kako čujem.

Ono prošle godine, onlajn, je bilo teško sranje, i stvarno sam se plašio da će tako opet da bude. Jadna deca.


angie01 angie01 19:52 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Bio sam neprecizan - od početka ove školske godine, dakle od 1. septembra. Svejedno, to nije malo, a rešenje se ne nazire


katastrofa,...umesto da su organizovali neke mere, oni prakticno ukidaju nastavau,...ionako im je obrazovanje nebitno...a koliko citam, postali smo meka za prodaju diploma.
maksa83 maksa83 20:00 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Kod nas sve radi normalno od avgusta, čak i one vannastavne aktivnosti-sekcije, muzičke škole, bazeni za decu, obdaništa, sve je uživo. Glavna razlika je, koliko ja vidim, što je kod nas u kauntiju >80% komplet vackinisanih i ~83% polu. I što su se nastavnici po školama vakcinisali još tamo u martu aprilu, nisu sigli da ih slude antivekseri i online naučnici, pa do sada među njima nije bilo gubitaka, da kucnem u drvo. Nije svuda tako, po ovim trampolendijama je dosta slabija vakcinicija, i tamo je slično ko kod vas, kako čujem.

Da ne bude da ti stalno nešto pljujem Biljanu S., ovaj put je ubola od prvog do poslednjeg slova.

Biljana Srbljanović - Apokalipsa Sada

Priznajem da ni ja nisam znao koliko je tip otkinut od mozga, mada u ovoj fazi anything goes, može da lupi bukvalno bilo šta (što se i dešava).

--- seci ovde ---
U svom poslednjem istupu, koji je, za manje od 24 sata imao više od sto hiljada gledalaca, ipak je prevazišao sebe. Govorio je bukvalno o svemu: o LSD-u kao leku (nije) o Timoti Liriju kao naučniku (nije), Papi koji pokazuje satanistički simbol (ne pokazuje), o Dzonu Lenonu koga je ubila svetska zavera (nije), o sekti “Crna ruža” koja je odnosila mnogo života (nije postojala), o satanističkim ritualima kod bogatih elita (ne znam šta da kažem), o tome kako “ako voziš bicikl u Kanadi i staneš u parku da napumpaš gumu, uhapse te” (ne uhapse te), da je Indija kontinent (nije), da Bil Gejts čeka novo telo u koje će prepisati svoje moždane podatke (ne čeka), o tome kako propada prodaja mobilnih (ne propada), kako psihoterapija nije naučno dokazana (dokazna je), ali je dokazano da od 2-4 posto gena čoveka dolazi od vanzemaljaca (nije dokazano), kako nismo nastali od majmuna (jesmo), kako ima brod u Jadranu koji hvata zatvorenike za Gvantanamo (nema), kako su “memorijski moduli od 64 gigabajta dokazano deponovani u ćelije ljudskog organizma” (nisu deponovani), kako se svinjama u klliničkoj smrti, 6 sati nakon nestanka moždanih talasa, presadjuje mozak i one ožive (ne ožive), da je dinar bolja valuta od evra (nije) i kako je sve ovo već opisao Kjubrik, njegov omiljeni reditelj (nije opisao). Ovo poslednje mi je posebno privuklo pažnju, obzirom da evo, u medicinu se ne razumem, ali su studije filma domen moje akadamske ekspertize. I kada nam Nestorović ispriča kako je on sve gore navedeno shvatio i sve razumeo, gledajući dva najveća filma njegovog omiljenog Kjubrika, “Apokalipsa sada” i “Lovac na jelene”, a njegov domaćin tupog pogleda klima glavom pred veličinom mitske ličnosti gosta, ja se unervozim. Kjubrik nije režirao “Apokalipsu” nego Kopola. Kjubrik nije režirao ni “Lovca” nego Majkl Ćimino. Nebitno, rekli biste. Pa nije baš. Ako ovako lupeta o nečemu ovako prostom, kako li lupeta o onome što ni ne postoji. I pre svega, u čiju to korist?
--- seci ovde ---

gvozden1 gvozden1 20:13 26.09.2021

Re: Zimski semestar

, u medicinu se ne razumem

Dobro je, ostade nešto.

Kako je krenula, pomislih, ima li išta na ovom svetu u šta se ne razume.
maksa83 maksa83 20:23 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Kako je krenula, pomislih, ima li išta na ovom svetu u šta se ne razume.

To nabrojano je ipak samo dodirivanje svih stvari u koje se Nestorović razume. Dvaesčetvorokaratna budala. Ono što je malo zastrašujuće je što ćeš i na ovom blogu naći tela koja emituju toplotu koja veruju u takve stupidarije.
mirelarado mirelarado 20:36 26.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
Kako je krenula, pomislih, ima li išta na ovom svetu u šta se ne razume.

To nabrojano je ipak samo dodirivanje svih stvari u koje se Nestorović razume. Dvaesčetvorokaratna budala. Ono što je malo zastrašujuće je što ćeš i na ovom blogu naći tela koja emituju toplotu koja veruju u takve stupidarije.


Hohštapler i štetočina.
gvozden1 gvozden1 20:42 26.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
Kako je krenula, pomislih, ima li išta na ovom svetu u šta se ne razume.

To nabrojano je ipak samo dodirivanje svih stvari u koje se Nestorović razume. Dvaesčetvorokaratna budala. Ono što je malo zastrašujuće je što ćeš i na ovom blogu naći tela koja emituju toplotu koja veruju u takve stupidarije.


A jel zna neko kad je on fijuknuo?

Prvo, država ga angažovala za ozbiljan posao, a drugo, ovde se o njemu pisalo kao o traženom doktoru, kome su roditelji verovali, tražili veze da dođu do njega, a sad stvarno valja nebuloze.

Liči na klinca koji se duri što su ga šutnuli, pa sad nema mere.

maksa83 maksa83 21:00 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Prvo, država ga angažovala za ozbiljan posao, a drugo, ovde se o njemu pisalo kao o traženom doktoru, kome su roditelji verovali, tražili veze da dođu do njega, a sad stvarno valja nebuloze.

On jeste bio dečiji alergolog i pulmolog kod kog su ljudi dovodili decu iz regiona. Meni je nestao sa radara dok se nije pojavio pored Vučića u onim prvim "haha-to-je-najsmešniji-virus-na-svetu-koji-postoji-samo-na-fejsbuku" Dizni Štab nastupima. Držali su ga tamo nedopustivo dugo, verovatno zato što se Vučić sa njim slikao nacereno prvih nedelja a ovaj pričao baš ono što on želi da čuje. Onda je video da je odneo vrag šalu a idu izbori (za koje je posle na RTS-u tvrdio da se nisu održali, a onaj nesretni Predojević nije smeo da mu protivreči, to je mislim najniža tačka RTS-a u poslednjih ne zna se koliko).

Nezaboravno.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:16 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Odlično napisano, jezičina o kakvoj samo mogu da sanjam.

Nestorović je zli Imbecil, koga su ovde, u početku kad je iskazivao svoju stručnost o kovidu, mnogi hvalili da je nekakav sjajni lekar (mogu misliti na šta je to njegovo lečenje ličilo, to kao što je Mrka bio odličan građevinac, samo što zbog njega i njegove stručnosti ljudi obično nisu umirali). I posle se ja kao nešto čudim što se razne omege sveta na to lepe kao muve na izmet. A šta kaže dr. Scila Mila, mogu samo da zamislim.


Samo da dodam, kad već ukazujem na rezultate masovne vakcinacije, da nam i streličana radi normalno, jedino traže da se nose maske sem kad si na liniji (ne moš da ankeruješ sa maskom), i imaju neki kao prored između gađača, pa kad je sala puna, čekaš svoj red. Dobro, to je tako bilo još od početka kovida i nisu mporali da zatvaraju radnju do sada, nadam se na neće ni u buduće jer je taj prostor koji iznajmljuju užasno skup, lako mogu da bankrotiraju ako nemaju mušterije mesec dva.
maksa83 maksa83 21:30 26.09.2021

Re: Zimski semestar

A šta kaže dr. Scila Mila, mogu samo da zamislim.

Možeš otpr., histerično lupetanje prošarano sa srbin.info level mazarijama.
bene_geserit bene_geserit 23:04 26.09.2021

Re: Zimski semestar

Biljana Srbljanović - Apokalipsa Sada

Nema se više šta novo reći o pomahnitalom zlu antivakcinaša, čija se aktivna, precizno organizovana, odlično finansirana kampanja u korist širenja epidemije Covida, razvaljivanja zdravstvenog, ali i ekonomskog sistema zemlje, od čijih posledica ćemo na kraju svi pocrkati, ali se ipak ni ne može ćutati.

Kakvo je ovo lupetanje.
crossover crossover 23:44 26.09.2021

Re: Zimski semestar

gvozden1
, u medicinu se ne razumem

Dobro je, ostade nešto.

Kako je krenula, pomislih, ima li išta na ovom svetu u šta se ne razume.


To su čuveni FDU stručnjaci. Znamo sve, ko kafanski muzičari. Doduše, ovo jeste domen njene ekspertize, da prepričava somnabulne ludake koji masivno lupetaju po nekim opskurnim jutjub kanalima.
nsarski nsarski 00:10 27.09.2021

Re: Zimski semestar

Liči na klinca koji se duri što su ga šutnuli, pa sad nema mere.

maksa83 maksa83 05:18 27.09.2021

Re: Zimski semestar

somnabulne ludake koji masivno lupetaju po nekim opskurnim jutjub kanalima.

Tip je na TV Happy češće od Vučića.

Inače, naravno da prodaje neki kurcopalcin koji leči sve za 4000 RSD i neke energetske kamene piramide koje držiš na stolu da te čuvaju od svih zala.

Bonus prilog, Dr Sci Mila na TV K1 u duelu sa Vesićem koji pored nje izgleda kao prepametni racionalni heroj.

macak_tosa macak_tosa 09:26 27.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
Kako je krenula, pomislih, ima li išta na ovom svetu u šta se ne razume.

To nabrojano je ipak samo dodirivanje svih stvari u koje se Nestorović razume. Dvaesčetvorokaratna budala. Ono što je malo zastrašujuće je što ćeš i na ovom blogu naći tela koja emituju toplotu koja veruju u takve stupidarije.

Koji su to što veruju u te idiotarije?!
Nikove na sunce, dosta je bilo anonimnosti!
docsumann docsumann 10:11 27.09.2021

Re: Zimski semestar

Timoti Liriju kao naučniku (nije)


Timoti Liri je bio doktor psihologije i vršio je naučna istraživanja (u vezi LSD-ja) na Harvardu, početkom 60-tih.

inače, LSD nije lijek ...još uvijek
zilikaka zilikaka 11:21 27.09.2021

Re: Zimski semestar

Koji su to što veruju u te idiotarije?!
Nikove na sunce, dosta je bilo anonimnosti!

Meni dovoljno što emitujem toplotu. Šta ćeš više.
Ribozom Ribozom 11:59 27.09.2021

Re: Zimski semestar

Nama su u subotu u 16 prestale da vaze sve preporuke. Vec u 10 je grad bio prepun, svi bez maski. Samo mi (ja zbog posla) i koreanci smo nosili maske. Koreanci verovatno nece vise nikad ni da skinu masku. Korona nije prosla, ali je verovatno toliko mali broj nevakcinisanih da su proracunali da se mogu nositi sa njima.

Inace, kad je ajvar u pitanju, preporucujem iz solidarnosti da se napravi malo vise za gladne norvezane . Ja ga ne vucem vise od kako imamo dostojnu 'mamas' zamenu. Ove godine nam dosle i nase sljive pa smo napravili i pekmez. Tako da ne ne bojimo energetske krize u Evropi. I najvaznije, u novootvorenom istocnoevropskom marketu, nasli smo nase paprike u pavlaci. Samo sto nismo zaplakali od srece.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:01 27.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83


Bonus prilog, Dr Sci Mila na TV K1 u duelu sa Vesićem koji pored nje izgleda kao prepametni racionalni heroj.




Urnebesno, sludeli su ženu do suza, samo što iz tašnice nije izvadila inekciju sa vitaminom i bensedinom da se pukne tu pred svima.

"...ja sam francuski kadar, ja ne mogu da lupetam".


A i ovaj Vesić je stvarno zajeban mufljuz, nije vama lako sa njim.
gedza.73 gedza.73 19:27 27.09.2021

Re: Zimski semestar

da nam i streličana radi normalno


A pogledaj Oplenac kralja Petra. Vidi se crkva Svetog Đorđa u pozadini.

magnus magnus 20:49 27.09.2021

Re: Zimski semestar

još da imate sva predavanja na tubetu ko peja sa etf bg
bene_geserit bene_geserit 22:30 27.09.2021

Re: Zimski semestar

Dr Sci Mila na TV K1 u duelu sa Vesićem koji pored nje izgleda kao prepametni racionalni heroj.

Sve ti zavisi od referentne tačke.
Išla sa mojom ženom u školu neka koju su zvali "Olja, riba najbolja". Nadimak dobila tako što je posle neke žurke, kad su je pitali kako je bilo, izjavila "Ako uzmete mene kao referentnu tačku, sve ostale ribe na žurci su bile truba".
crossover crossover 02:22 28.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
somnabulne ludake koji masivno lupetaju po nekim opskurnim jutjub kanalima.

Tip je na TV Happy češće od Vučića.

Inače, naravno da prodaje neki kurcopalcin koji leči sve za 4000 RSD i neke energetske kamene piramide koje držiš na stolu da te čuvaju od svih zala.

Bonus prilog, Dr Sci Mila na TV K1 u duelu sa Vesićem koji pored nje izgleda kao prepametni racionalni heroj.


Ne znam, nikad nisam gledao taj Hepi al ti verujem. Pazi kad me uopšte ne čudi da mufljuz prodaje amajlije protiv uroka. Sreo sam nekoliko takvih doktora, jedan od tih pacova je prodavao neko sranje u tegli koje kao leči sidu i rak, i sve ostale bolesti, i to govno se uredno reklamiralo po televizijama i prodavalo u Domu sindikata. Lik je destilisano zlo. A ova nesrećnica Mila je ozbiljno bolesna u glavi, tužno za gledanje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:55 28.09.2021

Re: Zimski semestar

gedza.73
da nam i streličana radi normalno


A pogledaj Oplenac kralja Petra. Vidi se crkva Svetog Đorđa u pozadini.



Baš lepo. Mada ja streličarstvo vezujem pre svega za Kalemegdan, gde sam još kao mali gledao kako gađaju. To mi je bilo nedostižno tada, skupo, ali ono, klinački san. Da si me video kad su ovde, u zgradi do moje gde sam radio do pre nekoliko godina, otvorili streličanu, sve sam se nogama u guzicu udarao od sreće, išao svaki dan oko ručka, sve kurseve koje su imali pohodio, neke i dvaput, kupio svu opremu, gedžete. Nisam se baš proslavio talentom i rezultatima, a i ne volim da se takmičim, ali to je bilo čisti zen. Tad sam imao i super dvorište, za outdoor gađanje made ne baš mnogo veliko, za to je moralo da se ide u planinu.
maksa83 maksa83 05:05 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Mada ja streličarstvo vezujem pre svega za Kalemegdan, gde sam još kao mali gledao kako gađaju. To mi je bilo nedostižno tada, skupo, ali ono, klinački san.

Isto. Zauzimali su koliko pamtim najčešće onaj šanac u kome je aleja sa tenkovima ali tamo dalje onaj nastavak kada se krene njime gde nema ničeg. Moguće da sam ih ponekad kasnije viđao i na donjem Kalemegdanu ali sećanja kopne i blede.
Milan Novković Milan Novković 10:28 28.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
Mada ja streličarstvo vezujem pre svega za Kalemegdan, gde sam još kao mali gledao kako gađaju. To mi je bilo nedostižno tada, skupo, ali ono, klinački san.

Isto. Zauzimali su koliko pamtim najčešće onaj šanac u kome je aleja sa tenkovima ali tamo dalje onaj nastavak kada se krene njime gde nema ničeg. Moguće da sam ih ponekad kasnije viđao i na donjem Kalemegdanu ali sećanja kopne i blede.

Gracka deca

Ja sam luk i strelu, pa koplje, rabio u prva četiti razreda osnovne. Prigrevačko groblje bilo na ispod 5 minuta peške od kuće i imalo dva dela: novo, tj "naše" i staro, tj Nemačko. I ako smo mi poštovali Nemačke spomenike koji su, nekako, retko i neuredno bili raspoređeni dalje od ulaza (pri ulazu su bili oni skoro pa ko mauzoleji) pošto to niko nije održavao tu je svašta proraslo, šumolika sredina sa mnogo "onih", nit-žbunje-nit-drveće, 4-5-6 metra visoko, organizovano u mnogo ostrvaca.

Oružje sam sam pravio, naravno, tj sami smo pravili, lokalnoj dečurliji je to bila jedina "livada" do koje nije trebalo bar 15-20 minuta hoda (od petog razreda pa nadalje smo batalili lokaciju i prešli na naš Misisipi, kanal DTD, kako je roditeljska pažnja popustila.

Sa kopljem skoro da mi ni Ahil nije bio ravan - jednom zamalo da ulovim fazana. Na "lokaciji" je bilo puno fazana i ... mi mislili tetreba, tj znanje zoologije nam je bilo obimno, ali negativno tada - puno smo znali, ... ali pogrešno ... ne sećam se šta je bilo u pitanju, možda "mali tetreb" ali nemam pojma da li oni uopšte žive u tim krajevima, ko kokoška, ali nekako izgledalo kao da ima manje šanse da poleti od kokoške, oblo i nabijeno, a umelo da leti, nego dosta trčalo i mahalo krilima pre nego što poleti.

Nema veze, tu smo drug i ja skovali kovanicu "spretan ko tetreb" (bilo nam je semšno i "spretan ko irvas" kad bi nam loše išao domaći iz fizičkog (imali napaljenog profu jedno vreme što nas je mnoge naučio da svašta radimo - salto unapred nam je bio vrh, "signature move" - devojčice više cenile. kao i hodanje na rukama, iako je maksimalan skok u dalj pri punoj brzini, sa dočekom na ruke pa kolut unapred, bio zahtevniji

Ps: Malo sam pobrkao time-line, nastvnik iz fizičkog je došao u 5-6 razredu - očigledno smo i tad umeli da skoknemo do te stare lokacije, iako smo se već uveliko u 6. razrednu spuštali na gomili organic đubreta (grane, trska) niz "Misisipi"
nsarski nsarski 10:34 28.09.2021

Re: Zimski semestar

iako je maksimalan skok u dalj pri punoj brzini, sa dočekom na ruke pa kolut unapred, bio zahtevniji


To se u gimnastici zove "leteći kolut"
macak_tosa macak_tosa 10:45 28.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
Mada ja streličarstvo vezujem pre svega za Kalemegdan, gde sam još kao mali gledao kako gađaju. To mi je bilo nedostižno tada, skupo, ali ono, klinački san.

Isto. Zauzimali su koliko pamtim najčešće onaj šanac u kome je aleja sa tenkovima ali tamo dalje onaj nastavak kada se krene njime gde nema ničeg. Moguće da sam ih ponekad kasnije viđao i na donjem Kalemegdanu ali sećanja kopne i blede.

Eeee, tužna starosti.
loader loader 11:00 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Nestorović

Može u rijaliti. Ionako voli da se slika, želi estradni publicitet... A mislim da je negde izjavio kako voli žene; kad to neko baš, baš naglasi, to vuče na širokopojasnu blud. Tu je negde sa Erom Ojdanićem, koji ima neke izjave u smislu da je bio sa 1000 žena itd. Uglavnom, raspojasani doktor treba da bude proglašen šarlatanom. Štetan, štetan...


maksa83 maksa83 11:23 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Oružje sam sam pravio, naravno, tj sami smo pravili, lokalnoj dečurliji je to bila jedina "livada" do koje nije trebalo bar 15-20 minuta hoda (od petog razreda pa nadalje smo batalili lokaciju i prešli na naš Misisipi, kanal DTD, kako je roditeljska pažnja popustila.

Moji streličarski pokušaji su bili prvo kod deda Dragana (babin rođeni brat) u Lici, verovao ili ne (Kosinj), sećam se da smo napravili nešto od nekog drveta i onda sam srećno gađao neki stog sena dok se luk nije presušio i pukao. Drugo streličarstvo je bilo na moru u Orebiću gde su me domorodačka deca naučila da pravim onaj mali luk od žica od kišobrana i krene (strune za pecanje) kojim se lovi riba po plićaku. Najveći problem je bio naći rashodovan kišobran koji nikome ne treba (kišobran na moru je već sam po sebi egzotičan ajtem). Ovo je već bila ozbiljnija stvar, stvarno si uz malo sreće mogao da uloviš salpu/cipla do recimo 10-15 cm.

Sa kopljem skoro da mi ni Ahil nije bio ravan - jednom zamalo da ulovim fazana.

Lovio si fazana u Vojvodini a ne znaš šta je kretoš, to mi je neverovatno, mada je kretoš zajbana stvar. To catch a kretoš you have to think like a kretoš.
maksa83 maksa83 11:40 28.09.2021

Re: Zimski semestar

macak_tosa
maksa83
Mada ja streličarstvo vezujem pre svega za Kalemegdan, gde sam još kao mali gledao kako gađaju. To mi je bilo nedostižno tada, skupo, ali ono, klinački san.

Isto. Zauzimali su koliko pamtim najčešće onaj šanac u kome je aleja sa tenkovima ali tamo dalje onaj nastavak kada se krene njime gde nema ničeg. Moguće da sam ih ponekad kasnije viđao i na donjem Kalemegdanu ali sećanja kopne i blede.

Eeee, tužna starosti.

Od sećanja koja blede istakao bih i gledanje takmičenja rvača pelivana na donjem Kalemegdanu. Bili smo klinci i nismo imali pojma šta je to i otkud tu odjednom neki nauljeni ljudi u kožnim pantalonama, ostali sede u krug dok se dvojica guraju. Tek kao mnogo stariji sam saznao šta je to (i kako je nastala poslastičarnica Pelivan u kojoj sam za života stukao nekoliko tona sladoleda), a iskreno i dan danas mi je čudno da je Goranaca u Beogradu bilo toliko da i nekoliko stotina godina kasnije organizuju ta takmičenja. Sumo rvanje osmanlijskog carstva koje je preživelo u Beogradu bar do kasnih sedamdesetih ranih osamdesetih. Mikrokultura koja je sigurno do sada nestala, što je šteta. Bar je Pelivan kao jedan od retkih preživelih toponima iz detinjstva još uvek tamo gde je i bio.

docsumann docsumann 11:50 28.09.2021

Re: Zimski semestar

ja bio ubjeđem da se kaže - pelikan


EDIT: da se manem glupih fora, pelivanjenje je đavolski naporan sport. rvanje i bez lubrikanata je izuzetno teško, a mož mislit kako je tek rvati se s mutantom između međeda i jegulje.
maksa83 maksa83 11:51 28.09.2021

Re: Zimski semestar

ja bio ubjeđem da se kaže - pelikan

To je drugo, ona ptica od koje se prave gumice za brisanje.
maksa83 maksa83 11:58 28.09.2021

Re: Zimski semestar

EDIT: da se manem glupih fora, pelivanjenje je đavolski naporan sport. rvanje i bez lubrikanata je izuzetno teško, a mož mislit kako je tek rvati se s mutantom između međeda i jegulje.

Navodno su te stvari mogle da traju bukvalno letnji dan do podne, satima, a pravila su bila jasna - dok ga ne oboriš na leđa ili digneš iznad visine njegovih kolena ili se on ne preda, a mogu i obojica da stanu i dignu ruku i traže da se sudi nerešeno. Poslastičarnicu Pelivan je otvorio rvač od para koje je dobio kao nagradu za prvo mesto 1861. godine (da, poslastičarnica je stara 160 godina). Prvo je bila u blizini današnjeg Narodnog pozorišta pa kada je to postradalo u bombardovanju 41. premestio se ovde gde je i dan danas prekoputa glavne Pošte.
docsumann docsumann 12:03 28.09.2021

Re: Zimski semestar

mene je još otac uputio na njih kao na poslastičarnicu koja pravi najbolji sldaoled u Beogradu, godinama prije nego što sam otišao na studije.
i nije me prevario.
gedza.73 gedza.73 12:14 28.09.2021

Re: Zimski semestar

srdjan.pajic
Nisam se baš proslavio talentom i rezultatima, a i ne volim da se takmičim, ali to je bilo čisti zen.


Isto. Mora čovek da ima neki ventil, nešto što ga drži da ne flipne.
maksa
Moji streličarski pokušaji su bili prvo kod deda Dragana (babin rođeni brat) u Lici, verovao ili ne (Kosinj), sećam se da smo napravili nešto od nekog drveta i onda sam srećno gađao neki stog sena dok se luk nije presušio i pukao.

Mi smo k'o klinci pravili od vrbe a luk je bio najsličniji onoj pominjanoj testerici iz OTO-a.

Bar materijala imalo u izobilju, sad skoro takvu vrbu (osim onih ukrasnih) nešto nisam i video.

gedza.73 gedza.73 12:14 28.09.2021

Re: Zimski semestar

jbg. dvoklik.
milisav68 milisav68 12:55 28.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
a iskreno i dan danas mi je čudno da je Goranaca u Beogradu bilo toliko

Da, ostalo je pičkamaterina :)

Nije ti palo na pamet da ih ima i van Beograda.

U Palanci postoji više od sto godina poslastičarnica Pelivan, drže je Goranci, sladoled i kolači su isti (ako ne i bolji) kao u Beogradskom Pelivanu, tj bili su takvi, do pre par godina, dok mlađi naslednici nisu preuzeli posao, i počeli malo da fußerišu.

Pretpostavljam da su i oni išli na ta druženja, a nisu jedina porodica Goranaca u Palanci, jedna drži poznatu lokalnu pekaru.

alselone alselone 13:03 28.09.2021

Re: Zimski semestar

U skoro svakom gradu ima poslastičarnica koja se zove Pelivan.
Eventualno Korzo.
maksa83 maksa83 14:05 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Da, ostalo je pičkamaterina :)

Dobro nemoj biti odmah provincijalno nakostrešen, evo imali ste i vi Gorance, are we good now?

Iskreno nije mi palo na pamet da ih je bilo puno van Beograda, mislio sam da ih ima samo ovde nešto malo i mnogo više tamo oko Šare odakle su inače.

U Palanci postoji više od sto godina poslastičarnica Pelivan, drže je Goranci, sladoled i kolači su isti (ako ne i bolji) kao u Beogradskom Pelivanu, tj bili su takvi, do pre par godina, dok mlađi naslednici nisu preuzeli posao, i počeli malo da fußerišu.


Ovo je dokumentovano OG, prvi Pelivan, sad vidim da sam pogrešio nije - 1861. nego 1851. a otvarali su se posle i drugi po gradu, međutim Pelivan je izgleda bio sinonim za sladoled i vrlo etabliran (ali nezaštićen) kao brend pa su i drugi uzimali to ime. Ovaj originalni Pelivan je recimo snabdevao i dvor Kralja Petra i bio (kako sad vidim) mnogo čuveniji nego što sam mislio - recimo nisam imao pojma da ga pominje i Andrić u "Znakovima pored puta" kao obaveznu destinaciju. Sećam se da kada je umro matori Pelivan tamo devedesetih sladoled ceo taj dan bio dž. ogroman red, svi su bili u radnji tog dana na podeli pošto je bila gužva, čak i ćerka Ajša koja je išla sa mnom u školu koju osim tada nisam viđao u samoj poslastičarnici.

Sad vidim da umal' dostanemo bez Pelivana, izgleda da su ga i komunisti malo hapsili posle rata pošto je hteo da širi radnju i drndali ga redovno jer je to bio ozbiljan biznis (ali suviše mali da ga nacionalizuješ i napraviš OUR NARODNI SLADOLED), ali su ga pustili na miru pošto su se u međuvremenu i oni navukli na njegov sladoled.

Meni je omiljeni Pelivan ukus malaga, mislim da je bila najbolja u krugu od mnogo kilometara, posle kada sam se preselio otkrio sam Bombaj koji ima skoro isto tako dobru malagu dalje na Bulevaru ali ne znam kada je on otvoren pošto mi je ranije sve na Bulevaru posle Vuka bilo "tamo nešto negde", mislim da i njega drže Goranci.

Pelivan

Edit: zamisli koja je to bila zajebancija praviti tada sladoled u XIX veku, bez struje, zamrzivača, ledomata - ubaciš led napravljen ko zna kako iz neke podzemne ledare i mešaš mešaš mešaš, a nemaš ništa što bi ti posle održavalo temperaturu, a ono od jaja i mleka.

P.P.S.: Породица је стекла углед, па је Малић Пеливановић изабран за посланика у Скупштини Југославије после Првог светског рата.
P.P.P.S. Srbi oslobođeni stega komunizma su nastavili tu tradiciju na neki svoj šašav način pa je sledeći narodni poslanik ugledni građanin poslastičar bio Željko Ražnatović Arkan.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:46 28.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
Mada ja streličarstvo vezujem pre svega za Kalemegdan, gde sam još kao mali gledao kako gađaju. To mi je bilo nedostižno tada, skupo, ali ono, klinački san.

Isto. Zauzimali su koliko pamtim najčešće onaj šanac u kome je aleja sa tenkovima ali tamo dalje onaj nastavak kada se krene njime gde nema ničeg. Moguće da sam ih ponekad kasnije viđao i na donjem Kalemegdanu ali sećanja kopne i blede.


Tamo sam ih poslednji put video, to je bilo pre više od 20 godina, pored onog zida na donjem Kališu. Kakav ambijent...

Kad smo kod sećanja, kad sam bio klinja, igrali smo hokej na Kaloviti, to je bila standardna aktivnost za svu decu zimi, vodio nas moj ćale u početku pa je on igrao hokej sa drugim ćalcima, a mi klinci, isto, samo malo dalje. Sećam se da si morao da paziš kad ti pak ode u neke delove kanala gde su izlivali kanalizaciju, a to je na svakih par desetina metara, tu je zbog toplih govana led bio vrlo tanak ako ga je uopšte i bilo, i mogao si da upadneš i da se neslavno udaviš u žitkoj masi neugodnog mirisa.
Halu pionir smo otkrili tek kasnije, a i to je bilo samo radi slobodnog klilzanja, muvanja devojčica.

angie01 angie01 14:46 28.09.2021

Re: Zimski semestar

kad kazes Pelivan, meni je prav asocijacija boza, krempite i sampite i alva od meda.







srdjan.pajic srdjan.pajic 14:53 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Bar je Pelivan kao jedan od retkih preživelih toponima iz detinjstva još uvek tamo gde je i bio.



Pelivana, tog na Bulevaru Revolucije, sa decom obiđem svaki put kad se leti zadesimo u Srbiji (obično posle obilaska Teslinog muzeja, posle čega se prvo malo igramo u onom tvom Pionirskom parku, pa kod Pelivana). Nama sa Čačača periferije je to uvek bilo pojam graCke poslastičarnice u koju se išlo kao na hodočašće, znači retko i svečano. Dobro, sad je to prilično moderna slastičarna, nema više tu starinsku patinu i nemaš utisak da si na takoreći istorijskoj lokaciji. Ali su im slatkiši i dalje sasvim korektni.

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:27 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Da, ostalo je pičkamaterina :)


U Kragujevcu je bio onaj neki Ćemal (zvali smo ga Ćamil), to nam je bila obavezna destinacija posle pećinarenja, ono, umeli smo čak iz Zapadne ili Istočne Srbije da potegnemo u Kragujevac posle akcije, da se ožderemo sladoleda (dobro i da obiđeme tu neke kolege) jer je bio stvarno dobar, mada bi posle par dana pećinarenja dobro bilo i masno ćebe uvaljano u šećer i malo ohlađeno ako može.

Tako smo jednom došli suviše kasno, i šta ćemo sad, parkirali ispred Ćamila trabanta punog speleloške opreme, plus nas troje unutra, rešeni da odstpavamo i sačekamo otvaranje. Ja sam se nešto budio noću i video sam kako nam pored kola stoje dva pandura ćoškaša, i čuvaju, legitimišu one koji prođu pored i zaviruju. Nas nisu dirali do ujutro kad smo poustajali, i onda su prišli, uljudno pitali ko smo i šta smo i šta radimo tu, i kad smo im rekli da smo speleolozi iz Beograda i da čekamo Ćemala da otvori radnju, popadaše od smeha, i odoše.

milisav68 milisav68 17:08 28.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
Pelivan je izgleda bio sinonim za sladoled i vrlo etabliran (ali nezaštićen) kao brend pa su i drugi uzimali to ime.

Ne, Pelivan znači rvač, pa je osnivač to uzeo kao porodično prezime.

A poslastičarnicu dobio na opkladi za rvanje sa nekim Turčinom :)

Neki mornar Simbad je bio toliki siguran u sebe, da je uložio svoju radnju.

Inače, i ja sam voleo malagu (i čokoladu), mada tada baš i nije bilo mnogo izbora, bila još vanila, limun, jagoda i banana.

Eh kakav je to bio sladoled, pravili smo i kombinacije sa ubačenom kuglom u limunadu.Uh!

gedza.73 gedza.73 17:16 28.09.2021

Re: Zimski semestar

U Kragujevcu je bio onaj neki Ćemal

Čuj neki. Jedan moj drugar sedne u taksi i kaže taksisti
'Do Ćemala'
- A gde ti je to?
- Stani da izađem. Neće mene da vozi taksista koji ne zna gde je Ćemal.

Ćerka je sad otvorila u kući.

Preko puta Ćemala imaš još Goranaca, i to od one prave gradske gospode.

Ceo Čačak, Milanovac i taj kraj od tamo koji je išao preko Rudnika (dok Vučić nije uradio puteve i to više nego Tito zato njemu fala) je na doručak svraćao u Topolu u pekaru. Ljudi su kao zlato. Mislim da kad bi neko došao sa strane i počeo, ne daj Bože, da im pravi probleme da bi ga lokalci odvalili od batina.

parkirali ispred Ćamila trabanta punog speleloške opreme, plus nas troje unutra, rešeni da odstpavamo i sačekamo otvaranje

Spavali ste na nekih pedeset metara od spomenika štafeti


Pogledaj samo na šta vam liči, pola slova otpalo, k'o Đejms Bond šifrovano pismo.

Nego jel' se sećaš one diskusije oko spomenika srpskom vojniku? Beše nedostajala pločica.
Bilo je u fazonu 'vi srpski nacionalisti, vidite na šta vam liči spomenik, što se ne organizujte'. Za ovo komunističko ruglo u centru bi išla priča
'Kako država dozvoljava da joj ovako propada kulturna baština, što ne izdvoji pare i sredi ovo'


Stvarno bre jel' postoji neki viđeniji komunistički Baja Patak a da je ostavio zadužbinu, fond, šta god. Samo bre gledaju d'ukradu za sebe (ili da rukovode tuđom imovinom) i uvek im je malo



maksa83 maksa83 17:22 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Ne, Pelivan znači rvač, pa je osnivač to uzeo kao porodično prezime.

A poslastičarnicu dobio na opkladi za rvanje sa nekim Turčinom :)

Nisam ni mislio da pelivan znači sladoled jebote. :))) Nego da je Pelivan kao prva poslastičarnica postao brend za poslastičarnice ("Josip Kraš, heroj naš, u ratu se borio - u keks se pretvorio" ) pa su Pelivan poslastičarnice počele da niču okolo.

Pelivan inače znači otpr. "snagator" na persijskom odakle su ga Turci pokupili.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:11 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Eh kakav je to bio sladoled, pravili smo i kombinacije sa ubačenom kuglom u limunadu.Uh!


U, to je bilo super, imali smo i neko ime za to, ali sad ne mogu da se setim, a, da setio sam se, mi smo to zvali špricer. To nije bilo standardni proizvod, nego specijalno za mušterije koje traže.


A kao klinci smo se takmičili ko može više kugli da pojede to je bilo u nekom 6. ili 7. osnovne, ja sam pao negde na 25 recimo, a moj drugar maksa (ne ovaj sa bloga, nego neki Dragan, iz osnovne škole) je olešio 40+ kugli, da nisam bio tu i gledao, ne bih verovao. Gde mu je stalo, ja ne znam, jer je bio tanak kao štap. Inače sam odrastao sa sinom vlasnika te poslastičarnice, Šabanom, radnje je i dalje tamo gde je bila i on je sad drži, samo je imao pauzu od desetak godina kad je bilo baš sranje biti goranac u gradu, par puta su mu razbijali radnju i mazali farbom, pa je izdao nekima za piceriju i otišao na Kosovo. Ali posle se vratio kad se to malo smirilo. Moja kuća je inače bila prva do te poslastičarnice a sa druge strane - pekara, makedonska. Idealna lokacija za odrastanje, samo da je imala kanalizaciju (dobro i telefon, i trofaznu struju, ali da ne zakeram previše, dovoljna bi bila i samo kanalizacija).




srdjan.pajic srdjan.pajic 18:16 28.09.2021

Re: Zimski semestar

reko puta Ćemala imaš još Goranaca, i to od one prave gradske gospode.



Bio je tu dobar i onaj neki Zoki, kod njega smo se kasnije prešaltovali na preporuku nekog drugara koji je živeu u KG, ali samo jednom ili dva puta, meni je Ćemal bio bolji. Posle sam emigrirao i više nikad tamo nisam bio. Nisam vodio familiju u taj kraj to jest centar Srbije, baš bih mogao to da uplaniram sledeći put kad budemo dolazili. Taman i druga omegu da obiđem da ne mora da juri po blogovima da me bije. A i ti si valjda tu negde pored, ako sam dobro razumeo, u nekoj kragujevačkoj Krnjači?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:37 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Pogledaj samo na šta vam liči, pola slova otpalo, k'o Đejms Bond šifrovano pismo.



Pa da, to dolazi sa revizijom, heroji padaju u zaborav, spomenici se zapuštaju, ruše ili premeštaju, nacionalizam i isprazno srbovanje je u punom zamahu, dobro, sad, štafeti nisu baš morali i spomenik da dignu, ali ajde, kad su ga već digli a i nije loš u vajarskom smislu, nije red da bude ovako zapuštem. Nego jesu li u međuvremenu postavili nekog ulaštenog četnika u nežnom naručju sa esesovcem, da plaši čestitog Ćemala i ljude kad prelaze preko pešačkog prelaza?



nikvet pn nikvet pn 18:38 28.09.2021

Re: Zimski semestar

srdjan.pajic

kombinacije sa ubačenom kuglom u limunadu.Uh!

U, to je bilo super, imali smo i neko ime za to, ali sad ne mogu da se setim, a, da setio sam se, mi smo to zvali špricer
.

Ухух...Тако важан детаљ из детињства да изветри...

Дакле другови да разјаснимо: шприцер је било пола боза пола лимунада, то је био шприцер. А кад у чашу звекне куглу по твојој жељи па притисне ручку да је лагано залије лимунадом то се звало - шиз!



srdjan.pajic srdjan.pajic 18:41 28.09.2021

Re: Zimski semestar

- шиз!


Nema šansi, to se tako zvalo možda kod tebe u paraćinskoj vukojebini. A taj primitivizam mešanja boze i limunade nisam nikad video, evo već mi je zlo od pomisli na takvu abominaciju.
angie01 angie01 18:41 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Дакле другови да разјаснимо: шприцер је било пола боза пола лимунада,



srdjan.pajic srdjan.pajic 18:44 28.09.2021

Re: Zimski semestar

angie01
Дакле другови да разјаснимо: шприцер је било пола боза пола лимунада,






angie01 angie01 18:44 28.09.2021

Re: Zimski semestar

A taj primitivizam mešanja boze i limunade nisam nikad video,


kako nisi, pa bilo je preko puta Doma omladine i na Z vencu, kod bus stanice.
gedza.73 gedza.73 18:46 28.09.2021

Re: Zimski semestar

A i ti si valjda tu negde pored, ako sam dobro razumeo, u nekoj kragujevačkoj Krnjači?

Tu sam. Seljak. Kad već oću da živim na selu koji ću đavo u predgrađe

Ako dođeš, tu sam da vas ugostim.

meni je Ćemal bio bolji

Jeste. Ubedljivo najbolji. Izgleda da je od Italijana nabavljao sastojke za sladoled ali i kolači i limunada su mu bili odlični. Neizveštačeno ljubazni, jednostavno im bilo u prirodi. Kao klincima nam bio nezabilazna njihova poslastičarnica (posle su tu isto bili neki fini radnici koji su otišli u Skandinaviju) i crveni kiosk sa vrišlama. Brkata baba u plavom kombinezonu koja ti zavali viršle sa senfom u dva parčeta hleba, zavije u salvetu pa onda jedeš malo sendvič a malo papir zalepljen od pare i vode.

A sve to začinjeno mirisom dima iz Energetike u kome se nalazilo sve od uglja, mazuta preko mrtvih pasa do UFO sastojaka (nešto kao kad su pravili kriptonit pa im nedostajalo par procenata za kompletan bućkuriš... e tako isto samo što mnogo smrdelo).

Koji je to stres za jedno mlado biće kad još pamtim taj smrad.

Ove druge Gorance što sam pomenuo nisu držali poslastičarnicu. Moji se znali, mi deca smo bili tu negde generacija (posle odrasli ljudi) a uvek su mi bili primer kako treba da izgleda jedna gospodska, urbana srednja klasa. Tu je i Džegerov (Smak) otac držao malu šivarsku (sad bi me Pikac ispravio) radnju.



Kad sam već kod uspomena. Moje prvo veliko pijanstvo je bilo na ovom koncertu.






srdjan.pajic srdjan.pajic 18:46 28.09.2021

Re: Zimski semestar

angie01
A taj primitivizam mešanja boze i limunade nisam nikad video,


kako nisi, pa bilo je preko puta Doma omladine i na Z vencu, kod bus stanice.


Gde preko puta, u Lole Ribara? Jeste, tu je bila dobra poslastičarnica, ali te perverzije se ne sećam, niti bi mi palo napamet da to tražim.

Na Zelenjaku se ne sećam poslastičarnice, a tuda sam uvek samo prolazio što sam brže mogao, da mi neko ne proda ciglu.
zilikaka zilikaka 18:49 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Nema šansi, to se tako zvalo možda kod tebe u paraćinskoj vukojebini. A taj primitivizam mešanja boze i limunade nisam nikad video, evo već mi je zlo od pomisli na takvu abominaciju.

I u ovoj mojoj. Kako drukčije nego špricer. Moj pokojni stric je bukvalno imao otvoren račun kod jednog lokalca da bi mogao uvek da svrati i sune čašu toga u prolazu. Naravno i mi deca smo teretili naveliko taj kontom sladoledom i kolačima.
A to za sladoled u limunadi ne znam da ima ime.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:51 28.09.2021

Re: Zimski semestar

. Brkata baba u plavom kombinezonu koja ti zavali viršle sa senfom u dva parčeta hleba, zavije u salvetu pa onda jedeš malo sendvič a malo papir zalepljen od pare i vode.


E, tačno tako, takve su birali baš po tim specifikacijama. Ja sam najviše voleo one (mada su sve bile iste, standardizovane do najmanjeg detalja čak i količinu salvete koju pojedeš) kod Doma omladine, to jest tamo na uglu Trga Republike pre nego što je napravljen onaj staklenac, ćale nas (sestru i mene) iz Krnjače odvede na engleski u Dom omladine, pa vata zjale dok mi ne završimo, i onda nas odvede na te viršle. A ja gladan kao džukac, ceo čas engleskog samo o tim viršlama maštam i kako ću polako da ih jedem, da mi duže traju.


milisav68 milisav68 18:53 28.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83

Nisam ni mislio da pelivan znači sladoled jebote. :)))

A jbga, napisao si da je - Pelivan izgleda bio sinonim za sladoled :)

Nema veze, razjasnili smo se :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:54 28.09.2021

Re: Zimski semestar

zilikaka
Nema šansi, to se tako zvalo možda kod tebe u paraćinskoj vukojebini. A taj primitivizam mešanja boze i limunade nisam nikad video, evo već mi je zlo od pomisli na takvu abominaciju.

I u ovoj mojoj. Kako drukčije nego špricer. Moj pokojni stric je bukvalno imao otvoren račun kod jednog lokalca da bi mogao uvek da svrati i sune čašu toga u prolazu. Naravno i mi deca smo teretili naveliko taj kontom sladoledom i kolačima.
A to za sladoled u limunadi ne znam da ima ime.


Eto ti sad, izgleda da je ta devijantna pojava bila široko rasprostranjena. Stvarno nisam znao za to (i drago mi je što nisam, mislim, kakve veze imaju limunada i boza sem što su istog agregatnog stanja, to kad pomešaš ne može da liči ninašta, ni na bozu ni na limunadu).

angie01 angie01 18:56 28.09.2021

Re: Zimski semestar


Gde preko puta, u Lole Ribara?


u Makedonskoj,na pocetku.

...a znam i za vreziju iz nekih drugih gradova, limunada i malina, sve tezak vestak iz onih aparata sto buckaju, pa taj spricer izgleda kao Mai Tai.
nsarski nsarski 18:56 28.09.2021

Re: Zimski semestar

A to za sladoled u limunadi ne znam da ima ime.


Ice cream soda. (Verzija u bilo kojoj "sodi" )

gedza.73 gedza.73 18:59 28.09.2021

Re: Zimski semestar

srdjan.pajic
heroji padaju u zaborav, spomenici se zapuštaju, ruše ili premeštaju,

Ma jok. Da vidiš čuda još ima tih subnorovaca koji se ogrebu da im neko sponzoriše buket plastičnog cveća al' da se uhvate za novčanik i urede od svog novca spomenike to da vidiš nećeš.
Nego jesu li u međuvremenu postavili nekog ulaštenog četnika u nežnom naručju sa esesovcem, da plaši čestitog Ćemala i ljude kad prelaze preko pešačkog prelaza?

Nisu. Još nisu vratili ni pokradene lokale, stanove ni zgrade po onoj okolini. Muku muče pošteni ljudi sa tim lopovima.

Jedini spomenik što su postavili je žrtvama koje su komunisti pobili u Kapislani i po okolini nakon rata. 'Žrtvama revolucionarnog terora'

Imali smo mi lepe spomenike nego ovi tvoji komunisti prepravljali ili uništavali. Tako su spomeniku Palim Šumadincima odsekli ruku a kralja Aleksandra zakačili za tenk ovih tvojih Rusa i srušili (posle ga pretopili ili zakopali).

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:00 28.09.2021

Re: Zimski semestar

angie01

Gde preko puta, u Lole Ribara?


u Makedonskoj,na pocetku.

...a znam i za vreziju iz nekih drugih gradova, limunada i malina, sve tezak vestak iz onih aparata sto buckaju, pa taj spricer izgleda kao Mai Tai.


Da, Makedonska, zaboravio sam, ali se sećam slastičarne. A šta je sad tamo?
milisav68 milisav68 19:05 28.09.2021

Re: Zimski semestar

srdjan.pajic

Nema šansi, to se tako zvalo možda kod tebe u paraćinskoj vukojebini. A taj primitivizam mešanja boze i limunade nisam nikad video, evo već mi je zlo od pomisli na takvu abominaciju.

Sad mi je jasno odakle tolike frustracije, odrastanje u ČaČaČa stvarno pravi traume :)

Evo vidiš da se svuda tako zvalo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:06 28.09.2021

Re: Zimski semestar

milisav68
srdjan.pajic

Nema šansi, to se tako zvalo možda kod tebe u paraćinskoj vukojebini. A taj primitivizam mešanja boze i limunade nisam nikad video, evo već mi je zlo od pomisli na takvu abominaciju.

Sad mi je jasno odakle tolike frustracije, odrastanje u ČaČaČa stvarno pravi traume :)

Evo vidiš da se svuda tako zvalo.


Ma jebo vas špricer i ko ga izmisli, i kad ga pomenuh!
angie01 angie01 19:15 28.09.2021

Re: Zimski semestar


Eto ti sad, izgleda da je ta devijantna pojava bila široko rasprostranjena


imali smo obicaj u gimnaziji, da sednemo tako posle skole, kada je hladno vreme, pa bude neprijatno da se bleji napolju u slatkaru-kako smo zvali poslasticarnicu-i nas 5,6, naruci taj jedan spricer,jer nismo imali vise love, potrosili smo sve na uzinu, pa smo jedva napabircili svi zajedno neku sicu za tu jednu casu,...pa je izgledalo smesno/otuzno, ona guzva za malim stolom oko jedne case buckurisa u debelom staklu, koje je uvek delovalo kao da je masno,...bogami, umeli smo da dobro odsedimo i cevcimo ono muceno pice,...dok sve sporen stvari ne izrecikliramo,...tako da gajim specijalnu emociju prema spriceru.
angie01 angie01 19:18 28.09.2021

Re: Zimski semestar

A šta je sad tamo?


milsim da je neka radnja neke modiskinje- neke zenske gluposti,...ako je jos uvek....u poslednje vreme se brzo menjaju vlasnici i namena.
bene_geserit bene_geserit 19:51 28.09.2021

Re: Zimski semestar

P.P.P.S. Srbi oslobođeni stega komunizma su nastavili tu tradiciju na neki svoj šašav način pa je sledeći narodni poslanik ugledni građanin poslastičar bio Željko Ražnatović Arkan.

Ti si nešto zbunjen, Arkan - proteže Stane Dolanca i radnik UDBE (kako beše ono Dolancovo "jedan Arkan vredi više nego cela UDBA" ), je upravo bio odraz toga da se Srbi nisu oslobodili stega komunizma.
maksa83 maksa83 19:57 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Ti si nešto zbunjen, Arkan - proteže Stane Dolanca i radnik UDBE (kako beše ono Dolancovo "jedan Arkan vredi više nego cela UDBA" ), je upravo bio odraz toga da se Srbi nisu oslobodili stega komunizma.

Ti si zbunjen, Arkan je u tom trenutku glasno deklarisani Srbin i Pravoslavac koji je tvrdi da je shodno svemu tome njegov vrhovni komandant Patrijarh Pavle. Ako tvrdiš suprotno onda je i i Putin neumrla KGB komunjara.
alselone alselone 20:07 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Arkan je u tom trenutku glasno deklarisani Srbin i Pravoslavac koji je tvrdi da je shodno svemu tome njegov vrhovni komandant Patrijarh Pavle

Pa to je samo maska.
bene_geserit bene_geserit 20:10 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Arkan je u tom trenutku glasno deklarisani Srbin i Pravoslavac koji je tvrdi da je shodno svemu tome njegov vrhovni komandant Patrijarh Pavle

Ma kako da ne. Pa i na sahrani su mu od političara bili samo Julovci (Vulin), pitam se zbog čega. Mafijaš udbaškog porekla. To je ono što komunizam ume da iznedri.
alselone alselone 20:12 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Prebrojavamo Gorance po gradovima? :=) Samo u Somboru, tamo na kraju sveta, gde ako još malo ploviš panonskim morem padneš sa ivice sveta kao u Asteriksu, Goranci su držali sve pekare i poslastičarnice do sredine devedesetih.

Bio jedan što su mu zapalili budicu za vreme bombardovanja, pa je opština obnovila i stavila Slobinu sliku, pa je zapalili sutra ponovo.
alselone alselone 20:14 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Ma kako da ne. Pa i na sahrani su mu od političara bili samo Julovci (Vulin), pitam se zbog čega. Mafijaš udbaškog porekla. To je ono što komunizam ume da iznedri.

Ma čiste komunjare koji su obukli druge dresove koji su se prodavali u tom momentu. Mene čudi zašto Maksa sluša šta neko kaže umesto da gleda šta radi. I to ne površinski šta radi (da ne spomene još božemeprosti šta je oblačio), nego zaista šta radi i sa kim i na koji način.
Ribozom Ribozom 20:19 28.09.2021

Re: Zimski semestar

srdjan.pajic
milisav68
srdjan.pajic

Nema šansi, to se tako zvalo možda kod tebe u paraćinskoj vukojebini. A taj primitivizam mešanja boze i limunade nisam nikad video, evo već mi je zlo od pomisli na takvu abominaciju.

Sad mi je jasno odakle tolike frustracije, odrastanje u ČaČaČa stvarno pravi traume :)

Evo vidiš da se svuda tako zvalo.


Ma jebo vas špricer i ko ga izmisli, i kad ga pomenuh!


A nesto se zvalo 'kacamak'. Mislim da je sladoled+sampita+boza.
Btw, nemojte da gorance trpate u stereotipe. Mojoj drugarici cale bio operski pevac recimo.


maksa83 maksa83 20:26 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Mene čudi zašto Maksa sluša šta neko kaže umesto da gleda šta radi

Pa ja sam gledao šta radi, Arkan svakako nije radio na očuvanju Jugoslavije ni vraćanju komunističke partije na vlast (mislim, onda bi valjda bio pod komandom Anta Markovića), nego je aktivno učestovao u nekoj formi pravljenja velike Srbije. Mogu vrlo pouzdano da ti kažem da savezni DB ne postoji od 1990. godine, rasformiran je.

Ako nije to radio, šta je onda radio?

Najluđa stvar bi bila da Arkanu pripisujemo neku idelogiju, tip je prosto ubica i kriminalac. Ok, i poslastičar.
alselone alselone 20:30 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Najluđa stvar bi bila da Arkanu pripisujemo neku idelogiju, tip je prosto ubica i kriminalac.

Ko i njegovi komunisti. Nije tu bilo nikakve ideologije osim pukog očuvanja vlasti.
alselone alselone 20:33 28.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83 maksa83 20:36 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Ko i njegovi komunisti. Nije tu bilo nikakve ideologije osim pukog očuvanja vlasti.

To je sweeping claim, Arkan je jedan i za njega se može vrlo pouzdano reći ko je i šta je bio i čime se bavio (Arkan komunista - ludilo, tip klasičan krimos iz romana). "Arkanovi komunisti" je bio savezni DB i Stane Dolanc koji je bio na čelu tog nečega što je rasformirano (ljudi otpušteni i poslati u prevremene penzije) 1990. godine, obaška što je do tada po inostranstvu kokao mahom ustaške disidente.

Za koga je Arkan onda radio u potonjim godinama? Za komuniste? Koje komuniste?
alselone alselone 20:42 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Za koga je Arkan onda radio u potonjim godinama? Za komuniste? Koje komuniste?

U svakoj od ovih rasprava poslednjih nedalja, u kojima nisam učestvovao, ti si obično tražio da ti se imenuje i konrektno kaže koji komunisti.

Niko se od njih nije zvao komunistima, nisu imali KPJ, i nisu nosili petokrake, to je u redu, ali nasledstvo, ljudstvo, metode, odnos prema životu, odnos prema privredi, prema ljudskim pravima, prema ekonomiji, prema vrednostima, prema svetu i državama u svetu, prema političkim partijama u svetu , prema praktično svemu - to je pravo komunjastvo SFRJ tipa, potpuno jednako kao pedesetih, šezdeseih i sedamdesetih. To je to, samo sa drugim dresom za koji je masa htela da navija u tom momentu.
alselone alselone 20:46 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Srbija nije bila nacionalistička država. Norveška je nacionalistička država; Srbija je komunistička sa klovnovskim nosom nacionalizma.

Da tako uprostim.
alselone alselone 20:49 28.09.2021

Re: Zimski semestar

obaška što je do tada po inostranstvu kokao mahom ustaške disidente.

Jesi gledao Vidimo se u čitulji?
Kokanje ustaša je prestalo davno pre toga.
maksa83 maksa83 20:52 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Niko se od njih nije zvao komunistima, nisu imali KPJ, i nisu nosili petokrake, to je u redu, ali nasledstvo, ljudstvo, metode, odnos prema životu, odnos prema privredi, prema ljudskim pravima, prema ekonomiji, prema vrednostima, prema svetu i državama u svetu, prema političkim partijama u svetu , prema praktično svemu - to je pravo komunjastvo SFRJ tipa, potpuno jednako kao pedesetih, šezdeseih i sedamdesetih. To je to, samo sa drugim dresom za koji je masa htela da navija u tom momentu.

Ovo je zanimljivo, zato što nas strane sa kojima smo ratovali od devedesete na dalje ne percipiraju kao komuniste nego kao srboĆetnike sa hegemonskim pretenzijama, a svakako niko od njih nije Arkana posmatrao u ključu komunizma, ovo poslednje ti što bi rekla zapadna plemena garantiram. Kao ni npr. Šešelja (on je jedna od većih hrvatskih opsesija verovatno i dan danas) uostalom.
alselone alselone 20:55 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Ovo je zanimljivo, zato što nas strane sa kojima smo ratovali od devedesete na dalje ne percipiraju kao komuniste nego kao srboĆetnike sa hegemonskim pretenzijama, a svakako niko od njih nije Arkana posmatrao u ključu komunizma, ovo poslednje ti što bi rekla zapadna plemena garantiram. Kao ni npr. Šešelja (on je jedna od većih hrvatskih opsesija verovatno i dan danas) uostalom.


Srboćetnici nije društveno uređenje. To su jednake komunističke pretenzije na teritoriju. Pravi srpski nacionalista (zvuči smešno i meni, da ne lažem), Gvozdenov Šumadinac, sigurno ne bi oslobađao Sloveniju i smatrao je svojom teritorijom. Ili je napadao i smatrao svojom. To je mogao da uradi samo komunista.

P.S. Zamisli Srbina koji viče "Trst je naš". Brate, pa ne ide.
maksa83 maksa83 21:03 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Gvozdenomv Šumadinac, sigurno ne bi oslobađao Sloveniju i smatrao je svojom teritorijom. Ili je napadao i smatrao svojom. To je mogao da uradi samo komunista.

Ne znam otkud sad Slovenija pošto je JNA odande otišla za mesec dana i nikad nije probala da se vrati ( "napadne je" ), ni kao komunistička ni kao srboćetnićka. Imali su neki mlohav pokušaj izlaska na granice (što je otpr. standardna JNA procedura) kada ih je smandrljala i u kasarne opet uterala slovenačka TO i sve je bilo gotovo jako brzo. Tamo nisu "ratovali" Šumadinci nego ko god se u tom trenutku zatekao kao regrut JNA, a nije nešto ni ratovao. Isto važi i za Makedoniju odakle je JNA otišla još lakše bez ikakve frikcije. Dodatno, bilo to dobro ili loše, Slovenija je bila deo i prekomunističke Jugoslavije (ono drugo S u Kraljevina SHS).
gedza.73 gedza.73 21:14 28.09.2021

Re: Zimski semestar

maksa83
Za koga je Arkan onda radio u potonjim godinama? Za komuniste? Koje komuniste?


I bre Makso. Jel' Slobodan Milošević komunista? Jeste. On je izdao naredbu o stvaranju paravojnih formacije. Ko je mogao da pronađe kriminalce koji bi vodili te formacije? SDB. Pa ne verujem baš da su sedamdesetih i osamdesetih mogli da se uvuku 'srboćetnici' nego će pre biti da su prednost imali arijevski komunisti.

Oružjem isto nije mogla da ih snabde neka imaginarna četnička organizacija nego JNA u kojoj su opet bili komunistički oficiri.

Fora je što su četničkom ikonografijom probali da mobilišu stanovništvo. Jedan od oficira se čudio kako to da Šumadinci, koji su toliko puta ratovali, neće da uzmu pušku u ruke nego dezertiraju iz vojske.

Milošević je u rat krenuo retorikom kojom se poziva na komunizam, svetlu revoluciju, Jugoslaviju, komunističke pretke pa kad je počelo da gori pod dupetom onda su napravili mišmaš svega i ničega.

Jovica Stanišić i Simatović sigurno nisu bili bezbednjaci iz četničkog nego iz komunističkog tabora. A ovi kriminalci poput Arkana ili sa dna društva ili deca komunističkih (vojska, policija) visokih funkcionera.

Napisa' ja ovde da se pregledaju biografije osuđenih u Hagu. Komunista do komuniste.
alselone alselone 21:17 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Slovenija otud da pokaze teritorijalnu megalomaniju komunizma (ili onog nesretnika pre toga ali u svetlu epohe to je jos i ok). Srbiju Slovenija nikada nije zanimala. Pa ni HR. Imali pa ubijali, to je nas moto.
maksa83 maksa83 21:21 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Napisa' ja ovde da se pregledaju biografije osuđenih u Hagu. Komunista do komuniste.

Teško da si mogao biti oficir bez da si bio drug član, pa se ne bih oko toga mnogo šokirao.

( osim hučija koji je bio jedini nekomunistički oficir )

Je l' i Franjo Tuđman bio komunista? Je l' onda Hrvatska tokom njegovog predsednikovanja bila komunistička? A Vasil Džemperovski? Je l' onda i Makedonija bila (i ostala do dan dans zbog toga) komunistička? A Bosna? A je l' Slovenija bila komunistička do 2001 pošto je Kučan koji je do tada bio predsednik pre toga bio predsednik SK Slovenije 1986? Mislim, ako ćemo da gledamo kadrove i njihove biografije. Ne razumem gde taj komunizam počinje i završava se u tom smislu.
gedza.73 gedza.73 21:21 28.09.2021

Re: Zimski semestar

Pazi ovu izjavu.
Ne stidim se članske knjižice Saveza komunista i danas je čuvam. Bilo je to vreme kada drugačije nije moglo i kada su svi oficiri bili članovi partije. Sećam se još uvek 28. februara 1971, kada sam kao učenik trećeg razreda srednje škole u Sarajevu primljen u Savez komunista na predlog jednog nastavnika koji je pohvalio moje ponašanje i uspeh u školi. Ostao sam član sve do raspada i sećam se lepih trenutaka iz tog perioda, a to što su posle došli nacionalisti čekajući trenutak da sve razore o tome treba da govore istoričari.

Žalbeno veće Haškog tribunala osudilo je juče bivšeg oficira JNA Veselina Šljivančanina na 10 godina zatvora

I sad bi ti ubedio ovog čoveka da je četnik i nacionalista.
p.s.
teško da si mogao biti oficir bez da si bio drug član, pa se ne bih oko toga mnogo šokirao

Teško si mogao da budeš neko mudo a da nisi drug član. U komunističkom sistemu nije baš mogao da prođe neko ko je srpskonacionalističkičetnički nastrojen. I to su ljudi koji su vodili rat i Srbiju (sa svim onim kriminalom) devedesetih.

O tom pričam. I slažem se sa Alsovim komentarima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana