Ekologija| Gost autor| Hobi| Nauka| Sport

TRI GRUPNA PORTRETA LOVACA S MRTVOM PRIRODOM.2

albicilla RSS / 07.04.2017. u 09:48
ČAS ANATOMIJE
 
Gost-autor:  Voislav Vasić, ornitolog
 
617px-Rembrandt_Harmensz._van_Rijn_007.jpg 
Do pre nekoliko decenija, veliku većinu stanovnika Srbije činili su oni koji su odrasli na selu i koji su od najmanjih nogu gledali klanje živine i stoke kao najnormalniji i svakodnevni prizor. Meso koje se jede prethodno je veselo skakutalo pred kućom ili ljupko treptalo u štali. Ubijanje životinja se etički nije ocenjivalo niti se merila patnja životinja. Pile se na primer samo prikolje i pusti da se nekoliko minuta koprca po dvorištu da bi istekla sva krv. A ona prska na sve strane. Današnje generacije su većinom odrasle u gradu, a beskrvno meso kupuju u mesarama i supermarketima. Ne žele da zamišljaju ceo tehnološki proces klanične industrije. Sve je više onih kojima bi pozlilo ako bi prisustvovali klanju. Kolju neki nevidljivi radnici, hladnokrvno i bez uživanja u svom poslu. Možemo to ocenjivati ovako ili onako, čak i licemernim, ali moramo uvažiti činjenicu da značajan deo današnje javnosti ubijanje životinja uopšte više ne doživljava kao nešto što je prihvatljivo bez ikakvog postavljanja pitanja. Posebno ne radi razonode i uživanja u lovu. Iako predsednik Lovačkog saveza Vojvodine Aleksandar Milovančev kaže za Politiku da lovci nisu ubice i ne iživljavaju se nad divljači, društvene mreže pune su fotografija koje postavljaju hvalisavi lovci a na kojima razmetljivo poziraju sa svojim krvavim plenom uz zaista neukusne komentare. Uopšte ne razumem razloge da se ubijena divljač vozi na haubi automobila, niz koju se sliva krv. I da se sve to slika i pokazuje kao lični uspeh. Nekadašnji lovci su imali ritual u kome se, posle grupnog lova, ulovljena divljač pažljivo poređa na zemlju i oda joj se poslednja počast skidanjem šešira. Današnji lovci se na fotografijama i video-snimcima krevelje, piju i urlaju iznad leševa pobijenih životinja. Naravno ne svi lovci, ali objasnio sam već, javnost zaključuje na osnovi onog što joj je vidljivo. 

Lovci insistiraju da oni ne ubijaju divljač, oni je odstreljuju. Uvek protestvuju kad se ne upotrebi taj izraz. Naivno veruju da je to eufemizam kojim će oduzimanje života živim bićima postati prihvatljivo u javnosti. Kao da je reč o peintbolu, pa da posle odstreljivanja divljač živa i zdrava odskakuće ili neozleđena odleprša dalje, samo s jednom crvenom tufnom na telu, koju će prva kiša da spere. Ali ne, u Rečniku srpskog jezika Matice srpske iz 2011, kao jedino značenje glagola odstreliti stoji ubiti (životinju, divljač) u lovu. U čemu je onda razlika? Još je gore ako pogledamo u Čosićev Rečnik sinonima iz 2008: odstreliti – umoriti, likvidirati, izvršiti ubistvo, pogubiti, usmrtiti, oduzeti život, itd. Lovci treba da prestanu da se prenemažu i bolje je da pošteno kažu da oni ubijaju jer imaju pravo da love divljač, ali i da pokažu da to rade pristojno, uz striktno poštovanje svih ograničenja koja su propisana kao uslov da bi im to bilo dozvoljeno. U protivnom, to pravo im može biti uskraćeno, a zakon kaže i kako. A da bi opet postali prihvaćeni u društvu, moraju se bolje ponašati, svakako ne poput onog lovca koji, iznad grupnog portreta 25 lovaca s gomilom od šezdesetak okrvavljenih leševa zečeva, fazanki i fazana, na fejsbuku sarkastično ali ponosno napisa: “Mi smo ubice! Mi ubijamo bespomoćna živa bića koja nam ništa skrivila nisu i to iz hobija i zabave i time se ponosimo.” Reakcije su naravno bile burne. Da li je to onda hajka?

Ali ako i ostavimo na stranu preosetljivost na krv, na agoniju umirućih životinja i na prizore ubijanja iz rekreativnih pobuda jednih, i neosetljivost na sve to drugih, dolazimo do još jednog dubokog rova nerazumevanja koje je u temeljima apsolutne društvene prihvatljivosti lova. Lovačka društva danas više nisu jedini nosioci građanskih prava na korišćenje prirodnih bogatstava kopnene faune Srbije. Lovci su samo jedna od karika u lancu organizacija civilnog društva i moraju da vode računa o ostalim korisnicima, pa makar to bili i kvazizaštitari, kako ih nazva potpredsednik LS Vojvodine i profesor Lovstva na Departmanu za stočarstvo novosadskog Poljoprivrednog fakulteta Miloš Beuković. Pravo lovaca na odstrel životinja ograničeno je pravom ne-lovaca na uživanje u prizorima raznovrsnih, spokojnih, neuznemirenih i neubijenih životinja. Ta ograničenja ne samo da se nalaze u zakonima i propisima, nego još važnije, i u stavovima pisanih i nepisanih ekoloških, društvenih i etičkih normi ponašanja i delovanja na prirodno nasleđe. To je ono što se naziva javnim mnjenjem ili sudom javnosti. Bojim se da to mnogi lovci ne razumeju i zato treba da se ozbiljno zabrinu nad lošom slikom o sebi.

Narod ne prašta, a sudi crno-belo. Nema osećaj za bezbrojne nijanse sivog. Javnost danas, zahvaljujuči internetu, bira informacije, ne čeka da joj se serviraju gotove istine. Kao da mnogi lovci i njihovi predvodnici nisu toga dovoljno svesni, što čini samo još delikatnijim pitanje javne slike o njima. Uprkos tradicionalnom, u kamen uklesanom lovačkom zakonu da se lovačko oružje nikad ne sme uperiti u čoveka, neka od nedavnih najstrašnijih porodičnih ubistava u Srbiji izvršena su baš legalnim lovačkim puškama. To znači da je ubica, i pre nego što mu se pomračio um, poverovao da mu lovačko oružje daje moć da izvršava neku svoju pravdu. Savremeno društvo ne može da toleriše nasilništvo ni golorukih, a još manje naoružanih ljudi. Da li lovačka udruženja vode dovoljno računa o tome prilikom prijema članova? Verovatno je da među lovcima procentualno nema više budala nego među ne-lovcima, ali su postupci ovih prvih prečesto tragični i nepopravljivi. Pucanje u “šuškanje u žbunju” je nešto najjezivije, ali je nekoliko nedavno objavljenih vesti o nesrećama u lovu bilo praćeno začuđujuće mlakom reakcijom samih lovaca. Kao da se ne radi o njihovoj koži i glavi! Štaviše, na društvenim mrežama mnogi lovci su ljutito reagovali i optuživali za bolesnu zluradost one koji šire vesti o bezobzirnosti lovaca prema drugim lovcima. Kao da je bolje zataškavati te pogibije, a ne obrnuto! U javnosti počinje da se oseća strah od naoružanih ljudi i da se razvija prirodna potreba za odbranom od njih. Svakako da su lovačka udruženja i njihovi savezi propustili da mnogo više i efikasnije obrazuju i vaspitavaju svoje članstvo.

Društvene mreže, taj novi “prozor u dvorište” s pogledom na sve, pa i na unutrašnje stanje u lovstvu i među lovcima, javnosti kao na dlanu otkriva poražavajuće nevaspitanje pojedinih lovaca. Jedan je okačio fotografiju domaće mošusne patke koju je odstrelio u lovu. Kad su ga kolege upozorile da odmah skloni fotku jer je to pitoma živina, ovaj je odbio i obelodanio svoj bahati rezon: “sve što je u hataru – to je za mene divlje”. Ili onaj odvratni video-zapis na kome grupa lovaca-krivolovaca ne samo da usred lova pije šepureći se nad ubijenim zakonom zaštićenim pticama, nego nagovara i maloletnu decu da piju. Deca pritom još i drže lovačke puške! Od takvih, imidž lovaca niko ne može da spasi!

Nastaviće se... 

Tagovi



Komentari (120)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:41 07.04.2017

Keep the ban!

Bojim se da to mnogi lovci ne razumeju i zato treba da se ozbiljno zabrinu nad lošom slikom o sebi.

Једна од дивљачких европских традиција је лов на лисице са псима, забава енглеских виших слојева на други дан Божића (и не само тада), уз много отпора привремено забрањен 2005.

У овом лову пси јуре и растжу лисицу, а весело друштво јаше, гледа, навија и пијуцка.

Можда неке друге врсте лова нису тако огољено бахате и дивље, али суштина је увек иста.



narcis narcis 07:20 08.04.2017

Re: Keep the ban!

4krofnica 4krofnica 10:59 07.04.2017

*


bolje je da pošteno kažu da oni ubijaju jer imaju pravo da love divljač, ali i da pokažu da to rade pristojno,


:) pristojno ubijanje.
i dalje ne mogu da razumem poriv da ustreliš/ubiješ iz sporta, ali ne moram ja sve da razumem. a vidim da postoji neka nervoza oko lošeg imidza lovaca (takva podela na bele i crne lovce meni ne menja stvar), to što ima idiota i sa ove i sa one strane to ne treba da brine nikoga, bilo vazda tako.

ja sam od tih, slabog stomaka, koja je jednom prilikom prisustvovala svinjokolju i to se duboko urezalo u moje biće još u ranom detinjstvu. od tad nisam takla bilo kakvo meso u prehrambene svrhe. stimuvezi - pre neki dan vozim se busom i neka žena glasno priča telefonom:
'aha, doći ću kad budem stigla, ali ne mogu sutra. sutra koljem'. u busu muk.
:)

opet Rembrant, što je lepo.
ovde postoji 'senka smrti' tehnika koju je on voleo da koristi i verovatno povezuje tvoje postove.


principessa_etrusca principessa_etrusca 11:37 07.04.2017

Re: *

'aha, doći ću kad budem stigla, ali ne mogu sutra. sutra koljem'. u busu muk.

Ако нас већина једе месо, неко мора и да коље и не треба бити лицемеран. Одакле тима који су занемели у бусу долазе бифтеци, пршуте и луксузне паштете?

Код клања је важно да постоји поштовање живота/животиње и брига да животиња што мање пати, а претпостављам да нико (нормалан) не ужива да коље.

Лов је нешто друго јер укључује спортско/надметачко/рекреативни елемент и уживање у убијању плена.
4krofnica 4krofnica 12:00 07.04.2017

Re: *

Ако нас већина једе месо, неко мора и да коље и не треба бити лицемеран. Одакле тима који су занемели у бусу долазе бифтеци, пршуте и луксузне паштете?


ne bih znala, reč nije od lepših u našem rečniku, a izrečena je onako nehajno..verujem da bi im više prijalo da je rekla 'idem da obrađujem neku živinu' :)
nadovezala sam se na moju priču o svinjokolju a malo je verovatno da ima tu nekog poštovanja, da se obavlja nežno i humano kako bi neko voleo, kačio doks više puta klipove.


narcis narcis 12:01 07.04.2017

Re: *

da se obavlja nežno i humano

kako ubistvo može da bude nežni i još humano?
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:10 07.04.2017

Re: *

nadovezala sam se na moju priču o svinjokolju a malo je verovatno da ima tu nekog poštovanja,

Не знам колико се стриктно примењују, али правила кошер и халал клања укључују да животиња не види клање других животиња, нити нож којим ће бити убијена и да мора бити убијена брзо, једним замахом.

Нисам видела свињокољ код нас, али сам једном видела клање свиње у јужној Аустрији, са много вијања по дворишту и скичања, баш све супротно од кошер клања, почевши од тога да је у питању била свиња.
narcis narcis 12:26 07.04.2017

Re: *

principessa_etrusca
nadovezala sam se na moju priču o svinjokolju a malo je verovatno da ima tu nekog poštovanja,

Не знам колико се стриктно примењују, али правила кошер и халал клања укључују да животиња не види клање других животиња, нити нож којим ће бити убијена и да мора бити убијена брзо, једним замахом.

Нисам видела свињокољ код нас, али сам једном видела клање свиње у јужној Аустрији, са много вијања по дворишту и скичања, баш све супротно од кошер клања, почевши од тога да је у питању била свиња.

o čemu pričamo?
o privatnom, pojedinačnom klanju ili o industriskom ?
industrisko klanje se uopšte ne sprovodi nožem već električnom strujom kojom se onesvesti svinja pa se ond kolje, to san čuo dok sam ležao u bolnicu, susjed bio kvalifikovani koljač. baš pričo o tome da možeš i kod nas da najebeš ako juriš svinju po klanicu.
za konje krave i ostale pogoleme životinjke ima posebni pištolji kojima se ubijaju.
a što se tiče privatnog klanja po kućama, pa tu ima raznoraznih budala i idiota pa dolazi i do teškog ranjavanja ukoljica, neki baš i teško stradaju.
u dobrom brju slučajeva klanje u prifatnoj režiji liči na onu narodnu
- pošalji budalu da kolje svinju pa sedi kući i plači.
ja san zato da se uvede zakon da niko ne sme da kolje u prifatnoj režiji nego da mora da vozi stoku u klanicu i da to rade profesionalci i da je obavezno da se meso pregleda od nastranu sanitaraca dal je zdravo.
bar su mi tak pričali po olandiji, mož da zaglaviš robiju i ako samo zavrneš piju na kokošku, pa ti vidi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:36 07.04.2017

Re: *

industrisko klanje se uopšte ne sprovodi nožem već električnom strujom kojom se onesvesti svinja pa se ond kolje,

Данас је у Европи веома раширено индустријско клање по халал принципима, а код кошер/халал клања животиња мора да буде свесна. У друго се не разумем.
narcis narcis 12:48 07.04.2017

Re: *

principessa_etrusca
industrisko klanje se uopšte ne sprovodi nožem već električnom strujom kojom se onesvesti svinja pa se ond kolje,

Данас је у Европи веома раширено индустријско клање по халал принципима, а код кошер/халал клања животиња мора да буде свесна. У друго се не разумем.

pa aj sag kaži ti mene šta je humanije po teb
da se životinjka zanesvesti i ne bude svesna ubistva ili da se kolje na svesno.
a to da će da se industriski izvrši halal/košer klanje par stotina-tisuća životinjki dnevno, teško će me ubediš, kao što će me teško ubediš da je bilo koje klanje -ubistvo moguće uraditi humano.
aj zamisli klaonicu gde se dovede stado od dvesta grla na klanje, i ondak tor treba da bude udaljen- kolko? 100-200 1000 metra od mesta klanja da se ne bi ostale životinjke uznemirile, ko će da prevozi grlo na tu daljinu i kolko vreme će da treba da se zakolje 200 grla.
jedino zašta se ja zalažem je da se ne maltretiraju životinje i da se sve nakaze koje se iživljavaju u tom postupku pod odma isteraju iz službe.
naginata_83 naginata_83 13:34 07.04.2017

Re: *

:) pristojno ubijanje.
i dalje ne mogu da razumem poriv da ustreliš/ubiješ iz sporta, ali ne moram ja sve da razumem. a vidim da postoji neka nervoza oko lošeg imidza lovaca (takva podela na bele i crne lovce meni ne menja stvar), to što ima idiota i sa ove i sa one strane to ne treba da brine nikoga, bilo vazda tako.


Možda nije baš najuže vezano za temu, ali sam na proputovanju Južnom Afrikom promenila svoje shvatanje i poštovanje lova. Da nije tih "game park"-ova, najveći deo divljači u Africi bi već bio žrtva krivolova i masovnog izlovljavanja. To što postoje hiroviti stanovnici zemalja 1. sveta koji će platiti velike novce da bi ulovili antilopu, lava... šta god, omogućava konzervaciju i zaštitu vrlo velikih površina nastanjenih raznovrsnim životinjama. U tim rezervatima je broj predatora pod kontrolom (umesto 10 lavova recimo, imate 5 lavova i ljude koji su takođe predatori) i konstantno se kontroliše ukupna ravnoteža. Učinilo mi se da je u ovom nakaradnom kapitalističkom svetu gde, hteli mi to ili ne, novac jeste vrhunska vrednost, ovo jeste odličan način da se sačuva ono malo krupne divljači što je ostalo.

A za meso i ubijanje, mislim da svako ko jede meso treba da se informiše na koji način ono stiže do trpeze pa prema tome i odredi kao potrošač. Lično se trudim da izbegavam ili jedem samo ono što moja porodica ili komšije na selu odgaje. Naravno da i to nije oslobođeno patnje, ali opet imam neku ideju šta se tu sve događalo. Što se tiče industrijskih klanica, videla sam jedan dva dokumentca i dosta mi je...
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:15 07.04.2017

Re: *

Učinilo mi se da je u ovom nakaradnom kapitalističkom svetu gde, hteli mi to ili ne, novac jeste vrhunska vrednost, ovo jeste odličan način da se sačuva ono malo krupne divljači što je ostalo.


Нешто овако?


naginata_83 naginata_83 14:33 07.04.2017

Re: *

principessa_etrusca
Učinilo mi se da je u ovom nakaradnom kapitalističkom svetu gde, hteli mi to ili ne, novac jeste vrhunska vrednost, ovo jeste odličan način da se sačuva ono malo krupne divljači što je ostalo.


Нешто овако?



otprilike da.
naginata_83 naginata_83 14:40 07.04.2017

Re: *

Нешто овако?


Inače još jedna pozicija za razmišljanje bi bila, ko se više napatio: taj lav ulovljen od strane debelog Amerikanca koji je za to zadovoljstvo platio cenu koja pokriva godišnje plate nekih bar 300 čuvara rezervata u kojem je zaštićeno u svom prirodnom habitatu nekoliko desetina holjada životinja...

ili

ona svinja iz šunke za doručak koja za vreme svog kratkog života nije videla ni sunce a kamoli slobodu trčanja po savani.

Sve u svemu... nema lakih odgovora ni izbora... čini mi se


albicilla albicilla 16:18 07.04.2017

Re: *

progutala si previse bajki

ni taj lav ne zna sta je otvorena savana niti trcanje

odrastao u kavezu, brzo odvojen od majke da bi posetioci takvih game parkova (naglasavam takvih) mogli da maze slatke male lavice i slikaju se s njima

onda malo poraste, prebace ga u malo veci ogradjen prostor

i potom se nadje debeli amer koji ga je u katalogu izabrao i platio

prethodno popodne ga puste u znatno veci ogradjeni prostor

ujutru posalju tragace da nadju pitomu macku koja ne bezi od ljudi koji je inace maze i hrane

jave vodicu gde je lav, ovaj odvede debelog da ga ubije i slika se s njim

standardna prica, to se zove cage hunt ili caged hunt, kako bese

googluj malo

i ne, nemoj se zavaravati: to ne doprinosi ocuvanju prirode, samo debljini budjelara vlasnika lovne farme "divljih" zivotinja
kosta.babic kosta.babic 16:33 07.04.2017

Re: 4 krofnica

ja sam od tih, slabog stomaka, koja je jednom prilikom prisustvovala svinjokolju i to se duboko urezalo u moje biće još u ranom detinjstvu. od tad nisam takla bilo kakvo meso u prehrambene svrhe. stimuvezi - pre neki dan vozim se busom i neka žena glasno priča telefonom:
'aha, doći ću kad budem stigla, ali ne mogu sutra. sutra koljem'. u busu muk.

Po nekim saznanjoma biljke osećaju kad neko hoće da ih poseče.Mladi luk se oseća prestravljeno, sremuš vene na pomisao da će neko da mu ubere par listova, artičoke žive u strahu da bi nekom uopšte moglo da padne na pamet da ih ubere, i one imaju dušu. Da ne bi nikog povredila nemoj jesti ništa.
albicilla albicilla 16:38 07.04.2017

Re: 4 krofnica


Po nekim saznanjoma biljke osećaju kad neko hoće da ih poseče.Mladi luk se oseća prestravljeno, sremuš vene na pomisao da će neko da mu ubere par listova, artičoke žive u strahu da bi nekom uopšte moglo da padne na pamet da ih ubere, i one imaju dušu. Da ne bi nikog povredila nemoj jesti ništa.


i akacije komuniciraju feromonima koje ispustaju

kada zirafa pocne da brsti jednu, ova pocinje da signalizira komsijama: evo onih odvratnih vegetarijanaca (sto ne jedu meso, k'o sav normalan svet!)

susedne akacije prime info i salju je dalje

a ona koju brste ispusta otrove koji zagorcavaju lisce i teraju zirafu dalje

i zirafa zna trik, pa se tada - kao iskusan lovac - krece samo uz vetar
naginata_83 naginata_83 16:46 07.04.2017

Re: *

odrastao u kavezu, brzo odvojen od majke da bi posetioci takvih game parkova (naglasavam takvih) mogli da maze slatke male lavice i slikaju se s njima


Ovi game-parkovi ne funkcionišu tako. Zaista su samo ograđen prostor zemlje (nekoliko hiljada hektara) u kome životinje rade šta im je volja. Osim da se upravo zbog tih ograda, mora vršiti veštačka kontrola populacije. Ako nema predatora, broj gazela toliko naraste, da nema više šta da pasu... ako ima višak predatora (recimo lavova) onda daju da se odstreli. Inače odstrel lava ili tako neke krupne životinje je ludački skup. Većina se odlučuje za gazele. Zanimljivo je da meso uglavnom ne uzimaju ti evropski platežni lovci, tako da okolni restorani i supermarketi imaju na pretek jeftinog i kvalitetnog mesa divljači.
kosta.babic kosta.babic 16:50 07.04.2017

Re: 4 krofnica

albicilla

Po nekim saznanjoma biljke osećaju kad neko hoće da ih poseče.Mladi luk se oseća prestravljeno, sremuš vene na pomisao da će neko da mu ubere par listova, artičoke žive u strahu da bi nekom uopšte moglo da padne na pamet da ih ubere, i one imaju dušu. Da ne bi nikog povredila nemoj jesti ništa.


i akacije komuniciraju feromonima koje ispustaju

kada zirafa pocne da brsti jednu, ova pocinje da signalizira komsijama: evo onih odvratnih vegetarijanaca

susedne akacije prime info i salju je dalje

a ona koju brste ispusta otrove koji zagorcavaju lisce i teraju zirafu dalje

i zirafa zna trik, pa se tada - kao iskusan lovac - krece samo uz vetar

Evolucija je sve odavno sredila i sve ja prirodno. Samo se neki gradski ljudi osećaju superiorno u odnosu na prirodu. Preporučujem krofnici moj tekst sa ovog bloga http://blog.b92.net/text/26330/O-ljudima-i-zivotinjama/
Jukie Jukie 17:27 07.04.2017

Re: *

narcis

a što se tiče privatnog klanja po kućama, pa tu ima raznoraznih budala i idiota pa dolazi i do teškog ranjavanja ukoljica, neki baš i teško stradaju.
u dobrom brju slučajeva klanje u prifatnoj režiji liči na onu narodnu
- pošalji budalu da kolje svinju pa sedi kući i plači.
ja san zato da se uvede zakon da niko ne sme da kolje u prifatnoj režiji nego da mora da vozi stoku u klanicu i da to rade profesionalci i da je obavezno da se meso pregleda od nastranu sanitaraca dal je zdravo.


To se sasvim slažem, a najgore je kad neko iz grada naruči da mu zakolju svinju i oni onda sa štapa i kanapa nakupe neke lokalne jadnike da učestvuju, škilje, jedva gledaju, tanke ručice i nožice, natukli se rakije kao svaki dan pa su smežurani i suvi, ne mogu ni da drže dotičnu svinju

dočim moj polu-ujak je stradao za vreme svinjokolja jer je bio obrnuti slučaj, rumeni Sremac od 150-tak kila, pa su mu dali u zadatak da legne na svinju i drži je da se ne pomera, što je bilo lako jer je teži od svinje. Tu on dobije srčku, i nisu mogli da ga podignu i okrenu jer je bio pretežak i silno salo se migoljilo (nema za šta čvrsto da se uhvati pa klizi kroz prste). Tokom čitave procedure pokušaja prve pomoći, i dalje priklještena svinja je vrištala na sav glas.
docsumann docsumann 18:50 07.04.2017

Re: *

ništa lijepo u glagolu klati nema.
nit za njega ima neka smislena, a kamoli plemenita, uloga u našim životima.
kao da je sve ono zvjersko, krvoločno, pa ako hoćete i satansko u čovjeku sublimirano u njegovom zlokobnom prizvuku.

sad ide ona stara blogovska pošalica - a kad se zlatno klatiLO klatno...

da se nasmješimo na trenutak, pa da nastavimo...

što se tiče teorija o osjećajima u biljaka, to je sve u fazi nagađanja.
no, čak i da biljke nešto osjećaju, to zbog fundamentalne razlike u morgologiji tkiva, ne može biti slično patnji i bolu (kako fizičkom tako i psihičkoj agoniji) koji djelimo sa našim životinjskim rođacima.

priroda ne uređuje stvari na taj način da onaj kome je dato da osjeća enormnu patnju stoji bespomoćno izložen, "na izvolte" predan potencijalnom krvoloku.
svakom ko želi da izbjegne nasilnu smrt i mučenje, priroda je dala mogućnost da bježi od lovaca i kasapina.

vjerujem da svako djete doživi intimni intuitivni otpor prema užasu sudbine koje smo namjenili domaćim životinjama.
djeca nepogriješivo osjete zlo.
a odrasli im nepogrješivo pomažu da prebrode tu mučninu i zlo svinjokolja prihvate kao normalnu stvar u životu.
ni prvo ni posljednje zlo koje će asimilirati u svoj svjetonazor.

baš kao što je djeci robovlasnika držanje robova posve normalna stvar.

moralne norme, društveni kodeks, između ostalog, upravo tome i služe.
da poguraju kolektivni apsurd u kome dnevno saučestvijemo za još jedan krug, za još jedan dan.

ovi snimci su užasni...taman koliko i mi sami.


4krofnica 4krofnica 19:21 07.04.2017

Re: 4 krofnica

Samo se neki gradski ljudi osećaju superiorno u odnosu na prirodu.



takoe, ja sam odrasla u suvom betonu kruga dvojke, prezirem prirodu i gledam sa visine travu i drveće, samo gmo, samo veštačke stvari unosim u svoj organizam! :)

ne kapiram koju pouku sam trebala da izvučem iz tvog teksta, upoznata sam sa činjenicom da su biljke živa bića i ne razumem zašto neko uvek ima poriv da mi objasni, da me preobrati, kao da radim nešto pogrešno: ja nikome ne prebacujem njegov jelovnik, dosadilo mi je odavno da odbranjujem svoj.

mjuz, sjajni francuzi dobro skockali ova umetnička dela:)





narcis narcis 20:21 07.04.2017

Re: *

albicilla
i ne, nemoj se zavaravati: to ne doprinosi ocuvanju prirode, samo debljini budjelara vlasnika lovne farme "divljih" zivotinja

nije tačno
postoje i jedni i drugi, sag će vidimo ko će prevlada
daklom vako
narcis narcis 20:28 07.04.2017

Re: 4 krofnica

Samo se neki gradski ljudi osećaju superiorno u odnosu na prirodu.

a seljaci su pa tek tu najjači. oni se najviše osećaju superiorni u odnosu i na prirodu i na životinje.
oni maltretiraju životinje ne na dnevnoj nego na minutnoj fazi.
Jukie Jukie 05:16 08.04.2017

Re: 4 krofnica

4krofnica
Samo se neki gradski ljudi osećaju superiorno u odnosu na prirodu.

takoe, ja sam odrasla u suvom betonu kruga dvojke, prezirem prirodu i gledam sa visine travu i drveće, samo gmo, samo veštačke stvari unosim u svoj organizam! :)

Ne, obrnuto, već je čovek objašnjavao ovde na blogu.
Ljudi na selu gledaju na prirodu i živa bića kao na nekoga protiv koga se treba svakodnevno boriti u rovovima. Vrlo jak i poštovanja vredan protivnik, ali protivnik u ratu, ne drug.
Ljudi iz grada gledaju na prirodu kao turisti, odlaze joj u goste, oduševljeno se slikaju, protiv su svake seče i ubijanja životinja.
vcucko vcucko 09:00 08.04.2017

Re: *

docsumann


vjerujem da svako djete doživi intimni intuitivni otpor prema užasu sudbine koje smo namjenili domaćim životinjama.
djeca nepogriješivo osjete zlo.
a odrasli im nepogrješivo pomažu da prebrode tu mučninu i zlo svinjokolja prihvate kao normalnu stvar u životu.
ni prvo ni posljednje zlo koje će asimilirati u svoj svjetonazor.


Ma sve je tako, ali...
Domaće životinje koje se koriste za ishranu - svinja, govedo, ovca, kokoš - sve to postoji takvo kakvo je isključivo zato što ih je čovek takvima načinio. Ukrštanjem, forsiranjem nekih osobina, dobijene su živuljke koje su, sa stanovišta nekakvog potencijalnog života u prirodi/šumi, upravo groteskne, neodržive. Svinja od 300+ kila, krava sa enormnim kapacitetom vimena ili bik od 2 tone, koka koja nosi jaja kao na traci ili brojler koji za mesec dana poraste do kilo i po mesa.
Samim tim, čovek polaže puno imovinsko pravo na njih i njihovu upotrebu. Da je lepo, nije, ali je nesporno. Jer ta (slažem se, kukavna) bića i postoje samo zato da bi čovek zadovoljio svoje potrebe.
Lov je nešto sasvim drugo. Bez lovaca, mislim na bilo koju organizovanu lovačku grupu, u današnjim uslovima poremećenih eko-sistema (pogotovo u najnaseljenijim područjima planete) divlje životinje teško da bi i postojale. Oni praktično jedini svojim delovanjem utiču na očuvanje tih populacija. Ali sve to ne menja činjenicu: sam čin pucanja na životinje iz čistog uživanja jeste ozbiljan poremećaj ličnosti i fukarština.
vokivasic vokivasic 09:19 08.04.2017

Re: *

Oni praktično jedini svojim delovanjem utiču na očuvanje tih populacija.


Upravo u trećem grupnom portretu baviću se temom uloge lovaca u očuvanju prirode.
docsumann docsumann 09:55 08.04.2017

Re: *

Domaće životinje koje se koriste za ishranu


za to više stvarno nema potrebe. bar u zapadnom (civilizacijskom) krugu.
odgoj za odstrijel je civilizacijska tekovina koja polako treba da bude sahranjena zajedno sa dobrim varvarskim vremenima

čovjeku nije potrebno ubijanje životinja da bi preživio. ustvari nikad mu nije bilo ni potrebno.
al nekako sa sveukupnim ekološko-humanističkim osvješćivanjem, cijenim da i ta stavka (no more killing, anymore) treba da dođe na red.

ako ti se ovo čini isuviše utopističkim, that's ok! znači da ima smisla.
4krofnica 4krofnica 11:03 08.04.2017

Re: 4 krofnica



Jukie



pa okej, ja ne znam šta je drugde objašnjavao, odgovaram na njegove komentare ovde: da ne jedem ni biljke ako ne želim da ih povredim i ta superiornost koju sam ukačila, a konačan ishod je da bi me to poštovanje prirode nateralo da jedem isključivo veštačke proizvode?

Ništa nije crno-belo, ja volim i asfalt i prirodu, lepo mi je i da sedim na ladnome betonu i da zarivam prste u zemlju dok sadim nešto na placu...malo je šuplja ta generalizacija: ne znam nikoga iz moje (gradske) okoline ko je reagovao na isti način kao ja.. to je lično unutarnji doživljaj.
ali po pravilu se mesojedi uzjogune na nas vegetarijance, mogu da budu dosadniji od militantnih vegana (ne, ne, ispravka, oni su ipak najnaporniji:))



nikvet pn nikvet pn 11:25 08.04.2017

Re: 4 krofnica


Лов је најстарији (мушки) занат на свету.

Без знања и успеха у лову ни нас данас не би било. Предубоко је то у нас урезано, у зону инстинкта и не да се декретом укинути. Али може и треба га цивилизацијски уоквирити.
albicilla albicilla 11:33 08.04.2017

Re: 4 krofnica

nikvet pn

Лов је најстарији (мушки) занат на свету.

Без знања и успеха у лову ни нас данас не би било. Предубоко је то у нас урезано, у зону инстинкта и не да се декретом укинути. Али може и треба га цивилизацијски уоквирити.


u stvari, sakupljanje sumskih i drugih divljih plodova je uvek bilo vaznije jer je donosilo sigurnu hranu lovcima-sakupljacima, dok je tek svaki 3-4 lov bivao uspesan

u lov se islo jednom u 7 ili deset dana i to je bio muski posao

u sakupljanje jestivih biljaka se islo skoro svaki dan i to je bio zenski i decji posao

* lekcije izvucene iz antropoloskih studija danasnjih drustava koja jos zive od lova i sakupljanja


stefan.hauzer stefan.hauzer 11:40 08.04.2017

Re: *

ako ti se ovo čini isuviše utopističkim, that's ok! znači da ima smisla.


I zato ja ubijam zubima!

Zarijem svoje umnjake u debelo meso na vratu svinje i dok se rvemo u izmetu njenog kaveza, u oboru koji je moj otac obojio u belo, moja inicijacija je započela. Ubio sam svinju, sopstvenom snagom. Pripremao sam se na taj čin, godinama, gledao kako svinje odvlače sajlama iz svojih kaveza i kolju nožem ispod vrata, govoreći, jednog dana doće i na tebe red. Nisam želeo takvu svinjinu smrt, želeo sam da se ona i ja odmerimo i vidimo čiji zubi su jači. Da li čovek svinju tlači? Hranio sam je svaki dan i milovao po glavi. Omekšavao sam njeno srce i činio joj se prijatelj. Govorio kako lepo napreduje i onda bez ikakvog znaka agresije nagrnuo na nju. Bilo je pokvareno, ali bojao sam se za sopstveni život. Bila je prepadnuta i zgrčila se, njen prijatelj kojeg je mesecima posmatrala, skočio je na nju, bez ikakve ljudskosti u sebi, zario svoje zube u njeno opušteno debelo tkivo na vratu i stegnuo je rukama, nabijajući joj glavu između rešetaka njenog kaveza, smanjujući joj manevar za otpor. Smrt je bila spora. Mogla je samo da skiči. Bio je to neobuzdan urlik smrti. Ja sam se smejao, kada sam izlazio iz tišine nakon pokolja. Moja inicijacija je uspela, dok sam izvlačio lešinu iz obora, čije je otac zidove obojio u belo. Ja sam je prevario, iskoristio sam snagu svog uma i dugo osmišljanu njenu smrt. Nije to bila čista borba, ali sam pobedio. Ja, njen prijatelj i hranilac, čovek koji joj je nabio trista kila i skučio životni prostor na tri kvadratna metra sam pobedio tu ogromnu mešinu. Snaga mog prevrtljivog uma i predubeđenje da moja inicjacija počinje sa nečijom smrti, smrti svinje, pbedila je taj nehumani čin. Čovek mora da ubije da preživi, čovek mora da se hrani, čovek mora da živi.
docsumann docsumann 12:01 08.04.2017

Re: 4 krofnica

da ne jedem ni biljke ako ne želim da ih povredim i ta superiornost koju sam ukačila, a konačan ishod je da bi me to poštovanje prirode nateralo da jedem isključivo veštačke proizvode?


ta nategnuta analogija između patnje biljaka i patnje životinja, u smislu - i biljke osjećaju, i drveće reaguje na spoljne uticaje..., skroz je isprazan sofizam (je l' ovo i pleonazam, pride?), ravan aktuelnoj Krletovoj pro Vučić apologiji.

vjerovatno da biljke imaju nekakav senzibilni aparat, preko kojeg su ukopčane na okolna dešavanja.
al' priroda, evolucija (kako god je nazvali), ne ostavlja svoje izdanke, koji su osjetljivi na bol i patnju, da bespomoćno stoje na sred poljane izložene na milost i nemilost svojim krvnicima.

onome kome je stalo do sopstvenog života i ko želi da izbjegne nasilnu smrt i još nasilniju patnju, priroda je dala mogućnost da bježi, da se sklanja, skriva, brani...

mi, ljudska bića, kao najsvjesniji prirodni izdanak u ovom kutku kosmosa, ujedno smo i najsvjesni toga šta znači kad ti ubijaju djete pred tvojim očima, kad te na živo deru i čereče.

osjećaj patnje i briga za djecu, to je ono što nas najdirektnije povezuje s našom životinjskom braćom.
sasaminijature sasaminijature 13:35 08.04.2017

Re: 4 krofnica

docsumann
da ne jedem ni biljke ako ne želim da ih povredim i ta superiornost koju sam ukačila, a konačan ishod je da bi me to poštovanje prirode nateralo da jedem isključivo veštačke proizvode?


ta nategnuta analogija između patnje biljaka i patnje životinja, u smislu - i biljke osjećaju, i drveće reaguje na spoljne uticaje..., skroz je isprazan sofizam (je l' ovo i pleonazam, pride?), ravan aktuelnoj Krletovoj pro Vučić apologiji.

vjerovatno da biljke imaju nekakav senzibilni aparat, preko kojeg su ukopčani na okolna dešavanja.
al' priroda, evolucija (kako god je nazvali), ne ostavlja svoje izdanike, koji su osjetljivi na bol i patnju, da bespomoćno stoje na sred poljane izložene na milost i nemilost svojim krvnicima.

onome kome je stalo do sopstvenog života i ko želi da izbjegne nasilnu smrt i još nasilniju patnju, priroda je dala mogućnost da bježi, da se sklanja, skriva, brani...

mi, ljudska bića, kao najsvjesniji prirodni izdanak u ovom kutku kosmosa, ujedno smo i najsvjesni toga šta znači kad ti ubijaju djete pred tvojim očima, kad te na živo deru i čereče.

osjećaj patnje i briga za djecu, to je ono što nas najdirektnije povezuje s našom životinjskom braćom.



У потпуности се слажем.

Додао бих да целу пометњу ствара слободна воља.

Дато нам је да имамо свест, да имамо могућност да бирамо.

Не бих посматрао проблематику из угла добро-лоше већ као последица одлука које доносимо.

Ако јединка бира да убије живо биће ( у ову категорију не сврставам биљке ), те да се лешом тог бића храни једино битно је шта тиме добија, које су последице.

Огромну количину отрова биће испушта у трену убиства, довољни су делићи да тело реагује, те не постоји хумана смрт, то је измишљотина да се смири савест.

Органи нам говоре да нисмо месождери, већ биљоједи.

Дакле особа која једе месо је на потпуно другачијем нивоу, духовном него она чија је исхрана биљна.

Дргачије енергије се побуђују код месождера него код вегетеријанца.

Не осуђујем већ износим став са којим се слажем. Уосталом особе које једу месо можда на свом путу развоја, узевши у обзира сва искуства из предходих живота није ни спремна да пређе степеник у личном развоју и постане веган, а можда му је то потребан лекција.
Jukie Jukie 17:33 08.04.2017

Re: 4 krofnica

albicilla
nikvet pn

Лов је најстарији (мушки) занат на свету.

Без знања и успеха у лову ни нас данас не би било. Предубоко је то у нас урезано, у зону инстинкта и не да се декретом укинути. Али може и треба га цивилизацијски уоквирити.


u stvari, sakupljanje sumskih i drugih divljih plodova je uvek bilo vaznije jer je donosilo sigurnu hranu lovcima-sakupljacima, dok je tek svaki 3-4 lov bivao uspesan
u lov se islo jednom u 7 ili deset dana i to je bio muski posao
u sakupljanje jestivih biljaka se islo skoro svaki dan i to je bio zenski i decji posao
* lekcije izvucene iz antropoloskih studija danasnjih drustava koja jos zive od lova i sakupljanja


Sa druge strane jedan deo naših gena potiče od neandertalaca koji su verovatno zimu preživljavali upravo jedući meso

ti današnji lovci-sakupljači žive u tropskim oblastima gde imaš sveže bilje tokom cele godine (i imaju manje neandertalskih gena nego mi)
vokivasic vokivasic 17:38 08.04.2017

Re: 4 krofnica

Naravno. Vrlo je važno da smo svesni odakle nam stiže (u antropološkom smislu) današnji lov.

U vreme pre poljoprivrede i stočarstva, u umerenom klimatskom pojasu sa 4 godišnja doba, biljna hrana nije ni bila dostupna preko cele godine. Pošto su bili stalno u pokretu, ljudi nisu mogli da imaju ni viškove hrane. Lov je bio uslov opstanka.

Ja sam međutim pokušao da otvorim neka pitanja o javnoj slici o lovcima i lovu ovde i sada. Ali vidim da je među komentatorima najzanimljivije pitanje jesti ili ne jesti meso i kako i čime klati domaće svinje (čak i umnjacima)...
narcis narcis 17:56 08.04.2017

Re: 4 krofnica

docsumann
da ne jedem ni biljke ako ne želim da ih povredim i ta superiornost koju sam ukačila, a konačan ishod je da bi me to poštovanje prirode nateralo da jedem isključivo veštačke proizvode?


ta nategnuta analogija između patnje biljaka i patnje životinja, u smislu - i biljke osjećaju, i drveće reaguje na spoljne uticaje..., skroz je isprazan sofizam (je l' ovo i pleonazam, pride?), ravan aktuelnoj Krletovoj pro Vučić apologiji.

vjerovatno da biljke imaju nekakav senzibilni aparat, preko kojeg su ukopčane na okolna dešavanja.
al' priroda, evolucija (kako god je nazvali), ne ostavlja svoje izdanke, koji su osjetljivi na bol i patnju, da bespomoćno stoje na sred poljane izložene na milost i nemilost svojim krvnicima.

onome kome je stalo do sopstvenog života i ko želi da izbjegne nasilnu smrt i još nasilniju patnju, priroda je dala mogućnost da bježi, da se sklanja, skriva, brani...

mi, ljudska bića, kao najsvjesniji prirodni izdanak u ovom kutku kosmosa, ujedno smo i najsvjesni toga šta znači kad ti ubijaju djete pred tvojim očima, kad te na živo deru i čereče.

osjećaj patnje i briga za djecu, to je ono što nas najdirektnije povezuje s našom životinjskom braćom.

u potpunosti se ne slažem
narcis narcis 17:58 08.04.2017

Re: 4 krofnica

Органи нам говоре да нисмо месождери, већ биљоједи.

lupaš gluposti po običaju
narcis narcis 18:01 08.04.2017

Re: 4 krofnica

Jukie


Sa druge strane jedan deo naših gena potiče od neandertalaca koji su verovatno zimu preživljavali upravo jedući meso

ti današnji lovci-sakupljači žive u tropskim oblastima gde imaš sveže bilje tokom cele godine (i imaju manje neandertalskih gena nego mi)

aj nemoj i ti da lupaš, de si to pročitao-čuo da su homo sapiensi bili isključivo vegetarijanci pa ih neandretalci naučili da jedu meso.
do sag si mi delovao ozbiljno da bi sag počeo da lupaš
sasaminijature sasaminijature 18:16 08.04.2017

Re: 4 krofnica

narcis
Органи нам говоре да нисмо месождери, већ биљоједи.

lupaš gluposti po običaju



Нема сумње да си ауторитет да процениш ко лупа глупости.

Тек нема суње да си ауторитет у процени шта је исправан став по питању исхране.
narcis narcis 18:28 08.04.2017

Re: 4 krofnica

sasaminijature
narcis
Органи нам говоре да нисмо месождери, већ биљоједи.

lupaš gluposti po običaju



Нема сумње да си ауторитет да процениш ко лупа глупости.

Тек нема суње да си ауторитет у процени шта је исправан став по питању исхране.

za tebe jesam
docsumann docsumann 18:40 08.04.2017

Re: 4 krofnica

u potpunosti se ne slažem


da se ne slažeš vjerujem, za ovo u potpunosti baš i ne.
narcis narcis 19:12 08.04.2017

Re: 4 krofnica

docsumann
u potpunosti se ne slažem


da se ne slažeš vjerujem, za ovo u potpunosti baš i ne.


pa cela rasprava je glupa, plus ovi štomemaju pojma da smo mi prirodno određeni da budemo svaštožderi jer su nam creva kraća od travoždera a duža od mesoždera a i zubalo nam je osposobljeno za obe vrste hrane, al oni to nemaju pojma.
svaka rasprava u kojoj se natura nečiji stav o vrsti hrane je nasilje nad slobodom izbora, a to, pošto sam mandžija na hranu, sam uvjek mrzeo, naročito one debile koji mi sa visine kažu - neznaš t šta je dobro. jok ti znaš.
sve do pojave ovih agresivnih vegebeznozgaša njiovih kolega nepušača nije me insteresovalo tko se čime rani a gledao sam da se udaljim od nepušača , al brate oćedu rat pa eve imga, ni mi ne držimo ruke u dupe.
moje jedino pravio je nemoj da mi sereš po hranu jer ću i ja tebi da se poserem pa da viš kako to smrdi.
ladno ću da ubijem životinju zbog hrane a nikad, više, zbog zabave.
konjetinu ne jedem jer bi to bilo bratoubistvo da ne kažem kanibalizam al ne branimdrugom da je jede, osim onma koji su kaojahači i ljubitelji na konjovi, njima neopraštam, dobijju dvojku od ja.
a i vcucko je lepo objasnio i ja ga podržavam u onome što je reko.
mi smo stvorili te životinje kao hranu a ne kao ljubimce, neke druge smo stvorili da nam budu ljubimci i njih ne jedemo, sem kineza koji jedu i kamenje i sve ostalo.
i kako to da niko nediže glas protiv azijata koji izedoše onolke bubašvabe, skakavce crve i ostalu gamad, tovi ne smeća. licemerno od vas, i bubašvabe su živi ljudi.
docsumann docsumann 19:40 08.04.2017

Re: 4 krofnica

mi smo stvorili te životinje kao hranu a ne kao ljubimce,


da, to je najtužniji dio priče.

no ja nikome na zabadam nogu u tanjir, nisam partibrejker koji upada po slavama i viče - UBICE!.
ne podižem glas protiv pojedinaca, a akamoli naroda (azijatskih).
moje vegetarijanstvo je (najvećim dijelom) moja lična stvar.

no, ponekad, pomalo podignem glas u vazduh tu i tamo... jer kako je i mene nečija konkretna životna priča (čitaj filozofija) inicirala da se mjenjam, nadam se da i ja do nečije svijesti/savjesti mogu da dobacim. misim, ovo je jedan od tih blogova, tematski govoreći.

i svjestan sam da agresivnošću mogu ljude samo da odbijem od svoje priče.

pokušavam da nađem mjeru.
emsiemsi emsiemsi 19:42 08.04.2017

Re: *

principessa_etrusca
'aha, doći ću kad budem stigla, ali ne mogu sutra. sutra koljem'. u busu muk.

Ако нас већина једе месо, неко мора и да коље и не треба бити лицемеран. Одакле тима који су занемели у бусу долазе бифтеци, пршуте и луксузне паштете?

Код клања је важно да постоји поштовање живота/животиње и брига да животиња што мање пати, а претпостављам да нико (нормалан) не ужива да коље.

Лов је нешто друго јер укључује спортско/надметачко/рекреативни елемент и уживање у убијању плена.

Мени је лов једна од најодвратнијих људских активности !
Како су то успели да стрпају у спорт, није ми јасно !?
vcucko vcucko 19:53 08.04.2017

Re: 4 krofnica

narcis

konjetinu ne jedem jer bi to bilo bratoubistvo da ne kažem kanibalizam

Za ovo imaš piće po izboru, kad me put/pos'o nanese u Niš
Konj je plemenito biće, ne služi ni za tegljenje (kad vidim nekog da je upregao konja da vuče kamaru nečega, dođe mi da dreknem, za to služi vo, budalo!). Kamoli za jelo. Pa kad kažu "znaš, zdravo je za ovo ono" - možda je zdrava i dečja butkica mmtjbm
Dalje zube od konja!
vcucko vcucko 20:07 08.04.2017

Re: 4 krofnica

docsumann
mi smo stvorili te životinje kao hranu a ne kao ljubimce,

da, to je najtužniji dio priče.
pokušavam da nađem mjeru.

Docs, čovek se izborio za vrh lanca ishrane.
Kada bi sad, iz nekih moralno-filozofskih razloga, svojevoljno napustio taj vrh... ne znam. Teistički Bog bi nam možda i oprostio, On bi trebalo da je milostiv. Ali ateistička Majka Priroda i Otac Darvin ne bi sigurno. Ona je jedna izrazito kompetitivna i krvožedna gospoja, a on je ipak Englez
Zakon prirode kaže: kad ti se nešto nudi, uzmi; ako ti nećeš, ima ko će. I to što se nudi i tebe.
Ne karikiram, zaista tako mislim: kad bi svesno sišli sa vrha lanca ishrane, brzo bi sišli i sa planete Zemlje. Ubrzo bi nam se namestio neki takav sled događanja. To je život, neumoljiv u svom, nadamo se svi naizgled, besmislu.
docsumann docsumann 20:20 08.04.2017

Re: 4 krofnica

Docs, čovek se izborio za vrh lanca ishrane.


prava moć je u njenom odricanju.

Ne karikiram, zaista tako mislim: kad bi svesno sišli sa vrha lanca ishrane, brzo bi sišli i sa planete Zemlje.


pazi, i ja zaista vjerujem da naša budućnost leži u potpunom izmicanju iz lanca ishrane.
vegeteranijanizam je sasvim prirodan međukorak.
uz to, on je i sastvani dio šireg korpusa humanističkih ideja, zajedno sa feminističkim idejama, pravima LGBT osoba, ekološkim pokretima...

da se samocitiram:
jedina budćnost koja mi ima smisla je ona iz koje ćemo današnji mi iozgledati kao bezumni surovi divljaci. (što ruku na srce i jesmo)
sasaminijature sasaminijature 21:25 08.04.2017

Re: 4 krofnica

za tebe jesam


Без потребе зрачиш!

srdjan.pajic srdjan.pajic 05:29 09.04.2017

Re: 4 krofnica

4krofnica
Samo se neki gradski ljudi osećaju superiorno u odnosu na prirodu.



takoe, ja sam odrasla u suvom betonu kruga dvojke, prezirem prirodu i gledam sa visine travu i drveće, samo gmo, samo veštačke stvari unosim u svoj organizam! :)

ne kapiram koju pouku sam trebala da izvučem iz tvog teksta, upoznata sam sa činjenicom da su biljke živa bića i ne razumem zašto neko uvek ima poriv da mi objasni, da me preobrati, kao da radim nešto pogrešno: ja nikome ne prebacujem njegov jelovnik, dosadilo mi je odavno da odbranjujem svoj.

mjuz, sjajni francuzi dobro skockali ova umetnička dela:)


Sve si rekla, krofnice. Ja sam bio relativno neopredeljen prema lovcima i tom njihovom, ajde da kažem, porivu, valjda jer klopam meso, a i umeo sam da zabacim udicu, i pojedem upecanu ribu, pa mi je uvek bilo malo glupo sad ja tu nešto da njamke. Ali kad sam slučajno saznao kako se ovde love pume, prilično su mi se zgadili, i imam nula razumevanja za njih. Pisao sam o tome jednom, ali ukratko: pošto je puma jako oprezna i stidljiva životinja, koja lovi u sumrak, praktično je nemoguće ukebati je na konvencionalan način. Nego majstori lepo puste kerove, koji je nanjuše i isteraju iz skrovišta. I onda mačka kao mačka spas potraži na nekom drvetu. Koje posle odvažni lovci, obuzeti svojim lovačkim instinktom, i sa za visoko uzdignutim penisima, opkole, i ležerno iz neposredne blizine ubiju izbezumljenu životnju u krošnji. Mislim, serem im se ja i u sport, i u praiskonske lovačke instinkte i potrebe. Eto.

Srećom, ovde je država zauzela nekakav stav, i dobiti dozvolu za lov na pume je gotovo nemoguće (to se rešava lutrijom, kao i za gotovo sve životinje, bar ove krupnije i ređe). Sem kad se namnože, ali i onda se tu uvek nađe gomila tree huggera, i ljubitelja prirode i životinja, koja digne larmu i dreku do neba, pa se to stagnira, ili bar uspori. Istina, kad pume pojednu neko dete, ili okasnelog hajkera, onda i oni malo olade, dok rendžeri ne nađu i ne ubiju tu konkretnu pumu, jer navodno predstavlja opasnost po ostatak čovečanstva, te nema druge do da se odstreli.

Nego, baš malopre slušam na radiju, Kalifornija je donela zakon da se zabrani upotreba lovačke municije sa olovom, jer se smatra da su čak i male količine koje ostanu u mesu ubijene životinje, a koje lovci i njihova deca i najbliži progutaju tokom mnogobrojnih gozbi, dovoljno veliki rizik za zdravlje. Zna se da olovo izaziva ozbiljna oštećenja centralnog nervnog sistema, naročito kod male dece i adolescenata. I to ne samo u vidu isparenja. Tako da i taj neki argument koji lovci vole do koriste kad se pravdaju za svoj sport, i tvrde kako je sveže ulovljena životinja najzdravija za konzumaciju, pada u vodu. Drugim rečima, možda je tu negde objašnjenje za to lovačko ludilo - oštećenje mozga konzumiranim olovom.








emsiemsi emsiemsi 09:07 09.04.2017

Re: 4 krofnica

vcucko
docsumann
mi smo stvorili te životinje kao hranu a ne kao ljubimce,

da, to je najtužniji dio priče.
pokušavam da nađem mjeru.

Docs, čovek se izborio za vrh lanca ishrane.
Kada bi sad, iz nekih moralno-filozofskih razloga, svojevoljno napustio taj vrh... ne znam. Teistički Bog bi nam možda i oprostio, On bi trebalo da je milostiv. Ali ateistička Majka Priroda i Otac Darvin ne bi sigurno. Ona je jedna izrazito kompetitivna i krvožedna gospoja, a on je ipak Englez
Zakon prirode kaže: kad ti se nešto nudi, uzmi; ako ti nećeš, ima ko će. I to što se nudi i tebe.
Ne karikiram, zaista tako mislim: kad bi svesno sišli sa vrha lanca ishrane, brzo bi sišli i sa planete Zemlje. Ubrzo bi nam se namestio neki takav sled događanja. To je život, neumoljiv u svom, nadamo se svi naizgled, besmislu.

Јеботе патак !
vcucko vcucko 09:31 09.04.2017

Re: 4 krofnica

docsumann


pazi, i ja zaista vjerujem da naša budućnost leži u potpunom izmicanju iz lanca ishrane.


Pa to je bar nesporno, sleduje nam i pojedinačno i kolektivno. Jednom
docsumann docsumann 10:28 09.04.2017

Re: 4 krofnica

vcucko
docsumann


pazi, i ja zaista vjerujem da naša budućnost leži u potpunom izmicanju iz lanca ishrane.


Pa to je bar nesporno, sleduje nam i pojedinačno i kolektivno. Jednom


sem ako ne vjeruješ u postmorten egzistenciju, teško da se vrijeme nakon naše smrti može računati kao naša budućnost.
kako je već to mudri Epikur sročio: kad dođe smrt - nas nema. u tom smislu je besmisleno govoriti o našoj budućnosti tada

emsiemsi emsiemsi 10:29 09.04.2017

Re: 4 krofnica

docsumann
vcucko
docsumann


pazi, i ja zaista vjerujem da naša budućnost leži u potpunom izmicanju iz lanca ishrane.


Pa to je bar nesporno, sleduje nam i pojedinačno i kolektivno. Jednom


sem ako ne vjeruješ u postmorten egzistenciju, teško da se vrijeme nakon naše smrti može računati kao naša budućnost.
kako je već to mudri Epikur sročio: kad dođe smrt - nas nema. u tom smislu je besmisleno govoriti o našoj budućnosti tada


Појасни !
docsumann docsumann 10:36 09.04.2017

Re: 4 krofnica

emsiemsi
docsumann
vcucko
docsumann


pazi, i ja zaista vjerujem da naša budućnost leži u potpunom izmicanju iz lanca ishrane.


Pa to je bar nesporno, sleduje nam i pojedinačno i kolektivno. Jednom


sem ako ne vjeruješ u postmorten egzistenciju, teško da se vrijeme nakon naše smrti može računati kao naša budućnost.
kako je već to mudri Epikur sročio: kad dođe smrt - nas nema. u tom smislu je besmisleno govoriti o našoj budućnosti tada


Појасни !


pa kud ćeš jasnije ( i detaljnije)
ako tebe nema, nema ni tvoje budućnosti.
vcucko vcucko 10:42 09.04.2017

Re: 4 krofnica

docsumann

sem ako ne vjeruješ u postmorten egzistenciju, teško da se vrijeme nakon naše smrti može računati kao naša budućnost.
kako je već to mudri Epikur sročio: kad dođe smrt - nas nema. u tom smislu je besmisleno govoriti o našoj budućnosti tada


Dok postojimo i povinujemo se pojmljivim nam dimenzijama, ne postoji drugi način da se kaže nego "bude, biće...".
Inače, nas nema pa nema, i jedino što postoji jeste ono što sami poimamo, svako od nas. U okviru komplikovanog sna zvanog život.
M'da...
emsiemsi emsiemsi 10:47 09.04.2017

Re: 4 krofnica

vcucko
docsumann

sem ako ne vjeruješ u postmorten egzistenciju, teško da se vrijeme nakon naše smrti može računati kao naša budućnost.
kako je već to mudri Epikur sročio: kad dođe smrt - nas nema. u tom smislu je besmisleno govoriti o našoj budućnosti tada


Dok postojimo i povinujemo se pojmljivim nam dimenzijama, ne postoji drugi način da se kaže nego "bude, biće...".
Inače, nas nema pa nema, i jedino što postoji jeste ono što sami poimamo, svako od nas. U okviru komplikovanog sna zvanog život.
M'da...

Јеботе патак !
narcis narcis 10:56 09.04.2017

Re: 4 krofnica

kako je već to mudri Epikur sročio: kad dođe smrt - nas nema. u tom smislu je besmisleno govoriti o našoj budućnosti tada

sag si mi sjebo filosofiju
a ja čeko dumrem pa tek onda da ljucki počnem da živim
docsumann docsumann 10:59 09.04.2017

Re: 4 krofnica

vcucko
docsumann

sem ako ne vjeruješ u postmorten egzistenciju, teško da se vrijeme nakon naše smrti može računati kao naša budućnost.
kako je već to mudri Epikur sročio: kad dođe smrt - nas nema. u tom smislu je besmisleno govoriti o našoj budućnosti tada


Dok postojimo i povinujemo se pojmljivim nam dimenzijama, ne postoji drugi način da se kaže nego "bude, biće...".
Inače, nas nema pa nema, i jedino što postoji jeste ono što sami poimamo, svako od nas. U okviru komplikovanog sna zvanog život.
M'da...


biće budućnost (ako već i nije... no, da ne širimo priču), problem je u onom naša.

da li možemo govoriti o našoj budućnosti, ako tad nas više nema.
nikvet pn nikvet pn 11:00 09.04.2017

Re: 4 krofnica

srdjan.pajic
Ali kad sam slučajno saznao kako se ovde love pume, prilično su mi se zgadili


Да, то је одвратно, то није лов него стрељање. С једне стране. А са друге стране помисли да имаш фарму миља х миља и на њој пар стотина оваца; бизнис од кога живиш. И накачи ти се порезник који те уредно лади са пар комада недељно. Ако ти осигурање плати онда нека пуме нек пумује, ако не плати онда шта?

А ако ниси сточар а ловиш пуму овако онда стварно...

Kalifornija je donela zakon da se zabrani upotreba lovačke municije sa olovom


То је образложење за јавност које нема баш јако упориште али генерално је добро као још једна рестрикција. Оловна сачма има већи домет, прецизност и густину снопа те је као таква ефикаснија на већу даљину; челична сачма је за трећину слабија и то је отприлике смисао забране.

Оловна сачма се у организму рањене дивљачи окружи фиброзним ткивом које је изолује у капсулу формирајући чврсту опну. Олово остаје изоловано од циркулације и следственог тровања. Право тровање оловом описано је као минамата (ено Гугл), сачма ту не припада.

Колико рањеника из ратова је провело свој век са оловом или гелером без тровања?
docsumann docsumann 11:01 09.04.2017

Re: 4 krofnica

narcis
kako je već to mudri Epikur sročio: kad dođe smrt - nas nema. u tom smislu je besmisleno govoriti o našoj budućnosti tada

sag si mi sjebo filosofiju
a ja čeko dumrem pa tek onda da ljucki počnem da živim


rekoh, da ne širimo priču o dnevnim jelovnicima na metafizičke kontrakoncepcije
narcis narcis 11:28 09.04.2017

Re: 4 krofnica

i ležerno iz neposredne blizine ubiju izbezumljenu životnju u krošnji.

nemaš pojma šabane,
za lov na lisicu su izmislili terijere i slične rovovske džukce.
elm dotični džikac uniđe u rupu/ rov lisicinog doma i tu je rastrgne. pa ti vidi al puma je još i dobro prošla.
što se tiče lova meni smeta upotreba samostrela i urišnog oružja ćitaj avtomackog oruđa u lovu.
a ovima što oćedu da se u lov ide goloruk da rečem ne lupajte gluposti.
međed, mačka , jelen i ostli živuljci su itotakodže naoružani, što zubovima što noktima zvanim kanđe što rozima a i u kategoriji su obično bar za dve boračke kategorije iznad ćoveka.
sruge treće i ćetvrte strane vi na taj naćin upravo negirate našu ljucku suštinu i premoć , iako vamje lepo i bogougodno da uživljate u svemu što nam je naša pamet i snalažljivost i sposobnost da od gubitnika ćitaj hrane za predatore postanemo gospodari sudbine.
mi kao ljudi a i čoveci nemamo nijednu fizćku osobinu da preživimo, nit su nam mišići jaki, nit smo brzi nit smo naoružani zubima ili kanđama, koža nije tanka jedino namdala nešto malo a više pameti od predatora da bi se zaštitili.
ako izuznemo paitjeve amerikance ostale lovdžije su oket, mislim lovđije ne lovokradice i ostale kretene.
alsam vi rekno

vcucko vcucko 11:33 09.04.2017

Re: 4 krofnica

nikvet pn

То је образложење за јавност које нема баш јако упориште али генерално је добро као још једна рестрикција. Оловна сачма има већи домет, прецизност и густину снопа те је као таква ефикаснија на већу даљину; челична сачма је за трећину слабија и то је отприлике смисао забране.

I to je onako baš klimavo.
Ako je neki skot već upucao zverku, možda je bolje da je to učinio efikasnije. Nego da poživi još neko vreme ko zna kako, u bolovima i vukući delove tela.
Cetĕrum censeo lovce esse uštrojiti.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:38 09.04.2017

Re: 4 krofnica

Nego, evo jedan zanimljiv članak da pogura čitavu raspravu i u nekom drugom pravcu


Edit: Industrijska revolucija, koja je pogurala društvo napred, ustvari je unakazila našu planetu. Da li je ljudski napredak, ustvari benefit za čitavu planetu ili obrnuto? Ako su klanice i uopšte odgoj životinja za pokolj nehumani, da li je industrijska proizvodnja hrane, čak i biljne, ustvari jedan nepovratan put u propast i da li planeta Zemlja uopšte može da iznese ljudsku vrstu u ovakvom obimu i njenoj dominaciji? Nismo li mi ustvari u borbi za dobrobit celog čovečanstva izgubili dom? Ja bih razmišljao i u ovom pravcu, dok se borite za svoje pravo da jedete ili ne jedete meso:)
nikvet pn nikvet pn 11:52 09.04.2017

Re: 4 krofnica

da su čak i male količine koje ostanu u mesu ubijene životinje, a koje lovci i njihova deca i najbliži progutaju tokom mnogobrojnih gozbi, dovoljno veliki rizik za zdravlje.


Ово не стоји.

Почетком седамдесетих као напаљени клинац гледао сам свог оца ловца ко у бога. Искукао сам штене поентера кога сам обучио ама све; Дијана једино није знала латиницу. Такав лов са страховито строгим правилима и још строжим казнама резултирао је малим бројем ловаца на пуно дивљачи. У кући од септембра па до новембра јело се практично само дивље месо, тада није било замрзивача. Кева је сирота све рецепте опробала, најзад је измишљала. Месо дивљачи је јако и густо те је мала количина довољна за породични ручак. А поједено олово? Не бих рекао да има последица али добро, допуштам:

oštećenje mozga konzumiranim olovom.



Такав строг етички приступ лову осим личне самоконтроле и самодисциплине (угаси свињу у себи) захтева и велики рад у природи (зимска прехрана, фазанерија, очување станишта, пребројавање, предатори...) као и ригорозну примену рестриктивних закона. И све то у циљу заштите ловног фонда да остане исти или бољи. То је једини разуман приступ лову, и у АмериКи изгледа да су то поприлично постигли.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:03 09.04.2017

Re: 4 krofnica

i kako i čime klati domaće svinje (čak i umnjacima).


kod mene si promašio alegoriju.

Ako polažiš od toga da čovek mora da živi, a preduslov življenju je hranjenje ljudskog organizma, da li je u toj potrebi za životom = hranom: ubijanje i sam lov (u današnjem obliku, ne onako kako su naši preci lovili mamute u sibirskim zimama) opravdan i da li je human i da li opravdanost u čovekovoj potrebi za hranom jeste u suprotnosti sa čovekom kao bića koje je svesno sebe i svog okruženja? I da li je lov, ustvari, samozavaravanje tog instikta, tako što načinimo lovno stanište pogodno za divljač samo da bi je lakše ulovili, a u stvari kada se postavi na ovakve granice je jednako industrijskoj proizvodnji mesa. Lovac ne održava svoje stanište da bi bilo prepuno slobodnih životinja, nego da bi njegovo lovište bilo punije lovine. Isto kao što i seljak obogaćuje svoj obor svinjama, da bi imao više kobasice ili šunke.

Ne vidim razliku između ta dva, osim što jedni pokušavaju da opravdaju svoj poriv za hranom nekim visoko moralnim očuvanjem svog lovišta.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:43 09.04.2017

Re: 4 krofnica

А поједено олово? Не бих рекао да има последица али добро, допуштам:


Ustvari, to je glavna opasnost. Napravili ljudi studiju, otud i zabrana. Evo jedan od linkova za proučiti. Nisu samo upucane ptice i životinje toksične za jelo, nego mnogo više životinje koje pojedu sačmu, na koju naiđu u šumi pored mesta na kome su se lovci iživljavali, ili olovne tegove za pecanje.

Inače, zanimljivo je da se kao glavna zamena za olovo u municiji planira bakar. Koji je gotovo isto tako toksičan, kao uostalom i svaki drugi teški metal. Što će reći, vama lovcima nema spasa.

Ali da ti odam tajnu, nije slučajno što se to dešava prvo u Kaliforniji, oni imaju verovatno najrestriktivnije zakone po pitanju toksičnih i kancerogenih materija (vidi tamo pod Proposition 65), mnogi smatraju čak i da preteruju, mada se ja ne bih baš u to kladio. Na primer, kad sam kupio automobil u San Francisku, došao je sa obaveznom nalepnicom u uglu prozora gde piše da moje vozilo sadrži supstance za koje se u državi Kaliforniji zna da izazivaju rak i urođene defekte kod novorođenčadi. Nalepnicu sam, kao i svaki čestiti rednek iz Kolorada, odma ogulio, da me ne plaši.



mesan mesan 15:11 10.04.2017

Re: 4 krofnica

narcis
konjetinu ne jedem jer bi to bilo bratoubistvo da ne kažem kanibalizam al ne branimdrugom da je jede, osim onma koji su kaojahači i ljubitelji na konjovi, njima neopraštam, dobijju dvojku od ja.

To je jedna interpretacija.
Za mađarska plemena konji su bili integralni deo života, ključan za ratovanje u kojem su dominirali nad centralnom i zapadnom Evropom u doba svog doseljenja. Konjskim se mesom pleme gostilo a krv se pila za snagu. To je isto forma poštovanja i obožavanja te plemenite životinje.

Danas u svakom slučaju konj završi na trpezi samo kad mora da se ubije, ne znam da iko gaji konje radi klanja. Ja povremeno pojedem konjsku kobasicu, nisam oduševljen ukusom, ali da ne dužim.

EDIT: I Mongoli su poznati po svom odnosu sa konjima, svetom životinjom, koja se ujedno upotrebljava i kao sirovi materijal i kao hrana. LINK
narcis narcis 17:39 10.04.2017

Re: 4 krofnica

To je jedna interpretacija.

ne , to nije interpretacija već moj stav, stav čoveka koji je mladost proveo jašući konje.
ne znam da iko gaji konje radi klanja.

sve ergele u negdanjoj jugoslaviji, a i u današnjoj srbiji, ako postoje još, nisam u toku fabule radnje sa današnjim ergelama, su gajile konje za meso.
tačnije imali su opciju iliće konj da postane kvalitetan sportski ili ide na tov i na klanje. da se ne zanosimo čuvanje konja je skup sport i niko neće da čuva konja koji ne zarađuje.ko može da izdrži finansiski da čuva 5-6000 konja? utopija je misliti da ergele čuvaju konje samo za ukras.
samo retki konji, uglavnom šampioni ili oni u privatnom vlasništvu gde gazda ima 2-3 konja i bavi se nečim, mora da bude neki kapitalista, pa čuva ragu iz ljubavi, e takve rage dožive starost i umiru prirodno, sve ostalo kad mu prođe radni vek ilise pokaže kao slab u trčanju kasanju i ostalim sportovima završava na klanici.
blogovatelj blogovatelj 18:24 10.04.2017

Re: *

'aha, doći ću kad budem stigla, ali ne mogu sutra. sutra koljem'. u busu muk.


Firma u Kragujevcu napravila reklamni pano na kome piše "vršimo usluge klanja"
narcis narcis 18:30 10.04.2017

Re: *

blogovatelj
'aha, doći ću kad budem stigla, ali ne mogu sutra. sutra koljem'. u busu muk.


Firma u Kragujevcu napravila reklamni pano na kome piše "vršimo usluge klanja"

trebali da dodaju
po dva načina
prvi po kalabićevom načinu a druga opcija po čičinom zahtevu, čičin zahtev skuplji jer zahteva tri izvršioca.
vcucko vcucko 07:53 11.04.2017

Re: 4 krofnica

mesan

To je jedna interpretacija.
Za mađarska plemena konji su bili integralni deo života, ključan za ratovanje u kojem su dominirali nad centralnom i zapadnom Evropom u doba svog doseljenja. Konjskim se mesom pleme gostilo a krv se pila za snagu. To je isto forma poštovanja i obožavanja te plemenite životinje.

Danas u svakom slučaju konj završi na trpezi samo kad mora da se ubije, ne znam da iko gaji konje radi klanja. Ja povremeno pojedem konjsku kobasicu, nisam oduševljen ukusom, ali da ne dužim.

EDIT: I Mongoli su poznati po svom odnosu sa konjima, svetom životinjom, koja se ujedno upotrebljava i kao sirovi materijal i kao hrana. LINK

Nije dobar primer.
Mađari i Mongoli su bili nomadska ratnička plemena i konji su im bili maltene jedini raspoloživ resurs. Ne verujem da je bilo uslova da u pohode vode živinu ili papkare. A neki usputni ulov je bio na dugom štapu i previše raznolik da bi se neka posebna vrsta ukorenila u tradiciji.
To je kao što severna sibirska plemena 6-8 meseci godišnje raspolažu isključivo mesom (kostima, kožom...) irvasa; nečeg drugog jednostavno nema.
Tako da ovde apsolutno podržavam Narcisa: dalje zube od konja
Atomski mrav Atomski mrav 08:56 11.04.2017

Re: *

vjerujem da svako djete doživi intimni intuitivni otpor prema užasu sudbine koje smo namjenili domaćim životinjama.
djeca nepogriješivo osjete zlo.


Ima ljudi koji baš uživaju u svinjokolji. Većina to smatra poslom koji mora da se obavi, a godine i decenije iskustva čine da mnogo i ne razmišlja o tome. Za decu je to naravno šok, ja bih se kao dete redovno "uspavao" na dan svinjokolje pa kad bih ustao svinje više ne bi bilo kao jedinke. Posle toga su sledili sveži čvarci, sveža ispečena kobasica, ražnjići i ostale đakonije. Kao u onoj pesmi - kad su gusku zaklali, svi su redom plakali a kad su je pojeli, svi su redom pevali.

Inače, verujem da svinje nekako osete kad im se bliži kraj. Ponašanje im se promeni par dana pred svinjokolju, kao da padnu u neku vrstu depresije. Ne znam, možda sam to i utripovao usled sopstvene griže savesti...
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:58 11.04.2017

Re: *

Ima ljudi koji baš uživaju


Ima.. to se inace zove poremecena licnost, psihopata. (tako se kalio mnogi (serijski) ubica)
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:26 11.04.2017

Re: *

Inače, verujem da svinje nekako osete kad im se bliži kraj. Ponašanje im se promeni par dana pred svinjokolju, kao da padnu u neku vrstu depresije. Ne znam, možda sam to i utripovao usled sopstvene griže savesti...


Da, smanji im se unos hrane da bi im creva bila koliko toliko prazna, a i to je vreme kada se prestane sa davanjem koncentrata i prelazi na čistu prekrupu: to navodno pročisti svinju od silne hemudže kojom je hrane u toku tovnog procesa. Zato se i dešava promena ponašanja.
narcis narcis 11:28 11.04.2017

Re: 4 krofnica

Tako da ovde apsolutno podržavam Narcisa: dalje zube od konja

ne, narcis nije bezvezni vegan ili nepušač pa da drugima nameće svoje stavove i da ih tim stavovima bije u glavu.
narcis ne jede meso konjova zbog svog stava da bi to bio kanibalizam s njegove strane ali ne brani drugima da jedu tu vrstu mesa. ne prisiljavam ja nikog da ima iste stavove o životu kao nepušači i vegani i ostali travožderi. jedi šta oćeš , široko ti polje.
mesan mesan 16:27 11.04.2017

Re: 4 krofnica

vcucko
mesan

To je jedna interpretacija.
Za mađarska plemena konji su bili integralni deo života, ključan za ratovanje u kojem su dominirali nad centralnom i zapadnom Evropom u doba svog doseljenja. Konjskim se mesom pleme gostilo a krv se pila za snagu. To je isto forma poštovanja i obožavanja te plemenite životinje.

Danas u svakom slučaju konj završi na trpezi samo kad mora da se ubije, ne znam da iko gaji konje radi klanja. Ja povremeno pojedem konjsku kobasicu, nisam oduševljen ukusom, ali da ne dužim.

EDIT: I Mongoli su poznati po svom odnosu sa konjima, svetom životinjom, koja se ujedno upotrebljava i kao sirovi materijal i kao hrana. LINK

Nije dobar primer.
Mađari i Mongoli su bili nomadska ratnička plemena i konji su im bili maltene jedini raspoloživ resurs. Ne verujem da je bilo uslova da u pohode vode živinu ili papkare. A neki usputni ulov je bio na dugom štapu i previše raznolik da bi se neka posebna vrsta ukorenila u tradiciji.
To je kao što severna sibirska plemena 6-8 meseci godišnje raspolažu isključivo mesom (kostima, kožom...) irvasa; nečeg drugog jednostavno nema.
Tako da ovde apsolutno podržavam Narcisa: dalje zube od konja


Kulture u kojima je konj egal čoveku, mitski bitan, a opet --- baš zato! --- ga jedu, jesu dobar primer Narcisu da "konj brat" ne isključuje jedenje konjskog mesa, zar ne?
Mislim da trivijalizuješ te kulture sa "to su radili jer nomadstvo": koliko znam Eskimi su nomadi u još težim uslovima i ne jedu svoje pse.

Ne razumem, možda odbacuješ moje primere jer Mađari danas više nisu nomadi? (puno Mongola jeste koliko znam!)
Pozivam te da ne bagatelizuješ tradicije drugih kultura na osnovu vizure sopstvene kulture i svog viđenja šta im je opravdano a šta ne. Na primer, da li ti danas imaš potrebu da obožavaš usamljene hrastove? --- nemaš --- a šta će ti onda badnjak?

Da dodam uopšteno, opasna je greška potcenjivati alternativne moralne sisteme, vrlo toplo preporučujem:

narcis narcis 18:04 11.04.2017

Re: 4 krofnica

dobar primer Narcisu da "konj brat" ne isključuje jedenje konjskog mesa, zar ne?

al oseća blagi prezir prema onima koji ga jedu no činjenica je da ovde najug ljudi ne jedu konjsko meso, znam bar tri pokušaja da se uniš probije tržište i sva tri su neuspešna, nemam poja što nišlije neće da jedu konjsko meso al je činjenica da neće, ma kolko bilo jeftinije , nisam siguran da je jeftinije već pretpostavljam.
mesan mesan 18:39 11.04.2017

Re: 4 krofnica

narcis
dobar primer Narcisu da "konj brat" ne isključuje jedenje konjskog mesa, zar ne?

al oseća blagi prezir prema onima koji ga jedu no činjenica je da ovde najug ljudi ne jedu konjsko meso, znam bar tri pokušaja da se uniš probije tržište i sva tri su neuspešna, nemam poja što nišlije neće da jedu konjsko meso al je činjenica da neće, ma kolko bilo jeftinije , nisam siguran da je jeftinije već pretpostavljam.

Cenim što ne namećeš drugima šta da jedu i razumem tvoja osećanja prema konjima - nadam se i ti ceniš da sam ja samo dao primer ljudi kojima je to meso deo identiteta.
Lično ne nalazim poentu u konjskom mesu mada se tvrdi da ima bolje masnoće (nisam ni proveravao), a kad probam kobaje to je više od finoće.

Mala digresija, za mangulicu je činjenica da ima drugačiji sastav masnoća i šteta je što je u Srbiji skoro uništen uzgoj, boli me duša kad vidim španske "mangalica" šunke.
Špancima inače kapa dole na pokušajima očuvanja i integracije divlje ekologije i industrije hrane --- vredi pogledati (ribe i guske):


narcis narcis 19:21 11.04.2017

Re: 4 krofnica

Cenim što ne namećeš drugima šta da jedu

ja ništa ljudima ne namećem, sem komunizma.
Lično ne nalazim poentu u konjskom mesu mada se tvrdi da ima bolje masnoće

konj nema naslage sala, samo malo i retko između butova, već je loj umešan u mesu, nešto kao ono mramorna teletina iz japan. a pošto masnoća daje ukus mesu eto razlog.
šteta je što je u Srbiji skoro uništen uzgoj, boli me duša kad vidim španske "mangalica" šunke.

gledao neku emisiju o hrani , netki inglišman putuje i tako to, elem bio u ostrajh i vidomeso od mangulice i sve tako dok ne rekoše da kupuju dotične drugarice iz zemalja bivše juge, sag zaboravi dalje al činjenica da ih ima ovde negde.
vcucko vcucko 20:52 11.04.2017

Re: 4 krofnica

mesan


Kulture u kojima je konj egal čoveku, mitski bitan, a opet --- baš zato! --- ga jedu, jesu dobar primer Narcisu da "konj brat" ne isključuje jedenje konjskog mesa, zar ne?
Mislim da trivijalizuješ te kulture sa "to su radili jer nomadstvo": koliko znam Eskimi su nomadi u još težim uslovima i ne jedu svoje pse.

Ne razumem, možda odbacuješ moje primere jer Mađari danas više nisu nomadi? (puno Mongola jeste koliko znam!)
Pozivam te da ne bagatelizuješ tradicije drugih kultura na osnovu vizure sopstvene kulture i svog viđenja šta im je opravdano a šta ne. Na primer, da li ti danas imaš potrebu da obožavaš usamljene hrastove? --- nemaš --- a šta će ti onda badnjak?

Da dodam uopšteno, opasna je greška potcenjivati alternativne moralne sisteme, vrlo toplo preporučujem:


Gde ti ode
Mapisao sam, ukratko: Mađari i Mongoli su u ta vremena bili nomadski ratnici. Znači, logično je pretpostaviti da nisu gajili druge životinje sem konja. Danas više nisu nomadi, sem dela Mongola. Te nema potrebe da jedu konje. Moje mišljenje, koje sigurno ne bih naturao nikom, ali imam pravo na isto.
Primer moj:
Naš kućni ljubimac je morsko prase od tri godine i kilo i po. Obožavamo ga, više je kod nas u krilu nego u kavezu (koji je inače uvek otvoren). Jednom smo slučajno na TV videli kako ih, mislim, u Peruu gaje za hranu. Onako priklane ih slažu po zemlji pa ih deru. Kćerka je doživela šok, bukvalno. Neko drugi možda ne bi ni primetio taj prilog od minut-dva, nama je trebalo sat-dva da je povratimo. Znači, sasvim razumljiva individualna reakcija, čemu širenje priče na nešto sa čim veze nema?
mesan mesan 21:36 11.04.2017

Re: 4 krofnica

vcucko
Znači, logično je pretpostaviti da nisu gajili druge životinje sem konja.

Nategnuto je odavde zaključiti da im je potrebno konjsko meso, jer eto Eskimi ne jedu svoje pse a teško da su im uslovi za lov mnogo bolji.
Te nema potrebe da jedu konje.

Tu sam se isto pobunio, jer ko smo mi da kažemo šta je potreba, a ni kultura nije jednostavno stvar potrebe, eto npr. Mongol bi mogao da te pita što se brste i kradu hrastovi u Srbiji kad je badnjak "nepotreban"?

Proveriću konkretno kad su Mađari nakon smeštanja u Panoniju prestali da jedu konje i piju krv, znam da se to pojavljuje u zapažanjima nemačkih vladara nakon što su već bili susedi.
Moje mišljenje, koje sigurno ne bih naturao nikom, ali imam pravo na isto.

Poštujem i mislim da se razumemo, ja isto ne bih ništa da namećem, samo eto da pročavrljamo uopšteno o kriterijumima...
Kćerka je doživela šok, bukvalno. Neko drugi možda ne bi ni primetio taj prilog od minut-dva, nama je trebalo sat-dva da je povratimo. Znači, sasvim razumljiva individualna reakcija, čemu širenje priče na nešto sa čim veze nema?

Jasno, naravno šok nama iz naše vizure, ali neki Peruanac bi se smejao što vi mazite i pazite hranu; a recimo što ne mazite ćurke ili krmače? A neki Indijac bi se prenerazio kad uzmeš teleće šnicle kod kasapina, a tebi curi pljuvačka... Itd., itd.

Ja sam recimo bio prilično bljak prema glodarima ("pacovima", ali se družio s jednim hrčkom pa mi sad mnogo teško kad vidim mišolovku sa žrtvom
vcucko vcucko 21:54 11.04.2017

Re: 4 krofnica

mesan

Pripitomljeni konj je bukvalno preneo čoveka iz perioda divljaštva u neko, uslovno rečeno, savremeno doba. Nezavisno, na više strana sveta.

To kad je čovek zajahao konja radi transporta od tačke A do tačke B, to je čak značajnija revolucija od onih kasnijih sa parom ili motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Jer pre konja, čovek i nije imao predstavu da može da se kreće drugačije sem na svoje dve noge. Ovo kasnije je čista tehnička dorada.

Zato izdvajam konje i ne volim kad se jede konjetina. Nema veze sa kulturom, još manje ono ju, što je sladak. Čisto simbolički greh.
narcis narcis 22:27 11.04.2017

Re: 4 krofnica

Zato izdvajam konje i ne volim kad se jede konjetina. Nema veze sa kulturom, još manje ono ju, što je sladak. Čisto simbolički greh.

jedenje konjetine je danas već subkulturni fenomen, sad ja se nisam baš puno šeto po zapadnim kasašnicama pa ne mogu da tvrdim, ali po samoposlugama nisam viđo konjetinu, steko sam utisak da se bar od drugog rata na ovamo bar prepolovila upotreba konjetine i da nastavlja pad.
ja u olandiji nisam vido kasapnicu a ni konjsko meso a pričali mi da je to specijalitet kod njih. sad ostala samo neki prifatnik u frislandu koji radi , to kolko ja znam.
e sad što nam konjetinu uvaljuju u salame i ostale prerađevine, jebeš ga tu ne možemo mlogo.
lično mislim da danas preživljava samo 10% negdanje konzumacije konjetine.
najveća opasnost po svet su kinezi , oni pojedoše sve, nosoroge, ajkule ,ja mislim da su kod njih i insekti ugrožena vrsta. kamenje se još dobro drži al ne zadugo.
mesan mesan 22:31 11.04.2017

Re: 4 krofnica

vcucko
mesan

Pripitomljeni konj je bukvalno preneo čoveka iz perioda divljaštva u neko, uslovno rečeno, savremeno doba. Nezavisno, na više strana sveta.

To kad je čovek zajahao konja radi transporta od tačke A do tačke B, to je čak značajnija revolucija od onih kasnijih sa parom ili motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Jer pre konja, čovek i nije imao predstavu da može da se kreće drugačije sem na svoje dve noge. Ovo kasnije je čista tehnička dorada.

Zato izdvajam konje i ne volim kad se jede konjetina. Nema veze sa kulturom, još manje ono ju, što je sladak. Čisto simbolički greh.

Lepo si sročio i delimo donekle osećanja, ali valjda se slažemo i da ima nomadskih naroda koji svoju snagu i uspeh duguju baš konju a koji su konjsko meso jeli i kao simbolički čin koji se ne uklapa u jednostavne prehrambene potrebe. Pijenje žive krvi je na primer prilično opasno ali je ritual koji se javlja svuda na planeti a opet vrlo retko i specifično.

No sva trojica ovde pričamo o tome kako su konji posebne životinje, pa u to ime raznovrstan vebsajt da se klikne za koju fotkicu (nažalost na drugim jezicima je sveden samo na oglase, doduše imate google translate ) :
Konji u Mađarskoj
narcis narcis 22:42 11.04.2017

Re: 4 krofnica

Konji u Mađarskoj

ja san udavijo svoje prijatelje na frasbuku sa spotovima o konjovima, a pomalo i ođe
mesan mesan 22:58 11.04.2017

Re: 4 krofnica

narcis
Konji u Mađarskoj

ja san udavijo svoje prijatelje na frasbuku sa spotovima o konjovima, a pomalo i ođe

Nisam uopšte primetio da "daviš" s konjima, naprotiv svaki spot bi oporavio blog od nesnosnih političkih rzanja i balege što imamo ovih dana
jedenje konjetine je danas već subkulturni fenomen, sad ja se nisam baš puno šeto po zapadnim kasašnicama pa ne mogu da tvrdim, ali po samoposlugama nisam viđo konjetinu, steko sam utisak da se bar od drugog rata na ovamo bar prepolovila upotreba konjetine i da nastavlja pad.
ja u olandiji nisam vido kasapnicu a ni konjsko meso a pričali mi da je to specijalitet kod njih. sad ostala samo neki prifatnik u frislandu koji radi , to kolko ja znam.

Po samoposlugama ni ja nisam viđao, a recimo (nevezuša) ogromna, upadljiva razlika su raznolike vrste ptica na prodaju u Francuskoj u svakoj mesari/samoposluzi (pile, patka, guska, prepelica, golub, fazan), u poređenju sa Srbijom (pile), Holandijom (pile, možda ćurka) i SAD (pile, ćurka).
narcis narcis 23:25 11.04.2017

Re: 4 krofnica

raznolike vrste ptica na prodaju u Francuskoj

nisan bio u franciji ali poštujem taj izbor i drago mi je da se još drže.

docsumann docsumann 14:51 12.04.2017

Re: 4 krofnica


sve se slažem.

zato bih i usvojio svako partikularno poštovanje (zabranu ubijanja) pojedinih životinja karakterističnu za određene civilizacije/tradicije.

mesan mesan 21:38 12.04.2017

Re: 4 krofnica

docsumann

sve se slažem.

zato bih i usvojio svako partikularno poštovanje (zabranu ubijanja) pojedinih životinja karakterističnu za određene civilizacije/tradicije.

U duhu istraživanja alternativnih pravila, eksperimentisanja drugačijim (sintetičkim) životima, docse evo ti odlična spontana prezentacija, skoro pa dečja igra ali na velikoj dubini matematike --- mislim da ćeš uživati (preporučujem da staviš ubrzanje videa na youtube 1.5x ili 1.25x jer zbog spontanosti polako teku rečenice):


vokivasic vokivasic 21:32 13.04.2017

Re: *

djeca nepogriješivo osjete zlo.


Poznajem odraslu osobu koja ne samo da ne jede meso, nego ne može da okusi ni cveklu ni ostalu crvenu hranu iz koje se cedi crveni sok.

Razgovarao sam o tome s njom. Ispostavilo se da joj je, kad je bila malo dete, protiv njene volje otac iz lova donosio ranjene životinje. Da se dete igra...
narcis narcis 11:31 07.04.2017

tačno

se vidi podela na žemsku i mušku svest
muški se mlogo ne cimaju po pitanju lova a žemske će izginu kao ntiprotivne

o sliki
vido i nemese dojmila, suviše gu peglao
aureus aureus 15:22 07.04.2017

Фер-плеј

Не допада ми се ситуација у којој чет'ри-пет кршних људи, опремљених пушкама и двогледима, заједно са цукама доброг њуха вијају испрепаданог Душка Дугоушка у намјери да га лише живота.

Признајем само лов у којем ловац-појединац одлази у шуму да тражи медвједа, а од опреме носи лук и стријелу (и можда нож).
albicilla albicilla 16:21 07.04.2017

Re: Фер-плеј

aureus
(и можда нож).


noz nije oruzje, ber ne lovacko

noz je nekako vise falusni simbol

ili falusni surogat, kako kome
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:09 07.04.2017

Re: Фер-плеј

albicilla

noz je nekako vise falusni simbol

ili falusni surogat, kako kome

А тек пушка! (Види оног на слици са својом.)
aureus aureus 23:21 07.04.2017

Re: Фер-плеј

albicilla

noz nije oruzje, ber ne lovacko

Današnjim lovcima možda nije.


narcis narcis 23:22 07.04.2017

Re: Фер-плеј

mirelarado mirelarado 23:38 07.04.2017

Re: Фер-плеј

Ко нема нож, може и телефон бити од користи, за bullfie.

narcis narcis 00:07 08.04.2017

Re: Фер-плеј

albicilla albicilla 07:37 08.04.2017

Re: Фер-плеј

to je alatka, nije oruzje

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana