Ljudska prava

Uzinat Krkaru

zilikaka RSS / 24.02.2017. u 20:24

plazenje-1370773346-322935.jpg

Koji sinoć reče da je priča o opasnosti i zapaljivosti gasova opšte poznata, možemo da je ovde u miru i natenane ispričamo.
Možemo i da postavljamo razna tehnička i druga pitanja i tražimo imal ko voljan da odgovori.
Možemo i da temu o gasovima vežemo sa kuvanjem, jer nam to baš ide, al ovog puta bi stvarno bio red da se oni najistaknutiji praktično pokažu.*
Možemo i da drobimo o bilo čemu.
Možemo odmah da pozdravimo i sve koji će ovu priču potpuno preskočiti, a posebno one koji će to učiniti na obostrano zadovoljstvo.
Ma, možemo kako oćemo.;)

• Adresu za dostavu đakonija dostavljam na upit



Komentari (308)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 19:24 26.02.2017

Re: Brioš i još

Ocena mesa (u kategoriji onog odležalog)? Od 1 do 10 tek prolazna šestica.


Dobro je ovo da znam. Danas sam dobio link, pa sam pogledao. Nisam probao, samo video sliku. Thx.
nsarski nsarski 19:25 26.02.2017

Re: Brioš i još

Ako sam dobro uhvatio, kod nsarskog na slici su, redom -- rib-eye, T bone, sirloin cutovi.

Da. Uglavnom to i prodaju, mada verujem da covek moze da se nagodi i za druge cuts.
angie01 angie01 19:30 26.02.2017

Re: sve je to lepo,

Za pečenje u takvoj peći potrebna je ozbiljna veština.


...kao i za razne druge stvari, sve se da savladati.


Nikakve zadnje namere.


pa ne znam, u neko duze poslednje vreme, obicno imas, pa onda lako citam na taj nacin.
cassiopeia cassiopeia 21:21 26.02.2017

Re: Brioš

Predrag Brajovic

Kad ispečeš bilo kakvo pecivo, ostavi ga da se hladi na kakvoj rešetkastoj strukturi. U suprotnom, toplota koja su u njemu po inerciji pečenja zadržala ne izbija podjednako na sve strani, već se na donjoj strani vraća u pecivo i isušuje ga.


Hvala ti na info! Imam samo okruglu rešetku i nije bila zgodna za ovo. Kanim se da nabavin veću četvrtastu.
floki floki 08:40 27.02.2017

Re: Brioš

cassiopeia
Predrag Brajovic

Kad ispečeš bilo kakvo pecivo, ostavi ga da se hladi na kakvoj rešetkastoj strukturi. U suprotnom, toplota koja su u njemu po inerciji pečenja zadržala ne izbija podjednako na sve strani, već se na donjoj strani vraća u pecivo i isušuje ga.


Hvala ti na info! Imam samo okruglu rešetku i nije bila zgodna za ovo. Kanim se da nabavin veću četvrtastu.


ja napisah isto da treba dobro da se ohladi :)
mislim, to i nije toliko bitno ako cete odjedared sve pojesti, verovatno je tako i bilo...
ali ako hoces da ti pecivo (ja mogu samo o bezglutenskim stvarima da pisem iz iskustva, posto glutenska testa nisam prakticno nikad ni pravio) duze ostane meko i sveze, stvarno moras da sacekas da se dobro ohladi, pa tek onda da seces.

onda je najbolje da se drzi u kutiji za hleb, metalna, drvena... dobro je isto, ako je moguce, da pecivo "dubi" na toj strane gde si pocela da seces, tad se isto sporije susi...

ako se vec osusi, mozes u tosteru kratko da ga podgrejes, bice bolje...

mozes isto i u onu foliju da umotas pa zamrznes, posle samo u unapred ugrejanoj rerni 10tak minuta odmrznes, bude skroz ok...


i da, drago mi je da je ispala ova pletenica kako treba :)
sudeci po slici, lepo je i narasla :)

ja jos nisam probao da napravim strudlu sa makom sa ovim testom.

bezglutensko testo stvarno ne voli da ga puno mesis.. a za strudlu, morace...
pretpostavljam da, ako ostavis testo malo deblje i sav fil od maka bude u sredini, da ce biti bolje, nego da pokusas da razvijes testo jako tanko, pa po celoj povrsini premazes filom od maka, pa urolas (klasicna strudla)...
javi rezultate kad budes pravila.

javljam par dodatnih recepata uskoro...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:39 27.02.2017

Re: Brioš

ja napisah isto da treba dobro da se ohladi :)

Није то спорно, спорно је како да се охлади. Решетке су нужне.
Када се врело пециво стави на чврсту подлогу, са те доње стране пециво се спорије хлади, јер је чврста баријера испод њега, и та чврста баријера враћа исијану топлоту, те се пециво додатно суши и пече. Зато се користе оне решетке као код мене на слици или овако, у једној професионалној пекари:

floki floki 15:13 27.02.2017

Re: Brioš

slazem se, nisam dovoljno detaljno opisao, resetka se podrazumeva

edit
ja moram prznati da jako retko, skoro nikad, ne umotavam vruce pecivo u krpu... sigurno negde ima smisla, ali ja kod bezglutenskih peciva nisam bas neku razliku uocio...
cassiopeia cassiopeia 10:34 28.02.2017

Re: Brioš

floki


ja napisah isto da treba dobro da se ohladi :)
mislim, to i nije toliko bitno ako cete odjedared sve pojesti, verovatno je tako i bilo...
ali ako hoces da ti pecivo (ja mogu samo o bezglutenskim stvarima da pisem iz iskustva, posto glutenska testa nisam prakticno nikad ni pravio) duze ostane meko i sveze, stvarno moras da sacekas da se dobro ohladi, pa tek onda da seces.

onda je najbolje da se drzi u kutiji za hleb, metalna, drvena... dobro je isto, ako je moguce, da pecivo "dubi" na toj strane gde si pocela da seces, tad se isto sporije susi...

ako se vec osusi, mozes u tosteru kratko da ga podgrejes, bice bolje...

mozes isto i u onu foliju da umotas pa zamrznes, posle samo u unapred ugrejanoj rerni 10tak minuta odmrznes, bude skroz ok...


i da, drago mi je da je ispala ova pletenica kako treba :)
sudeci po slici, lepo je i narasla :)

ja jos nisam probao da napravim strudlu sa makom sa ovim testom.

bezglutensko testo stvarno ne voli da ga puno mesis.. a za strudlu, morace...
pretpostavljam da, ako ostavis testo malo deblje i sav fil od maka bude u sredini, da ce biti bolje, nego da pokusas da razvijes testo jako tanko, pa po celoj povrsini premazes filom od maka, pa urolas (klasicna strudla)...
javi rezultate kad budes pravila.

javljam par dodatnih recepata uskoro...


Hladilo se pecivo, ali na drvenoj dasci sa krpom. Bilo je i sutra i za doručak i za večeru. Moglo je i hladno da se jede, al' nekako suvkasto iznutra. Podgrejali kratko i onda kao da je tek pečeno.

Mislim da ću štrudlu od pola mere da ode isti dan kad je pečeno. Ja retko koristim mix c, daje suvoću testu, više mi je za keks.

Evo za tebe jedan recept za brze lepinje.
200gr mix b
2,5 dcl jogurta ili kefira
1/2 kafene kašičice praška za pecivo
1 jaje (srednje)
so po ukusu
Dobro umutiti žicom ili viljuškom, vaditi kašikom na pleh i peći oko 20 min na 200C

Od ove mere dobiješ 4 veće lepinje ili 6 manjih.

p.s. hvala ti na savetima
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:38 28.02.2017

Re: Brioš

al' nekako suvkasto iznutra.

Da, jer si ga pokrila krpom i stavila na drvenu dasku dok se hladilo. Tako da se nije hladilo, nego se i dalje peklo.
cassiopeia cassiopeia 10:48 28.02.2017

Re: Brioš

jer si ga pokrila krpom


Nisi me razumeo, krpa je bila na dasci. Ali, svakako si u pravu za podlogu, evo jutros pravila lepinje i hladile se na rešetki.


floki floki 11:27 28.02.2017

Re: Brioš

nikako ne gubiti iz vida da se radi o bezglutnskom testu, koje ima mnogo drugacije osobine od normalnog testa...

bezglutensko brasno je skoro uvek mesavina pirincanog, kukuruznog, heljdinog, kestenovog, krompirovog,.. brasna.. fali gluten, pa moraju druge stvari da se dodaju, xanthan gum, fiber husk, pektin, uvek ima i neki skrob (kukuruzni, krompirov, tapioka...)

gluten je za obicna testa "zlata vredan", ali ovamo ne sme, jbg, i otuda se sve ove stvari ubacuju unutra u pokusaju da se nadomesti nedostatak glutena....

i taj mix c, koji cassiopea pominje, to je jedna mesavina bezglutenskog brasna vise namenjena za keks, mix b je vise za hleb.. proizvodjac je schär, najveci proizvodjac bezlutenskih namirnica u evropi...

u sustini, recepti gde covek jednostavno moze obicno brasno zameniti bezglutenskim i nista drugo, skoro nikada nece uspeti kako treba... pogotovo ne kod hleba i peciva...

cak i odnos brasno/tecnost u receptu (hidratacija ili kako vec, water baker's) je drugaciji, bezglutenska testa traze malo vise tecnosti nego obicna...

no svejedno, resetka za hladjenje je i ovde mnogo vazna...

hvala za recept, ja nikako da napisem ono sto sam obecao...
cassiopeia cassiopeia 15:31 28.02.2017

Re: Brioš

Floki


Sve si odlično objasnio. Mnogi se razočaraju jer prevode obične recepte u gf, a to jednostavno nije moguće.

Nema na čemu! Biće prilike da podelimo još koji recept i tajnu spremanja.
nask nask 00:12 25.02.2017

De bre mrtav

Evo ko hoće nek se informiše.

Za lenčuge i one koji ne govore svecke jezike

Katalitički senzor: kombinacijom metala koji imaju jako katalitičko dejstvo* i eventualno još nekih jedinjenja kao što je aluinska zemlja iliti stipsa postiže se da određeni gasovi** oksidiraju/sagore, pri tome se oslobađa energija u vidu toplote***. Tu toplotu registruje toplotni senzor i aktivira alarm. Vreme detekcije je od nekoliko desetina sekundi do nekoliko minuta.

Infracrveni senzor: senzor radi absorpcionu spektralnu analizu****, obično u opsegu infracrvenog iliti toplotnog zračenja, pa kada detektuje absorpcioni spektar koji mu je prethodno uprogramiran aktivira alarm. Vreme detekcije je nekoliko sekundi.

* kataliza je pojava ubrzanja (nekoliko redova veličine) hemijske reacije pri prisustvu određenih hemijskih subsatnci, npr. platina , iridium, određeni minerali ...

**generalno su svi zapaljivi/eksplozivni gasovi vrlo podložni katalizi

***količina toplote tako oslobođena nije dovoljna da aktivira lančanu reaciju u prostoriji gde se vrši nadzor

****e učite malo fiziku, to je jedna nekomplikovana i predivna nauka
zilikaka zilikaka 08:45 25.02.2017

Re: De bre mrtav

Nask, svaka čast!

To je to, jasno i bez nepotrebnog detaljisanja.

Meni je drago što je Milan objasnio princip rada, i hvala za to, al u kasnijim komentarima je baš utonuo u sitna crevca.

Posle ćemo mi još koju o gasovima, ako nas ne bude mrzelo.
krkar krkar 11:08 25.02.2017

Re: De bre mrtav

Posle ćemo mi još koju o gasovima, ako nas ne bude mrzelo


Ma svaća ćas i Nasku i tebi - ali i dalje niko nije objasnio što senzor poludi od kuvanog vina*.

Praktično, jednostavno, korak po korak.

*) A posebno što od vina da a od rakije ne
nask nask 11:55 25.02.2017

Re: De bre mrtav

ali i dalje niko nije objasnio što senzor poludi od kuvanog vina


Ono što je zapaljivo u vinu je alkohol, nadam se etanol, mešavina isparenja etanola i vazduha je u određenoj concentraciji vrlo eksplozivna, svake godine se desetine domaćina i domaćica raznese zbog slabo provetrenih prostorija gde se alkohol (špiritus najčešće) koristi kao sredstvo za čišćenje. Kada kuvaš vino prvo što će intenzivno da krene da isparava je etanol zbog svoje relativno niske tačke ključanja 78 °C, voda 100 °C.

Nisi pazio na času:

**generalno su svi zapaljivi/eksplozivni gasovi vrlo podložni katalizi


Zašto je nešto lako zapaljivo, pa zato jer lako reaguje za kiseonkom.

*) A posebno što od vina da a od rakije ne


Na postavljenom linku stoji da su senzori, između ostalog, baždareni da detektuju i vodonik-sulfid. Lako je zamisliti da prilikom zagrevanja vina sulfiti koji se u njemu nalaze (prirodni sulfiti + sulfiti nastali sumporisanjem buradi) reaguju sa nekom od substanci u vinu i formiraju vodonik-sulfid.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:16 25.02.2017

Re: De bre mrtav

Na postavljenom linku stoji da su senzori, između ostalog, baždareni da detektuju i vodonik-sulfid. Lako je zamisliti da prilikom zagrevanja vina sulfiti koji se u njemu nalaze (prirodni sulfiti + sulfiti nastali sumporisanjem buradi) reaguju sa nekom od substanci u vinu i formiraju vodonik-sulfid.


Ovo ima smisla za razliku od priče sa C2H5OH (inače bi reagovalo i na rakiju).

Krkare, prekuvaj jaja pa kreni da ih ljuštiš blizu senzora, ako je u pitanju H2S trebalo bi i u slučaju jaja da zapišti.
floki floki 12:24 25.02.2017

Re: De bre mrtav

krkare,
u istoj posudi (istog precnika) kuvas i vino i rakiju?
i jos,, ne kuvas valjda i rakiju na litre, pa sluzis puk vojske kod kuce sumadijskim cajem? :)
htedoh reci da je mozda, i pored mnogo manje koncentracije eta lola u vinu nego u takiji, kolicina isparenog etanola kad kuvas vino ipal veca nego kad kuvas takiju, pa je onaj od rakije nije dovoljan da aktivira senzor?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:31 25.02.2017

Re: De bre mrtav

floki
krkare,
u istoj posudi (istog precnika) kuvas i vino i rakiju?
i jos,, ne kuvas valjda i rakiju na litre, pa sluzis puk vojske kod kuce sumadijskim cajem? :)
htedoh reci da je mozda, i pored mnogo manje koncentracije eta lola u vinu nego u takiji, kolicina isparenog etanola kad kuvas vino ipal veca nego kad kuvas takiju, pa je onaj od rakije nije dovoljan da aktivira senzor?


da, i ovo ima smisla, naročito ako se pri kuvanju vina ne oseća onaj "karakterističan miris".
krkar krkar 12:53 25.02.2017

Re: De bre mrtav

krkare,
u istoj posudi (istog precnika) kuvas i vino i rakiju?
i jos,, ne kuvas valjda i rakiju na litre, pa sluzis puk vojske kod kuce sumadijskim cajem? :)
htedoh reci da je mozda, i pored mnogo manje koncentracije eta lola u vinu nego u takiji, kolicina isparenog etanola kad kuvas vino ipal veca nego kad kuvas takiju, pa je onaj od rakije nije dovoljan da aktivira senzor?


Vino uvek u istoj a rakiju zavisno od vojske koju treba napojiti, neked u toj a nekad u malo manjoj. Ali ne bitno manjoj, tako da se sigurno ne radi o količini isparenja.

Tako da za sada jedino ima smisla ono sa sulfitima.

P.S.
Poslednji put kad sam kuvao šumadijski čaj bio mi jedan Amerikanac, novi momak moje drugarice prvi put u Srbiji zimi, toliko je odlepio na kuvanu rakiju da sam, čim sam video kako mu ide, odmah stavio još jednu turu. Tura je inače bila pola litre, za 4 osobe.

Sljuštili smo je bez problema. Napolju bilo -16, izašli na terasu i uživali u kuvanoj rakiji
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:06 25.02.2017

Re: De bre mrtav

Tako da za sada jedino ima smisla ono sa sulfitima.


Da, samo što bi H2S trebalo i sam da namirišeš, on se oseti i pri vrlo niskim koncentracijama.
nask nask 14:02 25.02.2017

Re: De bre mrtav

Da, samo što bi H2S trebalo i sam da namirišeš, on se oseti i pri vrlo niskim koncentracijama.


Pa koliko se kod Krkara šumadijskog čaja sprema i troši teško da će iko osetiti vodonik-sulfid u bilo kojoj concentraciji.


Možda se stvaraju pride još neka sumporna jedinjenja koja aktiviraju alarm, u vinu se naime nalazi mnogo više raznih jedinjenja nego u rakiji. Možda su senzori hiperosetljivi na taj gas.
narcis narcis 14:41 25.02.2017

Re: De bre mrtav

nask
Evo ko hoće nek se informiše.

Za lenčuge i one koji ne govore svecke jezike

Katalitički senzor: ...

uopće minejejasna potreba vas ingeneura da nam objašnjavate princip na rad semzora?!
nit razumeno nit nas insteresuje kako radi već zašto radi to što radi, peva od vino a ćuta od raćiju.
a posle tone napisatih objašnjenja procesa i vrste na semzori idalje ostaje da ni vi, stručnjaci, nemate pojma zašto na vino peva na raćiju ćuta semzor.
moje stručno objašnjenje bi bilo;
taj japanac unutar kutije se od vino opije oraspoloži i zapeva a raćija ga utepa namesto i nemž ni glas da pusti.
zilikaka zilikaka 15:03 25.02.2017

Re: De bre mrtav

Ma svaća ćas i Nasku i tebi - ali i dalje niko nije objasnio što senzor poludi od kuvanog vina*.

Praktično, jednostavno, korak po korak.

*) A posebno što od vina da a od rakije ne


Da bi objasnio, mora da znaš do detalja kako radi senzor, na šta reaguje i u kojoj koncentraciji.
Da, inače, i ti senzori se redovno baždare.

Msm, baš da ulazim u sitna crevca...
Ja se ono veče primila ač iz glave, na zdrav razum i sećanje. Ako treba da se traži i gugla, ne pada mi na pamet da se trošim.

zilikaka zilikaka 15:26 25.02.2017

Re: De bre mrtav

krkare,
u istoj posudi (istog precnika) kuvas i vino i rakiju?



Samo se vi dalje ložite...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:44 25.02.2017

Re: De bre mrtav

Još niste raščivijali?

Ajd neka vam posluži za razmišljanje činjenica da je rakija destilat, dakle prošla proces destilacije, što će reći da je tek mali broj jedinjenja prešao iz komine u rakiju, posebno ako se pri destilaciji razdvajaju frakcije, a vino nije prošlo taj proces pa je u njemu daleko veći broj jedinjenja, između ostalih i sumpormnih koji ne moraju da potiču od bureta, pa je otud sasvim moguće da u vinu postoji neko jedinjenje na koje alarm reaguje, a da toga jedinjenje u rakiji nema.
Koje je tačno to jedinjenje nemam blagog pojma
Uzgred, broj jedinjenja u rakiji je par desetina, a u vinu su u pitanju stotine, pa su šanse da se neko od tih stotina podudari sa onim na koje je baždaren alarm prilične.

Hvatanje za etil alkohol je očigledna reška, ne reagije na to, sigurno.


Nego, ništa heklanje, gobleni, kukičanje?
Kujna blogom dominira, a ostale aktivnosti zapostavljenje.
Ne ide.
arianna arianna 20:18 25.02.2017

Re: De bre mrtav

Nego, ništa heklanje, gobleni, kukičanje?


Po meni najbolji način da se vežba, razvije i održi fina motorika šake.

Gobleni mi više nisu interesantni, volim da pletem, heklanje znam ali ono što bih volela da radim a nemam od kog da naučim su poentlas i bokeljska (dobrotska) čipka.


zilikaka zilikaka 21:24 25.02.2017

Re: De bre mrtav

Nego, ništa heklanje, gobleni, kukičanje?


Ili ti kačkanje.
Sećam se da je nekih davnih godina u mnogim kućama postojala slovenačka knjiga, luksuzno izdanje, gde su valjda bile mustre, objašnjenja, vrag će ga znati.


Kujna blogom dominira, a ostale aktivnosti zapostavljenje.

I o tome bi vazda pričali. Il šta su kuvali, il kako treba kuvati.

Tek sad mi je jasno otkud one silne emisije o kuvanju, gde god se okreneš.

JA imam onu glupu osobinu da jedem zato što sam gladna. I u tome ne vidim bog zna šta osim namirivanja potrebe.
Jedem i sama i u društvu i što volim i šta ima.

Da nije slatkiša, i ludačke popodnevne potrebe da ih tamanim, tačno da doživotno dacim kantar i ne berem brigu o liniji.
Al kad me uvati posle ručka...ko drogoš.




cassiopeia cassiopeia 21:44 25.02.2017

Re: De bre mrtav

I o tome bi vazda pričali. Il šta su kuvali, il kako treba kuvati.

Tek sad mi je jasno otkud one silne emisije o kuvanju, gde god se okreneš.


A šta ćeš, to su momenti sigurnog spokoja i ugađanja sebi. A za kuvara/cu izvor pohvala koje je lepo čuti

Kad smo kod pohvala i pokuda, mene najviše nerviraju oni koji ćute i jedu. Brate, reci nešto, bilo šta, kako da znaš valja li to i da li da praviš reprizu
milisav68 milisav68 07:53 26.02.2017

Re: De bre mrtav

zilikaka
JA imam onu glupu osobinu da jedem zato što sam gladna.

To se kaže - jedem da bi živeo, a ne živim bi jeo.

Meni smetaju ti silni začini, što kaže moja žena (i njoj smetaju) - travke pobrljavke, pa na osnovu toga "uvodimo" nove recepte.

Ono što mi je bitno je da bude raznovrsno, u smislu vitamina, minerala i ostalih neophodnih stvari za normalno funkcionisanje organizma.

Zato se više trudim da popamtim gde sve čega ima, i šta se gubi, a šta dobija termičkom obradom, nego kakav je recept.
milisav68 milisav68 07:58 26.02.2017

Re: De bre mrtav

cassiopeia
Kad smo kod pohvala i pokuda, mene najviše nerviraju oni koji ćute i jedu. Brate, reci nešto, bilo šta, kako da znaš valja li to i da li da praviš reprizu

Pa valjda je prazan/pun tanjir - odgovor.

Dobro, kapiram da gode pohvale.
cassiopeia cassiopeia 09:56 26.02.2017

Re: De bre mrtav

milisav68

Pa valjda je prazan/pun tanjir - odgovor.

Dobro, kapiram da gode pohvale.


Kod nas je zez što imamo pravilo da se sve jede i hrana se ne baca, ali se neke stvari ne kuvaju drugi put ili se nešto promeni u izvođenju

Iskrena da budem, volim da čujem lepu reč na konto mog kuvanja
cassiopeia cassiopeia 10:03 26.02.2017

Re: De bre mrtav

Ono što mi je bitno je da bude raznovrsno, u smislu vitamina, minerala i ostalih neophodnih stvari za normalno funkcionisanje organizma.


To se podrazumeva. Mada ja nekad i preteram. Kod nas se pire krompir jede jako, jako retko. Uglavnom pire pravim od celera, karfiola, brokolija ili slatkog krompira (batat) koji su zdravija varijanta.

Tako bude vizuelno smešnih kombinacija, bački ručak običan pa umesto pirea od krompira dobiju pire od brokolija

milisav68 milisav68 10:35 26.02.2017

Re: De bre mrtav

cassiopeia
Kod nas je zez što imamo pravilo da se sve jede i hrana se ne baca, ali se neke stvari ne kuvaju drugi put ili se nešto promeni u izvođenju

Što je to zez, valjda planirate (na osnovu iskustva), koliko i koje hrane vam je potrebno?

Druga stvar je neki "eksperiment", pa se u startu "oprostiš" od "rezultata".

Kod nas se pire krompir jede jako, jako retko. Uglavnom pire pravim od celera, karfiola, brokolija ili slatkog krompira (batat) koji su zdravija varijanta.

Malo čudno zvuči pire korompir od celera, karfiola i brokolija.

Mi krompir jedemo u svim varijantama, od barenog(posoljenog) sa sirom, kuvanog u čorbi/paprikašu, preko pirea, do - pomfrita (iz mini friteze).

Znam, znam, friteza je otrov, ali mislim da takve stvari mogu povremeno da se "priušte".
cassiopeia cassiopeia 11:22 26.02.2017

Re: De bre mrtav

Što je to zez, valjda planirate (na osnovu iskustva), koliko i koje hrane vam je potrebno?

Druga stvar je neki "eksperiment", pa se u startu "oprostiš" od "rezultata".


Pa nije zez, kuva se svaki dan, a neka standardna jela kao što su pasulj, podvarak, boranija, koja mogu da se podgrevaju kuvaju se uvek za dva dana. Ono moje pisanije i važi za neke novitete ili eksperimente. Ja se nikad ne oprostim od rezultata, uvek očekujem samo najbolje

Znaš kako kaže moja klinka kad je na meniju pomfrit ili pire od krompira, koji smo mi sretnici, konačno jedemo normalno

Sad bez sve šale, jesi li jeo nekad pomfrit od celera? Nama je to vrlo često na meniju, samo što ja to spremam u rerni. Retko pržim.

Ovo je ručak za uživanje. Pomfrit od celera i ražnjići od džigerice. Zasitan a jeftin ručak.


angie01 angie01 11:37 26.02.2017

Re: De bre mrtav

Pomfrit od celera i ražnjići od džigerice


e, super ti je rucak,...svidja mi se nanizani luk,...ja bih tu dodala samo neki sos- da ima da se umace:).
mirelarado mirelarado 11:42 26.02.2017

Re: De bre mrtav

angie01
Pomfrit od celera i ražnjići od džigerice


e, super ti je rucak,...svidja mi se nanizani luk,...ja bih tu dodala samo neki sos- da ima da se umace:).


Za umakanje: u jogurt se doda malo kisele pavlake, bibera i sitno seckanog peršuna.
milisav68 milisav68 12:07 26.02.2017

Re: De bre mrtav

cassiopeia
Znaš kako kaže moja klinka kad je na meniju pomfrit ili pire od krompira, koji smo mi sretnici, konačno jedemo normalno

Pametno dete.
Sad bez sve šale, jesi li jeo nekad pomfrit od celera? Nama je to vrlo često na meniju, samo što ja to spremam u rerni. Retko pržim.

Nisam, i nešto nemam želju.

A pomfrit, spremamo samo u mini fritezi - neko vreme dok nam ne izađe na uši.

Ono što je dobro sa tim fritezama je što imaju termostat koji održava "idealnu" temeperaturu ulja, pa onda krompir/pomfrit ne deluje onako "otužno" (kada se napije ulja), a u isto vreme, ne pregreva ulje više nego što treba, pa može duže da "traje".

Zapečen krompir u rerni je nešto drugo, i to se sprema u raznim kombinacijama.
angie01 angie01 12:30 26.02.2017

Re: De bre mrtav

Za umakanje: u jogurt se doda malo kisele pavlake, bibera i sitno seckanog peršuna.


njao, neki ljuti soso od jogurta, u koji se stavlja tri vrste bibera- zeleni, crni, i neki sto sam zaboravila i nekoliko zacinskih trava- imala sam recept, a gloopa negde igubila, je cisto loodilo, a koristi se za umakanje ljutih pohovanih cufti od raznog povrca- donela jednom neka Pakistanka na neki parti celu vanglu- ja pojela pola, na zabezek prisutnih, da uopste, naizgled krhka, mogu da savladam toliku kolicinu,....eh, nisu me videli sa konkretnijom klopom.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:09 26.02.2017

Re: De bre mrtav

njao, neki ljuti soso od jogurta, u koji se stavlja tri vrste bibera- zeleni, crni, i neki sto sam


Beli biber?

Uz poKovano ili przeno za umakanje ide dobro i sos od krem sira (ili slicno), rena, malo limuna, puno persuna i bogAto zaliveno maslinovim uljem da se dobije tekstura. (Dzejmi.O)

Ja se davim od kombinacije na cvetove pokidanog i skuvanog al dente karfiola, brokolija i sargarepe (na kolutove) pa preko toga rendani kackavalj i malo ulja..
angie01 angie01 13:38 26.02.2017

Re: De bre mrtav

Beli biber?


moguce,...ne volim da nesto kazem, a da nisam sigurna, mada su moguce razne improvizacije, a da rezultat bude super, sto i najponznatiji kuvari danas i promovisu- svako ima neku svoju "tajnu" i "jedine prave verzije", a kljuc je da dobro kapiraju hranu i nacine spremanja i sta sa cim moze da se kombinuje.


Ja se davim od kombinacije na cvetove pokidanog i skuvanog al dente karfiola, brokolija i sargarepe




za kuvanje povrca je to najvaznije- da ga ne ubijes!

takvo kuvanje moze da uvek u kljucalu vodu stavis zacine i malo maslinovog ulja, smanjis vatru, stavis pripremljeno povrece i sacekas da malo omekne, pa onda izvadis kasikom sa rupama- ulje zalepi te zacine na povrce, a toplota ih prozumba kroz tkiva.

ja najcesce sve lepo stavim u stimer- posle prelijem kojekavim umacima, koji su obicno neke improvizacije- beli luk, skoro pa obavezno:)).
narcis narcis 14:10 26.02.2017

Re: De bre mrtav

cvetove pokidanog i skuvanog al dente karfiola, brokolija i sargarepe

cccc
abe žemske čovekinje, nije be granje i lisje jelo to je prilog uz jelo
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:38 26.02.2017

Re: De bre mrtav

narcis
cvetove pokidanog i skuvanog al dente karfiola, brokolija i sargarepe

cccc
abe žemske čovekinje, nije be granje i lisje jelo to je prilog uz jelo


:)

Ja nisam mesozder pa meni potaman i travuljina za jelo, samo da je sorta koju volim. Zelje ne volim ni ja, ni koprivu i tako to.

Al karfiol, sargarepu (ko zec), boraniju, grasak al samo sa mirodjijom...puno mirodjije, tikvice, krompir, spanac... mogu bez ista pored.
E da, i sireve i testeninu, pite, to mi ko droga.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:40 26.02.2017

Re: De bre mrtav

moguce,...ne volim da nesto kazem, a da nisam sigurna,


Ja sam cula samo za ova 3 bibera pa ko velim..
angie01 angie01 16:05 26.02.2017

Re: De bre mrtav

Ja sam cula samo za ova 3 bibera pa ko velim.


BIBER



imas i crveni, razne boje belog, boje slonovace, crni, koji je kao da je tamno teget,......ja sam se pogresno izrazila, pre sam sumnjala na neke njihove ljute zacine,...a koliko ih imaju, stvarno se izgubis.
emsiemsi emsiemsi 19:14 26.02.2017

Re: De bre mrtav

angie01
Ja sam cula samo za ova 3 bibera pa ko velim.


BIBER



imas i crveni, razne boje belog, boje slonovace, crni, koji je kao da je tamno teget,......ja sam se pogresno izrazila, pre sam sumnjala na neke njihove ljute zacine,...a koliko ih imaju, stvarno se izgubis.

А, јооооооој !
Видим да је неко поменуо бели бибер !
Е па, овако је то било.
Каже жена, правићу ајмокац, ја се обрадовао и једва чекао да дођем кући. Млађа ћера већ клопа, али видим ја да она нешто мрљави. Поједе пола тањира и каже - ћале, ја ово не могу да једем.
Ок, рекох, сада ћеш да видиш када ћале навали.
Седнем ја и набацам на тањир, те почнем. Но, већ на првом залогају осетим ја нешто апсолутно необично. На другом залогају сам морао да застанем, то није могло да се једе.
Гледа ме жена, таман се спремала да и она седне да једе, те пита - шта се мрштиш ?
Рекох, покушавам да детектујем овај мирис и окус, сачекај мало.
И ?
Када сам се мало сабрао, одговорих јо --- ово мени мирише на септичку јаму.
Немој да зезаш и бла, бла , ...
Наравно, она узе залогај и брзо се и сам увери ... остало је историја.
Једва смо након неколико дана укапирали да је уместо нормалног бибера, употребила бели.
Од тада имамо фрустрације, рекли смо јој да нам не најављује када прави ајмокац.
Успут --- данас је направила феноменалан ајмокац.
krkar krkar 21:17 26.02.2017

Re: De bre mrtav

Једва смо након неколико дана укапирали да је уместо нормалног бибера, употребила бели.
Од тада имамо фрустрације, рекли смо јој да нам не најављује када прави ајмокац.
Успут --- данас је направила феноменалан ајмокац.


Nije stvar u boji bibera nego u stanju.

Vaš je očigledno bio buđav
cassiopeia cassiopeia 21:31 26.02.2017

Re: De bre mrtav

angie01
Pomfrit od celera i ražnjići od džigerice


e, super ti je rucak,...svidja mi se nanizani luk,...ja bih tu dodala samo neki sos- da ima da se umace:).


Probaj ako jedete pileću džigu.
Vidiš, ideja sa sosom ti je super!
angie01 angie01 22:05 26.02.2017

Re: De bre mrtav

Vidiš, ideja sa sosom ti je super!


ma nee, tvoja ideja sa celer ponfriem je super- nikada nisam tako pravila celer, ili ga pohujem, pa premazem s malo maslinovog ulja i seckanim belim likom i presunom, ili ga rendam, pa nekakvu salatu, sa sargarepom iutomsmislu....
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:13 26.02.2017

Re: De bre mrtav

tvoja ideja sa celer ponfriem je super

Paškanat i celer mogu se spremati pot-pu-no isto kao pomfrit. Pa šta ko voli.
49 41 49 41 20:06 25.02.2017

Vreme za peglanje

https://youtu.be/2xdNCCKchlA

Ko zna da pegla, naravno.
mirelarado mirelarado 21:04 25.02.2017

Kutak za sineaste

Sinoć gledala. Neočekivano sooolidan film:

49 41 49 41 21:15 25.02.2017

Die wichtige informationen

https://youtu.be/wGvwco8YrMA

To je moj deda vrlo dobro znao, pa je davno pripretio svojoj snaji (mojoj majci) da mora njegovim unucima da sprema!
Kao mali plakao da to necu da jedem, dosta mi je bilo sto me oprlje spolja; necu da mi sprze stomak i iznutra.

Zalivao davno sobne jelke i kucno cvece koprivama odstajalim u vodi.
Preporadjale se.



zilikaka zilikaka 21:31 25.02.2017

Re: Die wichtige informationen

49 41
https://youtu.be/wGvwco8YrMA

To je moj deda vrlo dobro znao, pa je davno pripretio svojoj snaji (mojoj majci) da mora njegovim unucima da sprema!
Kao mali plakao da to necu da jedem, dosta mi je bilo sto me oprlje spolja; necu da mi sprze stomak i iznutra.

Zalivao davno sobne jelke i kucno cvece koprivama odstajalim u vodi.
Preporadjale se.


Prisustvovala sam jednom prilikom ovakvom razgovoru.
Pričala koleginica kako sprema mladu koprivu vrlo često. Onda detaljno objašnjavala šta se bere, pa kako dalje ide ko spanać, dok jedna nije mrtva ladna pitala zar ih ne peku usta kad jedu.
Ova zastane i nastavi u fazonu: Pa jeste to malo nezgodno, al nije strašno ako čim uzmeš zalogaj počneš ovako...(pa ide demonstracija brzog uvlačenja vazduha i duvanja, naizmenično)...navikne se.

Najbolje što je ćurka ostala u uverenju da se kopriva stvarno tako jede.
alselone alselone 21:33 25.02.2017

Re: Die wichtige informationen

Zalivao davno sobne jelke i kucno cvece koprivama odstajalim u vodi.
Preporadjale se.


Je l? Ovo je vredna informacija. :)

Imam neki boric sto smo kupili za NG. I planirao sam da ga zasadim u dvoristu al eno ga jadan nesto se susi. Ne znam sta da mu radim.
zilikaka zilikaka 21:42 25.02.2017

Re: Die wichtige informationen

alselone
Zalivao davno sobne jelke i kucno cvece koprivama odstajalim u vodi.
Preporadjale se.


Je l? Ovo je vredna informacija. :)

Imam neki boric sto smo kupili za NG. I planirao sam da ga zasadim u dvoristu al eno ga jadan nesto se susi. Ne znam sta da mu radim.


Moje iskustvo kaže: zasadi ga, stavi tom prilikom okolo lepe zemlje, za saksije i odna besomučno zalivaj. Kad god ti padne na pamet, ti krni kantu vode u prolazu.

Višak će svakako otići, a mojima kad god je bila frka to ih izvlačilo.

...a nadam se da ima i neko stručan da pomogne
expolicajac expolicajac 21:44 25.02.2017

Re: Die wichtige informationen

alselone
Zalivao davno sobne jelke i kucno cvece koprivama odstajalim u vodi.
Preporadjale se.


Je l? Ovo je vredna informacija. :)

Imam neki boric sto smo kupili za NG. I planirao sam da ga zasadim u dvoristu al eno ga jadan nesto se susi. Ne znam sta da mu radim.

Prvo pitanje Da li si ga držao u plastičnoj kanti sa zemljom. Ako jesi, probij donji deo ili izreži. Nemoj da ga vadiš i presađuješ nego ga sa sve kantom stavi u zemlj. Kada si isekao dno pre zasađivanja zaređi kantu po obodu kako bi koren kada se razvija mogao da odbaci plastiku. To se radi da se koren ne bi oštetio prilikom presađivanja. Dovoljno je sledeće godine samo malo da okopaš i izvadiš plastiku koja će kada se koren primi sam da se odvoji od njega.
cassiopeia cassiopeia 21:48 25.02.2017

Re: Die wichtige informationen

Najbolje što je ćurka ostala u uverenju da se kopriva stvarno tako jede.


Hihihi

Moji znaju da kad dođe proleće ne ginu im zeleni čorbuljci u koje obavezno trpam koprivu. A od pre dve godine ne bacam ni lišće od rotkvice. I to sve obrstimo
narcis narcis 21:59 25.02.2017

Re: Die wichtige informationen

al eno ga jadan nesto se susi. Ne znam sta da mu radim.

a gde stoje, ako su unutra onda ih ubiva toplota.el su u saksiju ili ...
bilo kako voda će pomogne i da ne budu na toplom.
arcins arcins 01:10 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

alselone
Zalivao davno sobne jelke i kucno cvece koprivama odstajalim u vodi.
Preporadjale se.


Je l? Ovo je vredna informacija. :)

Imam neki boric sto smo kupili za NG. I planirao sam da ga zasadim u dvoristu al eno ga jadan nesto se susi. Ne znam sta da mu radim.


Nema mu spasa, nazalost. Drvce moze da izdrzi nekih desetak dana, dve nedelje u kucnoj atmosferi, pod uslovom da ga svakodnevno orosavas, bolje nego zalivanje. Sledeci problem je shok koji dozivi biljcica kada je isteras sa plus dvadeset i nesto na minus. Takodje i leti, ne shokiras biljku (zalivanje) ladnom vodom na plus 30 i vise. Bilo bi pozeljno da prodje kroz period prilagodjavanja na temperaturne razlike, tipa neka prostorija bez grejanja, ali ipak u plusu. Pri sadnji, temperatura tla ne sme da bude ispod plus 5 stepeni, nije dobro nikako.
angie01 angie01 11:40 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

I planirao sam da ga zasadim u dvoristu al eno ga jadan nesto se susi. Ne znam sta da mu radim.


toplo mu je i ne prija mu suvoca vazduha- znaci, sto pre ga iznesi napolje, zalivaj,....mozes i da ga presadis, kada ga izvadis iz saksije, samo proveri da li mu je korenje ok, da l se nije nestu tu zapatilo,...onda stavis dobru zemlju okolo i kupis neku dohranu( za biljke koje su napolju),...mozes i da rastvoris aspirin ili andol u vodi i zalijes time...pazis , mazis,...
zilikaka zilikaka 15:02 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

Nema mu spasa, nazalost.


Kako misliš nema mu spasa?

Eno dve smrče, ima ih po 10 metara svaka, bile zasađene kad sam ja bila dete, posle praznika.
Kunjale jedno vreme, čak su i premeštane dosta kasnije, al preživele. Zato kažem Alsu, samo uporno zalivaj.

alselone alselone 21:50 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

boric


Izgleda da mu nema spasa. Susi se sve vise, a necu jos da ga zasadim jer nisam isplanirao dvoriste jos uvek. Hteo sam da ga ostavim u saksiji jos neko vreme dok ne odredim gde pripada.

Probacu po Zilinom jos da ga zalivam svaki dan u saksiji, to mu je poslednje.
razmisljam razmisljam 21:54 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

alselone

Izgleda da mu nema spasa. Susi se sve vise, a necu jos da ga zasadim jer nisam isplanirao dvoriste jos uvek. Hteo sam da ga ostavim u saksiji jos neko vreme dok ne odredim gde pripada.


А што га не би посадио било где за почетак, ако толико желиш да га спасеш, па кад испланираш простор, да га пажљиво пресадиш где ти највећма конвинира? Тако штогод не би требало да представља проблем.
alselone alselone 21:56 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

А што га не би посадио било где за почетак, ако толико желиш да га спасеш, па кад испланираш простор, да га пажљиво пресадиш где ти највећма конвинира? Тако штогод не би требало да представља проблем.


Pa kapiram da mu je svejedno, u saksiji ili u zemlji. Ako je ziv, ziv je, ako je otego iglice - otego je iglice.
razmisljam razmisljam 22:22 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

alselone


Pa kapiram da mu je svejedno, u saksiji ili u zemlji. Ako je ziv, ziv je, ako je otego iglice - otego je iglice.


Можда му је саксија сувише мала, или земља у њој није одговарајућа, или је у корену неки наметник? Само размишљам наглас...

Можда се, ако га пресадиш у фино нађубрену земљу у дворишту, разбашкари и разгаћи...

Шта знам...
angie01 angie01 22:33 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

Можда му је саксија сувише мала, или земља у њој није одговарајућа, или је у корену неки наметник? Само размишљам наглас...

Можда се, ако га пресадиш у фино нађубрену земљу у дворишту, разбашкари и разгаћи...

Шта знам...


saglasna!

razmisljam,
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:33 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

Шта знам..

razmisljam razmisljam 22:40 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

angie01

razmisljam,


Фала, Енџи .


razmisljam razmisljam 22:41 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

Predrag Brajovic
Шта знам..



?

Или: .

А може и: .
zilikaka zilikaka 22:50 26.02.2017

Re: Die wichtige informationen

А што га не би посадио било где за почетак, ако толико желиш да га спасеш, па кад испланираш простор, да га пажљиво пресадиш где ти највећма конвинира? Тако штогод не би требало да представља проблем.


Najbolje tako. Probaj i to što pre. I ko što rekoh, svakog dana kanta vode.

Što se pemeštanja tiče, nije problem. rekoh da sam premeštala dve povelike smrče. Imalo po skoro 2 metra.
Jesno ih oštetili, al opet zalivanje spaslo stvar.

Inače, za premeštanje se organizovala moba i kuvali smo pasulj. Bilo nas previše, puno besposlenih i imali bar 3 nezavisna kuvara.
Svako je radio na svoju ruku, dodavao ta mu padne na pamet. Znam da smo nalazili i bobice grožđa unutra, al pasulj bio...verujem da ga i drugi pamte kao jedan od najukusnijih.

A boriću ako je suđeno - živečće. Mi smo neke i sa zimovanja donosili, bilo toga.
Neki se nisu primili, al takvih bilo najmanje. Dešavalo se da žive koju godinu i onda se osuše, sam bog zna zašto, a ima i primeraka koji sasvim lepo napreduju.

U krajnjem slučaju, posadi pa ćeš znati da si probao, a dogodine imaš opet priliku. Jedino nemoj da dugo bude u toplom. To mu sigurno smeta.

49 41 49 41 16:58 27.02.2017

Re: Die wichtige informationen

alselone
Zalivao davno sobne jelke i kucno cvece koprivama odstajalim u vodi.
Preporadjale se.


Je l? Ovo je vredna informacija. :)

Imam neki boric sto smo kupili za NG. I planirao sam da ga zasadim u dvoristu al eno ga jadan nesto se susi. Ne znam sta da mu radim.


Kad god sam presadjivao ukrasni zbun, jelku, boric... iz saksije u vrt nisam uvek postovao velicinu iskopane rupe u zemlji.

Trebalo bi da bude D=1:3.5 (precnik/zapremina) saksija - rupa.

Kad god mi se nije dalo da kopam toliko - dzaba sam kopao - presadjivao.
49 41 49 41 23:32 25.02.2017

Prihrana biljki i sobnog drveca


Saku ovcije balege izmuckane u nekoliko lit. vode.
Velika koncentracija nije dobra, posebno za neko cvece.

Zimi zbog grejanja, okretao povremeno ka izvoru svetlosti i sprejao 1-2 ned. vodom kompletnu biljku zbog suvog vazduha.

Donosio najfiniji humus iz duplji na drvecu, gde se lisce godinama talozilo - trulilo. Mesao sa vodom - zalivao.
Nekoliko puta, pre no sto sam gurnuo ruku u duplju do lakta i vise, razisljao hocu li se uhvatiti za nju (zmiju) ili najfiniji humus.

U cvecari isto prodavali na grame, za ne bas male pare.

Slovenci iz septickih jama (WC-a) ljutskim izmetom s proleca specijalnim cisternama zalivali - obogacivali zemlju pre sadjenja.
Usput sam im mater, kad odem biciklom u krasan predeo; pritom prstima zatvaram nos.


Черевићан Черевићан 00:18 26.02.2017

per extensum

шароликост Теме блога
машту нашу ето бууди
дајућ' нам за право
о свем' да се суди
zilikaka zilikaka 11:00 26.02.2017

Re: per extensum

Черевићан
шароликост Теме блога
машту нашу ето бууди
дајућ' нам за право
о свем' да се суди


I sudimo, samo pršti,
kao kanda svašta znamo,
al na kraju najradije
trbuhu se priklanjamo.

Inače, izvinte me generalno. Nedeljno kyvanje je u toku.
cassiopeia cassiopeia 11:31 26.02.2017

Re: per extensum

Inače, izvinte me generalno. Nedeljno kyvanje je u toku.


I šta se krčka danas?

A ono stihoklepanje što predlažeš, meni bolje ide kuvanje. Mogu da priložim nagradu, prijele mi se žute štangle. Ne znam kako se to kod vas po kućama zove, al' u svesci recepata moje mame to je nešto ovako



zilikaka zilikaka 12:38 26.02.2017

Re: per extensum

cassiopeia
Inače, izvinte me generalno. Nedeljno kyvanje je u toku.


I šta se krčka danas?

A ono stihoklepanje što predlažeš, meni bolje ide kuvanje. Mogu da priložim nagradu, prijele mi se žute štangle. Ne znam kako se to kod vas po kućama zove, al' u svesci recepata moje mame to je nešto ovako


E, pošto je ovo jedan skroz opušten blog, što da ne predjemo na taj kućno domaćički nivo.
Dakle, u skladu sa više puta izrečeni., ja kuvam efikasno.
Danas govedja supa (od močinga), onda isto to bareno meso, krompir i sos. Kako drukčije. Jedino što sos bude više bećar paprikaš. Sutra isto meso, menjamo sos.
Usput uvila sarme i sad se krčkaju u onoj spravi što se baš tako zove. Kasno doveče ide u zamrzivač. Sve u svemu, malo pisla puno dana pokriveno. Ako već imam svašta, a imam, zamrznuto, prolazi nedelja ladno.

A za štangle...to je sjajna stvar, nego sam ja prwviše lenja i kolače da pravim.
Juče uzeli silne lenje pite od jabuka. Sjajno ih pravi jedna Bačkulja i prodaje, pa će ipak biti i kolača.
razmisljam razmisljam 16:38 26.02.2017

Re: per extensum

zilikaka

Danas govedja supa (od močinga), onda isto to bareno meso, krompir i sos. Kako drukčije. Jedino što sos bude više bećar paprikaš. Sutra isto meso, menjamo sos.


За говеЂину из супе: обариш главицу карфиола у води са мало сирћета, направиш бешамел сос од супе коју си скувала, мунеш у њега дотично поврће, на паприкаш исечену говедину из супе, посолиш, побибериш, додаш бела лука ситно сецкана по укусу и бациш одгоре целерова лисја насецканог. Можеш чак и да убациш сво оно коренасто корење из исте супе, ако не знаш шта би иначе с њим.
И ето ти комплетног оброка. Не тражи ни 'леба ни кромпира, али можеш да се бахатиш па да додаш нешто од тога.
nsarski nsarski 18:16 26.02.2017

Uzinat Krkaru

I šta se krčka danas?

Pa, meni se u rerni upravo završavaju punjene šušpe (sušene paprike) sa mesom. Pored toga, napravio sam i nekoliko komada šušpi punjene basmati pirinčom i orasima (luk, začini i sve ostalo, naravno). Za ovaj drugi recept zahvaljujem nežnoj duši sa bloga.
Istina, dok sam pazario šušpe, danas oko 12:15h na Kaleniću, pored mene prodje Krkar u potrazi za salatom. Htedoh da ga pitam za savet, ali rekoh sebi: "neću". Ako je uzinat Krkaru, neka tako i ostane.
zilikaka zilikaka 19:03 26.02.2017

Re: Uzinat Krkaru

Htedoh da ga pitam za savet, ali rekoh sebi: "neću". Ako je uzinat Krkaru, neka tako i ostane.

Svaka čast!
Eto, TO je kolektivni duh!
zilikaka zilikaka 19:13 26.02.2017

Re: per extensum

За говеЂину из супе: обариш главицу карфиола у води са мало сирћетa....


Ejjj, gde si ti?
Konačno smo uspeli da te izmamimo.

Dobar ti savet, nego podmladak slabo mari za karfiol, te on ne ide u tako otvorenoj formi.
Al ne znači da neću probati.
razmisljam razmisljam 19:53 26.02.2017

Re: per extensum


zilikaka

Ejjj, gde si ti?
Konačno smo uspeli da te izmamimo.


Ма, ту сам, само се не аутујем, него вирим преко ограде.

Dobar ti savet, nego podmladak slabo mari za karfiol, te on ne ide u tako otvorenoj formi.
Al ne znači da neću probati.


Воли ли прокељ или броколи ( не или као или него или као и )? Јер можеш и те варијанте, дође му на исто. Само пазиш да не прекуваш поврћке него да буду таман кад их мунеш у готов бешамел.
А ако ти је варијанта са бешамелом од супе превише хеви, за блажу употреби класику: пола млека, пола воде.
cassiopeia cassiopeia 21:36 26.02.2017

Re: per extensum

razmisljam
prokelj


Razmisljalice, pa gde ti nestade u bespućima interneta?

Kad smo kod prokelja, ta povrćka prosto zablista kad je ne kuvaš već pržiš na maslinovom ulju, kad uhvati boju dodaš belo vino, kad ispari alkohol ubaciš dobru kocku putera i kad se to lepo sjedini pospeš sa pečenim lešnicima i peršunom. Mogu i orasi.
alselone alselone 21:43 26.02.2017

Re: Uzinat Krkaru

I šta se krčka danas?


Ja sam pravio lepu mesanu supu, nedeljnu, od junetine, pilecih ledja i iznutrica. Uz to naravno sos i kroNpir kao drugo jelo. Trece su bila Brajoviceva rebra (to je kao ono kad kazu "idemo da jedemo Kineze" ) ali sam ih sjebo. :( Ostala zilava.

Moramo iz pocetka.
razmisljam razmisljam 21:56 26.02.2017

Re: per extensum

cassiopeia

Razmisljalice, pa gde ti nestade u bespućima interneta?



Е, Касиопејо, благодарим за цевтић.

Ту сам ја, ама тихујем. Дође то тако некад...

krkar krkar 22:44 26.02.2017

Re: Uzinat Krkaru

Istina, dok sam pazario šušpe, danas oko 12:15h na Kaleniću, pored mene prodje Krkar u potrazi za salatom. Htedoh da ga pitam za savet, ali rekoh sebi: "neću". Ako je uzinat Krkaru, neka tako i ostane.


Nisam tražio salatu. To uvek kupujem samo na jednom mestu: kod Dese. Danas nisam jer je salata bila po 150 dindži a to NE DAM.

Kupio sam kod nje rotkvice, srebrnjak i rikulu.

I ivanjički krompir, sjenički sir, rozbratne, teleći vrat i čvarke kod ljube, kraljevački kajmak, valjevske suve šljive (madžarke, ne stenli) i ljutu papričicu.

Kod Vere nije više bilo mladog sira, jučerašnjeg a nije bilo ni Milene sa turšijom tako da sam danas pazario brzo i malo.

A nisam te primetio jer sam danas bio sa ženinim ujakom pa smo ćaskali i kupovali. Neverovatno, zaključli smo da kod istih ljudi kupujemo na Kaleniću: sir, kajmak, stelju, meso, turšiju i salate!!!
krkar krkar 22:47 26.02.2017

Re: Uzinat Krkaru

P.S.

I rezance za prečansku supu.

Bemimmater, otkako su premestili pola Kalenića pojma nemam gde su kore za pitu a rezance kupujem ko d nepoznate žene, neka iz Pančeva.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:48 26.02.2017

Re: Uzinat Krkaru

Neverovatno, zaključli smo da kod istih ljudi kupujemo na Kaleniću: sir, kajmak, stelju, meso, turšiju i salate!!!

Ma da, to je ta Kalenić-aristokratija!
zilikaka zilikaka 22:59 26.02.2017

Re: Uzinat Krkaru

Danas nisam jer je salata bila po 150 dindži a to NE DAM.

150 dinara salata?
Ne znam ove, nisam to pazarila, al prošle nedelje i svih prethodnih ovde bila 50. Nisu prevelike glavice al nama jedna takva dovoljna za jedan ručak.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:11 26.02.2017

Re: Uzinat Krkaru

150 dinara salata?

Sveži spanać i salate otišli su u 3PM sa cenom, jer su u Španiji, koja je glavni snabdevač njima u ovom periodu godine, hladnoće odnele urod. Da stvar bude doterana do paradoksa, neki lanci supermarketa u Britaniji bili su ograničili, kao u SSSRu ili SFRJu, koliko salata možeš odjednom da kupiš.

Naš svet je kompleksna biljka.

Slična stvar je i sa kvalitetnim-restoranskiom lignjama, koje više ne možeš kupiti po normalnim cenama, jer je El Niño sjebao 30% ulova ribarima. I cene suknule nagore, u Srbijici skoro duplo, za običnu, pristojnu lignju od 10-12cm.
zilikaka zilikaka 23:18 26.02.2017

Re: Uzinat Krkaru

Sveži spanać i salate otišli su u 3PM sa cenom

E, za spanać znam. Juče ovde bio 100 din kilo.
To mnogo?

P.S.
Sad nešto mislim, nisam sigurna da je kilo, možda čak i pola. Nisam kupovala nego čula u prolazu "e ne dam ti 100din za spanać", a uglavnom bude već spakovan u kese po pola kile u svakoj.
Dakle, možda i 200. Iskreno, u ovom periodu preferiram zanrznuti. em štedi vreme em ovaj zimski nikad nije onako lep kao ona druga, sezonska sorta.
krkar krkar 23:21 26.02.2017

Re: per extensum

I šta se krčka danas?



Prvo meze, za šankom: stari masni sjenički sir bolji od pola srbijanskih kajmaka, rotkvice, srebrnjak, čvarci.

Pa goveđa supa sa domaćim rezancima.

Bistecca alla fiorentina sa mladom boranijom (olovčica).



Turske baklave sa pistaćima Koskeroglu.



I još uz konjak neke ženine sitne bombone od kesten pirea u crnoj čokoladi.

Uz meze su se degustirale rakije: moja jabuka, viljemovka, jabuka odležana 12 meseci u buretu i travarica na bazi jabuke sa planinskim travama. D je pio šljivu, prvo od Z iz Kosjerića, pa onda dve od V iz Čačka, odležane iz bureta ali iz različitih godina i na kraju sam izvadio šljivu iz 2004. moje drugarice H iz Virovitice.

Od mojih rakija M je najbolja bila viljemovka a meni danas najbolje legla planinska travarica; od šljivovica na početku je vodio Kosjerić sve dok D nije probao Viroviticu za koju je rekao da je "bosanski meka, 16 gradi" i taman kad sam hteo da mu ponovo sipam Kosjerić izjavio je da je ipak najbolja jer je pitka a vrlo zaokružena i nastavio s njom.

Uz fiorentinu smo popili, iznenađujuće, samo jednu bocu vrlo pristojnog Bordeauxa iz 2010, odlikovanog.

I onda uz kolače celu bocu Skenderbega (tačnije ostao je taman još jedan prst za moju ženu da popije kad je razvezla goste, pre toga je samo popila gutljaj vina). Ono pre u trojicu a Skenderbeg u dvojicu jer je D za dižestiv popio još dve Virovitičanke.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:30 26.02.2017

Re: per extensum

Bistecca alla fiorentina

Da ne bude zabune, ovo Krkarevo tek pomalo liči na Bistecca alla fiorentina. On je, u Firenci, jedna ogromna i debela komatina mesa (biftek, ne Krkar!), a u stvari T bone cut. Krkaru fali debljine mesa i delovi s druge strane koske. Kako god, njegovo meso izgleda odlično.



Iskreno, u ovom periodu preferiram zanrznuti spanać.

Verovala ili ne, i njega je bilo nestalo.
Pustinja.
zilikaka zilikaka 23:42 26.02.2017

Re: per extensum

Uz meze su se degustirale rakije:...

Uz fiorentinu smo popili, iznenađujuće, samo jednu bocu vrlo pristojnog Bordeauxa iz 2010,

I onda uz kolače celu bocu Skenderbega




Kod tebe za put gostima sleduje i po Alka selcer?
narcis narcis 23:46 26.02.2017

Re: per extensum

Kod tebe za put gostima sleduje i po Alka selcer?

ma jok, slabo to, samo kesica čiste sode bikarbone pomaga.
krkar krkar 23:50 26.02.2017

Re: per extensum

Da ne bude zabune, ovo Krkarevo tek pomalo liči na Bistecca alla fiorentina. On je, u Firenci, jedna ogromna i debela komatina mesa


Danima već mi ideš naqrc jer samo nagvaždaš ko baba pa sam morao sad da odem da izmerim kost: 5 cm, čak i neki mm pride!


a u stvari T bone cut


Izrazito retko. Talijani ne seku na T-bone cut.
zilikaka zilikaka 23:59 26.02.2017

Re: per extensum

Mislim da je krajnje vreme da imenujete sekundante.
Ovo ne može tek tako da prodje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:01 27.02.2017

Re: per extensum

Danima već mi ideš naqrc jer samo nagvaždaš ko baba pa sam morao sad da odem da izmerim kost: 5 cm, čak i neki mm pride

Dobro, bre, nemoj da se ljutiš, spremio sam ti kolač, za rođendan:



Izrazito retko. Talijani ne seku na T-bone cut.

:))))))))))))))))))))))))))))
Lažeš.

Evo na italijanskom:
T-Bone e Porterhouse
Negli Stati Uniti, tagli simili alla bistecca alla fiorentina sono: la bistecca T-Bone e bistecca Porterhouse. Secondo lo USDA (United States Department of Agricolture, il dipartimento statunitense per l'agricoltura) il taglio, per essere classificato come T-Bone, deve partire dalla metà del lombo dell'animale e il filetto deve essere spesso almeno 0,5 pollici (1,3 cm),[6] mentre per essere classificato come Porterhouse deve partire dalla metà del lombo e il filetto deve essere spesso almeno 1,25 pollici (3,2 cm).[6]


Bistecca alla fiorentina
nsarski nsarski 00:48 27.02.2017

Re: Uzinat Krkaru

Nisam tražio salatu.

Nisam dalje pratio fabulu radnje. Čuo sam da si svom pratiocu rekao: "Još samo da kupimo salatu i završili smo." Možda si mislio na rotkvice.
I ja na Kaleniću bitne stvari kupujem kod istih ljudi. Jedna preporuka: sada kad počne sezona ovčijeg kiselog mleka, kupiti ga kod Pavasovića (onog što prodaje masline). K'o sir gusto.

Jedan simpatičan Grk se prošle godine tamo pojavio, čak pristojno govori srpki, koji prodaje zanimljive stvari: maslinovo ulje mu je OK, masline i kapari takođe, ali, najvažnije, ima soljeni bakalar - sasvim dobar i ne mnogo skup. Ako trenutno nema ono što ti treba, on za par dana nabavi iz Grčke i javi ti telefonom.
krkar krkar 01:14 27.02.2017

Re: Uzinat Krkaru

kupiti ga kod Pavasovića (onog što prodaje masline)



Ne znam koji je taj.


Jedan simpatičan Grk se prošle godine tamo pojavio, čak pristojno govori srpki, koji prodaje zanimljive stvari: maslinovo ulje mu je OK, masline i kapari takođe, ali, najvažnije, ima soljeni bakalar - sasvim dobar i ne mnogo skup. Ako trenutno nema ono što ti treba, on za par dana nabavi iz Grčke i javi ti telefonom.


Kod njega ponekad uzmem bob. Soljeni bakalar sam uzeo jednom i nije me se dojmio. Ja inače više volim sušeni.

A ulje je daaaleko bolje kod onoga od Skradina. Ima i prave dalmatinske gorke bajame. Doduše, skočili na 1500, mater...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana