Društvo| Ljudska prava| Politika

Pretorijanska garda

expolicajac RSS / 25.12.2015. u 12:49

ili. 

URUŠAVANJE SISTEMA BEZBEDNOSTI R.SRBIJE

samoubistvo-otkaz-foto-shutterstock-1450995518-811229.jpg 

"Racionalizacija" (čitaj otpuštanje) u MUP-u R. Srbije uzela je svoju prvu žrtvu. Samoubistvo policajca u Novoj Varoši je velika opomena za sve nadležne organe u R.Srbiji. Lična tragedija porodice stradalog neće biti shvaćena ako se ne iznesu neke činjenice vezane za način na koji je izvršen postupak uručenja rešenja pojedinim pripadnicima MUP-a R.Srbije.

Pođimo redom. Početkom decembra meseca 2015 godine, Uprava za ljudske resurse MUP-a R.Srbije dostavila je svim načelnicima PU depešu kojom se tražilo da se u najkraćem mogućem roku ( čitaj odmah) dostave imena policijskih službenika PU za kojima prestaje potreba za radnim angažovanjem. Formulacija je bila drugačija, ali sam zbog jasnoće teksta upotrebio navedeni izraz. Načelnici PU su preko svojih saradnika - rukovodioca pojedinih organizacionih celina, zatražili da se u svakoj organizacionoj jednici sastave spiskovi po kritirijumu da na svakih deset zaposlenih mora da se odredi jedno ime koje bi dobilo famozno rešenje o raspoređivanju na radno mesto "analiza rizika". Rukovodioci organizacionih jednica su bili "ucenjeni" da ako ne odrede imena očekuju da oni dobiju rešenje "analiza rizika". U organizacionim jedinicama gde su bili zaposleni policijski službenici kojima su podnete krivične prijave, prekršajne prijave ili su protiv njih vođeni disciplinski postupci za učinjene teže povrede radne dužnosti, posao rukovodioca je bio "relatino lak". Ali u organizacionim jedinicama gde takvih slučajeva nije bilo nastajali su ozbiljni problemi. Sva ukazivanja nadležnim starešinama o potrebi uspostavljanja određnih kriterijuma na osnovu kojih bi se donosile odluke u takvim slučajevima nailazili su na odgovor, "Ako ne daš imena tebi dolazi rešenje". Ta bahatost i neprofesionalizam rukovodećeg sastava MUP-a R.Srbije izaziva kod mene zgražavanje. U isto vreme mi je jasno potvrdila da je negativna selekcija u MUP- počela da daje svoje rezultate. 

Sve izjave ministra Stefanovića o tome da je ovo proces kojim se obezbeđuje postizanje višeg stepena profesionalizma u radu pripadnika MUP-a predstavljaju političke floskule koje imaju za cilj da zapravo prikriju pravu nameru. Ovo je jedinstvena prilika da se iz MUP-a sklone svi oni koji nisu "dušom i srcem" za aktuelnu vlast. Oni koji su bilo kada i na bilo kom mestu rekli nešto protiv Aleksandra Vučića. 

Sadašnje vreme, umesto da bude vreme depolitizacije policije, postaje vreme apsolutne politizacije jednog od najvažinijih instrumenata sile u izvršnoj vlasti R.Srbije. 

Privilegovani pripadnici i viskoki funkcioneri  MUP-a R.Srbije ponašaju se po onoj staroj narodnoj "Budi naš pa radi šta znaš". Tako počinje stvaranje pretorijanske garde jednog vlastodršca, ali je još bolnije što je počeo da se urušava sistem bezbednsoti u celini. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rade.radumilo rade.radumilo 13:10 25.12.2015

Istorija kaže

Da je veći deo vlastodržaca, uglavnom Pretorijanska garda skraćivala za glavu. Uostalom i prethodni imperator Srbistana je "pao" kada su mu legije otkazale poslušnost. Srećom, inače bi se mnogo krvi prolilo po ulicama.
Razlika je doduše primetna. Ovaj imperator je sertifikovano "opaljen mokrom čarapom po glavi". Poprilično me podseća na "Čizmicu".
cane cane 21:59 25.12.2015

Re: Istorija kaže

Srbistana


Smaras
disident79 disident79 13:19 25.12.2015

Slika i prilika







predatortz predatortz 13:47 25.12.2015

Ispravi me

Ako grešim ispravi me, ali mislim da MUP Srbije nikad nije imao 100% kadrovske popunjenosti. Znam da se onomad, dok sam radio, ta cifra u MUP Rep. Srpske vrtila između 67% - 75%. Slično je bilo i ovde.

Tako da ta 'racionalizacija' meni liči na sledeće:

Za pola godine će se žaliti kako nemaju dovoljan broj ljudi za obavljanje poslova, pa će da prime nove ljude. Naravno, lojalne!
expolicajac expolicajac 14:06 25.12.2015

Re: Ispravi me

predatortz
Ako grešim ispravi me, ali mislim da MUP Srbije nikad nije imao 100% kadrovske popunjenosti. Znam da se onomad, dok sam radio, ta cifra u MUP Rep. Srpske vrtila između 67% - 75%. Slično je bilo i ovde.

Tako da ta 'racionalizacija' meni liči na sledeće:

Za pola godine će se žaliti kako nemaju dovoljan broj ljudi za obavljanje poslova, pa će da prime nove ljude. Naravno, lojalne!

Ukupna popunjenost se do 2004 godina držala na procentu od 80 do 88%. U operativnim jedinicama je bila 88% a u pratećim službama oko 80%. Ali treba uzeti u obzir i činjeicu da je u to vreme a i do 2014 godine funkionisao sistem IKM (isturenih komandnih mesta) PU sa područija AP KiM. Nakon toga deo ljudstva je penzionisan a deo se rešenjima prebacio u PU na teritoriji centralne Srbije. Trenutna popunjenost u MUP je oko 95%, koliko ja znam. Isto tako treba reći da je deo službenika MUP-a u zadnjoj godini izgubilo status OSL (lica sa uvećanim stažom) i da su oni prešli u status državnih ćinovnika a ne policijskih službenika.
martin_krpan martin_krpan 16:35 25.12.2015

Re: Ispravi me

dok sam radio, ta cifra u MUP Rep. Srpske vrtila između 67% - 75%. Slično je bilo i ovde.


A kolika je sad, jedno 700 - 750 % ?
predatortz predatortz 16:43 25.12.2015

Re: Ispravi me

martin_krpan
dok sam radio, ta cifra u MUP Rep. Srpske vrtila između 67% - 75%. Slično je bilo i ovde.


A kolika je sad, jedno 700 - 750 % ?


Po međunarodnim standardima. Nije joś 100%.
krkar krkar 15:46 25.12.2015

Da prostiš, druže pandur


Neopravdano se buniš - sve i ako nisam shvatio šta je glavna teza tvog bunstva jer se izgleda buniš na sve.

Pa moram po stavkama

1. Ako se buniš što se smanjuje brojno stanje policije


Mora valjda da postoji nekakva analiza šta policija radi i radi li kako treba i ima li previše, dovoljno ili premalo ljudi za to. Ako šefovi kažu 10% je višak - za to treba neka analiza. Ali i ako ti kažeš niko nije višak - e pa i za to treba neka ćitaba.

2. Ako se buniš što šefovi moraju da odrede ko će biti otpušten

Opet nisi u pravu. Šefovanje je pre svega odgovornost, mnogo više nego pravo. Nego ste se vi, gospodo na državnim jaslama sa garantovanim poslom do penzije (u koju ste išli sa 5 banki jer vam je staž beneficiran što mnogo mislite a o boli) navikli da odlučuje neko drugi a vi samo da prepoznate koga treba da slušate i klimate glavom.

Bi li isti ti šefovi trepnuli da je neko drugi odredio imena? Ne bi, izvršili bi naređenje i zabole gi.

3. Ako se na nešto treće buniš
Objasnider na šta se buniš pa da vidimo.

Inače, ja kao građanin ne vidim da je višak policajaca. Naprotiv, rasulo je sve veće. Ovde govorim o sitnom rasulu.

Ali ono je sve veće jer policija ne valja ni zaqrc, ni šefovi ni najniži izvršioci. Pretvorili ste se u sitne jajare, svi odreda, koji samo otaljavate. Juče od 4 trake u Dušanovoj 2 zaglavljene bilmezima sa 4 migavca a 20 metara dalje patrola saobraćajne parkirala kola U DESNU TRAKU i kontroliše vozačke dozvole.

Iznerviran stanem da ih pitam šta rade, oni začuđeno odgovaraju "kontrolu saobraćaja". Pitam a ne vidite da ima 10 parkiranih sa 4 migavca i da je kolaps u saobraćaju pored vas živih koji tu nešto izigravate saobraćajce?

"Gospodine, nama je naloženo da danas vršimo ovu kontrolu i to je naš radni zadatak"

Šta sam mogaop nego da im odgovorim NABIJEM NAKURAC I VAS I ONOG KO VAM JE IZDAO NALOG. I ništa, oni nastavili da kontrolišu... nešto.

U to ste se pretvorili, moj Bivši. Tako da više uopšte nisam siguran da policija ičemu služi. Možda vas treba ukinuti, ko onomad konduktere kad su uvedene pantljičare.

P.S.
A za policajca koji se ubio (pretpostavljam službenim pištoljem) zbog neizvesnosti hoće li zadržati posao ili ne me svečano zabole qrc! Pazi majkumu, policajac pa da mora da misli hoće dobiti otkaz? Jok, ne sme tako sa Njihovim Visočanstvima pandurima, njima mora da se zagarantuje doživotni posao! Otpuštanja su za bravare, šofere, računovođe, frizere, lekare, novinare, pravnike, kuvare, mlekare... ali za pandure, moliću lepo!

Nego, kad smo već kod toga koji je rešio egzistencijalno pitanje svoje četvoro dece tako što se ubio (mnogo dobar recept, baš onako pandurski inteligentan!), da ti meni kažeš je li taj ikad u životu prošao neki psihološki test, pregled, je li ga iko malo bar pogledao pre nego što mu je dao oružje u ruke i ovlašćenje da ga koristi???

Ili bar da napravite puč, preuzmete vlast (vi panduri, ne da dovedeš onog vaćaroša Recentnog Vinara) pa da povučem reč i ižljubim vas u oba obraza.
rade.radumilo rade.radumilo 16:32 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Da prostiš, obojica ste u pravu. Zato što ovo nema blage veze sa mozgom. Smanjivanje broja ljudi na državnim jaslama, nije ništa drugo do dijeta za dijabetičara. Mnogo veći problem je sam dijabetes. Niti je pravilno dijagnostikovan tip, niti je pravilno određena terapija niti je dijeta precizno isplanirana. Umesto toga, odabrana je dijeta iz časopisa i to proglašeno za rešenje svih problema. Kakve će posledice ostaviti na organizam, videćemo.
mariopan mariopan 17:34 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Ili bar da napravite puč, preuzmete vlast

expolicajac expolicajac 18:44 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

krkar

Druže krkiša.
Pod jedan.
Izvršena je reorganizacija MUP-a tako da mnogi sektori koji su ranije bili u okviru ministarstva sada više nisu. Naprimer vatrogasci su postali "sektor za vanredne situacije". Znači analiza je vršena Vršili su je "delimični kreteni" pa je tako ispalo da na mestima gde ima mnogo posla imamo manjak a na mestima gde nema posla imamo višak jer je bagra primala priučene šlosere i megatrend stručnjake. A da se sada bavim analizama prethodne organizacione šeme i poređenjem sa novom ne bi bilo primereno ovom mestu.

Pod dva

Šefovi u policiji jesu upravo to što si napisao. Ono malo kojih ima da znaju šta je odgovornost su mi upravo i ispričali priču o nepostojanju kriterijuma. Tako da si ovim delom potvrdio moje sagledavanje. Naravno da si ti mnogo rečitiji od mene i da možeš mnogo lepše da objasniš problem šefofanja tako da sam ti iskreno zahvalan što si mi pomogao.

Pod tri

Elelmentarno si nepristojan što spominješ mrtvog čoveka na takakv način. Ako se sećaš kada si mi poslao poruku da je Miki Rakić ozbiljno bolestan i da je kraj izvestan odmah sam obrisao komentar u kome sam izrekao sumnju o realnosti njegove bolesti i upotrebi toga u određene političke svrhe. Taj čovek se ubio u momentu kada je bio zaposlen u MUP-u Da li su ili ne vršeni psiho testovi, možemo o tome da diskutujemo.Iskreno mislim da se sve to što si napisao moglo reći i na drugi način.

A to oko puča, prepuštam tebi da organizuješ. Ja sam, bez obzira na svoje "podrjeklo" ipak ubeđeni demokrata.
Hansel Hansel 19:48 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Убила се и она полицајка, али због мобинга и можда нечег приватног приде, а било је самоубистава полицајаца и раније, не знам да ли више него у општој популацији, можда су само била упадљивија.
Znači analiza je vršena Vršili su je "delimični kreteni" pa je tako ispalo da na mestima gde ima mnogo posla imamo manjak a na mestima gde nema posla imamo višak jer je bagra primala priučene šlosere i megatrend stručnjake.

Свакако је без везе паушално и линеарно свима одредити 10%, и с обзиром на потребе и с обзиром на структуру запослених, па и на оне критеријуме (кривично гоњење и сл.) које си поменуо у главном тексту.
krkar krkar 20:05 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Elelmentarno si nepristojan što spominješ mrtvog čoveka na takakv način.


Elementarno sam besan što moja država takve labilne ličnosti naoružava i daje im ovlašćenja, čak ih i uči kako da upotrebe oružje. Vrlo besan!

Nisam protiv policije, naprotiv. Voleo bih da vidim kvartovske pandure, tamo gde su potrebni, ne nužno u svakom zaseoku. Voleo bih i da vidim pandure koji se ponašaju kao pravi policajci, koji kad vide neko očigledno kršenje zakona reaguju, ne nužno pendrekom i pištoljem (ali kad je nužno bogme i pendrekom i pištoljem) nego i upozorenjem, savetom... a ne da se ponašaju kao zadnje birokrate "nije moj reon" ili "ja danas samo kontrolišem brzinu, ne i parkiranje". Za takve funkcionišuće pandure čiji rad daje rezultate spreman sam i veći porez da platim ako treba.

Pa hajde, majkumu, uradite nešto od sebe, ipak ste vi policajci a ne seka Perse i plačipizde! Ili?
expolicajac expolicajac 20:40 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Pa hajde, majkumu, uradite nešto od sebe, ipak ste vi policajci a ne seka Perse i plačipizde! Ili?

Vrtimo se u krug komentarima. Valjda smo prošli faze nasilnih rušenja. Retko gde u svetu je policija izvršila puč. To je posao vojske. Duboko sam uveren da bi bilo kakvo nasilno rušenje Vučića dalo bilo kakav pozitivan rezultat. Bili bi samo opet okarakterisani kao vandali sa Balkana.
Hansel Hansel 21:05 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

To je posao vojske.

larisa_bg larisa_bg 21:19 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Zar neko može da sumnja u genijalnost i autonomiju Stefanovićevih odluka?
karabasbarabas karabasbarabas 21:32 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Upravo iz tog razloga i nema vise kvartovskih tzv pozornika. To je bio uveo Djindjic, pa se uskoro odustalo od toga jer nije rentabilno. U stvari, nije bilo prostora da se zavede kontrola podobnosti.
Onda su nabili pandure u stanicu i sad jedu krofne po ceo dan.
Primer - scena policijska stanica palilua, Bela kuca. Dosao covek da prijavi, slupali mu auto. Njih sestorica igraju jamb, jedan mu kaze: ne izlazimo na uvidjaj za stetu manju od 12 000.
Ne znam koji su od njih lojalni kome, koji je nas, koji vas, koji njihov. Ne znam ni koji moj mi sluze ako nece da mi pomognu.
Disclaimer, od ovoga su izuzetak interventna jedinica. Ti momci kad udare, tu zaboli. Ne stide se da primene silu na bilo kome, i zato samo njih i postuju sto sitni sto krupniji kriminalcici.
Hansel Hansel 21:41 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Ја сам прошле зиме у једном тренутку приметио да из једног отвореног прозора зграде преко пута вири завеса. Дошао је ледени талас с јаким ветром, завеса је постала упадљива. На -10 отворен прозор... помислио сам да се станару ко зна шта десило. Позовем 192, пребаце ме надлежној полицијској станици, ови ми кажу да не могу они да дођу док немају пријаву. "Па, ја вам пријављујем" -- "Па, ви пријављујете само да видите отворен прозор" -- "Данима, на температури испод нуле!" -- "... док неко не уђе у стан, ми ништа не можемо".
larisa_bg larisa_bg 22:09 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel
Ја сам прошле зиме у једном тренутку приметио да из једног отвореног прозора зграде преко пута вири завеса. Дошао је ледени талас с јаким ветром, завеса је постала упадљива. На -10 отворен прозор... помислио сам да се станару ко зна шта десило. Позовем 192, пребаце ме надлежној полицијској станици, ови ми кажу да не могу они да дођу док немају пријаву. "Па, ја вам пријављујем" -- "Па, ви пријављујете само да видите отворен прозор" -- "Данима, на температури испод нуле!" -- "... док неко не уђе у стан, ми ништа не можемо".


pisac trilera čuči u tebi

nego, jesi pratio posle Slučaj Prozor?

je l' se zatvorio?

dokle je zavesa vijorila?

sad sam se primila na priču, mene je lako animirati, šta ću
zilikaka zilikaka 22:11 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Ја сам прошле зиме у једном тренутку приметио да из једног отвореног прозора зграде преко пута вири завеса...


Ja sam pre deset i kusur godina, dok je klinac bio beba, vazda visila u parku preko ulice.
I primetim kako skoro svakog dana nestaju daske sa jedne od klupa, a sve taman bile ganc nove.
Nije me mrzelo, sednem na jednu od preostalih i vidim kako su torban šrafovi, kojima se daske pričvršćene, sasvim otpušteni i da je ta verovatno sledeća za očerupati.
Javim pandurima, sve uz objašnjenja da sam tu svakog dana, da vidim da redom nestaju, da sedim na jednoj koja je spremna, da mislim da je živa šteta da se to dozvoli, pa ako bi ih zanimalo da pošalju nekog da malo prodežura i obrati pažnju, garant će naći i sve prethodne.

Naravno, ostavim podatke, jer je takva procedura, a i nemam šta da krijem.

...nakon desetak dana pojavljuju se dvojica na vratima, da mene traže i ispitaju kakva ja imam saznanja u vezi krađe klupa.
Muž im objasni da su klupe preko, u parku, a da je njihov posao da nađu ko ih krade, ako hoće, a da ja nisam kod kuće i da svakako ne znam ko to radi.

Posle mesec dana zove me neki inspektor, opet ista priča. Samo što ga u materinu nisam oterala, jer gotovo da ni jedna klupa nije ostala čitava.

Posle nekoliko meseci opet se jadan javio, sa istim pitanjem. Opet neki inspektor. Kažem čoveku da je cela stvar smešna, a on meni kako je preuzeo predmet i kako mora da uradi nešto, da vidi kako da ga zatvori.

...klupe su posle ponovo sređene, al zavarili matice, pa prestala i krađa.

A slično se desilo i kad su klincu maznuli školski ranac. Bio naslonjen na zidić, trenutak nepažnje i - nema ga više.
Sticajem okolnosti taj deo pokrivao video nadzor susedne škole, i muž svojim očima video snimak čoveka koji ga uzima, i otišao kod pandura da sve prijavi, al oni napravili zapisnik i - ništa. Niko mrdno prstom nije.

Posle 2-3 nedelje zove opet neko, kome je slučaj dodeljen, da pita da li smo našli ranac i šta je sve bilo unutra. Na pitanje što se tak sad javlja kad sve to ima u prijavi, i da li im je palo na pamet da uzme snimak, odgovorio da je sad dobio predmet i da mora nešto da napiše da bi ga zatvorio.

...i tako, kad bi se ja pitala, SVIMA bih dala otkaz, pa bih onda neke ponovo primila, al prvo neko pismen da ih organizuje i da im kaže šta i kako treba da rade i URADE.
Znam ja da su ovo što pominjem sitne krađe, al onda bolje da nam objave da po zakonu nisu nadležni, nego da nas zajebavaju takvim postupcima.

uros_vozdovac uros_vozdovac 22:20 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

zilikaka


I ja sam iskreno zapanjen tvrdnjom kolege ex-a koji piše:
URUŠAVANJE SISTEMA BEZBEDNOSTI R.SRBIJE


kao da R Srbija ima sistem bezbednosti, a ne paušalnu i arbitarnu procenu ko sme šta da radi a ko ne sme.

Sistem postoji da prezervira ovu činjenicu, a njegovo urušavanje može biti i dobra vest.

predatortz predatortz 22:24 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Silno grešiš. Srbija ima sasvim solidan sistem bezbednosti. Srbiji se, recimo, nikad ne bi mogla desiti Utoja a da bolid ne bude upucan u najkraćem mogućem roku.
zemljanin zemljanin 22:26 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

zilikaka




e zato ja volem ostrva ... policiju vidiš jednom godišnje i to baš ako ti se udesi ... a kriminal 0,0000001 ...
Hansel Hansel 22:28 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

zilikaka
Znam ja da su ovo što pominjem site krađe, al onda bolje da nam objave da po zakonu nisu nadležni, nego da nas zajebavaju takvim postupcima.

Па, да, ситне, па неко значи може да направи десет крађа дневно по пет хиљада (који је беше лимит?) и ником ништа. Слажем се -- откази свима! А ово је сварно неокафкијански -- сумњив си ако пријавиш нешто, није ни чудо зашто људи избегавају да се мешају у било шта -- ако би у аутобусу да савладају силеџију, казниће их због противправног задржавања особе и све тако...

larisa_bg
pisac trilera čuči u tebi

nego, jesi pratio posle Slučaj Prozor?

je l' se zatvorio?

dokle je zavesa vijorila?

sad sam se primila na priču, mene je lako animirati, šta ću

Мораш да будеш прецизнија, нпр. да ли "докле" значи "до када" или "до ког места испод прозора"? Шалим се, сигурно је ово прво, али сваког дана завеса се све више и више извлачила (ветар ју је извлачио), да је на крају дошла до пола прозора стана испод. Трајало је то бар десетак дана, од којих бар 5-6 врло хладних и ветровитих, а било је и снега. Неко је тај прозор напокон затворио, друге детаље не знам.
zemljanin zemljanin 22:32 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel
, али сваког дана завеса се све више и више извлачила (ветар ју је извлачио), да је на крају дошла до пола прозора стана испод. Трајало је то бар десетак дана, од којих бар 5-6 врло хладних и ветровитих, а било је и снега. Неко је тај прозор напокон затворио, друге детаље не знам.

e da si se setio pa da odes do vrata stana i zalepiš papir, ono "zavese, povoljno"
larisa_bg larisa_bg 22:38 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel

Мораш да будеш прецизнија, нпр. да ли "докле" значи "до када" или "до ког места испод прозора"?


znači, nikad kafa s tobom picajzlo jedna
Hansel Hansel 22:43 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Може какао! (Нисам могао да одолим. )

zemljanin
e da si se setio pa da odes do vrata stana i zalepiš papir, ono "zavese, povoljno"

Јес', а ко да ми купи? Тај могући несрећник-ца који је могао да умире од шлога или инфаркта а да нико не реагује? О оним трилер-сценаријима да и не говорим (Лариса, пошто си се распитивала, 'оћеш слику? Ја сликао, хтео сам и блог да пишем изиритиран индоленцијом полиције, али постављао сам под у стану, нисам имао времена, прозор је неко у међувремену затворио.).
larisa_bg larisa_bg 22:45 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel
Јес', а ко да ми купи? Тај могући несрећник-ца који је могао да умире од шлога или инфаркта а да нико не реагује? О оним трилер-сценаријима да и не говорим (Лариса, пошто си се распитивала, 'оћеш слику? Ја сликао, хтео сам и блог да пишем изиритиран индоленцијом полиције, али постављао сам под у стану, нисам имао времена, прозор је неко у међувремену затворио.).


neću nikakve slike od tebe
predatortz predatortz 22:45 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Stan je nepovrediv. Samo u američkim filmovima B produkcije policija ulazi u stan građanina na osnovu pretpostavki.
milisav68 milisav68 22:52 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel
Неко је тај прозор напокон затворио, друге детаље не знам.

Nešto slično se desilo i kod mene u komšiluku, samo bez zavese.

Baba koja je živela u tom stanu je umrla, pa su naslednici (koji ne žive u istom gradu) dolazili da nekom kupcu pokažu stan, i tom prilikom otvorili vrata od terase da se malo proluftira, pa su zaboravili da zatvore kada su krenuli nazad.A tada nije bilo mnogo hladno, pa nije ni bilo neobično, dok nije udarulo tih -20, a tada je bilo kasno, jer je sve bilo zavejano, pa se vlasnicima nije kretalo na put, te je to bilo otvoreno neko duže vreme.
Hansel Hansel 22:54 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

predatortz
Stan je nepovrediv. Samo u američkim filmovima B produkcije policija ulazi u stan građanina na osnovu pretpostavki.

А не дај Боже да се с већим оправдањем сумња на злочин, болест... ко га отвара ако је нпр. реч о некоме ко нема рођаке у близини? Чека се "ширење непријатног мириса" или шта већ?

larisa_bg
neću nikakve slike od tebe

Шта сам, о, шта сам погрешио?!
zilikaka zilikaka 22:55 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Srbiji se, recimo, nikad ne bi mogla desiti Utoja a da bolid ne bude upucan u najkraćem mogućem roku.


Verovatno si u pravu ALI...ovde narod ima još i ono nešto urođeno prirodom svima, ali kod nas još neiskorenjeno, da se bori SAM za opstanak.
Naime, koliko god strašno bilo, ali ni tamo na ostrvu, od njih koliko, niko nije uspeo da se tom ludaku suprostavi, jer je drilovan da to treba da radi neko drugi, ko je za to plaćen.

Tako je monstrum uspeo da pobije njih preko 76 (sad proverila). Verovatno je morao nekad menjati okvir, napraviti neku pauzu, pa da su ga tad napala četvorica-petorica u isto vreme, bio bi savladan.

No...to je jedan od usuda uređenih društava. Mi smo još daleko od uređenog pa se kod nas i taj poriv u se i svoje kljuse održao.
Zato nešto mislim da bi takvog nekog (daleko bilo) umlatili sami civili pre nego što se i policija pojavi.
Hansel Hansel 22:57 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Мислим да тај вид реаговања отупљује, а разлога је много, при чему међу њима није овај који помињеш из уређених друштава...
predatortz predatortz 22:57 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel
А не дај Боже да се с већим оправдањем сумња на злочин, болест... ко га отвара ако је нпр. реч о некоме ко нема рођаке у близини? Чека се "ширење непријатног мириса" или шта већ?

larisa_bg
neću nikakve slike od tebe

Шта сам, о, шта сам погрешио?!


Na prijavu komšija, uz obavezna dva svedoka i pravljenje zapisnika. Npr, neko prijavi da se 'oseti' plin i sl.
Hansel Hansel 23:05 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Дакле, мора и да се лаже да би се неко можда спасао...?
predatortz predatortz 23:07 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel
Дакле, мора и да се лаже да би се неко можда спасао...?


Ne, ali treba mnogo veći osnov od "možda".
zemljanin zemljanin 23:10 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel
Може какао! (Нисам могао да одолим. )

zemljanin
e da si se setio pa da odes do vrata stana i zalepiš papir, ono "zavese, povoljno"

Јес', а ко да ми купи? Тај могући несрећник-ца који је могао да умире од шлога или инфаркта а да нико не реагује? О оним трилер-сценаријима да и не говорим (Лариса, пошто си се распитивала, 'оћеш слику? Ја сликао, хтео сам и блог да пишем изиритиран индоленцијом полиције, али постављао сам под у стану, нисам имао времена, прозор је неко у међувремену затворио.).

eh ti odmah na crnu varijantu ... zamisli da je vlasnik neki bogati krimos koji tu drži štek ukradenih umetničkih dela ... on za cenu ne pita ... mada ti, u toj varijanti, nikako nebi odgovarala prethodna intevrencija policija u vezi slučaja "lepršava zavesa" i izjašnjavanje da si ti TAJ
angie01 angie01 23:14 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

док неко не уђе у стан, ми ништа не можемо".


pa oni jedini i mogu da udju u stan zbog sumnje da nesto nije u redu.
Hansel Hansel 23:15 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Па, тако је тај полисмен рекао.

zemljanin
eh ti odmah na crnu varijantu ... zamisli da je vlasnik neki bogati krimos koji tu drži štek ukradenih umetničkih dela

Не могу да замислим да тај украдена уметничка дела оставља на милост и немилост атмосферским утицајима кроз отворен прозор.
nsarski nsarski 23:16 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel
Ја сам прошле зиме у једном тренутку приметио да из једног отвореног прозора зграде преко пута вири завеса. Дошао је ледени талас с јаким ветром, завеса је постала упадљива. На -10 отворен прозор... помислио сам да се станару ко зна шта десило. Позовем 192, пребаце ме надлежној полицијској станици, ови ми кажу да не могу они да дођу док немају пријаву. "Па, ја вам пријављујем" -- "Па, ви пријављујете само да видите отворен прозор" -- "Данима, на температури испод нуле!" -- "... док неко не уђе у стан, ми ништа не можемо".


Ovo malo "vuče" na Hičkoka

<--KLIK
angie01 angie01 23:20 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Policija apsolutno ima i to jedina da provali u neciji stan i udje u slucaju da postoji sumnja da nesto nije u redu.

U Beogradu znam barem tri slucaja da je neko ko sam zivi umro, pa susedi, kolege,...koji su pokusali da stupe u kontakt shvate da nesto nije u redu, jer se taj neko nije javljao, izlazio, ...zvali policiju, to prijavili i oni dosli i razvalili vrata i tog nekog na zalost zatekli mrtvog.
Hansel Hansel 23:27 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

И ја сам тако мислио... али ваљда нисам био довољно близак комшија, нисам знао број стана... ваљда је требало да изигравам Монка, мис Марпл или кога већ да прво ја извидим ситуацију, па да саопштим оперативна сазнања...

nsarski
<--KLIK

Нема линка, а ово се и не види када се цитира цео коментар (морао сам ручно)?!
validni validni 23:29 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

torban šrafovi


svakačas na tebe zili
nsarski nsarski 23:33 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Нема линка, а ово се и не види када се цитира цео коментар (морао сам ручно)?!

Kako nema? Kliknes na sliku i dobijes imdb sajt i film Rear Window.

P.S. A mozda je "slucaj otvoren prozor" mogao da dobije i ovakav tok: odes do stana, zakucas na vrata, i...

Hansel Hansel 23:52 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

:)

А што се линка тиче, је л' верујеш да се код мене ништа не види, само ово и овако и нема линка на смајлију нпр.:
Ovo malo "vuče" na Hičkoka

<--KLIK

Гледам из Мозиле, сада ћу да пробам из Chrome-a.
nsarski nsarski 23:55 25.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Ma, mozda je kod mene feler (imam problem sa video karticom, treba da zamenim motherboard).
Ali, evo link, pesacki: http://www.imdb.com/title/tt0047396/

P.S. Nadam se da se "P.S." prilog vidi...
Hansel Hansel 00:05 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Види се, слатко је!

У Хрому се види "општа" иконица за сличицу, али се конкретна слика не приказује, биће да је због заштите коју imdb "гаји" на свом сајту -- пази која је то адреса:
..../images/M/MV5BMTg5MjM4NzEwOF5BMl5BanBnXkFtZTgwMDE1NjM0MTE@._V1
_SY317_CR2,0,214,317_AL_.jpg

али се тамо (у Хрому) "открива" и линк.(Код тебе се сличица види вероватно зато што је остала у кешу.)

И, није баш тако било, нисам шпијунирао комшије.
nsarski nsarski 00:10 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

И, није баш тако било, нисам шпијунирао комшије.

Dobro, nisi spijunirao, ali si "obracao paznju" na razvoj dogadjaja.

Evo slike, nadam se da ce se sada pojaviti:

krkar krkar 02:09 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

To je posao vojske.


Imaš piće.

Sve i ako ne ukapiraš zašto!
expolicajac expolicajac 06:54 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

krkar
To je posao vojske.


Imaš piće.

Sve i ako ne ukapiraš zašto!

Normalno da ne kapiram, ipak sam ja samo glupi pandur sa malim defektom u glavi.
emsiemsi emsiemsi 07:15 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

larisa_bg
Hansel
Ја сам прошле зиме у једном тренутку приметио да из једног отвореног прозора зграде преко пута вири завеса. Дошао је ледени талас с јаким ветром, завеса је постала упадљива. На -10 отворен прозор... помислио сам да се станару ко зна шта десило. Позовем 192, пребаце ме надлежној полицијској станици, ови ми кажу да не могу они да дођу док немају пријаву. "Па, ја вам пријављујем" -- "Па, ви пријављујете само да видите отворен прозор" -- "Данима, на температури испод нуле!" -- "... док неко не уђе у стан, ми ништа не можемо".


pisac trilera čuči u tebi

nego, jesi pratio posle Slučaj Prozor?

je l' se zatvorio?

dokle je zavesa vijorila?

sad sam se primila na priču, mene je lako animirati, šta ću

Анимир дама !?
emsiemsi emsiemsi 07:32 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

krkar

Neopravdano se buniš - sve i ako nisam shvatio šta je glavna teza tvog bunstva jer se izgleda buniš na sve.

Pa moram po stavkama

1. Ako se buniš što se smanjuje brojno stanje policije


Mora valjda da postoji nekakva analiza šta policija radi i radi li kako treba i ima li previše, dovoljno ili premalo ljudi za to. Ako šefovi kažu 10% je višak - za to treba neka analiza. Ali i ako ti kažeš niko nije višak - e pa i za to treba neka ćitaba.

2. Ako se buniš što šefovi moraju da odrede ko će biti otpušten

Opet nisi u pravu. Šefovanje je pre svega odgovornost, mnogo više nego pravo. Nego ste se vi, gospodo na državnim jaslama sa garantovanim poslom do penzije (u koju ste išli sa 5 banki jer vam je staž beneficiran što mnogo mislite a o boli) navikli da odlučuje neko drugi a vi samo da prepoznate koga treba da slušate i klimate glavom.

Bi li isti ti šefovi trepnuli da je neko drugi odredio imena? Ne bi, izvršili bi naređenje i zabole gi.

3. Ako se na nešto treće buniš
Objasnider na šta se buniš pa da vidimo.

Inače, ja kao građanin ne vidim da je višak policajaca. Naprotiv, rasulo je sve veće. Ovde govorim o sitnom rasulu.

Ali ono je sve veće jer policija ne valja ni zaqrc, ni šefovi ni najniži izvršioci. Pretvorili ste se u sitne jajare, svi odreda, koji samo otaljavate. Juče od 4 trake u Dušanovoj 2 zaglavljene bilmezima sa 4 migavca a 20 metara dalje patrola saobraćajne parkirala kola U DESNU TRAKU i kontroliše vozačke dozvole.

Iznerviran stanem da ih pitam šta rade, oni začuđeno odgovaraju "kontrolu saobraćaja". Pitam a ne vidite da ima 10 parkiranih sa 4 migavca i da je kolaps u saobraćaju pored vas živih koji tu nešto izigravate saobraćajce?

"Gospodine, nama je naloženo da danas vršimo ovu kontrolu i to je naš radni zadatak"

Šta sam mogaop nego da im odgovorim NABIJEM NAKURAC I VAS I ONOG KO VAM JE IZDAO NALOG. I ništa, oni nastavili da kontrolišu... nešto.

U to ste se pretvorili, moj Bivši. Tako da više uopšte nisam siguran da policija ičemu služi. Možda vas treba ukinuti, ko onomad konduktere kad su uvedene pantljičare.

P.S.
A za policajca koji se ubio (pretpostavljam službenim pištoljem) zbog neizvesnosti hoće li zadržati posao ili ne me svečano zabole qrc! Pazi majkumu, policajac pa da mora da misli hoće dobiti otkaz? Jok, ne sme tako sa Njihovim Visočanstvima pandurima, njima mora da se zagarantuje doživotni posao! Otpuštanja su za bravare, šofere, računovođe, frizere, lekare, novinare, pravnike, kuvare, mlekare... ali za pandure, moliću lepo!

Nego, kad smo već kod toga koji je rešio egzistencijalno pitanje svoje četvoro dece tako što se ubio (mnogo dobar recept, baš onako pandurski inteligentan!), da ti meni kažeš je li taj ikad u životu prošao neki psihološki test, pregled, je li ga iko malo bar pogledao pre nego što mu je dao oružje u ruke i ovlašćenje da ga koristi???

Ili bar da napravite puč, preuzmete vlast (vi panduri, ne da dovedeš onog vaćaroša Recentnog Vinara) pa da povučem reč i ižljubim vas u oba obraza.

Да би се у полицији приближно направио ред --- полицајци морају да буду вишеструко (не неколико процената, него неколико пута више) плаћени.
Друштво у коме није плаћен Учитељ (који производи нове људе), Лекар (који их поправља и одржава), те Чувар (који им обезбеђује миран сан) ће стићи ту где се налази наше.
Сва остала занимања су занимања нижега друштвеног ранга.
Успут --- очекивати да полицајац са 40, 50, 60 хиљада динара буде добар Чувар је илузија.
Почетна претпоставка за уређење тога система је, понављам, вишестуко повеђање прихода (тих) људи који раде један од најзначајнијих послова.
Hansel Hansel 09:19 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

nsarski
И, није баш тако било, нисам шпијунирао комшије.

Dobro, nisi spijunirao, ali si "obracao paznju" na razvoj dogadjaja.

Ја генерално обраћам пажњу, мешам се у туђе ствари и бринем туђу бригу. Такорећи, прави малограђанин!

Слика се види, а, вала, само ако стигнем, потражићу и ту завесу, па да видите сви!
milisav68 milisav68 09:28 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

emsiemsi
Сва остала занимања су занимања нижега друштвеног ранга.

Pa da jebeš zakone i pravosuđe.

Plate su merilo standarda jednog društva, ali ako zakon ne važi za sve, onda ne postoji dovoljno visoka plata koja garantuje "moralnost" učitelja, lekara, policajca....
predatortz predatortz 10:14 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel
Мислим да тај вид реаговања отупљује, а разлога је много, при чему међу њима није овај који помињеш из уређених друштава...


Ovde sam, greškom, prizvao moderaciju. Izvinjavam se. Veliki prsti za sitna slova na telefonu, htedoh da odgovirim a ispadoh drukara.
expolicajac expolicajac 10:44 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

predatortz

HanselМислим да тај вид реаговања отупљује, а разлога је много, при чему међу њима није овај који помињеш из уређених друштава...Ovde sam, greškom, prizvao moderaciju. Izvinjavam se. Veliki prsti za sitna slova na telefonu, htedoh da odgovirim a ispadoh drukara.

Razumem, bilo je jače od tebe.
mariopan mariopan 10:53 26.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

nsarski

Danima se smejem na tu sliku, poslao mi sin na mobilni.
On ima mačku i to je razlog što neće kititi jelku ove godine pa mi obrazložio tom slikom.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:58 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

И, није баш тако било, нисам шпијунирао комшије.


Nema da se brineš, pošto je broj čvorovića opao, a i nisu više radi da rade po principu "ako ih se sete", ova idilična vlas' što je Krljo vazdan hvali, rešila da zakonom obezbedi špijuniranje stanara. Pa se još opsetili da to plate sami stanarai (baš onaj Krletov pobro po profijukanju, Donald Tramp, koji gradi zid koji će Meksiko da plati).

Pa će tako svaka malo veća zgrada po zakonu morati da angažuje profesionalnog špijuna, i da ga plaća (one manje će po zakonu morati da angažuju čvoroviće koji rade za sećanje), a Vlas' će da izdaje dozvole ko može biti taj oficijelni špijo, ili kako ga oni eufemistički zovu - Menadžer zgrade.

Pošto su prvo ugostili unosnim javnobeležničkim haračkim poslom svoje sledbenike koji imaju diplomu, sada su na red došli oni koji imaju po 4 razreda osnovne. Samo što ovih neće biti na kašičicu, kao notara, nego jedan sertifikovani špijo na svakih stotinjak i kusur građana. Mašala!

rade.radumilo rade.radumilo 10:11 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

ili kako ga oni eufemistički zovu - Menadžer zgrade


Na stranu ova priča o Čvorovićima, ali u Zagrebu je još u doba SFRJ kućni savet bio plaćen. Razlika je bila u tome što je za celu "lamelu" sa nekoliko ulaza bio jedan kućni savet, koji se sastojao od predsednika, blagajnika i još jednog člana (ne sećam se tačno šta je bio). Oni su primali platu, ali su im i zaduženja bila nešto šira.
Npr. moj brat od tetke je bio blagajnik u svojoj zgradi. Njegov posao je bio da napravi obračun "infostana" za sve stanove i obavi naplatu. Dobio bi ukupnu potrošnju hladne i tople vode, zajedničke struje, kao i ukupne iznose troškova održavanja, odnošenja smeća itd. To bi onda rasporedio po stanovima ili broju ukućana, kako koji trošak. Objavio bi spiskove na oglasnim tablama u zgradi, podelio uplatnice i u određenim danima prikupljao potvrde o uplati.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:30 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Na stranu ova priča o Čvorovićima, ali u Zagrebu je još u doba SFRJ kućni savet bio plaćen.


Na stranu nevezana priča ;> ali kao da je to bila specijalnost Zagreba. Plaćali smo i mi blagajniku što skuplja pare i plaća šta već treba iz tih para (ostalima nismo). A izmeđ ostalog, skupljao je pare za ugalj i ložača (imali smo svog koji je preko zime živeo u kotlarnici), plaćao je i čistačicu (koja je živela u vešernici) i tako to. Sve je to bilo onako kako se stanari dogovore.

Posle toga je sve to prešlo na Toplane i Gradsko Stambeno a sve preko Infostana.

Problem koji se sada javlja je poznat i u drugim državama (pre svega to je bio problem u UK koji su veoma kasno "otkrilI" "commonhold association" ) ali se ovde rešava kao i druge moronske videlažabadasekonjipotkivaju stvari koje radi SNS (a prethodno je to isto radila i DS, jedino je DS bila mnogo nesposobnija da nešto uradi, pa se mahom bavila "velikim" projektima koji su direktnije vezani za njihove džepsove, ali kada bi se "spustila" ispod nivoJa, pravila je iste gluposti).

Znači, nema ti brale da biraš kako ćeš šta da radiš, tvoja narodna, staljinistička, tj. više fašistička, vlast će sve da ti propiše i ograniči tvoje opcije na to da kažeš Da! Tj. da platiš, ćutiš i trpiš.

Nije ovo mesto - a nije ni interesantno - da se objašnjava sva nesreća ovog rešenja koje će da se nametne građanima, ali da ponovimo - opet će država da formira kliku od svojih rođaka i prijatelja kojima će da da ISKLJUČIVO pravo da nešto rade. A to "nešto" je totalno nepotrebno. Barem u vidu u kojem će da ga prisilno uvedu.

Trenutno postoji Stambeno, Infostan prikuplja sredstva, i građani kad god se nešto pokvari pozovu dežurne telefone, i oni šalju ekipu (neki kukaju, ali mi kad god zovemo za hitne stvari - npr. leti lim sa krova u sred noći, odmah reaguju). Neke popravke se rade iz sredstava koje su stanari već uplatili kroz mesečno održavanje, za neke je potrebno doplatiti. Zgrada može da bira hoće l da plati ili ne - a može i sama da angažuje majstore. I novim "rešenjem" to neće ništ da se promeni, samo će da se doda novi obavezujući "middleman".

Da li i kako to zgrada organizuje, postoji odavno zakon koji je definisao organizovanje Skupština.

Novim zakonom ne samo da će da se uvode nasilni organi za zgrade koje nisu formirale Skupštinu, nego će da se nameće svima da zapošljavaju Menadžera.

Ovo prvo je nasilje - stanari su vlasnici zgrade i na njima je da se organizuju u skladu sa zakonom. Ako neće - posledica je da ne mogu da obavljaju određene stvari (recimo za neke popravke Stambeno traži dopis - sa pečatom, od Skupštine). Ali sigurno rešenje nije da se silom nameću od strane države "prinudni organi" koji će da budu "skupština" zgrade, i ddoatno da vlast nameće svoje makroe da budu nekakvi Menadžeri.

Dalje, taj nasilni i obavezujući Firer služi čemu?

Da se šeta po zgradi i šacuje slobodne zajedničke prostore koje može da mazne ili useli rođake sa sela? Da namešta popravke svojim rođacima za petostruke cene? Ovo prvo već dobro rade sami stanari ;> ovo drugo, Gradsko Stambeno ;>

Znači njegova osnovna "funkcija" će biti da deblja svoju novčarku o grbači stanara, i da taj lopovski plen deli sa NekimaTamo. A eventualno će umesto stanara da pozove Stambeno, ili da pozove majstore ako ga stanari baš uljudno zamole, a povremeno će, kada se ukaže potreba da neki rođak poveća mesečni promet, i da "otkrije" u zgradama koje pokriva, neku zakonski obavezujuću popravku za Cijena Prava Sitnica.

I naravno na ime rekreacije će da drži stanare pod kontrolom i javlja TamoGdeTreba o svim sumLJivim likovima koji gunđaju protiv vlasti.

A zašto se sve to radi? Tjah, ova vlast koju Krljo tako vole, ide segment po segment društva i šta ne mogu da podjarme, unište ili opljačkaju, koriste silu i batinu, dok ništa ne preostane.

A ceo projekat se sprovodi pod geslom - Znamo mi šta je dobro za narod, a pošto je narod glup i lenj, a i nije zgodno da počne da misli svojom glavom, a pogotovo ne da shvati da može da bira volj mu ovo ili ono, mi ćemo na silu da ga nateramo na jedno jedino - naše, rešenje, a onda će da mašemo iskrivljenom slikom pred čelnicima EU i hvalimo se "usklađivanjem na još jednom polju".

rade.radumilo rade.radumilo 20:17 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Sve je to bilo onako kako se stanari dogovore


Ne, u ZG je to bilo uređeno propisima. O tome je reč.
Jukie Jukie 20:23 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Dobro, i mi imamo održavanje zgrade koje se plaća i postoji predsednik zgrade (ili kako se to već zove) i čistačica itd. I kada ne platimo održavanje/čistačicu tri meseca onda nam okači imena i brojeve stanova na prozor te prostorije na ulazu gde se plaća, da svako ko ulazi vidi da smo neplatiše, ali oni i zovu kada se nešto pokvari da dođu da poprave (to vidim kao najveći plus života u velikoj zgradi, da ne moraš sam da se cimaš ako nestane struje ili vode itd.).
Zajednički prostori su svi već otišli, stan u prizemlju gde je bio kućni savet kupio je neki izbeglica a neki prostor sa strane se iznajmljuje nekome, videćemo tačno šta će da prodaju. Mene to iskreno mnogo ne zanima jer su u svim tim lokalima kad sam bio mali bile neke prodavnice a sada zvrje prazni; nije kao da taj lokal meni lično pripada pa da me mnogo briga ko kome šta proda
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:01 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Ne, u ZG je to bilo uređeno propisima. O tome je reč.


O čemu ti pričaš? Pedesete, šezdesete, sedamdesete, osamdesete? Mislim uopšte me ne zanima jer je ne samo nebitno, nego i krljovski skretajuće sa teme o tome šta sprema najpremijer Vučić.

U svakom slučaju ako si završio sa skretanjem teme na to "kako je bilo u Zagrebu", ajde da pogledamo malo stare zakone: Šezdesetih je u FNRJ plaćanje - saveznim zakonom, bilo predviđeno za nastojnika i upravitelja zgrade.

I taj je FNRJ zakon bio kopljima ispred ovog SNS čuda koje se priprema.

Barem po pitanju Upravitelja zgrade:

Kućni savet u velikoj stambenoj zgradi može postaviti upravitelja zgrade koji će vršiti svoje dužnosti uz određenu nagradu, ako je to potrebno i ako to dozvoljavaju redovni prihodi zgrade.

Pa još dodaje i ovo:

"Upravitelj zgrade može biti i lice koje nije stanar te zgrade"

poenta je - a može biti i stanar i nema potrebe da pre toga Narodna Vlast daje ikakve sertifikate i odredisvoje makroe da budu upravitelji. Sada, da se vlasi ne dosete, pustiće da i stanar može biti upravitelj, i to sa ili bez naknade, ali samo u manjim zgradama. Tamo im valjda i nije interesantno - ali velike, tamo samo Vučić Sertifikovani uz prisilnu naknadu, ihaj, ala će da se mrse i goste i teraju stanare na doboš!

S druge strane, tada je postojao nastojnik, i Vlast je određivala koje zgrade _moraju_ imati takvoga. A nastojnici, i u Francuskoj, a pogotovo u Staljinovoj gulagiji, su uvek bili policijske špije. U Jugi još i ponajmanje - pa se sada valjda pokušava to nadoknaditi? ;>

Taj je zakon (iz '62) je bio "pametniji" i po pitanju "prinudne" uprave:

"Kada kućni savet nije izabran ili ne vrši svoje zadatke, nužne poslove u njegovo ime vrši na teret stambene zgrade jedan od stanara koga odredi stambeni organ opštinskog narodnog odbora, dok se kućni savet ne izabere odnosno dok ne počne da vrši svoje zadatke."

pa tek ako nema "pogodnih" međ stanarima, onda se postavlja neko van zgrade (a svaka takva odluka se može osporavati).

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:09 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

ako je to potrebno i ako to dozvoljavaju redovni prihodi zgrade.


Za razliku od mrskih komunista, koji nisu imali osećaj za preduzetnike na polju lopovluka, nova narodna vlast je sva u duhu pospešivanja lopovluka, ups, pardon, privrednioh aktivnosti svojih članova i simpatizera:

"U narednom periodu će biti detaljnije obrazloženi mehanizmi na koji će način profesionalni upravnik moći da naplati svoje troškove od stambene zajednice. Zalažemo se da naplata troškova bude po Zakonu o izvršenju za usluge slične komunalnim, tako da u te situacije možemo da uključimo i privatnog izvršitelja, koji će moći da naplati troškove upravljanja zgradom koje obavlja profesionalni upravnik.

Jovana Atanacković, pomoćnik ministra građevine i infrastrukture"

Znači koliko kroz koji mesec, na vrata stanara će da zakuca prvo novi SNS lopov haračlija, Aleksa Žunić, Špijun & Upravnik, kojeg će stanari morati u roku od odmah da angažuju, a onda će čim mu neko ostane dužan hiljadu dinara on da uposli svoju braću drumske razbojnike, privatne izvršitelje, koji će da naplate otpirlike 25.000.

A sve je to naravno u duhu "Obnove stambenog fonda". Tjah, i onda će Krljio da zasoli ranu, mrljajući i jopet neki hvalospev Vučić Agi ☺☻☻☺ Da je deseti deo vremena koje provodi pišući ode Vučiću, posećivao bivše radno mesto na Andrićevom vencu, ne bi Boris na pitanje - kako je uopšte trpeo Krlja onolike godine, odgovario sa "Šaper mi ga predložio, ja se složio, ali za sve te godine nisam ga uopšte primećivao, nije nikada ni bio na poslu" (da ne citiram onaj deo u kojem navodi zbog čega, tj. koga ;> je dolazio kada je uopšte i svraćao ;> )

Atomski mrav Atomski mrav 23:05 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Silno grešiš. Srbija ima sasvim solidan sistem bezbednosti. Srbiji se, recimo, nikad ne bi mogla desiti Utoja a da bolid ne bude upucan u najkraćem mogućem roku.


Da si posle "Utoja" stavio tačku, ove dve rečenice bi imale smisla. Ovako ispada da Srbija ima sasvim solidan sistem bezbednosti jer bi na licu mesta overila nekog domaćeg Brejvika umesto da ga hapsi? Valjda bi "solidan sistem bebednosti" trebalo da podrazumeva da tamo neki lik ne bi mogao da parkira auto pun eksploziva preko puta zgrade Vlade, da bi veliki skupovi bili bolje obezbeđeni pa niko ne bi mogao da pobije toliko ljudi koliko je stradalo na Utoji, da bi službe bezbednosti bile u stanju da reaguju na vreme a ne da policija mora da ide čamcima na ostrvo jer su svi piloti policijskih helikoptera na godišnjem odmoru... a ne da dopuste da se desi to što se desilo na Utoji i onda roknu lika odogovornog za sve to.

Hansel Hansel 23:07 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

nsarski
Dobro, nisi spijunirao, ali si "obracao paznju" na razvoj dogadjaja.




(На другој слици фамозне завесе види се снег који пада... па ви мени реците како ово не видети -- данима! )
alselone alselone 23:21 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Srbija ima sasvim solidan sistem bezbednosti



Ja mislim da Srbija ima odlican sistem bezbednosti. Pa bre sta je nas ministar vojni uradio sa sedam nasih ljudi a da nije ni trepnuo, zamislite samo sta bi tek neprijatelju uradio!?
anonymous anonymous 23:33 27.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

sad sam se primila na priču, mene je lako animirati, šta ću




Hansel Hansel 00:00 28.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Битно је да ја умем да анимирам, па макар и не било тешко!

alselone
Srbija ima sasvim solidan sistem bezbednosti

Ja mislim da Srbija ima odlican sistem bezbednosti. Pa bre sta je nas ministar vojni uradio sa sedam nasih ljudi a da nije ni trepnuo, zamislite samo sta bi tek neprijatelju uradio!?

Ц, ц, ц... мешаш спољну и унутрашњу безбедност!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:24 28.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

(На другој слици фамозне завесе види се снег који пада... па ви мени реците како ово не видети -- данима! )


Čudna neka zgrada - oni ispod ili ni njih nema danima, ili ih u totalu ne tangira što im zavesa vijori ispred prozora.
blogovatelj blogovatelj 04:21 28.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

pa bih onda neke ponovo primila


Ja ne bih. Zašto da ih primim ako nisu ljudski radili posao? Primio bih nove.
Stvarno ste bre još uvek u komunizmu, ne svi ali dosta vas. Dok ne budu neradnici počeli da gube posao, bolje vam biti neće. To i korupcija su problemi Srbije.
blogovatelj blogovatelj 04:26 28.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Stan je nepovrediv. Samo u američkim filmovima B produkcije policija ulazi u stan građanina na osnovu pretpostavki.


U protivnom bi svako mogao da se žali da mu sistem radi protiv najelementarnije privatnosti i bio bi u pravu.
To su samo komunisti radili. Pričao sam sa drugom poreklom iz Irana o ovome. Ni kod njih policija ne ulazi u stanove tek tako, kao u američkim filmovima B produkcije ili kao u komunizmu.
Hansel Hansel 09:38 28.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Ма, све је то разумљиво (мада си ти можда превише под утицајем западњачког индивидуализма -- комунизам се можда лакше и примио на истоку због и пре њега нижег степена индивидуализма), само ко онда да утврди да ли има основа за улаз у стан? Да ли је баш полиција могла да установи прво ко је власник, с ким је у контакту, па да се тај неко други позове, да се нађе власник ако није у стану, а ако не може да га се нађе (рецимо, мобилни му је искључен -- онда се провери где је био пре искључења, можда баш у стану, па се онда може закључити да му је позлило), шта онда даље урадити... Једина институција која би могла да се тиме бави ваљда је -- полиција?!
Dont Fear The Reaper
(На другој слици фамозне завесе види се снег који пада... па ви мени реците како ово не видети -- данима! )

Čudna neka zgrada - oni ispod ili ni njih nema danima, ili ih u totalu ne tangira što im zavesa vijori ispred prozora.

Није од почетка била оволико баш извучена, ветар ју је додатно извукао, али свакако је била у овом положају бар 5-6 дана. И ја сам се питао како они макар не реагују, али сам онда помислио како се народ генерално затворио/анестезирао, не реагује док му нешто баш много не смета... Можда су ипак на крају они пронашли власника.
mariopan mariopan 12:29 28.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel

па ви мени реците како ово не видети -- данима! )

Stvarno, i meni zaličilo na Hičkoka, i ja bih zvala policiju zbog onoga - danima.
Hansel Hansel 22:06 28.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Хвала на солидарности! Видео сам ја да ми мало ко верује, па морадох да поткрепим своје речи!

Dont Fear The Reaper
Čudna neka zgrada - oni ispod ili ni njih nema danima, ili ih u totalu ne tangira što im zavesa vijori ispred prozora.

Него, пази заплет: шта ако постоји разлог зашто комшијама испод не смета завеса (акомеразумеш)?

(Дисклејмер: ово је само зезање и не представља инсинуацију или клевету на рачун комшија испод! )
tasadebeli tasadebeli 07:59 29.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Hansel
nsarski
Dobro, nisi spijunirao, ali si "obracao paznju" na razvoj dogadjaja.




(На другој слици фамозне завесе види се снег који пада... па ви мени реците како ово не видети -- данима! )



А онима испод није сметала завеса преко њиховог прозора све то време?

Ја бих се више за њихово здравље забринуо него за овога којем је испала завеса кроз прозор.

Једаред тако мојој комшики испала спаваћица кроз прозор и окачила се на дрво испред зграде. Пробао ја да јој дохватим, али много је високо.

А замало да испаднем локални херој...

Ено је спаваћица још увек виси на дрвету, сви ми мушкићи у згради чекамо да јој се придружи и доњи веш...
tyson tyson 00:32 30.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

Srbiji se, recimo, nikad ne bi mogla desiti Utoja a da bolid ne bude upucan u najkraćem mogućem roku.

Na osnovu čega ovo tvrdiš, imajući u vidu okolnosti pod kojima se dogodio masakr na Utoji?

Dakle, izolovano mesto puno bespomoćnih, sa koga ne može da se pobegne, uspešna diverzija u gradu, odlučan usamljeni počinilac prepun oružja...


tyson tyson 00:41 30.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

e zato ja volem ostrva ... policiju vidiš jednom godišnje i to baš ako ti se udesi ... a kriminal 0,0000001 ...

Bogumi, zavisi od toga na kom se ostrvu zadesiš. Ima i onih gde čitavim delovima gradova (pa i selima) vladaju bande, a nesposobnu i korumpiranu policiju zaista ne viđaš nikako.


tyson tyson 00:46 30.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

И ја сам тако мислио... али ваљда нисам био довољно близак комшија, нисам знао број стана... ваљда је требало да изигравам Монка, мис Марпл или кога већ да прво ја извидим ситуацију, па да саопштим оперативна сазнања...

Pa podigneš dronče sa kamerom do prozora, može čak i u stan da uđe ako je dovoljno mali. Mislim, ipak je 21. vek.


predatortz predatortz 08:14 30.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

tyson
Srbiji se, recimo, nikad ne bi mogla desiti Utoja a da bolid ne bude upucan u najkraćem mogućem roku.

Na osnovu čega ovo tvrdiš, imajući u vidu okolnosti pod kojima se dogodio masakr na Utoji?

Dakle, izolovano mesto puno bespomoćnih, sa koga ne može da se pobegne, uspešna diverzija u gradu, odlučan usamljeni počinilac prepun oružja...




Na osnovu mobilnosti naših jedinica za anti-teroristička dejstva. Potom, na Utoji je bilo nekoliko pripadnika policije i obezbeđenja kampa. Očigledno - nedovoljno obučenih. Za naše policajce se to ne bi moglo reći. U razmeni vatre sa našom policijom najčešće stradaju kriminalci. Taj podatak nešto govori.
Hansel Hansel 15:21 30.12.2015

Re: Da prostiš, druže pandur

tyson
И ја сам тако мислио... али ваљда нисам био довољно близак комшија, нисам знао број стана... ваљда је требало да изигравам Монка, мис Марпл или кога већ да прво ја извидим ситуацију, па да саопштим оперативна сазнања...

Pa podigneš dronče sa kamerom do prozora, može čak i u stan da uđe ako je dovoljno mali. Mislim, ipak je 21. vek.

Јој, страшно, кад боље размислим, не сме човек више ни прозор (намерно) да остави отворен!
Lionsgate Lionsgate 23:45 25.12.2015

Crtica

Jedno od omiljenih mesta beogradskih pandura za uzimanje haraca je produzetak ul.Gavrila Principa ispod Brankovog mosta, nameste se tamo i zaustavljaju redom, te nisu upaljena svetla, niste vezani, koristili ste mobilni, fali vam trugao itd. Naravno, sve moze da se sredi za crvenu, pa produzi druze.

Jednom me je na tom mestu zaustavio solo pandur (sto je retko), izredjao je sve zivo, imate li ovo ili ono, na kraju me gleda, gledam ja njega i kaze "imam dete, treba da mu kupim cokoladu", e jbga care, kazi tako...

Prezivece narodna milicija 10% smanjenja brojnog stanja, preziveli su i mnogo vaznija prosveta i zdravstvo, sto ne bi i oni...
angie01 angie01 00:25 26.12.2015

mene generalno nervira,

sto se kod nas policija ponasao tako da od nje treba da se plasis i to sto si normalniji i obicniji gradjanin, koji placa tu policiju, to treba da te je vise strah, za razliku od raznih glavonja i krimosa,...umesto da ti ulivaju osecaj sigurnosti, oni ti izazivaju strah- jer se tako ponasaju i apsolutno svaku sotuaciju koriste da treniraju strogocu, pokazujuci da oni mogu sve bez obzira na okolnosti,

isto tako, vec odavno postoji potreba za pozornikom na ulici, da bi neki red bio moguc, a umesto policajca u ulici koji bi sigurno samom cinjenicom da je stalno tu sprecio neke incidente i kome bi gradjani mogli da se obrate u raznim svakodnevnim situacijama, najvise ima onih koji cuce u nekim budzcima cekajuci neki saobracajni prekrsaj, kako bi mogli da ga naplate,....a kada se nesto i desi, ti moras da ih post festum pozoves i to sa obaveznim nagovaranjem- nisu svi vesti u toj komunikaciji i ne znaju carobne reci koje bi trebalo da ih pokrenu, niti znaju zakone po kojima bi mogli da ih prozovu,...i tako, svaki dan neko sranje, ali zato u novinama svakodnevno izlaze izvestaji o neverovatnim uspesima policije.

ali zato je organizovana prevara sa komunalnom policijom, koja isto tako ne resava stavke zbog kojih je navodno formirana, nego isto najvise maltretiraju obicne gradjane za neke gluposti.
mariopan mariopan 11:16 26.12.2015

Re: mene generalno nervira,

ali zato je organizovana prevara sa komunalnom policijom, koja isto tako ne resava stavke zbog kojih je navodno formirana, nego isto najvise maltretiraju obicne gradjane za neke gluposti.

Vlast se održava silom.
Broj uniformisanih "čuvara" je odraz straha vlasti od naroda. Kako taj strah od naroda u vlasti raste tako raste broj uniformi u nekoj zemlji, pod bilo kojim izgovorom.
Zato "komunalci" kod nas nemaju šta da rade. Nisu za to ismišljeni.

Što više uniformisanih lica to veća sigurnost onih na vlasti da će te uniforme odraditi posao za njih ako se narod za nešto pobuni. Što više uniformisanih lica na ulicama to je znak koliko je loše stanje u državi, i znak da je vlast toga svesna pa se na vreme sprema za svaku eventualnost, neku pobunu gladnih i slično.

Ništa se neće promeniti dok im te uniforme tako verno služe.
predatortz predatortz 11:29 26.12.2015

Re: mene generalno nervira,

Broj uniformisanih čuvara se određuje prema nekim standardima. Broj stanovnika, teritorija, procena stanja bezbednosti... Kod mene, u Novom Beogradu, ih je vidno nedovoljno.

Uzgred, policajci nisu kerberi. Da jesu, nama bi još uvek vladali Sloba i Mira. Njih su MUP i vojska pustili niz vodu. Narod je, kao i uvek, tu bio ikebana. Često se, grohotom i u lice, smejem prvoborcima 5. oktobra. Odnosno, njihovoj proceni važnosti njihovog učešća.
angie01 angie01 11:36 26.12.2015

Re: mene generalno nervira,

Zato "komunalci" kod nas nemaju šta da rade. Nisu za to ismišljeni.


JA SAM TO ODMAH REKLA
mariopan mariopan 11:52 26.12.2015

Re: mene generalno nervira,

predatortz
Broj uniformisanih čuvara se određuje prema nekim standardima. Broj stanovnika, teritorija, procena stanja bezbednosti... Kod mene, u Novom Beogradu, ih je vidno nedovoljno.

Uzgred, policajci nisu kerberi. Da jesu, nama bi još uvek vladali Sloba i Mira. Njih su MUP i vojska pustili niz vodu. Narod je, kao i uvek, tu bio ikebana. Često se, grohotom i u lice, smejem prvoborcima 5. oktobra. Odnosno, njihovoj proceni važnosti njihovog učešća.

Bravo!
To i ja upravo kažem - dok ih vojska i policija nije napustila ni Sloba ne bi pao!
I "Ovi" se održavaju zahvaljujući vernosti tih uniformi.
A što kažeš da se njihov broj određuje prema nekim standardima je tačno, pa zato i jeste izmišljena ova "parapolicija", jer prava po tom standardu već postoji, ne može da ih bude više, morali su da je izmisle i nekako opravdaju njeno postojanje.
A prava namena je ova, u to duboko verujem.

Neće oni ujesti ruku koja ih hrani ma koliko i njih ponižavali i vređali.

Pazi, sudi se specijalcima koji su održavali red u Beogradu na Paradi ponosa - ej, njima se sudi? Što su radili svoj posao?
Gde ćeš veće poniženje od toga?

edit
A vojsci pao helikopter, ubilo sedam ljudi - svi ćute?
mariopan mariopan 11:54 26.12.2015

Re: mene generalno nervira,

angie01
Zato "komunalci" kod nas nemaju šta da rade. Nisu za to ismišljeni.


JA SAM TO ODMAH REKLA

Da, sećam se tog bloga.
mariopan mariopan 12:12 26.12.2015

Re: mene generalno nervira,

Evo šta rade pošto nemaju drugog posla

http://www.kurir.rs/vesti/beograd/gradonacelnice-zar-te-nije-stid-mali-salje-u-zatvor-bake-koje-heklaju-clanak-2070891

Uteruju strogoću bakama koje štrikaju i heklaju!
kukusigameni kukusigameni 12:30 26.12.2015

law & order

U iščekivanju "savršene" policije i "savršenog" pravosuđa, bilo bi poželjno uraditi neke korake, male, ali korake.

Večito polazište da ili sve mora da bude savršeno ili ništa, u svakom segmentu društva, pa i ovom, ne dovodi do poboljšanja.

Inače, ovi sada nisu ni blizu pametnog vođenja ni policije ni pravosuđa.

What goes up must come down.

JJ Beba JJ Beba 14:43 26.12.2015

policija

bocvena bocvena 21:41 26.12.2015

Re: policija

divnog li coveka!

ne mogu sad da trazim one brojke koliko odakle treba da bude otpustenih. ubedljivo ih je najmanje predvidjeno iz policije. prosveti jednokratna pomoc od 7000,00, a policiji? prosveta strajkuje mesecima, nista. svaki strajk policije biva zavrsen brzom brzinom i dogovorom. zna drzava dobro sta su joj prioriteti. mora neko da hapsi ovolike kriminalce i drzavne neprijatelje. i opsluzuje poligrafe.

e sad jos i da imaju kriterijume pri otpustanju...mislis ono kad brzopotezno donesu pravilnike koji krse krovne zakone, a ustavni sud ih proglasi regularnim? Ma nemoguce:)

u sustini, kapiram o cemu pises zbog ljudi kao sto je ovaj iz videa, ali ova bulumenta sa doktorom stefanovicem na celu mi izaziva mačkititis.
nsarski nsarski 00:17 27.12.2015

Re: policija

With a little help from my friend:

angie01 angie01 00:38 27.12.2015

Re: policija

emsiemsi emsiemsi 08:23 27.12.2015

Re: policija

nsarski
With a little help from my friend:


Један је (био) Џо Кокер !
expolicajac expolicajac 12:48 27.12.2015

Re: pretorijanska garda

JJ Beba
PRETORIJANSKA GARDA ILI URUŠAVANJE SISTEMA BEZBEDNOSTI SRBIJE

krkar krkar 13:01 27.12.2015

Re: pretorijanska garda

JJ Beba
PRETORIJANSKA GARDA ILI URUŠAVANJE SISTEMA BEZBEDNOSTI SRBIJE


Na osnovu ovog teksta zaključujem da jei, ako Vinar iz Niš dođe na vlast, neš expandur viđen za ministra prosvete, telekomunikacija i spoljnih poslova ili zaštite životne sredine, stranih investicija i lokalne samouprave
expolicajac expolicajac 13:12 27.12.2015

Re: pretorijanska garda

krkar
JJ Beba
PRETORIJANSKA GARDA ILI URUŠAVANJE SISTEMA BEZBEDNOSTI SRBIJE


Na osnovu ovog teksta zaključujem da jei, ako Vinar iz Niš dođe na vlast, neš expandur viđen za ministra prosvete, telekomunikacija i spoljnih poslova ili zaštite životne sredine, stranih investicija i lokalne samouprave

Krkiša Care, sve ti dale.
zemljanin zemljanin 13:16 27.12.2015

Re: pretorijanska garda

krkar
JJ Beba
PRETORIJANSKA GARDA ILI URUŠAVANJE SISTEMA BEZBEDNOSTI SRBIJE


Na osnovu ovog teksta zaključujem da jei, ako Vinar iz Niš dođe na vlast, neš expandur viđen za ministra prosvete, telekomunikacija i spoljnih poslova ili zaštite životne sredine, stranih investicija i lokalne samouprave

zašto ILI, valjda I

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana