Društvo| Ljudska prava

Ukratko

mikele9 RSS / 26.04.2015. u 12:33

Simon de Bovoar

DRUGI POL

Činjenice i Mitovi

Bolja potvrda o jednakosti polova, od suživota Simon De Bovoar i Žan Pol Sartra, nije potrebna. Dva snažna i ravnopravna mentalna sklopa, nisu ugrožavala jedan drugog, dopunjavala su se, to da. Ali!

Sveti Hrizostom a da i ne trepne, piše/kaže/veli: Od svih divljih životinja najštetnija je žena. Ili moj antiljubimac, preobraćenik, Sveti Avgustin, koji je tvrdnjom da se svi rađamo grešni zbog greha Evinog/ženinog, zagadio vekove. To traje i dan današnji, poslušajte čak i pravoslavne vladike.

Pametni i umereni skriboman Toma Akvinski, iznosi mišljenje da je žena biće slučajno i nepotpuno.(!?)

Ko od nas se ne seća Pitagorine teoreme, Kvadrat nad hipotenuzom jednak je zbiru....? Ali poslušajte ovo: Postoji jedan dobar princip koji je stvorio red, svetlost i muškarca i jedan rđav princip koji je stvorio haos, mrak i ženu(!?) To su reči istog tog Pitagore. Pa onda sve gore jedno od drugog, Ksenofon: Muž i žena su duboko strani jedno drugom; Tertulijan: Ženo ti si vrata od pakla; ni Hesiod ne želi da ostane po strani: Onaj koji se poverava ženi, poverava se lopovu. LEVIT, treća knjiga Pentatuha izjednačava ženu sa tovarnom životinjom. Apolon kod Eshila negira majčinstvo, kao jeb’o te, rodio me tata! Ima i relevantne podatke, Atinu je Zevs rodio iz sopstvene glave! Š’a mi napriča Belvederski?

Obrazovana, svestrana, istraživač, Simon De Bovoar ne zaboravljajući i ne ostavljajući po strani ni jedan izvor ili ličnost, posvećeno gradi Kulu Vavilonsku tiranije kojoj su žene vekovima izložene od strane muškaraca. Ne zaobilazi Hegela i njegov stav o odnosu roba i gospodara, transponuje na odnos žene i muškarca. Nalazi nedostatke u Frojdovom tumačenju da žena samu sebe vidi/doživljava kao obogaljenog (kastriranog) muškarca. Citira pojedine stavove Klod Levi-Strosa koji su ponekad kontradiktorni. Odnosi se s poštovanjem prema ličnostima i činjenicama, sa poznavanjem i čak ličnim iskustvima, verodostojno nas upoznaje sa položajem žene u različitim vremenima, sredinama, zemljama, kontinentima.

Nenametljivo ali ravnopravno, iznosi i stavove apologeta slabog pola iz XVII veka: Mulier perfetur viro scilicet. Materia: Quia Adam factus est de limo terrae, Eva da costa Ade. Loco: Quia Adam factus est extra paradisum, Eva in paradiso. In conceptione: Quia mulier concepit Deum, quid homo non potuit. Volim kako to zvuči na Latinskom jeziku ali ću ipak prevesti. Žena je superiornija od muškarca. Materijalno: Adam je sačinjen od blata, Eva od Adamovog rebra. Po mestu: Adam je stvoren izvan raja, Eva u raju. Po koncepciji: Žena je spoznala boga, muškarac nije.

Pominje zahtev Erazma Roterdamskog da se ženama omogući obrazovanje, Kornelijusa Agripu koji optužuje muškarce za tiraniju nad ženama, Voltera koji često ukazuje na nepravednost ženske sudbine, Didroa koji smatra da je inferiorni položaj žena stvorilo društvo (čitaj: muškarci)....

Kako protumačiti viševekovne budalaštine u vezi žena, u čemu je crkva, može se s pravom reći, prednjačila. Možda bi sve žene trebalo da služe samo za zabavu i rasterećenje muškaraca a da ne bi bile nečiste/prljave, morale bi da bezgrešno začnu kao Mater Božja!? Ali kako bi onda bile i ostale svojina muškaraca?

Koknite me ako grešim ali moj čvrst i dugogodišnji stav po pitanju odnosa muškaraca i žena je, da je u osnovi svega (od Adama pa naovamo) strah od žena, od izneveravanja njihovih očekivanja, koja muškarci često preuveličavaju ne poznajući dovoljno žene. Gospođa De Bovoar na jednom mestu piše: Žena je mnogo dublje razjedinjena u sebi samoj nego muškarac. Istorijski gledano a situaciju možemo smestiti i u današnjicu, veoma je mali broj muškaraca koji je uspeo da se izdigne iznad infantiliteta, da psihološki, psihički, mentalno sazri i prema ženama se odnosi s poštovanjem, ljubavlju, ulazeći s njima u odnose bilo kakve vrste, potpuno ravnopravno. Većina muškaraca svoju inferiornost spram žena, pokušavala je, pokušava i danas, da nadomesti hiljadama gluposti i imbecilnosti sve do ratova a najčešće sticanjem novca, bogaćenjem i lažnim osećanjem moći. Naravno, uvek će biti žena koje će to privlačiti ali je takav odnos lažan, proračunat i neprirodan. Ali to je sasvim druga tema. Strah, strah, strah! Muškarac će lakše podneti poraz od drugog muškarca nego nedokazivanje kod žene!



Komentari (47)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

iza_duge iza_duge 13:17 26.04.2015

*

Nije loše ovo za čitanje:

Feminizam i ambivalentnost: Simon de Bovoar

A ovo je valjda izjavio Žan Pol Sartr: „Naša ljubav je jaka, nju ništa ne može da ugrozi. Ipak, ne smemo da dozvolimo da nas ta ljubav spreči da napredujemo i kao individue, da svako od nas ima svoj svet, svoju kuću, svoj život i gradi odnose sa drugim ljudima. Mi ćemo uvek da imamo jedno drugo, ali ne smemo da se zatvorimo u ljušturu.“
mikele9 mikele9 09:06 27.04.2015

Re: *

Nije loše ovo za čitanje:

Feminizam i ambivalentnost: Simon de Bovoar

A ovo je valjda izjavio Žan Pol Sartr: „Naša ljubav je jaka, nju ništa ne može da ugrozi. Ipak, ne smemo da dozvolimo da nas ta ljubav spreči da napredujemo i kao individue, da svako od nas ima svoj svet, svoju kuću, svoj život i gradi odnose sa drugim ljudima. Mi ćemo uvek da imamo jedno drugo, ali ne smemo da se zatvorimo u ljušturu.“

Ma da, ravnopravnost regulisana zakonima je dobra ali nije delotvorna u praksi sve dok ravnopravnost polova ne bude takva kako je rekao Sartr, uostalom i kako su njih dvoje živeli. Zajedno smo ali svako može da ima i svoja shvatanja i svoje društvo i potpunu slobodu delovanja.
mili92 mili92 13:23 26.04.2015

Љепши пол

Жене су женствене.
angie01 angie01 13:43 26.04.2015

Re: Љепши пол

mikele9 mikele9 09:07 27.04.2015

Re: Љепши пол

Жене су женствене.

Vazda bile osim rijetkih izuzetaka
mikele9 mikele9 09:08 27.04.2015

Re: Љепши пол

Hvala Angie na Buldožeru
tess tess 14:01 26.04.2015

~

Stvarno je ukratko.
:)
mikele9 mikele9 09:09 27.04.2015

Re: ~

Stvarno je ukratko.
:)

Da je duže bilo bi udav
disident79 disident79 14:14 26.04.2015

Hipokrizija

Muškarac će lakše podneti poraz od drugog muškarca nego nedokazivanje kod žene!

Nekako sve te negativne priče o ženama su mi uvek zvučale kao nesrazmerno uzvraćene emocije..

mikele9 mikele9 10:36 27.04.2015

Re: Hipokrizija

Nekako sve te negativne priče o ženama su mi uvek zvučale kao nesrazmerno uzvraćene emocije..

Adam je stvoren od blata i njegovi potomci se i dan danas valjaju u blatu. Čast i čest izuzecima!
Hvala na Atomskom!
oskar-z-wild oskar-z-wild 14:27 26.04.2015

Из Тхе Гардијана

"With the posthumous publication in 1988 of her letters to Sartre, a good proportion of them written during the war years when he was at the front and then a prisoner, gaps that were left out of the autobiography are filled in. What the letters express is not only De Beauvoir's overarching love for a man who is never sexually faithful to her, a man she addresses as her "dear little being" and whose work she loyally edits. They also underline the mundanity of De Beauvoir's early accommodation to his wishes, her acceptance of what many women would reject as demeaning, her dependence.

But this dependence is hardly simple or passive. It is a shared attachment from which power also comes - as De Beauvoir, in The Second Sex, shows it does for all women. From early on, Notre-Dame-de-Sartre, as the wits dubbed her, organises the comings and goings of Sartre's "contingent" women; she encourages, consoles, manipulates, and continues to do so until the very end for that loose grouping of friends and exes they called their "family". With a few exceptions, she performs whatever Sartre at the Front asks of her, including finding money for him, or having an affair.

The voyeuristic narration of the details of sexual passion for the other's entertainment, the ups and downs and seamy manoeuvres of these relationships give Sartre and De Beauvoir the aura of a latter-day Valmont and Merteuil, planning and reporting on their dangerous liaisons, analysing assaults and retreats, and deliberating over the propaganda which is to surround them. On top of all this are De Beauvoir's lesbian pursuits and her sharing of Sartre's partners. Bluestocking she might have been, but De Beauvoir was never averse to taking hers off, and then letting Sartre know." guardian
mikele9 mikele9 10:44 27.04.2015

Re: Из Тхе Гардијана

"With the posthumous publication in 1988 of her letters to Sartre, a good proportion of them written during the war years when he was at the front and then a prisoner, gaps that were left out of the autobiography are filled in. What the letters express is not only De Beauvoir's overarching love for a man who is never sexually faithful to her, a man she addresses as her "dear little being" and whose work she loyally edits. They also underline the mundanity of De Beauvoir's early accommodation to his wishes, her acceptance of what many women would reject as demeaning, her dependence.

But this dependence is hardly simple or passive. It is a shared attachment from which power also comes - as De Beauvoir, in The Second Sex, shows it does for all women. From early on, Notre-Dame-de-Sartre, as the wits dubbed her, organises the comings and goings of Sartre's "contingent" women; she encourages, consoles, manipulates, and continues to do so until the very end for that loose grouping of friends and exes they called their "family". With a few exceptions, she performs whatever Sartre at the Front asks of her, including finding money for him, or having an affair.

The voyeuristic narration of the details of sexual passion for the other's entertainment, the ups and downs and seamy manoeuvres of these relationships give Sartre and De Beauvoir the aura of a latter-day Valmont and Merteuil, planning and reporting on their dangerous liaisons, analysing assaults and retreats, and deliberating over the propaganda which is to surround them. On top of all this are De Beauvoir's lesbian pursuits and her sharing of Sartre's partners. Bluestocking she might have been, but De Beauvoir was never averse to taking hers off, and then letting Sartre know." guardian

To je samo jedan od mnoooogih osvrta na njihove odnose. Ja ne tvrdim da su bili idealni ali su svakako bili bolji od većine odnosa žene i muškarca.
gavrilo1 gavrilo1 16:43 26.04.2015

Rec, dve ;)

Dosao sam do zakljucka da je jednakost polova moguca samo kada se dva pola vole-tada zapravo oni nisu ni jednakost vec su jedno.Kada nisu potrebne reci vec ti osetis potrebu tog jedno.Kada mu je potreban cvet, kafa, poljubac, rucak, pesma, zagrljaj-sve.
Svaki pokusaj da jedno napravis tamo gde nema ljubavi je nemoguce u bilo kom odnosu.

Hocu reci da jednakost polova koja se danas zagovara nece tu nista promeniti jer sve to vuce na neko takmicenje medju polovima.
To JEDNO nije dostizno kroz takmicarski duh vec kroz primiren koji trazi smiraj JEDNOG.
I cini mi se da su danasnji muskarac i zena sve dalje od jednog pa sklapaju primirje, a primirje nije sto i ljubav i vrlo brzo zarate, obicno kada strast nestane.
Ali cak i tu postoji nesto, i taj kraj ti pruza nesto ali tu svi pogresimo i ne iskoristimo tu fenomenalnu sansu koja se stvorila iz naseg najveceg pada.
Zaista tada smo nikada blizi tom JEDNO, pred nosom nam je!
mikele9 mikele9 10:47 27.04.2015

Re: Rec, dve ;)

Dosao sam do zakljucka da je jednakost polova moguca samo kada se dva pola vole-tada zapravo oni nisu ni jednakost vec su jedno.Kada nisu potrebne reci vec ti osetis potrebu tog jedno.Kada mu je potreban cvet, kafa, poljubac, rucak, pesma, zagrljaj-sve.
Svaki pokusaj da jedno napravis tamo gde nema ljubavi je nemoguce u bilo kom odnosu.

Hocu reci da jednakost polova koja se danas zagovara nece tu nista promeniti jer sve to vuce na neko takmicenje medju polovima.
To JEDNO nije dostizno kroz takmicarski duh vec kroz primiren koji trazi smiraj JEDNOG.
I cini mi se da su danasnji muskarac i zena sve dalje od jednog pa sklapaju primirje, a primirje nije sto i ljubav i vrlo brzo zarate, obicno kada strast nestane.
Ali cak i tu postoji nesto, i taj kraj ti pruza nesto ali tu svi pogresimo i ne iskoristimo tu fenomenalnu sansu koja se stvorila iz naseg najveceg pada.
Zaista tada smo nikada blizi tom JEDNO, pred nosom nam je!

Slažem se, nemam šta da dodam osim što sam boldovao kjučnu stvar
coviax coviax 17:46 26.04.2015

Simon-Žan Pol

Žena je mnogo dublje razjedinjena u sebi samoj nego muškarac,što je izrekla Simon,ne govori o stanju žena ,nego o njenom stanju...
Odnos nas muških prema ženama je iskonski i ako se ne lažemo,osećamo u svakoj situaciji nadmoć.čak i kad su one (recimo u poslovnom svetu u nekoj situaciji) objektivno dominantne.
Zar treba objašnjavati fizičke razlike i predispozicije?Ili arhetipe?Naravno,lovca i borca?
I gde je u tom slučaju problem?
U našem muškom prilagođavanju novonastalim društvenim odnosima i rodnoj ravnopravnosti u kojim uslovima mnoge žene iskaču kao kokice s uspehom i pozicioniraju se gde su ranije samo muškarci...
To jednostavno treba ponavljanja i ponavljanja da bi muška psiha "svarila" i posle
vekova koji dolaze menjala arhetipe pećinske konkubine!
Ne pada mi na pamet da im podilazim!
Imaju tu rodnu ravnopravnost i nek teraju kako znaju! Tu su i ljudska prava pa izvolte drage dame...Uz to-ne zaboravite ko će tu koga!
mikele9 mikele9 10:52 27.04.2015

Re: Simon-Žan Pol

Ne pada mi na pamet da im podilazim!
Imaju tu rodnu ravnopravnost i nek teraju kako znaju! Tu su i ljudska prava pa izvolte drage dame...Uz to-ne zaboravite ko će tu koga!

Dragi Covi, bez ikakvog podilaženja, nepotrebno je, nesvrsishodno, samo voli i budi voljen.
I nemoj ti da zaboraviš da nema ništa lepše od toga kad tebe voljena žena....
petar_p petar_p 19:55 26.04.2015

Sjajno!!

Odlican tekst, pravo osvezenje za citanje!
mikele9 mikele9 10:53 27.04.2015

Re: Sjajno!!

Odlican tekst, pravo osvezenje za citanje!

E baš mi je drago, hvala ti!
oskar-z-wild oskar-z-wild 21:57 26.04.2015

Ravnopravnost

Jednom kad postanu majke, ženi je primarni cilj dobrobit njenog potomstva. Čak je i njena podrška njenim mužjacima u svrsi njenog potomstva.

Međutim, kada se žene odreknu potomstva (stvarno ili simbolično) onda počinjemo da pamtimo njihova imena - postaju individue, intelektualne ličnosti.



mikele9 mikele9 10:56 27.04.2015

Re: Ravnopravnost

Jednom kad postanu majke, ženi je primarni cilj dobrobit njenog potomstva. Čak je i njena podrška njenim mužjacima u svrsi njenog potomstva.

Međutim, kada se žene odreknu potomstva (stvarno ili simbolično) onda počinjemo da pamtimo njihova imena - postaju individue, intelektualne ličnosti.

Ne slažem se! Imam mnogo drugarica i prijateljica koje su majke ili nemaju dece i za mene su one uvek ali baš uvek, ličnosti, individue koje volim i poštujem. Da se ponovim, ŽIVELE RAZLIKE!!!
gavrilo1 gavrilo1 11:32 29.04.2015

Re: Ravnopravnost

oskar-z-wild
Jednom kad postanu majke, ženi je primarni cilj dobrobit njenog potomstva. Čak je i njena podrška njenim mužjacima u svrsi njenog potomstva.

Međutim, kada se žene odreknu potomstva (stvarno ili simbolično) onda počinjemo da pamtimo njihova imena - postaju individue, intelektualne ličnosti.



Jel ti se ne cini malo da je to zato jer je majcinstvo kao jedna od uloga zene nekako postala obezvredjena.
To se jednostavno vise ne vrednuje u drustvu i u porodici.Majke i supruge se ne postuju ako su samo to.
Danasnja zena se mora dokazivati drustvu i ne samo drustvu vec i suprugu, sinu, cerki da bi bila priznata.
Meni se to ne dopada.
Prvo secanje na zenu koja te rodila bi valjda trebalo biti-dobra majka.Zar posle toga treba bilo sta drugo?
Pobogu da nije majki mi ne bi ni postojali, kroz majcinstvo nama zena-majka otvara razna vrata u zivotu i gleda kako odlazimo-pusta nas.
To je najveca zivotna uloga, veca od bilo koje druge uloge u drustvu.Drustva ne mogu opstati bez uloge majcinstva.
mikele9 mikele9 16:07 29.04.2015

Re: Ravnopravnost

Jel ti se ne cini malo da je to zato jer je majcinstvo kao jedna od uloga zene nekako postala obezvredjena.
To se jednostavno vise ne vrednuje u drustvu i u porodici.Majke i supruge se ne postuju ako su samo to.
Danasnja zena se mora dokazivati drustvu i ne samo drustvu vec i suprugu, sinu, cerki da bi bila priznata.
Meni se to ne dopada.
Prvo secanje na zenu koja te rodila bi valjda trebalo biti-dobra majka.Zar posle toga treba bilo sta drugo?
Pobogu da nije majki mi ne bi ni postojali, kroz majcinstvo nama zena-majka otvara razna vrata u zivotu i gleda kako odlazimo-pusta nas.
To je najveca zivotna uloga, veca od bilo koje druge uloge u drustvu.Drustva ne mogu opstati bez uloge majcinstva.

Nešto slično sam napisao u odgovoru Veri:

Hvala ti Vera. Nikad mi neće biti jasno kako to da muškarci zaboravljaju da ih je rodila žena!!! Ali i Hrist se odrekao majke i braće rečima: Ja nemam majku i braću, ovo su moja braća (pokazujući na apostole)! Ili ih smatraju za mašine za rađanje ili uživanje, muka mi je od toga
Черевићан Черевићан 22:25 26.04.2015

ајд' саад

- волим жене, ценим жене,
(то Бога ми ваљда дар,
кум ме Крџа допуњава)
- јадан ли си папучар

mikele9 mikele9 10:58 27.04.2015

Re: ајд' саад

- волим жене, ценим жене,
(то Бога ми ваљда дар,
кум ме Крџа допуњава)
- јадан ли си папучар

Zavist je u pitanju dragi G. Čer
tsunade tsunade 22:43 26.04.2015

primitivizam srbijom vlada

Većina muškaraca svoju inferiornost spram žena, pokušavala je, pokušava i danas, da nadomesti hiljadama gluposti


sedim sa drugarom, gledamo automobilističku emisiju fifth gear. u tom šou programu ima jedna prezenterka viki koja testira kola i ludo vozi. prijatelj onako više sebi u bradu kaže: jao evo je ova smaračica, šta će im ona u emisiji?

ja iskolačila oči: "kako misliš? ona je odlična prezenterka, odličan vozač i sigurno je ne bi držali za ukras tim pre što i nije neka riba. vozi bolje od tebe sigurno. štaviše i ja vozim bolje od tebe", rekoh.

i tu nastade prepirka gde ja saznadoh da taj moj prijatelj smatra da žene ne mogu da budu dobri vozači, arhitekte, političari, programeri pa čak ni ozbiljni lekari... i da u suštini, po njemu, ne bi trebalo iz kuhinje da izlaze.

nije taj moj ortak usamljen. on je ovde u većini.

hvala ti za ovaj divan blog
mikele9 mikele9 11:02 27.04.2015

Re: primitivizam srbijom vlada

i tu nastade prepirka gde ja saznadoh da taj moj prijatelj smatra da žene ne mogu da budu dobri vozači, arhitekte, političari, programeri pa čak ni ozbiljni lekari... i da u suštini, po njemu, ne bi trebalo iz kuhinje da izlaze.

nije taj moj ortak usamljen. on je ovde u većini.

hvala ti za ovaj divan blog

Već si naslovom izrekla krucijalnu stvar! Kud god da se okreneš, primitiva! I to onako većinski.
Drago mi je što ti se dopada blog
hannah.greener hannah.greener 19:51 28.04.2015

Re: primitivizam srbijom vlada

Hm... Fifth Gear?

Preporuka - u TOP GEAR ima epizoda kada cica (mislim da se zove Sabine Schmidt, nisam siguran) gari kombi Ford Transit po Nirnbergringu i prestiže nabeđene frajere u Poršeima! Ako se ne varam, mislim da je bila brža i od Clarksona u Nissan GT-Ru (davno gledah, ni za to ne mogu ruku u vatru...).

Moja žena i ja smo imali saobraćajku, relativno gadnu, preživeli smo samo zato što je ona vozila (da ne ulazim u detalje, mislim da bih ja nešto gadno zasrao pokušavajući da iščupam auto, testosteron itajrad...).

Koliko god voleo da teram šegu na račun žena vozača, ova dva detalja nikada ne zaboravljam... Ko zna, zna.

Najbolje popizdim kad krene na poslu pitanje - da li biste imali nešto protiv da vam šef bude žena? Zašto nikad nije pitanje - da li biste imali nešto protiv toga da vam je šef potpuna budaletina, nesposobna i ljigava, koja gleda samo svoje dupe, trudeći se da se namakne para pre nego spizdi u penziju, na primer? A da je, recimo, muškarac?
tsunade tsunade 21:44 28.04.2015

Re: primitivizam srbijom vlada

u TOP GEAR ima epizoda kada cica (mislim da se zove Sabine Schmidt, nisam siguran) gari kombi Ford Transit po Nirnbergringu i prestiže nabeđene frajere u Poršeima! Ako se ne varam, mislim da je bila brža i od Clarksona u Nissan GT-Ru (davno gledah, ni za to ne mogu ruku u vatru...).


gledala. strašan vozač je ta žena. i ja mnogo volim da vozim i osetljiva sam kad neko bagateliše žene za volanom.

Najbolje popizdim kad krene na poslu pitanje - da li biste imali nešto protiv da vam šef bude žena? Zašto nikad nije pitanje - da li biste imali nešto protiv toga da vam je šef potpuna budaletina, nesposobna i ljigava, koja gleda samo svoje dupe, trudeći se da se namakne para pre nego spizdi u penziju, na primer? A da je, recimo, muškarac?


vera.nolan2 vera.nolan2 08:41 27.04.2015

Platon je

svakodnevno Bogu zahvaljivao za tri stvari:da je ljudsko biće,a ne životinja,
Muškarac,a ne žena,
Grk,a ne varvarin!...
...,mnogo sam patila što moji voljeni filozofi tako malo cene žensko biće,
Šopenhauer i Niče ,neću ni da citiram njihova "mudra opažanja filosofska",
ali ih je mnogo,pesnika i slikara i vajara,pre svega,bezmerno uzdizalo na pijedestal obožavanja...

i naravno,videći haos i mrak u ženi-vide svoju nerazrešenu i nespoznatu animu...

tema široka i duboka i možda nesaznajna do kraja,kao i čudo života,
a ti si,sve te budalaštine ,mikele,sjajno prezentovao u kratkom tekstu...


mikele9 mikele9 11:07 27.04.2015

Re: Platon je

svakodnevno Bogu zahvaljivao za tri stvari:da je ljudsko biće,a ne životinja,
Muškarac,a ne žena,
Grk,a ne varvarin!...
...,mnogo sam patila što moji voljeni filozofi tako malo cene žensko biće,
Šopenhauer i Niče ,neću ni da citiram njihova "mudra opažanja filosofska",
ali ih je mnogo,pesnika i slikara i vajara,pre svega,bezmerno uzdizalo na pijedestal obožavanja...

i naravno,videći haos i mrak u ženi-vide svoju nerazrešenu i nespoznatu animu...

tema široka i duboka i možda nesaznajna do kraja,kao i čudo života,
a ti si,sve te budalaštine ,mikele,sjajno prezentovao u kratkom tekstu...

Hvala ti Vera. Nikad mi neće biti jasno kako to da muškarci zaboravljaju da ih je rodila žena!!! Ali i Hrist se odrekao majke i braće rečima: Ja nemam majku i braću, ovo su moja braća (pokazujući na apostole)! Ili ih smatraju za mašine za rađanje ili uživanje, muka mi je od toga
docsumann docsumann 16:39 27.04.2015

Re: Platon je


ni Aristotel nije bio ništa bolji u tom pogledu. a kažu da je čak i mudrom Spinozi ideja o ravnopravnoj ulozi žena u nauci i politici bila strana, mada mu se ne može spočitavati bilokakva mizoginija.

no, nevažno, stvari istorijskom neminovnošću dolaze na svoje mjesto. možda ne onako brzo kako bi mi to voljeli, ali dolaze...

poodavno se već izjašnjavam kao feminista, čemu mogu da zahvalim neumoljivoj argumentaciji jedne pametne žene.

prirodno je i iskonski boriti se za sopstvena prava, ali tek borba za prava onih drugih čini nas humanim bićem.


velika preporuka za blog!
mikele9 mikele9 18:51 27.04.2015

Re: Platon je

ni Aristotel nije bio ništa bolji u tom pogledu. a kažu da je čak i mudrom Spinozi ideja o ravnopravnoj ulozi žena u nauci i politici bila strana, mada mu se ne može spočitavati bilokakva mizoginija.

no, nevažno, stvari istorijskom neminovnošću dolaze na svoje mjesto. možda ne onako brzo kako bi mi to voljeli, ali dolaze...

poodavno se već izjašnjavam kao feminista, čemu mogu da zahvalim neumoljivoj argumentaciji jedne pametne žene.

prirodno je i iskonski boriti se za sopstvena prava, ali tek borba za prava onih drugih čini nas humanim bićem.



velika preporuka za blog!

Hvala dobri moj druže!!!
Ono tvoje što sam boldovao, kao da je rekao Marko Miljanov: Junaštvo je braniti sebe od drugih a čojstvo, braniti druge od sebe!
gabriele gabriele 07:19 01.05.2015

Re: Platon je

Hrist se odrekao majke i braće rečima

Hrist je jedini kojeg nije rodila žena ..
...
I u jednoga Gospoda Isusa Hrista, Sina Božijeg, jedinorodnog, od Oca rođenog prije svih vijekova; Svjetlost od Svjetlosti, Boga istinitog od Boga istinitog – rođenog, a ne stvorenog, jednosuštnog Ocu, kroz koga je sve postalo

Koji je radi nas ljudi i radi našeg spasenja sišao s neba, i ovlapotio ( utjelovio) se od Duha Svetog i Marije Djeve, i postao čovjek.
Dr M Dr M 09:53 27.04.2015

Iskreno


Sve su moje žene

bile bolje od mene.


Potcenjivanje žena je izraz kompleksa inferiornosti.
mikele9 mikele9 11:10 27.04.2015

Re: Iskreno


Sve su moje žene

bile bolje od mene.


Potcenjivanje žena je izraz kompleksa inferiornosti.

Prijatelju, to samo pokazuje koliko si ti dobar a sa kompleksom se, vidi se iz teksta, slažem
sokodbuba sokodbuba 13:11 27.04.2015

hijerarhije


Koknite me ako grešim ali moj čvrst i dugogodišnji stav po pitanju odnosa muškaraca i žena je, da je u osnovi svega (od Adama pa naovamo) strah od žena, od izneveravanja njihovih očekivanja, koja muškarci često preuveličavaju ne poznajući dovoljno žene.


Ne postoji odnos muškaraca i žena, nego odnos u strukturama društva i načinima organizacije, eksploatacije i vladanja, i shodno tome odnosi među ljudima koji se razvijaju iz takvog ustrojstva i poimanja. Rob, aristokrata, filozof, radnik, sebar, merops, vlastelin, sveštenstvo, činovnik, farisej, seducej, amharec, intelektualac, umetnik, razbojnik, tajkun i pripadajuće žene, svejedno, žene se posmatraju i tretiraju onako kako je određena klasa naučena da ih tretira, koristi i upotrebljava. Žene su bile i još uvek su podklasa u okviru klasa. Strah, sukob i podela je sredstvo vladanja, odatle i ideja o strahu od žena.

Ljubav između muškarca i žene prevazilazi uslovljenosti i naučena poimanja o polovima, ali dok god postoji hijerarhijsko društveno ustrojstvo, koje podrazumeva bezobzirnost i surovost, teško će ljudi dolaziti do ljubavi (međusobne i opšte), jer je neko mora preneti, gajiti i odgajiti, ona se uči od rođenja kroz osećanja, način mišljenja i način života.
mikele9 mikele9 18:53 27.04.2015

Re: hijerarhije

Ljubav između muškarca i žene prevazilazi uslovljenosti i naučena poimanja o polovima, ali dok god postoji hijerarhijsko društveno ustrojstvo, koje podrazumeva bezobzirnost i surovost, teško će ljudi dolaziti do ljubavi (međusobne i opšte), jer je neko mora preneti, gajiti i odgajiti, ona se uči od rođenja kroz osećanja, način mišljenja i način života.

mitar.popovic mitar.popovic 18:18 27.04.2015

Da Koknem

Pozdrav g. Mikele,

Da odgovorim na vaš poziv na kokanje, onoliko koliko znam i umjem. Ja balavac od trideset godina vješt sam u baratanju googlom i ostalim internetom, pa pretražih malo o navedenim citatima jer i meni bodu oči. Ajmo redom.

Sveti Hrizostom a da i ne trepne, piše/kaže/veli: Od svih divljih životinja najštetnija je žena.


Ne nađoh ovaj citat direktno u tekstu Hrizostoma (još poznatog i kao Zlatoustog) ali me tragovi dovedoše na ovu stranicu u Wikipedia Talk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3AJohn_Chrysostom#Chrysostom_on_women

Pogledajte i sami ali tu je neko već pokušao ono što sam ja, tj. da nađe u tekstu Jovana Zlatoustog dotičnu rečenicu. Ta osoba naovdi da je taj lažni citat popularizovala Helena Blavatski, ruska okultistkinja, ali bez izvora. Dalje ta osoba u pisanjima Zlatoustog najbiže tom citatu nalazi sledeće (moj prevod sa enleskog):

".. ljubavnica je ona onih koji je uzimaju, i onoliko koliko joj laskaju robovi njeni toliko se i ona uzdiže naspram njih, i veže ih sa sve strožijim naredbama; ali nikada ne bi mogla da se osveti onima koji je preziru i zanemaruju; toliko je ona bjesnija od bilo kog tiranina ili divlje zvjeri."

No, ovdje se ne govori o nekoj zeni nego se govori o "časti i slavi", personifikovanim kao zena i ljubavnica. U pitanju je pismo Zlatoustog naslovljeno "Pismo mladoj udovici", link,

http://www.newadvent.org/fathers/1904.htm

Citat Pitagorin izgleda da postoji samo u pisanjima Simone de Bovoar.

Tertulian je počeo u okviru crkve, ali je završio kao jeretik (montanizam).

Toma Akvinski rečima "žena je biće slučajno i nepotpuno" sažinje u njegovo vreme svuda priznato misljenje Filozofa, tj Aristotela. Malo niže od tih rječi Akvinski se donekle suprostavlja tvrdeći da je žena ipak u nekom smislu nije slučajna jer ju je stvorio Bog. Još kasnije polemiše da pošto žena nije stvorena od glave ni od pete muškarca nego od rebra, zato ne treba da bude niti vođa muškaraca niti sluga. Ne kazem da je Akvinski vjerovao u potpunu ravnopravnost žene, ali može se povjerovati da je bio blaži od svojih savremenika.

Sve u svemu nemoguće je poricati da su žene kroz istoriju trpjele nepravednu ulogu. No ipak treba biti pažljiv sa citatima.

Meni ne izgleda pametno da se sramim svojim hrišćanskim-klasičnim nasleđem po pitanju žena, dok tradicije van tog nasleđa, od Srednjeg istoka preko Indije pa sve do Japana, imaju istorijski a i dan danas gori dosije tretiranja žena. Kao što mi danas koji nismo skribomani znamo da takvi ne razumeju baš žene, nadam se da su i oni koji prije mnogo vekova nisu bili skribomani, i koji prema tome nisu zabeležili svoj glas, da su i oni znali da filozofi i monasi nisu baš najbolji izvor za relationship advice.

Čovek je ipak palo biće, polako se uzdižemo.




mikele9 mikele9 18:58 27.04.2015

Re: Da Koknem

nadam se da su i oni koji prije mnogo vekova nisu bili skribomani, i koji prema tome nisu zabeležili svoj glas, da su i oni znali da filozofi i monasi nisu baš najbolji izvor za relationship advice.

Mogu da se složim ali sa izvesnom zadrškom, ličnom, bez objašnjavanja.
Out of Beirut Out of Beirut 08:15 28.04.2015

Re: Da Koknem

Драги Микеле,

Човек вам је феноменалном стрпљивошћу и марљивошћу објашњавао како грешите у низу тачака, које сачињавају отприлике половину вашег текста. Како сте реаговали? Цитирајући и одговарајући на део његовог закључка речима Mogu da se složim ali sa izvesnom zadrškom, ličnom, bez objašnjavanja.

Како се надати напретку, било личном, било колективном, када се суочавамо с тако паушалним односом од стране једног од најпажљивијих међу нама?

Као човек културе и плурализма, зашто сте на већи труд НЕистомишљеника реаговали ускраћивајући му срдачност коју тако ревносно пружате мањим трудовима коментатора истомишљеника?!

Узгред, управо сам индиректно указао на неке моје аршине у понашању. Држим у глави могућност да постоје други, подједнаки или бољи.

mikele9 mikele9 16:29 29.04.2015

Re: Da Koknem

Човек вам је феноменалном стрпљивошћу и марљивошћу објашњавао како грешите у низу тачака, које сачињавају отприлике половину вашег текста. Како сте реаговали? Цитирајући и одговарајући на део његовог закључка речима Mogu da se složim ali sa izvesnom zadrškom, ličnom, bez objašnjavanja.

Ni najmanje ne podcenjujući Čovekovu (mitar.popovic) analizu mog teksta i istraživanje citata, nisam mogao ni hteo da se upuštam u dijalog/raspravu o tačnosti mojih i njegovih, jer je to po meni jalov posao, na Internetu se mogu naći razni citati misli koji jesu ili se pripisuju poznatim ličnostima, naravno da i tu ima podmetanja i lažnog pripisivanja.

Како се надати напретку, било личном, било колективном, када се суочавамо с тако паушалним односом од стране једног од најпажљивијих међу нама?

Nadajmo se zajedno i dalje, iako mislim da je izraz paušalno prejak. Uvek s pažnjom pročitam sve komentare i nimalo paušalno sam se odlučio da odgovorim na vrlo prihvatljiv stav komentatora.

Као човек културе и плурализма, зашто сте на већи труд НЕистомишљеника реаговали ускраћивајући му срдачност коју тако ревносно пружате мањим трудовима коментатора истомишљеника?!

Nisam shvatio da je Čovek (mitar.popovic) moj NEistomišljenik, naprotiv!

Узгред, управо сам индиректно указао на неке моје аршине у понашању. Држим у глави могућност да постоје други, подједнаки или бољи.

Smatram da je to sasvim u redu, ja se svakotrenutno preispitujem, od misli do postupaka ali nisam bezgrešan.
mitar.popovic mitar.popovic 17:54 29.04.2015

Re: Da Koknem

Za mene je Mikelev odgovor bio fer. Poenta mog prvog komentara je da sumnjam u istinitost citata na osnovu onoga što znam o citiranim istorijskim ličnostima. U okviru ovog bloga ne očekujem punu rezoluciju po pitanju te istinitosti, ali mislim da onoliko koliko sam gore naveo opravdava tu moju sumnju.

Crkva je živa, ljudska institucija koja postoji i reaguje u svojim istorijskim okolnostima, i nikako nije fer da se njeni davni stavovi mjere današnjim aršinima. Katolička crkva se oduvjek izjašnjavala o aktuelnim pitanjima formalno kroz enciklična pisma (encyclical letters). Njena djela na stranu, što se tiče "teorije" vrjedi pročitati šta je izjavila npr. po pitanju raspodele bogatstva u poznom devetnestom vjeku, ili o fašizmu i komunizmu u dvadesetom. A evo i link o tome šta Katolička crkva danas (30. april 2015.) veli po nekim pitanjima prava žena,

http://www.smh.com.au/world/pope-francis-its-pure-scandal-that-women-earn-less-than-men-for-the-same-work-20150429-1mwff8.html

Uzgred, probleme Srpske pravoslavne crkve ne trebe projektovati van nje.

Pozdrav

- Mićo
mikele9 mikele9 20:00 29.04.2015

Re: Da Koknem

Za mene je Mikelev odgovor bio fer. Poenta mog prvog komentara je da sumnjam u istinitost citata na osnovu onoga što znam o citiranim istorijskim ličnostima. U okviru ovog bloga ne očekujem punu rezoluciju po pitanju te istinitosti, ali mislim da onoliko koliko sam gore naveo opravdava tu moju sumnju.

Crkva je živa, ljudska institucija koja postoji i reaguje u svojim istorijskim okolnostima, i nikako nije fer da se njeni davni stavovi mjere današnjim aršinima. Katolička crkva se oduvjek izjašnjavala o aktuelnim pitanjima formalno kroz enciklična pisma (encyclical letters). Njena djela na stranu, što se tiče "teorije" vrjedi pročitati šta je izjavila npr. po pitanju raspodele bogatstva u poznom devetnestom vjeku, ili o fašizmu i komunizmu u dvadesetom. A evo i link o tome šta Katolička crkva danas (30. april 2015.) veli po nekim pitanjima prava žena,

http://www.smh.com.au/world/pope-francis-its-pure-scandal-that-women-earn-less-than-men-for-the-same-work-20150429-1mwff8.html

Uzgred, probleme Srpske pravoslavne crkve ne trebe projektovati van nje.

Pozdrav

- Mićo

Hvala Mićo!
gabriele gabriele 08:01 01.05.2015

Re: Da Koknem

zato što u svim današnjim feminističko rodnim tlapnjama nije problem ravnopravnost, nego, Freud je u pravu, penis zavist.
Pobuna kastriranih ( a nije samo žena ,čoek bez kurca, muškarcima je kastrativni kompleks najveći problem , regresija na analni karakter ( izvorište umjetnosti /mazala/ i filozofa /seronja/) svodi se na mržnju prema ženi( istom /kastriranom) ili pobunom protiv falusne moći/autoriteta .Uzimat za primer sartra , tog razrokog kepeca grbavog po svim osam, klempavog u svim ravninama i pri tome još levićara ( dokaz i o mentalnoj nakaznosti) za primer muško ženskih odnosa je više od komedije (osim ako perverznu submisivnost ne postulirate kao muški princip). Zašto toliko laganje na muževe crkve (hrizostoma ,akvinca) i baš od jedne notorne veštice (blavacke)? Verovatno zato jel je arhetip pobune Lucifera protiv Boga , u osječaju kastriranosti tog histerika Božjim autoritetom,, od tad ,laganja, podmetanja ,ogovaranja ne prestaju .Taj pobunjenik,ljubitelj/ljubljeni svih veštica,perverznjaka crkvorušitelja i ispraznih buntovnika jedino to i traži ,pljuvanje po mužima crkve i crkvi samoj.
dajte vlast kastriranim pa če te vidjet šta je teror koje ni osjećaj supstitucije falusa celim telom ( kurčenja samim sobom) ne može kompenzirati
tužna ili terorista ,rekla bi Julija Hristeva
mitar.popovic mitar.popovic 19:06 01.05.2015

Re: Da Koknem

gabriele
zato što u svim današnjim feminističko rodnim tlapnjama nije problem ravnopravnost, nego, Freud je u pravu, penis zavist.
Pobuna kastriranih ( a nije samo žena ,čoek bez kurca, muškarcima je kastrativni kompleks najveći problem , regresija na analni karakter ( izvorište umjetnosti /mazala/ i filozofa /seronja/) svodi se na mržnju prema ženi( istom /kastriranom) ili pobunom protiv falusne moći/autoriteta .Uzimat za primer sartra , tog razrokog kepeca grbavog po svim osam, klempavog u svim ravninama i pri tome još levićara ( dokaz i o mentalnoj nakaznosti) za primer muško ženskih odnosa je više od komedije (osim ako perverznu submisivnost ne postulirate kao muški princip). Zašto toliko laganje na muževe crkve (hrizostoma ,akvinca) i baš od jedne notorne veštice (blavacke)? Verovatno zato jel je arhetip pobune Lucifera protiv Boga , u osječaju kastriranosti tog histerika Božjim autoritetom,, od tad ,laganja, podmetanja ,ogovaranja ne prestaju .Taj pobunjenik,ljubitelj/ljubljeni svih veštica,perverznjaka crkvorušitelja i ispraznih buntovnika jedino to i traži ,pljuvanje po mužima crkve i crkvi samoj.
dajte vlast kastriranim pa če te vidjet šta je teror koje ni osjećaj supstitucije falusa celim telom ( kurčenja samim sobom) ne može kompenzirati
tužna ili terorista ,rekla bi Julija Hristeva


Lol e sad smo uspostavili ravnotežu.
Out of Beirut Out of Beirut 11:01 01.05.2015

општи коментар

Ово је ,блог’ визуелног уметника о мушко-женским односима.

Овде бележим шта мој вид каже о тој сцени.

Видим пуно разлога за незадовољство тим односима, као што сам незадовољан и односима који су превладавали пре сто и више година. Пуно се променило али свекупни квалитет односа између полова је можда мање-више исти. Примећујем да је отуђење (мрачни феномен) све веће, и улази у домен патологије. У општој сцени приметио сам сићушне фигуре - појединце који гласно адресирају ту патологију, одважно говоре шта виде, и своје увиде и искуства деле с другима: https://heartiste.wordpress.com/ http://www.rooshv.com/ Скоро истог тренутка сам увидео и да је њихово разумевање доста површно, и да је њихов лични однос ништа мање него примитиван. И онда то упоредим са особом која је аутор овог блога, Микелеом. Овај човек одржава изузетно добру комуникацију с припадницама женског пола, и одржавао ју је током такорећи ,целог’ животног века. Бриљантност плус искуство. ....

Закључак ми се сам намеће: Стара изрека каже, отприлике овако - уместо да гунђамо на мрак ума, упалимо светлост. У све већој пустињи социокултурној, шта би био бољи еквивалент питке воде од сједињења Микелеове племенитости и искуства са Roosh-овским просветитељским ентузијазмом да научи, објасни и помогне.

У овом тренутку многи читалаоци препознају да сугеришем неку врсту месијанства, и одмах се у њима покрене снажна резервисаност.

Као прво, идеју су имали многи пре мене. И покушавало се, није да није. Али открило се, путем искустава, да је појединац без шире друштвене подршке скоро сасвим беспомоћан. Као када би својим телом покушавао да зауставиш реку, и то фекалну.

Постоје дивна дружења, и дивна сећања на њих, који често морају бити и остати приватни. И постоји Микеле као уникатна, незаменљива и непоновљива личност у универзуму, те мултиверзуму. Али, постоје и културни генетски кодови који су опште друштвено добро које треба сачувати од одумирања, и та истина има карактер природног закона.*

Након што све то помислим, кажем себи : А можда је све што сам написао једно обично застрањивање. Јер, фокусирам се на блог-текстове. Игноришем Микелеове слике.

(*) Човек је самом својом свешћу присиљен да нешто добро покушава. Ето, то сам хтео да кажем.
mikele9 mikele9 13:01 01.05.2015

Re: општи коментар

Ово је ,блог’ визуелног уметника о мушко-женским односима.

U pravu si. Nije moguće odvojiti mene kao vizuelnog umetnika od pisca tekstova na blogu, to sam ja pa ja, sa još hiljadu stvari koje su u meni i koje svesno ili podsvesno izlaze iz mene.

Овде бележим шта мој вид каже о тој сцени.

Видим пуно разлога за незадовољство тим односима, као што сам незадовољан и односима који су превладавали пре сто и више година. Пуно се променило али свекупни квалитет односа између полова је можда мање-више исти. Примећујем да је отуђење (мрачни феномен) све веће, и улази у домен патологије. У општој сцени приметио сам сићушне фигуре - појединце који гласно адресирају ту патологију, одважно говоре шта виде, и своје увиде и искуства деле с другима: https://heartiste.wordpress.com/ http://www.rooshv.com/ Скоро истог тренутка сам увидео и да је њихово разумевање доста површно, и да је њихов лични однос ништа мање него примитиван. И онда то упоредим са особом која је аутор овог блога, Микелеом. Овај човек одржава изузетно добру комуникацију с припадницама женског пола, и одржавао ју је током такорећи ,целог’ животног века. Бриљантност плус искуство. ....

Vrlo srdačno (bez ironije) ću se zadržati na boldovanom delu s molbom da mi to ne zameriš. Od malih nogu pored nesumnjive privlačnosti ženskog pola, ja sam ih voleo i poštovao a to su ONE svojim delikatnim mentalno osećajnim antenama odlično primale. Tako ja i dan današnji i najiskrenije!

Закључак ми се сам намеће: Стара изрека каже, отприлике овако - уместо да гунђамо на мрак ума, упалимо светлост. У све већој пустињи социокултурној, шта би био бољи еквивалент питке воде од сједињења Микелеове племенитости и искуства са Roosh-овским просветитељским ентузијазмом да научи, објасни и помогне.

Slažem se bez lažne skromnosti sa zaključkom i da ponovim tvoje: UPALIMO SVETLOST!

У овом тренутку многи читалаоци препознају да сугеришем неку врсту месијанства, и одмах се у њима покрене снажна резервисаност.

Као прво, идеју су имали многи пре мене. И покушавало се, није да није. Али открило се, путем искустава, да је појединац без шире друштвене подршке скоро сасвим беспомоћан. Као када би својим телом покушавао да зауставиш реку, и то фекалну.

Bez obzira na pretpostavljenu bilo kakvu pa i snažnu rezervisanost, tvoje je pravo da iznosiš svoje stavove, mišljenja i promišljanja.
Bespomoćnost je najstrašnije osećanje koje čovek može da oseti! Dešavalo mi se i dešava mi se. No to ipak nije razlog ne biti Don Kihot.

Постоје дивна дружења, и дивна сећања на њих, који често морају бити и остати приватни. И постоји Микеле као уникатна, незаменљива и непоновљива личност у универзуму, те мултиверзуму. Али, постоје и културни генетски кодови који су опште друштвено добро које треба сачувати од одумирања, и та истина има карактер природног закона.*

Након што све то помислим, кажем себи : А можда је све што сам написао једно обично застрањивање. Јер, фокусирам се на блог-текстове. Игноришем Микелеове слике.

Ne zastranjuješ niti (nadam se?) ignorišeš moje slike, ovde, na ovom mestu govorimo o sasvim drugoj stvari.

(*) Човек је самом својом свешћу присиљен да нешто добро покушава. Ето, то сам хтео да кажем.

Ako si rekao! Mada moram da dodam da čovekova svest u sebi sadrži i mračnu stranu, primere ne moram da ti navodim. Pokušavati i stalno pokušavatai i činiti dobro gde god se može, to je to.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana