Gradjanske inicijative

do slobode možemo doći samo magijom

antioksidant RSS / 27.10.2014. u 11:36

ekonomija možda i jeste nauka ali neki ekonomisti sigurno nisu naučnici... ili tako nekako. mislim da sam već pominjao ovu izreku. ovog puta bih o ovom "naučnom delu" više nego o samim "naučnicima". ekonomija je nauka koja se bavi proučavanje zakonitosti u privrednim aktivnostima. na primer ako nemate dovoljno novca za redovno isplaćivanje penzija u određenom iznosu koji je određen nekim pravilima vi te iznose smanjujete. za sad je lako? problem je što uvek postoje neke uzročno posledične veze pa stvari nisu uvek baš toliko jednostavne.

na primer:

želite da smanjite rashode budžeta za milijardu. donesete zakon kojim se neka plaćanja iz budžeta (na primer penzije ili plate) smanje za određeni procenat tako da isplaćujete iz budžeta manje za milijardu. da li je ušteda budžeta milijarda? tj, da li je neto efekat milijarda?

pa nije a evo i zašto:

kad smanjite prihode jednom broju ljudi njima se smanji i kupovna moć (skoro pa logično, zar ne) a time se smanji i promet. ne svim robama i uslugama ali definitivno se smanji. imajući u vidu da kad ima manje prometa onda ima i manje prihoda po pdv-u onda ukupan efekat mere smanjenja rashoda budžeta nije milijarda već manji (jer dolazi i do samnjenja prihoda). ti negativni efekti po prihodnu stranu budžeta mogu biti i dublji, jer ako se nekome smanje prihodi zbog pada prometa onda će se taj neko truditi i da smanji rashode pa će manje dobavljati (i time širiti krug onih kojima se prihodi smanjuju), smanjiće troškove koje ima na zaradama (kroz otpuštanje ili smanjenje plata)...

drugim rečima, na prvi pogled lepa i elegantna mera "štednje" na rashodnoj strani jedne milijarde može izazvati i negativnu spiralu smanjenja prihodne strane za...

za koliko?

e to ne znamo. bar ja nigde nisam video neku analizu koja bi bar delimično razmatrala da li će doći do pada tražnje, u kom obimu i za kojim robama i uslugama? većina metoda bi se i onako svela na pretpostavke tako da i ako postoji ta analiza ne bi bila nikakva garancija za bilo šta osim za to da oni koji su rešili da "štede" bar delimično razumeju šta štednja može da znači.

s druge strane ekonomija nije nauka koja se prvenstveno bavi proučavanjem zakonitosti u privrednim aktivnostima koliko se bavi ljudskim ponašanjem, reagovanjem na podsticaje, donošenjem odluka o korišćenju resursa, o postizanju ciljeva...

tako posmatrjući možemo se pitati šta je cilj predloženih mera? da li će biti postignut? čiji je to cilj prvenstveno?

jer ekonomija je i politika jer "politika u najširem smislu označava aktivnost kroz koju ljudi stvaraju, čuvaju, provode ili mijenjaju pravila po kojima žive".

a promena će zbog ovih zakona biti, svakako će biti...

 

 



Komentari (293)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

qqriq qqriq 13:37 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

...
qqriq qqriq 13:39 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

...
antioksidant antioksidant 13:44 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Verovao ili ne, ali bas protuve poput Vucica ili Radulovica su najbolji materijal za CEO-ove. Tadic je vec druga prica.

iskazuju neverovatno nerazumevanje bilo cega slozenijeg od 2 nepoznate. radulovic je znatno sposobniji u jednom segmentu (matematicki je ismeniji) a vucic u organizacionom (on je bio seseljov covek za vezu sa odborima u radikalima dugo)
ali ni jedan ni drugi ne mogu da slusaju nekog ko im nije nadredjen. to je direktan put u raspad (osim ako nije stiv dzobs u pitanju ali to je tek poseban ekstrem, ne znam koliko bih i jednog od ove dvojice poistovecivao s njim)

tadic je potpuni sarlatan. on je za predsednika skupstine akcionara, da gubi dane po golf terenima gde ne moze nista da zajebe.
princi princi 13:46 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

tadic je potpuni sarlatan. on je za predsednika skupstine akcionara, da gubi dane po golf terenima gde ne moze nista da zajebe.



Meni je prosle ili pretprosle godine bilo totalno sokantno kad sam video da je Vucic pozvao Radulovica da mu bude ministar ekonomije. Mislim, sta je cestiti Radule imao od pokrica? Par blogova, ostrascenost? Kolika dijabola moras biti da tako donosis odluke (mislim na Vucica), da tako nalazis saradnike? Kakav zivot moras voditi, sta ti se mota po glavi? Da li je Srbija stvarno u takvom qrcu? Mislim, dobro si ti jos i prosao. Zamisli da ti je zazvonio fontele i ono: Halo, Aleksandar Vucic ovde.
svarog svarog 13:48 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Ode ti daleko. Da nije bilo masivne intervencije SAD države i FED-a od 2008. do sada, ne bi od te cele industrije mnogo ostalo. Udarac bi bio jak i težak za sve ali bi se raščistilo žito od kukolja :).
docsumann docsumann 13:53 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

bene_geserit
docsumann
ovaj svijet je dominantno izgrađen na temelju desnih vrijednosti. što u samom nastajanju civilizacije (patrijarhat, religije, vladarske dinastije...) što u kasnijem periodu akumulacije kapitala, imperijalističkih težnji i današnje vladavine krupnog kapitala.

ovaj svijet je surov prema ekonomsko slabijim i fizički nejakim, militantan, beskrupulozan, nezajažljiv u svojoj jurnjavi za profitom.

ovaj svijet se klacka nad ponorom svih mogućih katastrofičnih scenarija.

još desno?

Ovaj svet je upravo takav kakvim si ga opisao ali ne zbog desnih ili levih vrednosti vec zbog ljudske prirode.
Slicno (u nekim aspektima gore u nekim bolje) smo imali prilike da gledamo i u komunistickim sistemima gde su dominirale leve vrednosti.
A proglasavati patrijarhat, religije, vladarske dinastije u nastajanju civilizacije za desne vrednosti - ne budi smesan. Leve ili desne vrednosti ne mogu da se vade iz istorijskog konkeksta.


mogu da se složim s konstatacijom da je neprimjereno nekim pojavama dodjeljivati kontekst koji u njihovo vrijeme nije ni postojao, ali kao što je princi spomenuo, tek budućnost daje puno značenje istorijskim pojavama i procesima.
pa pošto je upravo desnica ta koja baštini patrijahalne vrijednosti, a koje je opet hrišćanska crkva zacementirala u zapadnoj tradiciji, onda nije skroz bez osnova pripisati ih desnom korpusu.

ženska prava, u Evropi i USA, su tekovine lijevice (Klara Cetkin, Roza Luksemburg, pa i već pomenuti Marks i njegova žena Dženi).

borba za prava crnaca u USA takođe je bila blisko povezana sa socijalističkim pokretom, a čak je i sam Martin Luter prihvatio njegove ideje.
crni panteri su bili još radikalniji u tom smislu.

oko slike svijeta kao odraza ljudske prirode mogu djelimično da se složim, pošto je i ta slika parcijalna.
no, glupo je smatrati da je čovjek sposoban samo za društvo koje počiva na vojnoj supremaciji, dominaciji bogatih, nemilosrdnoj eksploatiji ljudi i prirode...
antioksidant antioksidant 13:55 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Moja poruka je da (što slobodnije) tržište mnogo efikasnije alocira oskudne resurse (što je esencija ekonomije) od državno upravljanog

to je vec pitanej za diskusiju. centralno planiranje je apsolutno nemoguce jer je prekomplikovan sistem sa previse nepoznanica (sto naravno ne sprecava mesije da sve znaju) a slobodno trziste, poptpuno neusmereno dovodi do vrlo efikasne alokacije resursa na kratke staze uz gomile potencijalnih pitanja na duze staze. lici malo na cercilov komentar za ugoslaviju i potencijalnu opasnost da ce je komunisti preuzeti posle II sv rata "zasto vas brine ta mogucnost, zar planirate da zivite tamo?"
antioksidant antioksidant 14:00 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Mislim, dobro si ti jos i prosao. Zamisli da ti je zazvonio fontele i ono: Halo, Aleksandar Vucic ovde.



heh <<<link
princi princi 14:01 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Da nije bilo masivne intervencije SAD države i FED-a od 2008. do sada, ne bi od te cele industrije mnogo ostalo.

Da nije bilo masivne intervencije SAD drzave i FED-a, do sada ne bi ostalo nista ni od kakve industrije. 80% od 15 triliona americkog GDP-ja su usluge, lavovski deo toga finansijski. Njih toliko ima da ih je cak nemoguce razgraniciti. Kad vidis zvanicne statistike videces da finansijski servis predstavlja samo 8% GDPja. Ali tamo su financial services prodrli svugde: u skole, health servise, drzavnu upravu, transport, odrzavanje infrastrukture (PPP koje si gore pominjao) sve je leveregovano i zaduzeno preko svake mere. Cak su se i big three (GMC, Ford i Chrysler) pretvorili u finansijske korporacije (oni im valjda donose jedine profite, sve drugo proizvode s gubitkom).

Da Paulson nije uleteo sa QE-om 2008. ne bi ostao ni kamen na kamenu, 30-te bi bila macji kasalj. Ja sam ziveo u Londonu septembra 2008. i tamo je bio samo jedan run on bank (Northern rock). Da vidis kakva je panika zavladala kad je pukao Lehman. Jednostavno, 2 dana je sve bilo freeze frame, 'sta sad?' situacija.
angie01 angie01 14:04 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Ja ne znam šta je tačno Marks imao u vidu dok je razvijao svoje teorije. No, svi znamo u šta se izrodila razrada tih teorija od strane njegovih sledbenika. Ne vidim neke velike razlike u funkcionisanju nacizma i komunističkih diktatura. Podudaranja je mnogo.


ti si sve pomesao,...zajednicko im je jedino zloupotreba, a sustinski se razlikuju po tome, sto je marksizam humana ideologija, barem u svojoj osnovnoj postavci- radi koliko mozes, uzmi koliko ti je potrebno, dok je nacizam prilicno haoticna, nekozistentna ideologija, koja je polazila od toga da je jedan narod superiorniji i zbog toga ima pravo da istrebi one inferiorne, koji ih navodno ugrozavaju.
princi princi 14:24 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

oko slike svijeta kao odraza ljudske prirode mogu djelimično da se složim, pošto je i ta slika parcijalna.
no, glupo je smatrati da je čovjek sposoban samo za društvo koje počiva na vojnoj supremaciji, dominaciji bogatih, nemilosrdnoj eksploatiji ljudi i prirode...

Interesantno je da se u ideoloskim raspravama ljudi nikad ili gotovo nikad ne sete one jednsotavne we are human after all.

Inace, odgovor Kanade na proslonedeljna ubistva, stvarno impresivan. Zrela zemlja, ni trunke od americke (ovo sto rade oko ebole je, ono, za transfer neprijatnosti) i engleske histerije, zaista impresivno.
antioksidant antioksidant 14:29 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Inace, odgovor Kanade na proslonedeljna ubistva, stvarno impresivan. Zrela zemlja, ni trunke od americke (ovo sto rade oko ebole je, ono, za transfer neprijatnosti) i engleske histerije, zaista impresivno.

'ладно ал' стандард
docsumann docsumann 14:37 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

we are human after all

and we'll be smashed after fall



princi princi 14:40 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

'ладно

Zavisi 'de si. Toronto je juznije od Beograda, geografska duzina kao Nis.
docsumann docsumann 14:42 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
'ладно

Zavisi 'de si. Toronto je juznije od Beograda, geografska duzina kao Nis.


princi princi 14:44 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

fall

Covece, ovo gore od Applea. Sekta!
svarog svarog 14:46 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

a slobodno trziste, poptpuno neusmereno dovodi do vrlo efikasne alokacije resursa na kratke staze uz gomile potencijalnih pitanja na duze staze.



ne, ne mislim ja na anarhiju, već više na minarhiju. To podrazumeva malu, ali jaku državu koja pre svega štiti čoveka, njegovu porodicu i imovinu iz čega proizilazi poštovanje ugovora itd. Da ponovim, jaku državu koja će postaviti pravila malobrojna i jednostavna i koja će ih nemilosrdno primenjivati.

I znaš kako kaže Kejnz na dugi rok svi smo mrtvi
docsumann docsumann 14:47 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
fall

Covece, ovo gore od Applea. Sekta!


pa, obljg, the fall se rimuje sa fall (iz stiha)

antioksidant antioksidant 14:50 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

I znaš kako kaže Kejnz na dugi rok svi smo mrtvi

потребно је пронаћи фину равнотежу између хајека и кејнза
docsumann docsumann 14:55 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

I znaš kako kaže Kejnz na dugi rok svi smo mrtvi


besmrtnost nije preduslov vječnosti


princi princi 14:57 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

To podrazumeva malu, ali jaku državu koja pre svega štiti čoveka, njegovu porodicu i imovinu iz čega proizilazi poštovanje ugovora itd. Da ponovim, jaku državu koja će postaviti pravila malobrojna i jednostavna i koja će ih nemilosrdno primenjivati.

Ali i, kroz sistem poreza, preraspodeljuje bezvezno raspodeljeno bogatstvo.
angie01 angie01 15:00 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Zavisi 'de si. Toronto je juznije od Beograda, geografska duzina kao Nis.


ne znam, kako je to moguce,...Nis je 021 stepen E, a Toronto 080 W,...a na sirini slicnoj kao Beograd- To 40 N, a Bg 44 N.
antioksidant antioksidant 15:00 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

besmrtnost nije preduslov vječnosti

lako je postati besmrtan, teško je o ostati
(nepoznati autor iz doba radija)
svarog svarog 15:02 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

bezvezno raspodeljeno bogatstvo.


misliš da je meritokratija bezveze?
princi princi 15:04 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

svarog
bezvezno raspodeljeno bogatstvo.


misliš da je meritokratija bezveze?

Meritokratija je za income. Bogatstvo se odnosi na akumulisano (tacnije, nasledjeno). Mislim, koja je drustvena korist od nekog bilmeza koji se izdrzava iskljucivo od izdavanja stanova?

Verujem u onaj Piketijev r>g i mislim da je to neophodno korigovati za dobrobit svih. (I, pazi, to ne kazem kao proleter.)
princi princi 15:08 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

angie01
Zavisi 'de si. Toronto je juznije od Beograda, geografska duzina kao Nis.


ne znam, kako je to moguce,...Nis je 021 stepen E, a Toronto 080 W,...a na sirini slicnoj kao Beograd- To 40 N, a Bg 44 N.

Ma, dobro je, seko, duzina, sirina, latituda, longituda, kako hoces, dok god znamo sta je juznije a sta severnije.
docsumann docsumann 15:11 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
angie01
Zavisi 'de si. Toronto je juznije od Beograda, geografska duzina kao Nis.


ne znam, kako je to moguce,...Nis je 021 stepen E, a Toronto 080 W,...a na sirini slicnoj kao Beograd- To 40 N, a Bg 44 N.

Ma, dobro je, seko, duzina, sirina, latituda, longituda, kako hoces, dok god znamo sta je juznije a sta severnije.


ajd' jedno kviz pitanje - zašto je geografska širina data u pravcu N-S, a dužina W-E ?
princi princi 15:13 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

ajd' jedno kviz pitanje - zašto je geografska širina data u pravcu N-S, a dužina W-E ?

Uvek se pitao i nikad stigao do logicnog odgovora.
angie01 angie01 15:24 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

pa zato sto ekvator deli juznu i severnu poluloptu,, pa je g sirina udaljenost nekog mesta od ekvatora, severno ili juzno

Pocetni meridijan je Grinic i on deli zemljinu kuglu na istok i zapad, pa je onda g duzina, udaljenost nekog mesta od Grinica, na istok i zapad.
docsumann docsumann 15:24 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
ajd' jedno kviz pitanje - zašto je geografska širina data u pravcu N-S, a dužina W-E ?

Uvek se pitao i nikad stigao do logicnog odgovora.


ta orjentacija potiče od starih grka koji su smatrali da naseljeni (poznati) svijet tzv. ekumena ima oblik koji otprilike prati sredozemno more koje je izduženo u pravcu istok-zapad.
svarog svarog 15:27 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Meritokratija je za income. Bogatstvo se odnosi na akumulisano (tacnije, nasledjeno). Mislim, koja je drustvena korist od nekog bilmeza koji se izdrzava iskljucivo od izdavanja stanova?

Verujem u onaj Piketijev r>g i mislim da je to neophodno korigovati za dobrobit svih. (I, pazi, to ne kazem kao proleter.)


Pa akumuliranjem viška prihoda se dolazi do bogatstva. Sad ti bi udario jedan reset pa sve iz početka, ili još bolje reset nakon svake generacije kao što je bilo ovde predloga.
I slažem se (opet ) u vezi Piketija i istorijskog prinosa na k i na rad mada verujem da porez na kapital ili finansijske transakcije nije rešenje. Šta jeste ne znam
docsumann docsumann 15:27 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

angie01
pa zato sto ekvator deli joznu i severnu poluloptu,, pa je g sirina udaljenost nekog mesta od ekvatora, severno ili juzno

Pocetni meridijan je Grinic i on deli zemljinu kuglu na istok i zapad, pa je onda g duzina, udaljenost nekog mesta od Grinica, na istok i zapad.


to je tek konvencija, ali zašto je tako usvojena. misim, nema nikakvog logičkog razloga da je udaljenost od ekvatora širina, a od griniča dužina.


angie01 angie01 15:28 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

dok god znamo sta je juznije a sta severnije.


pa upravo zbog toga ti i kazem:)))
princi princi 15:30 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Pa akumuliranjem viška prihoda se dolazi do bogatstva. Sad ti bi udario jedan reset pa sve iz početka, ili još bolje reset nakon svake generacije kao što je bilo ovde predloga.

Pa da, zar ne treba stimulisati potrosnju, :)? Zar to nije drustvena svrha naseg postojanja, :)? Trosim, dakle postojim.

Bez zezanja, kad covek pogleda razvijena kapitalisticka drustva poput UK, USA, Kanade, stvarno se ima utisak da covek postoji samo da bi trosio: hranu, lekove, energiju, robu, informacije.
I slažem se (opet ) u vezi Piketija i istorijskog prinosa na k i na rad mada verujem da porez na kapital ili finansijske transakcije nije rešenje. Šta jeste ne znam

Pa porez na prihod od kapitala.
angie01 angie01 15:32 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

to je tek konvencija, ali zašto je tako usvojena. misim, nema nikakvog logičkog razloga da je udaljenost od ekvatora širina, a od griniča dužina.


kako nema- zamisli mrezu paralela i meridijana, pa u odnosu na to, kako pocetni meridijan, odnosno paralela dele zemljinu loptu, tacka u kojoj se nalazi neko mesto, a gde se seku ove poprecne i uzduzne linije, se fakticki nalaze upravo tako kako se naznacavaju,. znaci, paralele juzno i severno od Ekvatora, a meridijani zapadno i istocno od Grinica...tebe buni, sto bi ti logicnije bilo obratno, jer meridijani idu po duzini, spajajuci polove, a paralele po sirini.
docsumann docsumann 15:36 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

tebe buni, sto bi ti logicnije bilo obratno, jer meridijani idu po duzini, spajajuci polove, a paralele po sirini.


ma, ne buni mene ništa. samo kažem da je to stvar konvencije, a ne očiglednosti.
a ta konvencija ima svoj istorijski razlog koji sam gore naveo.
svarog svarog 15:39 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Pa porez na prihod od kapitala.


To već postoji ali ne radi posao.
Pričalo se o Tobinovom porezu na kratkoročne (spekulativne) finansijske transakcije. Ali kapital je fluidan. Taj porez morao bi biti uveden u (skoro) celom svetu u istoj meri da bi funkcionisao. Drugo, poreski "savetnici" su po pravilu kreativniji od poreznika (da ne govorimo o malim zemljama). Treće uticaj finansijskog kapitala na zakonodavce je ogromantan
Ne vidim da se to može primeniti
princi princi 15:40 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

docsumann
princi
ajd' jedno kviz pitanje - zašto je geografska širina data u pravcu N-S, a dužina W-E ?

Uvek se pitao i nikad stigao do logicnog odgovora.


ta orjentacija potiče od starih grka koji su smatrali da naseljeni (poznati) svijet tzv. ekumena ima oblik koji otprilike prati sredozemno more koje je izduženo u pravcu istok-zapad.

Interesantno. Zabluda koja je prezivela tolike vekove. Jedna od mnogih.
princi princi 15:43 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Pričalo se o Tobinovom porezu na kratkoročne (spekulativne) finansijske transakcije. Ali kapital je fluidan.

Onaj, Ha-Joon Chang koga (sve cesce) spominjem pise kako zapravo treba usporiti kapital, tj kako ta (pre)velika brzina kapitala upravo stvara uslove za finansijske krize. Ljudi su, u principu, samouvereni idioti, neznalice, i potrebno ih usporiti (ako treba i vestacki) u oblastima u kojima sebi i drugima mogu naneti puno stete. Chang navodi jos par mehanizama kojima se kapital moze efikasno usporiti. Treba, medjutim, imati u vidu da dosta tih saveta podrazumeva postojanje odgovornih i savesnih politicare, a to je i u Srbiji i drugde retko slucaj. Izgleda da jedino neki ludacki nacionalizam moze sluziti kao dobar motivator, a i on samo ograniceno vreme.

Dobro, jbg, nekad jednostavno treba prihvatiti da nema odgovora na svako pitanje, :).
docsumann docsumann 15:44 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Interesantno. Zabluda koja je prezivela tolike vekove. Jedna od mnogih.


pa, dobro sad. zabluda je davno razrješena, ali je zapis o njoj ostao ... kao što naziv za medijapan ploče za namještaj potiče od made in japan.
princi princi 15:49 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

kao što naziv za medijapan ploče za namještaj potiče od made in japan.

Covece, sta li vam stavljaju u tu kotorsku travu?
angie01 angie01 15:49 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

a ne očiglednosti.


meni je ocigledno, da ako je neko mesto na paraleli koja se nalazi severno od Ekvatora- koji zaokruzuje najsiru tacku zemlje, obelezena sa N, za razliku od istog stepena, na paraleli juzno od Ekvatora, koja se pak obelezava S, pa kada se ukrsti sa meridijanom, istocno ili pak zapadno od Grinica- koji je granica istocne i zapadne hemisfere,naci, E/W, ti na globusu, ili mapi, nadjes tacku o kojoj pricamo.
inco inco 16:00 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

docsumann
kao što naziv za medijapan ploče za namještaj potiče od made in japan.


Mnogo je bolja priča o tome odakle potiče reč 'skaj' za eko/veštačku kožu... Tobože nacionalni ponos Zastava 750, poznati 'Fića', je uveo tu novotariju i time je iznutra bio tapaciran krov. U listi karakteristika je stajalo 'beli skaj' (sky ) i malo po malo, sva veštačka koža postade - skaj...
docsumann docsumann 16:03 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

angie01
a ne očiglednosti.


meni je ocigledno, da ako je neko mesto na paraleli koja se nalazi severno od Ekvatora- koji zaokruzuje najsiru tacku zemlje, obelezena sa N, za razliku od istog stepena, na paraleli juzno od Ekvatora, koja se pak obelezava S, pa kada se ukrsti sa meridijanom, istocno ili pak zapadno od Grinica- koji je granica istocne i zapadne hemisfere,naci, E/W, ti na globusu, ili mapi, nadjes tacku o kojoj pricamo.


isto tako je moglo da bude dužina N-S, a širina E-W (kao da x,y osama zamjeniš naziv). jednako lako bi našla tačku na globusu.
princi princi 16:09 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

isto tako je moglo da bude dužina N-S, a širina E-W (kao da x,y osama zamjeniš naziv). jednako lako bi našla tačku na globusu.

E, sine, sad jos pocni da joj objasnjavas koncept mnogostrukosti, Hausdorfovih topoloskih prostora i lokalnih dekartovih koordinata, pa da svi polegamo.
docsumann docsumann 16:12 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

inco
docsumann
kao što naziv za medijapan ploče za namještaj potiče od made in japan.


Mnogo je bolja priča o tome odakle potiče reč 'skaj' za eko/veštačku kožu... Tobože nacionalni ponos Zastava 750, poznati 'Fića', je uveo tu novotariju i time je iznutra bio tapaciran krov. U listi karakteristika je stajalo 'beli skaj' (sky ) i malo po malo, sva veštačka koža postade - skaj...


, dobra

antioksidant antioksidant 16:14 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Hausdorfovih topoloskih prostora

то је оно кад се запијеш вина на опленцу па кренеш бициклом од тополе према аранђеловцу?
docsumann docsumann 16:15 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

antioksidant
Hausdorfovih topoloskih prostora

то је оно кад се запијеш вина на опленцу па кренеш бициклом од тополе према аранђеловцу?


misiš, od topole, od topole

pošto si pijan pa vidiš duplo
antioksidant antioksidant 16:19 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

misiš, od topole, od topole

петровић је једном хтео на мокру гору, па је позвао телефоном бео такси уместо амсс-а и питао за пут до равне горе. јовановић је то схватио као провокацију и обукао дрес црвене звезде.
princi princi 16:23 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

antioksidant
Hausdorfovih topoloskih prostora

то је оно кад се запијеш вина на опленцу па кренеш бициклом од тополе према аранђеловцу?

To! Najbliza referenca. Samo dok se krosnje ne dodiruju.
docsumann docsumann 16:25 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

јовановић је то схватио као провокацију и обукао дрес црвене звезде.


pričao sam već, al' moram jopet, o onom mom ludom drugaru koji je krenuo iz HN-a u dubrovnik 2000 i neke, na neki koncert, i pri tom stavio oko vrata zvezdin šal.
naravno, kad su ga opazili hrvatski carinici mu prirediše tretman kao da je Osama lično, turbanom i bradom.
pored ostalog, do detalja mu istrkeljisaše ruksak, i nađu tamo disk Rokera s Moravu, s omotom na kojem su njih četvorica sa sve šajkačama.
- šta ti je ovo? - pita crainik, misleći da su neke četničke pjesme
- pa, d best of
karabasbarabas karabasbarabas 16:27 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

antioksidant
Pa koja je sustinska razlika izmedju neke multinacionalke sa hiljadama i milionima shareholdera i drzave?

multinacionalka nikad ne bi zaposlila vucica osim u gvozdjari za 2 funte na dan?

Ovaj Apu Nahasapimapetalon ga kazu zaposlio.
antioksidant antioksidant 16:32 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

- pa, d best of

emsiemsi emsiemsi 16:41 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

angie01
a ne očiglednosti.


meni je ocigledno, da ako je neko mesto na paraleli koja se nalazi severno od Ekvatora- koji zaokruzuje najsiru tacku zemlje, obelezena sa N, za razliku od istog stepena, na paraleli juzno od Ekvatora, koja se pak obelezava S, pa kada se ukrsti sa meridijanom, istocno ili pak zapadno od Grinica- koji je granica istocne i zapadne hemisfere,naci, E/W, ti na globusu, ili mapi, nadjes tacku o kojoj pricamo.

Човек је покушао да ти каже нешто о разлици између конвенција и очигледности, но, ти очигледно удараш по своме - не увиђајући да то није исто.
Успут --- немој да се обесхрабрујеш, дај још, макар, 5 постова о истом.
emsiemsi emsiemsi 16:42 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
isto tako je moglo da bude dužina N-S, a širina E-W (kao da x,y osama zamjeniš naziv). jednako lako bi našla tačku na globusu.

E, sine, sad jos pocni da joj objasnjavas koncept mnogostrukosti, Hausdorfovih topoloskih prostora i lokalnih dekartovih koordinata, pa da svi polegamo.

Њој би и то било очигледно.
princi princi 16:46 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

:))))))))))))))))))
angie01 angie01 17:52 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

isto tako je moglo da bude dužina N-S, a širina E-W (kao da x,y osama zamjeniš naziv). jednako lako bi našla tačku na globusu.


jeste, isti je princip mreze- ali, ako je ustanovljena cinjenica, da se zemljina kugla polutarom deli na sever i jug i da te paralelne linije od te nulte, juzno i severno daju koordinate po meridijanima, ( gde se sa njima seku) neke trazene tacke, onda ispada da je ovo ipak jako logicno....al dobro:)
angie01 angie01 18:01 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Човек је покушао да ти каже нешто


carli, uzasno je smesno da mi ti objasnjavas sta je doks hteo da kaze,...prvo, sto je on meni svakako jedan od najomiljenijih likova odve, drugo, sto god da kaze, u smislu ne slaganja sa mnom, ja ne dozivljavam niti lose, niti pogresno, a najmanje kao razlog za neku komplikaciju i trece, slobodno me zaobidji svojim razumevanjem stvari, u kojem u poslednje vreme imas potrebu da maliciozno, ali zato ne bas vispreno, saljes meni neke poruke,...uvazi barem to, sto ja tvoje gluposti samo preskocim, ne dolivam na vatru tamo gde te ostali kace.
angie01 angie01 18:04 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
:))))))))))))))))))


pa vidi dr, sve je pocelo tako sto si ti lupio nesto, a ja nezno ispravila, pa je sada malo glupo da se smejes budalastinama koje Carli prosipa, prosto nije lepo, a mogla bih da pomislim i da si sujetan, kada koristis te fore.
princi princi 18:35 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

angie01
princi
:))))))))))))))))))


pa vidi dr, sve je pocelo tako sto si ti lupio nesto, a ja nezno ispravila, pa je sada malo glupo da se smejes budalastinama koje Carli prosipa, prosto nije lepo, a mogla bih da pomislim i da si sujetan, kada koristis te fore.

Dobro, bre, sta se odmah brecas, ako se covek malo nasmeje na tvoj racun, nece ti pasti kruna s glave.
angie01 angie01 18:43 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

ako se covek malo nasmeje na tvoj racun, nece ti pasti kruna s glave.


problem nije moja kruna, njeno padanje s glave- nego redosled stavri u ovoj diskusiji, sa neverovatno glupim krajem, gde ti, koji svakako nisi glup, prihvatas da se smejes na budalasto srocenu malicioznost- samo zato sto je meni upucena, sto, sve u svemu ostavlja ruzan utisak, jer, ja na ono, s cim smo poceli, nisam ni malo zlurado reagovala, iako je bilo mnogo vise razloga, pa u toliko pre-eto, to sam komentarisala.
princi princi 18:47 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

samo zato sto je meni upucena

Pobogu! Evo, bre, ja ne znam sta mi je bilo da se ovako nalupetam. To mi, ako hoces, od svega najsmesnije. Vidis da ne znam sta je geog. duzina sta sirina. Sto, bre, ljudi sve tako ozbiljno shvatate? Dajte malo opustenice.
niccolo niccolo 18:50 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
tadic je potpuni sarlatan. on je za predsednika skupstine akcionara, da gubi dane po golf terenima gde ne moze nista da zajebe.



Meni je prosle ili pretprosle godine bilo totalno sokantno kad sam video da je Vucic pozvao Radulovica da mu bude ministar ekonomije. Mislim, sta je cestiti Radule imao od pokrica? Par blogova, ostrascenost? Kolika dijabola moras biti da tako donosis odluke (mislim na Vucica), da tako nalazis saradnike? Kakav zivot moras voditi, sta ti se mota po glavi? Da li je Srbija stvarno u takvom qrcu? Mislim, dobro si ti jos i prosao. Zamisli da ti je zazvonio fontele i ono: Halo, Aleksandar Vucic ovde.


Pazi, ja sam već pisao na blogu - ima moj kolega neku rođaku koja je neki stručnjak za neko pitanje poljoprivrede u SAD, univerzitetski profesor. I u ono vreme joj stigao mail u ime Vlade Srbije joj ponudili da bude ministar poljoprivrede. Žena prvo mislila da je neki junk, posle je valjda i zvali. Ona pitala gde su nju našli, kaže guglovali...Ona na kraju odbila jer kaže žena, ja mogu da pomognem oko onoga što sam stručna ako vam treba, ali nemam ja pojma o administraciji, vođenju ministarstva i sl. Sve ovo saznam jedno dva meseca posle te rekonstrukcije kad me je kolega pitao o poreskom tretmanu nekog ugovora koji je trebalo da zaključi neki ugovor da bi valjda savetovala to u šta se razume. Ne znam ni da li je zaključila na kraju ili nije. Baš ću da pitam sutra.



heh <<<link

Hvala ti što si me podsetio na taj blog. Lepo sam ovim blogopičkama nudio da se kladimo u 50 evra da Vučić neće da smeni Radulovića, oni nisu smeli...mogao sam lepo da pokupim pare i bog da me vidi

imajući u vidu da kad ima manje prometa onda ima i manje prihoda po pdv-u onda ukupan efekat mere smanjenja rashoda budžeta nije milijarda već manji (jer dolazi i do samnjenja prihoda).

I ne samo pdv, već bude manji i profit pa manji i porez na dobit. A neko možda bude i otpušten, pa se onda smanje i porezi i doprinosi (a povećaju davanja, ako ima pravo na onu naknadu dok je nezaposlen...). A neko zbog pogoršanja odluči i da ne pokrene neki novi biznis o kome je razmišljao...bude tu raznih odluka.

Jedino analize nema (slično kao oko onoga što sam pisao u svom blogu)...
princi princi 18:52 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Pazi, ja sam već pisao na blogu - ima moj kolega neku rođaku koja je neki stručnjak za neko pitanje poljoprivrede u SAD, univerzitetski profesor. I u ono vreme joj stigao mail u ime Vlade Srbije joj ponudili da bude ministar poljoprivrede. Žena prvo mislila da je neki junk, posle je valjda i zvali. Ona pitala gde su nju našli, kaže guglovali...Ona na kraju odbila jer kaže žena, ja mogu da pomognem oko onoga što sam stručna ako vam treba, ali nemam ja pojma o administraciji, vođenju ministarstva i sl. Sve ovo saznam jedno dva meseca posle te rekonstrukcije kad me je kolega pitao o poreskom tretmanu nekog ugovora koji je trebalo da zaključi neki ugovor da bi valjda savetovala to u šta se razume. Ne znam ni da li je zaključila na kraju ili nije. Baš ću da pitam sutra.

Pa da. Ozbijna osoba se ne hvata u kolo s budalama. To je za ove prodavce magle tipa Djelic, Krstic, koji stave u CV 'ministar u vladi Srbije' i onda vitlaju s tim. Znam da mnogima zvuci nevereovatno ali te budalastine pale na zapadu.
antioksidant antioksidant 19:30 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

"te budalastine pale".
naravno da pale, zato bih ja i uzeo jorgoBankino mesto ali izgleda da jos uvek nije toliko ocajan da se okrene anonimnim ;-) mada strpljen, spasen vreme radi za mene (ne znam samo kako se pise cv ako si anoniman????? )
princi princi 19:32 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Guverner Narodne Banke Srbije: gospodin Reanimator!
ne znam samo kako se pise cv ako si anoniman?????

Ma sta ce ti CV. Treba ti samo imovinska karta, a to moze da ti sredi Krle s ortacima.
docsumann docsumann 19:53 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

ne znam samo kako se pise cv ako si anoniman?????

Ma sta ce ti CV.



jebo vas cv

ja se zovem milena marković
rođena sam jednog jutra u aprilu
majka je stigla da da doručak sestri i bratu
ispala sam uredno glavom i bila sam dobra beba
soba je bila mala i pregrađena ormarom na muški i ženski deo
sećam se kreveca sa mrežom i njih velikih kako idu tamo vamo
dok me neko ne uhvati i presvuče
onda sam suva i otac mi se smeje

i kad smo išli na selo pravio je tobogan kolima
tako što se zaletao na nizbrdicu
i skoro da nisam više tako nešto lepo doživela
osim ono kratko kad se napijem
pre nego što sve počne da se vrti

išla sam sa bratom na duge šetnje
pored reke preko mosta,
pa u grad
jednom sam stavila kanu na kosu
i pala je kiša
i crvena voda je krenula da curi niz moj vrat

i taj me stariji momak poljubio na stanici
i smejao se
a mirisao je na stari duvan i dop

i bila je stara peć u vajatu gde sam ja sedela satima
i čeze su bile
a onda bih legla na travu i gledala bagrenje
i nebo
topole i nebo

šljivik je bio, i kukuruz, i jako ladna reka,
i srebrne pastrmke

i rodila sam dete rano
i dojila sam dete dve godine
i on nije nikako počinjao da priča
i stalno je trčao i trčao

i živela sam sama u stanu koji je gledao na krovove
i kuvala sam, i smejala se, i trčala, i padala,
i preživela sam

ja se zovem milena marković
i odrasla sam na novom beogradu
onda sam otišla na đeram pijacu
pa sam se opet vratila na novi beograd
vrlo verovatno ću tu ostati i do samog kraja

ne znam da vozim bicikl
i ne znam da vozim kola
i jako teško računam
i znam vrlo malo stvari
i znam da ću do kraja
još manje da naučim
emsiemsi emsiemsi 20:01 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

angie01
ako se covek malo nasmeje na tvoj racun, nece ti pasti kruna s glave.


problem nije moja kruna, njeno padanje s glave- nego na redosled stavri u ovoj diskusiji, sa neverovatno glupim krajem, gde ti, koji svakako nisi glup, prihvatas da se smejes na budalasto srocenu malicioznost- samo zato sto je meni upucena, sto, sve u svemu ostavlja ruzan utisak, jer, ja na ono, s cim smo poceli, nisam ni malo zlurado reagovala, iako je bilo mnogo vise razloga, pa u toliko pre-eto, to sam komentarisala.

Добро --- ја сам глуп !
То можда није очигледно, али ти би хтела да то постане конвенција.
princi princi 20:03 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

milena marković

Jes da bi mogla malo da koristi onaj happify app, ali porodica Markovic, generalno, za svaku pohvalu. Kad bi pravio partiju u Srbiji, Predrag bi mi bio doglavnik (no pun intended).
milisav68 milisav68 21:41 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

antioksidant
(ne znam samo kako se pise cv ako si anoniman????? )

Ovako.

antioksidant antioksidant 22:10 28.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

slicno misli i radulovic. eto nasli ste zajednicku tacku.
emsiemsi emsiemsi 06:21 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

svarog
a slobodno trziste, poptpuno neusmereno dovodi do vrlo efikasne alokacije resursa na kratke staze uz gomile potencijalnih pitanja na duze staze.



ne, ne mislim ja na anarhiju, već više na minarhiju. To podrazumeva malu, ali jaku državu koja pre svega štiti čoveka, njegovu porodicu i imovinu iz čega proizilazi poštovanje ugovora itd. Da ponovim, jaku državu koja će postaviti pravila malobrojna i jednostavna i koja će ih nemilosrdno primenjivati.

I znaš kako kaže Kejnz na dugi rok svi smo mrtvi

Да буде мала, а истовремено и јака ?
Држава мора да буде оптимална, односно, одговарајућа, уз стални рад на њеном унапређивању (и обуздавању).
bene_geserit bene_geserit 06:32 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
Da, naravno. Ali to je uobicajeno da cim malo pocnes da kritikujes i ukazujes na manjkavosti nekog koncepta, strana koja brani taj koncepta odmah pocne da te etiketira (nacos, komunjara, Marsovac, idi tamo odakle si dosao...).

Izmisli covek mrtav ladan da ga je neko etiketirao, ili je u pitanju neka davna istorija nevezana za ovaj blog?
princi
Wisdom of the crowds i generalno preispitivanje svakog stava 'eksperata' je, na primer, autenticno trzisni i slobodarski pristup resavanju drustvenih problema. Ali ajde sad objasni ti to nekoj beni, nekom Radulovicu ili, ne daj boze, Krsticu.

E ovo je vec etiketiranje. Hvala.
bene_geserit bene_geserit 06:59 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
Pa da. Ozbijna osoba se ne hvata u kolo s budalama. To je za ove prodavce magle tipa Djelic, Krstic, koji stave u CV 'ministar u vladi Srbije' i onda vitlaju s tim. Znam da mnogima zvuci neverovatno ali te budalastine pale na zapadu.

Imamti u CVu da si bio ministar u vladi zemlje od 7M ljudi je ozbiljna stvar, koliko god ta zemlja bila neozbiljna.
antioksidant antioksidant 09:51 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

bene_geserit

Imamti u CVu da si bio ministar u vladi zemlje od 7M ljudi je ozbiljna stvar, koliko god ta zemlja bila neozbiljna.

tako je. nadam se da ti je sad jasnije zasto je radule i pristao da proba da spasi srbiju ali mu nisu dali :)
princi princi 12:29 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Izmisli covek mrtav ladan da ga je neko etiketirao, ili je u pitanju neka davna istorija nevezana za ovaj blog?

Ma, manijak, bre, pusti ga.
hajkula1 hajkula1 15:41 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

srdjan.pajic
docsumann
Komunisti, bre, nisu mogli da shvate da ljudi pisaju i seru. Zato danas u Beogradu nigde nemas javnog WCa i svuda su zapisani parkovi.


a u Moskvi (rusi inače mnogo vole pse) niko ne skuplja pseće kake, pa kad se na proljeće otopi snije u parkovima, sa svim onim zamrznutim govancetima koja su preživjela zimu, pomenuti parkovi se pretvore u fekalna minska polja.


Ovako je bilo i Budimpešti (dok još nisu bili EU), i u Bukureštu. Mada je tu možda u pitanju i sistem za prirodno djubrenje zelenih gradskih površina, doduše nedovoljno usavršen, pa su i sive betonske površine bivale nadjubrene, kao kolateralna šteta.



I u Parizu, na primer.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 18:13 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
tadic je potpuni sarlatan. on je za predsednika skupstine akcionara, da gubi dane po golf terenima gde ne moze nista da zajebe.



Meni je prosle ili pretprosle godine bilo totalno sokantno kad sam video da je Vucic pozvao Radulovica da mu bude ministar ekonomije. Mislim, sta je cestiti Radule imao od pokrica? Par blogova, ostrascenost? Kolika dijabola moras biti da tako donosis odluke (mislim na Vucica), da tako nalazis saradnike? Kakav zivot moras voditi, sta ti se mota po glavi? Da li je Srbija stvarno u takvom qrcu? Mislim, dobro si ti jos i prosao. Zamisli da ti je zazvonio fontele i ono: Halo, Aleksandar Vucic ovde.


Pa kad nema koga. To su potezi ocajnika.

Najvisi funkcioneri SNS-a:

Tomislav Nikolic - instant diploma i magistratura na fantomskom fakultetu

Jorgovanka Tabakovic - magistrirala u Pristini (ne mogu da nadjem gde je diplomirala), a doktorirala na Univerzitetu Educons - na Wikipediji ladno pise da je doktorirala na Univerzitetu Novi Sad. Pa me sad zanima sta je tu zaista tacno.

Stefanovic, Dr Shone - ...

Mali, Dr Sinisa - ...

Aleksandar Martinovic - svoje sopstvene naucne radove plagirao - izdavao jedan te isti rad pod raznim naslovima i zahvaljujuci tom ucinku dobio poziciju na Pravnom fakultetu

To su najveci strucnjaci kojima je AV okruzen. Njemu je svako ko ima pravo a ne lazirano znanje potreban, pa makar i iz druge oblasti. Za ovakve kadrove Sasa Radulovic je Ajnstajn.

Jedina u tom okruzenju koja ima realne kvalifikacije je Zorana Mihajlovic, i to se vidi iz svemira.
predatortz predatortz 18:19 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Jedina u tom okruzenju koja ima realne kvalifikacije je Zorana Mihajlovic, i to se vidi iz svemira.


Ali je sjebala sve što je dotakla. Meni, među Naprednjacima, jedino Selaković liči na intelektualca.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 18:26 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

predatortz
jedino Selaković liči na intelektualca.


Jao nemoj molim te.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 18:31 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

predatortz
jedino Selaković liči na intelektualca.


E da, ali pazi ja i ne trazim da budu intelektualci, to nije potrebno. Ako jesu, dobro jeste, ali nije neophodno. Dovoljno je da budu strucnjaci.
Da bude intelektualac se trazi eventualno od ministra za kulturu i sta ja znam, mozda jos neke. Sta ima ministar za energetiku da bude intelektualac?
predatortz predatortz 18:35 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Sta ima ministar za energetiku da bude intelektualac?


Pa, malo šira shvatanja od poznavanja prenosa električne energije od tačke A do tačke B mu ne bi škodila.
Važi i za ostala ministarstva.
Operativci treba da vode stručne službe u ministarstvima, ministar bi trebao da razmišlja malo šire od toga. Da ne kažem da bi trebalo da ima neku viziju...
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 18:41 29.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

predatortz
Sta ima ministar za energetiku da bude intelektualac?


Pa, malo šira shvatanja od poznavanja prenosa električne energije od tačke A do tačke B mu ne bi škodila.
Važi i za ostala ministarstva.
Operativci treba da vode stručne službe u ministarstvima, ministar bi trebao da razmišlja malo šire od toga. Da ne kažem da bi trebalo da ima neku viziju...


Nemam ja nista protiv sireg, ali ja upravo govorim da mi nemamo ni uze.
Da mi prvo nadjemo ljude koji se razumeju u "prenos energije od tacke A do tacke B" pa cemo onda da trazimo i ljude sa vizijom. Mi do tog mosta jos nismo dosli.
grmfrm grmfrm 08:27 30.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Mislim, koja je drustvena korist od nekog bilmeza koji se izdrzava iskljucivo od izdavanja stanova?


Ako je bilmez nikakva, osim poreza koji placa. Ako nije, ambicije ce doneti rezultate.

Na kraju jedan Donald Trump je upravo tako i posta kapitalista, kroz nekretnine ali je bio motivisan i ambiciozan pa je "izasao iz kuce".
hajkula1 hajkula1 09:45 30.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

princi
svarog
bezvezno raspodeljeno bogatstvo.


misliš da je meritokratija bezveze?

Meritokratija je za income. Bogatstvo se odnosi na akumulisano (tacnije, nasledjeno). Mislim, koja je drustvena korist od nekog bilmeza koji se izdrzava iskljucivo od izdavanja stanova?

Verujem u onaj Piketijev r>g i mislim da je to neophodno korigovati za dobrobit svih. (I, pazi, to ne kazem kao proleter.)



Znači, zalažeš se za progresivno oporezivanje?
Ja, da.
Prekomerna akumulacija i koncentracija kapitala, kapital postaje mrtav. (Meni se sviđaju i njegove merdevine.)


Malo mi je krivo što Piketi bere sve lovorike, otkrio rupu na saksiji Hvala okolnostima (...) da se takva knjiga pojavi, da i ja imam argument u raspravama.
bene_geserit bene_geserit 06:57 31.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

emsi
Човек је покушао да ти каже нешто о разлици између конвенција и очигледности, но, ти очигледно удараш по своме - не увиђајући да то није исто.
Успут --- немој да се обесхрабрујеш, дај још, макар, 5 постова о истом.

Vidis problem je u sledecem - nije bitno to sto je angie01 pokazala nerazumevanje elementarnih stvari pa joz naziva to neslaganjem sa njom i jos je pri tome uporna pa se svadja u 10 komentara.
Angie01 je pal koji je na istoj politickoj liniji sa drugarima ovde.
Provlacenje nje kroz toplog zeca nije popularno.
S' druge strane, da si ti recimo isto to odvalio, bilo bi zabavno kako bi prosao.
Nije ti ovo blogo-utopija pa da bude bitno samo sta je neko rekao, bitno je i ko je to rekao ...
bene_geserit bene_geserit 07:05 31.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

svarog
Pa porez na prihod od kapitala.


To već postoji ali ne radi posao.
Pričalo se o Tobinovom porezu na kratkoročne (spekulativne) finansijske transakcije. Ali kapital je fluidan. Taj porez morao bi biti uveden u (skoro) celom svetu u istoj meri da bi funkcionisao. Drugo, poreski "savetnici" su po pravilu kreativniji od poreznika (da ne govorimo o malim zemljama). Treće uticaj finansijskog kapitala na zakonodavce je ogromantan
Ne vidim da se to može primeniti

Meni je interesantno kada levicari krenu sa pricama o inequality, uvek su tu neki bilijarderi (uvek nacrtani kao bilmezi koji pare, koje nezasluzeno imaju, arce na gluposti) i naravno neko crnce koje bere kakao na suprotnoj strani spektra.
I onda povecaju poreze "da to poprave".
Bilijarderi i dalje ostaju neokrnjeni, crnce i dalje bere kakao, oporezivanje capital income ostane isto, a cenu plati visa srednja klasa koja zivi od labor income, a pare odu ugojenoj birokratiji da se jos malo razmnozi.
svarog svarog 15:28 31.10.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

Pa dobro, ali imaju plemenite namere i žele da spasu svet, doduše tuđim parama. Ali, pa šta, niko nije savršen
emsiemsi emsiemsi 10:35 01.11.2014

Re: tako posmatrjući možemo se pitati šta je c

bene_geserit
emsi
Човек је покушао да ти каже нешто о разлици између конвенција и очигледности, но, ти очигледно удараш по своме - не увиђајући да то није исто.
Успут --- немој да се обесхрабрујеш, дај још, макар, 5 постова о истом.

Vidis problem je u sledecem - nije bitno to sto je angie01 pokazala nerazumevanje elementarnih stvari pa joz naziva to neslaganjem sa njom i jos je pri tome uporna pa se svadja u 10 komentara.
Angie01 je pal koji je na istoj politickoj liniji sa drugarima ovde.
Provlacenje nje kroz toplog zeca nije popularno.
S' druge strane, da si ti recimo isto to odvalio, bilo bi zabavno kako bi prosao.
Nije ti ovo blogo-utopija pa da bude bitno samo sta je neko rekao, bitno je i ko je to rekao ...

Што !?
Ја баш волим да причам о себи (и дуги о мени), јер је тада вероватноћа да повредим друге најмања.
Ангие01 и свим њеним другарима овде жалим све најбоље --- као и свим осталим блогерима (као и свим људима света и да буде мир, да рата никада не буде ...).
На жалост, ако неко лупарда (елементарно, ефемерно, рудиментарно, или на нивоу), волим да приметим.
Ништа више.
iqiqiq iqiqiq 20:43 28.10.2014

samo

da u prolazu pohvalim tekst, jedan od boljih u poslednje vreme, ne na blogu, nego u konkurenciji sa komercijalnim novinama...bas sam se pitala kako da se nikome od toliko ekonomista ne omakne da malo opisu i druge aspekte te stednje koju "hvalite me usta moja" toliko ovih dana vrte po medijima da je u domenu onog aparata u busu "molimo putnike da validiraju svoju kartu" pa ukrug...
niccolo niccolo 20:45 28.10.2014

Re: samo

u domenu onog aparata u busu "molimo putnike da validiraju svoju kartu"

A jel još uvek dele čokoladice?
princi princi 11:45 29.10.2014

Kao sto rekoh u jednoj prepisci

SRadule me po mesijanskoj zanesenosti, antibirokratskom potencijalu i olako obecanim brzinama najvise podseca na Slobceta iz vremena antibirokratske revolucije. Ima dosta i drugih elemenata: zanesene, sredovecne i pozrtvovane zene koje su spremne da ga brane po svaku cenu, zaneseni umetnici koji vide priliku da nesto ucare, zamlate koje se najzad za nesto pitaju u zivotu... Doduse, to mesijanstvo je za sada ograniceno samo na Blog.

I to jos jednom potvrdjuje onu tezu Duncana Wattsa da je istorija produkt slucajnih dogadjanja koja se potpuno slucajno ispinuju i postanu kljucna za nesto sto ce se desiti (odnosno potpuno irelevantna s obzirom na ono sto se nikad nece ostvariti). Ako se ova radulomanija prosiri po Srbiji, mozda ce njegovi rani uradci po blogovima postati novi Kapital (ili Mein kampf).
hajkula1 hajkula1 00:02 30.10.2014

Re: Kao sto rekoh u jednoj prepisci


Utisak nedelje koji nije objavljen 20.02.2011 TVB92

Zanimljivo između ostalog i zato što Slobodan Ilić takođe pominje neregularne subvencije i za njih optužuje Mlađana Dinkića...








(...Dolazi Dinkić, ničim izazvan izjavljuje da će država subvencionisati... )


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana