Gradjanske inicijative| Kultura| Ljudska prava| Sex| Život

Munje i Gromovi

Obren Markov RSS / 25.08.2011. u 11:15
Šetalište. Gromu prilazi cura u neko letnje 'aljinče. Iz daljine sam je primetio, hoda okolo, presreće ljude, a onaj onako plastični štand joj je u blizini. Grom, mada ako ćemo pravo prilično kabast, izgleda pristojno i civilizovano (ja ne bih rekao lepo, to je nešto drugo), pa ljudi nemaju respekt kad mu se obraćaju.

- Dobar dan, ja sam ta-i-ta, skupljam podršku za našu akciju, mi smo znate iz nevladine organizacije te-i-te, pa ako biste se i vi pridružili svojim potpisom... - poče ona, isprsila se, plus taj osmeh koji gvozdena vrata otvara. Grom refleksno odgovara smeškom...
- O kakvoj akciji je reč... ?
- Pa znate, skupljamo potpise podrške protiv nasilja nad ženama.
- Dobro, to je u redu, ali uvek sam se pitao što te stvari razdvajati, ja sam protiv sveg nasilja (uopšte nisam siguran da li je Grom tu sad ozbiljno mislio da se raspravlja, ili je u pitanju bio tek pokušaj zapodevanja razgovora u svrhu blagog flertovanja plus produženja prilike za buljenje u dekolte znalački odmerene veličine)
- Mi skupljamo potpise protiv ugrožavanja žena. Žene su najugroženije nasiljem.
- Ama slažem se, ali kad bi se borili protiv sveg nasilja, onda bi se borili i protiv nasilja nad ženama, zar ne ? I onda bi nam svima svet bio bolje mesto ? - uporan je Grom. Ume biti takav. Ja doduše cenim da je u pitanju ona vrsta spike zbog koje izvesno neće lupiti još jednu crticu iznad kreveta, al' ko mene pita.

Kratka tišina, stajanje i međusobno gledanje...

- Dobro, gospodine, hoćete li potpisati našu peticiju protiv nasilja nad ženama - ton se pojačava, a sa lica anđeoski osmeh nestaje
- Ne, ne želim, hvala, ja ne odvajam nasilje nad ženama od ostalog nasilja - Grom je, reklo bi se, sad već iznerviran
....
(ona se okreće na peti, na trenutak se čini da će otići, ali se samo udaljava par koraka)
(pa onda glasno, nek' se čuje)
 
Zbog takvih kao što ste vi ovakve peticije i moramo da pravimo. Vi olakšavate nasilje nad ženama !
 
Odlazimo, dok se ja mislim kako bi za kasniju priču prijateljima bilo odlično da ja sada odem tamo, potpišem šta treba, i doviknem Gromu nešto kao nasilniče zato si se i razveo


Komentari (128)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 22:39 25.08.2011

Re: e, gari...

Postoji krivično delo silovanja. I nasilja u porodici. I mobingovanja. I nanošenja teških fizičkih povreda, na primer. Sva ta nasilja su podjednako strašna i kada su žrtve žene i kada su žrtve muškarci. Nemam razumevanja za izdvajanje nasilja nad ženama u poseban zakonski okvir, tretman ili bilo šta slično, jer ja želim da muškarci, deca, starci, homoseksualci, šta god... budu podjednako zaštićeni kao i žene. U tom smislu, potpuino podržavam Gromov odgovor.
Nemoj zabortaviti: kada god daš nekom specijalna prava i status, ujedno mu nameštaš priliku da ispolji sve svoje najgore osobine - jer se takva vrsta prava može i zloupotrebiti. Kada takvu priliku podastreš pred 52% žitelja na koje se zakoni uopšte odnose, dobijaš gotovo nerešiv problem.

Svako nasilje mora biti primereno kažnjeno, bez obzira na naciju, veru, pol, uzrast, obrazovanje, seksualnu orijentaciju... onoga ko je žrtva nasilja, i onoga ko je sproveo nasilje.

I još: Svaka pozitivna diskriminacija rađa negativnu. Oprezno koristiti !


zipa kad potpisujem svaku obrenovu.


mikimedic mikimedic 22:44 25.08.2011

Re: e, gari...

Pošto već oboma matematička logika bolje ide od pravničke (ovo je, kada ja to kažem, kompliment, da ne bude zabune ), hajde da to konačno rešimo:

Neka je skup A - nasilje nad ženama
Neka je skup B - porodično nasilje

Koliko ja shvatam, skup A nije jednak skupu B, niti je njegov podskup.

Postoji porodično nasilje koje nije nasilje nad ženama, nego nad muškarcima - ili grešim ?
Postoji i nasilje nad ženama koje nije nasilje u okviru porodice, ali se dešava zato što je neko - žena. Ili grešim i tu ?

'Aljinče iz priče nije spominjala nasilje u porodici, nego nasilje nad ženama. Da je spomenula nasilje u porodici, bez problema bi dobila dva potpisa. U tome i jeste jedna od poenti ove priče.


kada bi pravnici (a i zakonodavci pogotovo) malo cesce primenjivali logiku, verovatno bi srbija bila bliza idealu pravne drzave.

ali ne verujem da mnogo pravnika ima veze sa logikom, a kamoli matematikom.
na zalost.

iskreno, ja bih na prvu godinu pravnog uveo matematiku 1 ako ne sa masinca ono bar sa ekonomskog.

preporuka obrene.


mikimedic mikimedic 22:48 25.08.2011

Re: e, gari...

Skup A JE skoro JEDNAK skupu B, a čini njegov podskup najvećim delom to ti i pričam - "nasilje nad ženama" se pominje samo u okviru tog skupa. Naziv "porodično" je zbog mesta gde se nasilje događa i zbog rodbinske veze nasilnika i žrtve (jasno pobrojano u zakonima,i krivičnom i porodičnom).
NE POSTOJI neko drugo nasilje koje je u zakonu definisano tako da se vrši SAMO ZATO što je u pitanju žena


a sta cemo sa onom razlikom izmedju skupa A i skupa B? jel ta razlika ne spada u nasilje u porodici?


Obren Markov Obren Markov 06:44 26.08.2011

Re: e, gari...

Izvini.
Htela sam samo da dam primer tako da bude sasvim očigledno šta pričam o "vrstama nasilja", ništa više.

Ma... Znamo se
I hvala ti na učešću ovde, zaista.
Obren Markov Obren Markov 06:48 26.08.2011

Re: e, gari...

iskreno, ja bih na prvu godinu pravnog uveo matematiku 1 ako ne sa masinca ono bar sa ekonomskog.

vidi sad kad za ovo i ja tebi preporuku
(e, jesmo vojvode & serdari ovaj put, al šta sad)
mikimedic mikimedic 08:30 26.08.2011

Re: e, gari...

vidi sad kad za ovo i ja tebi preporuku
(e, jesmo vojvode & serdari ovaj put, al šta sad)



Jukie Jukie 08:36 26.08.2011

Re: e, gari...

gordanac

I sada ja imam pitanja za tebe: .

Ovo je vrlo zanimljiva situacija jer ne vidim da je iko dalje u komentarima napisao da se ne bi složio sa tobom, iako rezultati istraživanja pokazuju da se više od 1/2 ljudi u Srbiji bar delimično ne slaže sa tim što si napisala; mislim da je to zato što ne žele da se svađaju sa tobom ovde po blogu i onda ćute. Nije društveno prihvatljivo ovde javno reći suprotno (ili bar 90 stepeni ukoso) od onoga što si ti navela. Plaše se da kažu šta imaju da ne dobiju pljusku.

Biljana 77 Biljana 77 09:34 26.08.2011

Re: e, gari...

'Aljinče iz priče nije spominjala nasilje u porodici, nego nasilje nad ženama. Da je spomenula nasilje u porodici, bez problema bi dobila dva potpisa. U tome i jeste jedna od poenti ove priče.

Aham... a u redu je nasilje nad ženama van porodice? Da li ti je poznato u kom obimu su žene žrtve trgovine ljudima? Od najranijeg uzrasta? Da banalizujemo - žene prisiljene na prostituciju trostruke su žrtve, makroa (organizatora, vlasnika, zoviskotakakogodhoćeš), korisnika usluga (uglavnom fini porodčni svet) i društva koji ih stigmatizuje kao kurve-šta su tražile to su i dobile. I da, postoje i muškarci koje su žrtve istih tih zloupotreba, samo društvo njih gleda dvojako- ili kao jebače uspele u životu ili mučenike, nikako kao kurve koje su dobile to što su tražile.

Sve u svemu, tekst je razočaravajuće sviranje ... jer slične tirade o kvazi-ne/tolernaciji prema svemu a ne samo prema ovome ili onome slušam svaki dan od onih što im ne smetaju pederi nego samo da se ne ljube na ulici, od onih što nemaju ništa protiv Cigana, samo su im gadni oni što žive u kartonima i sl.

Nasilje nad ženama je široko rasprostranjeno i u velikoj meri društveno prihvatljivo. Nađi mi još jedan oblik nasilja bilo koje vrste koji je toliko rašren i na koji sa jednakom neizainteresovanošću ili čak odobravanjem gledaju društvo i institucije.
Obren Markov Obren Markov 09:40 26.08.2011

Re: e, gari...

Aham... a u redu je nasilje nad ženama van porodice? Da li ti je poznato u kom obimu su žene žrtve trgovine ljudima? Od najranijeg uzrasta?

Nemam pojma, pojasni mi
paki_i_paki paki_i_paki 13:41 25.08.2011

problem aktivizma

Problem aktivizma u srbiji što likovi i likuše to doživljavaju kao jedino mesto gde ima neke love u opštoj besparici.Tipa nisam baš toliko glupa da budem kasirka pa ajd da radim na širenju prava i borbi protiv nečega.
volonterski posao kao profesionlna djelatnost
kej akaunt za žrtve preljube :)
a efikasnost im je kao fb grupa "popmozimo djetetu rođenom sa dve ruke da mu naraste treća"
abrasax abrasax 14:57 25.08.2011

DILEME

[
Evo nekih od nedoumica koje imam vezi sa NVO sektorom/ima:

quote]Problem aktivizma u srbiji što likovi i likuše to doživljavaju kao jedino mesto gde ima neke love u opštoj besparici.

Je li to, u opštoj besparici, jedino sigurno, ili jedino nesigurno mesto gde se može zaraditi? Čini mi se da je ovo kamen spoticanja oko poimanja prirode delovanja aktivista, bar jednom delu ljudi, no biće da je to statistički marginalan broj.

Tipa nisam baš toliko glupa da budem kasirka


Što bi rekli: "moderan, dinamičan život koji pleni".

pa ajd da radim na širenju prava i borbi protiv nečega.


A ima i ovoga, rekla bih:

Toliko sam glupa da u ovoj opštoj besparici, usred ličnih problema - sopstvenih i mojih bližnjih, ja radim ovaj posao.

volonterski posao kao profesionlna djelatnost


To se kaže krađa.


kej akaunt za žrtve preljube :)

Za ovo sam glupa da razumem. "Preljubno nasilje" mi je neodgovarajuća kategorija. A i višak u ovoj priči.

a efikasnost im je kao fb grupa "popmozimo djetetu rođenom sa dve ruke da mu naraste treća"

O ovome smo pričali.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:45 25.08.2011

Grom i Pakao

Podseti drugara na staru mudrost:

"Hebo, ne hebo, qrcu vreme prolazi".

ekskjuz maj frenč.
drnzvrc drnzvrc 18:36 25.08.2011

Re: Grom i Pakao

U drugom slučaju mnogo brže, nego u prvom.
Taska Dana Taska Dana 19:02 25.08.2011

Podrska

Ja sam bila zrtva nasilja u porodici. Moj bivsi muz je mene i nasu decu lagao, psihicki i fizicki maltretirao ( ovo popdrazumeva horor situacije na ivici zivota i smrti), ucenjivao nas i uslovljavao na najruznije nacine sa ciljem da prihvatimo njegove prioritete, stajao nam na putu licnog razvoja.
Mene je na kvarno zatrudnjivao, silovao, varao sa drugim zenama, pljackao me je i emotivno i materijalno bez pardona. Kontrolisao me je uglavnom fizickim nasiljem i pretnjama. Nekoliko puta sam pokusala da dobijem pomoc od policije i socijalnih ustanova ali bez ikakvog uspeha. Nisu ga ni priveli. Njegova manipulativna priroda je fascinantna pa su milicija ili nasi socijalni radnici pa cak i lekari bili i ostali mala sala za njega.Danas se seta ulicama Beograda i predstavlja se kao fini gospodin. Nadam se da nikog ne zlostavlja, pa makar i iz licne koristi...iako je i to odvratno a cemu je takodje sklon.A on je u stvari kriminalac po svim propisima i trebalo bi da bude kaznjen za svoja dela. Ja mozda nemam vise sanse da ga privedem zakonu i kazni ali ce mozda neke druge zene imati , ne samo srecu vec i nacin da se na vreme zastite od nasilnika.
Zato dajem podrsku svakom ko hoce nesto da uradi na planu zastite zena od nasilja u porodici.
Inace sam protiv svakog vida nasilja i ne mislim da su muskarci jedini i koji zlostavljaju u porodici.
Moj bivsi muz je imao izuzetno agresivnu i manipulativnu majku dok mu je otac bio tih i miroljubiv covek i bio je uzasno maltretiran od nje. Nasilje se uci u porodici. Stop nasilju u porodici. Stop nasilju nad zenama. Stop nasilju nad decom! Deca su buducnost sveta. Kakva su nam deca takva ce nam i buducnost biti. Nek se onda uce na dobrom primeru.
drnzvrc drnzvrc 20:32 25.08.2011

Munje i Gromovi

Meni je stvarno žao što je naša svakodnevnica puna loših iskustava žena u porodici.

Međutim, bar koliko sam shvatio, u ovom blogu je reč o nečemu drugom. Dakle, prikazana je jedna, uslovno rečeno, crnohumorna epizoda koja osvetljava “branitelje ugroženh žena” sa druge strane, kao osobe nedorasle realnim životnim situacijama.

Na žalost, kao i gospođica koja slepo i subjektivno sprovodi nalog “centrale” na terenu, tako se i većina čitalaca “peca” na nasilje nad ženama. Ali, ovde je to promašena tema.
Taska Dana Taska Dana 23:02 25.08.2011

Re: Munje i Gromovi


Dzabe sto je nekom zao dok se nesto na tom planu ne uradi.

Ovo je mozda blog o onima koji nisu dorasli zivotnim situacijama ali se kao takav vrlo dobro uklapa u primer kako nesvesnost, neozbiljnot, aljkavost, nepripremljenost a nadasve nemar i nedostatak prave akcije pravi ogromno slobodno mesto nasilju nad zenama ili bilo kom nasilju.

Smesna je ona izreka...molim te nemoj vise da me branis....ali je veoma utemeljena u nasem druztvu i niko zapravo zaista ne kapira koliko je to crno a ne crni humor.

Tekst je ukazao na dilentantizam u krajnje ozbiljnoj situaciji koja zasluzuje temeljno i kategoricno i brzo resenje.
Obren Markov Obren Markov 06:52 26.08.2011

Re: Munje i Gromovi

Međutim, bar koliko sam shvatio, u ovom blogu je reč o nečemu drugom. Dakle, prikazana je jedna, uslovno rečeno, crnohumorna epizoda koja osvetljava “branitelje ugroženh žena” sa druge strane, kao osobe nedorasle realnim životnim situacijama.

Na žalost, kao i gospođica koja slepo i subjektivno sprovodi nalog “centrale” na terenu, tako se i većina čitalaca “peca” na nasilje nad ženama. Ali, ovde je to promašena tema.

Ako smem da se umešam kao onaj koji je to i piskarao, odgovor je da, i za jedno i za drugo. Al' ne bi bilo zabavno da se tema ne promašuje na angro - onda bi ispalo da svi mislimo isto
drnzvrc drnzvrc 16:00 26.08.2011

Re: Munje i Gromovi

Upravo tako. Ja se držim “demokratske” devize: svako ima pravo na svoje mišljenje, ali ne i na različito od mojeg.
fantomatsicna fantomatsicna 06:22 26.08.2011

Ja bih!

Iz mesta potpsiala takvu peticiju, zato sto je nasilje nad zenama i te kako prisutno
u svim sredinama..i ako nista drugo sakupljanjem potpisa se skrece paznja na ovaj problem u drustvu
perunns perunns 09:27 26.08.2011

Munje i gromovi

Pa... nisam nesto vest .. pa treci put pisem komentar .. nadam se da ce se ovaj videti heheh..

Kao gore pomenuti Grom, cisto da pojasnim/izkomentarisem situaciju.

Stvar je dosta jednostavna ... 99.99% ( neka je toliko ) od ukupno zrtvi nasilja u porodici su zene.. .0.01% ostali... Zasto praviti razliku .. nasilje je nasilje ... Zasto iz jedne diskriminacije ici u drugu ? Pri tom ne mislim da treba zataskati proslost i sta su sve zene prosle i prezivele u porodici. Da je devojka skupljala prilog ( da.. bio je prilog a ne potpis.. ali svejedno ), dobila bi dosta novca od mene.. i 99.99% bi otislo zenama... i sve ok.. mislim da tako i treba.

Nadam se da ce se ovaj komentar videti... cetvrti ne verujem da cu pisati haha ...
nimark nimark 09:40 26.08.2011

Re: Munje i gromovi

perunns
Pa... nisam nesto vest .. pa treci put pisem komentar .. nadam se da ce se ovaj videti heheh..

Kao gore pomenuti Grom, cisto da pojasnim/izkomentarisem situaciju.

Stvar je dosta jednostavna ... 99.99% ( neka je toliko ) od ukupno zrtvi nasilja u porodici su zene.. .0.01% ostali... Zasto praviti razliku .. nasilje je nasilje ... Zasto iz jedne diskriminacije ici u drugu ? Pri tom ne mislim da treba zataskati proslost i sta su sve zene prosle i prezivele u porodici. Da je devojka skupljala prilog ( da.. bio je prilog a ne potpis.. ali svejedno ), dobila bi dosta novca od mene.. i 99.99% bi otislo zenama... i sve ok.. mislim da tako i treba.

Nadam se da ce se ovaj komentar videti... cetvrti ne verujem da cu pisati haha ...


Hm, 99,99% od ukupnih žrtava FIZIČKOG nasilja u porodici su žene i deca.
Procenti NASILJA (fizičkog i psihičkog) u porodici su malo drugačije raspodeljeni ( na žene, decu i muževe)
perunns perunns 09:53 26.08.2011

Re: Munje i gromovi

Ma lupio sam procente... u krajnjem slucaju su nebitni za celu pricu :)
Obren Markov Obren Markov 10:10 26.08.2011

Re: Munje i gromovi

Procenti NASILJA (fizičkog i psihičkog) u porodici su malo drugačije raspodeljen

Preciznije, maltretiranja, ne baš nasilja.
Ipak, u osnovi podržavam ovaj stav. U ovom trenutku, u našem društvu je dominantna ideja po kojem je nasilje apsolutno nedopustivo (što podržavam), dok je emotivno i drugo psihičko maltretiranje gotovo bezopasno (što smatram krajnje problematičnim pogledom na stvari).
buckoalisac buckoalisac 10:40 26.08.2011

Da li zna neko ?

Koliki procenat iz budžeta izdvaja vlada za NVO ?
Jukie Jukie 11:17 26.08.2011

Re: Da li zna neko ?

buckoalisac
Koliki procenat iz budžeta izdvaja vlada za NVO ?

Verovatno mali, zato se i zovu NVO.
Mislim da je "moja" NVO aplicirala sa nekoliko projekata na raznim nivoima (grad, opština itd. - tako da to valjda i nisu pare od vlade republike) a prošao je samo jedan mali projekat u kome ja i ne učestvujem...
buckoalisac buckoalisac 21:31 26.08.2011

Re: Da li zna neko ?

Jukie
buckoalisac
Koliki procenat iz budžeta izdvaja vlada za NVO ?

Verovatno mali, zato se i zovu NVO.
Mislim da je "moja" NVO aplicirala sa nekoliko projekata na raznim nivoima (grad, opština itd. - tako da to valjda i nisu pare od vlade republike) a prošao je samo jedan mali projekat u kome ja i ne učestvujem...


Žao mi je što nisi dobio projekat, to samo znači da ovi što su raspisivali konkurse ne umeju da procene šta su najbolji projekti i ko su najbolji izvođači projekata.

Da li neko zna cifre ili procente iz budžeta ?
miloradkakmar miloradkakmar 17:55 26.08.2011

Sudar

Mene juče dve ženske lupile motorom. Taman što sam siš'o s' pešačkog, koji je regulisan semaforom, prednji točak i deo blatobrana završili iznad skočnog zgloba leve noge.
Pogledam ih, a one se šćućurile i smejulje se Morale smo da naglo skrenemo , onaj hteo da nas pogazi. Pa, baš u moju levu nogu, što niste udarile u semafor?! I, još vas dve na mene jednoga?! Jel' Vam treba odšteta?! Gledam ih, a one se i dalje smejulje. Očima im pokažem da beže, pijačni dan, ima svedoka, a i policija je tu. Vidni tragovi na levoj nozi. Srećom išao sam u skraćenim hlačicama, pa nema materijalne štete, oguljenu kožu, vidne ranice ne računam.
Nisam uzeo ni broj telefona, ni zabeležio registraski broj motora, za odštetu, ostao mi je samo njihov blaženi osmeh.

P. S. Odoh , sad će moje tri sa bazena, treba pripremiti večeru.
Obren Markov Obren Markov 23:46 26.08.2011

Re: Sudar

Nisam uzeo ni broj telefona

Neodgovorno ponašanje u saobraćaju

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana