Single Issue-state, party, movement, society....

Jelena Milić RSS / 31.07.2007. u 11:14

Slušam likovanja DSS i ideološki im naklonjenih novinara i analitičara oko “uspeha” koji je Beograd izvojevao nastavkom pregovora o Kosovu. Vidim da se polako prelama i kad će koji izbori, pre ili posle neke nove  značajne faze u pregovorima. Osećam da se i relevantnoj međunarodnoj zajednici opet šalju signali tipa, nemojte sad preko kolena evo idu predsednički pa loklani, nemojte da dajete radiklima šansu naglim odlukama. Dokle? I šta se, u stvari,  i ko tačno,  dobija?  A šta, i ko u stvari,  gubi?

 

Još  sam proletos čula da je jedan naš  ugledni i iskusni diplomata na skupu o regionalnoj saradnji u Jugoistočnoj Evropi, posle izlaganja Vuka Draškovića koji se na temu ni osvrnuo nije već je sve vreme objašnjavao značaj Kosova u srpskom biću, sa zabrinutošću konstatovao da Srbija postaje “single issue state”.

 

Da razjasnim jednu svoju poziciju pre nego nastavim dalje-smatram, naime, da je sasvim normalno da se država, u ovako specifičnoj situaciji-a pitanje konačnog statusa Kosova to svakako jeste- bori  na razne načine da sačuva “teritorijalni integritet i  suverenitet zemlje ” ma šta to tačno u 21 veku značilo. Meni mnogi od argumenata mogu da se sviđaju ili ne. Za neke mogu da smatram da su nelegitimni,  za neke da su nemoralni, za neke da štete interesima države Srbije, onako kako je ja vidim…U ostalom, moj osnovni nesporazum i neslaganje sa sadašnjom politikom državnog vrha oko Kosova polazi od toga da pitanje novog statusa Kosova nije uzrokovano sukobom velikih sila koji se prelama preko nas, da je to “usud” koji nas je “zadesio” pa i ako izgubimo biće to zbog “silovanja prava” onih kojima se može,  iako smo mi dokazali da je pravo na našoj strani.

 

No, tu negde počinje i moj nesporazum i sa međunarodnom zajednicom i sa našom progresivnom opozicijom kad su  u pitanju razlozi zašto Kosovo treba da bude nezavisno. ( Pisala o tome već na blogu). I  meni su argumenti tipa “brže ćete u EU”, “takva je realnost na terenu,” “obećali smo Kosovarima” i prijateljski saveti “da budemo konstruktivni” u nečemu što de fakto jeste delimična destrukcija, uvredljivi, ali pre svega zabrinjavajući, jer mi govore da i sama MZ diže ruke od principa supremacije ljudskih prava nad suverenitetom nad teriotorijom.  Što zbog Iraka, što zbog drugih stvari  međunarodna zajednica  diže ruke od koncepta humanitarnih intervencija koje ja zdušno podržavam. Ni argumenti za domaće tržište tipa “mi ionako ne upravljamo Kosovom” ili tipa “jedno društvo umire drugo se rađa” koje čujem od nekih zvaničnika LDP i jednog dela NGO mi ne piju vodu.

 

Pre  mesec dana bila sam na pres konfereciji ambasadora Polta povodom 60 godina od Maršalovog plana. Lepo sastavljen govor, ali pun eufeminizama tipa ne dozvolite da vam mračna prošlost zaseni budućnost. Novinar ga posle pita o argumentima zašto Kosovo treba da bude nezavisno. Opet ista priča; te tako je jednostavnije, te tako ćete brže u EU…Nigde, u prvih  pet argumenata nije eksplicitno rečeno –zato što je nad kosovskim Albancima sproveden neviđen državni teror i zato što smatramo da je nezavisnost jedino  održivo rešenje posle tako stravičnog ponašanja države nad njenim građanima. Na moju primedbu i pitanje a gde nestade argument supremacije HR nad suverenitetom teritorije , ambasador mi je odgovrio tipa pa ne, ja se savim slažem sa vama, eto ja sam upravo spomenu u govoru da mračna prošlost i zločini treba da se prevaziđu. Što više ne spori ni Vojislav Koštunica, i čak implictno priznaje da je na Kosovu nešto bilo loše big time, čim nudi tako široku autonomiju.

 

No, aktuelanoj  vlasti, naravno, pregovori o Kosovu služe i kao paravan za mnoge zakulisne radnje i odvraćanje pažnje javnosti od nekih drugih bitnih tema. Za šta god da je prozoveš, ona ti vrati kontra pitanjem- a Kosovo? Nemoj sad da talasaš potrebno je održati “akciono jedinstvo” oko Kosova. Ovde se otvaraju dve pitanja. Da li  državni aparat u Srbiji uopšte ima resurse da paralelno sa Kosovom drži otovrenom još neku bitnu temu od opšteg društvenog interesa, poput EU i NATO integracija? Da li državni vrh uopšte ima političku volju da otvori  još neku temu, mimo Kosova?

 

Odavno je jasno da je  Koštuničina vlada spojila lepo sa korisnim, pa je rusku podršku u pregovorima oko Kosova spojila sa svojim, legitmnim i legalnim da ne bude zabune, okretanjem državnog vanjskopolitičkog kursa prema Putinovoj Rusiji. Time je stavila do znanja i koliko je zaista zanimaju čak i EU integracije, a kamo li NATO. Brine što je prošlonedeljna Barosova izjava da Srbija mora biti konstruktivna u pregovorima o Kosovu ako misli da je EU podrži u njenim integrativnim tokovima prošla u srpskoj javnosti potpuno nezapaženo. On je tom ocenom  stavio tačku na patetične ocene međunardnih zvaničnika da su pitanja Kosova i EU integracija odvojena pitanja, što su nam posle Oliver Dulić i Božidar Đelić svako malo ponavljali. Niko, ni novinari ni progresivna opozicija nisu pokušali da posle ove izjave isteraju na čistac DS, šta sad i kako dalje, dokle može njena kosovska politika da bude –i jare i pare? Iako je izjava data u jeku skupštinske rasprave o vladinoj politici o Kosovu!  BTW, o NATO integracijama može se u javnosti čuti samo skromno od Šutanovca koji jadan do besvesti koristi eufeminizam “ da nam  vojska bude u NATO standardu” ili od Zorana Ostojića u ponekom mu TV nastupu. Nedovoljno i nesistematično.

 

Što dovodi do pitanja-ne postaje  li i progresivna   opozicija “single issue party-coallition”? Kao što je, u stvari,  i SPO, koji nikad nije pratio  kako  se okruženje i svet menjaju već je Srbiju pokušao modelirati po  prevaziđenim kategorijama, na osnovu svojih ubeđenja o istorijskim nepravdama,  bio svih onih godina? Naravno da su jezive i  lukave ove optužbe, a pre svega generalna kriminalizacija Đinđićeve vlade. Naravno da odvlače resurse i pažnju, ali….Osim tekstova Nikole Samardžića u Danasu, dobrih ali sa preširokim istorijskim zahvatom, retko se od čelnika koalicije  mogu pročitati autorski tekstovi ili stavovi o temama koje su takođe bitne za Srbiju, a ne tiču se naprasnog obrušavanja na Miškovića, površnih name and shame izdavačkih poduhvata,  ili komentarisanja stanja u srpskom pravosuđu. Mogu li tone krivičnih prijava i povremene ulične manifestacije biti glavni metod rada jedine progresivne opozicije u nekoj zemlji? I opšte mesto da će Kosovo biti nezavisno, polako gubi smisao u trenutku kad Koštunica dobija, makar i produženje pregovora, bez jasnijeg stava o tome zašto se dinamika tako rapidno menja i bez preporuka međunarodnoj zajednici šta i kako dalje. Vreme je da povremeni test baloni Vesne Pešić o podeli Kosova dobiju, takođe, više prostora  u javnosti. Ne zato što je to nekima  idelana, a onima  koji zagovaraju multietnički priostup neprihvatljiva opcija, već zato što postaje sve realnija! Izgovori o medijskoj izolaciji, koje često čujem kao odgovor na ova pitanja  u privatnim razgovorima,  u 21 veku ne pije vodu. I od nas zavisi što Srbija postaje single issue society.

 

Moralo je da se desi masovno ubistvo u Jabukovcu, pa da Jočić, a ne neko iz pro HR orijentisane Srbije, uvede u javni život i raspravu o kontroli ličnog naoružanja. Na kraju će vladino ministarstvo za rad i socijalana pitanja  u skupštinsku proceduru uvesti i zakon o antidiskriminaciji. Nije se čulo ništa iz tih redova ni o  nedavno predstavljenom predlogu zakona o udruživanju građana. O mnogim drugim, globalnim temama još manje. NIN zovemo K-KNIN, satanizovali smo Cvijanovića, raskrinkali Kurir , Vukadinovića i Antonića i Krstića,  i sta?  Ali taj i takav NIN, pored odvratnh tekstova Petra Ignje i Co, u druge dve trećine iz broja u broj ima odlično izabrane i prevedene tekstove iz strane štampe, feljtone, intervjue….I ne samo to. Oko NINa se formira legitimno jezgro konzervativnih analitičara, ljudi poniklih iz Instituta za međunarodnu politiku i privredu, koji redovno mnogo pismenije i stručnije, bez ličnih momenata i sujetnih ispada tipa -Antonić i Vukadinović, sistematski spinuju svoju opciju. Nema osvrta na njihove tekstove od strane njihovih ideoloških oponenata,  nema kritike njihovih predloga i kontra predloga. Nema debate. A sa njima je mora biti. Oni, mahom, nit negiraju zločine, niti se prevashodno bave kriminlaizacijom sadašnje građanske Srbije i Đinđićeve vlade, već samo prilično stručno za srpske prilike, rade svoj posao.  Konzervativna Amerika niti je postala jaka zbog Buša, niti će propasti zbog njegovih bisera i uloge, već, između ostalog, i zbog talasa desničarskih i konzervativnih think-tanks i instituta koji je Ameriku zahvatio krajem osamdesetih, a na koje liberlana Amerika u početku nije obraćala pažnju.

 

Vreme je da i Vojislava Koštunicu prestanemo da koristimo kao strašilo i izgovor za našu  nemoć i pred domaćom javnošću i u razgovorima  sa međunarodnom zajednicom, koja mu daje sve veći legitimitet i ustupke. Vreme je da se osvrnemo i da vidimo da i u EU Braća Kaćinski imaju značajnog uticaja, i da ih zbog gro konzervativnih stavova, još nije i neće biti moguće strpati u zatvor. Vreme je da Tanja Mišćević prestane da bude predmet sprdnje u liberalnim krugovima, već potencijalni partner za saradnju. Vreme je da CEFTA sporazum dobije na značaju koliko i Mišković. Diletantski apeli EU zvaničnicima da pregovore o pridruživanju npr, preusmere  na  građane i NGO, ili ocena da je DS glavna opasnost u Srbiji danas, možda su  najbolji pokazatelj koliko je liberalna Srbija danas demode. Single issue movement. U takvim okolnostima i od nas zavisi što Koštuničina opcija dobija a naša stagnira.

     



Komentari (113)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Milić Jelena Milić 08:32 04.08.2007

Re: Gubitak vremena

semele,

za nekog ko ima tako povrsnu i karikaturalnu sliku savremene amerike ako vi--bar je ovde tako predstavljate--vi meni savetujete da ne treba biti stuck in the past. slazem se u smislu koji je aleksandar stosic negde ovde otovrio, d ane otvaramo nove teme koje se ticu buducnosti. to je, donekle, bila i tema oovg posta. no, vi ocito niste razumeli sta sam htela da kazem--odnos prema nedavnoj ratnozlocinackoj proslosti je vodoelnica, na njemu insistiraju i oni koji kroje buducnost planete, verujem i iz moralnih razloga. dakle, ako nisam bila jasna, ZA MENE NIJE I NE MOZE BITI PROGRESIVAN OPOZICIJA ONA KOJA TO RADI, NEGIRA NEDAVNE ZLOCINE--i/il-- je u njima ucestvovala. ne vidim u cemu je nesporazum, DA 17 GODINA IMAMO ISTU MATRICU VLASTI, sto jeste zastrasujuce. ne moze se samo pozuriti u buducnost, koja ce ne budemo li imali jasan stav o takvoj proslosti, samo da preslika i bice i dalje dan mrmota-slobe i mire.

no, zarad kvaliteta dalje rasprave, proverite ko sve moze biti u clanstvu u WB i IMF. inenadicete se. koncept suverenosti, vestafalski, onaj na koji se ovde pozviate--davno je prevazidjen, svidjalo se to vama ili ne.

Jelena Milić Jelena Milić 08:33 04.08.2007

Re: Gubitak vremena

semele,

za nekog ko ima tako povrsnu i karikaturalnu sliku savremene amerike ako vi--bar je ovde tako predstavljate--vi meni savetujete da ne treba biti stuck in the past. slazem se u smislu koji je aleksandar stosic negde ovde otovrio, d ane otvaramo nove teme koje se ticu buducnosti. to je, donekle, bila i tema oovg posta. no, vi ocito niste razumeli sta sam htela da kazem--odnos prema nedavnoj ratnozlocinackoj proslosti je vodoelnica, na njemu insistiraju i oni koji kroje buducnost planete, verujem i iz moralnih razloga. dakle, ako nisam bila jasna, ZA MENE NIJE I NE MOZE BITI PROGRESIVNA OPOZICIJA ONA KOJA TO RADI, NEGIRA NEDAVNE ZLOCINE--i/il-- je u njima ucestvovala.

ne vidim u cemu je nesporazum, DA 17 GODINA IMAMO ISTU MATRICU VLASTI, sto jeste zastrasujuce. ne moze se samo pozuriti u buducnost, koja ce ne budemo li imali jasan stav o takvoj proslosti, samo da preslika i bice i dalje dan mrmota-slobe i mire.

no, zarad kvaliteta dalje rasprave, proverite ko sve moze biti u clanstvu u WB i IMF. inenadicete se. koncept suverenosti, vestafalski, onaj na koji se ovde pozviate--davno je prevazidjen, svidjalo se to vama ili ne.

Jelena Milić Jelena Milić 08:33 04.08.2007

Re: Gubitak vremena

semele,

za nekog ko ima tako povrsnu i karikaturalnu sliku savremene amerike ako vi--bar je ovde tako predstavljate--vi meni savetujete da ne treba biti stuck in the past. slazem se u smislu koji je aleksandar stosic negde ovde otovrio, da ne otvaramo nove teme koje se ticu buducnosti. to je, donekle, bila i tema ovog posta. no, vi ocito niste razumeli sta sam htela da kazem--odnos prema nedavnoj ratnozlocinackoj proslosti je vododelnica, na njemu insistiraju i oni koji kroje buducnost planete, verujem i iz moralnih razloga. dakle, ako nisam bila jasna, ZA MENE NIJE I NE MOZE BITI PROGRESIVNA OPOZICIJA ONA KOJA TO RADI, NEGIRA NEDAVNE ZLOCINE--i/il-- je u njima ucestvovala.

ne vidim u cemu je nesporazum, DA 17 GODINA IMAMO ISTU MATRICU VLASTI, sto jeste zastrasujuce. ne moze se samo pozuriti u buducnost, koja ce ne budemo li imali jasan stav o takvoj proslosti, samo da preslika i bice i dalje dan mrmota-slobe i mire.

no, zarad kvaliteta dalje rasprave, proverite ko sve moze biti u clanstvu u WB i IMF. inenadicete se. koncept suverenosti, vestafalski, onaj na koji se ovde pozviate--davno je prevazidjen, svidjalo se to vama ili ne.

Jelena Milić Jelena Milić 08:34 04.08.2007

Re: Gubitak vremena

semele,

za nekog ko ima tako povrsnu i karikaturalnu sliku savremene amerike ako vi--bar je ovde tako predstavljate--vi meni savetujete da ne treba biti stuck in the past. slazem se u smislu koji je aleksandar stosic negde ovde otovrio, da ne otvaramo nove teme koje se ticu buducnosti. to je, donekle, bila i tema ovog posta. no, vi ocito niste razumeli sta sam htela da kazem--odnos prema nedavnoj ratnozlocinackoj proslosti je vododelnica, na njemu insistiraju i oni koji kroje buducnost planete, verujem i iz moralnih razloga. dakle, ako nisam bila jasna, ZA MENE NIJE I NE MOZE BITI PROGRESIVNA OPOZICIJA ONA KOJA TO RADI, NEGIRA NEDAVNE ZLOCINE--i/il-- je u njima ucestvovala.

ne vidim u cemu je nesporazum, DA 17 GODINA IMAMO ISTU MATRICU VLASTI, sto jeste zastrasujuce. ne moze se samo pozuriti u buducnost, koja ce ne budemo li imali jasan stav o takvoj proslosti, samo da preslika i bice i dalje dan mrmota-slobe i mire.

no, zarad kvaliteta dalje rasprave, proverite ko sve moze biti u clanstvu u WB i IMF. iznenadicete se. koncept suverenosti, vestafalski, onaj na koji se ovde pozviate--davno je prevazidjen, svidjalo se to vama ili ne.

semele semele 19:32 04.08.2007

Re: Gubitak vremena

Jelena,
Proverila sam clanstvo WB i IMF i samo suverene drzave su clanice. Postoji jedno olako shvatanje suverenosti u "liberalnim" kruzocima u engleskoj i americi koje je nerealno. To su ljudi koji su protiv establishmenta. Smatraju sebe za etickim aktvistima. To je sve "fine" , ali iz mog iskustva ti krugovi sasvim podrzavaju ideje establishmenta u vezi Srbije. Uprosceno to se svodi na ovo: Suverenost nije vazna sto se tice Srbije, ali VEOMA je vazna sto se tice kosovskih Albanaca. Zasto ovde postoji dupli arsin, narocito kada smo u slucaju Bosne i Hrvatske culi da se ne mogu menjati granice suverenih drzava, niti osvajati teritorije?

"17 godina imamo istu matricu vlasti" - pa sta? Ako mogu da uprostim jos jedanput situaciji u Velikoj Britaniji i Americi -- njihove matrice vlasti traju mnogo duze. Naravno duze u V.B. nego u SAD. I upravo je problem sto Srbi olako prihvataju da im se "matrice vlasti" menjaju suvise cesto. Sto se desilo pri pretvaranju suverene Srbije i suverene Crne Goru u Kraljevinu SHS, pa potom pretvaranje Kraljevine u "revolucionarnu' drzavu (po zapadnim idejama 19tog veka).

KAZETE: "prema nedavnoj ratnozlocinackoj proslosti je vodoelnica, na njemu insistiraju i oni koji kroje buducnost planete, verujem i iz moralnih razloga. dakle, ako nisam bila jasna, ZA MENE NIJE I NE MOZE BITI PROGRESIVNA OPOZICIJA ONA KOJA TO RADI, NEGIRA NEDAVNE ZLOCINE--i/il-- je u njima ucestvovala. "



Mislim da vi predstavljate ovaj problem na suvise uproscen nacin. Uzmite primer post-nacisticke Nemacke. Nacisti su dugo godina PRIPREMALI svoj rat i svoj program. Srbi u Jugoslaviji NISU pripremali ono sto se desilo. U Nemackoj je bila potrebna denacifikacija. Kod nas nije isti slucaj - i upravo zato postoji prostor za razlicite, emotivne, selektivne i parcijalne interpretacije. Ali ne zelim da zalazim u ovu temu, jer sloboda govora na ovom blogu moze biti uskracena samo jednom prijavom dezurnog policajca dusebriznika.

Posle drugog svetskog rata u Jugoslaviji su izjednacili zlocine Ustasa i Cetnika. Po meni to nije bilo pravedno, jer Cetnici NISU planirali rat vec su bili zateceni njime, dok su Ustase surovale sa nemackim nacistima ii italijanskim fasistima.

Sve ovo pokazuje da je vezivanje ideje PROGRESA sa RATNIM zlocinima je nezahvalan posao. MZ se oslobadja toga, jer oni ipak imaju preca posla, a mozda bi i vi trebali da raditi prece stvari. Na primer otvaranje novih medicinskih centara i porodilista u Srbiji, itd.
Jelena Milić Jelena Milić 10:20 05.08.2007

semele--o nezahvalnom poslu

cudno, z anekog ko me je prvo kritikovao sto gledam sta radi i ocekuje relevantna mz, sad vi akzete da se ona 'oslobadja' toga pa bi i mi! Ne, hvala. kao i prema trendovima u srbiji i prema trendovima u MZ imam kritican stav. ja ovde zivim s adecom, u srbiji, i ima stvari iz mz koje zelim d aosetim ovde, da ih vidim ovde, i stvari od kojih mi se dize kosa na glavi. ni na koj nacin otvaranje novih medicinskih cenatara ne sprecava ili je u suprotnosti sa suocavanjem sa nedavnom ratnom prosloscu! d aje nezahvalan posao u srbiji koja je zestoko izvrnula sistem vrednosti, to da. ali ni to nije razlog da se odustane.


wb i imf, pogldajte ponovo ...brkate suverenost i medjunarodno priznanje.

kazete i sad i uk dugo imaju istu matricu. ( o tome koliko je ista je moguce pricati danima) no, opet, nije se u sistemu vrednosti sustinski menjala, ni u konceptu podele vlasti i jacanja institucija. takvi sistemi i matrice nisu bili pod sankcijama UN, nisu dopustili hiperinflacije i raslojavanja drustva na siromasenju vecine ( vec verovatno raslojavanje ipak ide vise zarad bogacenja manjine koje nije z aposledicu odmah imalo i siromasenje vecine) imaju mnogo bolje socijalne siteme nego srbija za ovih 17 godina, boljus topu privrednog rasta, etc....u njih se imigrira iz njih se mnogo redje emigrira! ima razlike.


sto se cetnika i ustasa tice, ne slazem se.

btw, jedna od najgorih stvari koju je prosla kostunicina vlad ai sziv u skupstini uradili je izjaednacavanje cetnistva i antifasistickog pokreta. skandal.

oko liberlane amerike i antiestablismenta, mada jako cenim sve sto su radili od kasnih pedesetih naovamo, kad makartijevski poludeli establisment jeste bio nesto sto je trebalo saseci u korenu, iako volim cak i abi hofmana i umem da pravim razliku izmedju pokreta za gradjanske slobode i hipi pokreta .....ne smatram danasnjom liberlanom srbijom niti pokretom koji se na to ugleda, jer je to ipak bilo davno, niti ga odmah preslikavma na sadasnju progresivnu scenu u sad, niti nju povezujem direktno sa demokratama u sad...niti vidim da su oni protiv institucija i podele vlasti.

kazete, ""Ali ne zelim da zalazim u ovu temu, jer sloboda govora na ovom blogu moze biti uskracena samo jednom prijavom dezurnog policajca dusebriznika. ", ne mogu sad da se setim da li sam vam nik vec vidjala ovde, ako ste noviji, pogledajte neke postove tokom izborne kampanje ili antiustavne, jasno je vise puta ponovljeno sta se na mom blogu nece tolerisati. molim vas da me postedite pozivanja na slobodu govora i sl, jer vredjane po etnickoj ili bilo kojoj drugoj osnovi i poziv na netoleranciju to nisu. ( ne kazem da vi to radite)

sto se mene tice, ovaj blog vam je na raspolaganju, dok god to pravilo ne krsite, i za rasprave za koje ja nemam snage ni volje. dijasporske cetnicko-ustasko-partizanske ratove ne podrzavam npr







Bojan Zdravic Bojan Zdravic 20:36 04.08.2007

Jelena & semele


Ista matrica 17 godina? Ma dajte molim vas, da niste pogresili - da nije mozda 63 godina t.j. od momenta kada su komunisti nasilno dosli na vlast u Srbiji. Drage moje, vi jednostavno previdjate osnovni problem u Srbiji, ova vlast i drzava pociva na krvi i pljacki. Komunisti su pobili stotine hiljada civila kada su dosli na vlast i izvrsili nevidjenu pljacku privatne svojine. Preskocili ste mnogo godina, pljacke i ubistava.

Tek kada se oi zlocini osude, pa makar i verbalno, tek kada se ovi temelji srpske drzave razruse, tek onda ce moci da bude uvedena demokratija u Srbiji. Ne moze se demokratska Srbija graditi na temeljima krvi i pljacke. Zar ne vidite da nam se demokratska kuca stalno rusi, da ne mozemo nikako da je sagradimo. To je zato sto su temelji puni budji, krvi i zlocina. temelji moraju biti novi, i te temelje ne smeju praviti oni koji su pravili stare temelje, niti njihovi potomci.
selperedejz selperedejz 22:05 04.08.2007

Re: Jelena & semele

Bojane, u pravu ste u potpunosti, preporuka od mene. Za razliku od svih drugih ex-komunistickih zemalja, mi smo zaboravili, skrajnuli smo to pitanje komunistickog zlocina. Zlocinacke komunisticke revolucije!
semele semele 22:14 04.08.2007

Bojan i Selperedejz

Da li mozete da demonstritrate kako se komunisticka "matrica" prenela na sadasnjost? Govorimo o establishmentu ili eliti, znaci pojedincima, potomcima. Uzmite za primer i B92.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 23:36 04.08.2007

Re: Bojan i Selperedejz


Slperedejz hvala na preporuci.

Semele, pa vrlo jednostavno - Milosevic je samo nastavio Brozovu diktaturu, on nista u rezimu nije promenio. Uveo je lazno visestranacje, sve vece stranke je zapravo osnovao DB i postavio DB-ovce da ih vode i rukovode njima (SPS, SPO, DSS, DS, SRS...sada je DB osnovao i LDP) SM je vladao do 2000. Do tada su bili na vlasti komunisticki kadrovi, podobni i provereni, saradnici DB i KOS-a na svim rukovodecim polozajima u izvrsnoj, sudskoj i zakonodavnoj vlasti, u privredi, SPC, Akademiji Nauka, jednom recju svuda.

Nepravde komunizma nisu ispravljene (streljanja, konfiskacija, nacionalizacija) cak su dodate i nove nepravde, privatizacija u korist podobnih SM komunistickih kadrova, saradnika DB-a, to su svi tajkuni, Karic, Miskovic i ostali sljam...Ni stara pljacka nije ispravljena - a napravljena je jos jedna, vrlo slicna po dimenzijama - privatizacija u korist udbasa. Ova drzava smrdi i raspada se od budji, sljama i pljacke, ogrezla u laznim vrednostima i osionosti udbaske bagre koja je svuda u drustvu u SVIM parlamentarnim strankama.

Da sumiram, ta komunisticka matrica je sad prenesena kadrovski znaci, potomci tih Titovih udbasa, su dosli na pozicije na kojima su zahvaljujuci proteziranju njihovih predaka, imali su te podobnosti da preko veze postanu direktori, saradnici tajnih sluzbi, da nekaznjeno krse zakone i bogate se, da se skoluju u inostranstvu o drzavnom trosku. Pogledajte ko vlada Srbijm, Tadic je sin Brozovog udbasa, Kostunica je sin Brozovog sudije prekog suda, Djilas sin Brozovog koljaca....
Da li vi stvarno mislite da ce oni povratiti konfiskovano i nacionalizovano, da li vi stvarno mislite da ce oni stvarno rehabilitovati zrtve njihovih oceva, da li vi stvarno mislite da ce oni zaista doneti zakon o preispitivanju porekla imovine, da li vi stvarno mislite da ce oni lustrirati sami sebe - jer i oni bi trebalo da potpadnu pod lustraciju

Djindjic je jedini koji se istrgao od DB-a, neke stvari su pocele da se menjaju u pozitivnom smeru za vreme Djindjica, ali on je nazalost streljan od strane tog istog DB-a (JSO je jedinica DB-a) . Ali sve sto je Djindjic dobro uradio, Kostunica je anulirao i vratio SM udbaske saradnike na pozicije.
Sve se vratilo kadrovski na isto, nepravde komunizma su ostale neispravljene, DB i KOS su jaci nego ikad. Dosijei su neotvoreni, opljackano nije vraceno, pobijeni nisu rehabilitovani.
Stotine hiljada mladih su napustili Srbiju i mnogi bi da je napuste kad bi mogli.

Sve je isto kao kao sto je i bilo, hvala Bogu sto imamo B92, pa bar mozemo slobodno da kazemo sta mislimo, koji je zaista srpski bastion slobode govora.
selperedejz selperedejz 00:54 05.08.2007

Re: Bojan i Selperedejz

Da li mozete da demonstritrate kako se komunisticka "matrica" prenela na sadasnjost? Govorimo o establishmentu ili eliti, znaci pojedincima, potomcima. Uzmite za primer i B92.


Latinka Perovic je glavni ideolog LDP-a, Zoran Stojkovic kao ministar pravde... Nema potrebe govoriti o pojedincima iili elitama, citavo drustvo je u kontinuitetu sa komunistickom revolucijom.
Tacno je da polako stvaramo demokratske institucije, ali to je zbog prihvatanja evropskih standarda, koje, opet, prihvatamo samo zato sto smo u obavezi da to radimo zarad integrisanja u EU.
Svima je jasno da se priblizavamo Evropi, ali pravo pitanje je - od cega se udaljavamo.
Jelena Milić Jelena Milić 10:22 05.08.2007

Re: Jelena & semele

ne slazem se sa oceno prirode titovog i milosevicevog rezima.

nemam mnoog volje, priznajem, da uzalzim u raspravu, no sto se mene tice na ovom blogu vam siroko polje oko toga.

pozdrav
jankovicf jankovicf 14:48 06.08.2007

Odlican text

Text je odlican, u potpunosti se slazem sa Vama. Bilo bi lepo kada bi bilo vise ljudi koji razmisljaju kao Vi od ljudi koji razmisljaju kao Velja Ilic ili Palma, koji je nedavno izjavio da mu od svih muzicara jedino Betoven i Sopen nisu svirali jer je jos bio mali kad su bili popularni.
Medjutim, ne slazem se sa nekim komentatorima ovog texta da je LDP prava liberalna partija jer takve u Srbiji (nazalost) nema. Oni imaju par dobrih ideja, medjutim citava njihova politika zasniva se na pljuvanju premijera Kostunice. Ja licno Kostunicu ne podnosim, sto zbog pro-Ruskog i pro-SPCovskog zaludjivanja ovog neobrazovanog naroda, sto zbog konzervativnih stavova i 'druzenja' sa gorepomenutim Veljom i Palmom, koji predstavljaju sljam naseg drustva; ali ne moze jedna ozbiljna stranka, sto LDP pokusava da bude, da zasniva citavu svoju politiku na pljuvanju jednog coveka (setite se uzvika "Spasi Srbiju i ubi se, Kostunice..." ma koliko los on bio.
Nije Kostunica jedini kriv za sve ovo sto nam se dogadja. Krivi su ljudi koji su glasali za njega, Velju, Palmu i kompaniju. Kao sto rece neznam-ko-bese u "Profesionalcu": "Nije Sloba kriv, mi smo govna".

P.S. I da dodam jos da je gorepomenuti Palma jos izjavio da "ne zna sta ljudi toliko luduju za tim Betovenom, kad on licno vise voli da ide na Gucu" i da se ovakvi lapsusi "desavaju ljudima koji mnogo rade i mnogo postizu".
Slika i prilika naseg trulog drustva...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana