kupila sam gerovital, popila sam ceo litar

Jelena Milić RSS / 09.07.2008. u 13:44

 Da bi došlo do nacionalnog pomirenja, najpre mora da postoji nacionalna svađa, koje nije bilo. Kada jedni stoje s „kalašnjikovima“, a drugi preko puta njih s podignutim rukama, to nije svađa. A kada ovi sa „kalašnjikovima“ streljaju, tek to nije svađa! Netačno je da je za svađu potrebno dvoje - za Aušvic je bio potreban jedan plus zla namera! Kada se poistovećuju Đinđić i Milošević, samo dobijamo razlog budućih dubokih podela." Nenad Canak, danasnji Kurir

Jel verujete vi u one reklame tipa iskustvo Ms Milić sa Arijelom? Sve sam pokušavala i nikad čarape brata Save nisam  mogla pošteno da operem i iz njih svu zemlju i prašinu isteram dok nisam kupila Arijel! Samo Tajd izvlači i mrlje od krvi….Ja ne. Verujte mi. Godine iskustva i testiranja su u pitanju.

 

Bila poslom ovih dana u BiH, Hercegovini, preciznije u Jablanici i Mostaru. Tačno sam pogodila mesto uz put  gde će se pojaviti prvi klinac sa teglom šumskih jagoda, gde  je prvi u nizu restorana sa “rotacijom.” Sećanje je gadna stvar. Prošla kroz Tarčin. Varošicu-seoce na putu Sarajevo –Jablanica. Idilično. Pokošena trava. Sunce. Proplanci. Neretva.Gostuje im Sinan Sakic.  Imala sam dosta slučajeva – srpskih žrtava, zarobljenika logora  u Tarčinu dok sam radila u UNHCR. Logora iz ovog poslednjeg rata. Imam još  razglednice iz Australije, Kanade i SAD od ljudi koji su tamo pobegli, otišli via UNHCR,  da možda potisnu strašnu ličnu prošlost ne bi li skupili snage da se uhvate u koštac sa sadašnjošću i budućnošću.

 

Šetam po Jablanici. Jeste nije originalni most, ko je šta srušio, ko rekonstruisao, ko opet za film srušio. Neretva prelepa. Brda okolo strma, pitam se kako li je bilo ratovati po tim vukojebinama, koji te djavo natera……Dal tifusari behu odatle il iz Sutjeske? Zaborav je gadna stvar. U Jablanici se prošle subote  obeležavalo 15 godina od bitke između Hrvata i Muslimana na obližnjem brdu. Posmrtnice  po celom gradu. I plakate za Sinana Sakića.  Predveče prošla i kolona koja se vraćala sa komemorativnog skupa. Pomisliš svadba, trube, zastave, al pogledaš lica, uhvatiš i poneki pogled i shvatiš.

 

Mostar. Plakete za koncert Sinana Sakića. Naslov u Dnevnom Avazu-Doris Pak-kantone treba ukinuti. Suveniri. Tradicionalne hercegovačke  ruske babuške, indijski slončići i ešarpe, kineska svilena kimona, petokrake i krila iz JNA za 15E, minđuše iz H&M, hemijske olovke od nekih čaura, šolje sa ljiljanima, šubare sa kokardama, kugla u kojoj pada sneg na most! Nauljeni izubijani likovi koji čekaju da se nakupi lova pa da skaču sa mosta. Turisti koji se ne zadržavaju više od sat dva. Sve ja na prodaju i za slikanje, osim….Osim slikanja velike slike srušenog Mostara. To ne sme. 5 KM pa kupiš manju sliku.

 

Seminar. Pohvale LDP, i od učesnika i od predavača. Od predavača posebno. Liberali iz  Jablanice se nadaju da će im “Čedo” doći do loklnih izbora 5. oktobra, makar jedan pres zajednički da održe. Dune tvrdi, kako onda može da ne bude tako, da su njegova ćerka i drugi mladi iz Jablanice ludi za Čedom. Kod onih sa B, H, S odrednicama u imenu stranaka već se osećaju  nedostatci i slabosti organizovanja  prevashodno  na etničkom principu. Traže se saveti od Fridrih Naumanovog predavača, kako dosegnuti i do birača drugih etničkih zajednica. Debatuje se i o eventulanim promenama imena. U pauzama ledena žilavka, vruća jagnjetina. I gorak ukus. Meni bar. Kolege iz Bosne vade slike, svako ima decu ili unučiće negde rasute po svetu. U najboljem slučaju. Sve se računa--priča iz perspektive pre ili posle rata. Druge nema.  A to posle rata je nekako kratko. Kao da je juče bilo. Iako mi se upravo oni čine kao ljudi i političke opcije više zagledani u budućnost nego bilo ko drugi u BH.

 

Sarajevo . Pešina Nataša iz GPRSa je konačno ućutkana. U dolasku je uporno ponavljala skreni lijevo, skreni lijevo…ni glavnu ulicu-TRANZIT-kojom smo ulazilli u Sarajevo nije prepoznala. Ne znam dal je fake softver il ni GPS ne može Sarajevo da ukapira.  Raspravljamo koliko je stanovnika imalo pre rata, koliko ima sad. Sve je isto i ništa nije isto. Filipinski turisti sa suvenirima iz Međugorja. Zabrađene mlade devojke ( u moje vreme su se samo nene mogle videti zabrađene i eventulano još neko na pazarne dane)  i Durex bilbordi koji neskriveno promovišu grupnjak. Po cenama treš suvenira čovek bi reko da je rat tek prestao. Smaram mlađe saputnike pričama o Juki Pazini, Caci Toploviću i drugima.

 

 Raskrsnica na kojoj se skreće ka Plama i Jahorini novim putem. Sećam se SMSova od drugarice koja se tu zatekla kad je Đinđić ubijen. U šoku, kaže konobari se listom vesele, trešti muzika po kafićima, slavi se, niko ton na  TV da pusti. Sokolac. Ravna Romanija.  Prelepo. I zimi i leti, dal na more dal na skijanje iz Tuzle dok smo išli, uvek smo stajali tu da se odmorimo, nadišemo i nauživamo. Posle sam upoznavala ljude koji su preživeli da budu ne-Srbi u tim krajevima. I slušala o onima koji nisu. Razmišljam kad je počelo propiranje? Kad je Moma Mandić postao biznismen i sportska mecena?

 

Drinjača. Tišća. Vlasenica. Šekovići. Kalesija. Kravice. Sve je to tu negde. Okolo. Tu smo išli il na izlete dok je ćale išao “u ribe”, ili  kad je išao “u vakcinacije.” Pre par godina sam pukla na nekom skupu na kome su govorile majke Srebrenice. Jedna je pričala jezu i strahotu, al kad je rekla:” Sin mi se noću iskrao, otišao u hranu i više se nije vratio,”….  Na radiju pozivi građanima da ne prave nerede zbog oslobađajuće presude Naseru Oriću. Pre par godina su mi u Tunisu prišli vrlo obazrivo brat i sestra, sad iz Beograda, kojima je dosta familije stradalo u Kravicama. Prepoznali me sa TV. U stvari prvo su se deca upoznala pa onda i mi. Otovrili smo mnoge “nemorske” teme. Mislim da sam uspela bar kod njih da razbijem stereotip o antisrpskim ženama iz civilnog sektora. Pitala sam  se dok smo polako ulazili u Zvornik šta li oni misle o ideji lažnog  pomirenja bez utvrđivanja činjenica i odgovornosti.

 

Zvornik. Manje SURova sa  brdima detergenata  i flašama fante i kokakole ispred.  Ostalo je isto. Trošne fasade dodatno unakarašene  slojevima   iscepanih  izbornih plakata. Drina prelepa. Nekad  sam na obale dolazila da se kupam i da peremo fiću. Posle sam išla da švercujemo neke izbeglice  Muslimane i prebacujemo ih do aviona u Temišvaru. I  dalje svako malo čuješ da je nađena neka nova masovna grobnica oko Zvornika.

 

Hrtkovici. Pomislim na novu loklanu vlast u Pazaru. “Naši” sa radikalima. Niko ni reč. Putokaz za Sremsku Mitrovicu. To je ono gde su svi znali za Škorpione al malo ko pričao. Batajnica. To je ono što Ivica Dačić neće spomenuti ni posetiti. Nisu ni mnogi drugi. Beograd. To je ono gde je Bajatovic poceo da biva pozivan i da dolazi kod Amera na prijem.

 

Beograd . Skupština. Pred put sam gledala Batića kod Sarape kako miluje Bajatovića rečima. Bajatović ne potvrđuje.Niste vi to tako mislili, nadam se, jel da… To je, valjda, bilo dok je bitka za Beograd još trajala. U skupštini sad odjednom drama. Omaklo se Tadiću na GO, nema veze, pre samo dve tri nedelje. Šutnja prala uši. Tri reda izjave u Pravdi i to je to. A sad u skupštini melodrama. Suze krokodilske. Prisetim se braće Bridžis iz Big Lebovskog, kad onom grobaru lešinaru kažu: “Jesmo ožalošćeni al nismo glupi.”

 

Beograd . Pera Luković, Arijel model 2002/2003  koji je propirao Željka Mitrovića napada Sonju Liht Tajd model 2006/2007/2008. Palma na B92: “Trinest ambasadora je već bilo  u Jagodinu”. Sretno im bilo. Sećam se svoje profesorke srpsko-hrvatskog iz Jajca, Veselinke. Uvek nam je ponavljala:” I crne čarape se prljaju isto kao i bele, samo se na njima teže vidi.”

 

Srbiji ne treba lažno nacionalno/političko pomirenje. Srbiji treba konsenzus oko toga šta se sme šta ne, šta je prihvatljivo šta ne, šta je tačno bilo i šta se ne sme ponoviti. I utvrđivanje  ko je kriv, ko podržavao, ko bio ravnodušan.

 

 Ne mogu skoro ništa. Osim da pisem. Ko o Topcideru i Leskovcu. Pa dokle stignem.Ko što nisam mogla puno ni onda kad sam se javno bunila što se Tadićeva prva inaguracija odvijla na dan komemoracije žrtvama u Srebrenici. Al mogu da u ovoj šaradi ne učestvujem. Mogu da pamtim. I razlikujem.



Komentari (165)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tajcica92 tajcica92 14:03 09.07.2008

sumske jagode

E, klinci i sumske jagode.....kad neko kaze Bosna uvek se prvo toga setim....neverovatno....
zeks92 zeks92 22:32 09.07.2008

Lonac al' ne bosanski...

Nenad Canak, danasnji Kurir


Jel' to onaj drugar Jelene Karleuse?
Dal' ga ona nekad propere?

Jelena Milić Jelena Milić 08:28 11.07.2008

Re: Lonac al' ne bosanski...

imate li vi pobogu jos neku mustru za komentar udaviste sa ovim canak i karleusa

pa sta

elaborirajte makar

sta ga to sto zna JK sprecava da dobro razmislja i govori
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:07 09.07.2008

Bravo Jelena!

Hrabro, kao i uvek! Mozda je samo pisanje, ali neka je i ako! Treba jos vise da IH usi zabole,a da se i na sam pomen necijeg imena najeze, ako reaguju kao Pavlovljev pas. Licno mislim da su bez emocija, a iracionalni. Sto neko pomenu na nekom drugom blogu, postoje DVE SRBIJE. Jedna Srbija slavi, druga "pamti i razlikuje."
Ajnur Ibran Ajnur Ibran 14:11 09.07.2008

Tesko je


Jer i neucestvovanjem mi ucestvujemo.

Govore mi, npr Marko Vidojkovic, koji bi jel, kao pisac trebao biti iznad epohe u kojoj je, njen najzesci kriticar, neko ko vidi dublje i dalje, dakle, on kaze ne obracajte paznju, pogledajte se u ogledalo, bavite se sobom, svojim bliznjima...Dobro jutro Suncu, dobro jutro cvecu...
A sta i kako to da radim kad niti je jutro osvanulo dobro, niti ima cveca...
silver bullet silver bullet 20:48 09.07.2008

Re: Tesko je

Jer i neucestvovanjem mi ucestvujemo.

Govore mi, npr Marko Vidojkovic, koji bi jel, kao pisac trebao biti iznad epohe u kojoj je, njen najzesci kriticar, neko ko vidi dublje i dalje, dakle, on kaze ne obracajte paznju, pogledajte se u ogledalo, bavite se sobom, svojim bliznjima...Dobro jutro Suncu, dobro jutro cvecu...
A sta i kako to da radim kad niti je jutro osvanulo dobro, niti ima cveca...



Niko sebe na to ne moze da natera.
Jednog jutra se probudite i shvatite - da vam vise nije stalo.

I to nije rezignacija.
I to nije izgubljena bitka.

To je samo novi list.

"-Dosta je. Idem kuci.
- Pa putuj, Ceto..."

Tako nekako.

Tako nekako se i pusenje ostavlja.
johanboy johanboy 14:20 09.07.2008

Lepo si uprostila

Ok, bila si i unekim mestima preko Drine. Ali, sta je sustina?
krunoslava krunoslava 14:30 09.07.2008

kljucno....

je za mene da ...
Srbiji ne treba lažno nacionalno/političko pomirenje. Srbiji treba konsenzus oko toga šta se sme šta ne, šta je prihvatljivo šta ne, šta je tačno bilo i šta se ne sme ponoviti. I utvrđivanje ko je kriv, ko podržavao, ko bio ravnodušan.



preporuka za odlican text !
Atomski mrav Atomski mrav 14:33 09.07.2008

Psihomodo pop

Tamne mrlje prošlosti
Na tvojoj bijeloj košulji
Veš-mašina budućnosti
Nikad neće oprati

P.S. Misliš valjda na GPS - Global Positioning System a ne na GPRS - General Packet Radio Service (ono kad surfaš preko mobilnog)...
Jelena Milić Jelena Milić 14:46 09.07.2008

Re: Psihomodo pop

da na to sokocalo....nista to u bosni ne deljuje

pa stanemo i pitamo nekog prolaznika,..kuda za centar, a on kaze prodjes jedan nebitni semafor pa na drugom...

j...ga sta je nebitan semafor
Atomski mrav Atomski mrav 07:49 10.07.2008

Re: Psihomodo pop

Uputstvo: pre puta za Bosnu, ako niste tamo rođeni ili bar poreklom "odanle", pročitati još jednom "Travničku hroniku"

Prođoh Bosnom kroz gradove,
al' ne nađoh srcu mira...
Jedna stara uspomena
osećaje moje dira...
AlexDunja AlexDunja 14:38 09.07.2008

ja ne mislim da je to malo.

Ne mogu skoro ništa. Osim da pisem. Ko o Topcideru i Leskovcu. Pa dokle stignem.Ko što nisam mogla puno ni onda kad sam se javno bunila što se Tadićeva prva inaguracija odvijla na dan komemoracije žrtvama u Srebrenici. Al mogu da u ovoj šaradi ne učestvujem. Mogu da pamtim. I razlikujem.

ovu sam pesmu vec stavljala jednom, na bkc blogu,
ali mislim da joj je ovde pravo mesto.

Ramiz Salihović
Čekajući Godoa

Koliko god besmisleno da jeste
Dužan si čekati Godoa
Sve dok u tebi je
Mala, manja i još manja,
I još manja sehara pjesme.
Ona pokazuje
Na kom jeziku vodiš ljubav,
Ulijevaš nadu u kuli od slonovače,
Zbrajaš prolaznost i vječnost,
Ušivaš napukle šavove srca,
Smišljaš izgubljenog sebe.
Sjeti se igre truhle kobile
I mjesta gubljenja nevinosti,
Nestašni dječače.
Sva tvoja mjesta
Sa znakovima predaka na putu
Ostala su prazna.
Zato, krivuljom postmoderne
U prazninu ucrtaj
Brodolom prognanika,
Kušnje beskućnika.
Ne zaboravi u mapi ni one
Čiji je hobi zločin
Ni plodove njihovog hobija:
Čovjeka-kukca,
Čovjeka-sjenku,
Čovjeka-kostura,
Čovjeka-fosila.
Pažljiv budi prema dragoj.
Eksplodirat će tvoja nježna
Kutija srca kad nacrtaš dragu
Kako izlazi iz usamljenog dimnjaka
Srušene kuće
Noseći djeliće tvoje tuge.
Pretpostavljaš šta će se desiti
Tvojoj olovci s upaljenim srcem,
Iz koga jedno dijete progovara.
Znaš li kuda će tvoja ruka otići
Nakon završetka crteža?
Možda shvatit ćeš da svejedno je,
Da isti pokret je ruke na licu,
Staklu i nebu, samo njeno mjesto
Ostaje prazno, a ti stići ćeš tamo
Gdje niko prije tebe.
Jelena Milić Jelena Milić 14:44 09.07.2008

hmmm

Jednako tretirati zločine"
9. jul 2008. | 11:38 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Srbija će nastaviti da ispunjava međunarodne obaveze, ali to očekuje i od drugih, kaže ministarka pravde Snežana Malović.

Srbija traži da se zločini svuda kažnjavaju i jednako tretiraju, kako se više nikada ne bi ponovili i kako bismo, zadovoljenjem pravde za žrtve, svi zajedno stigli do pomirenja, rekla je Malovićeva na prezentaciji studije o uticaju Međunarodnog krivičnog tribunala za bivšu Jugoslaviju (MKTJ) na procese tranzicione pravde u Srbiji.

Ona je ukazala da “neke poruke koje stižu iz Tribunala zabrinjavaju i da nam govore da je politika jača od pravde za žrtve“.

"Ako zločinci postanu političari, kakve će biti institucije koje oni vode?", zapitala je Malovićeva.

Nova, proevropska Vlada Srbije i respektabilne institucije koje se bave temom ratnih zločina će, prema njenim rečima, privesti kraju saradnju s Tribunalom u Hagu.

To je neophodnost i potreba jer se preko zločina ne može doći do zaštite osnovnih ljudskih i civilizacijskih vrednosti, vrednosti koje su prihvaćene u Evropi, ocenila je ministarka pravde.

Prema njenim rečima, Srbija je na dobrom putu da se konačno, poštujući zakone i institucije nacionalnog i međunarodnog prava, odredi prema svojoj prošlosti, prema ratnim zločinima, da ih moralno i institucionalno osudi i tako postavi merila na putu nacionalnog i regionalnog pomirenja.

Tužilac za ratne zločine Srbije Vladimir Vukčević rekao je da će naša zemlja izvršiti svoje međunarodne obaveze i uhapsiti preostale haške begunce „ne zbog Haga, već zbog pravde i izvinjenja žrtvama, na koje nas obavezuju moral i presuda Međunarodnog suda pravde u Hagu“.

"Evropske vrednosti se brane utvrđivanjem zločina iz prošlosti i njihovim procesuiranjem i na taj način brisanjem iz naše svakodnevice, kroz pravične sudske postupke koje jasno razlikuju počinioce i žrtve", naglasio je Vukčević.


vracarac92 vracarac92 14:49 09.07.2008

Re: hmmm

Jednako tretirati zločine"

To je jedini ispravan stav. Svi zločinci da odgovaraju a ne da se ponovo desi lakrdija kao sa Orićem ili Haradinajem.
Zločinac je uvek zločinac bez obzira na naciju, veru ili rasu.
Jelena Milić Jelena Milić 14:53 09.07.2008

Re: hmmm

Ona je ukazala da “neke poruke koje stižu iz Tribunala zabrinjavaju i da nam govore da je politika jača od pravde za žrtve“.


meni se cini da je ovo upravo ono sto se desava i u srbiji sa nacinom izbora nove vlade

ovo sto vi kazete je neupitno al je problem sa srbijom i nedavnim ratnim zlocinima u regionu, a koji jesu etnicki motivisani, pa je i etniciet zrtve i pocinioca itekako bitan, mnogo jasnija svest i veci pritisak da se kazne oni koji su cinili zlo nad srbima nego ...i u tom slucaju se mora biti principijelan
vracarac92 vracarac92 15:02 09.07.2008

Re: hmmm

meni se cini da je ovo upravo ono sto se desava i u srbiji sa nacinom izbora nove vlade

I tribunal i vlada su dva najobičnija cirkusa
jesu etnicki motivisani, pa je i etniciet zrtve i pocinioca itekako bitan, mnogo jasnija svest i veci pritisak da se kazne oni koji su cinili zlo nad srbima nego ...i u tom slucaju se mora biti principijelan

Zločini koje su sve strane činile jesu etnički motivisani a pritisak da se zločinci kazne zavisi od zemlje do zemlje. Nije tajna da svaka zemlja (Srbija, Bosna, Hrvatska) vuče na svoju stranu i da se trudi da sebe predstavi kao gotovo isključivu žrtvu.
Jelena Milić Jelena Milić 15:11 09.07.2008

Re: hmmm

na zalost, hag gubi na kredibilietu. u tom smilu ipak ohrabruju i izjava nove ministarke i tuzioca vukcevica sa danasnjeg skupa. pravde zrtava radi, ne samog haga radi.

ipak, pokusajte da zamislite region danas bez haga! sad je lakse uspostavljati domaca veca, i voditi slucajeve pred domacim sudovima, ali neposredno posle rata i dalje....sa svim osudjenima u hagu na slobodi....

naravno, treba se uciti i vrlo ozbiljno analiziati sve propuste, slabosti, i ocite greske tribunala
Ivan Marović Ivan Marović 15:28 09.07.2008

Re: hmmm

Jelena Milić
ipak, pokusajte da zamislite region danas bez haga!
Liban.
lidiaz lidiaz 15:44 09.07.2008

Re: hmmm

Jelena Milić
Jednako tretirati zločine"

"Ako zločinci postanu političari, kakve će biti institucije koje oni vode?", zapitala je Malovićeva.



rece ministarka u Vladi u kojoj je potpredsednik i ministar policije iz zlocinackog udruzenja. A sve u cilju pomirenja.
mikimedic mikimedic 15:54 09.07.2008

Re: hmmm

Liban.


U osnivanju. Opet u Hagu.
vracarac92 vracarac92 16:36 09.07.2008

Re: hmmm

ipak, pokusajte da zamislite region danas bez haga! sad je lakse uspostavljati domaca veca, i voditi slucajeve pred domacim sudovima, ali neposredno posle rata i dalje....sa svim osudjenima u hagu na slobodi....

Region bez haga bi ličio na nešto slično ovome sadašnjem. Bosna i dalje u punom sastavu (kao i sada) Hrvatska pojačana sa 2-3 zlikovca a Srbija sa petnestak zlikovaca + 2-3 političara/huškača. Naravno, malo sam banalizovao ali bi i dalje glavni zlikovci poput Orića, Mladića, Haradinaja bili na slobodi. I dalje bi narod u hiljadama hrlio na tompsonove koncerte, Orićeve trijumfalne govore, Kurtijeve proteste, ravnogorske sabore. Bilo bi isto. I biće isto dok mi među sobom ne zakopamo ratne sekire (ali stvarno, ne kao 1945.). Hag, UN, mnoge NVO, razni humanisti se tu "trte" prevashodno iz političko-materijalnih razloga, njima do iskrenog pomirenja stalo taman koliko i radikalima do suštinske demokratije. i jedni i drugi se hrane haosom, patnjom i nezadovoljstvom i imam utisak da veoma često svesno dolivaju ulje na vtatru jer da je sve u redu oni ne bi imali razloga da postoje a samim tim bi i njihovi viđeniji funkcioneri izgubili izvore odličnih prihoda i ugodnog života.
naravno, treba se uciti i vrlo ozbiljno analiziati sve propuste, slabosti, i ocite greske tribunala
I kada sagledamo sve propuste, šta onda treba da učinimo?
Ivan Marović Ivan Marović 16:41 09.07.2008

Re: hmmm

Ivan Marović
Liban.
mikimedic
U osnivanju. Opet u Hagu.
Stvarno? Može neki link?
Jelena Milić Jelena Milić 17:02 09.07.2008

region bez haga

ne. ne slazem se. ni sa ocenom kako bi region izgledao ni sa time da su un i drugi mahom tu slatkog i udobnog zivota radi......da li ste ikad radili u nekoj takvoj org, na osnovu cega formirate taj stav. zasto na osnovu izuzetaka formirate celu sliku. zamislite afriku bez UN misija. pitajte ugrozene afrikance sta misle o un misijama. cak da su i same i cele UN krive za srebrenciu, to bi pre bio strukturni problem mandata mirovnih misija nego sama zelja za trtjenjem.

mislim da bi zaista vise licio na liban i bliski istok

mozda treba da pogledate koliko zlikovaca i za sa sve jeste osudjeno u hagu, mozda vam bude jasnije.

i nastavlja se. evo danas braca lukici.

ako bude pameti i dostojanstva uhvatice i mladica i karadzica i hadzica.

slucaj haradinaj je u zalbenom postupku

bez tribunala bilo bi manje sudjenja pred domacim sudovima takodje.

a iskustvo je uvek potrebno, nikad nazalost sa sigurnoscu ne mozemo reci da se etno ludilo i oruzani sukobi nece ponoviti. u stvari povavljaju se. darfur....
vracarac92 vracarac92 17:19 09.07.2008

Re: region bez haga

da li ste ikad radili u nekoj takvoj org, na osnovu cega formirate taj stav. zasto na osnovu izuzetaka formirate celu sliku. zamislite afriku bez UN misija.

Neko vreme volontirao (krajnje amaterski) i to baš u jednoj "NVO" organizaciji na jednom drugom kontinentu ali zaista ne bih želeo da pričam više o tome. Doduše ta organizacija nije bila pod pokroviteljstvom UN. Afrika sa UN, afera do afere, droga, prostitucija, dijamanti, psi rata, prodaja dece, korupcija...Naravno, ima i mnogo dobrih stvari.
i nastavlja se. evo danas braca lukici.
ako bude pameti i dostojanstva uhvatice i mladica i karadzica i hadzica.

ma to nije sporno. Sporan je Orić, Tači, Haradinaj (zar zaista mislite da će biti osuđen), kasapi iz "žute kuće" i mali milion drugih zločinaca sa svih strana.
P.S. Šta nam je za činiti kada sagledamo propuste tribunala.
vracarac92 vracarac92 17:33 09.07.2008

Re: region bez haga

ne. ne slazem se. ni sa ocenom kako bi region izgledao ni sa time da su un i drugi mahom tu slatkog i udobnog zivota radi......da li ste ikad radili u nekoj takvoj org, na osnovu cega formirate taj stav. zasto na osnovu izuzetaka formirate celu sliku.
iako u ogromnoj gužvi morao sam da se vratim i da vam prenesem jedan članak koji (današnji PRESS) koji prilično lepo objašnjava pozadinu pojedinih NVO.
PRIŠTINA: Predstavnici civilnog društva na Kosovu uz finansijsku podršku Džordža Soroša i Kosovskog fonda za otvoreno društvo, počeće lobiranje za priznavanje nezavisnosti Kosova, piše prištinski dnevnik "koha ditore"
Grupa će raditi na osnovu SAVETA i preporuka bivšeg međunarodnog posrednika za Kosovo Martija Ahtisarija, njegovog zamenika Albera Roana i bivšeg posrednika EU u pregovaračkoj trojci Volfganga Išingera.

Dakle iz ovoga se relativno lako može izvući zaključak o "nepristrasnosti" raznih međunarodnih organizacija.
pozdrav
adam weisphaut adam weisphaut 17:44 09.07.2008

Re: region bez haga

iako u ogromnoj gužvi morao sam da se vratim i da vam prenesem jedan članak koji (današnji PRESS) koji prilično lepo objašnjava pozadinu pojedinih NVO.

Jedan kredibilan medij.
Jelena Milić Jelena Milić 17:50 09.07.2008

o nepristrasnost

i sta je tu sporno. i novo.
one su javno istakle svoj cilj i sponzora

rad NGO evaluira javnost, a ne izbori. dakle kedibilitet i valjanost teme/issue/kojima se bave

sta vi smatrate nepristrasnoscu, samo rad ngo koje se protiv nezavisnosti kosova? bojim se da postoji vise dimenzija te price.

pitajte familije pobijenih bacenih u dunav ili u jamu u batajnici sta misle o tome da ostanu u srbiji


ps i u gornjem postu navodite zlopupotrebe kao kljucni argument. slabo. zloupotrebe se moraju ostro sankconisati, ali i dalje je osnovna misija UN hmana i dobrobonamerna i treba razdvojiti zito od kukolja
mikimedic mikimedic 19:11 09.07.2008

Re: hmmm

Stvarno? Može neki link?


http://www.un.org/apps/news/infocus/lebanon/tribunal/
Ivan Marović Ivan Marović 19:21 09.07.2008

Re: hmmm

Ma znam za to, ali to nije za zločine u ratu, nego za Haririjevo ubistvo. I to je tražila Libanska vlada koja je došla na vlast posle intifade '05, nije nametnuto od strane SB UN, kao u slučaju bivše SFRJ.
mikimedic mikimedic 20:14 09.07.2008

Re: hmmm

Ma znam za to, ali to nije za zločine u ratu, nego za Haririjevo ubistvo. I to je tražila Libanska vlada koja je došla na vlast posle intifade '05, nije nametnuto od strane SB UN, kao u slučaju bivše SFRJ.


oki mizanderstending....
antioksidant antioksidant 20:39 09.07.2008

Re: hmmm

Ivan Marović

Jelena Milićipak, pokusajte da zamislite region danas bez haga!Liban.

ne moze
umro nam Nasralahh (eno ga pod lipom u Pozarevcu)

gorio92 gorio92 22:19 09.07.2008

Re: hmmm

"Ako zločinci postanu političari, kakve će biti institucije koje oni vode?",

Ako oni koji su podržavali zločince postanu ministri, kakva će biti država koju oni vode?
florian92 florian92 23:02 09.07.2008

Re: hmmm



Posle je shvatio Pa se i tog latio Do tada je kasno bilo sveSve, sve, sve, sve Kupio je “Gerovital”Popio je ceo litarAli ipak nije post’o hitar Zato :Ljubite bez razlikeSupruge i svastikeUdovice, razvedeneMlade cure, zrele zeneDok vam je jos vremeDok vam je jos vremeDok vam je jos vremeDok vam je jos vreme

Atomski mrav Atomski mrav 07:47 10.07.2008

Re: region bez haga

slucaj haradinaj je u zalbenom postupku

Hm, njega su već oslobodili prvostepenom odlukom, dakle ostaje samo da mu plate zbog emocionalnih i ostalih teškoća.... get real, zar neko zaista misli da će osuditi Haradinaja? Čoveka koga je branila žena Tonija Blera? Možda na Fox Life ali u real life nikako.

Što se Haga tiče, kakvi su mu rezultati? Tuđman i Izetbegović nisu ni optuženi, Milošević je umro pod sumnjivim okolnostima nakon što se proces protiv njega pretvorio u cirkus. Karadžića nema, čovek sklopio dil sa Amerima i boli ga dupe. Dakle, politički vrh koji je najodgovorniji za zločine u bivšoj SFRJ je prošao nekažnjen. Što se vojnog vrha tiče, Mladić je i dalje na slobodi, Orić, Haradinaj oslobođeni i dočekani kao narodni heroji. Ovaj drugi se branio sa slobode, zastrašivao svedoke od koje su neki pobijeni i uživa podršku i izlive prijateljstva međunarodnih predstavnika na Kosovu. Dakle, vojni vrh takođe uglavnom pošteđen. Videćemo šta će biti sa suđenjem Gotovini, verovatno će biti osuđen na neku kaznicu koja će se poklopiti sa trajanjem pritvora u Ševeningenu. Suđenje Šešelju je bilo cirkus od početka... Quo vadis?
vracarac92 vracarac92 08:04 10.07.2008

Re: o nepristrasnost

pitajte familije pobijenih bacenih u dunav ili u jamu u batajnici sta misle o tome da ostanu u srbiji

Jelena, nemojmo o ovome onda ja krenem o žutoj kući pa vi nastavite sa Račkom onda od mene usledi kafić u Peći, pa hladnjača, pa Goraždevac i na kraju ne bi smo nigde završili. Za mene je zločin uvek zločin bez obzira ko ga je počinio i ko je žrtva. I nadam se da imam moralno pravo da se nadam da će svi zločinci biti primereno kažnjeni.
i sta je tu sporno. i novo.
one su javno istakle svoj cilj i sponzora

Sporno je to što se visoki predstavnici međunarodne zajednice čiji je zadatak bio da pronađu odgovarajuće rešenje za Kosovo koje bi zadovoljilo sve strane otvoreno stavljaju na jednu stranu. Naivno sam mislio da im je zadatak bio da nepristrasno pristupe rešavanju problema. Što se mene tiče podela je jedino ispravno i pravedno rešenje.
Jedan kredibilan medij.

Samo je preneo pisanje iz "koha ditore" a kredibilan je manje više kao i druge novine koje kupujem na dnevnoj bazi t.j. "danas"
u gornjem postu navodite zlopupotrebe kao kljucni argument. slabo. zloupotrebe se moraju ostro sankconisati
A zbog čega se to ne čini?
mariopan mariopan 16:47 10.07.2008

Re: region bez haga

adam weisphaut
iako u ogromnoj gužvi morao sam da se vratim i da vam prenesem jedan članak koji (današnji PRESS) koji prilično lepo objašnjava pozadinu pojedinih NVO.

Jedan kredibilan medij.

Sta znaci "kredibilan"...mislis nije istina to sto pisu?Pa demnatuj...da znamo sta da verujemo, tebi ili njima.
adam weisphaut adam weisphaut 22:00 10.07.2008

Re: region bez haga


Sta znaci "kredibilan"...mislis nije istina to sto pisu?Pa demnatuj...da znamo sta da verujemo, tebi ili njima.

Ja nisam davao nikakve sudove na temu samo istakoh da je Press kredibilan medij za istaživačke pohode Vračarca, a baš nekako mislim da si ti onako dobar primer ciljne grupe konzumenta Press-a.
vracarac92 vracarac92 07:42 11.07.2008

Re: region bez haga

Ja nisam davao nikakve sudove na temu samo istakoh da je Press kredibilan medij za istaživačke pohode Vračarca, a baš nekako mislim da si ti onako dobar primer ciljne grupe konzumenta Press-a.

Ne zaboravi i "danas"
Jelena Milić Jelena Milić 08:41 11.07.2008

Re: o nepristrasnost

simptomaticno vec, spin ko kredibilni kurir

a ovaj o kredibilnom danasu ko kredibilnom presu je na nivou saper-krstic

cekam kad cete i politiku da nabrojite, boze zdravlja, ni lin montgomeri nije u toliko medija pisala ko taj krstic npr

sebe vidite kao advokata/bazu podataka/ srpskih zrtava meni dajte albanske na osnovu toga sto sam rekla da je sama batajnica dovoljna da iko ne pozeli zajednicki zivot u istoj dzavi . cist kurir

ok, ja s tim nemam problem, savest mi je cista, znam sta pricam i zastupam.

sto se zute kuce tice, jos cete morati bojim s da sacekate sa nesto kredibilnijim dokazima, batajnica je tu, crno na belo, sa sve onim decijim rancima. a i to vam je servirala karla del ponte


btw u sucaju kosova nije u pitanju arbitraza u sporu, pa da neko bude nepristrasan, zapadna medjunarodna zajdnica je presudila u skladu sa optuzbom i svojim vidjenjem, nesto nemustije nego devedesetih, ali i dalje se sve to moglo ocekivati

kako da vam kazem, to da prekomerno neko koristi silu protiv civila, pa i da povredjuje zenevske knonvencije protiv terorista ( tu smo mnogo napredniji od amera ) ne ide tek tako.....moraju neke konsekvence

ako do podele i dodje, a mislim da bi trealo, i vise puta ove o tome pisalo, to je samo zato sto mz zapadna nije dobro evaluirala kako da sprovede presudu.....zbog toga.....a ne zato sto je to stvar pravicnosti ili ne...



Atomski mrav Atomski mrav 09:05 11.07.2008

Re: o nepristrasnost

Tako, iskreno i realno. Samo ne sudi "zapadna međunarodna zajednica" (čitaj: NATO?) već Haški sud - čisto da bi forma bila zadovoljena...
vracarac92 vracarac92 09:17 11.07.2008

Re: o nepristrasnost

sto se zute kuce tice, jos cete morati bojim s da sacekate sa nesto kredibilnijim dokazima, batajnica je tu, crno na belo, sa sve onim decijim rancima. a i to vam je servirala karla del ponte

- HRV je imao uvid u informacije koje je Haški tribunal prikupio od novinara, prema kojima je sedam etničkih Albanaca koji su služili u OVK, detaljno opisali učestvovanje u prebacivanju otetih Srba i drugih zatvorenika iz Kosova u Albaniju posle rata. Tu piše da su kidnapovani držani u kućama i ustanovama u Kukešu i Trnopolju, gde su pojedini, uglavnom mlađi i zdraviji zatvorenici bili hranjeni i redovno zdravstveno pregledavani i da nikada nisu tučeni. Ovi pojedinci, čiji konačan broj nije poznat, bili su prebacivani u žute kuće u ili oko albanskog grada Burel, gde su im doktori odstranjivali organe. Organi su transportovani iz Albanije preko aerodroma u blizini Tirane - navodi se u izveštaju HRV uz objašnjenje da je najviše bilo otetih Srba koji su nestali posle dolaska UN i NATO snaga na Kosovo, dok su ostale bile žene sa Kosova, Albanije, Rusije i drugih slovenskih zemalja.
HRV je, piše u izveštaju, razgovarao i sa dvoje ljudi koji su bili prisutni tokom posete istražitelja Haškog tribunala i Unmika u kući u blizini Burela, a koji su potvrdili navode Del Ponteove. Dobili su i kopiju Unmikovog zvaničnog izveštaja, o njihovom istraživanju 4. i 5. februara 2004. u kome se navodi da je hemijski sprej „luminol“ otkrio tragove krvi u dve sobe koji mogu da dokažu da je u toj prostoriji operisano, dok su pored kuće pronađene prazne kese za infuziju, boce sa lekovima i sunđeri.
Tribunal je, navodi se na sajtu HVR, sakupio i informacije da su tela otetih sahranjeni u blizini žute kuće i obližnjeg groblja, 20 kilometara od Burela. Haški istražitelji i UNMIK, uz pratnju albanskog tužioca istražili su tada ovu kuću, ali je ona već bila ofarbana u belo. Međutim, naglašava se u izveštaju, prema fotografijama koje je istražio HRV ostala je vidljiva žuta pruga na temelju ove kuće.
Povodom izjave albanskog ministra spoljnih poslova LJuljzima Baše da su izjave Del Ponteove „nemoralne“ i „klevetničke“, Abrahams smatra: - Baša bi trebalo da ove tvrdnje prihvati ozbiljnije jer znam iz sopstvenog iskustva da postoji pouzdan dokaz o prekograničnim prebacivanjima. On je radio za Tribunal i u Odeljenju za pravosuđe u Unmiku posle rata i lično je istraživao izveštaje o pritvorskim objektima u severnoj Albaniji - rekao je Abrahams.
Posle Abrahamsovog izveštaja, još 4. aprila, HRV je poslao pismo Hašimu Tačiju i premijeru Albanije Saliju Beriši sa zahtevom da se otvore ove istrage, ali do 2. maja nijedna vlada nije odgovorila.
vracarac92 vracarac92 09:20 11.07.2008

Re: o nepristrasnost

batajnica je tu, crno na belo, sa sve onim decijim rancima.

Čisto da podsetim,ja Batajnicu nikada nisam sporio niti relativizovao. I zalažem sa za drastične kazne za te zlikovce.
adam weisphaut adam weisphaut 10:51 11.07.2008

Re: o nepristrasnost

iako u ogromnoj gužvi morao sam da se vratim i da vam prenesem jedan članak koji (današnji PRESS) koji prilično lepo objašnjava pozadinu pojedinih NVO.

HRV je, piše u izveštaju, razgovarao i sa dvoje ljudi koji su bili prisutni tokom posete istražitelja Haškog tribunala i Unmika u kući u blizini Burela, a koji su potvrdili navode Del Ponteove.

Nedosledno je optuživati nekoliko postova iznad paušalno NVO sektor a onda se pozivati na jednu human rights NVO organizaciju, Vračarac.
vracarac92 vracarac92 11:14 11.07.2008

Re: o nepristrasnost

Nedosledno je optuživati nekoliko postova iznad paušalno NVO sektor a onda se pozivati na jednu human rights NVO organizaciju, Vračarac.

Ukoliko se vratite nekoliko postova iznad primetićete da sam napisao MNOGE NVO a ne SVE NVO.
adam weisphaut adam weisphaut 11:17 11.07.2008

Re: o nepristrasnost

Ukoliko se vratite nekoliko postova iznad primetićete da sam napisao MNOGE NVO a ne SVE NVO.

Kada kažeš mnoge NVO, to je samo još jedna taktika paušalnog optuživanja, kaži tačno na koje misliš.
Inače, ne mogu se oteti utisku da su upravo human rights grupe bila ciljana meta, što čini potonje pozivanje na jednu ood njih još apsurdnijom.
vracarac92 vracarac92 11:39 11.07.2008

Re: o nepristrasnost

Inače, ne mogu se oteti utisku da su upravo human rights grupe bila ciljana meta, što čini potonje pozivanje na jednu ood njih još apsurdnijom.

Izgleda da je D.K. dobio ozbiljnu konkurenciju za poziciju internog proroka bloga B92
Jelena Milić Jelena Milić 11:41 11.07.2008

atomski read my lips

ti mozes bolje

o statusu kosova ne sudi hag nego medjunarodna zajednica

o ratnim zlocinima na kosovu sudi hag
adam weisphaut adam weisphaut 11:46 11.07.2008

Re: o nepristrasnost

Izgleda da je D.K. dobio ozbiljnu konkurenciju za poziciju internog proroka bloga B92

Pa nije to nikakvo moje prorokovanje, jednostavno u srpskoj javnosti se još od Miloševićevog vremena stvara percepcija tih organizacija kao nacionalno neprijateljskih, što se nastavilo i pod sadašnjim demokratskim vlastima. Tako da kada neko gleda da napada NVO, pa makar i uvijenoj formi kao što su neke, mahom cilja njih.
vracarac92 vracarac92 11:48 11.07.2008

Re: atomski read my lips

o ratnim zlocinima na kosovu sudi hag
Fred Abrahams, istraživač HRV zadužen za vanredne situacije, koji je sproveo istragu o kršenju ljudskih prava na Kosovu i u Albaniji od 1993. do 2000, pokrenut navodima knjige da je Haški tribunal imao informacije od „pouzdanih novinara“ da su kosovski Albanci oteli i transportovali između 100 i 300 osoba sa Kosova u severni deo Albanije posle 12. juna 1999, kada su NATO snage došle na Kosovo, sastavio je izveštaj u kojem se iskaz „dvoje pouzdanih novinara“ prihvata kao istinit.
-Berlin -- Postoje čvrsti dokazi da je 400 ljudi, uglavnom Srba nestalih posle rata na Kosovu, prebačeno preko granice u Albaniju, rekao je Fred Abrahams iz "Hjuman rajts voča".

Dnevnik "Junge velt" razgovarao je sa šefom grupe za krizna područja organizacije za zaštitu ljudskih prava "Hjuman rajts voč" Fredom Abrahamsom povodom navoda u knjizi "Lov" bivše tužiteljke Haškog tribunala Karle del Ponte da su posle ulaska snaga NATO na Kosovo oteti Srbi i Albanci odvedeni u Albaniju gde su im vađeni i potom prodavani organi.

"Pošto Karlu del Ponte cenim, pozabavio sam se njenim tvrdnjama i našao dokaze koje ih potkrepljuju. Mi znamo da je posle kraja rata nestalo 400 ljudi, uglavnom Srba. Postoje i snažni dokazi da su ti ljudi odvedeni preko granice, u Albaniju", rekao je Abrahams.

On je podsetio da je njegova organizacija zamolila premijere Kosova i Albanije da započnu istragu o tome.

"Odgovor nismo dobili, ali su umesto toga obe vlade u medijima oštro napale Karlu del Ponte i optužili je da laže. Ta reakcija me je podstakla da više nego ikada verujem da je nužna istraga", naveo je Abrahams.

Dodao je da su tvrdnje Karle del Ponte "prve ozbiljne naznake da se u Albaniji upražnjava trgovina organima", dok su pre toga "postojale samo glasine".

"To se sada promenilo. Mi imamo dovoljno činjenica da bismo opravdali zahtev za istragu", naveo je Abrahams.

Na opasku da izveštaji svetskih tajnih službi potvrđuju da nekadašnje vođe Oslobodilačke vojske Kosova Hašim Tači, Agim Čeku i Ramuš Haradinaj imaju danas vodeću ulogu u organizovanom kriminalu i da je zato naivno očekivati da će na Kosovu biti pokrenuta istraga o ovom slučaju, Abrahams je rekao da "nema iluzija".

"To nije ni jednostavno, jer nema zaštite svedoka. Uprkos tome postoje dobri ljudi koji ne žele da žive na Kosovu na kojem se prikrivaju zločini. Ako nadležni na Kosovu ništa ne preduzmu, onda međunarodne institucije mogu da preduzmu naredni korak. Ujedinjene nacije i Evropska unija imaće na Kosovu moć da istraže teške zločine", ukazao je Abrahams.

Dodao je da su "moć i raširenost kriminalnih mreža na Kosovu ozbiljan problem koji kao takav

pozdrav
Atomski mrav Atomski mrav 11:54 11.07.2008

Re: atomski read my lips

o statusu kosova ne sudi hag nego medjunarodna zajednica

o ratnim zlocinima na kosovu sudi hag


Tačno, izvinjavam se zbog nepreciznosti. No, haški sud je samo instrument "zapadne međunarodne zajednice" (to si tako dobro napisala). Jedne zločince goni, druge (koji su po volji te zajednice) oslobađa.
mariopan mariopan 20:59 11.07.2008

Re: region bez haga

adam weisphaut

Sta znaci "kredibilan"...mislis nije istina to sto pisu?Pa demnatuj...da znamo sta da verujemo, tebi ili njima.

Ja nisam davao nikakve sudove na temu samo istakoh da je Press kredibilan medij za istaživačke pohode Vračarca, a baš nekako mislim da si ti onako dobar primer ciljne grupe konzumenta Press-a.

A sto? Sta smeta Press, Kurir, Danas, Novosti, Politika,.....sve citam a vidim da blogeri redovno znaju sta Kurir pise...pa nisam ja bolja od drugih blogera..ista sam. Ali lepo kazem, ako nije istina ti demantuj citacu ja i to sto ti napises. Ne demantujes dakle ali ti se ne svidja novina ili sta...vest?
blackbox92 blackbox92 15:13 09.07.2008

Istina i pomirenje

Srbiji ne treba lažno nacionalno/političko pomirenje. Srbiji treba konsenzus oko toga šta se sme šta ne, šta je prihvatljivo šta ne, šta je tačno bilo i šta se ne sme ponoviti. I utvrđivanje ko je kriv, ko podržavao, ko bio ravnodušan.

Tačno. Ne treba lažno već stvarno. A da li je moguće i ima li volje da se do tog konsenzusa dođe ako se ne pokuša?
Dakle, mora se pokušati i pokušavati, a moguće je jedino ako ima spremnosti da se kaže gola istina, bez nacionalističkih i ideoloških friziranja. Ideološka i nacionalistička zaslepljenost su glavne prepreke istini jer se manifestuju kao višak patriotizma a manjak razuma.
Istina je stvar dostojanstva nacije, države, svake stranke i pojedinca. Dostojanstvo podrazumeva ponos na sebe, naciju, državu i stranku ali i priznanje i osećaj stida za ono što smo lično iili neko u ime nas ružno uradili.
Ako je pomirenje partizana i četnika značilo zaborav antifašističke borbe i samoisključivanje Srbije iz antihitlerovske koalicije, onda takav pristup vređa dostojanstvo.
Uostalom, šta reći na to da zvanična Nemačka obeležava dan pokušaja ustanka protiv nacizma i na tome gradi imidž savremene Nemačke, dok zvanična Srbija ne pominje više i ne obeležava dan ustanka. Nije problem u tome da li je to baš onaj događaj u Beloj Crkvi, već što očito ,zarad nekog ili nečeg,Srbija kao da se više ne ponosi otporom koji je pružila okupatorskim silama. Time vređa sopstveno i dostojanstvo onih koji su poginuli u borbi sa okupatorom, stradali kao civili bilo širom Srbije ili u nacističkim logorima. Valjda je jedna od evropskih vrednosti, a mi težimo ka EU, njen slobodarski i antifašistički duh.
Prema tome, pomirenje bez istine je lažno i latentna opasnost da nove sukobe, čim prestanu aktuelni interesi.
Upravo zbog toga podržavam da konačno dođe do pomirenja po pitanjima koja su stvar istorije ali ih politika iznova aktuelizuje i zloupotrebljava.Istina je jedina mera.
Neka se konačno i kod nas politička sporenja stranaka vode oko toga ko će obezbediti bolji socijalni položaj građana, ko obezbediti veći privredni rast, zaposlenost i po svim ostalim pitanjima kao u savremenim civilizovanim društvima, a istoriju ostavimo istoriji ali kažimo bobu bob , popu pop.Jer ako se ne kaže biće opet "ko to laže."
Ima li za to spremnosti?????
mariopan mariopan 16:53 10.07.2008

Re: Istina i pomirenje

Blackbox, slazem se sa tvojim stavom i preporucujem..mi to sve treba da uradimo sebe radi i nase dece radi.
I kada kritikujem taj Hag ja ne mislim da nas to amnestira od naseg dela krivice, samo se zgrazavam na ocigledne nepravedne presude koje dodatno zavadjaju narode..to pomirenje jako tesko ce da ide posle onako sramnih presuda.
blackbox92 blackbox92 18:51 10.07.2008

Re: Istina i pomirenje

mariopan
Blackbox, slazem se sa tvojim stavom i preporucujem..mi to sve treba da uradimo sebe radi i nase dece radi.I kada kritikujem taj Hag ja ne mislim da nas to amnestira od naseg dela krivice, samo se zgrazavam na ocigledne nepravedne presude koje dodatno zavadjaju narode..to pomirenje jako tesko ce da ide posle onako sramnih presuda.

U pravu ste.
Baš briga one u Hagu i ostale za nas. Ali, u našem je interesu da se to pomirenje desi, u samoj Srbiji i u regionu.
Po meni prvi i najjači gest pomirenja bi bio kada bi se sastale majke iz Bratunca, Kravica, Skelana i Srebrenice i zajednički osudile sve zločine i tražile da se kazne oni koji su pobili njihove najmilije bez obzira ko su oni.
Sve dok majke Srebrenice ne osude i Orića a majke iz Skelana Lukića i druge, nema pravog pomirenja.
Tako slično i za Kosovo.
Nastradali se ne mogu vratiti ali se može učiniti da do novih stradanja nikada ne dođe.
Tu nam ne može niko pomoći osim sami sebi, kao što smo , da je bilo pameti kod svih na prostoru bivše SFRJ, mogli izbeći stradanja.
mariopan mariopan 19:17 10.07.2008

Re: Istina i pomirenje

blackbox92
mariopan
Blackbox, slazem se sa tvojim stavom i preporucujem..mi to sve treba da uradimo sebe radi i nase dece radi.I kada kritikujem taj Hag ja ne mislim da nas to amnestira od naseg dela krivice, samo se zgrazavam na ocigledne nepravedne presude koje dodatno zavadjaju narode..to pomirenje jako tesko ce da ide posle onako sramnih presuda.

U pravu ste.
Baš briga one u Hagu i ostale za nas. Ali, u našem je interesu da se to pomirenje desi, u samoj Srbiji i u regionu.
Po meni prvi i najjači gest pomirenja bi bio kada bi se sastale majke iz Bratunca, Kravica, Skelana i Srebrenice i zajednički osudile sve zločine i tražile da se kazne oni koji su pobili njihove najmilije bez obzira ko su oni.
Sve dok majke Srebrenice ne osude i Orića a majke iz Skelana Lukića i druge, nema pravog pomirenja.
Tako slično i za Kosovo.
Nastradali se ne mogu vratiti ali se može učiniti da do novih stradanja nikada ne dođe.
Tu nam ne može niko pomoći osim sami sebi, kao što smo , da je bilo pameti kod svih na prostoru bivše SFRJ, mogli izbeći stradanja.

Tako je i ja tako mislim..mada se zestoko obrusavam na te zlocince i ostrasceno kritikujem taj Hag ( i dalje mislim da je to politicki sud) opet znam da sve ovo moramo sami da uradimo, niko to nece umesto nas, to spolja ne moze da se nametne, samo iznutra moze da krene od malih ljudi.
Ohrabruje me nesto sto sam procitala, da li u Kuriru, ne znam, necija kolumna i pocinje o tome kako su neki mladi isli na koncert u Hrvatsku i tamo bili pokradeni, sve im lopovi uzeli ostao im samo mobilni sa par dinara na kreditu...a oni bez para. I pitali ih odakle su a oni kazu iz Srbije...i gazda od kafica Albanac dao im besplatno obrok i pice a prisutni mladi Hrvati sastavili nesto kuna sto su imali po dzepovima da ovi mladi imaju bar za povratak kuci....eto ako tako pocnemo, malo po malo cemo uraditi nesto veliko. Ne znam tacno gde sam procitala, to nije bila posebna vest vec deo necije kolumne ali mi se urezala kao lepa stvar o kojoj treba govoriti mnogo vise nego o ruznim stvarima.
blackbox92 blackbox92 00:15 11.07.2008

Re: Istina i pomirenje

Ohrabruje me nesto sto sam procitala, da li u Kuriru, ne znam, necija kolumna i pocinje o tome kako su neki mladi isli na koncert u Hrvatsku i tamo bili pokradeni, sve im lopovi uzeli ostao im samo mobilni sa par dinara na kreditu...a oni bez para. I pitali ih odakle su a oni kazu iz Srbije...i gazda od kafica Albanac dao im besplatno obrok i pice a prisutni mladi Hrvati sastavili nesto kuna sto su imali po dzepovima da ovi mladi imaju bar za povratak kuci....

to ste procitali na jednom od blogova pre nekoliko nedelja(ne secam se ciji je blog bio).

Inace, tesko da ste to mogli procitati u glasilu koje pominjete. Sigurno bi pod velikim naslovom bilo objavljeno da su bili pokradeni i maltretirani na nacionalnoj osnovi.Za te i neke druge novine, koje kao brane nacionalne interese i neguju tzv.patriotsko novinarstvo,su atraktivniji negativni dogadjaji na tom planu a posebno slucajevi i poluslucajevi gde nas Srbe napoadaju i imaju neprijateljski odnos prema nama. Uredjivacka politika im polazi izgleda od logike da nije vest da je pas ujeo coveka vec kad covek ujede psa, pa nek on dokaze da nije.
vracarac92 vracarac92 10:04 11.07.2008

Re: Istina i pomirenje

U pravu ste.
Baš briga one u Hagu i ostale za nas. Ali, u našem je interesu da se to pomirenje desi, u samoj Srbiji i u regionu.
Po meni prvi i najjači gest pomirenja bi bio kada bi se sastale majke iz Bratunca, Kravica, Skelana i Srebrenice i zajednički osudile sve zločine i tražile da se kazne oni koji su pobili njihove najmilije bez obzira ko su oni.
Sve dok majke Srebrenice ne osude i Orića a majke iz Skelana Lukića i druge, nema pravog pomirenja.
Tako slično i za Kosovo.
Nastradali se ne mogu vratiti ali se može učiniti da do novih stradanja nikada ne dođe.
Tu nam ne može niko pomoći osim sami sebi, kao što smo , da je bilo pameti kod svih na prostoru bivše SFRJ, mogli izbeći stradanja.
BRAVO!!!
Jelena Milić Jelena Milić 11:42 11.07.2008

Re: Istina i pomirenje

zasto mislite da mora tako koordinirano...necu ja ako neces ti....ili zajedno il nikako....potpuno besmisleno i necasno
blackbox92 blackbox92 12:37 11.07.2008

Re: Istina i pomirenje

Jelena Milić
zasto mislite da mora tako koordinirano...necu ja ako neces ti....ili zajedno il nikako....potpuno besmisleno i necasno

Zato sto bi to bilo najdelotvornije i najiskrenije jer polazi od istine i obostrane volje.Drugo je pitanje moze li se sve iskordinirati i tu ne sporim da treba pozdraviti svaki pojedinacan pokusaj i cin, ali se u krajnjem mora desiti na opstem planu ili se nece desiti.
Kao i svadja i pomirenje podrazumeva volju i saglasnost obe strane.
Ja nisam rekao kako mora vec kako bi bilo najiskrenije , najsmislenije i najcasnije.
Sta Vam znaci ako bi recimo samo jedna strana priznala sve zvoje zlocine a druga ne. To je lazno jer i ta sto bi deklarativno priznala ucinila bi to iz nekog politickog interesa.Pa i obe samo deklarativno, bilo bi lazno ako se to narodu ne pokaze kroz obrazovanje, medije i stvarni normalan zivot.A upravo su politicari, obrazovanje i mediji ti koji treba konacno da kazu istinu, bez obzira koliko je bolna. NVO imaju takodje veliki znacaj ali i tu ima prostora za mnogo konstruktiuvniji pristup i njih samih a i medija prema njima.
Valjda je sustina pomirenja da se zajedno sedne i kaze OK i nasi i vasi su radili to i to, bilo ne ponovilo se, i hajde da gledamo kako cemo u buducnosti ziveti ili suziveti normalno.
Ne mislim da govorim bez smisla i ne prihvatam da su mi namere necasne.
U tom smislu nije Vam bas korektna opaska na moj racun.
pozd
mariopan mariopan 21:09 11.07.2008

Re: Istina i pomirenje

blackbox92
Ohrabruje me nesto sto sam procitala, da li u Kuriru, ne znam, necija kolumna i pocinje o tome kako su neki mladi isli na koncert u Hrvatsku i tamo bili pokradeni, sve im lopovi uzeli ostao im samo mobilni sa par dinara na kreditu...a oni bez para. I pitali ih odakle su a oni kazu iz Srbije...i gazda od kafica Albanac dao im besplatno obrok i pice a prisutni mladi Hrvati sastavili nesto kuna sto su imali po dzepovima da ovi mladi imaju bar za povratak kuci....

to ste procitali na jednom od blogova pre nekoliko nedelja(ne secam se ciji je blog bio).

Inace, tesko da ste to mogli procitati u glasilu koje pominjete. Sigurno bi pod velikim naslovom bilo objavljeno da su bili pokradeni i maltretirani na nacionalnoj osnovi.Za te i neke druge novine, koje kao brane nacionalne interese i neguju tzv.patriotsko novinarstvo,su atraktivniji negativni dogadjaji na tom planu a posebno slucajevi i poluslucajevi gde nas Srbe napoadaju i imaju neprijateljski odnos prema nama. Uredjivacka politika im polazi izgleda od logike da nije vest da je pas ujeo coveka vec kad covek ujede psa, pa nek on dokaze da nije.

)))
Eto ne znam gde sam procitala..zato sto otvaram sve novine pa citam vesti a ne znam cesto u kojim sam nesto procitala...meni je u svakom slucaju drago da se to dogadja.
mikimedic mikimedic 15:47 09.07.2008

A kod Gojka na ja'njetinu

Da li ste svracali?

Zavidim ti, stvarno. Voleo bih da imam prilike da jos jedanput prodjem Bosnom i kroz sva mesta koja pominjes, koja sam vidjao, ziveo, prezivljavao skoro isto kao i ti....

Odlican tekst, hvala ti.

Mozda se nesto menja.

'Učesnik marša mira koja ide putevima slobode je i Velija Alilović, koji je tog kobnog srpnja 1995. godine imao tek 20 godina. Na svu sreću uspio je preživjeti:

„Kad sam krenuo iz Srebrenice, ubacio sam parče hljeba i kilu šećera. Jeste da sam bio mlad, ali... Hljeb sam pojeo odmah, prvu noć, tako da mi je ostala samo kila šećera. Sa kilom šećera uspio sam preživjeti tih šest dana i šest noći. Čak sam spašavao i prijatelje u tome. U jednom trenutku, sjećam se dobro jednog slučaja, kad mi se prijatelj jedan počeo gubiti nazivajući sestru, koju apsolutno nema: ’Sestro, daj mi hiljadu ćevapa.’ Ja sam prišao njemu, malo ga umio i onda mu dao šećera i pitao ga šta je to, a on viče: ’Ništa se ne sjećam.’“

Alilović, ipak, ne gubi nadu. On se nada onim boljim vremenima:

Vjerujem ja u pomirenje. Ja sam čovjek koji vjeruje. Zločince treba kazniti. Djecu treba pomiriti, razumiješ. I ovaj rat - zna se ko je ratovao. Sirotinja. Zavadili su sirotinju. Sad su se izmakli. Ali uglavnom - omladinu se treba izmiriti. Treba živjeti dalje.

a takodje

i Tužilac za ratne zločine Srbije Vladimir Vukčević rekao je da će naša zemlja izvršiti svoje međunarodne obaveze i uhapsiti preostale haške begunce „ne zbog Haga, već zbog pravde i izvinjenja žrtvama, na koje nas obavezuju moral i presuda Međunarodnog suda pravde u Hagu

i za kraj, last but not the least.

Srbiji ne treba lažno nacionalno/političko pomirenje. Srbiji treba konsenzus oko toga šta se sme šta ne, šta je prihvatljivo šta ne, šta je tačno bilo i šta se ne sme ponoviti. I utvrđivanje ko je kriv, ko podržavao, ko bio ravnodušan.


Alilovic posle svega moze da kaze da on veruje u pomirenje, sa nalgaskom da 'djecu treba pomiriti'.
Jel tesko reci tu tesku stranu rec izvini. I ne samo reci, nego stati iza nje.

Ponvaljam se, ali moram, hvala ti sto pises ovakve stvari.
dobronamjeran dobronamjeran 16:26 09.07.2008

Re: A kod Gojka na ja'njetinu

i Tužilac za ratne zločine Srbije Vladimir Vukčević rekao je da će naša zemlja izvršiti svoje međunarodne obaveze i uhapsiti preostale haške begunce „ne zbog Haga, već zbog pravde i izvinjenja žrtvama, na koje nas obavezuju moral i presuda Međunarodnog suda pravde u Hagu

Ove rijeci bude nadu.
Jelena lijepi tekst. No mozda ste mogli na Orasje ili Brcko pa preko Zupanje, Vinkovaca, Vukovara i Dalja. Onda bi ruta bila skoro pa potpuna.
Jelena Milić Jelena Milić 16:54 09.07.2008

Re: A kod Gojka na ja'njetinu

bila. radila mahom. pre bloga, puno pre bloga. bila i u kninu, raducicu, benkovcu, golubicu......nadam se da ce opet biti prilike.
Unfuckable Unfuckable 23:08 09.07.2008

Re: stalnozamjeran

mislim, kad "dobronamjeran" nekome nešto ne bi - prvo potvrdio, a onda uvijeno zamjerio da je moglo i ovako, onako, onuda..... - ne bi se verovatno ni zvao "dobronamjeran"

mislim, dokle više to uvijeno prebacivanje da ništa što neko odavde uradi nije dovoljno dobro, i da je moglo još nešto ?
'el stalno treba neko da se pravda, pomaže li krvotoku ?
dobronamjeran dobronamjeran 06:06 10.07.2008

Re: stalnozamjeran

mislim, kad "dobronamjeran" nekome nešto ne bi - prvo potvrdio, a onda uvijeno zamjerio da je moglo i ovako, onako, onuda..... - ne bi se verovatno ni zvao "dobronamjeran"

mislim, dokle više to uvijeno prebacivanje da ništa što neko odavde uradi nije dovoljno dobro, i da je moglo još nešto ?
'el stalno treba neko da se pravda, pomaže li krvotoku ?

Zasto se trazi skriveno znacenje? Nisam nista zamjerao. A narocito nemam sto zamjerati gospodji Milic.
Unfuckable Unfuckable 06:11 10.07.2008

Re: stalnozamjeran

No mozda ste mogli na Orasje ili Brcko pa preko Zupanje, Vinkovaca, Vukovara i Dalja. Onda bi ruta bila skoro pa potpuna.


kakvo skriveno značenje ?
žena je imala svoju rutu, ovo smatram podjebavanjem
treba li možda da obiđe pola Evrope (Aušvic, Dahau, Jasenovac included) da bi Neko bio zadovoljan i da bi "ruta bila potpuna" ?
dobronamjeran dobronamjeran 09:58 10.07.2008

Re: stalnozamjeran

kakvo skriveno značenje ?
žena je imala svoju rutu, ovo smatram podjebavanjem

Na sto sad trebam gubiti vrijeme? Na semantiku i na prijedlog mozda? Recimo kad bih gospodji Milic nesto zamjerao rekao bih TREBALI ste ili bih u jos goroj situaciji rekao MORALI ste. No ja sam samo rekao MOZDA ste mogli. Recimo uz put na kulen i kulenovu seku na slavonski becarac na vino iz ilockih podruma na siroke sorove.
Unfuckable Unfuckable 11:58 10.07.2008

Re: stalnozamjeran

možda si mogao bez "možda"
a kulen nigde spomenut nije, poznato je da tebe Slavonija zanima u drugom kontekstu
dobronamjeran dobronamjeran 13:54 10.07.2008

Re: stalnozamjeran

Unfuckable
možda si mogao bez "možda"
a kulen nigde spomenut nije, poznato je da tebe Slavonija zanima u drugom kontekstu

O semantici vise necu.
adam weisphaut adam weisphaut 16:11 09.07.2008

Nemam šta dodati

Srbiji ne treba lažno nacionalno/političko pomirenje. Srbiji treba konsenzus oko toga šta se sme šta ne, šta je prihvatljivo šta ne, šta je tačno bilo i šta se ne sme ponoviti. I utvrđivanje ko je kriv, ko podržavao, ko bio ravnodušan.

Potpis.
Inner Party Inner Party 16:17 09.07.2008

Za pocetak...

Srbiji ne treba lažno nacionalno/političko pomirenje. Srbiji treba konsenzus oko toga šta se sme šta ne, šta je prihvatljivo šta ne, šta je tačno bilo i šta se ne sme ponoviti. I utvrđivanje ko je kriv, ko podržavao, ko bio ravnodušan.


... bi bilo lepo da se govori jasno i nedvosmisleno. Bilo bi super da se ne mistifikuju stvari oko kojih nam je secanje jos sasvim sveze, i da se bez emocija govori istina.

Ja bih bio srecan da se pocne sa time.
Jelena Milić Jelena Milić 16:52 09.07.2008

Re: Za pocetak...

to je prava osnova, na kojoj vecina civilnog sektora u regionu otvara i drzi temu otovrenom

predrasude koje vecinsko srpsko drustvo ima o radu istog mahom su rezultat surove antipropagande i spina anihaskog lobija ali i 'zelja" javnosti da cita ono sto hoce i slusa ono sto hoce a ne ono sto se zaista pise i kaze

u tome imam i dosta vlastitog iskustva

evo vam jedan uslovno nevezan bizaran primer
danas sam tri puta brisala nekog ko implicira da stalnom pisem naslove na engleskom. taman i da pisem, pa sta, ja urednik, ja autor. ali lazi i istine radi, ako pogledate listu autorove teme, videcete naravno da to nije tako.

pa sve do toga da se samo prica o srpskim zlocinima i da nas to jedino zanima.
Moderator06 Moderator06 16:22 09.07.2008

obaveštenje

Autorka bloga, Jelena Milić, obavestila nas je da nije u mogućnosti da pristupi blogu, prethodno je koristila wireless, koji joj je trenutno nedostupan, a preko sbb-a ne može da pristupi blogu.

Zamoljeni smo da prenesemo ovu poruku.


Jelena Milić Jelena Milić 16:55 09.07.2008

Re: obaveštenje

hvala, evo me svercujem se na vajrelsu, al slike su mi u drugom kompu, pa ne mogu da ih kacim
maksa83 maksa83 19:09 09.07.2008

Re: obaveštenje

hvala, evo me svercujem se na vajrelsu, al slike su mi u drugom kompu, pa ne mogu da ih kacim


Probaj na tom drugom računaru da uradiš ovo: How To Delete Cookies
jinks jinks 16:57 09.07.2008

istorijski trol

Jeste nije originalni most, ko je šta srušio, ko rekonstruisao, ko opet za film srušio. Neretva prelepa.
mozda i prica o ovom mostu i o bitci iz II sv. rata u kojoj je odigrao glavnu ulogu pokazuje da se ipak od istorije nekada i ne moze previse ocekivati (nekada mozda i moze, ali se cesto ne zna kada) ... To, da vreme leci sve i da uvek na kraju da ispravan sud o svemu sto se desilo u proslosti ... Zar nije proslo vise od 60 godina, a jos uvek tesko da bi iko mogao sa sigurnoscu da tvrdi ko se tu tacno, sa kim, protiv koga, i zbog cega borio ... Zna se ko je ginuo, ali to se znalo i pre 60 godina.
Jelena Milić Jelena Milić 11:27 10.07.2008

Re: istorijski trol

ma jinx zna se ko je ucestvovao, zasto, daleko bilo...ipak je bitka na neretvi velika i poznata istorijska prica i dogadjaj

nego su nemci skoro odma posle bitke uvatili pa most opravili. nemacka posla :)

a onda se posle za snimanje filma most PONOVO srusio! i nije taj opet vracen-dignut, vec je sagradjen drugi.

a taj sad oboren drugi put i dalje stoji u nertvi

sudbina reke...i mostarski je vracen natrag....

jinks jinks 15:12 10.07.2008

Re: istorijski trol

a onda se posle za snimanje filma most PONOVO srusio! i nije taj opet vracen-dignut, vec je sagradjen drugi.

a taj sad oboren drugi put i dalje stoji u nertvi

... da li sada uopste prelaze reku na tom mestu ... nije valjda da ce opet neko morati preko noci da pravi provizorni prelaz pomocu konopaca i dasaka preko rusevina mosta :)
antioksidant antioksidant 15:15 10.07.2008

Re: istorijski trol

jinks
a
onda se posle za snimanje filma most PONOVO srusio! i nije taj opet vracen-dignut, vec je sagradjen drugi.a taj sad oboren drugi put i dalje stoji u nertvi
... kako sada prelaze reku na tom mestu ... nije valjda da je opet neko morao preko noci da pravi provizorni prelaz pomocu konopaca i dasaka preko rusevina mosta ... pa jos da traje i dan danas :)


sagradjen drugi
Jelena Milić Jelena Milić 08:33 11.07.2008

Re: istorijski trol

prelaze itekako...ima novi most, mislim nije nov ...iz titovog vremena...betonski, cak i nije ruzan......

a magistrala nije autoput u smislu broja traka i to, al na uzbrdicama po dve, siroko, obelezeno, dobar asfalt, novo....

u mostaru sam imala vrlo dirljivih razgovora...u prelepom haldu karadjozbegove dzamije ( zamisli ta dvorista i sadrvane dok nije bilo klima uredjaja, koliko su tek tad bila cool mesta) hrvatica prodavacica suenira...pitam jel ovo muslimanski a ono preko katolicki deo mostara, njoj neprijatno, kaze to samo jos u usijanim glavama....
Jelena Milić Jelena Milić 17:07 09.07.2008

saopstenje NVO povodom 13 god od genocida

Belgrad, 7. Jul 2008.

Povodom obeležavanja trinaeste godišnjice genocida u Srebrenici, dole potpisane organizacije za ljudska prava izdaju sledeće saopštenje:

Nevladine organizacije zahtevaju hapšenje ratnih zločinaca

Ove godine navršava se 60 godina od donošenja Konvencije o sprečavanju i kažnjavanju zločina genocida. To nas posebno obavezuje da podsetimo predsednika Srbije, premijera, ministre, poslanike Narodne skupštine Srbije, verske starešine i vernike, lidere i članove političkih partija, udruženja, sindikate, profesore, studente, mlade i sve građane i građanke Srbije da naša država još uvek nije ispunila obaveze koje proističu iz Presude Međunarodnog suda pravde o nepoštovanju Konvencije o sprečavanju i kažnjavanju zločina genocida.

Međunarodni sud pravde je 27.februara 2007.godine doneo presudu kojom je utvrdio da je Srbija prekršila obavezu sprečavanja genocida (prema Konvenciji o sprečavanju i kažnjavanju zločina genocida), u odnosu na genocid koji se dogodio u Srebrenici u julu 1995. godine. Sud je konstatovao da je Srbija prekršila svoju obavezu prema Konvenciji o sprečavanju i kažnjavanju zločina genocida jer nije izručila Ratka Mladića, optuženog za genocid i saučesništvo u genocidu, radi suđenja pred Haškim tribunalom, i pošto na taj način nije u potpunosti sarađivala sa tim Tribunalom.

Sud je 27.februara 2007.godine doneo odluku da Srbija odmah preduzme efikasne korake u cilju obezbeđivanja punog poštovanja obaveze prema Konvenciji o sprečavanju i kažnjavanju zločina genocida, u cilju kažnjavanja akata genocida i prebacivanja optuženih za genocid radi suđenja u Haškom tribunalu, i potpune saradnje sa tim Tribunalom. Od tada, Srbija nije preduzela nijedan korak da uhapsi optužene za najteži zločin među ratnim zločinima nego je nastavila da štiti haške optužene od krivične odgovornosti.

Nevladine organizacije za ljudska prava pozivaju vlasti Republike Srbije da odmah sprovedu odluku Međunarodnog suda pravde o hapšenju Ratka Mladića i ostalih haških optuženika, Radovana Karadžića i Gorana Hadžića, i time prestanu da krše odredbe Konvencije o sprečavanju i kažnjavanju zločina genocida i pravo porodica žrtava na pravdu.

Pred nama je 11. juli, godišnjica genocida u Srebrenici, što nas, građane i građanke, i vlast u Srbiji, posebno obavezuje da pokažemo da su nam žrtve bitne i da prihvatimo odgovornost za nepravdu koja im je počinjena u julu 1995. godine.

Fond za humanitarno pravo
Helsinški odbor za ljudska prava
Inicijativa mladih za ljudska prava
JUKOM Komitet pravnika za ljudska prava
Žene u crnom
Queeria centar
Centar za kulturnu dekontaminaciju
jerry92 jerry92 18:11 09.07.2008

pomirenje

Srbiji nije potrebno pomirenje kako ga Tadić vidi , nego prvo da se sudi zločincima i da se politika očisti od nadripolitičara i lažnih demokrata.Potrebna je lustracija koja se nije dogodila , potrebno je izneti istinu o učešću Srbije u događajima koji su bili devedesetih godina.Potrebno je prvo se izmiriti sa susedima , pružiti ruku Vukovarcima, Sarajlijama , majkama Srebrenice ...
Potrebno je mnogo posla uraditi pre nego što dođe do pravog izmirenja , jer je ovo samo izmirenje dve partije zarad njihovog interesa , a zaprav radi čiste vlasti.
silver bullet silver bullet 21:13 09.07.2008

Re: pomirenje

Srbiji nije potrebno pomirenje kako ga Tadić vidi ,


Tadic fingira pomirenje, kao sto fingira i odbranu Kosova. Pa trebalo je skupiti 127 poslanika.
On dobro zna da su i jedno i drugo manje-vise fikcije i utopije, ali su mu te i takve fikcije potrebne zbog dnevno-politickih razloga.

Nema tu pomirenja kad je jednoj polovini nacije "ruka ostala da visi u vazduhu".

Mozemo se mi ne slagati sa Tadicevom taktikom, mozemo reci da je njegova i nasa opcija izgubila, da mi danas jesmo u manjini, ali jedno mu se ipak mora priznati - upotrebio je makjavelizam i svoj poraz pretvorio u pobedu.

Jeste da nas je zajedno sa Kostunicom za ovih pet godina survao u manjinu - ali je pri tome politicki unistio Kostunicu, marginalizovao LDP i otupeo ostricu SRS. Bilo je za dlaku, uz mnogo nicim zasluzene srece, ali on i DS danas su neprikosnoveni. I to ce potrajati.

Jos ako uzme i Beograd - njegova pobeda ce biti potpuna.

I pravac kojim ce se ova zemlja kretati i tempo i brzina - bice u Tadicevim rukama.
I rukama onih koji su mu pomogli da do ovoga dodje.

Tadic je ovom vladom ugasio manji pozar, prokopao rov izmedju velikog pozara i sad sa bezbedne udaljenosti ceka da se stihija sama ugasi kad prirodno potrosi svoje gorivo.

E sad, ako je nekome ova zaba prevelika, ako mu je zastala u grlu - to je samo njegova losa procena.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 21:46 09.07.2008

Re: pomirenje

silver bullet
ali je pri tome politicki unistio Kostunicu, marginalizovao LDP i otupeo ostricu SRS.


Ovde se slazemo samo u ovom zadnjem - da je Tadic otupeo ostircu SRS (i da ih je pobedio nekoliko puta uzastopce u medjusobnim duelima). LDP je bila konstantno marginalna od svoje pojave i to pre svega zahvaljujuci svom sopstvenim pogresnom vodjenju politike... A to sto je Kostunica (koji je takodje sam sebi najvise naskodio besmislenim obaranjem prethodne vlade) otisao u opoziciju ne znaci da je politicki unisten - to je normalna pojava u svakoj demokratiji, jedino sto su ljudi u Srbiji nenavikli na to ... Ne bi mene iznenadilo da se Kostunica za 4-8 godina ponovo vrati na vlast ...

pozz
silver bullet silver bullet 22:14 09.07.2008

Re: pomirenje

LDP je bila konstantno marginalna od svoje pojave i to pre svega zahvaljujuci svom sopstvenim pogresnom vodjenju politike...



Krivica LDP je polovicna.
Smatram da su oni boljom kampanjom mogli da uzmu jos oko 2% glasova.
I to ne da ih otmu od DS, vec da uzmu odredjeni broj glasova koji zgadjen nije glasao.
Drugih 2% im je Tadic uzeo u fotofinisu rekavsi da Kostunica vise nikada nece biti premijer, potpisivanjem SSP-a i dolaskom Fijata.

E sad, marginalnost jedne partije ne meri se samo po broju osvojenih glasova. Nekad je i 5% vise od 30%. Nekad i 30% ode na marginu bez mogucnosti da utice na politiku svoje zemlje. Pogledajte SRS. A nekad 7% odlucuje o sudbini drzave cak cetiri godine. Stvar srece, spleta okolnosti, istorije...

A tek da je LDP imao tih zacrtanih 9% - tas bi pevagnuo na drugu stranu i oni svakako ne bi bili marginalna partija.

Da li ce i ubuduce ostati van igre, zavisi od uspeha ili neuspeha nove vlade, ali i rada samog LDP-a na organizaciji stranackih odbora i profilisanju stranke. Moje je misljenje da ce oni rasti.

Nasuprut njima, DSS jeste politicki mrtav. Oni jesu marginalci koji su spletom okolnosti jedno vreme jahali na najvecem talasu. Njihove ideje su zarobljene u proslosti, nepovratno prevazidjene, bez izgleda da se transformisu za 21. vek, oportuno iskoriscene u jednom politicko-socio-ekonomskom trenutku koji se vise nece ponoviti. Uskoro ce pacovi poceti da beze s tog broda, premda ce ludi kapetan i desetkovana posada na njemu nastaviti da plutaju.

No, ja vise ne bih o LDP-u i DSS-u.

Izvinjavam se za trol.
Dr M Dr M 09:00 10.07.2008

Re: pomirenje

Tadic je ovom vladom ugasio manji pozar, prokopao rov izmedju velikog pozara i sad sa bezbedne udaljenosti ceka da se stihija sama ugasi kad prirodno potrosi svoje gorivo


Vatrogasac je, mozda, zadovoljan ucinkom ali gorivu, gradjanima, to je slaba uteha.

Da je Vatrogasac lekar, moglo bi mu se zameriti sto je preteranom upotrebom antibiotika sirokog spektra omogucio razvoj glj-IVICA.

Kao psihologu, prigovaram mu da je dozvolio da gorivo ispadne gori-VO.
vracarac92 vracarac92 09:31 10.07.2008

Re: pomirenje

da se politika očisti od nadripolitičara i lažnih demokrata.

Pa onda u Srbiji neće ostati ni jedan političar!!! Baš svaki naš političar se može podvesti pod jednu od ove dve kategorije. Baš svaki.
vracarac92 vracarac92 10:09 10.07.2008

Re: pomirenje

Ne bi mene iznenadilo da se Kostunica za 4-8 godina ponovo vrati na vlast ...

Moram priznati da i ja imam osećaj da Koštunica još nije rekao svoju zadnju reč.
silver bullet silver bullet 11:56 10.07.2008

Re: pomirenje

Vatrogasac je, mozda, zadovoljan ucinkom ali gorivu, gradjanima, to je slaba uteha.


Ja racunam, ako je nekim prekaljenim opozicionarima, zapenusanim pobornicima lustracije s potajnom nadom da ce neko da se njise na banderi, profesionalnim gutacima suzavca, gde ubrajam i sebe, konacno sve dozlogrdilo, ako im jednostavno vise NIJE STALO, onda je sasvim moguce da ce i na toj drugoj srani da se desi slican proces "izmaranja soma na udici".

E sad, isto racunam, kad se vec ja osecam kao som, red je da i oni dobiju epitet mozda - ovce?

U tom smislu najbolja je skorasnja izjava Vucica da, parafraziramn, nece biti nista strasno ako ne bude gradonacelnik, bar ce imati vise vremena da se posveti stranackom radu i svojoj porodici.

Narator Narator 19:09 09.07.2008

pomirenje bez lustracije?

Pomirenje sa strankom koja nas je sa pozicija VLASTI celu jednu deceniju lagala, ucenjivala, hapsila, mobilisala za ratove koje nikada nismo zvanično vodili, ostavljala bez posla, gušila osećaj realnosti i terala nas da crvenimo zbog njihovih zločina... ALO, LJUDI, PA TO JE NOVI, SOFISTICIRANI ZLOČIN! Odakle Tadiću pravo, da, zarad glasova koje smo mu dali u vreme kad je SPS bio u suprotnom "ne-povratilo-se" taboru, zaboravi da ne može biti političkog pomirenja sa onima koji su nas pogazili i ponizili kao ljude. Kako se možemo "miriti" sa onim što je negacija pozitivnog, časnog, ispravnog?
Ne mislim da SPS teba zauvek da ostane stigmatizovan i izopšten. Ali ZAISTA mislim da je nečasno "bratimiti" se sa strankom koja se NIJE DISTANCIRALA ni od konkretnih ljudi, ni od još konkretnijih činjenja, kojima su nam nanosili zlo. Dok SPS to ne obavi, odakle nam pravo da im verujemo?
Na kaju, samo reč, dve o Hagu. Mislim da su svi saglasni da haški Tribunal ima mnogo mana, od kojih su samo neke politički motivisane. Evo primera: zavrsavajući rad o ulozi medija u raspadu SFRJ detaljno sam čitala izveštaj koji je na tu temu napravio "čuveni profesor Renaud de la Brosse" za sudjenje Miloševiću. Izveštaj je osrednji, tendenciozan, ali obuhvata neverovatnu količinu građe koja je analizirana (ogrooomaan posao!). Taj izveštaj je dokaz, prilično manjkavog, ali ipak - pokušaja tih nekih ljudi iz belog sveta da RAZUMEJU ono što se ovde dešavalo. Ceo posao u Hagu tako izgleda. Oni ponešto prikupe, po nešto ne uspeju da prikupe, a ponešto i nije zgodno da se iznese u datom momentu. S druge strane, zar iko ima iluzije da bismo mi sami bolje obavili ta sudjenja u našoj zemlji, ili Hrvati u Hrvatskoj?
bindu bindu 19:46 09.07.2008

Re: pomirenje bez lustracije?

Pomirenje sa strankom koja nas je sa pozicija VLASTI celu jednu deceniju lagala, ucenjivala, hapsila, mobilisala za ratove koje nikada nismo zvanično vodili, ostavljala bez posla, gušila osećaj realnosti i terala nas da crvenimo zbog njihovih zločina..



eee, da....stvarno.
u svakom slucaju bi trebali barem da se izvinu na neki nacin (oni treba da shvate to kao neki uslov i moranje) i tako barem da pokusaju da se se iskupe za sve.
zaista verujem da bez toga nece moci, to, kako su oni zamisli da prodje.
takodje verujem da ce njihova vlast trajati veoma kratko, taman toliko koliko treba da se skupe one prave snage koje ce srbiju stvarno uvesti u novo doba.
mayo1 mayo1 22:12 09.07.2008

Re: pomirenje bez lustracije?

S druge strane, zar iko ima iluzije da bismo mi sami bolje obavili ta sudjenja u našoj zemlji, ili Hrvati u Hrvatskoj?

Točno.
ICTY nije savršen, ima propusta, ali sadašnjost bi bez Suda bila puno gora.
Bez pritiska izvana teško se ovdje stvari pokreću na bolje.
Na žalost svi zločini nikada neće biti procesuirani, to jednostavno nije moguće.
Činjenica da ima nezadovoljnih na svim stranama govori u prilog Sudu.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:59 09.07.2008

Re: pomirenje bez lustracije?

mayo1
Činjenica da ima nezadovoljnih na svim stranama govori u prilog Sudu.


Nazalost to bi bila jedna od retkih stvari koje mu govore u prilog ... Neuporedivo je vise cinjenica koje mu ne govore uopste u prilog ... posebno ove dve zadje sramne oslobadjajuce presude u korist Haradinaja i Orica. Toliko da mu se gubi svaka svrha postojanja i pretvara ga u suprotnost onoga sto bi trebalo da bude: umesto da kaznjava zlocince on ih promovise u heroje ...

Ja recimo nisam siguran da je nezadovoljstvo kod Bosnjaka i Kosovara uopste rasireno (ako ne racunamo osobe bliske malom broju optuzenih). U HR je to nezadovoljstvo vece zato sto je, posle srpske strane, odatle najvise onih kojima se sudi. A to sve opet nema veze sa pravdom nego je obrnuto propocionalno angazovanju NATO i zapada za racun pojedinih zaracenih strana ... Pa su albanske vodje prakticno potpuno postedjene kao saveznici i sabroci NATO iako kod njih nema nikakve dileme da su krivi ne samo po komandnoj odgovornosti nego i da su licno okrvavili ruke. I da nisu cinili samo ratne zlocine nego i klasicne terorisiticke napade...

Inace se slazem da je i takav kakav je doprineo poboljsanju stanja u nekim sredinama a pre svega u Srbiji (ma kako to paradoksalno zvucalo). Iako to nije jedini razlog sigurno je i pritisak zapada i tribunala doprineo da je Srbija daleko najvise odmakla od svih susednih zemalja u suocavanju sa proslocu i njenom prevazlizanju. Zato i ima sada puno pravo da to isto zahteva od drugih.

pozz
dobronamjeran dobronamjeran 06:17 10.07.2008

Re: pomirenje bez lustracije?

Ceo posao u Hagu tako izgleda. Oni ponešto prikupe, po nešto ne uspeju da prikupe, a ponešto i nije zgodno da se iznese u datom momentu. S druge strane, zar iko ima iluzije da bismo mi sami bolje obavili ta sudjenja u našoj zemlji, ili Hrvati u Hrvatskoj?

Osnovni problem u cijeloj prici je u tome sto su optuzeni za zlocine u lokalnim sredinama prihvaceni kao heroji. Nadalje niti Srbija niti Hrvatska nisu imali ni volje ni zelje da se obracunaju sa zlocinom. I danas se na sudjenja gleda kao na nesto sto je napravljeno pod pritiskom "belosvetskih mocnika" a ne na nesto sto je nasa duznost i obaveza.
zeks92 zeks92 22:29 09.07.2008

cccc

cccc
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:43 09.07.2008

Pomirenje nomenklature

Poslednji balkanski ratovi bili su samo kulise, dimna zavesa, paravan, da bi se 200 ili 300 familija u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini obogatilo otimačinom tzv. društvene svojine. Sirotinja je bila samo kolateralna šteta te pljačke stoleća.

U pravu je Velija Alilović: "...I ovaj rat - zna se ko je ratovao. Sirotinja. Zavadili su sirotinju. Sad su se izmakli."

Priča o pomirenju je vrhunac cinizma srbijanske političke nomenklature.
Da bi Srbija nešto uradila kada je u pitanju suočavanje sa prošlošću, osuda počinjenih ratnih zločina i ohrabrivanje nade u pomirenje sa Bošnjacima, Albancima, Hrvatima... trebalo bi da ima moralne i intelektualne autoritete formata jednog Gandija, Mendele, Vilija Branta, Vaclava Havela... A pošto ih nema danas, onda čekajmo. Da ih vreme normalnosti, tolerancije i prosperiteta iznedri!
JJ Beba JJ Beba 23:22 09.07.2008

Re: Pomirenje nomenklature

ko bre da se miri i sa kim?
sa dačićem? mrkonjićem & ostalom žgadijom ?
da se mirim sa onima koji su meni, mojoj porodici i svim mojim prijateljima upropastili najbolje godine života?
sa onima što uprostiše sve čega su se dotakli?
da se mirim sa onima zbog kojih me svugde gde mrdnem gledaju ko gubavca?
zbog kojih na pomenu ratova oću u zemlju da propadnem? jel sa njima da se mirim?
sa onima zbog kojih ne možemo da živimo ko naši vršnjaci po evropi, ma kom godištu pripadali?
da se mirim bez da se oni meni izvinu? zamole za oprost?
no way.

nek se miri tadić, on nema šta da prašta. on ničim nije povređen.
njemu i njegovoj porodici i prijateljima život nije upropašten.
dapače, oni su profitirali

ps
a što se ne mirimo i SRSom, njinim mlađim bratom zlikovcem?
u čemu je razlika?
silver bullet silver bullet 13:10 10.07.2008

Re: Pomirenje nomenklature

ps
a što se ne mirimo i SRSom, njinim mlađim bratom zlikovcem?
u čemu je razlika?



Lakse je uzeti u ruku gustera nego krokodila.

Ja mislim da su ljudi kao vi toliko zarobljeni u proslosti da ne vide sta nam se moglo dogoditi sa kombinacijom DSS-SRS. I koliko je Kostunica opasan. Njegove ideje su vodile u jos vecu pogibelj. A SRS je mozda nekad bio mladji brat zlikovac, danas je armija ljudi koji vuku nazad.

To ne znaci da DS-u treba dati carte blanche, ali treba sagledati celu sliku.
I treba sacekati da vidimo da li ce Dacic izigravati ikebanu ili ce krenuti da minira vladu kao sto je to radio Kostunica.

I jos nesto. Razlika je i u ovome: radikali su dosledni populisti, DSS-ovci su dosledni nacionalisti, a SPS-ovci su dosledni pozeri. I mahanje Milosevicem je samo poza. A Seselj nije poza, on je matrica ponasanja.
JJ Beba JJ Beba 15:14 10.07.2008

Re: Pomirenje nomenklature

Lakse je uzeti u ruku gustera nego krokodila.

a ko je taj koji odlučuje ko je ko u tom životinjskim carstvu ?
ti? tadić? šaper?

Ja mislim da su ljudi kao vi toliko zarobljeni u proslosti da ne vide sta nam se moglo dogoditi sa kombinacijom DSS-SRS. I koliko je Kostunica opasan. Njegove ideje su vodile u jos vecu pogibelj. A SRS je mozda nekad bio mladji brat zlikovac, danas je armija ljudi koji vuku nazad.

i onda je DS odlučio da nam pokaže kolko samo zarobljeni u prošlosti?!?! i kolko ta zarobljenost nije dobra za našu budućnost koja je već prošla u ovoj čekaonici od života.
jel to taj rad?

alo bre, ovde se radi o realnim, živim, postojećim ljudima i njihovim životima koji su uništeni, presečeni, potrošeni, razlupani. ste to zaboravili?
Nema tog pomirenja koji može da vrati izgubljnene godine.
ali zato postoji crta ispod koje se ne ide
crta koja omeđuje pristojnost, dobar ukus, poštovanje drugih, emaptiju
sve ono o čemu ti, BoTa & companija pojma nemate.
u stvari ne zanima vas
zabole vas za nas
mi neka crknemo živeći "zarobljeni u prošlosti"
fuuuuuuuj

silver bullet silver bullet 15:30 10.07.2008

Re: Pomirenje nomenklature

Nema tog pomirenja koji može da vrati izgubljnene godine.



Izgubljene godine ne moze nista da vrati.
Ja sam samo to shvatila.
Vi jos niste.

I necu da za 10 godina to isto pomislim za 10 godina koje su ispred mene.
A to bi se desilo da su vlast uzeli SRS i DSS.
I to je moja granica. Moja crta koju ne prelazim.
Sa BoTom imam samo gorcinu. Sa ovima bih imala action replay.

I kao sto vi spocitavate Milosevicu i Kostunici da nisu razumeli interese velikih sila, da nisu umeli ili hteli da nas udenu u te interese i nesto usicare za nas, nego su sve izgubili - tako i ja vama zameram sto sada ne vidite realnost i ne pokusavate da udenete vase (moje, naposletku) interese i nesto usicarite. I sve cete da izgubite. Ako vec niste.

Nazalost, slabi samo tako mogu dobiti pravdu. I samo mrvice pravde.

Razlika izmedju mene i vas je sto ja razumem stvarnost, a to niposto ne znaci da je opravdavam.

Vi je prosto ne razumete.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana