kupila sam gerovital, popila sam ceo litar

Jelena Milić RSS / 09.07.2008. u 13:44

 Da bi došlo do nacionalnog pomirenja, najpre mora da postoji nacionalna svađa, koje nije bilo. Kada jedni stoje s „kalašnjikovima“, a drugi preko puta njih s podignutim rukama, to nije svađa. A kada ovi sa „kalašnjikovima“ streljaju, tek to nije svađa! Netačno je da je za svađu potrebno dvoje - za Aušvic je bio potreban jedan plus zla namera! Kada se poistovećuju Đinđić i Milošević, samo dobijamo razlog budućih dubokih podela." Nenad Canak, danasnji Kurir

Jel verujete vi u one reklame tipa iskustvo Ms Milić sa Arijelom? Sve sam pokušavala i nikad čarape brata Save nisam  mogla pošteno da operem i iz njih svu zemlju i prašinu isteram dok nisam kupila Arijel! Samo Tajd izvlači i mrlje od krvi….Ja ne. Verujte mi. Godine iskustva i testiranja su u pitanju.

 

Bila poslom ovih dana u BiH, Hercegovini, preciznije u Jablanici i Mostaru. Tačno sam pogodila mesto uz put  gde će se pojaviti prvi klinac sa teglom šumskih jagoda, gde  je prvi u nizu restorana sa “rotacijom.” Sećanje je gadna stvar. Prošla kroz Tarčin. Varošicu-seoce na putu Sarajevo –Jablanica. Idilično. Pokošena trava. Sunce. Proplanci. Neretva.Gostuje im Sinan Sakic.  Imala sam dosta slučajeva – srpskih žrtava, zarobljenika logora  u Tarčinu dok sam radila u UNHCR. Logora iz ovog poslednjeg rata. Imam još  razglednice iz Australije, Kanade i SAD od ljudi koji su tamo pobegli, otišli via UNHCR,  da možda potisnu strašnu ličnu prošlost ne bi li skupili snage da se uhvate u koštac sa sadašnjošću i budućnošću.

 

Šetam po Jablanici. Jeste nije originalni most, ko je šta srušio, ko rekonstruisao, ko opet za film srušio. Neretva prelepa. Brda okolo strma, pitam se kako li je bilo ratovati po tim vukojebinama, koji te djavo natera……Dal tifusari behu odatle il iz Sutjeske? Zaborav je gadna stvar. U Jablanici se prošle subote  obeležavalo 15 godina od bitke između Hrvata i Muslimana na obližnjem brdu. Posmrtnice  po celom gradu. I plakate za Sinana Sakića.  Predveče prošla i kolona koja se vraćala sa komemorativnog skupa. Pomisliš svadba, trube, zastave, al pogledaš lica, uhvatiš i poneki pogled i shvatiš.

 

Mostar. Plakete za koncert Sinana Sakića. Naslov u Dnevnom Avazu-Doris Pak-kantone treba ukinuti. Suveniri. Tradicionalne hercegovačke  ruske babuške, indijski slončići i ešarpe, kineska svilena kimona, petokrake i krila iz JNA za 15E, minđuše iz H&M, hemijske olovke od nekih čaura, šolje sa ljiljanima, šubare sa kokardama, kugla u kojoj pada sneg na most! Nauljeni izubijani likovi koji čekaju da se nakupi lova pa da skaču sa mosta. Turisti koji se ne zadržavaju više od sat dva. Sve ja na prodaju i za slikanje, osim….Osim slikanja velike slike srušenog Mostara. To ne sme. 5 KM pa kupiš manju sliku.

 

Seminar. Pohvale LDP, i od učesnika i od predavača. Od predavača posebno. Liberali iz  Jablanice se nadaju da će im “Čedo” doći do loklnih izbora 5. oktobra, makar jedan pres zajednički da održe. Dune tvrdi, kako onda može da ne bude tako, da su njegova ćerka i drugi mladi iz Jablanice ludi za Čedom. Kod onih sa B, H, S odrednicama u imenu stranaka već se osećaju  nedostatci i slabosti organizovanja  prevashodno  na etničkom principu. Traže se saveti od Fridrih Naumanovog predavača, kako dosegnuti i do birača drugih etničkih zajednica. Debatuje se i o eventulanim promenama imena. U pauzama ledena žilavka, vruća jagnjetina. I gorak ukus. Meni bar. Kolege iz Bosne vade slike, svako ima decu ili unučiće negde rasute po svetu. U najboljem slučaju. Sve se računa--priča iz perspektive pre ili posle rata. Druge nema.  A to posle rata je nekako kratko. Kao da je juče bilo. Iako mi se upravo oni čine kao ljudi i političke opcije više zagledani u budućnost nego bilo ko drugi u BH.

 

Sarajevo . Pešina Nataša iz GPRSa je konačno ućutkana. U dolasku je uporno ponavljala skreni lijevo, skreni lijevo…ni glavnu ulicu-TRANZIT-kojom smo ulazilli u Sarajevo nije prepoznala. Ne znam dal je fake softver il ni GPS ne može Sarajevo da ukapira.  Raspravljamo koliko je stanovnika imalo pre rata, koliko ima sad. Sve je isto i ništa nije isto. Filipinski turisti sa suvenirima iz Međugorja. Zabrađene mlade devojke ( u moje vreme su se samo nene mogle videti zabrađene i eventulano još neko na pazarne dane)  i Durex bilbordi koji neskriveno promovišu grupnjak. Po cenama treš suvenira čovek bi reko da je rat tek prestao. Smaram mlađe saputnike pričama o Juki Pazini, Caci Toploviću i drugima.

 

 Raskrsnica na kojoj se skreće ka Plama i Jahorini novim putem. Sećam se SMSova od drugarice koja se tu zatekla kad je Đinđić ubijen. U šoku, kaže konobari se listom vesele, trešti muzika po kafićima, slavi se, niko ton na  TV da pusti. Sokolac. Ravna Romanija.  Prelepo. I zimi i leti, dal na more dal na skijanje iz Tuzle dok smo išli, uvek smo stajali tu da se odmorimo, nadišemo i nauživamo. Posle sam upoznavala ljude koji su preživeli da budu ne-Srbi u tim krajevima. I slušala o onima koji nisu. Razmišljam kad je počelo propiranje? Kad je Moma Mandić postao biznismen i sportska mecena?

 

Drinjača. Tišća. Vlasenica. Šekovići. Kalesija. Kravice. Sve je to tu negde. Okolo. Tu smo išli il na izlete dok je ćale išao “u ribe”, ili  kad je išao “u vakcinacije.” Pre par godina sam pukla na nekom skupu na kome su govorile majke Srebrenice. Jedna je pričala jezu i strahotu, al kad je rekla:” Sin mi se noću iskrao, otišao u hranu i više se nije vratio,”….  Na radiju pozivi građanima da ne prave nerede zbog oslobađajuće presude Naseru Oriću. Pre par godina su mi u Tunisu prišli vrlo obazrivo brat i sestra, sad iz Beograda, kojima je dosta familije stradalo u Kravicama. Prepoznali me sa TV. U stvari prvo su se deca upoznala pa onda i mi. Otovrili smo mnoge “nemorske” teme. Mislim da sam uspela bar kod njih da razbijem stereotip o antisrpskim ženama iz civilnog sektora. Pitala sam  se dok smo polako ulazili u Zvornik šta li oni misle o ideji lažnog  pomirenja bez utvrđivanja činjenica i odgovornosti.

 

Zvornik. Manje SURova sa  brdima detergenata  i flašama fante i kokakole ispred.  Ostalo je isto. Trošne fasade dodatno unakarašene  slojevima   iscepanih  izbornih plakata. Drina prelepa. Nekad  sam na obale dolazila da se kupam i da peremo fiću. Posle sam išla da švercujemo neke izbeglice  Muslimane i prebacujemo ih do aviona u Temišvaru. I  dalje svako malo čuješ da je nađena neka nova masovna grobnica oko Zvornika.

 

Hrtkovici. Pomislim na novu loklanu vlast u Pazaru. “Naši” sa radikalima. Niko ni reč. Putokaz za Sremsku Mitrovicu. To je ono gde su svi znali za Škorpione al malo ko pričao. Batajnica. To je ono što Ivica Dačić neće spomenuti ni posetiti. Nisu ni mnogi drugi. Beograd. To je ono gde je Bajatovic poceo da biva pozivan i da dolazi kod Amera na prijem.

 

Beograd . Skupština. Pred put sam gledala Batića kod Sarape kako miluje Bajatovića rečima. Bajatović ne potvrđuje.Niste vi to tako mislili, nadam se, jel da… To je, valjda, bilo dok je bitka za Beograd još trajala. U skupštini sad odjednom drama. Omaklo se Tadiću na GO, nema veze, pre samo dve tri nedelje. Šutnja prala uši. Tri reda izjave u Pravdi i to je to. A sad u skupštini melodrama. Suze krokodilske. Prisetim se braće Bridžis iz Big Lebovskog, kad onom grobaru lešinaru kažu: “Jesmo ožalošćeni al nismo glupi.”

 

Beograd . Pera Luković, Arijel model 2002/2003  koji je propirao Željka Mitrovića napada Sonju Liht Tajd model 2006/2007/2008. Palma na B92: “Trinest ambasadora je već bilo  u Jagodinu”. Sretno im bilo. Sećam se svoje profesorke srpsko-hrvatskog iz Jajca, Veselinke. Uvek nam je ponavljala:” I crne čarape se prljaju isto kao i bele, samo se na njima teže vidi.”

 

Srbiji ne treba lažno nacionalno/političko pomirenje. Srbiji treba konsenzus oko toga šta se sme šta ne, šta je prihvatljivo šta ne, šta je tačno bilo i šta se ne sme ponoviti. I utvrđivanje  ko je kriv, ko podržavao, ko bio ravnodušan.

 

 Ne mogu skoro ništa. Osim da pisem. Ko o Topcideru i Leskovcu. Pa dokle stignem.Ko što nisam mogla puno ni onda kad sam se javno bunila što se Tadićeva prva inaguracija odvijla na dan komemoracije žrtvama u Srebrenici. Al mogu da u ovoj šaradi ne učestvujem. Mogu da pamtim. I razlikujem.



Komentari (165)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

JJ Beba JJ Beba 16:18 10.07.2008

Re: Pomirenje nomenklature

silver bullet
Nema tog pomirenja koji može da vrati izgubljnene godine.Izgubljene godine ne moze nista da vrati.Ja sam samo to shvatila.Vi jos niste.I necu da za 10 godina to isto pomislim za 10 godina koje su ispred mene.A to bi se desilo da su vlast uzeli SRS i DSS.I to je moja granica. Moja crta koju ne prelazim.Sa BoTom imam samo gorcinu. Sa ovima bih imala action replay.I kao sto vi spocitavate Milosevicu i Kostunici da nisu razumeli interese velikih sila, da nisu umeli ili hteli da nas udenu u te interese i nesto usicare za nas, nego su sve izgubili - tako i ja vama zameram sto sada ne vidite realnost i ne pokusavate da udenete vase (moje, naposletku) interese i nesto usicarite. I sve cete da izgubite. Ako vec niste.Nazalost, slabi samo tako mogu dobiti pravdu. I samo mrvice pravde.Razlika izmedju mene i vas je sto ja razumem stvarnost, a to niposto ne znaci da je opravdavam.Vi je prosto ne razumete.

razlika između mene i tebe je u anatomiji.
ti pripadaš DS vrsti ljudi
ja ne
al ti ti prosto ne vidiš
silver bullet silver bullet 16:31 10.07.2008

Re: Pomirenje nomenklature

razlika između mene i tebe je u anatomiji.
ti pripadaš DS vrsti ljudi
ja ne
al ti ti prosto ne vidiš


Ono, neandretalac i homosapijens?
A ko je ko?
JJ Beba JJ Beba 16:44 10.07.2008

Re: Pomirenje nomenklature

silver bullet
razlika između mene i tebe je u anatomiji.ti pripadaš DS vrsti ljudija neal ti ti prosto ne vidišOno, neandretalac i homosapijens?A ko je ko?

kičma, muda, želudac...sve ono što pomiritelji nemaju
izbor si već napravila

i ne bih da trolujem.
dosta mi je da me svi redom brišu
silver bullet silver bullet 17:10 10.07.2008

Re: Pomirenje nomenklature

ne bih da trolujem.
dosta mi je da me svi redom brišu

Bas me cudi zasto.
JJ Beba JJ Beba 17:34 10.07.2008

Re: Pomirenje nomenklature

silver bullet
ne bih da trolujem.dosta mi je da me svi redom brišuBas me cudi zasto.

moćno i duhovito.
ubitačna kombinacija
radojicic92 radojicic92 23:08 09.07.2008

...

si jela jagnjetinu s rotacije? najbolja na svetu
maksa83 maksa83 23:30 09.07.2008

Re: ...

radojcic92
si jela jagnjetinu s rotacije? najbolja na svetu


Pentagon:

florian92 florian92 23:34 09.07.2008

Re: ...SP

Auuuu
radojicic92 radojicic92 23:49 09.07.2008

Re: ...SP

florian92
Auuuu


to Makso, ovde ima i prasadi, jos bolje
samo je Kod Gojka razanj bio onaj hidro preko kamionske gume na plasticne case
vracarac92 vracarac92 09:37 10.07.2008

Re: ...

si jela jagnjetinu s rotacije? najbolja na svetu

Pentagon:

Ako je pentagon ovako dobar onda definitivno podržavam ulazak Srbije u NATO
Jelena Milić Jelena Milić 11:24 10.07.2008

to radojicic

naravnooooo i ladnu zilavku pila
AlexDunja AlexDunja 11:43 10.07.2008

Re: to radojicic

Ivo Andric

VINO ZVANO ZILAVKA
- fragment -

"... A ta zilavla visestruko placa paznju koju joj covek ukazuje. I to brzo i mocno, tako da uskoro ne primecujes nista ni u sbei ni oko sebe do njene zlatne i zelene vidike, sa slutnjom plavog i velikog juznog neba u daljini i povorkom obecanja od kojih se blazen osmejak javlja na licu. Dragoceno vino tvrdog, suvog a blagoslovenog kraja, posle svih tupih i zlogukih pica kojima ovdje napajaju stranca. Kao da covek pije smeh i pesmu, i posle trece case samo smehom i pesmom pozdravlja svet oko sebe. Osecajuci potrebu da to kazu, oficiri se vrpolje na svojim mestima i nadvikuju u govoru, slave novo vino i nadevaju mu od miloste imena na raznim jezicima...
Zilavka je uklonila sve brane u njima, odapela sve kocnice, razbuktala mastu, zamracila stvarnost, a izmedju maste i stvarnosti bacila nove, cudesne mostove... Sve dolazi odnekud samo od sebe. Svakom se cini da ga svi nesto pitaju i svak ume da nadje odgovor na sve...
A onima koji govore izgleda... da sve izlazi cudesnom logikom jedno iz drugog, povezano kao pitanje i odgovor, i da od svega nastaju ti neobicni razgovori, skladni, umni, istiniti, bogati smislom i puni drazi... A usred toga nemirnog mora od cuda i bajki javljaju se na mahove, poput tvrdih ostrva, ostroumna i tacna zapazanja iz suspendovane i prognane stvarnosti njihovog svakidasnjeg izbjeglickog zivota..."

("Omer Pasa Latas",Svjetlost-Mladost, Sarajevo 1977.)
Jelena Milić Jelena Milić 17:48 10.07.2008

ad zilavka

joj, divno


meni je zilavka ne samo asocijacija na divno vino (odmereno, ne jakog ukusa) vec i na caleta i kevu dok ih jos milosevicev rezim nije sjebao skroz...na putovanaj ficom, proncom i ladom na more u cavtat najcesce....

uzbudjenje ko ce prvi da ugleda more, pa se setra i ja uvek zeznemo i dreknemo na neku vodu a ono delta neretve.....

pre toga radovanje i smejanje svaki put kad vidimo mesto zitomislic

a pre toga pauze u pocitelju

pazi bile smo male al smo osecalje vec tad a je pocitelj nesto posebno

i cale je uvek govorio kontinetn zilavka more posip korculanski

i evo do danas ako biram belo, to je to


pre je bila vinarija hepok

sad nisam nasla nasla sam citluk i par privatnika

al ja sam enoloska skola igora mandica samo vece vinarije volim, ne domacu izradu, mada ti anejevici mislim jesu vec veca proizvodnja
AlexDunja AlexDunja 06:33 11.07.2008

Re: ad zilavka

skoro pa identicno:))
ja samo nemam sestru.
ali fica i lagano kroz bosnu...
ponekad danima.
i visegrad i sarajevo, i divni ljudi.

i taj prizor...
Jelena Milić Jelena Milić 11:36 11.07.2008

Re: ad zilavka

aaaaa

sizim od ovog logovanja ne mogu kompu sa sbb a ovaj vajrles laptop je mali i nisu mi u njemu slike s puta a ima ih bas dobrih

plus sam videla danasnji kurir i ocu da poludim, ne snalazim se dobro bez misa, a dodje mi da postujem o srebrenici, kuriru, bogradu sinoc..
AlexDunja AlexDunja 12:38 11.07.2008

Re: ad zilavka

verujem da su dobre fotke:)
ne mogu da docekam.
evo ti jedna makova bravura, dok se ne sredi logovanje.
prava bosna. cudesna.

LJELJENI

Bilo mi je krivo sto
ne odgonetnuse jezika
kojim bi mogli
razgovarati sa stablima
u sumi

Njima Ljudima
Pa donesose ognjeve
i spalise sumu
do korijena
te iz nje izletjese
vitorozi ljeljeni
u trku
I rastrkase se
na sve cetiri strane

Gonili su ih
bezdusno
u hajci sto je rasla
ali se oni
posakrivase
vjesto
u iskrslo kamenje

Koje ni vatra
ne mogase
da opepeli

Tu se utisucise
i mladi sad uporno
cekaju
da nova suma
naraste i da se
ponovo nasele

U ono okrilje
iz zapamcene price
iscezlih otaca
i djedova.

jesen92 jesen92 23:40 09.07.2008

Canak

....i sta je Canak hteo da kaze...da nije imao pojma pre dva meseca kao sto mi nismo imali pojma da ce bas sve ovako da ispadne.?...ako nije imao pojma onda on nije za politiku, neka se bavi ekonomijom, muzikom i statijaznam koje vec skole ima....lako je biti general posle bitke....Ja sam bila za gutanje zaba u vidu davanja nekog levog ministarstva socijalistima za podrsku i sl.....ali da ce da padne grljenje&ljubljenje, stavljanje znaka jednakosti na bol dve stranke........i na kraju BT na slavi-vasaru u nekoj selendri kod Palme, Arkanovog drugara , uz pesmu Seke Aleksic.....Ja vise ne znam sta sanjam a sta se stvarno dogadja....Preporuka za tekst!!
florian92 florian92 23:47 09.07.2008

Re: Canak

Neša is gilti. Onli gilti is the Neša. Da mu jbm sve po .....
Ja vise ne znam sta sanjam a sta se stvarno dogadja....

Sanjaj sa očima...
Atomski mrav Atomski mrav 07:49 10.07.2008

Re: Canak

Ako me nešto nervira, to je ta naknadna pamet i proseravanje... Jel' glasao za Vladu?
Jelena Milić Jelena Milić 11:21 10.07.2008

Re: Canak

mnogo si cesto nervozan AM
pazi, covek je razumo da se sa sps mora al ne ovako i ovoliko. nije jedini. moj slucaj takodje. u pocetku uopste nije bilo price o totalnoj amnestiji sps a kamoli o politickom pomirenju. cuti jos su sad spustili loptu na politicko pom dve partije, da nije bilo revolta stvarno bi furao to anc pomirenje......

btw, pogledaj ceo intu kuriru, sasvim je to on dobro argumentovao

meni vise smeta ponovljena glupost nego naknadna pamet. a i opasnija je
Jelena Milić Jelena Milić 11:22 10.07.2008

Re: Canak

vidis jesen, ja verujem da je mogao da nema pojma da ce sve ovako bas javno sa jezikom u usta da ispadne.
antioksidant antioksidant 11:25 10.07.2008

Re: Canak

pogledaj ceo intu kuriru

ima neki link (mrzi me da izlazim po novine) a i ne daje mi se njima 15 rsdova
Atomski mrav Atomski mrav 11:51 10.07.2008

Re: Canak

pazi, covek je razumo da se sa sps mora al ne ovako i ovoliko.

Ko sa decom spava, popišan se budi... Sad je SPS u vlasti i na pokrajinskom nivou, a Čanak je dopustio da ga izrade. Ali tako mu i treba, nije mi ga žao. Mislim, ljudi, da li je iko zaista verovao da će SPS pristati da da većinu ZES-u a da neće tražiti ništa zauzvrat? Pa valjda je jasno da koalicija sa ZES-om neće prijati većini glasača SPS-a, tako da oni moraju da "zahvate" koliko god mogu sad kad im se pruža prilika? Ček da vidimo nove direktore javnih preduzeća, ček da vidimo šta će SPS tražiti u Beogradu za "brak" sa DS-om... i tada će neko kukati, samo biće kasno.

Lepo je to što Koštunica nije više na vlasti, ali dobili smo novog - Tadića. Zapravo, možda novog Miloševića (ovo sa marionetskom vladom baš liči na rahmetli Slobu). Sad još da vidimo koliku ćemo cenu platiti za sve to. VK & Radikali mogu 'ladno da se vrate na velika vrata na sledećim izborima.

P.S. Još da mi je da vidim kako Ivica Dačić kao ministar unutrašnjih poslova hapsi haške optuženike... I da prepametni Čanak nije imao pojma da stvari mogu da ispadnu ovako? Izradili su ga pa sad besni, to je u pitanju...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:01 10.07.2008

Re: Canak

Ko sa decom spava, popišan se budi... Sad je SPS u vlasti i na pokrajinskom nivou, a Čanak je dopustio da ga izrade.

Ništa on nije pustio. On se samo "vadi" pred svojim biračima. Kao što se vadi i SPS...
No, dobro je što čini većinu, jer ima taman toliko poslanika da bez njega ne mogu izglasati ništa. Kad oni budu glasali za neku budalaštinu onda neće moći da se "vadi"...
Inače, sve ovo je znao Čanak i pre ulaska u koaliciju sa Tadićem.....
jesen92 jesen92 17:10 10.07.2008

Re: Canak

.JM,...ja, iskrena da budem, ne verujem....svi se oni mnogo dobro znaju i niko ne ulazi u koalicije zbog ljubavi, sto je i normalno, ipak.. ovo sto se dogadja je previse.....Lepo bi bilo da Canak nije znao...mada meni to lici na ono "kostunica nije obavesten"....sigurna sam da je u Vojvodini dobio ono sto je trazio pa sad moze da prica za Kurir sta hoce.....
mariopan mariopan 17:19 10.07.2008

Re: Canak

jesen92
....i sta je Canak hteo da kaze...da nije imao pojma pre dva meseca kao sto mi nismo imali pojma da ce bas sve ovako da ispadne.?...ako nije imao pojma onda on nije za politiku, neka se bavi ekonomijom, muzikom i statijaznam koje vec skole ima....lako je biti general posle bitke....Ja sam bila za gutanje zaba u vidu davanja nekog levog ministarstva socijalistima za podrsku i sl.....ali da ce da padne grljenje&ljubljenje, stavljanje znaka jednakosti na bol dve stranke........i na kraju BT na slavi-vasaru u nekoj selendri kod Palme, Arkanovog drugara , uz pesmu Seke Aleksic.....Ja vise ne znam sta sanjam a sta se stvarno dogadja....Preporuka za tekst!!

E nasmeja me stvarno...isto sam i ja mislila na gutanje zaba u pocetku ali su se malo zaneli izgleda pa nas zamalo zadavise tom zabetinom )) A i zabokrecine im ne manjka sve imaju sad samo da nas dovedu do svetle buducnosti.
Jelena Milić Jelena Milić 17:38 10.07.2008

Re: Canak

pa i nije...ako dobro shvatam...mada on to prodaje kao i ne trazim...ali kao sto rekoh i atomskom,

bolje naknadna pamet nego ponovljena glupost
jesen92 jesen92 23:21 10.07.2008

Re: Canak

....to za trazenje i dobijanje je moja predpostavka jer nemam vise zeludac za tu vrstu informacija..."ko je sta dobio"..znam da su se Canak i Vuk nesto zalili, kao nezadovoljni....ali sam mislila da je Cank ipak 'namiren' u Vojvodini......slazem se da je ponovljena glupost gora ali u nasem politickom zivotu je veoma cesta i sto je najgore uvek se desavala posle naknadne pameti.....pljuvanje pljuvanje pljuvanje....pa posle ponovo koalicije....Secam se samo Vuka koji je pljuvo vladu u kojoj je ministar...to se desilo dva puta...za vreme bombardovanja u sps vladi pa posle u Kostunicinoj a ni jednu nije napustio.......ima primera koliko hoces....
sentinel26 sentinel26 13:34 10.07.2008

Nekima sada ni gerovital neće...

Gospodjo Milić,

Evo danas je Njemačka saopštila da će Srbija morati da prizna državu Kosovo ako želi u EU, a sada na početku, za nastavak evropskih integracija da odmah podrži Eulex.

Stiži dani puni teških muka,
Pjevaćemo umjesto jauka.

Po - mirenje
Jo - mirenje.

Poz.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:41 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

sentinel26
Gospodjo Milić,

Evo danas je Njemačka saopštila da će Srbija morati da prizna državu Kosovo ako želi u EU, a sada na početku, za nastavak evropskih integracija da odmah podrži Eulex.

Stiži dani puni teških muka,
Pjevaćemo umjesto jauka.

Po - mirenje
Jo - mirenje.

Poz.


Biće zanimljivo videti ko će javno otvoriti priču o podeli....
Jučer kaže Vuk Jeremić da nije čuo od Sarkozija istu stvar....
vucko92 vucko92 13:55 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Evo danas je Njemačka saopštila da će Srbija morati da prizna državu Kosovo ako želi u EU

Može neki link na ovu vest? Ne mogu da je na'vatam na Google news...
vracarac92 vracarac92 14:00 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Jučer kaže Vuk Jeremić da nije čuo od Sarkozija istu stvar....

I Italijanski ambasador je juče u intervju RTS-u (?) izjavio da priznanje Kosova nije uslov.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:07 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

vracarac92
Jučer kaže Vuk Jeremić da nije čuo od Sarkozija istu stvar....

I Italijanski ambasador je juče u intervju RTS-u (?) izjavio da priznanje Kosova nije uslov.

Nije važno ko je izjavio da nije....Važno je ko je izjavio da jeste....
Dovoljna je jedna zemlja koja to traži, pa da onda bude potpuno nebitno što onih 26 ne traži...
Izjavio je italijanski ambasador da ne insistira ni na punoj saradnji sa Hagom...pa šta...
vracarac92 vracarac92 14:14 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

pa šta

Pa ništa.
Napraviti konačno referndum (EU, Kosovo, Hag) u Srbiji i na osnovu rezultata tog referenduma definisati spoljnu politiku
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:35 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

vracarac92
pa šta

Pa ništa.
Napraviti konačno referndum (EU, Kosovo, Hag) u Srbiji i na osnovu rezultata tog referenduma definisati spoljnu politiku

A štaće tu referendum....Referndum se ne raspisuje za očigledne činjenice.
Tadić je dobio izbore na svim nivoima, ljudi mu veruju, uradio je nacionalno pomirenje, ima podršku svih mogućih faktora, od domaćih biznis struktura do najznačajnih zemalja sveta....Tu je referendum nepotreban. Ako bude umeo da nosi odgovornost neće se sakrivati iza naroda. Preformulisaće politiku, pokrenuti incijativu za promenu ustava, objaviti nameru da uđe u NATO pakt i pokrenuti pitanje podele Kosova....dok još može....
Atomski mrav Atomski mrav 14:38 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Još samo da zavije čokoladu u staniol... ti si Drago bre gori i od Čanka Šta vam je ljudi, ložite se toliko da ne mogu da verujem?
vracarac92 vracarac92 14:42 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

A štaće tu referendum

Da jednom za svagda budemo načisto.
Jelena Milić Jelena Milić 14:45 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

ima juce u presu. al polako, tip u najboljem slucaju moze da iznese stav nemacke ( a on ni to nije uradio vec ineo svoj) tome, sto je daleko od stava eu cemu drama

vucko92 vucko92 14:48 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

ima juce u presu. al polako, tip u najboljem slucaju moze da iznese stav nemacke ( a on ni to nije uradio vec ineo svoj) tome, sto je daleko od stava eu cemu drama

A kome je izneo taj "svoj" stav, ženi ili komšiji?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:52 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

vracarac92
A štaće tu referendum

Da jednom za svagda budemo načisto.

Sa čime da budemo načisto.....tako što ćeš raspisati referendum..
Pa seti se Slobinog referenduma da "na Kosovo neće strana čizma"...
To se ne radi referendumom.....
Ti imaš situaciju da su Kosovo priznale najznačajnije zemlje sveta....da će sada ići ponovo talas priznavanja...da je pitanje nedelja kad će to recimo uraditi Crna Gora i Makedonija i kad ćeš imati u regionu da jedino BIH nije priznala Kosovo....
Tamo treba raditi ono što je moguće.....ja lično ne znam jeli podela dobra, ali mi se čini da bi takav stav sada imao šanse....Ako se zakasni još malo, neće moći ni to....
vracarac92 vracarac92 14:59 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

[quote, ali mi se čini da bi takav stav sada imao šanse....Ako se zakasni još malo, neće moći ni to....Tu se možemo složiti.


Sa čime da budemo načisto

Jednom za svagda sa sobom. Gde idemo. I sa kim
antioksidant antioksidant 15:03 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Gde idemo. I sa kim

sentinel26 sentinel26 15:03 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

vucko92
Evo danas je Njemačka saopštila da će Srbija morati da prizna državu Kosovo ako želi u EU

Može neki link na ovu vest? Ne mogu da je na'vatam na Google news...

Ja sam na TV-u čuo izjavu Njemačkog ministra za Evropu.
Sa izjavama njihovih ministara se ne bih šalio nikako.

Biće valjda i kakva domaća (brlja) reakcija.

Osim toga ovo se moglo i predvidjeti kod ljudi koji mogu da misle svojom glavom ( pod uslovom da je imaju i da im čemu služi ).

Poz.
Atomski mrav Atomski mrav 15:07 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

E pa i nemački ambasador u Srbiji je svašta izjavljivao pa su ga povukli...
vucko92 vucko92 15:10 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...


Osim toga ovo se moglo i predvidjeti kod ljudi koji mogu da misle svojom glavom ( pod uslovom da je imaju i da im čemu služi ).

Koji deo se mogao predvideti - da će u jednom trenutku doći to na red, ili da će to doći na red odmah po uspostavljanju nove vlade, ili da će to uraditi Nemačka... ?

Ja sam očekivao da se to pojavi kasnije, pred sam prijem u članstvo (neka Holandija ili tako neka mala zemlja se natrći po dogovoru sa ostalima), ili najranije pred prihvatanje kandidature, tj. kada je očigledni dobitak mnogo veći...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:21 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Jednom za svagda sa sobom. Gde idemo. I sa kim

Ja ne znam šta tu ima rasčišćavati....Srbija ovih dana ratifikuje SSP....Tadić dobio izbore na SSP i evropskoj budućnosti koja usput nema alternativu...Da bi ušla u EU Srbija mora imati dobru saradnju sa susedima i sve što uz to ide. Ne sme imati otvorena teritorijalna pitanja. Mora postati članica NATO - pakta...
I šta ćeš utvrđivati....Da je voda mokra....
sentinel26 sentinel26 16:58 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Atomski mrav
E pa i nemački ambasador u Srbiji je svašta izjavljivao pa su ga povukli...

Njemački ambasador (Cobel) nije povučen, već mu je istekao mandat i ta činjenica je objavljena znatno prije nego što je dao "poznatu" (i naručenu) izjavu.
Onaj kome treba objašnjenje da to nije njegova lična izjava, bolje da ne čita (sluša) takve izjave.
sentinel26 sentinel26 17:19 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

vucko92

Osim toga ovo se moglo i predvidjeti kod ljudi koji mogu da misle svojom glavom ( pod uslovom da je imaju i da im čemu služi ).

Koji deo se mogao predvideti - da će u jednom trenutku doći to na red, ili da će to doći na red odmah po uspostavljanju nove vlade, ili da će to uraditi Nemačka... ?

Ja sam očekivao da se to pojavi kasnije, pred sam prijem u članstvo (neka Holandija ili tako neka mala zemlja se natrći po dogovoru sa ostalima), ili najranije pred prihvatanje kandidature, tj. kada je očigledni dobitak mnogo veći...

Vi previše vjerujete BT i tom ZEvS-u. Oli Renu koji je vodio glavnu njihovu kampanju za ( predsedničke i parlamentarne ) izbore uskoro ističe mandat, pa ćete da vidite, kada dodje novi komesar i šta će da kaže.

Koliko je bilo potrebno nagovaranje Holandije da se uzdrži za potpisivanje SSP, da bi ovi pobijedili na izborima.
Šta je bio uslov toga "uzdržavanja" ? Mislite da su oni zaboravili ?

Kada će da stupi na snagu i kada će da počne primjena tzv. privremenog sporazuma ?

Čemu će da služi potvrdjivanje SSP u Skupštini ? Osim možda zamajavanju sopstvenih birača (gradjana)?

Nijedna članica EU ne može da ratifikuje taj SSP sa Srbijom. Zna se do kada i zbog čega.

I jedno i drugo se moglo predvidjeti. Što je pitanje teže, to izjavu daje neka od "jačih" zemalja EU.

Mogu sada da vam napišem u kojem trenutku će i ulazak u NATO biti uslov (Srbiji) za ulazak u EU.

Poz.

mariopan mariopan 17:26 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

vracarac92
A štaće tu referendum

Da jednom za svagda budemo načisto.

U pravu si...zato sto onda ne moze da kaze da je on ili neko drugi kriv za to Kosovo, neka bude kako narod kaze a onda neka narodu bude kako je i odlucio.

A sad kao svi iznenadjeni? Posebno politicari? Kako je to naivno? I to bi da nam prodaju kao nisu znali da ce to biti USLOV? Znali su od pocetka...samo su lagali narod....a ta laz moze debelo da im se omlati o glavu...zato je bolji referendum.
mariopan mariopan 17:30 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Drago Kovacevic
Jednom za svagda sa sobom. Gde idemo. I sa kim

Ja ne znam šta tu ima rasčišćavati....Srbija ovih dana ratifikuje SSP....Tadić dobio izbore na SSP i evropskoj budućnosti koja usput nema alternativu...Da bi ušla u EU Srbija mora imati dobru saradnju sa susedima i sve što uz to ide. Ne sme imati otvorena teritorijalna pitanja. Mora postati članica NATO - pakta...
I šta ćeš utvrđivati....Da je voda mokra....

Tadic je te izbore dobio zahvaljujuci obecanju da nece priznati Kosovo...a mora se samo umreti, sve drugo se ne mora.
Jelena Milić Jelena Milić 17:34 10.07.2008

to sentinel

Kada će da stupi na snagu i kada će da počne primjena tzv. privremenog sporazuma?


odlicno pitanje

slazem se da je ratifikacija bez odgovora na ovo pitanje besmislena
sentinel26 sentinel26 20:23 10.07.2008

Re: to sentinel

Jelena Milić
Kada će da stupi na snagu i kada će da počne primjena tzv. privremenog sporazuma?
odlicno pitanje
slazem se da je ratifikacija bez odgovora na ovo pitanje besmislena

Tako je gospodjo Milić.

Čak je i BiH potpisala privremeni sporazum i počinje da ga koristi, a za Srbiju se još uvijek ne zna kad će.
A Djekna i ne živi u Srbiji.
Ovo što oni sada rade je čisto zamajavanje naroda a radi što dužeg ostanka na vlasti.
Analizirajte samo izjavu "Ova Vlada neće nikada priznati nezavisnost Kosova" !?
Ova vlada može da govori samo u svoje ime i u rokovima dužine mandata. Pa nijesu oni doživotna vlada.
vucko92 vucko92 22:50 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Mogu sada da vam napišem u kojem trenutku će i ulazak u NATO biti uslov (Srbiji) za ulazak u EU.

Ok, iako je meni interesantnije pitanje, ako znate da odgovorite - koja struktura snaga i interesa omogućava Mladiću i Karadžiću da i dalje budu u bekstvu.

Kome sve u Srbiji nije u interesu da se Mladić i Karadžić uhvate, a kome jeste - i koliko se odnos snaga promenio (ako se uopšte promenio) ovim izborima?
antioksidant antioksidant 23:01 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Kome sve u Srbiji nije u interesu da se Mladić i Karadžić uhvate, a kome jeste

i kome je totalno sve jedno?

(pretpostavljam da ovih trecih ima sve vise)
florian92 florian92 23:13 10.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

koja struktura snaga i interesa omogućava Mladiću i Karadžiću da i dalje budu u bekstvu.

Kako bre bekstvo ,[url=http://www.youtube.com/watch?v=s7LfGbKbCV8&feature=related]maratonci
[/url]
Atomski mrav Atomski mrav 07:43 11.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Mogu sada da vam napišem u kojem trenutku će i ulazak u NATO biti uslov (Srbiji) za ulazak u EU.

Evo ga još jedan sa kristalnom kuglom...
Jelena Milić Jelena Milić 08:51 11.07.2008

Re: to sentinel

ja se plasim jos jednog eu-ldp blama na skupstinskoj raspravi ...da oni uopste se ne pripreme i ne otovre temu prelaznog sporazuma, i ono sa predlozima eu da pregovara sa civilnim sektorom i oporbom je vec suvise diletantski za stranku koja se prodaje za motor eu integracija, cuvara eu integracija....a evo cak se i nesretni rasim sve vise opet javlja.....moramo povecati napore...pa zar nisu vec bili maksimalni zar nam nije tako pricao....

vracarac92 vracarac92 12:13 11.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

I šta ćeš utvrđivati

Pa zašto su bukvalno svi izbori "referendumski"? Zašto na svakim izborima "bijemo odsutnu bitku" za evropsku budućnost ili povezivanje sa istokom? Zašto pola građana Srbije glasa za opcije koje nisu ta EU? Otkud znamo da ako oni jednom dođu na vlast neće poništiti SSP? Zašto, ako je sve tako jasno i proevropski kao što vi trudite konstantno imamo ova pitanja?
vracarac92 vracarac92 12:15 11.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

Tadic je te izbore dobio zahvaljujuci obecanju da nece priznati Kosovo...a mora se samo umreti, sve drugo se ne mora.

I Kosovo i Evropa. Šta mislite koliko bi glasova dobio da je izjavio samo Evropa, bez Kosova? Sada bi nam premijer bio Toma Nikolić. I to bez problema.
mariopan mariopan 21:20 11.07.2008

Re: Nekima sada ni gerovital neće...

vracarac92
I šta ćeš utvrđivati

Pa zašto su bukvalno svi izbori "referendumski"? Zašto na svakim izborima "bijemo odsutnu bitku" za evropsku budućnost ili povezivanje sa istokom? Zašto pola građana Srbije glasa za opcije koje nisu ta EU? Otkud znamo da ako oni jednom dođu na vlast neće poništiti SSP? Zašto, ako je sve tako jasno i proevropski kao što vi trudite konstantno imamo ova pitanja?

Zato sto se boje da izadju na referendum oko ovog pitanja.
Zato se i Drago zabrinuo.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:50 10.07.2008

Evo, tek da se prepozna rukopis...

Ha, evo prvog gonga koji najavljuje Dačiće i socijaliste u vladi...0))

Vlada za rezoluciju o kontinuitetu
10. jul 2008. | 15:41 -> 16:42 | Izvor: B92, Tanjug
Beograd -- Vlada je uputila predlog da se usvoji skupštinska rezolucija o kontinuitetu politike prema Kosovu, izjavio premijer Cvetković.

Stratati još jednom rezolucijom o Kosovu..Za onu o Kubi će biti još vremena...o))
Jelena Milić Jelena Milić 08:48 11.07.2008

Re: Evo, tek da se prepozna rukopis...

drago, samo da te smirim, znam sta si reko kod goksija naravno i salzem se, ja sam samo nastavila zezanje za tomicu m

btw, ovo oko najave raznih pomirenja, reci mi zasto NGO cute
Jelena Milić Jelena Milić 17:56 10.07.2008

o pomirenju

Stranačko ili nacionalno pomirenje?
10. jul 2008. | 12:28 -> 18:19 | Izvor: B92
Beograd -- Najavljeno potpisivanje deklaracije o pomirenju DS-a i SPS-a i dalje je jedna od glavnih političkih tema u javnosti.


Uskoro pomirenje (arhiva, Fonet)
Ovaj dokument, kako je ranije rečeno, osnova je za zajedničku odgovornost za budućnost Srbije, odnosno za ostvarivanje vizije Srbije kao demokratske, kulturne, ekonomski razvijene i socijalno pravedne države. Međutim, opozicija tvrdi da je u pitanju običan marketinški trik.

Paraf na deklaraciju koja bi trebalo da stavi tačku na dve decenije dugo neprijateljstvo dve stranke staviće Boris Tadić i Ivica Dačić.

Prvi je o nacionalnom pomirenju progovorio Tadić, objasnivši će DS i SPS time dati primer i drugima koji žele da doprinesu novoj stabilnosti za Srbiju, a zatim je Ivica Dačić naveo da je taj papir u stvari dogovor o prevazilaženju političkih sukoba iz prošlosti.

Ipak, Tadićev i Dačićev koalicioni partner Nenad Čanak smatra da deklaracija može da bude korisna za Srbiju, ako je to cena nacionalnog konsenzusa o evropskoj budućnosti Srbije, ali da pre toga socijalisti moraju da naprave otklon od kulta ličnosti i politike Slobodana Miloševića, što je bilo štetno za Srbiju.

"Dakle, sve je to krasno i lepo, ali da li je bilo ubijenih, da li je... Pa, kažite, ljudi, da znamo da ozbiljno mislite . Da se to desi, onda bih razumeo. Ovako ne razumem", rekao je Čanak.

"Da se to događa, onda bih i razumeo ovakav potez. Međutim, svaki korak koji vodi stavljanju istorije u udžbenike može, u pragmatskom smislu, biti koristan za Srbiju", kaže on.


Opozicija je skeptična prema pomirenju demokrata i socijalista. Generalni sekretar Srpske radikalne stranke, koja je sa socijalistima jedno vreme učestvovala u vladi, kaže da ne zna kakve veze taj papir ima sa građanima Srbije.

“To su marketinški trikovi. Zamajavaju narod da bi imali čime da opravdaju neprirodne koalicije”, smatra Vučić.

Profesor Filološkog fakulteta Ljubiša Rajić smatra da je najava pomirenja zapravo političko pranje prošlosti zarad vlasti.

“Mogu oni da se mire, ali to ne obavezuje građane Srbije. Ako govorimo o nacionalnom pomirenju, zašto onda ne uključiti i radikale. Pa, doći će do toga kada i oni dođu na vlast”, smatra profesor Rajić.

Potpisivanje deklaracije najavljeno je neposredno posle parafiranja koalicionog sporazuma između demokrata i socijalista. Tačan sadržaj tog dokumenta još se ne zna.
SMT SMT 21:35 10.07.2008

GPS i Bosna

Na tim šugavim kartama nema ucrtana ni jedna ulica u Banja Luci, kao ni bilo koji obilazak urađen u zadnjih 15 godina. Imao sam tu sreću da krenem iz Valjeva za Banja Luku, a morao kroz Bosnu, jer mi je pasoš u agenciji i uspeo sam da 310 km, pređem za tričavih 7 sati.

Tuzla me pozitivno iznenadila, Doboj, Banja Luka takođe. Vitez i Jajce negativno, nekako se previše oseća nacionalna čistina tamo (ili je to moj utisak). U svakom slučaju, rat je ipak završen i mislim da Bosnu čeka mnogo lepša budućnost. Optimizam je nešto što osećam na svakom koraku, uprkos sličnim problemima koje imamo i mi...

Jelena Milić Jelena Milić 08:43 11.07.2008

Re: GPS i Bosna

milo mi je sto ste videli taj optimizam

i ja sam ga osetila

ali paralelno s njim kod toliko mnogo njih ispod ide seta teska, suvise teska

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana