Astrologija| Astronomija| Gost autor

Mesec se ne stidi lajanja psa

angie01 RSS / 10.02.2024. u 16:30

 2c24fc047e5f0ed8.jpg
 
 1. Starost nije časna koliko i smrt, ali je većina ljudi svejedno želi. (Vrane)

2. Ne sudi svom susedu dok ne budeš hodao dva meseca u njegovim mokasinama. (Čejeni)

3. Slušajući svoje unutrašnje ja i sledeći sopstvene instinkte i intuicije, osoba može biti odvedena na sigurno. (Lakota)

4. Ako je čovek mudar kao guja, može sebi priuštiti da bude bezopasan kao golubica. (Čejeni)

5. Ne postoji smrt, samo promena sveta. (Duvamiš)

6. Nemoj se plašiti da plačeš, to će osloboditi tvoj um žalosnih misli. (Hopi)

7. Ti već poseduješ sve što je neophodno da bi postao velikan.

8. Kada iskazujemo poštovanje drugim živim bićima, oni odgovaraju poštovanjem nas. (Arapaho)

9. Čuvaj se čoveka koji ne priča, i psa koji ne laje. (Čejeni)

10. Oni koji su jednom nogom u kanuu a drugom u brodu, upašće u reku. (Tuskarora)

11. Neke stvari vam zapadnu za oko, ali jurite samo za onima koje vam zapadnu za srce.

12. Mi ne nasleđujemo Zemlju od svojih predaka, mi je pozajmljujemo od svoje dece.

13. Čovek ima odgovornost, ne moć.

14. Nije više dovoljno da tražimo mir, moramo delovati mir, živeti mir i živeti u miru.

15. Ne dozvoli da jučerašnji dan uzme previše od današnjeg.

16. Slušaj, ili će te jezik učiniti gluvim.

17. Šta je život? To je blesak svica u noći. To je dah bizona u zimu. To je mala senka koja trči preko trave i gubi se u sumraku.

18. Odrasli ljudi mogu učiti od veoma male dece, jer su srca male dece čista i stoga im Veliki Duh može pokazati mnoge stvari koje starijima promiču. (Crni Los, legendarni vrač Lakota)

19. Naš prvi učitelj je naše sopstveno srce. (Čejeni)

20. Žaba ne pije iz jezera u kome živi. (Sijuksi)

21. Reci mi i zaboraviću. Pokaži mi i možda se neću setiti. Uključi me i razumeću.

22. Kada si se rodio, zaplakao si i svet se radovao. Živi svoj život tako da kada umreš, svet zaplače a ti se poraduješ. (Čeroki)

23. Bolje je imati manje gromova u ustima a više munja u rukama. (Apači)

24. Zakon čoveka se menja sa promenom razumevanja čoveka. Samo zakoni duha ostaju isti.

25. Smatraj Nebo svojim ocem, Zemlju svojom majkom i sve stvari svojom braćom i sestrama.

26. Tragaj za mudrošću, ne za znanjem. Znanje je stvar prošlosti, mudrost je stvar budućnosti. (Lambi)

27. Život nije odvojen od smrti. To samo tako izgleda. (Crne Stope)

28. Čovek pripada Zemlji, Zemlja ne pripada čoveku.

29. Neka topli vetar sa nebesa nežno dune po tvojoj kući. Neka Veliki Duh blagoslovi sve koji u nju ulaze. Neka tvoje mokasine prave vesele tragove u mnogim snegovima i neka duga uvek dodiruje tvoja ramena. (Molitva Čerokija)

30. Kada sve drveće bude posečeno, kada sve životinje budu izlovljene, kada sve reke budu zagađene, kada vazduh više ne bude za disanje, tek onda ćeš shvatiti da ne možeš da jedeš novac.

31. Ne moli se kada pada kiša ako se ne moliš kada sija sunce.

32. Svako ko je uspeo u životu mora da je o nečemu sanjao. (Marikopa)

33. Nemoj ubijati pauka. Ako ga ubiješ moraš reći: "Ubio sam ga zbog svoje babe". (Apači) (Značenje ove poslovice nije momentalno očito, međutim, ona uči decu da poštuju svaki život, ma koliko mali iz naše perspektive bio.)

34. Dan i noć ne mogu obitavati zajedno. (Duvamiš)

35. Nisu mrtvi oni koji žive u srcima koja ostavljaju za sobom. (Tuskarora)

36. Sve biljke su naša braća i sestre. Oni nam pričaju, i ako ih poslušamo možemo ih čuti. (Arapaho)

37. Pre nego što počneš da jedeš, uvek izdvoj trenutak da se zahvališ hrani. (Arapaho)

38. Ako se često budemo pitali, dar znanja će doći. (Arapaho)

39. Većina nas nije zgodna drugima koliko samima sebi. (Asinibojne)

40. Slabost neprijatelja je naša snaga. (Čeroki)

41. Kada je beli čovek otkrio ovu zemlju, Indijanci su njome vladali. Nije bilo poreza, nije bilo duga, žene su radile sav posao. Beli čovek je mislio da može da unapredi takav sistem. (Čeroki)

42. Dobar vojnik je loš izviđač. (Čejeni)

43. Siromaštvo je omča koja davi poniznost i hrani nepoštovanje Boga i čoveka. (Sijuksi)

44. Zauvek ćemo biti znani po tragovima koje ostavljamo. (Dakota)

45. Ništa nije tako blagoglagoljivo kao rep zvečarke. (Navaho)

46. Sila, ma koliko prikrivena bila, rađa otpor. (Lakota)

47. Svi mrtvi su jednaki. (Komanči)

48. Zapamti da tvoja deca nisu tvoja, već da su ti pozajmljena od strane Tvorca. (Mohok)

49. Ono u šta ljudi veruju je istina. (Anišinabe)

50. Ne možeš probuditi osobu koja se pretvara da spava. (Navaho)

51. Manji je problem biti siromašan nego neiskren. (Anišinabe)

52. Jedan prst ne može da podigne ni oblutak. (Hopi)

53. Svi snovi se raspredaju iz iste mreže. (Hopi)

54. Onaj koji bi uradio velike stvari ne bi to trebalo da pokušava sam samcijat. (Seneka)

55. Čak i mali miš nosi bes u sebi.

56. Duga je znak od Onoga koji je u svim stvarima. (Hopi)

57. Hodaj lako tokom proleća: Majka Zemlja je trudna. (Kiova)

58. Kada se čovek udaljava od prirode njegovo srce postaje tvrdo. (Lakota)

59. Mnogi su pali sa flašom u ruci. (Lakota)

60. Hrabar čovek umire jednom, kukavica mnogo puta.

61. Sve što moć radi, radi u krugovima. (Lakota)

62. Čovek, ili žena, sa mnogo dece ima mnogo domova. (Lakota i Sijuks)

63. Ako ne vidiš razlog da se zahvališ, greška je u tebi. (Minkas)

64. Dobar poglavica daje, ne uzima. (Mohok)

65. Kojot je uvek tamo i čeka, i kojot je uvek gladan. (Navaho)

Tagovi



Komentari (380)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 15:26 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Ово је научена феминистичка мантра која се прихвата без преиспитивања, здраво за готово.


kako mislis feministicka mantra, to su cinjenice, u nasoj tradiciji pogotovu, ja ne kapiram potrebu bilo koje zene da tako nesto osporava, sem ako nije ekstremno tripovana,...a nije ti ni prvi put.


Ми никада не бисмо напредовали као цивилизација да су најважнији међуљудски односи, они у породици, били засновани на угрожавању и оспоравању жена.


zena je kroz istoriju bila osporavana na razne nacine i morala je da se bori i za osnovna prava, reci da to nije istija, je prilicna malicoznost ii bezobrazluk.

hoces da kazes da nije zavisila od muskarca, da je imala pravo glasa, da je imala pravo da se skolije, da je imala pravo da se obrazuje i radi, da i danas ne postoje razlike u plati za isto radnomesto i obrazovanje, da vecinski, dobre pozicije imaju muskarci, da su imanje nasledjivali sinovi, da nije primana u isntitucije nauke i upravljanja,da ne nabrajam sve nase tradicionalne obicaje spremljene zazenu,..,kako da ti kazem, ruzno zboris.
alselone alselone 15:27 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Ту где ја живим, на различите начине се деценијама нормализује црначки расизам, који се притом не сме тако ни назвати пошто расисти могу бити само белци.


To što su radili nama, sada rade svojima - ne sme biti pomirenja, mora večno tenzija da se održava.
angie01 angie01 15:28 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Nije lako peder biti ni Indijancima.


upravo je suprotno, al ti sa svojim cesticama sive mase,rasprsene po lobanji,to ne mozes da skontas.
docsumann docsumann 15:37 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Ми никада не бисмо напредовали као цивилизација да су најважнији међуљудски односи, они у породици, били засновани на угрожавању и оспоравању жена.



naizgled logično, ali nedokazivo, baš kao i neoborivo
alselone alselone 15:37 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

zena je kroz istoriju bila osporavana na razne nacine i morala je da se bori i za osnovna prava, reci da to nije istija, je prilicna malicoznost ii bezobrazluk.


Ne bih osporavao istoriju ženskog pokreta, samo bih dodao kontekst. 95% stanovništva je kroz istoriju bilo osporavano na razne načine i morali su da se bore za osnovna prava. Samo do pre stotinak godina, imao si par posto "patricija" i "plebs", bilo muško ili žensko, koji nije imao nikakva prava, bili su gladni, goli, bosi, manje više ih se lako ubijalo, trošilo kao topovsko meso, bili su gladni, bez vlasništa, krali su ih, plačklali, otimakli, bili su bolesni, često neuhranjeni, i tako dalje. Prosečan muškarac kroz celu istoriju nije sjajno živeo a imao ženu koju je ugnjetavao. To jednostavno nije istina. Zajedno su živeli veoma teško.
docsumann docsumann 15:40 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Prosečan muškarac kroz celu istoriju nije sjajno živeo a imao ženu koju je ugnjetavao. To jednostavno nije istina. Zajedno su živeli teško.


mislim da Piterson tu nateže jednakost


bilo im je teško, al je ženama bilo teže. bar u ovim našim krajevima.

što je moj prađed po majčinoj strani govorio (inače za ono vrijeme bio svjetski čovjek, moreplovac, živio i u Americi dio života) - ne kukaju rodtilje kad dobiju žensko dijete, zato što ne vole svoju djevojčicu, već zato što znaju kako će se namučiti u životu


alselone alselone 15:44 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

bilo im je teško, al je ćenama bilo teže

što je moj prađed po majčinoj strani govorio (inače za ono vrijeme bio svjetski čovjek, moreplovac, živio i u Americi dio života) - ne kukaju rodtilje kad dobiju žensko dijete, zato što ne vole svoju djevojčicu, već zato što znaju kako će se namučiti u životu


Možda, zavisi od velikog broja slobodnih dimenzija. Muškarce su slali u rat, ubijali, mučili, bacali na robije, sakatili za kazne, kroz pustinju i prašumu recimo, radili su po suncu, kiši, snegu, na vetru, manuelno veoma teške radove i slično. Jebeš ga, nije bilo sjajno.

Ta scena iz Đenke, kad Radosava prati žena u bolnicu a na kraju ona ostane a njemu kukajućem nije ništa, je izuzetak, nije pravilo. Da, muškarac je bio jači i nametao je svoju volju ali je taj prostor bio mali pošto je velika količina volje nametana i njemu.

A kada si već pokrenuo crnogorsku istoriju, ima jedan argument za matrijarhat - zašto Crnogorci jebu oca u svađi? Zato što se za majku ubija.

Samo da se ogradim, ne umanjujem žrtve i tačno je sve što govorite, samo bih da se malo olabavi i konstatuje da nije tako baš crno belo.
docsumann docsumann 15:50 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci


Možda, zavisi od velikog broja slobodnih dimenzija. Muškarce su slali u rat, ubijali, mučili, bacali na robije, sakatili za kazne, kroz pustinju i prašumu recimo, radili su po suncu, kiši, snegu, na vetru, manuelno veoma teške radove i slično. Jebeš ga, nije bilo sjajno.


ma jasno je meni što pričaš, slušam i ja Pitersona

al mislim da on tu malo siluje u nivelisanju.

društveni odnosi tada nisu bili tako do u tančinu regulisani kao danas, pa su mnoge društvene relacije ostale na samoregulisanju, a što se na kraju uvijek svodilo na zakon jačeg (tako je najlakše i "najprirodnije" )

tako da kad se spuštaš niz tadašnju piramidu moži, nemaš samo muke i kuluke, već i prava, a ona su bila na strani muškarca u odnosu na ženu.

PS žene su prtoglašavane za vještice, bile odgovorne za nemanje djece u braku, za preljubu su surovo kažnjavane (za razliku od muškarca), kod pravnog nasleđivanja i u roditeljskoj porodici i u braku imali su podređenu ulogu, da ne pričam da su u srednjem vjeku na osnovu aristotelovske doktrine - ženu smatrali polovičnim bićem, krnjim muškarcem... itd.

principessa_etrusca principessa_etrusca 15:53 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

hoces da kazes da nije zavisila od muskarca, da je imala pravo glasa, da je imala pravo da se skolije, da je imala pravo da se obrazuje i radi, da i danas ne postoje razlike u plati za isto radnomesto i obrazovanje, da vecinski, dobre pozicije imaju muskarci, da su imanje nasledjivali sinovi, da nije primana u isntitucije nauke i upravljanja,da ne nabrajam sve nase tradicionalne obicaje spremljene zazenu,..,kako da ti kazem, ruzno zboris.

Поента је да се данас врло тенденциозно шири фама да су жене у породици биле листом злостављане, што ти кажеш оспораване и угрожаване.

У заједници је нормално да су људи међусобно зависни, а у времену о коме говориш, ни мушкарци нису имали право гласа, а школовање и образовање је више зависило од класног положаја, а мање од пола.

Ти овде делиш неке лепе рецепте, претпостављам да своје кување не доживљаваш као кулук на који те приморава муж и верујем да је то била и ситуација наших прамајки, да су радо кувале за своје мужеве и за своју децу.
alselone alselone 15:56 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Поента је да се данас врло тенденциозно шири фама да су жене у породици биле листом злостављане, што ти кажеш оспораване и угрожаване.

Manje više ovako se gleda:

alselone alselone 15:58 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

hoces da kazes da nije zavisila od muskarca, da je imala pravo glasa, da je imala pravo da se skolije, da je imala pravo da se obrazuje i radi, da i danas ne postoje razlike u plati za isto radnomesto i obrazovanje, da vecinski, dobre pozicije imaju muskarci, da su imanje nasledjivali sinovi, da nije primana u isntitucije nauke i upravljanja,da ne nabrajam sve nase tradicionalne obicaje spremljene zazenu,..,kako da ti kazem, ruzno zboris.


Za sve ovo nabrojano možemo reći da nisu imali ni muškarci, osim par posto. Ali i žene iz tih par posto su imale više nego muškarci u onih 95%.

Možemo pričati u nesaglasju u brzini oslobađanja u prošlom veku. Muškarci su se oslobodili ranije, žene možda 100 godina kasnije, što je sa istorijske distance relativno blizu.
alselone alselone 16:03 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

ma jasno je meni što ptričaš, slušam i ja Pitersona

Mudar si Đuro!
alselone alselone 16:08 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Kada pomenuste "pravo na školovanje". Ne znam kako zamišljate to u prošlosti, ali do pre 70, 80 godina to sigurno nije izgledalo tako da neko uzme i upiše se u školu, dobije besplatne knjige, i uči, pa se to eto dozvoljavalo muškarcima a nije ženama. Nego jedan promil stanovništva to može da priušti i nije slobodna volja deteta da se školuje nego otac izabere jedno dete da ide u školu i šlus. MOžda ima petoro muške dece ali sigurno neće svi ići u škole.

Ima zanimljiva priča o našem bivšem dekanu koji je rođen negde na selu i otac je rekao "ti stariji sine nasleđuješ ovu zemlju da radiš i obrašuješ (da joj služiš) a ti mlađi u školu pa vidi šta ćeš". I stariji ostao zemljoradnih bez škole a mlađi postao dekan najvećeg fakulteta u regionu (ove godine brojao 16,000 studenata).
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:42 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Homoseksualnost je u feudalnom Japanu bila prihvaćena ako nigde onda sigurno u samurajskoj kasti gde je postojao sličan učitelj-učenik odnos kao u Sparti. Nije bilo ničeg nenormalnog u vezi dva muškarca.



In Japan, three quarters of men give all their money to their wives and get a monthly allowance.

wiki:

In Japan, three quarters of men get monthly allowances from their wives. Since 1979, Shinsei Bank has been researching the amount of spending money given to husbands by their wives. In 2011 it was 39,600 yen (about US$500).[A 1] That can be compared to before the Japanese asset price bubble burst, when the allowance was 76,000 yen in 1990 (US$530,[A 2] equivalent to US1,190 in 2024).[6]



(wikipedija, verovatno lažu, ali to je sve zato što je ok bilo biti homo u Japanu).
angie01 angie01 16:49 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Поента је да се данас врло тенденциозно шири фама да су жене у породици биле листом злостављане, што ти кажеш оспораване и угрожаване.


e al kad krenes da muljas, uopstemi sene ragovara,ja nisam rekla da su bile redom zlostavljane,nego da su bile podcinjene,samo zavisnoscu od muskarca. DA su cesto bile i zlostavljane, nije nikakva tajna,do dana dansanjeg.
У заједници је нормално да су људи међусобно зависни, а у времену о коме говориш, ни мушкарци нису имали право гласа, а школовање и образовање је више зависило од класног положаја, а мање од пола.


a da pogledas to jos jednom,...i u bogatim porodicama su cerku udavalii tako je obezbedjivali,a sina skolovali.


Ти овде делиш неке лепе рецепте, претпостављам да своје кување не доживљаваш као кулук на који те приморава муж и верујем да је то била и ситуација наших прамајки, да су радо кувале за своје мужеве и за своју децу.


kakve veze ima kuvanje sa onim o cemu pricam,..pa na zapadu,vecina zaposlenih zena ne kuva.
angie01 angie01 16:52 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Kada pomenuste "pravo na školovanje". Ne znam kako zamišljate to u prošlosti, ali do pre 70, 80 godina to sigurno nije izgledalo tako da neko uzme i upiše se u školu, dobije besplatne knjige, i uči, pa se to eto dozvoljavalo muškarcima a nije ženama. Nego jedan promil stanovništva to može da priušti i nije slobodna volja deteta da se školuje nego otac izabere jedno dete da ide u školu i šlus. MOžda ima petoro muške dece ali sigurno neće svi ići u škole.


e alse,sad vec pricas neke kreativne verzije.

zene su nekada u promilima imale priliku dase skoluju, njihovu egzistenciju su porodice resavale udajom.
zilikaka zilikaka 17:19 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

sve ovo nabrojano možemo reći da nisu imali ni muškarci, osim par posto. Ali i žene iz tih par posto su imale više nego muškarci u onih 95%.

Ali su žene bile u relatvno nižem položaju od muškaraca. Naravno, u okviru istog društvenog sloja.
Dakle, jači je bio iznad. Tako je i danas. Jedino se promenilo pravilo pa žene nisu formalno ograničene da ne mogu da sedomognu nekih pozicija.
Ne zaboravite da je pravo na ravnopravno školovanje veća tekovina od prava glasa
docsumann docsumann 17:20 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

alselone
ma jasno je meni što ptričaš, slušam i ja Pitersona

Mudar si Đuro!


cjenim da ljudi oko Pitersona griješe jer ga odbacuju ili prihvataju u totalu (uz što slijedi i pretjerana (pro ili kontra) reakcija).
meni kad legne nešto od njega, pritefterim si to sebi u vugla, kad mi ne legne opet mu i to kažem (u sebi, ko Čvarkov).

.
nikvet pn nikvet pn 18:47 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

alselone
"ti stariji sine nasleđuješ ovu zemlju da radiš i obrašuješ (da joj služiš) a ti mlađi u školu pa vidi šta ćeš". I stariji ostao zemljoradnih bez škole a mlađi postao dekan najvećeg fakulteta u regionu


На Косову у резерви 1989. прикачи ми се некакав Шиптар исто рез.официр. Стоматолог, београдски ђак, прича српски боље од Врањанаца. Изведем га у српску кафану на јагњетину и шприцере па прича. Родитељи учитељи на селу, шесторо деце, три сина три ћерке. За удају ћерке отац узме паре. Кад жени синове онда обрнуто. Први син је наследник свега. Он као други добио је школовање у Бг, жена професорка. Плаћена тасту наравно. Отац је касу предао најстаријем сину (свршени основац) и сви, цела породица (осим ћерки удатих у туђе куће) њему доносе на сто своју месечну плату и сваки други приход. Онда најстарији бата галантно врати свакоме по више од пола. И разлаз до следеће плате.

Зубар пизди и плаћа. Докле? Не зна. Али зна да неће да прави више од двоје деце.

Европа, Србија, Косово, Ђаковица хиљаду деветсто осамдесет девета година, март месец.
jovilim_e jovilim_e 18:58 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
Nije lako peder biti ni Indijancima.


upravo je suprotno, al ti sa svojim cesticama sive mase,rasprsene po lobanji,to ne mozes da skontas.

Ja sam mnogo pametniji od tebe.
No, ti to, zbog svojih ograničenja, nisi u stanju da prihatiš.
angie01 angie01 19:15 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

cjenim da ljudi oko Pitersona griješe jer ga odbacuju ili prihvataju u totalu (uz što slijedi i pretjerana (pro ili kontra) reakcija).
meni kad legne nešto od njega, pritefterim si to sebi u vugla, kad mi ne legne opet mu i to kažem (u sebi, ko Čvarkov).


ja mu ne zameram nista, samo nisam fascinirana, deluje mi kao neko, ko je nasao nacin da proda stare stvari, kao svoju licnu filozofiju,jer se njegova pravila svode na vec ponate sentence iz raznih izvora, drugacije upakovane, nekada namerno kontadiktorne, da bi provokacija bila uocljivija,...s obzirom na obrazovanje koje ima i praksu sa studentima, to mu nije bilo tesko.

prinajem mu neke korisne prakticne savete- koje opet,vrlo slicne, daju i neki drugi autori, svakako su to opsta mesta, cak i narodne mudrosti- a evo i ove indijanske-imaju takve poruke, njegove su samo skockane u moderniji oblik....jos bih rekla da je mizogin:)

u danasnje vreme instant resenja, Piterson je upravo to, supa iz kesice novoizmisljenog brenda, koja se prodaje kao potpuno novi proizvod sa dodatkom spasonosnih sastojaka.
angie01 angie01 19:19 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

На Косову у резерви 1989. прикачи ми се некакав Шиптар исто рез.официр. Стоматолог, београдски ђак, прича српски боље од Врањанаца.


kamilo_emericki kamilo_emericki 19:23 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Zanimljivo mišljenje da su žene i muškarci u okviru jednog staleža bili ravnopravni. Poprilično su tanki argumenti za takvu tvrdnju.
Skoro sam postavljao statistiku pismenosti u Kraljevini i ta statistika kaže da je razlika, sem na prostoru današnje Slovenije, drastično u korist muškaraca. Pravo glasanja, nasleđivanja, praktična moć odlučivanja u okviru porodice i mnogo čega drugog su bili, a na nekim mjestima još i danas, su u korist muškaraca.
Koliko samo ima opisa muške superiornosti u romanima koji smo čitali i nadam se pročitali. Ne znam ni jedan roman ili pripovjetku gdje muž ženi poljeva vodu na ruke da se umije ili da joj pere noge ali za obrnute slučajeve znam. Ja, koji i nisam baš nešto načitan.
docsumann docsumann 19:27 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
cjenim da ljudi oko Pitersona griješe jer ga odbacuju ili prihvataju u totalu (uz što slijedi i pretjerana (pro ili kontra) reakcija).
meni kad legne nešto od njega, pritefterim si to sebi u vugla, kad mi ne legne opet mu i to kažem (u sebi, ko Čvarkov).


ja mu ne zameram nista, samo nisam fascinirana, deluje mi kao neko, ko je nasao nacin da proda stare stvari, kao svoju licnu filozofiju,jer se njegova pravila svode na vec ponate sentence iz raznih izvora, drugacije upakovane, nekada namerno kontadiktorne, da bi provokacija bila uocljivija,...s obzirom na obrazovanje koje ima i praksu sa studentima, to mu nije bilo tesko.

prinajem mu neke korisne prakticne savete- koje opet,vrlo slicne, daju i neki drugi autori, svakako su to opsta mesta, cak i narodne mudrosti- a evo i ove indijanske-imaju takve poruke, njegove su samo skockane u moderniji oblik....jos bih rekla da je mizogin:)

u danasnje vreme instant resenja, Piterson je upravo to, supa iz kesice novoizmisljenog brenda, koja se prodaje kao potpuno novi proizvod sa dodatkom spasonosnih sastojaka.


o ovim javnim intelektualcoima utisak pretežno stičem iz debata koje imaju na otvorenoj sceni sa neistomišljenicima slične kategorije, a manje iz njihovih induvidualnih nastupa.
Piterson vs Sem Heris je svakako jedna od takvih...mada ima par nastavaka

Piterson se recimo poprlično izlupao o vegetarijanskoj/veganskoj ishrani


angie01 angie01 19:44 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Zanimljivo mišljenje da su žene i muškarci u okviru jednog staleža bili ravnopravni. Poprilično su tanki argumenti za takvu tvrdnju.
Skoro sam postavljao statistiku pismenosti u Kraljevini i ta statistika kaže da je razlika, sem na prostoru današnje Slovenije, drastično u korist muškaraca. Pravo glasanja, nasleđivanja, praktična moć odlučivanja u okviru porodice i mnogo čega drugog su bili, a na nekim mjestima još i danas, su u korist muškaraca.
Koliko samo ima opisa muške superiornosti u romanima koji smo čitali i nadam se pročitali. Ne znam ni jedan roman ili pripovjetku gdje muž ženi poljeva vodu na ruke da se umije ili da joj pere noge ali za obrnute slučajeve znam. Ja, koji i nisam baš nešto načitan.



alselone alselone 19:48 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

zilikaka
sve ovo nabrojano možemo reći da nisu imali ni muškarci, osim par posto. Ali i žene iz tih par posto su imale više nego muškarci u onih 95%.

Ali su žene bile u relatvno nižem položaju od muškaraca. Naravno, u okviru istog društvenog sloja.
Dakle, jači je bio iznad. Tako je i danas. Jedino se promenilo pravilo pa žene nisu formalno ograničene da ne mogu da sedomognu nekih pozicija.
Ne zaboravite da je pravo na ravnopravno školovanje veća tekovina od prava glasa


Tako je, ja to nisam sporio. Ono što jesam rekao da je život praktično do juče bio veoma težak za 95% ljudi a da tekovine kojih se ljudi obično sete kada pričaju o ovim stvarima, nisu ni postojale.
alselone alselone 19:50 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

cjenim da ljudi oko Pitersona griješe jer ga odbacuju ili prihvataju u totalu (uz što slijedi i pretjerana (pro ili kontra) reakcija).
meni kad legne nešto od njega, pritefterim si to sebi u vugla, kad mi ne legne opet mu i to kažem (u sebi, ko Čvarkov).


Nemam pojma, ali ovde jeste nanjušio nešto i argumentovao korektno. Ne znam da li je preterao, nisam baš gledao puno a i gledao sam davno. I zaista je falila kontra-argumentacija za temu koja se prilično jednostrano obrađuje.
angie01 angie01 19:50 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

o ovim javnim intelektualcoima utisak pretežno stičem iz debata koje imaju na otvorenoj sceni sa neistomišljenicima slične kategorije, a manje iz njihovih induvidualnih nastupa.


jeste, tako vidis bolje i o svim drugim,...ja sam te klipove sa Pitersonom gledala kad su se pojavili, al me nije dojmio, nekako je mutan, sa zeljom da se predstavi kao inovator.

mnogi psiholozi, koji se bave koucingom oslanjaju se na njegove iskaze i to mi deluje,kao americka popularna psihologija u onim dzepnim izdanjima, na cijim koricama su neki komicni crtezi.


alselone alselone 19:54 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Koliko samo ima opisa muške superiornosti u romanima koji smo čitali i nadam se pročitali. Ne znam ni jedan roman ili pripovjetku gdje muž ženi poljeva vodu na ruke da se umije ili da joj pere noge ali za obrnute slučajeve znam. Ja, koji i nisam baš nešto načitan.


:)
Da li znaš romane u kojima je on posle tog poljevanja vode na primer poginuo za nju, otišao na drugi kraj sveta, ili za romane u kojima je mučen zbog nje, ili za nju, ili u kojima je izađao na sneg, led, kišu i grad da donese hranu u kuću, ili filmove u kojima je stao ispred nje na metak, medveda, mač, vile...

U pravom braku tog vremena, on je IZABRAO to da radi i bio srećan zbog toga, kao što je i ona bila srećna DA KUVA RUČAK I OPERE MU RUKE. Jebote, pa šta je trebala da radi, da ode u kancelariju, turpija noke i pije kafu? Da izučava istoriju džeza?
alselone alselone 19:57 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci


Piterson se recimo poprlično izlupao o vegetarijanskoj/veganskoj ishrani


Mogu pretpostaviti i zašto. Zato što je njega i kćer mu spasila mesna dijeta.
Takođe, mogu da razumem zašto bi neko bio protiv vegetarijanske deijete u praksi: Pričali smo već o tome.
alselone alselone 20:01 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

jeste, tako vidis bolje i o svim drugim,...ja sam te klipove sa Pitersonom gledala kad su se pojavili, al me nije dojmio, nekako je mutan, sa zeljom da se predstavi kao inovator.

mnogi psiholozi, koji se bave koucingom oslanjaju se na njegove iskaze i to mi deluje,kao americka popularna psihologija u onim dzepnim izdanjima, na cijim koricama su neki komicni crtezi.


Džordan Piterson kada priča ozbiljno o svojoj struci ili o hrišćanskoj religiji sa strane psihologije i smisla, jedan je od najboljih na svetu. Kada priča gluposti i upliće se u dnevnu politiku, šamara, a nekada nije ni to. Postavio je temelje borbe protiv woke i cancel kulture još na samom zečetku boreći se proriv onih budalaština sa zamenicama.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:24 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

alselone

Da li znaš romane u kojima je on posle tog poljevanja vode na primer poginuo za nju, otišao na drugi kraj sveta, ili za romane u kojima je mučen zbog nje, ili za nju, ili u kojima je izađao na sneg, led, kišu i grad da donese hranu u kuću, ili filmove u kojima je stao ispred nje na metak, medveda, mač, vile...

U pravom braku tog vremena, on je IZABRAO to da radi i bio srećan zbog toga, kao što je i ona bila srećna DA KUVA RUČAK I OPERE MU RUKE. Jebote, pa šta je trebala da radi, da ode u kancelariju, turpija noke i pije kafu? Da izučava istoriju džeza?

Priroda je smrad Alse.
Uvalila jadnim mužjacima potrebu da ostave svoje sjeme gdje god i kad god mogu. I po bilo koju cijenu. Spremni na svaku budalaštinu da to urade. I život rizikovati. Ne samo čovjekoliki mužjaci već i mužjaci širom životinjskog carstva.
Gledam često emisije o životinjkama pa vidim jelene koji se zapetljaju rogovima i uginu dok su se pred ženkama dokazivali ili dva jarca koja se survaju niz liticu u planini boreći se za pravo da oplode. Nikad se dvije krave ne bore za bika ali se bikovi bore da dođu do krave.
Priroda je ljudima dala i svijest da prevaziđemo te instikte, da ih rzumom nadvladamo i da gradimo odnose sarađujući i bez zloupotrebe moći.


Noć kad sam preplivao Dunav

alselone alselone 20:31 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Priroda je smrad Alse.
Uvalila jadnim mužjacima potrebu da ostave svoje sjeme gdje god i kad god mogu. I po bilo koju cijenu. Spremni na svaku budalaštinu da to urade. I život rizikovati. Ne samo čovjekoliki mužjaci već i mužjaci širom životinjskog carstva.


Jeste, ali pravi muškarci o kojima se pišu romani još žešće i staju pred metak i pred sneg i kišu i ostalo pomenuto pošto jesu posejali seme a ne pre.

Nemoj molim te upadati u zamku da nekadašnje vreme meriš današnjim moralnim normama i kulturološkim obrascima.

Gledam često emisije o životinjkama pa vidim jelene koji se zapetljaju rogovima i uginu dok su se pred ženkama dokazivali ili dva jarca koja se survaju niz liticu u planini boreći se za pravo da oplode. Nikad se dvije krave ne bore za bika ali se bikovi bore da dođu do krave.

Jeste, u principu muškarci imaju jače nagone i emocije koje ih teraju da rade takve stvari, pa je povh toga da im je mnogo lakše u životu zajednog prosečno muškarca u odnosu na ženu mnogo veća verovatnoća da bude ubiven iz vatrenog oružja u pljačci, u ratu, da strada na poslu, da bude beskućnik, alkoholičar, da ostane bez dece u razvodu, da ostane ivalid zbog povrede, da zaglavi robiju, itd.
alselone alselone 20:32 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Noć kad sam preplivao Dunav

Ovo je muška pesma do kosti.
angie01 angie01 20:35 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Postavio je temelje borbe protiv woke i cancel kulture još na samom zečetku boreći se proriv onih budalaština sa zamenicama.


pa, dobro, on je konzervativac.

evo Jarilovog bloga, mogu ta ponovim sve sto sam tamo rekla.

KLIK
angie01 angie01 20:41 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

U pravom braku tog vremena, on je IZABRAO to da radi i bio srećan zbog toga, kao što je i ona bila srećna DA KUVA RUČAK I OPERE MU RUKE. Jebote, pa šta je trebala da radi, da ode u kancelariju, turpija noke i pije kafu? Da izučava istoriju džeza?


dobro bre Alse, zivot zene JESTE BIO podcinjen muskarcu od kogaje zavisila, kakav rucak i pranje ruku, ona je bre rmbacila, bez da ima pravo da se buni, da ode, ako joj ne odgovara,jer nije imala ni gde, ni sa cime...dane ulaimo sada u polje nasilja kojekavog.
docsumann docsumann 20:41 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

alselone

Piterson se recimo poprlično izlupao o vegetarijanskoj/veganskoj ishrani


Mogu pretpostaviti i zašto. Zato što je njega i kćer mu spasila mesna dijeta.
Takođe, mogu da razumem zašto bi neko bio protiv vegetarijanske deijete u praksi: Pričali smo već o tome.


ma razumjem ja njihovu ličnu priču, al on je praviop katastrofalne materijalne greške u toj tiradi.
baš ono par klasa ispod njegovog nivoa.

poslije ga normalno razvlače zbog takih ispada.
alselone alselone 20:42 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

dobro bre Alse, zivot zene JESTE BIO podcinjen muskarcu od kogaje zavisila,


Ne sporim ni u jednom momentu.
angie01 angie01 20:47 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Jeste, u principu muškarci imaju jače nagone i emocije koje ih teraju da rade takve stvari, pa je povh toga da im je mnogo lakše u životu zajednog prosečno muškarca u odnosu na ženu mnogo veća verovatnoća da bude ubiven iz vatrenog oružja u pljačci, u ratu, da strada na poslu, da bude beskućnik, alkoholičar, da ostane bez dece u razvodu, da ostane ivalid zbog povrede, da zaglavi robiju, itd.


a zene su bile postedjene u ratu, ili sta, od rintanja,bolestina, umiranja na porodjaju ili od teskog rada,...sadne znam to oko alkoholizma, dal treba daim racunam-mislim, muskarcima, jer sta bi to tacnobilo, do licna slabost.

koliko zena su beskucnice, koliko njih je otareo mus, a zadrzao decu,...ovako mozemo do prekosutra,a nece nestati cinjenica, da su zene oduvek bile podredjene i u losijem polozaju, pa i danas.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:38 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Zanimljivo mišljenje da su žene i muškarci u okviru jednog staleža bili ravnopravni. Poprilično su tanki argumenti za takvu tvrdnju.

Мислим да ово нико није рекао, већ да су најдрастичније разлике постојале између класа, а не између полова у оквиру једне класе.

Цео наш цивилизацијски развој је био базиран на функциоционалној породици као основној социо-економској ћелији, а биолошке разлике између мушкараца и жена су диктирале поделу посла у оквиру породице која се данас потпуно погрешно перцепира као неравноправност.

Жена, физички слабија, трудница, дојиља итд, је радила у кући и око куће, а мушкарац је отклањао спољне опасности и обезбеђивао храну, ловом или радом на земљи. Он је долазио у кућу након физичког напора ван куће и ја не видим у чему је проблем што му је жена поливала воду да се умије.
angie01 angie01 21:50 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Цео наш цивилизацијски развој је био базиран на функциоционалној породици као основној социо-економској ћелији, а биолошке разлике између мушкараца и жена су диктирале поделу посла у оквиру породице која се данас потпуно погрешно перцепира као неравноправност.

Жена, физички слабија, трудница, дојиља итд, је радила у кући и око куће, а мушкарац је отклањао спољне опасности и обезбеђивао храну, ловом или радом на земљи. Он је долазио у кућу након физичког напора ван куће и ја не видим у чему је проблем што му је жена поливала воду да се умије.


umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:18 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

alselone


Nemoj molim te upadati u zamku da nekadašnje vreme meriš današnjim moralnim normama i kulturološkim obrascima.

.

Ma ne upadam ja u tu zamku, barem tako mislim.
Moja mati je bila, vjerovatno, u selu najravnopravnija žena svom mužu, ali sam je rijetko viđao da odmara. Jeste otac radio teže poslove ali je mati prva ustajala i zadnja lijegala. Kad prebiram šta je sve radila i šta su joj bile radne obaveze pitam se kako je sve stizala.
Spremanje jela, donošenje vode, bavljenje živinom i stokom, pranje veša i čišćenje kuće, rad u bašti i na njivi...
Zimi, kad je vanjski posao bio umanjen radio je razboj ili natra a u večernje sate preslica i vreteno.
Što bi Čarli rekao: Nije bilo lako biti žena.
Danas je nešto drugo. Srećom.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:21 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

alselone
Noć kad sam preplivao Dunav

Ovo je muška pesma do kosti.

I ljubavna. Ona i Buba Erdeljan, najbolje Balaševićeve ljubavne pjesme.
Za mene.
angie01 angie01 22:31 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

natra


sta je ovo?


Nije bilo lako biti žena.


samo kad pomislis, kako se prao ves, bez masine i slavine u kuci,...ili skuvao rucak od pocetka-zive kokoske recimo...kako se grejala kuca.
Milan Novković Milan Novković 22:33 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci


kamilo_emericki
alselone

Da li znaš romane u kojima je on posle tog poljevanja vode na primer poginuo za nju, otišao na drugi kraj sveta, ili za romane u kojima je mučen zbog nje, ili za nju, ili u kojima je izađao na sneg, led, kišu i grad da donese hranu u kuću, ili filmove u kojima je stao ispred nje na metak, medveda, mač, vile...

U pravom braku tog vremena, on je IZABRAO to da radi i bio srećan zbog toga, kao što je i ona bila srećna DA KUVA RUČAK I OPERE MU RUKE. Jebote, pa šta je trebala da radi, da ode u kancelariju, turpija noke i pije kafu? Da izučava istoriju džeza?

Priroda je smrad Alse.
Uvalila jadnim mužjacima potrebu da ostave svoje sjeme gdje god i kad god mogu. I po bilo koju cijenu. Spremni na svaku budalaštinu da to urade. I život rizikovati. Ne samo čovjekoliki mužjaci već i mužjaci širom životinjskog carstva.
Gledam često emisije o životinjkama pa vidim jelene koji se zapetljaju rogovima i uginu dok su se pred ženkama dokazivali ili dva jarca koja se survaju niz liticu u planini boreći se za pravo da oplode. Nikad se dvije krave ne bore za bika ali se bikovi bore da dođu do krave.
Priroda je ljudima dala i svijest da prevaziđemo te instikte, da ih rzumom nadvladamo i da gradimo odnose sarađujući i bez zloupotrebe moći.


Noć kad sam preplivao Dunav


Evolucija je u poslu očuvanja vrste na duži rok - tj to joj je osnovni posao, pored gomile drugih.

U to ime ona favorizuje spretnost u postizanju cilja, i često pa velikim delom joj je nebitno kako je cilj postignut. Ni ovde krajnosti najčešće nisu poželje naravno: zamisli dovoljno spretnog muškarca koji pobije sve ostale muškarce da mu ne bi bili konkurencija, ili ženu koja je pametnija i agresivnija od drugih da ih sve potruje - takve jedinke najčešće na duži rok ne bi doprinele kondiciji u održavanje vrste na duži rok.

Polovi postoje zbog specijalizacije, pa zaštite genoma - muška prosto specijalizacija je nagon za opložavanjem sto više đenki, ženina biranje što boljih partnera.

Pošto je evolucija spora i sama je evoluirala da razne nagle promene u okolini prati na razne ingeniozne načine.

Primer, zamisli neku jedinku jednog pola neke vrste koja od dve feromonske, nerodbinske grupe preferira jednu kod jednike drugog pola.

Pa zamisli da toj prvoj jedninci podariš električni šok svaki put kad priđe feromonski poželjnijem paru, pa tako tu polaznu jednku odučiš od "loših" namera i ona počne da ide kod suprotnih polova iz druge feromonske grupe.

Naučeno se prenosi već na sledeću generaciji metilizacijom gena, na primer, kačenjem nekih metilnih hemijskih grupa na odrežene gene, tj njihove delove, pa tako njihova regulacija - pojačavanje ili utišavanje, do isključivanja.

Primer, zamisli da su ti oba roditlja miroljubiva i ti si to nasledio. Ali zamisli da su roditlji onomad bačeni u okolinu gde su sve miroljubive agresivni brzo ubijali, pa su tvoji preživeli prvi haos i naučili da se tuku i ubijaju.

Njihovi geni za miroljubivost i agresivnost mogu da budu tako metilisani da čak i ako te po rođenju daju u neku miroljubivi sredinu ti, sa miroljubivim genima, si jako i nekotrolisano agresivan zato što ti je miroljubivi gen ugašen, a agresivni pojačan do daske ....

... simples

I nije lako to kontrolisati razumom, kad ti je želja da nekoga zvekneš po tintari neizdrživa, a želja da se družiš sa ljudima uopšte ne postoji

Evolucija je mnogo zabavna, i osim osnovnog što svi znamo ima puno stvari za koje je adaptirana ... ovo je bio jedan primer, a ekepriment što sam opisao je rađen na miševima.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:37 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

principessa_etrusca


Жена, физички слабија, трудница, дојиља итд, је радила у кући и око куће, а мушкарац је отклањао спољне опасности и обезбеђивао храну, ловом или радом на земљи. Он је долазио у кућу након физичког напора ван куће и ја не видим у чему је проблем што му је жена поливала воду да се умије.

Ako izuzmemo velike divlje zvjeri, muškarac je bio isto tako najveća spoljna opasnost za ženu.
Muškarci su bili, uglavnom, plačkaši, lovci na roblje, ratnici i oni koji su odlučivali o ratu. Nije problem što je žena polijevala vodu na ruke ali je činjenica da je to muškarac puno rjeđe radio. Na nivou incidenta.
Danas se mnogo čega promjenjeno.


Miss Maggie
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:45 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.

Ти примењујеш данашње критеријуме на нека давно прошла времена и тиме показујеш да не разумеш социо-економска ограничења претходних периода.

Нема ништа увредљиво у миразу који је удата жена уносила у нову заједницу. Она није наслеђивала родитељску кућу и имање, и мираз је био облик подршке њених родитеља младом пару, док су његови родитељи обезбеђивали животни простор.

Као што се гледало породично стабло невесте и висина мираза, тако се гледело и породично стабло младожење и имовинско стање његове породице. То су просто била правила која су регулисала склапање новог брака који је требало да буде основа за будућу здраву и просперитетну породицу.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:46 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01 angie01 23:02 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Ти примењујеш данашње критеријуме на нека давно прошла времена и тиме показујеш да не разумеш социо-економска ограничења претходних периода.


jao jeste, ja uvek nesto ne raumem, sto si ti napisala)

pricamo da je zena bila podredjena, takav je bio drustveni dil.


Она није наслеђивала родитељску кућу и имање, и мираз је био облик подршке њених родитеља младом пару, док су његови родитељи обезбеђивали животни простор.


u prevodu, ona nije imala pravo da nasledi ocevinu, amirazom su joj dizali cenu,da je neko drugi primi u kucu...imai ona neka poslovica, cerka je tudja kuca, pa se u nju ne ulaze.


Као што се гледало породично стабло невесте и висина мираза, тако се гледело и породично стабло младожење и имовинско стање његове породице. То су просто била правила која су регулисала склапање новог брака који је требало да буде основа за будућу здраву и просперитетну породицу.


i onda su dugo i srecno ziveli,...Andersen
angie01 angie01 23:11 13.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

aha, hvala, to kod nas zovu razboj.
jovilim_e jovilim_e 08:49 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
Цео наш цивилизацијски развој је био базиран на функциоционалној породици као основној социо-економској ћелији, а биолошке разлике између мушкараца и жена су диктирале поделу посла у оквиру породице која се данас потпуно погрешно перцепира као неравноправност.

Жена, физички слабија, трудница, дојиља итд, је радила у кући и око куће, а мушкарац је отклањао спољне опасности и обезбеђивао храну, ловом или радом на земљи. Он је долазио у кућу након физичког напора ван куће и ја не видим у чему је проблем што му је жена поливала воду да се умије.


umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.

Zašto ti vređaš Principesu?
Da nije neki kompleks u pitanju?
Zar ne možeš da joj repliciraš bez toga da joj kažeš da se prenemaže?
Ona je poprilično pametnija od tebe i ti bi, ne samo zbog toga, trebalo da joj se obraćaš sa dužnim poštovanjem?
Po vama nekima koji sve gledate iz svojih ovovremenskih nazora (zbog ograničenosti da razmišpljate kontekstualno), ispašće da pre sto godina nije ni postojala ljubav između čoveka i žene.

jovilim_e jovilim_e 09:03 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
natra


sta je ovo?


Nije bilo lako biti žena.


samo kad pomislis, kako se prao ves, bez masine i slavine u kuci,...ili skuvao rucak od pocetka-zive kokoske recimo...kako se grejala kuca.

Ko to, uopšte, spori?
Osim ako nije teška budala?
A, zamisli, kako je, tek, bilo oranje njive ralom i volovima, te kako je bilo dovlačenje drva za ogrev?
Te košenje livade ili, pak, zidanje kuće?
Da se ne nabraja dalje.
Dakle, u vreme koje pominješ nije bilo niti jednog lakog posla, bilo ženskog, bilo muškog.
Ono što bi moglo da se poredi bi bilo to da žena radi sve svoje poslove, a muškarac samo da leži.
Tada je to bilo daleko manje moguće, nego što je moguće danas.
Naravno, nikome, valjda, osim budalama, nije nejasno da i danas postoji zaostajanje vrednovanja istovrsnih (ponavljama, istovrsnih) poslova kada ih rade žene u odnosu na muškarce.
No, to vreme polako odlazi u istoriju, a zemlje poput Švedske su početni dokaz da svet i država neće propasti ako žene preuzmu većinu liderskih pozicija u društvu.
Jer mislim da je u Švedskoj već prešišano to da je više od 50% procenata rukovodećih poslova preuzeto od strane žena.
jovilim_e jovilim_e 09:08 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Milan Novković

kamilo_emericki
alselone

Da li znaš romane u kojima je on posle tog poljevanja vode na primer poginuo za nju, otišao na drugi kraj sveta, ili za romane u kojima je mučen zbog nje, ili za nju, ili u kojima je izađao na sneg, led, kišu i grad da donese hranu u kuću, ili filmove u kojima je stao ispred nje na metak, medveda, mač, vile...

U pravom braku tog vremena, on je IZABRAO to da radi i bio srećan zbog toga, kao što je i ona bila srećna DA KUVA RUČAK I OPERE MU RUKE. Jebote, pa šta je trebala da radi, da ode u kancelariju, turpija noke i pije kafu? Da izučava istoriju džeza?

Priroda je smrad Alse.
Uvalila jadnim mužjacima potrebu da ostave svoje sjeme gdje god i kad god mogu. I po bilo koju cijenu. Spremni na svaku budalaštinu da to urade. I život rizikovati. Ne samo čovjekoliki mužjaci već i mužjaci širom životinjskog carstva.
Gledam često emisije o životinjkama pa vidim jelene koji se zapetljaju rogovima i uginu dok su se pred ženkama dokazivali ili dva jarca koja se survaju niz liticu u planini boreći se za pravo da oplode. Nikad se dvije krave ne bore za bika ali se bikovi bore da dođu do krave.
Priroda je ljudima dala i svijest da prevaziđemo te instikte, da ih rzumom nadvladamo i da gradimo odnose sarađujući i bez zloupotrebe moći.


Noć kad sam preplivao Dunav


Evolucija je u poslu očuvanja vrste na duži rok - tj to joj je osnovni posao, pored gomile drugih.

U to ime ona favorizuje spretnost u postizanju cilja, i često pa velikim delom joj je nebitno kako je cilj postignut. Ni ovde krajnosti najčešće nisu poželje naravno: zamisli dovoljno spretnog muškarca koji pobije sve ostale muškarce da mu ne bi bili konkurencija, ili ženu koja je pametnija i agresivnija od drugih da ih sve potruje - takve jedinke najčešće na duži rok ne bi doprinele kondiciji u održavanje vrste na duži rok.

Polovi postoje zbog specijalizacije, pa zaštite genoma - muška prosto specijalizacija je nagon za opložavanjem sto više đenki, ženina biranje što boljih partnera.
...

Ova moja se baš usrećila izborom.
angie01 angie01 09:17 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

carli-blablatructrucas...
Colin_bgd Colin_bgd 09:20 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Jebote, pa šta je trebala da radi, da ode u kancelariju, turpija nokte i pije kafu? Da izučava istoriju džeza?

Apsolutno.

Žena koja je mozda to i ŽELELA nije apsolutno bila u mogucnosti da tako nesto i proba.

Bilo joj je ZABRANJENO...

Capisci?
Colin_bgd Colin_bgd 09:23 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

principessa_etrusca
umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.

Ти примењујеш данашње критеријуме на нека давно прошла времена и тиме показујеш да не разумеш социо-економска ограничења претходних периода.

Нема ништа увредљиво у миразу који је удата жена уносила у нову заједницу. Она није наслеђивала родитељску кућу и имање, и мираз је био облик подршке њених родитеља младом пару, док су његови родитељи обезбеђивали животни простор.

Као што се гледало породично стабло невесте и висина мираза, тако се гледело и породично стабло младожење и имовинско стање његове породице. То су просто била правила која су регулисала склапање новог брака који је требало да буде основа за будућу здраву и просперитетну породицу.

Ne serendaj...

Otac je posedovao cerke kao roblje, trgovali sa zivi ljudi, sto rece Dragan Zaric onomad, i to je kao nesto sto "treba razumeti"...

Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...

Nema potrebe da svoju zatucanost reklamiras tako ocigledno, cak ni ovde...
angie01 angie01 09:31 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...


pa nece, nece ni da zivi u Srbiji i njenim socio-ekonomskim uslovima:)))>..samo bi da serenda, kako je sve to fajn, sto primitivnije, to je bolje po nas.

Coline, molim te da prepravis poslednju recenicu,...nema potrebe da ulazimo u taj mod.
Colin_bgd Colin_bgd 09:34 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...


pa nece, nece ni da zivi u Srbiji i njenim socio-ekonomskim uslovima:)))>..samo bi da serenda,kako je sve to fajn, sto primitivnije, to je bolje ponas.

Coline, molim te da prepravis poslednju recenicu,...nema potrebe da ulazimo u taj mod.

Znao sam da cu dobiti kritike za tu recenicu, jer, kao sto svi vec znaju, apsolutno nije moj stil, ali necu da brisem, brisi ti. Zasto da brisem nesto sto je fakticki tacno? (ovo je retoricko pitanje...)
alselone alselone 09:41 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Colin_bgd
Jebote, pa šta je trebala da radi, da ode u kancelariju, turpija nokte i pije kafu? Da izučava istoriju džeza?

Apsolutno.

Žena koja je mozda to i ŽELELA nije apsolutno bila u mogucnosti da tako nesto i proba.

Bilo joj je ZABRANJENO...

Capisci?

NIje postojala kancelarija konju.
angie01 angie01 09:44 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

nisam rekla da brises, nego da preformulises.

jeste tacno u onome sto pise o podrsci rastucoj retrogradnosti i primitivizmu u Srboji, koje podrzva sa sigurne udaljenosti...znaci, da ne zeli sve to i za sebe.
Colin_bgd Colin_bgd 09:44 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

alselone
Colin_bgd
Jebote, pa šta je trebala da radi, da ode u kancelariju, turpija nokte i pije kafu? Da izučava istoriju džeza?

Apsolutno.

Žena koja je mozda to i ŽELELA nije apsolutno bila u mogucnosti da tako nesto i proba.

Bilo joj je ZABRANJENO...

Capisci?

NIje postojala kancelarija konju.

Hahahahahahaha

Sta ne postoji danas, kobilo?
alselone alselone 09:46 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Hahahahahahaha

Sta ne postoji danas, kobilo?


Danas postoji glupane i neka ide ko koće, i ide ko hoće bilo gde, šta se zalećeš ko magarac kad pričamo o prošlom vremenu. Proklizao si ko Vaskez. Sada idi stidi se u svlačionicu.
angie01 angie01 09:46 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

dobro decki, moze sve to i na normalan nacin.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:50 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Colin_bgd
principessa_etrusca
umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.

Ти примењујеш данашње критеријуме на нека давно прошла времена и тиме показујеш да не разумеш социо-економска ограничења претходних периода.

Нема ништа увредљиво у миразу који је удата жена уносила у нову заједницу. Она није наслеђивала родитељску кућу и имање, и мираз је био облик подршке њених родитеља младом пару, док су његови родитељи обезбеђивали животни простор.

Као што се гледало породично стабло невесте и висина мираза, тако се гледело и породично стабло младожење и имовинско стање његове породице. То су просто била правила која су регулисала склапање новог брака који је требало да буде основа за будућу здраву и просперитетну породицу.

Ne serendaj...

Otac je posedovao cerke kao roblje, trgovali sa zivi ljudi, sto rece Dragan Zaric onomad, i to je kao nesto sto "treba razumeti"...

Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...

Mrs bre, babetino zatucana...

Au! Kakvo samozakucavanje.
Ova zadnja rečenica pokazuje kako u Beogradu ima svakakvog svijeta. Zatucanog. Srećom, ostala im samo psovka. Ne smiju više koristiti štap ili kandžiju. Dugačak je put do emancipacije, naročito onih koji za sebe tvrde da su emancipovani.
Colin_bgd Colin_bgd 09:50 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
nisam rekla da brises, nego da preformulises.

jeste tacno u onome sto pise o podrsci rastucoj retrogradnosti i primitivizmu u Srboji, koje podrzva sa sigurne udaljenosti...znaci, da ne zeli sve to i za sebe.

Evo poslusah i promenih, jer nisam pravi muskarac-vernik-siledzija...
angie01 angie01 09:56 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Evo poslusah i promenih, jer nisam pravi muskarac-vernik-siledzija...


hvala ti.
Colin_bgd Colin_bgd 09:56 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

alselone
Hahahahahahaha

Sta ne postoji danas, kobilo?


Danas postoji glupane i neka ide ko koće, i ide ko hoće bilo gde, šta se zalećeš ko magarac kad pričamo o prošlom vremenu. Proklizao si ko Vaskez. Sada idi stidi se u svlačionicu.

Hahahahahahahahahaha

Hahahahahahahahahaha

Ajde sto ne razumes znacenje reci koje ja napisem, glupe su i ne znace nista, ali sto si besvestan indikativno jednoznacne interpretacije (u srpskom, maternjem nam, jeziku!) svojih sopstvenih postova, to je samo za iskreno, onako ljudsko, majcinsko, zaljenje...


jovilim_e jovilim_e 10:01 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
carli-blablatructrucas...

Nisi u pravu!
Izvini se!
alselone alselone 10:02 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Ajde sto ne razumes znacenje reci koje ja napisem, glupe su i ne znace nista, ali sto si besvestan indikativno jednoznacne interpretacije (u srpskom, maternjem nam, jeziku!) svojih sopstvenih postova, to je samo za iskreno, onako ljudsko, majcinsko, zaljenje...


Prrrrrrrrr, prrrrrr Putko, miran, miran!
Colin_bgd Colin_bgd 10:03 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

kamilo_emericki
Colin_bgd
principessa_etrusca
umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.

Ти примењујеш данашње критеријуме на нека давно прошла времена и тиме показујеш да не разумеш социо-економска ограничења претходних периода.

Нема ништа увредљиво у миразу који је удата жена уносила у нову заједницу. Она није наслеђивала родитељску кућу и имање, и мираз је био облик подршке њених родитеља младом пару, док су његови родитељи обезбеђивали животни простор.

Као што се гледало породично стабло невесте и висина мираза, тако се гледело и породично стабло младожење и имовинско стање његове породице. То су просто била правила која су регулисала склапање новог брака који је требало да буде основа за будућу здраву и просперитетну породицу.

Ne serendaj...

Otac je posedovao cerke kao roblje, trgovali sa zivi ljudi, sto rece Dragan Zaric onomad, i to je kao nesto sto "treba razumeti"...

Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...

Mrs bre, babetino zatucana...

Au! Kakvo samozakucavanje.
Ova zadnja rečenica pokazuje kako u Beogradu ima svakakvog svijeta. Zatucanog. Srećom, ostala im samo psovka. Ne smiju više koristiti štap ili kandžiju. Dugačak je put do emancipacije, naročito onih koji za sebe tvrde da su emancipovani.

Jebiga, doticna je insistirala da postujemo njena "socio-ekonomska ogranicenja", a sad ni to ne valja...

No, svejedno, doticna se seta ovde (zajedno sa mnom) od Heathrow-a do Dagenham-a, prava je, sto rece Lepa Brena "Dama iz Londona", a ovamo nocu, pod velom tame, prodaje cerke na Camden Marketu, mozda cak i "Siptarima", ko ce ga znati...
angie01 angie01 10:03 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Au! Kakvo samozakucavanje.
Ova zadnja rečenica pokazuje kako u Beogradu ima svakakvog svijeta. Zatucanog. Srećom, ostala im samo psovka. Ne smiju više koristiti štap ili kandžiju. Dugačak je put do emancipacije, naročito onih koji za sebe tvrde da su emancipovani.


znas kako, Colina sam sada prvi put videla, za tolike godine, da je presao granicu pristojnosti,a u odnosuna to sta se ovde ispisuje, mozda ni to, nisam videla da si reagovao na gomile najprostackijih svinstina i nasilnistva, koje se ovde prostire bez zadrske, pa i njemu.

...i jos je prepravio na moju molbu, izvini, je l se bilo ko od blogovskih nasilnika ikada pokajao, ili nesto slicno,...ma ne, nego samo pojacaju prostakluke.

meni ova replika Colinu, bas kukavicka-jer znas da nece da te maltretira, nije takav, jer onim pravim nasilnicima se suprostavljamo samo ja i jos jedna zena...dok neke druge zene u tom divljanju ucestvuju i jos odobravaju, dok vi fini svi cutite.
jovilim_e jovilim_e 10:08 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...


pa nece, nece ni da zivi u Srbiji i njenim socio-ekonomskim uslovima:)))>..samo bi da serenda, kako je sve to fajn, sto primitivnije, to je bolje po nas.

Coline, molim te da prepravis poslednju recenicu,...nema potrebe da ulazimo u taj mod.

A zašto Principesa nema pravo da serenda (ovde), a Pajić i Kolin imaju pravo da serendaju (ovde)?
Zašto bi se pravo na serendanje ikome određivalo na osnovu toga gde taj koji serenda živi?
Mislim da više ni totalnim budalama nije sporno da pravo na reč i stav o bilo čemu ni najmanje ne zavisi od toga gde taj trenutno, ili trajno. živi.
Dakle, kako je moguće da još uvek postoje budale koje druge ljude diskvalifikuju u odnosu na mesto njihovog življenja?
jovilim_e jovilim_e 10:12 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
nisam rekla da brises, nego da preformulises.

jeste tacno u onome sto pise o podrsci rastucoj retrogradnosti i primitivizmu u Srboji, koje podrzva sa sigurne udaljenosti...znaci, da ne zeli sve to i za sebe.

Čekaj!
Ti podržavaš ovu idiotariju koju je Kolin napisao sa ciljem da uvredi Principesu, gotovo najkulturniju osobu na blogu?
Umesto da njego oteraš u kurac.
Bez ikakvog pardona.
I pod hitno.
Ili sam ja to nešto pogrešno razumeo?
angie01 angie01 10:14 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

carli, znamo da si njena podguzna muva, ne moras bas svaki put da to dokazujes,...to za-vera ti ne dozvoljava, je moj fazon, nemoj samo ti da ga prepisujes, jer si sve suprotno od toga, ti si akter tog fazona, a ne upotrebljivac.
jovilim_e jovilim_e 10:15 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

kamilo_emericki
Colin_bgd
principessa_etrusca
umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.

Ти примењујеш данашње критеријуме на нека давно прошла времена и тиме показујеш да не разумеш социо-економска ограничења претходних периода.

Нема ништа увредљиво у миразу који је удата жена уносила у нову заједницу. Она није наслеђивала родитељску кућу и имање, и мираз је био облик подршке њених родитеља младом пару, док су његови родитељи обезбеђивали животни простор.

Као што се гледало породично стабло невесте и висина мираза, тако се гледело и породично стабло младожење и имовинско стање његове породице. То су просто била правила која су регулисала склапање новог брака који је требало да буде основа за будућу здраву и просперитетну породицу.

Ne serendaj...

Otac je posedovao cerke kao roblje, trgovali sa zivi ljudi, sto rece Dragan Zaric onomad, i to je kao nesto sto "treba razumeti"...

Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...

Mrs bre, babetino zatucana...

Au! Kakvo samozakucavanje.
Ova zadnja rečenica pokazuje kako u Beogradu ima svakakvog svijeta. Zatucanog. Srećom, ostala im samo psovka. Ne smiju više koristiti štap ili kandžiju. Dugačak je put do emancipacije, naročito onih koji za sebe tvrde da su emancipovani.

Jebeš zadnju rečenicu?
Zadnja rečenica je pičkin dim od benignosti u odnosu na predzadnju.
Zbog predzadnje rečenice bi kolinu trebalo razbiti pičku.
Predzadnja rečenica, kamilo.
Predzadnja.
alselone alselone 10:15 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

znas kako, Colina sam sada prvi put videla, za tolike godine, da je presao granicu pristojnosti

On je često prelazi glupošću iako možda ne vređa, mada i to radi. Nije pristojno biti toliko glup pa se još pride toliko napaliti i kao biti pravednički gnevan. Čuva kćerke od nas desničara. Uf, kako je hrabar taj kentaur.
angie01 angie01 10:15 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Ili sam ja to nešto pogrešno razumeo?


kao i uvek...jer nemas kapacitet da razumes bilo sta, samo si uzaludno blebetalo.
jovilim_e jovilim_e 10:17 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Colin_bgd
kamilo_emericki
Colin_bgd
principessa_etrusca
umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.

Ти примењујеш данашње критеријуме на нека давно прошла времена и тиме показујеш да не разумеш социо-економска ограничења претходних периода.

Нема ништа увредљиво у миразу који је удата жена уносила у нову заједницу. Она није наслеђивала родитељску кућу и имање, и мираз је био облик подршке њених родитеља младом пару, док су његови родитељи обезбеђивали животни простор.

Као што се гледало породично стабло невесте и висина мираза, тако се гледело и породично стабло младожење и имовинско стање његове породице. То су просто била правила која су регулисала склапање новог брака који је требало да буде основа за будућу здраву и просперитетну породицу.

Ne serendaj...

Otac je posedovao cerke kao roblje, trgovali sa zivi ljudi, sto rece Dragan Zaric onomad, i to je kao nesto sto "treba razumeti"...

Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...

Mrs bre, babetino zatucana...

Au! Kakvo samozakucavanje.
Ova zadnja rečenica pokazuje kako u Beogradu ima svakakvog svijeta. Zatucanog. Srećom, ostala im samo psovka. Ne smiju više koristiti štap ili kandžiju. Dugačak je put do emancipacije, naročito onih koji za sebe tvrde da su emancipovani.

Jebiga, doticna je insistirala da postujemo njena "socio-ekonomska ogranicenja", a sad ni to ne valja...

No, svejedno, doticna se seta ovde (zajedno sa mnom) od Heathrow-a do Dagenham-a, prava je, sto rece Lepa Brena "Dama iz Londona", a ovamo nocu, pod velom tame, prodaje cerke na Camden Marketu, mozda cak i "Siptarima", ko ce ga znati...

Vidiš, ja nisam neki siledžija.
Ali bih ti zbog ovoga jebao mater.
Sto puta.
angie01 angie01 10:18 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

On je često prelazi glupošću


ne bih rekla da je on merica gluposti na blogu, stavise, daleko je od toga.

to sto se ti sa njime ne slazes, je sasvim ok....al nacin na koji se ovde sa neistomisljenicima komunicira-nije.

uputiti kritiku o ponasanju COlinu, a cutati na onolike nasilnicke nastupe drugih, je licemerno i maliciozno.
angie01 angie01 10:21 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

carli, crveni karton.
alselone alselone 10:23 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

uputiti kritiku o ponasanju COlinu, a cutati na onolike nasilnicke nastupe drugih, je licemerno i maliciozno.

NIje. Nisam ja policajac da idem redom i zavodim red a nisi ni ti pa da procenjuješ da li sam ja dovoljno reagovao ili nisam, pa ako po tebi nisam, onda sam licemeran i maliciozan. Ti češ da mi brojiš reakcije i procenjuješ kada je dovoljno?
jovilim_e jovilim_e 10:25 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
Au! Kakvo samozakucavanje.
Ova zadnja rečenica pokazuje kako u Beogradu ima svakakvog svijeta. Zatucanog. Srećom, ostala im samo psovka. Ne smiju više koristiti štap ili kandžiju. Dugačak je put do emancipacije, naročito onih koji za sebe tvrde da su emancipovani.


znas kako, Colina sam sada prvi put videla, za tolike godine, da je presao granicu pristojnosti,a u odnosuna to sta se ovde ispisuje, mozda ni to, nisam videla da si reagovao na gomile najprostackijih svinstina i nasilnistva, koje se ovde prostire bez zadrske, pa i njemu.

...i jos je prepravio na moju molbu, izvini, je l se bilo ko od blogovskih nasilnika ikada pokajao, ili nesto slicno,...ma ne, nego samo pojacaju prostakluke.

meni ova replika Colinu, bas kukavicka-jer znas da nece da temaltretira, nije takav, jer onim pravim nasilnicima se suprostavljamo samo ja i jos jedna zena...dok neke druge zene u tom divljanju ucestvuju i jos odobravaju, dok vi fini svi cutite.

Pričaš bez veze.
Ekstremno pristrasno.
Kakav, kurčev, Kolin i njegova pristojnost.
Drugo, što se tebe tiče i tvom obraćanju Principesi - niti jedan tvoj komentar na njen ispis nisam video da joj se ne rugaš na bilo koji način, vređaš je, a posebno joj zameraš što živi u Londonu?
Jebote, pa ti nisu u stanju da ispratiš ni ono što sama pišeš, a kamoli drugi.
A Kolin je najobičniji šupak i pička, koji koristi tuđu decu kao argument u oponiranju sagovornika.
Tako da joj kaže da podvodi svoje kćerke Šiptarima u Londonu, sa ili bez navodnika.
Ljudski trulež i beda.
Mogu da prihvatim tvoje komplekse u odnosu na školovaniju, obrazovaniju, pismeniju ženu koja, pri tome, što izgleda i najvažnije, živi u Londonu?
Ali njega i njemu slične, mogu samo da nabijam na onu stvar.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:26 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
Au! Kakvo samozakucavanje.
Ova zadnja rečenica pokazuje kako u Beogradu ima svakakvog svijeta. Zatucanog. Srećom, ostala im samo psovka. Ne smiju više koristiti štap ili kandžiju. Dugačak je put do emancipacije, naročito onih koji za sebe tvrde da su emancipovani.


znas kako, Colina sam sada prvi put videla, za tolike godine, da je presao granicu pristojnosti,a u odnosuna to sta se ovde ispisuje, mozda ni to, nisam videla da si reagovao na gomile najprostackijih svinstina i nasilnistva, koje se ovde prostire bez zadrske, pa i njemu.

...i jos je prepravio na moju molbu, izvini, je l se bilo ko od blogovskih nasilnika ikada pokajao, ili nesto slicno,...ma ne, nego samo pojacaju prostakluke.

meni ova replika Colinu, bas kukavicka-jer znas da nece da temaltretira, nije takav, jer onim pravim nasilnicima se suprostavljamo samo ja i jos jedna zena...dok neke druge zene u tom divljanju ucestvuju i jos odobravaju, dok vi fini svi cutite.

Ja mislim da svi koji su na ovom blogu već znaju moje stavove o mnogočemu. Ne mislim da trebam na svakom blogu ulaziti u okršaje koji ne vrijede ništa, sem verbalne gimnastike.
Nemam favorite koje branim i podržavam u svakoj prilici, bez obzira da li se slažem ili ne sa tim što su u tom trenutku izgovorili. Ja sebe ne smatram finim, a o ovom što mi prigovaraš već sa rekao šta sam imao reći kad si se ljutnula na mene i Maksu.
Colin je toliko fin i tolerantan da me je banovao, jedini do sada, zbog jedne fotografije-karikature. Onaj ko je tolerantan i daje pravo drugima da mogu reći ono što misle ne isključuje druge iz razgovora. I ne vrijeđa ženu prilikom diskusije o pravima i slobodama žena. Tvoje i moje viđenje Colina nije isto i ja zadržavam pravo da tako može i ostati.
jovilim_e jovilim_e 10:29 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
Ili sam ja to nešto pogrešno razumeo?


kao i uvek...jer nemas kapacitet da razumes bilo sta, samo si uzaludno blebetalo.

Nisi u pravu!
Colin_bgd Colin_bgd 10:35 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

alselone
Ajde sto ne razumes znacenje reci koje ja napisem, glupe su i ne znace nista, ali sto si besvestan indikativno jednoznacne interpretacije (u srpskom, maternjem nam, jeziku!) svojih sopstvenih postova, to je samo za iskreno, onako ljudsko, majcinsko, zaljenje...


Prrrrrrrrr, prrrrrr Putko, miran, miran!




Jel isto tako svojim cerkama pred spavanje tepas, pripremajuci ih, plasticno, za tezak, ali pravoslavno duhovno lep, zivot zene u tim nasim, srpskim jedinstvenim "socio-ekonomskim ogranicenjima"...
Colin_bgd Colin_bgd 10:39 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

jovilim_e
kamilo_emericki
Colin_bgd
principessa_etrusca
umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.

Ти примењујеш данашње критеријуме на нека давно прошла времена и тиме показујеш да не разумеш социо-економска ограничења претходних периода.

Нема ништа увредљиво у миразу који је удата жена уносила у нову заједницу. Она није наслеђивала родитељску кућу и имање, и мираз је био облик подршке њених родитеља младом пару, док су његови родитељи обезбеђивали животни простор.

Као што се гледало породично стабло невесте и висина мираза, тако се гледело и породично стабло младожење и имовинско стање његове породице. То су просто била правила која су регулисала склапање новог брака који је требало да буде основа за будућу здраву и просперитетну породицу.

Ne serendaj...

Otac je posedovao cerke kao roblje, trgovali sa zivi ljudi, sto rece Dragan Zaric onomad, i to je kao nesto sto "treba razumeti"...

Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...

Mrs bre, babetino zatucana...

Au! Kakvo samozakucavanje.
Ova zadnja rečenica pokazuje kako u Beogradu ima svakakvog svijeta. Zatucanog. Srećom, ostala im samo psovka. Ne smiju više koristiti štap ili kandžiju. Dugačak je put do emancipacije, naročito onih koji za sebe tvrde da su emancipovani.

Jebeš zadnju rečenicu?
Zadnja rečenica je pičkin dim od benignosti u odnosu na predzadnju.
Zbog predzadnje rečenice bi kolinu trebalo razbiti pičku.
Predzadnja rečenica, kamilo.
Predzadnja.

Ocigledno si hrabar samo picke da razbijas (bilo muske, bilo zenske), za bilo sta ozbiljnije, da ne kazem opasnije, spreman si samo za misju rupu...
Colin_bgd Colin_bgd 10:40 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

jovilim_e
Colin_bgd
kamilo_emericki
Colin_bgd
principessa_etrusca
umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.

Ти примењујеш данашње критеријуме на нека давно прошла времена и тиме показујеш да не разумеш социо-економска ограничења претходних периода.

Нема ништа увредљиво у миразу који је удата жена уносила у нову заједницу. Она није наслеђивала родитељску кућу и имање, и мираз је био облик подршке њених родитеља младом пару, док су његови родитељи обезбеђивали животни простор.

Као што се гледало породично стабло невесте и висина мираза, тако се гледело и породично стабло младожење и имовинско стање његове породице. То су просто била правила која су регулисала склапање новог брака који је требало да буде основа за будућу здраву и просперитетну породицу.

Ne serendaj...

Otac je posedovao cerke kao roblje, trgovali sa zivi ljudi, sto rece Dragan Zaric onomad, i to je kao nesto sto "treba razumeti"...

Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...

Mrs bre, babetino zatucana...

Au! Kakvo samozakucavanje.
Ova zadnja rečenica pokazuje kako u Beogradu ima svakakvog svijeta. Zatucanog. Srećom, ostala im samo psovka. Ne smiju više koristiti štap ili kandžiju. Dugačak je put do emancipacije, naročito onih koji za sebe tvrde da su emancipovani.

Jebiga, doticna je insistirala da postujemo njena "socio-ekonomska ogranicenja", a sad ni to ne valja...

No, svejedno, doticna se seta ovde (zajedno sa mnom) od Heathrow-a do Dagenham-a, prava je, sto rece Lepa Brena "Dama iz Londona", a ovamo nocu, pod velom tame, prodaje cerke na Camden Marketu, mozda cak i "Siptarima", ko ce ga znati...

Vidiš, ja nisam neki siledžija.
Ali bih ti zbog ovoga jebao mater.
Sto puta.

Pa malopre ti napisah, samo si spreman majke i zene da napadas, nikad oceve i muskarce...
angie01 angie01 10:41 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Ne mislim da trebam na svakom blogu ulaziti u okršaje koji ne vrijede ništa, sem verbalne gimnastike.


al, evo sad jesi:)


Tvoje i moje viđenje Colina nije isto i ja zadržavam pravo da tako može i ostati.


to je ok.
alselone alselone 10:42 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Colin_bgd
Jel isto tako svojim cerkama pred spavanje tepas,

E kako si jadan sitna dušo. Pominjanje dece je utočište najgorih hulja.
Cititaću, samo neka ostane ovde, kad ponovo promiliš glavu.
Colin_bgd Colin_bgd 10:44 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Colin je toliko fin i tolerantan da me je banovao, jedini do sada

Pa da, uvek se sve ovde na blogu (a i u zivotu generalno) svede na debljinu koze (a cesto i na dubinu lobanje)...

Ovi srpski (ultra) desnicari su, u sustini, najvece sekaperse univerzuma...
Colin_bgd Colin_bgd 10:45 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

alselone
Colin_bgd
Jel isto tako svojim cerkama pred spavanje tepas,

E kako si jadan sitna dušo. Pominjanje dece je utočište najgorih hulja.
Cititaću, samo neka ostane ovde, kad ponovo promiliš glavu.

Hulja, hulja, nego sta...
angie01 angie01 10:45 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

NIje. Nisam ja policajac da idem redom i zavodim red a nisi ni ti pa da procenjuješ da li sam ja dovoljno reagovao ili nisam, pa ako po tebi nisam, onda sam licemeran i maliciozan. Ti češ da mi brojiš reakcije i procenjuješ kada je dovoljno?


nisam to rekla tebi- nego generalno.

naravno da niko od nas nije policajac, al ako vec dolazimo ovde, nije bas normalno da cutimo na nedopustive stvari-narocito od kada nema moderacije,...

neki blogeri su toga svesni i odgovorni, pa moderisu svoje blogove, a neki izgleda vole tu srcu po stolovima.

ja verujem, da smo mi odgovorni za ovaj ambijent.
Colin_bgd Colin_bgd 10:56 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

neki blogeri su toga svesni i odgovorni, pa moderisu svoje blogove, a neki izgleda vole tu srcu po stolovima.

A neki vredjaju i pisu najgore stvari drugima, a placu kao na Titovoj sahrani kad se neko usudi da im makar samo 50% vrati kao bumerang...
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:59 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Colin_bgd
principessa_etrusca
umesto sto se prenemazes, uzmi pa procitaj, kako je to izgledalo,i u gradu, a narocito na selu, gde su zene barabar radile sa muskarcima, poradjale se na njivi,...kako su se ugovarali brakovi i birala mlada po tome, koliko je sposobna da rinta....pa sam pojam stafira/miraza je uvredljiv, jer se procenjivalo, koliko koja devojka moze da unese u kucu...da plati, da bude nevesta...sto je cesto bilo presudno.

Ти примењујеш данашње критеријуме на нека давно прошла времена и тиме показујеш да не разумеш социо-економска ограничења претходних периода.

Нема ништа увредљиво у миразу који је удата жена уносила у нову заједницу. Она није наслеђивала родитељску кућу и имање, и мираз је био облик подршке њених родитеља младом пару, док су његови родитељи обезбеђивали животни простор.

Као што се гледало породично стабло невесте и висина мираза, тако се гледело и породично стабло младожење и имовинско стање његове породице. То су просто била правила која су регулисала склапање новог брака који је требало да буде основа за будућу здраву и просперитетну породицу.

Ne serendaj...

Otac je posedovao cerke kao roblje, trgovali sa zivi ljudi, sto rece Dragan Zaric onomad, i to je kao nesto sto "treba razumeti"...

Jel ces sutra da prodajes svoju cerku, ili ti to danas ne dozvoljavaju "социо-економска ограничења"...

Nema potrebe da svoju zatucanost reklamiras tako ocigledno, cak ni ovde...

Захваљујући Камиловом цитату, видела сам ту фамозну цензурисану квалификацију ”затуцана бабетина” којом си ме почастио. Ако то није мизогинија и ејџизам, не знам шта јесте.

Ти наравно ниси женомрзац, таман посла, осим када неко не дели твоје дементне ставове.

”Затуцана бабетина” на страну, да ли си заиста толико ограничен да не разумеш да је твоја давна пра-преткиња трудна ловила муфлоне, а твој пра-предак тукао шницле поред ватре, тебе данас не би било?
Colin_bgd Colin_bgd 11:10 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Ти наравно ниси женомрзац, таман посла, осим када неко не дели твоје дементне ставове.

A znaci, krijes se iza feminizma kad ti odgovara...

Nisam ja zatucan, ja sam samo sitna dusa i hulja koja se usudi da, en general, primeti da ljudi, cast izuzecima, ne umeju da prave razliku (cak ni kad ih sami upotrebljavaju u odbranu sopstvenog argumenta) izmedju glagola "razumeti" i "opravdavati", pogotovo kada se uzmu u obzir "socio-ekonomska ogranicenja"...
angie01 angie01 11:10 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

”Затуцана бабетина” на страну, да ли си заиста толико ограничен да не разумеш да је твоја давна пра-преткиња трудна ловила муфлоне, а твој пра-предак тукао шницле поред ватре, тебе данас не би било?


dobro bre, ti mufloni nemaju veze sa ovim o cemu pricamo, pa ne znam, otkud u prici.
angie01 angie01 11:15 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

A neki vredjaju i pisu najgore stvari drugima, a placu kao na Titovoj sahrani kad se neko usudi da im makar samo 50% vrati kao bumerang...


dadada,...to se uredno desava, dok su u grupi nasilni, sve je fajn i zabava, a kada im se vrati, krene kuknjava.

ja iskreno mislim, da je ovo sada stanje posledica cutanja na pocetak uvodjenja takve retorike u ovaj prostor...al se ljudima izgleda svidelo, da se vredjaju neistomisljenici, a prostaka i nasilnika, ocigledno ima dovoljno i to im je normalno.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:22 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

angie01
”Затуцана бабетина” на страну, да ли си заиста толико ограничен да не разумеш да је твоја давна пра-преткиња трудна ловила муфлоне, а твој пра-предак тукао шницле поред ватре, тебе данас не би било?


dobro bre, ti mufloni nemaju veze sa ovim o cemu pricamo, pa ne znam, otkud u prici.

Како откуд? Кренули смо од муфлона, па смо дошли до данашње канцеларије, или тачније, лаптопа за рад од куће и наручивања ручка преко глова.
angie01 angie01 11:28 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

Како откуд? Кренули смо од муфлона, па смо дошли до данашње канцеларије, или тачније, лаптопа за рад од куће и наручивања ручка преко глова.


prica oko koje smo se sporili je, da li su zene bile omalovazavane,...a jesu i danas su, manje, jer postoje uslovi za jedan broj zena, da se samostalno brinu o sebi, sto nekada nije bio slucaj.
Colin_bgd Colin_bgd 11:29 14.02.2024

Re: emancipovani idnijanci

видела сам ту фамозну цензурисану квалификацију ”затуцана бабетина” којом си ме почастио

Da, ovo sam zaboravio da pitam, sta te je vise pogodilo u toj mojoj, groznoj (a mozda i ne, s obzirom da ju je izgovorila sitna dusa i hulja, dokazana!), ali evo posle par sati vec famoznoj, kvalifikaciji: ono zatucana ili ono babetina?


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana