Gradjanske inicijative

ANDREIN PREDLOG - inicijativa za pooštravanje kazni!

Filip Mladenović RSS / 15.04.2021. u 20:11

Knjiga "Andrea Bojanić - Zločin bez kazne", kreirana od 2018. do 2021. godine u štampanom i u digitalnom izdanju, nije samo svojevrsni spomenik učenici Andrei Bojanić, koja je u 17. godini života tragično nastradala u saobraćajnoj nesreći u Beogradu, na pešačkom prelazu u Ustaničkoj ulici, 18. jula 2013. (https://andreabojanic.wordpress.com/

Knjiga je i čas anatomije srpskog pravosudja, hronologija protivzakonitog i antiustavnog političkog uticaja na rad sudova i svedočanstvo o jednom nehumanom i korumpiranom režimu na početku XXI veka u Republici Srbiji.

Sadržaj knjige uglavnom čine autentični dokumenti, hronološki rasporedjeni od 18. 7. 2013. do 12. 4. 2021. godine, uokvireni predgovorom advokata Danka Cvejića i pogovorom novinara Filipa Mladenovića. U zaključku knjige je tekst Andreinog oca Save Bojanića "Čuvam osmehe tvoje od zaborava".

Digitalno i štampano izdanje knjige "Andrea Bojanić - zločin bez kazne" samo su još jedan tužan i potresan primer nepravde. To je u suštini vrh ledenog brega mnogobrojnih sudskih slučajeva, gde okrivljeni bivaju osudjeni čak ispod zakonskog minimuma, čime se dovode u pitanje elementarni principi prava, zakonitosti i čovečnosti.

Tokom konferencije za štampu u beogradskom MEDIJA CENTRU 15. aprila 2021. godine predstavljen je i Andrein predlog - inicijativa za promenu Zakona o bezbednosti saobraćaja i Krivičnog zakonika Republike Srbije.

O Andreinom predlogu su govorili njen otac Savo Bojanić i advokati Danko Cvejić i Nenad Janković.

DANKO CVEJIĆ: "Svedoci smo da krivična dela protiv javnog saobraćaja odnesu mnogo života, više nego sva druga krivična dela. Da se saobraćaj može odvijati i bez ljudskog stradanja pokazuje nam primer grada Osla u Norveškoj, gde je u toku cele jedne godine ( 2019.), život u saobraćajnim nesrećama izgubilo samo jedno lice. Reći ćete da to kod nas nije tako, jer imamo zastareli vozni park i loše puteve, ali to većim delom nije istina. Istina je da je u pitanju ljudski faktor.

U Norveškoj se primenjuje ograničenje brzine u gradovima 30 km/h i 100 km/h na autoputu! Ova ograničenja, koja bi u Srbiji bila vrlo nerado prihvaćena, biće primenjivana ili se već primenjuju u brojnim gradovima i zemljama Evrope.

Najveći broj poginulih pešaka strada upravo zbog prekoračenja brzine i zbog bahatosti vozača. Zato se ograničenje brzine u naselju od 30 km/h uvodi i u Holandiji i Španiji. Koliki je značaj poštovanja ograničenje brzine u naselju vidi se već iz same činjenice da se sa svakim kilometrom prekoračenja brzine drastično povećava put kočenja, a drastično se smanjuje šansa pešaka da preživi nalet vozila. Prekoračenje od samo 10 km/h od dozvoljenog ( tj. 60km/h) dvostruko smanjuje šanse pešaka da preživi nalet.

Naročito osetljiva kategorija jesu deca, najvredniji zaštitni objekat, koja imaju imaju male šanse da prežive nalet vozila koje je prekoračilo brzinu. Gradovi Oslo i Helsinki već su uveli smanjenje brzine na 30 km/h i u ta dva grada za godinu dana nijedan biciklista ili pešak nije smrtno stradao.

U periodu od 1981. do 2018. godine u Republici Srbiji u saobraćajnim nesrećama život je izgubilo 43 000 ljudi. Kao narod ginuli smo kada je trebalo na Ceru, Mišaru, Skadru, Kumanovu.... ali danas kada smo, na žalost, sve malobrojniji, ne možemo da dozvolimo da nam u saobraćaju svake godine gine toliki broj ljudi. Ako zemlje sa daleko zdravijim voznim parkom uvode ograničenje od 30 km/h kao opšte ograničenje brzine u naselju, onda bi i mi morali da smognemo snage za to.
Smanjivanjem ograničenja brzine smanjuje se i emisija štetnih gasova. Znam da je dosta njih protiv ovog predloga, ali mislim da bi promenili mišljenje kada bi videli fotografije mesta saobraćajnih nesreća ili obdukcija smrtno stradalih.
Na Skandinavskom primeru videli smo da je saobraćaj bez izgubljenih života moguć: u Norveškoj više nema poginule dece u saobraćaju. Kod nas se čine napori u realizaciji strategije bezbednosti, ali ako nam je primena zakona loša, sve dok bude postojala protekcija i selektivna primena zakona, to nikada nećemo dostići.
Pozdravljam ideje za promene zakona kojim bi se pooštrila kaznena politika, jer se suviše blagim kaznama očigledno ne može postići svrha specijalne i generalne prevencije."

NENAD JANKOVIĆ: "Na žalost, statistike pokazuju da se po broju poginulih lica u saobraćajnim nesrećama, gledano prema broju stanovnika, naša zemlja uz Rumuniju i Bugarsku nalazi među najnebezbednijim u Evropi. Istovremeno, statistika pokazuje da je u našoj zemlji trend da se za krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja izriču paradoksalno blage kazne, kojima se evidentno ne ostvaruje pozitivan efekat kaznene politike.

Čak više od 67% svih kazni kojih su izrečene kada su u pitanju krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja otpada na uslovne osude, zatim slede novčane kazne, dok se u svega oko 10% slučajeva izriču zatvorske kazne. Izrečene zatvorske kazne uglavnom su blage i često ispod propisanog minimuma.

Nakon što se desio tragičan događaj u Nišu, kada su smrtno nastradali pešaci dvanaestogodišnji Andrej Prekljušaj i četrdesetosmogodišnji Dejan Ilić, otac troje dece, među građanima se osetilo veliko nespokojstvo i zabrinutost za svoju decu, kao i nezadovoljstvo povodom blage kaznene politike kada su u pitanju krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja. To je nametnulo potrebu da se izvrši promena određenih članova Krivičnog zakonika i Zakona o bezbednosti saobraćaja.

U tom cilju kolega advokat Danko Cvejić i ja, kao punomoćnici u predmetu tragično nastradale devojčice Andree Bojanić, predmetu koji je uzburkao celokupan savesni deo javnosti i koji posle 8 godina još uvek nije okončan, ovim putem podržavamo ideju koja je potekla od građanki i građana Niša da se izvrše sledeće promene Krivičnog zakonika Republike Srbije:

- U članu 297. umesto 2 do 12 godina kazna ako je nastupila smrt jednog ili više lice predlažemo kaznu zatvora 5-15 godina, kao za ubistvo.

- Kazna za nasilničku vožnju sa smrtnim ishodom 30 godina zatvora.

- Uvodi se trajna zabrana upravljanja motornim vozilom.

Pored toga, kako je brzina ubica broj 1. na srpskim putevima, potrebna je HITNA promena ZOBS u pogledu ograničenja brzine! Sada se za kaznu prekoračenja brzine u naselju od preko 70 km/č od dozvoljene u članu 330. ZOBS predviđa kazna zatvora od 15 dana ili novčana kazna od 100.000 do 120.000 dinara. Ovde se već uočava propust, jer je zakonodavac predvideo zatvorsku kaznu ili novčanu, što u praksi znači da bogati prekršilac plati kaznu, umesto da ode u zatvor. U tom cilju predlažemo da za prekoračenje brzine u naselju za više od 70 km/č od dozvoljene kazna bude obavezan zatvor i novčana kazna, a ne kako je navedeno zatvor ili novčana kazna."

Andrein predlog - inicijativa za promenu Zakona o bezbednosti saobraćaja i Krivičnog zakonika biće uskoro predstavljena javnosti u formi peticije, koja će posle potpisivanja biti predata Agenciji za bezbednost saobraćaja, Vladi i Narodnoj Skupštini Republike Srbije.

SNIMAK PREDSTAVLJANJA KNJIGE u Medija centru: https://www.youtube.com/watch?v=0dMhI6WeE9Q&t=41s

Knjiga nije komercijalna. Ne prodaje se, poklanja se.

Atačmenti



Komentari (34)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 20:48 15.04.2021

можда...једног дана

ili,među građanima је veliko nespokojstvo

саобраћај ......ризик вишестрани
узроци грешке у њем' ..учесника,
закони климави судови немоћни
ето то је..... живљења нам слика
nask nask 21:56 15.04.2021

Z i K

Nije problem u visini kazni, već su prilično visoke, već u selektivnoj primeni zakona. Ako se usvoji ovaj predlog bojim se da neće uticati na broj žrtava u saobraćaju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:06 15.04.2021

Re: Z i K

Problem je i u visini propisanih kazni i u selektivnoj primeni zakona.

Bahata, nasilnička vožnja pod dejstvom alkohola i(li) narkotika koja rezultira smrću pešaka, kao nedavno u Nišu, zapravo je ubistvo bez predumišljaja.

Zato se u Andreinom predlogu i zahteva pooštravanje kazni za ovakvo zlodelo: 30 godina zatvora i trajno oduzimanje vozačke dozvole!
dolazel dolazel 23:02 15.04.2021

Promena sistema

Ceo pravosudni sistem kao i mere sprovodjenja tih istih zakona moraju da se menjaju. To je valjda svima jasno.

Evo jedan primer: U Australiji gde zivim, u vreme kada rade skole, 90 min ujutru i 90 minuta popodne (u vreme kada se skole otvaraju i zatvaraju) u svim ulicama oko skola, sto je i svuda vise nego jasno obelezeno, dozvoljena je max brzina od samo 40km/h. To se strogo postuje i policija regularno nadgleda, naravno tu su i svuda kamere itd.

Pre nekog vremena sam platio kaznu za prekoracenje te iste brzine (vozio sam 44km/h tj 4km/h preko ogranicenja) u visini od 300 dolara. Ono sto je zanimljivo je da sam uz kaznu dobio i obrazlozenje na cak 2 strane sa sve citiranim podacima iz raznih istrazivanja da i cak tako malo prekoracenje brzine ozbiljno ugrozava bezbednost dece u skolama kao i ostalih ucesnika u saobracaju.
Naravno, od tada strogo pazim da sam ispod 40:)
Inace, kazna sa prekoracenje brzine od preko 40km na sat ovde je 2530 dolara plus minimum 6 meseci oduzimanje dozvole i 6 kaznenih poena. Ako napravis isti prekrsaj za manje od godinu dana kazna se skoro duplira a sudija moze i da te posalje u zatvor po potrebi. Ko god nakupi 12 kaznenih poena ili vise za manje od 3 godine voznje oduzima se dozvola na minimum 6 meseci i vise a cesto i trajno po potrebi.
Zanimljivo je da ovde postoji specijalna kazna za tzv street racing - trkanje na putevima. Kazna je 3300 dolara, najmanje 12 meseci oduzimanje dozvole plus 9 meseci zatvora za ponovljeni prekrsaj (prekrsaj koji se ponavlja nosi veliku tezinu u lokalnom zakonodavstvu i strogo je sankcionisan za strozijim kaznama i cesto zatvorom).
Naravno, kljuc je i u efikasnoj, strogoj ali pravicnoj i neumoljivoj policiji.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:12 15.04.2021

Re: Promena sistema

Da, važna karika je i saobraćajna policija.

Bilo bi sjajno da blogerke i blogeri ovde napišu kakva je kaznena politika u državama gde žive i rade.

Svaka informacija je korisna i dragocena za Andrein predlog!
dolazel dolazel 23:19 15.04.2021

Re: Promena sistema

Da i interesantno - bezanje od policije (police pursuit), gde policija mora da juri prekrsioca se ovde kaznjava kaznom od najmanje 3 godine zatvora i 3 godine oduzimanje vozacke dozvole. Za ponovljeni prekrsaj kazna je 5 godina zatvora i 5 godina oduzimanje dozvole. I da, kazne se sabiraju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:48 15.04.2021

Re: Promena sistema

U Švajcarskoj kazne su rigorozne kada su u pitanju ozbiljniji saobraćajni prekršaji. Na primer, ako vozite 40 km/h više od ograničenja, visina kazne je oko 9 300 eura.
Za “divljačku vožnju”, jurnjavu i slično, kazna je zatvorska i to najmanje godinu dana, dok automobil biva zaplenjen.
dolazel dolazel 00:02 16.04.2021

Re: Promena sistema

U Švajcarskoj kazne su rigorozne kada su u pitanju ozbiljniji saobraćajni prekršaji. Na primer, ako vozite 40 km/h više od ograničenja, visina kazne je oko 9 300 eura.


U Australiji, gde je vozacka neophodna za svakodnevno funkcionisanje i gde su putovanja cesta i rastojanja velika, naglasak je na gubitku vozacke dozvole. Oduzimanje dozvole trajno je ovde vrlo cesto, mada moze pod odredjenim uslovima da se podnese zahtev za ponovno odobrenje.
A kad nemas vozacku dozvolu onda si osudjen na javni transport koji pokriva samo mali deo ovde ili taxi/Uber sto je generalno jako skupo ako trebas ici svaki dan na posao ili slicno. Realno, bez vozacke ne mozes da funkcionises. Zato svi jako paze da budu ispod 12 kaznenih poena limita tokom 3 godine voznje sto uopste nije tako lako kao sto izgleda.
Inace, sve kazne u saobracaju (i kazneni poeni) se tokom svih drzavnih praznika racunaju duplo jer vecina ljudi tada putuje negde.
mariopan mariopan 07:46 16.04.2021

Re: Promena sistema

dolazel
Da i interesantno - bezanje od policije (police pursuit), gde policija mora da juri prekrsioca se ovde kaznjava kaznom od najmanje 3 godine zatvora i 3 godine oduzimanje vozacke dozvole. Za ponovljeni prekrsaj kazna je 5 godina zatvora i 5 godina oduzimanje dozvole. I da, kazne se sabiraju.

Stroge kazne su majka Mara za sve, počevši od saobraćaja pa do bacanja đubreta gde se stigne, bespravne gradnje, seče drveća.....ali šta reći u državi u kojoj sama vlast krši sve zakone i "pravdu" sprovodi po ćefu stranke i Vođe a ne po zakonu?

I da se donese taj zakon ko bi ga kontrolisao, sudio i sprovodio? Opet "sud moje stranke" i "policija moje stranke" kako se u Srbiji radi? Unapred piši propalo dok se cela drzava ne resetuje i izgradi institucije koje će da rade svoj posao.
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:46 16.04.2021

Re: Promena sistema

Resetovanje mora od nečega početi.

U ovom slučaju od pooštravanja kazni za bahatu i nasilničku vožnju pod dejstvom alkohola i(li) narkotika!
mariopan mariopan 09:00 16.04.2021

Re: Promena sistema

Filip Mladenović
Resetovanje mora od nečega početi.

U ovom slučaju od pooštravanja kazni za bahatu i nasilničku vožnju pod dejstvom alkohola i(li) narkotika!

Juče nam Gazda na Srbiju poručio da je skandal sa rušenjem u Savamali gde je združeno učestvovala i policija nereagovanjem, i kasnije sudstvo nereagovanjem a aktivno neki maskirani razbojnici - najbolja stvar koja se Srbiji desila.
Kad budu u zatvoru svi koji misle da je to najbolja stvar koja se Srbiji desila možemo da pričamo o sitnijim prekršajima u bilo kojoj oblasti.

Ovo je suština, izboriti se za poštovanje zakona koje već imamo a ne poštuje ih ni vrh države ni organi i institucihe koje su duzne to da rade, ni sudstvo ni policija.
Uterati narod u red u takvoj drzavi je Sizifov posao i nikad neće biti urađen jer vlast primerom pokazuje da se zakoni ne moraju poštovati. Niti to rade ustanove koje zato postoje.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:08 16.04.2021

Re: Promena sistema

Pre ili kasnije Siniša Mali, Nikola Selaković, Nebojša Stefanović i AV će krivično odgovarati za akt državnog terorizma u Savamali.

Zajedno sa Veljom nevoljom i njegovom "navijačkom" grupom /Sale mutavi je ubijen pola godine nakon tog terorističkog akta), koja je te aprilske noći 2016. polagala prijemni ispit kod ovog korumpiranog režima!
Davie Davie 19:56 16.04.2021

Re: Promena sistema

Pre ili kasnije Siniša Mali, Nikola Selaković, Nebojša Stefanović i AV će krivično odgovarati za akt državnog terorizma u Savamali.


Smes da se kladis u to? Ko je za bilo sta odgovarao u ko zna koliko decenija u ovoj drzavi? Jos je pokojni i nikad prezaljeni ti J.B.Tito rekao da se ne moramo drzati zakona k'o pijani plota. I od tad (1968 je to izgovorio?) se u regionu (ili kako ti Filipe kazes SFRJ) svi drze te krilatice.

Svaka politicka opozicija je u zadnjih 30 godina pricala kako ce da pohapsi zbog korupcije i kriminala ekipu koja je na vlasti, stalno se mase nekim aferama, vezama sa kriminalcima i tajkunima... i nikad niko nikoga nije uhapsio ni 5.oktobra 2000 mada su do tad pretili vesanjem po terazijskim banderama. Ista prica je i danas.

Edit.
U nekim zemljama je kazna za saobracajne prekrsaje proporcionalna godisnjim primanjima, tako da je pre 10-tak godina neki od direktora Nokie u Finskoj platio milionsku kaznu, u evricima.

No svi se drze jedne druge krilatice "ne diram te, ne diraj ni ti mene kad dodjes na vlast", zato danas imamo vinogradare koji nisu imali ni kvm vinograda pre stupanja na drzavnu funkciju, vlasnike solitera koji su bili podstanari, vlasnike jahti koji nisu ni znali da plivaju dok se nisu ovajdili sa drzavnih jasli, vlasnike racuna na egzoticnim svetskim destinacijama kojima je Segedin do tada bio ekskluziva. A kad ce to da stane? Nikad.
principessa_etrusca principessa_etrusca 01:33 17.04.2021

Re: Promena sistema

Bilo bi sjajno da blogerke i blogeri ovde napišu kakva je kaznena politika u državama gde žive i rade.

У Енглеској и Велсу (Шкотска има своје законодавство), тзв. dangerous driving је веома озбиљнан преступ и следује казна, без обзира да ли је изазвана незгода или не. Најнижа казна је одузимање дозволе на неко време и тзв. community service, т.ј. неки друштвено корисни рад, скупљање отпадака и сл.

Уколико је опасном вожњом изазвана смрт, казне су овакве:

i) No aggravating circumstances – twelve months to two years' imprisonment (previously 18 months);
ii) Intermediate culpability – two to four-and-a-half years' imprisonment (previously 3 years);
iii) Higher culpability – four-and-a-half to seven years' imprisonment (previously 5 years);
iv) Most serious culpability – seven to fourteen years' imprisonment (previous starting point of 6 years).


Dangerous driving (ЛИНК)

Causing death by dangerous driving (ЛИНК)
Davie Davie 19:41 16.04.2021

Kako to izgleda u praksi

Moju tastu 2011 na parkingu ispred televizorke u bloku 28 udario novopeceni vozac koji je vozio u rikverc, polomljeni joj laktovi (pala napred) i noga u koju je udarena. Prolaznici pozvali hitnu pomoc, dosli i oni i policija a vozac ih sacekao (verujemo da bi pobegao da nije bio blokiran ostalim automobilima i telom povredjene starice). Testirali ga na alkohol na licu mesta, negativan, ali komsija koji ima iskustva sa sinom kaze da ga nisu testirali na opijate a delovao je kao da je na travi. Doslo i sudjenje, zet ubedio majku da odustanu od odstetnog zahteva (posle smo culi da je vozacev otac zetu dao kintu), sudija pomilovao vozaca po glavi i rekao da je decko krajnje dobar i simpatican lik (student, zamislite cak 2-ge godine Megableje) koji je uplatio Zavodu u Zvecanskoj ulici cak 60 hiljada dinara ( secam se da je to bilo 500e kao plata mojoj supruzi). I osude ga na uslovno, da ne ucini neko zlodelo u sledecih 15 meseci mislim, oduzmu neke bodove i naloze da plati sudske troskove.

Nisam do tog trenutka (sudjenje je bilo 2013) niti bio upoznat niti obracao paznju na sudjenja zbog zaobracajnih nesreca, posle malo pa malo naletim na nekog ko je ispaltio ostecenu stranu plus dao novac nekoj humanitarnoj organizaciji ili bolnici i to je to. Svi namireni a pocinilac opet na ulicu do sledeceg takvog desavanja ili dok nekog ne ubije.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:56 16.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

U Pogovoru knjige koju možete čitati na platformi wordpress (https://andreabojanic.wordpress.com) nalazi se još nekoliko strašnih primera iz mog novinarskog iskustva.

U slučaju ubistva Andree Bojanić 18. jula 2013. najporaznija je činjenica skrivanje originalnog snimka saobraćajne nesreće.

Slično se sada ponavlja u slučaju pogibije Stanike Gligorijević na naplatnoj rampi kod Doljevca 31. 1. 2019: na sudjenju koje se privodi kraju sa snimka su isečena 2 ključna minuta.

To je užasno i nedopustivo ponižavanje i tužilaštva i predmetnog sudije, a o porodici Stanike Gligorijević da i ne govorim.
st.jepan st.jepan 23:59 16.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

U slučaju ubistva Andree Bojanić 18. jula 2013. najporaznija je činjenica skrivanje originalnog snimka saobraćajne nesreće.


Filipe, opet ti o falš snimku, tj. o "odsečenoj levoj strani snimka koja pokriva pešački prelaz i semafor", mada sam ti u septembru prošle godine objasnio da sve sigurnosne kamere ispovrćuju sliku proporcije 4:3, i posavetovao te da lenjirom ili krojačkim metrom premeriš sliku i izvedeš proporciju.

Takođe, rekao sam ti da bi čak i odsečenost dve trećine slike bila totalno nebitna, i da je tu bitan jedino tajmlajn prolaska vozila koja pristižu iz pravca Bulevara, kao i propisani (a i stvarni, izmereni) pattern semaforskih svetala.

Napomenuo sam i da je za obradu tih podataka i izvođenje nedvojbenih zaključaka, dovoljno znanje algebre za četvrti razred osmoljetke, ali da se za objavljivanje tih zaljučaka hoće hrabrost kakvu ja, priznajem, nemam. Radi se, kao što dobro znaš, o ekstremno opasnom svetu, te će stoga moja analiza snimka ostati tek samobludna zabavica, nešto kao rešavanje križaljke.

No za moju uzdržljivost još je važnije to što ja uopšte ne navijam da dečko u buvari godinama trune (ne navija za to ni Andrein otac, pa što bih navijao ja?), a sem toga, matematičko dokazivanje istine (koja je neposredno posle nesreće zapisana u nalogu za pokretanje istrage, i koju su tada potvrdili svedoci), remetilo bi davno uspostavljeni, valjda i prirodni red - ugrozilo bi temeljni "input-autput" princip svakog ljudskog pregnuća:
"Ako dovoljno uložiš, moraš dovoljno i dobitii".

Uostalom, šta će Žmitroviću svi oni silni novci, čemu decenije obitavanja u moćnim šupkovima, ako ni rođenog sina ne može da spase dugogodišnje robije?

Razumem ga u potpunosti. Kad bi se moja ćera našla u sličnoj ne-do-bog situaciji, možda bih baš tako i ja. Mada, naravno, znam da bih (čak i ako bih sve svoje prodao), uspeo da joj kupim najviše godinicu dve (npr. da joj sa normalnih 12 godina, kaznu smanjim na 10).

Tu pomenutu hrabrost, koja je u ovom slučaju zapravo suicidarnost, nemaš. naravno, ni ti, zato se i baviš tvrdnjom koju je lako pobiti, umesto da ozbiljno zagrizeš.

A pouzdano znam, znaš sve što i ja.

Filip Mladenović Filip Mladenović 00:36 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

U knjizi publikovanoj na web adresi https://andreabojanic.wordpress.com može se pročitati kompletan tekst veštačenja Časlava Maksića, kao i njegov potonji iskaz na sudu.

Dakle, ovlašćeni sudski veštak je veštačenu kopiju originalnog snimka proglasio NEVERODOSTOJNOM upravo zato što mu NIJE OMOGUĆEN UVID U ORIGINALNI SNIMAK ove saobraćajne nesreće niti je bio u prilici da pregleda izvornu opremu na kojoj je snimljen originalni video zapis. I original i oprema su - sakriveni!!!

Da stvar bude još gora, tvrdi veštak, nema ni uobičajene i standardne službene dokumentacije, koju je UVEK i bez ikakvih problema dobijao prilikom veštačenja snimaka drugih saobraćajnih nesreća.

I najzad, lepo je navedeno u knjizi, nestao je i levi far džipa. Policajci koji su pronašli BMW džip nakon bekstva vozača sa mesta udesa snimili su to vozilo sa oštećenim levim farom, jer je tom levom stranom udarena Andrea i odletela 29 metara. Medjutim, na vanrednom tehničkom pregledu džipa dan kasnije levi far je - nestao i nikada nije nadjen. Kao ni originalni snimak.

Pročitajte knjigu! Čita se kao krimi roman, koji nema kraj.
st.jepan st.jepan 00:44 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

OK Filipe, sve i da je tako, odsečenost snimka ne bi imala apsolutno nikakav značaj za utvrđivanje najbitnije okolnosti nesreće.
Ali neću dalje, sve sam ti već potanko objasnio prošle godine (tebi i još dvojici blogera).
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:52 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

Najbitnija okolnost sadržana je u trećem veštačenju, tzv. superveštačenju Departmana za saobraćaj Tehničkog fakulteta u Novom Sadu:

Da je vozač upravljao džipom dozvoljenom brzinom od 50 km/h u naseljenim mestima, on bi zaustavio vozilo tik ispred mesta naleta na Andreu Bojanić.

I tako bi Andrea ovog 12. aprila 2021. proslavila 25. rodjendan!
st.jepan st.jepan 02:36 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

Filip Mladenović
Najbitnija okolnost sadržana je u trećem veštačenju, tzv. superveštačenju Departmana za saobraćaj Tehničkog fakulteta u Novom Sadu:

Da je vozač upravljao džipom dozvoljenom brzinom od 50 km/h u naseljenim mestima, on bi zaustavio vozilo tik ispred mesta naleta na Andreu Bojanić.


Da, u tom slučaju, Andrea ne bi poginula.

Analizom pomenutog snimka (frejm baj frejm) moguče je precizno izračunati brzinu vozila nakon udarca. Na nekom blogu smo je (rekreativno) i izračunali - bila je 88 kilometra na sat.

Da, ta okolnost jeste bitna, ali za kvalifikaciju dela ne i najbitnija.
mariopan mariopan 06:53 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

st.jepan
OK Filipe, sve i da je tako, odsečenost snimka ne bi imala apsolutno nikakav značaj za utvrđivanje najbitnije okolnosti nesreće.
Ali neću dalje, sve sam ti već potanko objasnio prošle godine (tebi i još dvojici blogera).

gvozden1 gvozden1 07:27 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

mariopan
st.jepan
OK Filipe, sve i da je tako, odsečenost snimka ne bi imala apsolutno nikakav značaj za utvrđivanje najbitnije okolnosti nesreće.
Ali neću dalje, sve sam ti već potanko objasnio prošle godine (tebi i još dvojici blogera).



Da, sećam se, čitao, ali baš moćno zvuči kad se kaže da je odsečen deo.
Mislim, zvuči drastično, senzacionalno, tabloidno.

A Filip je novinar, takav novinar.
Senzacija je važna, istina može da bude i dosadna bez senzacije.
angie01 angie01 09:25 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

Uostalom, šta će Žmitroviću svi oni silni novci, čemu decenije obitavanja u moćnim šupkovima, ako ni rođenog sina ne može da spase dugogodišnje robije?

Kad bi se moja ćera našla u sličnoj ne-do-bog situaciji, možda bih baš tako i ja.


nije sporno da je roditelj zainteresovan da spase dete, cak i kada je krivo za neke veoma lose stvari- sporno je da je to moguce,...kao i visine kazne za pojedina dela- funkcionisanje sistema i adekvatna kazna su jedine stvari koje mogu da smanje/sprece neciju ideju da se bahati, bude nepaziljiv i time unisti neke druge zivote.

Tu pomenutu hrabrost, koja je u ovom slučaju zapravo suicidarnost, nemaš. naravno, ni ti, zato se i baviš koještarijama koje je lako razvaliti, umesto da ozbiljno zagrizeš.


mislim, cemu?...ti ne bi, al se podsmevas drugome koji bar nesto i to prilicno neodustajuci.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:53 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

gvozden1
mariopan
st.jepan
OK Filipe, sve i da je tako, odsečenost snimka ne bi imala apsolutno nikakav značaj za utvrđivanje najbitnije okolnosti nesreće.
Ali neću dalje, sve sam ti već potanko objasnio prošle godine (tebi i još dvojici blogera).



Da, sećam se, čitao, ali baš moćno zvuči kad se kaže da je odsečen deo.
Mislim, zvuči drastično, senzacionalno, tabloidno.

A Filip je novinar, takav novinar.
Senzacija je važna, istina može da bude i dosadna bez senzacije.


Istina je ono što je utvrdio ovlašćeni sudski veštak Časlav Maksić u svom veštačenju i potom u iskazu na sudu: nema originalnog snimka ove saobraćajne nesreće, nema prateće službene dokumentacije koja se uobičajeno dostavlja veštaku uz CD, nema izvorne video opreme na kojoj je snimljen originalan snimak!

Sve je to sakriveno od javnosti i od pravosudnih institucija.

Slično kao i ona 2 ključna minuta u slučaju ubistva Stanike Gligorijević na naplatnoj rampi kod Doljevca 31. januara 2019. godine.

Tamo gde su sakrivena ova 2 ključna minuta, tamo je i originalan snimak saobraćajne nesreće u Ustaničkoj ulici 18. jula 2013. godine.
st.jepan st.jepan 13:35 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

Tu pomenutu hrabrost, koja je u ovom slučaju zapravo suicidarnost, nemaš. naravno, ni ti, zato se i baviš koještarijama koje je lako razvaliti, umesto da ozbiljno zagrizeš.

mislim, cemu?...

Pa ne znam, možda zabašuravanju najvažnijeg?
ti ne bi,

Ja sam već i previše.
Mada, niti je to moj posao, niti bih da utičem na sud pre konačne presude, niti sam samoubica.
al se podsmevas drugome

Nema podsmevanja
koji bar nesto i to prilicno neodustajuci.

Neodustajnost u grajanju koje nikoga ne obavezuje ni na šta?

Inače, naravno da se slažem sa zahtevom za pooštrenje kazni, samo što je izvesno da osnovni problem ovde nisu zakoni, već sprovođenje istih.
mariopan mariopan 13:54 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

Inače, naravno da se slažem sa zahtevom za pooštrenje kazni, samo što je izvesno da osnovni problem ovde nisu zakoni, već sprovođenje istih.


Tačno. Bez toga sve ovo pisanije je samo buka. Mada i ja podržavam pooštrenje zakona, ali sve dok je moguće da se on selektivno sprovodi ili uopšte ne sprovodi, a vidimo da se to radi, nema svrhe ni da se nešto tu menja. Čemu ako to ne radi?
st.jepan st.jepan 14:17 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

Slično kao i ona 2 ključna minuta u slučaju ubistva Stanike Gligorijević na naplatnoj rampi kod Doljevca 31. januara 2019. godine.


Pa tu nema nikakve misterije, Vučić tu ne krije ništa.
Nakon uvida u snimak, nedvosmisleno* je potvrdio da je vozilom upravljao Babič.
Na nekom SNS skupu naime, rekao je sledeće:
"Imamo snimke, ali sam ga branio".
Čuj, "ALI sam ga branio"!
Šta (onako općenito, kaogod i ovde) znači reč ALI? Kakva joj je funkcija u rečenici?
Dabome, ALI je (oduvek i posvuda) skraćeni oblik iskaza "ali ipak".
Cela ta njegova rečenica (u neskraćenom obliku) dakle glasi:
"Imamo snimke, ali sam ga IPAK branio".
Ili, u neznatno izmenjenoj formi, ali u identičnom značenju:
"Iako imamo snimke, ja sam ga branio"

---------
*Nedvosmisleno za sve ponosite imaoce IQ-a iznad 82.
angie01 angie01 14:55 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi


Pa ne znam, možda zabašuravanju najvažnijeg?


meni se cini da nam je svima jasno sta je problem,...


Filip Mladenović Filip Mladenović 15:39 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

angie01

Pa ne znam, možda zabašuravanju najvažnijeg?


meni se cini da nam je svima jasno sta je problem,...



To sam već objasnio u jednom od prethodnih komentara: tamo gde su sakrivena 2 ključna minuta sa naplatne rampe kod Doljevca sa datumom 31. 1. 2019, sakriven je i originalni snimak saobraćajne nesreće u Ustaničkoj ulici 18. jula 2013. godine.
st.jepan st.jepan 16:06 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

Filip Mladenović

Ne dopire.
Odustajem.
gvozden1 gvozden1 16:49 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

st.jepan
Filip Mladenović

Ne dopire.
Odustajem.

Nije valjda da si se nadao da će dopreti?
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:05 17.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

Pre ili kasnije DOPREĆE do javnosti i 2 sakrivena ključna minuta pogibije, tj. ubistva Stanike Gligorijević, kao i sakriven originalan snimak ubistva Andree Bojanić!
mariopan mariopan 09:26 18.04.2021

Re: Kako to izgleda u praksi

st.jepan
Filip Mladenović

Ne dopire.
Odustajem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana