Život| Životni stil

Eskapizam

Spiridon RSS / 11.09.2020. u 08:25

medium-ashd-wall-poster-the-life-and-times-of-grizzly-adams-original-imaek7xxayrdp3cc.jpeg?q=70

Razmisljam ovih dana o likovima koji o likovima koji napustaju sve i odlaze da zive sami u prirodu?

1. Od cega beze?
2. Da li odlaze zato sto su se "lose snasli u civilizaciji" ili odlaze bas zato sto su se dobro snasli i shvatili da im tamo nije mesto.
3. Zasto parave youtub kanal i na neki nacin obesmisljavaju tu njihovu odluku da se pobegnu od svega.

4. Koliko zaista izdrze pre nego sto se vrate.

5. Da li covek moze da poludi kada se na taj nacin izoluje?

6. Da li o ovome svemu treba razmisljati ili treba samo "dići (ili ne dići sidro)" ?

 



Komentari (329)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 08:41 11.09.2020

Ne bih bio kadar

Ne bih bio kadar da se zauvek povučem u neku vukojebinu i proživim tamo ono što mi je Glavni Inženjer odredio.
No, povremeno, na nedelju - dve, mislim da je jako zdravo i korisno pobeći od svakodnevnice, gužve, frke, pa i ljudi.
j_grandson j_grandson 11:43 11.09.2020

Re: Ne bih bio kadar

predatortz
Ne bih bio kadar da se zauvek povučem u neku vukojebinu i proživim tamo ono što mi je Glavni Inženjer odredio.
No, povremeno, na nedelju - dve, mislim da je jako zdravo i korisno pobeći od svakodnevnice, gužve, frke, pa i ljudi.

Meni je dovoljno dva dana da odem negde sam.
Dobro, ja nisam tipičan primer, pošto me odlazak na godišnji odmor nervira - i ne praktikujem ga.
Ja mogu da idem samo na taj način da se nigde ne zadržim duže od dan, dva do tri, najviše.
loader loader 21:09 12.09.2020

Re: Ne bih bio kadar

Dobro, ja nisam tipičan primer, pošto me odlazak na godišnji odmor nervira - i ne praktikujem ga.



loader loader 21:13 12.09.2020

Re: Ne bih bio kadar

Samoća i druženje su kao seks, ili hrana ... U ovim ili onim cikličnim intervalima se javlja i jenjava potreba. E, sad, kod nekoga je post dugoročniji, kod nekoga kratkoročniji...


maksa83 maksa83 08:45 11.09.2020

300 days alone


g.radicevic g.radicevic 09:49 11.09.2020

Re: 300 days alone

možda bi i mogao
al' ne sam
i pod određenim uslovima

nenenene, mobilni, net, TV... nisu ti određeni uslovi
nešto kao Maksa experience without wifi, (with wife)

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:33 11.09.2020

Re: 300 days alone

maksa83



ovaj sere ko foka, oprostiće mi što nema šaje da potrošim 50 minuta na njegov umjetnilki uradak (al ako oće neko da prepriča..)..
sama činjenica da si sve to snimio negira pojam sam..
ti si očigledno cijelih 300 dana komunicirao sa svojom budućom publikom..
pa ogromna većina ljudi život provede komunicirajući upravo na taj način: on saopštava i ne čeka reakciju publike..
šta je tu onda drugačije..
da je stvarno bio sam, tipa zona sumraka epizoda u kojoj se lik probudi u zaustavljenom vremenu, e tu bi bilo zanimljivo vidjeti koliko bi izdržao prije samoubistva..
to bi bilo nešto..
a ovo njegovo..
yet another pokušaj da se namakne neka kinta nekom kvazi orginalnošću (ok, ok, nisam pogledala, serem)
Spiridon Spiridon 10:35 11.09.2020

Re: 300 days alone

maksa83



da, ovo deluje realno. Dobro je on i izdrzao 300 dana. Zamisli jos da je bio negde u planini, sever, zima i sl =((
Spiridon Spiridon 10:42 11.09.2020

Re: 300 days alone

yet another pokušaj da se namakne neka kinta nekom kvazi orginalnošću (ok, ok, nisam pogledala, serem)


meni je tek ovo naucna fantastika. Izgleda da se nekome isplati snimanje ovakvih stvari.

Citao sam koliko je tesko napraviti log cabin, a ovaj baja kao odradio sam sa testerom, dletom i sekirom.






maksa83 maksa83 11:19 11.09.2020

Re: 300 days alone

da, ovo deluje realno. Dobro je on i izdrzao 300 dana. Zamisli jos da je bio negde u planini, sever, zima i sl =((

Imaš ovog tipa koji je uložio svu ušteđevinu i napozajmljivao se da kupi ghost town u planinama iznad Death Valey, ali on valjda ima ideju da pravi neki retreat tamo. Pogled odande je ludilo.




Inače meni taj eskapizam nije stran, zapravo me i fascinira u nekoj meri - Robinzona Krusoa sam pročitao jedno des' puta kad sam bio klinac.
maksa83 maksa83 11:20 11.09.2020

Re: 300 days alone

ovaj sere ko foka, oprostiće mi što nema šaje da potrošim 50 minuta na njegov umjetnilki uradak (al ako oće neko da prepriča..)..

Čovek otišao na ostrvo i zamandalio se tamo 300 dana, snimao iskustvo, pravio video dnevnik cele stvari. Numem kraće.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:24 11.09.2020

Re: 300 days alone

maksa83

Inače meni taj eskapizam nije stran, zapravo me i fascinira u nekoj meri - Robinzona Krusoa sam pročitao jedno des' puta kad sam bio klinac.


you and everybody else, literally..
da sad ne prpjevavam na srpski..
koji joj je tiraž i koliko ekranizacija tačno ima..
ali jedno je dosada, koja te tjera da promjeniš stvati svako malo pa da iz grada od milion plus stanovnika zapališ malo na selo, planinu, more i malo se tamo igraš domorotca, malo hodaš okolo bos i misliš se kako si in touch with nature i bla bla..
drugo je da to stvarno i uradiš..
a treće je da o tome snimaš film i onda pokušavaš izvući materijalnu korist..
deeply fake..
j_grandson j_grandson 11:47 11.09.2020

Re: 300 days alone

newimprovedtadejus
maksa83



ovaj sere ko foka, oprostiće mi što nema šaje da potrošim 50 minuta na njegov umjetnilki uradak (al ako oće neko da prepriča..)..
sama činjenica da si sve to snimio negira pojam sam..
ti si očigledno cijelih 300 dana komunicirao sa svojom budućom publikom..
pa ogromna većina ljudi život provede komunicirajući upravo na taj način: on saopštava i ne čeka reakciju publike..
šta je tu onda drugačije..
da je stvarno bio sam, tipa zona sumraka epizoda u kojoj se lik probudi u zaustavljenom vremenu, e tu bi bilo zanimljivo vidjeti koliko bi izdržao prije samoubistva..
to bi bilo nešto..
a ovo njegovo..
yet another pokušaj da se namakne neka kinta nekom kvazi orginalnošću (ok, ok, nisam pogledala, serem)

Ma nema veze!
Naši smo!
cmix909 cmix909 13:56 11.09.2020

Re: 300 days alone

Spiridon
... Dobro je on i izdrzao 300 dana...

Setih se da je bio jedan Veljkovic koji je godinu dana proveo sam u pecini, a sad vidim da je snimljen dokumentarac o tome i da nije 12 meseci, nego jedno 15, te da je ubedljivo nadmasio rekord nekog Francuza.



Nesto me ne impresioniraju takve stvari -- ziv zakopan, na balvanu preko okeana i sl. -- ako se izvode pred publikom; interesantniji su oni podvizi prezivljavanja u prakticno beznadeznim situacijama u koje ljudi upadnu protiv svoje volje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:26 11.09.2020

Re: 300 days alone

cmix909
Spiridon
... Dobro je on i izdrzao 300 dana...

Setih se da je bio jedan Veljkovic koji je godinu dana proveo sam u pecini, a sad vidim da je snimljen dokumentarac o tome i da nije 12 meseci, nego jedno 15, te da je ubedljivo nadmasio rekord nekog Francuza.



Nesto me ne impresioniraju takve stvari -- ziv zakopan, na balvanu preko okeana i sl. -- ako se izvode pred publikom; interesantniji su oni podvizi prezivljavanja u prakticno beznadeznim situacijama u koje ljudi upadnu protiv svoje volje.


Milutin Veljković je bio član mog speleološkog kluba, SOB-a, ali je emigrirao pre mog vremena tamo, te ga nisam imao prilike upoznati, mada sam bio nekoliko puta u pećini u kojoj je on proveo tih 15 meseci. Znam samo da su stariji članovi pričali da je bilo malo opičen (što sa velikom sigurnošću može da se kaže za bilo kog speleologa). Samo, to nije bio tipiačn eskapističko poduhvat, nego navodno naučna studija kojoj se on dobrovoljno podvrgao.






Usput, da preporučim filmčinu, ako neko nije gledao:


Milan Novković Milan Novković 11:02 12.09.2020

Re: 300 days alone

maksa

Mi smo u Death Valey išli u top sezoni (the najtopliojoj, tipa Srbija leti je Sibir zimi za Death Valley), vraćali se iz PajićLanda kolima, obilazili nacionale parkove u 5,000 Km krugu).

Tamo je, stvarno, obaška toplo Moja zimogrožljiva žena, posle posete gradiću, ipak rešila da ostane u uključenim kolima kad smo stali da bi ćerka i ja otišli nekoliko stotina metara da ošacujemo osušeno jezero.

Kad tamo, sve suvo ko barut mi mislili, ali ispod korice od soli neko sitno, vlažno blato.

Taj eskapizam bih ja malo drugačije radio (isto "isčitavao" ((c) VP) Robinzona) - bar bih poneo dovoljno solarnih panela elektronike, gasa i potrepština za ojaču IT sobu i kuhinju, fližider, cooker, ...) pa bih onda uživao u pecanju i pravljenju praaaavog the abodea, katamarana i ostalog.

Misim, čemu grcanje u sred tehnološke revolucije?!
alselone alselone 11:15 12.09.2020

Re: 300 days alone

Mi smo u Death Valey išli u top sezoni

I ja sam išao u Anza Borrego nacionalni park, nadomak Joshua Tree gde nisam bio a i danas mi žao, isto u sred leta. I dođem do te neke turističke kućice i centrale i nigde nikog. Nađem konačno neku ženu i kaže ona meni kao prvu rečenicu:
- Je l' sine, ti nisi odavde?
- NIsam, kako znate?
- Ne ide se, sine, leti u pustinju.




A kad reče Death Valey, tu sam bio blizu, u Mohave nacionalnom parku, isto u toku leta. Bilo nepodnošljivo pa sam produžio malo dalje u Vegas.
Milan Novković Milan Novković 11:18 12.09.2020

Re: 300 days alone


alselone
Mi smo u Death Valey išli u top sezoni

I ja sam išao u Anza Borrego nacionalni park, nadomak Joshua Tree gde nisam bio a i danas mi žao, isto u sred leta. I dođem do te neke turističke kućice i centrale i nigde nikog. Nađem konačno neku ženu i kaže ona meni kao prvu rečenicu:
- Je l' sine, ti nisi odavde?
- NIsam, kako znate?
- Ne ide se, sine, leti u pustinju.


Da, mi smo u gradiću, gde je i žena izašla iz kola, od života na ulici videli samo jedno malo kuče?!

Kako je ono na dahtanje umelo da kontroliše temperaturu tela nije mi jasno.
maksa83 maksa83 11:26 12.09.2020

Re: 300 days alone

Tamo je, stvarno, obaška toplo Moja zimogrožljiva žena, posle posete gradiću, ipak rešila da ostane u uključenim kolima kad smo stali da bi ćerka i ja otišli nekoliko stotina metara da ošacujemo osušeno jezero.

Je l' veruješ da postoje ljudi koji tamo trče ultramaraton.

Inače onaj tip je kupio ghost town u planinama pored Death Valey, vozio se donde onako letnje obučen, a onda ga kad se popeo zavejao sneg u kolima pa je morao peške do imanja u onim hipsterskim patikama na bosu nogu.
alselone alselone 11:30 12.09.2020

Re: 300 days alone

Da, mi smo u gradiću, gde je i žena izašla iz kola, od života na ulici videli samo jedno malo kuče?!

Nigde nikog a meni u rentakaru dodelili Dodža Čardžera sa nekoliko stotina konja, greškom jer nisu imali auto koji sam rezervisao.
Nikad se nešto nisam palio na kola, mada sam ga tada par puta pošteno razvukao po pustinjetini. Pravac kilometima, sve ravnica i nigde nikog. Formulu da voziš ne bi bilo problema. Jedino što je imao blokadu na 200.
maksa83 maksa83 11:37 12.09.2020

Re: 300 days alone

Setih se da je bio jedan Veljkovic koji je godinu dana proveo sam u pecini,

Taj Veljković je bio muž izvesne Milerke koja je u VI beogradskoj predavala fiziku, i jebala je svima kevu, dotle da su joj jednom digli fiću na onaj plato-spomenik ispred škole. Niko je nije lepo zapamtio, a bili su puni razumevanja za muža koji je pobegao da živi u američkoj pustinji.
maksa83 maksa83 11:39 12.09.2020

Re: 300 days alone

Milutin Veljković je bio član mog speleološkog kluba, SOB-a, ali je emigrirao pre mog vremena tamo

Ako se sećaš juzera sashav, e, to mu je ćale. sashav mi je inače posle bombardovanja pomogao da sklopim bajs, birao mi delove u Partizanu, i to je bio najbolji bajs koji sam ikad imao, zajebao me je samo sa Suntour menjačima koji su zapravo sranje, ali on je tad bio u fazonu Fight The Power Dole Shimano Monopol!. Ali sve ostalo je bilo perfektno, još uvek ne mogu da prežalim što sam ga prodao.

Milan Novković Milan Novković 11:43 12.09.2020

Re: 300 days alone

maksa83
Tamo je, stvarno, obaška toplo Moja zimogrožljiva žena, posle posete gradiću, ipak rešila da ostane u uključenim kolima kad smo stali da bi ćerka i ja otišli nekoliko stotina metara da ošacujemo osušeno jezero.

Je l' veruješ da postoje ljudi koji tamo trče ultramaraton.

Inače onaj tip je kupio ghost town u planinama pored Death Valey, vozio se donde onako letnje obučen, a onda ga kad se popeo zavejao sneg u kolima pa je morao peške do imanja u onim hipsterskim patikama na bosu nogu.

Samo 54 °C, al je zato vlažnost samo 98% (nagađam vlažnost)

Stražno, ja sa visokom vlažnošću izdišen na 31 stepen.

Pretpostavljam da su ti trkači nakačeni na neku infuziju svo vreme.
tetris tetris 13:59 12.09.2020

Re: 300 days alone

Samo 54 °C, al je zato vlažnost samo 98% (nagađam vlažnost)


Ovo bi bila smrtna kazna . Visoke temperature ne prati visoka vlažnost. Sad sam iskopao, a tvoj post me stimulisao da potražim, najviša temperatura i vlažnost su zabeleženi 2003. u Dhahran, Saudi Arabia. 42.2 C i 75% relativna vlažnost. Najviša temperatura sa relativnom vlažnošču od 100% ikad zabeležena je 34 C (2012. Jask, Iran)
Milan Novković Milan Novković 14:07 12.09.2020

Re: 300 days alone

tetris
Samo 54 °C, al je zato vlažnost samo 98% (nagađam vlažnost)


Ovo bi bila smrtna kazna . Visoke temperature ne prati visoka vlažnost. Sad sam iskopao, a tvoj post me stimulisao da potražim, najviša temperatura i vlažnost su zabeleženi 2003. u Dhahran, Saudi Arabia. 42.2 C i 75% relativna vlažnost. Najviša temperatura sa relativnom vlažnošču od 100% ikad zabeležena je 34 C (2012. Jask, Iran)

Jeste. To je, u stvari, i moje iskustvo (relativno ograničeno u svakom slučaju)
magnus magnus 06:50 13.09.2020

Re: abb

off topic
Kajko gledaš na Hitačijevu kupovinu ABB odjela za mreže
zilikaka zilikaka 11:16 13.09.2020

Re: 300 days alone

vo bi bila smrtna kazna . Visoke temperature ne prati visoka vlažnost.

I onda zato božji stvor može da se pošteno znoji i tako (evalorativno, naravno Pajke) hladi.
I sve to funkcioniše kad nemap preveliko zasićenje vlage, čak kad pirka vetrić ako može.
Kad se desi da imaš visoku vlagu, nema intenzivnog isparavanja sa kože (jerbo nema suve okoline koja bi to podstakla. NAči, razlika u koncentraciji mala, isparavanje slabo i svima se gubi prvi i osnovni način hlađenja za koji smo projektovani.
Mada, kod nas ume da opali upravo ta nezgodna kombinacija kad ne možeš da se nadišeš, i ima jasan naziv - omorina.
To mije kad prži sunce, nego kad je toplo da ne možeš pošteno da se nadišeš, i u hladovimi.


alselone alselone 15:43 13.09.2020

Re: abb

Kajko gledaš na Hitačijevu kupovinu ABB odjela za mreže


Kupio je i Emerson OSI za 1.6B.
maksa83 maksa83 15:48 13.09.2020

Re: abb

U međuvremenu, NVidia kupuje ARM za 40 milijardi. Kako su se zaleteli biće za des' godina Intel, a Intel možda za jedno 15 postane (dajbože) irelevantan.
alselone alselone 18:51 13.09.2020

Re: abb

Malo je drugačija stvar u industriji za koju Magnus pita. Tu se dešava smena generacija. Tradicionalne kompanije u oblasti i pored početnih uspeha nisu se snašli u tehnološkoj tranziciji 2010 - 2020. ABB prodao Hitačiju svoj ogranak, Simens planira da proda ili spinovuje svoj sektor, General Eletric spucao milijardu u RnD Predixa kako bi naprsvili generalizovani AI za sve industrije, ali po svemu sudeći patka, Francuske Areva i Alstom prodati. A sada na red dolazi ukrupnjavanje tržišta, Schneider kupio Telvent, Emerson OSI, pa čekamo dalje šta će biti. Bilo je nerealno puno vendora. Kao i u drugim sektorima, biće od 2 ili 3 i ukartelisaće se. Cene moraju da skoče 100 do 200 posto.
bene_geserit bene_geserit 19:37 13.09.2020

Re: abb

NVidia kupuje ARM za 40 milijardi

To ima jako komplikovane antitrust implikacije.
Pitanje je da li deal uopšte može da prođe a ako prođe biće tu gomila ograničenja vezanih za trenutni model licenciranja.
Qualcomm-u je kupovina NXP-ja pukla (na sreću) samo zato što Kinezi nisu odobrili deal zbog antitrust implikacija (iako je svuda drugo odobren) a kod kupovine ARMa to je znatno komplikovanije.
Kad je postalo jasno da je ARM na prodaju, firma kao Intel nije ni bila zainteresovana jer ih nikad ne bi pustili da deal prođe zbog antitrust implikacija, a takođe i Qualcomm slično. Koliko sam shvatio bilo je nekog interesovanja od strane TSMS-a i Foxconn-a, Samsung nije pokazao interesovanje, Kineske firme bi rado kupile ARM ali znaju da to nema šansi da prođe. NVidia je tu u mnogo boljoj poziciji pošto joj glavni konkurenti (Intel i AMD) ne koriste ARM, tako da imaju neku šansu da deal prođe. Ali opet može da zavisi od kineza i politike.
Kako su se zaleteli biće za des' godina Intel, a Intel možda za jedno 15 postane (dajbože) irelevantan.

Intel je jedina firma u Zapadnom svetu koja ima fabriku za proizvodnju čipova novije generacije (mada su i tu počeli opasno da zaostaju).
floki floki 20:24 13.09.2020

Re: abb

уф, интел је добрано забрљао са својим преласком на 10нм...

ја се сећам неке фенси конференције у 2018 лудвигсбургу, кржанић је тада био главни спикер на бини и онда само сутрадан вест, паф, отказ... као због неке жеМске, а та жемска је у ствари имала 10нм димензије

у аутомотиву је интел засрао поготово (и то им није први пут), кад су дошли у бмв 2018 и рекли им да ће нова генерација чипа да касни макар годину дана, овима је пара на уши кренула, малтене су их избацили из зграде напоље

једино где интел има сада шта да каже у аутомотиву је њихов изреалски део (иначе су за 500-600 израелских инжењера који тамо раде избројали брате 15 милијарди, 2016/17 беше, израелци су се продали јако, јако добро)

мени се исто на први мах учинило да нема шансе за нвидију да им прође куповина арма, али и није то баш тако страшно, како се на прву лопту чини

сви који микроконтролере праве и купују лиценце од арма за таква језгра, нису нвидији никаква конкуренција, тако да је њима свеједно

нвидије нема у послу са телефонима, највећи део посла им је графика и вештачка интелигенција код рачунара високе перформансе, њима арм треба у само аутомотиву као језгро које опслужује гпу, у суштини

у аутомотиву, нвидију инфотејнмент у колима све мање интересује (за најнабуџенији систем је ту прича спала на два слова, или ћеш узети самсунг или квалком, нема трећег, осим нвидије, која се не гура баш превише, сви остали играчи - ренесас, тексас, нхп, то је лига испод, не конкуришу)

они се највише фокусирају на адас системе и аутономну вожњу, ту опет арм никакву пресудну улогу код њих не игра
а други да их стигну са целим екосистемом који је нвидија ту направила, има још доста воде дунавом да прође...

тако да се мени не чини немогуће да ће им та куповина проћи (не бих се изненадио ни да прође ни да не прође)

кинези стварно не би жалили пара за арм, но, сад не знам колико ће их питати уопште због политике...

а нвидији није фрка да арм плате својим акцијама, то би им и било најбоље сада да ураде јер су акције ионако у стратосфери

недавно је аналог купио максим за 20 милијарди, много бре пара
тексас кад је купио нешнл семи пре 9г или колико беше, платио је ваљда 6-7 милијарди, сад би морао 30 да изброји а није се ту много превише у самом послу променило ни код једног од њих... него се сливају паре са берзе у акције
maksa83 maksa83 20:38 13.09.2020

Re: abb

једино где интел има сада шта да каже у аутомотиву је њихов изреалски део

Izgleda da im je taj izraelski deo najjači, sećam se kad je Intel zapao u dubiozu dvehiljaditih i krenuo da cedi drenovinu iz stare arhitekture i udara u zid, Intel Izrael je napravio beše onaj Centrino i onda je tata Intel uzeo to i na osnovu toga preporodio posrnulu liniju.
floki floki 20:50 13.09.2020

Re: abb

maksa83
једино где интел има сада шта да каже у аутомотиву је њихов изреалски део

Izgleda da im je taj izraelski deo najjači, sećam se kad je Intel zapao u dubiozu dvehiljaditih i krenuo da cedi drenovinu iz stare arhitekture i udara u zid, Intel Izrael je napravio beše onaj Centrino i onda je tata Intel uzeo to i na osnovu toga preporodio posrnulu liniju.


ово о чему ја причам је mobileye, они су почели рецимо неке 2001-2, тако нешто, на факсу, тај професор шашуа је кренуо са екипом да прави алгоритме који могу да препознају људе (палестинце) на лошим црно-белим камерама, тако нешто

и онда су гулили, гулили, дизајнирали чипове за аутомотив које детектују објекте
при томе су тотално другачији од свих осталих, једино они су качили директно сензор на свој чип, њихови алгоритми иду на на raw сигналу из сензора ( и други то сада раде, мада су почињали са обичним сликама, као што на факсу раде људи) и при томе сада користе и неки чудну матрицу филтера за боје испред сензора, тзв RYYCY

озбиљна екипа, нема шта, а одрали су интел хаос (а интел, који је спавао и зарађивао паре, па се пробудио и чуо хајп звани вештачка интелигенција, кренуо да купује редом фирме које се тиме баве из страха, дошао им је као поручен да га огуле за цену)

израелски Mellanox је исто јако озбиљна екипа, њих је нвидија купила недавно за пристојно добре паре
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:12 13.09.2020

Re: abb

alselone
Francuske Areva i Alstom prodati.


Prodaja Alstoma je sjajan primjer "slobodnog" trzista, "vladavine prava", "demokratije", u stvari, onog sta se desava od onog sto sanjamo.
Svjedocenje covjeka iz srca afere, ima titl i na engleskom.
Черевићан Черевићан 09:45 11.09.2020

беега трагом

Od cega beze?

кад ти СВЕ допизди
те ...Судба загребе,
Природи се вратиш
да упознаш..... себе
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:36 11.09.2020

sve ti je to kriza srednjih godina

nego mene više zanima šta se dešava u glavama ljudi koji se odlučuju da neće više da dolaze u kancelariju nego hoće da rade od kuće..
ajd nek je kod nekih zaista i strah od bolesti/smrti ali nema šaje da je kod svih..
dosta ih zaista ne želi više da dolazi na posao..
kako im nije dosadno?
mene užasava ta ideja da ćeš ostatak radnog vijeka provesti kod kuće, vrijeme provoditi samo sa uskim krugom odabranih ljudi (porodice i komšija u suštini) i da ti je to ok..
jbt meni je to smrt..
nimalo ne razumijem..
ako neko ima uvid daj recite, olakšajte mi muke..
u Londonu cjenim da je bar 30% ljudi u fazonu da ne želi više da se vrati u kancelariju (istina vrlo sam odokativno procjenila taj %)
Spiridon Spiridon 10:47 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

u Londonu cjenim da je bar 30% ljudi u fazonu da ne želi više da se vrati u kancelariju (istina vrlo sam odokativno procjenila taj %)


pazi, prvo pitanje koje mi se javlja je da li je isto raditi od kuce ako zivis u stanu =)
ako imas super dvoristance, nekakvu zastakljenu terasu i dobrom kraju ... to ipak menja stvar. Znam, ipak ostaje pitanje te izolovanosti i tu se slazem sa tobom. Ja trebam ljude.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:04 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Spiridon
u Londonu cjenim da je bar 30% ljudi u fazonu da ne želi više da se vrati u kancelariju (istina vrlo sam odokativno procjenila taj %)


pazi, prvo pitanje koje mi se javlja je da li je isto raditi od kuce ako zivis u stanu =)
ako imas super dvoristance, nekakvu zastakljenu terasu i dobrom kraju ... to ipak menja stvar. Znam, ipak ostaje pitanje te izolovanosti i tu se slazem sa tobom. Ja trebam ljude.


fakat jeste da su valjda 70% stambenog fonda (brale parlam birokratski komi profesionalno) u Londonu kuće.. pride office workers mahom žive u kućama tako da je tu procenat vjerovatno nekih 90+ (mlađi ljudi više žive po stanovima)..
ali opet..
i kancelarije su sad mahom fleksibilne sredine sa kafeterijama, džimovima, saunama, bazenima, ako ne baš u tvojoj zgradi a ono na nekoj maloj udaljenosti..
odavno to nisu više nekakve sive, zapušene kancelarije pa da kažeš uuuuuuuu je al mi je super kod kuće..
ioanko je većina bar povremeno radila od kuće..
meni je eventualno trajno odustajanje od kancelarije definitivno promjena na gore

maksa83 maksa83 11:24 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

nego mene više zanima šta se dešava u glavama ljudi koji se odlučuju da neće više da dolaze u kancelariju nego hoće da rade od kuće..

Smorila si ih?

Samo nagađam...

ŠALIMSE!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:41 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
nego mene više zanima šta se dešava u glavama ljudi koji se odlučuju da neće više da dolaze u kancelariju nego hoće da rade od kuće..

Smorila si ih?

Samo nagađam...

ŠALIMSE!


pa nemoj da se šališ, kaži, ozbiljno me zanima..
zašto nećeš da ideš? radiš sa istim ljudima dugo i nisu ti više zanimljivi? ili srećeš stalno nove ali si ih dosad sreo dovoljno i više nemaš želje.. imaš osjećaj da niko ne može ništa više novo da kaže a da to već nisi čuo?
ne dopada ti se estetika dana, kuća, prevoz (šetnja), posao? kapiram da ovo možda vjerovatnije jer ionako sjediš na netu pa sad dal si sa ljudima pričao uživo il si se prepisivao na netu i nije bitno.. očito nije da ne želiš da komuniciraš..

ja ti mogu reći iz svog ugla..
meni istinski prija ta neka pozadinska larma velikog grada.. možda mi dosadi jednog dana al sad mi prija..
prija mi da ujutro ustanem, istuširam se i obučem se pristojno, otpravim djecu u školu i onda odšetam-odvezem se do kancelarije..
veoma mi prija jutarnja šetnja pore parlamenta.. prosto mi je prizor lijep..
prija mi da sjednem za svoj kancelarijski sto (mnogo je veći nego kod kuće mada ćemo očito i to mijenjati ako budemo duže ostajali kući)..
prija mi tu nekih 10 minuta mira i tišine gdje me niko ne zaskače i ne sačekuje..
poslije mi prija žamor u pozadini iako ga najčešće ne slušam..
prija mi neki mali small talk iako mi ti ljudi nisu bog zna kako bliski i vjerovatno neću s njima ostati u kontaktu do kraja života..
prija mi da odem u teretanu i saunu na pauzi, prija mi da prošetam po ručak..
prija mi da se u petak radujem vikendu..

ok prija mi i sad da nisam umorna i da imam vremena za sve.. i prija mi da mogu s mužem svaki dan da prošetam po sat vremena po lokalnom parku (ranije smo mogli recimo svaki drugi dan predveče toliko da šetamo).. prija mi i da možemo da odemo zajedno na ručak bar 2, 3 puta nedeljno..
imam više vremena za djecu..

ali suština mi je da sam i onda stizala sve i sa mužem i sa djecom ali sam to više cjenila jer sam morala da nalazim vrijeme za to..
sad ne moram..
meni prosto ovaj režim nipočemu nije bolji a vidim da bi u dugom roku mogao biti u mnogo aspekata gori..

a vidim i da dosta ljudi ne razmišlja kao ja.. dal je njima zaista taj dan u kancelariji bio toliko grozan.. i kako su uopšte izdržavali sve ove godine..
il se radi o nečemu drugom
j_grandson j_grandson 11:49 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
nego mene više zanima šta se dešava u glavama ljudi koji se odlučuju da neće više da dolaze u kancelariju nego hoće da rade od kuće..
ajd nek je kod nekih zaista i strah od bolesti/smrti ali nema šaje da je kod svih..
dosta ih zaista ne želi više da dolazi na posao..
kako im nije dosadno?
mene užasava ta ideja da ćeš ostatak radnog vijeka provesti kod kuće, vrijeme provoditi samo sa uskim krugom odabranih ljudi (porodice i komšija u suštini) i da ti je to ok..
jbt meni je to smrt..
nimalo ne razumijem..
ako neko ima uvid daj recite, olakšajte mi muke..
u Londonu cjenim da je bar 30% ljudi u fazonu da ne želi više da se vrati u kancelariju (istina vrlo sam odokativno procjenila taj %)

Ma naravno!
Rad od kuće je teška idiotarija.
j_grandson j_grandson 11:53 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
maksa83
nego mene više zanima šta se dešava u glavama ljudi koji se odlučuju da neće više da dolaze u kancelariju nego hoće da rade od kuće..

Smorila si ih?

Samo nagađam...

ŠALIMSE!


pa nemoj da se šališ, kaži, ozbiljno me zanima..
zašto nećeš da ideš? radiš sa istim ljudima dugo i nisu ti više zanimljivi? ili srećeš stalno nove ali si ih dosad sreo dovoljno i više nemaš želje.. imaš osjećaj da niko ne može ništa više novo da kaže a da to već nisi čuo?
ne dopada ti se estetika dana, kuća, prevoz (šetnja), posao? kapiram da ovo možda vjerovatnije jer ionako sjediš na netu pa sad dal si sa ljudima pričao uživo il si se prepisivao na netu i nije bitno.. očito nije da ne želiš da komuniciraš..

ja ti mogu reći iz svog ugla..
meni istinski prija ta neka pozadinska larma velikog grada.. možda mi dosadi jednog dana al sad mi prija..
prija mi da ujutro ustanem, istuširam se i obučem se pristojno, otpravim djecu u školu i onda odšetam-odvezem se do kancelarije..
veoma mi prija jutarnja šetnja pore parlamenta.. prosto mi je prizor lijep..
prija mi da sjednem za svoj kancelarijski sto (mnogo je veći nego kod kuće mada ćemo očito i to mijenjati ako budemo duže ostajali kući)..
prija mi tu nekih 10 minuta mira i tišine gdje me niko ne zaskače i ne sačekuje..
poslije mi prija žamor u pozadini iako ga najčešće ne slušam..
prija mi neki mali small talk iako mi ti ljudi nisu bog zna kako bliski i vjerovatno neću s njima ostati u kontaktu do kraja života..
prija mi da odem u teretanu i saunu na pauzi, prija mi da prošetam po ručak..
prija mi da se u petak radujem vikendu..

ok prija mi i sad da nisam umorna i da imam vremena za sve.. i prija mi da mogu s mužem svaki dan da prošetam po sat vremena po lokalnom parku (ranije smo mogli recimo svaki drugi dan predveče toliko da šetamo).. prija mi i da možemo da odemo zajedno na ručak bar 2, 3 puta nedeljno..
imam više vremena za djecu..

ali suština mi je da sam i onda stizala sve i sa mužem i sa djecom ali sam to više cjenila jer sam morala da nalazim vrijeme za to..
sad ne moram..
meni prosto ovaj režim nipočemu nije bolji a vidim da bi u dugom roku mogao biti u mnogo aspekata gori..

a vidim i da dosta ljudi ne razmišlja kao ja.. dal je njima zaista taj dan u kancelariji bio toliko grozan.. i kako su uopšte izdržavali sve ove godine..
il se radi o nečemu drugom

Saglasan sa ovim što si rekla!
Mojima na poslu sam rekao da je 'rad od kuće' kerov kurac od rada.
I da taj rad nabijem na onu stvar.
Te da me hjumen resursovci ostave na miru sa propagiranjem toga sranja.
maksa83 maksa83 11:53 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

pa nemoj da se šališ, kaži, ozbiljno me zanima..

Ne znam da ti objasnim, sto ljudi sto ćudi (sto žena dvesta sisa dodao bi moj drug D.), moja kancelarija je teška oko 3kg i staje u ranac.

Postoje i tzv. digitalni nomadi, mislim da su Bahami ili tako neko ostrvo uveli specijalne vize za njih, oni nemaju kancelarije nego se sele po svetu (mahom jeftine egzotične destinacije) i tako rade. Da nemam decu koja idu u školu verovatno bih i ja tako.

Inače rad od kuće se u ovoj kujundžijskoj branši (i pre svega ovoga) smatrao za perk, toliko je to normalno. Imaš vrlo uspešne firme sa distribuiranim divelopmentom bez ikakve kancelarije.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:08 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
pa nemoj da se šališ, kaži, ozbiljno me zanima..

Ne znam da ti objasnim, sto ljudi sto ćudi (sto žena dvesta sisa dodao bi moj drug D.), moja kancelarija je teška oko 3kg i staje u ranac.

Postoje i tzv. digitalni nomadi, mislim da su Bahami ili tako neko ostrvo uveli specijalne vize za njih, oni nemaju kancelarije nego se sele po svetu (mahom jeftine egzotične destinacije) i tako rade. Da nemam decu koja idu u školu verovatno bih i ja tako.

Inače rad od kuće se u ovoj kujundžijskoj branši (i pre svega ovoga) smatrao za perk, toliko je to normalno. Imaš vrlo uspešne firme sa distribuiranim divelopmentom bez ikakve kancelarije.


stvarno koristiš 3 kile težak računar?
dobro bre pa nije samo it digitalizovan, skoro svi kancelarijski poslovi mogu se (očigledno) izmjestiti iz zajedničkog prostora..
ali zašto?
to te pitam.. zašto bi ti to želio?
kako tebi sada izgleda dan i šta je u njemu bolje u odnosu na ono kad si svaki dan išao u kancelariju (slažem se da bi 5 dana bilo mnogo, ja sam išla 4 a mogla bih i 3 ali manje od toga ne bih)..
dakle šta ti je sada bolje? šta u toj tvojoj Ralji je takav plezir odnosno šta je bilo toliko grozno u kancelariji u kojoj si radio da ne želiš da se vratiš..
zašto to ranije nisi uradio ako je bolje.. šta si sad spoznao što prije nisi znao..

a par dugoročnih trendova koje ja vidim da se odvijaju..
istina, tu kao pojedinac ništa da promjeniš ne možeš pa ne kažem da sad treba svako od nas pojedinačno da se bori protiv toga..
naravno da svako može da uredi sebi kako mislim da mu je najbolje..
nego me iskreno čudi da je ljudima to sjedenje po kućama bolje..

a dugoročno..
poslodavcu savršeno odgovara da uštedi pare na poslovnom prostoru.. u svim urbanim centrima poslovni prostor je skup.. čak i tamo gdje nije opet je poslodavcu isplativo da ne zaposlenog prebaci trošak struje, vode, interneta, hlađenja/grijanja, pa onda kafe, čaja, hrane, zabave koju je plaćao dok su ljudi dolazili..
dio toga će se prebaciti na leđa zaposlenog, cjenim nekih 100 funti ovde a u BG možda recimo 30ak evra..
ok, nije strašno..
poslodavac će da uštedi i više od toga jer prostor..
ali dalje šta se dešava..
on te gura dublje u gig economy šemu..
ti si marginally attached.. isporučiš svoj proizvod, imaš slabu vezu sa ostalim zaposlenima, kad ti on kaže ok, sad nije više 35 ili 40 sati ili šta ti već stoji u ugovoru ti možeš jedino da daš otkaz..
ali isto se dešava šire i ti šta, prihvataš, pa ok, 20% manje para ali eto ja sad imam više slobodnog vremena..
a tu te čeka zamka..
slobodnog vremena više i nema, ono jutro što si proveo hodajući po šumi sad nadoknađuješ vikendom, stopili su ti se dani a i noći, pošto si sad stalno kod kuće stalno si i na poslu..
nije iskjlučeno da onda sledeći korak ide u pravcu satnice a ne dnevnice.. nema više ni odmora.. svi su sati tvoji..
ko nije radio kao freelancer nek proba.. nema svako snage da se izbori sa prokrastinacijom..
gomila problema se otvara..
ne kažem, bilo ih je i u kancelarijskom radu.. i ako ode dalje u pravcu gig/nomad/freelance otići će..
ali ja sam daleko više za to da se ide dalje u pravcu pretvaranja kancelarije u prijatan prostor u kom želiš da provedeš vrijeme..
a ne pretvaranje kuće u me fortress..
maksa83 maksa83 12:23 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

stvarno koristiš 3 kile težak računar?

Tačnije jedan je 1.83kg i drugi 2.05 kg.

Za ovo ostalo me iskreno mrzi mnogo da pišem, ali moj ritam je otpr. taj koji opisuješ u gig economy već desetak godina, i ne osećam to kao opterećenje. Što se tiče ovog rada iz pastorale, to su verovatno godine, a možda sam i otkrio da sam zapravo mizantrop. Ne postoji u gradu apsolutno ništa što me privlači ili mi nedostaje (sigurno bi bilo drugačije da imam 16-17-18 godina), mogućnost da se izduvam tako što ispalim 30 strela, zalijem bosiljak i porazgovaram sa kučetom mi znači beskonačno više od ... sedenja u nekom ofis spejsu (pri čemu je u mom slučaju to vila kod Zvezdinog stadiona), a o cimanju kroz potpuno disfunkcionalan grad u oba smera da ne govorimo. Meni je to 2+2=4. Dok može ovako, uživam.

Edit: kad upeče sunce u gradu to se ne može uporediti sa ovim. Ajde, imaš klime i pičkematerine, ali kad izađeš pa te zapahne onaj asfalt odozdo i beton s leva i desna, sunce odozgo, a onda na semaforu kad krene poluispravan autobus i izduva na tebe još dim od 60 stepeni. Jezzzivo.
Spiridon Spiridon 12:36 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
Spiridon
u Londonu cjenim da je bar 30% ljudi u fazonu da ne želi više da se vrati u kancelariju (istina vrlo sam odokativno procjenila taj %)


pazi, prvo pitanje koje mi se javlja je da li je isto raditi od kuce ako zivis u stanu =)
ako imas super dvoristance, nekakvu zastakljenu terasu i dobrom kraju ... to ipak menja stvar. Znam, ipak ostaje pitanje te izolovanosti i tu se slazem sa tobom. Ja trebam ljude.


fakat jeste da su valjda 70% stambenog fonda (brale parlam birokratski komi profesionalno) u Londonu kuće.. pride office workers mahom žive u kućama tako da je tu procenat vjerovatno nekih 90+ (mlađi ljudi više žive po stanovima)..
ali opet..
i kancelarije su sad mahom fleksibilne sredine sa kafeterijama, džimovima, saunama, bazenima, ako ne baš u tvojoj zgradi a ono na nekoj maloj udaljenosti..
odavno to nisu više nekakve sive, zapušene kancelarije pa da kažeš uuuuuuuu je al mi je super kod kuće..
ioanko je većina bar povremeno radila od kuće..
meni je eventualno trajno odustajanje od kancelarije definitivno promjena na gore



Ok, kapiram da je firmi jeftinije da im neko radi od kuće jer nema dodatnih troškova. Ali zar im nije onda jeftinije da im neko radi iz druge zemlje ako već pričamo o uštedi? Mislim, kad je bal nek je maskenbal ...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:42 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Spiridon

Ok, kapiram da je firmi jeftinije da im neko radi od kuće jer nema dodatnih troškova. Ali zar im nije onda jeftinije da im neko radi iz druge zemlje ako već pričamo o uštedi? Mislim, kad je bal nek je maskenbal ...


kud ne pomenuh.. naravno, onda im je jeftinije da ousorsuju boga oca..
što bi te on plaćao Londonsku/Ženevsku/Njujoršku platu ako ćeš ti da sjediš negdje u šumi..
i onda tu stvar postane još komplikovanija..
ne može on baš da nađe u Indiji ljude koji umiju da rade to što radi pola njih u Londonu/Ženevi/NY..
ali može onu drugu polovinu..
a onda tu stvar zakomplikuje dodatno Kinez koji neće da jede govna po šumama nego će da dođe u jebenu kancelariju i da pusti da ga peer preassure natjera da da svojih 95% a ne 45% koliko uloži prosječan freelancer..
i ti onda ostani na tom tržištu..
kreativna industrija da.. ali ne iz šume, ne od kuće..
ne znam.. od svega mi izvjedno djeluje jedino da će prosječan zaposleni tu da postane malo više jebena strana no što je bio


maksa83 maksa83 12:52 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Ok, kapiram da je firmi jeftinije da im neko radi od kuće jer nema dodatnih troškova. Ali zar im nije onda jeftinije da im neko radi iz druge zemlje ako već pričamo o uštedi? Mislim, kad je bal nek je maskenbal ...

Pa i jeste. Imaš firme koje su bukvalno ljudi rasuti po svetu, npr. Github, pa 37 Signals. Te firme nemaju ofis (mislim, imaju neki gde se ne dešava ništa bitno) a zarađuju ozbiljne pare, dotle da je npr. ova druga uvela četvorodnevnu radnu nedelju umesto petodnevne. Github je prodat Microsoftu za 7.5 mlrd USD. A to su samo prve dve koje mi padaju na pamet.
maksa83 maksa83 12:54 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ne znam.. od svega mi izvjedno djeluje jedino da će prosječan zaposleni tu da postane malo više jebena strana no što je bio

Kad je ona Marisa došla na čelo pok. Yahoo! jedna od prvih stvari koje je uradila je bila da rivoukuje work from home privilegije. To nije pomoglo sirotom Yahoo!.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:59 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
Ok, kapiram da je firmi jeftinije da im neko radi od kuće jer nema dodatnih troškova. Ali zar im nije onda jeftinije da im neko radi iz druge zemlje ako već pričamo o uštedi? Mislim, kad je bal nek je maskenbal ...

Pa i jeste. Imaš firme koje su bukvalno ljudi rasuti po svetu, npr. Github, pa 37 Signals. Te firme nemaju ofis (mislim, imaju neki gde se ne dešava ništa bitno) a zarađuju ozbiljne pare, dotle da je npr. ova druga uvela četvorodnevnu radnu nedelju umesto petodnevne. Github je prodat Microsoftu za 7.5 mlrd USD. A to su samo prve dve koje mi padaju na pamet.


ceo githaba živi u San Francisku.. koincidencija? ili je živio u nekoj kancelariji sa nekim timom i tako napravio taj githab?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:02 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
ne znam.. od svega mi izvjedno djeluje jedino da će prosječan zaposleni tu da postane malo više jebena strana no što je bio

Kad je ona Marisa došla na čelo pok. Yahoo! jedna od prvih stvari koje je uradila je bila da rivoukuje work from home privilegije. To nije pomoglo sirotom Yahoo!.


to stvarno slabo šta pokazuje
maksa83 maksa83 13:08 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ceo githaba živi u San Francisku.. koincidencija? ili je živio u nekoj kancelariji sa nekim timom i tako napravio taj githab?

To su u početku skarabudžila tri tipa u Ruby on Rails, mogli su to da rade i iz Starbaksa, kao što verovatno i jesu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:09 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
ceo githaba živi u San Francisku.. koincidencija? ili je živio u nekoj kancelariji sa nekim timom i tako napravio taj githab?

To su u početku skarabudžila tri tipa u Ruby on Rails, mogli su to da rade i iz Starbaksa, kao što verovatno i jesu.


pa dobro brate kad je to tako sve moglo i iz starbaksa, nema tu ništa, luk i voda, što ga ne napravi i ti za 7 milijardi (pa da i nama daš koji milion)..

Atomski mrav Atomski mrav 13:13 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

što ga ne napravi i ti za 7 milijardi (pa da i nama daš koji milion)..

Što ti nisi napravila nešto u kancelariji za 7 milijardi baksa pa da i nama daš koji milion?
maksa83 maksa83 13:15 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

pa dobro brate kad je to tako sve moglo i iz starbaksa, nema tu ništa, luk i voda, što ga ne napravi i ti za 7 milijardi (pa da i nama daš koji milion)..

Prvi su se setili, a ja sam lenj.

Ne razumem inače šta pokušavaš da kažeš - da nešto mora obavezno da nastane u ofis spejsu sa voterkulerom, klimom, lejzibegovima, pikadom i skupim Chief Executive Orangutanom sa code monkeys zdudanim u kjubiklima. To je notorna budalaština, ali no-tor-na.

Sva je prilika da poznajem taj lendskejp mnogo bolje od tebe, tako da smanji kenjažu, idi u kancelriju, prezuvaj sandale, gužvaj se po metrou, indžoj brate, ali siđi s kičme onima kojima to nije nikakva specijalna fora.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:25 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
pa dobro brate kad je to tako sve moglo i iz starbaksa, nema tu ništa, luk i voda, što ga ne napravi i ti za 7 milijardi (pa da i nama daš koji milion)..

Prvi su se setili, a ja sam lenj.

Ne razumem inače šta pokušavaš da kažeš - da nešto mora obavezno da nastane u ofis spejsu sa voterkulerom, klimom, lejzibegovima, pikadom i skupim Chief Executive Orangutanom sa code monkeys zdudanim u kjubiklima. To je notorna budalaština, ali no-tor-na.

Sva je prilika da poznajem taj lendskejp mnogo bolje od tebe, tako da smanji kenjažu, idi u kancelriju, prezuvaj sandale, gužvaj se po metrou, indžoj brate, ali siđi s kičme onima kojima to nije nikakva specijalna fora.



brate al šta tu tebe tačno vrjeđa i kako ja tačno tebi sjedim na kičmi ako kažem da je meni trend ukidanja kancelarije zabrinjavajući?
mislim, imam ja pretpostavke šta te vrjeđa i što se ljutiš al brate nemaš 23 godine.. ne moram ja da ti odobrim life style..

a oko šta tačno mislim..
evo tačno mislim ovo..
pominjala sam da sam počela da radim na primjeni ml algoritama na ekonomske podatke.. u onih par mjeseci što smo pokušavali da to izvedemo od kuće sve što sam postigla postigla sam sama..
bukvalno bi se svaki pokušaj kolaboracije zakucavao u zid u startu a ono malo što sam uspjela da izvučem od kolega izvlačila sam uz deset i više ponavljanja šta mi tačno treba, pisanja mejlova, razgovora koji nikako nisu postizali razumjevanje..
za ove dve nedelje koliko dva dana nedeljno sjedimo zajedno uradili smo oko recimo 50 puta više..
prosto sjedimo zajedno, gledamo u isti ekran, crtamo na papiru, pokazujemo prstom, čitamo si izraze lica vidimo ako neko nešto nije razumio.. kad se dogovorimo šta treba odmah sjedne svako za svoj računar i uradi to što smo se dogovorili, odmah kaže ovo ne može, odmah pokaže gdje je problem, opet prstom, pa nacrta pa se gledamo..
to se zove kolaboracija..
i malo je i nevjerovatno da trebam tako plastično da objašnjavam..

e sad..
imam i ja dio posla koji radim na sličan način unazad 20 godina.. napišem neki tekst tipa evo ko je imao problem da nešto izveze Kini u zadnji pola godine, evo kome je Kina uvaljivala, evo zašto, evo šta to znači dugoročno..
takve stvari mogu sama da pišem i to ima ko čita, nikakva mi kolaboracija ne treba..
al dal ću moći i narednih 20 godina tako da pišem i dal će to imati ko da čita i na kraju i da hoće malo mi je i dosadno da radim isto..
a ako hoću da uradim nešto novo onda moram malo da crtam, malo da pokazujem prstom a malo da čitam s lica šta mi to drugi govore i da tako naučim da uradim bolje..

e sad dal može da se kolaboracija i učenje dešava i bez ekikasne komunikacija..
ja mislim da ne može..
može otaljavanje, može more of the same, al napredak mislim da ne može..

aman jel sad jasno
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:28 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
što ga ne napravi i ti za 7 milijardi (pa da i nama daš koji milion)..

Što ti nisi napravila nešto u kancelariji za 7 milijardi baksa pa da i nama daš koji milion?



zato brate što je i 7 hiljada teško.. a 700 je već super teško.. 7 milijardi je i sreća..
i ne vjerujem ni malo da je moguće postići kao eto malo samo se zezali u starbaksu, pa ne treba kancelarija, to sve može iz šume..
ne vjerujem..
možda grješim al na kraju nije mi ni tema jer ne govorim o tome kako napraviti sopstveni milionski biznis nego prosto kako provesti radni vijek ugodno a uz manje rizika..
kako i zašto to sad evo i tebe vrjeđa mi izmiče
maksa83 maksa83 13:31 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

bukvalno bi se svaki pokušaj kolaboracije zakucavao u zid u startu a ono malo što sam uspjela da izvučem od kolega izvlačila sam uz deset i više ponavljanja šta mi tačno treba, pisanja mejlova, razgovora koji nikako nisu postizali razumjevanje..

Ma jasno je meni i skroz se slažem, ako si deo tight tima i radiš posao koji zahteva non stop intenzivnu interakciju, komunikaciju i što kažu kolaboraciju pogubno je ne samo ako svako sedi svojoj kući, nego je bukvalno sranje i ako niste na istom spratu, to su banalne stvari. Samo su nekad uslovi drugačiji, posao je drugačiji, nađete se, popričate, dogovorite, raziđete. Za sve ostalo imaš one Slackove end šit, kolaborativni i konferencijski softver (koji je vrlo skup ako hoćeš da radi kako treba), a onaj Slack koji je jbn. čet klijent će da se usere od para za sve ostalo.

Meni je samo glupo da mi objašnjavaš kako funkcioniše svet u kome plivam i koji poznajem dosta dobro od kad je nastao (dogovorili smo se da imam 1300 godina), što je manji problem, ali 15Kb osude tuđih afiniteta i izbora, aman...
maksa83 maksa83 13:36 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

i ne vjerujem ni malo da je moguće postići kao eto malo samo se zezali u starbaksu, pa ne treba kancelarija, to sve može iz šume..
ne vjerujem..

Ne veruj, ali Amazon, Apple, Google, Dropbox, Gitlab, Strpe, AirBnB, Gitlab, Docker... sve nastalo po kućama (kad nije bilo Starbaksa), pa kad porastu onda im treba i kancelarija i CEO i CFO i CTO i onda mogu ili da dovlače ljude u tu kancelarije ili da im rade mali ljudi iz šume, neke firme 'vako, neke 'nako...
Atomski mrav Atomski mrav 13:46 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

sve nastalo po kućama

Ponešto i u garažama...
Atomski mrav Atomski mrav 13:46 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ne vjerujem..
možda grješim


Ovako je već bolje.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:51 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
i ne vjerujem ni malo da je moguće postići kao eto malo samo se zezali u starbaksu, pa ne treba kancelarija, to sve može iz šume..
ne vjerujem..

Ne veruj, ali Amazon, Apple, Google, Dropbox, Gitlab, Strpe, AirBnB, Gitlab, Docker... sve nastalo po kućama (kad nije bilo Starbaksa), pa kad porastu onda im treba i kancelarija i CEO i CFO i CTO i onda mogu ili da dovlače ljude u tu kancelarije ili da im rade mali ljudi iz šume, neke firme 'vako, neke 'nako...


a čekaj..
sad mješaš pokretanje vlastitog biznisa, sa freelance radom, sa korporativnim životom a to su tri skroz različite životinje..
naravno da će uvijek biti poslova koji mogu da se radi odakle oćeš..
pitanje je dal oni koji su se do sada radili u kancelariji mogu bezbolno da počnu da se rade od kuće.. i koga će da boli..

ja cjenim da dobar dio ne može da se radi dobro od kuće i tu će onda da zaboli zapadnu korporaciju kad počne da je prestiže istočna (čiji zaposleni neće da sjedi kod kuće)..
cjenim da će dio definitivno da se i presli kućama, jer je poslodavcu isplativije, al da će taj dio da boli zaposlenog (koji će sad da bude manje plaćen a više otuđen i sa manjom pregovaračkom moći)..
sigurno nešto i previđam..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:53 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
sve nastalo po kućama

Ponešto i u garažama...


ne može biti da ti nije jasno da je garaža samo jeftina kancelarija..
i da ima razlike između pokretanja malog posla gdje radi jedan ili dvojica i vođenja veliko posla u kom rade njih hiljade ili više..
hoće li oni zajedno da sjede na brodu, u garaži, u silosu ili spejs šatlu nije bitno.. bitno je da su zajedno fizički..
jbt.. jel moguće da to nije jasno
maksa83 maksa83 14:01 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

jbt.. jel moguće da to nije jasno

Je l' moguće da tebi nije jasno da postoje firme koje tako rade bukv. od početka i da im ništa ne fali? Njihov rezon je da je na, što kažu, kompetitivnom tržištu rada, vrlo ograničavajuće tražiti talenat isključivo u epsilon okolini neke GPS koordinate, i oni to rade drugačije. Prosto čovek živi tamo gde živi, neće da se seli, odgovara nam, baš je ono što tražimo, daj. Ovi veliki što su se ponabijali u S. Dolini sad imaju dodatni problem pošto neće ljudi da se sele tamo i plaćaju gajbu od 15 kvadrata 4000 USD mesečno. Mislim, ima ko hoće, ali ima i ko neće.
Atomski mrav Atomski mrav 14:02 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

A meni nije jasno da tebi nije jasno da nije svakome gušt da se na putu do kancelarije prošeta pored zgrade Parlamenta (mislim, što bi rekao Đorđe Čvarkov - usraću se), nekome sasvim odgovara da u pidžami i papučama radi od kuće... pogotovo ako taj neko živi recimo na Konjarniku a kancelarija mu je recimo u Airport City-ju.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:09 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
A meni nije jasno da tebi nije jasno da nije svakome gušt da se na putu do kancelarije prošeta pored zgrade Parlamenta (mislim, što bi rekao Đorđe Čvarkov - usraću se), nekome sasvim odgovara da u pidžami i papučama radi od kuće... pogotovo ako taj neko živi recimo na Konjarniku a kancelarija mu je recimo u Airport City-ju.


a ladno sam znala da će biti komentar usraću se.. al dobro..

pazi, kapiram, to je onda gužvam se u prevozu, mrzi me, teško mi je, usere mi dan ako moram sat vremena da se gužvam.. ok.. kapiram..
išla sam i ja više, definitivno znam kako to može da izgleda..
ali opet..
ako pretpostviš da prosječan Beograđanin živi u 50 kvadrata na Konjarniku i na posao ide prevozom recimo 45 minuta u jednom pravcu.. ajde jeste tih 45 minuta nije loše da se preskoči.. al to onda znači da se 24 sata provedu u onih 50 kvadrata na Konjarniku.. ako moramo na to da ga svedemo..
da mu je radni sto vjerovatno istovremeno i recimo krevet (jer žena i djeca zauzeli trpezarijski).. to je vjerovatno neki prosjek..
mada kapiram da u BG možda i nije ko ovde da ljudi masovno neće da se vrate..
ovde je isto prevoz za prsoječnog žitelja popriličan shit al je životni prostor veći. pa onda možda nema bitke oko trpezarijskog stola ali je opet svakodnevica ta jedna te ista kuća i totalni detachment od svega osim ukućana..
kako je to postao ideal..
i što se uopšte ikad i odlučivalo na dolazak u veliki grad ako je parlament usraću se sranje a ideal sjedenje kod kuće..
pa jbt to može i daleko lakše da se postigne bez cimeža..
tj. ne osuđujem nego ne modu da ispratim taj tok misli.. kako je bolje 24/7 na Konjarniku..
ili se nije još o tome razmišljalo
alselone alselone 14:16 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Njihov rezon je da je na, što kažu, kompetitivnom tržištu rada, vrlo ograničavajuće tražiti talenat isključivo u epsilon okolini neke GPS koordinate, i oni to rade drugačije.


Ovo nama veoma, veoma ide na korist. Čujem da se mnoge firme reorganizuju i razmišljaju dodatno kako da ili povećaju plate ili titraju mudašca na druačiji način, jer konkurencija više nije samo Novi Sad ili Beograd.

A to govorim iz firme u kojoj 1000 ljudi koji rade na istom softverskom proizvodu (što je retkost i na svetskom nivou), radi od kuće pola godine, bez problema, održavajući jedan a možda i viši nivo produktivnosti.

Pre neki dan me je okrznula misao kako bi mi bilo kul da malo prođem po kancelarijama, vidim stare drugare, popijem par kafa i čajeva i malo istračarim šta ima na projektima a i 'nako, al me ubrzo prošla ta misao pa ovo pišem iz ležećeg položaja spavaće sobe.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:23 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
jbt.. jel moguće da to nije jasno

Je l' moguće da tebi nije jasno da postoje firme koje tako rade bukv. od početka i da im ništa ne fali? Njihov rezon je da je na, što kažu, kompetitivnom tržištu rada, vrlo ograničavajuće tražiti talenat isključivo u epsilon okolini neke GPS koordinate, i oni to rade drugačije. Prosto čovek živi tamo gde živi, neće da se seli, odgovara nam, baš je ono što tražimo, daj. Ovi veliki što su se ponabijali u S. Dolini sad imaju dodatni problem pošto neće ljudi da se sele tamo i plaćaju gajbu od 15 kvadrata 4000 USD mesečno. Mislim, ima ko hoće, ali ima i ko neće.


nije sporno uopšte dal će dio osoblja da radi remotely.. sporno je dal mogu svi..
proizvodi li se ikakav dodatni efekat kad se sabere rad pojedinaca ili ne..
ako ne, možemo svi da sjedemo kod kuće..
ako cjelina nije prost zbir dijelova onda ne možemo..
ali pride nije ni samo možemo li nego i dal će nam prijati

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:27 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

alselone
pa ovo pišem iz ležećeg položaja spavaće sobe.


što je za kičmu sigurno super..
al ajde ok, nije ni stolica za kičmu super (mada je krevet gori)..
jel to? mizantropija? mrzi me, ja bih radije ostao u spavaćoj sobi?
dvjesto sisa definitivno
docsumann docsumann 14:33 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
sve nastalo po kućama

Ponešto i u garažama...


alselone alselone 14:39 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

što je za kičmu sigurno super..
jel to? mizantropija? mrzi me, ja bih radije ostao u spavaćoj sobi?



Spiridon Spiridon 14:45 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

za ove dve nedelje koliko dva dana nedeljno sjedimo zajedno uradili smo oko recimo 50 puta više..


O ovome sam hteo da pricam na narednom sastanku moje sekcije ... ja to nekako poredim sa trčanjem koje redovno upraznjavam. Kada sam trčim pada mi intenzitet. Obim nekako i zadrzavam ali brzinu nikako. Sledeca stvar je da je mladom pripravniku potrebna radna sredina gde bi se brusio i ucio od starijih kolega. Mi matori konji mozemo da se slepujemo i radimo od kuce ali kada dodje do promena i implementacija novih platformi onda ima dosta problema. Treba to savladati, razmeniti iskustva i td. Sto rece neko gore, sigurno je samo da ce biti sve teze i teze. Konkurencija ce biti surova jer kapital ne zanima nista osim da prodje jeftinije i dobije dovoljno dobar rezultat.

Evo za Maksu primera ... Taylor i Martin Gitare se jos uvek nekim cudom prave u USA. Ja sam provalio da su meksicki modeli preciznije uradjeni nego americki. Tamo nema drkanja.
Samo je pitanje kada ce celu proizvodnju da prebace u meksiko.
j_grandson j_grandson 14:47 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
stvarno koristiš 3 kile težak računar?

Tačnije jedan je 1.83kg i drugi 2.05 kg.

Za ovo ostalo me iskreno mrzi mnogo da pišem, ali moj ritam je otpr. taj koji opisuješ u gig economy već desetak godina, i ne osećam to kao opterećenje. Što se tiče ovog rada iz pastorale, to su verovatno godine, a možda sam i otkrio da sam zapravo mizantrop. Ne postoji u gradu apsolutno ništa što me privlači ili mi nedostaje (sigurno bi bilo drugačije da imam 16-17-18 godina), mogućnost da se izduvam tako što ispalim 30 strela, zalijem bosiljak i porazgovaram sa kučetom mi znači beskonačno više od ... sedenja u nekom ofis spejsu (pri čemu je u mom slučaju to vila kod Zvezdinog stadiona), a o cimanju kroz potpuno disfunkcionalan grad u oba smera da ne govorimo. Meni je to 2+2=4. Dok može ovako, uživam.

Edit: kad upeče sunce u gradu to se ne može uporediti sa ovim. Ajde, imaš klime i pičkematerine, ali kad izađeš pa te zapahne onaj asfalt odozdo i beton s leva i desna, sunce odozgo, a onda na semaforu kad krene poluispravan autobus i izduva na tebe još dim od 60 stepeni. Jezzzivo.

Nemam komentar na ovo tvoje.
Ko voli neka izvoli.
Tri godine sam radio 'od kuće' (samo se tada nije tako zvalo) u svojoj kući kao najprivatniji mogući privatnik projektujući neke pizdarije za strance.
Jednom sam proverio da sam radio 36 sati bez prestanka.
Što se mene tiče, rad od kuće je kerov kurac i pizdarija neviđena.
Dakle, podržavam po ovom pitanju Tadejus, u načelu i pojedinostima, i njenu elaboraciju.
Spiridon Spiridon 14:53 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

j_grandson
maksa83
stvarno koristiš 3 kile težak računar?

Tačnije jedan je 1.83kg i drugi 2.05 kg.

Za ovo ostalo me iskreno mrzi mnogo da pišem, ali moj ritam je otpr. taj koji opisuješ u gig economy već desetak godina, i ne osećam to kao opterećenje. Što se tiče ovog rada iz pastorale, to su verovatno godine, a možda sam i otkrio da sam zapravo mizantrop. Ne postoji u gradu apsolutno ništa što me privlači ili mi nedostaje (sigurno bi bilo drugačije da imam 16-17-18 godina), mogućnost da se izduvam tako što ispalim 30 strela, zalijem bosiljak i porazgovaram sa kučetom mi znači beskonačno više od ... sedenja u nekom ofis spejsu (pri čemu je u mom slučaju to vila kod Zvezdinog stadiona), a o cimanju kroz potpuno disfunkcionalan grad u oba smera da ne govorimo. Meni je to 2+2=4. Dok može ovako, uživam.

Edit: kad upeče sunce u gradu to se ne može uporediti sa ovim. Ajde, imaš klime i pičkematerine, ali kad izađeš pa te zapahne onaj asfalt odozdo i beton s leva i desna, sunce odozgo, a onda na semaforu kad krene poluispravan autobus i izduva na tebe još dim od 60 stepeni. Jezzzivo.

Nemam komentar na ovo tvoje.
Ko voli neka izvoli.
Tri godine sam radio 'od kuće' (samo se tada nije tako zvalo) u svojoj kući kao najprivatniji mogući privatnik projektujući neke pizdarije za strance.
Jednom sam proverio da sam radio 36 sati bez prestanka.
Što se mene tiče, rad od kuće je kerov kurac i pizdarija neviđena.
Dakle, podržavam po ovom pitanju Tadejus, u načelu i pojedinostima, i njenu elaboraciju.


Necu da se mesam ali stvari nisu crno bele. Jedan lekar ne moze da radi od kuce ali zato Maksa kao programer moze bez problema. E sada je tu ceo spektar zanimanja koja ne mozes tako lako svrstati u neko od ove 2 kategorije. Samo u mojoj firmi ima minimum 30 razlicitih profila koja zahtevaju razlicite uslove za rad.
Atomski mrav Atomski mrav 14:53 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ako pretpostviš da prosječan Beograđanin živi u 50 kvadrata na Konjarniku i na posao ide prevozom recimo 45 minuta u jednom pravcu.. ajde jeste tih 45 minuta nije loše da se preskoči.. al to onda znači da se 24 sata provedu u onih 50 kvadrata na Konjarniku.. ako moramo na to da ga svedemo..


Ja bih rekao da je i tih 45 minuta nedostižno, posebno u sezoni radova, obilnih kiša, prvih snegova koji iznenade putare u Beogradu... onda još ako moraš da vodiš decu u vrtić koji ti nije usput... no, hajde da zanemarimo i Gazelu i zgradu Parlamenta - ljudi preferiraju rad od kuće jer:
- mogu da rade približno podjednako kao i u kancelariji
- štede na troškovima prevoza
- ne moraju da gledaju u pasulj hoće li stići po decu u vrtić jer gradski prevoz kasni
- vole da rade u papučama i pidžami
- ne vole kancelariju, kafu iz automata, klopu iz kantine

A možda ih je i muka naterala - imaju nekog bolesnog u porodici kome treba konstantna nega... u tom slučaju, teško da će efikasnost na poslu biti naročito visoka ali ne postoji neka bolja alternativa.
Atomski mrav Atomski mrav 14:58 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Tri godine sam radio 'od kuće' (samo se tada nije tako zvalo) u svojoj kući kao najprivatniji mogući privatnik projektujući neke pizdarije za strance.
Jednom sam proverio da sam radio 36 sati bez prestanka.
Što se mene tiče, rad od kuće je kerov kurac i pizdarija neviđena.


'teo si kapitalizam, eto ti ga sad.
Spiridon Spiridon 15:00 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
ako pretpostviš da prosječan Beograđanin živi u 50 kvadrata na Konjarniku i na posao ide prevozom recimo 45 minuta u jednom pravcu.. ajde jeste tih 45 minuta nije loše da se preskoči.. al to onda znači da se 24 sata provedu u onih 50 kvadrata na Konjarniku.. ako moramo na to da ga svedemo..


Ja bih rekao da je i tih 45 minuta nedostižno, posebno u sezoni radova, obilnih kiša, prvih snegova koji iznenade putare u Beogradu... onda još ako moraš da vodiš decu u vrtić koji ti nije usput... no, hajde da zanemarimo i Gazelu i zgradu Parlamenta - ljudi preferiraju rad od kuće jer:
- mogu da rade približno podjednako kao i u kancelariji
- štede na troškovima prevoza
- ne moraju da gledaju u pasulj hoće li stići po decu u vrtić jer gradski prevoz kasni
- vole da rade u papučama i pidžami
- ne vole kancelariju, kafu iz automata, klopu iz kantine

A možda ih je i muka naterala - imaju nekog bolesnog u porodici kome treba konstantna nega... u tom slučaju, teško da će efikasnost na poslu biti naročito visoka ali ne postoji neka bolja alternativa.


Pita Mujo Hasu:
- Bolan Haso sto nisi naposlu?
- Radim ove nedelje odkuće!
- Pa kako bolan odkuće, ti si fizikalac?

Jbg ovo je kraj potencijalno dobrog vica koji mi je sada pao na pamet ...ako nekome nesto padne na pamet neka nastavi.
alselone alselone 15:00 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

- mogu da rade približno podjednako kao i u kancelariji
- štede na troškovima prevoza
- ne moraju da gledaju u pasulj hoće li stići po decu u vrtić jer gradski prevoz kasni
- vole da rade u papučama i pidžami
- ne vole kancelariju, kafu iz automata, klopu iz kantine



Evo reći ću svoj utisak posle 6 meseci:
- Stvorilo mi se sat do sat i po u danu. Toliko sam provodio u kolima, sada to iskoristim da uživam u životu, bukvalno. Bavim se klincima, dvorištem, gledam filmove, igram igrice, majstorišem, idem u šetnju itd.
- Tokom proleća i leta a biće tako i preko jeseni, koristio sam lep deo dana za uživanje umesto smaranje. Umesto da radim od 8 do 16:30 i provedem najlepši deo dana zatvoren u kancelariji, počnem da radim već oko 6, pola 7, napravim pauzu kada je lepo oko 11, ručam napolju, ili se bavim bašticom pola sata, za uživanje i razonodu, i onda nastavim. Završim ranije nego pre, dok je dan još lep, ne kada je već mrak (OK, ne važi za leto).
- Jedem bolje, umesto kupovnih sranja, kuvamo svaki dan.
- Uštedeo sam na gorivu 1500 eur od početka rada od kuće.
- Mogu lakše da se isključim i izolujem kada treba nešto teško ili kompleksno da uradim.
- Ženi sam od pomoći kada treba nešto, mogu da napravim pauzu i pomognem oko bebca. Njoj je dosta lakše ovako, takođe.


Itd.
Ima i loših strana, samo su manje.
j_grandson j_grandson 15:01 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus
Atomski mrav
A meni nije jasno da tebi nije jasno da nije svakome gušt da se na putu do kancelarije prošeta pored zgrade Parlamenta (mislim, što bi rekao Đorđe Čvarkov - usraću se), nekome sasvim odgovara da u pidžami i papučama radi od kuće... pogotovo ako taj neko živi recimo na Konjarniku a kancelarija mu je recimo u Airport City-ju.


a ladno sam znala da će biti komentar usraću se.. al dobro..

pazi, kapiram, to je onda gužvam se u prevozu, mrzi me, teško mi je, usere mi dan ako moram sat vremena da se gužvam.. ok.. kapiram..
išla sam i ja više, definitivno znam kako to može da izgleda..
ali opet..
ako pretpostviš da prosječan Beograđanin živi u 50 kvadrata na Konjarniku i na posao ide prevozom recimo 45 minuta u jednom pravcu.. ajde jeste tih 45 minuta nije loše da se preskoči.. al to onda znači da se 24 sata provedu u onih 50 kvadrata na Konjarniku.. ako moramo na to da ga svedemo..
da mu je radni sto vjerovatno istovremeno i recimo krevet (jer žena i djeca zauzeli trpezarijski).. to je vjerovatno neki prosjek..
mada kapiram da u BG možda i nije ko ovde da ljudi masovno neće da se vrate..
ovde je isto prevoz za prsoječnog žitelja popriličan shit al je životni prostor veći. pa onda možda nema bitke oko trpezarijskog stola ali je opet svakodnevica ta jedna te ista kuća i totalni detachment od svega osim ukućana..
kako je to postao ideal..
i što se uopšte ikad i odlučivalo na dolazak u veliki grad ako je parlament usraću se sranje a ideal sjedenje kod kuće..
pa jbt to može i daleko lakše da se postigne bez cimeža..
tj. ne osuđujem nego ne modu da ispratim taj tok misli.. kako je bolje 24/7 na Konjarniku..
ili se nije još o tome razmišljalo

Saglasan!
Ne razumem zašto je ljudima toliki problem putovanje do posla?
Da li ga iko sprečava da tokom putovanja i razmišlja.
Posebno ukoliko je u prevozu.
Zašto to putovanje smatrati gubitkom vremena.
Ljudi su socijalna bića - i treba da su što je moguće više zajedno.
Jedino fizička bliskost omogućuje aktivnost svih receptora pri akviziciji raw data.
Sve ostalo je simulacija.
Ja ne volim rad od kuće.
Atomski mrav Atomski mrav 15:04 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Sledeca stvar je da je mladom pripravniku potrebna radna sredina gde bi se brusio i ucio od starijih kolega


Znaš kakav sam "onboarding" () imao kad sam počeo da radim u Norveškoj? Pola radnog dana mi je kolega održao crash course in our clients and their systems, da bi sledećeg dana otišao na šestomesečni projekat u Ministarstvo odbrane. Kao da je u Mordor otišao, ništa Lync, na mailove odgovarao u večernjim časovima svakog petog četvrtka u mesecu. Kad sam pitao za neku dokumentaciju, odgovorio mi je - znaš, to je radio kolega kojeg si ti zamenio a on baš i nije voleo da piše dokumentaciju... mogao sam da radim iz Bangladeša, a ne iz kancelarije, isti bi efekat bio. I pored rada iz kancelarije, imao sam gomilu kolega koji su radili od kuće, samo su po potrebi odlazili da rade on-iste kod klijenata a to je bilo dosta retko, zato što bi im trebalo sat i po da dođu na posao i isto toliko da se vrate kući.
Atomski mrav Atomski mrav 15:05 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Ja ne volim rad od kuće.

OK. Ali dozvoli da se nekome i sviđa, ili mu više odgovara nego rad u kancelariji.
Atomski mrav Atomski mrav 15:08 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Jbg ovo je kraj potencijalno dobrog vica koji mi je sada pao na pamet ...ako nekome nesto padne na pamet neka nastavi.


Dolaze Mujo i Haso pred zgradu u kojoj žive i vide da iz jednog stana kulja crni dim.
Mujo: Šta je, bolan, ovo? Da nije požar?
Haso: Ma jok, bolan. To je Suljin stan, on je vatrogasac, sigurno je don'o nešto da radi od kuće.
j_grandson j_grandson 15:08 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Spiridon
j_grandson
maksa83
stvarno koristiš 3 kile težak računar?

Tačnije jedan je 1.83kg i drugi 2.05 kg.

Za ovo ostalo me iskreno mrzi mnogo da pišem, ali moj ritam je otpr. taj koji opisuješ u gig economy već desetak godina, i ne osećam to kao opterećenje. Što se tiče ovog rada iz pastorale, to su verovatno godine, a možda sam i otkrio da sam zapravo mizantrop. Ne postoji u gradu apsolutno ništa što me privlači ili mi nedostaje (sigurno bi bilo drugačije da imam 16-17-18 godina), mogućnost da se izduvam tako što ispalim 30 strela, zalijem bosiljak i porazgovaram sa kučetom mi znači beskonačno više od ... sedenja u nekom ofis spejsu (pri čemu je u mom slučaju to vila kod Zvezdinog stadiona), a o cimanju kroz potpuno disfunkcionalan grad u oba smera da ne govorimo. Meni je to 2+2=4. Dok može ovako, uživam.

Edit: kad upeče sunce u gradu to se ne može uporediti sa ovim. Ajde, imaš klime i pičkematerine, ali kad izađeš pa te zapahne onaj asfalt odozdo i beton s leva i desna, sunce odozgo, a onda na semaforu kad krene poluispravan autobus i izduva na tebe još dim od 60 stepeni. Jezzzivo.

Nemam komentar na ovo tvoje.
Ko voli neka izvoli.
Tri godine sam radio 'od kuće' (samo se tada nije tako zvalo) u svojoj kući kao najprivatniji mogući privatnik projektujući neke pizdarije za strance.
Jednom sam proverio da sam radio 36 sati bez prestanka.
Što se mene tiče, rad od kuće je kerov kurac i pizdarija neviđena.
Dakle, podržavam po ovom pitanju Tadejus, u načelu i pojedinostima, i njenu elaboraciju.


Necu da se mesam ali stvari nisu crno bele. Jedan lekar ne moze da radi od kuce ali zato Maksa kao programer moze bez problema. E sada je tu ceo spektar zanimanja koja ne mozes tako lako svrstati u neko od ove 2 kategorije. Samo u mojoj firmi ima minimum 30 razlicitih profila koja zahtevaju razlicite uslove za rad.

Ma normalno!
Spiridon Spiridon 15:09 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
Jbg ovo je kraj potencijalno dobrog vica koji mi je sada pao na pamet ...ako nekome nesto padne na pamet neka nastavi.


Dolaze Mujo i Haso pred zgradu u kojoj žive i vide da iz jednog stana kulja crni dim.
Mujo: Šta je, bolan, ovo? Da nije požar?
Haso: Ma jok, bolan. To je Suljin stan, on je vatrogasac, sigurno je don'o nešto da radi od kuće.



j_grandson j_grandson 15:10 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
Ja ne volim rad od kuće.

OK. Ali dozvoli da se nekome i sviđa, ili mu više odgovara nego rad u kancelariji.

Ko tome nekome brani da radi od kuće, sa grane ili slično.
Ja mu ne branim.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:18 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
Ja ne volim rad od kuće.

OK. Ali dozvoli da se nekome i sviđa, ili mu više odgovara nego rad u kancelariji.


ma naravno, daleko bilo da sad ubjeđujem da ne smiješ ti da voliš rad od kuće..
pa i ja sam radila prije jedan dan a sad će vjerovatno biti više al vidjećemo koliko..
i ima naravno kome super odgovara, recimo imam prijateljicu ovde kojoj je beba sad napunila godinu dana.. njoj je leglo ko kec na desetku pošto su ovde ta odsustva bijedna.. em ona može da nastavi da bude kod kuće (a onako je planirala jasle) em je i muž tu da pomogne.. njima super..
nego ne kapiram princip..

ovo u vezi prevoza meni isto recimo stoji.. ja potrošim 40 minuta u jednom pravcu od čega 12 minuta na vozu ostalo hodam.. i taj hod inače ne bih imala, ne bih išla sama, a totalno mi prija.. tu se sjetim svega što bi inače zaboravila, ispričam se sa mamom i sestrom, posložim sebi u glavi šta treba da uradim što inače ne bi.. to mi je bilo pravo malo psihičko blago..
e sad opet ko ne hoda nego se recimo gužva u podzmenoj to je druga stvar, ovde to stvarno zna da bude težak pakao al ipak nije većini.. većina ima neki il kraći put ili ako je duža vožnja onda nije takav pakao..

onboarding.. ja sam tako počela na prvom poslu.. poslali me kod klijenta a ja jedva znam kako se zovem.. to je valjda bila pokazna vježba, test bullshiting kapaciteta (kod mene su zavidni).. kako da klijent ne provali da ti nemaš pojma šta radiš..
ali to je bila takva firma plus Srbija.. ovde itekako treba onboading.. neuporedivo će manje naučiti dijete kome je samo prenesen neki broj baza da tamo drlja mehanički šta mu kažu od djeteta koje je moglo da sluša samo o čemu pričaju stariji.. beš neuopredivo.. oni su ozbiljno hendikepirani..

al ključno mi je ipak u svemu ljudski kontakt pod jedan, pod dva pregovaračka moć zaposlenih (to je sad bukvalno razbijena vojska), pod tri dalja optmizacija tj. rezanje bullshit poslova..
mislim da ako ne bude zaokreta uskoro (vakcina, ne vidim šta drugo) ima da bude novi pomor radne snage, novo zbijanje prihoda radnika, rast profita sve rjeđih uspješnih korporacija i novo selenje svega na istok..
Atomski mrav Atomski mrav 15:33 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

nego ne kapiram princip..


Pa nisam siguran da postoji neki princip već više ono "sto ljudi, sto ćudi". Introvertne osobe će uvek radije raditi od kuće nego u kancelariji, na primer. Ako ljudima ne smeta da rade od kuće a biznisu to ne šteti, što da ne? Ili ti neki hibridni modeli, deo ljudi radi iz kancelarije, deo od kuće, deo on-site, što da ne? Tri dana iz kancelarije, dva dana od kuće ili obrnuto, što da ne? Samo ako funkcioniše...
maksa83 maksa83 15:44 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

što je za kičmu sigurno super..

Pa pokaži mu da radi one vežbe sa trćenjem uvis...
tetris tetris 15:51 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

pri čemu je u mom slučaju to vila kod Zvezdinog stadiona


kod Cece
maksa83 maksa83 15:53 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

tetris
pri čemu je u mom slučaju to vila kod Zvezdinog stadiona


kod Cece

Ne, Ceca je sa druge strane stadiona, ovo je ono tzv. diplomatska kolonija, između Vojvode Stepe i Bul. Oslobođenja. Svaki put kad je utakmica opsadno stanje, nindža kornjače, blokiranje saobraćaja, pijani navijači koji zapišavaju drveće i zidove ... ako nisi otišao na vreme možeš da odeš samo peške. Mislim da je neka oooogromna kuća tu Bregovićeva.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:59 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
nego ne kapiram princip..


Pa nisam siguran da postoji neki princip već više ono "sto ljudi, sto ćudi". Introvertne osobe će uvek radije raditi od kuće nego u kancelariji, na primer. Ako ljudima ne smeta da rade od kuće a biznisu to ne šteti, što da ne? Ili ti neki hibridni modeli, deo ljudi radi iz kancelarije, deo od kuće, deo on-site, što da ne? Tri dana iz kancelarije, dva dana od kuće ili obrnuto, što da ne? Samo ako funkcioniše...


ma kad kažem princip mislim na to da većini izgleda odovara nestanak kancelarije..
ako je suditi i po ovom blogu manjina misli da je kancelarija ok..
to ne kapiram..

a moraš da znaš da ako neće većina onda neće niko..
već dobar dio ljudi radi od kuće bar jedan dan nedeljeno, poneko i stalno..
ako većina radi stalno od kuće onda niko neće raditi u kancelariji.. nema smisla ići ako tamo nikog nema..
ne može tako kako zamišljaš kao eto svi ćemo ponekad da dođemo u kancelariju.. ako ćeš ponekad poslodavcu se ne isplati da je održava.. il ćeš redovno il nećeš nikako
maksa83 maksa83 16:07 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ako je suditi i po ovom blogu manjina misli da je kancelarija ok..

E jesi našla uzorak.

Ovde se na tu temu javilo petoro ljudi od ukupno verovatno 30 koliko ovo čita, pa ako ćemo iz toga da ekstrapoliramo propas' civilizacije onda jebogati...
Atomski mrav Atomski mrav 16:09 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

ne može tako kako zamišljaš kao eto svi ćemo ponekad da dođemo u kancelariju.. ako ćeš ponekad poslodavcu se ne isplati da je održava.. il ćeš redovno il nećeš nikako


Ako slušaš finansijskog direktora, onda je tako. Ako slušaš nekoga iz HR-a, oni će da pričaju o zadovoljstvu zaposlenih i tako to... možda će cene iznajmljivanja kancelarijskog prostora pasti ako bude manje zainteresovanih firmi da ih iznajmljuju?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:43 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Što se mene tiče, rad od kuće je kerov kurac i pizdarija neviđena.
Dakle, podržavam po ovom pitanju Tadejus, u načelu i pojedinostima, i njenu elaboraciju.



Ja imam slično iskustvo, tri meseca sam radio od kuće, i to baš nije išlo. Ali kuća nikad urednije nije izgledala, jer čim negde zapnem, ja uzmem usisivač u ruke ili neki alat da popravim ovo ili ono... Pa kad smo prve pare zaradili najmili smo prostor. Od tad samo kad je loše vreme, ili me nekad mrzi da idem na posao, ostanem kod kuće pa završim ono što može na računaru.

Dobro, moj posao je takav da mi treba lab, koji je sad već suviše veliki da bi stao u kuću, čak i mnogo veću od ove moje, pa nemam izbora. Ako ništa drugo ove tehničare treba nadgledati, i kinjiti redovno, da se ne ubuđaju.

No, znam i mnogo ljudi kojima rad od kuće baš odgovara, razumem zašto, i to je sasvim ok dokle god se posao završi kako treba.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:45 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

maksa83
ako je suditi i po ovom blogu manjina misli da je kancelarija ok..

E jesi našla uzorak.

Ovde se na tu temu javilo petoro ljudi od ukupno verovatno 30 koliko ovo čita, pa ako ćemo iz toga da ekstrapoliramo propas' civilizacije onda jebogati...


I po ovom blogu.. I..
i na svakom drugom mjestu je tako.. većina ne bi ništa mijenjala.. sad dal je stihija, dal je čekam da vidim, dal je nešto treće..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:47 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Atomski mrav
ne može tako kako zamišljaš kao eto svi ćemo ponekad da dođemo u kancelariju.. ako ćeš ponekad poslodavcu se ne isplati da je održava.. il ćeš redovno il nećeš nikako


Ako slušaš finansijskog direktora, onda je tako. Ako slušaš nekoga iz HR-a, oni će da pričaju o zadovoljstvu zaposlenih i tako to... možda će cene iznajmljivanja kancelarijskog prostora pasti ako bude manje zainteresovanih firmi da ih iznajmljuju?


meni sad izgleda tako kako kažeš da bi HR navijao.. još je sve svježe, da bude vakcina sutra polako bismo se vratili na staro s tim da bi neki dio ljudi odlučio da se pridruži trajno ovima što ne idu u kancelariju uopšte..
ali ako potraje moglo bi to i da se otme kontroli pa da ne bude više kako bi mi htjeli..
predatortz predatortz 16:58 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

Što se mene tiče, rad od kuće je kerov kurac i pizdarija neviđena


Ja imam slično iskustvo,


Nekad mi prija, ali ne bih mogao stalno da radim od kuće.
Što bi rekli drugovi marksisti - čovek je društveno biće!
Živa reč je živa reč...
maksa83 maksa83 17:01 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

dal je čekam da vidim, dal je nešto treće..

Čekaj da se pojavi vakcina ili barem široko dostupna medikacija koja pouzdano sprečava fatalne ishode i sve će da se vrati na svoje.
vcucko vcucko 17:04 11.09.2020

Re: sve ti je to kriza srednjih godina

newimprovedtadejus

to te pitam.. zašto bi ti to želio?
kako tebi sada izgleda dan i šta je u njemu bolje u odnosu na ono kad si svaki dan išao u kancelariju (slažem se da bi 5 dana bilo mnogo, ja sam išla 4 a mogla bih i 3 ali manje od toga ne bih)..
dakle šta ti je sada bolje? šta u toj tvojoj Ralji je takav plezir odnosno šta je bilo toliko grozno u kancelariji u kojoj si radio da ne želiš da se vratiš..
zašto to ranije nisi uradio ako je bolje.. šta si sad spoznao što prije nisi znao..

Ako nemaju leba neka jedu kolače.

Kad si već spomenula Ralju. Imaš li predstavu (imaš sigurno, samo možda i podsvesno ne želiš da se sećaš nečega, ali tvoje pravo) kako izgleda putovanje na posao u Bg iz neke prigradske v-jebine? Kroz pustinju, prašumu i najvećma blato do rasklimanog busa koji ide s mene pa na uštap, u kome stojiš na jednoj nozi. Pa dođeš na štajgu ili gde je već terminal pa sa još deset hiljada drugih čekaš novi, gradski bus i novo kompaktovanje do negde. Sat i po do dva mučenja od kućnih vrata do kancelarije (nasuprot uvreženom mišljenju, ne putuju tako samo spremačice, ima dosta i tzv. kancelarijskog sveta).
I tako svaki dan, tamo i nazad.

Pričaš o šetnji pored Temze i Parlamenta i porediš sa navedenim

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana